[Samsung Galaxy S] Rooten, Custom ROM's & Firmware Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 38 Laatste
Acties:
  • 284.130 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
cat_byte schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:56:
Even een hele korte vraag tussendoor: kun je bij deze telefoon gewoon makkelijk zelf de taal instellen van het os? Ik overweeg nl. er één in het buitenland te kopen, en vind hem in het Nederlands toch het makkelijkst. Kon in de handleiding alleen maar instellingen vinden mbt invoer.
Ligt eraan welk "buitenland".
Volgens mij zit er geen nederlands in een aziatische rom...
En vast ook niet in de amerikaanse variant van de Galaxy S

Verder in alle europese modellen wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn kan eerst upgraden als ik me phone simlock vrij maakt!:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:22
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:05:
[...]

Ja, dat denk ik ook.. Ik maak me niet zo druk om de Quadrant scores. Er klopt natuurlijk geen biet van dat als je je filesysteem tuned (ook al tune je het heeeeel goed) je totaal score (CPU+GPU+Storage) ineens meer dan verdubbelt. Beetje jammer dat...
Tsja dat ligt maar net aan hoe het berekend wordt. Lijk naar de performance index van Windows Vista/7. Die zijn gebaseerd op het laagst scorende onderdeel. Als je ram eerst een 1 zou scoren en later een 5, zou je totale systeemscore 5x zo hoog zijn opeens.

Jij neemt aan dat de scores worden opgeteld, maar misschien zijn er dus andere berekeningen gaande.
Graag zou ik van de makers van Quadrant ook wel de uitleg horen.

Feit blijft dat een goed werkende Galaxy S (dus zonder lag, zoals ie eigenlijk gewoon in de winkel zou moeten liggen), dankzij z'n hummingbird, compleet gehakt maakt van andere telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:28
KneoK schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:24:
[...]

Ah, mooi dat je de boosdoener hebt gevonden. Welke lagfix gebruikte je ? Ik gebruik de one-click fix en daarmee is mijn batterijverbruik zoals ik postte. Ik heb ook beautifull home draaien en email sync maar doe dat beiden om het uur, 3G en wifi aan, bluetooth en gps uit. Met de externe sd fix had ik ook een iets hoger verbruik (al was het niet zo extreem als bij jou).
Ik heb de lagfix gevolg via deze tutorial. De update.zip zat er bij maar de link werkt blijkbaar niet meer. De lagfix zette maakte een 1Gb-file aan met 'ext2' in het interne telefoongeheugen. Nu de 512Kb-fix eens geprobeerd, en tot nu toe nog geen excessieve drain vastgesteld..

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 20:45
Maarten21 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 23:13:
[...]

Tsja dat ligt maar net aan hoe het berekend wordt. Lijk naar de performance index van Windows Vista/7. Die zijn gebaseerd op het laagst scorende onderdeel. Als je ram eerst een 1 zou scoren en later een 5, zou je totale systeemscore 5x zo hoog zijn opeens.

Jij neemt aan dat de scores worden opgeteld, maar misschien zijn er dus andere berekeningen gaande.
Graag zou ik van de makers van Quadrant ook wel de uitleg horen.

Feit blijft dat een goed werkende Galaxy S (dus zonder lag, zoals ie eigenlijk gewoon in de winkel zou moeten liggen), dankzij z'n hummingbird, compleet gehakt maakt van andere telefoons.
Zoek is op plaatjes van Quadrant Advanced, daar staat namelijk uitgelegd welke score waarvoor is (met kleurcodes), bij de Galaxy S wordt je geheugen met de beste lagfix ongeveer 36x zo snel, dus en theorie de score ~36x zo hoog ;) Het is dat de app niet in de normale market te krijgen is (advanced heb ik het over) anders had ik hem laten draaien op me device. Ik kan helaas ook geen screens vinden van mensen met lagfix EN de betaalde quadrant variant, hoewel ik ze zeker op XDA wel is tegen kom! :)

Edit:
Oeh echt een uitdaging was het niet om een advanced APK ergens vandaan te halen, en aangezien ik hem niet kan kopen (slimeMe market werkt niet op me telefoon), heb ik hem voor 5 minuten even geinstalleerd en er weer af gegooit :P

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_8l2umMuOKgk/TGzSTVPGP6I/AAAAAAAABmU/XEbTAoYwSPg/snap20100819_084028.png
Dit is de score na de lagfix (en zonder OC), je ziet dat het groene gedeelte echt vele malen groter is dan het was, en het volgende plaatje is van een galaxy s zoals die stock zou zijn (volgens quadrant):
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_8l2umMuOKgk/TGzSTz1g8SI/AAAAAAAABmY/YpmNZn4J8jw/snap20100819_084103.png

De eindscore is het gem. van die getallen bij elkaar opgeteld en dan gedeeld door 5 :) Dan kom ik precies op de scores! Aangezien de score voor mem dus 11 a 12 keer zo hoog is geworden en maar voor 1/5de mee telt (en aangezien het de rest van de scores ook wat sneller maakt lijkt wel) heeft het een invloed van 20/25%, dat komt neer op ongeveer 2.5 a 3x zo hoge score tegenover een standaard toestel :)

[ Voor 31% gewijzigd door watercoolertje op 19-08-2010 08:51 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• FireDrunk
  • Laatst online: 20-09 11:06
U vraagt, wij draaien.. Kleuren komen door screenshot tooltje... (beetje bagger)

Afbeeldingslocatie: http://www.cravu.nl/screenshot_2.png

Het was al niet meer nodig |:( 8)7

Hoe kom jij trouwens aan 2400? Ik kom (zonder ss tooltje) op ~2250...

[ Voor 28% gewijzigd door FireDrunk op 19-08-2010 09:04 ]

Even niets...

• watercoolertje
lol ik gebruik shootMe als screenshot app die behoud de kleuren prima ;)

Enne welke lagfix gebruik je? Want de scores schelen wel wat, of loop ik hier stiekem scores te posten met OC (want bij mij is alles wel aardig hoger)...

Heb nu 100% zeker me OC uit gezet en haal nu ~2200 tot 2300, dus die stond blijbaar aan (hoewel ik met OC juist rond de 2600 haalde)

Ik heb 1 of andere 1click lag fix gebruikt... maar die is ook al verbeterd (gebruikt maar 1 van de 2GB) dus die ga ik vandaag updaten!

[ Voor 71% gewijzigd door watercoolertje op 19-08-2010 09:10 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• FireDrunk
  • Laatst online: 20-09 11:06
Die van de tweaker in dit topic met lange lap tekst...
Zelf ingevoerd in busybox op mijn telefoon... Geen idee welke dat is.

Even niets...

Verwijderd

Heeft iemand zijn phone geflasht met simlock erop?

• TripleQ
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:47:
Heeft iemand zijn phone geflasht met simlock erop?
Zoek eens op simlock hier boven in de zoekbalk

Verwijderd

http://gorumors.com/how-t...captivate-vibrant/2753427

Kan ik deze ook uitvoeren op me mobile ?
met simlock

• watercoolertje
Als je gewoon goed leest op die pagina heb je je antwoord al :) Dat ga ik dus niet geven omdat het daar letterlijk staat!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:22
watercoolertje schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 08:34:
[...]
Zoek is op plaatjes van Quadrant Advanced, daar staat namelijk uitgelegd welke score waarvoor is (met kleurcodes), bij de Galaxy S wordt je geheugen met de beste lagfix ongeveer 36x zo snel, dus en theorie de score ~36x zo hoog ;) Het is dat de app niet in de normale market te krijgen is (advanced heb ik het over) anders had ik hem laten draaien op me device. Ik kan helaas ook geen screens vinden van mensen met lagfix EN de betaalde quadrant variant, hoewel ik ze zeker op XDA wel is tegen kom! :)

Edit:
Oeh echt een uitdaging was het niet om een advanced APK ergens vandaan te halen, en aangezien ik hem niet kan kopen (slimeMe market werkt niet op me telefoon), heb ik hem voor 5 minuten even geinstalleerd en er weer af gegooit :P

[afbeelding]
Dit is de score na de lagfix (en zonder OC), je ziet dat het groene gedeelte echt vele malen groter is dan het was, en het volgende plaatje is van een galaxy s zoals die stock zou zijn (volgens quadrant):
[afbeelding]

De eindscore is het gem. van die getallen bij elkaar opgeteld en dan gedeeld door 5 :) Dan kom ik precies op de scores! Aangezien de score voor mem dus 11 a 12 keer zo hoog is geworden en maar voor 1/5de mee telt (en aangezien het de rest van de scores ook wat sneller maakt lijkt wel) heeft het een invloed van 20/25%, dat komt neer op ongeveer 2.5 a 3x zo hoge score tegenover een standaard toestel :)
Aha! bedankt voor de zeer duidelijke uitleg!
Je hebt zeker geen FroYo, anders zou het qua cpu nog veel hoger zijn, als je kijkt naar bv de Nexus One 2.2+. Kom je op 3000+ :)

• watercoolertje
Naja ik heb toevallig geen froyo maar de beschikbare froyo versie haalt voor de CPU helaas niks uit omdat dat maar 1/3de is van 2.2 eigenlijk de rest is dus eigenlijk nog 2.1 waaronder volgens mij de Kernel ook valt... Dus echt optimaal is de 2.2 op de Galaxy dus helaas nog niet ;) Anders had ik die wel gedraait!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 18:43

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03
Kun je halen op XDA door update.zip op je Gs te zetten. Meer info op XDA ;)

Tubes....It's what make music music!

• watercoolertje
Is geen app is echt een vervanging van het standaard icoontje, maar ik vind hem iets te groot (want hij raakt de rand van de notificatie bar helaas)...

Omdat ik in een gulle bui ben :D
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=756627

Ik ga thuis zelf icoontjes vogelen denk ik! Iets kleiner is wel fijn denk ik!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:24
Wel lelijk dat dat zo verborgen zit.. Bij de Iphone kan je die plaatjes gewoon vinden in de springboard.app en dan aanpassen..
Ik had vanmorgen ook al door het hele filesystem gebladerd om die batterij plaatjes te vinden, nadat ik dat van jou zag.

Bij mij klopt dat batterij dingetje in de statusbalk trouwens niet echt.. Volgens dat batterij dingetje lijkt hij veel voller dan dat hij echt is. 5% echt vol lijkt wel 30% in de statusbalk.

[ Voor 42% gewijzigd door HaTe op 19-08-2010 15:22 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• watercoolertje
HaTe schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:21:
Wel lelijk dat dat zo verborgen zit.. Bij de Iphone kan je die plaatjes gewoon vinden in de springboard.app en dan aanpassen..
MEHhhhhhhhh (heeft me avatar daar op te zeggen)......
HaTe schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:21:
Bij mij klopt dat batterij dingetje in de statusbalk trouwens niet echt.. Volgens dat batterij dingetje lijkt hij veel voller dan dat hij echt is. 5% echt vol lijkt wel 30% in de statusbalk.
Klopt hij is wat te optimistisch best vervelend maar daar kan je als je niet zelf die batterij-icoontjes vervangt wel een app voor vinden die je een extra icoon geeft met het percentage (battery notifier oid) of een battery widget voor op je bureaublad...

[ Voor 3% gewijzigd door watercoolertje op 19-08-2010 16:51 ]

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
De snellere geheugen geeft idd een vertekend beeld, maar het geeft ook aan dat er geen sprake is van traag geheugen zoals velen beweren? Het is een softwarematig probleem?

• lometje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 21:13

lometje

Multimediant

Relief2009 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:51:
De snellere geheugen geeft idd een vertekend beeld, maar het geeft ook aan dat er geen sprake is van traag geheugen zoals velen beweren? Het is een softwarematig probleem?
Ja het heeft te maken met hoe de hardware gebruikt wordt... Oftewel de software idd...

• lometje

lometje

Multimediant

Verwijderd

Ik heb ook problemen met zwart scherm en wou graag de lag fix one gebruiken ik heb versie jf3 en simlock erop zou dit kunnen? Iemand en goeie nl handleiding? Die van xda snap ik niet echt

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Heb je ook de startpost doorgelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damarcus dat gaat meer over het fkashen en custom firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Dat ook maar ook dit:
- De Samsung Galaxy S mag geen simlock hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Laatst online: 21-09 20:46
Ik krijg morgen (res. vandaag) mijn Galaxy S eindelijk binnen! Ik wil de one-click lagfix gebruiken en daarvoor moet de telefoon geroot zijn.

Als Samsung Froyo vrijgeeft voor de GS levert het dan geen belemmering op dat de telefoon gelagged-fixed is en geroot?

Hoe unroot je de telefoon eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
RutgerFR schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 03:22:
Ik krijg morgen (res. vandaag) mijn Galaxy S eindelijk binnen! Ik wil de one-click lagfix gebruiken en daarvoor moet de telefoon geroot zijn.

Als Samsung Froyo vrijgeeft voor de GS levert het dan geen belemmering op dat de telefoon gelagged-fixed is en geroot?

Hoe unroot je de telefoon eigenlijk?
One-click root + Lagfix staan op XDA Developers. En een handleiding kun je er ook vinden.
Toestel>instellingen>toepassingen>ontwikkeling>USB-fouten opsporen.
One -click root/Lagfix MS-dos script runnen en klaar..

Makkelijker kan haast niet. ;)

En als Froyo komt kan die gewoon over/op je GS...met root of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
Misschien een beetje rare vraag maar hebben jullie bij het draaien van Quadrant ook de onderste regel (FPS: en FRAME:) bij de 3D test een beetje wegvalt (tekst te ver naar onderen)... of heb ik een verkeerd uitgelijnd scherm :S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
RutgerFR schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:26:
Misschien een beetje rare vraag maar hebben jullie bij het draaien van Quadrant ook de onderste regel (FPS: en FRAME:) bij de 3D test een beetje wegvalt (tekst te ver naar onderen)... of heb ik een verkeerd uitgelijnd scherm :S?
Nee dat klopt heb het niet altijd maar kan niet echt veel kwaad... Buiten dat ik niet snap dat je aan de hand van 1 programma wat niet lekker in je beeld past dnekt dat je scherm meteen niet goed is, alsof de rest (android zelf) er ook last van heeft (dan had je het echt wel door gehad!)...

[ Voor 3% gewijzigd door watercoolertje op 20-08-2010 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
Heb 'm net 15 minuten, meteen met quadrant en lagfix bezig geweest, dus andere apps nog niet echt gedraaid :)

[ Voor 28% gewijzigd door ChromeFR op 20-08-2010 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMarcus

Maar voor een lagfix neem ik aan dat je telefoon niet simlock vrij hoeft te zijn?
wel als je moet flashen neem ik aan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:15:
DaMarcus

Maar voor een lagfix neem ik aan dat je telefoon niet simlock vrij hoeft te zijn?
wel als je moet flashen neem ik aan,
Voor de Lag + Root hoef je toestel niet simlockvrij te zijn. Voor flashen lees ik tegenstrijdige berichten.
Sommige met simlock hebben een goed resultaat met ROM flashen.

Ik zou zeggen probeer het, je moet goed je best doen om de GS te mollen..

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knarf
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-07 10:18
ik heb een 'klein' probleem, ik heb net een nieuwe galaxy's en heb daar, nadat ik de firmware geupdate heb een custom rom opgezet....
nu kan ik niet normaal in de android menu's en homescreen komen; krijg allemaal error's de hele tijd.
Als ik hem dan aan de computer hang, voor adb commando's wordt hij niet herkend en kan ik dus ook geen commando's uitvoeren.

Ik heb ook al met verschillende toetscombinaties geprobeerd om hem in de download/recovery modus te krijgen maar dat lukt ook nie :(

iemand ideeen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
knarf schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:44:
ik heb een 'klein' probleem, ik heb net een nieuwe galaxy's en heb daar, nadat ik de firmware geupdate heb een custom rom opgezet....
nu kan ik niet normaal in de android menu's en homescreen komen; krijg allemaal error's de hele tijd.
Als ik hem dan aan de computer hang, voor adb commando's wordt hij niet herkend en kan ik dus ook geen commando's uitvoeren.

Ik heb ook al met verschillende toetscombinaties geprobeerd om hem in de download/recovery modus te krijgen maar dat lukt ook nie :(

iemand ideeen???
Ergens iets fout gedaan! PIT512 gebruikt? En de CSC, PDA en MODEM files op de juiste manier ingeladen met Odin?
Accu eruit en overnieuw beginnen met Flashen....

By the way: Welke Firmware en Custom rom heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

iemand ideeen???
Gister bij iemand exact hetzelfde probleem gezien. Kreeg het toestel ook niet in download mode. Mocht je een oplossing vinden hoor ik hem graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knarf
silitek schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:29:
[...]

Ergens iets fout gedaan! PIT512 gebruikt? En de CSC, PDA en MODEM files op de juiste manier ingeladen met Odin?
Accu eruit en overnieuw beginnen met Flashen....

By the way: Welke Firmware en Custom rom heb je gebruikt?
ik heb alles wel goed gedaan bij een nieuwe firmware, maar nadat ik de custom rom had geinstalleerd (Samset 1.9e) kreeg ik allemaal error's in het homescreen en kon ik niet de usb instellingen veranderen.....
Dus kan ik niet m.b.v adb reboot in de download modus komen, en de toetsencombinaties werken ook nie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje

lometje

Multimediant

knarf schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:10:
[...]

ik heb alles wel goed gedaan bij een nieuwe firmware, maar nadat ik de custom rom had geinstalleerd (Samset 1.9e) kreeg ik allemaal error's in het homescreen en kon ik niet de usb instellingen veranderen.....
Dus kan ik niet m.b.v adb reboot in de download modus komen, en de toetsencombinaties werken ook nie.....
Vermoedelijk haal je iets door elkaar... (kan dus zijn dat mijn vermoeden niet klopt, maar goed:))
Zet de telefoon uit en haal de simkaart / sdkaart eruit en plaats de batterij en kap weer... Dan houd de volume-down en homeknop ingedrukt. Vervolgens de aan/uit knop ook ingedrukt houden totdat de telefoon opstart. Als het goed is kom je dan wel in de download mode en kan je de firmware opnieuw flashen. Oftewel volg de stappen op pagina 1 bij de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knarf
lometje schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:17:
[...]

Vermoedelijk haal je iets door elkaar... (kan dus zijn dat mijn vermoeden niet klopt, maar goed:))
Zet de telefoon uit en haal de simkaart / sdkaart eruit en plaats de batterij en kap weer... Dan houd de volume-down en homeknop ingedrukt. Vervolgens de aan/uit knop ook ingedrukt houden totdat de telefoon opstart. Als het goed is kom je dan wel in de download mode en kan je de firmware opnieuw flashen. Oftewel volg de stappen op pagina 1 bij de TS.
ik heb al verschillende toetscombinaties geprobeerd, ook die van jou en mijn telefoon blijft dan steeds weer opnieuw opstarten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
knarf schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:25:
[...]

ik heb al verschillende toetscombinaties geprobeerd, ook die van jou en mijn telefoon blijft dan steeds weer opnieuw opstarten :(
Probeer eens eerst je home button, volume-down en dan pas je on/off knop net zolang tot je beeld ziet en loslaten de handel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
knarf schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:25:
[...]

I you're bricked and can't get into Download or recovery mode, leave the device to boot, it will just show a black screen for a while then will turn its self off, once this happens you should be able to use the key combo.

Misschien helpt dit

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knarf
silitek schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:34:
[...]

Probeer eens eerst je home button, volume-down en dan pas je on/off knop net zolang tot je beeld ziet en loslaten de handel..
werkt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 16:48

KneoK

Not in a million lightyears

Hoe ben je de eerste keer in downloade mode gekomen ? Ook via adb ? Het schijnt dat bij bepaalde Bell varianten (zelfde toestel maar relabled door een of andere buitenlandse provider als ik het goed begrijp) de knoppencombinatie sowieso niet werkt, misschien is dat nu ook bij andere toestellen. Als dat het geval is en je sloopt je firmware op een of andere manier dan wordt het volgens mij heel lastig om nog in download mode te komen.

Verstandig voor nieuwe gebruikers: gebruik nooit adb om in download mode te komen maar doe dit altijd via de knoppencombinatie. Werkt het niet dan is het verstandiger te wachten met flashen op een officiele firmware via Kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me telefoon gerooted!
alleen hoe kan ik het terug zien dat ik het zeker weet?

zou ik met me rooted phone ook gewoon updaten als 2.2 komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 00:16:
Ik heb me telefoon gerooted!
alleen hoe kan ik het terug zien dat ik het zeker weet?

zou ik met me rooted phone ook gewoon updaten als 2.2 komt ?
Superuser app. Heb je die? Zo ja, dan ben je geroot.
RutgerFR schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:43:
Heb 'm net 15 minuten, meteen met quadrant en lagfix bezig geweest, dus andere apps nog niet echt gedraaid :)
We verwachten op tweakers.net dat je zelf een beetje initiatief neemt.

[ Voor 32% gewijzigd door Relief2009 op 21-08-2010 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen heb ik van T-Mobile ook een Galaxy S. Uiteraard heb ik direct geprobeerd om het toestel te rooten :) De toetsencombinaties werkten voor mijn nog onaangepaste en vers uit het doosje gehaalde toestel ook niet, hoe ik het ook probeerde. Wellicht zijn de wat nieuwere Galaxies of de Galaxies die bij T-Mobile vandaan komen "beveiligd" tegen deze truc? Gelukkig kon ik met adb reboot recovery wel in het recovery menu terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relief thxx ik zie het hebsuperapp.
Alleen wat zijn de voordelen van rooted telefoon?

en nou kan ik de lagfix installeren iemand al lag fix one geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:49
Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 09:54:

Echt hoor :X Heb nog bijzonder weinig, lees: geen, eigen inzet kunnen constateren bij je afgelopen posts.

[ Voor 15% gewijzigd door Brad Pitt op 21-08-2010 09:58 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 09:54:
Relief thxx ik zie het hebsuperapp.

Gebruik de zoekknop. EN je kunt beter voor de One-click lagfix gaan omdat deze de meeste performance geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 09:57:
[...]

Echt hoor :X Heb nog bijzonder weinig, lees: geen, eigen inzet kunnen constateren bij je afgelopen posts.
nouja mag toch best vragen? Ja, als je inzet toont.
of moet ik anders 40 pagina's doorlezen? Nee hoor, ik weet zeker dat je met de zoekfunctie van het forum een heel eind komt.

[ Voor 17% gewijzigd door BastiaanN op 22-08-2010 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:39
Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:38:
[...]

nouja mag toch best vragen?
of moet ik anders 40 pagina's doorlezen?
daarvoor is de search button.

Tutorial hoe root je uw Samsung Galaxy S (SGS), de easy way en hou je alle data. Bron XDA door backFireNL
Tutorial, hoe root je uw SGS gemakkelijk, zonder software te verliezen en je settings te behouden.

Deze tutorial is vertaalt van backfireNL zijn tutorial op XDA, deze tutorial is “noob” friendly.

Behoud al uw settings en data. Hiermee wordt uw SamsungGalaxyS(SGS) niet factory reset.
U moet niet de android SDK tools hebben voor in recovery mode te gaan of Odin3 te gebruiken.

Deze methode/handleiding werkt op alle firmwares* (zelfs met simlock), maar zoals altijd op eigen riscio.
Voor te unrooten gewoon de standaard firmware flashen.
* Deze methode werkt NIET op JP3/Bell I9000.
!!! Disclaimer: Als je uw telefoon omzeep helpt is het uw eigen verantwoordelijkheid. Deze handleiding is redelijk veilig. Je kunt normaal altijd terug flashen met Odin3. !!!
Rooten van uw telefoon is enkel nodig als je bv de lagfix wilt uitvoeren of bepaalde backup programma’s wilt gebruiken.

ROOT includes:
- Superuser 2.3.2.1
- Busybox
Stappen
1. Haal 2.1 update.zip af (CRC32 35F259DE)
2. Plaats update.zip op de root van uw sd kaartje, dus /sdcard NIET /sdcard/sd dit is namelijk intern geheugen
3. Zet de telefoon uit
4. Hou de volume up + home button + power knop in (laat de power button los na een halve seconden wanneer je het samsung logo ziet)
5. De telefoon zal herstarten in Recovery mode
6. Wacht tot je de Recovery Screen ziet voor alle knoppen los te laten
7. Druk Home button
8. Uw telefoon zal gaan updaten
9. Als alles correct verlopen is zal uw telefoon nu herstarten.. en is uw telefoon geroot.
De laatste versie van Busybox zit niet in deze update. Er zit echter wel een busybox in (oudere versie).
Het wordt aangeraden uw busybox te updaten mbv de volgende methode

Om te updaten
1. Ga naar uw market place en zoek voor “Busybox” of “Busy box”
2. Installeer busybox applicatie
3. Update via het programma
4. Klik Update in het programma
5. Accepteer de SuperUser request (iemand hier een screenshot van?)
6. Busybox is nu geupdate en geinstalleerd in system/xbin.

=============================
Samsung Galaxy S: De verschillende lag fixes op een rij

Ondanks dat de Galaxy S op papier de beste papieren heeft, blijkt dat in de praktijk toch nog regelmatig tegen te vallen. Met de standaard firmware geïnstalleerd, heb je veel last van zwarte schermen en vertragingen bij het starten en wisselen van apps. Gelukkig zijn er op het XDA-forum verschillende oplossingen te vinden.

Metingen
De meeste metingen op het gebied van de lag fixes worden verricht door Quadrant. Standaard zit de Galaxy S op een score van rond de 850. Het verschilt per rom en firmware maar gemiddeld zitten de meeste roms (zonder lag fix) op een score van 800-900. De gelekte Froyo roms voor de Galaxy S hebben meestal een Quadrant-score van rond de 1000. Dit is al significant meer, maar nog niks vergeleken met de lag fixes die beschikbaar zijn. Jammer genoeg is de Quadrant-score niet rechtstreeks verbonden met performance. Zoals Cyanogen al aantoonde door een Quadrant-score van meer dan 3000 te behalen met een speciaal foefje, meer daarover kan je lezen op Briefmobile.

