heb jij voor de install een wipe gedaan van alles?
voor de liefhebbers ook de originele rom als zip zodat hij makkelijk via de recovery geflasht kan worden
JaTWFpa2Vs schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:07:
heb jij voor de install een wipe gedaan van alles?
Had jij niet hetzelfde probleem?TWFpa2Vs schreef op maandag 26 juli 2010 @ 10:16:
[...]
in AmonRa's van de pulse mini werkte de usbmount niet op mijn vodafone 845
[ Voor 40% gewijzigd door Imak op 02-08-2010 13:23 ]
ja in de recovery werkt de usb mount niet.. maar onder de opgestarte telefoon wel.. USB mount in recovery komt omdat de recovery niet specifiek voor dit toestel geschreven is. Ik heb clockwork al gemailt om te kijken of we een recovery speciaal voor de 845 kunnen maken.
@prologic
kun je ergens zien of het flashen van de recovery goed gegaan is? Ik zag alleen heel even een Dos venster en dat was het. Of kom je daar pas achter als je hem niet in de Recovery stand krijgt?
Sorry voor de nob vragen
Edit: Blijkbaar toch goed gegaan. Ik ben nu de custom rom aan het installeren
Edit 2: gelukt, voor het eerst een custom rom geinstalleeerd!
Heel erg bedankt @prologic voor deze custom rom en de super aanleiding, echt top
kun je ergens zien of het flashen van de recovery goed gegaan is? Ik zag alleen heel even een Dos venster en dat was het. Of kom je daar pas achter als je hem niet in de Recovery stand krijgt?
Sorry voor de nob vragen
Edit: Blijkbaar toch goed gegaan. Ik ben nu de custom rom aan het installeren
Edit 2: gelukt, voor het eerst een custom rom geinstalleeerd!
Heel erg bedankt @prologic voor deze custom rom en de super aanleiding, echt top
[ Voor 35% gewijzigd door Maite op 02-08-2010 14:28 ]
mooi kun jij aangeven of alles bij jou goed werkt? heb op mijn toestel wel alles getest.. kun jij ook aangeven welke provider je hebt en of je internet instellingen direct goed stonden?
Kun je ook simpel navigeren met dit toestel? of is dat te downloaden?
Je kunt google maps gebruiken maar volgensmij werken co-pilot & navigon ook gewoon..Paradox schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 15:13:
Kun je ook simpel navigeren met dit toestel? of is dat te downloaden?
Navigon werkt!
Ben nog alles een beetje aan het testen maar tot nu toe nog geen problemen tegen gekomen. Heb nu een Telfort simkaartje erin en er stonden autom. 2 toegangspunten van Telfort erin (dit was bij de originele rom niet), kan ze alleen niet testen om dat ik op dit kaartje geen internet abo heb. Zal het straks met mijn T-Mobile en een Vodafone simkaart proberen.
Edit: Tmobile instellingen staat automatisch erin en werken! Vodafone nog niet kunnen testen
Edit: Tmobile instellingen staat automatisch erin en werken! Vodafone nog niet kunnen testen
[ Voor 11% gewijzigd door Maite op 02-08-2010 17:34 ]
@Paradox, navigeren gaat heel goed zelfs met bijv. Sygic Mobile Maps. Zelf getest en ideaal (totdat TomTom in de marktet komt
), maar ook Navigon en Co-pilot moeten werken. Verder Google Maps, maar daarvoor moet je een Internet abbo hebben. Kan zijn dat sommige apps (o.a. Mobile Maps) niet voor deze resoltie geschreven zijn waardoor het wat onduidelijk overkomt. In nav. mode is dat overigens geen probleem met Mobile Maps.
Ik gooi deze vraag er nogmaals in want ik dnek dat meerdere mensen hiervan "last" hebben:,
Weet iemand hoe je de V845 vanuit "standby/sleep" mode alleen via power button kan activeren? Nu kan dat ook met de andere toetsen en dat is vervelend als de telefoon in je broekzak zit en constant aan en uit gaat doordat via lichaamsbeweging ongewenst de toetsen ingedrukt worden.
Mocht bovenstaande niet duidelijk zijn dan bedoel ik het volgende:
Zet je telefoon aan, en druk als alles opgestart is kortstondig om de power button aan bovenkant om de V845 in sleep/standby mode te zetten. Elke toets die daarna ingedrukt wordt, activeert de telefoon weer. Dit laatste wil ik dus voorkomen door de overige toetsen dan de power in sleep/standby mode te blokkeren. Dit kan ook op mijn HTC Diamond2 met WinMOb, dus lijkt me dat dit ook in Android moet kunnen.
Dus iemand tips?
Alvast dank allemaal!!
Weet iemand hoe je de V845 vanuit "standby/sleep" mode alleen via power button kan activeren? Nu kan dat ook met de andere toetsen en dat is vervelend als de telefoon in je broekzak zit en constant aan en uit gaat doordat via lichaamsbeweging ongewenst de toetsen ingedrukt worden.
Zet je telefoon aan, en druk als alles opgestart is kortstondig om de power button aan bovenkant om de V845 in sleep/standby mode te zetten. Elke toets die daarna ingedrukt wordt, activeert de telefoon weer. Dit laatste wil ik dus voorkomen door de overige toetsen dan de power in sleep/standby mode te blokkeren. Dit kan ook op mijn HTC Diamond2 met WinMOb, dus lijkt me dat dit ook in Android moet kunnen.
Dus iemand tips?
Alvast dank allemaal!!
bij mij gaat de telefoon wel aan bij de andere knoppen maar unlockt hij alleen bij de menu knop of te slepen..
als je dit wilt aanpassen kan dat volgens mij alleen met een wijziging in de boot.img..
als je dit wilt aanpassen kan dat volgens mij alleen met een wijziging in de boot.img..
[ Voor 35% gewijzigd door TWFpa2Vs op 02-08-2010 15:34 ]
Eerst zoeken, dan pas vragen.
[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 02-08-2010 17:01 ]
Verwijderd
Hallo JD,JD_1971 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 15:28:
Ik gooi deze vraag er nogmaals in want ik dnek dat meerdere mensen hiervan "last" hebben:,
Dus iemand tips?
Alvast dank allemaal!!
Ik had dit probleem ook dus heb er het volgende aan gedaan:
Bij instellingen > Locatie en beveiliging
kun je een ontgrendelingspatroon in stellen.
Dat werkt perfect. Ik moet alleen nog zien dat ik dat Noodoproepen knopje weg krijg... want dat gaat een keer mis
Gr Martijn
edit: waarschijnlijk bied deze app ook uitkomst: Lock 2.0
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2010 20:35 ]
Lukt niet. Als ik met Root Explorer iets in de System/App folder probeer te zetten krijg ik de melding: Read Only.TWFpa2Vs schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:15:
@imak..
....
zijn terug te zetten doormiddel van een filemanager met root acces plaats zowel de apk als odex file in de system/app folder.. applicatie zou dan weer moeten werken na een reboot
Het probleem met de usb ligt waarschijnlijk aan het stuurprogramma. Maar ik heb geen idee waar ik die vandaan moet halen.
@Prologic,
Wauw.... in een woord geweldig en alles lijkt ook goed te werken (ja ook UBS koppelen).
Voor diegene die dit ook willen proberen en iets uitgebreidere uitleg aangezien ik zelf toch wel heb lopen "kloten"
. Hopelijk durven nu meer V845 gebruikers Prologic's ROM te flashen.
Succes allemaal:
Install Superboot (via Windows PC)
Root the V845 (via Windows PC)
Wauw.... in een woord geweldig en alles lijkt ook goed te werken (ja ook UBS koppelen).
Voor diegene die dit ook willen proberen en iets uitgebreidere uitleg aangezien ik zelf toch wel heb lopen "kloten"
Succes allemaal:
Install Superboot (via Windows PC)
- Download Superboot: DOWNLOAD (MediaFire) / MIRROR (ROMraid / CoBlitz) and extract to a directory
- Enter recovery mode by turning your device on while holding down 'volume down' and 'End call' (red) then powering on your device.
Note: The hourglass (zandloper) stays on the home screen
- WINDOWS - double click 'superboot-windows.bat'
Root the V845 (via Windows PC)
- Download AmonRA Recovery 1.6.2: DOWNLOAD (MediaFire Pro) / MIRROR (CoBlitz / ROMraid) and extract the zip file
- Enter recovery mode by turning your device on while holding down 'volume down' and 'End call' (red) then powering on your device.
Note: The hourglass (zandloper) stays on the home screen
- WINDOWS PC - (ensure the V845 is connected via USB) double click 'install-recovery-windows.bat'
- Remove battery and start phone (not sure how to do this otherwise)
- Backup SD card
- Enter recovery mode by turning your device on while holding down 'volume up' and 'Start call' (green) then powering on your device.
- Choose “Partition sd card” (control via DPAD):
-> “Partition sd card”
-> swap-size = 0 MB
-> Ext2-size = 512 ext
-> FAT32-size = Remainder (automatic setting)
-> Confirm formatting/partitioning via DPAD (20 sec.)
-> SD:ext2 to ext3
-> Confirm EXT upgrade via DPAD (5 sec.)
-> Volume Down to go to main menu
-> Choose Power off
- Download your custom ROM: Of course you choose Prologic’s ROM
- Add the sd card in a card reader and copy the Custom ROM zip file to SD card (FAT32 partition).
- Again enter recovery mode by turning your device on while holding down 'volume up' and 'Start call' (green) then powering on your device.
- Go to “wipe” where you select:
-> Wipe data/factory reset
-> Wipe Dalvik-cache
-> Wipe SD:ext partition
Confirm each step above via DPAD
-> Volume Down to go to main menu
- Choose “Flash zip from sdcard” and if everything is okay you can select the Custom ROM zip file. Confirm via DPAD twice to install (just wait 2 minutes to finish)
-> Choose Power off
- Restart Phone and that’s it
De hele meuk opnieuw geinstalleerd.
Eerst de originele rom teruggezet.
PCsuite opnieuw geinstalleerd.
De USB werkt!
En vervolgens deze post gevolgd.
En TaDa de USB doet het wel.
Eerst de originele rom teruggezet.
PCsuite opnieuw geinstalleerd.
De USB werkt!
En vervolgens deze post gevolgd.
En TaDa de USB doet het wel.
Is er toevallig ook een Tweaker met een Vodafone Corporate SIM die kan testen of dit toestel dan ook werkt? Ik heb namelijk een Vodafone toestel dat mijn Corporate SIM niet slikte, pas na een SIM unlock. Nu gaat het mij niet om $ 19,95, maar of ik het toestel zomaar kan kopen zonder een laptop/internet in de buurt te hebben
. Dat root-en en CR komt later wel...
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Heb het geprobeerd en het lukt. Alleen mijn telefoon heeft al een custom rom. ik weet niet wat voor invloed dat heeft.Die Bruine schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 23:48:
Is er toevallig ook een Tweaker met een Vodafone Corporate SIM die kan testen of dit toestel dan ook werkt? Ik heb namelijk een Vodafone toestel dat mijn Corporate SIM niet slikte, pas na een SIM unlock. Nu gaat het mij niet om $ 19,95, maar of ik het toestel zomaar kan kopen zonder een laptop/internet in de buurt te hebben. Dat root-en en CR komt later wel...
Nieuwe vodafone apps geupload die te installeren zijn door SDK of sd-kaart
en 1.1 staat online met framework fix en zwarte achtergrond in settings menu..
en 1.1 staat online met framework fix en zwarte achtergrond in settings menu..
[ Voor 35% gewijzigd door TWFpa2Vs op 03-08-2010 08:43 ]
@Prologic,
Wellicht handig om default ook een taskmanager en/of file manager op te nemen in de ROM.
Denk dan aan bijvoorbeeld:
- Task Manager (als widget geeft het vrije RAM weer) of Advanced task manager
- Astro file manager
Het is maar een gedachte :)!
In mijn handleiding (samengesteld uit allerlei installatie/uitleg fragmenten) staat onder Custom ROM install dat je een Wipe SD:ext partition moet doen, maar dat is niet de bedoeling volgens mij. In dat geval is er geen ext3 partitie meer (van 512Mbyte) waarop app2sd de (market en losse apk) applicaties kan installeren. Indien deze veronderstelling klopt, gaarne dit aanpassen in installatie handleiding in je begin post. Zelf kan ik mijn post in dit forum na plaatsing niets meer aanpassen, dus vandaar de vraag. Alvast dank hiervoor!!
Nog wel een paar vragen van mijn kant:
- Is het zetten van USB foutopsporing nodig voor het Rooten?
Zo ja, dan moet dit aangepast worden in de installatie handleiding.
- Moet deze optie dan ook altijd aan blijven staan (dit ivm vervelende meldingen tijdens koppelen v845 aan PC)
@All,
PC Suite icm Outlook is echt mega bagger. Het gaat regelmatig fout zoals het syncen van contact personen uit Outlook naar V845. Alles is netjes gesynced (volgens PC Suite), maar geen enkele contact persoon is zichtbaar op de V845. Zucht....
@Mdiks,
Dit locken a.d.h.v. patroon had ik al
, maar ik bedoel dus dat je alleen met power button de telefoon aan kan zetten en uit sleep/standby mode kan halen, daarna komt pas de patroon lock om de hoek kijken. Waarom vind ik dit belangrijk: De telefoon in broekzak/tas kan dan constant per ongeluk aan/uit gezet worden doordat via bewegingen een van de toetsen ingedrukt wordt. Als dat vaak op een dag gebeurd heb je minder accu tijd over voor gebruik. Misschien valt dit heel erg mee, maar de power button zit in telefoon weggewerkt en daardoor is de kans dat die vanwege beweging ingedrukt raakt veel kleiner dan tov de andere toetsen. Bij mijn hTC Diamons2 kan dit namelijk, dus vandaar de vraag.
Groeten,
JD1971
Wellicht handig om default ook een taskmanager en/of file manager op te nemen in de ROM.
- Astro file manager
In mijn handleiding (samengesteld uit allerlei installatie/uitleg fragmenten) staat onder Custom ROM install dat je een Wipe SD:ext partition moet doen, maar dat is niet de bedoeling volgens mij. In dat geval is er geen ext3 partitie meer (van 512Mbyte) waarop app2sd de (market en losse apk) applicaties kan installeren. Indien deze veronderstelling klopt, gaarne dit aanpassen in installatie handleiding in je begin post. Zelf kan ik mijn post in dit forum na plaatsing niets meer aanpassen, dus vandaar de vraag. Alvast dank hiervoor!!
- Moet deze optie dan ook altijd aan blijven staan (dit ivm vervelende meldingen tijdens koppelen v845 aan PC)
@All,
PC Suite icm Outlook is echt mega bagger. Het gaat regelmatig fout zoals het syncen van contact personen uit Outlook naar V845. Alles is netjes gesynced (volgens PC Suite), maar geen enkele contact persoon is zichtbaar op de V845. Zucht....
@Mdiks,
Dit locken a.d.h.v. patroon had ik al
Groeten,
JD1971
JD_1971 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 08:48:
@Prologic,
- Astro file manager
Ik zou kunnen proberen een addon update.zip te maken met dit soort applicaties erin? die je dus gewoon na een update kunt flashen
Wipe Ext hoef je niet te doen, dat is eigen een beetje dubbelop, installatie handleiding ook reeds aangepast
Nee is niet nodig dit is alleen nodig om bv applicatie te kunnen installeren van de SDK of een terminal te openen via je pc op je telefoon
Zie vorige antwoord
@All,
Gebruik PC-suite ajb niet, contacten kun je het beste met een aparte groep in je gmail syncen dit werkt het beste en je hebt ze altijd bij de hand, mocht hier meer info over moeten komen PM me dan even
@Mdiks,
Dit locken a.d.h.v. patroon had ik al, maar ik bedoel dus dat je alleen met power button de telefoon aan kan zetten en uit sleep/standby mode kan halen, daarna komt pas de patroon lock om de hoek kijken. Waarom vind ik dit belangrijk: De telefoon in broekzak/tas kan dan constant per ongeluk aan/uit gezet worden doordat via bewegingen een van de toetsen ingedrukt wordt. Als dat vaak op een dag gebeurd heb je minder accu tijd over voor gebruik. Misschien valt dit heel erg mee, maar de power button zit in telefoon weggewerkt en daardoor is de kans dat die vanwege beweging ingedrukt raakt veel kleiner dan tov de andere toetsen. Bij mijn hTC Diamons2 kan dit namelijk, dus vandaar de vraag.
Ik ga hier wel even induiken misschien kan ik wat aanpassen in de boot.img hiervoor..
Ik heb een update.zip gemaakt die de keysettings anders insteld je zou deze even kunnen proberen, mocht niet werken laat het even weten dan zorg ik dat je een orginele terugkrijgt.JD_1971 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 08:48:
Dit locken a.d.h.v. patroon had ik al, maar ik bedoel dus dat je alleen met power button de telefoon aan kan zetten en uit sleep/standby mode kan halen, daarna komt pas de patroon lock om de hoek kijken. Waarom vind ik dit belangrijk: De telefoon in broekzak/tas kan dan constant per ongeluk aan/uit gezet worden doordat via bewegingen een van de toetsen ingedrukt wordt. Als dat vaak op een dag gebeurd heb je minder accu tijd over voor gebruik. Misschien valt dit heel erg mee, maar de power button zit in telefoon weggewerkt en daardoor is de kans dat die vanwege beweging ingedrukt raakt veel kleiner dan tov de andere toetsen. Bij mijn hTC Diamons2 kan dit namelijk, dus vandaar de vraag.
@Prologic, Allereerst dank! Om je key update te testen neem ik aan dat ik een ROM image moet uitpakken, dan deze files erin moet kopieren om hiervan vervolgens een nieuwe zip file (lees ROM) te maken?!?!? Kan dit ook gewoon vanaf XP ivm unix/linux-rechten op files/folders? Groeten en dank voor medewerking! JD_1971
Nogmaals Hulde voor Prologic.
Zojuist 1.1 geflasht en die werkt.
De Vodafone App kon ik ook moeiteloos installeren.
In vergelijking met de Orginele rom heb ik bij de custom rom meer geheugen vrij. Nice!
Zojuist 1.1 geflasht en die werkt.
De Vodafone App kon ik ook moeiteloos installeren.
In vergelijking met de Orginele rom heb ik bij de custom rom meer geheugen vrij. Nice!
gewoon flashen alsof het een rom is in recovery ;-)JD_1971 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 09:48:
@Prologic, Allereerst dank! Om je key update te testen neem ik aan dat ik een ROM image moet uitpakken, dan deze files erin moet kopieren om hiervan vervolgens een nieuwe zip file (lees ROM) te maken?!?!? Kan dit ook gewoon vanaf XP ivm unix/linux-rechten op files/folders? Groeten en dank voor medewerking! JD_1971
kan dit de reden zijn waarom ik maar rond de 150 MB heb staan bij Beschikbare ruimte (interne telefoongeheugen) ?JD_1971 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 08:48:
@Prologic,
In mijn handleiding (samengesteld uit allerlei installatie/uitleg fragmenten) staat onder Custom ROM install dat je een Wipe SD:ext partition moet doen, maar dat is niet de bedoeling volgens mij. In dat geval is er geen ext3 partitie meer (van 512Mbyte) waarop app2sd de (market en losse apk) applicaties kan installeren.
Zo ja, als ik nu de update 1.1 wil flashen, bij welke stap kan ik dan het beste beginnen?
Is het voldoende als ik voor het flashen het wipe gedeelde opnieuw doe of moet het SD partition gedeelde ook opnieuw?
Hoi Maite,Maite schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:47:
[...]
kan dit de reden zijn waarom ik maar rond de 150 MB heb staan bij Beschikbare ruimte (interne telefoongeheugen) ?
Zo ja, als ik nu de update 1.1 wil flashen, bij welke stap kan ik dan het beste beginnen?
Is het voldoende als ik voor het flashen het wipe gedeelde opnieuw doe of moet het SD partition gedeelde ook opnieuw?
Ja dat is de reden je slaat nu alle applicaties op op je sdkaart en niet het telefoon geheugen.
je kunt gewoon versie 1.1 op je sdkaart zetten daarna de telefoon in recovery zetten opnemen+ volume omhoog + aanknop. dan kies je flash zip van sdkaart en kies je versie 1.1
je hoeft niet te wipen of dergelijke.
Oke, vond het alleen vreemd dat het maar 150 MB was (heb nu nog ca,. 131 MB over nadat ik een paar apps heb geinstalleerd) moest dat niet 512 MB zijn?
@Prologic, (gewoon flashen alsof het een rom is in recovery). Helaas maakt deze aanpassing geen verschil. Toch dank voor je moeite!! JD1971
Je telefoon kan de ext partitie niet weergeven als vrije ruimte. als je quick system info download uit de market kun je zien hoeveel ruimte je nog op je sd-kaart hebt. Op dit moment word alleen nog de cache van applicaties opgeslagen op je telefoon geheugen. wil je ook de cache verplaatsen zul je aan de slag moeten met een terminal venster of de android SDK installeren..Maite schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:11:
Oke, vond het alleen vreemd dat het maar 150 MB was (heb nu nog ca,. 131 MB over nadat ik een paar apps heb geinstalleerd) moest dat niet 512 MB zijn?
[ Voor 19% gewijzigd door TWFpa2Vs op 03-08-2010 11:51 . Reden: verkeerde app aanbevolen :O ]
Je kunt het toestel nog steeds ontwaken met elke toets? Probeer mijn nieuwe zip is? ook gewoon flashen als of het een rom is.JD_1971 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:27:
@Prologic, (gewoon flashen alsof het een rom is in recovery). Helaas maakt deze aanpassing geen verschil. Toch dank voor je moeite!! JD1971
[ Voor 18% gewijzigd door TWFpa2Vs op 03-08-2010 11:40 ]
Oke, nu is het mij helemaal duidelijk, bedankt voor de uitlegTWFpa2Vs schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:29:
[...]
Je telefoon kan de ext partitie niet weergeven als vrije ruimte. als je android system info download uit de market kun je zien hoeveel ruimte je nog op je sd-kaart hebt. Op dit moment word alleen nog de cache van applicaties opgeslagen op je telefoon geheugen. wil je ook de cache verplaatsen zul je aan de slag moeten met een terminal venster of de android SDK installeren..
Echt reuze bedankt voor al je moeite
@JD,
heb je me nieuwe zip al geprobeerd?
heb je me nieuwe zip al geprobeerd?
Na het flashen van versie 1.1 krijg ik nu steeds de melding HELAAS! Het proces android.process.acore is onverwachts gestopt.
Iemand enig idee?
Iemand enig idee?
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
heb je een wipe gedaan voordat je 1.1 installeerde? kun je aangeven welke applicaties je draait en of je synchroniseert met exchange of alleen gmail?
@Prologic,
Helemaal TOP!! Deze aanpassing is EXACT wat ik wenste. Ik zal nog wat testen doen, maar heb er al even flink mee gestoeid. ENORM bedankt, ik denk dat meerdere mensen hier profijt van zullen hebben. Groeten JD1971
Helemaal TOP!! Deze aanpassing is EXACT wat ik wenste. Ik zal nog wat testen doen, maar heb er al even flink mee gestoeid. ENORM bedankt, ik denk dat meerdere mensen hier profijt van zullen hebben. Groeten JD1971
Nope, ik heb geen wipe gedaan, ik ben van 1.0 naar 1.1 gegaan. Als ik een wipe doe moet ik dan alles opnieuw installen? Alle pakketjes, email etc?
Ik sync helemaal niet. Is de telefoon van mn vrouw en heeft alleen via wifi verbinding.
Ik sync helemaal niet. Is de telefoon van mn vrouw en heeft alleen via wifi verbinding.
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Backup voor de zekerheid je contactpersonen..Philos31 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:42:
Nope, ik heb geen wipe gedaan, ik ben van 1.0 naar 1.1 gegaan. Als ik een wipe doe moet ik dan alles opnieuw installen? Alle pakketjes, email etc?
staan je contactpersonen op de simkaart? je kunt namelijk het volgende proberen:
instellingen --> toepassingen --> menu --> filter --> alles --> contacten --> gegevens wissen
Dit zou het acore probleem moeten verhelpen..
[ Voor 4% gewijzigd door TWFpa2Vs op 03-08-2010 13:14 ]
Helaas dat hielp niet, ik doe wel een factory reset en begin overnieuw. Is een uurtje werk, maar voor het goede doel 
Bedankt
Bedankt
laat het me even weten.. als dit namelijk een probleem blijft moet ik de standaard contact.apk vervangen voor een andere..
als je toch gaat proberen zou je dan eens direct naar 1.1 willen flashen? zonder 1.0?
als je toch gaat proberen zou je dan eens direct naar 1.1 willen flashen? zonder 1.0?
[ Voor 26% gewijzigd door TWFpa2Vs op 03-08-2010 13:23 ]
@prologic:
Geen zorgen, ik ben er achter wat het was. Het lag zoals altijd aan mij.
Ik had mn sd kaart gekopieerd en terug gezet. Nadat ik de FAT part van mn sd kaart leeggooide werkte alles weer.
Inmiddels had ik al wel een complete wipe gedaan, maar goed, hij is nu wel helemaal vers.
Geen zorgen, ik ben er achter wat het was. Het lag zoals altijd aan mij.
Ik had mn sd kaart gekopieerd en terug gezet. Nadat ik de FAT part van mn sd kaart leeggooide werkte alles weer.
Inmiddels had ik al wel een complete wipe gedaan, maar goed, hij is nu wel helemaal vers.
Verwijderd
Ik heb hem zojuist gekocht. En ik wil graag die rom gaan gebruiken, maar moet ik hem nu eerst rooten of eerst flashen?
svp lees gewoon op pagina 1 de 4e post daar staat een volledige installatiehandleiding. mocht je er dan nog niet uitkomen dan kun je altijd vragen stellenVerwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:37:
Ik heb hem zojuist gekocht. En ik wil graag die rom gaan gebruiken, maar moet ik hem nu eerst rooten of eerst flashen?
Ik had did ook, je moet gewoon een whipe doen en dan opnieuw de rom installeren, dan werkt alles perfect.Philos31 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:25:
Na het flashen van versie 1.1 krijg ik nu steeds de melding HELAAS! Het proces android.process.acore is onverwachts gestopt.
Iemand enig idee?
Ik had bij de App MapDroyd een probleem dat hij zegt dat er geen SD kaart in het toestel zit (wat er wel inzit natuurlijk), weet iemand of ik iets fout heb gedaan?
[ Voor 18% gewijzigd door Salmon op 03-08-2010 17:20 ]
Verwijderd
Ja sorry, maar ik wist niet wat je eerst moest doen. Ik ben er nu mee bezig, maar dit stuk lukt me niet:TWFpa2Vs schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:58:
[...]
svp lees gewoon op pagina 1 de 4e post daar staat een volledige installatiehandleiding. mocht je er dan nog niet uitkomen dan kun je altijd vragen stellen
* Choose “Partition sd card” (control via DPAD): -> “Partition sd card” -> swap-size = 0 MB -> Ext2-size = 512 ext -> FAT32-size = Remainder (automatic setting) -> Confirm formatting/partitioning via DPAD (20 sec.) -> SD:ext2 to ext3 -> Confirm EXT upgrade via DPAD (5 sec.) -> Volume Down to go to main menu -> Choose Power off
Dat control via DPAD lukt me niet, geeneen knopje werkt, behalve de middelste, maar dan selecteer ik Reboot system now. Maar ik wil juist naar beneden scrollen.?
@Prologic,
ROM v1.1 + key_assign.zip werken prima en daarvoor mijn welgemeende dank!
@All,
Is er iemand die ook met outlook zijn contacten synced en daarmee problemen heeft?
Ja ik weet dat je dit ook via Google kunt doen, maar ik ben geinteresseerd in een rechtstreekse Outlook agenda en contact sync oplossing die PC Suite claimed maar niet waarmaakt. Ik heb de combinatie Win XP prof, Outlook 2007 en V845.
Groeten,
JD1971
ROM v1.1 + key_assign.zip werken prima en daarvoor mijn welgemeende dank!
@All,
Is er iemand die ook met outlook zijn contacten synced en daarmee problemen heeft?
Ja ik weet dat je dit ook via Google kunt doen, maar ik ben geinteresseerd in een rechtstreekse Outlook agenda en contact sync oplossing die PC Suite claimed maar niet waarmaakt. Ik heb de combinatie Win XP prof, Outlook 2007 en V845.
Groeten,
JD1971
Nog een nieuwtje.. ik ben op dit moment bezig om te zorgen dat deze telefoon ondersteund word in rommanager en een goede clockwork recovery krijgt.
Originele framework & huidige White framework toegevoegd kijken of ik nog een black framework kan fabriceren
Originele framework & huidige White framework toegevoegd kijken of ik nog een black framework kan fabriceren
[ Voor 27% gewijzigd door TWFpa2Vs op 04-08-2010 08:22 ]
Is dat update.zip script maken van een bestaande rom ouderwets handwerk of is daar ook een handig script voor?
Ah, dit gevonden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=633246
Ah, dit gevonden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=633246
[ Voor 25% gewijzigd door grhmpf op 04-08-2010 22:13 ]
kitchen werkt alleen met HTC toestellen. het update script is voornamelijk handwerk en uitproberen..
@All (ook hier maar even posten), Een goede autohouder voor de V845 is de HR 24862/0 die ik zelf heb voor mijn Diamond2. De V845 past hier perfect in en de USB uitsparing zit op de juiste plek. Nu is het zaak om nog een goede autolader met micro-usb te kopen (tip: zoek eens op www.dealextreme.com). Voor de HR 24862/0 hier een site met het plaatje: https://www.expansys.nl/d.aspx?i=161933 (let op dit is alleen de houder en niet de zwanenhals erbij). Zelf heb ik deze houder destijds gekocht in Eindhoven bij www.pda-wereld.nl voor € 9,99.
@Prologic (en de anderen
), Heb jij een idee waarom ik met de custom ROM mijn POP3 prive email (rechtstreeks) niet meer kan instellen qua uitgaande server? Gedurende het installen verifieert hij de inkomende en uitgaande mail server settings/connectie. Dit werkte wel met de org. Huawei V845 ROM maar niet meer met de custom variant. Het gaat overigens fout tijdens verificatie van uitgaande mail server settings. De verificatie van inkomende server gaat nog goed op poort 110, maar gedurende uitgaande server gaat het fout en kom ik niet voorbij de verificatie/connectie check. Ook niet met andere pport nummer dan 587 (143 of 25). Ik heb onsbrabantnet waarbij zowel inkomende en uitgaande server hetzelfde adres hebben, namelijk mail.onsbrabantnet.nl hebben en waarbij voor zowel inkomende als uitgaande email en account/passw ingesteld moet worden. Alvast dank voor de reacties!! JD1971
Tip. ga naar de Action. Koop een autohouder die zijn 3 euro ofzo, zijn met zwanenhals of voor op je rooster van de verwarming. En de oplader voor de sigarettenaansteker is 2 euro. Daar zit alleen geen kabel bij. Heb je voor 5 euro een houder + oplader.JD_1971 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 07:55:
@All (ook hier maar even posten), Een goede autohouder voor de V845 is de HR 24862/0 die ik zelf heb voor mijn Diamond2. De V845 past hier perfect in en de USB uitsparing zit op de juiste plek. Nu is het zaak om nog een goede autolader met micro-usb te kopen (tip: zoek eens op www.dealextreme.com). Voor de HR 24862/0 hier een site met het plaatje: https://www.expansys.nl/d.aspx?i=161933 (let op dit is alleen de houder en niet de zwanenhals erbij). Zelf heb ik deze houder destijds gekocht in Eindhoven bij www.pda-wereld.nl voor € 9,99.
@Prologic,
Probleem mail icm custom ROM ligt aan mijn Internet provider aangezien ik geen mail kan verzenden (en instellen) als ik niet via mijn eigen internetverbinding kom!
Goed bezig.... nu een mooie V1.2 die ik vandaag eens zal testen op de tweede aangeschafte V845
.
Dank voor je inzet!
Groeten,
JD1971
Probleem mail icm custom ROM ligt aan mijn Internet provider aangezien ik geen mail kan verzenden (en instellen) als ik niet via mijn eigen internetverbinding kom!
Goed bezig.... nu een mooie V1.2 die ik vandaag eens zal testen op de tweede aangeschafte V845
Dank voor je inzet!
Groeten,
JD1971
Mmm gebrek aan geduld
heb gewoon 1.2 geinstalleerd door in recovery mode flash zip from sdcard te doen en lijkt goed te gaan... check ziet er wijs uit dacht als het verkeerd gaat begin ik wel overnieuw...
Moet je om van v1.1 te updaten naar v1.2 nu alles herhalen zonder wipes omdate die niet meer nodig zijn begrijp ik dat goed
Of kan ik in restore mode gewoon gelijk Flash zip from sdcard doen? dus alleen de laatste stap zonder wipes omdat v1.1 er al opdraait bij mij.
PS prologic props voor het werk ziet er fantastisch uit, gisteren de 845 gehaald als backup phone voor me iphone heeft me nog geen 10 min geduurd met je handleiding om de rom erop te krijgen. Ik begin het toestelletje steeds leuker te vinden zeker voor dat geld zeker de beste bang for your buck als je ziet dat de iPhone 4 32gb 10x zoveel kost....makes you think (en nee bedoel dat niet als een aanknooppunt om discussie te gaan voeren want is appel met peren dat snap ik en hij is ook zo goedkoop omdat die branded is)
Moet je om van v1.1 te updaten naar v1.2 nu alles herhalen zonder wipes omdate die niet meer nodig zijn begrijp ik dat goed
Of kan ik in restore mode gewoon gelijk Flash zip from sdcard doen? dus alleen de laatste stap zonder wipes omdat v1.1 er al opdraait bij mij.
PS prologic props voor het werk ziet er fantastisch uit, gisteren de 845 gehaald als backup phone voor me iphone heeft me nog geen 10 min geduurd met je handleiding om de rom erop te krijgen. Ik begin het toestelletje steeds leuker te vinden zeker voor dat geld zeker de beste bang for your buck als je ziet dat de iPhone 4 32gb 10x zoveel kost....makes you think (en nee bedoel dat niet als een aanknooppunt om discussie te gaan voeren want is appel met peren dat snap ik en hij is ook zo goedkoop omdat die branded is)
[ Voor 66% gewijzigd door CanoCookie op 07-08-2010 14:39 ]
Verwijderd
Ik heb hem gister ook gehaald, custom rom erin was zo gebeurd met de handleiding. Wat een fraai toestel voor dat geld! Nu nog even wachten op de unlock code en mijn X1 kan stofhappen. Thanks prologic!
Die nieuwe contacten en berichten zijn een stuk beter. Goed om te zien dat het steeds beter word.
Verwijderd
Ik krijg bij het deel "Recovery Mode" de volgende melding "Run 'fs ext3' via adb!"
Bij de stap "Confirm formatting/partitioning via DPAD (20 sec.)" duurt dit niet 20 sec, maar 3 (?) sec.
Uiteindelijk zegt hij "Partitioning complete!", maar dat zegt hij ook als er geen SD kaart in zit (was het een keer vergeten).
Als ik vervolgens de stap "SD:ext2 to ext3" uitvoer, dan krijg ik de melding "Run 'fs ext3' via adb!".
Weet iemand wat ik fout doe ?
Aanvullende gegevens:
- MicroSD kaartje van 1 Gb
(hopelijk heeft iemand hier wat aan als hij/zij tegen hetzelfde loopt. het kan soms zo simpel zijn)
Bij de stap "Confirm formatting/partitioning via DPAD (20 sec.)" duurt dit niet 20 sec, maar 3 (?) sec.
Uiteindelijk zegt hij "Partitioning complete!", maar dat zegt hij ook als er geen SD kaart in zit (was het een keer vergeten).
Als ik vervolgens de stap "SD:ext2 to ext3" uitvoer, dan krijg ik de melding "Run 'fs ext3' via adb!".
Weet iemand wat ik fout doe ?
Aanvullende gegevens:
- MicroSD kaartje van 1 Gb
Oplossing: Power Off en opnieuw proberenChoose “Partition sd card” (control via DPAD):
-> “Partition sd card”
-> swap-size = 0 MB
-> Ext2-size = 512 ext
-> FAT32-size = Remainder (automatic setting)
-> Confirm formatting/partitioning via DPAD (20 sec.)
[binnen 3 sec klaar]
-> SD:ext2 to ext3
-> Confirm EXT upgrade via DPAD (5 sec.)
[foutmelding: "Run 'fs ext3' via adb!"]
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2010 22:05 . Reden: Zelf opgelost ]
Ik heb er vandeweek ook 1tje gehaald
Gisteren de unlock code gekregen en een nieuw SD kaartje en gelijk aan de slag gegaan met de custom rom. In 1x werkend - Hulde
Ik weet alleen niet hoe/waarmee ik de Tips & tricks moet uitvoeren; wil iemand nog even toelichten hoe ik de a2sd codes moet opgeven? Via welke terminal app bijvoorbeeld? Thanks!
Gisteren de unlock code gekregen en een nieuw SD kaartje en gelijk aan de slag gegaan met de custom rom. In 1x werkend - Hulde
Ik weet alleen niet hoe/waarmee ik de Tips & tricks moet uitvoeren; wil iemand nog even toelichten hoe ik de a2sd codes moet opgeven? Via welke terminal app bijvoorbeeld? Thanks!
Verwijderd
Het is mij, na dat ene probleempje, ook in 1 keer gelukt. Appeltje eitje.
Prologic, super bedankt voor je inzet. Ik denk dat Vodafone jou ook heel erg mag bedanken.
Ik ondervind wel een klein probleempje met de Fancy Widget (klok met weer icoon), hiervan loopt niet altijd de tijd door. Ik heb deze fancy widget NIET op autorefresh staan, dit wil ik eigenlijk niet (maar misschien moet ik dit toch maar doen. Na een refresh is de tijd in deze widget weer actueel en loopt weer een tijd goed.
Dit zal wel niks te maken hebben met de custom rom, maar eerder een bug in de fancy widget.
Ook iemand hier last van ?
Prologic, super bedankt voor je inzet. Ik denk dat Vodafone jou ook heel erg mag bedanken.
Ik ondervind wel een klein probleempje met de Fancy Widget (klok met weer icoon), hiervan loopt niet altijd de tijd door. Ik heb deze fancy widget NIET op autorefresh staan, dit wil ik eigenlijk niet (maar misschien moet ik dit toch maar doen. Na een refresh is de tijd in deze widget weer actueel en loopt weer een tijd goed.
Dit zal wel niks te maken hebben met de custom rom, maar eerder een bug in de fancy widget.
Ook iemand hier last van ?
Daar ben ik het helemaal mee eens, hoewel Vodaphone dat misschien niet beseft want anders hadden ze niet zoveel moeite gedaan voor al die brandware. Toen ik deze mod zag ben ik er gelijk een gaan halen, mijn zoon heeft er inmiddels ook een en mijn dochter volgt binnenkort[
Dus alaaf Prologic
Nu ben ik verder nog een noob met Android en ik vraag me enkele dingen af waar misschien iemand antwoord op wil geven:
1. Hoe zorg je ervoor dat je applicaties daadwerkelijk op de SD kaart terecht komen en niet op het apparaat zelf?
2. Hoe voer je die Tips & Tricks uit, die lijken wel goed? Ik heb inmiddels de SDK etc geïnstalleerd want ik wil er een beetje voor gaan programmeren maar heb er nog niet mee gespeeld. Waar kan je wat basisinfo hierover vinden?
3. Iemand nog absolute aanraders voor progjes in algemene zin maar met name op het gebied van GPS/tracklogs/navigatie?
Verwijderd
@theMob:theMob schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 20:19:
[...]
Daar ben ik het helemaal mee eens, hoewel Vodaphone dat misschien niet beseft want anders hadden ze niet zoveel moeite gedaan voor al die brandware. Toen ik deze mod zag ben ik er gelijk een gaan halen, mijn zoon heeft er inmiddels ook een en mijn dochter volgt binnenkort![]()
Dus alaaf Prologic![]()
Nu ben ik verder nog een noob met Android en ik vraag me enkele dingen af waar misschien iemand antwoord op wil geven:
1. Hoe zorg je ervoor dat je applicaties daadwerkelijk op de SD kaart terecht komen en niet op het apparaat zelf?
2. Hoe voer je die Tips & Tricks uit, die lijken wel goed? Ik heb inmiddels de SDK etc geïnstalleerd want ik wil er een beetje voor gaan programmeren maar heb er nog niet mee gespeeld. Waar kan je wat basisinfo hierover vinden?
3. Iemand nog absolute aanraders voor progjes in algemene zin maar met name op het gebied van GPS/tracklogs/navigatie?
1: In mijn beleving gebeurt dit automatisch (ik heb de laatste 1.2 draaien) en volgens mij is dat op de volgende manier te checken: hang je toestel aan je pc en zet bij instellingen > software > ontwikkeling, de USB foutreportage aan. doe verder niks en start in windows cmd en typ achtereenvolgend "adb shell" "cd /system/sd/app" "ls" als het goed is zie je nu een lijst met apps die op je sd staan. (mensen corrigeer me als ik het mis heb want dan ben ik ook erg benieuwd naar het goede antwoord
2: deze voer je uit in die zelfde "adb shell". En naar de basis info ben ik ook benieuwd, een goede noob getting started handleiding
3: Navigatie: Copilot (getest en werkt goed, dm maar even voor een goed link)
Navigatie: de geïnstalleerde van google werkt ook goed alleen de ScreenModeWidget is hier een must bij ivm op standby gaan tijdens navigeren
Tracking: RunGPS http://www.rungps.net/wiki/HomeEN (niet getest)
Tracking: GPS Sport Tracker http://gpssporttracker.com/ (Getest op winmo en werkte daar goed op)
@all Hier werkt de 1.2 perfect en het lijkt erop dat de standby tijd flink verbeterd is ten opzichte van de orginele rom.
@prologic: geweldig wat je gedaan hebt! complimenten
Gr Martijn
@colaglas,
Je moet eens checken of je task killer de applicatie Fancy Widget niet afschiet. Bij mij liep de tijd ook niet meer door nadat ik alle taks kilde (met Task manager of Advanced Task Killer). Na het toevoegen van Fancy Widget aan de ignore list van de task manager app heb ik het probleem niet meer gezien (op mijn beide V845
). Ik denk dat daar het probleem zit aangezien bij mij de tijd nu gewoon doorloopt zonder dat ik met internet verbonden ben.
@theMob,
3) Sygic Mobile Maps is ook een goede nav. app. (alleen een het tekst font wordt niet zo duidelijk weergegeven wellicht met rendering te maken).
@Prologic..... Tja welk compliment kan ik er nog aan toevoegen na alle bovenstaande
. Nou in ieder geval deze: ENORM BEDANKT voor je inzet!! Wellicht kan je ons nog wel even uitleggen hoe apps2sd werkt aangezien dat voor mij ook niet geheel duidelijk is. Ik heb doorgaans gemid. 80Mbyte (van 128Mbyte) werkgeheugen vrij (na opstarten, zonder extra apps te starten), maar lees dat sommige meer hebben. Hoe kan ik er nu zeker van zijn dat apps op SD kaart geinstalleerd worden en dus zo veel mogelijk werkgehuegen vrij heb? Moet daarvoor echt de "USB foutreportage" aan staan zoals mdisks aangeeft?!?!?! Ik hoor graag het antwoord.
@All, Iedereen hier bedankt, want samen zorgen we ervoor dat deze budget phone toch wel een toppertje aan het worden is!!
Groeten, JD1971
Je moet eens checken of je task killer de applicatie Fancy Widget niet afschiet. Bij mij liep de tijd ook niet meer door nadat ik alle taks kilde (met Task manager of Advanced Task Killer). Na het toevoegen van Fancy Widget aan de ignore list van de task manager app heb ik het probleem niet meer gezien (op mijn beide V845
@theMob,
3) Sygic Mobile Maps is ook een goede nav. app. (alleen een het tekst font wordt niet zo duidelijk weergegeven wellicht met rendering te maken).
@Prologic..... Tja welk compliment kan ik er nog aan toevoegen na alle bovenstaande
@All, Iedereen hier bedankt, want samen zorgen we ervoor dat deze budget phone toch wel een toppertje aan het worden is!!
Groeten, JD1971
@Prologic, Nog een kleine vraagje: Hoe kan je (handig) een backup ROM maken na de V1.2 flash, eigen apps erbij, alles geconfigureert, etc.. Dit is namelijk zeer handig als backup aangezien ik nu twee V845 phones heb en niet alle stappen hoef te herhalen (behalve de keygen stap Mobile maps
). Verwacht dat mijn ouders er ook wel een willen, dus dan is het zeker fijn om een eigen ROM te hebben. Sorry voor de vele vragen
. Groeten, JD1971
market fix geupload.. flash alsof het een gewone rom is.. Backup kun je maken met nandroid in de recovery..
Verwijderd
Mijn toestel ging vanochtend niet in standby tijdens het navigeren. En ik ben me er niet van bewust dat ik hier iets specials voor heb moeten doen.Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 06:21:
[...]
Navigatie: de geïnstalleerde van google werkt ook goed alleen de ScreenModeWidget is hier een must bij ivm op standby gaan tijdens navigeren
Ik heb je raad opgevolgd en dit lijkt beter te gaan. Thanx.JD_1971 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 07:59:
@colaglas,
Je moet eens checken of je task killer de applicatie Fancy Widget niet afschiet. Bij mij liep de tijd ook niet meer door nadat ik alle taks kilde (met Task manager of Advanced Task Killer). Na het toevoegen van Fancy Widget aan de ignore list van de task manager app heb ik het probleem niet meer gezien (op mijn beide V845). Ik denk dat daar het probleem zit aangezien bij mij de tijd nu gewoon doorloopt zonder dat ik met internet verbonden ben.
Ik zit rond de 56 Mb gemiddeldJD_1971 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 07:59:
Ik heb doorgaans gemid. 80Mbyte (van 128Mbyte) werkgeheugen vrij (na opstarten, zonder extra apps te starten), maar lees dat sommige meer hebben. Hoe kan ik er nu zeker van zijn dat apps op SD kaart geinstalleerd worden en dus zo veel mogelijk werkgehuegen vrij heb? Moet daarvoor echt de "USB foutreportage" aan staan zoals mdisks aangeeft?!?!?! Ik hoor graag het antwoord.
Market fix ? is dat voor het niet verschijnen van bepaalde apps in de market ?TWFpa2Vs schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:39:
market fix geupload.. flash alsof het een gewone rom is.. Backup kun je maken met nandroid in de recovery..
Ik kan adhv de aanpassing in de build.prop zien dat het hier inderdaad gaat om de fix om alle applicaties in de Android Market te zien. Thanx Prologic voor de fix.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2010 11:51 . Reden: Vraag omtrend de Market Fix ]
Verwijderd
Ik heb de market fix geinstalleerd, maar ik zie nog steeds niet alle applicaties, zoals bijv. teletekst, hyves, windy pro.TWFpa2Vs schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:39:
In dit topic http://modmymobile.com/fo...ed-2-1-market-fix-554580/ zeggen ze dat je de market cache moet legen. Iemand een idee hoe ?
Opschonen kan via instellingen -> Toepassingen -> Toepassing Beheren -> Market -> Cache wissen.
Maar ook na het schonen van de cache krijg ik nog steeds niet alle applicaties te zien. Krijgt iemand het wel na deze market fix ?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2010 14:52 . Reden: Opschonen Market cache ]
@Prologic, Dank voor backup antwoord! JD_1971
Verwijderd
hier deed hij dat wel tijdens het mountainbiken (geen autolader dus), vandaar mijn toevoeging. en ook moet ik zeggen dat het toen ik dit deed ik de oude (originele) rom.Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:12:
[...]
Mijn toestel ging vanochtend niet in standby tijdens het navigeren. En ik ben me er niet van bewust dat ik hier iets specials voor heb moeten doen.
[...]
Gr Martijn
Verwijderd
Uit de install guide:
Gezien het verwijderen van de accu lastig is heb ik hier een andere oplossing voor: in de dos prompt het commando "fastboot-windows reboot" (of toevoegen aan de batches
)
Gr Martijn
@ prologic:Root the V845 (via Windows PC)
* Download AmonRA Recovery 1.6.2: DOWNLOAD (MediaFire Pro) / MIRROR (CoBlitz / ROMraid) and extract the zip file
* Enter recovery mode by turning your device on while holding down 'volume down' and 'End call' (red) then powering on your device. Note: The hourglass (zandloper) stays on the home screen
* WINDOWS PC - (ensure the V845 is connected via USB) double click 'install-recovery-windows.bat'
* Remove battery and start phone (not sure how to do this otherwise)
Gezien het verwijderen van de accu lastig is heb ik hier een andere oplossing voor: in de dos prompt het commando "fastboot-windows reboot" (of toevoegen aan de batches
Gr Martijn
klopt maar niet iedereen hier heeft de SDK van android geinstalleerd.. Laat staan in het PATH van windows of linux staan ;-)
Verwijderd
fastboot-windows.exe wordt mee geleverd in de zip
Hier heb ik de batches aan gepast (ook de linux en mac batch) 1.6.2-pulsemini-amonrarecovery.zip
Hier heb ik de batches aan gepast (ook de linux en mac batch) 1.6.2-pulsemini-amonrarecovery.zip
ik heb geen idee hoe ik de applicaties hyves, teletekst en dergelijke in deze rom zichtbaar kan krijgen ik heb inmiddels het toestel 3 verschillende ID's meegegeven maar deze applicaties komen niet naar boven.
misschien kan er een apk hier gepost worden voor een paar apps die missen ik heb overgens het zelfde met 9292ov pro, astro FM pro
[ Voor 25% gewijzigd door CanoCookie op 09-08-2010 22:55 ]
je zou het eens kunnen vragen in het tattoo topic.. als iemand nog suggesties heeft om het probleem om te lossen dan hoor ik het graag.
Ik denk dat CasaMan gelijk heeft vond in het X10 mini pro topic de zelfde bevinding:
MadHost schreef op maandag 19 juli 2010 @ 10:49:
[...]
Dit komt omdat applicaties die niet getest/gemaakt zijn voor de resolutie van het scherm, niet getoond worden in de market. 320x240 scherm i.p.v. 800x480
[ Voor 38% gewijzigd door CanoCookie op 10-08-2010 08:00 ]
Verwijderd
Thanx. Hyves even snel geinstalleerd, maar die is toch niet echt prettig op deze resolutie. Heb hem er weer afgegooid, gebruik wel de webvariant.
9292ov nog niet getest.
Overigens is er een topic op XDA over de Tattoo en Market met dezelfde beperking als die wij ondervinden. Ze hebben hier een patch voor uitgebracht. Denk dat ik die vanavond even ga testen.
http://www.xda-developers...esolution-apps-in-market/
even hyves instellen daarna reboot phone en hij doet het een stuk beter ;-)
Verwijderd
Zijn er dingen die je niet weet ? Jemig, goed man. Het werkt.TWFpa2Vs schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:07:
even hyves instellen daarna reboot phone en hij doet het een stuk beter ;-)
ben al een tijdje android gebruiker en probeer zelf wel eens wat uit
prologic, bedankt voor deze schone, goedwerkende rom.
Alles werkt opzich prima, echter krijg ik bij het gebruik van busybox (bijv. via ConnectBot na su) de volgende fout:
reloc_library[1244]: 2807 cannot locate 'sysinfo'...CANNOT LINK EXECUTABLE
Dit gebeurdt bij elk commando van busybox:
# busybox
# busybox df
etc.etc. hebben jullie hier toevallig ook last van? Ik kan busybox wellicht gewoon pushen met een andere versie maar het lijkt me dat dit gewoon had moeten werken...
Alles werkt opzich prima, echter krijg ik bij het gebruik van busybox (bijv. via ConnectBot na su) de volgende fout:
Dit gebeurdt bij elk commando van busybox:
# busybox
# busybox df
etc.etc. hebben jullie hier toevallig ook last van? Ik kan busybox wellicht gewoon pushen met een andere versie maar het lijkt me dat dit gewoon had moeten werken...
het zou kunnen dat ik busybox niet goed ingebouwd heb. Ik heb namelijk gekeken hoe het bij andere roms was en dat na gemaakt.. alle hulp hierin is welkom
ook op XDA gepost:
http://forum.xda-develope...4978&posted=1#post7594978
busybox from your release is not working. Getting the following error:
Can you replace it by the version I found?
http://www.mind-storm.nl/busybox
You can also remove the bb directory as these are incorrect links (within /system/xbin). You might want to include them after re-installing them using this new busybox version. Command:
# busybox --install /system/xbin/bb
http://forum.xda-develope...4978&posted=1#post7594978
busybox from your release is not working. Getting the following error:
Can you replace it by the version I found?
http://www.mind-storm.nl/busybox
You can also remove the bb directory as these are incorrect links (within /system/xbin). You might want to include them after re-installing them using this new busybox version. Command:
# busybox --install /system/xbin/bb
weet jij ook hoe ik dit kan implementeren in een rom?
Bedankt Martijn, ik zal het checken.Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 06:21:
[...]
@theMob:
1: In mijn beleving gebeurt dit automatisch (ik heb de laatste 1.2 draaien) en volgens mij is dat op de volgende manier te checken: hang je toestel aan je pc en zet bij instellingen > software > ontwikkeling, de USB foutreportage aan. doe verder niks en start in windows cmd en typ achtereenvolgend "adb shell" "cd /system/sd/app" "ls" als het goed is zie je nu een lijst met apps die op je sd staan. (mensen corrigeer me als ik het mis heb want dan ben ik ook erg benieuwd naar het goede antwoord)
2: deze voer je uit in die zelfde "adb shell". En naar de basis info ben ik ook benieuwd, een goede noob getting started handleiding
3: Navigatie: Copilot (getest en werkt goed, dm maar even voor een goed link)
Tracking: GPS Sport Tracker http://gpssporttracker.com/ (Getest op winmo en werkte daar goed op)
Copilot heb ik geprobeerd en het werkt, al zitten er wel kleine haperingetjes in; het lijkt of het progje moeite heeft met de schermresolutie. Navigon werkt heel vloeiend en vind ik er wat gelikter uitzien.
Die tracking progjes zal ik bekijken. Ik heb ook al GeoRecorder gevonden dat een GPX track opslaat zodra de GPS aangaat. Heel gaaf.
Ja en nee, ik heb er wel mijn ideeën over, neem aan dat 'rom cooking' in dat geval het aanpassen van een ZIP-file is? Wat ik zou doen:
busybox op je telefoon (/system/xbin) vervangen door 'mijn versie'. Op je telefoon eenmalig het aangegeven install commando gebruiken (je moet /system wel als rw gemount hebben (mount -o rw,remount ....). Vervolgens de install-vlag meegeven: busybox --install /system/xbin/bb . Er worden nu links aangemaakt naar de busybox binary. Deze 'files' kun je meenemen in je ROM?
[EDIT]
Het is mogelijk gemakkelijker om busybox op de /system/xbin directory te zetten en tijdens 'install' / eerste keer booten het install commando te draaien met een mkdir van de bb-directory? Geen idee in hoeverre dat dit aanwezig is. Ik heb voorheen wel ROMs gebakken maar niet voor Android, mezelf nog niet in verdiept.
busybox op je telefoon (/system/xbin) vervangen door 'mijn versie'. Op je telefoon eenmalig het aangegeven install commando gebruiken (je moet /system wel als rw gemount hebben (mount -o rw,remount ....). Vervolgens de install-vlag meegeven: busybox --install /system/xbin/bb . Er worden nu links aangemaakt naar de busybox binary. Deze 'files' kun je meenemen in je ROM?
[EDIT]
Het is mogelijk gemakkelijker om busybox op de /system/xbin directory te zetten en tijdens 'install' / eerste keer booten het install commando te draaien met een mkdir van de bb-directory? Geen idee in hoeverre dat dit aanwezig is. Ik heb voorheen wel ROMs gebakken maar niet voor Android, mezelf nog niet in verdiept.
[ Voor 24% gewijzigd door Mr_Q op 10-08-2010 15:13 ]
Verwijderd
Thanx, kan "My Track" de prullenbak in. GeoRecorder is natuurlijk makkelijker (maar zal wel constant op de actergrond blijven draaien, ook al gebruik je op dat moment geen GPS)theMob schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:48:
[...]
Die tracking progjes zal ik bekijken. Ik heb ook al GeoRecorder gevonden dat een GPX track opslaat zodra de GPS aangaat. Heel gaaf.
Verwijderd
Ok ik heb ze nu beide bekeken en wat bleek....Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 06:21:
[...]
[...]
GPS Sport tracker is niet voor android

Run.GPS werkt beter op dan GPS Sport op winmo. Dit werkt echt fantastisch een goede track navigator dmv van een soort kompas waar je kunt instellen hoever hij "in het voren denkt" 15m werkt voor de mtb erg goed. Ook is Run.GPS zuinig met de accu en kun je er rustig 2,5/3uur mee vooruit zonder te bijladen.
Gr Martijn
Er staat trouwens in de C'T Special 'Programmeren' een voorbeeldprogramma dat ook met GPS werkt, inclusief de sourecode die je via een zgn. softlink kan downloaden. Het progje stuurt steeds je GPS positie naar een server zodat je real time bijvoorbeeld de deelnemers aan een marothon kan volgen. Is wel een interessant artikel met een hoop achtergrond info over het programmeren met Android.
http://www.fnl.nl/index.p...uct]=904&cHash=e9cf9cb636
http://www.fnl.nl/index.p...uct]=904&cHash=e9cf9cb636
Hoe groot is de kans dat dit zo ook gaat werken op de 845 of moet die daarvoor aangepast worden? 9292ov werkt meteen super en hyves na een reboot inderdaad ookVerwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:05:
[...]
Thanx. Hyves even snel geinstalleerd, maar die is toch niet echt prettig op deze resolutie. Heb hem er weer afgegooid, gebruik wel de webvariant.
9292ov nog niet getest.
Overigens is er een topic op XDA over de Tattoo en Market met dezelfde beperking als die wij ondervinden. Ze hebben hier een patch voor uitgebracht. Denk dat ik die vanavond even ga testen.
[ Voor 7% gewijzigd door CanoCookie op 10-08-2010 23:41 ]
Zojuist getest op mijn v845, Vending.apk vervangen in /system/app, daarna gereboot maar nog steeds geen hyves/9292ov. De MarketFix geeft wel iets meer apps dan het origineel (dindy was voorheen niet beschikbaar en na de marketfix wel, fingerprint is dus opzich goed gewijzigd!).Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:05:
[...]
9292ov nog niet getest.
Iemand nog andere ideeën?
[EDIT] Het lijkt toch deels te werken: bij het zoeken naar video (zoals ook gedaan op de Tattoo) krijg ik 515 resultaten. Kan iemand met de 'originele' market met marketfix is kijken hoeveel resultaten zij krijgen met het zeoken naar 'video'? Ondanks dat nog steeds geen hyves/9292ov....
Op mijn Motorola Milestone krijg ik 1210 resultaten, dus toch niet de volledige markt. Toch nog benieuwd naar het aantal zonder de Vending-fix maar met Marketfix.
[ Voor 20% gewijzigd door Mr_Q op 11-08-2010 09:14 ]
Hahaha dat is grappig ik heb met enkel de market fix 516 resultaten vinden op de zoekopdracht "video"Mr_Q schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:07:
[...]
Zojuist getest op mijn v845, Vending.apk vervangen in /system/app, daarna gereboot maar nog steeds geen hyves/9292ov. De MarketFix geeft wel iets meer apps dan het origineel (dindy was voorheen niet beschikbaar en na de marketfix wel, fingerprint is dus opzich goed gewijzigd!).
Iemand nog andere ideeën?
[EDIT] Het lijkt toch deels te werken: bij het zoeken naar video (zoals ook gedaan op de Tattoo) krijg ik 515 resultaten. Kan iemand met de 'originele' market met marketfix is kijken hoeveel resultaten zij krijgen met het zeoken naar 'video'? Ondanks dat nog steeds geen hyves/9292ov....
Op mijn Motorola Milestone krijg ik 1210 resultaten, dus toch niet de volledige markt. Toch nog benieuwd naar het aantal zonder de Vending-fix maar met Marketfix.