[Samsung Galaxy S] Rooten, Custom ROM's & Firmware Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 38 Laatste
Acties:
  • 284.123 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 17:12:
Overigens vreemd dat het ineens zo stil is rond de ROMS? De laatste weken kwamen er bijna 2 per week uit en nu is JP3 volgens mij de laatste..

Daarnaast vind ik het gedoe rond de Quadrant scores ook een beetje discutabel.. Quadrant meet je complete systeem snelheid, dus CPU, Memory en Disk en bouwt daar een gemiddelde over. Hoe kan het dan dat je enkel door disk snelheid te verbeteren, je een bijna 3x zo'n hoge algemene score kan halen?
De ROM's zitten op Froyo na zowat op z'n eind! 2.1 in combinatie met root+lagfix sneller kan haast niet.
Zo vreemd is dat niet.

Quadrant is relatief wel is je systeem zo snel als de zwakke schakel. Geeft aan hoeveel potentie de CPU/Mem heeft dat tot z'n recht komt met de SDfix... Eigenlijk heel logisch.
:)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 17:46

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

(jarig!)
Ik heb het idee dat de nieuwe lagfix energiezuiniger is dan een SD-kaart die telkens wordt aangesproken. Voorheen draaide ik JG5 + Modaco R3 + Mimocan fix maar na een dagje bleef mijn accu op ~ 50% steken.

Vanochtend 07.00 heb ik de Galaxy S losgetrokken van de lader. Vanavond 18.15 checkte ik mijn accustatus en was deze 87%. Iets wat in mijn ogen niet helemaal klopt gezien ik meer heb gebeld dan normaal. Maargoed, leuk om zoiets te zien na een hele dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

DaMarcus schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 19:03:
Ik heb het idee dat de nieuwe lagfix energiezuiniger is dan een SD-kaart die telkens wordt aangesproken. Voorheen draaide ik JG5 + Modaco R3 + Mimocan fix maar na een dagje bleef mijn accu op ~ 50% steken.

Vanochtend 07.00 heb ik de Galaxy S losgetrokken van de lader. Vanavond 18.15 checkte ik mijn accustatus en was deze 87%. Iets wat in mijn ogen niet helemaal klopt gezien ik meer heb gebeld dan normaal. Maargoed, leuk om zoiets te zien na een hele dag :)
Welke nieuwe lagfix? Er zijn zoveel :)

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
DaMarcus schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 19:03:

Klopt ook wel allemaal. Applicatie's sneller/sluiten/openen o.a. is energie besparend.

By the way: Bellen slurp het minst van je accu is mij wel opgevallen..

[ Voor 5% gewijzigd door silitek op 11-08-2010 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

(jarig!)
DJkim schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 19:09:
[...]

Welke nieuwe lagfix? Er zijn zoveel :)
Dat is deze.
silitek schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 19:14:
[...]

Klopt ook wel allemaal. Applicatie's sneller/sluiten/openen o.a. is energie besparend.
Dat deze fix energiezuiniger zou zijn ging ik al van uit. Maar een verschil van 37% vind ik veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_doorman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:50
Interne SD Lagfix (9 augustus 2010)
Stap 1 -Busybox 1.17.1 geinstalleerd > eerste post op pagina 2
Stap 2 -Toestel geroot > link
Stap 3 -Busybox geinstalleerd (via toepassingen>logo'tje)
Stap 4 -Op de market "Android Terminal Emulator" geinstalleerd
Stap 5 -De twee files in de root van de interne SD gezet > link
Stap 6 -USB op foutopsporing gezet en aangesloten
Stap 7 -Android terminal emultator opgestart en het script ingevoerd zonder adb shell> link

Voor alleen rooten zie > link
Ik heb ook het idee dat mijn batterij veel langer mee gaat met de bovenstaande lagfix

Normaal moet ik mijn telefoon elke nacht opladen, gister heb ik een tijd zitten kutten met mijn telefoon. Hierna heb ik hem weggelegd, met 69% (niet aan lader) Nu ongeveer uurtje of 18 staat is de accu nog voor 45% vol. Terwijl ik hem niet echt weinig gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-09 13:50

Garrett

Watercooler

In de auto achterin liggen redelijk krachtige speakers en ik draai de muziek nooit echt zacht dus daar heeft het ook wel mee te maken denk ik :)

Maar daarentegen trekt mijn nokia n82 het wel normaal. Maar mijn omnia hd i8910 had het ook en als je de toegangscode voor het menu weet dan kan je de gevoeligheid van de microfoon aanpassen dat weet ik gewoon zeker.

Check maar eens willekeurige galaxy s voorbeeld filmpjes dan hoor je wel dat er veel achtergrondgeluid opgepikt wordt... best leuk maar niet in wat luidere omgevingen ;-)

Check dit YouTube filmpje van iemand anders ook, en let op hoe je het geluid van de auto hoort 'brommen'...
YouTube: ‪Samsung Galaxy S i9000 720p test‬‎
Japperrrr schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 17:05:
Nog even over de problemen die iemand had met zijn microfoon tijdens het filmen:
Ik heb nog een filmpje gemaakt met een ander soort muziek op(met hardstyle hoor je het niet goed), en ik vind dat het met die van mij wel meevalt. Als ik jou was zou ik hem terugsturen. Er is duidelijk iets mis met je microfoon want in het filmpje wat jij hebt gemaakt lijkt het inderdaad alsof de
muziek helemaal niet zo hard staat.

[ Voor 10% gewijzigd door Garrett op 11-08-2010 19:23 ]

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

(jarig!)
Op XDA zwerft die code ergens rond, in dat zelfde menu kun je namelijk de EQ aanpassen van het toestel. Via de 3.5mm output klonk de muziek een stuk helderder na de tweak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Laatst online: 20-09 11:52
DaMarcus schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:08:
[...]

Dan stel ik voor dat je je toestel opnieuw flasht en daarna de volgende stappen uitvoert:
  • Pas de One-Click-Root toe en lees hiervoor de guide op de site
  • Installeer Busybox 1.17.1 op je Galaxy S (kopiëren naar interne SD-kaart en openen)
  • USB-debuggingmode inschakelen. Hiervoor ga je naar Instellingen » Toepassingen » Ontwikkeling » Vinkje zetten bij USB-fouten opsporen.
  • Daarna download je dit en pak je het uit
  • Sluit je toestel aan op de PC en draai lagfixme.bat
  • Terwijl het scriptje draait haal je even koffie op :>
Zo zou het moeten werken :)
Mooie tutorial. Dankjewel het is mij ook gelukt dankzij deze heldere uitleg. Krijg nu een quadrant score van 2037. helaas geen 2200+ maar toch idioot veel hoger dan 890 :P

Nog een klein vraagje. Kan je nu ook je telefoon weer unrooten en dan toch de lagfix blijven gebruiken? Met de one click root tool kan je naelijk ook weer unrooten

[ Voor 6% gewijzigd door Kaasje123 op 11-08-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:22
Kaasje123 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 19:59:
[...]

