Cyberpope schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 19:09:
[...]
Echter ik krijg het idee dat ik hier op een fan-boy forum ben, waarbij enige kritisch geluid meteen wordt afgedaan als onzin "want ik heb er geen last van", terwijl de geluiden dat het wel een issue is steeds meer worden. ZDnet heeft er al over geschreven en engadget. Ook Clover in de UK heeft aangegeven dat er een issue is.
Gast, daar ga je weer... Je geeft een hele hoop nuttige informatie, geeft knelpunten netjes aan en dan moet er altijd weer een rant komen. Hou het lekker informatief, daar zijn we veel meer mee geholpen.
Het feit dat er toestellen zijn die wellicht betere overall resultaten neerzetten zegt geen reet. Je geeft hier zelf al aan dat een 3GS ook een zwakker gps zou hebben. Waarom hou je ditzelfde betoog dan ook niet in het iPhone topic ? Het is en blijft in de basis een telefoon. Voor elke functie die daar aan toegevoegd is zijn er betere standalone producten, dat geldt voor de gps, voor de camera, voor het kompas, voor de radio etc. Als je een fanatieke hardloper bent dan ben je veel beter af met een mooi sportinstrumentje die voorzien is van allerlei software om jou precies te laten zien waar je bent geweest, hoe hard je gelopen hebt en weet ik veel wat voor statistieken. Voor de (hobby)fotograaf is een spiegelreflex met tig lenzen veel beter dan een telefoon.
Daarbij wordt het toestel ook helemaal niet verkocht met de intentie je een sportinstrument te bieden.
Dat toestel van 500 Euro bestaat uit veel meer dan de gps, dat daar meer van verwacht wordt dan wat er geboden wordt ligt ook deels aan de verwachting van mensen. Als je een telefoon puur uitzoekt op het kunnen bijhouden van bijvoorbeeld sportstatistieken dan ben je naar mijn mening gewoon niet slim bezig, er zullen sowieso maar weinig toestellen zijn die echt aan die eis kunnen voldoen en die hebben op andere fronten misschien weer gebreken. Als je dit topic en het Android software topic een beetje doorleest dan zie je ook dat een geweldige gps unit niet eens aangevuld kan worden met goede software omdat gewoon niemand de moeite heeft genomen dat te schrijven, over elk stukje software op dat specifieke gebied zijn er wel opmerkingen van diverse mensen.
Geef 300 Euro minder uit aan een instrument dat daarvoor bedoeld is en koop lekker een prepaid Nokia'tje om te kunnen bellen. TomTommetje erbij en je bent ook 500 Euro kwijt.
Het gros van de mensen zal het toestel puur gebruiken voor de zaken die ik noem, een beetje turn-by-turn, patsen met Skymaps en Layar, beetje geo-tagging en daar werkt het toestel meer dan voldoende voor, niet 'redelijk bruikbaar' maar gewoon goed. Ik heb op zat drukke verkeerspunten gestaan en ben vooralsnog altijd netjes de juiste kant op gestuurd. Ik ben nog niet in het water gereden, heb nog geen koeien doodgereden en ben bij 'nu rechtsaf' nog niet in de tuin van de buurman beland.
Nee, jij hebt geen enkel recht om kritisch te zijn, puur en alleen omdat ik dat zeg, lekker puh
Ik heb helemaal nooit ontkend dat er mensen zijn die problemen hebben. Veel problemen kunnen opgelost worden (danwel met flashen, danwel met advanced gps menu's en instellingen), sommigen niet. Ik zeg alleen dat er veel mensen zijn die
geen probleem hebben. Dat jij dat wel hebt vind ik ontzettend vervelend voor je, misschien moet je het toestel ter reparatie aanbieden of laten omruilen want dat is sowieso niet normaal.
Ik heb het gewoon over het bagataliseren van opmerkingen over een
wel goed werkende gps. Ik heb
wel een snelle en voor mijn gebruik nauwkeurige fix. Daarom vraag ik op welk front
ik nog kritischer moet zijn...
[
Voor 14% gewijzigd door
KneoK op 04-08-2010 19:40
]