Dat is niet waarZoijar schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:06:
[...]
(bovendien vind ik het geen bijzonder hoog getal: 38 procent van de topondernemers heeft niet gestudeerd, klinkt toch al heel anders)
je ne sais cacques
Dat is niet waarZoijar schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:06:
[...]
(bovendien vind ik het geen bijzonder hoog getal: 38 procent van de topondernemers heeft niet gestudeerd, klinkt toch al heel anders)
je ne sais cacques
Bovendien doet slechts ongeveer 5% van de bevolking WO.Schaapmed schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:22:
[...]
Dat is niet waar62 heeft uni gedaan dus die 38% is hbo, mbo, etc, geen opleiding.
[ Voor 20% gewijzigd door Canaria op 20-07-2010 15:36 ]
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Nou hoopte ik toch zo dat mijn doemscenario volledig ontkracht zou wordenVerwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:57:
[...]
Mijn ervaring is dat jouw doemscenario wel aardig overeenkomt met de realiteit.Maar ik denk ook dat jouw instelling niet goed aansluit op het universiteitswezen. Door de bank genomen gaat het er bij een universiteit namelijk niet om wát je leert, maar dát je leert. Of je nou informatica studeert of taalwetenschappen, kunstgeschiedenis of kunstmatige intelligentie, het gaat er uiteindelijk om dat je kunt omgaan met grote hoeveelheden informatie, daar de juiste conclusies uit kunt trekken en op basis daarvan iets nieuws kunt bedenken, zonder dat je bij iedere stap aan het handje wordt gehouden door groepsgenoten of docenten.
Er zijn natuurlijk uitzonderingen op deze stelregel (bijv. geneeskunde), maar in principe zijn de vaardigheden die je ontwikkelt het belangrijkst, en niet zozeer de kennis die je opdoet.
In tegenstelling tot wat je graag wilt denken, heb ik dan ook nergens beweerd dat WO'ers per definitie leidend zijn.Grolsch schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 13:21:
Ik zeg niet dat WO'ers geen leiders kunnen zijn.
Ik zeg alleen dat WO'ers niet per definitie goede leiders zijn. Ze bezitten "gemiddeld" meer IQ als EQ.
[ Voor 21% gewijzigd door Hillie op 20-07-2010 19:38 ]
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Ik bedoelde topondernemers zoals in het onderzoekHillie schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:35:
[...]
edit: @Canaria: Wat noem je een topmanager? CEO's en ander executive managementspul? Bepaalde headcount?
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
mocht je toch op zoek gaan naar een master, de faculteit CiTG in Delft geeft Transport, Infrastructuur en Logistiek (TIL)
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Verwijderd
Alleen aan het begin, voordat de universiteit teveel in je heeft geinvesteerd. Als je een beetje door je eerste- en tweedejaars bachelorvakken heen komt met discipline en doorzettingsvermogen, al doe je elk tentamen 5 keer, dan rol je ook wel door je afstudeervakken heen en wordt daar ook door universiteiten wel aan getrokken. Ook universiteiten worden immers gefinancierd naar output en hebben er dus belang bij om zoveel mogelijk studenten te laten slagen.Het belangrijkste verschil voor mij tussen HBO en WO zou zijn dat ze op de universiteit nog enigzins integer zijn. Als je niet goed genoeg ben haal je het niet, klaar.
Dankjewel, maar ik wil meer de luchtvaart managment/operations kant op, of iets als Business Administration. ik heb naar AMO (of hoe het ook heet tegenwoordig) van L&R gekeken maar ik vertik het om eerst vakken als aerodynamica te volgen voor een managementopleiding.Truss schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 07:54:
[...]
mocht je toch op zoek gaan naar een master, de faculteit CiTG in Delft geeft Transport, Infrastructuur en Logistiek (TIL)
[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]
Als medewerker van de enige universitaire instelling in Nederland waar leiderschap centraal staat, wil ik onderstrepen dat een hogere opleiding (ongeacht WO of HBO) niet gelijk staat aan leiderschapskwaliteiten.Hillie schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:35:
[...]
In tegenstelling tot wat je graag wilt denken, heb ik dan ook nergens beweerd dat WO'ers per definitie leidend zijn.
edit: @Canaria: Wat noem je een topmanager? CEO's en ander executive managementspul? Bepaalde headcount?
Wat ik ook wel grappig vind zijn de mensen die leidend vrij snel interpreteren als managers.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq