[Samsung Galaxy S] Rooten, Custom ROM's & Firmware Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 38 Laatste
Acties:
  • 284.125 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-08 07:37
Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 17:28:
[mbr]GoT is geen helpdesk die je even aan het handje houdt. Lees Het algemeen beleid.[/]
Even het topic doorlezen, daar hebben meerdere mensen last van, waaronder ikzelf.
Dé oplossing om het zelf te doen is nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Goed, dit topic gaat even een poosje dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
En weer open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:08

HellBeast

Oh My GoT!

Ik draaide een beta versie van 2.2. Daarna met de reghack via Kies de officiele 2.2 erop gezet. Hierna een user data/factory reset wipe gedaan en alles doet het goed. Dus je kunt met een beta of cutom 2.2 rom via KIES naar de officiele 2.2 rom gaan.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:49
Ik heb al een aantal keren gepoogd om met de OCLF 2.2 mijn telefoon te rooten. Het lijkt elke keer goed te gaan, die prompt geeft aan dat het goed is.

Maar ik kom dan in het console, kies reboot en toch heeft mijn telefoon geen root.

De drie-button-recovery pakt hij bij ook niet.

Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinstein
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-06-2011
Wat voor firmware draai je ? Als je froyo draait dan werkt de root niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Veeger
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:23
breinstein schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:23:
Wat voor firmware draai je ? Als je froyo draait dan werkt de root niet.
Kreeg rooten van 2.2 (verkregen via regedit methode en Kies) in eerste instantie niet aan de praat.

Melding E:signature verification failed.

Oplossing:
http://www.addictivetips....with-super-one-click-app/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiazi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-10-2016
Weet iemand of Supercurio al begonnen is met voodoo voor 2.2 Froyo? Moet zeggen dat mijn SGS zonder voodoo een stuk minder snel aanvoelt.

EDIT: zie dat op 15 oktober Supercurio zijn XDA post aan heeft gepast. Froyo version is in the works schrijft ie.

[ Voor 29% gewijzigd door Tiazi op 18-10-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merdera
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:25
Tiazi schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:15:
Weet iemand of Supercurio al begonnen is met voodoo voor 2.2 Froyo? Moet zeggen dat mijn SGS zonder voodoo een stuk minder snel aanvoelt.
http://project-voodoo.org/ kan je het volgen, staan ook zijn twitter berichten, en daaruit blijkt dat hij ermee bezig is.

Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:31

itarix

404 soul not found

Sinds 15 october zijn ze al bezig met voodoo voor Froyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
Voor mensen die heel graag tweaken en risco's durven te nemen..
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=809109

een rom die super snel moet zijn.. leuk topic..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:37

WoutF

Hoofdredacteur
Dit is misschien nog wel leuker ;) http://project-voodoo.org...oyo-GT-I9000-odin-pda.tar

Eerste versie van Project Voodoo voor JPM/JP6 (zelfde kernel). Als je deze file via Odin flasht (als PDA, geen PIT, geen re-partition), zal bij de eerstvolgende boot je /data partitie naar ext4 geconverteerd worden. :)

Draait hier zonder problemen, maar aangezien het een eerste preview is kunnen nog bugs opduiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiazi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-10-2016
gelukkig begint het niveau van dit topic weer te stijgen. WoutF zou jij je ervaringen willen blijven posten please. Ben zeer benieuwd naar de ontwikkelingen rondom voodoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Laatst online: 18-09 14:40

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ik heb mijn telefoon in download mode gezet (via adb) en Odin v1.00 gestart om op Froyo te komen.

Nu staat mijn mobiel echter helemaal uit en Odin blijft al meer dan 5 minuten staan op:
<ID:0/009> Added!!
<ID:0/009> Odin v.3 engine (ID:9)..
<ID:0/009> File analysis..
<ID:0/009> Enter CS for MD5..
<ID:0/009> Leave CS..
<ID:0/009> Get PIT for mapping..
<ID:0/009> Firmware update start..
<ID:0/009> boot.bin

Ik durf echter de USB er niet uit te halen en de power knop doet niets.

Wie weet raad?!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

imdos schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:54:
Ik heb mijn telefoon in download mode gezet (via adb) en Odin v1.00 gestart om op Froyo te komen.

