Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterduijts
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-04-2023
Goedenavond iedereen,

Ik ben sinds een aantal dagen de trotse eigenaar van de Netgear Readynas nv+
Ik heb gehoord dat als je de Playstation Media Server op de nas installeert dat je dan alle video formaten kan afspelen op de ps3. Dit komt voor mij goed uit omdat ik vele .mkv bestanden heb.

Ik vraag mij alleen af hoe ik het op de nas moet installeren? Weet iemand hoe ik dit moet doen? het liefst stap voor stap. Ik heb al op internet gekeken maar ik werd er niet veel wijzer van.

De playstation media server heb ik wel op mijn macs kunnen installeren en dat gaat goed. Maar het is wel te traag om full HD content te streamen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hierbij.
Alvast bedankt!

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-04 13:44
Ik denk dat je het verkeerd bekijkt.
Niet dat ik er ontzettend veel verstand van heb maar ik denk dat je niet een PS3 media server op moet gaan installeren maar moet uitvogelen hoe de voorgeinstalleerde media server gaat configureren.

Zover wat ik lees is het gewoon goed mogelijk. Alleen is HD streamen een beetje te veel voor dat ding.

Installeer ook de nodige updates en eventuele firmwares voor je NAS, wat ik lees is de support voor PS3 er later pas bij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Wat heb je zelf al uitgevogeld, gelezen? Volgens mij kun je al veel info vinden in Hardware & Spielerij Algemeen en anders is [NAS] Het grote NAS Overzicht Topic een goede optie.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterduijts
De topics die doorgestuurd hebt, die had ik ook al globaal gelezen. Niet intensief omdat het nogal groot is.
Helaas weet ik nog steeds niet veel meer erover.
Is er iemand speciaals die weet hoe je streamt tussen Nas en Ps3?

Alles is up-to-date... en ik kan al films afspelen op mijn ps3... maar dan alleen de door ps3 toegestane formaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:41
Je zou eens kunnen kijken in: Playstation 3 als media center - deel 5

Daar staat dan een link naar deze handleiding: http://b.zdclan.nl/GOTPS3/pms_index.htm

Mocht je er dan nog niet uitkomen dan kan je op de website van PMS zelf nog kijken.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterduijts
Deze website had ik ook gezien en gevolgd. Maar het was mij niet duidelijk op wat voor een manier ik het moet laten samenwerken met mijn nas. Op de website van PMS en het Netgear Forum heb ik hier geen antwoord op kunnen vinden.
Er zijn wel mensen die dezelfde vraag hebben gesteld en het hebben geprobeerd, maar het was nog niet 100% gelukt.

//Ik werk alleen met Macs (daar kan ik goed vanaf streamen...)

EDIT..Of moet ik via mijn mac gaan streamen? en de NAS als een map aanmaken in PMS op mijn mac

[ Voor 10% gewijzigd door wouterduijts op 15-07-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-04 13:44
ja dat bedoelde ik, je kan die PS3 media server er (waarschijnlijk) niet op installeren wat ik er ff snel over gegoogled heb.

Je zou natuurlijk het liefst alleen je NAS aan willen hebben bij het streamen maar dat lijkt er in sommige gevallen er niet in te zitten, inderdaad bij het omzetten van de formaten.

Nu weet ik ook niet wat voor type netwerk je hebt. Als je nu de data van je NAS gaat halen naar je MAC, dit omzet en weer stuurt naar je PS3 kan dit voor een flinke load zorgen
Pagina: 1