Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmiddag ook een Galaxy S opgehaald bij de vodafone winkel in Groningen. Kon hem gelijk meenemen want ze hadden hem net weer op voorraad :9~

Ben er super blij mee. In vergelijking tot mijn Nokia N95 wel een behoorlijke verbetering. Nu er eerst maar een beetje mee spelen om alle mogelijkheden te verkennen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 12:54

lometje

Multimediant

Lees bij Androidworld op het forum dat gebruiker Svenbuis een firmware update in Kies voor elkaar had gekregen... Iemand anders hier die ook een firmware update heeft gedaan ?? Ben benieuwt of het de ellende van het aansluiten met Kies waard is ;)

http://www.androidworld.n...891-firmware-updaten.html

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Oyster schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:00:
Maargoed, ik zie nog steeds niet waar jij je statistieken vandaan haalt dat de SGS beduidend slechter presteert dan ander moderne toestellen. Ook nu probeer je jouw statistieken te staven met losse forum posts die op elkaar gebaseerd lijken te zijn. Natte vingerwerk, dat ook nog eens sterk beinvloed wordt door de context waarin de posts worden gemaakt. Het lijkt erop dat iedereen elkaar maar wat aan het napraten is.

Samsung service heeft enkel gezegd (op twitter) dat deze bezig is met de problemen op te lossen die gemeld zijn door gebruikers, dat is _geen_ bekentenis dat er ook werkelijk problemen zijn met de toestellen en in het specifiek GPS. Nogmaals er melden zich voldoende mensen die absoluut geen probleem ervaren, incluis mezelf.
Over dat eerste stuk, ik geef ook nog een link naar zdnet en als je in dat topic kijkt zie je ook nog links staan naar o.a. artikelen van gerenomeerde sites. En dan zie je ook

"Samsung Mobile is aware that under certain conditions, the GPS on our U.S. Galaxy S devices may not be meeting performance expectations. We are diligently evaluating the situation and will provide an update as soon as possible."

De hardware is onder de motorkap identiek aan de EU versie van Galaxy S.

En mijn irritatie zit er vooral in dat je nog eens niet de moeite neemt om het hele topic te lezen, waarin behoorlijk goed onderbouwde statements staan en zelfs reacties van mensen die bij de GPS-chipmaker werken.

En heb je statistieken (tot het recente onderzoek dat gedaan is NADAT apple het erkent had) dat de Iphone 4 slechtere ontvangst had met vastpakken?? Nee, die waren er niet en zijn er bijna niet omdat niemand het geld heeft om dat op grote schaal te testen als particulier. En als je verder neust in het XDA forum kom je ook mensen tegen die claimen er geen last van te hebben, totdat ze gewezen worden op een soort van testprocedure en dan blijkt het toch een stuk minder nauwkeurig te zijn als gedacht.

En nee, dat ga ik niet voor je opzoeken zodat je een search overheen kunt gooien en daaruit je conclusies kunt trekken.
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:05:
Betreffende dat elkaar napraten: Heb je helemaal gelijk in.. Echt enorm kudde gedrag :X ..

Het gebeurde ook al direct nadat de "grip of death" bij Apple boven water kwam. Ineens had iedereen hier op andere toestellen ook last van. Mensen gingen zelfs (kansloos op andere toestellen dan iPhone4) hoesjes aanschaffen om ontvangst te verbeteren. 8)7 Voor het Apple debacle had nooit iemand maar gehoord van dit begrip, maar nu moet iedereen er voor oppassen want dit is errug!!
Behoorlijk onzinnige statement.. Is er wel of is er geen grip of death??? Als je onder een GSM-mast woont en volle bak hebt, dan hoef je geen probleem te hebben. Dat maakt het probleem niet meer of minder aanwezig. alleen of je er meer of minder last van hebt.
Hetzelfde gebeurd nu met GPS.. 97% heeft er geen enkel probleem mee, maar de 3% die het (schijnbaar/waarschijnlijk/volgens zeggen) wel heeft, probeert iedereen maar te overtuigen dat er een groot probleem is.

Ik heb 0.0% problemen met GPS (en ook 0.0% problemen met m'n verbinding)...
Waarvoor gebruik je hem? Wat is de nauwkeurigheid die je wilt? etc, etc. Stel dat hij een probleem had met you-tube of videodingen. Dan kan ik ook stellen "daar heb ik geen problemen mee". Wat ik kijk nooit video op dat ding en zelfs als dat brakke kwaliteit is kan me dat weinig schelen.

Met jou redenatie zou er nooit een probleem zijn met de Iphone en zou apple lekker door gegaan kunnen hebben dat het aan de gebruiker ligt.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

lometje schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 18:05:
Lees bij Androidworld op het forum dat gebruiker Svenbuis een firmware update in Kies voor elkaar had gekregen... Iemand anders hier die ook een firmware update heeft gedaan ?? Ben benieuwt of het de ellende van het aansluiten met Kies waard is ;)

Thnx
Na wat ellende (weer), aangesloten met Kies en deze geeft bij mij geen nieuwe firmware update aan (na het drukken op de knop).

Helaas, wellicht omdat ik alle software in het Nederlands heb... Iemand met engels wel firmware toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 13:53

KneoK

Not in a million lightyears

Cyberpope schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:37:
[...]

Misschien moet je het hele draadje is gewoon echt lezen ipv doorzoeken??

O.a. dat ook Samsung zelf erkent dat er een probleem is, waar ze een fix voor aan het zoeken zijn?

http://forum.xda-develope...p?p=7493540&postcount=391
http://forum.xda-develope...p?p=7475965&postcount=354
http://forum.xda-develope...p?p=7472228&postcount=349
http://forum.xda-develope...p?p=7416659&postcount=281
http://twitter.com/Samsungservice/status/19861814931
(de amerikaanse versie zijn gelijk aan gewoon de Galaxy S).

http://androidforums.com/...laxy-s-vs-htc-desire.html
http://androidforums.com/.../104872-gps-issues-2.html
http://www.zdnet.com/blog...-the-samsung-vibrant/4383

Maar als jij geen enkele kritiek wil zien of horen. Vooral nergens meer lezen en je bubble intact houden. Echter gezien de vele draadjes overal, is het voor de gemiddelde gebruiker toch wel helder dat de GPS van de Galaxy S op zijn zacht gezegd zwak is.

Voor mensen die wel willen lezen en verdiepen, zeker in het bovenstaande draadje doen ze interessant werk.
Je bent wel een beetje stennis aan het trappen vind ik hoor. Er zullen vast mensen zijn die wel problemen met gps hebben, maar jij wil koste wat kost de mensen die beweren dat ze geen problemen hebben aanpraten dat ze die wel hebben. Je beschuldigt ze zelfs van minder kritisch zijn ?

Een ritje van 37 kilometer levert gewoon een nauwkeurige navigatie via Sygic op, zowel op de heen- als terugweg. Een test met mijn SGS en iPhone 3GS naast elkaar in de woonkamer met Google maps: 3GS, na 11 seconden fix, ik zit bij de buren in de woonkamer. SGS, na 14 seconden fix, ik zit in mijn eigen woonkamer.
In de tuin met Google maps na reboot telefoons: 3GS 9 seconden fix, mijn eigen tuin. SGS, 13 seconden fix, eigen tuin.
Google skymaps op de SGS: fix heb ik niet op gelet van de week, had wel de juiste sterrenbeelden voor me als ik de telefoon naar de lucht wees.
Layar: dichtstbijzijnde snackbar, tankstation en Lidl worden netjes in de juiste richting weergegeven.

Hoeveel kritischer moet ik volgens jou dan zijn om hier toch een probleem van te maken ? Moet ik er een syntetische test op loslaten en concluderen dat ik van de week misschien toch bij het verkeerde adres ben aangekomen en nu eigenlijk helemaal niet thuis ben omdat de navigatie me per ongeluk toch de verkeerde kant op heeft gestuurd ? Of dat ik mijn frites (patat!!!) altijd bij de stomerij heb besteld omdat Layar toch echt die kant op wees (ze zullen bij die stomerij wel denken, heb je weer zo'n kneus met een SGS. Laten we voor de grap maar een frituurpan aanzetten) ?

[ Voor 8% gewijzigd door KneoK op 04-08-2010 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HubD1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 20:50
Op het eerste gezicht lijkt de GPS goed te werken, totdat je een route logt met bijvoorbeeld MyTracks of GPS tracker. Dan blijken er opeens een heleboel kartelranden en hoekjes in je route te hebben gelegen, terwijl je daar gewoon rechtdoor ging.
Voorbeeldje
Dat dit gevolgen heeft voor de afstand en de gemiddelde+topsnelheid berekingen zal duidelijk zijn. Dit was op open terrein, resultaten uit de bebouwde kom of bos zullen nog beroerder zijn.
Dat je hier als gebruiker niks van kan merken begrijp ik, dan is er ook geen probleem.
Maar mensen die de GPS gebruiken om routes te loggen hebben andere ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

KneoK schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 18:28:
[...]

Je bent wel een beetje stennis aan het trappen vind ik hoor. Er zullen vast mensen zijn die wel problemen met gps hebben, maar jij wil koste wat kost de mensen die beweren dat ze geen problemen hebben aanpraten dat ze die wel hebben. Je beschuldigt ze zelfs van minder kritisch zijn ?
Nee, ik zeg niet dat ze problemen met de GPS hebben, ik stel alleen dat ze niet kunnen stellen dat de GPS geen probleem heeft. En ja, hoe kritisch je bent kan er mee te maken hebben. Zoals ik al aangaf geen ik geen zak om video kijken op de GS en gebruik hem ook niet als MP3 speler. Ik heb dus snel "er zit beeld op en er komt geluid uit". Wat is het probleem? Daarom heb ik op geen enkele wijze weerlegt of er wel of geen probleem is. De meeste mensen horen ook niet het verschil tussen verschillende symfonie-orkesten. Of het toevallig het brabant orkest is of het london filharmonisch. Dat maakt niet dat er geen verschil is, dat het ene niet beter is en dat er mensen zijn die stellen dat het geluid (dan wel beeld) niet conform verwachting is.
Een ritje van 37 kilometer levert gewoon een nauwkeurige navigatie via Sygic op, zowel op de heen- als terugweg. Een test met mijn SGS en iPhone 3GS naast elkaar in de woonkamer met Google maps: 3GS, na 11 seconden fix, ik zit bij de buren in de woonkamer. SGS, na 14 seconden fix, ik zit in mijn eigen woonkamer.
In de tuin met Google maps na reboot telefoons: 3GS 9 seconden fix, mijn eigen tuin. SGS, 13 seconden fix, eigen tuin.
Google skymaps op de SGS: fix heb ik niet op gelet van de week, had wel de juiste sterrenbeelden voor me als ik de telefoon naar de lucht wees.
Layar: dichtstbijzijnde snackbar, tankstation en Lidl worden netjes in de juiste richting weergegeven.
Leuk dat je de GS3 erbij pakt, die staat ook bekend om zijn zwakkere GPS. Daarbij N=1 is niets. Kijk op de het eerder genoemde forum, waarbij je tracks kunt vinden van mensen en hoe slecht hij daarbij presteert. Je mag van een toestel van 500 euro betere prestatie verwachten. Helaas is er nog geen volledige test gedaan met diverse toestellen.
Hoeveel kritischer moet ik volgens jou dan zijn om hier toch een probleem van te maken ? Moet ik er een syntetische test op loslaten en concluderen dat ik van de week misschien toch bij het verkeerde adres ben aangekomen en nu eigenlijk helemaal niet thuis ben omdat de navigatie me per ongeluk toch de verkeerde kant op heeft gestuurd ? Of dat ik mijn frites (patat!!!) altijd bij de stomerij heb besteld omdat Layar toch echt die kant op wees (ze zullen bij die stomerij wel denken, heb je weer zo'n kneus met een SGS. Laten we voor de grap maar een frituurpan aanzetten) ?
Als je hem mede gebruikt om je trainingsresultaten erin te zetten, dan maakt het nogal uit wat je max snelheid is geweest of je 10% verder hebt gelopen of je track klopt. Dat soort dingen maken dan daadwerkelijk verschil.

En nee, zoals ik ook eerder in het forum stel, voor turn bij turn navigatie zal het geen probleem zijn en als dat is wat je verwacht is hij redelijk bruikbaar. Maar verwacht je een echt goed GPS prestatie, moet je het ding niet kopen voordat er een fix is (als die komt).

Waar jij je aan stoort is dus exact waar ik me aan stoor maar dan omgekeerd. Het toestel heeft een probleem met zijn GPS wat je voor verrassingen kan stellen na aankoop afhankelijk welke verwachtingen je er bij hebt. Waarschijnlijk (hopelijk) is het een software probleempje en zal het na een officiële update verholpen zijn.
De reden waarom ik hem ook houdt, hoewel ik nog 1 week heb om hem om te ruilen.

Maar stel niet dat je het niet wist dan wel over een tijdje met rotte resultaten zit dat je dan verrast bent.
Het is namelijk wel een bekend probleem en de kans dat je er wel last van krijgt als je echt nauwkeurige resultaten verwacht dan wel net op dat drukke kruispunt bent en hij kapt er even mee, is gewoon duidelijk aanwezig.

Echter ik krijg het idee dat ik hier op een fan-boy forum ben, waarbij enige kritisch geluid meteen wordt afgedaan als onzin "want ik heb er geen last van", terwijl de geluiden dat het wel een issue is steeds meer worden. ZDnet heeft er al over geschreven en engadget. Ook Clover in de UK heeft aangegeven dat er een issue is.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Laatst online: 12-09 13:30
Betreffende de GPS, Ik ontken ook niet dat de SGS af en toe een hikje heeft of geeft.
Sterker nog, 2 vastlopers gehad, vooral een appkil app was echt een pain in the *ss die de boel enorm liep te verstieren.
maar de GPS werkt eigenlijk hier ( NL) hetzelfde als een T2, of m'n IPAD. Die locked vaak snel, soms 20 seconden later. Tsja. Can happen.

Ding is wel, wat voor de 1 echt een major ding is, is voor de ander 3 keer niks. Die Death grip van een I4 heb ik inmiddels gezien, en die is nasty. Erg nasty zelfs.
Deel van de commotie rond de I4, is dat de I3 vaak echt een ramp was, wat bellen betreft, en er nu dus kritisch naar gekeken werd.

maar goed, in de US mogen er dan problemen zijn, ( AGPS, iets waar de gemm,. gebruiker ( inclusief ik ) echt niet mee bezig is ) ik heb ze gewoon niet. En het is zeker geen reden om de SGS niet aan te schaffen. Ding kost bijna de helft van een Iphone, kan hetzelfde... Koekoek :)

( oh, en ps, ik verkoop geen van beide for a living, voor het geval dat :) )

[ Voor 10% gewijzigd door DIKKEHENK op 04-08-2010 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
Veel mensen maken de fout om te denken dat een telefoon tegenwoordig alles perfect moet kunnen.
Goed kunnen bellen, top internet, snel navigeren, perfecte foto's en een thuis bioscoop.
Helaas kom je dan toch echt bedrogen uit want die telefoon moet nog gemaakt worden.
De huidige smartfoons kunnen steeds meer maar hebben ook hun beperkingen, tenslotte is er mee bellen nog steeds het belangrijkste.
Als die alle overige functies redelijk tot goed kan doen is meegenomen. Het zal nog wel een tijdje duren voordat we de perfecte alles in één telefoon hebben, als die er al ooit komt????

Ikzelf ben zeer tevreden met de mogelijkheden die de SGS mij bied, en dat zijn er al heel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paddo1985
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-03 17:40
KneoK schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 18:28:
[...]

Dus als de fix tussen de 2 en 5 minuten duurt (als ik al een fix krijg) is geen probleem? Of heb ik toch wel enigzins recht om kritischer dan jou te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Cyberpope schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 19:09:
[...]

Echter ik krijg het idee dat ik hier op een fan-boy forum ben, waarbij enige kritisch geluid meteen wordt afgedaan als onzin "want ik heb er geen last van", terwijl de geluiden dat het wel een issue is steeds meer worden. ZDnet heeft er al over geschreven en engadget. Ook Clover in de UK heeft aangegeven dat er een issue is.
Gast, daar ga je weer... Je geeft een hele hoop nuttige informatie, geeft knelpunten netjes aan en dan moet er altijd weer een rant komen. Hou het lekker informatief, daar zijn we veel meer mee geholpen.

Het feit dat er toestellen zijn die wellicht betere overall resultaten neerzetten zegt geen reet. Je geeft hier zelf al aan dat een 3GS ook een zwakker gps zou hebben. Waarom hou je ditzelfde betoog dan ook niet in het iPhone topic ? Het is en blijft in de basis een telefoon. Voor elke functie die daar aan toegevoegd is zijn er betere standalone producten, dat geldt voor de gps, voor de camera, voor het kompas, voor de radio etc. Als je een fanatieke hardloper bent dan ben je veel beter af met een mooi sportinstrumentje die voorzien is van allerlei software om jou precies te laten zien waar je bent geweest, hoe hard je gelopen hebt en weet ik veel wat voor statistieken. Voor de (hobby)fotograaf is een spiegelreflex met tig lenzen veel beter dan een telefoon.
Daarbij wordt het toestel ook helemaal niet verkocht met de intentie je een sportinstrument te bieden.

Dat toestel van 500 Euro bestaat uit veel meer dan de gps, dat daar meer van verwacht wordt dan wat er geboden wordt ligt ook deels aan de verwachting van mensen. Als je een telefoon puur uitzoekt op het kunnen bijhouden van bijvoorbeeld sportstatistieken dan ben je naar mijn mening gewoon niet slim bezig, er zullen sowieso maar weinig toestellen zijn die echt aan die eis kunnen voldoen en die hebben op andere fronten misschien weer gebreken. Als je dit topic en het Android software topic een beetje doorleest dan zie je ook dat een geweldige gps unit niet eens aangevuld kan worden met goede software omdat gewoon niemand de moeite heeft genomen dat te schrijven, over elk stukje software op dat specifieke gebied zijn er wel opmerkingen van diverse mensen.

Geef 300 Euro minder uit aan een instrument dat daarvoor bedoeld is en koop lekker een prepaid Nokia'tje om te kunnen bellen. TomTommetje erbij en je bent ook 500 Euro kwijt.

Het gros van de mensen zal het toestel puur gebruiken voor de zaken die ik noem, een beetje turn-by-turn, patsen met Skymaps en Layar, beetje geo-tagging en daar werkt het toestel meer dan voldoende voor, niet 'redelijk bruikbaar' maar gewoon goed. Ik heb op zat drukke verkeerspunten gestaan en ben vooralsnog altijd netjes de juiste kant op gestuurd. Ik ben nog niet in het water gereden, heb nog geen koeien doodgereden en ben bij 'nu rechtsaf' nog niet in de tuin van de buurman beland.
paddo1985 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 19:21:
[...]

Dus als de fix tussen de 2 en 5 minuten duurt (als ik al een fix krijg) is geen probleem? Of heb ik toch wel enigzins recht om kritischer dan jou te zijn?
Nee, jij hebt geen enkel recht om kritisch te zijn, puur en alleen omdat ik dat zeg, lekker puh :+

Ik heb helemaal nooit ontkend dat er mensen zijn die problemen hebben. Veel problemen kunnen opgelost worden (danwel met flashen, danwel met advanced gps menu's en instellingen), sommigen niet. Ik zeg alleen dat er veel mensen zijn die geen probleem hebben. Dat jij dat wel hebt vind ik ontzettend vervelend voor je, misschien moet je het toestel ter reparatie aanbieden of laten omruilen want dat is sowieso niet normaal.

Ik heb het gewoon over het bagataliseren van opmerkingen over een wel goed werkende gps. Ik heb wel een snelle en voor mijn gebruik nauwkeurige fix. Daarom vraag ik op welk front ik nog kritischer moet zijn...

[ Voor 14% gewijzigd door KneoK op 04-08-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
Vraagje , heb je die met gewone GPS ? Want dat klinkt vreemd ja. Heb je dat ook op elke locatie ?

De laatste keer dat ik dat had moest ik eens de binnenkant van m'n voorruit gaan schrobben, dat deed wonderen :+

Trouwens, over fanboy gedrag, als ik ellende met dat ding zou hebben, zou het gewoon meteen terug gaan. Geen enkel probleem mee.
Tís m'n tweede smart ( de eerste was een I3 , en bellen was dik naatje met dat ding ) en ik vind het wel een geinig ding , eigenlijk. En loopt behoorlijk stabiel voor z'n complex machientje .

[ Voor 29% gewijzigd door DIKKEHENK op 04-08-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paddo1985
  • Laatst online: 01-03 17:40
Ik heb dat zo goed als overal ja. Heb al gespeeld met de instellingen (Skyhook, MS Based, supl.google.com), maar hierdoor wordt het niet echt beter. .
En tuurlijk begrijp ik ook dat er mensen zijn die geen problemen ondervinden met hun SGS, maar dan is het niet vanzelfsprekend dat er geen enkel probleem is.
Tevens heb ik ook nog eens het probleem met slecht ontvangst (als ik de telefoon aan de onderkant vast pak). Zodra ik de telefoon aan de bovenkant vast pak (met 2 vingers) schiet mijn ontvangst weer omhoog.

Ik denk dat ik morgen even terug ga naar Vodafone en de telefoon omruil voor 1 die wel werkt (heb de telefoon pas sinds Donderdag in bezit, dus omruilen moet tot de mogelijkheid horen). Het is namelijk gruwelijk irritant als iets niet naar behoren werkt.

Edit:
Ik ben er net ook achter gekomen dat het kompas ook niet goed werkt. In google maps richtte het pijltje altijd een verkeerde richting op. Nu heb ik even een kompas op mijn SGS en HTC Magic gedownload, en wat blijkt: De SGS richt een iets andere kant op als mijn HTC (de SGS zit tussen East en South, terwijl de HTC een klein beetje over South [tussen South en West] heen wijst)

[ Voor 20% gewijzigd door paddo1985 op 04-08-2010 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx
Klopt, iemand ?
Krijg hem binnenkort binnen (helaas is hij hier uitverkocht) maar ik wil wel weten of er echt een update beschikbaar is via kies
Want anders instaleer ik kies, voor niets :P

Het kan best waar zijn, ik had op internet gelezen dat er begin augustus een update zal komen en later dan de update naar 2.2

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2010 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:49

Thnx
Heb net even gekeken of ik kon updaten maar KIES heeft weer eens problemen. Het beeld blijft uitzoomen op mijn telefoon en KIES blijft zoeken naar mijn telefoon maar er gebeurt niks. Kan helaas dus niet zien of er een update is.

Filmpje van mijn probleem: YouTube: Samsung Galaxy S PC connecting problem with Samsung Kies

Wanneer laat Samsung die rotte KIES eindelijk trekken? ;(

[ Voor 13% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 04-08-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

Dat op je telefoon die MTP application telkens herstart zeg maar? Dat had ik ook, dan is er iets wat je tel niet aankan op die interne SD. Wat kan helpen is in mass storage mode even de mp3's eraf halen.
Af- en aanmelden van je interne SD zou eventueel nog een uitkomst kunnen zijn..

Een laatste maatregel die bij mij werkte was de interne SD afmelden en formatteren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:02:
[...]

Klopt, iemand ?
Krijg hem binnenkort binnen (helaas is hij hier uitverkocht) maar ik wil wel weten of er echt een update beschikbaar is via kies
Want anders instaleer ik kies, voor niets :P

Het kan best waar zijn, ik had op internet gelezen dat er begin augustus een update zal komen en later dan de update naar 2.2
Dat ben ik ook tegen gekomen inderdaad. Echter radiogirl (sigridschrijft.be) had het over een update die met Froyo mee zou komen :S En die stond destijds voor begin augustus in de planning, maar ondertussen september. althans dat is wat ik eruit op maak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:29

WTM

Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:37:
Ter info voor de CK3000 gebruikers:

[...]
Ik gebruik zelf in mijn auto de Parrot MKi 9100 en deze werk prima samen met dit toestel. Volgens mij is de ck3000 redelijk gelijk qua hardware aan de mijne (alleen geen display en geen mogelijkheid om ipod etc. aan te sluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Oyster schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:00:
[...]

[...]

Samsung service heeft enkel gezegd (op twitter) dat deze bezig is met de problemen op te lossen die gemeld zijn door gebruikers, dat is _geen_ bekentenis dat er ook werkelijk problemen zijn met de toestellen en in het specifiek GPS. Nogmaals er melden zich voldoende mensen die absoluut geen probleem ervaren, incluis mezelf.
Ja, Samsung heeft het ook over de Amerikaanse versie waar blijkbaar meer klachten zijn dan hier bij ons ;)
“Samsung Mobile is aware that under certain conditions, the GPS on our U.S. Galaxy S devices may not be meeting performance expectations. We are diligently evaluating the situation and will provide an update as soon as possible.”
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:30:
Iemand die mij toch kan overhalen de Galaxy S boven de Desire te zetten?
Helemaal geen behoefte aan!
Als jij liever een andere foon neemt dan de Galaxy S, is dat prima. :+
Maar achteraf niet gaan huilen omdat je spijt hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Lees bij Androidworld op het forum dat gebruiker Svenbuis een firmware update in Kies voor elkaar had gekregen... Iemand anders hier die ook een firmware update heeft gedaan ?? Ben benieuwt of het de ellende van het aansluiten met Kies waard is
Ik had gisteren met Kies een update.
Geen idee of het het programma zelf was of de telefoon die een update kreeg.
Mijn telefoon geeft volgende gegevens bij instellingen:
Firmwareversie 2.1-update1
Buildnummer: ECLAIR

Heb je hier wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

Teletekst schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:56:
[...]

Ik had gisteren met Kies een update.
Geen idee of het het programma zelf was of de telefoon die een update kreeg.
Mijn telefoon geeft volgende gegevens bij instellingen:
Firmwareversie 2.1-update1
Buildnummer: ECLAIR

Heb je hier wat aan?
Dan heb je waarschijnlijk als baseband I9000XXJF3.
Gisteren had Kies zelf een update van +/- 123 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
lometje schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:24:
[...]

Dat ben ik ook tegen gekomen inderdaad. Echter radiogirl (sigridschrijft.be) had het over een update die met Froyo mee zou komen :S En die stond destijds voor begin augustus in de planning, maar ondertussen september. althans dat is wat ik eruit op maak...
Sigrid was bij Samsung in Brussel geweest met de 'oude Nederlandse SGS' die juni in België nog niet leverbaar was.
Dat was n.a.v. de lag/zwart scherm die ze had ondervonden.
Bij Samsung is toen verteld dat de Belgische uitvoering die in juli leverbaar werd met een update geleverd zou worden waarbij de lag/zwarte schermen verdwenen zouden zijn ;)

Froyo komt ook voor België pas in september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
lometje schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:59:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk als baseband I9000XXJF3.
Gisteren had Kies zelf een update van +/- 123 MB
Ja, dat klopt.
Was het inderdaad Kies zelf dus.
Ben nieuw in de android wereld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje met TV out met me Galaxy S,

Ik heb dit kabeltje gekocht http://www.avkabelshop.nl...a_tulp+audio_video/3297/0 maar wanneer ik alles in mijn TV en telefoon prik krijg ik geen beeld en geen geluid. Ik heb met TV-Uit aan gezet op me telefoon en systeem staat op PAL.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Ik heb al geprobeerd de kabels in een andere volgorde te doen dan r-r w-w en y-y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catt4u schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:10:
[...]

Sigrid was bij Samsung in Brussel geweest met de 'oude Nederlandse SGS' die juni in België nog niet leverbaar was.
Dat was n.a.v. de lag/zwart scherm die ze had ondervonden.
Bij Samsung is toen verteld dat de Belgische uitvoering die in juli leverbaar werd met een update geleverd zou worden waarbij de lag/zwarte schermen verdwenen zouden zijn ;)

Froyo komt ook voor België pas in september
Dus als wij die update naar 2.2 krijgen dan hebben wij ook geen last meer van lag neem ik aan ?
is dat toen ook gezegd daar, of geld echt alleen voor Belgié
Ja, ik weet dat je hem kan flashen en dat je er dan geen last meer van hebt, maar ik heb liever dat samsung dit zelf oplost met een orginele update

Ik mag de mijne vrijdag/maandag ophalen, ik hoop dat ik geen last heb van lag (en zowel, dan hoop ik echt dat het opgelost word met de update naar Froyo 2.2)

Dus word afwachten wat Samsung gaat doen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:03:
[...]

Dus als wij die update naar 2.2 krijgen dan hebben wij ook geen last meer van lag neem ik aan ?
is dat toen ook gezegd daar, of geld echt alleen voor Belgié
Ja, ik weet dat je hem kan flashen en dat je er dan geen last meer van hebt, maar ik heb liever dat samsung dit zelf oplost met een orginele update

Ik mag de mijne vrijdag/maandag ophalen, ik hoop dat ik geen last heb van lag (en zowel, dan hoop ik echt dat het opgelost word met de update naar Froyo 2.2)
De firmwares die je handmatig moet flashen zijn ook gewoon firmwares die van Samsung komen, het zijn alleen geen officiele. Je ziet dat de lag in latere firmwares al steeds minder wordt en die verbeteringen worden gewoon meegenomen naar de nieuwere versies. Uiteindelijk zal dit resulteren in een officiele Froyo firmware die je via Kies kan flashen die vrijwel (of helemaal) geen lag meer zal hebben verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KneoK schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:12:
[...]

De firmwares die je handmatig moet flashen zijn ook gewoon firmwares die van Samsung komen, het zijn alleen geen officiele. Je ziet dat de lag in latere firmwares al steeds minder wordt en die verbeteringen worden gewoon meegenomen naar de nieuwere versies. Uiteindelijk zal dit resulteren in een officiele Froyo firmware die je via Kies kan flashen die vrijwel (of helemaal) geen lag meer zal hebben verwacht ik.
Ja daar heb je ook weer gelijk in, ik verwacht ook dat Froyo alles oplost dus geen lag meer, GPS fix enz enz
want radiogirl zij ook het zelfde in haar filmpje, dat samsung dit gewoon oplost met een update

Verder had ik met de Galaxy S gespeeld in de volgende media markt
Den-Haag = Had echt heel veel last van lag, zelfs ga je naar de volgende homescreen moest je gewoon 5 a 10 sec wachten
Rijswijk = Totaal geen last van Lag, veel apps aan enz enz maar totaal geen lag (ik had alles openstaan want wou kijken of deze wel last had van lag, maar hij had dus nergens last van)

Verder, Radiogirl (sigridschrijft.be) Een bezoekje aan Samsung
http://www.sigridschrijft...-samsung-met-de-galaxy-s/

Maarja...
Nou ik hoop dat ik hem vrijdag mag ophalen :D

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 23:15
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:54:

Ik heb dit kabeltje gekocht http://www.avkabelshop.nl...a_tulp+audio_video/3297/0 maar wanneer ik alles in mijn TV en telefoon prik krijg ik geen beeld en geen geluid. Ik heb met TV-Uit aan gezet op me telefoon en systeem staat op PAL.

Ik heb al geprobeerd de kabels in een andere volgorde te doen dan r-r w-w en y-y.
De rode en witte kabel zijn voor geluid en horen hoe dan ook in de rode en witte ingang.
Het gele kabeltje hoort vervolgens lijkt me in de ingang die overblijft :P

Probeer je TV 's op een ander kanaal te zetten (AV, ext1, ext2, ext3, etc)

Ik had zelf het probleem dat mijn tv, wel de rode en witte ingang had (voor geluid), maar voor video 3 ingangen ipv slechts 1 gele. Hierdoor kon ik maximaal een slecht zwart-wit beeld krijgen.
Bij andere TV's werkte alles super (zolang het maar een gele video-ingang had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
heeft iemand de dolphin HD browser al geinstalleerd op de samsung galaxy s?
ik lees net dat daar al flash plugins inzitten en je dus flash movies kan kijken
heeft iemand hier ervaring mee?

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 08:48
floriske.nl schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:05:
En voor de mensen die launcher pro gebruiken, maar dan wel met de originele Samsung icons:

[afbeelding]
Nagemaakt Samsung Applications logo tbv Launcherpro App drawer (klik)
Dankjewel. Dat miste ik inderdaad nog. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
floriske.nl schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 08:45:
[...]

Ook daar zit je er naast, de juiste resolutie is 960x800, ofwel 2x je schermgrootte.

Al gebruik je meer dan 2 schermen dan scrolt de achtergrond gewoon minder ver dan het scherm.
Klopt inderdaad. My bad. En dat terwijl ik notabene nog even gauw gekeken had welke resolutie mijn eigen gemaakte wallpapertjes hebben en die zijn ook gewoon 960x800. Geen idee hoe ik de 6 voor een 0 heb kunnen aanzien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Theo27 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:54:
heeft iemand de dolphin HD browser al geinstalleerd op de samsung galaxy s?
ik lees net dat daar al flash plugins inzitten en je dus flash movies kan kijken
heeft iemand hier ervaring mee?
Net geïnstalleerd. Mooie browser, maar niet-YT filmpjes worden nog steeds niet afgespeeld helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Probeer de skyfire browser, die speelt filmpjes van bijv. dumpert wel af.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Laatst online: 19:10
Probeer Skyfire eens, die speelt aardig wat flash video's af.

[ Voor 22% gewijzigd door Jorick op 04-08-2010 23:20 . Reden: beetje traaaaag :z ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorick schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 23:19:
Probeer Skyfire eens, die speelt aardig wat flash video's af.
Kijk, die werkt wel. Video's laden gaat echter wel erg langzaam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:29

WTM

Maar je moet je telefoon toch rooten om die firmware te flashen? Als het niet via KIES is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
@WTM

Flashen gaat buiten android om, dus root maakt niet uit.

[ Voor 35% gewijzigd door The_Double op 05-08-2010 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Laatst online: 05-04-2022
The_Double schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 00:02:
@WTM

Flashen gaat buiten android om, dus root maakt niet uit.
Je moet flashen om te kunnen rooten maar je hoeft niet te rooten om te flashen. Andere firmware erop zetten met odin gaat prima zonder te rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
paddo1985 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 19:51:
Edit:
Ik ben er net ook achter gekomen dat het kompas ook niet goed werkt. In google maps richtte het pijltje altijd een verkeerde richting op. Nu heb ik even een kompas op mijn SGS en HTC Magic gedownload, en wat blijkt: De SGS richt een iets andere kant op als mijn HTC (de SGS zit tussen East en South, terwijl de HTC een klein beetje over South [tussen South en West] heen wijst)
Misschien een overbodige vraag aangezien je voorheen ook een telefoon met kompas had zo te zien, maar heb je hem al eens gekalibreerd door het toestel over alle assen rond te draaien (of in een 8-figuur rond te zwaaien)? Bij mij is het kompas namelijk behoorlijk nauwkeurig, hij wijst netjes naar het noorden en ook in Maps werkt het goed, dus mogelijk is het puur een probleem met de instelling.

SGS naast normaal kompas: Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 17:02
Ik ben nu al de halve avond tot aan nu bezig om albumart aan de gang te krijgen.
Zelf had ik mp4 bestanden met albumart; alleen de kwaliteit was nogal slecht - wat opzich kan met 150x150pixel bestanden.

Met mp3tag en tag&rename bezig geweest en vervangen door een 600x600 exemplaar.
Via Kies kan ik alleen de map waar de album instaat op de telefoon plaatsen onder "muziek", maar deze blijft hangen als ik de bestanden probeer over te zetten.

Geen nood dacht ik, probeer ik ze wel via "deze computer" en ouderwetse drag en drop via de verkenner.
Of hij geeft een melding dat bestand geconverteerd moet worden en ik heb een afspeelbaar bestand zonder albumart of hij kopieert ze en ze worden niet door de telefoon ontdekt.
Als ik de functie in Kies voor muziek wil gebruiken krijg ik "niet ondersteund bestands type".

Inmiddels heb ik en ogg vorbis en mp3 gemaakt (naast mijn mp4) en blijkt dat zowel mp3 en mp4 via "windows media speler" wel goed op de telefoon terecht komen, ogg pakt windows media speler niet. Ik heb wel eindelijk albumart, maar blijkt dat de kwaliteit alsnog niet zo best is.