Nu staat mijn mobiel echter helemaal uit en Odin blijft al meer dan 5 minuten staan op:

Wie weet raad?!
Als hij uit staat, staat hij uit :P Batterij eruit trekken en nogmaals proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

imdos schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:54:

<ID:0/009> Added!!
<ID:0/009> Odin v.3 engine (ID:9)..
<ID:0/009> File analysis..
<ID:0/009> Get PIT for mapping..
<ID:0/009> Firmware update start..
<ID:0/009> boot.bin

Wie weet raad?!
Misschien staat er iets nuttigs in de volgende thread:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=8568160

Er zijn een aantal mensen die hebben aangegeven hetzelfde probleem te hebben als jij. Lees vanaf post #254.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Vincent Veeger schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 12:34:
[...]

Kreeg rooten van 2.2 (verkregen via regedit methode en Kies) in eerste instantie niet aan de praat.

Melding E:signature verification failed.

Oplossing:
http://www.addictivetips....with-super-one-click-app/
Dankzij deze tip en link, heb ik mijn Froyo probleemloos kunnen rooten en tevens wat apps(Mini dagboek,Telegraaf, Fileindex e.d.) via Titanium Backup kunnen verwijderen. Werkte idd probleemloos

[ Voor 3% gewijzigd door Embryo1 op 18-10-2010 17:50 ]

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn froyo 2.2 jp6 weer teruggeflash de 1e keer, omdat hij bleef haperen tijdend het switchen van de applicaties. hierna weer wipe cache etc gedaan en weer jp6 terug geflashed, nu doetie het wel redelijk vloeiend. Hierna de superoneclick root gedaan, maar ik merk geen verschil..ik weet dat het niet uitmaakt ,maar mijn quadrant komt uit op 990, terwijl de vorige versie op plus 1700 kwam.
ik heb de files van Kalua gebruikt.
Verder werkt alles wel goed hoor, had m alleen wel sneller verwacht.

Mijn productcode blijft op KOR staan..

Is het nu beter om deze versie te laten staan of om via de reghack de officiele erop te zetten?
en iemand een idee waarom mijn telefoon niet sneller wordt van het rooten? misschien geen full root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 18:14:
en iemand een idee waarom mijn telefoon niet sneller wordt van het rooten? misschien geen full root?
Misschien omdat dat daar niks mee te maken heeft? 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2010 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe ja idd.. ik dacht dat je telefoon ook wat sneller werd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand daar ook last van dat als je switched tussen de applicaties ( van 1 naar 4 enzo) dat er soms een vertraging van een seconde inzit?
Wat kan je hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Goedeavond medetweakers! Bij wie werkt sinds de update naar android 2.2 de app One Click Lag fix wel? Want heb nu nog android 2.1, maar nu deze OCLF erop en ik wil dadelijk met 2.2 geen lag ervaren off course :P

Lees verschillende verhalen of OCLF wel werkt, denk vraag het eens :)

[ Voor 3% gewijzigd door alwaysleft op 18-10-2010 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwaysleft schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 18:37:
Goedeavond medetweakers! Bij wie werkt sinds de update naar android 2.2 de app One Click Lag fix wel? Want heb nu nog android 2.1, maar nu deze OCLF erop en ik wil dadelijk met 2.2 geen lag ervaren off course :P

Lees verschillende verhalen of OCLF wel werkt, denk vraag het eens :)
Als ik jou was zou ik lekker wachten tot de voodoo lagfix, schijnt een stuk beter te zijn dan de OCLF.
Ik heb er over het algemeen geen last van op dit moment, draai nu 2.2 van kahlua zonder lagfix.

Even een vraagje overigens, ik haal nu iets van 990 met quadrant score, maar na het flashen heb ik wel factory reset gedaan, maar niet dat andere (weet niet meer wat die andere was:P). Zou dit qua snelheid uitmaken? Geen zin om de hele bende weer opnieuw te installeren:D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Laatst online: 12:37

WoutF

Hoofdredacteur
Mensen, voor de laatste maal: Quadrant-scores zeggen heel weinig. Quadrant is een benchmark die verschillende aspecten van een telefoon test - waaronder het bestandssysteem - en de scores bij elkaar optelt om zo tot een arbitrair getal te komen. Dat getal zegt eigenlijk heel weinig over hoe snel de telefoon in dagelijks gebruik aanvoelt. Je kan met wat foefjes zo een score van 3000+ neerzetten, zonder dat je telefoon er sneller van wordt.

Quadrant is nuttig om te checken of een lagfix werkt (dan schiet 'ie met >500 punten omhoog), voor de rest moet je niet denken dat de ene lagfix beter is omdat deze 100 punten meer oplevert dan een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Ik heb deze tutorial gevolgd: http://blog.coralic.nl/20...y-s-without-odin-or-kies/
Geen KIES bij nodig, of andere third party software. Gewoon 2 bestanden op je galaxy gooien, een app installeren van de marketplace en je bent klaar om te flashen.

Het is de froyo update zonder fratsen (dus zonder samsung apps en dergelijken, en tis e).

Ben er erg blij mee, werkt veel snappier dan eclair met lagfix, en eindelijk flash 10.1. :D

[ Voor 6% gewijzigd door lordMocro op 18-10-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:41
Heb nu Froyo met Voodoo lagfix en heb 1628 in Quadrant :)
Verder nog niet tijd gehad om verschil met Voodoo te zien. Zonder vond ik Froyo in ieder geval veel te laggy!

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:57
Ik heb via de regedit tips geprobeerd de update te krijgen.. maar ik krijg nog steeds de melding dat er geen update beschikbaar is. Heb windows 7 en Kies versie 1.5.3 (de laatste build).

Hoe op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
SuperCrisz schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:58:
Ik heb via de regedit tips geprobeerd de update te krijgen.. maar ik krijg nog steeds de melding dat er geen update beschikbaar is. Heb windows 7 en Kies versie 1.5.3 (de laatste build).

Hoe op te lossen?
Gewoon de officiele Nederlandse via Odin er op zetten (ipv de scandinavische via KIES)?
Hier alles wat je moet weten: Kalua's posts in dit topic

[ Voor 18% gewijzigd door HaTe op 18-10-2010 20:04 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03
HaTe schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:58:
Heb nu Froyo met Voodoo lagfix en heb 1628 in Quadrant :)
Verder nog niet tijd gehad om verschil met Voodoo te zien. Zonder vond ik Froyo in ieder geval veel te laggy!
Voodoo kernel op JP6 Ext4 hehe..nu komen we ergens in de juiste richting.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=812316

Mooi is de robot voice tijdens de install...erg cool gedaan :9

Edit: Kernel is snel, heel erg snel... video optimalisatie is top!!
Zonder functioneerd JP6 zeer mager als Froyo zijnde...voodoo is haast een must op JP6

[ Voor 14% gewijzigd door silitek op 18-10-2010 21:31 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Laatst online: 07-09 17:02
Als je niet vies bent van een risico; zie volgende link:

http://forum.xda-develope...read.php?t=797672&page=11
Je patched je kernal en zet vervolgen een update.zip op je interne sdkaart, deze kan je uit de recovery installeren waardoor alle data (muv. /efs) omgezet word naar EXT2, 3 of 4.

Het idee is dat je elke kernel van elke rom kan patchen, in de praktijk werkt het niet altijd.

Ik heb zelf gepatchte kernel van de site van z4mod gepakt voor JP6.
Snelheid is ongelofelijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
silitek schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:00:
[...]

Voodoo kernel op JP6 Ext4 hehe..nu komen we ergens in de juiste richting.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=812316

Mooi is de robot voice tijdens de install...erg cool gedaan :9
Haha! Leuk die stem! Verstond er alleen amper wat van...

Voor mij de eerste keer dat ik iets van voodoo installeer, draai JP6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Amdk6II schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:09:
Als je niet vies bent van een risico; zie volgende link:

http://forum.xda-develope...read.php?t=797672&page=11
Je patched je kernal en zet vervolgen een update.zip op je interne sdkaart, deze kan je uit de recovery installeren waardoor alle data (muv. /efs) omgezet word naar EXT2, 3 of 4.

Het idee is dat je elke kernel van elke rom kan patchen, in de praktijk werkt het niet altijd.

Ik heb zelf gepatchte kernel van de site van z4mod gepakt voor JP6.
Snelheid is ongelofelijk! :)
Wat haalt dat in Quadrant bij jou? Niet dat dat super veel zegt... maar toch :D
Ik denk wel dat voodoo wat veiliger is. http://project-voodoo.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
ervaren meer mensen JP6 als traag?
Ik draaide hiervoor al een paar maanden JM8 2.1 eigenlijk naar volle tevredenheid, nu geflashed naar JP6, maar echt alles duurt toch net iets langer, en het meest vertragend is browsen, nu komt dat misschien deels door flashbanners e.d. maar algehele feel is toch een stuk minder dan met JM8.
beide firmwares of stock, dus zonder lagfix/voodoo.

ik dacht eerst dat ik mn telefoon eerst moest factory defaulten, maar hierna ook geen snelheidsverbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
HaTe schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:43:
[...]

Wat haalt dat in Quadrant bij jou? Niet dat dat super veel zegt... maar toch :D
Ik denk wel dat voodoo wat veiliger is. http://project-voodoo.org/
Voodoo is wellicht veiliger; maar gebruikt een niet standaard kernel. Dit kan je straks juist toepassen op in feite officiele en onofficiele roms en je vervangt er geen kernel mee. :)
Quadrant = 1685

Uiteindelijk wil ik de CFkernel (met busyboox, root, etc) patchen zodat ik die kan gebruiken met Ext2, 3 of 4.
De "Goodbye RFS" die eerder door een andere tweaker is gepost is ook veelbelovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 04-09 15:37
Zo eindelijk ook de stap gemaakt en de one click fix uit de market gebruikt, werkt als een trein.

Moest wel via de pc de recoverymode inkomen omdat dat kennelijk niet werkte met de toetscombinaties

QUadrant: niet schrikken, komt ie : 2304!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
wimpie007 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:38:
Zo eindelijk ook de stap gemaakt en de one click fix uit de market gebruikt, werkt als een trein.

Moest wel via de pc de recoverymode inkomen omdat dat kennelijk niet werkte met de toetscombinaties

Waarom heb je voor oclf gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:22
wimpie007 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:38:

Dit is een standaardscore voor de OCLF, zie de posts van een paar maanden terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Voodoo lagfix vandaag getest. Ik kon bijna geen verschil merken in snelheid.In tegendeel had ik meer lag dan normaal. Jp6 werkt bij mij al perfect zonder lag dus heb ik voodoo verwijderd. Omdat voodoo nu nog in een test fase zit kan het misschien in de toekomst nog goed van pas komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Nou, een nacht van de batterij gehad, maar hij start niet meer op.

Zodra ik de batterij er in doe zie in een telefoontje (zo'n oude) met een tweetal puntjes, dan een geel uitroepteken en dan weer twee puntjes die aan een computer vastzit.

Booten doet hij niet meer, Odin en adb zien de telefoon niet :(

Enig idee of ik mijn galaxy nog uit deze modus krijg of dat ik hem moet opsturen?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:53
krijg je hem ook niet in download mode? ik heb hetzelfde gehad toen mijn usb kabel er uit viel tijdens het flashen van een rom. ik kon daarna wel door batterij er uit te halen en er weer in te doen in deownload mode komen (vol down +home+power) en daarna firmware opnieuw flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennie-DP
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
Sinds kort ook 2.2 erop staan. Met Quadrant haal ik een gemiddelde score van 1973. Met pieks van 2020. Dit is uiteraard met lagfix.

Deze score had ik ook met 2.1. Ben er dus zeker niet op achteruit gegaan!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Gh0stw4lk3r schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:31:
krijg je hem ook niet in download mode? ik heb hetzelfde gehad toen mijn usb kabel er uit viel tijdens het flashen van een rom. ik kon daarna wel door batterij er uit te halen en er weer in te doen in deownload mode komen (vol down +home+power) en daarna firmware opnieuw flashen.
Nou, ik heb het geprobeerd, maar ik heb zo'n toestel dat niet zelf in download mode kan komen maar enkel via adb (adb reboot download).

Ik zal het zo nog eens proberen met een andere toetsencombinatie en anders maar een RMA aanvragen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
imdos schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:44:
[...]

Nou, ik heb het geprobeerd, maar ik heb zo'n toestel dat niet zelf in download mode kan komen maar enkel via adb (adb reboot download).

Ik zal het zo nog eens proberen met een andere toetsencombinatie en anders maar een RMA aanvragen ;w
Ik zou even langs gaan bij een samsung servicepunt. Misschien kunnen die direct wat voor je betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

imdos schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:44:
[...]

Heel dom!!!

}:O Begin nooit aan flashen voordat je zeker weet dat download mode via toetsencombinatie werkt! }:O

Dit is volgens mij al meerdere malen op meerdere fora aangegeven.. De kans is relatief vrij groot dat je in een situatie terecht komt waarbij je de drie button combi nodig bent om alsnog in download mode te komen. Laat je niet verleiden tot een flash als je vantevoren niet weet hoe je in download komt met de 3 toetsen en of dit wel mogelijk is!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02:24
en waar blijft de zogenaamde 'officiele' firmware van samsung? volgens sommigen zou het toch vandaag uitkomen?

[ Voor 5% gewijzigd door sanane op 19-10-2010 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

sanane schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:29:
en waar blijft de zogenaamde 'officiele' firmware van samsung? volgens sommigen zou het toch vandaag uitkomen?
Maar vandaag is nog lang niet om, niet? ;)
Gewoon geduld hebben dan komt het vanzelf.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 16:49
Is het misschien een idee om een sticky te maken waarin alleen maar tools worden genoemd?

Dat je gewoon een post hebt met Lagfixes, een post met rootoplossingen, een post met firmwareupgrade-manieren enzo?

Dan kan je even snel zien hoe je kan rooten, zonder dat je een oude OP doorleest en dit gigantische topic door moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-08 16:05
psychoclown schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:35:
[...]

Maar vandaag is nog lang niet om, niet? ;)
Gewoon geduld hebben dan komt het vanzelf.
Over welke officiële firmware praten we dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben best tevreden met de 2.2 JP6 update maar ik vind het toestel vrij laggy zelfs mét lagfix. Zonder lagfix is mijn toestel niet werkbaar.

ik heb eerst de JP6 van Kalua geïnstalleerd en daarna de versie vanop samfirmware, telkens volgens de door hun beschreven procedure, ik heb tevens iedere keer een factory reset gedaan en de geheugens geformatteerd.

Misschien ben ik te veeleisend, zonder lagfix haal ik ter referentie een quadrant score van +/- 800 ( de standaard voor de Galaxy) en OCLF lagfix haal ik +/ 1700, een significant veschil maar soms is hij toch wel even laggy naar het overschakelen van toepassingen of het reageren op aanrakingen. daarvoor had ik de JM8 met voodoo die voelde mijn inziens toch iets "smoother" aan.

pro ; ik vind de interface van 2.2 veel intuitiever dan de 2.1
contra : het laggy gevoel

Nog mensen met die ervaring of met een oplossing ?

volgende toepassingen draaien bijna continu in de achtergrond :

ATK froyo (agressive om de 30 minuten)
bluetooth power manager
screebl pro
NoLED
juicdefender
juiceplotter
fancy widget
handcent SMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Kunnen we alsjeblieft stoppen met het posten van Quadrant. Het zegt totaal niets.
Het is bewezen dat met simpele hacks je Quadrant voor de gek kunt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

bart_wbd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:52:
[...]

Lees maar een aantal pagina's terug dan vind je het vanzelf..

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:45
Relief2009 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:53:
Kunnen we alsjeblieft stoppen met het posten van Quadrant. Het zegt totaal niets.
Het is bewezen dat met simpele hacks je Quadrant voor de gek kunt houden.
1 van de 5 scores binnen de (advanced) versie is oninteressant, de rest zegt wel degelijk iets over je toestel... dus op de I/O na is de score wel degelijk boeiend, jammer dat je dat alleen kan zien met de advanced versie!

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
[...]

ik heb zelf ook geen idee. volgens sommigen is de jpm niet de officiele firmware.
vandaag zou de officiele firmware uitkomen volgens sommige gasten.

ik hoop stiekem wel dat er vandaag wel wat uitkomt.
maar ik denk ook weer niet. waarom zou samsung service point geen officiele firmware op mijn galaxy S zetten. lijkt mij gewoon niet logish. daarom zie ik zelf de jpm als de officiele 2.2 firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03
[...]

Gewoon JP6 NL. Die overigens basic niet echt geweldig is. Op een "kaal" systeem gaat het nog wel.
Maar hoe meer applicatie's des te brakke de JP6 wordt. Met name door de gare RFS.
Vooddoo kernel brengt uitkomst in deze...

Dus het "halleluja" Froyo RTM effect waar sommige op wachten is een desillusie. :+

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
samsung moet echt nieuwe programmeurs aannemen... volgens mij laten ze stagiairs werken aan de froyo;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:14

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:10:
}:O Begin nooit aan flashen voordat je zeker weet dat download mode via toetsencombinatie werkt! }:O

Dit is volgens mij al meerdere malen op meerdere fora aangegeven.. De kans is relatief vrij groot dat je in een situatie terecht komt waarbij je de drie button combi nodig bent om alsnog in download mode te komen. Laat je niet verleiden tot een flash als je vantevoren niet weet hoe je in download komt met de 3 toetsen en of dit wel mogelijk is!!
Gebruikers die een toestel hebben zonder drie button combi mogelijkheid moeten het dan zonder Froyo stellen?

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-08 16:05
silitek schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:11:
[...]

Gewoon JP6 NL. Die overigens basic niet echt geweldig is. Op een "kaal" systeem gaat het nog wel.
Maar hoe meer applicatie's des te brakke de JP6 wordt. Met name door de gare RFS.
Vooddoo kernel brengt uitkomst in deze...

Dus het "halleluja" Froyo RTM effect waar sommige op wachten is een desillusie. :+
Ja dit merk ik dus ook steeds meer. Heb nu sinds vrijdag jp6 draaien en na een heel weekend vind ik het waardeloos wat samsung heeft afgeleverd. Ik bedoel er zitten een paar aardige verbeteringen in, maar het grote issue met deze telefoon is de lag. Als je ziet hoeveel tweaks er zijn voor de lagfix zou ik als bedrijf die fixes overnemen of proberen te optimaliseren. Ik vind JP6 niet beter als JM9 met voodoo.

Zat net op de voodoo site te bekijken en zie daar de officieele dutch jp6. Denk dat ik die zo ga flashen en dan de voodoo fix ga toepassen. Hopen dat dit iets beters oplevert.

Het mooie aan dit probleem is dat er meer dan 5 miljoen gebruikers zijn met een Galaxy S dus de achterban is groot. Jammer van samsung maar gelukkig is de open source xda/tweakers community erg goed. Hou nog steeds goede hoop op een mooie cyanogen mod, met een goede lagfix en 2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bart_wbd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:17:
[...]

Zat net op de voodoo site te bekijken en zie daar de officieele dutch jp6. Denk dat ik die zo ga flashen en dan de voodoo fix ga toepassen. Hopen dat dit iets beters oplevert.
waar zie jij die dan? want zit nu te kijken op de site..

edit: gevonden

Link:
https://docs.google.com/d...GpXheGc/edit?pli=1&pli=1#

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:10:
[...]

Heel dom!!!

Is dit dom? als ik flash via Kies, een officiele applicatie van Samsung, dan mag ik ervan uit gaan dat dit zonder gevaar kan (als simpele gebruiker). Iedere gebruiker die KIES start en op de upgrade knop drukt, krijgt namelijk de mogelijkheid op te flashen, ook mijn oma en de willekeurige huisvrouw. Samsung geeft zelf niet aan dat je eerst moet checken of de toetsencominatie werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Overbodig

[ Voor 98% gewijzigd door Embryo1 op 19-10-2010 11:36 ]

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 16:27

DapperKonijntje

Draw monkey

Ik kijk net op Samfirmwares en daar staat een andere manier van Flashen.

Ik heb de files van Kalua over JM2 geflashed met pit 512, is de manier van Samfirwares, dus eerst flashen naar JM8 en daarna JP6 met 803 beter?

Ik moet zeggen dat ik weinig problemen heb met de JP6 FW, de lag is er nog wel maar stukken minder.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:28:
[...]

Is dit dom? als ik flash via Kies, een officiele applicatie van Samsung, dan mag ik ervan uit gaan dat dit zonder gevaar kan (als simpele gebruiker). Iedere gebruiker die KIES start en op de upgrade knop drukt, krijgt namelijk de mogelijkheid op te flashen, ook mijn oma en de willekeurige huisvrouw. Samsung geeft zelf niet aan dat je eerst moet checken of de toetsencominatie werkt.
Oh sorry dan! Ik was er niet van op de hoogte dat er een formele Nederlandse firmware binnen kies uit was die Samsung support. Ik dacht dat je daarvoor nog steeds moest hacken in Kies(??) dus je mogelijk ook problemen kan verwachten(??).

Maar het is zowieso handig (in elk geval dus) om te checken of je nog een uitweg hebt, mocht er iets fout gaan. De kans daarop kan redelijk zijn, vooral gezien het feit dat KIES soms niet echt lekker samenwerkt. Maar je mag de tip met een gerust hart vergeten en eventueel een RMA riskeren ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 23:36
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:27:
[...]

waar zie jij die dan? want zit nu te kijken op de site..

edit: gevonden

Link:
https://docs.google.com/d...GpXheGc/edit?pli=1&pli=1#
Dat is de versie van Kalua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het steeds irritanter wordenl..dat gehaper tussen het 'switchen' en ik krijg ook regelmatig vastlopers..
zeker namate er inderdaad meer apps op komen.
als het zo doorgaat.. dan ga ik gewoon weer terug naar een jm versie. deze werkte erg snel..of ik wacht totdat er een voodoo lagfix komt die werkt...misschien dat het gehaper dan weg is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:00:
Ik vind het steeds irritanter wordenl..dat gehaper tussen het 'switchen' en ik krijg ook regelmatig vastlopers..
zeker namate er inderdaad meer apps op komen.
als het zo doorgaat.. dan ga ik gewoon weer terug naar een jm versie. deze werkte erg snel..of ik wacht totdat er een voodoo lagfix komt die werkt...misschien dat het gehaper dan weg is
WoutF schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:39:
Dit is misschien nog wel leuker ;) http://project-voodoo.org...oyo-GT-I9000-odin-pda.tar

Eerste versie van Project Voodoo voor JPM/JP6 (zelfde kernel). Als je deze file via Odin flasht (als PDA, geen PIT, geen re-partition), zal bij de eerstvolgende boot je /data partitie naar ext4 geconverteerd worden. :)

Draait hier zonder problemen, maar aangezien het een eerste preview is kunnen nog bugs opduiken.
Misschien helpt dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou dan wel naar de nieuwste versie verwijzen die enkele posts boven je staat. Ik wacht even op de final voodoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik ook nog heel even wacht :)
Bedankt voor de link btw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:12:
Ik zou dan wel naar de nieuwste versie verwijzen die enkele posts boven je staat. Ik wacht even op de final voodoo.
Donders, er is al beta3 :D
Idd die maar gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:12:
Pre 3 is al de final qua lagfix..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:26:
[...]

Pre 3 is al de final qua lagfix..
Update.zip versie dan kan ik kiezen :) En die is er nu ook al zie ik. Jeuj.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:44
Nog ff wachten op de nederlandse Update? Dit is ongeveer rond 14:30 gepost vandaag.
Update froyo for Galaxy S not this week! More info will follow
bron: http://twitter.com/Samsung_Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
mbr01 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:49:
Nog ff wachten op de nederlandse Update? Dit is ongeveer rond 14:30 gepost vandaag.

[...]

bron: http://twitter.com/Samsung_Benelux
Ik zit er met smart op te wachten zodat ik mijn toestel kan laten repareren ivm. GPS.
Heb de firmware van Kalua al geflashed; gps locked goed mits je stil staat.

Het volgen van GPS gaat vrij waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me telefoon geupdate via de reg-hack, en 2.2 draaide als dikke strond. Toch gister maar even de telefoon geroot en OCLF geinstalleerd. Wereld van verschil. Loopt nu lekker soepel en blijft niet meer hangen. Wat betreft de GPS, misschien is het onzin, maar bij mij werkt het hierdoor beter: Met de app GPS status de filtersterkte uitgezet, de a-gps-statusbeheer gereset, even een paar keer een track opgenomen van ca 10km al fietsend buiten met My tracks en nu doet me Gps het weer lekker goed :S ? :D
Edit: bedoel met lekker goed dus dat de eerste tracks ik van hot naar her zwabberde, maar nu netjes op het fietspad blijf :-P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Amdk6II schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:10:
[...]

Ik zit er met smart op te wachten zodat ik mijn toestel kan laten repareren ivm. GPS.
Heb de firmware van Kalua al geflashed; gps locked goed mits je stil staat.

Het volgen van GPS gaat vrij waardeloos.
Dat kan ik beamen. Gisteren via reg hack de upgrade 2.2 binnengehaald via Kies. De GPS fix is snel, dat wel. Maar navigeren is echt waardeloos. Heb Google maps en Ndrive geprobeerd maar bij beide zit de GPS er behoorlijk vaak naast. Bleeeh! Had echt gehoopt dat met Froyo mijn GPS fatsoenlijk zou gaan werken, mooi niet dus :( ...Tja en nu? Ik denk dat ik hetgeen RiLyNx heeft geprobeerd ga testen...

[ Voor 4% gewijzigd door NRGetic op 19-10-2010 20:21 ]

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica