Toon posts:

Op zoek naar een laptop voor Bouwkunde

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo hallo,

ik ga in september bouwkunde studeren en ben nu dus op zoek naar een juiste laptop.
de bedoeling is dat ik er goed autocad op kan draaien. nu heb ik de Sony Vaio VPCF11S1E/B in gedachte maar ik ben wel benieuwd wat jullie hiervan vinden of dat jullie andere voorstellen hebben.

alvast bedankt.

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:04
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:09:
Hallo hallo,

ik ga in september bouwkunde studeren en ben nu dus op zoek naar een juiste laptop.
de bedoeling is dat ik er goed autocad op kan draaien. nu heb ik de Sony Vaio VPCF11S1E/B in gedachte maar ik ben wel benieuwd wat jullie hiervan vinden of dat jullie andere voorstellen hebben.

alvast bedankt.
Dat zal er best goed op draaien, ik denk dat deze specs eigenlijk redelijk overkill zijn voor alleen autocad. Je kan er wel een goed aantal jaren mee vooruit iig.
Let er trouwens wel op dat de core i7 een heethoofd is, en dat de batterijduur dan ook niet veel voorstelt.
Een 16,4" is trouwens wel groot om mee te slepen. Als je lang moet reizen kan dat ook hinderlijk worden

[ Voor 6% gewijzigd door hellboy123 op 27-07-2010 20:03 ]

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Ik zou voor een 15 inch core i5/i3 gaan :)

15 inch is heel werkbaar, tot een programma of 4 (bijv. photoshop, powerpoint, vlc, msn) plus wat mappen die openstaan heb je gewoon nog overzicht, ik raad wel aan om voor een 16:10 scherm te gaan (1280x800) en geen HD-ready scherm (1366x768) omdat je dan iets meer hoogte hebt (handiger :P)

een Core i3 is in principe al genoeg, als je wilt renderen zal ik een quadcore nemen, meestal een i5 :)

Een i3/5 is veel zuiniger, zodat je geen enorm warme handen krijgt (irritant :P) en een redelijke accuduur hebt.

Merken met een dito bouwkwaliteit, Asus of Acer is wat minder handig naar school, ook HP heeft veel modellen met een zeer slechte behuizing (check reviews), je kunt het beste kijken bij Dell/sony/MSI /lenovo:)
het laatste is ietsjes objectief, asus heeft goede behuizingen, maar over het algemeen scoren Dells of Sony's gewoon wat beter in bouwkwaliteit. :)

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-12 08:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica