Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0elr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-08 14:26
Op verzoek van de moderator van Apple Talk hier het topic neergezet en het zo aangepast dat er een objectief en helder verhaal uit komt rollen.

Hallo,

vandaag was het eindelijk zo ver. De voorinschrijving voor de iPhone 4 begon voor bestaande klanten. Ik ben een bestaande klant dus begon op 19:00 (toen ik uit mn werk kwam) met bellen voor een reservering. Het duurde een half uur voordat ik iemand aan de telefoon kreeg, wat natuurlijk begrijpelijk is in zo'n drukke periode als deze.

Op deze site: http://www.t-mobile.nl/iphone/3gs/4/abonnementen-relax.html las ik dat ik een iPhone 4 kon kopen voor €239,- + een 2-jarig Relax 25 abbonnement. Tenminste, dat maakte ik op uit de prijzentabel. Degene die mij bediende vertelde me dat het abbonnement icm een iPhone 4 niet bestond. Wat ik raar vond, want het is hun site.Hij kende de site niet. Ik dus uitgelegd dat die site al 2 weken online stond en dat ik daar de prijzen stonden. Goed, na wat heen en weer gebrabbel kwam het er dus op neer dat eindeloos online niet was inbegrepen in het abbonnement. Hier komt nog eens €10,- per maand er bovenop. Das gek, want volgens de site zit dat er al inbegrepen. Onderaan dit bericht vind je de screenshots van de site die ik pakweg een uur geleden heb gemaakt.

Door dit telefoongesprek van uiteindelijk 67 minuten ben ik nog geen steek verder. Het duurt nu waarschijnlijk nog langer voor ik mijn iPhone in handen heb, wat volgens mij niet door mijzelf komt.
Wat zijn mijn rechten nu? Wat kan ik doen?

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/b9g8pt.png
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/rm7kbd.png

[ Voor 8% gewijzigd door R0elr op 20-07-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
volgens mij moet je gewoon een i150, i300 of i500 abonnement vragen, daar zit altijd een iphone bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Je rechten zijn niets. Dat is het lastige, want je hebt gewoon een verkoper om informatie gevraagd, die hij je niet kon geven. Dat is vervelend, en zeker niet netjes van T-Mobile, maar je kunt met dit verhaal hooguit een coulance van T-Mobile verwachten.

Heb je:

- Datum en tijdstip van bellen genoteerd?
- Naam van de medewerker genoteerd?
- Gevraagd of iemand ander je kan helpen?

Ik moet eerlijk zeggen dat het PDF-je met tarieven van T-Mobile (op die site) niet echt heel duidelijk is. Alleen dat Relax 15 je 15 euro kost, en dat web'n'walk apart is. Maar de T-Mobile site heeft weer iets anders aan. Apart verhaal wel ja, dus ik kan de verwarring bij de medewerker begrijpen.

Ik zou nogmaals contact opnemen, met je verhaal, en je door laten verwijzen naar iemand die je verder kan helpen. Vraag ook niet naar iemand die op een tweede of derde lijn zit, maar letterlijk naar 'iemand die je verder kan helpen'. De medewerker zal je dan (moeten) doorverbinden. Leg het verhaal uit, geef de data en tijd aan, geef de naam van de medewerker en je hebt kans dat je alsnog je iPhone gaat krijgen (wellicht iets later). Niets meer dan een misverstand, waar T-Mobile niet verplicht is tot het leveren van het toestel (omdat er geen overeenkomst gesloten is). Maar wel een misverstand waar T-Mobile wellicht in kan bemiddelen.

Over je rechten, wat verwacht je? Dat T-Mobile alsnog moet leveren? Dat ze je korting moeten geven? Geef eens aan wat je zelf verwacht? Lees even de volgende vergelijking voor je inderdaad mijn voorbeeld verwacht.

Jij bent verkoper in een winkel. Je verkoopt DVD's. Een klant vraagt je om een bepaalde DVD, die hij op je website gezien heeft. Helaas kan jij de DVD niet vinden, niet in je winkel en ook niet in je database. Heeft de klant dan recht op die DVD?

Aan de ene kant, een DVD die ze niet hebben, kunnen ze ook niet maken. Een flinke excuses is voor de meesten voldoende. Mocht een dag later blijken dat de DVD er wel is, dan kun je niet eisen dat je korting krijgt op de DVD. Een dag later diezelfde DVD weer bestellen gaat uiteraard wel, en zal dan ook gewoon geleverd worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Nik op 20-07-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0elr
En bij een Relax online 25 abo dan? Dat staat toch op de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

R0elr schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 22:15:
En bij een Relax online 25 abo dan? Dat staat toch op de site?
Ja, het staat er zeker. Maar heb je dan niet naar iemand gevraagd die je wel verder kan helpen? Als je aan iemand de weg op straat vraagt, en hij weet het niet, ga je toch ook verder zoeken? Dan vraag je toch of iemand anders het wel weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0elr
Ja Nick, heb ik gevraagd. Zoals gezegd begon ik om 19:00 met bellen. Om 19:50 (belde toen al 20 minuten met die man) heb ik gevraagd of hij me met een collega kon doorverbinden. Er is wel lange wachtijd bij de klantenservice en hij sluit om 20:00. Om 20:07 kreeg ik een bandje aan de telefoon die me zei dat ik mijn nummer in moest toetsen en dat zij zo spoedig mogelijk contact met me opnemen. Ik vind het wel een slechte zaak dat ik een T-Mobile medewerker moet vertellen dat ze vandaag de iPhone 4 verkopen en dat er al 2 weken een site van in de lucht is. Wat jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34
De truc is dat je Web'n'walk nu het eerste jaar voor niks krijgt, het tweede jaar betaal je € 9,95. Voor T-Mobile is dat reden om reclame te maken met alleen de prijs in het eerste jaar. Zie bijvoorbeeld ook de aanbieding op: http://www.t-mobile.nl/Pe...anding/se-x10-gaming.aspx . Als je dan rechts op "overzicht" klikt, krijg je wel de voorwaarden te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Wat te doen?

Morgen wederom bellen, en de gegevens zoals ik zei aanleveren bij een medewerker. Er is vast nog wel ergens een iPhone voor je, en misschien tref je nu iemand met verstand of begrip. Vergeet niet dat 's avonds (maar ook overdag) vooral studenten in een callcenter zitten en er dus de ballen verstand van hebben (om het oneervol te zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0elr
Haha ok, denk dat ik het dan donderdag probeer, aangezien ik dan vrij ben (naast zondag enige dag in de week). Weet je, het is heel wat voor mij om zo'n ding bijmekaar te werken (ben 16) en dan dit gedoe :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:16
R0elr schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 22:53:
Haha ok, denk dat ik het dan donderdag probeer, aangezien ik dan vrij ben (naast zondag enige dag in de week). Weet je, het is heel wat voor mij om zo'n ding bijmekaar te werken (ben 16) en dan dit gedoe :p
Zorg je er wel voor dat je ouders tekenen? volgens mij mag je nl als 16 jarige niet zelf handel drijven met een telco icm met een abonement, alleen pre paid.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Volgens mij hoef je deze week niet meer te bellen:

T-Mobile staakt voorverkoop iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:13

KoudeAardbei

Moderator

Dennism schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 09:50:
[...]

Zorg je er wel voor dat je ouders tekenen? volgens mij mag je nl als 16 jarige niet zelf handel drijven met een telco icm met een abonement, alleen pre paid.......
100% Correct!
Abbo moet op je ouders / verzorgers naam dan waarschijnlijk.

Kan voor je informeren als ik terug ben vakantie op mn werk (Phone House) of er iets van Relax + W&W + iPhone te krijgen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:48

Laguna

Connaisseur

Hehe dat is precies de aanbieding die ik ook voor ogen had. Aangezien dat de goedkoopste optie is 19,95 * 24 + 239,95 = 718,75 euro. De enige verschillen (tussen de Relax en speciale iPhone abonnementen) die ik kan ontdekken op het iPhone 4 gedeelte van de T-Mobile website zijn dat je geen gebruik kan maken van Visual Voicemail en Hotspots en dat de snelheid van je internet 384/64 kbit/s is ipv 2048/384 kbit/s.

Tevens staat er bij het Relax Online abonnement voor de iPhone 4 dat het internet gebruik op je mobiel in Nederland onbeperkt is en dat de maandelijkse kosten van het abonnement 19,95 bedragen. Er wordt nergens vermeld dat je nog 10 euro extra zou moeten betalen voor Web 'n Walk, als dit echter wel zo is dan is de informatie daar erg misleidend.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0elr
Nik, over je voorbeeld met de DVD'tjes trouwens, als je verkoper bent van dvd'tjes en je hangt er een prijskaartje van 10 euro aan, als iemand dan bij je aan de kassa komt, zeg jij dan ook dat de verpakkingkosten er nog bijkomen dus nog eens 5 euro extra? Dat is gewoon misleiding.

Morgen ben ik vrij en kan ik dus mooi midden op de dag bellen, ik ga ze (uiteraard) netjes uitleggen wat mijn probleem is. Wat mijn rechten nu zijn? Ik verwacht dat ze me het abonnement aanbieden voor de prijs die op de site vermeldt wordt. Er werd gister zelfs toegegeven dat het fout stond op de site.

Helaas ben ik uit pissigheid vergeten de naam van de medewerker te vragen. Hij heeft wel een zogenaamde ID-check bij me gedaan en heb hem mijn telefoonnummer enz. Dit was om te kijken of ik écht klant van T-Mobile was. Heel misschien kunnen ze zien wie dat opgevraagd heeft. Nja morgenvroeg dus maar eerst even zeggen wat mijn probleem is.

Als ik morgen niet verder kom dan dat ik nu ben, dan schakel ik de consumentenbond in. Kijken wat zij ervan zeggen, want T-Mobile werft nu gewoon klanten voor een prijs die ze niet denken te gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Als het inderdaad fout op de website staat dan wordt het erg lastig om je gelijk te halen, aangezien zulke zaken altijd worden opgevangen in de desbetreffende disclaimer:
T-Mobile besteedt grote zorg aan het creëren en updaten van deze web site. Niettemin garandeert T-Mobile geenszins de juistheid van de informatie die deze site bevat, en waarschuwt tevens de gebruiker dat de informatie zonder voorafgaande aankondiging gewijzigd kan worden. In geen geval kan T-Mobile aansprakelijk worden gesteld voor de inhoud van de site of voor het gebruik dat daarvan gemaakt wordt. Wanneer er links tot stand worden gebracht met andere sites, aanvaardt T-Mobile geen verantwoordelijkheid voor de inhoud of het bestaan van deze sites.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0elr
Nja het is toch gewoon pure misleiding of niet? Volgens kennissen moèt het product verkocht worden voor de prijs die vermeldt wordt, als het maar aannemelijk is. Ik vind in totaal 740 euro voor een telefoon aannemelijk.

Persoonlijk denk ik toch dat T-Mobile eerst de klanten wil hebben die het meeste geld opbrengen (wss met i150 abo). De anderen brengen met deze pieken te weinig op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R0elr schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 00:12:
Nja het is toch gewoon pure misleiding of niet?
Misleiding? Je bedoelt reclame? B)
Volgens kennissen moèt het product verkocht worden voor de prijs die vermeldt wordt, als het maar aannemelijk is.
Juristen zouden daar tegenin brengen dat je naast de prijs ook de voorwaarden voor de overeenkomst accepteert. Zodra er in de voorwaarden aangegeven wordt dat de prijs op een ieder moment verhoogt mag worden (ook na de koop zelf), dan is dat in orde mits de klant de mogelijkheid heeft om te ontbinden. Daarnaast is een disclaimer tegen foutjes op de site ook behoorlijk plausibel ;)
Ik vind in totaal 740 euro voor een telefoon aannemelijk.
Sowieso is dat natuurlijk niet de prijs voor de telefoon, maar voor een totaal pakket van telefoon en abo. Wat de precieze prijs voor de telefoon is, is in dit geval niet echt te achterhalen. Echt relevant is een dergelijke discussie niet, want het is relevanter wat de wetgever erover heeft gezegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@TS

Heb je nog actie ondernomen? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu zit met dat internet bij een relax abo, moet je dat nou nog apart betalen of is de prijs bij de iPhone 4 icm relax abo gewoon inclusief onbeperkt internet abo zoals aangegeven staat op de website van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
Wat je kan doen is nog even een paar weken wachten tot de stormloop in België over is. Dan haal je een simlockvrije telefoon in België, en sluit je een Vodafone abbo af met internet.

Veel sneller internet, betere dekking, en minder kosten. En nee, ik werk niet voor Vodafone, heb het gewoon onlangs ook voor mezelf uitgezocht en T-Mobile is gewoon belachelijk duur.

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Is inderdaad een optie, nadeel daarbij is dat mocht er iets mis zijn met je tel dat je dan weer naar België moet. Verder heb je gelijk met sneller internet en betere dekking, dat staat me ook tegen van T-Mobile, maar qua kosten is T-Mobile wel de goedkoopste. Tenminste als internet inbegrepen is bij het relax abo, dan kom je op een totaal bedrag van 718,75 euro. Met Vodafone en een los toestel kom je dan op 935,80 uit, scheelt toch zo'n 200 euro, maar ik neig dan toch naar Vodafone puur omdat ik eigenlijk geen T-Mobile wil.

In het verleden 2x geprobeerd en ook 2x contract laten ontbinden wegens slecht bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
Dan neem je toch apple care van een betrouwbare aanbieder af in engeland ofzo? Stuk goedkoper en voor nog geen 100,- is je telefoon prima verzekerd, en kan je gewoon naar een nederlandse Apple reseller.

Overigens kom ik met Vodafone en de TV Gids.nl aanbieding uit op 915,- euro totaal met een iPhone 4 16GB uit Engeland en een 400 belminuten + internet abbo van Vodafone. Da's *heel* wat meer dan de 190 minuten van het T-Mobile Relax 25 abbo....

In de onderste regionen komt het echter nog wel aardig close wat betreft de kosten. Ik heb zelf een 620 abbo genomen omdat ik nogal veel bel voor het werk ook. Als je dat verbruik gaat berekenen (500 nominaal) dan schrik je je helemaal van de kosten bij T-Mobile.

[ Voor 56% gewijzigd door tss68nl op 28-07-2010 12:45 ]

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

tss68nl schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 12:33:
Dan neem je toch apple care van een betrouwbare aanbieder af in engeland ofzo? Stuk goedkoper en voor nog geen 100,- is je telefoon prima verzekerd, en kan je gewoon naar een nederlandse Apple reseller.
Dat vraag ik me af, er staat namelijk bij de FAQ van het AppleCare Protection Plan:
The AppleCare Protection Plan for iPhone is currently available in Austria, France, Germany, Ireland, Italy, Spain, Switzerland and the UK.

Nederland zit daar dus niet bij en aangezien Apple Stores in Nederland geen iPhones verkopen vermoed ik dat ze ook geen service daarop bieden rechtstreeks aan de gebruikers, dus dan zal je toch het toestel moeten opsturen naar Engeland.

Ik heb inmiddels die aanbieding van Vodafone/TVGids van 400 minuten/sms/web besteld en aangezien ik toch een witte iPhone 4 wil wacht ik het wel gewoon af, zodra het toestel beschikbaar is ga ik wel kijken waar het aantrekkelijk is om het toestel simlock vrij te kopen.

Overigens viel me net op dat T-Mobile inmiddels 2 regels tekst heeft toegevoegd op de pagina van de relax abonnementen icm de iPhone 4 namelijk:

Bij een 2-jarig contract ontvang je 12 maanden gratis internet (web'n'walk standard vast twv € 9,95)
en
Bij een 1-jarig contract ontvang je vanaf Relax Online 25 de eerste 6 maanden gratis mobiel internet (web'n'walk standard vast twv € 9,95)

Dit geeft dan ook gelijk duidelijkheid voor de TS.

[ Voor 35% gewijzigd door Laguna op 28-07-2010 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0elr
Hoi Laguna,

ik heb nog actie ondernomen ja. Contact met anderen gehad die al via internet een Relax 25 Online abonnement hebben besteld icm een iPhone 4. Goed nieuws!

Als je namelijk voor een Relax 25 Online abonnement kiest + web n walk vast of web n walk plus (respectievelijk 10 of 15 euro per maand) gaan je toestelkosten omlaag van 240 naar 79 euro, tenminste, dat heb ik van anderen gehoord.

Afwachten tot vrijdag, dan meteen rond een uur of 08:00, hopen dat ik hem dan in augustus/september heb.

Ohja, wat ook heel raar vond, ik was ineens uitgesloten van de voorinschrijving. Op de site stond dat bestaande klanten van T-Mobile zich in konden schrijven. Ik heb dan wel een prepaid-kaartje, maar je mocht je abonnement verlengen. Zelfs nadat die gozerT een ID-check bij mij had gedaan. Mja, dat moet ik dan maar geloven geloof ik.
Pagina: 1