[Samsung Galaxy S] Rooten, Custom ROM's & Firmware Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 38 Laatste
Acties:
  • 284.113 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:20
Maarten21 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 17:25:
[...]

Lees nou even de posts door waarop ik reageer.
Voorheen werkte dit vanuit de homescreen met volume-down:

ringtone aan -> trillen -> helemaal stil (zonder tril)

Nu werkt het alleen nog maar zo:

Met trillen aan in de settings: ringtone aan -> trillen
of:
Met trillen uit in de settings: ringtone aan -> stil (zonder tril)
Ja dat zei ik in principe ook al in mijn post.. Ik snapte ook niet waarom je mij quote

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 16:33:
[...]

gezien ik belg ben, ben ik beter met de i9000projm1 maar waar op internet vind ik die CSC files ? nergens vind ik voorlopig iets : XDA, tweaker, ....
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 17:15:
[...]

Ik zal toch een csc file gebruiken , bv CSC_I9000OXAJM1

daarna deze thread van xda gebruiken om je belgische csc settings weer terug te krijgen
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=787163
Waar vind ik enige CSC ? of heb ik er niet eens eentje van doen om van JP6 naar JM8 te gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 18:05:
[...]

[...]

Waar vind ik enige CSC ? of heb ik er niet eens eentje van doen om van JP6 naar JM8 te gaan ?
Je vindt de CSC_I9000OXAJM1 in de JM8 thread op xda.
De de settings van belgie staan in deze thread: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=787163

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 19:14:
[...]

Je vindt de CSC_I9000OXAJM1 in de JM8 thread op xda.
De de settings van belgie staan in deze thread: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=787163
Ok, maar met deze (multi CSC ?) kan ik niet naar PRO (België)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 19:55:
[...]

Ok, maar met deze (multi CSC ?) kan ik niet naar PRO (België)
Je had het al opgelost las ik in ander forum

[ Voor 21% gewijzigd door Embryo1 op 24-10-2010 21:43 ]

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Embryo1 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 21:16:
[...]

Je had het al opgelost las ik in ander forum
nee, toch niet, ik heb al geflashed, maar ik sta nog in KOR via een multi csc, ik probeer nu via change CSC het op te lossen, maar geen soelaas omdat de market momenteel niet werkt, alle downloads mislukken namelijk. Ik heb astro file manager al kunnen downloaden via internet, om in de root te raken, maar ik kan hem geen superuser toegang geven om de CSC files in het system te zetten, ik had gedacht hem su toegang te geven via rommanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 22:21:
[...]

nee, toch niet, ik heb al geflashed, maar ik sta nog in KOR via een multi csc, ik probeer nu via change CSC het op te lossen, maar geen soelaas omdat de market momenteel niet werkt, alle downloads mislukken namelijk. Ik heb astro file manager al kunnen downloaden via internet, om in de root te raken, maar ik kan hem geen superuser toegang geven om de CSC files in het system te zetten, ik had gedacht hem su toegang te geven via rommanager.
Onderstaande link werkt perfect om te rooten bij mij en ook bij anderen in dit forum.

http://www.addictivetips....9000-with-a-single-click/

Overigens in de link van Lownoise2, stond toch de PRO (Belgium). Werkte die zip file niet ??

[ Voor 5% gewijzigd door Embryo1 op 24-10-2010 22:55 ]

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Embryo1 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 22:51:
[...]

Onderstaande link werkt perfect om te rooten bij mij en ook bij anderen in dit forum.

deze heb ik inderdaad gebruikt, maar daarmee raak je via kies, mass storage, touchwiz "mijn bestanden" niet in de root waar system/CSC staat via astro lukt het wel maar die heeft dan nog geen superuser machtiging, is niet zo simpel merk ik, en ik die even vlug ging flashen vanavond, zeer leuk met een market die op zijn gat zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had Froyo geinstaleerd en alles verliep soepel maar nu kan ik op eens niet meer downloaden via de market meer mensen die dit probleem hebben en hoe kan ik het oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^
Lees en ontdek ;)
Er zijn problemen met de market...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 22:55:
[...]

deze heb ik inderdaad gebruikt, maar daarmee raak je via kies, mass storage, touchwiz "mijn bestanden" niet in de root waar system/CSC staat via astro lukt het wel maar die heeft dan nog geen superuser machtiging, is niet zo simpel merk ik, en ik die even vlug ging flashen vanavond, zeer leuk met een market die op zijn gat zit
enfin, ik heb nu beiden, toestel is tevens geroot, en nog krijg ik de files niet in sytems/csc, via adb ken ik de commando's niet. Kan er iemand me op weg helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiazi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-10-2016
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 23:35:
Had Froyo geinstaleerd en alles verliep soepel maar nu kan ik op eens niet meer downloaden via de market meer mensen die dit probleem hebben en hoe kan ik het oplossen ?
jelle, dude... Dit topic is bedoeld om je telefoon te tweaken, niet als helpdesk. staat er in dikke blauwe letters voordat je hier iets mag posten. Kun je wel lezen vraag ik me dan nu af...

Gebruik de search function van GoT en vervuil dit topic niet met domme vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbika
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 19:15
Vorige week deze telefoon mogen ontvangen en afgelopen weekend beetje mee zitten spelen. Naarmate ik meer applicaties installeerde merkte ik dat de Galaxy S steeds trager werd. Vandaar heb ik de lagfix geinstalleerd (Lag fix only 3.0 update.zip) en ik zit nog op stock firmware JM1 Eclaire 2.1. Ik ben totaal nieuw mbt flashen e.d., maar dit was met de update.zip zo eenvoudig, dat kan mijn oma ook!
Maar jongens, wat draait het als een zonnetje, niet of nauwelijks lag en superresponsief, heerlijk! Van mij mag Froyo nog even wachten, want ik ben erg content op dit moment met mijn toestel.

Toch merk ik dat het batterij verbuik omhoog is gegaan, ik heb geen harde cijfers, het is ook meer een onderbuik gevoel. Maar kan het kloppen dat dit door de fix komt?

[ Voor 12% gewijzigd door Bobbika op 25-10-2010 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
WoutF schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:47:
[...]

Cyanogenmod is gebaseerd op de kale broncode van Android. Natuurlijk zitten er wel bestanden van Samsung in, zonder drivers kom je niet ver ;) maar het is zeker geen aangepaste versie van een Samsung-firmware.
werkt dit dat ook sneller dan een samsung rom? heb wel gelezen dat ze ADW gebruiken ipv laucher pro.. en dat "Vind ik" echt een hele verbetering.. je zou dit dat dus wel icm de universal lagfix kunnen proberen..

ben benieuwd.. draai nu de rom van sztupy dit is wel echt een aanrader! nog niet alles werkt perfect.. maar dit is dmv adb goed aan te passen.. (bijv.. angry birds werkt niet in eerste instantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcpearl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-08-2023
ik heb sinds vorige week een galaxy s, en ik heb 'm met oneclicklagfix, geroot en de lagfix toegepast.
ik wil nu via xda forum een custom rom flashen, maar ik krijg maar niet duidelijk wat ik nu als eerste moet doen?
ik heb alles wel doorgelezen maar het ontbreekt aan duidelijkheid wat als eerste moet.
moet ik de lagfix weer verwijderen en dat is het of moet ik meer doen??

wie helpt me aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jcpearl schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 14:46:
ik heb sinds vorige week een galaxy s, en ik heb 'm met oneclicklagfix, geroot en de lagfix toegepast.
ik wil nu via xda forum een custom rom flashen, maar ik krijg maar niet duidelijk wat ik nu als eerste moet doen?
ik heb alles wel doorgelezen maar het ontbreekt aan duidelijkheid wat als eerste moet.
moet ik de lagfix weer verwijderen en dat is het of moet ik meer doen??

wie helpt me aub?
Voor je gaat flashen naar een custom ROM, zou ik eerst de lagfix uitschakelen en unrooten. Ten minste, dat wordt over het algemeen hard geadviseerd.
Daarnaast eerst kijken of je met de 'drie button combo' in een recovery-modus kunt komen. Zo niet, dan wordt het al een erg riskante bezigheid om zomaar een custom ROM te flashen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bobbika schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 11:02:
Toch merk ik dat het batterij verbuik omhoog is gegaan, ik heb geen harde cijfers, het is ook meer een onderbuik gevoel. Maar kan het kloppen dat dit door de fix komt?
Ik geloof het wel. Ik heb voorheen hetzelfde meegemaakt met OCLF. Ik heb op XDA Developers ook vaak over battery drain gelezen in verband met het gebruik van de OCLF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcpearl
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:36:
[...]

Voor je gaat flashen naar een custom ROM, zou ik eerst de lagfix uitschakelen en unrooten. Ten minste, dat wordt over het algemeen hard geadviseerd.
Daarnaast eerst kijken of je met de 'drie button combo' in een recovery-modus kunt komen. Zo niet, dan wordt het al een erg riskante bezigheid om zomaar een custom ROM te flashen!
ok prima, dat kan allemaal met dat programmaatje, maar dan lees ik zoveel over allemaal verschillende firmwares jpm jpa enz, wat is dat allemaal. daar snap ik niks van.
als ik weer geunroot heb, moet ik dan voor ik ga flashen nog een standaard firmware installeren of iets?

en moet je niet unrooten om een custom rom te installeren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcpearl
ik heb nu jm2 als firmware.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Embryo1 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 22:51:
[...]

Overigens in de link van Lownoise2, stond toch de PRO (Belgium). Werkte die zip file niet ??
Die files in de link zijn trouwens die van disturbant zelf die ik eens gevraagd heb. Zo zie je maar dat je op de lange duur jezelf helpt ;)

Ik ben ook lange tijd op zoek geweest naar de projm1.csc maar tot op heden nog niet gevonden. Blijkbaar slagen ze er heel goed in om die file af te schermen.

Zou je die file eigenlijk zelf kunnen namaken als je de nodige bestanden hebt (die in die link staan). Dat zou voor heel wat mensen al een oplossing kunnen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-02 13:37
Tijd geleden heb ik met de register hack mijn mobiel update naar Froyo(JPx)...

Aangezien nog een niet goed werkende firmware versie is wil ik graag terug naar de laatste firmware.

Weet iemand hoe ik de register gegevens terug kan zetten naar NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
Artuzzo schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 23:21:

Aangezien nog een niet goed werkende firmware versie is wil ik graag terug naar de laatste firmware.

Kan je eigenlijk geen goed antwoord geven, maar de volgende keer is het wel zo slim om even een back-up van je register key te maken voor het geval dat :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:06
Artuzzo schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 23:21:

Je moet je telefoon aansluiten d.m.v. Kies.
Druk op firmware upgrade en je zal een melding krijgen dat er geen nieuwe firmware is.

start, uitvoeren en type: regedit en ga naar:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Samsung\Kies\DeviceDB\3

en verander dan de volgende waarde's:

DEVCONINFO: moet leeg zijn.
HIDSWVER: I9000XXJF3/I9000OXAJF3/I9000XXJF3/I9000XXJF3
SoftwareRevision: I9000XXJF3/I9000OXAJF3/I9000XXJF3/I9000XXJF3
ProductCode: GT-I9000HKAXEN

Dan krijg je de "update" naar JM 2 aangeboden.
Wel eerst de eventuele lagfix en root ongedaan maken voordat je gaat flashen

Nog ff een opmerking als je bij productcode: GT-I9000HKDXEN invoer dan krijg je ook de melding dat je kan "upgraden".
Weet dus ff niet zeker welke producktcode je kan / moet gebruiken.
de code met KKDXEN is de nederlandse versie
de code met HKAXEN is versie ?????

iemand die dit weet?

@ Artuzzo laat me ff weten of het gelukt is en zo ja met welke productcode. suc6

[ Voor 18% gewijzigd door Megapaul op 26-10-2010 01:24 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 15:51
SamFirmware@Twitter
''Samsung: Making better camera software and fixing lag problems (Galaxy S) ''
Eerst was de reden voor het annuleren van JPM voor EU dat ze een snellere firmware aan het maken waren, en nu doen ze daar de camera nog even bij :)

EDIT
Model: GT-I9000 | Code: XEE | Version: I9000XWJP7/I9000XEEJP5/I9000XXJPM | Date: 24.10.2010 16:59 | Size: 178,49 MB | ID: 2656778654
Voor alsnog geen download file...

[ Voor 26% gewijzigd door Toettoetdaan op 26-10-2010 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcpearl
quote:
EricA_ schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:36:
[...]

ok prima, dat kan allemaal met dat programmaatje, maar dan lees ik zoveel over allemaal verschillende firmwares jpm jpa enz, wat is dat allemaal. daar snap ik niks van.
als ik weer geunroot heb, moet ik dan voor ik ga flashen nog een standaard firmware installeren of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jcpearl schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 18:39:
[...]

Lees voordat je aan flashen begint eerst DEZE post op XDA door. Of kun je al recoveren met de 3-button combo?

Daarna kun je DEZE post lezen, staat ook veel info.
Je hebt nu JM2, de eerst volgende 'officiële' firmware is JP6. Kijk goed uit want op XDA staan veel experimentele ROM's, waarmee je je telefoon echt kunt bricken.

Maar lees vooral veel info en lees ook dit topic goed door. Dan zijn veel van je vragen beantwoord. Zoals bovenaan dit topic al wordt gezegd, het is hier geen helpdesk. Als je niet het verschil weet tussen jpm/jpa enz, dan moet je echt nog veel lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:01:
[...]

Die files in de link zijn trouwens die van disturbant zelf die ik eens gevraagd heb. Zo zie je maar dat je op de lange duur jezelf helpt ;)

Ik ben ook lange tijd op zoek geweest naar de projm1.csc maar tot op heden nog niet gevonden. Blijkbaar slagen ze er heel goed in om die file af te schermen.

Zou je die file eigenlijk zelf kunnen namaken als je de nodige bestanden hebt (die in die link staan). Dat zou voor heel wat mensen al een oplossing kunnen zijn!
Tuurlijk kan daar een remake van gemaakt worden, echter je mist wel de apps die standaard werden meegeleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toettoetdaan schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 01:22:
SamFirmware@Twitter

[...]

Eerst was de reden voor het annuleren van JPM voor EU dat ze een snellere firmware aan het maken waren, en nu doen ze daar de camera nog even bij :)

EDIT

[...]

Voor alsnog geen download file...
Ik kan me voorstellen dat er nog een verbeterde Froyo komt, in dit geval vond ik de (lagere) quadrant scores onder Froyo wél wat zeggen. Ik heb een tijdje JP6 en JPM gedraaid, maar ben nu weer terug naar JM9 want vond de interface een beetje stroperig (ook met lagfixes).

Waar ik niks van snap is het beoogde snelheidsverschil wat de nieuwe Froyo Dalvik JIT zou moeten opleveren. Daar heb ik dus he-le-maal niets van gemerkt bij JP6 en JPM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 17:53:
[...]

Ik geloof het wel. Ik heb voorheen hetzelfde meegemaakt met OCLF. Ik heb op XDA Developers ook vaak over battery drain gelezen in verband met het gebruik van de OCLF.
Klopt , ik ga weer standaard JP6 draaien; met OCLF overnacht met alle functies uit -15%, zonder OCLF slechts 2-3%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2.2 werkt niet echt ideaal bij me en ook niet vlot.
Hopelijk komt er een beter update uit want dit is niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:18:
[...]

Klopt , ik ga weer standaard JP6 draaien; met OCLF overnacht met alle functies uit -15%, zonder OCLF slechts 2-3%
Gooi OCLF er af en gebruik voodoo..
Ik heb helemaal geen last van lag. Minder zelfs dan met Eclair. Als ik met Eclair 2 programma's installeerde ging het half freezen en nu helemaal niet meer.
Ik heb maar 1 reden om naar Eclair te gaan en dat is betere GPS

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-08 07:37
Vorige week heb ik via de register hack de update via KIES proberen te doen, dit is mislukt en aangezien bij mij de 3 button combo niet werkte zat er niet veel anders op om de telefoon via een service center te updaten.
(volgens mij was ik niet de enige op die dag, door gespam ging zelfs het topic even op slot)

Daarom maar even wat opheldering.

Ik ben bij een aantal service points geweest en heb er een aantal gebeld die mij allemaal hetzelfde zeiden: als je niet in de download mode komt kunnen we niks doen.

Op 20-10 via de email bij Dynafix een RMA aangevraagd en het toestel opgestuurd.
Vandaag kreeg ik een berichtje dat het toestel weer wordt verstuurd, de volgende handelingen zijn uitgevoerd:

Servicehandeling: Software update
Additionele informatie: Nieuwe softwareversie: XEN I9000XWJM2
Servicehandeling: Toestel afgeregeld volgens specificaties

Hopelijk morgen het toestel weer terug, de 6230i heb ik nu wel lang genoeg gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:35:
[...]

Gooi OCLF er af en gebruik voodoo..
Ik heb helemaal geen last van lag. Minder zelfs dan met Eclair. Als ik met Eclair 2 programma's installeerde ging het half freezen en nu helemaal niet meer.
Ik heb maar 1 reden om naar Eclair te gaan en dat is betere GPS
Hahaha.. Jou bevindingen zijn ongeveer precies het tegenovergestelde van de rest van de wereld..

Eclair = Sneller (en ik doel dan niet op lag, maar op complete beleving zoals browser, launcher e.d.)
Froyo = Betere GPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 15:32
Ik gebruik op dit moment JP6 met CF root 1.2 (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=788108) geflashed en Voodoo pre 6 en het loopt eigenlijk als een trein. Batterij doet het ook prima, met alles uit dan duurt het echt uren voor er weer een procentje af is.

Gister van het werk naar huis de routeplanner van Google aangehad, had een snelle gps fix maar zat toch af en toe wel een pittig aantal meters naast de weg. Maar dat had Eclair ook al.
Heb zeker niet de neiging om terug te gaan naar Eclair.

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:01:
[...]

Met dank dat je me vernoemd, we zijn er om elkaar te helpen waar mogelijk.
Ik ben ook begonnen als noob in android want ik was echt volledig verkocht aan WinMo. ondertussen waag ik me steeds een stapje verder. Als noob moet je ergens beginnen en natuurlijk is het hier geen helpdesk, en een beetje eigen inzet is wel vereist, maar toch vind ik dat het siert elkaar te helpen en op weg te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcpearl
ik wil graag deze rom flashen: Darky's Raw Steel:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=814091

ik heb nu JM2, kan ik gewoon flashen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag de 3-button fix uitvoeren. Onderaan de post staat het volgende

UPDATE 10/18/2010: If you don't want to read, then skip to message 124 of this topic to get the version compatible for your phone, and read all messages that follow for all other releases.

Ik draai nu froyo met
I9000XXJPM
FROYO.XWJP6

Welke versie moet ik nu pakken die compatibel is met mijn telefoon?
Of kan ik gewoon het bestandje "Aries_P-SBL.tar.md5" pakken, deze is bij de post zelf bijgevoegd.

Graag even een korte uitleg van iemand die het al gedaan heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jcpearl schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:13:
ik wil graag deze rom flashen: Darky's Raw Steel:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=814091

ik heb nu JM2, kan ik gewoon flashen???
Ik lees letterlijk 30 seconden in het topic en vind:

Requirements

- Either 2.1 Eclair Firmware
- or Froyo and a kernel with Recovery 2e (by ChainFire) to flash 'update.zip' files.
- ClockWorkMod Recovery (Download below)

Conclusie je bent een luie zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... Ik heb al enige tijd last van het feit dat mijn foon niet meer automatisch connect met WiFi.. Ben even terug gaan rekenen en kwam tot de conclusie dat dit begon na installatie van Voodoo.. Dus even de lagfix ongedaan gemaakt en nu connect ik weer automatisch.. Heeft iemand anders dit toevallig ook (JM9/Rooted/Voodoo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcpearl
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:23:
[...]

Ik lees letterlijk 30 seconden in het topic en vind:

Requirements

- Either 2.1 Eclair Firmware
- or Froyo and a kernel with Recovery 2e (by ChainFire) to flash 'update.zip' files.
- ClockWorkMod Recovery (Download below)

Conclusie je bent een luie zak.
hehe...misschien wel ja 8)7

ik doel eigenlijk op de risico's omdat het een custom rom en geen officiele Froyo update ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:30:
Hmm... Ik heb al enige tijd last van het feit dat mijn foon niet meer automatisch connect met WiFi.. Ben even terug gaan rekenen en kwam tot de conclusie dat dit begon na installatie van Voodoo.. Dus even de lagfix ongedaan gemaakt en nu connect ik weer automatisch.. Heeft iemand anders dit toevallig ook (JM9/Rooted/Voodoo)?
Heb hier nooit last van gehad met JM9.. als ik thuis ben gaat hij altijd automatisch op wifi.. draai nu geen JM9 meer.. maar denk wel dat dat de fijnste was tot nu toe.. al moet ik zeggen dat die ik nu heb 0.2 van sztupy, wel echt lekker draait.. hij heeft alleen zijn nukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
jcpearl schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:38:
[...]

ik doel eigenlijk op de risico's omdat het een custom rom en geen officiele Froyo update ......
Als ik jou was zou ik me eerst verdiepen in het hele gebeuren..! als je het eng vind doe je het niet.. als je het leuk lijkt doe je het wel..! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jcpearl schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:38:
[...]

Risico zal zijn dat het in de soep kan lopen, maarjah is gebaseerd op een officiele rom en je kunt altijd terugflashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcpearl
thommy86 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:40:
[...]

Als ik jou was zou ik me eerst verdiepen in het hele gebeuren..! als je het eng vind doe je het niet.. als je het leuk lijkt doe je het wel..! :+
ik heb geflashed met een xperia en een hd2, was geen enkel probleem.
ik moet zeggen dat ik nog gewoon geen enkele duidelijke 'eenduidige' nederlandse tutorial heb kunnen vinden hoe je het makkelijkst een custom rom kunt flashen voor de Galaxy S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Oei, op XDA zie ik enkele kernels voorbij komen met 328/340/347MB ram vrij (ipv 304)
Eens zien waar dit gaat eindigen, maar het ziet er naar uit de de ram indeling behoorlijk verbetert kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:18:
Ik wil graag de 3-button fix uitvoeren. Onderaan de post staat het volgende

UPDATE 10/18/2010: If you don't want to read, then skip to message 124 of this topic to get the version compatible for your phone, and read all messages that follow for all other releases.

Ik draai nu froyo met
I9000XXJPM
FROYO.XWJP6

Welke versie moet ik nu pakken die compatibel is met mijn telefoon?
Of kan ik gewoon het bestandje "Aries_P-SBL.tar.md5" pakken, deze is bij de post zelf bijgevoegd.

Graag even een korte uitleg van iemand die het al gedaan heeft :)
Kan iemand mij even bevestigen of "Aries_P-SBL.tar.md5" het goede bestand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
jcpearl schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:59:
[...]

ik heb geflashed met een xperia en een hd2, was geen enkel probleem.
ik moet zeggen dat ik nog gewoon geen enkele duidelijke 'eenduidige' nederlandse tutorial heb kunnen vinden hoe je het makkelijkst een custom rom kunt flashen voor de Galaxy S.
vind je het begint topic niet duidelijk? ik heb artuzzo in een prive berichten het een en ander uitgelegd.. ik weet niet als ik jou daar toevoeg of je dat dan kan lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcpearl
thommy86 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:58:
[...]

vind je het begint topic niet duidelijk? ik heb artuzzo in een prive berichten het een en ander uitgelegd.. ik weet niet als ik jou daar toevoeg of je dat dan kan lezen?
niet echt overzichtelijk nee, helaas :(
ik mis ook de andere mogelijkheid met behulp van clockwork. een goede uitleg daarvan zou zeer welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Toettoetdaan schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:55:
Oei, op XDA zie ik enkele kernels voorbij komen met 328/340/347MB ram vrij (ipv 304)
Eens zien waar dit gaat eindigen, maar het ziet er naar uit de de ram indeling behoorlijk verbetert kan worden :)
356MB al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
welke rom draai jij eigenlijk.. bij jou zag ik het commentaar over de rom die ik nu draai.. vind hem leuk.. maar leuk is niet goed genoeg vind ik.. tips? die van dark steel vink niet eccht mooi.. krijg je met froyo allemaal leuke kleurtjes.. maken ze weer alles grijs.. zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:41:
[...]

Kan iemand mij even bevestigen of "Aries_P-SBL.tar.md5" het goede bestand is?
Heb ik met succes gebruikt (vanaf JM2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
jcpearl schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:20:
[...]

niet echt overzichtelijk nee, helaas :(
ik mis ook de andere mogelijkheid met behulp van clockwork. een goede uitleg daarvan zou zeer welkom zijn.
kun je de berichten lezen waar ik je heb toegevoegd..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
thommy86 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:36:
[...]

welke rom draai jij eigenlijk.. bij jou zag ik het commentaar over de rom die ik nu draai.. vind hem leuk.. maar leuk is niet goed genoeg vind ik.. tips? die van dark steel vink niet eccht mooi.. krijg je met froyo allemaal leuke kleurtjes.. maken ze weer alles grijs.. zonde
Ik draai nu JP6 (clean, dus zonder lagfix en root)
Prima rom, maar ik begin me te irriteren aan het onverwachts afsluiten van de browser...

Ben er even uit geweest met de rom's, maar gister heeft een vriend ook een SGS binnen gekregen, uiteraard draait die nog 2.1 (baseband heeft hij niet vertelt, maar ik gok op JM2)
Dus die ga ik vanmidag even helpenvandaar dat ik weer even hier en op xda rondhang, en voor mezelf wou ik aan wat excentrieks beginnen:
JM9 met die 356MB ram en EXT4 (gezien ik JM9 nog niet geprobeerd heb lijkt me dit wel wat :))
en ander JP6flash is toch wel leuk met Voodoo en de browser files van de SG-tab

Als die JM9 een beetje loopt, wou ik eigenlijk een eigen rom compilen, eens kijken of ik die video speler van samsung eruit kan gooien zodat er nog eens 30MB ram bij kan.
Daar is nu dus ik meende zoon 30MB voor gereserveerd, maar als je een andere app daarvoor gebruikt is dat een beetje onzin hea ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik weten waarom iedereen extra vrije rom wil hebben? Het is toch pas een probleem als je door je volledige rom heen bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Toettoetdaan schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:52:
[...]

Prima rom, maar ik begin me te irriteren aan het onverwachts afsluiten van de browser...

Ben er even uit geweest met de rom's, maar gister heeft een vriend ook een SGS binnen gekregen, uiteraard draait die nog 2.1 (baseband heeft hij niet vertelt, maar ik gok op JM2)
Dus die ga ik vanmidag even helpenvandaar dat ik weer even hier en op xda rondhang, en voor mezelf wou ik aan wat excentrieks beginnen:
JM9 met die 356MB ram en EXT4 (gezien ik JM9 nog niet geprobeerd heb lijkt me dit wel wat :))

Als die JM9 een beetje loopt, wou ik eigenlijk een eigen rom compilen, eens kijken of ik die video speler van samsung eruit kan gooien zodat er nog eens 30MB ram bij kan.
Daar is nu dus ik meende zoon 30MB voor gereserveerd, maar als je een andere app daarvoor gebruikt is dat een beetje onzin hea ;)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=816229

Misschien ben je al wel bekend met deze link, maar in dat topic zijn er ook enkelen, die o.a. de video instellingen hebben aangepakt om meer RAM vrij te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Toettoetdaan schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:52:
[...]

JM9 heb ik met heel veel plezier gedraaid.. als het me een keer niet wil lukken met flashen en ik moet er ff snel wat opzetten.. dan kies ik sowieso voor JM9.. ik wil me ook heel graag verdiepen in een rom maken.. en ik weet dat het makkelijker gezegd is als gedaan.. maar ben een snelle leerling, heb gewoon het juiste duwtje nodig.. heb je tips of iets om een beginnetje te maken.. welke software enzo.. ik moet toch ergens beginnen..

JP6 clean hoor ik toch veel slechte verhalen over.. waarom probeer je het niet met voodoo..?

ik heb even ADW launcher over sztupy 0.2 gedraait maar ADW is niet zo snel.. vind het wel een mooie laucher.. denk dat ik vanavond maar weer ga flashen want angry birds doet het ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
JP6 + voodoo draait geweldig, maar het zou natuurlijk veel beter zijn als we een 2.2 rom krijgen die zonder voodoo niet lagt en een stabiele browser brengt. Kunnen we met voodoo veel meer genieten van de snelheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Relief2009 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:58:
JP6 + voodoo draait geweldig, maar het zou natuurlijk veel beter zijn als we een 2.2 rom krijgen die zonder voodoo niet lagt en een stabiele browser brengt. Kunnen we met voodoo veel meer genieten van de snelheid ;)
de rom die ik draai lagt geen moment.. er zijn alleen wat andere eigenaardig heden.. heb je de universal lagfix al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-02 13:37
Megapaul schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 01:08:
[...]

Je moet je telefoon aansluiten d.m.v. Kies.
Druk op firmware upgrade en je zal een melding krijgen dat er geen nieuwe firmware is.

start, uitvoeren en type: regedit en ga naar:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Samsung\Kies\DeviceDB\3

en verander dan de volgende waarde's:

DEVCONINFO: moet leeg zijn.
HIDSWVER: I9000XXJF3/I9000OXAJF3/I9000XXJF3/I9000XXJF3
SoftwareRevision: I9000XXJF3/I9000OXAJF3/I9000XXJF3/I9000XXJF3
ProductCode: GT-I9000HKAXEN

Dan krijg je de "update" naar JM 2 aangeboden.
Wel eerst de eventuele lagfix en root ongedaan maken voordat je gaat flashen

Nog ff een opmerking als je bij productcode: GT-I9000HKDXEN invoer dan krijg je ook de melding dat je kan "upgraden".
Weet dus ff niet zeker welke producktcode je kan / moet gebruiken.
de code met KKDXEN is de nederlandse versie
de code met HKAXEN is versie ?????

iemand die dit weet?

@ Artuzzo laat me ff weten of het gelukt is en zo ja met welke productcode. suc6
Hij werkt het! Hij zit nu te back-uppen...il laat je weten of het goed gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:59
Ik ben nu even bezig met de sgs van mijn maat, die wil de update ook. Ik heb mijn eigen gewoon kunnen updaten met de regedit fix. Als ik dit echter doe met zijn telefoon, gaat de update an sich wel goed, maar na het downloaden van de update gaat hij rebooten en dan kom je in het console waarin hij de update wil toepassen.

dan krijg ik de melding 'can not acces to /system/cac/XEN/system/' in het rood, vervolgens reboot hij en is er niets gebeurd. Ik heb dit 3x geprobeerd en elke keer gebeurd hetzelfde.

Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit kan verhelpen? Ik kan natuurlijk ook op de alternatieve wijze updaten, maar daar heb ik geen ervaring mee dus daar wacht ik dan liever even mee.

Google biedt geen uitkomst (of ik zoek verkeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

thommy86 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:25:
[...]

JM9 heb ik met heel veel plezier gedraaid.. als het me een keer niet wil lukken met flashen en ik moet er ff snel wat opzetten.. dan kies ik sowieso voor JM9.. ik wil me ook heel graag verdiepen in een rom maken.. en ik weet dat het makkelijker gezegd is als gedaan.. maar ben een snelle leerling, heb gewoon het juiste duwtje nodig.. heb je tips of iets om een beginnetje te maken.. welke software enzo.. ik moet toch ergens beginnen..

JP6 clean hoor ik toch veel slechte verhalen over.. waarom probeer je het niet met voodoo..?

ik heb even ADW launcher over sztupy 0.2 gedraait maar ADW is niet zo snel.. vind het wel een mooie laucher.. denk dat ik vanavond maar weer ga flashen want angry birds doet het ook niet..
Wil toch wat tegengas geven, bij mij draait hij _perfect_ echt subliem, heb hem geflashed en toen ivm gps problemen een fabrieksreset gegeven.

De GPS van de Galaxy blijft minder dan die van m'n G1 maar eerst (met JF3) deed hij practisch niks, ook op de fiets geen fix. En nu krijg ik wel een fix op de fix bijvoorbeeld.(in de auto nog niet getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:10
Toettoetdaan schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:55:
Dat er zoveel geheugen gereserveerd is is juist voor de camera die heel wat geheugen op slurpt als ie op 720p opneemt. Nu dit geheugen steeds verder word verlaagd schijnen er wel wat meer problemen te zijn als je wilt opnemen in 720p. Schokkerig e.d.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05 10:55
Ik wil terug gaan naar versie 2.1 (JM9) nu wil ik ook voodoo lagfix gaan gebruiken maar zonder die color fix omdat ik vind dat de kleuren niet veel beter zijn.

Welke Voodoo lagfix moet ik dan nemen?
Ik neem aan dat Voodoo 5 enkel voor 2.2 is.
Voodoo 4 Beta kan je enkel downloaden met de color fix.
en Voodoo 3 daar kan je wel enkel de lagfix van nemen.

Is Voodoo 4 Beta gewoon Voodoo 3 + de color fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoldenSample schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:09:
[...]

Wil toch wat tegengas geven, bij mij draait hij _perfect_ echt subliem, heb hem geflashed en toen ivm gps problemen een fabrieksreset gegeven.

De GPS van de Galaxy blijft minder dan die van m'n G1 maar eerst (met JF3) deed hij practisch niks, ook op de fiets geen fix. En nu krijg ik wel een fix op de fix bijvoorbeeld.(in de auto nog niet getest).
Gelukkig meer mensen die tevreden standaard JP6 draaien; ook een lullig spelletje als angry birds geeft geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Obl1viA schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:15:
Ik wil terug gaan naar versie 2.1 (JM9) nu wil ik ook voodoo lagfix gaan gebruiken maar zonder die color fix omdat ik vind dat de kleuren niet veel beter zijn.

Helemaal goed. Als je geen color fix wil, moet je Voodoo 3 nemen. En het is volgens mij voodoo beta 4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obl1viA schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:15:

Als je het verschil toch niet ziet, waarom moeilijk doen?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
thommy86 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:25:
[...]

Pff, samsung heeft JPM/JP6 van de kies servers gehaalt...
Dus nu heb ik er bij die gast JM9 met Voodoo op gezet, en dat is me wel een partijtje rap zeg :9~
btw wel beta4, heeft die nog steeds die batery drain?

Ik had JM6 nog omdat ik de officiele update wou hebben maar gezien dat telkens maar langer duurt gaan we weer creatief doen :)

Voor die rom zal ik de boel eens een beetje opschrijven, want op internet vind je niet echt wat duidelijks...
Het probleem is altijd dat mensen die een tut schrijven er vaak zo goed in zijn dat ze veel dingen vanzelfsprekend vinden
De basis is een beetje Linux en C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:14:
Mag ik weten waarom iedereen extra vrije rom wil hebben? Het is toch pas een probleem als je door je volledige rom heen bent?
het gaat over RAM en RAM = werkgeheugen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 03:31:
[...]
het gaat over RAM en RAM = werkgeheugen...
Excuses, typfout. Ik weet wel wat ram is, maar vertel me nou eens wat je met lege ram moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 19-09 16:59
Meen je dit nou serieus?

Hoe meer geheugen je standaard al in gebruik hebt, hoe minder je over hebt voor andere actieve applicaties. En als jij 5 ipv 3 applicaties tegelijk open kan hebben zonder dat het gaat hakkelen, heb je toch een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 00:42:
[...]

Als je het verschil toch niet ziet, waarom moeilijk doen?:)
Die Voodoo color fix is nog niet 100 % goed hoor. Daarom ook Beta natuurlijk.
Op 100 % helderheid zijn de kleuren niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Toettoetdaan schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 02:03:
[...]

Pff, samsung heeft JPM/JP6 van de kies servers gehaalt...
Dus nu heb ik er bij die gast JM9 met Voodoo op gezet, en dat is me wel een partijtje rap zeg :9~
btw wel beta4, heeft die nog steeds die batery drain?

Ik had JM6 nog omdat ik de officiele update wou hebben maar gezien dat telkens maar langer duurt gaan we weer creatief doen :)

Voor die rom zal ik de boel eens een beetje opschrijven, want op internet vind je niet echt wat duidelijks...
Het probleem is altijd dat mensen die een tut schrijven er vaak zo goed in zijn dat ze veel dingen vanzelfsprekend vinden
De basis is een beetje Linux en C.
Eerst goed verdiepen in linux.. want daar weet ik niet veel van.. zelf draai ik nou de rom van Docrambone en Kalpik.. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=817703 nog niet echt dingen kunnen testen.. maar het belooft wat..

wat zou jij in een rom veranderen wat een ander nog niet heeft gedaan dan? of puur uiterlijk?

Edit:

En je had nog in het klein wat over battery drain gezegt :P je moet hiervoor de stock kernel versie pakken he..
niet die op de voodoo site staat.. die zorgt namelijk zeer zeker voor een battery drain.
na ff zoeken zie ik dat er ook 1 gemaakt is voor JM9 en JPM.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=786509

[ Voor 13% gewijzigd door thommy86 op 28-10-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-08 16:05
Draai nu sinds paar minuten:

JP6, dutch csc + Voodoo version pre6 + CF-Root v1.2

Hoop dat dit zorgt voor wat fixes ten opzichte van jp6 + voodoo pre3.

- Had veel last van de battery drain, na 1 dag was mijn telefoon echt leeg. Zonder veel te doen op de telefoon.
- Soms nog erg last van lag, vooral tijdens de app: Whatsapp & facebook.

Iemand die hier hetzelfde als mij nu draait? Ben benieuwd naar de bevindingen. Ik zal mijn bevindingen hier posten na een aantal dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-09 19:27
Ik wil mijn i9000 updaten naar 2.2.

Ik heb mijn toestel geroot en met one click lag fix het een en ander veranderd. Moet ik deze ongedaan maken?
Toen ik one click lagfix geinstalleerd had, was er ergens op xda een bestand voor undo.
Nu zie ik nergens op xda de undo versie hiervan terug.

Ik heb wel een nieuwere versie download, waar een undo versie in zit voor oneclicklagfix v2.2+ en oneclicklagfix V1+, maar beide zijn als optie unavailable. Hij geeft aan "You have not have OCLF V1 plus installed. Userinit.sh does not match signature"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Main_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-10-2023
bart_wbd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:15:
Draai nu sinds paar minuten:

JP6, dutch csc + Voodoo version pre6 + CF-Root v1.2

Hoop dat dit zorgt voor wat fixes ten opzichte van jp6 + voodoo pre3.

- Had veel last van de battery drain, na 1 dag was mijn telefoon echt leeg. Zonder veel te doen op de telefoon.
- Soms nog erg last van lag, vooral tijdens de app: Whatsapp & facebook.

Iemand die hier hetzelfde als mij nu draait? Ben benieuwd naar de bevindingen. Ik zal mijn bevindingen hier posten na een aantal dagen.
Had je wel je batterystats gereset na het flashen van nieuwe firmware?

Na het flashen moet je altijd je batterij leeg laten lopen tot 0%, dan opladen tot 100%, en dan het bestand /data/system/batterystats.bin verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje
  • Laatst online: 16-09 21:13

lometje

Multimediant

Misschien dat iemand dit is tegen gekomen, maar mijn SGS wil nog weleens ineens rebooten. Het is me nu twee keer overkomen dat ik ineens het geluid hoor dat mijn toestel opnieuw opstart in mijn broekzak. Niet echt normaal lijkt me :?
Dit had ik zowel onder JM2 als nu met JP6. Vaak gebeurt het niet, maar toch: iemand anders hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Obl1viA schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:36:
[...]

Die Voodoo color fix is nog niet 100 % goed hoor. Daarom ook Beta natuurlijk.
Op 100 % helderheid zijn de kleuren niet mooi.
Lees jij die hele FAQ wel?
De kleuren zijn dan ook ALLEEN op 100% aangepast! Verder is er niks aan gedaan, behalve dat de helderheid in de lagere regionen veel lager kan.
De kleuren zijn om 100% dus juist wel mooi en van 0-99% niet!
Main_ schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:10:
[...]

Na het flashen moet je altijd je batterij leeg laten lopen tot 0%, dan opladen tot 100%, en dan het bestand /data/system/batterystats.bin verwijderen.
Bron? Ik doe dit zelf nooit

[ Voor 27% gewijzigd door HaTe op 28-10-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
lometje schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:42:
Misschien dat iemand dit is tegen gekomen, maar mijn SGS wil nog weleens ineens rebooten. Het is me nu twee keer overkomen dat ik ineens het geluid hoor dat mijn toestel opnieuw opstart in mijn broekzak. Niet echt normaal lijkt me :?
Dit had ik zowel onder JM2 als nu met JP6. Vaak gebeurt het niet, maar toch: iemand anders hier ervaringen mee?
Toevallig had mijn collega hier vorige week last van. Zijn toestel draait overigens JM2 en is niet geroot. Dus misschien een beetje off-topic ;)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lometje schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:42:
Ik heb dit wel eens gehad als ik net een nieuwe firmware heb geflashed, het leek zichzelf op te lossen want de laatste keer gebeurde het 2 keer op dezelfde dag (JP6), daarna nooit meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-08 16:05
[...]

Ik heb dit nog nergens gelezen en nog nooit gedaan.. Werkt dit dan? Kan ik dit nu nog steeds doen. Lijkt me namelijk beetje krom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:59
Cyanogenmod 6.1.0 RC is vandaag uitgekomen. Helaas nog niet voor de Vibrant.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Main_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-10-2023
Bron? Ik doe dit zelf nooit
Ik heb dit nog nergens gelezen en nog nooit gedaan.. Werkt dit dan? Kan ik dit nu nog steeds doen. Lijkt me namelijk beetje krom..
link naar xda topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-09 20:18

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Joehoe voor het eerst mijn galaxy geflashed :D

Heb nu deze ROM: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=817703

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Ik heb voor het eerst een lagfix toegepast en dat was eigenlijk heel simpel.

Ik draai voodoo icm froyo jp6. Nu heb ik alleen af en toe last van kort hangende haptic feedback. Klinkt dit bekend? Het is voodoo pre6.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze nu ook net geflashed, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 19:13
Van dit artikel zal de gemiddelde tweaker wel kwijlen :9~

http://www.androidplanet....-s-opkrikken-naar-16-ghz/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 17:05

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

bart_wbd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:09:
[...]

lijkt me ook niet waar anders zou je nieuwe telefoon zonderbatterij het ook niet snappen. en na het flashen zijn alles files toch vernieuwd. dus ook weer schoon

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deblaauwesigaar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 22:37
[...]

Als ik met ASTRO in de map data kijk, is deze volledig leeg ! geen map system of iets dergelijks te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Weet iemand of Samsung nu officieel 2.2 heeft uitgebracht? Ik weet dat niet iedereen tegelijk de 2.2 update krijgt maar Kies vindt nog steeds geen nieuwe updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
In principe wel leuk, maar niet voor 24/7 want ik vind de 1ghz rap genoeg hoor en ik vind nog steeds dat de batterij duur nog wel langer mag.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batterij duur vind ik om te huilen.
Houd het net 1 dag uit (en dan doe ik er niet eens zo heel veel mee! Paar games, wat surfen en that's it.).
WLAN/BT/GPS staan allemaal uit.

Kun je dat nergens loggen/vergelijken? Wat nou het gemiddelde uithoudingsvermogen is van de SGS batterij? Of kan ik beter langs de VF gaan en een nieuwe batterij halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 22:43:
Houd het net 1 dag uit (en dan doe ik er niet eens zo heel veel mee! Paar games, wat surfen en that's it.).

Kun je dat nergens loggen/vergelijken? Wat nou het gemiddelde uithoudingsvermogen is van de SGS batterij? Of kan ik beter langs de VF gaan en een nieuwe batterij halen?
Mijn SGS gaat bijna 2 dagen mee.. Maar wifi en bluetooth en gps uit.
Ik bel en sms en doe eens een spelletje..

Edit:
Vraagje:
Ik heb de voodoo lagfix toegepast en heb versie 3.0 genomen (voor eclair 2.1)

Nu vraag ik mij af of ik wel de juiste heb gedownload:
Ik zie 3 versies met 3.0 staan namelijk:

Galaxy S International version (GT-I9000) 8GB and 16GB
Galaxy S Captivate AT&T (SGH-I897)
Galaxy S Vibrant T-Mobile (SGH-T959)

Ik heb de International genomen.. Ik heb de GSM gekocht bij T-Mobile dus veronderstel ikdat ik de Vibrant moest hebben ? 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Obl1viA op 28-10-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Laatst online: 18-09 23:30

Fixer

FP ProMod
Obl1viA schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 23:17:
[...]

Edit:
Vraagje:

Ik heb de International genomen.. Ik heb de GSM gekocht bij T-Mobile dus veronderstel ikdat ik de Vibrant moest hebben ? 8)7
Neehoor, je moest inderdaad gewoon de Internation hebben.
De Captivate en Vibrant zijn voor the US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Obl1viA schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 23:17:
[...]

Edit:
Vraagje:

Hier in nederland heb je alleen de I9000.. je hebt de goede gekozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bart_wbd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:09:
[...]

Het kan zo zijn dat de batterij logging door het flashen niet meer overeenkomt met de werkelijkheid en het toestel te snel aangeeft dat de batterij leeg is. In dat geval kun je het volgende doen:

- Laadt de batterij helemaal 100% op
- Ga naar het recovery menu en reset battery status (is een menu optie)
- Vervolgens het toestel gebruiken totdat hij helemaal op is.

Nu is de batterij status weer opnieuw gecalibreerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 22:43:

Je gebruikt neem ik aan wel 3g. Wat is anders het nut van een smartphone als je al die dingen de gehele dag niet aanzet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-09 20:18

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:10:
[...]

Ik heb deze nu ook net geflashed, ben benieuwd!
Fijne ROM, werkt perfect :) Heb nog geen crashes/reboots/lag gehad. batterij voor dat ik naar bed ging fully charged en vanmorgen 99% >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcpearl
ik had reeds clockworkmod recovery geinstalleerd om een lagfix te kunnen uitvoeren.
Nu wil ik een Custom Rom flashen en heb ik de lagfix verwijderd.
Moet ik in clockworkmod recovery nou eerst opnieuw die update.zip draaien? of kan ik gelijk install zip from sd doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 10:13
Iemand al met 2.2 wezen OCen? Ik wel naar 1.2Ghz (is nog ff de max) Helaas werkt voodoo dan niet meer, maar met OCLF gaat ie als een speer, 2000 quadrand (post ze lekker ookal is het niet heel boeiend)... Zonder OCFL haalde ik 1150!!!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=822027

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
watercoolertje schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:31:
Iemand al met 2.2 wezen OCen? Ik wel naar 1.2Ghz (is nog ff de max) Helaas werkt voodoo dan niet meer, maar met OCLF gaat ie als een speer, 2000 quadrand (post ze lekker ookal is het niet heel boeiend)... Zonder OCFL haalde ik 1150!!!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=822027
"- supported frequencies 100/200/400/800/1000/1200"

Dus je kunt de galaxy s ook downclocken? Zal dit meer batterijduur opleveren?

[ Voor 60% gewijzigd door lordMocro op 29-10-2010 10:53 ]

Pagina: 1 ... 32 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om je telefoon te tweaken, niet als helpdesk. Toon inzet voor je post, of je post wordt verwijderd.