Is iemand anders hier ook tegenaan gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:03:
[...]

Heb net even gekeken of ik kon updaten maar KIES heeft weer eens problemen. Het beeld blijft uitzoomen op mijn telefoon en KIES blijft zoeken naar mijn telefoon maar er gebeurt niks. Kan helaas dus niet zien of er een update is.

Filmpje van mijn probleem: YouTube: Samsung Galaxy S PC connecting problem with Samsung Kies

Wanneer laat Samsung die rotte KIES eindelijk trekken? ;(
Ik heb dit ook (SGS van mn vader met JM2,root,lagfix).
Ik los dit tijdelijk op door bij Ontwikkeling de USB-foutopsporing aan te zetten.
Afbeeldingslocatie: http://images.androidworld.nl/wp-content/uploads/java-2.png

Daarna kun je in het pulldown menu op je homescreen de USB koppelen en later weer ontkoppelen zonder dat het scherm gaat flippen.
Of de SGS dan ook in Kies werkt weet ik nog niet.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kies werkt niet met die optie aan ;) Dan ziet ie je telefoon wel en zegt kies zelfs dat je usb-foutopsporing uit moet zetten...

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoops
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:54:

Heeft die kabel dezelfde pin-out als de nokia? Ik had eerst ook een andere kabel geprobeerd, maar op de plek waar de Nokia-kabel de 'grond' heeft had deze een signaal en ik kreeg dus heel slecht beeld. Dan helpt het ook niet om de kleuren te verwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amdk6II schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 00:34:
Ik ben nu al de halve avond tot aan nu bezig om albumart aan de gang te krijgen.
Zelf had ik mp4 bestanden met albumart; alleen de kwaliteit was nogal slecht - wat opzich kan met 150x150pixel bestanden.

Met mp3tag en tag&rename bezig geweest en vervangen door een 600x600 exemplaar.
Via Kies kan ik alleen de map waar de album instaat op de telefoon plaatsen onder "muziek", maar deze blijft hangen als ik de bestanden probeer over te zetten.

Geen nood dacht ik, probeer ik ze wel via "deze computer" en ouderwetse drag en drop via de verkenner.
Of hij geeft een melding dat bestand geconverteerd moet worden en ik heb een afspeelbaar bestand zonder albumart of hij kopieert ze en ze worden niet door de telefoon ontdekt.
Als ik de functie in Kies voor muziek wil gebruiken krijg ik "niet ondersteund bestands type".

Inmiddels heb ik en ogg vorbis en mp3 gemaakt (naast mijn mp4) en blijkt dat zowel mp3 en mp4 via "windows media speler" wel goed op de telefoon terecht komen, ogg pakt windows media speler niet. Ik heb wel eindelijk albumart, maar blijkt dat de kwaliteit alsnog niet zo best is.

Is iemand anders hier ook tegenaan gelopen?
Album art goedzetten met mediamonkey, vervolgend via Massaopslag gewoon met de verkenner in een MP3 directory zetten (let even op dat er geen ".nomedia" bestand in de directory staat!). En klaar.. Ik gebruik KIES echt he-le-maal nooit.. Flashen, Compileren en adb doe ik onder Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Sinds gisteren heb ik ook een Galaxy S, en de eerste indrukken zijn bijzonder positief. Ik was een Nokia-liefhebber en dit is daarmee de eerste niet-Nokia die ik heb.

Ik zit alleen met een klein Bluetooth probleempje, waar ik geen oplossing voor kan vinden. Mijn autoradio (een Pioneer DEH-P75bt) heeft een ingebouwde carkit, die wel werkt, maar om een automatische verbinding op te zetten, moet de telefoon altijd zichtbaar zijn in de bluetooth. Het enige wat ik kan vinden is dat de telefoon alleen voor 120 seconden zichtbaar kan zijn. Wel kan er vanaf de telefoon een verbinding opgezet worden, maar ook dit moet handmatig gebeuren (de autoradio zelf is altijd zichtbaar als carkit apparaat).
Dit betekent dus dat ik altijd handmatig een bluetooth-koppeling op zal moeten zetten, wat niet echt handig is (en ik gegarandeerd ga vergeten). De autoradio zelf kan ik niet aanpassen (geen upgradable firmware).

Weet iemand of het dus mogelijk is om of de telefoon altijd zichtbaar te laten zijn met bluetooth of om deze automatisch te laten verbinden?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

deepbass909 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:00:
Sinds gisteren heb ik ook een Galaxy S, en de eerste indrukken zijn bijzonder positief. Ik was een Nokia-liefhebber en dit is daarmee de eerste niet-Nokia die ik heb.

Ik zit alleen met een klein Bluetooth probleempje, waar ik geen oplossing voor kan vinden. Mijn autoradio (een Pioneer DEH-P75bt) heeft een ingebouwde carkit, die wel werkt, maar om een automatische verbinding op te zetten, moet de telefoon altijd zichtbaar zijn in de bluetooth. Het enige wat ik kan vinden is dat de telefoon alleen voor 120 seconden zichtbaar kan zijn. Wel kan er vanaf de telefoon een verbinding opgezet worden, maar ook dit moet handmatig gebeuren (de autoradio zelf is altijd zichtbaar als carkit apparaat).
Dit betekent dus dat ik altijd handmatig een bluetooth-koppeling op zal moeten zetten, wat niet echt handig is (en ik gegarandeerd ga vergeten). De autoradio zelf kan ik niet aanpassen (geen upgradable firmware).

Weet iemand of het dus mogelijk is om of de telefoon altijd zichtbaar te laten zijn met bluetooth of om deze automatisch te laten verbinden?
Bij mij is het zo dat na de eerste keer alles automatisch gaat. Dan is de pair al tot stand gekomen. Ik start m'n auto en die gaat 30 seconden zoeken naar gepairde apparaten. Ik hoef dan op mijn telefoon niks te doen. Werkt met alle telefoons die ik tot nu toe heb gehad. (RNS 510 in VW Passat)

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Voor de liefhebbers bij deze even de volledige apn settings voor vodafone internet:
* Name: Vodafone Live!
* APN: live.vodafone.com of office.vodafone.nl
* Proxy: leeg laten
* Port: leeg laten
* Username: vodafone
* Password: vodafone
* Server: leeg laten
* MMSC: leeg laten
* MMS proxy: leeg laten
* MMS poort: leeg laten
* MCC: 204
* MNC: 04
* Verificatietype: leeg laten
* APN type: internet + mms
en de mms settings:
* Name: Vodafone Mms
* APN: live.vodafone.com of office.vodafone.nl
* Proxy: leeg laten
* Port: leeg laten
* Username: vodafone
* Password: vodafone
* Server: leeg laten
* MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
* MMS proxy: 192.168.251.150
* MMS port: 8799
* MCC: 204
* MNC: 04
* Verificatietype: leeg laten
* APN type: mms
Let op! Om te kunnen mms'en moet om e.o.a. vage reden de internet apn ook ingesteld zijn in daarbij het APN type op "internet + mms" staan, anders werkt mms om e.o.a. vage reden niet :S

[ Voor 55% gewijzigd door floriske.nl op 06-08-2010 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is jullie ervaring met live wallpapers mbt batterij verbruik?

Edit:
ow... en heb trouwens Flikie Wallpapers HD van de market gehaald. Echt onwijs strakke wallpapers zijn er te vinden.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

HellBeast schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:08:
[...]

Bij mij is het zo dat na de eerste keer alles automatisch gaat. Dan is de pair al tot stand gekomen. Ik start m'n auto en die gaat 30 seconden zoeken naar gepairde apparaten. Ik hoef dan op mijn telefoon niks te doen. Werkt met alle telefoons die ik tot nu toe heb gehad. (RNS 510 in VW Passat)
Mijn autoradio is daar wat lastiger mee. Hij gaat wel zoeken, maar blijkbaar op naam, ipv bluetooth adres. Dat eerste werkt alleen als je toestel zichtbaar is, terwijl bij een directe adres-aanroep de telefoon ook reageert als hij verborgen staat. Dit is iets waar ik met als mijn gsm's last van heb gehad met deze radio (hiervoor 2 Nokia's), maar bij mijn eerdere toestellen kon ik ze op "altijd zichtbaar" instellen, maakte de radio gewoon verbinding. Met de Samsung wil hij dus geen automatische verbinding maken...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beschermcase van Zenus binnen. Mooi ding! Ben er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

deepbass909 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:16:
[...]

Mijn autoradio is daar wat lastiger mee. Hij gaat wel zoeken, maar blijkbaar op naam, ipv bluetooth adres. Dat eerste werkt alleen als je toestel zichtbaar is, terwijl bij een directe adres-aanroep de telefoon ook reageert als hij verborgen staat. Dit is iets waar ik met als mijn gsm's last van heb gehad met deze radio (hiervoor 2 Nokia's), maar bij mijn eerdere toestellen kon ik ze op "altijd zichtbaar" instellen, maakte de radio gewoon verbinding. Met de Samsung wil hij dus geen automatische verbinding maken...
Dan ligt het eerder aan je radio dan de telefoon. Mijn Bluetooth staat ook als niet zichtbaar in mijn Samsung. Toch verbind hij netjes als ik mijn auto start. Blijkbaar ziet de Galaxy dan dat mijn radio verbinding zoekt en dan verbind hij hem netjes. Staat er verder niks in de handleiding van je radio hierover? Welk merk/model is het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 17:08
Sinds begin deze week heb ik de Galaxy ook en hiervoor had ik de HTC TD2. Mijn eerste indrukken is absoluut 'wat een geweldig apparaat!' Eigenlijk kan ik er alles op doen wat ik wil en het werkt allemaal prima.

Toch heb ik wel een vraag: ik kan via het programma Allshare de Nas zien die ik in mijn netwerk heb staan. Als ik dan de foto's die daarop staan wil bekijken dan lukt dat wel maar dan moet ik eerst foto voor foto toevoegen aan de medialijst. Dat vind ik te omslachtig, het moet toch mogelijk zijn om in 1 keer een complete dir aan te wijzen die afgespeeld/toegevoegd moet worden? Ook kan ik een eventuele medialijst niet opslaan voor een volgende keer.
Mijn vraag is dus of iemand een goed alternatief weet voor het programma en/of ik nu m.b.v. allshare iets fout doe of over het hoofd zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Retir schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:45:
Sinds begin deze week heb ik de Galaxy ook en hiervoor had ik de HTC TD2. Mijn eerste indrukken is absoluut 'wat een geweldig apparaat!' Eigenlijk kan ik er alles op doen wat ik wil en het werkt allemaal prima.

Toch heb ik wel een vraag: ik kan via het programma Allshare de Nas zien die ik in mijn netwerk heb staan. Als ik dan de foto's die daarop staan wil bekijken dan lukt dat wel maar dan moet ik eerst foto voor foto toevoegen aan de medialijst. Dat vind ik te omslachtig, het moet toch mogelijk zijn om in 1 keer een complete dir aan te wijzen die afgespeeld/toegevoegd moet worden? Ook kan ik een eventuele medialijst niet opslaan voor een volgende keer.
Mijn vraag is dus of iemand een goed alternatief weet voor het programma en/of ik nu m.b.v. allshare iets fout doe of over het hoofd zie.
Dat allshare werkt inderdaad niet helemaal lekker. Ik loop tegen dezelfde problemen aan.

Ik heb Later gewoon maar een app gedownload om over samba te communiceren met de nas. Werkt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Heb m'n achtergrond nog ietwat uitgebreid met extra stiksels in het leer en de kleur wat aangepast ivm de hoge saturatie van het toestel:

Afbeeldingslocatie: http://img638.imageshack.us/img638/9916/metaldroid2centered.th.png
http://img638.imageshack....6/metaldroid2centered.png

Afbeeldingslocatie: http://img841.imageshack.us/img841/875/metaldroid2left.th.png
http://img841.imageshack.us/img841/875/metaldroid2left.png

Afbeeldingslocatie: http://img571.imageshack.us/img571/2476/metaldroid2dock.png
http://img571.imageshack.us/img571/2476/metaldroid2dock.png

Uploaded with ImageShack.us

Op m'n homescreen ziet dat er dan zo uit (achtergrond is echt scherp, screenshot software veroorzaakt de slechte kwaliteit/wazigheid helaas):

Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/6918/screenshot1rc.png

Om nog even terug te komen op "korrelige" achtergronden: Ik ben er inmiddels achter dat als een afbeelding niet exact 960x800 pixels is en je dus een uitsnede moet maken de afbeeldingen korrelig worden.
Maak je deze uitsnede vooraf in bijv. Photoshop en je stelt dan je achtergrond in dan is er niets aan de hand.

[ Voor 7% gewijzigd door floriske.nl op 05-08-2010 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

Browser doet het niet meer, al instellingen teruggezet maar krijg het niet aan de praat. Opera mobile en market enzo doen het wel gewoon.

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
floriske.nl schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:49:
Heb m'n achtergrond nog ietwat uitgebreid met extra stiksels in het leer en de kleur wat aangepast ivm de hoge saturatie van het toestel:

[afbeelding]
http://img638.imageshack....6/metaldroid2centered.png

[afbeelding]
http://img841.imageshack.us/img841/875/metaldroid2left.png

[afbeelding]
http://img571.imageshack.us/img571/2476/metaldroid2dock.png

Uploaded with ImageShack.us

Op m'n homescreen ziet dat er dan zo uit (achtergrond is echt scherp, screenshot software veroorzaakt de slechte kwaliteit/wazigheid helaas):

[afbeelding]

Om nog even terug te komen op "korrelige" achtergronden: Ik ben er inmiddels achter dat als een afbeelding niet exact 960x800 pixels is en je dus een uitsnede moet maken de afbeeldingen korrelig worden.
Maak je deze uitsnede vooraf in bijv. Photoshop en je stelt dan je achtergrond in dan is er niets aan de hand.
Hoe heb je de icoontjes onder van het toestel zelf weten aan te passen? En die snelkoppelingen voor Bluetooth enz, hoe kom je daar aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
Kaasje123 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:47:
[...]

Dat allshare werkt inderdaad niet helemaal lekker. Ik loop tegen dezelfde problemen aan.

Ik heb Later gewoon maar een app gedownload om over samba te communiceren met de nas. Werkt veel beter.
Welke app gebruik je daarvoor en werkt die wel lekker met de Galaxy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

DaannO schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 13:02:
[...]

Hoe heb je de icoontjes onder van het toestel zelf weten aan te passen? En die snelkoppelingen voor Bluetooth enz, hoe kom je daar aan :P
Draai Launcherpro in plaats van de standaard launcher, maar gebruik wel de standaard Samsung iconen.

Voor de app drawer heb ik het "applicaties" icoontje zelf nagemaakt zodat ook deze de oorspronkelijke Samsung looks heeft.

De bluetooth switch etc. zijn van de Switchpro widget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Retir schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 13:04:
[...]

Welke app gebruik je daarvoor en werkt die wel lekker met de Galaxy?
Ik doe een gok : ES File Explorer ? :9 (gratis!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

HellBeast schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:34:
[...]

Dan ligt het eerder aan je radio dan de telefoon. Mijn Bluetooth staat ook als niet zichtbaar in mijn Samsung. Toch verbind hij netjes als ik mijn auto start. Blijkbaar ziet de Galaxy dan dat mijn radio verbinding zoekt en dan verbind hij hem netjes. Staat er verder niks in de handleiding van je radio hierover? Welk merk/model is het precies?
Het is een Pioneer DEH-P75BT, van nu 3 jaar oud. Het is ook de radio die de problemen geeft (gezien precies dezelfde ervaringen met mijn eerdere Nokia's). In de jaren dat ik hem heb, heb ik hier nooit een oplossing voor kunnen vinden, maar ook niet echt aandacht aan besteed, want met de telefoons op zichtbaar werkte het gewoon goed.

Wat ik ook eigenlijk zoek is een mogelijkheid om Bluetooth altijd op zichtbaar te houden (ik weet het, het is onveiliger, maar dat risico neem ik) in de telefoon. Aan de autoradio kan ik namelijk niks veranderen (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Uit de handleiding van de Pioneer DEH-P75BT:

Automatisch verbinding makenmet een geregistreerde telefoon

Als de functie automatisch verbinden is geactiveerd, maakt het toestel automatisch verbinding
met een geregistreerde telefoon als diebinnen bereik komt.

1 Deze functie werkt niet voor alle telefoons.Als u met de functie automatisch verbinden
geen verbinding kunt maken met een geregistreerde telefoon, gebruik dan de
handmatige verbindingsprocedure.

Zie
Handmatig verbinding maken met een geregistreerde telefoon op de vorige bladzijde.
! Deze functie is niet beschikbaar als u muziek afspeelt op uw Bluetooth audiospeler
via Bluetooth draadloze technologie. In een dergelijk geval stopt u het afspelen en
schakelt u over naar een andere signaalbron zodat de mobiele telefoon via deze
functie verbinding met dit toestel kan maken.

! Deze functie is niet actief terwijl u werkt in
het functiemenu van de signaalbronnen
Telephone en BT Audio.
! U kunt deze functie niet voor elke telefoon
afzonderlijk instellen.

1 Gebruik MULTI-CONTROL om
Auto connect te selecteren in het functiemenu.
Auto connect verschijnt op het display.
2 Druk op MULTI-CONTROL om automatisch
verbinding maken in te schakelen.
ON verschijnt op het display.
Als uw mobiele telefoon gereed is voor een
Bluetooth draadloze verbinding, wordt de verbinding
met dit toestel automatisch tot stand
gebracht.
# Druk nogmaals op MULTI-CONTROL om de
functie automatisch verbinding maken uit te
schakelen.

Had je dat al geprobeerd?

http://www.gebruikershand...load.asp?download_id=6023 (handleiding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
Overigens, dat NOLED appje was hier ook geen feest. Af en toe was de SGS niet meer wakker te maken.
Weet Iemand een alternatief voor zoiets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@HellBeast
Ik zal dat moeten proberen, maar de optie die daar genoemd wordt, komt mij totaal niet bekend voor... :S En dat terwijl ik de menu's van deze radio ongeveer kan dromen.
Overigens kan ik je link niet openen, de site staat direct linken niet toe en ik word naar de homepage geleidt.

Ik ga vanmiddag eens in m'n auto wat proberen (de originele handleiding ligt toch in de kofferbak), want ook audio afspelen via bluetooth wou me nog niet lukken (maar daarvoor heb ik in dit topic al een tip gevonden). Ik hoop alleen dat ik ook Spotify en Last.FM via Bluetooth kan laten afspelen, want alleen bij de mp3-speler vind ik eigenlijk alleen een optie hiervoor. Vooral Last.FM wil ik toch wel graag kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enig idee waar je nog meer de 16GB (Samsung Galaxy S Vanilla Mystery Land 16GB - sku51400024) versie kan kopen? Heb nu via google 2 echte resultaten gezien. (Ik heb momenteel al een contract bij Vodafone en bij het verlengen kan ik dus niet de 16GB versie kiezen)

http://www.telefoonkopen.nl/telefoonkopen/aktie/Samsung+Mysterland.htm

http://www.vodafone.nl/shop/telefoon/Telefoons/cat16170003/Samsung-I9000-Galaxy-S-Vanilla-Mystery-Land-/sku51400024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-08 16:05
Voor de mensen die problemen hebben met hun GPS-fix. Ik heb dit gedaan en werkt nu als een trein.
Disable ‘Use Wireless Networks’ under Settings —> Location and Security.

Go into LbsTestMode (*#*#1472365#*#*)

Go to Application Settings

Enable MS-Based Mode

Increase Accuracy to 100

Leave the rest stock

Return to the main LbsTestMode menu

Go to SUPL/CP Settings

Select the Serve FQDN Type drop down menu
Hit AUTO Config
Exit to the dialer and reboot your Vibrant twice for good measure.
Bron is Androidspin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Is samsung nou eigenlijk al aan een firmware update aan het werken om die lag te fixen? Ik heb geen zin om te rooten en begin me er steeds meer aan te ergeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:07
Welke lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 14:33:
Enig idee waar je nog meer de 16GB (Samsung Galaxy S Vanilla Mystery Land 16GB - sku51400024) versie kan kopen? Heb nu via google 2 echte resultaten gezien. (Ik heb momenteel al een contract bij Vodafone en bij het verlengen kan ik dus niet de 16GB versie kiezen)

http://www.telefoonkopen.nl/telefoonkopen/aktie/Samsung+Mysterland.htm

http://www.vodafone.nl/shop/telefoon/Telefoons/cat16170003/Samsung-I9000-Galaxy-S-Vanilla-Mystery-Land-/sku51400024
Deze kan je bij online verlengen niet kiezen, maar gewoon ff de klantenservice bellen en dan komt dit wel goed. Zo heb ik het ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
HellBeast schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 13:54:
[...]

Ik doe een gok : ES File Explorer ? :9 (gratis!)
Dat programma werkt inderdaad geweldig! Bedankt voor de tip _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
floriske.nl schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 13:51:
[...]

Draai Launcherpro in plaats van de standaard launcher, maar gebruik wel de standaard Samsung iconen.

Voor de app drawer heb ik het "applicaties" icoontje zelf nagemaakt zodat ook deze de oorspronkelijke Samsung looks heeft.

De bluetooth switch etc. zijn van de Switchpro widget
welke klok widget is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannes_
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik heb de fw geflasht naar JM2 (met de samset 1.7 rom), maar nu krijg ik steeds 2 notificaties voor berichten. 1 van handcent, en 1 van de gewone berichten app. Normaalgezien moet je gewoon notificaties uitzetten bij de berichtenapp, maar de berichtenapp staat niet in de drawer en ook bij toepassingen in het instellingenmenu vind ik hem niet. Als ik die notificatie van de berichten app open kom ik wel in de applicatie, maar niet in het 'hoofdmenu' van waaruit ik dan de instellingen kan openen. Iemand enig idee hoe in dat hoofdmenu te komen, of om het eventueel helemaal te verwijderen mbv van adb ?

EDIT: Ik heb om een nieuw icoon op de dock van launcherpro te plaatsen bij toepassingen toch 'berichten' kunnen kiezen en nu kom ik wel in het hoofdmenu! Solved dus.

[ Voor 12% gewijzigd door Hannes_ op 05-08-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
floriske.nl schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 15:05:
[...]

Deze kan je bij online verlengen niet kiezen, maar gewoon ff de klantenservice bellen en dan komt dit wel goed. Zo heb ik het ook gedaan.
Of ff de Vodafone winkel in gaan. Verlengen en ga met het toestel (16GB) naar buiten. Geen bijbetaling.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomasthomas schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 14:37:
Is samsung nou eigenlijk al aan een firmware update aan het werken om die lag te fixen? Ik heb geen zin om te rooten en begin me er steeds meer aan te ergeren..
Bezoekje aan Samsung
http://www.sigridschrijft...-samsung-met-de-galaxy-s/

http://www.sigridschrijft...ng-galaxy-s-video-review/

Dus als het goed is word het denk ik wel gefixt
Verder zal deze update beschikbaar zijn in september
en dan denk ik wel dat het gefixt is

Verder zoals je kan lezen zal in Belgie de nieuwe update al standaard vanaf julie/Augustus geleverd worden waar er dus minder/geen lag meer zal zijn

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
Mijn dank is groot.. Ga is even kijken of ik het wat vind.. Ziet er wel netjes uit, vind alleen het samsung menu met apps dat je net als een iphone opzij kan sliden beter.. Is daar een optie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
ik had 2 vragen betreft de galaxy:

is er een mogelijkheid het homescreen als middelste screen te hebben ipv het eeerste, dus het meest linkse. dus dat je home screen nr 4 is van de 7.

wanneer wordt android 2.2 froyo geleverd? word die dan geleverd bij alle galaxy's die dan gekocht worden in de winkel? kun je android 2.2 ook gratis downloaden als die uit is en je hebt de galaxy al??

ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

is er een mogelijkheid het homescreen als middelste screen te hebben ipv het eeerste, dus het meest linkse. dus dat je home screen nr 4 is van de 7.

wanneer wordt android 2.2 froyo geleverd? word die dan geleverd bij alle galaxy's die dan gekocht worden in de winkel? kun je android 2.2 ook gratis downloaden als die uit is en je hebt de galaxy al??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtreem2000
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-02-2024
Rickstah schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:52:
Ik gebruik de Galaxy samen met mijn zakelijke Exchange account en mijn persoonlijke Gmail account.
Wanneer ik vanaf mijn Exchange account een mailtje stuur naar een willekeurig e-mail adres komt deze bij de andere partij in onleesbare tekens binnen.

Vanaf het Gmail account heb ik hier geen last van.

Als test heb ik toen een HTC HD2 gepakt, hier mijn Exchange gegevens ingevoerd en vervolgens komt het verstuurde mailtje gewoon wel leesbaar aan.

Iemand die hier mee bekend mee is? op de Exchange 2003 SP2 server is in de Event Viewer niks vreemds te zien.
Ter info: Wij draaien ook nog op Exchange 2003 SP2.
Mailtjes komen gewoon duidelijk leesbaar aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtreem2000
Heeft er iemand al MMS kunnen ontvangen met Vodafone?
Alle instellingen een paar keer nagekeken, maar het nog niet werkend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:25:
Hallo,

2 tips:

1: LauncherPro
2: dit topic lezen :X
Xtreem2000 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:42:
2 aparte apn's aanmaken, eentje voor internet en eentje voor mms, de instellingen heb ik een paar pagina's terug gepost.

floriske.nl in "Samsung Galaxy S (i9000) [Deel 3]"

[ Voor 38% gewijzigd door floriske.nl op 05-08-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtreem2000
floriske.nl schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:43:
[...]

2 tips:

1: LauncherPro
2: dit topic lezen :X

[...]

2 aparte apn's aanmaken, eentje voor internet en eentje voor mms, de instellingen heb ik een paar pagina's terug gepost.

Weet ik ook al geprobeerd, ik maak alleen gebruik van office.vodafone.nl (zakelijke gebruiker).
Zal het nogmaals testen met deze instellingen, gisteren avond bezig geweest met firmware's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Xtreem2000 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:50:
[...]

Weet ik ook al geprobeerd, ik maak alleen gebruik van office.vodafone.nl (zakelijke gebruiker).
Zal het nogmaals testen met deze instellingen, gisteren avond bezig geweest met firmware's :)
Vodafone geeft op hun site ook nog specifieke settings voor je berichten applicatie aan:
De mms-instellingen

* Druk op de Menu-toets en kies 'Messaging'
* Druk op de Menu-toets en kies 'Settings'
* Scroll naar 'MMS settings'
o Delivery reports: aanvinken
o Read reports: optioneel
o Auto-retrieve: aanvinken
o Roaming auto-retrieve: optioneel
* De 'Notification settings' kunnen naar eigen wens ingesteld worden
* Keer terug naar het hoofdmenu
Misschien dat "auto retreive" uit staat (automatisch ophalen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtreem2000
floriske.nl schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:55:
[...]

Vodafone geeft op hun site ook nog specifieke settings voor je berichten applicatie aan:

[...]

Misschien dat "auto retreive" uit staat (automatisch ophalen)?
Alle instellingen staan goed!
Net een test MMS ontvangen van 7874, waarin staat dat ik naar www.vodafone.nl/mms moet gaan.
Ikke niet meer snappen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Xtreem2000 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:42:
Als je instellingen goed staan (en dat is normaal als je ze laat verzenden naar je telefoon):
Gewoon eerst zelf met je telefoon (met Voda sim) een mms sturen naar iemand.
Dan weet de server dat je mms kan zenden/ontvangen en kan je zelf ook mms ontvangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:25:
Download Launcher Pro, daarmee kan het, superprog! Freewareversie doet het al prima maar voor 3 dollar registreren kan ook geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 14:00
tweak_master schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 09:07:
[...]

[...]

[...]

Om even hierop terug te komen, ik heb weer iets raar meegemaakt ivm m'n batterijgebruik.
Gisteren m'n Galaxy S aangezet om 7u 's morgens en na een hele dag standby gestaan te hebben, enkele sms'jes en wat gebeld had ik 12 uur later nog een dikke 90% batterij over. Na een hele avond uren intensief gebruik, filmpjes en internet had ik nog steeds zo'n 50% over!
Vandaag zet ik gewoon aan na een hele nacht opladen (apparaat stond uit hiervoor), en laat 'm gewoon standby staan. Ik kom op m'n werk aan en... 10% batterij gevreten met niets doen!? Ik heb de taskkiller op "agressive" staan, waardoor er max 2 applicaties lopen in de achtergrond en toch lijkt die batterij plots leeg te lopen vandaag, in schril contrast met gisteren.. Wifi aan, bluetooth en gps staan uit. Heeft niemand last van zo'n "wispelturige" batterij? Of iemand een idee wat hier toch aan de hand is?
Ik had vanmorgen (voor het eerst) ook last van wat "wispelturig" batterij-gedrag. Ik had het apparaat nog ruim voldoende op spanning zitten voordat ik ging slapen (70% ofzo) en na een kort nachtje was het opeens 22%. "Mobiel standby" nam een buitenproportioneel grote hoeveelheid van het batterijgebruik in beslag. Toen ik een anderhalf uur later even wat dingen wilde checken was hij al uit gevallen, ik wilde ik em aanzetten en kreeg een melding dat de batterij leeg was en dat ik moest laden. Thuis aan de lader gaf hij meteen aan dat hij al voor 25% opgeladen was (?!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiazi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-10-2016
bart_wbd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 14:33:
Voor de mensen die problemen hebben met hun GPS-fix. Ik heb dit gedaan en werkt nu als een trein.

Go into LbsTestMode (*#*#1472365#*#*)

Go to Application Settings
Enable MS-Based Mode
Increase Accuracy to 100
Leave the rest stock
Return to the main LbsTestMode menu
Go to SUPL/CP Settings
Select the Serve FQDN Type drop down menu
Hit AUTO Config
Exit to the dialer and reboot your Vibrant twice for good measure.

Bron is Androidspin
Kan iemand die dit geprobeerd heeft zijn ervaringen ff delen. Dank uuu

[ Voor 35% gewijzigd door Tiazi op 05-08-2010 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 11:09
Vandaag mijn galaxy S ontvangen!

Het eerste probleempje waar ik echter al direct tegen aan loop is de verbinding. Ik krijg alleen maar een G in beeld, en volgens mij is dat GPRS. 3G of ander spul krijg ik niet.

Zal wel aan de instellingen liggen. Ik heb KPN. iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
SuperKris schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 19:41:
Vandaag mijn galaxy S ontvangen!

Het eerste probleempje waar ik echter al direct tegen aan loop is de verbinding. Ik krijg alleen maar een G in beeld, en volgens mij is dat GPRS. 3G of ander spul krijg ik niet.

Zal wel aan de instellingen liggen. Ik heb KPN. iemand tips?
Als het aan de instellingen ligt, pas ze dan aan. We verwachten op GoT wat meer eigen inzet dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 17:47:
[...]

Download Launcher Pro, daarmee kan het, superprog! Freewareversie doet het al prima maar voor 3 dollar registreren kan ook geen kwaad.
waar doe ik dat downloaden en registreren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 11:09
RoD schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 19:43:
[...]

Als het aan de instellingen ligt, pas ze dan aan. We verwachten op GoT wat meer eigen inzet dan dit.
Zo ver was ik al hoor. Op de website va kpn staat niet duidelijk hoe ik het moet doen op de Galaxy S, maar er staat wel hoe het met de Galaxy (zonder s dus) moet. ik heb alle stappen gevolgd, maar zonder resultaat.

Na opnieuw opstarten had ik een half minuutje een 3g icoontje, maar dat was weer snel weg.

[ Voor 12% gewijzigd door SuperKris op 05-08-2010 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Xtreem2000 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 17:09:
[...]

Alle instellingen staan goed!
Net een test MMS ontvangen van 7874, waarin staat dat ik naar www.vodafone.nl/mms moet gaan.
Ikke niet meer snappen :|
Ik ben weer 'n stapje wijzer geworden (kan je probleem reproduceren iig).

Ondanks dat je internet apn eigenlijk los zou moeten staan van je mms apn is het bij mij zo dat ik geen mms kan verzenden en ontvangen als ik bij de internet instellingen geen "internet + mms" invul als apn type.

Verder heb ik alle instellingen exact ( incl. Profielnamen) staan zoals in mijn eerdere post (zal deze ook meteen aanpassen)

@pieter007: kom op zeg! Zo'n toestel aanschaffen, maar zelf niet eens iets simpels en essentieels als de market uit kunnen vogelen :? Sorry, maar je mag je eerst wel eens iets meer verdiepen in je toestel en Android!

[ Voor 19% gewijzigd door floriske.nl op 05-08-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Laatst online: 23-06 06:25
bart_wbd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:00:
Ik heb een klein probleem met mijn zeer gewaarde galaxy S.

Zodra ik een app als Apndroid, apnswitch of zoiets dergelijks installeer. En wifi uitzet en apn ook.
Heb ik, zoals het hoort, geen internet connectie. Zet ik dan apn weer aan. Kan ik gewoon weer goed internetten via APN. Zet ik daarna wifi aan. Kan ik gewoon netjes via wifi internetten. Alleen dan komt het. Zet ik wifi uit apn aan dan kan ik opeens niet meer via apn internetten. ik moet dan de app verwijderen, apn settings resetten en dan pas kan ik weer apn gebruiken. Iemand hier ook last van en iemand misschien een oplossing?
Ik heb het zelfde probleem, echter ik her start de telefoon om weer verbinding te kunnen krijgen.wifi doet het overigens wel als ik die weer op nieuw start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 19:44:
[...]

waar doe ik dat downloaden en registreren???
Let me Google that for you!, zo te zien de tweede hit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Of gewoon zoeken op het woord "download" in dit topic :+

:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
Tiazi schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 18:24:
[...]

Hij heeft bij mij een fix in ongeveer een halve minuut waar die daarvoor er 2-4 minuten over deed. Ook in een gps test app geeft hij meerdere fixes aan.. Werkt erg goed dus voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtreem2000
Verkeerd topic.

[ Voor 88% gewijzigd door Xtreem2000 op 05-08-2010 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
  • Laatst online: 07-02 13:25
Tiazi schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 18:24:
[...]

Misschien dat er ook even een linkje gegeven kan worden naar de bron, dat scheelt een hoop zoekwerk en misschien worden daar ook al wat ervaringen gepost de handig zijn.

Ik heb deze week het onderstaande geprobeerd. Ik heb net 50km met mobile maps (laatste versie) gereden met nul (0) problemen. Dat was voor het eerst en ik heb eerst GPS Status aangezet tot ik een aantal fixes had.

•Step 1 -- Open menu > settings > Location & Security. Uncheck the box next to "Use Wireless Networks"
•Step 2 -- Open the dialer (the phone button) and enter the following: *#*#1472365#*#* . Then press "send" to open the Vibrant's LbsTestMode menu.
•Step 3 -- In the LBSTestMode menu, press “Application Settings” and change “Operation Mode” to “MS Based.”
•Step 4 -- In the LBSTestMode menu, find “SUPL/CP Settings” and change the SERVER & PORT to supl.google.com and port 7276 (DO NOT use www. in front of supl !)
•Step 5 -- Reboot your phone.
•Step 6 -- Open menu > settings > Location & Security. Check the box next to "Use Wireless Networks"
If you want to reverse these changes, the original specs are:

Operation Mode: Standalone
SERVER: www.spirent-lcs.com
PORT: 7275

Hoop dat jullie ook geluk hebben hiermee. De terugweg reed ik op Google Nav. maar die kon ineens niet meer de route opzoeken omdat mijn internetverbinding weg was? Het laatste ga ik nu maar weer 's uitzoeken en jullie horen nog.

Grtz,
JP

Edit: Toevalligerwijs hetzefde probleem als hierboven met APNandroid. Goed dat ook dit op dezelfde pagina terug te vinden was zeg..

[ Voor 3% gewijzigd door jpvaneijk op 05-08-2010 23:15 ]

´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:00:
met de update die ik heb gedaan is het geluid harder tijdens gespreken. zo uit de doos was die in het begin erg onduidelijk en kon ik mensen slecht verstaan . Ik heb jp3 2.2 froyo erop staan en dat is een stuk beter
ik heb alleen geupdate naar jp3 en het geluid is inderdaad verbeterd.
Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.