I love watercooling
toen maar even nog een keer geflashed, geroot en lagfix, 2000+ score dus goed.... alleen kan ik weer m'n APN aanmaken en mail erop... ach ja... nu heb ik alsnog "officieel" JM2 zoals m'n neef stock heeft en de lagfix er overheen
Nu vind ik het echt genoeg en wacht ik tot Froyo komt
I love watercooling
Verwijderd
Wat denk je zelf, wat gebeurt er als je er een nieuwe firmware op zet? Je kan er alleen misschien wel van uit gaan dat e al een oplossing voor de lag fix inzit, maar dit is misschien alleen hoop..Maarten21 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 08:23:
Als FroYo komt, hoe werkt het dan met de lagfix en rootfix? Wordt dit allemaal automatisch ongedaan gemaakt, of blijft er nog ergens wat van hangen?
***EDIT: Werkt niet op de Galaxy S, alleen op de Vibrant. EDIT ***Iemand deze custom rom al geprobeerd?
Screens:
http://db.androidspin.com...eenshots.asp?build_id=339
Naam: Vibrant Eclair 2.1 v6, Release 6
*Change Log*
~ Added Back Stock Music
~ Added Back Stock Mms
~ Modified Rild
~ Data through put Optimized ( Huge Data / Signal Improvement )
~ Battery Icon`s From my old Behold 2 Rom`s
~ pre-installed via ( Playlogos1 & Userinit.sh ) for Lagfix
~ adb push Fixed
~ Full Framework-res modded to stock
~ Added Back Stock Email
~ App`s that can Be Removed ( IM / Facebook / Twitter / MyTouch Music )
~ Status Bar Modded
~Vibrant6 & Stock kernel & lagfix, Score = 2104
http://twitpic.com/2g1ox5
[ Voor 10% gewijzigd door bart_wbd op 23-08-2010 12:30 ]
Mij lijkt niemand...bart_wbd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 12:15:
***EDIT: Werkt niet op de Galaxy S, alleen op de Vibrant. EDIT ***
[...]
***EDIT: Werkt niet op de Galaxy S, alleen op de Vibrant. EDIT ***
Het is niet bedoeld voor de I9000 Galaxy S, maar voor de amerikaanse variant "Vibrant"
[edit]
haha, precies editen als ik op het quote knopje klik he!
[ Voor 9% gewijzigd door TripleQ op 23-08-2010 12:31 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Je dat wel, maar als je weer een eigen kernel eroverheen gooit, heb je kans dat bepaalde dingen niet meer goed samenwerken met de rest van de firmware.watercoolertje schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 13:09:
Zou gewoon moeten werken, misschien na het flashen de kernel van de SGS er over heen flashen, maar andere ROMS voor 1 van de non-SGS toestellen die werken allemaal gewoon ookal zijn ze er niet voor 'gemaakt'...
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Verwijderd
heb je het met een simlockvrije toestel gedaan ?Garrett schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 03:02:
klopt... ik heb inmiddels binnen een uur 2x geflashed, geroot en lagfix gedaan... de eerste keer was op zijn zachtst gezegd niet zo'n succes... kreeg de galaxy s letters in beeld en daarna zwart
toen maar even nog een keer geflashed, geroot en lagfix, 2000+ score dus goed.... alleen kan ik weer m'n APN aanmaken en mail erop... ach ja... nu heb ik alsnog "officieel" JM2 zoals m'n neef stock heeft en de lagfix er overheen
Nu vind ik het echt genoeg en wacht ik tot Froyo komt
Verwijderd
Hoe komt die score tot stand? Is de benchmark te ligt voor deze superphone?
Ik scoor nu tussen de 2041 en 2256, net 150 punten verschil binnen een minuut.
Staan geen andere apps.
Draai overigens JM5 met one-click-lagfix.
Waar ik dan trouwens weer nog een vraagje over heb.
Elke keer als ik nu Titanium backup gebruik, moet ik tig keer toestemming geven (5-10x) voordat ik erin kan, en bij het installeren/deinstalleren via titanium backup ook minimaal 3x. Iemand hier een oplossing voor?
[ Voor 87% gewijzigd door CrutzZz op 23-08-2010 20:09 ]
als je busybox afhaalt van marketplace en dan probeert te installeren zegt hij van "niet geroot" of wel ..The White B.A. schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 21:25:
Hoe weet je of het gelukt om je GS te rooten? kun je dit ergens terug zien?
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Ik heb dus geroot en lagfix gedaan zonder Busybox... werkt blijkbaar ook zonder
[ Voor 33% gewijzigd door Garrett op 23-08-2010 21:32 ]
I love watercooling
Aangenomen dat je het met de one-click heb gedaan
I love watercooling
Dus het wordt niet opgeslagen
Verwijderd
Toch wilde ik mijn eerst gebruikte gps-fix weer erop zetten, en nu blijkt dat deze nog steeds zo staat. Wordt deze instelling ergens anders opgeslagen dan in de firmware ofzo?
Is overigens deze gps-fix nog steeds de standaard? (Ik zag er iig geen andere of betere voorbijkomen..)
Na de Lagfix is de IO benchmark inderdaad te licht. De paar ms verschillen in dat gedeelte verklaren de fluctuerende score.Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 17:25:
Weet iemand eigenlijk hoe het komt dat ik, elke keer dat ik quadrant standard uitvoer, een andere score krijg?
Hoe komt die score tot stand? Is de benchmark te ligt voor deze superphone?:P
Ik scoor nu tussen de 2041 en 2256, net 150 punten verschil binnen een minuut.
5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D
Ben zeer benieuwd naar je bevindingen..watercoolertje schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:19:
Ga het thuis is uitproberen, vind de SGS maar een beetje saai zo (kom van de Nexus one waar elke dag wat nieuws klaar stond om geflashed te worden)
helaas geen tijd gehad (vandaag weer een kans), maar JM6 die net is uitgelekt staat ook op me lijstje, zie XDA voor meer info daar over! Die is iig voor onze telefoon gemaakt en GPS schijnt zo goed als bij iedereen goe3d te werken, en lag uitgesloten zijn! Dus daar ben ik eigenlijk wel wat nieuwsgieriger naar
''Ja hoor mensen het is zover ik heb eerste android error voor elkaar . ''com.google.process.gapps'' krijg bij elke reboot als je Gtalk(nutteloos program) verwijdert. Gevolg je kunt niets downloaden vanuit de markt en het blijft irritant.
Ik heb beetje gezocht en bij sommige help het om databestanden van Gmail te verwijderen maar bij mij heeft het geen effect.''
Ik merk nu dat Gmail ook niet helemaal lekker werkt, geen automatische synchronisaties en het programma crash telkens als je langer dan paar minuten open hebt.
Is dit nog te verhelpen of moet ik gaan flashen? (ik wacht liever op 2.2)
Niet echt nutteloos dus, zo blijkt wel hèALPACINO schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:01:
(nutteloos program)
Tuurlijk, terugzetten wat je hebt verwijdert? Gewoon alles weer even ongedaan maken dus.Is dit nog te verhelpen of moet ik gaan flashen? (ik wacht liever op 2.2)
[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 24-08-2010 12:06 ]
Nickname does not reflect reality
Ik heb geen back-up gemaakt (ja weet erg stom) maar door Gtalk.apk te installeren wil het niet lukken. Volgens XDA moet je in het systeem installeren en ik zou niet weten hoe dat moet.Brad Pitt schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:04:
[...]
Niet echt nutteloos dus, zo blijkt wel hèHeeft niets met een "Android error" te maken. Gewoon PEBKAC.
[...]
Tuurlijk, terugzetten wat je hebt verwijdert? Gewoon alles weer even ongedaan maken dus.
Je zou het via Root Explorer kunnen proberen. Of via adb natuurlijk, dat werkt ook, maar is wat lastiger.ALPACINO schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:11:
Ik heb geen back-up gemaakt (ja weet erg stom) maar door Gtalk.apk te installeren wil het niet lukken. Volgens XDA moet je in het systeem installeren en ik zou niet weten hoe dat moet.
Nickname does not reflect reality
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Raak ik niet alle gegevens kwijt?Icekiller2k6 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:47:
kun je niet gewoon de firmware terugflashen die op samsung hun site staat via odin?
Ik dacht zelf om gewoon de nieuwste firmware erop te knallen want het repareren van mijn probleem lijkt me best lastig. Ik heb nu JF3 en ben van plan om JM5 erop te gooien, alleen weet ik niet wat de belangrijkste veranderingen zijn. Ik hoop dat touchwiz ook erbij zit plus samsung apps enz.
Verwijderd
Mag ik vragen wat je met samsung apps moet?ALPACINO schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:59:
[...]
Raak ik niet alle gegevens kwijt?
Ik dacht zelf om gewoon de nieuwste firmware erop te knallen want het repareren van mijn probleem lijkt me best lastig. Ik heb nu JF3 en ben van plan om JF5 erop te gooien, alleen weet ik niet wat de belangrijkste veranderingen zijn. Ik hoop dat touchwiz ook erbij zit plus samsung apps enz.
PS: Op http://samsung-firmwares.com/I9000.htm zie ik dat 2.2 versies in het rood zijn betekent het dat deze soort beta zijn ofzo?
[ Voor 34% gewijzigd door ALPACINO op 24-08-2010 14:06 ]
Beta is het sowiezo want écht officieel is het nu ook weer niet. Althans het is niet via KIES bijvoorbeeld. Maar vermoedelijk is de kleur rood simpelweg om duidelijk onderscheid te maken tussen éclair(2.1) en froyo(2.2).ALPACINO schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:02:
Ik bedoel meer market van Samsung en Touchwiz vind ik best handig maar de rest hoef ik niet zoals mijn dagboek en telegraaf enz.
PS: Op http://samsung-firmwares.com/I9000.htm zie ik dat 2.2 versies in het rood zijn betekent het dat deze soort beta zijn ofzo?
[ Voor 93% gewijzigd door ALPACINO op 24-08-2010 17:24 ]
(als je paypal hebt, dan krijg je een donatie van me)
[ Voor 16% gewijzigd door Recoil op 24-08-2010 21:10 ]
Verwijderd
Die market zit sowieso op elke firmware, en touchwiz is geen app en komt dus volgens mij ook standaard met elke firmware (behalve custom ROM's denk ik).ALPACINO schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:14:
foutje sorry
Doet er verder eigenlijk ook niet toe, daar heb je titanium backup voor! fantastisch programma, aangezien je er ook nog eens voorgeïnstalleerde shit mee kan verwijderen.
Verwijderd
Waarom heb je perse een stock nodig? Zover ik weet kreeg iedreen die zn telefoon in NL heeft gekocht een JF3 firmware, dus dan zou ik die bij samsung-firmware.com downloaden. Dit kun je imo dan als stock beschouwen.Recoil schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:40:
Is er dan niemand die zijn stock CSC directory wil kopieren en posten? Hij staat in /system/csc.. Het enige dat je nodig hebt is een geroote telefoon.
(als je paypal hebt, dan krijg je een donatie van me)
Had al JM5 en one-click lagfix.
Net Samset 1.9 geinstalleerd.
Kan mijn apps niet meer installeren/downloaden. Ook geen nieuwe.
" Installatiefout
Pakketbestand is ongeldig"
Weet iemand de oplossing?
Verwijderd
Omdat bij alle CSC's van samsung-firmware.com geen nederlandse salescode's staan. Ik neem aan dat hierop wordt gechecked zodra de officiele Froyo eraan komt..An1mA schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:02:
[...]
Waarom heb je perse een stock nodig? Zover ik weet kreeg iedreen die zn telefoon in NL heeft gekocht een JF3 firmware, dus dan zou ik die bij samsung-firmware.com downloaden. Dit kun je imo dan als stock beschouwen.
Hehe, ja dat zou fijn zijn. Maarja, de enige reden dat DAT kon was omdat er twee ernstige lekken zaten in iOS4 waardoor het mogelijk was zonder toestemming via PDF files code uit te voeren.Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:29:
Zucht wat een gedoe... KIES is prut en je lijkt er weinig mee te kunnen. Wat betreft de Iphone is dat wel een stuk makkelijker, naar een site gaan met de Iphone, over het scherm vegen en het jailbreaken is klaar. Is er geen slimme wizzkid die dat ook voor o.a. dit toestel kan doen?
Kies is inderdaad niet nuttig, je moet het ook gewoon niet willen gebruiken. Gewoon installeren (puur voor de drivers) en klaar. Je hebt het verder ook nergens voor nodig? (ok, wel voor de officiele firmware upgrade die (waarschjinlijk
Maar vergelijk je nu het programma Kies met een hack voor de iphone?
Ik heb via kies een update naar JM1 gedaan ( zie een paar posts terug) mijn csc is nu oxajm1 , maar mijn salescode is nog steeds : XEN ..Recoil schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:38:
[...]
Omdat bij alle CSC's van samsung-firmware.com geen nederlandse salescode's staan. Ik neem aan dat hierop wordt gechecked zodra de officiele Froyo eraan komt..
Ik kan trouwens nu verschillende salescodes installeren ..
*#272*HHMM# (HHMM is de tijd dat je de code invoert , dus als je het om 22:49 doet is het *#272*2249# , ik kan dan de volgende salescodes installeren:
CPW
DBT
ITV
KOR
XEF
XEO
XEU
kent iemand dit probleem en is hiervoor een oplossing?
[ Voor 88% gewijzigd door grolle op 25-08-2010 00:04 . Reden: Sorry verkeerde topic ]
Verwijderd
Nee ik vergelijk het niet maar misschien had ik het niet goed verwoord. KIES valt me wel flink tegen want ik had er meer van verwacht, je kunt er ontzettend weinig mee.Maarten21 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:47:
Maar vergelijk je nu het programma Kies met een hack voor de iphone?
Wat is nou het beste om te doen, wachten op een mogelijke update of nu al rooten en bv. een lagfix uitvoeren? (Dat laatste lijkt me voor mensen die weinig verstand van deze dingen hebben nogal moeilijk
Verwijderd
Ah de oplossing voor de minder technische gebruiker dus? Ik ben benieuwd en zal vanmiddag eens kijken.DaMarcus schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:59:
Daarbij: One-Click-Root is ook niet het probleem lijkt me en heb je je toestel binnen een minuut geroot.
Verwijderd
Mensen met de lagfix merken jullie ook dat de batterij wel iets sneller leeg gaat ?
Vanmorgen voor dat ik naar me werk ging in 10 minuten een nieuwe firmware geinstalleerd, one click root gebruikt, one click lag fix, en een Overclock (via odin) geinstalleerdVerwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 08:13:
[...]
Nee ik vergelijk het niet maar misschien had ik het niet goed verwoord. KIES valt me wel flink tegen want ik had er meer van verwacht, je kunt er ontzettend weinig mee.
Wat is nou het beste om te doen, wachten op een mogelijke update of nu al rooten en bv. een lagfix uitvoeren? (Dat laatste lijkt me voor mensen die weinig verstand van deze dingen hebben nogal moeilijk).
Ja op XDA staan genoeg links naar firmware´s (JM6 bijv. de nieuwste), maar van de andere zijn er ook wel linkjes te vinden aangezien samsung-firmware zelf niks host maar alles bij van die share-sites onder bracht, daar moet dus echt nog wel sporen van terug te halen zijn...breinstein schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 09:09:
Het is flink misgegaan bij mij .. Gisteren mijn toestel geroot, toen one click lag fix toegepast .. Tot zover alles prima, supersnel toestel ... Vanochtend echter wilde het toestel niet meer opstarten , bleef na het log meer dan 30 minuten zwart en er gebeurde niks .. Meerdere keren geprobeerd .. Toen ui wanhoop maar geboot in recovery mode en een wipe gedaan ( back to factory default) .. Helaas werkt dit dus ook niet .. Hij start wel op maar geeft niks anders dan force close meldingen en kan dus helemaal niks met mijn foon .. Dus wilde ik naar samsungfirmwares gaan om odin en firmwares te downlaoden om te boel opneiuw te flashen .. Is de site offline doordat ze van samsung de naam niet mochten voeren .. Iemand suggesties hoe ik mijn foon weer tot leven kan wekken ?
Zowiezo is die nog half bereikbaar (desnoods via cache van Google):
http://samsung-firmwares.com/i9000.htm
Verwijderd
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=761045
Ja ik heb het daar gedaan en werkt super. Ook gelijk andere firmware erop gegooid aka debranded en alles werkt nu soepeltjesVerwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 09:56:
Heeft iemand al geprobeerd te unlocken via deze website? Ik wil weten of het werkt:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=761045
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
Zijn de voordelen niet benoemingswaardig? Anders zou het toch bij elke beginpost met grote letters erbij moeten staan, ofniet dan?
Ik vind de standaard firmware met de lagfix erg snappy. Ik installeer ook niet veel zooi die op het achtergrond draait dus heb standaard 150mb geheugen vrij.
Kan iemand deze vragen beantwoorden?
In XDA topic zie ik goeie berichten over deze firmware. Ik wil toch garantie behouden en gewoon via kies flashen.
Volgens mij zit in de UK versie ook Nederlands OS en swype. Iemand deze flash al gedaan?
Ik raak een btje door de bomen het bos kwijt met de PDA, PHONE en CSC. Wat heeft nu invloed op wat?
edit: hoe eigenwijs kan iemand zijn iig Nederlandse taal van andriod straks meer!
edit 2: Voor mensen die dit ook willen doen. Ik heb Kies (Kies_1.5.1.10074_2_6.exe) opnieuw geinstalleerd (UK ipn Nederland aangegeven bij installatie). Dan alle kies processen killen. Dan "C:\Program Files (x86)\Samsung\Kies\MSC.Thunder.FirmwareUpdate.exe" starten. Zorgen dat de telefoon direct in de kies modus komt bij verbinden kabel. Nu ziet de firmwareupdatetool de phone. Als je de MTP herhaling krijgt op de telefoon --> Soundhound dir verwijderen van de SD.
edit 3: De verbindingsproblemen blijken meer aan de isolatie van mijn huis te liggen dan aan de firmware.
[ Voor 43% gewijzigd door Orcie op 25-08-2010 20:57 ]
MOET je kies ge-installeerd hebben en werkend met je GS hebben of heb je dit niet echt nodig? Het probleem is namleijk dat ik KIES wel kan instaleren maar daarna tegen veel problemen aanloop.
Graag hoor dus of het noodzakeliijk is om KIES geinstalleerd en werkend te hebben voor je aan een firmware opdute begint.
Dus installeren, en daarna nooit meer naar kijken.
Het flashen zelf doe je met Odin, deze geeft zelf aan of die verbinding kan maken of niet met je telefoon
[ Voor 88% gewijzigd door Orcie op 25-08-2010 20:58 ]
Mag ik vragen welke backup prog je gebruikt, want de titanium herstelt wel de apps en aantal settings. Maar meestal moet je als nog zelf veel dingen instellen, zoals widgets etc..watercoolertje schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 09:04:
[...]
Vanmorgen voor dat ik naar me werk ging in 10 minuten een nieuwe firmware geinstalleerd, one click root gebruikt, one click lag fix, en een Overclock (via odin) geinstalleerdDaarna me backup terug gezet iin een minuut of 10/15 (veel apps
) en nu is me telefoon weer zoals die gister was maar dan met een nieuwe firmware
ik gebruik titantium ja, maar ik heb launcherPro voor het herstellen van me launcher iconen (widget helaas niet maar ik gebruik 1 widget, en dat is energiebeheer, wallpaper is ook niet z'n lastige om snel te doen), en dan mybackup om veel systeem-instellingen goed te zetten (alarm, wifi en meer van die kleine settings)...zenica schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 13:55:
[...]
Mag ik vragen welke backup prog je gebruikt, want de titanium herstelt wel de apps en aantal settings. Maar meestal moet je als nog zelf veel dingen instellen, zoals widgets etc..
Nadat ik lindafile manager heb gedownload, want titantium backup uit de market doet het bij mij niet dus ik moet een APK aanroepen, de rest hoef ik dus niks meer te downloaden want alles staat op me telefoon gebackupt, en me contacten enzo laat ik lekker aan GOogle-sync over
Ik neem aan dat als je update via Kies je instellingen e.d. bewaard blijven.TripleQ schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 13:42:
Kies is enkel voor de driver nodig.
Dus installeren, en daarna nooit meer naar kijken.
Het flashen zelf doe je met Odin, deze geeft zelf aan of die verbinding kan maken of niet met je telefoon
zo niet met odin, dat alles weer stock staat.
Of is update via Kies ook alles opnieuw instellen?
Geen idee, Kies eigenlijk nog nooit opgestartAltijd_Lastig schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:53:
[...]
Ik neem aan dat als je update via Kies je instellingen e.d. bewaard blijven.
zo niet met odin, dat alles weer stock staat.
Of is update via Kies ook alles opnieuw instellen?
Verwijderd
Reg. datum: 11 maart 2010
--------------------------------------------------------------------------------
:-) Via KIES mijn stock JF3 firmware kunnen updaten naar JM1 ( de officiele van Samsung dus, en niet de jm1 die al op samsung firmwares stond) .. Is me met behulp van een topic op XDA gelukt .. In het register mijn productcode veranderd en kreeg toen gelijk JM1 aangeboeden via KIES .. Mooie van de upgrade is dat hij alles heeft laten staan en dat ik dus na de upgrade niks opnieuw hoefde te installeren ..
Welke produkt code heb je hier een handleiding voor , waar staat dat precies .
Wil deze manier ook proberen
Yup, veel sneller leeg. Met de reserve batterijen van de 11 pieces accessories houdt die zelfs maar 3 uur vol na intensief gebruik.Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 08:33:
On click root is verreweg simpel.
Mensen met de lagfix merken jullie ook dat de batterij wel iets sneller leeg gaat ?
Verwijderd
Dat ligt dan toch echt aan die batterij. Had net even getest met een filmpie. 40min. film betekent 10% batterijverlies, wat dus uitkomt op ongeveer 6uur film kijken zonder opladen.kevinman schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 18:22:
[...]
Yup, veel sneller leeg. Met de reserve batterijen van de 11 pieces accessories houdt die zelfs maar 3 uur vol na intensief gebruik.
JM5, one click lagfix
Verwijderd
Ik heb al uren op XDA gezocht, hitte truukje, oplader truukje etc toegepast. 9999x met de juiste combinatie geprobeerd maar ik kom maar niet in Download/Recovery Mode. Ik word moedeloos.
Mijn GT-i9000 komt van T-mobile/ stock JM2. Iemand een Idee?
Verwijderd
Misschien dit forum eens doorlezen?Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:34:
Probleempje.
Ik heb al uren op XDA gezocht, hitte truukje, oplader truukje etc toegepast. 9999x met de juiste combinatie geprobeerd maar ik kom maar niet in Download/Recovery Mode. Ik word moedeloos.
Mijn GT-i9000 komt van T-mobile/ stock JM2. Iemand een Idee?
Dit probleem is al minimaal 5x gemeld.
Wordt wachten op froyo via kies:)
Ik ka er ff van uit dat je Kies draaiend hebt en dat Kies je telefoon herkend .. Sluit je telefoon aan en wacht totdat hij in Kies staat . Ga dan naar firmwareupdate : Je krijgt wss nu de melding dat er geen updates zijn ..Sluit gewoon het scherm , sluit het firmwareupdate scherm af als normaal, laat de kies sessie met je telefoon echter open staan .Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:24:
Bekijk de gallery van breinsteinBerichten: 67
Reg. datum: 11 maart 2010
--------------------------------------------------------------------------------
:-) Via KIES mijn stock JF3 firmware kunnen updaten naar JM1 ( de officiele van Samsung dus, en niet de jm1 die al op samsung firmwares stond) .. Is me met behulp van een topic op XDA gelukt .. In het register mijn productcode veranderd en kreeg toen gelijk JM1 aangeboeden via KIES .. Mooie van de upgrade is dat hij alles heeft laten staan en dat ik dus na de upgrade niks opnieuw hoefde te installeren ..
Welke produkt code heb je hier een handleiding voor , waar staat dat precies .
Wil deze manier ook proberen
ga dan naar het register en ga naar : HKEY_CURRENT_USER /Software/Samsung/Kies/DeviceDB/3 , je zult daar een sleutel vinden die productcode heet , met waarschijnlijk de waarde : GT-I9000HKDXEN , verander deze waarde in : GT-I9000HKDXEU .
Ga nu weer naar kies en kies weer firmwareupdate, je zult zien dat je nu een update naar JM1 krijgt aangeboden .. De upgrade kun jepijnloos doen .. Al je instellingen en progs blijven staan na de update .. Je salecode blijft nog steeds XEN ( is ubranded NL) en je hebt verder alles wat je voor het flashen had.
Verwijderd
Verwijderd
merci ga het gelijk proberenbreinstein schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:12:
[...]
Ik ka er ff van uit dat je Kies draaiend hebt en dat Kies je telefoon herkend .. Sluit je telefoon aan en wacht totdat hij in Kies staat . Ga dan naar firmwareupdate : Je krijgt wss nu de melding dat er geen updates zijn ..Sluit gewoon het scherm , sluit het firmwareupdate scherm af als normaal, laat de kies sessie met je telefoon echter open staan .
ga dan naar het register en ga naar : HKEY_CURRENT_USER /Software/Samsung/Kies/DeviceDB/3 , je zult daar een sleutel vinden die productcode heet , met waarschijnlijk de waarde : GT-I9000HKDXEN , verander deze waarde in : GT-I9000HKDXEU .
Ga nu weer naar kies en kies weer firmwareupdate, je zult zien dat je nu een update naar JM1 krijgt aangeboden .. De upgrade kun jepijnloos doen .. Al je instellingen en progs blijven staan na de update .. Je salecode blijft nog steeds XEN ( is ubranded NL) en je hebt verder alles wat je voor het flashen had.
Ok gelukt hij zat in map 5
makkelijk zat zo als je het weet .
En gewoon via kies , deze is even tesetn en geduldig wachten op froyo
Nogmaals bedankt
Ps nieuwe app taakbeheer mooi , en meer vrij geheugen
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2010 22:02 ]
Verwijderd
true, maar ik heb zo'n idee dat de gemidd. gebruiker geen hinder ondervind van de lag. Zo extreem is het nou ook weer niet. Met lag is ie nog steeds sneller dan desire bijv.:)Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:14:
Moet iemand anders dat voor jou bepalen? In dat geval kun je beter wachten idd...Ik ben zelf een leek, maar de mensen op xda maken de one click lagfix wel erg makkelijk. Gewoon even lezen en uitvoeren, zelfde geldt voor flashen.
Ik vind het nu wel cool dat ik het heb gedaan, maar ik merk ook wel een aantal nadelen hoor.
Programma's die zomaar afsluiten, honderd x superuser toestemming moeten vragen (alhoewel dat ws. aan mijn telefoon ligt), niet direct af kunnen sluiten (eerst ja/nee aangeven).
Maarja, het is toch wel erg leuk om het gefixt te hebben hoor, en ik ben ook een leek erin:). Zoals hiervoor al wordt gezegd, je kan het bijna niet fout doen.
Verwijderd
Ik ben er mee bezig alleen dan loop ik tegen het volgende probleem:H3llSiNG schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:02:
[...]
Ja ik heb het daar gedaan en werkt super. Ook gelijk andere firmware erop gegooid aka debranded en alles werkt nu soepeltjes
Als de SGS aan je computer is gekoppeld zou je de telefoon als een apparte schijf moeten kunnen zien in de verkenner. Dit lukt mij niet want hij ziet alleen de telefoon (inclusief het icoontje hiervan). Weet iemand hoe de pc je telefoon als een apparte schijf kan zien?
Inmiddels gelukt maar ik krijg nu de melding dat hij het bestandje nv_data.bin niet kan vinden... ik ben bang dat het dus hiermee ophoud
Edit: als ik de SGS aansluit als massa-opslag dan komen er twee nieuwe schijven in de verkenner bij, in mijn geval een I en een J schijf. De J schijf kan ik wel inzien maar de I schijf kan ik niet openen etc. Ik denk dat juist op die I schijf het bestandje staat alleen is er geen toegang tot.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2010 22:20 ]
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:54:
[...]
Ik ben er mee bezig alleen dan loop ik tegen het volgende probleem:
Als de SGS aan je computer is gekoppeld zou je de telefoon als een apparte schijf moeten kunnen zien in de verkenner. Dit lukt mij niet want hij ziet alleen de telefoon (inclusief het icoontje hiervan). Weet iemand hoe de pc je telefoon als een apparte schijf kan zien?
[ Voor 3% gewijzigd door Embryo1 op 25-08-2010 22:32 ]
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
de I is de "externe" microsd die je insteektVerwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:54:
[...]
Edit: als ik de SGS aansluit als massa-opslag dan komen er twee nieuwe schijven in de verkenner bij, in mijn geval een I en een J schijf. De J schijf kan ik wel inzien maar de I schijf kan ik niet openen etc. Ik denk dat juist op die I schijf het bestandje staat alleen is er geen toegang tot.
Bij het opstarten van Kies gaat de CPU tot maximaal (100%), enkele minuten hierna krijg ik de melding
"Failed to initialize services : Retrieving the COM class factory for component with LSID {7A1A13F5-B96B-492A-B591-D7526E0B3010} failed due to the following error: 80080005."
terwijl de CPU maximaal blijft.
Hoe lang ik ook wacht Kies start niet verder op.
Al enkele keren een totale re-install gedaan.
Ook volledige un-install van Kies en weer re-install, maar het mag niet baten.
Iemand ideeën?
Verwijderd
Oeps, dat is logisch ja. Nu blijft verder het probleem dat ik dus niet het trucje kan uithalen wat in het Youtube filmpje te zien is. Het .bin bestandje kan simpelweg niet gevonden worden en daar staat nou net de code in om te unlocken.Icekiller2k6 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 22:20:
[...]
de I is de "externe" microsd die je insteekt
kan liggen aan het .net framework van microsoft. Download/Update die even en als het goed is zou het dan moeten werken.whatever001 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 22:22:
Krijg Kies niet opgestart in XP SP3 ???
Bij het opstarten van Kies gaat de CPU tot maximaal (100%), enkele minuten hierna krijg ik de melding
"Failed to initialize services : Retrieving the COM class factory for component with LSID {7A1A13F5-B96B-492A-B591-D7526E0B3010} failed due to the following error: 80080005."
terwijl de CPU maximaal blijft.
Hoe lang ik ook wacht Kies start niet verder op.
Al enkele keren een totale re-install gedaan.
Ook volledige un-install van Kies en weer re-install, maar het mag niet baten.
Iemand ideeën?
Verwijderd
... nu heb ik een app gevonden die de unlock en unfreeze codes geven, die unlock code lijkt mij zó onwaarschijnlijk maar ik ga het zo maar eens proberen. De unfreeze code leek mij logischer qua cijfersVerwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 22:29:
[...]
Oeps, dat is logisch ja. Nu blijft verder het probleem dat ik dus niet het trucje kan uithalen wat in het Youtube filmpje te zien is. Het .bin bestandje kan simpelweg niet gevonden worden en daar staat nou net de code in om te unlocken.
je kunt mbv een ftp client overal op uw SGS kijken (of browser)..Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 22:29:
[...]
Oeps, dat is logisch ja. Nu blijft verder het probleem dat ik dus niet het trucje kan uithalen wat in het Youtube filmpje te zien is. Het .bin bestandje kan simpelweg niet gevonden worden en daar staat nou net de code in om te unlocken.
zo doe ik namelijk files van andere locaties uploaden etc.. (naja eerlijk gezgd gebruik ik de ftp SERVER
Verwijderd
Uhm ik snap er niks van, ik steek het simmetje erin en moet de pincode opgeven... daarna doet hij het gewoon zonder unlocken of wat dan ook terwijl ik van provider ben gewisseld... worden toestellen dan Simlock-vrij verkocht??Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 22:56:
[...]
... nu heb ik een app gevonden die de unlock en unfreeze codes geven, die unlock code lijkt mij zó onwaarschijnlijk maar ik ga het zo maar eens proberen. De unfreeze code leek mij logischer qua cijfers
ik heb eerlijk gezegd nog geen een niet simlockvrije gezien..Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 23:04:
[...]
Uhm ik snap er niks van, ik steek het simmetje erin en moet de pincode opgeven... daarna doet hij het gewoon zonder unlocken of wat dan ook terwijl ik van provider ben gewisseld... worden toestellen dan Simlock-vrij verkocht??
Verwijderd
Kom je nu meeIcekiller2k6 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 23:06:
[...]
ik heb eerlijk gezegd nog geen een niet simlockvrije gezien..
[ Voor 87% gewijzigd door Grindtegel op 25-08-2010 23:31 ]
uhm, als klant heb je wel zelf wat werk te doen hoorVerwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 23:07:
[...]
Kom je nu meevanaf 20:30 zit ik al te prutsen, wat is de reden dat de toestellen simlockvrij zijn?
dat de SGS "Simlock Vrij" is staat gewoon op de website van BelCompany
http://www.belcompany.nl/...f32b015_Allespecificaties (even op "Alle Specificaties" klikken)
6e en 7e regel
dus jij bent een aantal uren van je leven kwijt die je nooit meer terugkrijgt
[ Voor 5% gewijzigd door Kees-Jan op 26-08-2010 08:06 ]
the older I get, the better I was...
Verwijderd
De reden is dat tegenwoordig bijna alle echt dure toestellen met een abo verkocht worden, waardoor de provider sowieso verzekerd is van abonnementsgelden. En als je los koopt dan istie sowieso simlockvrij. Simlocken is tegenwoordig gewoon vrij nutteloos voor een provider, ze maken hun winst toch wel. En pre-paid deals met dure toestellen zijn er niet.Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 23:07:
[...]
Kom je nu meevanaf 20:30 zit ik al te prutsen, wat is de reden dat de toestellen simlockvrij zijn?
Is er een andere plek waar je goede firmware versies vandaan kan plukken?
Verwijderd
Weet het niet zeker hoor, geen zin om een login te maken, maar volgens mij zijn achter de login nog alle bestanden te vinden, en anders kan je zoeken op het xda forum.
Verwijderd
Misschien kan iemand mij helpen aangezien ik grondig door de handleidingen & fora ben gegaan en
toch geen resultaat behaal met het flashen met odin van de firmwares I9000XXJP3 of I9000XXJP2. Odin komt niet verder dan :
"File analysis.."
Ik ben sinds eergisteren in het bezit van een i9000 , waarschijnlijk gesimlocked door vodafone duitsland aangezien ik daar woon..
Ik heb gebruik gemaakt van Win7 ( compat mode winxp sp3) + administrator , Vista + administrator, xp administrator. Dat alles terwijl er geen kies proces loopt.
Ik gebruik de 512.pit en selecteer re-partition, heb de pda + pit gekozen (jp2) en zet dan pas de telefoon aan, upload mode. en dan pas connecteerd ik de telefoon via USB. Deze wordt ook herkend in Odin waarna ik op start druk. ... Odin komt niet verder dan : File analysis
Weet iemand misschien iets, ik ben door de opties heen, USB in storage mode plaatsen en usb debugging enablen was ook tevergeefs.
HELP
Komt dit niet door simlock van Vodafone? In de startpost staat dat je een simlock vrije GS moet hebben.Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:37:
Hallo,
Misschien kan iemand mij helpen aangezien ik grondig door de handleidingen & fora ben gegaan en
toch geen resultaat behaal met het flashen met odin van de firmwares I9000XXJP3 of I9000XXJP2. Odin komt niet verder dan :
"File analysis.."
Ik ben sinds eergisteren in het bezit van een i9000 , waarschijnlijk gesimlocked door vodafone duitsland aangezien ik daar woon..
Ik heb gebruik gemaakt van Win7 ( compat mode winxp sp3) + administrator , Vista + administrator, xp administrator. Dat alles terwijl er geen kies proces loopt.
Ik gebruik de 512.pit en selecteer re-partition, heb de pda + pit gekozen (jp2) en zet dan pas de telefoon aan, upload mode. en dan pas connecteerd ik de telefoon via USB. Deze wordt ook herkend in Odin waarna ik op start druk. ... Odin komt niet verder dan : File analysis
Weet iemand misschien iets, ik ben door de opties heen, USB in storage mode plaatsen en usb debugging enablen was ook tevergeefs.
HELP
Verwijderd
Nja, het is beetje raar dat dit nog niet is aangepast, aangezien is gebleken dat het aanwezig zijn van een simlock normaal gesproken geen probleem hoeft te zijn.The White B.A. schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:51:
[...]
Komt dit niet door simlock van Vodafone? In de startpost staat dat je een simlock vrije GS moet hebben.
Ok, dan zeg ik niets meer hierover. Ik moet nog beginnen aan het flashen maar vond het vrij duidelijk in de startpost staan. Ik had er nog niets van meegekregen.Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:15:
[...]
Nja, het is beetje raar dat dit nog niet is aangepast, aangezien is gebleken dat het aanwezig zijn van een simlock normaal gesproken geen probleem hoeft te zijn.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is bedoeld om je telefoon te tweaken, niet als helpdesk. Toon inzet voor je post, of je post wordt verwijderd.