Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nakebod schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:31:
Zover ik weet gaat neva.ru nooit werken als binary server, dat is een normale text usenet server.
Tele2 weet ik niet, maar kan me zomaar voorstellen dat die totaal geen retentie heeft.
Als ik je goed begrijp kun je dus eigenlijk niet fatsoenlijk uit nieuwsgroepen downloaden zonder betaalde servers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:13
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:03:
[...]

Als ik je goed begrijp kun je dus eigenlijk niet fatsoenlijk uit nieuwsgroepen downloaden zonder betaalde servers ?
Duik eens in de wondere wereld van IPV6 en je zult versteld staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
the_nowhereman schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:09:
[...]

Duik eens in de wondere wereld van IPV6 en je zult versteld staan :)
kun je dat eens uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:13
Kalua schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:43:
[...]

kun je dat eens uitleggen?
Tweakers is geen helpdesk ;)
maar google is your friend...
ipv6 nieuwsgroepen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren al een IPV6 client gedownload maar had geen idee waar ik mee bezig was ... bovendien kreeg ik geen username via de email dus heb het niet aan de praat gekregen. Heb overigens wel begrepen dat de snelheden bij wijze van test/introductie op dit moment heel fatsoenlijk zouden moeten zijn.

Moet mij maar eens goed verdiepen in de materie en eventuele beveiligingsrisico's indien aanwezig.

btw in Windows 7 zit toch ook en IPV6 client ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botm
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 17:57
Bedankt voor een top progje Drazix,

Ik heb alleen een probleem bij het downloaden van nzb's naar m'n SabNZB server. Ik krijg altijd de melding:

DownloadNZB:: error: file does not exist.

Client met Spotnet = Win7 32bits
Server met SabNZB= 2008 SBS 64bits.
Als ik de NZB knop indrukt met Shift werkt het prima en lokaal met SabNZB gaat ook perfect.
Verder zie ik wel de downloads die bezig zijn of klaar zijn op de server maar kan er niks aan toevoegen dus.
Ik heb dezelfde foutmelding een stukje terug ook voorbij zien komen.
API key staat uit, login en HTTPS ook, verder op standaard poort. Zou geweldig zijn als je een idee hebt wat het kan zijn!

[ Voor 7% gewijzigd door botm op 07-10-2010 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar100
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-02 16:15
Bedankt Drazix!

Ik vroeg mij af, is het mogelijk dat er bij downloads een knopje komt waar je in een keer de lijst op schoont met bestanden die je gedownload hebt?
Moet ze nu 1 voor 1 verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybel123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 17:40:
[...]
Als er geen username/password vereist is, laat je die vakjes gewoon leeg. Dan zou alles gewoon goed moeten gaan. Wat is de melding die je krijgt?
Dat de vakjes niet leeggelaten kunnen worden... :P
(Je moet er verplicht iets invullen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tim427 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:01:
dit lijstje heb ik voor je gemaakt om beetje het overzicht te houden
Bedankt! Is inderdaad een stuk makkelijker zo!
botm schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:57:
DownloadNZB:: error: file does not exist.
Oeps.. Dat komt omdat Spotnet een bestandsnaam naar de remote server stuurt, ipv de inhoud van het betand. Daarom kan de remote server het nzb bestand niet vinden. Zal opgelost worden in versie 1.4
mar100 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 23:59:
Ik vroeg mij af, is het mogelijk dat er bij downloads een knopje komt waar je in een keer de lijst op schoont met bestanden die je gedownload hebt?
Ja zou wel kunnen, heb alleen niet echt een plekje over voor dat knopje :)
babybel123 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 07:39:
Dat de vakjes niet leeggelaten kunnen worden... :P (Je moet er verplicht iets invullen).
Nee hoor? Als je bijvoorbeeld news2.neva.ru gebruikt als nieuwsserver, dan hoef je ook geen username/password in te vullen (gratis server), en dat werkt perfect. Dus er is denk ik iets anders aan de hand? Wat is de melding die je krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 18:04
Briljant programma, werkt grotendeels perfect en vervangt grotendeels daarom ook newsleecher bij mij. Alleen inderdaad een aantal opties zouden het nog beter maken :9~
Optie om bijvoorbeeld andere downloadmap te selecteren zou een grote verbetering zijn.
Ook krijg ik bij een tal posts "DownloadNZB:: error: file does not exist."
NZB wordt dan gezocht maar als ik deze dan open met nzbd zelf pakt deze m niet.
Keep up the good work! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik ben dit topic al even aan het volgen, bij deze mijn eerste berichtje hier. Zo "heel af en toe" spot ik ook wel eens iets op FTD. ;) Stel dat FTD er mee stopt, dan is het niet vanzelfsprekend dat ik ook overstap naar Spotnet.

Voor mij is van belang dat ik weinig tijd kwijt moet zijn voor het spotten. Alle processen die ermee te maken hebben heb ik vrijwel 100% geautomatiseerd, zodat het mij vrijwel geen tijd kost. Daarnonder valt o.a. het lezen van een dvd naar harddisk, rarren en parren, planningslijstje maken. Het bijwerken van mijn filmlijst heb ik ook zwaar geautomatiseerd, de techinfo komt uit AviCodec en de filminfo van www.imdb.com. :P

Ik heb zelf een programma'tje gemaakt die volautomatisch een aanmeld-info bestandje maakt. Hij leest de benodigde informatie zelf uit mijn filmlijst. Iemand anders heeft voor mij een soort plugin voor FTD gemaakt, waarmee ik dat aanmeld-info bestandje kan "importeren", waarna hij in FTD is aangemeld. Iets vergelijkbaars zit ingebouwd in OpenFTD, zie http://www.ftd4linux.nl/wiki/index.php/ConsolePostHowto

Mijn vraag is, komt of zit er ook zoiets in Spotnet? Of nog beter: Kan/wil iemand mij helpen zodat ik mijn eigen programma kan aanpassen zodat deze zelfstandig een werkende XML kan aanmaken die ik zelf kan uploaden naar free.pt, welke Spotnet vanzelf herkent en automatisch opneemt bij zijn spots. Dat zou voor mij helemaal handig zijn. Het gaat dan vooral om het berekenen van de juiste "handtekening". >:)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Als er een nieuwe update uit is van Spotnet wordt die dan automatisch opgepikt?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SharpEdgeOne schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 21:32:
Ook krijg ik bij een tal posts "DownloadNZB:: error: file does not exist."
Deze melding zou je eigenlijk nooit mogen krijgen! Gebruik je toevallig een externe sabnzbd server? Want dat zou wel eens de reden kunnen zijn..
cjdijk schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 09:54:
Kan/wil iemand mij helpen zodat ik mijn eigen programma kan aanpassen zodat deze zelfstandig een werkende XML kan aanmaken die ik zelf kan uploaden naar free.pt, welke Spotnet vanzelf herkent en automatisch opneemt bij zijn spots.
Ik ben niet zo'n voorstander van het automatisch toevoegen van spots, het script dat de aanmeld-info genereert, kan nooit automatisch alle goede categorieen uitzoeken, etc. Het is ook veel leuker als iemand zelf een leuk verhaaltje er bij schrijft, dan dat alles automatisch uit IMDB overgenomen word. Mocht je desondanks toch zoiets willen maken, moet je even een PM sturen, dan krijg je een voorbeeldapplicatie (werkt zelfs onder Linux/Mac) waarmee je spots kunt updaten/toevoegen, inclusief broncode.
pven schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 14:44:
Als er een nieuwe update uit is van Spotnet wordt die dan automatisch opgepikt?
Nee, je krijgt daar dan geen waarschuwing over. Staat op de lijst voor versie 1.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 20:46:
Ik ben niet zo'n voorstander van het automatisch toevoegen van spots, het script dat de aanmeld-info genereert, kan nooit automatisch alle goede categorieen uitzoeken, etc. Het is ook veel leuker als iemand zelf een leuk verhaaltje er bij schrijft, dan dat alles automatisch uit IMDB overgenomen word. Mocht je desondanks toch zoiets willen maken, moet je even een PM sturen, dan krijg je een voorbeeldapplicatie (werkt zelfs onder Linux/Mac) waarmee je spots kunt updaten/toevoegen, inclusief broncode.
Ik heb je een DM gestuurd.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsbakhuisen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-09 19:38
hallo waarom krijg ik steeds een timeout error als ik verbinding wil maken met spotnet ?
mijn provider is caiway.
werk normaal met Newsleecher en ftd en heb hiermee geen problemen
bij navraag hebben meerdere caiway gebruikers er de zelfde problemen mee, maar helaas niemand weet tot nu toe een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Omdat het antwoord nog steeds hetzelfde is als 4 dagen geleden toen je dezelfde vraag had gesteld.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:19:

Zover ik weet is er maar 1 provider waar de header-retentie afwijkt van de normale retentie, en dat is Eweka. Daarom gebruikt Spotnet daar automatisch textnews.eweka.nl (die wel een normale header-retentie heeft). Zijn er nog andere providers met een verkorte header-retentie?
Er zijn meerdere. O-)
Maar zoiets kan bijvoorbeeld ook voorkomen als een groep later wordt toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsbakhuisen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-09 19:38
Nakebod schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 11:31:
Omdat het antwoord nog steeds hetzelfde is als 4 dagen geleden toen je dezelfde vraag had gesteld.
bijdehand antwoord maar wat was het antwoord dan en zou het niet kunnen dat in die 4 dagen er iemand is met een oplossing en plaats van een bijdehandje te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:16

tim427

Turbulence!

Zo erg bijdehand is het niet. Antwoord is inderdaad al gegeven ja:
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:19:
[...]
fritsbakhuisen schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:35:
mijn provider is caiway.
[...]
Caiway word niet ondersteund door Spotnet, niemand kan er verbinding mee maken. Ik kan ook niet testen waar dat aan ligt, want ik heb zelf geen account daar.
En trouwens, zouden we iets meer eigen inzet willen zien. Wat heb je dus zelf algeprobeerd? Heb je met andere clients wel/geen last? Firewall? AV? Etc. Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:50
Heb het programma nog niet getest dus misschien is mijn vraag overbodig.

Is het herkenbaar in Spotnet als een spot beveiligd is met een wachtwoord? Als je nu op binsearch zoekt wordt dat bijvoorbeeld netjes aangegeven zodat je die spots kan negeren.

Of worden spots met een wachtwoord gewoonweg niet geaccepteerd?

Zie als voorbeeld
http://binsearch.info/?q=...x=100&adv_age=730&server=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Laatst online: 21-09 12:41

RammY

Dát!

Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 23:17:
Beste tweakers,

Ik ben zelf net gestart met Spotnet maar krijg het op een of andere manier maar niet goed aan de praat. Spots worden gedownload en afhankelijk van server krijg ik er ca 12.000 tot 250.000 te zien. Wanneer ik een spot wil downloaden lijkt dit allemaal prima te gaan maar..... de download start met ca 250KB/s maar zakt vervolgens weg tot 0 en begint dan weer vrolijk opnieuw. In sommige gevallen start de download wel maar blijft de snelheid op 60-70KB/s hangen, het lijkt wel of de snelheid beperkt wordt |:(

[...]

Ik werk met Windows 7 Ult. en heb een 20MB abbo bij Tele2.

Enig idee wat ik moet/kan veranderen ?
Neem aan dat je de newsserver van Tele2 gebruikt?
Deze word geknepen door Tele2. Oftewel: neem een payserver!

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SuperKneus schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:25:
Is het herkenbaar in Spotnet als een spot beveiligd is met een wachtwoord?
Nee
SuperKneus schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:25:
Of worden spots met een wachtwoord gewoonweg niet geaccepteerd?
In principe is het niet toegestaan spots toe te voegen met een wachtwoord. Deze worden meteen door de moderators verwijderd. Als de moderators er eentje over het hoofd zien, kun je elkaar waarschuwen via de comments dat de spot 'Niet OK' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
SuperKneus schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:25:Is het herkenbaar in Spotnet als een spot beveiligd is met een wachtwoord? Als je nu op binsearch zoekt wordt dat bijvoorbeeld netjes aangegeven zodat je die spots kan negeren.
Op binsearch worden heel vaak onterecht resultaten weergegeven dat ze een wachtwoord bevatten
vaak komen ze gewoon normaal binnen, en zonder problemen uitgepakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 21:10

vr6-only

Blub Blub

Ik gebruik het programma niet zo vaak, maar ik ben zeker enthousiast over de huidige stand van zaken!
Keep up the good work!!

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedeavond,

ik gebruik nu spotnet maar als ik een afbeelding wil toevoegen krijg ik een melding kan afbeelding niet vinden,
wat doe ik dan verkeerd wat link moet ik hebben er voor ?

MvG, BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:05:
ik gebruik nu spotnet maar als ik een afbeelding wil toevoegen krijg ik een melding kan afbeelding niet vinden,
wat doe ik dan verkeerd wat link moet ik hebben er voor ?
Je voert gewoon een link in naar een plaatje in, bijvoorbeeld: http://tweakimg.net/g/if/v2/footer/vnumedia.png Spotnet probeert dat plaatje vervolgens te downloaden, als daar een fout optreed krijg je die melding. Het plaatje moet dus op internet staan, je kunt geen plaatjes van je harde schijf toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dankje voor de snelle reactie kan ik ook van imageshack een plaatje toevoegen ? zo ja wat voor link moet ik dan hebben.
als ik een nzb toevoeg krijg ik een fout
kan nzb niet posten ?
details: lengte kan niet minder dan nul zijn.
parameternaam length
MvG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 08:02:
kan ik ook van imageshack een plaatje toevoegen ?
Ja
wat voor link moet ik dan hebben.
Gewoon de rechtstreekse link naar het plaatje (eindigd waarschijnlijk op .jpg of .png)
als ik een nzb toevoeg krijg ik een fout kan nzb niet posten ?
Dat is vreemd, dan is het geen geldig NZB waarschijnlijk. Waar heb je deze NZB vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

dankje voor de snelle reactie kan ik ook van imageshack een plaatje toevoegen ? zo ja wat voor link moet ik dan hebben.
Die link die je nodig hebt rechstreeks naar de afbeelding die geeft imageshack gewoon erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van binsearch.info
yabsearch
nzbindex

op al deze site krijg ik de zelfde fout melding..ik moet toch alles selecteren en dan nzb maken ?
maakt het uit welke group.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 19:43:
op al deze site krijg ik de zelfde fout melding..ik moet toch alles selecteren en dan nzb maken ?
Je moet zo inderdaad een NZB maken, deze sla je vervolgens op (op je bureablad bijv). En dan klik je in Spotnet op de knop 'Bladeren', en dan wijs je diezelfde NZB weer aan.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2010 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb inmiddels een plaatje toegevoegd. dus dat gaat?
ik probeer nu om een naam van 10 letters te maken kijken of daar aan ligt.

anders weet ik niet wat ik fout doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een naam van 10 letters??

Als je anders gewoon even een screenshot maakt, en dat hier plaatst, kan ik je precies vertellen wat er mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img683.imageshack.us/img683/7228/printspotnet.png

hier een printscreen. van de fout melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt alles goed ingevuld! Welke provider heb je? Het kan zijn dat deze uploaden niet toestaat, of via een ander adres (zoals Eweka).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik newsxs ssl upload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even naar hun website gekeken. Als je bij NewsXS via SSL wilt uploaden, heb je een speciale tool nodig http://www.newsxs.nl/PostXS. En anders gewoon SSL uitzetten in Spotnet.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2010 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:54
Ik gebruik sinds kort ook deze applicatie icm hitnews.eu nieuwsserver maar ik heb dan een totaal van 30.398 posts, kan ik nog ergens de maximale retentietijd aanpassen?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hari-Bo schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:47:
Ik gebruik sinds kort ook deze applicatie icm hitnews.eu nieuwsserver maar ik heb dan een totaal van 30.398 posts, kan ik nog ergens de maximale retentietijd aanpassen?
Hitnews is eigenlijk ongeschikt, je krijgt nu alleen spots van de afgelopen maand, normaal hoor je ongeveer 250.000 spots te zien, Je kunt de gratis server news2.neva.ru gebruiken, dan zie je wel alle spots. Nadeel is dat je daar niet mee kunt downloaden. Maar als je 'Shift' indrukt terwijl je op 'Download' klikt, kun je de NZB laten openen met je standaard-programma, en kun je ze alsnog met Hitnews downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:35:
[...]

Hitnews is eigenlijk ongeschikt, je krijgt nu alleen spots van de afgelopen maand, normaal hoor je ongeveer 250.000 spots te zien, Je kunt de gratis server news2.neva.ru gebruiken, dan zie je wel alle spots. Nadeel is dat je daar niet mee kunt downloaden. Maar als je 'Shift' indrukt terwijl je op 'Download' klikt, kun je de NZB laten openen met je standaard-programma, en kun je ze alsnog met Hitnews downloaden.
Bedankt! Ik wil zowieso niet via Spotnet downloaden, helemaal top. :)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 10:01
geniale tool ik ga hem uittesten, maar zo op eerste oogopslag is dit leuk voor mn vriendin, doet deze ook het par gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
fvdberg schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:38:
geniale tool ik ga hem uittesten, maar zo op eerste oogopslag is dit leuk voor mn vriendin, doet deze ook het par gedeelte?
Volgens mij wel want onder de moterkap gebruikt het als ik het goed heb SabNZB om te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStrike
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
Kan iemand mij vertellen waar de mislukte downloads terecht komen?

Om een of andere reden komt in Spotnet bij ongeveer 1/5 van de downloads 'Mislukt' te staan, ondanks dat ie wel flink heeft staan downloaden. Ik wil graag kijken of ik de mislukte downloads toch nog kan fixen (bijvoorbeeld extra PARs zoeken ervoor), maar ik kan deze mislukte downloads nergens vinden. Weet iemand waar ze blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan nog steeds geen post toevoegen ik laat het maar even zo.
dankje voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
Geniaal en veel belovend. Misschien handig om meerdere spots te selecteren en te openen in de tabs? Of is dat niet mogelijk?

En een tweede payserver toevoegen zou ook wel handig zijn. Ik gebruik het nu naast NL . NL op het ene account en Spotnet op het andere account zodat ze tegelijk verschillende spots binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 17:39
ThunderStrike schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 20:45:

Om een of andere reden komt in Spotnet bij ongeveer 1/5 van de downloads 'Mislukt' te staan, ondanks dat ie wel flink heeft staan downloaden. Ik wil graag kijken of ik de mislukte downloads toch nog kan fixen (bijvoorbeeld extra PARs zoeken ervoor), maar ik kan deze mislukte downloads nergens vinden. Weet iemand waar ze blijven?
Nee ik heb het ook al geprobeerd, maar kan het nergens vinden!

Die van mij mislukte helemaal aan het einde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0fragger
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
kijk even naar speciale tekens in de bestandsnamen, als hier bijvoorbeeld een * in staat dan werkt het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 15:39
Ik krijg met download2day (xsnews) maar 25.000 spots.. Kan dit kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Heeft FTD je vermelding van Spotnet verwijderd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ThunderStrike schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 20:45:
In de map Downloads\Incompleet.
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:22:
ik kan nog steeds geen post toevoegen ik laat het maar even zo.
Ik ga binnekort een proef abonnement nemen bij NewXs, om te kijken wat er mis gaat.
Chadi schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:29:
Misschien handig om meerdere spots te selecteren en te openen in de tabs? Of is dat niet mogelijk?
Heb het op de lijst gezet!
Xaero schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:06:
Ik krijg met download2day (xsnews) maar 25.000 spots.. Kan dit kloppen?
Dat is erg weinig. Horen er minimaal 250.000 te zijn, waarschijnlijk heeft XsNews een te korte retentie, je kunt dan beter de gratis server news2.neva.ru gebruiken!
pven schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:57:
Heeft FTD je vermelding van Spotnet verwijderd? :?
Helaas wel. Ze waren niet zo blij met de download-knop in 1.3, en hebben daarom alle vermeldingen verwijderd, de toestemming voor het spiegelen van spots ingetrokken, en mijn account geband. Het is met oog op de rechtzaak begrijpelijk dat ze Spotnet niet kunnen steunen, maar dit is wel het andere uiterste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 14:10
De wereld is substantieel beter geworden met dit programma!

Nu hoef ik nooit meer uit te leggen hoe usenet werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:29:
[...]

Helaas wel. Ze waren niet zo blij met de download-knop in 1.3, en hebben daarom alle vermeldingen verwijderd, de toestemming voor het spiegelen van spots ingetrokken, en mijn account geband. Het is met oog op de rechtzaak begrijpelijk dat ze Spotnet niet kunnen steunen, maar dit is wel het andere uiterste.
Hmz, volgens mij hebben ze eerder een excuus gezocht om een concurrent te verbannen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
WiertOmta schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 20:40:
De wereld is substantieel beter geworden met dit programma!

Nu hoef ik nooit meer uit te leggen hoe usenet werkt....
Technisch niet helemaal juist

Je kan beter iemand uitleggen hoe hij moet vissen, en als zijn hengel breekt, hoe hij een nieuwe kan maken, dan zorgen voor een hengelsportzaak

als er nu een feature "kapot" gaat, moet je toch weer opdraven om het op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStrike
[...]

In de map Downloads\Incompleet.
Helaas klopt dit niet. De map incompleet is aan het einde van iedere sessie gewoon helemaal leeg. Er zijn al bijna 30 of 40 downloads mislukt, sommige van meerdere gigabytes gedownloade data, maar er staat dus helemaal niets in de map Incompleet, zelfs geen lege mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:26

Ga je nog verder met Spotnet dan ? Ik kan mij voorstellen dat de toegevoegde waarde, zonder de post/spots van FTD, bijna nihil is. Je zit nu met een programma met een zeer kleine userbase en een zeer grote "concurrent".

Niet als kritiek bedoelt hoor. Spotnet is voor mij een veel beter programma dan FTD. Zeker als je kijkt naar opstarttijden. (Ouwe bak van mij doet er soms 5 minuten over om FTD op te starten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
__R__ schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:47:
Ga je nog verder met Spotnet dan ? Ik kan mij voorstellen dat de toegevoegde waarde, zonder de post/spots van FTD, bijna nihil is. Je zit nu met een programma met een zeer kleine userbase en een zeer grote "concurrent".
Dat hangt van de uitslag van de rechtzaak af. Het hele idee achter Spotnet is niet om leden van FTD in te pikken, of de zoveelste community te beginnen, maar om een alternatief te bieden wanneer de rest niet meer beschikbaar is. Als ze de rechtzaak winnen (wat ik oprecht hoop) is de meerwaarde inderdaad nihil.

Trouwens: de FTD spots blijven gewoon binnenkomen, er is nu alleen geen officiele toestemming meer. Laat ze maar een rechtzaak beginnen dat hun eigen copyright geschonden word, Brein heeft vast wel tips ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStrike
Spotnet is echt geweldig, makkelijker kan niet. Ook met FTD gewerkt, maar zonder NZB knop werkt dat niet lekker.

Mooi aan Spotnet is dat ie zelf alles download, par-checkt en repareert waar nodig, en vervolgens uitpakt. Mooi toch, in 1x klaar. Lang leve Spotnet. Kan nog wel diverse dingen beter (bijv. veranderen van download volgorde door downloads te verslepen enzo), maar niets is klaar.

Alleen, kijk wel aub nog ff naar mijn vorige post. Ik ben dus wel de mislukte downloads kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi hoi,

Ik heb geprobeerd om me in te loggen bij spotnet maar krijg steeds de melding van een time-out.

Ik heb een tele2 abbo kan iemand mij uitleggen hoe en wat ik verkeerd doe? Tele2 staat ook niet in de lijst van de providers en na veel zoek werk ben ik tot nu toe niets wijzer geworden. Kan iemand mij verder helpen?

Groetjes Petra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ThunderStrike schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:28:
Alleen, kijk wel aub nog ff naar mijn vorige post. Ik ben dus wel de mislukte downloads kwijt.
Zolang je niet op 'Verwijderen' klikt, blijven de mislukte downloads bewaard in die map? Anders ruimt hij ze inderdaad op.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:29:
Ik heb geprobeerd om me in te loggen bij spotnet maar krijg steeds de melding van een time-out.
Wat voor adres gebruik je? Het goede adres is volgens mij news.tele2.nl (poort 119), als je een 'time-out' melding krijgt, dan heb je waarschijnlijk het verkeerde adres ingevuld. Je kunt ook de gratis server news2.neva.ru gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor adres gebruik je? Het goede adres is volgens mij news.tele2.nl (poort 119), als je een 'time-out' melding krijgt, dan heb je waarschijnlijk het verkeerde adres ingevuld. Je kunt ook de gratis server news2.neva.ru gebruiken.
[/quote]

Thnx voor de info dan laat ik gewoon maar lekker tele2 wat het is want heb idd verschilende en alle mogelijkheiden van tele2 geprobeert ik neem de optie die jij gaf :-)

Groetjes Petra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStrike
Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:04:
[...]

Zolang je niet op 'Verwijderen' klikt, blijven de mislukte downloads bewaard in die map? Anders ruimt hij ze inderdaad op.
Ehh, ik heb nog nooit iets verwijderd, alle downloads staan nog steeds in de download lijst in Spotnet. Alleen bestanden kan ik dus nergens vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Even een vraag over de filters, want zodra je zelf een custom filter toevoegd wordt deze onderaan de lijst gezet, maar ik kan deze niet verplaatsen (alleen verwijderen), kan ik dit in een register key aanpassen of een xml file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ThunderStrike schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 05:45:
alle downloads staan nog steeds in de download lijst in Spotnet.
Misschien heeft het iets te maken dat er een verboden teken in de titel staat, waardoor de map niet aangemaakt kan worden. Dit probleem is in de volgende versie opgelost.
Hari-Bo schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 12:51:
zodra je zelf een custom filter toevoegd wordt deze onderaan de lijst gezet, maar ik kan deze niet verplaatsen (alleen verwijderen), kan ik dit in een register key aanpassen of een xml file?
Dan moet je het bestand 'C:\ProgramData\Spotnet\filters.xml' even aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Laatst online: 17-09 14:10
Als ik een complete download uit de lijst wil verwijderen, dan crasht Spotnet altijd!

Edit: Na herinstallatie gebeurt dit nog steeds, bestand is dan overigens wel uit de lijst als ik Spotnet weer opstart.

Ook is het handig om een complete download alleen uit de lijst te kunnen verwijderen maar niet meteen ook van de hardeschijf. Als je nu op verwijder klikt dan wordt het bestand ook gelijk verwijdert.

[ Voor 17% gewijzigd door Taartvarken op 28-10-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stupidcat
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-07-2022
WiertOmta schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:04:
Als ik een complete download uit de lijst wil verwijderen, dan crasht Spotnet altijd!

Edit: Na herinstallatie gebeurt dit nog steeds, bestand is dan overigens wel uit de lijst als ik Spotnet weer opstart.
Dat probleem heb ik ook!
Hopelijk opgelost in versie 1.4

Wanneer staat 1.4 op de planning ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amayii
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08 20:35
Drazix, wat een geniaal programma dat spotnet! Je hebt hier duidelijk over nagedacht! Overigens vindt ik al dat geneuzel in FTD toch overbodig en iritant dus wat mij betreft mag je comment functies en kudo's weglaten. Een Ranking systeem om goede en/of slechte posts te benadrukken is uiteraard wel prima.

Anyways, de vraag die mij opdoemde was echter of het wellicht ook mogelijk is of gaat worden om meerdere servers toe te voegen. Mijn ervaring is dat er dan altijd wel een server is die de file heeft staan. Momenteel gebruik ik in grabit namelijk xs4all en newsguy en zou deze ook in spotnet graag willen combineren. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Amayii schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:40:
Drazix, wat een geniaal programma dat spotnet! Je hebt hier duidelijk over nagedacht! Overigens vindt ik al dat geneuzel in FTD toch overbodig en iritant dus wat mij betreft mag je comment functies en kudo's weglaten. Een Ranking systeem om goede en/of slechte posts te benadrukken is uiteraard wel prima.

Anyways, de vraag die mij opdoemde was echter of het wellicht ook mogelijk is of gaat worden om meerdere servers toe te voegen. Mijn ervaring is dat er dan altijd wel een server is die de file heeft staan. Momenteel gebruik ik in grabit namelijk xs4all en newsguy en zou deze ook in spotnet graag willen combineren. Is dit mogelijk?
Spotnet draait op de achtergrond SABnzbd, dus als je eventjes in de config file kijkt onder welke poort SABnzbd draait.

http://127.0.0.:8090/ daar kun je servers na gelieven toevoegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WiertOmta schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:04:
Is een bekend probleem, op de een of andere manier heb ik er zelf geen last van, maar je bent niet de enige. Word opgelost in de volgende versie.
stupidcat schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:15:
Wanneer staat 1.4 op de planning ?
Ik heb geen planning :P Maar als het goed is voor 2011 nog.
Amayii schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 16:40:
Anyways, de vraag die mij opdoemde was echter of het wellicht ook mogelijk is of gaat worden om meerdere servers toe te voegen.
Met de huidige versie niet. Je kunt wel 'Shift' inhouden als je op 'Download' klikt, zodat je de spot met een ander programma kunt downloaden, die wel multi-servers ondersteund.
Leuke suggestie, maar zodra je Spotnet afsluit worden al die instellingen weer 'vergeten', dus dan moet je ze elke keer opnieuw toevoegen. Praktisch is anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Dit programma is werkelijk geniaal. Ik wist niet dat zoeits bestond. Hoe vaak mensen mij wel niet vragen uit te leggen hoe je iets moet downloaden van nieuwsgroepen en het dan nog niet snappen.. ik laat ze hier eens mee aan de gang gaan, kijken of ze het nu wel begrijpen. Moet haast wel, makkelijker kan niet !

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 21:24

DDR

is het ook mogelijk om de downloadfolder aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:45
Mijn provider (Signet) host helaas sinds kort alt.binaries.ftd niet meer. Is het in de volgende spotnet ook mogelijk om de spots bij een andere server vandaan te halen?

Robert

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:48:
[...]
[...]

Leuke suggestie, maar zodra je Spotnet afsluit worden al die instellingen weer 'vergeten', dus dan moet je ze elke keer opnieuw toevoegen. Praktisch is anders :)
Naja kan dan niet wachten op 1.4 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 19:50
DDR schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:56:
is het ook mogelijk om de downloadfolder aan te passen?
Inderdaad, hij wilt alles in mijn veel te kleine C:\ partitie gooien, maar ik wil het op mijn D:\ partiie hebben.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Denizz schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:31:
[...]

Inderdaad, hij wilt alles in mijn veel te kleine C:\ partitie gooien, maar ik wil het op mijn D:\ partiie hebben.
Dat is makkelijk aan te passen, door rechter muisknop op je download folder en dan de locatie veranderen naar de gewenste folder/schijf.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Drazix : Leuk proggie, alleen haal ik maximaal maar 1,5 Mb/s terwijl ik met altbinz 5,5 Mb/s haal..
Verder kan ik niet met de pijltjestoetsen scrollen.

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 10:29
Kijk eens aan, iemand heeft nagedacht :)
beste prg tot nu toe. Simpel, eenvoudig, en het werkt.
Enkel wel aub de opslag map keuze proberen te veranderen, maar dat zal vast wel komen.

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• das_phantom
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-08-2023
ThunderStrike schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 05:45:
[...]

Ehh, ik heb nog nooit iets verwijderd, alle downloads staan nog steeds in de download lijst in Spotnet. Alleen bestanden kan ik dus nergens vinden...
Dit heb ik ook, maar als het goed is komt dat omdat zoals eerder gezegd de post iets met * of : bevat waardoor geen map aangemaakt kan worden.

Ik vind het trouwens een topprogramma, daarvoor dank! Ik zou nog wel graag zien dat de optie verwijderen standaard alleen de nzb of post uit het download overzicht verwijdert, ipv daadwerkelijk de gedownloade bestanden van de harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webster
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 16:18
Toevallig kwam ik vandaag dit topic tegen, kan ik mooi eens een vraag stellen mbt dit programma.

Een paar weken geleden heb ik een netwerk capture gedaan om te kijken wat Spotnet zoal uitvoert.
Daarin zag ik dat Spotnet met een aantal servers praat.

(ik gebruik Eweka als usenet provider)

* textnews.eweka.nl
- Ophalen artikelenlijst (=spots) van newsgroup free.pt
- Ophalen inhoud van spot (artikel inhoud)

* www-google-analytics.l.google.com
- Een geopende spot wordt gemeten via google analytics

* s3-1-w.amazonaws.com
- Bij het openen van een spot wordt contact gelegd met (waarschijnlijk) een cloud service van Amazon
- De communicatie is encrypted (SSL) dus ik kan niet zien wat hier gebeurt
>> wat wordt hier gecommuniceerd?

* search.twitter.com
- Er wordt via twitter gezocht naar reacties op de geopende spot

* www.binsearch.info
- Klik je op de Download knop dan wordt er voor deze spot een NZB gezocht via binsearch
- Een klein deel van de communicatie gaat via SSL
- Verder wordt er 'gewoon' een zoekopdracht uitgevoerd op binsearch
- De resulterende NZB wordt gedownload.

* www.newzbin.com
- Vanaf deze site wordt een DTD geladen om de XML code in een NZB bestand te valideren
GET /DTD/nzb/nzb-1.0.dtd

* newsreaderXXX.eweka.nl
- Hier vanaf wordt de NZB gedownload door de interne client

Conclusie is dat het gebruik van Spotnet niet zo anoniem is als je zou denken. Immers Google, Amazon en Twitter kunnen meekijken.

Maar nu mijn vraag: waar is die link naar Amazon voor nodig?

De communicatie die ik wel kan lezen lijkt alle benodigde informatie voor de werking van het programma al te bevatten. Waarom dan nog die 'geheime' communicatie met een service bij Amazon?

Hopelijk zie ik spoken en is er niks aan de hand, maar ik ben nu eenmaal wantrouwig aangelegd... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
webster schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 23:33:
Maar nu mijn vraag: waar is die link naar Amazon voor nodig?
Er word een plaatje opgehaald (het logo van Twitter) dat opgeslagen staat bij Amazon, de volledige url is: https://s3.amazonaws.com/twitter_production/a/1282328015/images/fronts/logo.png
webster schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 23:33:
Conclusie is dat het gebruik van Spotnet niet zo anoniem is als je zou denken. Immers Google, Amazon en Twitter kunnen meekijken.
Google Analytics is vrijwel anoniem, jouw ip-adres is voor mij niet zichtbaar, slechts de stad waar je vandaan komt. Ook stuurt Spotnet geen pagina-url mee, dus ze kunnen bij Google ook niet achterhalen welke spots je bekeken hebt. De reden dat het er in zit is zodat ik een beetje kan peilen hoeveel mensen Spotnet dagelijks gebruiken.

Voor Twitter geld eigenlijk hetzelfde, het enige dat Twitter kan zien is dat je een zoekopdracht doet naar een bepaald getal, maar dat dat getal gekoppeld is aan een bepaalde spot, weten ze bij Twitter natuurlijk niet.

Ik ben zelf ook zeer gesteld op privacy, maar er word niets verzonden waar Google of Twitter echt wat mee kan, en als je er desondanks toch iets op tegen hebt, kun je deze request blocken in je firewall/proxy. Spotnet blijft dan gewoon functioneren, je ziet dan geen reacties meer, en word niet meer meegeteld in de statistieken.

P.S. Die communicatie met binsearch.info geld alleen voor FTD spots. Bij Spotnet's eigen spots hoeft er geen NZB gezocht te worden omdat deze al in de spot verwerkt zit.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2010 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• das_phantom
Bug(?)

Ik ben nu bezig met verwijderen van downloads met status "mislukt". Vijf achter elkaar lukte, echter nu crasht Spotnet steeds. Als ik Spotnet opnieuw start is het item dat ik probeerde te verwijderen wel uit de lijst gehaald.

Kan ik overigens ergens buiten de interface om in een keer alle downloads verwijderen uit de lijst?

Problem signature:
Problem Event Name: CLR20r3
Problem Signature 01: spotnet.exe
Problem Signature 02: 1.3.0.0
Problem Signature 03: 4ca082d8
Problem Signature 04: mscorlib
Problem Signature 05: 4.0.0.0
Problem Signature 06: 4ba1da6f
Problem Signature 07: 362a
Problem Signature 08: 3e
Problem Signature 09: System.NotSupportedException
OS Version: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Locale ID: 1033
Additional Information 1: 0a9e
Additional Information 2: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789
Additional Information 3: 0a9e
Additional Information 4: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789

[ Voor 5% gewijzigd door das_phantom op 13-11-2010 04:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webster
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 16:18
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 02:14:

Ik ben zelf ook zeer gesteld op privacy, maar er word niets verzonden waar Google of Twitter echt wat mee kan, en als je er desondanks toch iets op tegen hebt, kun je deze request blocken in je firewall/proxy. Spotnet blijft dan gewoon functioneren, je ziet dan geen reacties meer, en word niet meer meegeteld in de statistieken.
Bedankt voor de toelichting, ik ben weer gerustgesteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
mooi dat er wat achtergrond informatie is gegeven :)
en knap in elkaar gezet d:)b

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 17:39
Ik vind het een erg fijn programma'tje!

gebruikte daarvoor zelden nieuwsgroepen omdat ik het soms te ingewikkeld vond t.o.v. torrents (utorrent)

downloaden op full speed!

Nadelen vind ik zelf:

-Geen downloadlocatie selecteren.
-geen bandbreedte limiet etc.
-kan niet net zoals bij utorrent de pc af laten sluiten na voltooien downloads etc.

grootste minpunt: ik heb vaak dat download mislukken. Ik zou niet weten wat ik er mee moet doen, want de downloads staan ook nergens meer te vinden in een map!

Raar dat downloads kunnen mislukken eigenlijk. De data is toch gewoon op de servers van je providers gezet?
Wat kan er aan mislukken vraag ik me dan af. Bij torrents heb je zoiets niet.
Ook weet je dus niet van te voren of een download goed is of niet, dat kan je nergens aan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Zou het ook wel eens willen proberen en even kritisch kijken. Maar dan moet je wel usenetserver.com even gaan ondersteunen :)

Gebruik hier nu newsleecher + supersearch, dat kost dan wel € 30 per jaar oid maar werkt wel heel erg handig vind ik zelf. Vooral omdat je ook niet om hoeft te kijken naar uitpakken etc. Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw programma.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Laatst online: 21-09 21:05
OzBoz schreef op maandag 15 november 2010 @ 02:05:
Maar dan moet je wel usenetserver.com even gaan ondersteunen :)
Usenetserver werkt hier gewoon icm Spotnet, zelfs via een SSL verbinding.

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
Plexxodus schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:21:
[...]

dit staat nog niet in de ts :)
misschien handig dat iemand die een keer update.

wordt 't ook ondersteund door tweak en / of door hitnews?
iemand ervaring daarmee :?

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Plexxodus schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:21:
Ah thanks, ga ik het ook eens proberen, was inderdaad van de TS uitgegaan.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• das_phantom
Hm ik merk zojuist en gister dat wanneer ik op posts bijwerken druk, dat er soms ook posts tussen de posts komen te staan die ik al had opgehaald. Ik bedoel dat ik dan bijvoorbeeld een laatste post heb van 14:40 en dan op bijwerken druk, dat er ook posts tussenkomen van 14:35. Hoort dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
das_phantom schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 03:27:
Ik ben nu bezig met verwijderen van downloads met status "mislukt". Vijf achter elkaar lukte, echter nu crasht Spotnet steeds. Als ik Spotnet opnieuw start is het item dat ik probeerde te verwijderen wel uit de lijst gehaald.
Ja dit is een bekende fout, is opgelost in versie 1.4
Janusch schreef op maandag 15 november 2010 @ 01:07:
Nadelen vind ik zelf: Geen downloadlocatie selecteren.
Ja die kun je wel selecteren, rechtsklikken op je 'Downloads' map, en dan 'Eigenschappen' kiezen.
Janusch schreef op maandag 15 november 2010 @ 01:07:
grootste minpunt: ik heb vaak dat download mislukken.
Ja dat is een fout in versie 1.3, als er bepaalde tekens in de titel voorkomen, mislukt de download.
OzBoz schreef op maandag 15 november 2010 @ 02:05:
Maar dan moet je wel usenetserver.com even gaan ondersteunen :)
Het ondersteunt elke provider, je kunt gewoon voor 'Anders' kiezen, en dan het server-adres handmatig opgeven. Alleen bij sommige providers krijg je wat minder spots te zien, omdat die een kortere retentie hebben.
das_phantom schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 18:25:
Ik bedoel dat ik dan bijvoorbeeld een laatste post heb van 14:40 en dan op bijwerken druk, dat er ook posts tussenkomen van 14:35. Hoort dit?
Ja dat kan gebeuren, die zijn dan achteraf nog binnen gekomen. Maar daar zit hoogstens een paar minuten verschil in, geen uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• das_phantom
Bug(?)

Klikte zojuist op bijwerken. Volgende errors:

InitDB:40--- Not enough storage is available to process this command. (Exec[tion from HRESULT;0x80070008)

&

Statusbar Error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
das_phantom schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:10:
InitDB:40--- Not enough storage is available to process this command. (Exec[tion from HRESULT;0x80070008)
Mmhh.. Volgens mij ben je de eerste? 'Not enough storage' klinkt in ieder geval alsof er te weinig schijfruimte is om de database op te slaan, maar eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• das_phantom
Schrijfruimte kan het probleem niet zijn gezien de vrije ruimte die ik nog heb. Ik moet zeggen dat het pas de eerste keer is in een week dat dat ik het programma gebruik. Overigens merkte ik gister nadat ik Spotnet een tijdje open had staan dat er ~770mb RAM in gebruik was door Spotnet. Nu is dat al 180 mb, zonder dat ik aan t downloaden binnen het programma.

(edit- nu bijna 400 mb RAM in gebruik)

[ Voor 5% gewijzigd door das_phantom op 16-11-2010 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spotnet haalt zijn data uit FTD, dus mocht FTD verboden worden, dan houdt ook Spotnet op te bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 10:42:
Spotnet haalt zijn data uit FTD, dus mocht FTD verboden worden, dan houdt ook Spotnet op te bestaan.
Je zit er helemaal naast! Als je zo'n uitspraak doet, zorg dan ook dat je weet waar je het over hebt |:(

Als FTD morgen niet meer bestaat, dan blijven alle bestaande spots gewoon beschikbaar in Spotnet. Het enige verschil is dat er dagelijks wat minder nieuwe spots toegevoegd worden, maar dat is slechts tijdelijk. Zodra meer mensen dan Spotnet gaan gebruiken (omdat FTD er niet meer is), zullen er ook meer spots toegevoegd worden. Je kunt namelijk vanuit Spotnet ook spots toevoegen. Dus uiteindelijk veranderd er helemaal niets als FTD ophoud te bestaan (maar laten we dat niet hopen).

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Voor wanneer staat de release datum Spotnet 1.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 18:04
Gebruik spotnet nu een maandje, briljant programma en keep up the good work! _/-\o_
FTD gebruik ik niet meer. Als ik het allemaal een beetje snap kan dit nooit verboden worden omdat het eigenlijk alleen een zoekmachine is en niets lokaal of op een server wordt opgeslagen. Willen ze spotnet dus sluiten moeten ze dus de nieuwsgroepen zelf sluiten. Comments via twitter, dat kan alleen twitter zelf een keer blokkeren denk ik? Vind dit toch niets toevoegen, kijk alleen al naar de ellende op FTD in de comments.
Ik download nu door shift te gebruiken zodat newsleecher het binnen trekt. Kan daar downloadmap en snelheid bepalen. Ideaal naar mijn mening! :)

Verwijderd

Mooi tooltje dit. Goed verzonnen dit principe!

Heb wel een probleempje om m mijn eweka account in te stellen in de tool. Kan newsreader1.eweka.nl en sslreader.eweka.nl niet instellen. Deze gaan naar een verkeerd ip-adres. Een ander account met newsreaderXX.eweka.nl gaat wel goed.

EDIT: Zit nog eens verder te denken over het principe. Is het een beetje veilig tegen kwaadwillenden die free.pt volgooien met xml-etjes die opgemaakt zijn volgens het spotprincipe?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 13:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hari-Bo schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:05:
Voor wanneer staat de release datum Spotnet 1.4?
Het idee was om de volgende release af te laten hangen van de uitspraak van de rechtzaak (die gisteren zou plaatsvinden), maar deze is helaas verplaatst naar 29 december.
SharpEdgeOne schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:30:
Gebruik spotnet nu een maandje, briljant programma en keep up the good work! _/-\o_
Bedankt! Dit soort reacties stimuleren het werken aan een nieuwe versie :*)
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:15:
Is het een beetje veilig tegen kwaadwillenden die free.pt volgooien met xml-etjes die opgemaakt zijn volgens het spotprincipe?
Ja, alle XML's zijn voorzien van een 'XML Digital Signature', oftewel een handtekening met RSA encryptie. Kwaadwillenden kunnen deze niet namaken.

• Hari-Bo
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:57:
Het idee was om de volgende release af te laten hangen van de uitspraak van de rechtzaak (die gisteren zou plaatsvinden), maar deze is helaas verplaatst naar 29 december.
Houdt dit in dat de update nu ontwikkeld wordt, of dat je afwacht op de uitspraak eind dit jaar?
Ik hoop de eerste variant, want het is een simpel maar doeltreffend pakketje en niet zo log aanvoelend als FTD.

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 23:08
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 19:01:
Zit al wat dingetjes op te schrijven om Spotnet in Mac OS X te schrijven voor Leopard en Snow Leopard.
Alleen nog even op de source wachten van Drazix :)
Hoe staat het er voor met de Mac versie ?

Ik weet niet of Drazix veel Windows-only meuk gebruikt, maar met Mono moeten we toch een eind komen.
Dus ook voor Linux.

woei!

Pagina: 1 ... 3 ... 48 Laatste