Mensen die het erop zetten worden afgekraakt ,Vads schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 02:12:
[...]
Maar waar is iedereen dan op aan het overstappen? Ik merk namelijk ook dat de NZB zoekmachines niet meer je van het zijn. Ofwel, ik zoek naar "UFC" en vind niet altijd hetgeen ik zoek. Voorheen was dat anders...
Spotnet heeft moeite om verbinding te maken via Astraweb.
Astraweb opzich werkt gewoon prima, enig idee wat er loos zou kunnen zijn?
Dat ligt toch bij astraweb denk ik, want andere hebben er geen last van.Magic666 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 06:50:
Spotnet heeft moeite om verbinding te maken via Astraweb.
Ze zullen wel weer een probleem hebben met de bin. waar de spotnet spots staan.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Ok, ik wacht nog een paar dagen. Mocht het dan nog niet beter gaan gaat er een mail naar hun toe.
Je zou de US i.p.v de EU servers kunnen gebruiken voor spotnet spots.
Voor het downloaden (van bijvoorbeeld nieuwe Linux distributies) gewoon de EU servers blijven gebruiken.
Volgens sommigen werkt dit. Maar bij mij vooralsnog niet.
Voor het downloaden (van bijvoorbeeld nieuwe Linux distributies) gewoon de EU servers blijven gebruiken.
Volgens sommigen werkt dit. Maar bij mij vooralsnog niet.
[ Voor 7% gewijzigd door MariosCube op 19-05-2014 10:26 ]
Opzich alternatieven zat 
Maar ik zal die optie eens bekijken
Maar ik zal die optie eens bekijken
Is die ontwikkelaar nog actief ofzo? Dacht dat spotnet opensource zou zijn, maar lees op internet dat je de ontwikkelaar om de source moet vragen..
Wil er een fork van maken. Iemand enig idee hoe ik aan de source kom?
Wil er een fork van maken. Iemand enig idee hoe ik aan de source kom?
Je kan drazix hier op GoT benaderen
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
zo te zien zijn de problemen met astraweb/spotnet opgelost
Daar lijkt het wel op!
Ook headeren gaat weer met gezwinde spoed.
Ook headeren gaat weer met gezwinde spoed.
Daar kom je wel achter als je het probeert....
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Gebruikt niemand meer spotnet of....?
Zijn er alternatieven voor spotnet. Vooral voor gebruik op de telefoon, onderweg nzbtjes downloaden en in de wachtrij zetten. Uitermate handig dus.
Gebruik zelf DUTplanet hiervoor, maar daar staat niet alles op
Of zijn we nu illegaal bezig
I bad beat my meat by busting my nuts!
Ik gebruik heel usenet steeds minder. Ik kreeg net een mailtje van Sunny dat mijn abo verloopt maar het is weken geleden dat ik het voor het laatst gebruikt heb.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Usenets zijn door de takedowns echt stuk minder interessant geworden. Spotnet gebruik ik al een jaar niet meer, puur nzbserver en thats it.
|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|
Je kan nog altijd alles vinden op Spotnet.
Ik zou niet weten wat je mis.
Ik zou niet weten wat je mis.
NZBServer is gewoon spotweb, ik snap je reactie dus niet helemaalsjepper schreef op zondag 30 november 2014 @ 19:15:
Usenets zijn door de takedowns echt stuk minder interessant geworden. Spotnet gebruik ik al een jaar niet meer, puur nzbserver en thats it.
Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda
Ik gebruik spotnet ook al geruime tijd, eigenlijks sinds het neergaan van FTD.
Ongeveer een jaar geleden ben ik overgestapt van eweka naar sunnyusenet, omdat Eweka altijd problemen had.
Ook ik merk dat er de laatste maanden beduidend meer take-downs zijn, vooral met populaire series als The big bang theory, Once upon a time, Grimm etc. Daar moet je toch wel binnen een uur bij zijn anders zijn ze weg, die series haal ik dan handmatig binnen via torrents.
Op mijn PC werkt spotnet opzich wel goed, maar wanneer ik het op mijn laptop aanzet dan kan ik verder niks meer doen (dat was voorheen wel anders naar mijn gevoel), en ik heb dan wel een oude maar toch niet een extreem trage laptop (Core2Xtreme @ 3.09Ghz, SSD, 4gig ram, windows 7 64bit).
Al met al wel een leuk programma, maar niet je van het. Mochten er goede alternatieven zijn dan verneem ik dat graag.
Ongeveer een jaar geleden ben ik overgestapt van eweka naar sunnyusenet, omdat Eweka altijd problemen had.
Ook ik merk dat er de laatste maanden beduidend meer take-downs zijn, vooral met populaire series als The big bang theory, Once upon a time, Grimm etc. Daar moet je toch wel binnen een uur bij zijn anders zijn ze weg, die series haal ik dan handmatig binnen via torrents.
Op mijn PC werkt spotnet opzich wel goed, maar wanneer ik het op mijn laptop aanzet dan kan ik verder niks meer doen (dat was voorheen wel anders naar mijn gevoel), en ik heb dan wel een oude maar toch niet een extreem trage laptop (Core2Xtreme @ 3.09Ghz, SSD, 4gig ram, windows 7 64bit).
Al met al wel een leuk programma, maar niet je van het. Mochten er goede alternatieven zijn dan verneem ik dat graag.
Ik had het zelfde probleem op mijn laptop. Volgens mij was het WinRar proces het probleem.Glasya schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:45:
Een herinstallatie heeft het probleem toen opgelost(inmiddels een nieuwe laptop).
Als ik mijn taskamanager erbij pak dan schiet het proces van sabNZB er toch wel uit.-Colossalman- schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:52:
[...]
Ik had het zelfde probleem op mijn laptop. Volgens mij was het WinRar proces het probleem.
Een herinstallatie heeft het probleem toen opgelost(inmiddels een nieuwe laptop).
Zal vanavond eens kijken wat winrar doet, al heb ik spotnet nu wel zo ingesteld dat hij de .nzb files opent in grabit.
Gebruik je de originele versie van Spotnet(1.81)? Er zijn updates te vinden met nieuwere versies van WinRar&SabNZB te vinden op Spotnet.
Als je de download cliënt toch niet gebruikt zou je kunnen overwegen om Spotlite te gebruiken.
Als je de download cliënt toch niet gebruikt zou je kunnen overwegen om Spotlite te gebruiken.
Ik heb de laatste tijd te vaak last van de volgende foutmelding:
En dat terwijl alle gegevens van mijn TweakNews-account kloppen. SpotNet is daarmee instabiel en niet fijn meer in gebruik. Iemand een alternatief of eventueel een oplossing?'The connection attempt timed out, or the connection host has failed to respond (931)'
Ik zou eeen nieuwe versie van sabnzbd installeren, en de spotnet configuratie daar naar laten wijzenYonix schreef op maandag 15 december 2014 @ 19:13:
Ik heb de laatste tijd te vaak last van de volgende foutmelding:
[...]
En dat terwijl alle gegevens van mijn TweakNews-account kloppen. SpotNet is daarmee instabiel en niet fijn meer in gebruik. Iemand een alternatief of eventueel een oplossing?
Ik heb een vraag over het volgende:
Sinds gisteren laadt Spotnet geen Nzb's en content meer. Dus als ik op een bestand klik om te openen en evt binnen te halen dan opent er een beschrijving maar de image erbij of de NZB wordt niet geladen(blauwe pijl). Omdat ik dacht dat dit misschien aan mijn Spotnet installatie lag, heb ik hem vandaag opnieuw geinstalleerd. Na opnieuw te hebben geinstalleerd kreeg ik te maken met OutOfMemoryException bij ophalen van reacties, deze heb ik dus door een externe tool in een database laten proppen. Nu hij daarmee klaar is en ik iets aanklik, heb ik weer precies hetzelfde. Een tollend cirkeltje in plaats van de image en een onaanklikbare blauwe pijl.
Ik weet even niet waar het nog meer aan kan liggen, heeft iemand tips?
Sinds gisteren laadt Spotnet geen Nzb's en content meer. Dus als ik op een bestand klik om te openen en evt binnen te halen dan opent er een beschrijving maar de image erbij of de NZB wordt niet geladen(blauwe pijl). Omdat ik dacht dat dit misschien aan mijn Spotnet installatie lag, heb ik hem vandaag opnieuw geinstalleerd. Na opnieuw te hebben geinstalleerd kreeg ik te maken met OutOfMemoryException bij ophalen van reacties, deze heb ik dus door een externe tool in een database laten proppen. Nu hij daarmee klaar is en ik iets aanklik, heb ik weer precies hetzelfde. Een tollend cirkeltje in plaats van de image en een onaanklikbare blauwe pijl.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Zet je het automatisch ophalen van reacties uit. iemand post iets waardoor spotnet moet kotsen.
Hier is ook een fix voor gepost, moet je even zoeken op outofmemory patch.timmie1 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 17:20:
Ik heb een vraag over het volgende:
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Een echt stabiel programma is het niet. Maandenlang de welbekende foutmelding gehad dat je niet kon verbinden of er zomaar uitklapte. Maar als het werkt, werkt het eenvoudig. Ik gebruik het voor al mijn content die niet beschikbaar is via Netflix. Films kijk ik in de bios met een Unlimited pasje, dus in principe download ik enkel nog oudere films.
Verder staat Sickbeard soms nog wel eens aan, die haalt dan alle episodes van series binnen die ik nog niet had.
Ik heb met Astraweb niet veel problemen, hier en daar is een nzb niet meer te vinden, maar die is dan ook erg oud. Van takedowns heel soms last, als ik zelf te laat ben.
Verder staat Sickbeard soms nog wel eens aan, die haalt dan alle episodes van series binnen die ik nog niet had.
Ik heb met Astraweb niet veel problemen, hier en daar is een nzb niet meer te vinden, maar die is dan ook erg oud. Van takedowns heel soms last, als ik zelf te laat ben.
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Ik zou de bugs wel uit spotnet willen halen, maar heb helaas de source niet.
En eerlijk gezegd ook niet de tijd om er een grondige update (user interface) van te maken.
Maar wat bug solving en tuning zou wel te doen zijn.
En eerlijk gezegd ook niet de tijd om er een grondige update (user interface) van te maken.
Uw wens heeft blijkbaar gehoor gekregen want blijkbaar is de Spotnet 1.8.1 source ook weer opgedoken op github ... https://github.com/spotnet/spotnet ..mesa57 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 19:27:
Ik zou de bugs wel uit spotnet willen halen, maar heb helaas de source niet.
SpotLite > Spotnet, any time of the day.
+1, en reageren kan ook ermee.Outlandos schreef op maandag 27 april 2015 @ 16:31:
Kan posten ermee? Nja boeit niet...
Zet je ook even Spotweb in deze vergelijking dan?Outlandos schreef op maandag 27 april 2015 @ 16:31:
Kan je in SpotLite ook custom filters maken/importeren ala FTD zoals in Spotnet?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Geen idee, nog nooit gebruikt.Ravefiend schreef op maandag 04 mei 2015 @ 17:48:
[...]
Zet je ook even Spotweb in deze vergelijking dan?
Ik zou het super vinden moest iemand spotnet kunnen verder updaten 
*edit* waar staat dit dat iemand bezig is met versie 1.8.3?
*edit* waar staat dit dat iemand bezig is met versie 1.8.3?
[ Voor 31% gewijzigd door razerBE op 05-05-2015 00:29 ]
Spotnet 2.0 staat op het spotnet forum. Is nog een verse maar een hoop mensen zijn aan het testen en dagelijks worden er problemen opgelost. Ziet er erg goed uit met een paar heel handige nieuwe functies. Ik zou zeggen probeer het!
Het zijn zover ik weet geen officiële uitgaves..
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
bedankt! ja op spotnet forum zeggen ze al dat ze niet verantwoordelijk zijn voor gebruik van deze software.
Ga het toch even testen en zien wat het geeft
Het spot-net forum rept geen woord over deze "niet-drazix" uitgaverazerBE schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 00:42:
bedankt! ja op spotnet forum zeggen ze al dat ze niet verantwoordelijk zijn voor gebruik van deze software.
maar wie zegt dat die geen drazix uitgaven isFish schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 04:48:
[...]
Het spot-net forum rept geen woord over deze "niet-drazix" uitgave
Dan komt hij wel bij de officieuze downloads te staanHorza2011 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 15:41:
[...]
maar wie zegt dat die geen drazix uitgaven is
anders is de nieuwe ontwikkelaar wel goed op de hoogte en er is ook weer een signserver toegevoegd aan de nieuwe spotnetFish schreef op zondag 21 juni 2015 @ 19:11:
[...]
Dan komt hij wel bij de officieuze downloads te staan
en ook de modsysteem van spotnet is ineens gestopt vlak voor dat ontwikkeling van 2.0 start
mij allemaal iets te toevallig
[ Voor 18% gewijzigd door Horza2011 op 21-06-2015 19:23 ]
En wat vind je van spotnet 2.0.Horza2011 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 19:20:
[...]
anders is de nieuwe ontwikkelaar wel goed op de hoogte en er is ook weer een signserver toegevoegd aan de nieuwe spotnet
en ook de modsysteem van spotnet is ineens gestopt vlak voor dat ontwikkeling van 2.0 start
mij allemaal iets te toevallig
ik vind het een vooruitgang
hier en daar nog wat foutjes en wat snelheid verlies te opzichten van 1.8.1
maar het is ook nog niet de final van 2.0
er word nog aan gesleuteld
het is onze lang beloofde 2.0
en waarschijnlijk van drazix denk ik dan
maar misschien heb ik het wel helemaal mis
maar teveel dingen hoe de opbouw is doet me denken dat drazix deze versie gemaakt heb
[ Voor 13% gewijzigd door Horza2011 op 21-06-2015 22:35 ]
Anoniem: 680250
Nadat FTD offline ging heeft dit een groot gat achtergelaten.
Ik vind spotnet echt een waardeloos programma (ik vind het echt niet fijn werken)
en ben teruggegaan naar de oude manier van NZB zoeken.
binsearch.info en nzbindex.nl is weer waar ik het mee doe.
En dan gewoon grabit om te downloaden (naar mijn mening de beste gratis oplossing)
Ik vind spotnet echt een waardeloos programma (ik vind het echt niet fijn werken)
en ben teruggegaan naar de oude manier van NZB zoeken.
binsearch.info en nzbindex.nl is weer waar ik het mee doe.
En dan gewoon grabit om te downloaden (naar mijn mening de beste gratis oplossing)
Er lijken met de week meer fakes op spotnet te komen. Nu ben ik geen kenner, dus weet eerlijk gezegd niet of dat het spotnet gerelateerd is of dat die fakes in een andere database gepost worden waarbij spotnet alleen de schil is die het toont (en dat andere schillen er dus ook last van hebben)?
SpotLite laat ook posts zien van mensen die zich voor doen als anderen en daarmee de boel proberen te frustreren.coelho schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:13:
Er lijken met de week meer fakes op spotnet te komen. Nu ben ik geen kenner, dus weet eerlijk gezegd niet of dat het spotnet gerelateerd is of dat die fakes in een andere database gepost worden waarbij spotnet alleen de schil is die het toont (en dat andere schillen er dus ook last van hebben)?
Helaas zijn er ook mensen die vervolgens reageren op die posts...
Gewoon blacklisten die gasten en niet op reageren.
[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 23-06-2015 08:34 ]
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Misschien even gezellig houden...
Off topic: Een kenmerk van een aanname is dat deze niet onderbouwd is. Dus een onderbouwing is niet nodig. Was het een stelling dan was onderbouwing gewenst.
On topic: Mijn abonnement op usenet heb ik enkele maanden geleden laten verlopen. Ik werd er toch wel moe van om telkens de reacties door te lezen om links te vinden enz enz.
Spotnet is helaas niet meer zo fijn om mee te werken als enkele jaren geleden...
Off topic: Een kenmerk van een aanname is dat deze niet onderbouwd is. Dus een onderbouwing is niet nodig. Was het een stelling dan was onderbouwing gewenst.
On topic: Mijn abonnement op usenet heb ik enkele maanden geleden laten verlopen. Ik werd er toch wel moe van om telkens de reacties door te lezen om links te vinden enz enz.
Spotnet is helaas niet meer zo fijn om mee te werken als enkele jaren geleden...
Ik gebruik Spotnet al een hele tijd. Vind het alleen jammer dat er nu veel trollen aanwezig zijn en dat je van 'onbekende' spotters moet oppassen i.v.m. virussen! Maar je heb een Black & Whitelist en kan zo spotters op de zwarte lijst zetten en de bekende spotters op de witte. Kijk goed naar de reacties die worden geplaatst onder een 'spot', dan weet je dat je iig goed zit vóórdat je iets gaat downloaden!
Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.
Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.
Hebben jullie slimme tweakers eigenlijk ideeën hoe de vloed van spam gekeerd zou kunnen worden zonder dat het decentrale karakter van spotnet daar onder lijdt of eerlijke gebruikers gehinderd worden ?
Geen oplossing omdat de huidige spammers op een of andere manier voor elke post een ander ID gebruiken.Rockvee2 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 17:51:
Gewoon filteren via de zwarte lijst . Kom je ze niet meer tegen.
Daar ben dus ook een beetje benieuwd naar hoe ze dat filkken.M a r c o schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 18:56:
Geen oplossing omdat de huidige spammers op een of andere manier voor elke post een ander ID gebruiken.
de grootste randdebielen staan wel op de blacklist. zelden zie ik nog iemand echt compleet tokkie gaan. de tokkies zijn te dom om id te wisselen. de spammers blijf je houden maar die gaan niet compleet tokkie over het algemeen
Wat bedoel je precies met "compleet tokkie gaan"
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Persoonlijk agressief, trollen, continu het woord kanker roepen en andere ziektes. plaatjes/linkjes posten die heel ver gaan.
Waarschijnlijk een boel toetsenbord helden, maar zeker een paar die het ook zouden doen (zoals overal)
Ik vind mijzelf echt niet beter of slechter dan iemand. maar met dat soort mensen (dus niet iedereen) op spotnet zou ik absoluut niet mee geacosieert meer willen worden, of iets mee te maken willen hebben. sommige mensen kunnen gewoon echt ordinair, agressief en asociaal zijn.
Klopt en vergeet niet de echte in je whitelist te zetten. Zodat je gelijk(naam is groen) kan zien dat het de echte is😃Thasaidon schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 08:33:
[...]
SpotLite laat ook posts zien van mensen die zich voor doen als anderen en daarmee de boel proberen te frustreren.
Helaas zijn er ook mensen die vervolgens reageren op die posts...
Gewoon blacklisten die gasten en niet op reageren.
Het is vervelend, maar het houdt vanzelf een keer op. Ik persoonlijk kan om sommige fakes wel grijzen en dan blacklist ik ze gewoon. Het wordt in verhouding wel minder, maar sommige mensen gaan hier echt mental over. Dat is juist olie op het vuurt gooien, dus gewoon niet op reageren.
Inmiddels is door het in gebruik nemen van server based black/whitelisten in de nieuwe spotnet versies (V2 en 1.8.5.9) het aantal fake en blacklisted spots drastisch gedaald.
Wat wordt er trouwens (nog) absurd veel beeldmateriaal in DVD-formaat gepost.
Ik heb erg veel problemen met de V2 versie van Spotnet.
V2 is niet in staat om gegevnes te downloaden of de database bij te werken als ik niet eerst v1.8 op heb gestart. Ik heb in beide versies dezelfde informatie opgegeven. Als versie 1.8 de database heeft bijgewerkt, kan ik versie 2 opstarten en wordt die ook bij gewerkt.
Het meest vage is wel, dat ik beide versie open moet hebben staan om in v2 te kunnen werken en downloaden. Het wordt nog veel gekker, als ik er achter kom, dat een download in v2 ook in v1.8 mee download. Ik begrijp er niets van. Ergens moet een bug zitten.
V2 is niet in staat om gegevnes te downloaden of de database bij te werken als ik niet eerst v1.8 op heb gestart. Ik heb in beide versies dezelfde informatie opgegeven. Als versie 1.8 de database heeft bijgewerkt, kan ik versie 2 opstarten en wordt die ook bij gewerkt.
Het meest vage is wel, dat ik beide versie open moet hebben staan om in v2 te kunnen werken en downloaden. Het wordt nog veel gekker, als ik er achter kom, dat een download in v2 ook in v1.8 mee download. Ik begrijp er niets van. Ergens moet een bug zitten.
The S in IOT stands for security.
Alles boven 1.8.2 of 1.8.1 is niet meer van drazix imho. Dus offtopic. Spotnet gebruikt (de api van) sabnzbd+ om te downloaden. Een 2e programma dus wqar ze allebei tegelijk naar kiijken dan. Daaron zie je download in beide spotnets
De code van spotnet 1.8.5.9 is wel degelijk een doorontwikkeling van de code van Drazix. Die versie gebruikt nog steeds de api van sabnzbd. Alleen V2 is (later) overgestapt op nzbget.
Excuses dat ik een oud topic doe herleven. Ik ben een relatieve leek, maar denk dat ik (een beetje) begrijp hoe Spotnet werkt. Ik draai Spotweb op een eigen (linux based, private) server met lokaal een MySQL database. Ik heb recent Newzbin (her) ontdekt en meende dat ik dit op dezelfde manier (ook weer lokaal) zou kunnen opzetten. Ik begin nu het idee te krijgen dat er toch best verschillen zijn tussen de twee opties. Klopt dat? Dank!
Klopt dat daar best verschillen tussen zitten.
Als ik het goed begrijp haalt spotnet (of spotweb) de headers op van het Usenet. Is dat bij Newzbin anders?
Vraag me af, of er nog een update qua catergorien komt. Hoezo,welke ik wil..? Nou HEVC en UHD HDR materiaal mag van mij eigen catalogus.
Een update van categoriën is lastig omdat dan in feit alle clients (spotnet 1.8.x, V2, spotweb, spotlite etc) geüpdate zouden moeten worden.
@smoldersonline : newzbin haalt de headers ook van usenet, maar het is een gescheiden community. Wat er in spotnet/spotweb gespot wordt zie je niet in newzbin en andersom ook niet. Tenzij een spotter van newzbin die plaatst. Daarnaast maakt newzbin nog gebruik van een centrale server voor o.a. user registratie.
@smoldersonline : newzbin haalt de headers ook van usenet, maar het is een gescheiden community. Wat er in spotnet/spotweb gespot wordt zie je niet in newzbin en andersom ook niet. Tenzij een spotter van newzbin die plaatst. Daarnaast maakt newzbin nog gebruik van een centrale server voor o.a. user registratie.
[ Voor 53% gewijzigd door mesa57 op 05-04-2016 22:17 ]
@mesa57: dankjewel voor je feedback. Vraagje nog: is er ook een web based client beschikbaar voor Newzbin (zoals Spotweb), of is dat technisch niet mogelijk?
Technisch is natuurlijk alles mogelijk. Maar newzbin hanteert een 'gesloten' protocol wat angstvallig geheim gehouden wordt. De spots op usenet zijn dan ook gecodeerd en niet zomaar te ontcijferen.
Ik dacht wel dat newzbin zelf met een web server bezig was. Kijk eens op hun forum (je moet dan wel registreren).
Ik dacht wel dat newzbin zelf met een web server bezig was. Kijk eens op hun forum (je moet dan wel registreren).
[ Voor 22% gewijzigd door mesa57 op 06-04-2016 10:56 ]
Weer dank. Er draait inderdaad een publieke Newzbin server. Met goedvinden vraag ik nog even door. Ik ben een Mac (en een beetje linux) adept en kan daarom de Newzbin applicatie hierzo niet draaien. Weet jij misschien of de Windows applicatie uitsluitend toegang nodig heeft tot het Usenet, of logt deze ook nog aan bij een private, Newzbin database?
Nee, dat weet ik niet. Ik denk dat je die vraag beter op het newzbin forum kunt stellen. En ehhh, dit topic gaat over spotnet ...
Overigens kun je op een mac os ook spotlite gebruiken of spotweb installeren.
Overigens kun je op een mac os ook spotlite gebruiken of spotweb installeren.
Zojuist voor het eerst Spotnet 2.0 geinstalleerd. Ziet er prima uit. Echter hij gaat maar 34 dagen terug. Is daar nog iets aan te doen??? Provider Cheapnews. Via Spotlite gaat hij met 8 miljoen headers terug naar 2009...
Tot heden heb ik ook nog niet ontdekt waar de configuratie precies wordt opgeslagen. Na het programma en de de %appdata%/\Local\Spotnet folder te hebben verwijderd weet hij nog steeds mijn usenetlog gegevens bij de volgende installatie. Ook die oude spots staan er nog in zonder te headeren.
Update: Met de spotnet verwijder tool restanten opgeruimd. Vervolgens opnieuw geprobeerd zonder ssl. Nu worden er (veel) meer headers gedownload. Zit na een paar minuten al op 245+ dagen. Ik verwacht dat het probleem is opgelost.
Vraag me nog wel af waar spotnet 2.0 zijn spots opslaat.
Tot heden heb ik ook nog niet ontdekt waar de configuratie precies wordt opgeslagen. Na het programma en de de %appdata%/\Local\Spotnet folder te hebben verwijderd weet hij nog steeds mijn usenetlog gegevens bij de volgende installatie. Ook die oude spots staan er nog in zonder te headeren.
Update: Met de spotnet verwijder tool restanten opgeruimd. Vervolgens opnieuw geprobeerd zonder ssl. Nu worden er (veel) meer headers gedownload. Zit na een paar minuten al op 245+ dagen. Ik verwacht dat het probleem is opgelost.
Vraag me nog wel af waar spotnet 2.0 zijn spots opslaat.
[ Voor 78% gewijzigd door sdk1985 op 08-04-2016 00:05 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Kijk eens in %programdata%, ik dacht dat het daar stond.
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Thanks. Daar staat inderdaad news.cheapnews.eu.dbc van 697 MB.FlipFluitketel schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:55:
Kijk eens in %programdata%, ik dacht dat het daar stond.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Spotnet (classic) 1.8.6.1 is uit. Zie http://spot-net.nl/forums...php?view=detail&df_id=115
Sinds kort veel onderstaande meldingen ook na herinstall