[Samsung Galaxy S] Rooten, Custom ROM's & Firmware Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 38 Laatste
Acties:
  • 284.115 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:33
Ik heb vorige week via Kies froyo erop geknalt. maar is er een verschil tussen de registery kies versie
of kuala versie? En hoe zet ik dadelijk de NL versie erop zodra deze beschikbaar is via KIES?
moet ik dan weer klooien met de registery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:23:
[...]

3-Button fix werkt inderdaad goed,
Daarna de files volgens Kalua geflasht, NL versie: CSC : I9000XENJP2. Daarna zonder verdere instellingen 3G internet (T-mobile). Ik raad toch deze originele van Kalua aan, ook i.v.m. evt otekomstige updates via KIES
Ik heb eerst via Kies geflashed, omdat toch dé manier is in de ogen van Samsung. Ik was bang dat de odin methode wellicht mis zou gaan...en dan zonder 3-button fix. Ik wacht denk ik nog even tot de officiële/officiële uitrol van samsung en zal dan de nederlandse versie flashen.

Weet je trouwens ook of bij een nieuwe firmware de 3-button fix ook weer weg is?

Ik heb net ook de laatste Voodoo lagfix geïnstalleerd. De telefoon lijkt nu toch echt en stuk soepeler te lopen. Ik had vooral last van lag bij het openen van mijn mailbox. Dat gaat nu flitsend! :9~

Froyo 2.2 + 3 button fix + Voodoo 5.... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 15:51
martijn24 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:52:
Ik heb vorige week via Kies froyo erop geknalt. maar is er een verschil tussen de registery kies versie
of kuala versie? En hoe zet ik dadelijk de NL versie erop zodra deze beschikbaar is via KIES?
moet ik dan weer klooien met de registery?
Het verschil? dingen als de Volkskrant, file app....
Maar de froyo voor EU is uitgesteld (agan) ze zijn een snellere firmware aan het ontwikkelen. *pray for ext4*
Release zal in november zijn.

Waarschijnlijk is het verzie nummer anders bij die release en zal KIES hem dus ook gewoon netjes aanbieden, zo niet dan moet je weer even met het register spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Toettoetdaan schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:00:
[...]

Het verschil? dingen als de Volkskrant, file app....
Maar de froyo voor EU is uitgesteld (agan) ze zijn een snellere firmware aan het ontwikkelen. *pray for ext4*
Release zal in november zijn.

Waarschijnlijk is het verzie nummer anders bij die release en zal KIES hem dus ook gewoon netjes aanbieden, zo niet dan moet je weer even met het register spelen.
bedankt dan maar weer even wachten (again) hebben meer mensen de voodoo 5 getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiazi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-10-2016
Sinds gister heb ik voodoo 5 op me SGS en het werkt prima deluxe. Installatie was zoals altijd met Voodoo een fluitje van een cent en me telefoon voelt weer een stuk sneller en responsiever aan.

kan het iedereen dus aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

martijn24 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:29:
[...]

bedankt dan maar weer even wachten (again) hebben meer mensen de voodoo 5 getest?
Sinds maandagavond heb ik Voodoo 5 pre 3 voor Froyo draaien. Het eerste wat me opviel is dat het een stuk smoother merkte dan OCLF v2 maar af en toe wel last had van lag. Sinds vannacht heb ik Voodoo 5 pre 4 draaien en die werkt beter dan pre 3.

Hij is nog niet helemaal af maar het werkt een stuk beter dan stock. En batterydrain kent de lagfix niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
DaMarcus schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:39:
[...]

Sinds maandagavond heb ik Voodoo 5 pre 3voor Froyo draaien. Het eerste wat me opviel is dat het een stuk smoother merkte dan OCLF v2 maar af en toe wel last had van lag. Sinds vannacht heb ik Voodoo 5 pre 4 draaien en die werkt beter dan pre 3.

Hij is nog niet helemaal af maar het werkt een stuk beter dan stock. En batterydrain kent de lagfix niet :)
dus nu is het nog een soort beta van voodoo 5 Pre 4 ,waar vind ik de pre4 ergens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Dat linkje is hier in dit topic gepost door mijzelf. Voodoo 5 pre 4 is iets meer dan 12 uur geleden uitgebracht.

We kunnen elkaar natuurlijk niet alles voorkauwen, eigen zoekwerk is ook wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
ja sorry , heb hem al gevonden. zag het linkje over het hoofd voor me bericht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Moet ik nog iets weten voordat ik de voodoo5 pre 4 erop zet? ik heb de froyo 2.2 via kies registery .
en heb superuser geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 17:02
martijn24 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:10:
Moet ik nog iets weten voordat ik de voodoo5 pre 4 erop zet? ik heb de froyo 2.2 via kies registery .
en heb superuser geinstalleerd.
Ja het volgende: "op eigen risico". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

DaMarcus schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:39:
[...]

Sinds maandagavond heb ik Voodoo 5 pre 3 voor Froyo draaien. Het eerste wat me opviel is dat het een stuk smoother merkte dan OCLF v2 maar af en toe wel last had van lag. Sinds vannacht heb ik Voodoo 5 pre 4 draaien en die werkt beter dan pre 3.

Is je telefoon geroot en hoe is de performance zodra je scrolt door de applijst?

Bovenstaande levert kennelijk nog wat problemen op volgens xda

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:03

WoutF

Hoofdredacteur
Alternativ schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:51:
[...]

Is je telefoon geroot en hoe is de performance zodra je scrolt door de applijst?

Bovenstaande levert kennelijk nog wat problemen op volgens xda
Ik denk niet dat Voodoo daar veel verschil in gaat brengen. De lag bij de SGS wordt veroorzaakt door een traag filesystem (rfs), wat ervoor zorgt dat de telefoon soms hangt bij lees- en schrijfoperaties (vooral schrijf). Een Launcher/applijst wordt bij het opstarten volledig in het geheugen geladen, en staat daar dus los van. Wat wel een negatief effect kan hebben is als je op de achtergrond veel apps hebt draaien die constant naar het filesystem lezen en schrijven, en daarmee de rest van het systeem vertragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrutzZz
  • Laatst online: 13-04 13:30
Off topic: :P na eindelijk 3 weken wachten Galaxy S weer terug maar nu blijkt dat ze mij de 16gb met JM2 versie hebben gegeven want had eerst 8gb :P en nu kijke naar een updatetje naar 2.2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:36
Pre5 van Voodoo is er:

François Simond
Voodoo 5 pre5 online!
Changes: I9000T support (testing) and secure su install fixed. http://bit.ly/d6Zlgv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 12:15
Pino112 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:20:
Pre5 van Voodoo is er:

François Simond
Voodoo 5 pre5 online!
Changes: I9000T support (testing) and secure su install fixed. http://bit.ly/d6Zlgv
ik heb hem geflashed, is overigens de eerste voodoo die ik op JP6 draai dus ik kan het nergens mee vergelijken.

wat ik wel kan zeggen is dat het werkt en dus geen problemen geeft bij het flashen.
hij voelt ook 'snappy' zoals we dat gewend zijn van voodoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Zojuist wilde ik hem binnenharken maar is dat niet mogelijk :( Is er iemand die bereid is om deze te uploaden naar bijvoorbeeld Speedyshare? :$

/Edit: nevermind, pre 6 is er ook al.

[ Voor 14% gewijzigd door DaMarcus op 20-10-2010 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 19:50
Vreemd dat ik zie dat er mensen zijn die niet tevreden zijn met de snelheid van JPM/JP6. Ikzelf draai nog JPK,w achtende op de Nederlandse uitgave van JPM op kies (ik krijg nu JM2 als ik de registerhack toepas en hem wil bijwerken). En ik vind JPK zonder lagfix ook erg vlot werken. Ik heb er iets van 50 applicaties opstaan. Op een enkele hapering na af en toe vind ik het een erg vlotte versie.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Laatst online: 19-09 10:22
Denizz schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:58:
Vreemd dat ik zie dat er mensen zijn die niet tevreden zijn met de snelheid van JPM/JP6. Ikzelf draai nog JPK,w achtende op de Nederlandse uitgave van JPM op kies (ik krijg nu JM2 als ik de registerhack toepas en hem wil bijwerken). En ik vind JPK zonder lagfix ook erg vlot werken. Ik heb er iets van 50 applicaties opstaan. Op een enkele hapering na af en toe vind ik het een erg vlotte versie.
Als je de registerhack goed toepast krijgt je JP6. (tip: pas de 'hack' pas toe nadat je KIES hebt geopend en je telefoon hebt gekoppeld)

Verder vind ik de snelheid van JP6 vergeleken met JF3 een stuk beter, maar vergeleken met JF3+onclicklagfix een stuk trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 19:50
Maarten21 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:02:
[...]

Als je de registerhack goed toepast krijgt je JP6. (tip: pas de 'hack' pas toe nadat je KIES hebt geopend en je telefoon hebt gekoppeld)

Verder vind ik de snelheid van JP6 vergeleken met JF3 een stuk beter, maar vergeleken met JF3+onclicklagfix een stuk trager.
Heb ik ook gedaan. Ik zal het nog even een keer helemaal overnieuw proberen. Overigens las ik op XDA een losse flodder dat de Scandinavische update lijkt te zijn teruggetrokken, maar dat lijkt me sterk.

Edit: Nope, weer jm2/jm1 op kies.

[ Voor 3% gewijzigd door Denizz op 20-10-2010 18:09 ]

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denizz schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:05:
[...]Overigens las ik op XDA een losse flodder dat de Scandinavische update lijkt te zijn teruggetrokken, maar dat lijkt me sterk.
Dat kon nog wel eens tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denizz schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:58:
Ik ben van DDJG4 (india) naar JPK gegaan en draai al een paar weken super Maar 1x probleem gehad met de videocamera dat deze bij het opstarten de fout in ging. Toestel uitgezet en het probleem niet weer gehad. JpM lijkt me inderdaad gedeeltelijk verkrijgbaar in een regio waar deze minder verkocht is en nu er problemen zijn heeft
men het dus teruggetrokken en met die ervaring zal men wel weer een verbetering erop los laten.

Ik blijf wel JPK draaien :)

O ja lag wat is dat - heb er nooit last van behalve bij de versie die erop stond.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrutzZz
  • Laatst online: 13-04 13:30
MENSEN HELP :O er is iets fout gegaan ik zie nu icoontjes in beeld: GSM-UITROEPTEKEN-PC wat moet ik doen :( HELP IEMAND EEN OPLOSSING :$

[ Voor 10% gewijzigd door CrutzZz op 20-10-2010 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:06
Vandaag had ik een vertegenwoordigster in de winkel van Samsung, :)

Gelijk maar ff gevraagd of ze wist hoe het zat naar de update naar Android 2.2. (froyo)

De update van de scandinavische landen is inderdaad teruggetrokken.
Omdat er wat bugs in zaten. 8)7
Volgens haar zou begin November de update naar 2.2 alsnog uitkomen.
Ik krijg van haar een email zodra deze uitgegeven wordt. :)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megapaul schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 19:04:
Vandaag had ik een vertegenwoordigster in de winkel van Samsung, :)

Gelijk maar ff gevraagd of ze wist hoe het zat naar de update naar Android 2.2. (froyo)

De update van de scandinavische landen is inderdaad teruggetrokken.
Omdat er wat bugs in zaten. 8)7
Volgens haar zou begin November de update naar 2.2 alsnog uitkomen.
Ik krijg van haar een email zodra deze uitgegeven wordt. :)
1x is wel genoeg hoor. Iedereen die dit topic keest, leest ook, die andere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
CrutzZz schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 19:02:
MENSEN HELP :O er is iets fout gegaan ik zie nu icoontjes in beeld: GSM-UITROEPTEKEN-PC wat moet ik doen :( HELP IEMAND EEN OPLOSSING :$
Opnieuw aanzetten met volume down, hometoets en de aanknop ingedrukt tot je toestel in downloadmode komt. Hierna flashen met odin. Succes

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben weer terug naar JM9.. PK6 en JMP waren veeeel te traag, ook na installatie Voodoo... Wel jammer, Froyo had wat handige dingen, maar vind het snelheidsverlies persoonlijk onacceptabel. Niet zoveel lag (schermen gaan wel redelijk vlot), maar gevoel van een snelle telefoon is volledig verdwenen. Kreeg zelfs al een opmerking van een iPhone gebruiker dat het verder een leuk toestel was, maar een beetje traag (en dat klopt ook nog:().. Dat was de druppel ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 21:13

lometje

Multimediant

Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 19:27:
[...]

1x is wel genoeg hoor. Iedereen die dit topic keest, leest ook, die andere...
Liever hier dan in de andere topic gezien firmware hier thuishoort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 20:39:
Ik ben weer terug naar JM9.. PK6 en JMP waren veeeel te traag, ook na installatie Voodoo... Wel jammer, Froyo had wat handige dingen, maar vind het snelheidsverlies persoonlijk onacceptabel. Niet zoveel lag (schermen gaan wel redelijk vlot), maar gevoel van een snelle telefoon is volledig verdwenen. Kreeg zelfs al een opmerking van een iPhone gebruiker dat het verder een leuk toestel was, maar een beetje traag (en dat klopt ook nog:().. Dat was de druppel ;)
Ik ga niet terug naar 2.1

JP6 met Voodoo werkt hier erg soepel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relief2009 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 22:14:
[...]

