Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:15:
Beste Tweakers,
Het gaat om een Nokia MIni N97 toestel. Het gaat om mijn beste vriendine,die in het mobieltje van dr vriend een verzonden bericht zag staan die ze niet leuk vond. Een hele discussie heeft ze nu met dr vriend. Dat hij dit bericht nooit heeft verzonden naar een 06 nummer. Alsook heeft hij het via msn,daar is ook een mail verzonden,waarvan hij aanheeft niets verzonden te hebben. En het op msn,volgens hem zou zijn,dat zijn computer is gehakt of een virus heeft,waardoor anderen kunnen inloggen en zijn mails beantwoorden.Wil mijn beste vriendin toch helpen.
Om even kort samen te vatten:
Een vriendin van je heeft een vriend. In de telefoon van die vriend staat een verzonden SMS en in zijn MSN mail staat een verzonden EMail. Beiden hebben een inhoud die je vriendin niet zo aan staat en vriendlief beweert slachtoffer te zijn van virus/hacken/blabla.
Onafhankelijk van de hele discussie of dit technisch mogelijk is, zou ik me eerst een afvragen:
- Hoe vaak gebeurt het dat er een SMS verzonden wordt zonder dat de eigenaar van de telefoon dat weet?
- Hoe vaak gebeurt het dat er een Mail verzonden wordt zonder dat de eigenaar van het adres dat weet?
- Hoe vaak gebeurt het dat 1 persoon binnen korte tijd "slachtoffer" is van beide voorvallen?
Heel eerlijk: Jij, en ook die vriendin van je, weet dat deze jongen de boel aan het belazeren is. De kans dat 1 van beiden voor komt is al klein, de kans dat beiden voor komen is zo minimaal dat het te verwaarlozen is. Hij liegt de hele zooi bij elkaar en alles wat je hier op Tweakers aan antwoorden gaat krijgen gaat dat niet veranderen.