Mooie tutorial. Dankjewel het is mij ook gelukt dankzij deze heldere uitleg. Krijg nu een quadrant score van 2037. helaas geen 2200+ maar toch idioot veel hoger dan 890 :P

Nog een klein vraagje. Kan je nu ook je telefoon weer unrooten en dan toch de lagfix blijven gebruiken? Met de one click root tool kan je naelijk ook weer unrooten
Eens een keertje opnieuw opstarten en opnieuw draaien. Dan draait ie ook opeens 2200+ (die van mij iig :))
Maarja, het is maar een getalletje die probeert de gebruikerservaring weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

(jarig!)
Datzelfde getalletje zit dan misschien niet alleen tussen mijn oren, de fix zorgt er bij mij daadwerkelijk voor dat applicaties sneller opstarten.

Nu was de JG5 + Modaco R3 + Mimocan EXT3-fix ook een hele snelle combinatie, de nieuwe lagfx is hier beduidend sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 11:39

zerocool82

Ignorance causes chaos

Maarten21 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:49:
Ik heb toch ook maar m'n telefoon geroot+lagfix.

Ik heb nul kennis van Linux, dus ik heb de one-click root + one-click lagfix gedaan :). Dit ging perfect! en was binnen 20 minuten klaar (hoewel het makkelijk in 5 minuten zou moeten kunnen)
Quadrant geeft bij mij een score van 2096.
Dit heeft voor mij ook zonder problemen gewerkt! Zat op een score van 855 en na de lagfix op 1971 met JF3 :) Welke rom heb je draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
In het andere topic is er een artikel uit de telegraaf (ik weet het vreselijke krant) over malware. Welke implicaties heeft dit voor:
  1. Rooten
  2. Lagfix
  3. Firmware van http://www.samsung-firmware.webs.com/ Wat is de betrouwbaarheid van deze site. Ik twijfel nog of ik naar JM5 zal flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDhits
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
lometje schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:02:
Misschien interessant voor na de handleiding voor het flashen op pagina 1??

Interne SD Lagfix (9 augustus 2010)
Stap 1 -Busybox 1.17.1 geinstalleerd > eerste post op pagina 2
Stap 2 -Toestel geroot > link
Stap 3 -Busybox geinstalleerd (via toepassingen>logo'tje)
Stap 4 -Op de market "Android Terminal Emulator" geinstalleerd
Stap 5 -De twee files in de root van de interne SD gezet > link
Stap 6 -USB op foutopsporing gezet en aangesloten
Stap 7 -Android terminal emultator opgestart en het script ingevoerd zonder adb shell> link

Voor alleen rooten zie > link

Kom nu op 2260 uit in quadrant overigens :9~ En merkbaar sneller, vooral met email / twitter / internet
Makkelijk stappenplan! Dank u!

Heb nu een score van 2269 in Quadrant met Firmware JM5 (helemaal clean, alleen quadrant geinstalleerd)
Alles invoeren met Android terminal emulator leek me een hels karwei dus maar gewoon in de adb shell gedaan, veel sneller...

Hier kan ik wel even tevreden mee zijn tot er een betere Froyo release komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

(jarig!)
Orcie schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:48:
In het andere topic is er een artikel uit de telegraaf (ik weet het vreselijke krant) over malware. Welke implicaties heeft dit voor:
  1. Rooten
  2. Lagfix
  3. Firmware van http://www.samsung-firmware.webs.com/ Wat is de betrouwbaarheid van deze site. Ik twijfel nog of ik naar JM5 zal flashen.
De site mag er dan wat knullig uit zien, degene achter deze website is een behulpzaam persoon en reageert ook netjes terug via Twitter.

Ik heb al meerdere keren daar een firmware vandaan gehaald, alle keren werkten deze zonder problemen. Je kan je natuurlijk afvragen of er malware in is gepropt maar dan kan je gaan twijfelen bij elke gelekte firmware die waar dan ook ter wereld lekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 18:28:
[...]

De ROM's zitten op Froyo na zowat op z'n eind! 2.1 in combinatie met root+lagfix sneller kan haast niet.
Zo vreemd is dat niet.

Quadrant is relatief wel is je systeem zo snel als de zwakke schakel. Geeft aan hoeveel potentie de CPU/Mem heeft dat tot z'n recht komt met de SDfix... Eigenlijk heel logisch.
Dus jij denkt dat Samsung zo denkt? En waar blijven de nieuwe 2.2 Roms? (Ik heb het dus over de aanvoer van Samsung leaked ROM's).

En qua quadrant vind ik dat niet zo heel erg logisch. Het is niet een kwestie van zwakste schakel, maar een optelsom van componenten. Als je als eenheden CPU, GPU en DISK hebt en tuning van je disk zorgt voor een versnelling over het geheel (dus hij trekt dus ook CPU en GPU omhoog) van 250% dan zit er iets in de benchmark niet goed lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:48

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 22:24:
[...]

Dus jij denkt dat Samsung zo denkt? En waar blijven de nieuwe 2.2 Roms? (Ik heb het dus over de aanvoer van Samsung leaked ROM's).

En qua quadrant vind ik dat niet zo heel erg logisch. Het is niet een kwestie van zwakste schakel, maar een optelsom van componenten. Als je als eenheden CPU, GPU en DISK hebt en tuning van je disk zorgt voor een versnelling over het geheel (dus hij trekt dus ook CPU en GPU omhoog) van 250% dan zit er iets in de benchmark niet goed lijkt mij.
Samsung denkt waarschijnlijk maar 1 ding, een officiele Froyo rom. Dat er zoveel leaks zijn betekent helemaal niet dat je van Samsung kunt verwachten om eens per week een nieuwe rom uit te brengen. Misschien zijn het opzettelijke leaks geweest om de gebruikservaring te testen en weten ze nu genoeg om een stabiele Froyo rom uit te brengen met genoeg verbeteringen om iedereen tevreden te stellen, misschien een interne memo om firmwares niet meer op een servertje rond te laten slingeren, misschien gewoon geen nieuwere firmwares die daadwerkelijk meer brengen dan die nu al beschikbaar zijn.

Er zijn maar twee roms waar je als consument op mag rekenen, de stock rom en de aangekondigde Froyo rom.

Wat Quadrant betreft ben ik het wel met je eens. Het feit is wel dat de hogere score samengaat met een betere gebruikservaring dus een hogere score is wel te verantwoorden, maar twee tot drie keer zo hoog door alleen de I/O throughput te verbeteren vind ik ook een beetje dubieus. Daarom vind ik het zo jammer dat je de individuele scores van de onderdelen niet kunt bekijken. Het zou kunnen dat er tijdens de eerste paar tests het een en ander gebufferd moet worden (je ziet bijvoorbeeld x264 decoding als test voorbij komen) en dat de test de score berekent aan de hand van de tijd, dan is het logisch dat je met een kortere buffertijd ook een hogere score haalt. Bij de 3D tests heb je models en textures die moeten worden ingeladen, als de test al begint voordat alle models en textures volledig zijn gebufferd dan kan dat ook nadelige gevolgen hebben voor de fps en uiteindelijke score. Desalniettemin zijn dat, als het zo werkt, naar mijn idee wel mankementen van de benchmark.

Het zou een beetje hetzelfde zijn als een snelle SSD schijf plaatsen en een drie keer hogere 3DMark score krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

DaMarcus schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 19:36:
Op XDA zwerft die code ergens rond, in dat zelfde menu kun je namelijk de EQ aanpassen van het toestel. Via de 3.5mm output klonk de muziek een stuk helderder na de tweak :)
Link? Heb erg veel interesse. Bij mijn SGS raakt het geluid ook overstuur. Heb thuis even een testje gedaan en het geluid van mijn audio set wat harder gezet. Erg vervelend als je naar een concert/party waar het geluid hard staat en audio is totaal overstuur. Heb je een mooi filmpje in HD quality...en dan met een overstuur geluid |:(
Dus als er idd een manier is via een menu om de gevoeligheid aan te passen dan hou ik me zeer aanbevolen ;)

/edit ik zal eens een poging wagen op XDA te zoeken naar dit menu en de instelling van microfoon...

[ Voor 6% gewijzigd door NRGetic op 11-08-2010 23:01 ]

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02:05

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

silitek schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:15:
[...]

Word een moeilijke zaak denk ik. Opnieuw beginnen met een firmware en daarna one-click root+lagfix erop.
Via het MoDaCo forum heb ik een copy van playlogos1 te pakken gekregen en deze op mijn telefoon gezet, en zowaar, het opstartlogo is terug en de telefoon start weer met de normale snelheid op.

ik had ook niets anders verwacht, gezien het proces

Overigens een tip voor de mensen die niet de one-touch oplossingen willen of kunnen gebruiken (ik kan het bijv. niet gebruiken bij gebrek aan Windows), als je in de Android Terminal Emulator geen back-space kan gebruiken, dan komt dit omdat je swype aan hebt staan. Zet in een andere app swype uit, en je hebt daarna wel een back-space in de terminal. (ik werd hier ook helemaal gestoord van, want ik maakte best veel typefouten...)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• wh1t3 sh4d0w
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06-2014
Voor iedereen die het uberhaupt iri vind om heel veel commando's in te tikken via het onscreen toetsenbord, wifikeyboard is een topapp!

root is the money off all evil

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 08:28
Vergeet ik bijna me patsscore te showen (26xx met quadrand):
http://picasaweb.google.c...efoon#5504266066998792930

Is met de beste laggfix, en OCed naar 1.2Ghz ;)
Weet bijna zeker dat het OCen van de CPU ook invloed heeft op de (wss wordt die ook 20% OCed) GPU aangezien bijna alle grafische benchmarks wel 20% gestegen waren in FPS (naja veel 56FPS want hoger wil die niet lekker, maar af en toe zag ik 57/58 voorbij flitsen)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Verwijderd

watercoolertje schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 09:20:

Weet bijna zeker dat het OCen van de CPU ook invloed heeft op de (wss wordt die ook 20% OCed) GPU aangezien bijna alle grafische benchmarks wel 20% gestegen waren in FPS (naja veel 56FPS want hoger wil die niet lekker, maar af en toe zag ik 57/58 voorbij flitsen)
Hoe doet je accu het dan?

• watercoolertje
Geen idee, heb het sinds gister avond ;) Maar ik maak me nooit zorgen over me accu(duur), s'nachts en op me werk ligt ie altijd aan stroom, dat is meer dan de helft van elke doordeweekse dag :P

Daarbij heb ik met setCPU 1200/200 ingesteld en als het scherm uit is 600/100, de paar keer dat een app de volledige CPu nodig heeft komt niet vele voor, en zo wel is het voor zeer korte duur :)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• silitek
watercoolertje schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 09:20:

SetCPU gebruikt?. Hoe is het met de warmte? 1.2 Ghz en dan een score van 26XX is niet verkeerd.
OCen van telefoons net als Laptop's ben ik altijd huiverig voor :)..

;)

• wout1976
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-08-2024
wh1t3 sh4d0w schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 01:41:
Voor iedereen die het uberhaupt iri vind om heel veel commando's in te tikken via het onscreen toetsenbord, wifikeyboard is een topapp!
Heb net via Dealxtreme een bluetooth toetsenbordje besteld. 24 dollar.

• watercoolertje
Tot nu toe nog weinig aan de hand, maar heb geen idee of het stabiel is verder, heb er nog geen 2 uur mee gespeeld na de OC dus er kan nog van alles gebeuren... Warmte lijkt niet meer of minder als op 1Ghz ;)

Verwijderd

KneoK schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 22:47:
[...]

Samsung denkt waarschijnlijk maar 1 ding, een officiele Froyo rom. Dat er zoveel leaks zijn betekent helemaal niet dat je van Samsung kunt verwachten om eens per week een nieuwe rom uit te brengen. Misschien zijn het opzettelijke leaks geweest om de gebruikservaring te testen en weten ze nu genoeg om een stabiele Froyo rom uit te brengen met genoeg verbeteringen om iedereen tevreden te stellen, misschien een interne memo om firmwares niet meer op een servertje rond te laten slingeren, misschien gewoon geen nieuwere firmwares die daadwerkelijk meer brengen dan die nu al beschikbaar zijn.

Er zijn maar twee roms waar je als consument op mag rekenen, de stock rom en de aangekondigde Froyo rom.
Ik bedoelde niet dat ik dit op de een of andere manier kwalijk vond of dat ik verwachtingen heb. Het valt me gewoon op dat er enkele weken geleden een stuk meer activiteit was in het kader van leaked ROM's. Puur een constatering ;)

Verwijderd

Zo,
heb mn galaxy s nu geroot, geflashed.
Draai nu JG5-MCR-R3

heb nu alleen het probleem dat mijn CPU op 800 mhz draait ineens IPV 1000.
wat is hier aan de hand?
kan het nergens instellen. :s

• zenica
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-06 20:21
wh1t3 sh4d0w schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 01:41:
Ik wil je bedanken voor de tip!
Heb net via Dealxtreme een bluetooth toetsenbordje besteld. 24 dollar.
Laat weten of het wat is?

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
watercoolertje schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 09:36:
Tot nu toe nog weinig aan de hand, maar heb geen idee of het stabiel is verder, heb er nog geen 2 uur mee gespeeld na de OC dus er kan nog van alles gebeuren... Warmte lijkt niet meer of minder als op 1Ghz ;)
Hoe hem je dat voor elkaar gekregen? Ik kon het model niet vinden in SetCPU.

• silitek
Japperrrr schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 10:37:
[...]

Hoe hem je dat voor elkaar gekregen? Ik kon het model niet vinden in SetCPU.
Deze stappen gevolgd?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=743782

• deepbass909

deepbass909

Gisteravond heb ik nog weer gespeeld met de lagfix die eerder hier genoemd is (en die bij mij fout ging). Ik verbaas me er een beetje over dat het bij zoveel mensen goed gaat, aangezien ik 1 echte fout, en 2 mogelijke fouten in het userinit.sh-script heb gevonden...

Ik heb busybox uit Market geïnstalleerd (versie 1.8.0.git), en die heeft geen mount ingebouwd zitten. Elke regel met "busybox mount ..." werkt daardoor niet, maar wel wanneer je de native mount (dus zonder busybox ervoor) gebruikt. Op zich heb je hiervoor busybox ook helemaal niet nodig, want busybox is niks meer dan een aanvulling op het bestaande OS, waarin mount sowieso al aanwezig is (mount is een behoorlijk essentieel programma voor elke Linux-versie).

Verder staat in regel 2 van het userinit.sh-script "chmod 1000:1000 /data/data1", maar dit moet zijn "chown 1000:1000 /data/data1". Deze is waarschijnlijk niet fataal, omdat de map al de goede rechten heeft bij aanmaken, en deze zo goed als zeker behouden blijven, maar het is wel slordig.

Na aanpassen van deze punten en vanuit de terminal draaien van userinit.sh (zodat ik eventuele fouten kon zien), kreeg ik de lagfix wel aan de gang, en steeg m'n quadrant score van ong. 840 (de stock score) naar ruim 2200.

Hoewel ik een veel hogere score nu heb, vind ik overigens de telefoon niet extreem veel sneller aanvoelen. Wel werkt market nu beter, en zijn de vertragingen bij downloaden en installeren verdwenen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• wout1976
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-08-2024
Heeft er iemand ervaring met de memory boosters in de market?
Voegt dat nog iets toe als je al een lagfix ed hebt?

• silitek
wout1976 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:28:
Memory booster (pay versie) maar voeg weinig toe.. Maakt op aggressive zo'n 30mb vrij waardoor de SG in een lange "Lag" viel. Geheugenbeheer door SG zelf laten regelen, beter.

• watercoolertje
wout1976 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:28:
Nee de lagg heeft dan ook helemaal niks met je (werk)geheugen te maken, maar met het geheugen waar je apps op staan... En je wilt juist 0MB vrij geheugen hebben, dat betekend dat je hele geheugen lekker vol staat en dat de kans dat als je een app op start dat die al geladen is zo groot mogelijk is (en dus sneller op start dan een app die niet in het geheugen staat)...

Heeft een app geheugen nodig weet Android daar wel raad mee!

[ Voor 5% gewijzigd door watercoolertje op 12-08-2010 12:36 ]

• Lucky1965
@ watercoolertje

Ik heb de JM2 rom draaien met root and one click lagfix, op zich al redelijk snel nu.
Kan ik die tar ( voor OC ) file gewoon inladen via odin en dan flashen ( met of zonder pit file ) zonder verder wat te moeten veranderen?

• Amboe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 19:13
Eindelijk is het me gelukt om de SGS met Samsung Kies te verbinden, zonder te flashen (ik gebruik nog firmware I9000XXJF3)!!!

Dit is wat ik heb gedaan:

1. Ga naar de map C:\Program Files\Common Files\Samsung\Device Service
2. Verander de files "_ceutil.dll" en "_rapi.dll" in "ceutil.dll" en "rapi.dll" (dus wis _ )
3. Kopieer de "ceutil.dll" en "rapi.dll" in de mappen C:\Program Files\Samsung\Kies en C:\Program Files\Samsung\USB Drivers
4. Vink in de usb-instelling de optie "Samsung Kies" aan
5. Unmount de interne SD kaart en formatteer deze (ik heb geen externe kaart, maar misschien moet je deze handeling ook bij de externe sd kaart doen). Wel eerst een backup maken!!! (Dit kan je doen bij Instellingen onder "SD-kaart en telefoonopslag")
6. Zet de telefoon uit en verbind de telefoon met de pc
7. Start Kies op
8. Zet de telefoon aan

De telefoon wordt door Samsung Kies herkend. Halleluja!!! :D

• watercoolertje
Lucky1965 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:39:
@ watercoolertje

Ik heb de JM2 rom draaien met root and one click lagfix, op zich al redelijk snel nu.
Kan ik die tar ( voor OC ) file gewoon inladen via odin en dan flashen ( met of zonder pit file ) zonder verder wat te moeten veranderen?
Ik doe altijd met pit 512, maar dat komt omdat me pc nu al langer achter elkaar aan staat dan ik me telefoon heb dus odin staat nog open vanaf dat ik de SGS gekocht had (en dus nooit problemen mee gehad) :P Je moet die .tar als PDA inladen en dan in Android moet je setCPU gebruiken om de frequentie bij te stellen, in de market is die app betaald maar de developer bied hem zelf gratis aan aan XDA-forum members, als je daar nog geen accountje hebt zou ik die aanmaken (is gratis) en dan heb je setCPU gratis en legaal :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=505419 (ik gebruik zelf 2.0.2 de laatste versie dus)

• Lucky1965
Ik heb inderdaad al een tijdje een account daar, heb dat programma ook al gedownload van xda.

Bedankt voor de uitleg, zal het eens proberen vandaag.

• Orcie
Amboe schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:33:
Eindelijk is het me gelukt om de SGS met Samsung Kies te verbinden, zonder te flashen (ik gebruik nog firmware I9000XXJF3)!!!

Dit is wat ik heb gedaan:

1. Ga naar de map C:\Program Files\Common Files\Samsung\Device Service
2. Verander de files "_ceutil.dll" en "_rapi.dll" in "ceutil.dll" en "rapi.dll" (dus wis _ )
3. Kopieer de "ceutil.dll" en "rapi.dll" in de mappen C:\Program Files\Samsung\Kies en C:\Program Files\Samsung\USB Drivers
4. Vink in de usb-instelling de optie "Samsung Kies" aan
5. Unmount de interne SD kaart en formatteer deze (ik heb geen externe kaart, maar misschien moet je deze handeling ook bij de externe sd kaart doen). Wel eerst een backup maken!!! (Dit kan je doen bij Instellingen onder "SD-kaart en telefoonopslag")
6. Zet de telefoon uit en verbind de telefoon met de pc
7. Start Kies op
8. Zet de telefoon aan

De telefoon wordt door Samsung Kies herkend. Halleluja!!! :D
Heb jou handleiding gevolgd, maar hij blijft zeiken om die mtp usb driver.

• Lucky1965
watercoolertje schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:38:
[...]

Ik doe altijd met pit 512, maar dat komt omdat me pc nu al langer achter elkaar aan staat dan ik me telefoon heb dus odin staat nog open vanaf dat ik de SGS gekocht had (en dus nooit problemen mee gehad) :P Je moet die .tar als PDA inladen en dan in Android moet je setCPU gebruiken om de frequentie bij te stellen, in de market is die app betaald maar de developer bied hem zelf gratis aan aan XDA-forum members, als je daar nog geen accountje hebt zou ik die aanmaken (is gratis) en dan heb je setCPU gratis en legaal :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=505419 (ik gebruik zelf 2.0.2 de laatste versie dus)
Ik heb het geprobeert maar krijg steeds deze melding:

<ID:0/003> Added!!
<ID:0/003> Odin v.3 engine (ID:3)..
<ID:0/003> File analysis..
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)

Lijkt erop alsof hij het niet wil pakken :?

Of je zet hem in download mode tijdens flashen |:(

Heb nu een quadrant score van 2639 :9

[ Voor 4% gewijzigd door Lucky1965 op 12-08-2010 15:23 ]

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 17:46
Mijn batterij houdt het nog geen 6uur uit, iemand enig idee hoe dit kan? Ik denk dat het komt door een applicatie maar ik heb geen idee welke, zou het aan de Facebook app/widget kunnen liggen? Ik heb de nieuwste versie daarvan.

Anders apps die ik regelmatig gebruik:

Twitter(ook de widget)
XiiaLive(ook de widget)
Launcher Pro

Ik gebruik JM2+root+lagfix.

edit: eerst hield mijn telefoon het makkelijk 1 tot 2 dagen vol.

[ Voor 8% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 12-08-2010 15:04 ]

• watercoolertje
@lucky: vaag, waarom die dat niet doet zou ik niet weten eerlijk gezegd...
q-enf0rcer.1 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:03:
Mijn batterij houdt het nog geen 6uur uit, iemand enig idee hoe dit kan? Ik denk dat het komt door een applicatie maar ik heb geen idee welke, zou het aan de Facebook app/widget kunnen liggen? Ik heb de nieuwste versie daarvan.

Anders apps die ik regelmatig gebruik:

Twitter(ook de widget)
XiiaLive(ook de widget)
Launcher Pro

Ik gebruik JM2+root+lagfix.

edit: eerst hield mijn telefoon het makkelijk 1 tot 2 dagen vol.
Kan je is kijken bij instellingen>over telefoon>batterijgebruik
En daar de top 3 (of 5) van opgeven, of een screenshot maken... Meestal is het daar wle duidelijk te zien als er iets veel energie verslind... zit je nog gewoon op stock of niet?

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 11:26
Na de one-click root & lagfix kon ik niet meer in settings -> Account en synchronisatie komen, hij hing dan en resetten.. heeft iemand hier nog meer last van gehad? of heeft iemand überhaupt een keer dit probleem gehad?

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

• Lucky1965
watercoolertje schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:17:
@lucky: vaag, waarom die dat niet doet zou ik niet weten eerlijk gezegd...
Probleem was dat ik hem niet in download mode had gezet. Is gelukt nu en een leuke score in quadrant: 2639 :P
Op naar de 3000 8)

• silitek
Willie Billie schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:37:
Na de one-click root & lagfix kon ik niet meer in settings -> Account en synchronisatie komen, hij hing dan en resetten.. heeft iemand hier nog meer last van gehad? of heeft iemand überhaupt een keer dit probleem gehad?
Ben het nog niet tegengekomen..jij bent de eerste :+ . Kom je na de reset wel weer in settings?

• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-03 11:12
Willie Billie schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:37:
Ik heb dat gehad (eveneens na de one-click root en de lagfix) met settings -> Toepassingen en met settings -> SD en telefoonopslag.

Sowieso heb ik sinds de lagfix opeens dat hij constant mijn externe SD-kaart als beschadigd ziet. Formatteren helpt eventjes, daarna weer het zelfde verhaal. Zonder formatteren maar alleen opnieuw opstarten helpt soms ook, voor een tijdje. Iemand een oplossing?

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 20:33
Orcie schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:08:
[...]

Heb jou handleiding gevolgd, maar hij blijft zeiken om die mtp usb driver.
Hmmm, ik heb helemaal niets daarvoor hoeven doen. Ben ik dan een van de weinige die gewoon standaard zijn SGS kan verbinden met Kies ? Zowel de voorlaatste als de huidige Kies versie geen probleem mee. Ik gebruik wel een engelse Windows 7 64 Bit, en mijn Samsung, is nog niets exotisch mee gedaan (geen fix, geen firmware update etc...), en komt van KPN af.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

• Orcie
ginod schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:11:
[...]

Hmmm, ik heb helemaal niets daarvoor hoeven doen. Ben ik dan een van de weinige die gewoon standaard zijn SGS kan verbinden met Kies ? Zowel de voorlaatste als de huidige Kies versie geen probleem mee. Ik gebruik wel een engelse Windows 7 64 Bit, en mijn Samsung, is nog niets exotisch mee gedaan (geen fix, geen firmware update etc...), en komt van KPN af.
Ik zit ook op w7 64bit. Geen idee wat die mtp driver is. Heb net de lagfix gedaan en vind de telefoon dan prima werken. Kan nu wel even wachten op froyo. Neem aan dat er dan wel een fix is voor het flashen via KIES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Pfft, ik wilde ook de OC kernel maar eens proberen dus de kernel geflashed, Quadrant omhoog naar 2555, setCPU benchmarks een stuk hoger maar ineens een freeze. Dan maar weer ongedaan maken. Dus ik dacht slim te zijn, zImage uit de JM5 firmware extracten, opnieuw tarren en flashen. Mooi niet dus, Odin blijft hangen op zImage. Na 10 minuten de stekker er maar uitgehaald, natuurlijk het mooie plaatje dat de telefoon op de pc aangesloten moet worden en ook na verwijderen van de batterij geen boot.

Voordeel is wel dat ik alles nu zo vaak gedaan heb dat ik in 10 minuutjes weer op JM5 met root en lagfix zit :D Maar het blijft een rotklus om weer alle apps te installeren en alle widgets te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

KneoK schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 04:22:
Pfft, ik wilde ook de OC kernel maar eens proberen dus de kernel geflashed, Quadrant omhoog naar 2555, setCPU benchmarks een stuk hoger maar ineens een freeze. Dan maar weer ongedaan maken. Dus ik dacht slim te zijn, zImage uit de JM5 firmware extracten, opnieuw tarren en flashen. Mooi niet dus, Odin blijft hangen op zImage. Na 10 minuten de stekker er maar uitgehaald, natuurlijk het mooie plaatje dat de telefoon op de pc aangesloten moet worden en ook na verwijderen van de batterij geen boot.

Voordeel is wel dat ik alles nu zo vaak gedaan heb dat ik in 10 minuutjes weer op JM5 met root en lagfix zit :D Maar het blijft een rotklus om weer alle apps te installeren en alle widgets te plaatsen.
Titanium Backup? verder slurpt lagfix met externe SD kaart veel van batterij dus ik wil ook die one-click lagfix toepassen, alleen wacht ik op volgende 2.2 update. Ik lees overal dat Samsung nu alle aandacht aan Froyo heeft gevestigd dus hopelijk komt die update gauw uit.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
Ik heb inmiddels de OC flash ook weer terug gedraaid.
Er zat duidelijk een vertraging in met opstarten als je op de home butten drukte. Verder had ik het idee alsof deze OC meer energie verbruikt.
Dus weer terug naar de JM2 + root + snelle lagfix.
Ik wacht eerst nog wel meer testresultaten af en misschien met froyo loopt alles beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 11:06
Hoe lang doen jullie gemiddeld met de battrij per firmware?
Ik heb originele + rooted + lagfix, en een beetje gebruik levert mij 's avonds als ik naar bed ga 1-5% op...

Kvind dat toch een beetje karig :( Als ik anderhalf uur gebeld heb op een dag, haalt mijn telefoon mijn bed niet eens...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
FireDrunk schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:00:
Hoe lang doen jullie gemiddeld met de battrij per firmware?
Ik heb originele + rooted + lagfix, en een beetje gebruik levert mij 's avonds als ik naar bed ga 1-5% op...

Kvind dat toch een beetje karig :( Als ik anderhalf uur gebeld heb op een dag, haalt mijn telefoon mijn bed niet eens...
Bij normaal gebruik haalt die van mij wel 1.5 dag, bij intensief gebruik elke avond opladen maar hier is de SGS niet echt een uitzondering. De meeste smartfoons moeten elke dag laden met intensief gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 11:06
Mijn Touch HD wilde (met een nieuwe ROM) graag 1.5 dag doen op een batterij, en die had toch echt geen Super AmoLED scherm :)

Even voor de duidelijkheid, het zal mij aan mijn bips oxideren of de phone leeg is aan het einde van de dag, alleen ik wil ook wel kunnen bellen :P

[ Voor 37% gewijzigd door FireDrunk op 13-08-2010 09:04 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Lucky1965 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:03:
[...]

Bij normaal gebruik haalt die van mij wel 1.5 dag, bij intensief gebruik elke avond opladen maar hier is de SGS niet echt een uitzondering. De meeste smartfoons moeten elke dag laden met intensief gebruik.
Gebruik heeft een enorme impact op de batterij-duur. Mijn Nokia N78 en Nokia 5800 haalde vroeger amper een dag op de accu (in het begin zelfs dat niet). Nu haalt de 5800 makkelijk een week (hij ligt letterlijk niks te doen) en de N78, die ik voor mijn werk nu gebruik, haalt 3 tot 4 dagen op de accu. Het grote verschil is dat ze tegenwoordig meer stand-by staan en er geen zaken als internet meer op draaien. Voor de SGS zal hetzelfde gelden.
Als ik melding krijg dat de batterij bijna leeg is, en ik kijk naar wat de grootste verbruiker is, is dat altijd het scherm met zo'n 70%. Aangezien het scherm alleen tijdens gebruik energie pakt, is de batterij-duur vrijwel direct gerelateerd aan de tijd dat het scherm aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Dus even nog terug te komen. Welke lagfix heeft grotere impact op batterij duur? die oude of nieuwe one-click?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Laatst online: 07-09 17:02
DaMarcus schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 19:36:
Bedenk wel dat ze het nog niet voor elkaar hebben om de "EQ" permanent aangepast te krijgen.
Zodra je jouw telefoon herstart zijn die instellingen weg.

Overigens ging het hier over de zgn "loudness filter" die de Galaxy S toepast als het op basis van impedantie een koptelefoon, oordopjes of ander draagbaar grut detecteerd.
Sluit je de Galaxy aan op een line-in, dan word dit niet toegepast.

Wachten is dus nog op een permanente fix. :)
Anyhow, grote kans dat die andere fix voor de microfoon ook weg is na herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
DJkim schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:15:
Dus even nog terug te komen. Welke lagfix heeft grotere impact op batterij duur? die oude of nieuwe one-click?
Dat zal dan wel de "oude" zijn.
De one click is niet afhankelijk van een externe sdkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Amdk6II schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:01:
[...]

Bedenk wel dat ze het nog niet voor elkaar hebben om de "EQ" permanent aangepast te krijgen.
Zodra je jouw telefoon herstart zijn die instellingen weg.

Overigens ging het hier over de zgn "loudness filter" die de Galaxy S toepast als het op basis van impedantie een koptelefoon, oordopjes of ander draagbaar grut detecteerd.
Sluit je de Galaxy aan op een line-in, dan word dit niet toegepast.

Wachten is dus nog op een permanente fix. :)
Anyhow, grote kans dat die andere fix voor de microfoon ook weg is na herstarten.
De line-out klinkt wat mij betreft ook prima. Ik heb hem in de auto via de line-in van de radio aangesloten, en het geluid is echt gewoon top! Sowieso vind ik de weergave kwaliteit over het algemeen erg goed van dit toestel (in combinatie met Sennheiser CX300 dopjes of mijn oude trouwe Sennheiser HD-480II).
Amdk6II schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:29:
[...]

Dat zal dan wel de "oude" zijn.
De one click is niet afhankelijk van een externe sdkaart.
Dan wel de echt oude, ik heb de lagfix gebruikt die de basis is geweest voor de one-click versie, en deze maakt ook alleen gebruik van het interne geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

DJkim schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 08:03:
[...]

Titanium Backup? verder slurpt lagfix met externe SD kaart veel van batterij dus ik wil ook die one-click lagfix toepassen, alleen wacht ik op volgende 2.2 update. Ik lees overal dat Samsung nu alle aandacht aan Froyo heeft gevestigd dus hopelijk komt die update gauw uit.
MyBackup Pro ;)

Maar ik ging iets te onbezonnen te werk en heb dus geen backup gemaakt maar heb meteen de OC kernel geflashed. Had nog wel een oudere backup op m'n pc staan en moest daarnaast dus een aantal apps handmatig installeren.

Het meeste werk gaat nog zitten in de instellingen van het toestel, 5 pagina's widgets, snelkoppelingetjes weer op home en dat soort dingen.

Ach, het werkt weer zoals ik dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Werkt die wel zonder te rooten??

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Cyberpope schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:41:
[...]

Werkt die wel zonder te rooten??
Ik heb 'm zelf nooit zonder root gedraaid maar als je de app voor de eerste keer opstart dan geeft 'ie wel aan dat ik rootrechten heb en dat er dan extra functies unlocked worden. Ik heb dus het idee dat je zonder root in ieder geval kunt backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Nou ik heb vandaag me GS binnengekregen. Ging best smooth, maar je merkte wel soms dat hij net ff lagte. Heb al de hele nacht lopen stoeien met Kies en uitzoeken hoe te rooten en de nieuwe lag-fix.

Het is me eindelijk gelukt. Met stock-rom + root + lagfix= Quadrant van 2167. Ik begin medelijden te krijgen met Nexus One 2.2 gebruikers :P

Weet iemand wat de hoogst behaalde quadrantcijfer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regtur75
  • Laatst online: 01-11-2021
Hallo allemaal

Probleem met lag fix:

"Ouderwetse" lag fix van mimocan met gepartitioneerd sd kaartje toegepast en hier 1700 + mee behaald (stock xjf3).

Werd echter zo jaloers op de scores van ruim boven de 2000 dat ik de hier bovenop de nieuwe one-click lagfix heb gezet.
Dit door het oude update.zip te verwijderen van interne sd en de nieuwe erop gezet en fabrieksinstellingen hersteld.

Als ik echter MCR script toepas, dan komt dit programma in een soort loop terecht. Als ik dit afsluit is de telefoon erna zeer traag en blijft hangen etc.

Heb nu all user data gewist en gereboot.

Telefoon lijkt het weer normaal te doen. Quadrant weer terug naar 800 +.

Wat moet ik doen om er weer een geoliede supersmoothe machine van te maken?

Help aub!! (weet dat ik een noob ben en dat het vast wel ergens staat maar ben in paniek!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
Regtur75 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 09:42:
Hallo allemaal

Probleem met lag fix:

"Ouderwetse" lag fix van mimocan met gepartitioneerd sd kaartje toegepast en hier 1700 + mee behaald (stock xjf3).

Werd echter zo jaloers op de scores van ruim boven de 2000 dat ik de hier bovenop de nieuwe one-click lagfix heb gezet.
Dit door het oude update.zip te verwijderen van interne sd en de nieuwe erop gezet en fabrieksinstellingen hersteld.

Als ik echter MCR script toepas, dan komt dit programma in een soort loop terecht. Als ik dit afsluit is de telefoon erna zeer traag en blijft hangen etc.

Heb nu all user data gewist en gereboot.

Telefoon lijkt het weer normaal te doen. Quadrant weer terug naar 800 +.

Wat moet ik doen om er weer een geoliede supersmoothe machine van te maken?

Help aub!! (weet dat ik een noob ben en dat het vast wel ergens staat maar ben in paniek!).
Probleem zou misschien kunnen zijn als je 2 lag fixe's over elkaar zet.
Beste inderdaad effe terug naar fabrieksinstelling, dan weer root en de one click lag doen. Daarna zou het moeten werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regtur75
Helaas dat werkt niet.
Ik denk omdat mijn interne geheugen nu op de sd kaart staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had dat probleem ook ondanks dat ik niet eerst een andere fix gedaan had. Alles resetten, flashen, superuser installen, dan lagfix zonder superuser erin. Zo lukte het bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regtur75
Ok

1. Heeft iemand een linkje naar de handigste manier van flashen als je al de lagfix van mimocan hebt gedaan en dus je interne geheugen op je sd kaart hebt staan.
Als ik deze eruit haal gebeurt er nl helemaal niks meer.

2. Welke firmware????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Regtur75 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:06:
Ok

1. Heeft iemand een linkje naar de handigste manier van flashen als je al de lagfix van mimocan hebt gedaan en dus je interne geheugen op je sd kaart hebt staan.

2. Welke firmware????
1) Dan kun je toch nog wel in downloadmode komen??

2) 5JM

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Regtur75 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:06:
Ok

2. Welke firmware????
Als je een andere firmware flasht, dan is alles weer zoals het was, je lagfix is dan weg. En je interne geheugen is weer op op de plek waar die was.

[edit]

Nieuwe 2.2 firmware... Moet helaas over een half uurtje weg, dus ga niet meer prutsen, vanavond weer!
I9000TGYJH1
http://samsung-firmware.webs.com/samsungi9000.htm

Althans volgens twitter :?
http://twitter.com/SamsungFirmware/status/21139241792
De website zegt dat het een 2.1firmware is voor azie..

[edit]
http://twitter.com/SamsungFirmware/status/21139471718
Bleek een vergissing te zijn...toch 2.1

[ Voor 28% gewijzigd door TripleQ op 14-08-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Hoi ik heb net JM5 + Samset 1.9D reflasht. Ik wil nu one-click lagfix 2.3 toepassen. Ik heb zorgvulig handleiding doorgenomen alleen wanneer ik batch draai, dan zegt ie "device not found".

Ik heb debug mode aangezet en verder heb ik niets gedaan. Wat doe ik nu fout?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
DJkim schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:07:
Hoi ik heb net JM5 + Samset 1.9D reflasht. Ik wil nu one-click lagfix 2.3 toepassen. Ik heb zorgvulig handleiding doorgenomen alleen wanneer ik batch draai, dan zegt ie "device not found".

Ik heb debug mode aangezet en verder heb ik niets gedaan. Wat doe ik nu fout?
Op xda zegt men dat het ligt aan het niet werken van de samsung drivers. Je moet dus Kies aan het werk krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Relief2009 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:25:
[...]

Op xda zegt men dat het ligt aan het niet werken van de samsung drivers. Je moet dus Kies aan het werk krijgen :)
ah thanks man, even Kies maar opnieuw installeren

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:10

WTM

Ik heb ondertussen aardig wat gelezen over flashen van 't toestel.
Mijn toestel heeft I9000XXJF3 standaard erop staan. Quadrant score is 883 of iets in die geest. Zo nu en dan heb ik inderdaad ook last van lag.

Liefst zou ik officieel willen updaten via KIES aan de andere kant.... Volgens mij moet 't met lagfix en nieuwe firmware een stuk sneller gaan dan ik nu krijg.

Alles barst het van de firmwares :-D. Vooralsnog hoor ik veel positief geluid over JM2. Het zal vast niet 'slechter' zijn dan JF3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ik ben van JF3 naar JM5 gegaan. Afgezien van een paar vage russische apps en missen van een aantal oorspronkelijke apps (telegraaf b.v.) ben ik zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

JM5 + Samset 1.9d + one-click lagfix 2.3 krijg ik nog steeds niet werkend.

Internal SDcard unmounted, Debug mode aan, Kies niet opgestart enzovoort en toch krijg ik die lagfix niet geinstalleerd. Alleen maar failed to copy berichten.
Iemand any idea?

[ Voor 8% gewijzigd door DJkim op 14-08-2010 15:10 ]

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 21:13

lometje

Multimediant

DJkim schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 15:04:
JM5 + Samset 1.9d + one-click lagfix 2.3 krijg ik nog steeds niet werkend.

Internal SDcard unmounted, Debug mode aan, Kies niet opgestart enzovoort en toch krijg ik die lagfix niet geinstalleerd. Alleen maar failed to copy berichten.
Iemand any idea?
Zoek even mijn post van rondom 9 augustus... Dan kun je het handmatig doen op de galaxy zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

lometje schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 15:14:
[...]

Zoek even mijn post van rondom 9 augustus... Dan kun je het handmatig doen op de galaxy zelf..
\

Hoi ik heb jouw bericht doorgenomen en is het ook voor lagfix 2.3?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 21:13

lometje

Multimediant

DJkim schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 15:27:
[...]
Hoi ik heb jouw bericht doorgenomen en is het ook voor lagfix 2.3?
Weet niet waar die 2.3 voor staat, maar het is de interne lagfix waar je lekker ruim mee boven de 2000 komt in quadrant...
edit: waar die one click lagfix uit voort gekomen is

[ Voor 8% gewijzigd door lometje op 14-08-2010 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Zo Jm5 net geflashed. Ging easy als je de tutorial volgt in de to.

Moet zeggen dat ik niet veel verschil zie? Snelheid blijft zelfde kom nu op 856 score.....

Zou nu lagfix moeten doen nog. Er zijn er meerdere. Er bestaat er geen -voorzover ik zie- zonder root?

Die 'one click variant' ziet er niet al te moeilijk uit :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
Hmm ik heb inmiddels JM5 erop gezet van samsung-firmwares.com.
Als ik nu *#1234# ingeef zie ik staan:

PDA:
Phone: I9000XXJM3
CSC:

Lijkt me niet helemaal de bedoeling :S.
Heb alleen de PDA en Phone erop geflashed maar niet de CSC.

Ik ga nu even testen of alles naar behoren werkt; maar mogelijk moet ik nogmaals flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Zo nu ook toestel geroot (1 click variant) en lagfix (1 click variant).

Echt super simpel. Haal nu 2212. Stukje beter dan 838 ;-).

Voor m'n gevoel is het allemaal wat sneller nu. Kijken of dat blijft.

Is er trouwens een manier om van die russische apps af te komen die in JM5 standaard zit ? 't irriteert me een beetje als ik 't niet kan lezen :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
WTM schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:15:
Zo nu ook toestel geroot (1 click variant) en lagfix (1 click variant).

Echt super simpel. Haal nu 2212. Stukje beter dan 838 ;-).

Voor m'n gevoel is het allemaal wat sneller nu. Kijken of dat blijft.

Is er trouwens een manier om van die russische apps af te komen die in JM5 standaard zit ? 't irriteert me een beetje als ik 't niet kan lezen :-D
Ik had juist CSC niet mee geflashed, heb nu en geen telegraaf meer en geen Russische apps als ik het goed zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Ik heb de CSC van JM2 gebruikt, geen Telegraaf, geen Russische bloatware, toch een CSC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
Waar heb je een CSC dan verder nog voor nodig? Dit zijn toch alleen de extra applicaties bovenop de stock applicaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Als ik 'm nu opnieuw flash, zonder de csc, dan moet ik weer rooten en de lagfix doen en alles weer opnieuw installeren....grmpf....

Of is er een andere optie om 'm te 'de-csc'-en ? :-) (soort van decrapifier ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Ik probeerde weer reflashen en volgende gebeurde er

<ID:0/003> Enter CS for MD5..
<ID:0/003> Leave CS..
<ID:0/003> Set PIT file..
<ID:0/003> DO NOT TURN OFF TARGET!!

Dan gaat ie niet verder lol iemand nog tips?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
DJkim schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:05:
Ik probeerde weer reflashen en volgende gebeurde er

<ID:0/003> Set PIT file..
<ID:0/003> DO NOT TURN OFF TARGET!!

Dan gaat ie niet verder lol iemand nog tips?
Alles afsluiten
Andere usb poort
Computer rebooten
Telefoon rebooten

Komt erg vaak voor, en is ook al 100x beantwoord hier...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

TripleQ schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:14:
[...]

Alles afsluiten
Andere usb poort
Computer rebooten
Telefoon rebooten

Komt erg vaak voor, en is ook al 100x beantwoord hier...;)
hey thanks het werkt weer. Damn ik krijg niet voor mekaar om die one-click lagfix geinstalleerd te krijgen.

Ik ga nu weer JM5 installeren dan zonder samset 1.9d maar alleen rooten daarna one-click

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aobh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 12:55
hmm lekker heb ik weer.. heb root (one click versie) en lagfix (one clickversie) geinstalleerd.. deed het prima. vanmorgen nog mobiel aan en uit gezet en start prima op. Nu deed ik hem uit en weer aan. Krijg netjes animatie logo en muziek.. daarna het Galaxy S logo.. en dan blijft ie daar hangen.. na een tijdje word beeld helemaal zwart.. en kan ik niks meer doen. Iemand suggesties? Kan nog wel in download mode komen. Heb al cache clear gedaan.

net hard reset gedaan en hij start gelukkig weer op. Laat ik nou net gisteren via titanium een backup gemaakt hebben. Dus alles aan het terug zetten!

[ Voor 14% gewijzigd door aobh op 14-08-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:57
DJkim schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:17:
[...]

hey thanks het werkt weer. Damn ik krijg niet voor mekaar om die one-click lagfix geinstalleerd te krijgen.

Ik ga nu weer JM5 installeren dan zonder samset 1.9d maar alleen rooten daarna one-click
Heb je dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Hey thanks toevallig was ik net aan het uitproberen

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
Dat werkt heel goed; ik had 2200 en 2167 als score met stock firmware FF3
Verder met stock firmware. Ik hoop dat ik met JM5 en de "dummy proof" lagfix een hogere score krijg.

[edit]JM5 + Tayutama beta update.zip lagfix = 2157

[ Voor 13% gewijzigd door Amdk6II op 14-08-2010 22:49 . Reden: Score erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Ok normale one-click lagfix v2.3 werkt voor geen meter bij mij en ik heb een update.zip gebruikt zoals hier boven beschreven is.

Dus JM5 geflashed daarna Samset 1.9d en daarna nogeen keer via update.zip van update_v2.1_eclair_ext3_with_root gebruikt om die one-click lagfix te kunnen installeren.
Ik heb teven Ext2 gebruikt ipv Ext3

Ik heb net benchmark gedraaid en score van 2239

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
Je kan niet zonder CSC flashen; GPS werkt dan niet meer bij mij.
Inmiddels nogmaals geflashed en ik weer firmware nummers staan bij PDA, Phone en CSC (voorheen alleen bij Phone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
Interessante step by step tutorial:

How to root Galaxy S
How to fix lag on Galaxy S

Heel erg goed uitgelegd, je kan eigenlijk amper iets fout doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Addiction schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:25:
Interessante step by step tutorial:

How to root Galaxy S
How to fix lag on Galaxy S

Heel erg goed uitgelegd, je kan eigenlijk amper iets fout doen :)
Sick! Even in 10 minuten van 867 naar 2042 :P
En dat zonder ooit een firmware update te hebben gedaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
Idd, ik heb het zo gedaan en ik kan bevestigen dat ik dezelfde score als hij behaal. Heel simpel allemaal dus!
Pagina: 1 ... 9 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om je telefoon te tweaken, niet als helpdesk. Toon inzet voor je post, of je post wordt verwijderd.