Ik ga niet terug naar 2.1

JP6 met Voodoo werkt hier erg soepel :)
Dan vermoed ik dat je een snellere telefoon hebt ;)

Bij mij is het gewoon allemaal net een stukje (merkbaar) trager. Als ik in het applicatie scherm swipe, duurt het heel even voordat het scherm meegaat. Verder zijn sommige applicaties zoals mail e.d. een stuk lomper lijkt het wel..

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 08:48
Hoi,

Ik wil de 3 button fix toepassen maar naar welke firmware versie moet ik kijken is dat pda of phone.

En geld dit dan voor alle dingen met nieuwe firmware??

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Btje schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 06:31:
Hoi,

Ik wil de 3 button fix toepassen maar naar welke firmware versie moet ik kijken is dat pda of phone.

En geld dit dan voor alle dingen met nieuwe firmware??
Je moet even heel goed het topic op XDA doorlezen! Het werkt meestal als je het goed doet. Als het niet goed gaat heb je wel een probleem, je hebt immers de 3-button fix nog niet ;). In het hele topic zie je een paar posts dat het niet goed is gegaan. Dit zou best kunnen liggen aan het niet goed doorlopen van alle stappen.1
Ik heb het er toch op gewaagd met froyo 2.2 en bij mij werkt het. Ik heb het stappenplan uit post #752 precies gevolgd. Het hele proces duurt maar 3 seconden. Lees het post 752 goed door, want je leest zo over de usb debugging modus en adb heen.

Zelf vond ik het uiteindelijk appeltje-eitje, met een paar minuten adrenaline rush >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 09:14:
[...]

Je moet even heel goed het topic op XDA doorlezen! Het werkt meestal als je het goed doet. Als het niet goed gaat heb je wel een probleem, je hebt immers de 3-button fix nog niet ;). In het hele topic zie je een paar posts dat het niet goed is gegaan. Dit zou best kunnen liggen aan het niet goed doorlopen van alle stappen.1
Ik heb het er toch op gewaagd met froyo 2.2 en bij mij werkt het. Ik heb het stappenplan uit post #752 precies gevolgd. Het hele proces duurt maar 3 seconden. Lees het post 752 goed door, want je leest zo over de usb debugging modus en adb heen.

Zelf vond ik het uiteindelijk appeltje-eitje, met een paar minuten adrenaline rush >:)
ik had het topic voor een groot deel al doorgestruind. In post 124 staan verschillende versies echter weet ik niet goed welke te kiezen wat is nu de goede versie voor dit soort dingen dat wat bij pda of bij phone staat.

Of kan ik die versie gebruiken in dat topic waar jij naar wijst en geld die nu voor alle versies. Ik heb nog geen 2.2

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geef je natuurlijk geen garantie, want die heb ik zelf ook niet gehad, maar volgens mij is post 752 niet specifiek voor 2.2. Ik dénk dus dat je die wel kunt gebruiken, het is immers de laatste versie.

Succes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 10:02:
Ik geef je natuurlijk geen garantie, want die heb ik zelf ook niet gehad, maar volgens mij is post 752 niet specifiek voor 2.2. Ik dénk dus dat je die wel kunt gebruiken, het is immers de laatste versie.

Succes?
Ik had de vraag ook al in het topic zelf gesteld maar niemand reageert. Vandaar de vraag hier waar kijk je naar als je iets uitzoek voor jouw versie ven het toestel. Is dat pda of phone?

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de pre6 geinstalleerd, maar ik merk nog steedd weinig verschil. Het blijft hier en daar hapen tussen het switchen van de applicaties.

Maar sinds dat ik die voodoo pre4 heb geinstalleerd, krijg ik eerst bij het opstarten 1 sec een schermpje met allerlei kleuren streepjes (alsof het beeld kapot is) hierna gaat t verder naar het logo.

weet iemand hoe dit kan zijn ontstaan? ik heb verder niets met mn telefoon gedaan dan:
de files van Kalua gebruikt, geroot met superoneclick en dan deze voodoo pre 6

Als ik evt de voodoo wil verwijderen, dan moet ik een zImage maken van de Jp6 pda file, maar het lukt mij niet om een tar bestand te maken hiervan apart. Kan iemand mij hier ook bij helpen? in winrar kan ik niets verwijderen uit het tar bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Btje schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 09:34:
[...]

ik had het topic voor een groot deel al doorgestruind. In post 124 staan verschillende versies echter weet ik niet goed welke te kiezen wat is nu de goede versie voor dit soort dingen dat wat bij pda of bij phone staat.

Of kan ik die versie gebruiken in dat topic waar jij naar wijst en geld die nu voor alle versies. Ik heb nog geen 2.2
Idd post 752 en vervolgens alles exact volgens Kalua : 3-buttonfix, en soepel draaiende Froyo (af en toe een lagje waar ik mee kan leven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Btje schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 10:55:
[...]

Ik had de vraag ook al in het topic zelf gesteld maar niemand reageert. Vandaar de vraag hier waar kijk je naar als je iets uitzoek voor jouw versie ven het toestel. Is dat pda of phone?
Ik kijk naar *#1234#, dus PDA, PHONE en CSC. Om te voorkomen dat er allerlei vreemde zaken met m'n SGS gebeuren.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nahja ik heb mn firmware weer teruggeflashed naar een jm versie. nu is dat schermpje wel verdwenen met die vage kleuren dus dat is mooi.

Alleen nu kom ik niet meer in de recovery mode, download mode doet het nog wel.
hoe krijg ik mn recovery mode weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:55:
nahja ik heb mn firmware weer teruggeflashed naar een jm versie. nu is dat schermpje wel verdwenen met die vage kleuren dus dat is mooi.

Alleen nu kom ik niet meer in de recovery mode, download mode doet het nog wel.
hoe krijg ik mn recovery mode weer terug?
Dat shermpje bij het opstarten is een bug in voodoo.
Als je volledig terug bent geflashed naar JM dan zal hij dat gewoon moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja het werkt wel weer, alleen wilde mn productcode weer terug krijgen op xen ipv kor.
dus heb root explorer ge/dl, alleen de verkeerde bestandjes verwijderd namelijk:
nv_data.bak and .nv_data.bak.md5 ipv nv_data.bin and nv_data.bin.md5

alles werkt wel gewoon, alleen als ik nu naar regedit ga, dan zie ik verder niets staan in de map deviceDB

hoe krijg ik die bestandjes weer terug, opnieuw flashen weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:20
Ik heb nu dus een weekje 2.2 JP6, en heb gisteren de GPS getest. Resultaat: ZEER SLECHT!
JP6 GPS
Het duurde super lang voordat ik een fix had, vandaar dat de route ook niet zo lang is als dat hij had kunnen zijn..

Ik had deze route ongeveer ook met JF3 gemaakt, maar die heb ik blijkbaar niet gedeeld.. Daar was het echt stukken beter en zat ik tenminste nog op de juiste plekken. Ook kreeg ik met JM7 en eerder veel eerder een fix! Ik heb 5 minuten gewacht met JP6 en heb daarna opnieuw opgestart, waarna ik na 2 minuten een fix kreeg..

Ik dacht dat de GPS juist was verbeterd met JP6?? Hebben meer mensen hier last van?
Eerst niks te klagen over GPS, nu alleen maar :S

Hier nog even een route gemaakt met JM5

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen last van me gps. Heb wel meerdere mensen horen klagen erover.
Maar tot nu toe werkt hij prima bij mijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Ik heb het dus over GPS in JP6 he :) Ook werkt WiFi niet altijd goed?? Ik kan soms helemaal geen verbinding maken.. Als ik statisch IP instel werkt het wel bij ons thuis, maar op school zijn de ip adressen heel anders dus moet ik het dan weer uitzetten enzo..
Maar op die 2 probleempjes na heb ik niks te klagen! Snel en nieuwe functies! Ik ga nooit meer terug naar Eclair.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Met beide ondervind ik geen problemen. Wel is er in mijn geval een flinke verbetering met GPS :)

[ Voor 5% gewijzigd door psychoclown op 21-10-2010 15:29 ]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 14:15:
ja het werkt wel weer, alleen wilde mn productcode weer terug krijgen op xen ipv kor.
dus heb root explorer ge/dl, alleen de verkeerde bestandjes verwijderd namelijk:
nv_data.bak and .nv_data.bak.md5 ipv nv_data.bin and nv_data.bin.md5

hoe krijg ik die bestandjes weer terug, opnieuw flashen weer?
Die krijg je niet meer terug. Je efs map, moet je ook eerst back-uppen voordat je er mee in de weer gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 14:54:
Ik heb nu dus een weekje 2.2 JP6, en heb gisteren de GPS getest. Resultaat: ZEER SLECHT!
JP6 GPS
Het duurde super lang voordat ik een fix had, vandaar dat de route ook niet zo lang is als dat hij had kunnen zijn..

Ik had deze route ongeveer ook met JF3 gemaakt, maar die heb ik blijkbaar niet gedeeld.. Daar was het echt stukken beter en zat ik tenminste nog op de juiste plekken. Ook kreeg ik met JM7 en eerder veel eerder een fix! Ik heb 5 minuten gewacht met JP6 en heb daarna opnieuw opgestart, waarna ik na 2 minuten een fix kreeg..

Ik dacht dat de GPS juist was verbeterd met JP6?? Hebben meer mensen hier last van?

Hoe heb je JP6 erop gekregen ? . Als je alles flasht met Odin volgens Kalua heb je een schone Galaxy met NL productcode en werkende GPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:52:
[...]

Hoe heb je JP6 erop gekregen ? . Als je alles flasht met Odin volgens Kalua heb je een schone Galaxy met NL productcode en werkende GPS
Ik heb ook Kalua's versie, met voodoo er op, dat wel.. Kan dat ook iets uithalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 20:43
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 22:52:
[...]

Dan vermoed ik dat je een snellere telefoon hebt ;)

Bij mij is het gewoon allemaal net een stukje (merkbaar) trager. Als ik in het applicatie scherm swipe, duurt het heel even voordat het scherm meegaat. Verder zijn sommige applicaties zoals mail e.d. een stuk lomper lijkt het wel..
Ik had exact hetzelfde, swype die het eerste woord nog aan het bedenken is wanneer je het tweede woord al aan het invoeren ben en e-mail die ene tijd zwart blijft en mails die langzaam openen.

Rooten met de OCLF was voor mij de oplossing en hij is weer net zo snel zo niet sneller dan 2.1 met oclf was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eltinio schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 19:22:
[...]

Ik had exact hetzelfde, swype die het eerste woord nog aan het bedenken is wanneer je het tweede woord al aan het invoeren ben en e-mail die ene tijd zwart blijft en mails die langzaam openen.

Rooten met de OCLF was voor mij de oplossing en hij is weer net zo snel zo niet sneller dan 2.1 met oclf was.
Jah.. Ik had zowel OCLF en Voodoo geprobeerd, maar ik vond het nog steeds niet overtuigend. Zit nu weer op JM9 en dat is toch wel een heel stuk soepeler, vooral met mail en browsen (naast bellen 2 core taken op mijn foon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 19:24:
[...]

Jah.. Ik had zowel OCLF en Voodoo geprobeerd, maar ik vond het nog steeds niet overtuigend. Zit nu weer op JM9 en dat is toch wel een heel stuk soepeler, vooral met mail en browsen (naast bellen 2 core taken op mijn foon).
Ik weet niet wat je hebt uitgevoerd met je JP6, maar JP6 + voodoo voelt voor mij erg snel aan. Ik heb nergens last van lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Voodoo versies voor Froyo zijn allemaal beta he, de newbies hier kunnen beter wachten op de final versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:28
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 00:33:
Die Voodoo versies voor Froyo zijn allemaal beta he, de newbies hier kunnen beter wachten op de final versie.
Why? die 'beta' is enkel om zichzelf in te dekken hoor, een V6 van een Beta is hoogst waarschijnlijk al ZEER ver gevorderd... Daarbij kan de lagfix al zo goed als af zijn en kan die nog beta zijn omdat ie met color/sound fix pas final is... Ik zie echt 0,0 reden om te wachten! Ik raad juist aan om lekker te flashen, die kleine dingen zoals dat beeld op het begin lig ik echt niet wakker van, ik boot dat ding toch niet elk uur :D

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanRispens
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 20:07
JP6 GPS

Heb woensdag de GPS weer eens gebruikt, nu met JP6 en werkte voor mij fantastisch. De eerste keer met JF3 echter ook, daarna nooit weer. Ben benieuwd of hij dus volgende week weer helemaal stuk is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 09:48
Ik draai JP6 met voodoo. Toch wel veel langzamer dan JM9 met voodoo. Vooral exchange email is echt veel te langzaam om mee te werken. En ook normaal proberen te bellen gaat moeizaam (veel lag).

Daarnaast is het browsen nu ook supertraag, ookal laad ik flash niet automatisch in (on-demand). Ik ben dus zeer ontevreden met deze Froyo versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

watercoolertje schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:30:
[...]

Why? die 'beta' is enkel om zichzelf in te dekken hoor, een V6 van een Beta is hoogst waarschijnlijk al ZEER ver gevorderd... Daarbij kan de lagfix al zo goed als af zijn en kan die nog beta zijn omdat ie met color/sound fix pas final is... Ik zie echt 0,0 reden om te wachten! Ik raad juist aan om lekker te flashen, die kleine dingen zoals dat beeld op het begin lig ik echt niet wakker van, ik boot dat ding toch niet elk uur :D
Idd! De voordelen wegen in dit geval zeker op tegen de 'kleine' nadelen. Froyo met Voodoo loopt in ieder geval lekkerder dan zonder ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikiri
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-01 11:15
ik heb sinds gister mijn samsung galaxy, nog niet geupdate, maar wilde even wat mp3's downloaden.

Nu krijg ik die niet gedownload, en geeft hij aan dat er geen schijfruimte is, al heb ik nog meer als 7 gig intern sd geheugen over?!

Hoe kan ik mijn downloads direct naar de interne sd laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Daikiri schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:53:
ik heb sinds gister mijn samsung galaxy, nog niet geupdate, maar wilde even wat mp3's downloaden.

Nu krijg ik die niet gedownload, en geeft hij aan dat er geen schijfruimte is, al heb ik nog meer als 7 gig intern sd geheugen over?!

Kijk eens naar de topictitel ;)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daikiri schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:53:

inderdaad, verkeerde topic, maar goed... Je moet de standaard opslag van je browser even van Telefoon naar Geheugenkaart omzetten of andersom (vermoed ik zo). Menu->Meer->Instellingen->Standaardopslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds gister mijn samsung galaxy s, geupdate naar froyo bij een service point

bij mij werk nu alles vrij snel. nog geen vastloper gevoden

maar nu lees ik op internet

Zojuist gesproken met een medewerker van Samsung Electronics op 0900-202.00.88.
hij vertelde me dat de reden van terugdraaien van de update was dat er voornamelijk fouten zaten in de market applicatie. Vanuit Google heeft Samsung te horen gekregen dat er vanaf aankomende maandag weer mondjesmaat gestart wordt met de uitrol van de Froyo update in Nederland. Nederland is na Scandinavie officieel als 2e aan de beurt voor de Froyo update kon hij mij vertellen. Ze beginnen maandag mondjesmaat zodat niet de server overbelast wordt zodra iedereen de update binnen gaat halen. het kan dus zijn dat de ene hem maandag ziet en de ander donderdag. ook vertelde hij dat de softwareversie die nu bij de Samsung Servicepoints ligt dus nog niet de officiele versie is maar een in Nederland geintroduceerde versie met dezelfde fouten als de scandinavische versie!!! Advies vanuit hen is om dit dus niet uit te laten voeren daar, maar om volgende week af te wachten op de officiele versie die via KIES wordt verspreidt

bij mij werkt de android market applicatie gewoon goed

of terug flashen naar android 2.1

ik wacht wel of samsung met een oplossing komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Net als velen hier ben/was ik een groot fan van Voodoo, maar sinds gister draai ik de Universal lagfix-kernel van xda-user sztupy. Alle details hier neerpennen is onbegonnen werk, maar het komt erop neer dat hij alle verschillende typen lagfixes in één kernel heeft gekwakt. Daarnaast heeft hij een aangepaste clockwordmod-recovery toegevoegd, waarmee de verschillende fixes aan en uit gezet kunnen worden. Naast lagfixes kan je ook de BLN-mod, startup tweaks en jfs-support aan en uit zetten.

Zeker niet voor newbies, en het is nu nog een alpha, dus wees gewaarschuwd. Toch heb ik al twee keer zonder problemen de kernel geflashed, en daarna mijn partities omgezet naar ext4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03
^^..Nahj, niet terug naar 2.1 . Market problemen met de scandinavische JP6 i.c.m. voodoo geen enkel probleem hier. Verder geen "bugs" te bekennen tot nu toe. Voodoo maakt wel het verschil want de "kale" versie JP6 presteerd zwaar onder de maat, als Froyo. Nederlandse Froyo zal het zelfde zijn JP6=JP6.

Ben blij dat XDA en lagfix developers bestaan..buiten JF3 standaard Rom mankeert telkens wel iets aan de opvolgende Rom's. Samsung maakt zich niet populair, sowieso met slechte ondersteuning software.
En praatjes rondbazuinen en excuus zoeken...ja, dat snijd hout Samsung :+

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
WoutF schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:50:
Net als velen hier ben/was ik een groot fan van Voodoo, maar sinds gister draai ik de Universal lagfix-kernel van xda-user sztupy. Alle details hier neerpennen is onbegonnen werk, maar het komt erop neer dat hij alle verschillende typen lagfixes in één kernel heeft gekwakt. Daarnaast heeft hij een aangepaste clockwordmod-recovery toegevoegd, waarmee de verschillende fixes aan en uit gezet kunnen worden. Naast lagfixes kan je ook de BLN-mod, startup tweaks en jfs-support aan en uit zetten.

Zeker niet voor newbies, en het is nu nog een alpha, dus wees gewaarschuwd. Toch heb ik al twee keer zonder problemen de kernel geflashed, en daarna mijn partities omgezet naar ext4 :)
wat is dan eigenlijk het verschil met dit topic:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=809109

ik zat namelijk te wachten op 0.9 maar wil nou toch 0.2 flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoutF schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:50:

Ook hier werkt deze prima :P
Het voordeel van deze kernel is toch wel de verschillende filesystems waar uit je kunt kiezen als lagfix.
Tevens restored deze versie je recovery 2, en clockword recovery waardoor het weer mogelijk wordt om backups te malen ;) Lees het topic door en je wilt volgens mij geen andere meer! Hoogstens een mod waar deze kernel in verwerkt is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^
Ik wacht nog even met deze ROM, Froyo 2.2 met Voodoo werkt prima hier..Maar ik hou het topic al wel een tijdje in de gaten.
Ik heb pas de 3-button fix op mijn SGS gezet. Weten jullie of die ook aanwezig is/blijft bij de Universal ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
JP6 GPS

Ik heb ook problemen met de GPS met JP6. Het lijkt soms wel alsof het toestel schizofreen is geworden. Vaak moet ik rebooten om dingen als GPS, dataverbinding, WIFI en/of kompas weer correct werkend te krijgen. En soms zorgt rebooten er juist voor dat dingen minder goed gaan werken. Het is zo z'n eigen leventje gaan leiden lijkt wel.

Als ik Google Maps gebruik heb ik heel snel een initiele onnauwkeurige fix (gebruik makend van 'draadloze netwerken'), waarna het op zoek gaat naar een solide GPS fix (je ziet het GPS icoontje bewegen). Als er uiteindelijk een fix is (icoontje beweegt niet meer), verplaatst de pijl in Maps naar je exacte locatie. Maar vanaf dat punt zit ie daar vast! Zelf als ik in de auto zit (en dus beweeg), gebeurt er niks. Ik moet dan m'n scherm uit en aan zetten om weer een nieuwe fix te krijgen.
Ook had ik vandaag dat ik volgens het kompas achteruit reed...
Ik wordt hier zo moe van, zeker als je verwacht dat het goed werkt en dus niet van te voren op je computer de route hebt opgezocht.

Bij JF3 had ik geen problemen, maar dat was omdat GPS het simpelweg helemaal niet deed :)
Het is kennelijk minder frustrerend als iets NIET werkt, dan half en onregelmatig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Met aGPS krijg ik juist een schatting die precies klopt als ik stil sta.. Vervolgens als GPS een fix krijgt gaat hij er tientallen meters naastzitten.
Maar ik heb nog hoop dat het goed komt, omdat ik eerst geen problemen had.

Ik heb trouwens de Mijn Bestanden app verwijderd met Titanium Backup. Ik dacht dat die niet nodig was en dat ik een backup had van de apk.. niet dus
Dus zou iemand de apk van Mijn Bestanden willen sturen? Thanks
Staat als het goed is in /system/app en dan heet die MyFiles denk ik

[ Voor 39% gewijzigd door HaTe op 23-10-2010 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat de JP6 versie volgens Kalua bij mij naar tevredenheid draait, maar ik krijg toch steeds meer bedenkingen tegen het hele Android gebeuren. Samsung en HTC versnipperen het geheel. Het zou mooi zijn als we de meest up to date versie van Froyo die op de Nexus draait zouden kunnen flashen. Alle merken met dezelfde standaard versie zou volgens mij ook beter zijn voor Android als geheel als volwaardig besturingssysteem.
Weet iemand of het mogelijk is om de Nexusversie op de SGS te krijgen, met volledige functionaliteit ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:58:
Ik moet zeggen dat de JP6 versie volgens Kalua bij mij naar tevredenheid draait, maar ik krijg toch steeds meer bedenkingen tegen het hele Android gebeuren. Samsung en HTC versnipperen het geheel. Het zou mooi zijn als we de meest up to date versie van Froyo die op de Nexus draait zouden kunnen flashen. Alle merken met dezelfde standaard versie zou volgens mij ook beter zijn voor Android als geheel als volwaardig besturingssysteem.
Weet iemand of het mogelijk is om de Nexusversie op de SGS te krijgen, met volledige functionaliteit ??
Nee kan niet. Ze gebruiken allemaal andere hardware en moeten dus speciaal aangepast worden.
Ik verwacht eigenlijk wel dat Gingerbread naar de SGS komt met hulp van de XDA devs :D De kernel is gewoon opensource gemaakt door Samsung, dus dat moet toch niet zo moeilijk zijn om te porten naar Gingerbread?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• good4u
  • Laatst online: 30-03 20:06
Als je via contacten een naam aanklikt dan kreeg ik bij JF3 en JM2 3 buttons te zien (bellen-bericht-video)
Nu draai ik de Kalua JP6 een tijdje en mis daar de groene "bellen" knop.
Net een factory restore gedaan en button is er nog steeds niet

Is dit een bekende bug (zelf niet tegengekomen nog hier), of kan een reflash dit probleem oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
good4u schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:02:
Als je via contacten een naam aanklikt dan kreeg ik bij JF3 en JM2 3 buttons te zien (bellen-bericht-video)

Is dit een bekende bug (zelf niet tegengekomen nog hier), of kan een reflash dit probleem oplossen?
Je kan gewoon op het nummer drukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• good4u
  • Laatst online: 30-03 20:06
HaTe schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:07:
[...]

Je kan gewoon op het nummer drukken..
Dat weet ik, en je kunt ook i.p.v. op de naam klikken, naar rechts over de naam swipen om te bellen, maar het viel me opeens op dat die button nu weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

good4u schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:02:

Klopt, geen groene button, maar als je het getoonde nummer aanraakt gaat tie wel bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:28:
[...]

Klopt, geen groene button, maar als je het getoonde nummer aanraakt gaat tie wel bellen
sorry dubbelpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
thommy86 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:11:
[...]

wat is dan eigenlijk het verschil met dit topic:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=809109

ik zat namelijk te wachten op 0.9 maar wil nou toch 0.2 flashen.
@WoutF

Met verschil bedoel ik..

ik wil eigenlijk de hele rom flashen.. maar ben toch een beetje huiverig.. zou het dan slimmer zijn JP6 te flashen met de lagfix of denk je dat de rom sneller zou zijn.. die lag fix is toch gebasseerd op de kernel van die rom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier ervaring met het verwijderen van Voodoo? Ik heb namelijk na het flashen van Froyo nog steeds die Voodoo map met ''disable-lagfix'' op mijn interne SD staan. Ik kan die hele voodoo map toch gewoon verwijderen na het flashen van een nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 21:13

lometje

Multimediant

Misschien een rare bug die ik hier tegenkom, maar ben benieuwt of meer mensen hier tegenaan zijn gelopen (figuurlijk :+ )

Heb JP6 (Kalua) nu al een tijdje op m'n Galaxy staan, maar als ik het toestel uit en aan zet, verdwijnen er wat icoontjes van m'n homescreens. De apps staan nog wel onder Applicaties en kan dus ook zonder probleem de snelkoppelingen weer op m'n homescreen zetten. Maar toch wel irritant dat ze na elke reboot weer weg zijn...

Iemand anders hier ook last van, of wellicht een oplossing?

edit: En het gebeurt met alle apps die op de externe SD staan kom ik zojuist achter...

[ Voor 8% gewijzigd door lometje op 23-10-2010 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:42
Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:12:
Heeft iemand hier ervaring met het verwijderen van Voodoo? Ik heb namelijk na het flashen van Froyo nog steeds die Voodoo map met ''disable-lagfix'' op mijn interne SD staan. Ik kan die hele voodoo map toch gewoon verwijderen na het flashen van een nieuwe firmware?
Ja dat kan zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
thommy86 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:06:
[...]

@WoutF

Met verschil bedoel ik..

ik wil eigenlijk de hele rom flashen.. maar ben toch een beetje huiverig.. zou het dan slimmer zijn JP6 te flashen met de lagfix of denk je dat de rom sneller zou zijn.. die lag fix is toch gebasseerd op de kernel van die rom..
Geen idee, ik heb die rom van sztupy nooit gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 10:12
Ik heb gister Froyo maar eens opnieuw geflasht. Ik had hem eerder geflasht met Kies, maar ik was er niet tevreden over. Gister dus maar met Odin gedaan: eerst JM8 en dan JPM (volgens samfirmware.com).
Toen bleek dus dat Froyo op de SGS erg brak is. Slechte performance overall. Meteen Voodoo er overheen geflasht en dat scheelt al een heleboel.

Toch blijven sommige veranderingen erg raadselachtig. De irritantste misschien nog wel het volgende.
Op je homescreens kun je met volume up en down het beltoonvolume regelen.
Bij Eclair ging dat als volgt: stil - trillen - laag volume - enz
Bij Froyo gaat het zo: stil - laag volume - enz
Kortom: Ik mis een trillen only stand 8)7 Persoonlijk gebruik ik alleen 'stil' en 'trillen', dus ik mis het best wel. Ik heb wel een workaround, maar het zou toch anders moeten zijn? Hebben jullie hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Morgion schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:45:
Ik heb gister Froyo maar eens opnieuw geflasht. Ik had hem eerder geflasht met Kies, maar ik was er niet tevreden over. Gister dus maar met Odin gedaan: eerst JM8 en dan JPM (volgens samfirmware.com).
Toen bleek dus dat Froyo op de SGS erg brak is. Slechte performance overall. Meteen Voodoo er overheen geflasht en dat scheelt al een heleboel.

Toch blijven sommige veranderingen erg raadselachtig. De irritantste misschien nog wel het volgende.
Kortom: Ik mis een trillen only stand 8)7 Persoonlijk gebruik ik alleen 'stil' en 'trillen', dus ik mis het best wel. Ik heb wel een workaround, maar het zou toch anders moeten zijn? Hebben jullie hetzelfde?
Nee. Bij mij gaat het trillen - laag volume enzo Ik kan hem niet op stil zetten, wat ik ook niet erg vind, want ik heb hem altijd op trillen.
Ik heb bij de instellingen Trillen op atlijd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
HaTe schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:47:
[...]

Nee. Bij mij gaat het trillen - laag volume enzo Ik kan hem niet op stil zetten, wat ik ook niet erg vind, want ik heb hem altijd op trillen.
Ik heb bij de instellingen Trillen op atlijd staan.
In Settings->Sound->Vibrate kan je kiezen voor "always, never, only in silent mode, only when not in silent mode"

Dit is dus alleen in deze settings te doen, en sinds FroYo niet meer met de vol-up en vol-down knoppen vanaf de homescreen, helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Morgion schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:45:

fabrieksreset gedaan? daarbij werd de performance bij mij beter, en een stuk beter dan bij JF3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:49
lometje schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:51:
Misschien een rare bug die ik hier tegenkom, maar ben benieuwt of meer mensen hier tegenaan zijn gelopen (figuurlijk :+ )

Heb JP6 (Kalua) nu al een tijdje op m'n Galaxy staan, maar als ik het toestel uit en aan zet, verdwijnen er wat icoontjes van m'n homescreens. De apps staan nog wel onder Applicaties en kan dus ook zonder probleem de snelkoppelingen weer op m'n homescreen zetten. Maar toch wel irritant dat ze na elke reboot weer weg zijn...

Iemand anders hier ook last van, of wellicht een oplossing?

edit: En het gebeurt met alle apps die op de externe SD staan kom ik zojuist achter...
Dat heb ik dus ook , precies hetzelfde probleem en alleen met apps die op de externe sd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 16:15
Dancis schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 21:43:
[...]

Dat heb ik dus ook , precies hetzelfde probleem en alleen met apps die op de externe sd staan.
Is niet echt een oplossing voor.. de htc desire heeft het ook. Waarschijnlijk is het zo dat de SD kaart als laatste gemount wordt en Android de apps(ook snelkoppelingen en widgets) niet meer laad nadat het geheugen volledig beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:36
Maarten21 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 21:10:
[...]

Dit is dus alleen in deze settings te doen, en sinds FroYo niet meer met de vol-up en vol-down knoppen vanaf de homescreen, helaas :(
Ehm, ik weet niet welke firmware jij hebt, maar ik kan nog gewoon naar Trillen hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
draai nu de rom van sztupy met alle fixes in verwerkt.. en ik moet zeggen dat het echt top werk is..
hij geeft zelf aan dat het heel experimenteel isl.. maar ik ben er echt blij mee.. heel soepel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je je interne geheugen (SD) schonen (formateren) want ik wil volgende week clean beginnen met froyo.

Zat te denken om alles in het geheel via de laptop te formateren maar tot nu toe altijd via odin geflasht met reparatition en dat werkt ook ,behlave met de laatste froyo (JPK) bleef alles staan.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2010 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 23:30

Fixer

FP ProMod
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 00:25:
Hoe kan je je interne geheugen (SD) schonen (formateren) want ik wil volgende week clean beginnen met froyo.

Zat te denken om alles in het geheel via de laptop te formateren maar tot nu toe altijd via odin geflasht met reparatition en dat werkt ook ,behlave met de laatste froyo (JPK) bleef alles staan.
Instellingen > SD-kaart en geheugen > Onder het kopje "Interne SD-kaart" op SD-kaart formatteren klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Cyanogenmod 6.1 boot op de Samsung Vibrant! Nog lang niet alles werkt, maar het is een stap in de goede richting. Hopen dat de Galaxy S-poort nu ook snel vooruit zal gaan.

http://twitter.com/#!/TheDudesAndroid

http://twitpic.com/30etlg
http://twitpic.com/30etr1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dancis schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 21:43:
[...]

Maar waarom zou je bij dat grote geheugen van de Galaxy S APPs op de externe SD zetten ?????
Gewoon alles in je Foon, nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na JP6 via ODIN volgens Kalua het volgende (met versie 1.5) gefixt (Quadrantscore ca. 2000 ipv 900), werkt als een speer en is evt. ook weer snel ongedaan te maken :

1. How To: Froyo Root+Lagfix! Samsung Galaxy S
Hallo allemaal,

de meeste van ons genieten al van froyo die overigens gruwelijk soepel en goed draait! alleen wij zijn allemaal mensen en willen alleen maar meer uit ons toestel halen. hier even een how to hoe je je telefoon met froyo root en lagfixed. Alle credits gaan uit naar JK1980 BEDANKT VOOR DE TUTORIAL! Bekijk profiel: JK1980 - Android Forum | Alles over Google Android | Androidworld
Ik heb net de One-Click-Root gebruikt en moet zeggen, kind kan de was doen..

Dit heb ik gedaan:

1. Download One-Click-Root hier : [APP]SuperOneClick v1.5 (Root, Unroot, Enable Non-Market App, Get UNLOCK code) - xda-developers
aanpassing: De 1.5 versie van deze rootmethode kan soms een probleem geven. Download de 1.3 versie dan en doe deze stappen even opnieuw.

2. Zet je SGS in de standaard launcher en USB fouten opsporingsmodus aan.
aanpassing: Als je een externe sd-kaart in je toestel hebt, ontkoppel deze dan via
menu / instellingen / sd-kaart en geheugen / sd-kaart ontkoppelen

3. Verbind je SGS met je pc met USB kabel.

4. Start One-Click-Root en duw op de ROOT-knop.

5. 20 seconden wachten en je toestel is geroot !!
aanapssing: reboot je toestel, OCLF wil de aanwezige root wel eens niet zien als je niet eerst gereboot hebt.

6. Voor de Lag Fix moet je zorgen dat al je apps op je interne sd staan anders werkt de lag fix niet (Resources busy-error).
aanpassing: Na de reboot moet je weer even je externe sd-kaart ontkoppelen via
menu / instellingen / sd-kaart en geheugen / sd-kaart ontkoppelen

7. RyanZA's OCLF downloaden(in de android market te vinden), eerst EXT2 Tools installeren en dan Lag Fix 2.2+.
aanpassing: In OCLF moet de root optie rood zijn, de ext2 tools en de oneclicklagfixv2.2+ moeten groen zijn.
Installeer nu als eerste de ext2 tools, deze handeling is als het goed is vrij snel klaar.
Start hierna de oneclicklagfixv2.2+ Deze handeling kan wat meer tijd in beslag nemen, maar laat alles met rust totdat het klaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 13:57
Ok, ik ben het helemaal kwijt. Iedereen heeft het over versienummers die ik niet kan plaatsen. Ik heb zelf JM2 met Eclair? 2.1?

Nu staat er in de startpost een link naar Modaco maar daar kan je alleen rooten met een andere versie als JM2.

Waar kan ik een update.zip vinden die wel werkt met mijn JM2?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van JM6 naar JP6 gegaan, doch de JP6 is toch niet zo snel als ik zou willen (met OCLF), hinkelt soms een beetje achterop en bovenal mijn bluetooth GPS mouse werkt er niet onder, tevens heb ik de indruk dat synchronize niet totaal verloop zoalshet zou moeten, staat bij mij op om de 15 minuten, maar het duurt soms ettelijke uren voor hij doorheeft dat ik niet meer in mijn thuisgemeente ben (via locatiebepaling google) en ook de facebook hinkelt vaak uren achterop. Nu zou ik terug willen gaan naar JM8 of JM9 (met voodoo), maar ik ben niet zeker wat en hoe, ik heb de firmwares van samfirmware binnen gehaald.
dus in odin plaats ik bij de
PDA : CODE_I9000XWJM9.tar.md5
PHONE : MODEM_I9000XXJM4.tar.md5
CSC : ????
dit dan allemaal met pit 512.

maar moet ik bij CSC niks plaatsen voor de kernel ??? Enfin ik ben er niet helemaal mee mee.

ben ik goed ? of iemand een andere raadgeving ? ik heb een beetje mijn twijfels bij de CSC die blanco is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 13:45:
Ik ben van JM6 naar JP6 gegaan, doch de JP6 is toch niet zo snel als ik zou willen (met OCLF), hinkelt soms een beetje achterop en bovenal mijn bluetooth GPS mouse werkt er niet onder, tevens heb ik de indruk dat synchronize niet totaal verloop zoalshet zou moeten, staat bij mij op om de 15 minuten, maar het duurt soms ettelijke uren voor hij doorheeft dat ik niet meer in mijn thuisgemeente ben (via locatiebepaling google) en ook de facebook hinkelt vaak uren achterop. Nu zou ik terug willen gaan naar JM8 of JM9 (met voodoo), maar ik ben niet zeker wat en hoe, ik heb de firmwares van samfirmware binnen gehaald.
dus in odin plaats ik bij de
PDA : CODE_I9000XWJM9.tar.md5
PHONE : MODEM_I9000XXJM4.tar.md5
CSC : ????
dit dan allemaal met pit 512.

maar moet ik bij CSC niks plaatsen voor de kernel ??? Enfin ik ben er niet helemaal mee mee.

ben ik goed ? of iemand een andere raadgeving ? ik heb een beetje mijn twijfels bij de CSC die blanco is
als csc de i9000xenjm1 gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
WoutF schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 12:04:
Cyanogenmod 6.1 boot op de Samsung Vibrant! Nog lang niet alles werkt, maar het is een stap in de goede richting. Hopen dat de Galaxy S-poort nu ook snel vooruit zal gaan.

http://twitter.com/#!/TheDudesAndroid

http://twitpic.com/30etlg
http://twitpic.com/30etr1
Is Cyanogenmod helemaal opnieuw opgebouwd zonder bestanden van Samsung? Of is dit gewoon een aanpassing aan een rom van van Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
HaTe schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:55:
[...]

Is Cyanogenmod helemaal opnieuw opgebouwd zonder bestanden van Samsung? Of is dit gewoon een aanpassing aan een rom van van Samsung?
Cyanogenmod is gebaseerd op de kale broncode van Android. Natuurlijk zitten er wel bestanden van Samsung in, zonder drivers kom je niet ver ;) maar het is zeker geen aangepaste versie van een Samsung-firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:23:
[...]

als csc de i9000xenjm1 gebruiken :)
gezien ik belg ben, ben ik beter met de i9000projm1 maar waar op internet vind ik die CSC files ? nergens vind ik voorlopig iets : XDA, tweaker, ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 16:33:
[...]

gezien ik belg ben, ben ik beter met de i9000projm1 maar waar op internet vind ik die CSC files ? nergens vind ik voorlopig iets : XDA, tweaker, ....
Ik zal toch een csc file gebruiken , bv CSC_I9000OXAJM1

daarna deze thread van xda gebruiken om je belgische csc settings weer terug te krijgen
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=787163

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Pino112 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 23:08:
[...]

Ehm, ik weet niet welke firmware jij hebt, maar ik kan nog gewoon naar Trillen hoor. ;)
Lees nou even de posts door waarop ik reageer.
Voorheen werkte dit vanuit de homescreen met volume-down:

ringtone aan -> trillen -> helemaal stil (zonder tril)

Nu werkt het alleen nog maar zo:

Met trillen aan in de settings: ringtone aan -> trillen
of:
Met trillen uit in de settings: ringtone aan -> stil (zonder tril)
Pagina: 1 ... 31 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om je telefoon te tweaken, niet als helpdesk. Toon inzet voor je post, of je post wordt verwijderd.