Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:13
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 03:53:
Het meest ideaalste was geweest dat er een betaalbare 500GB SSD op de markt zou komen. Over een paar jaar zal dat heel basic zijn, nu kunnen we alleen nog maar zwijmelen.
Maar tegen die tijd zijn de gewone harde schijven natuurlijk ook veel groter; wanneer de 500GB SSD's standaard zijn, zullen vast 5-10TB harde schijven standaard zijn, en behoud je dus het zelfde dilemma tussen snelheid en capaciteit.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Geen matches
De capaciteit van SSDs gaat harder omhoog dan HDDs, en de prestaties van HDDs schalen heel slecht waar die van SSDs juist heel goed schalen. Op een gegeven moment zal de HDD enkel nog worden verkocht voor backupdoeleinden, waar tapes tot voor kort voor werden verkocht.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Geen matches
Wordt pas leuk als deze hybride disk wordt uitgerust met bijv. 40GB SSD en daarnaast de 500 GB disk.
Perfect voor laptops.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Geen matches
ZeRoC00L schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 14:02:
Wordt pas leuk als deze hybride disk wordt uitgerust met bijv. 40GB SSD en daarnaast de 500 GB disk.
Perfect voor laptops.
Hij doet het nu ook prima met 4GB flash. Laptop van mij is een stuk reponsiever, en start een stuk sneller op. Ik weer niet in hoe verre 40GB nog meer verbetering gaat brengen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
Matched: xt
ZeRoC00L schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 14:02:
Perfect voor laptops.
Laat me raden.. je hebt nog geeen praktijk ervaring met de XT? Ik dacht het eerst ook '4GB is te weinig', totdat ik hem probeerde ;)

m.a.w. in de praktijk is 4GB precies genoeg om je computer en meest gebruikte programma's razendsnel te laten opstarten.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 03-10-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Cool, hij ingebouwd in m;n XPS m1530.
Zijn er nog tips/trucks voor een optimale werking, of is plug&play goed genoeg ?

(windows start idd lekker snel op nu).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 21:19:
Cool, hij ingebouwd in m;n XPS m1530.
Zijn er nog tips/trucks voor een optimale werking, of is plug&play goed genoeg ?

(windows start idd lekker snel op nu).
Intel RST driver helpt. Bij voorkeur versie 10.

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 08-10-2010 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Geen matches
Philflow schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 21:49:
[...]

Intel RST driver helpt. Bij voorkeur versie 10.
Ziet er betrouwbaar uit :/

Nee, plug en play is genoeg. Er is niets wat je verder kan doen. Alleen het hebben van je controller op AHCI mode kan verbeteringen brengen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Sebazzz schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 00:22:
[...]

Ziet er betrouwbaar uit :/

Nee, plug en play is genoeg. Er is niets wat je verder kan doen. Alleen het hebben van je controller op AHCI mode kan verbeteringen brengen.
ja wou al zeggen, alleen maar popups van die site.
ahci heb ik al aanstaan. wacht wel op officiele intel v10 drivers

Het draaien van een usenet client als SabNzbd+, heeft toch geen nadelige gevolgen voor deze schijf?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2010 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Geen matches
Als je liever de officiele versie pakt van Intel: hier.
Zodra je wat zwaarder gaat multi tasken is Intel RST driver sneller. Bij veel systemen moet deze handmatig geinstalleerd worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 09-10-2010 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Matched: momentus, xt
Zouden jullie ook een Momentus XT in een desktop plaatsen ipv een Samsung Spinpoint F3?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Geen matches
Het is een afweging. Ik heb dat een keer gedaan bij iemand die geen massa's opslagruimte nodig had, maar wel meer dan de 40GB die je voor 100 euro krijgt als je een SSD koopt. Het is een schijfje dat zich prima kan meten met 3,5" schijven, even stil als een F3 maar een bak zuiniger en het neemt fysiek ook minder ruimte in beslag.

Het is alleen een hele moeilijke positie om in te zitten. Voor 60 euro heb je inmiddels een Onyx 32GB SSD die een heel stuk zuiniger is, en voor nog eens 60 euro koop je daar een F3 bij, dan heb je meer van beiden: snelheid en opslagruimte. Met als enige echte nadeel het stroomverbruik, hoewel dat op een niet-superzuinig systeem ook niks scheelt. Het is dus moeilijk om te zeggen 'ja, dit is een fix voor alles'. Het werkt alleen als je ultrazuinig wilt zijn of heel weinig ruimte hebt. Anders is een SSD+HDD ook een uitstekende optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Geen matches
SSD + HDD kan idd ook op optie zijn. Echter is het geen PC voor mezelf, daarom wil ik eigenlijk geen kleine SSD er naast. 'Gewone' gebruikers installeren alles standaard op de C schijf, dan hebben ze al snel ruimte te kort.

Nadeel is natuurlijk dat die 2 keer zo duur is voor de helft aan opslag capaciteit! Hij is alleen wel weer een stuk sneller, als het tenminste in het SSD gedeelte is geladen, maar is die ook zoveel (merkbaar) sneller?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Geen matches
Ja. Het is consistent sneller, ook nadat je hem vol hebt geladen met buggy, virusoverladen downloads uit de ComputerIdee. Net als een SSD.

Voor grote bestanden is hij uiteraard iets langzamer dan een HDD. Het blijft een 2,5" ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Momentus XT tips van Seagate

1. Turn off Windows automatic defrag. Like SSDs, Momentus XT works best without frequent defrag.
2. Frequent Anti-virus scans can disrupt the performance optimization of the drive, so be aware of how often the Anti-virus software scans the drive.
3. In the Device Manager's (click on the Start icon > right-click on [My] Computer > select Manage > select Device Manager) Disk properties, enable "advanced performance" or install the Intel Matrix driver.
4. In some configurations with Windows 7 and Momentus XT, disabling super-fetch can improve performance.

http://seagate.custkb.com...e/search.jsp?DocId=216791

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

1. Turn off Windows automatic defrag. Like SSDs, Momentus XT works best without frequent defrag.
Kan ik mij voorstellen, het algoritme kan in de war raken. Aan de andere kant: de Momentus is óók een harddisk, dus hij zal dan gaan fragmenteren?
2. Frequent Anti-virus scans can disrupt the performance optimization of the drive, so be aware of how often the Anti-virus software scans the drive.
Microsoft Security Essentials is goed erin met het belasten van de drive, daarmee opletten.
3. In the Device Manager's (click on the Start icon > right-click on [My] Computer > select Manage > select Device Manager) Disk properties, enable "advanced performance" or install the Intel Matrix driver.
Heb ik niet. Zal vast wel werken als je het wel hebt.
4. In some configurations with Windows 7 and Momentus XT, disabling super-fetch can improve performance.
Hoezo dat?

Er is blijkbaar ook voor retail (non-OEM) drives een firmware update beschikbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Sebazzz op 11-10-2010 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Hier een post van NBR:

1.) Often defrag is not a plus with the XT. As you move files around you force the NAND to have to cache those files all over. your best bet is to defrag still but to do so once a month or so. YMMV with this but as good rule of thumb is by your previous optimal defrag pattern to increase it 4-8 fold in length between them.

2.) A/V scanning, you force the NAND to cache assorted files you will probably never normally use kicking out files you do use. The common user should never stop this but reducing frequecy of this will increase consistency of the drive.

3.) Superfetch diabled, With Some configurations disabling will help. This is for those commonly not using MS products beyond the OS. IE strictly gaming or those using say Open Office and a mozilla browser. Superfetch precaches alot of controls, .NET, etc. that are preloaded by Windows 7. if you do not commonly use these files preloading, and the drive caching them, is a waist. I use IE and MS Office along with Visual Studio at times so superfetch serves me well.

4.) Personally I use the Intel Matrix manager. I haven't benchmarked any differences with the XT but since they work great with my SSD I like to be consistent.

Again with all of the above YMMV, and especially with A/V take care. Sometimes security is better than raw performance.................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:51
Geen matches
Koop hem niet!

heb em sinds gisteren in mijn laptop en het is een drama, in CS random freezes en dat kan gewoon niet!
In windows (verse installatie) merk ik na 10x reboot en veel werk wel snelheid maar toen kwam ik dit tegen: http://forums.seagate.com...come-in/td-p/59455/page/9 dan slik je wel even, valt me tegen dat niemand hier daarover wat zei dan had ik em niet gekocht, ga kijken of deze terug kan.

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Geen matches
technopeuter schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:54:
Koop hem niet!

heb em sinds gisteren in mijn laptop en het is een drama, in CS random freezes en dat kan gewoon niet!
In windows (verse installatie) merk ik na 10x reboot en veel werk wel snelheid maar toen kwam ik dit tegen: http://forums.seagate.com...come-in/td-p/59455/page/9 dan slik je wel even, valt me tegen dat niemand hier daarover wat zei dan had ik em niet gekocht, ga kijken of deze terug kan.
Wat voor notebook heb je?
Heb je firmware SD23 geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Geen matches
Het valt wel mee, die forumthread heeft maar 100 posts, dat is minder dan vrijwel alle andere probleemthreads van hdd's en ssd's die ik heb doorgespit voor mijn verschillende schijven. Op basis van één ervaring en een beperkte forumthread kun je niet een negatief koopadvies geven.

Vergelijk dit eens met de problemen met alle Intel SSDs (firmware-updates die de hele schijf wissen, firmware updates die datacorruptie veroorzaken, schijven die plotseling bricken), de sandforce-familie, bekendste de OCZ Agility en Vertex (bagger performance, datacorruptie), de Micron RealSSD C300 (incompatible met een heel groot deel van de moederborden, slechte performance ondanks dat het de snelste SSD is), aan het HDD-front de WDxxxAAKS (kapotgaande RAID-arrays, slechte SMART-indicatie), Spinpoint F1 en F3 (tikkende schijven, firmware die ervoor zorgt dat de schijf weigert uit PIO te komen)... en al deze schijven zijn mateloos populair (geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
Geen matches
laptop acer travelmate 6592
fw versie sd23

met hdtune vallen de negatieve spikes ook behoorlijk op! ebben jullie dat ook? dat ie meerdere keren op de schijf naar 30Mb/s schiet?

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:48

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Matched: momentus
Gisteren een 500GB Momentus in een Sony Vaio laptop gezet en daarmee de ttt (tering takke trage) 4200 toeren 400GB schijf die erin zat vervangen.

Tevens via een verse install van Vista naar W7 gegaan en de VAIO meuk tot een minimum beperkt (enkel die software die nodig is om de speciale toetsen etc. te laten werken).

Geen idee welke firmware erin zit, en ook geen specifieke disktooling losgelaten om de disk te testen, maar ik kan wel zeggen dat de laptop nu retesnel is tov daarvoor. Of dat nu ligt aan het verschil tussen een 4200 toeren en 7200 toeren schijf, Vista versus W7 (incl. superfetch) of juist de SSD kant kan ik niet zeggen, maar dat zal me ook een worst zijn O-)

Uit de paar dingen die ik heb gemeten (opstarten, inloggen, wat progsels starten) blijkt dat de laptop nu sneller is dan mijn desktop met 150GB raptor en 2.8Ghz C2D...

Verder nog niets gemerkt van haperingen of andere eigenaardigheden waar anderen blijkbaar wel last van hebben.

En als laatste: vibratie en stappenmotor geluiden zijn iets hoger dan de Fuji schijf die erin zat, maar die voelde en hoorde je dan ook helemaal niet, al kwam dat alleen al door het gefoeter, gezucht en gesteun als reactie op de performance van die schijf :+

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Geen matches
BIOS update al geprobeerd?
technopeuter schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:38:
met hdtune vallen de negatieve spikes ook behoorlijk op! ebben jullie dat ook? dat ie meerdere keren op de schijf naar 30Mb/s schiet?
dat gebeurt bij iedere harde schijf en wordt meestal veroorzaakt door achtergrond processen. Als je dat niet wil hebben kun je booten in safe mode.

[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 14-10-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 21:22
Naar aanleiding van de vele positieve reacties hier in dit topic heb ik ook een Momentus XT 500GB besteld. Ben benieuwd. Komt in een late 2007 Macbook Pro, welke nu ook een trage 160gb'er huisvest. Ben benieuwd wat voor performanceverschil ik ga meten!

Nou moet ik zeggen dat gepaard met deze upgrade ook de eerste herinstallatie gaat plaatsvinden :P Dus allicht dat daar ook wat winst te behalen is.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ik heb helaas niets gemerkt met mijn upgrade van 4200rpm naar deze hybrid 7200rpm. Ik heb wel geen schone installatie gedaan maar de oude hdd gekloond en overgezet. Laptop is een FW31ZJ.

Mijn makker heeft hetzelfde laptop met nog steeds de 4200rpm. Zal eens vergelijkingen maken.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2010 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mars Warrior schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:00:
Gisteren een 500GB Momentus in een Sony Vaio laptop gezet en daarmee de ttt (tering takke trage) 4200 toeren 400GB schijf die erin zat vervangen.

Tevens via een verse install van Vista naar W7 gegaan en de VAIO meuk tot een minimum beperkt (enkel die software die nodig is om de speciale toetsen etc. te laten werken).

Geen idee welke firmware erin zit, en ook geen specifieke disktooling losgelaten om de disk te testen, maar ik kan wel zeggen dat de laptop nu retesnel is tov daarvoor. Of dat nu ligt aan het verschil tussen een 4200 toeren en 7200 toeren schijf, Vista versus W7 (incl. superfetch) of juist de SSD kant kan ik niet zeggen, maar dat zal me ook een worst zijn O-)

Uit de paar dingen die ik heb gemeten (opstarten, inloggen, wat progsels starten) blijkt dat de laptop nu sneller is dan mijn desktop met 150GB raptor en 2.8Ghz C2D...

Verder nog niets gemerkt van haperingen of andere eigenaardigheden waar anderen blijkbaar wel last van hebben.

En als laatste: vibratie en stappenmotor geluiden zijn iets hoger dan de Fuji schijf die erin zat, maar die voelde en hoorde je dan ook helemaal niet, al kwam dat alleen al door het gefoeter, gezucht en gesteun als reactie op de performance van die schijf :+
Welke VAIO had je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:01:
ik heb helaas niets gemerkt met mijn upgrade van 4200rpm naar deze hybrid 7200rpm. .
Dan echt een clean install doen. Verschil met booten en starten van applicaties moet gigantisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:48

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Geen matches
FW-21M uit mijn hoofd gezegd (16.4" scherm, 2.4Ghz dual core CPU, 4GB RAM, 400GB hdd, BD combo).

De Fuji schijf die daarin zit is 1 van de langzaamste schijven die er bestaat, dus het verschil is echt heel groot, maar ook de verse install scheelt doordat ik nu geen bijna 100 processen meer heb lopen (waarvan heel veel VAIO meuk), maar nog maar een 50 tot 60.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Geen matches
Dat ze zo'n laptop durven te verkopen met een 4200rpm hdd...

[ Voor 179% gewijzigd door Philflow op 15-10-2010 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Philflow schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:03:
[...]

Dan echt een clean install doen. Verschil met booten en starten van applicaties moet gigantisch zijn.
Ik vrees dat je gelijk hebt. In ieder geval heb ik 2 partities en zal ik geen belangrijke bestanden verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
Schaamteloze cross-post:

Vanochtend een Momentus XT in m'n MBP (2007, non-unibody) gezet.

XBench:

Results 52.22
System Info
Xbench Version 1.3
System Version 10.5 (9A3129)
Physical RAM 4096 MB
Model MacBookPro3,1
Drive Type ST95005620AS
Disk Test 52.22
Sequential 105.29
Uncached Write 162.47 99.75 MB/sec [4K blocks]
Uncached Write 141.31 79.96 MB/sec [256K blocks]
Uncached Read 51.53 15.08 MB/sec [4K blocks]
Uncached Read 186.80 93.89 MB/sec [256K blocks]
Random 34.72
Uncached Write 10.55 1.12 MB/sec [4K blocks]
Uncached Write 230.55 73.81 MB/sec [256K blocks]
Uncached Read 97.33 0.69 MB/sec [4K blocks]
Uncached Read 172.85 32.07 MB/sec [256K blocks]

Moet zeggen dat het gebruiken van m'n laptop aanvoelt als een recente MBP. Dingen die vanaf het "ssd" gedeelte komen starten echt gestoord snel op. Ik wou eerst een nieuwe MBP kopen maar ik weet zeker dat ik het hier voorlopig wel weer een jaar mee red Beste upgrade die ik ooit heb gedaan. Geluidsproductie valt me 200% mee. Stelt echt geen knar voor. Wel goed opletten dat je de rubbertjes rondom de schijf precies goed zet, anders vallen ze buiten de nokjes en heb je "metaal op metaal". Maybe dat daar bij vele mensen het lawaai weg komt?

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Geen matches
Zaten er rubbertjes bij de schijf dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
Geen matches
Nee, echter in de standaard mount van een Macbook Pro wel. En de bracket waarin je deze vast zet bied ruimte om hem verkeerd te monteren.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 15:55

JT

VETAK y0

Geen matches
Wie heeft er ervaring met een dual boot install Linux/Windows en de performance? Hou ik bij de dual boot install de performance in beide installs?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Geen matches
JT schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:45:
Wie heeft er ervaring met een dual boot install Linux/Windows en de performance? Hou ik bij de dual boot install de performance in beide installs?
Ja. Ik draai Ubuntu en Windows 7 Professional naast elkaar, beide OS zijn 64-bit.
Ubuntu kan eigenlijk niet veel sneller bij booten, dus snelheid merk je alleen in het algemene gebruik (alles vanaf het inlogscherm). Windows merk je wel significant. Hij blijft snel, ook nadat ik Windows of Ubuntu heb geboot.

[ Voor 5% gewijzigd door Sebazzz op 18-10-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Geen matches
Ok, dus de snelheidswinst bij het starten van progs enzo merk je in beide OS'en?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
Geen matches
In een dualboot heeft het natuurlijk minder effect, want er moeten 2 OS'en "geladen" worden in die 4GB SSD...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Geen matches
Ja, maar het gaat mij om het volgende. De HDD moet je formatteren. MEt Linux heb je 2 partities nodig. Laad de SSD pure bits, of wordt de SSD ook in 1 van de 2 formaten geformateerd?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Geen matches
Je kan niet de SSD apart formatteren. Voor de computer is het gewoon één schijf en het algoritme handelt af wat er op het flashgedeelte komt. Hoe je je harddisk partitioneert is totaal irrelevant.

Dus het algoritme selecteert de delen van de schijf die vaak benaderd worden en gooit deze op de flash. Dus ja: pure bits en bytes.

[ Voor 25% gewijzigd door Sebazzz op 19-10-2010 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Geen matches
Mooi, dan bestel ik er 1 voor m'n nieuwe laptop :) Tnx.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
Geen matches
Als ik het goed begrepen heb werkt het op sectorniveau, dus het laadt de meest gebruikte sectoren in de SSD. Dit kunnen dus hele bestanden zijn of delen van bestanden en het maakt niet uit hoe je de harde schijf formatteert.

Stel dat je 90% van de tijd Linux gebruikt en 10% van de tijd Windows, dan zal Windows nauwelijks baat hebben bij de hybrid technologie want dat gebruik je dan te weinig.

[ Voor 27% gewijzigd door Mx. Alba op 19-10-2010 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Toch zou het wel leuk zijn om te kunnen achterhalen wat er nu op dat SSD gedeelte staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 00:55:
Toch zou het wel leuk zijn om te kunnen achterhalen wat er nu op dat SSD gedeelte staat :)
Dat kan niet. En zelfs al zou het kunnen, waarom zou je dat willen? Er wordt data van ruwe sectoren op je harddisk in bewaard. Dat kunnen bestanden zijn, maar een bestand is ook maar een virtueel iets. Je kan bijvoorbeeld nooit het naam of type achterhalen omdat dat weer in de bestandstabel zit opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Sebazzz schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 00:57:
[...]

Dat kan niet. En zelfs al zou het kunnen, waarom zou je dat willen? Er wordt data van ruwe sectoren op je harddisk in bewaard. Dat kunnen bestanden zijn, maar een bestand is ook maar een virtueel iets. Je kan bijvoorbeeld nooit het naam of type achterhalen omdat dat weer in de bestandstabel zit opgeslagen.
Omdat ik nieuwsgierig ben? en als het apparaat weet dat ik om kernel32.dll vraag en weet dat het op het ssd gedeelte staat, zou ik dat graag weten. Het "ding"weet het blijktbaar, of het nu via sectoren gaat of niet. Die vertaalslag moet te maken zijn lijkt me. Dat je met de stats niks opschiet is een ander verhaal :)

Lijkt me sterk dat seagate het algorithme heeft ontwikkeld zonder te weten of het uberhaupt werkt, toch?
(meten=weten)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Geen matches
Er is vast wel een programma waarbij je ruwe sectoren kan benaderen en dan kan je benchmarken welke het snelste te benaderen zijn. Daarna kan je kijken met een MFT lezer welke sectoren aan welke bestanden zijn gekoppeld gok ik. Het ding weet overigens niets over bestanden, zoals ik al zei, maar kan weten dat bijvoorbeeld sector 1337 op de flash staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Sebazzz schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 01:04:
Er is vast wel een programma waarbij je ruwe sectoren kan benaderen en dan kan je benchmarken welke het snelste te benaderen zijn. Daarna kan je kijken met een MFT lezer welke sectoren aan welke bestanden zijn gekoppeld gok ik. Het ding weet overigens niets over bestanden, zoals ik al zei, maar kan weten dat bijvoorbeeld sector 1337 op de flash staat.
ja, bedoel ik (is al laat), maar Windows (ga ik ff vanuit) + het apparaat weten samen wat van het SSD gedeelte afkomt. Ieder afzonderlijk kunnen niks zeggen over een bepaald bestand, maar de combinatie dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Geen matches
Nee, Windows, Linux, Mac OS X, BIOS, EFI, <insert software> weten niets. Jij kan wel uitvinden welke bestanden erop staan, maar de software zelf weet er niets vanaf. De knowlegde zit dan ook in de de firmware van de harddisk, en nergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Sebazzz schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 01:24:
Nee, Windows, Linux, Mac OS X, BIOS, EFI, <insert software> weten niets. Jij kan wel uitvinden welke bestanden erop staan, maar de software zelf weet er niets vanaf. De knowlegde zit dan ook in de de firmware van de harddisk, en nergens anders.
'Ja, maar seagate weet het wel, die weten toch waar iemand om vraagt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 01:27:
[...]

'Ja, maar seagate weet het wel, die weten toch waar iemand om vraagt ?
Ja, maar verwacht maar niet dat Seagate deze techniek vrijgeeft. Hierin hebben ze vast een hoop ontwikkeltijd gestopt, dus die geef je niet zomaar vrij voor concurrentie.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Geen matches
Wel een interessante techniek idd. Zouden er op korte termijn ook varianten komen met meer flash geheugen? Of zou hij daar weinig baat bij hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Geen matches
Mr_gadget schreef op maandag 01 november 2010 @ 18:30:
Wel een interessante techniek idd. Zouden er op korte termijn ook varianten komen met meer flash geheugen? Of zou hij daar weinig baat bij hebben?
Daar heb je baat bij als je meer applicaties dan gemiddeld gebruikt of als je meerdere OSen gebruikt.

Voor de huis tuin en keuken gebruiker is de 4GB voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 17:36
Zou iemand zo lief willen zijn om eens een screenshot van de Random Access test uit HDTune op een Momentus XT te willen plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Geen matches
Die is non-representatief voor de performance van de harde schijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Geen matches
maar wel representatief voor prestaties van bestanden die niet gecached zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
Random access is iets beter dan die van de normale Momentus (de XT heeft namelijk naast de 4GB SSD ook 2x zo veel cache als de gewone Momentus, en nieuwere firmware)

[ Voor 7% gewijzigd door Mx. Alba op 02-11-2010 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 17:36
Geen matches
Was meer ter vergelijking met mijn eigen resultaten.
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/jicp4x.png
Zijn deze normaal?

Vaak is het zo als ik de test de eerste keer draai de access times wat hoger liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ik heb nu een Momentus XT in mijn Acer 1830T zitten. Hij boot in 18,9 seconde, een seconde langzamer dan een OCZ Vertex 2.

Ik kan hem niet horen. Ik merk wel een lichte trilling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Geen matches
Phil,

zou de seagate een goede vervanger kunnen zijn voor de vertex 2?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Geen matches
Rainesh schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 16:43:
Phil,

zou de seagate een goede vervanger kunnen zijn voor de vertex 2?
Ik vind van wel. Hij is ook vrij zuinig.

Er is 1 mogelijk probleem: sommige mensen klagen over vibraties. De mijne heeft er weinig last van. Als je bij een goede webshop besteld kun je zonder problemen uitproberen en terug sturen als je hem niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje01
  • Laatst online: 25-08 22:55
Ik heb de MomentusXT in mijn MacbookPro (2008) gedaan en ervaar totaal geen vibraties. De opstarttijd is gehalveerd van 1.06 min. naar 28 seconden en dat is volgens mij een behoorlijke boost. Verder merk ik dat alle veel gebruikte programma's zeer vlot opstarten en reageren. Voorheen had ik nog regelmatig een tippende bal in beeld, maar daar heb ik nu bijna geen last meer van. Ook merk ik niet veel verschil voor wat betreft accugebruik. Voorlopig hoef ik nog niet naar een volledige SSD die een stuk duurder is. Voor mij dus een perfect schijfje om mijn systeem even een redelijke "goedkope boost" te geven.... Ik heb overigens wel een volledige verse installatie gedaan om zoveel mogelijk te profiteren van de mogelijkheden van de schijf.

[ Voor 9% gewijzigd door patje01 op 12-11-2010 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-08 10:50
Ik had de Momentus XT een paar dagen in m`n Lenovo Edge 13, maar ik heb `m teruggestuurd. Met name vanwege de trilling. Ik ben dat niet gewend bij laptops, en ik vond het bepaald niet prettig. Misschien heeft het ook met de ophanging te maken. In de Edge moet je de drive aan een bracket vastmaken met 2 schroefjes, en dan de bracket aan het frame van de laptop schroeven. Daar zitten geen rubbertjes tussen, die trillingen kunnen opvangen. Wellicht is dat in een Macbook Pro bijvoorbeeld anders?

Plaatje halverwege de pagina, aan de rechter kant: http://www.notebookcheck....-Subnotebook.27216.0.html

Daarnaast hoorde ik de drive ook meer dan de 5400rpm drive die in de laptop zat toen ik `m kocht. Inclusief een tikje elke paar tellen.

Al met al voor mij geen goede drive in combinatie met m`n laptop. Maar voor een desktop zou ik hem zeker gehouden hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Sarion op 13-11-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Volgens Chip.de is de 250GB XT sneller, zuiniger en stiller dan de 500GB.

http://www.chip.de/besten...tten--index/detail/id/87/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
als je kijkt bij eventviewer: applications and services logs\microsoft\windows\diagnostics-Performance

daar event 100. Boot Duration=....

die van mij zit gem rond de 45000

omgerekend is dat dus 45000/1000 -10seconden =35 seconden

dat vind ik erg lang voor een XT, wat zijn jullie ervaringen?
[schone installatie, win7 32bits geen toevoegingen, alle drivers zijn goed]

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
technopeuter schreef op maandag 15 november 2010 @ 09:12:
als je kijkt bij eventviewer: applications and services logs\microsoft\windows\diagnostics-Performance

daar event 100. Boot Duration=....

die van mij zit gem rond de 45000

omgerekend is dat dus 45000/1000 -10seconden =35 seconden

dat vind ik erg lang voor een XT, wat zijn jullie ervaringen?
[schone installatie, win7 32bits geen toevoegingen, alle drivers zijn goed]
De mijne boot in 14 seconde (gemeten met Boottimer.exe). Schone installatie Win 7 x64.

Ik gebruik Intel RST 10.046 driver (belangrijk).

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 15-11-2010 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
Geen matches
zit nu op de 40000 (30sec) boottimer lijkt niet te werken...

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Geen matches
technopeuter schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:31:
zit nu op de 40000 (30sec) boottimer lijkt niet te werken...
UAC uit zetten en/of run as administator aanzetten.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 15-11-2010 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
Geen matches
63 seconden.... met boottimer

op een Acer Traveldrama 6592

als je in mijn vorige post genoemde eventlog kijk moet er dan een event staan 101-110 die aangeeft welke service of driver een delay heeft.

[ Voor 119% gewijzigd door technopeuter op 15-11-2010 17:06 ]

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Geen matches
Vreemd. Ook als je een paar keer achterelkaar boot?

Enige verklaring die ik heb is dat je wat hardware hebt die de boot laat hangen. Zoals bijvoorbeeld een video kaart. Mijn 14 seconde is op een Acer 1830T laptop.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 15-11-2010 13:41 ]

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 13:21

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Seagate Momentus XT 500GB zit sinds enkele dagen in mijn Sony Vaio VPC-F11S1E/B. Aangezien ik deze opnieuw heb moeten installeren en nu dus bezig ben met Office, Lightroom en andere programma's te installeren moet ik hem vaak opnieuw opstarten. En dat opstarten gaat steeds sneller. Echt, waar ik eerst al vond dat 2 minuten opstarten best snel was (van het moment dat je het kreng aanzet tot het moment waarop Google Chrome is geladen met je laatste tien tabbladen open), zit ik nu tegen de 30s. Perfect gewoon \o/

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Geen matches
Zijn er ook andere hybride schijven als alternatief? Zowel 2.5" maar ook 3.5".

En hoe presteert zo'n schijf met dualboot?

• Philflow
Geen matches
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 13:51:
Zijn er ook andere hybride schijven als alternatief? Zowel 2.5" maar ook 3.5".
Nee
En hoe presteert zo'n schijf met dualboot?
De 4GB cache werkt alleen voor je meest gebruikte files. Hoe meer OS-en je gebruikt hoe minder effect dus, globaal gezien.

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Geen matches
Is er wel zicht op of er nog andere alternatieven komen?

Kun je ook partities uitsluiten van het 4GB SSD cache? Stel ik draai Windows 7 en Snow Leopard (hackintosh), kan ik dan zeggen dat die 4GB puur en alleen door windows gebruikt moet worden?

• Philflow
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:13:
Is er wel zicht op of er nog andere alternatieven komen?
Ik heb het Seagate gevraagd maar ze willen niks zeggen. Gezien de populariteit van de XT zou ik het wel verwachten.
Kun je ook partities uitsluiten van het 4GB SSD cache? Stel ik draai Windows 7 en Snow Leopard (hackintosh), kan ik dan zeggen dat die 4GB puur en alleen door windows gebruikt moet worden?
Nee, het is een blackbox. Je hebt er niks over te zeggen. Je kunt de blackbox wel manipuleren natuurlijk. Als je het heel belangrijk vindt dat je Windows boot files gecached worden zou je bijvoorbeeld 5 keer kunnen rebooten. Maar ja dat kost ook weer tijd.

[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 25-11-2010 14:41 ]

• Mx. Alba
Ik heb een nieuwe Dell Latitude E6410 gekregen om mijn Lenovo ThinkPad T61p te vervangen... Ben nu bezig om hem te configureren op de 130GB harde schijf die erin zit (ja, maar 130GB), waarna ik het ga clonen naar de Momentus XT 500GB die ik nu nog in de T61p heb zitten. Kan ik eindelijk eens het volle potentieel uit die XT gaan trekken :)

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 13:21

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Philflow schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:40:
[...]

Ik heb het Seagate gevraagd maar ze willen niks zeggen. Gezien de populariteit van de XT zou ik het wel verwachten.

[...]

Nee, het is een blackbox. Je hebt er niks over te zeggen. Je kunt de blackbox wel manipuleren natuurlijk. Als je het heel belangrijk vindt dat je Windows boot files gecached worden zou je bijvoorbeeld 5 keer kunnen rebooten. Maar ja dat kost ook weer tijd.
Instellen dat hij standaard naar Windows boot en dan een scriptje maken dat de laptop uitzet en iedere nacht draait?

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• Mx. Alba
Operatie geslaagd. Dell Latitude E6410 geconfigureerd met de originele schijf ervan, data overgepompt vanaf mijn Lenovo Thinkpad T61p met Momentus XT 500GB, vervolgens de XT in de Dell gezet en met het Seagate tooltje de originele schijf van de Dell terug gekloond naar de XT. Lekker snel machientje zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Jammer dat deze schijf zoveel problemen geeft in bepaalde laptops. Ik heb een vrij onbekende laptop, dus durf het niet te proberen om de XT erin te stoppen in verband met problemen. Wel een erg mooie schijf _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Cubic X schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:23:
Jammer dat deze schijf zoveel problemen geeft in bepaalde laptops. Ik heb een vrij onbekende laptop, dus durf het niet te proberen om de XT erin te stoppen in verband met problemen. Wel een erg mooie schijf _/-\o_ .
Er zijn nauwelijks problemen, met uitzondering van Apple en Lenovo laptops. Als je een onbekende laptop hebt is er 99% kans dat je geen problemen krijgt.

En mocht je wel problemen krijgen heb je altijd het recht om retour te sturen.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 27-11-2010 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
Philflow schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 14:57:
[...]

Er zijn nauwelijks problemen, met uitzondering van Apple en Lenovo laptops. Als je een onbekende laptop hebt is er 99% kans dat je geen problemen krijgt.

Ik heb deze Seagate Momentus XT "hybrid" onlangs nog ingebouwd in een Lenovo T61 en een Lenovo T61p, in beide gevallen geen enkel probleem ondervonden. Bij genoemde laptops niet vergeten een jumpertje te plaatsen, op de schijven, om deze op 1,5G te forceren.

De oude schijven waren resp. HTS54252SK9S00 (250 GB) en HTS722016KS00 (160 GB).

[ Voor 11% gewijzigd door donnervogel op 27-11-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Philflow schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 14:57:
[...]

Ik heb een Compal JHL90 (zelfbouw ding) ook wel bekend als een Sager NP2096. Toch maar eens kijken naar deze schijf, klinkt namelijk wel heel goed in reviews :) .

Twijfel tussen de 7K500, WD5000BEKT en de (duurdere) XT. De prijs is hoger dan de eerder genoemde hardeschijven, maar levert wel een stuk betere performance.

[ Voor 13% gewijzigd door Cubic X op 27-11-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
donnervogel schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 15:34:
[...]
Ik heb deze Seagate Momentus XT "hybrid" onlangs nog ingebouwd in een Lenovo T61 en een Lenovo T61p, in beide gevallen geen enkel probleem ondervonden. Bij genoemde laptops niet vergeten een jumpertje te plaatsen, op de schijven, om deze op 1,5G te forceren.

De oude schijven waren resp. HTS54252SK9S00 (250 GB) en HTS722016KS00 (160 GB).
De problemen met Lenovo schijnen in de software van Lenovo te zitten. Geen idee of dat jumpertje de oplossing daarvoor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
Jumpertje is daarvoor wel de oplossing. De auto detect van de bios werkt niet goed. Die Thinkpads kunnen sowieso alleen maar 1,5G dus de XT op 1,5G forceren dmv die jumper doet niets af aan de prestaties.

In mijn nieuwe Dell heb ik die jumper er uiteraard af gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb deze HDD ook en de prestaties vallen wat tegen. Ik heb hem getest met hetzelfde model/merk (FW31ZJ) laptop met daarin 4200rpm HDD en bij het opstarten was ik met ongeveer 3 a 4 sec de winnaar. Met het bestanden kopieeren begon de Hybrid erg traag maar kwam later op gang. De 4200rpm begon meteen een stuk sneller en was in dezelfde hoeveelheid tijd al verder met downloaden dan de Hybrid.

Op papier klinkt de Hybrid geweldig maar in praktijk vind ik hem nogal tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Geen matches
Draait de hybrid niet toevallig in Pio modus ofzo? Want een 4200 rpm schijf is echt veel trager dan 7200 rpm schijf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Mr_gadget schreef op zondag 28 november 2010 @ 13:14:
Draait de hybrid niet toevallig in Pio modus ofzo? Want een 4200 rpm schijf is echt veel trager dan 7200 rpm schijf..
Ik heb gekeken bij apparaatbeheer maar de tabje dat aangeeft of de hdd in pio of dma modus draait is blijkbaar verdwenen in windows 7. Waar kan ik deze nu vinden?

Ik heb overigens niet het idee dat ie in PIOmodus draait want hij is niet tergend traag of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Mijn Macbook v1.1 herkent de Momentus XT 500Gb niet lijkt het. Nu lees ik online dat het instellen van een max 1.5gbps dmv. een jumper kan helpen. In de tech pdf van Seagate staat echter het volgende:

Serial ATA drives are designed for easy installation with no jumpers, terminators, or other settings. It is not necessary to set any jumpers on this drive for proper operation. The jumper block adjacent to the signal connector
is for factory use only.

Dus, wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
Doet die MacBook wel SATA 3.0? Zo niet, zet dan het buitenste jumpertje op de Momentus XT. Moest ik bij mijn ThinkPad T61p ook doen omdat het BIOS de auto-detect niet goed doet. Het zou kunnen zijn dat dat bij je Mac ook zo is... Met dat jumpertje forceer je de schijf op 1.5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 14:03
Nieuwe SD24 firmware is uit voor de Momentus XT, er is helaas nog niks bekend over wat er verandert is:
http://seagate.custkb.com...215451&NewLang=en&Hilite=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 21:51
Hallo Momentus XT gebruikers,

Ik heb zo zitten lezen over dit product in deze forum/topic niet slecht.
Maaaar heb het idee dat mensen deze schijf in hun notebook plaatsen. is het mogelijk deze schijf aan je pc te koppelen? als ik zo de technische gegevens lees is dit mogelijk. maar kan het in praktijk.

Correct me if iam wrong, don't just me with the name NoOb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
Geen matches
Natuurlijk kan het in de praktijk, je hebt dan waarschijnlijk echter wel een bracket nodig om een laptopschijf in een desktop te kunnen monteren... Anders hangt hij er nogal los bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Geen matches
Al snap ik niet waarom je het zou doen. Koop een 60GB SSD voor de speed, doe niet moeilijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
Geen matches
Mx. Alba schreef op zondag 12 december 2010 @ 17:47:
Natuurlijk kan het in de praktijk, je hebt dan waarschijnlijk echter wel een bracket nodig om een laptopschijf in een desktop te kunnen monteren... Anders hangt hij er nogal los bij ;)
Ok top!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
Geen matches
Sebazzz schreef op zondag 12 december 2010 @ 18:27:
Al snap ik niet waarom je het zou doen. Koop een 60GB SSD voor de speed, doe niet moeilijk ;)
Wil je anders even mijn rekening nummer PISVLEK? niet iedereen heeft het ervoor over om zo'n SSD aan te schaven.

Jij bent zo'n standaard tweaker persoontje die denkt, ik zit op tweakers dus weet veel, ja heel veel over computers hoor, vraag maar aan mijn tweakers vrienden en ga mensen die er niets van af weten lekker pesten. Ga lekker lekker puberen gast.

Beste isman, Dit kan ook iets minder, een dergelijke reactie zou je inderdaad van een puber verwachten. Niet van iemand die een ander van puberaal gedrag beschuldigd.Je kunt ook met normale bewoording aangeven het ergens niet mee eens te zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door _Dune_ op 12-12-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

isman schreef op zondag 12 december 2010 @ 18:43:
[...]

Wil je anders even mijn rekening nummer PISVLEK? niet iedereen heeft het ervoor over om zo'n SSD aan te schaven.
Een 60GB SSD is anders even duur als een Seagate Momentus XT hoor ;)
Jij bent zo'n standaard tweaker persoontje die denkt, ik zit op tweakers dus weet veel, ja heel veel over computers hoor, vraag maar aan mijn tweakers vrienden en ga mensen die er niets van af weten lekker pesten.
Ik weet veel, maar er valt altijd wat te leren :)
Ga lekker lekker puberen gast.
Daar ben ik gelukkig al twee jaar mee klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
Geen matches
Nou isman, wat minder mag inderdaad best wel. Sebazzz heeft zeker een punt, in een desktopsysteem is, vooral voor een doorgewinterde tweaker, een oplossing met een SSD voor het systeem en de applicaties, en een gewone harde schijf voor de data, de beste oplossing. Want daar is ruimte voor twee drives. In een laptop niet... Dus als je voor een laptop een SSD te klein of te duur vindt, is een hybride de oplossing.

Ook voor de gemiddelde Jan Doedel die gewoon wat meer performance wil zonder gedoe en voor een redelijke prijs, is een hybride schijf ook in een desktop een mooie oplossing... Maar op dit forum zitten meestal niet de gemiddelde Jan Doedels, maar de doorgewinterde tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat betreft de reactie van Sebazzz, ik ben het deels eens met mijn collega mod Albantar. In zovere, persoonlijk heb ik ook een XT overwogen voor mijn werkstation. Daar draait nu nog een RAID5 systeem in bestaande uit een PERC5i en 8 WD Raptor 74GB schijfen. Het RAID5 systeem in het werkstation is niet echt meer nodig daar heb ik mijn server voor, ook RAID5. Aangezien ik CrossFire wil gaan draaien krijg ik een probleem met mijn voeding, daarom de twijfel RAID systeem vervangen of voeding.

Nu zijn de huidig SSD's nog alles behalve zaligmakend, sla de beide SSD topic's er maar eens op na (BBG en Ervaringen), nog genoeg issues met deze drives. Daarnaast zoals isman aangeeft zijn SSD's nog erg duur als je een beetje opslag wilt of niet, alleen voor Windows ben je al 50GB+ nodig om je niet iedere keer druk te hoeven maken dat de vrije ruimte te weinig wordt.

Doorgewinterde tweaker of niet, je moet wel de centen hebben... correctie euro's. ;)

De XT is een erg leuk alternatief, voor het systeem lijkt het gewoon een HDD, dus hier geen SSD issues. De intelligentie van de XT zorgt ervoor dat de interne SSD optimaal benut wordt. De issues die je hier met de XT tegenkomt onstaan voornamelijk doordat laptops nog gebruik maken van S-ATA 1,5Gbps interface welke niet goed om kan gaan met snellere varianten. Veelal zoals reeds gezegd te verhelpen met het plaatsen van een jumper. In iedergeval het probleem ligt hier niet zozeer bij de XT maar bij de betreffende laptop.

Persoonlijk ben ik voor zwaardere voeding gegaan, in afwachting totdat de prijzen van SSD's wat schappelijker worden. Zovaak reboot ik mijn systeem ookal weer niet en als deze eenmaal draait... :D

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
Ik ben het eens met de analyse van _Dune_.

Trouwens, ik heb nu dus die nieuwe Dell Latitude E6410, waarin ik mijn Momentus XT 500GB heb geplaatst. Voor de gein de snelheid daarvan eens vergeleken met een collega die een 160GB SSD in die van hem heeft. Bij het opstarten van Windows (XP SP3) maar heel weinig verschil te merken tussen die twee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
Mx. Alba schreef op zondag 12 december 2010 @ 23:12:
Ik ben het eens met de analyse van _Dune_.

Trouwens, ik heb nu dus die nieuwe Dell Latitude E6410, waarin ik mijn Momentus XT 500GB heb geplaatst. Voor de gein de snelheid daarvan eens vergeleken met een collega die een 160GB SSD in die van hem heeft. Bij het opstarten van Windows (XP SP3) maar heel weinig verschil te merken tussen die twee!
welke SSD heeft die collega ? vast geen OCZ Vertex 2 series, heb zelf een Momentus XT 500gb getest voor een kennis, werkt goed snel maar als je echt snel wilt dan moet je fully SSD nemen bijvoorkeur intel of ocz.
dan laat ook zeker de XT 500 het nakijken maar voor het geld is het zeker interessant dat ga ik niet ontkennen.
Mx. Alba schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:49:
Nou isman, wat minder mag inderdaad best wel. Sebazzz heeft zeker een punt, in een desktopsysteem is, vooral voor een doorgewinterde tweaker, een oplossing met een SSD voor het systeem en de applicaties, en een gewone harde schijf voor de data, de beste oplossing. Want daar is ruimte voor twee drives. In een laptop niet... Dus als je voor een laptop een SSD te klein of te duur vindt, is een hybride de oplossing.

Ook voor de gemiddelde Jan Doedel die gewoon wat meer performance wil zonder gedoe en voor een redelijke prijs, is een hybride schijf ook in een desktop een mooie oplossing... Maar op dit forum zitten meestal niet de gemiddelde Jan Doedels, maar de doorgewinterde tweakers ;)
ik had het niet mooier kunnen omschrijven dan Albantar :)
volledig mee eens, als je snelheid wil koop je ook geen toyota aygo hoewel ze zeer zuinig en goedkoop zijn in gebruik, nee dan koop je echt snelheid! en dan kies je.... Juist voor SSD O-) (ik heb zelf sinds een week een SSD in mijn Asus G73 en dat loopt als een trein echt heel erg snel!)

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09 20:16
Is er een manier om te controleren of de momentus stuk is...
Ik heb deze namelijk ingebouwd in een nieuwe laptop en nu hapert deze...
Hij hapert gewoon in het gebruik, maar tijdens een film afspelen zie je beter wat er precies gebeurt.
Hij stopt en daarna versnelt hij om de stilgestane tijd weer in te halen zeg maar.
Zou hij stuk zijn of kan dit ook een software matig probleem zijn?

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Geen matches
http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/seatools

Het test programma van Seagate zelf. Kan je diverse testen doen die aangeven of je drive defect is of niet. :)
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste