[Samsung Galaxy S] Rooten, Custom ROM's & Firmware Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 38 Laatste
Acties:
  • 284.128 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Bij dat flashen is die rootflash nodig om de lagflash te kunnen doen?
Wat doet die rootflash nu eigenlijk precies ? Nadelen ?

Als de froyo 2.2 uitkomt zitten dit soort verbeteringen daar dan gelijk in , of moet je alles wee opnieuw doen ?

Merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ps Hoe kan het trouwens dat de galaxy maar op 800 mhz draait?Was toch een 1000mhz toestel.
Of moet je dat ook zelf instellen ?

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Je telefoon moet geroot zijn of er zijn lagfix inclusief root en ik heb net een twitter bericht gehad dat er nieuwe 2.2 firmware vandaag uitgebracht zal worden dus ben benieuwd

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 23:30

Fixer

FP ProMod
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 00:11:
Ps Hoe kan het trouwens dat de galaxy maar op 800 mhz draait?Was toch een 1000mhz toestel.
Of moet je dat ook zelf instellen ?

Greetz
De processor verhoogd/verlaagd zijn frequentie naarmate hij iets te doen heeft of niet. Als hij op standby staat, verlaagd hij de frequentie naar 100MHz (dacht ik). Als hij vervolgens meer power nodig heeft, zal hij de frequentie verhogen (naar bijv. 400, 800 of misschien zelfs 1000MHz, als dat nodig is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
DJkim schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 00:31:
Je telefoon moet geroot zijn of er zijn lagfix inclusief root en ik heb net een twitter bericht gehad dat er nieuwe 2.2 firmware vandaag uitgebracht zal worden dus ben benieuwd
Helemaal niet voor de galaxy hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
TripleQ schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 00:49:
[...]

Helemaal niet voor de galaxy hoor ;)
Ik denk dat hij xda bedoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

ja het was voor een tablet, btw batterij na intensief gebruikt (1 uur film kijken enzovoort) te hebben, is mijn batterij nog 70%, beter eigenlijk

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 10:25
Addiction schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:25:
Interessante step by step tutorial:

How to root Galaxy S
How to fix lag on Galaxy S

Heel erg goed uitgelegd, je kan eigenlijk amper iets fout doen :)
Ziet er allemaal erg simpel uit inderdaad. Alleen heb ik er nog wel een vraag over:

Behoudt je alle data op de internal SD card? Of formatteert die lagfix alles?

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Michaelg schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 12:35:
[...]

Ziet er allemaal erg simpel uit inderdaad. Alleen heb ik er nog wel een vraag over:

Behoudt je alle data op de internal SD card? Of formatteert die lagfix alles?
Nee, de beide sd-kaarten (intern/extern) gebeurd niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ik krijg men Galaxy S maar niet in recovery mode...

Volume up + menu + powerknop inhouden tot het Galaxy logo verschijnt maar dan start ie altijd gewoon op..

Wat doe ik mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Laatst online: 17-09 15:51

How to root Galaxy S

Ik heb sinds een week Android, dus ben redelijk nieuw (uiteraard aardig ingelezen).
Eerst dacht ik dat ik die lag niet zo erg vond en wel kon wachten op de froyo update...
Maar helaas, ik heb toch die lag fix gedaan, wat super goed werkt, alleen dat mijn boot screen gesloopt was...
Gezien ik op internet geen oplossing kon vinden ben ik zelf maar aan het snuffelen gegaan.

Wat blijkt nu, door die fix word je playlogos1 aangepas zodat hij eers een .SH file aanroept en daarna playlogosnow aanroept...
playlogosnow zou een copy moetten zijn van de originele playlogos1, maar blijkt een copy te zijn van de nieuwe playlogos1... wat dus zou resulteren in een loop, als playlogos1, playlogosnow aanroept die daarna zichzelf aanroept.... (linux zal dat wss niet toestaan gelukkig)
Dus even met adb een firmware gemount en de originele playlogos1, gerenamed naar playlogosnow en gecopyeert naar /system/bin met 'android mate' (een root explorer)

Heb hem maar meteen even geüpload voor mensen met hetzelfde probleem.
Fix boot screen after one click lag fix:
1: Download playlogosnow http://www.megaupload.com/?d=M1N9RFMM
2: zet hem op je interne sd
3: verplaats hem met een root manager naar /system/bin
4: reboot

Voor de rest weet ik helemaal niet wat ik doe, want het is nog vrij nieuw voor me maar dit werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09 20:47

WTM

Ik heb geprobeerd wat 'ingebouwde apps' te verwijderen - telefoon is geroot - maar krijg 't niet voor elkaar. Ik mag het betreffende bestand niet deleten (system/apps). Ik gebruik Astro ervoor moet ik een ander programma proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
@WTM, mij is het gelukt met android mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
WTM schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:49:
Ik heb geprobeerd wat 'ingebouwde apps' te verwijderen - telefoon is geroot - maar krijg 't niet voor elkaar. Ik mag het betreffende bestand niet deleten (system/apps). Ik gebruik Astro ervoor moet ik een ander programma proberen?
Doe je dit met adb? (of de terminal op de telefoon zelf)
Vergeet je dan niet "su" in te tikken om root te worden.

Edit...niet goed gelezen, je gebruikt dus Astro

[ Voor 5% gewijzigd door TripleQ op 15-08-2010 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
WTM schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:49:
Vreemd, ik gebruik root explorer en kan zo in de system map. Vervolgens ga ik naar de apps. Dan kijk ik wat ik wil verwijderen. bv. layer. Hou deze wat langer vast todat het verwijder menu opkomt. Daarna delete en de apk is weg. Dit herhaal ik met de obex. Daarna is het programma icoon weg uit mijn toepassingen.
In de Titanium backup staat er zelfs een streep door.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Embryo1 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:25:
[...]

Vreemd, ik gebruik root explorer en kan zo in de system map. Vervolgens ga ik naar de apps. Dan kijk ik wat ik wil verwijderen. bv. layer. Hou deze wat langer vast todat het verwijder menu opkomt. Daarna delete en de apk is weg. Dit herhaal ik met de obex. Daarna is het programma icoon weg uit mijn toepassingen.
In de Titanium backup staat er zelfs een streep door.
Niks vreemds aan toch... Astro kan geen root rechten krijgen, en root explorer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regtur75
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-11-2021
Hoi gasten

Heb jp3 geflashed vanwege een conlfict met 2 verschillende lagfixes.

SGS ziet er soepel uit maar herkent geen SIM kaarten meer.

Bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 16:48

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:22:
Hoi,

ik krijg men Galaxy S maar niet in recovery mode...

Volume up + menu + powerknop inhouden tot het Galaxy logo verschijnt maar dan start ie altijd gewoon op..

Wat doe ik mis?
Waarschijnlijk de knopjes te vroeg loslaten. Hou alledrie de knopjes vast totdat het logo verschijnt en laat dan alleen de powerknop los en houdt home en vol up nog even vast, dan zie je vanzelf een menu verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toettoetdaan schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:46:
[...]

Ik heb sinds een week Android, dus ben redelijk nieuw (uiteraard aardig ingelezen).
Eerst dacht ik dat ik die lag niet zo erg vond en wel kon wachten op de froyo update...
Maar helaas, ik heb toch die lag fix gedaan, wat super goed werkt, alleen dat mijn boot screen gesloopt was...
Gezien ik op internet geen oplossing kon vinden ben ik zelf maar aan het snuffelen gegaan.

Wat blijkt nu, door die fix word je playlogos1 aangepas zodat hij eers een .SH file aanroept en daarna playlogosnow aanroept...
playlogosnow zou een copy moetten zijn van de originele playlogos1, maar blijkt een copy te zijn van de nieuwe playlogos1... wat dus zou resulteren in een loop, als playlogos1, playlogosnow aanroept die daarna zichzelf aanroept.... (linux zal dat wss niet toestaan gelukkig)
Dus even met adb een firmware gemount en de originele playlogos1, gerenamed naar playlogosnow en gecopyeert naar /system/bin met 'android mate' (een root explorer)

Heb hem maar meteen even geüpload voor mensen met hetzelfde probleem.
Fix boot screen after one click lag fix:
1: Download playlogosnow http://www.megaupload.com/?d=M1N9RFMM
2: zet hem op je interne sd
3: verplaats hem met een root manager naar /system/bin
4: reboot

Voor de rest weet ik helemaal niet wat ik doe, want het is nog vrij nieuw voor me maar dit werkt :)
Ik ben best een leek, maar ik denk dat ik hetzelfde probleem had en zou graag dus iets meer duidelijkheid hebben of dat ook daadwerkelijk zo was:).
Ik had firmware geinstalleerd, en daarna geroot met die door jou gequote links. Dat ging allemaal goed.
Toen ging ik die lagfix doen met dat CRM programmaatje, maar als ik daarna rebootte, ging het bij dat S logo de mist in en deed hij in mijn ogen niks meer.

Heb ik dan iets fout gedaan (aangezien anderen het volgens mij wel gewoon lukt), of is dit alleen te fixen door jouw manier?

Overigens had ik dit probleem niet toen ik die lagfix deed op de stockfirmware, maar alleen toen ik JM2 en 5 ging proberen.

Nu draai ik JM2 zonder lagfix, en aangezien ik stockfirmware met lagfix heb gehad wat gigantisch veel sneller was, zou ik graag wat feedback willen hebben:D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Regtur75 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 17:36:
Hoi gasten

Heb jp3 geflashed vanwege een conlfict met 2 verschillende lagfixes.

SGS ziet er soepel uit maar herkent geen SIM kaarten meer.

Bekend probleem?
Nee, zit die er wel goed in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regtur75
tuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Nou je zou ze de kost moeten geven die ze allemaal verkeerd erin doen. Met het hoekje aan de andere kant etc....Gaat gewoon bij de galaxy.

Heb je de telefoon niet gewoon op flightmode staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regtur75
Nogmaals geflashed.

Sim wordt weer herkend!

[ Voor 87% gewijzigd door Regtur75 op 15-08-2010 18:43 . Reden: werkt weer! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Kies hoef je idd alleen maar te installeren, zodat je de juiste drivers hebt om met Odin te werken.

Welk bestand heb je precies geflasht? En heb je dan alle 3 de opties geflasht?
PDA/MODEM/CSC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Laatst online: 21-09 20:47

WTM

Toettoetdaan schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:50:
@WTM, mij is het gelukt met android mate
Thanks met Android Mate werkt het wel goed. (die vraagt ook op superuser access)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Er wordt ook aangeraden dat je Sim+Mini SD eruit haalt voordat je gaat flashen.

Als je simkaart niet meer herkend wordt, dan maar nog een keer flashen met repartition aan.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tyfzooi, Ik wil MJ5 er op gooien (MJ2 draait nu), maar dan wil ie niet rooten. Update.zip en BusyBox 1.17 zijn ingestalleerd, maar dan begint one click lagfix te meuren dat ik de update.zip procedure opnieuw moet uitvoeren.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casapira
  • Laatst online: 28-08 14:36

casapira

The truth is in me.

How to root Galaxy S

Erg makkelijk zo.
Heb hem vandaag via deze methode geroot en gelagfixed (wat een woord..). Dit in combinatie met de upgrade naar JM5 (methode uit de topicstart), resulteerde voor mij in een Quadrant score van 2130 (was voorheen 912)

Ben helemaal blij. Swipe werkt nu ook (werkte niet bij mijn shipped I9000XXJF3)

Gelijk even mijn Fair use policy vodafone abbonement veilig gesteld, snel afgesloten voor 6 september.. TOP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49
Heb vandaag maar is de prerooted versie van jp3 erop gezet met one click lag fix. De quadrant score is niet heel indrukwekkend ~1850 maar qua gevoel is ie veel sneller in vergelijking met jm5. ik heb verschillende dingen opgemerkt.

-nieuwe youtube app met grote HQ knop
-galaxy s start veeeel sneller op
-usb massaopslag is nu duidelijk met fullscreen met koppelen
- rotation lock in statusbalk menu
-vernieuwde videospeler met betere lay-out
en nog wat kleine dingetjes

vind het een erg fijne firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werken gameboid/psx4droid nog met de jp3? Bij mij liepen ze vast met JP2 na het selecteren van de rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
@ pietaz
Had gewoon de originele JF3 firmware.
Na die lag fix starte hij ook niet meer op, na een factory reset en lang wachten wel.
(dan moet je even testen of je lagfix wel al werkt, anders moet je hem opnieuw doen....)
Na factory reste is hij nog steeds rooted, en komt je boot screen niet terug maar hij start iig.
Daarna kun je je boot screen fixen...

Dus in het kort:
-lag fix doen
-eventuele factory reste als het mislukt (verlies je al je apps mee, je fotos enzo niet)
-weer lag fix doen indien nodig (ff testen met quadrant of je rond de 2k haalt)
-bootscreen fixen...

waarom het bij de een fout gaat en bij de ander goed weet ik niet, maar die goser in de video heeft er zelf ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Ik heb JM5 + Lagfix ext2 gedaan en dat gaf me 2247 punten :) Ik moet zeggen dat ext3 en ext4 bij mij niet wilde werken. Ik heb het gevoel dat deze laatste 2 nog experimenteel zijn vergeleken met ext2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03
Toettoetdaan schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 01:00:
@ pietaz
Had gewoon de originele JF3 firmware.
Na die lag fix starte hij ook niet meer op, na een factory reset en lang wachten wel.
(dan moet je even testen of je lagfix wel al werkt, anders moet je hem opnieuw doen....)
Na factory reste is hij nog steeds rooted, en komt je boot screen niet terug maar hij start iig.
Daarna kun je je boot screen fixen...

Dus in het kort:
-lag fix doen
-eventuele factory reste als het mislukt (verlies je al je apps mee, je fotos enzo niet)
-weer lag fix doen indien nodig (ff testen met quadrant of je rond de 2k haalt)
-bootscreen fixen...

waarom het bij de een fout gaat en bij de ander goed weet ik niet, maar die goser in de video heeft er zelf ook last van.
Bootscreen fixen hoe doe je dat?..Bij mij is de screen weg na een harde reset.

SamSet 1.9e draaien one-click boot+lagfix werkt nog steeds. Mooie en snelle rom..( beter dan standaard JM5)
Boot animatie fixed.. :)

@Deepbass909 Thanx voor je uitleg!!..

[ Voor 8% gewijzigd door silitek op 16-08-2010 13:04 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-06 20:21
Relief2009 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 06:17:
Ik heb JM5 + Lagfix ext2 gedaan en dat gaf me 2247 punten :) Ik moet zeggen dat ext3 en ext4 bij mij niet wilde werken. Ik heb het gevoel dat deze laatste 2 nog experimenteel zijn vergeleken met ext2.
Wil niet lullig doen, maar weet jij wel wat ext* is?

Je weet wel dat de kernel van android precies het zelfde is als die van bijvoorbeeld ubuntu en dat ubuntu standaard jaren al ext3 als filesystem heeft en dat ze volgens mij nu zelfs over zijn gegaan op standaard ext4 filesystem. Dus hoe kan nou dat een linux distributie dit als standaard gebruikt en jij roept experimental.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Laatst online: 07:24
arnoutzw schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:18:
Heb vandaag maar is de prerooted versie van jp3 erop gezet met one click lag fix. De quadrant score is niet heel indrukwekkend ~1850 maar qua gevoel is ie veel sneller in vergelijking met jm5. ik heb verschillende dingen opgemerkt.

-nieuwe youtube app met grote HQ knop
-galaxy s start veeeel sneller op
-usb massaopslag is nu duidelijk met fullscreen met koppelen
- rotation lock in statusbalk menu
-vernieuwde videospeler met betere lay-out
en nog wat kleine dingetjes

vind het een erg fijne firmware.
Nice, kan je ook even kijken of je nu wel kan kiezen wat er gesynchroniseerd moet worden in de contact app? En bij de agenda, is dan je gmail account als standaard ingesteld en niet 'mijn agenda'

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
@ HaTe

Daar is helaas niks aan veranderd :(

EDIT: Het sneller opstarten is helaas niet waar, net even met een stopwatch gemeten en kom toch nog rond de 47 sec.

[ Voor 56% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 16-08-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
zenica schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:58:
[...]

Wil niet lullig doen, maar weet jij wel wat ext* is?

Je weet wel dat de kernel van android precies het zelfde is als die van bijvoorbeeld ubuntu en dat ubuntu standaard jaren al ext3 als filesystem heeft en dat ze volgens mij nu zelfs over zijn gegaan op standaard ext4 filesystem. Dus hoe kan nou dat een linux distributie dit als standaard gebruikt en jij roept experimental.
Jezus Ik heb het niet over het bestandssysteem, ik heb het over de implementatie van de developer. Je kan support toevoegen voor ext3 en ext4, maar als het niet goed werkt werkt het niet.

Dont act smart.

En nu ontopic: zelf heb ik nooit het idee gehad dat de GS traag opstart? Vind het allemaal wel meevallen toch?

[ Voor 15% gewijzigd door Relief2009 op 16-08-2010 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:15

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

silitek schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 08:18:
[...]

Bootscreen fixen hoe doe je dat?..Bij mij is de screen weg na een harde reset.
Ik heb dat ook gehad. Dat komt doordat bij de 2de keer de lagfix uitvoeren het showlogosnow bestand overschreven wordt door de inhoud van showlogos1. Origineel is dit de opstartanimatie, maar bij de lagfix wordt het bestand vervangen door een klein script dat zorgt voor het starten van lagfix (er moet bij het opstarten namelijk het één en ander aan mappen gemount en gekoppeld worden, wat door het userinit.sh script geregeld wordt), waarna showlogosnow wordt aangeroepen.
Als je 2 keer de lagfix uitvoerd, wordt de 2de keer het showlogosnow bestand overschreven met de inhoud van het gewijzigde showlogos1 bestand (dus het opstartscript). Daarmee ben je het originele bestand (en dus ook de animatie) kwijt.

Een aantal dagen terug heb ik dat hier ook gepost, met het verzoek of iemand mij een origineel bestand kon sturen.

Via het MoDaCo-forum heb ik een kopie gekregen van het originele bestand (op deze pagina te vinden in een post van DistortedLoop), en die over het playlogosnow bestand op m'n telefoon gezet. Sindsdien werkt én de animatie weer en de lagfix.

Ik merk sowieso hier (no offence), maar ook op MoDaCo en XDA dat er mensen in de firmwares en het OS aan het rotzooien zijn die weinig tot geen kennis van Linux hebben, en daarmee soms dingen doen zonder dat ze eigenlijk snappen waar ze meebezig zijn. In de originele handleiding voor de lagfix die als basis voor de oneclick heeft gediend, staan bijv. een aantal dingen gewoon echt fout. Pas deze puntjes aan (ze staan hier al in een eerdere post van mij), en de fix werkt zonder problemen.

Dit zijn geen fouten in de gebruikte methode, maar puur fouten in het aanroepen van verkeerde commando's (die toevallig geen negatief effect hebben) of het gebruik van busybox waar dit niet nodig is (en dus eigenlijk vermeden moet worden).

Ik heb nog geen tijd gehad om eens in de update.zip bestanden te duiken, om te kijken hoe deze nou eigenlijk werken. Ik vermoed dat het opstart-animatie probleem namelijk vrij makkelijk te voorkomen is met een simpele if-then statement (als er een playlogosnow en userinit.sh bestaat, is de fix al uitgevoerd en moet niet zomaar playlogos1 over playlogosnow gezet worden, maar alleen playlogos1 overschreven worden. Maak hem wat netter door een file-size check op playlogosnow te doen (als > xxxkb dan niet overschrijven) en het is klaar. Maar nogmaals ik heb nog geen flauw idee hoe update.zip precies werkt, maar het is linux, dus ik vermoed dat het niet veel meer is dan een geautomatiseerd script met installeerbare bestanden, gezipt tot 1 bestand dat uitgevoerd wordt in een root-shell voor volledige systeem toegang).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
  • Laatst online: 30-06 20:21
Relief2009 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:29:
[...]

Jezus Ik heb het niet over het bestandssysteem, ik heb het over de implementatie van de developer. Je kan support toevoegen voor ext3 en ext4, maar als het niet goed werkt werkt het niet.

Dont act smart.
Je valt mij aan maar zegt nog steeds verkeerde dingen.
Developers implementatie?
Het is het zelfde implementatie voor iedereen, het is het zelfde kernel. Je doet nu lijken als of de ondersteuning voor ext in de kernel voor android special gemaakt moest worden, maar het is het zelfde implementatie als andere gebruiken. Dus als ubuntu het gebruikt waarom zou het ineens voor android buggy zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga over een paar minuten mijn galaxy S rooten + 2-3 lagfix van ryanZA installeren, ik ga ervan uit dat ik geen problemen ga ondervinden, al heb ik voor de zekerheid nog wel een paar vragen!

- Hoe reflash je je telefoon? Als het bijvoorbeeld dus toch wel misgaat en ik moet alles opnieuw doen.. (Korte rundown hierover zou welkom zijn)
- Ik heb gelezen dat je bootscreen weg gaat, ik heb de fix al gedownload, alleen moet ik nu nog een root manager? Wie weet een goede?

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:39
zenica schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:09:
[...]

Je valt mij aan maar zegt nog steeds verkeerde dingen.
Developers implementatie?
Het is het zelfde implementatie voor iedereen, het is het zelfde kernel. Je doet nu lijken als of de ondersteuning voor ext in de kernel voor android special gemaakt moest worden, maar het is het zelfde implementatie als andere gebruiken. Dus als ubuntu het gebruikt waarom zou het ineens voor android buggy zijn?
Waarschijnlijk bedoelt hij dat incombinatie met de controller van de samsung dit niet optimaal of 100% werkt voor een of andere reden. 't is niet zo zeer dat de ext3/4 code buggy is, maar als je ubuntu op de S zou draaien dat deze ook niet zou werken. Gaat niet zo zeer over de kernel met ext3/4 support maar het gebruik van de hw in de samsung drivers or w-e dat niet goed gaat vermoed hij.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relief2009 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 06:17:
Da's wel een beetje vaag.. Wát werkt er niet? Zijn het je userspace tools onder linux of werkt het onder android niet.. ext2, 3 en 4 werken allemaal volgens het principe blockdevice->filesystems en zijn allemaal al productie rijp. Als de filesystemen in de kernel zitten en de initrc is goed geconfigureerd, zou je geen verschil moeten merken qua implementatie.

Het kan op een aantal punten niet goed gaan, maar kan me niet voorstellen dat de implementatie op welk niveau dan ook experimenteel is tov. ext2.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-09 17:35
Ik snap niet zo goed waarom je de firmware zou moeten flashen eerlijk gezegd.. Ik bedoel samsung zal toch ook wel updates uitbrengen.. Of is dit anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Icekiller2k6 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:13:
[...]

Waarschijnlijk bedoelt hij dat incombinatie met de controller van de samsung dit niet optimaal of 100% werkt voor een of andere reden. 't is niet zo zeer dat de ext3/4 code buggy is, maar als je ubuntu op de S zou draaien dat deze ook niet zou werken. Gaat niet zo zeer over de kernel met ext3/4 support maar het gebruik van de hw in de samsung drivers or w-e dat niet goed gaat vermoed hij.
Hardware zal het probleem niet zijn. Op hardware gebied maakt het namelijk niet uit wel filesystem je gebruikt, hooguit dat de limieten van je filesystem te krap zijn (FAT16 ga je bijv. niet gebruiken voor je 16GB kaartje, want dan kan je maar 2 of 4 GB (afhankelijk van het specifieke OS) adresseren). Het kan wel zijn dat Android wat moeite heeft met ext3 of 4, al lijkt me dat ook weer sterk, want van buiten is ext2, 3 en 4 identiek, alleen de interne werking is anders. Tussen 2 en 3 is het verschil bijv. journaling, of te wel, een log die wijzigingen bijhoudt, zodat bij een beschadiging van het opslagmedium meer data gered kan worden.
Dit is een kernel aangelegenheid, dus een kernel met ext3 support moet dat gewoon kunnen. We kan journaling een verhoogde slijtage geven op het flashgeheugen, en ext4 ook, ten opzichte van ext2, maar ook dat zou zeker nu nog geen probleem mogen zijn, en pas over een jaar 3 à 4 tot effect kunnen leiden.

Als ext3 of ext4 niet lekker werkt, is de kans dat de fs-tools niet helemaal lekker zijn gecompileerd voor de ARM-architectuur, of dat er bij het compileren van de kernel iets fout gaat met de optimalisaties. Dat het op een pc (i386/i686/AMD64 arch) goed werkt, is geen garantie dat een stukje code ook goed compileerd voor een compleet andere architectuur. Bij invoering van de 64-bit OS-en heeft het ook meer dan een jaar geduurd (en in sommige gevallen is het nog steeds niet bug-vrij) om de broncodes en compileer opties goed naar 64bit gecompileerd/geport te krijgen. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit voor de ARM-architectuur nog veel meer speelt en de ontwikkelingen wat langzamer gaan (er wordt immers minder "algemene" software voor geschreven en gecompileerd).

Maar het Android platform is wel erg interessant. Ik ben zelf nog aan het zoeken naar een goede terminal om lekker achter de pc te kunnen rotzooien op de gsm. adb shell wil ik eigenlijk niet aan beginnen. Ik heb de handleiding voor Linux gezien om daar een adb-setup voor te creëren, en dat was zacht gezegd, nogal complex. In de Android Market heb ik inmiddels al een ssh-daemon gevonden (een ssh-server), zodat ik gewoon vanaf de commandline van mijn vertrouwde pc kan inloggen, met alle gemakken van een normaal keyboard en groot scherm. Alleen ben ik zelf nog een beetje huiverig om zomaar een ssh-server te installeren op een apparaat dat in werkelijke van allerlei netwerken komt, en daarmee een hoog hack-gevaar heeft. (zie wat er met de iPhones gebeurde die gejailbraked waren). Als ik niet 100% zekerheid heb dat ik de controle over een ssh-server heb en dat ik bepaal wie er in mag loggen, komt dergelijke software er nog niet op...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand in jp1, jp2 of jp3 ( dus de android 2.2 dev roms) ook aanwijzingen gezien betreft HDMI?

Bijvoorbeeld onder instellingen bij de weergave? en dan TV out?.. ik denk dat de nieuwe kabel namelijk pas werkt op android 2.2 (niet dat ik hem heb.. maar misschien ga ik hem bestellen via ebay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:01:
[...]

Als ext3 of ext4 niet lekker werkt, is de kans dat de fs-tools niet helemaal lekker zijn gecompileerd voor de ARM-architectuur, of dat er bij het compileren van de kernel iets fout gaat met de optimalisaties....

.... adb shell wil ik eigenlijk niet aan beginnen. Ik heb de handleiding voor Linux gezien om daar een adb-setup voor te creëren, en dat was zacht gezegd, nogal complex. In de Android Market heb ik inmiddels al een ssh-daemon gevonden (een ssh-server), zodat ik gewoon vanaf de commandline van mijn vertrouwde pc kan inloggen, .....
Je hebt op de telefoon geen fs tools meer nodig, je gebruikt de kernel module om te mounten en that's it. Dat zal het dus niet zijn...

En qua complexiteit van adb :? Onder windows is het USB drivers installeren, SDK installeren en "adb" intiepen,, Onder linux is het SDK installeren en adb intiepen.. Wat is daar complex aan? SSH is dan toch echt wel een stuk complexer heur, je kan er een 560 pagina dikke pil over schrijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 18:43
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 18:08:
Heeft er iemand in jp1, jp2 of jp3 ( dus de android 2.2 dev roms) ook aanwijzingen gezien betreft HDMI?

Bijvoorbeeld onder instellingen bij de weergave? en dan TV out?.. ik denk dat de nieuwe kabel namelijk pas werkt op android 2.2 (niet dat ik hem heb.. maar misschien ga ik hem bestellen via ebay)
Kan ik niet vinden, wel gewoon "TV Uit" met optie voor PAL/NTSC maar volgens mij is dat ook aanwezig in de 2.1 roms.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 21:13

lometje

Multimediant

Team-RiNo schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 22:53:
[...]

Kan ik niet vinden, wel gewoon "TV Uit" met optie voor PAL/NTSC maar volgens mij is dat ook aanwezig in de 2.1 roms.
Vermoedelijk zijn er geen instellingen voor omdat deze simpelweg niet nodig zijn met hdmi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Laatst online: 07:24
arnoutzw schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:09:
@ HaTe

Daar is helaas niks aan veranderd :(

EDIT: Het sneller opstarten is helaas niet waar, net even met een stopwatch gemeten en kom toch nog rond de 47 sec.
Damn.. Echt jammer. Op XDA zei iemand dat het wel veranderd was.. was misschien een andere build van froyo

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 22:11:
[...]

Je hebt op de telefoon geen fs tools meer nodig, je gebruikt de kernel module om te mounten en that's it. Dat zal het dus niet zijn...

En qua complexiteit van adb :? Onder windows is het USB drivers installeren, SDK installeren en "adb" intiepen,, Onder linux is het SDK installeren en adb intiepen.. Wat is daar complex aan? SSH is dan toch echt wel een stuk complexer heur, je kan er een 560 pagina dikke pil over schrijven..
Ik mag hopen dat je met fs-tools iets anders bedoeld dan ik... Zonder fs-tools kan je geen partitie meer formateren of checken (nee, die zit namelijk niet in de kernel).
Ik weet niet waar het met ext3 of ext4 fout gaat, vooral met ext3 lijkt het me eigenlijk sterk, dat type is al zo lang als ik me kan herinneren in gebruik, op de meest uiteenlopende platforms... Mijn popcornhour, die ook een ARM-proc heeft, gebruikt ook ext3 voor z'n interne harddisk, en dat loopt zonder problemen. Daarnaast is ext3 slechts een uitbreiding op het al werkende ext2 systeem en volledig backwards compatible...

Het gaat me niet over de complexiteit van een protocol, dat snap je hopelijk wel ;) Ik hou m'n linux-box graag zo schoon mogelijk en stap zo weinig mogelijk buiten m'n repository's (in mijn geval draai ik gentoo). adb vereist het één en ander aan custom software, terwijl er ook een SSH-oplossing voor de galaxy is, die onder linux out-of-the-box werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:59:
[...]

Ik mag hopen dat je met fs-tools iets anders bedoeld dan ik... Zonder fs-tools kan je geen partitie meer formateren of checken (nee, die zit namelijk niet in de kernel).
Boek gaat niet over het protocol, maar over configuratie van Secure Shell zoals de titel al vermoeden (Geloof het of niet ;)

Maar goed... Waar staan de ext4 userland tools? Ik kan enkel mkfs.ext2 vinden die géén support voor ext3 (journalling) heeft.
Het gaat me niet over de complexiteit van een protocol, dat snap je hopelijk wel ;) Ik hou m'n linux-box graag zo schoon mogelijk en stap zo weinig mogelijk buiten m'n repository's (in mijn geval draai ik gentoo). adb vereist het één en ander aan custom software
Custom software voor adb? adb vereist enkel... adb voor zover ik kan zien. Ik zou gewoon de SDK untarren, adb executable eruitplukken en de rest wegpleuren. Met adb kan je namelijk nog meer doen als enkel een shell openen. Geloof mij.. Er gaat meer buiten je repository om dan je wilt weten en deze enkele executable is dan goed te overzien.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
# ldd adb
    linux-gate.so.1 =>  (0x00fbe000)
    librt.so.1 => /lib/tls/i686/cmov/librt.so.1 (0x00cbc000)
    libncurses.so.5 => /lib/libncurses.so.5 (0x00680000)
    libpthread.so.0 => /lib/tls/i686/cmov/libpthread.so.0 (0x0051d000)
    libstdc++.so.6 => /usr/lib/libstdc++.so.6 (0x00ac1000)
    libm.so.6 => /lib/tls/i686/cmov/libm.so.6 (0x0041c000)
    libgcc_s.so.1 => /lib/libgcc_s.so.1 (0x00574000)
    libc.so.6 => /lib/tls/i686/cmov/libc.so.6 (0x00904000)
    /lib/ld-linux.so.2 (0x00a7e000)
    libdl.so.2 => /lib/tls/i686/cmov/libdl.so.2 (0x00e51000)

Offtopic: En ik ben erg benieuwd naar je opmerking "en in sommige gevallen is het nog steeds niet bug-vrij" in relatie tot 64-bit icm. ext4... Ik heb een groot aantal 64-bit linux installaties draaien die we naar ext4 willen tillen. Heb jij bronnen voor deze bug(s)?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2010 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Voor de geintersseerden die JP3 Firmware draaien...
In /System/App staat een installer voor flash 10.1, in de Market is hij enkel voor de N1 te vinden, maar blijkbaar heeft Samsung deze meegeleverd zonder het te installeren (test builds...)

Even je browser restarten, en je hebt volledige flash.

Al heb ik geen idee wat je er mee moet, want ik heb nog nooit flash gemist op me mobiele telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 17:03
Even een vraagje,

Als ik mijn telefoon op Kies aansluit en firmwire update doet zegt hij dat hij op JF3 draait en dat er geen andere versie beschikbaar is. Klopt dit? Want ik hoor dus wel van andere firmwire's maar die moet je er dus d.v.m. rooten opzetten? (dus die firmwire updates zijn nog niet officieel uit) Want ik snap het dan wel, maar ik wil eigenlijk alleen weten of JF3 de laatste ''kies firmwire'' update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

TripleQ schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:18:
Voor de geintersseerden die JP3 Firmware draaien...
In /System/App staat een installer voor flash 10.1, in de Market is hij enkel voor de N1 te vinden, maar blijkbaar heeft Samsung deze meegeleverd zonder het te installeren (test builds...)

Even je browser restarten, en je hebt volledige flash.

Al heb ik geen idee wat je er mee moet, want ik heb nog nooit flash gemist op me mobiele telefoon
Zou je die apk eens beschikbaar willen stellen, ik heb flash_for_2.1 draaiende op de standaard firmware maar de flash_checker op adobe.com geeft aan dat ik versie 9 draai en die geeft op sommige sites problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Alternativ op 17-08-2010 12:13 ]

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Alternativ schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:13:
[...]

Zou je die apk eens beschikbaar willen stellen, ik heb flash_for_2.1 draaiende op de standaard firmware maar de flash_checker op adobe.com geeft aan dat ik versie 9 draai en die geeft op sommige sites problemen.
Zal hem zo eens uploaden...
Hier geeft die checker van adobe aan dat ik 10.1.72.7 draai :9

[edit]
http://www.mediafire.com/?39bcegcxhhj1xa8
Hier heb ik hem neergezet..

Overigens lees ik nu dat je zegt "standaard firmware"...Hiermee bedoel je denk ik de stock 2.1 firmware van samsung? Denk niet dat deze apk je dan gaat helpen...Deze is gewoon voor Android 2.2 en volgens mij officieel van Adobe

[ Voor 26% gewijzigd door TripleQ op 17-08-2010 12:57 . Reden: linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

TripleQ schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:50:
[...]

Zal hem zo eens uploaden...
Hier geeft die checker van adobe aan dat ik 10.1.72.7 draai :9

[edit]
http://www.mediafire.com/?39bcegcxhhj1xa8
Hier heb ik hem neergezet..

Overigens lees ik nu dat je zegt "standaard firmware"...Hiermee bedoel je denk ik de stock 2.1 firmware van samsung? Denk niet dat deze apk je dan gaat helpen...Deze is gewoon voor Android 2.2 en volgens mij officieel van Adobe
Hmm, dan houdt het feest op, ik ben nog een beetje huiverig voor het upgraden van de firmware gezien dat Samsung Kies/bijbehorende driver de helft van de tijd niet werkt op win 7 64 bit, ene keer krijg ik wel connectie andere keer niet.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Tjah... Kies zelf werkt bij mij ook niet echt, maar ik gebruik het gewoon nooit.

Updaten doe je met Odin, en je ziet gewoon meteen als je het kabeltje erin doet dat die verbinding heeft.
Volgens mij zijn dus de drivers niet brak, maar Kies zelf.

Gebruik ook win7 64

[ Voor 4% gewijzigd door TripleQ op 17-08-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Een filmpje gemaakt Firmware JM5 met SamSet 1.9e + one-click root + lagfix..
Naar mijn mening mooiste en snelste ROM
Kwaliteit teruggebracht naar DVD...

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=u1oB3DovKpw%5D]

:)

[ Voor 3% gewijzigd door silitek op 17-08-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
iemand trouwens met jp3 gemerkt dat het contrast in de videospeler niet klopt. Wat echt zwart moet zijn is nu gewoon grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
silitek schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:42:

[video]

Welke weer app gebruik jij , ziet er slick uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmontel
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 14:58
Hallo beste mensen,

Ik vroeg mij af of er iemand is met een jp3 firmware en een score in Quadrant haalt van rond de 2200.
Ik heb op dit moment de JP3 firmware + rooted + CFLagFix-1.80 en ik haal een score van rond de 1800.

Ik hoor het graag.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Gmontel schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:00:
Hallo beste mensen,

Ik vroeg mij af of er iemand is met een jp3 firmware en een score in Quadrant haalt van rond de 2200.
Ik heb op dit moment de JP3 firmware + rooted + CFLagFix-1.80 en ik haal een score van rond de 1800.

Ik hoor het graag.

Bedankt!
Ik haal ook zoiets...1857 nu
Waarschijnlijk omdat dit geen officiele firmwares zijn, en bepaalde optimalisaties niet doorgevoerd worden.

We zullen het zien als er een firmware komt met JIT aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:28

How to root Galaxy S

Ik heb deze tutorials gevolgd, eerst geroot en daarna de LagFix1024 uitgevoerd.Dit ging allemaal vlot zonder problemen. M'n GS draait nu supersoepel en een quadrant-score van 2100+. Maar m'n batterij loopt nu ook even vlotjes leeg zonder enige activiteit! Ik heb m'n toestel laten leeglopen tot 'm uitviel, volgens diverse fora zou dit de batterij "resetten". Maar dit zonder resultaat.

Batterijverbruik:

Android systeem 32%
Weergave 25%
Mobiel standby 21%
Telefoon standby 15%
Android systeem 4%
Wifi 2%
Android core apps 2%.

Iemand hier ervaringen mee? M'n toestel hangt nu regelmatig aan de lader om de dag volledig door te komen.
Vb: van 87% naar 75% in 1 uur standby... help!

Ik draai stock-firmware I9000XXJF3 ECLAIR 2.1-update1, 3G af, wifi aan

[ Voor 3% gewijzigd door tweak_master op 17-08-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb n probleem en ben totaal niet technisch dus hoop dat een van jullie mij kan helpen met mn probleem!

mijn vriend wilde mijn galaxy s gaan rooten en we deden alles precies volgens dit filmpje:
YouTube: How to fix lag on your Samsung Galaxy S (easy, safe and quick)
alles ging perfect totdat we bij het punt aankwamen dat we naar het MCR Scripts moesten gaan.
zoals ze in het filmpje aangeven kan het lang duren voordat alles voltooid is maar ik ben bang dat wij te ongeduldig waren en toen we dachten dat ie klaar was we te snel weg drukte.
er was toen op het moment nog weinig aan de hand.
het enige probleem wat er was is toen ik mn telefoon opnieuw aanzette, de S niet meer in beeld kwam bij het introdeuntje. Daar bleef het scherm zwart. Nou, dat is iets waarmee ik kan leven, maar het zou er eigenlijk niet moeten zijn. Toen bedachten we dus om alles weer te resetten in de hoop dat ie het weer goed zou doen.
we hebben de fabrieksinstellingen een paar keer terug gezet maar dit hielp niet.
daarna hebben we een programma op de pc gedownload waarmee je de telefoon dus unroot.
dit werkte allemaal niet zoals het zou moeten en mn telefoon reageerde niet op het programma.
op een gegeven moment toen we de telefoon n paar keer opnieuw hadden opgestart, werkte alles supersloom.
ik kon niet meer normaal downloaden op de market (downloaden van n app duurde zeker 5 minuten of langer).

nou, nog meer problemen dus. ik zet de telefoon weer uit, wil m een tijdje later weer aanzetten, maar het enige wat ie nu nog doet is alleen het opstartscherm laten zien (GALAXY S GT-I9000)
dit beeld blijft aan het knipperen maar de telefoon gaat verder niet meer aan.

ik kan er helemaal niks meer mee zelfs opladen geeft ie niet aan op het scherm.

WAT NU?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 09:09
Als je dan toch een youtube fan bent, deze volgen:
YouTube: Galaxy S Flashing Firmware Parts1-2 en dan
YouTube: Galaxy S Flashing Firmware Part 3

overigens, als je wilt rooten en je volgt een youtube filmpje over het verhelpen van de LagFix, neem je de verkeerde volgorde

[ Voor 19% gewijzigd door Kees-Jan op 17-08-2010 21:58 ]

the older I get, the better I was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regtur75
Hoi

Vraag tav Samset 1.9:

Met veel pijn en moeite JM5 + root + one click lagfix: Quadrant :2100+
Phone loopt lekker snappy nu.
Batterij lijkt het ook beter te doen nu dan toen ik nog de oude lagfix van mimocan had (ext 4).

Als ik nu Samset 1.9 erop zet, kan ik dan nog verbetering in scores/ performance (mn snappyness) verwachten of moet ik gewoon tevreden zijn zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• concat74
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-01 19:16
Vraagje over de Samset 1.9 en firmware JM5, zit hier swipe nog in met een nederlands woordenboek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:18:
[...]

Boek gaat niet over het protocol, maar over configuratie van Secure Shell zoals de titel al vermoeden (Geloof het of niet ;)
Gelukkig heb je daar buiten een bedrijfsomgeving weinig mee te maken, en voldoen de basis instellingen voor mij uitstekend ;) Maar echt onder de indruk ben ik niet van een dergelijke pil, pak een willekeurig ander main-stream server pakket (apache, postfix, mysql) en je komt met vergelijkbare, of nog grotere pillen...

Als m'n systeem weer helemaal lekker draait, moet ik sowieso in wat custom software gaan duiken, aangezien ik, met dank aan het gedrocht Kies, nu geen software updates op de telefoon kan voeren... En heel misschien moet ik zelfs weer een Windows-installatie in het leven gaan roepen... de gedachte alleen al... :/
Maar goed... Waar staan de ext4 userland tools? Ik kan enkel mkfs.ext2 vinden die géén support voor ext3 (journalling) heeft.
ext2, ext3 en ext4 worden allemaal door ext2-tools ondersteund, mits de opties mee-gecompileerd zijn. Ik zit even in e2fsprogs (het bronpakket voor o.a. mkfs.ext2) te spieken, en ik kan daar eigenlijk geen configureerbare vlaggen in ontdekken die journalling of andere opties in of uit zouden schakelen. Het kan zijn dat tijdens het compileren de kernel config gecontroleerd wordt op ondersteuning voor ext2, ext3 en ext4, en afhankelijk hiervan bepaalde opties wel of niet aan staan, dat kan ik zo snel niet nagaan.
[...]

Custom software voor adb? adb vereist enkel... adb voor zover ik kan zien. Ik zou gewoon de SDK untarren, adb executable eruitplukken en de rest wegpleuren. Met adb kan je namelijk nog meer doen als enkel een shell openen. Geloof mij.. Er gaat meer buiten je repository om dan je wilt weten en deze enkele executable is dan goed te overzien.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
# ldd adb
    linux-gate.so.1 =>  (0x00fbe000)
    librt.so.1 => /lib/tls/i686/cmov/librt.so.1 (0x00cbc000)
    libncurses.so.5 => /lib/libncurses.so.5 (0x00680000)
    libpthread.so.0 => /lib/tls/i686/cmov/libpthread.so.0 (0x0051d000)
    libstdc++.so.6 => /usr/lib/libstdc++.so.6 (0x00ac1000)
    libm.so.6 => /lib/tls/i686/cmov/libm.so.6 (0x0041c000)
    libgcc_s.so.1 => /lib/libgcc_s.so.1 (0x00574000)
    libc.so.6 => /lib/tls/i686/cmov/libc.so.6 (0x00904000)
    /lib/ld-linux.so.2 (0x00a7e000)
    libdl.so.2 => /lib/tls/i686/cmov/libdl.so.2 (0x00e51000)

Offtopic: En ik ben erg benieuwd naar je opmerking "en in sommige gevallen is het nog steeds niet bug-vrij" in relatie tot 64-bit icm. ext4... Ik heb een groot aantal 64-bit linux installaties draaien die we naar ext4 willen tillen. Heb jij bronnen voor deze bug(s)?
offtopic:
ext4 icm 64bit is hopelijk stabiel, ik ben op het moment namelijk mijn systeem opnieuw aan het inrichten, juist rond ext4 ;) Ik doelde erop dat bepaalde andere software nog steeds niet in de mainstream repo's voor 64bit zitten, ondanks het al een aantal jaar gebruikelijk zijn van 64bit... Mijn gentoo machine draait nog steeds met een multilib omgeving om die reden...
De stap naar de ARM-architectuur is nog een stapje groter dan van 32 naar 64 bit. Het zou me dus niks verbazen als er bij het cross-compilen ineens wat bugs boven komen drijven in de diverse pakketten. Waarom zou Android anders vertrouwen op een FS-versie die in elke andere omgeving als obsolete en verouderd wordt beschouwd? Sinds mijn eerste linux ervaring (die gaat inmiddels alweer 10 jaar terug) is ext3 al de standaard... Met af en toe een andere die het stokje over probeert te nemen (ReiserFS, XFS, JFS, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukosje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-09 16:07
Ben vanmiddag ook even aan het spelen gegaan...

Heb op de standaard firmware alleen geroot en die lagfix (met MCR 512) gedaan die op youtube staat van tech0nogiets, en haal nu 2112 in Quadrant itt 902 zonder lagfix. Is dit een beetje een normale score? Want heb volgens mij nog hogere voorbij zien komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:20:
ik heb n probleem en ben totaal niet technisch dus hoop dat een van jullie mij kan helpen met mn probleem!

mijn vriend wilde mijn galaxy s gaan rooten en we deden alles precies volgens dit filmpje:
YouTube: How to fix lag on your Samsung Galaxy S (easy, safe and quick)
alles ging perfect totdat we bij het punt aankwamen dat we naar het MCR Scripts moesten gaan.
zoals ze in het filmpje aangeven kan het lang duren voordat alles voltooid is maar ik ben bang dat wij te ongeduldig waren en toen we dachten dat ie klaar was we te snel weg drukte.
er was toen op het moment nog weinig aan de hand.
het enige probleem wat er was is toen ik mn telefoon opnieuw aanzette, de S niet meer in beeld kwam bij het introdeuntje. Daar bleef het scherm zwart. Nou, dat is iets waarmee ik kan leven, maar het zou er eigenlijk niet moeten zijn. Toen bedachten we dus om alles weer te resetten in de hoop dat ie het weer goed zou doen.
we hebben de fabrieksinstellingen een paar keer terug gezet maar dit hielp niet.
daarna hebben we een programma op de pc gedownload waarmee je de telefoon dus unroot.
dit werkte allemaal niet zoals het zou moeten en mn telefoon reageerde niet op het programma.
op een gegeven moment toen we de telefoon n paar keer opnieuw hadden opgestart, werkte alles supersloom.
ik kon niet meer normaal downloaden op de market (downloaden van n app duurde zeker 5 minuten of langer).

nou, nog meer problemen dus. ik zet de telefoon weer uit, wil m een tijdje later weer aanzetten, maar het enige wat ie nu nog doet is alleen het opstartscherm laten zien (GALAXY S GT-I9000)
dit beeld blijft aan het knipperen maar de telefoon gaat verder niet meer aan.

ik kan er helemaal niks meer mee zelfs opladen geeft ie niet aan op het scherm.

WAT NU?!
Even controleren of je nog wel in download mode kan komen. Zet het toestel uit, druk dan de volume down en home knop tegelijkertijd in en met die twee knoppen vast druk je op het powerknopje. Dan houd je die drie knoppen even ingedrukt en met een beetje geluk komt er dan download mode op het schermpje te staan.

Als dit lukt dan kun je de officiele firmware opnieuw flashen (of een firmware naar keuze, maar je zegt al dat je niet zo technisch bent dus zou ik het bij de officiele laten, dan kun je als de nieuwe Froyo firmware uitkomt gewoon via Kies updaten). Hier heb je een aantal bestanden voor nodig, het programma Odin, een PIT file en een firmware. Al die bestanden en een uitleg hoe je de firmware kunt flashen is te vinden op www.samsung-firmwares.com (even registreren en dan kun je hier de bestanden voor de Galaxy S vinden: http://samsung-firmware.webs.com/samsungi9000.htm). De officiele firmware is versie I9000XXJF3, de PIT file die je daarvoor nodig hebt is 513.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 00:51:
[...]

ext2, ext3 en ext4 worden allemaal door ext2-tools ondersteund, mits de opties mee-gecompileerd zijn. Ik zit even in e2fsprogs (het bronpakket voor o.a. mkfs.ext2) te spieken, en ik kan daar eigenlijk geen configureerbare vlaggen in ontdekken die journalling of andere opties in of uit zouden schakelen. Het kan zijn dat tijdens het compileren de kernel config gecontroleerd wordt op ondersteuning voor ext2, ext3 en ext4, en afhankelijk hiervan bepaalde opties wel of niet aan staan, dat kan ik zo snel niet nagaan.

[...]
Je moet dan ook in de broncode van busybox kijken, e2fsprogs(overigens) is natuurlijk relatief te bulky om op een embedded systeem te zetten ;)
Als m'n systeem weer helemaal lekker draait, moet ik sowieso in wat custom software gaan duiken, aangezien ik, met dank aan het gedrocht Kies, nu geen software updates op de telefoon kan voeren... En heel misschien moet ik zelfs weer een Windows-installatie in het leven gaan roepen... de gedachte alleen al...
Wat heb je toch steeds met je custom software.. Ik heb echt alles onder linux daaien, Galaxy S Sources, NDK, SDK en Eclipse. De Sources, NDK en SDK vallen inderdaad niet binnen de repository. Die zet je gewoon in je /usr/local/..., je past je pad aan en dat onthoud je dan toch zelf wel? Ik kan me niet voorstellen dat je met je 10 jaar ervaring niet eerder zo'n spannende situatie bent tegengekomen.

Ik heb multiboot windows, maar kom niet in de buurt van kies, nooit nodig gehad ook.

Toch blij om te horen dat ext4 toch wél stabiel is op 64-bit, kunnen wij weer door met onze migratie...

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2010 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel in het kort moet je dit ongeveer doen. Met de beschikbare howto's erbij moet het wel duidelijk worden. Als het toestel in download mode kan komen (wat 99% zeker is bij jullie) kan je gewoon de originele rom weer flashen (en later eventueel de update.zip van Modaco). Overigens neem ik geen enkele verantwoordelijkheid mocht het alsnog fout gaan, maar kans daarop is bij dit toestel wel erg klein:

-----------------------------------------------------------------------------------

* Download de volgende bestanden en zet alle inhoud in één directory:
http://rapidshare.com/files/413618898/s1_odin_20100512.pit
http://rapidshare.com/files/413617961/Odin3_v1.0.rar

* Registreer op deze site en haal hier de JF3 firmware vandaan (I9000XXJF3)
http://samsung-firmware.webs.com/samsungi9000.htm

* Unzip ook de firmware bestanden (3 tar bestanden) in dezelfde directory.

* Herstart de PC zodat er zeker geen andere processen meer draaien, Odin is nogal picky wat dat betreft.

* Start Odin op. En kies de bestanden:
- PIT: s1_odin_20100512.pit
- PDA: CODE...tar
- PHONE: MODEM...tar
- CSC: CSC...tar

* Herstart de telefoon in download mode (Nog niet aan usb koppelen!). De meest zekere manier in mijn ogen is:
Houd de "volume down + home button + power button" tegelijkertijd 10 seconden lang ingedrukt tot je de gele driehoek en downloadmode ziet.

* Koppel je telefoon via USB en als het goed is wordt het ID:COM schermpje in Odin nu geel.

* Druk start en het flashen gaat beginnen. De tekst moet vrij snel voorbij schieten en in het vlak rechtsboven zie je een groen balkje gaan en op je foon een blauw balkje.

* Rustig alles laten gaan totdat Odin "SUCCESS" laat zien, dus ook de telefoon laten herstarten e.d.

513 PIT: http://rapidshare.com/files/413617843/PIT_file.rar

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2010 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:28
Met het testen van verschillende lagfixes heb ik er waarschijnlijk wat door elkaar gebruikt.
Als ik nu een nieuwe firmware flash, en een lagfix toepas, krijg ik nooit hogere scores dan 1500 in Quadrant.
De interne SD heb ik ook al geformateerd.

Kan het zijn dat er zelfs bij een flash met repartition nog wat achterblijft? Is er een andere manier om echt alles weg te poetsen?

_/\_/\_/\__/\___/\___________"Braindead, now it's real"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 11:29

The Wizard

Moderator Mobile
silitek schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:42:

[video]

Hoe kom je aan die mooie live achtergrond? Wil ook visjes voeren :P

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Voor de mensen die ernaar benieuwd wat Samset doet, lees changelog even door. Samset en Lagfix zijn aparte tweaks. En als jullie telefoon gaan rooten of lagfix toepassen, lees eerst goed door. Mensen lezen maar wat snel door en willen meteen starten maar daardoor maken ze heel domme fouten. :X

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KneoK schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 05:58:
[...]

Even controleren of je nog wel in download mode kan komen. Zet het toestel uit, druk dan de volume down en home knop tegelijkertijd in en met die twee knoppen vast druk je op het powerknopje. Dan houd je die drie knoppen even ingedrukt en met een beetje geluk komt er dan download mode op het schermpje te staan.
ik heb het geprobeerd maar krijg nog steeds het knipperende startbericht. niks werkt dus.
dan maar weg brengen naar hi en m 3 weken kwijt zijn ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
The Wizard schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 09:27:
[...]

Hoe kom je aan die mooie live achtergrond? Wil ook visjes voeren :P
Stuur maar een PM...krijg je de APK. ;)

edit: stuur wel je email adres mee waarin ik een bijlage kan invoegen anders kan ik de APK niet mee zenden.

;)

[ Voor 21% gewijzigd door silitek op 18-08-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik mijn contacten en apps kan backuppen via kies?
en ik wil hem graag upgraden naar JM5
maar in de handleiding van tweakers staat

De Samsung Galaxy S mag geen simlock hebben.

hoezo?
mn telefoon is niet simlock vrij, dus kan ik hem ook niet upgraden ?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:10:
Weet iemand hoe ik mijn contacten en apps kan backuppen via kies?
en ik wil hem graag upgraden naar JM5
maar in de handleiding van tweakers staat

De Samsung Galaxy S mag geen simlock hebben.

hoezo?
mn telefoon is niet simlock vrij, dus kan ik hem ook niet upgraden ?
Ik denk niet met een custom rom, alleen met een officiele tenzij je de simlock eraf kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 07:52:
[...]

Je moet dan ook in de broncode van busybox kijken, e2fsprogs(overigens) is natuurlijk relatief te bulky om op een embedded systeem te zetten ;)
mkfs.ext2 komt inderdaad uit busybox (mkfs.ext2 --help meldt dat tenminste ;) ) en mist journaling (naast nog veel meer opties)
Ik kom er alleen net achter dat Busybox er bij mij 2 keer op staat :? Namelijk versie 1.17.1 en 1.18.0.git.
[...]

Wat heb je toch steeds met je custom software.. Ik heb echt alles onder linux daaien, Galaxy S Sources, NDK, SDK en Eclipse. De Sources, NDK en SDK vallen inderdaad niet binnen de repository. Die zet je gewoon in je /usr/local/..., je past je pad aan en dat onthoud je dan toch zelf wel? Ik kan me niet voorstellen dat je met je 10 jaar ervaring niet eerder zo'n spannende situatie bent tegengekomen.

Ik heb multiboot windows, maar kom niet in de buurt van kies, nooit nodig gehad ook.

Toch blij om te horen dat ext4 toch wél stabiel is op 64-bit, kunnen wij weer door met onze migratie...
Ik heb opzich weinig tegen custom software, ik wil alleen mijn systeem zo schoon mogelijk houden. Ik heb inderdaad inmiddels wel voor hetere vuren gestaan, daar niet van.
Maar ik kom er net achter dat de Android-SDK zich wél in portage (de standaard rep voor Gentoo) bevindt, ik had op adb gezocht, en die was niet te vinden. Dus dat wordt lekker sleutelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Laatst online: 21-09 20:46
Wat is de (dieperliggende) oorzaak van het lag/stalling probleem? Geen hardware-matige issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaveli09
  • Laatst online: 22-05 13:24
RutgerFR schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:06:
Wat is de (dieperliggende) oorzaak van het lag/stalling probleem? Geen hardware-matige issue?
Lijkt me niet een hardware probleem, gezien de nieuwste "lagfix" welke een virtuele partitie maakt. Deze staat meen ik namelijk op dezelfde geheugenchip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Laatst online: 21-09 20:46
Maar op andere fora lees ik dat de telefoon ondanks de lagfix nog steeds weleens lagged...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Yep... Ik heb ook nog soms een lag. En een score van 2100+ na lagfix.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
Van wat ik op XDA gelezen heb is het grootste probleem Samsung hun eigen Reliable File System (RFS, +-FAT16 met een extra laag om de levensduur van het flash geheugen te verhogen). Waarschijnlijk is de driver hiervoor niet echt optimaliseert of is RFS een slecht ontwerp. Snap niet waarom ze niet gewoon YaFFS2 of iets anders gebruiken. Ook zou een aantal van die Samsung widgets lag veroorzaken... daarbij door het gebruik van de 2.6.29 kernel in Android 2.1 kan je zelf niet het hogere gedeelte geheugen gebruiken, dus een deel van de 512MB is niet te gebruiken (zal opgelost zijn in 2.2 door de nieuwere linux kernel).

Ik ben zelf aan het zoeken naar een nieuwe smartphone en de Galaxy S staat hoog op mijn lijst. Het enige echte minpunt is volgens mij de GPS, maar dit lijkt met de laatste onofficieel rom stuk beter te zijn? Ik lees dat er nu meer dan 8 satellieten gelocked kunnen worden en dat de hij nu tot 5m nauwkeurig geraakt, dus nauwkeurig genoeg voor navigatie met de wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje
  • Laatst online: 16-09 21:13

lometje

Multimediant

Makaveli09 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:20:
[...]

Lijkt me niet een hardware probleem, gezien de nieuwste "lagfix" welke een virtuele partitie maakt. Deze staat meen ik namelijk op dezelfde geheugenchip.
Ik had ergens gelezen dat het ook met de blocksize te maken zou hebben :S Geloof dat ik het had gelezen in de allereerste lagfix topic op XDA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 18:43
RutgerFR schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:28:
Maar op andere fora lees ik dat de telefoon ondanks de lagfix nog steeds weleens lagged...
Bij de 2.1 Roms wel maar je zal merken dat de 2.2 roms een stuk sneller zijn na een dagje gebruik. De benchmark score zegt dus niet alles want die is lager bij de 2.2 roms.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
tweak_master schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:00:
[...]

Ik heb deze tutorials gevolgd, eerst geroot en daarna de LagFix1024 uitgevoerd.Dit ging allemaal vlot zonder problemen. M'n GS draait nu supersoepel en een quadrant-score van 2100+. Maar m'n batterij loopt nu ook even vlotjes leeg zonder enige activiteit! Ik heb m'n toestel laten leeglopen tot 'm uitviel, volgens diverse fora zou dit de batterij "resetten". Maar dit zonder resultaat.

Batterijverbruik:

Android systeem 32%
Weergave 25%
Mobiel standby 21%
Telefoon standby 15%
Android systeem 4%
Wifi 2%
Android core apps 2%.

Iemand hier ervaringen mee? M'n toestel hangt nu regelmatig aan de lader om de dag volledig door te komen.
Vb: van 87% naar 75% in 1 uur standby... help!

Ik draai stock-firmware I9000XXJF3 ECLAIR 2.1-update1, 3G af, wifi aan
Is het mogelijk dat mijn battery-drain veroorzaakt is door het rooten van de phone? Ik zit hier nog steeds mee en weet geen raad.. Bij batterijverbruik staat het "Android systeem" nu zelfs op 50% .

[ Voor 4% gewijzigd door tweak_master op 18-08-2010 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

tweak_master schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:14:
[...]

Is het mogelijk dat mijn battery-drain veroorzaakt is door het rooten van de phone? Ik zit hier nog steeds mee en weet geen raad.. Bij batterijverbruik staat het "Android systeem" nu zelfs op 50% .
Na 11 uur en 45 minuten heb ik:
Weergave: 64%
Mobiel standby: 17%
Telefoon standby: 11%
sensorserver_ya: 5%
Internet: 2%
Android-systeem: 2%

Geroot, geflashed en gelagfixed, het ligt dus niet aan je root. Heb je veel widgets draaien die updaten (weerbericht, twitter, ...), heb je je gps continu aanstaan of gebruik je veel wifi ?
RutgerFR schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:28:
Ik moet soms ook nog wel eens heel eventjes wachten op bepaalde dingen als ik ze wil opstarten maar we moeten niet vergeten dat je nog steeds op een telefoon werkt, ondanks het wachten is het met afstand het snelste toestel waar ik ooit mee gewerkt heb. De problemen als zwarte schermen, navigeren tussen je homescreens of het toestel dat een paar seconde vast lijkt te zijn gelopen zijn bij mij helemaal opgelost met nieuwere firmware en lagfix.

[ Voor 33% gewijzigd door KneoK op 18-08-2010 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KneoK schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:41:
[...]
Ik moet soms ook nog wel eens heel eventjes wachten op bepaalde dingen als ik ze wil opstarten maar we moeten niet vergeten dat je nog steeds op een telefoon werkt, ondanks het wachten is het met afstand het snelste toestel waar ik ooit mee gewerkt heb. De problemen als zwarte schermen, navigeren tussen je homescreens of het toestel dat een paar seconde vast lijkt te zijn gelopen zijn bij mij helemaal opgelost met nieuwere firmware en lagfix.
Precies, sommige mensen beseffen volgens mij niet helemaal hoe snel deze telefoon is. Deze telefoon werkt in z'n algemeenheid een stuk soepeler dan mijn goede oude laptop en da's toch wel erg knap gedaan!

Ik heb overigens zelf een andere lagfix toegepast, eentje die mij beter bevalt dan de ext2 truuk (Ik heb alle native data naar dbdata gelinkt) Toestel wordt daar qua gebruik ook supersnel van echter trapt Quadrant niet in dat truukje en blijft stug een kleine 900 aangeven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Laatst online: 12-09 09:09
Als Quadrant een bestand aanmaakt en er is geen link voor, zal dat bestand gewoon op de interne SDcard geplekt worden, met de 'originele snelheid'

denk ik zo goed?

the older I get, the better I was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Laatst online: 19-09 10:22
Cyberpope schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:47:
Yep... Ik heb ook nog soms een lag. En een score van 2100+ na lagfix.
Ik heb nu na ongeveer een week de lagfix te hebben gehad (en een week zonder reboot) ook weer gewoon last van lag (moest net 5 seconden wachten voordat de telefoon-app was opgestart).
Het is misschien wel minder dan voor de fix, maar zeker meer dan direct na de fix.

Quadrant score is gezakt van 2200+ naar 2000+. Hoewel dit getal eigenlijk heel weinig zegt.

Ik heb inmiddels zo mn twijfels over het idee dat alles ooit gefixt wordt zodat er geen lag meer zal zijn (met de update in september bv.). We zullen gewoon moeten accepteren dat deze telefoon, hoe snel de hummingbird ook is, ergens een vertragende factor heeft waardoor je soms vervelende lag hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
  • Laatst online: 12-09 20:57
Maarten21 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:54:
[...]

Ik heb nu na ongeveer een week de lagfix te hebben gehad (en een week zonder reboot) ook weer gewoon last van lag (moest net 5 seconden wachten voordat de telefoon-app was opgestart).
Het is misschien wel minder dan voor de fix, maar zeker meer dan direct na de fix.

Quadrant score is gezakt van 2200+ naar 2000+. Hoewel dit getal eigenlijk heel weinig zegt.

Ik heb inmiddels zo mn twijfels over het idee dat alles ooit gefixt wordt zodat er geen lag meer zal zijn (met de update in september bv.). We zullen gewoon moeten accepteren dat deze telefoon, hoe snel de hummingbird ook is, ergens een vertragende factor heeft waardoor je soms vervelende lag hebt.
Inderdaad, ik heb die update inmiddels ook al een paar dagen en merk ook wel dat de lag stilletjes aan weerkeert... jammer maar helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Addiction schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:02:
[...]

Inderdaad, ik heb die update inmiddels ook al een paar dagen en merk ook wel dat de lag stilletjes aan weerkeert... jammer maar helaas :(
En tog blijf ik maar hopen dat samsung deze probleem zelf oplost met een offcial update

ik verwacht tog wel dat het opgelost kan worden, wie weet is de lag probleem verdwennen als wij de update naar 2.2 krijgen

Samsung weet zelf ook af van deze probleem, dan denk ik wel dat zij er iets aan kunnen doen, zie link

http://www.sigridschrijft...-samsung-met-de-galaxy-s/

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
KneoK schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:41:
[...]

Na 11 uur en 45 minuten heb ik:
Weergave: 64%
Mobiel standby: 17%
Telefoon standby: 11%
sensorserver_ya: 5%
Internet: 2%
Android-systeem: 2%

Geroot, geflashed en gelagfixed, het ligt dus niet aan je root. Heb je veel widgets draaien die updaten (weerbericht, twitter, ...), heb je je gps continu aanstaan of gebruik je veel wifi ?
Ik heb enkel beautiful widgets home-widget draaien met sync om het half uur. Verder email sync om het half uur,3G af, gps af en wifi aan. Dit ging voor het rooten en de lagfix ook zonder problemen ivm batterijverbruik.

Nu heb ik de lagfix ongedaan gemaakt, en na een reboot en enkele uren standby is het batterijverbruik van het 'android systeem' terug op zn normale 2%. De lagfix was blijkbaar de dader..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Laatst online: 19-09 10:22
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:16:
[...]

En tog blijf ik maar hopen dat samsung deze probleem zelf oplost met een offcial update

ik verwacht tog wel dat het opgelost kan worden, wie weet is de lag probleem verdwennen als wij de update naar 2.2 krijgen

Samsung weet zelf ook af van deze probleem, dan denk ik wel dat zij er iets aan kunnen doen, zie link

http://www.sigridschrijft...-samsung-met-de-galaxy-s/
Natuurlijk weet Samsung van deze problemen. Samsung medewerkers lezen natuurlijk dezelfde fora als wij. Maar dat betekent nog niet dat ze het kunnen verhelpen. Ik geloof wel dat ze alles zullen proberen om het te verhelpen, maar als het probleem puur hardwarematig is en er geen goede langdurige softwarematige oplossing voor is, kunnen zij er ook niks aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten21 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:40:
[...]

Natuurlijk weet Samsung van deze problemen. Samsung medewerkers lezen natuurlijk dezelfde fora als wij. Maar dat betekent nog niet dat ze het kunnen verhelpen. Ik geloof wel dat ze alles zullen proberen om het te verhelpen, maar als het probleem puur hardwarematig is en er geen goede langdurige softwarematige oplossing voor is, kunnen zij er ook niks aan veranderen.
Ja daar heb je ook weer gelijk in
naja dat word dan afwachten tot september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cat_byte
  • Niet online
Even een hele korte vraag tussendoor: kun je bij deze telefoon gewoon makkelijk zelf de taal instellen van het os? Ik overweeg nl. er één in het buitenland te kopen, en vind hem in het Nederlands toch het makkelijkst. Kon in de handleiding alleen maar instellingen vinden mbt invoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kees-Jan schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:11:
Als Quadrant een bestand aanmaakt en er is geen link voor, zal dat bestand gewoon op de interne SDcard geplekt worden, met de 'originele snelheid'

denk ik zo goed?
Ja, dat denk ik ook.. Ik maak me niet zo druk om de Quadrant scores. Er klopt natuurlijk geen biet van dat als je je filesysteem tuned (ook al tune je het heeeeel goed) je totaal score (CPU+GPU+Storage) ineens meer dan verdubbelt. Beetje jammer dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

tweak_master schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:36:
[...]

Ik heb enkel beautiful widgets home-widget draaien met sync om het half uur. Verder email sync om het half uur,3G af, gps af en wifi aan. Dit ging voor het rooten en de lagfix ook zonder problemen ivm batterijverbruik.

Nu heb ik de lagfix ongedaan gemaakt, en na een reboot en enkele uren standby is het batterijverbruik van het 'android systeem' terug op zn normale 2%. De lagfix was blijkbaar de dader..
Ah, mooi dat je de boosdoener hebt gevonden. Welke lagfix gebruikte je ? Ik gebruik de one-click fix en daarmee is mijn batterijverbruik zoals ik postte. Ik heb ook beautifull home draaien en email sync maar doe dat beiden om het uur, 3G en wifi aan, bluetooth en gps uit. Met de externe sd fix had ik ook een iets hoger verbruik (al was het niet zo extreem als bij jou).
Pagina: 1 ... 10 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om je telefoon te tweaken, niet als helpdesk. Toon inzet voor je post, of je post wordt verwijderd.