Mimocans Lag Fix

De lag fix van Mimocan maakt gebruik van een extra partitie op de micro-SD-kaart die in je toestel zit. Deze partitie moet gemaakt zijn met het bestandssysteem dat Linux standaard gebruikt; Ext3 of Ext4. Deze partitie kan als tweede partitie op de SD-kaart worden gezet en moet minstens 512mb groot zijn (voor de veiligheid). Wat deze lag fix doet is de locatie waar alle app data wordt geplaatst (/data/data) wordt verplaatst naar de SD kaart. Het idee is dat de SD-kaart sneller is met het uitlezen van gegevens dan het interne geheugen en dat daardoor de telefoon sneller wordt met het starten en wisselen van apps. Bijna alle gebruikers zijn enthousiast over deze fix en er zijn over het algemeen eigenlijk geen nadelen.
Quadrant score: ±1500 (met uitschieters naar 1700)
XDA-forum: Mimocans Lag Fix

One Click Lag Fix

Deze fix maakt gebruik van een iets andere tactiek. Het partitioneert een gedeelte van de interne SD-kaart zo dat het een exta bestandssysteem gebruikt. Doordat het gebruikt maakt van een buffer en geen toegangstijden wegschrijft, werkt dit sneller dan de interne SD-kaart normaal gesproken doet. De buffer combineert meerdere schrijfacties bij elkaar en laat leesacties soms voor. Aangezien leesacties meer invloed op performance hebben, werkt dit sneller dan fat32. Deze fix laat het daarnaast toe verschillende mappen te verplaatsen naar het snellere bestandssysteem (op de interne SD-kaart). Het voordeel van deze lag fix boven die van Mimocan is dat deze geen gebruik maakt van de externe SD-kaart waardoor je deze dus gewoon kunt verwijderen. Ook is deze fix sneller dan Mimocans fix.
Quadrant score: ±2100 (met uitschieters naar 2300)
XDA-forum: One click Lag Fix

Apps2NAND

Deze fix maakt gebruik van het interne NAND-geheugen. Van dit geheugen wordt geclaimed dat het razendsnel is, alleen is het slechts rond de 100mb groot. Dit is lang niet genoeg om de data van alle apps te plaatsen, daarom moet je bij deze fix je meest gebruikte apps kiezen om te verplaatsen naar het NAND geheugen. Deze fix is nog niet zo heel veel gebruikt (het XDA topic heeft pas 4 pagina’s) maar de reacties zijn positief. Het mooie van deze fix is dat je hem naast andere fixes kan gebruiken, waardoor je dus het beste van twee werelden hebt.
Quadrant score: ±900 (maar de reacties geven aan dat het veel sneller voelt)
XDA-Forum: Apps2NAND

Conclusie

Welke fix je gebruikt, mag je natuurlijk helemaal zelf beslissen. Wel lijkt de One click lag fix een van de beste oplossingen. Zelf gebruik ik deze ook in combinatie met Apps2NAND en mijn Galaxy S vliegt als een tierelier! Nu zijn wij natuurlijk hartstikke benieuwd naar welke fix jullie gebruiken en wat voor resultaten jullie behalen! Dus laat het ons weten in de reacties.

Bron: http://www.androidworld.n...nde-lag-fixes-op-een-rij/

[ Voor 46% gewijzigd door Icekiller2k6 op 21-08-2010 15:54 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals we je al vaker hebben gemeld zien we graag een beetje inzet.

[ Voor 127% gewijzigd door BastiaanN op 22-08-2010 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Dat is wat iemand bedoeld met niet de moeite nemen te lezen. Als je nou eens verdiepte in de materie zou je beseffen dat de App een bepaalde naam heeft. Zoek het eens op jongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer google eens?

[ Voor 85% gewijzigd door BastiaanN op 22-08-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 19:18:
Ik heb gezocht.
en ik heb het gezocht in de android market
maar ik kan niks vinden ?
Nog 1X keer dan. Ga eens wat lezen. Veel van je vragen zijn al lang en breed uitgelegd.
De applicatie die je zoekt heet Quadrant! !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:49
Hint: Topicreport ;)

[ Voor 91% gewijzigd door BastiaanN op 22-08-2010 14:17 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha.
mijn device komt op 750.
dat is eigenlijk best laag neem ik aan terwijl ik met de lag fix one aan de 2100.
echter heb ik hem toch geinstelleerd.

verder zijn de mappen op me telefoon aangemaakt.

Ik heb alles in volgorde gedaan :Place your phone into USB debugging mode: Settings->Applications->Development
Attach your device to your computer. Do not mount the drives.
Download the attached ZIP file.
Unzip to a folder of your choice.
Double click "lagfixme.bat".
Don't double click "unlagfixme.bat".
Wait for it to complete.
You will need your phone to be unlocked when it runs the script, so that you can accept the permissions request that will appear on your device.

alleen de laatste kreeg ik niet you will need yout phone to be unlocked when it runs the script ?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2010 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 23:36:
Haha.
mijn device komt op 750.
dat is eigenlijk best laag neem ik aan terwijl ik met de lag fix one aan de 2100.
echter heb ik hem toch geinstelleerd.

verder zijn de mappen op me telefoon aangemaakt.

Ik heb alles in volgorde gedaan :Place your phone into USB debugging mode: Settings->Applications->Development
Attach your device to your computer. Do not mount the drives.
Download the attached ZIP file.
Unzip to a folder of your choice.
Double click "lagfixme.bat".
Don't double click "unlagfixme.bat".
Wait for it to complete.
You will need your phone to be unlocked when it runs the script, so that you can accept the permissions request that will appear on your device.

alleen de laatste kreeg ik niet you will need yout phone to be unlocked when it runs the script ?
je moet je telefoon herstarten..
unlock = root
en mijn SGS is dan nog niet eens aangekomen...

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Kan iemand een kort overzichtje geven met de updates van de laatste dagen? Ik ben op vakantie geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Japperrrr schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 00:00:
Kan iemand een kort overzichtje geven met de updates van de laatste dagen? Ik ben op vakantie geweest :+
niets speciaals buiten dat binnenkort Froyo uitkomt die veel zou oplossen.. eerste beta is uit zover ik weet en voor de rest..
dat sommige mensen nog last hebben van lag en daarvoor de Apps2SD wel helpt (echter maar beperkt aantal apps).
Voor gps probleem GPSStatus gebruiken om te "resetten" van de GPS blijkbaar..
Maar of dat nieuw is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem opnieuw opgestart maar hij schiet maar uit naar de 881..
moet toch hoger zijn neem ik aan.

Ik heb gewoon de Lagfixme.bat geinstalleerd
telefoon opnieuw opgestart en de quadrant opgestart.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2010 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 00:23:
ik heb hem opnieuw opgestart maar hij schiet maar uit naar de 881..
moet toch hoger zijn neem ik aan.

Ik heb gewoon de Lagfixme.bat geinstalleerd
telefoon opnieuw opgestart en de quadrant opgestart.
Hoe run je One click Lag Fix 2.0
  1. Plaats uw telefoon in USB debug mode via Settings->applications->development.
  2. Verbind uw SGS met uw PC (unmounts niet de drives).
  3. Download One Click Lag Fix 2.0
  4. Unzip naar een map
  5. Dubbel klik op “lagfixme.bat”
  6. NIET klikken op “unlagfixme.bat” (duh)
  7. Wacht tot het gedaan .
  8. Je telefoon moet “unlocked” zijn wannee rje het script draait, zodat je kunt accepteren wanneer het vraagt naar super user access (of iets in die aard) op uw SGS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Misschien is het beter om de versie te gebruiken die zonder tussenkomst van een pc werkt. Versie 2.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn me telefoon doet het nou niet meer =±S
hij blijft hangen wanneer ik hem opstart.
hij blijft bij samsung galax s hangen hij speelt wel de begin video af.

daarna blijft hij hangen.
dit is niet fijn

EDIT

heb hem in recovery menu gebracht en geformateerd nou doet die het weer ;)
wel alles eraf maarja geen probleem.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2010 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik lees wisselende resultaten van de lagfix in relatie tot de batterij-duur. Welke versie heeft hierop de minste effect? Ik had one-click lagfix erop staat, maar heb hem er nu voor de vakantie vanaf gegooit omdat ik maximale batterijduur nodig heb.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Zijn er hier mensen die GPS problemen hebben die het volgende eens kunnen proberen:
YouTube: Android Tips & tricks: Samsung Galaxy S I9000 Vibrant and Captivate GPS Fix #2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinstein
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-06-2011
Ik wil het eigenlijk het liefst bij offieciele firmwares houden en ook gewoon updaten op de officiele manier ( via kies) ..Nou werkt Kies bij mij prima ( in tegenstelling wat ik hier van velen hoor) maar ik krijg bij update te zien dat er geen updates zijn voor mijn firmwareversie (ik heb hem vrijdag gekregen en de firmware versie die ik zie is PDA:I9000XXJF3
Phone: I9000XXJF3
CSC: I9000XENJF1

Ik lees op xda dat JM1 officieel uit zou moeten zijn, maar waarom ziet Kies de update dan niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 23:35
Al tig-jaar uitgevoerd, maar lost niks op. Niks nieuws hier...
breinstein schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 13:07:
Ik wil het eigenlijk het liefst bij offieciele firmwares houden en ook gewoon updaten op de officiele manier ( via kies) ..Nou werkt Kies bij mij prima ( in tegenstelling wat ik hier van velen hoor) maar ik krijg bij update te zien dat er geen updates zijn voor mijn firmwareversie (ik heb hem vrijdag gekregen en de firmware versie die ik zie is PDA:I9000XXJF3
Phone: I9000XXJF3
CSC: I9000XENJF1

Ik lees op xda dat JM1 officieel uit zou moeten zijn, maar waarom ziet Kies de update dan niet ?
Die update is England ONLY. Ik ga JM1 zowiezo overslaan omdat de lag nog niet opgelost en de gps nog braak is. Binnenkort komt Froyo uit en hoop maar dat alles opgelost zal zijn...

[ Voor 48% gewijzigd door kevinman op 22-08-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrutzZz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04 13:30
hallo mensen

ik ben ten einde raad.
ik heb overal gekeken voor een antwoord. (hier, XDA , google.)
mijn probleem is.
dat mijn Galaxy S zowel niet in Recovery mode als Download mode gaat.
ik heb alle mogelijkheden geprobeerd.
maar hij start gewoon op.
wie o wie heeft een oplossing voor me.
wil toch graag een nieuwe firmware erop hebben.

alvast bedankt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door CrutzZz op 22-08-2010 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leergierig
  • Laatst online: 13-08 15:30
Goedemiddag,

Ik heb een vraag over de ondersteuning van exchange active sync - en dan met name de agenda functie.
Als ik mijn exchange agenda wil 'installeren' op de GS, loopt mijn telefoon steeds vast.
Ik heb nu firmware i9000xxjm2.

Kan iemand mij vertellen of hij/zij dit probleem ook had met deze firmware en of dit probleem verholpen is na het installeren van andere firmware?

Alvast veel dank voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
kevinman schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 13:09:
[...]

Die update is England ONLY. Ik ga JM1 zowiezo overslaan omdat de lag nog niet opgelost en de gps nog braak is. Binnenkort komt Froyo uit en hoop maar dat alles opgelost zal zijn...
http://www11.multiupload....E16D865853/I9000XXJP3.rar
is de JP3 vanfroyo 2.2 voor Samsung Galaxy S misschien kun je die eens proberen wachtwoord is.. samsung-firmwares.com dacht ik
edit
nm volgens een post ergens is GPS nog niet gemaakt in deze release

[ Voor 5% gewijzigd door Icekiller2k6 op 22-08-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deputy
  • Laatst online: 04-01 15:16
@Cyberpope
Het schijnt dat de fixes die de externe SD gebruiken zorgen voor wat meer stroomverbruik; Als een lange batterijduur belangrijker vindt dan performance, moet je die fixes ontwijken

@bhola
Als de vraag niet krijgt om toestemming teverlenen wanneer je de fix toepast, dan betekend dat:
- Je telefoon is niet geroot (check of je superuser apk hebt)
- Je krijgt de vraag niet door een eigenaardigheid (bug?) in superuser apk; Ik heb ook al meerdere keren op meerdere toestellen gehad dat ik de vraag niet kreeg. Dit los je op door superuser op te starten en open te laten staan terwijl je de fix installeert. Dan komt de vraag netjes naar voren

Succes!

DeputyNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbirsk
  • Laatst online: 09-08 23:48
Hi

Na veel lezen dacht ik mijn Galaxy S wel (zelf) te kunnen rooten om zodoende de oneclicklagfix te kunnen doen. Ik wist dat dit voor mij een grote opgave zou zijn vooral gezien het feit dat ik niet al te technisch ben. En dus gaat het ook fout.

Ik probeerde deze root te doen

Het programmaatje geeft aan: Once you are in recovery click the volume button on the left side of the phone until "reinstall packages" is highlighted. Bij mij staat reinstall packages helemaal niet. Her en der heb ik al gelezen dat je dan apply sdcard:update.zip moet gebruiken in combinatie met de home toets. En dat werkt niet, en ook niet i.c.m. de powerknop.

Nu blijft de mobiel dus vast staan op dat scherm. Ik heb het al geprobeerd het programmaatje te restarten, en ook in combinatie met pc opnieuw opstarten, wisselen usb poort mobiel opnieuw opstarten.

Wat doe ik fout cq wat heb ik fout gedaan? En vooral hoe los ik het op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn blijft ook hangen wat ik gedaan heb is naar de recovery menu gegaan. dit moet lukken als je phone geroot is. en dan formaDe lag teer je hem dat heeft me geholpen. De lag fix one wilt iig niet lukken wacht wel op 2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Simbirsk schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 18:10:
Hi

Na veel lezen dacht ik mijn Galaxy S wel (zelf) te kunnen rooten om zodoende de oneclicklagfix te kunnen doen. Ik wist dat dit voor mij een grote opgave zou zijn vooral gezien het feit dat ik niet al te technisch ben. En dus gaat het ook fout.

Het programmaatje geeft aan: Once you are in recovery click the volume button on the left side of the phone until "reinstall packages" is highlighted. Bij mij staat reinstall packages helemaal niet. Her en der heb ik al gelezen dat je dan apply sdcard:update.zip moet gebruiken in combinatie met de home toets. En dat werkt niet, en ook niet i.c.m. de powerknop.

Nu blijft de mobiel dus vast staan op dat scherm. Ik heb het al geprobeerd het programmaatje te restarten, en ook in combinatie met pc opnieuw opstarten, wisselen usb poort mobiel opnieuw opstarten.

Heb je wel deze handeling gedaan: menu>instellingen>ontwikkeling>USB fouten rapporteren..
Zo ja!! Dan hoef je op het programma root/Lag te klikken en rest gaat vanzelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
Op mijn Spica i5700 gebruikte ik altijd tethering voor mijn ipad. Ik krijg tethering op de Galaxy S helaas niet aan de praat.

Mijn GS is geroot en ik gebruik de app 'Wireless Tether'. De applicatie start gewoon op en lijkt te doen wat het moet doen maar ik vind 'AndroidTether' niet terug bij de draadloze netwerken op mijn ipad en kan zodoende niet connecten.

Iemand ervaring met tethering op de GS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leergierig
HULP gevraagd.

Ik heb na lang denken besloten om nieuwe firmware op mijn GS te zetten.
Na het bestuderen van dit topic, dacht ik dat ik het wel zou moeten kunnen. Helaas is er iets fout gegaan.

Ik heb alle stappen zoals beschreven op pagina 1 van dit topic gevolgd.
Ik heb gekozen voor de firmware i9000XWJM5.
Ik heb Odin gedownload, s1_odin_20100513.pit en s1_odin_20100512.pit gedownload (en allebei geprobeerd, met zelfde slechte resultaat overigens).
Daarna alle stappen zoals beschreven.

Het gaat allemaal goed, alleen bij de eerste reboot, blijft hij 'hangen'. Er staat dan wel een commando dat ik hem weer kan rebooten en dat heb ik gedaan.

Dan krijg ik inderdaad wederom het Galaxy S intro filmpje. En dan krijg ik een zwart scherm.
Als ik de telefoon aan en uit zet, blijf ik na het intro filmpje wederom hangen op een zwart scherm en dan kan ik verder niets meer doen.

Ik hoop dat deze beschrijving een beetje duidelijk is en ik hoop nog veel meer dat iemand me kan helpen.
alvast heel veel dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
Even opnieuw flashen met de stock firmware = JF3 (pit 512)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Simbirsk schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 18:10:
Hi

Wat werkt er niet met apply sdcard:update.zip ? Kun je niet navigeren in het menu of gebeurt er niets als je op de home knop drukt ?

Als je niet meer uit het recovery menu komt dan kun je gewoon je batterij even verwijderen, dan kun je je telefoon gewoon weer opstarten. Daarna even aan je pc koppelen in mass storage mode en kijken of update.zip wel op je interne sd kaartje staat.
Vervolgens even controleren of je wel handmatig in recovery mode kunt komen (toestel uit, volume up + home vasthouden en powerknopje indrukken, alledrie even ingedrukt houden) en als dat lukt nogmaals proberen de update.zip toe te passen.

Misschien een goede toevoeging voor de startpost: controleer altijd of je handmatig in recovery mode en download mode kunt komen voordat je gaat rooten en/of flashen omdat de knoppencombinatie in nieuwere toestellen lijkt te zijn uitgeschakeld. Als je gaat klooien met adb (of je dat nu zelf doet of via een script) om in recovery of downloade mode te komen en er gaat iets fout met rooten of flashen dan kun je je telefoon met een beetje pech niet meer gebruiken als de knoppencombinatie niet werkt. Als je dan forced closes krijgt of je kunt je toestel niet meer normaal booten dan kun je de usb recovery mode niet meer inschakelen en adb niet meer gebruiken om in recovery of download mode te komen, dan heb je niets meer aan je toestel (dat ding is zelfs te licht om als boekensteun te gebruiken).
RutgerFR schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 18:50:
Even opnieuw flashen met de stock firmware = JF3 (pit 512)...
Uhm, nee ? Voor JF3 heb je de 513 PIT nodig (de GS ondersteunt overigens standaard tethering, probeer dat eens, Instellingen > Draadloos en netwerk > Instellingen Mobile AP).

@leergierig: je hebt de 512 PIT file nodig. Start Odin, vul alle velden in met de juiste bestanden, gebruik de 512 PIT file en selecteer Re-Partition in Odin (linksboven). Start je toestel in download mode, sluit 'm aan op een usb poort en flash opnieuw de JM5 firmware, dan moet alles werken.

[ Voor 13% gewijzigd door KneoK op 22-08-2010 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leergierig
@KneoK

Weet niet wat ik in eerste instantie fout heb gedaan, maar hij doet het. heel erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
RutgerFR schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 18:45:
Op mijn Spica i5700 gebruikte ik altijd tethering voor mijn ipad. Ik krijg tethering op de Galaxy S helaas niet aan de praat.

Mijn GS is geroot en ik gebruik de app 'Wireless Tether'. De applicatie start gewoon op en lijkt te doen wat het moet doen maar ik vind 'AndroidTether' niet terug bij de draadloze netwerken op mijn ipad en kan zodoende niet connecten.

Iemand ervaring met tethering op de GS?
Dit heeft opzich weinig te maken met Rooten en custom firmwares...
Maar waarom gebruik je niet gewoon de standaard functionaliteit van Samsung...
Zit gewoon in je instellingen menu om er een wireless hotstpot van te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrutzZz
hallo wie o wie heeft een antwoord op mijn vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
CrutzZz schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 21:01:
hallo wie o wie heeft een antwoord op mijn vraag
Je vraagt over het niet in de recovery of download mode te komen?

Sjah, kan niks anders erover zeggen dat je het dan toch echt verkeerd doet.

Toestel geheel uitzetten, desnoods ff de batterij eruit/erin, weet je zeker dat die uit staat.
Vervolgens volume down+home button ingedrukt houden.
Dan de powerknop ingedrukt houden.

Totdat je het download scherm ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrutzZz
TripleQ schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 21:07:
[...]

Je vraagt over het niet in de recovery of download mode te komen?

Sjah, kan niks anders erover zeggen dat je het dan toch echt verkeerd doet.

Toestel geheel uitzetten, desnoods ff de batterij eruit/erin, weet je zeker dat die uit staat.
Vervolgens volume down+home button ingedrukt houden.
Dan de powerknop ingedrukt houden.

Totdat je het download scherm ziet.
ik heb het echt zo gedaan ik krijg meteen samsung te zien en dan gaat ie gewoon door
ook als ik de volume up doe dan krijg ik geen recovery mode.
ik snap er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrutzZz
is er geen andere mogelijkheid om andere firmware erop te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Je kan ook via ADB in de recovery of download mode komen...
Met het commando
"adb.exe reboot recovery"
of
"adb.exe reboot download"

Al vraag ik me overigens af, of je daar misschien root rechten voor nodig hebt, moet je even zoeken

[ Voor 27% gewijzigd door TripleQ op 22-08-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrutzZz
TripleQ schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 21:25:
Je kan ook via ADB in de recovery of download mode komen...
Met het commando
"adb.exe reboot recovery"
of
"adb.exe reboot download"

Al vraag ik me overigens af, of je daar misschien root rechten voor nodig hebt, moet je even zoeken
sorry hier ben ik een leek in heb de gsm pas.
hoe kan ik die rechten vinden enzo en kan je eventueel stap voor stap even uitleggen.

bedankt alvast;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbirsk
  • Laatst online: 09-08 23:48
KneoK schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 18:55:
[...]

Wat werkt er niet met apply sdcard:update.zip ? Kun je niet navigeren in het menu of gebeurt er niets als je op de home knop drukt ?

Als je niet meer uit het recovery menu komt dan kun je gewoon je batterij even verwijderen, dan kun je je telefoon gewoon weer opstarten. Daarna even aan je pc koppelen in mass storage mode en kijken of update.zip wel op je interne sd kaartje staat.
Vervolgens even controleren of je wel handmatig in recovery mode kunt komen (toestel uit, volume up + home vasthouden en powerknopje indrukken, alledrie even ingedrukt houden) en als dat lukt nogmaals proberen de update.zip toe te passen.

Misschien een goede toevoeging voor de startpost: controleer altijd of je handmatig in recovery mode en download mode kunt komen voordat je gaat rooten en/of flashen omdat de knoppencombinatie in nieuwere toestellen lijkt te zijn uitgeschakeld. Als je gaat klooien met adb (of je dat nu zelf doet of via een script) om in recovery of downloade mode te komen en er gaat iets fout met rooten of flashen dan kun je je telefoon met een beetje pech niet meer gebruiken als de knoppencombinatie niet werkt. Als je dan forced closes krijgt of je kunt je toestel niet meer normaal booten dan kun je de usb recovery mode niet meer inschakelen en adb niet meer gebruiken om in recovery of download mode te komen, dan heb je niets meer aan je toestel (dat ding is zelfs te licht om als boekensteun te gebruiken).
Navigeren lukte wel het bevestigen niet. Maar ik heb de oplossing gevonden. Ik had eerder al geprobeerd telefoon opnieuw opstarten en geprobeerd de batterij eruit. Dat werkte allemaal niet.

Uiteindelijk de batterij er lang uit gehad (anderhalf uur), daarna werkte het wél gewoon. Het maakt voor mij nu niet veel meer uit, maar kan dit kloppen?

Inmiddels ook de oneclicklagfix uitgevoerd, quadrant van 880 naar 2217. Gelukkig geen te lichte boekensteun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woow eindelijk werkt Lag fix one!
Supersnel lekker is dit zeg!
ik score 2125!!!
Damn geen last meer van zwarte schermen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrutzZz
ik word al moe van het toestel.
hij doet niet wat ik wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

CrutzZz schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 23:02:
ik word al moe van het toestel.
hij doet niet wat ik wil
Als je wil dat 'ie de was doet of strijkt dan denk ik dat je je verwachtingspatroon moet veranderen. Als het iets anders is zou je eens kunnen uitweiden over wat je precies verwacht maar het niet doet, misschien kunnen we je dan helpen ?

Als het over download en recovery mode gaat, ik heb al een aantal keer in dit topic aangegeven dat in nieuwere toestellen de kans aanwezig is dat de knoppencombinatie uitgeschakeld is. Dit is ook al bevestigd door iemand. Als dat het geval is heb je gewoon pech. Je kunt het dan met adb proberen (hint: usb foutopsporingsmode en adb reboot download) maar als er dan iets goed fout gaat dan heb je geen optie om dat te herstellen.

[ Voor 34% gewijzigd door KneoK op 22-08-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrutzZz
KneoK schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 23:19:
[...]

Als je wil dat 'ie de was doet of strijkt dan denk ik dat je je verwachtingspatroon moet veranderen. Als het iets anders is zou je eens kunnen uitweiden over wat je precies verwacht maar het niet doet, misschien kunnen we je dan helpen ?

Als het over download en recovery mode gaat, ik heb al een aantal keer in dit topic aangegeven dat in nieuwere toestellen de kans aanwezig is dat de knoppencombinatie uitgeschakeld is. Dit is ook al bevestigd door iemand. Als dat het geval is heb je gewoon pech. Je kunt het dan met adb proberen (hint: usb foutopsporingsmode en adb reboot download) maar als er dan iets goed fout gaat dan heb je geen optie om dat te herstellen.
ohw sorry
ik denk dat het ook het geval is dat het uitgeschakelt is .
want ik kan ook niet de superuser mode inschakelen.
want dan zegt ie dat het bestand niet vind.
als ik in command US intyp.
erg jammer allemaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrutzZz
CrutzZz schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 23:38:
[...]

ohw sorry
ik denk dat het ook het geval is dat het uitgeschakelt is .
want ik kan ook niet de superuser mode inschakelen.
want dan zegt ie dat het bestand niet vind.
als ik in command US intyp.
erg jammer allemaal :(
Bedankt voor de hint :D
heb nu downloading in beeld :D :D eindelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
KneoK schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 23:19:
[...]

De vraag is, waar staat die toetsencombo ingesteld? in de firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrutzZz
Heb nu de nieuwe firmware erop staan :D jm3 met android 2.2 nu nog die fixes doen.

Bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus