Versturen pakket USA > NL als particulier.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Een familielid in New York wil/moet iets voor me kopen en versturen naar mijn huisadres.

Klopt het dat dat rond de €50,- gaat kosten voor een pakket van zo'n 5kg? (met USPS)
Dit lijkt me enorm veel geld. Heeft iemand een ander goed alternatief wat als particulier te doen is?

Hoe zit het met het versturen van een kado zodat er geen invoeringskosten betaald hoeven te worden.

Het is elektronica met een prijs van $300,-

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 22:53
USPS staat daar bekend als de TNT Post hier, hier kost het € 34,20 ( 2-5 KG) € 57,10 (5-10 KG).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
idd usps is de us post,
Misschien weet iemand een goedkoper alternatief

bij fedex en ups schiet volgens mij ook niet op als ik het tenminste goed bekeken heb.

[ Voor 37% gewijzigd door Pinin op 13-07-2010 20:46 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Met die bedragen word het neem ik aan per lucht post verstuurd, als er geen haast is misschien kan het per schip verstuurd worden ?

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
een idee hoe lang dat duurt? halverwege september moet het er zijn.

En maakt het qua invoerrechten uit of je het zelf meeneemt of laat vervoeren met ups ofzo?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-06 15:47
Volgens mij duurt het 6 tot 9 weken als je het met de boot stuurt, invoerrechten zullen waarschijnlijk gewoon hetzelfde zijn, of je moet het ergens verstoppen in een auto ofzo dat ze het niet zien als je lost maar daar weet ik niks van en mag je er ook niet mee helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
oh ik wil het best legaal doen, maar ik probeer een beetje uit te vogelen hoeveel ik kwijt ben.

Want ik kan met google niet helemaal vinden wat ik zoek bij belastingdienst of douane.

Klopt het dat het 19% + zo'n 30,- is? komt er nog meer bij?

en kan ik nog belasting terug vragen, of moet ik dat doen bij de winkel waar het aangeschaft wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door Pinin op 13-07-2010 21:04 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Pinin schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 20:53:
een idee hoe lang dat duurt? halverwege september moet het er zijn.

En maakt het qua invoerrechten uit of je het zelf meeneemt of laat vervoeren met ups ofzo?
Uit mijn hoofd is de (goedkoopste) bootreis tussen de 4 en 6 weken, maarja dan moet je ook weer uitzoeken wanneer die gaan etc. Die gaan namelijk niet dagelijks naar r'dam ( wij verstuurden dan ook zeecontainers per keer, als je het via een usps doet kan het misschien wel dagelijks oid gaan )

Qua invoerrechten maakt het officieel niet uit hoe het vervoert wordt. Als het ingevoerd wordt moet er betaald worden.
Praktisch kan je met een pakketje wel even langs het poortje niets aan te geven lopen als je het zelf meeneemt, afaik 99% kans dat er niemand naar kraait.
Een ups / usps / NL douane leeft de afgelopen paar jaar de wet zo compleet mogelijk na.

Een electronica pakket van 5kg als gift verstuurd ( max bedrag 50 euro dacht ik even uit mijn hoofd ) wordt zo goed als zeker gecontroleerd en als je pech hebt komt er nog een boete bovenop de invoerrechten ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
Versturen:
Als je goederen ontvangt uit een niet EU land betaal je tot 22,- geen douanerechten en omzetbelasting.
Van 22,- tot 150,- betaal je alleen omzetbelasting (meeste producten 19%).
Boven de 150,- betaal je douanerechten + omzetbelasting.

Douanerechten en omzetbelasting betaal je over het gehele bedrag inclusief verzendkosten, verzekeringskosten etc tot aan de grens.

Reizen / Bagage:
Reis je echter vanuit een niet EU land, dan mag je:
- tot 430,- zonder betaling van belasting meenemen.
- Tussen 430,- en 700,- tegen gereduceerd tarief voor tabak, drank etc zolang het voor eigen gebruik is
- Andere goederen of boven 700,- betaal je 2,5% invoerrechten + 19% BTW.

Conclusie
Het maakt wel degelijk uit of je zaken laat opsturen of zelf mee neemt uit een land. Bij opsturen loopt de meter al vanaf 22,- dus betaal je in jouw geval 19% BTW. Deze BTW wordt geheven over het totaalbedrag van je zending, dus inclusief eventuele verzekeringskosten en verzendkosten.

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Is het niet zo dat dit alleen van toepassing is op een zakelijke transactie?

TS heeft het over particulier naar particulier. Dan is het toch een gift?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

l0c4lh0st schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 22:00:
Is het niet zo dat dit alleen van toepassing is op een zakelijke transactie?

TS heeft het over particulier naar particulier. Dan is het toch een gift?
Dan nog moet je gewoon lappen. Het gaat om de waarde van de inhoud.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

tss68nl in "Versturen pakket USA > NL als partikulier."

Dat dus. Hierbij geldt dat de totale prijs dus is:
(kosten van het apparaat+kosten van verzending+invoerrechten)+BTW

Deze constructie maakt dat het in veel gevallen alleen interessant is om exotische spullen te importeren. Zoals al subtiel is opgemerkt, gaan we hier niet helpen bij het ontwijken van de kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Nee, het ding is simpelweg niet te koop in NL. Maar ik wil niet meer betalen dan nodig.
Het komt erop neer dat ik zo'n 70 dollar bovenop de shippingkosts moet betalen.

Nu bestaat de zending uit elektronica (de e-reader)en ding van stof/leer (kaft e-reader)

Wat zijn dan de invoeringskosten, gewoon de kosten van elektronica (2x$150) of incl.de andere meuk ($70,-) want daar hoeft vlgs mij niks betaald over te worden.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:32

Ace

Happy Happy Joy Joy

Waarom doe je zo ongelooflijk moeilijk over die verzendkosten, het moet vanaf de andere kant van de wereld komen denk je nu echt dat ze dat doen voor 2 tientjes met het vliegtuig?

Op het totaalbedrag valt het ook wel best mee vind ik. En onder de invoer en btw kom je ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Ace schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 00:06:
Waarom doe je zo ongelooflijk moeilijk over die verzendkosten
:?
waar doe ik zo ongelofelijk moeilijk,,,, kan je me misschien even quoten...... want ik ben het weer vergeten of ik kan het niet vinden

Bij fedex kost het zo'n 70
upc ook
een andere firma vraagt 239,-
en usps vraagt zo'n 50,-

dan is het toch logisch dat je afvraagt wat de mogelijkheden zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Pinin op 14-07-2010 00:12 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Pinin schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 20:40:
Dit lijkt me enorm veel geld.
Mij lijkt dit niet erorm veel geld, het is een zeer redelijke prijs voor de geleverde dienst. Het gaat hier niet om een minipakketje vanuit Nederland, maar een transatlantisch pakket van 5 kg. Oftewel: dit zijn gewoon de kosten. Als je dat teveel vind moet je gaan kijken of iemand het in Europa/NL aanbied, via ebay/amazon etc.

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 14-07-2010 03:20 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik vind 70 dollar best wel meevallen. Ik had een maand geleden veels te veel bagage om in het vliegtuig mee te kunnen nemen. Ik heb toen besloten om die 16 kilo met de post naar mezelf op te sturen: Fedex en UPS waren veel en veel te duur (<400 dollar). Maar via het lokale kantoor van de USPS in Alaska (Ketchican) was het 137 dollar. Ik heb het donderdags opgestuurd, ben zaterdags gevlogen en toen ik de vrijdag erop thuis achter mijn pc'tje zat stond de postbode al voor de deur met het pakket. Waarde was in totaal iets van 300 dollar denk ik, maar had er Personal Effects op gezet en precies opgeschreven wat er in zat (vooral kleding). De douane heeft niet eens de moeite genomen om te kijken, dus ik was met 137 dollar klaar. En dan heeft het pakket een aardige reis achter de rug: Nee, ik vindt dat niet duur...

Trouwens ik las dat iemand zegt dat via een schip sturen 6 tot 9 weken duurt? Dat lijkt me erg lang... Ik heb het stuk zelf meerdere keren gevaren: Van de oostkust (New York) naar Rotterdam is echt niet langer dan 8 dagen...en zelfs van Houston naar Rotterdam is niet meer dan 15 dagen. Dus ik weet niet wat ze dan de overige 4 tot 7 weken met het pakket doen?

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Kijk ook hier en hier even.

Je betaalt dus natuurlijk je product, verzendkosten en dan over je product + verzendkosten en eventuele bijkomende kosten douanerechten, en ook nog eens omzetbelasting over: het product, de douanerechten én de verzendkosten. Als je pech hebt komen daar ook nog eens klaringskosten bij.

Je wordt genomen waar je bij staat, maar je doet er niets aan. Belasting over heffingen :') Lekker stapelen!

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 14-07-2010 04:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:27
Waar je ook nog rekening mee moet houden zijn de inklaringskosten van 12,50 euro die de post vraagt voor het afhandelen van het pakket bij de douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
300(electronica) + 57,10(verzending) = 357,10
+ 12%(invoerrechten electronica) = 399,95
+ 19% (BTW) = 475,95

Op de legale methode ga je dus 175,95 betalen om de electronica in Nederland te krijgen. Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker ;)

Overigens zijn de boetes van de douane en belastingdienst niet mis als je probeert de invoerrechten en belasting te omzeilen. Ik kan het je niet aanraden...

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Allemaal erg bedankt :Y , ik denk er nog even goed over na want het loopt wel erg uit de klauwen. :/

www.casarodriguillo.com

Pagina: 1