(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
watercoolertje schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:31:
Iemand al met 2.2 wezen OCen? Ik wel naar 1.2Ghz (is nog ff de max) Helaas werkt voodoo dan niet meer, maar met OCLF gaat ie als een speer, 2000 quadrand (post ze lekker ookal is het niet heel boeiend)... Zonder OCFL haalde ik 1150!!!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=822027
Amboe schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:57:
Van dit artikel zal de gemiddelde tweaker wel kwijlen![]()
http://www.androidplanet....-s-opkrikken-naar-16-ghz/

1,6GHz
Ok bedankt, maar waarom 800 wanneer je scherm uit staat? Ik bedoel, je doet dan toch niks meer met je phone, dus het zou de 800 grens sowieso toch nooit kunnen overschrijden?watercoolertje schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:54:
[...]
Een beetje, wat ik zelf heb is een profiel voor als me scherm uit is, dan is de max freq. 800Mhzen met scherm aan kan die max 1200Mhz...
Op 2.1 merkte ik wel verschil in snelheid met OCen, maar geen verschil in energiegebruik...
Verwijderd
Ja, 3g/hdspa staan uiteraard wel aan.lordMocro schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 08:22:
[...]
Je gebruikt neem ik aan wel 3g. Wat is anders het nut van een smartphone als je al die dingen de gehele dag niet aanzet.
Die andere dingen heb ik de gehele dag niet nodig.
Ja maar helaas niet op de SGS maar op een Americaanse variant, die kernel is dus NIET te gebruiken door ons
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Je weet maar nooit natuurlijk niet alle apps gaan heel netjes om met hun sleepstandlordMocro schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:59:
[...]
Ok bedankt, maar waarom 800 wanneer je scherm uit staat? Ik bedoel, je doet dan toch niks meer met je phone, dus het zou de 800 grens sowieso toch nooit kunnen overschrijden?
nu probeer ik een theme voor deze rom te flashen met clockworkmod recovery, maar nadat hij deze heeft geinstalleerd en ik opnieuw reboot, is er niets veranderd. Hoe kan dit?
ik heb de theme als zip file op mijn interne ds-kaart gedownload, in clockworkmod install zip from sd aangegeven en deze theme zipfile laten installeren.
Ik draai nu JP6 icm voodoo 5 pre 6.
Begrijp ik het goed dat ik de lagfix moet uitschaken en daarna gewoon kan flashen met Odin?
Ik ben namelijk een beetje in de war gebracht door een post over het terugflashen naar JM8 en de daar bijkomende problemen.
Ik wil deze post:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=802909
combineren met deze:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=786509
Zie ik dan iets over het hoofd?
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Goed dat je het zegt, daar had ik overheen gelezen...watercoolertje schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:24:
[...]
Je weet maar nooit natuurlijk niet alle apps gaan heel netjes om met hun sleepstandMaargoed het kan ook geen kwaad dus ik laat het lekker staan! WEl is het zo als ik daar 400mhz doe dat ie het moeilijk heeft om het unlockscherm te laten zien als ik wil unlocken...
SamFirmware
Galaxy S update again delayed. Thats really good for all new android phones NOT. Very strange XDA fix everything Samsung fix NOTHING!
http://www.samfirmware.co...ndroid-2-2-agian-delayed-
[ Voor 82% gewijzigd door Pino112 op 29-10-2010 16:37 ]
Samfirmware die bitched op Samsung..... MooiPino112 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:24:
Super, Froyo is uitgesteld naar eind November.
SamFirmware
Galaxy S update again delayed. Thats really good for all new android phones NOT. Very strange XDA fix everything Samsung fix NOTHING!
Verwijderd
Geen problemen, inderdaad eerst Voodoo uitschakelen en gewoon terug gaan naar JM9.. JM9 is inderdaad verreweg de beste rom op dit moment qua snelheid. Tip, installeer ook de nieuwe Gingerbread youtube..BillSpaarbank schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:25:
Ik hoor hele goeie dingen over JM9 icm met Voodoo 3. Ik wil die gaan proberen omdat ik toch wel wat problemen heb met JP6.
Ik draai nu JP6 icm voodoo 5 pre 6.
Begrijp ik het goed dat ik de lagfix moet uitschaken en daarna gewoon kan flashen met Odin?
Ik ben namelijk een beetje in de war gebracht door een post over het terugflashen naar JM8 en de daar bijkomende problemen.
Ik wil deze post:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=802909
combineren met deze:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=786509
Zie ik dan iets over het hoofd?
Misschien krijgen we wel gelijk GingerbreadPino112 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:24:
Super, Froyo is uitgesteld naar eind November.
SamFirmware
http://www.samfirmware.co...ndroid-2-2-agian-delayed-
Ik hoop echt zo dat die Samsung de Nexus Two wordt en gelijk is aan de Galaxy S qua hardware.. Dan is een port van Nexus Two > Galaxy S zo gedaan en hebben we de nieuwste firmwares binnen notime!
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Ik hoop met je mee, maar ben bang dat geen van beide zal blijkenHaTe schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:49:
[...]
Misschien krijgen we wel gelijk Gingerbread
Ik hoop echt zo dat die Samsung de Nexus Two wordt en gelijk is aan de Galaxy S qua hardware.. Dan is een port van Nexus Two > Galaxy S zo gedaan en hebben we de nieuwste firmwares binnen notime!
Om zichtbaarder te worden zou het een idee kunnen zijn om hier een nieuwe 3D te starten!? Zie hieronder:
" Samsung please we needs your attention!"
"Samsung we want to enjoy the true Galaxy"
"Galaxy S? of Galaxy F?"
"Froyo do u want to go to the Galaxy?"
Nou zoiets...
Misschien iets te gevoelvoller maar toch geen O.T..
[ Voor 64% gewijzigd door Artuzzo op 29-10-2010 23:31 ]
Verwijderd
Als niemand er om vroeg. Zoals de pers etc.. " komt er ook froyo op?" bij de launch.. Hadden ze het nooit gedaan.
Samsung moet echt veranderen als het om software support gaat..
In deze tijdperk wordt het software op een telefoon juist belangrijk.. Samsung kan geweldige hardware maken. Daar maken andere telefoon bakkers ook gretig gebruik van.
Ik ben erg blij met mijn samsung galaxy s. Maar niet blij met hoe samsung omgaat met de software.
Bijvoorbeeld..
-why the fuck een RFS file system gebruiken die niet bepaald snel genoeg is voor zulke apparaten...
-waarom moet het zo lang duren met de froyo update..
Ze hebben ontiegelijk veel van dit model verkocht! Luister dan ook naar je klanten en verpest het niet. En ja ik heb ook klachten ingediend.
Ff de grote fails van dit toestel op een rij:
-RFS file system. (maakt het systeem sloom)
-GPS die van geen meter werkt. (wil je geotagging op je foto's? Forget it.. Krijgt nooit op tijd een lock)
-De launcher.. Dat kon ook minder iphonish....
-De bouw van de achterkant... Voorkant ben ik tevreden over.
-bloatware zoals telegraaf app en dat soort zooi..
-KIES... Hoef er niks over te vertellen.. En heeft ook geen OSX support.(heb geen mac.. Maar toch)
Yup, Android 3.0 gaat naar de SGS komen.Verwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 09:38:
Gingerbread op de galaxy S? Forget it.. Ze hebben al moeite met froyo uit te brengen. Waarom doen ze dit? Omdat ze onder druk staan. HTC doet het wel..
Als niemand er om vroeg. Zoals de pers etc.. " komt er ook froyo op?" bij de launch.. Hadden ze het nooit gedaan.
Samsung moet echt veranderen als het om software support gaat..
In deze tijdperk wordt het software op een telefoon juist belangrijk.. Samsung kan geweldige hardware maken. Daar maken andere telefoon bakkers ook gretig gebruik van.
Ik ben erg blij met mijn samsung galaxy s. Maar niet blij met hoe samsung omgaat met de software.
Bijvoorbeeld..
-why the fuck een RFS file system gebruiken die niet bepaald snel genoeg is voor zulke apparaten...
-waarom moet het zo lang duren met de froyo update..
Ze hebben ontiegelijk veel van dit model verkocht! Luister dan ook naar je klanten en verpest het niet. En ja ik heb ook klachten ingediend.
Ff de grote fails van dit toestel op een rij:
-RFS file system. (maakt het systeem sloom)
-GPS die van geen meter werkt. (wil je geotagging op je foto's? Forget it.. Krijgt nooit op tijd een lock)
-De launcher.. Dat kon ook minder iphonish....
-KIES... Hoef er niks over te vertellen.. En heeft ook geen OSX support.(heb geen mac.. Maar toch)
Samsung stond erg slecht bekend met hun firmware updates en willen dat verbeteren bij deze phone
RFS was een filesysteem ontwikkeld voor de moviNAND die de SGS heeft, helaas is het icm Android niet echt een succes nee, maar ze zijn er nog mee bezig.
De Froyo update was er al, JM6/JPM, zelfs al over kies in Scandinavië te krijgen.
Maar omdat ze toch nog niet tevreden over Froyo voor hun topmodel waren, hebben ze besloten om een snellere ROM met o.a beter camera software te maken.
Ook aan de regelmatige ROM leaks kun je zien dat ze er volop mee aan de gang zijn.
Voor de rest proberen ze wat nog geen een fabrikant gedaan heeft:
In één keer een iPhone concurrent op de markt brengen op Android met bij bijbehorende software(KIES).
Maar hier schieten ze zich in de voet, appel heeft al veel meer ervaring en daar werkt alles dan ook wat vriendelijker, toch doen ze zeker geen slechte poging en zie ik het nog wel goed komen.
Wat zeg je nou? De launcher (die ik tegenover stock wel beter vind) moet minder iPhone, maar de behuizing meer? en Bloatware, naja met root zijn die zo verwijdert en het kan veel erger.-De launcher.. Dat kon ook minder iphonish....
De GPS is wel slecht ja, ik vraag me af of dat nog beter word, maar zolang samsung niet zecht dat ze stoppen met de firmware ontwikkeling voor de SGS vind niet dat je ze moet afkraken omdat het allemaal wat lang duurt.
Goed iets meer OT:
Heeft iemand al ervaaring met deze lagfix? of een soort gelijke:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=822849
Bij deze fix mount je all je partities op de externe SD kaart.
Heb alleen nog wat last van lag, maar bijvoorbeeld geen browserproblemen zoals andere mensen. Plastic achterkant hoor ik alleen van iPhone en Desire bezitters, de eerste groep omdat ze een iPhone hebben en er niet tegen kunnen dat de Galaxy beter/lichter is en van de Desire om goed te praten dat hij eigenlijk de Galaxy wilde
Ik wacht op de volgende release van 2.2 (verbeterd?) en dan eventueel met lagfix. Ik ben gewoon echt tevreden met de Galaxy sinds de update, dat beetje lag valt echt wel mee te leven. Gebruik eens een x10 bijvoorbeeld, dan weet je wel beter
Verwijderd
gebruik ik layer of een positiebepaling zoals met google en dat heb ik gedaan op een doodlopende weg en kruispunt en ons speeltuintje en elke keer zit de GPS goed qua positie en volgens google earth op de pc. dus
volgens mij is de GPS wel ok maar gebruik het verder niet. wel een keer op de fiets en dat ging met DDJG4 erg
goed en zonder fouten. gebruik nu jpk
Verwijderd
Bronnen? Voor de rest heb je wel gelijk, echter wat je nu allemaal opsomt zijn speculaties. Ik hoop dat het zo is, maar je kan er nergens iets concreets over vinden.Toettoetdaan schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:26:
[...]
Yup, Android 3.0 gaat naar de SGS komen.
Samsung stond erg slecht bekend met hun firmware updates en willen dat verbeteren bij deze phone
RFS was een filesysteem ontwikkeld voor de moviNAND die de SGS heeft, helaas is het icm Android niet echt een succes nee, maar ze zijn er nog mee bezig.
De Froyo update was er al, JM6/JPM, zelfs al over kies in Scandinavië te krijgen.
Maar omdat ze toch nog niet tevreden over Froyo voor hun topmodel waren, hebben ze besloten om een snellere ROM met o.a beter camera software te maken.
Qua Froyo.. Ik mis het (lang) zo erg niet als destijds op mijn HTC Hero, maar het begint wel een beetje hetzelfde verhaal te worden. Ze blijven maar beloven dat het binnenkort gaat gebeuren om vervolgens de datum weer te verschuiven..
Zo zal je zodadelijk ook weer geluiden gaan horen dat Samsung het eigenlijk niet veplicht is en dat het toestel met de huidige software doet wat er beloofd is bij verkoop (en dat is, behalve de lag, ook wel een beetje zo).
Telefonie is bij samsung een onderdeeltje, Samsung is 2.5x zo groot als Apple en ze gokken op veel paarden tegelijk... Dus ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen en of Samsung daadwerkelijk zoveel belang bij deze telefoon heeft..
GT-I9000_I9000XWJPA
[ Voor 15% gewijzigd door HaTe op 30-10-2010 13:21 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Die lag valt in vergelijk misschien mee te leven, maar dit toestel hoeft geen last van lag te hebben. Dat is voor mij persoonlijk in ieder geval behoorlijk frustrerend. Je wilt gewoon het optimale van je hardware en deze hardware kan beter dan dat het nu is.JanRispens schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:06:
Ik wacht op de volgende release van 2.2 (verbeterd?) en dan eventueel met lagfix. Ik ben gewoon echt tevreden met de Galaxy sinds de update, dat beetje lag valt echt wel mee te leven. Gebruik eens een x10 bijvoorbeeld, dan weet je wel beter
Het lijkt dat het switchen tussen apps wat suppeler is. Verder zeggen ze nog niet veel over de GPS en of de nieuwe firmware ook een verbetering voor de cam heeft.HaTe schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:20:
Er is weer een nieuwe firmware
GT-I9000_I9000XWJPA
hieronder een update van samsungfirmware
http://www.samfirmware.co...ung-starts-froyo-updates-
[ Voor 13% gewijzigd door Artuzzo op 30-10-2010 17:46 ]
Ga zo de JPA flashen, volgens mij zijn beide hetzelfde, maar bedoelt voor andere landen.HaTe schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:49:
Heeft iemand al een van de nieuwe firmwares geprobeerd? Volgens mij is die XWJPA voor ons.. Die andere is XXJPO. Maar wat nou precies het verschil is.... geen idee
PSN ID: Sc0rpi0n-4707
Hey SuccesGSlayer schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:54:
[...]
Ga zo de JPA flashen, volgens mij zijn beide hetzelfde, maar bedoelt voor andere landen.
Zou je willen kijken hoe het zit met:
Market
Camera
Lag
GPS
en hier even willen posten? (vragen staat vrij toch
blijft "hangen" op downloaden en verdwijnt daarna.
Lag is nog niet te testen, mn apps staan er nog niet allemaal op, maar stock reageert best vlot. (hopen dat het zo blijft)
Quadrant score stock = 979.
GPS kan ik morgen pas testen, ga niet speciaal een rondje lopen/rijden om dat te gaan testen
Camera (was daar een probleem mee dan ?)
Edit:
M'n vriendin der market doet het ook niet, zelfde symptoom en haar telefoon draait JM9
[ Voor 11% gewijzigd door GSlayer op 30-10-2010 19:11 ]
Met de camera was geen probleem.. Maar Samsung zei dat ze hem gingen verbeteren.. Dus is er iets aan veranderd?GSlayer schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:05:
Market doet op moment vaag:
blijft "hangen" op downloaden en verdwijnt daarna.
Lag is nog niet te testen, mn apps staan er nog niet allemaal op, maar stock reageert best vlot. (hopen dat het zo blijft)
Quadrant score stock = 979.
GPS kan ik morgen pas testen, ga niet speciaal een rondje lopen/rijden om dat te gaan testen
Camera (was daar een probleem mee dan ?)
Kan iemand anders bevestigen/ontkrachten dat de Android Market plat ligt ?
Ik krijg "hangs on starting download" of "Download unsuccessfull" op zowel JPA als JM9 (verschillende telefoons)
[ Voor 45% gewijzigd door GSlayer op 30-10-2010 19:23 ]
Precies op een klote tijdstip
Het zou mooi zijn als ze een functie inbouwen dat je je microfoon zachter kan laten opnemen tijdens het filmen.. Meer hoeven ze van mij er niet aan te veranderenHaTe schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:08:
[...]
Met de camera was geen probleem.. Maar Samsung zei dat ze hem gingen verbeteren.. Dus is er iets aan veranderd?
Verwijderd
Dit gedaan. En toen bleven een aantal apps hangen in de installatie procedure. Niks hielp.. opnieuw booten etc.
Zelfs de google maps app installatie bleef hangen.
Toen maar naar instellingen>toepassingen>toepassingen beheren> en daar de market app gezocht en terug gegaan naar de vorige versie.
Toen werkte alles weer. Alleen zit nu wel met een oudere market versie..
Achja en er is ook weer een andere versie "JPO" schijnt hele snelle standaard rom te zijn.. met een score van over de 1000 standaard. En GPS schijnt goed te werken.... maybe morgen ff flashen.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2010 20:47 ]
Nu dan maar XXJPO er op, omdat alles toch al weg is... Hopelijk brengt het een vooruitgang!
edit
Eerste snelle test van GPS uit het raam is goed. Lijkt al stukken beter dan met mijn JP6
Ik vind het wel erg laggen... Daarom snel lagfix erover
[ Voor 16% gewijzigd door HaTe op 30-10-2010 22:03 ]
Verwijderd
Uiteraard kijken hoe die nu na een paar dagen blijft lopen.
Ik krijg altijd een traag opstartende (normale) emailclient. M'n primaire e-mailaccount is daar ingesteld op de exchange-server vd zaak, maar als ik daar een 2e account aan koppel wordt het vaak allemaal weer trager (wel IMAP-accounts, dus ik kan begrijpen dat 't allemaal wat langzamer reageert.....).
Flashen van XXJPM naar XXJPO als volgt gedaan:
In Restore-mode ULF 0.3 lagfix disabled, systeem zelf een restore laten doen, vervolgens uit. Opstarten in Download-mode, in ODIN alleen als PDA de JPO_JPO_U_JPP.tar selecteren, GEEN PIT geselecteerd, GEEN re-partition aan, flashen, klaar!
Werkt als een zonnetje nu, NOG geen Lagfix nodig...
Die functie komt in voodoo sound. Meer info op www.project-voodoo.org.bryan1988 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:02:
[...]
Het zou mooi zijn als ze een functie inbouwen dat je je microfoon zachter kan laten opnemen tijdens het filmen.. Meer hoeven ze van mij er niet aan te veranderen
zelfde manier als jou gedaan, alleen heb ik daarna de speedkernel met 340mb ram weer geflashed en ULF op ext4 en ext2 ingesteldVerwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 00:59:
In Restore-mode ULF 0.3 lagfix disabled, systeem zelf een restore laten doen, vervolgens uit. Opstarten in Download-mode, in ODIN alleen als PDA de JPO_JPO_U_JPP.tar selecteren, GEEN PIT geselecteerd, GEEN re-partition aan, flashen, klaar!
werkt lekker zo, ik ga straks een ritje met de auto doen, dus zal wel even melden wat de gps doet.
Verwijderd
Volgens de laatste berichten wordt het 11 november.Thomasthomas schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 11:55:
Bij welk mailadres moet ik zeuren om FroYo? Ik ben dit spuugzat. Eerst eind september, dan oktober, nu november. Dit slaat alles.
Ga je nou serieus zeuren over de uitloop van anderhalve maand? Je had allang de nieuwe versie kunnen hebben en dan kwam je erachter dat het nog niet goed werkte. Waarschijnlijk hebben ze hem toch gereleased door alle zeur-mailtjes in hun inbox.
Gelukkig lijkt de versie van gister heerlijk te werken. Liever 6 weken wachten dan een baggerupdate. En als je dit topic volgt lijkt het me dat je zelf aan de slag gaat als je het te lang vindt duren.
Maar vooruit:
http://www.samsung.com/nl/info/contactus.html#
Verwijderd
Dit slaat nog lang niet alles.. Ik heb een HTC Hero gehad en dat toestel was bij het uitkomen qua Android al verouderd. Vervolgens werd (informeel) beloofd dat er direct een update naar 2.x zou komen. Dat heeft vervolgens 3/4 jaar, dus 9 maanden geduurd..Thomasthomas schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 11:55:
Bij welk mailadres moet ik zeuren om FroYo? Ik ben dit spuugzat. Eerst eind september, dan oktober, nu november. Dit slaat alles.
Ik vind dat nogal een verschil met de situatie rond de SGS, de Galaxy S is prima te gebruiken met 2.1 en is qua OS nog meer dan redelijk actueel. Neemt overigens niet weg dat als je A zegt, je ook B moet zeggen als Samsung zijnde.
Ik weet dat je niet om cijfers geeft, maar ik heb beide nieuwe versies (A en O) erop gehad. Mijn apps erop gezet en ben weer terug op mijn JP6 (Kalua). Ik vond beide versies zonder lagfix meer lag vertonen dan JP6.Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 12:27:
Wat is de snelheid van de nieuwe Froyo's tov. bijvoorbeeld JM9, wat op dit moment nog verreweg de snelste ROM is?
JM9 blijft ook voor mij nog steeds de snelste en meest vloeiende rom.
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Ik deel jouw ervaring toch niet. Ik draai JPA en deze voelt een stuk sneller aan dan de versie die kalua poste (JP6). Tot op heden ook nog geen FC's gehad en mijn browser is ook nog niet gecrashed. Galerij en dergelijke openen ook een stuk sneller en heb nog niet het gevoel gehad dat ik programma's moet sluiten met de ingebouwde taskmanager.Embryo1 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 12:54:
[...]
Ik weet dat je niet om cijfers geeft, maar ik heb beide nieuwe versies (A en O) erop gehad. Mijn apps erop gezet en ben weer terug op mijn JP6 (Kalua). Ik vond beide versies zonder lagfix meer lag vertonen dan JP6.
Mijn contactenlijst mist overigens nog steeds een aantal letters aan de rechter kant.
JM9 heb ik 1 dag gedraaid en toen kwam deze versie uit. Zonder lagfix draait JPA uitstekend tot nu toe.
Ik weet niet wat jij met je mobiel allemaal uitspookt, maar JPA/O draaide hier zonder lag. Ik heb er toch Voodoo erop gezet vanwege het kleurengebruik, geluid en extra snelheid. Zonder voodoo kan je de laatste Froyo's makkelijk gebruiken.Embryo1 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 12:54:
[...]
Ik weet dat je niet om cijfers geeft, maar ik heb beide nieuwe versies (A en O) erop gehad. Mijn apps erop gezet en ben weer terug op mijn JP6 (Kalua). Ik vond beide versies zonder lagfix meer lag vertonen dan JP6.
Hebben anderen trouwens ook problemen met Market op JPO? Ik krijg via Wifi bijna niks gedownload, via 3G eerst wel nu ook niet meer?
Ander onderwerp: hebben anderen deze mod ook gebruikt?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=822523
Ik heb hem gisteren toegepast (de new dock versie met 5 dock iconen) en hij ziet er gewoon prachtig uit. LauncherPro hoef ik niet meer. Kon ik die widgets van LauncherPro maar meenemen.
Deze mod is erg mooi in combinatie met TypoClock en een Wood background

[ Voor 14% gewijzigd door Relief2009 op 31-10-2010 14:13 ]
Verwijderd
En merk nog niks van lag.
Heb jij dan nu JPO (of JPA) met speedkernel en ULF draaien? Zou ik dan die speedkernel over ULF kunnen zetten?Gh0stw4lk3r schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 10:20:
[...]
zelfde manier als jou gedaan, alleen heb ik daarna de speedkernel met 340mb ram weer geflashed en ULF op ext4 en ext2 ingestelden meteen weer geroot.
werkt lekker zo, ik ga straks een ritje met de auto doen, dus zal wel even melden wat de gps doet.
Ik heb nu JPO met ULF (wat geniaal gemaakt icm CWM)! Kan ook BackLightNotification (back en menu) (BLN) instellen met ULF! Geniaal.
Verwijderd
Ik draai nu JP6 met OCLF (na SuperOneClickv1.5 om te rooten) en batterijduur is hetzelfde als kaal JP6.Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 13:55:
Wow, wat een verademing. Vannacht verloor ik 60% batterij in jp6. Vanmorgen even voodoo lagfix verwijderd, en nu gaat hij de 24uur wel weer halen met normaal gebruik, ziet er tot nu toe iig veel beter uit.
En merk nog niks van lag.
Ik denk dat veel problemen ontstaan als er na het fashen niet wordt 'gewiped' in recovery.
Leg ook de SGS aan de oplader tot 100% en wipe dan de cache in recovery om de battery stats te resetten.
Op die maniier draai ik nu dus JP6 met OCLF met een Quadrantscore van ca. 1900, ook mis ik geen letters in mijn contactpersonen lijst.
De volgende Froyo firmware die ik flash moet origineel zijn en met een EXT bestandssysteem zijn; zo moeilijk moet dat toch niet zijn voor Samsung ??????????
alleen 1probleem heb WhatsApp geinstaleerd maar bij het scherm van akkoord gaan krijg ik de volgende melding:
Uw huidige taken manager wordt niet door whatsapp ondersteund verwijder uw takenmanager en probeer opnieuw
Iemand enig idee wat dit betekend? En hoe dit op te lossen is?
Heb je een Taskkiller geinstaleerd? Zo ja, deinstalleer deze en instaleer WhatsApp. Nadat je WhatsApp geinstaleerd hebt, kan je de Taskkiller weer instaleren. Ik had hetzelfde met Advanced Task Manager.benbaba schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 18:10:
Heb net geflashd na jm9 werkt goed en snel...ben bezig met installeren van alles...
alleen 1probleem heb WhatsApp geinstaleerd maar bij het scherm van akkoord gaan krijg ik de volgende melding:
Uw huidige taken manager wordt niet door whatsapp ondersteund verwijder uw takenmanager en probeer opnieuw
Iemand enig idee wat dit betekend? En hoe dit op te lossen is?
Ja, het is gelukt ik had taskiller geinstalleerd maar heb gedaan wat jij zei en het is nu gelukt. Thnx voor je hulpSOEFuture schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 18:37:
[...]
Heb je een Taskkiller geinstaleerd? Zo ja, deinstalleer deze en instaleer WhatsApp. Nadat je WhatsApp geinstaleerd hebt, kan je de Taskkiller weer instaleren. Ik had hetzelfde met Advanced Task Manager.
Iemand nog een mooie mod voor 2.1(jm9)?
[ Voor 4% gewijzigd door benbaba op 31-10-2010 19:39 ]
Verwijderd
Je kan ook gewoon whatsapp in de ignore list zetten (lees iets beter en zie dat dat nu dat dat niet gaat werken).. Of nog beter: Je kan gewoon geen taskkiller gebruiken, nergens voor nodig.SOEFuture schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 18:37:
[...]
Heb je een Taskkiller geinstaleerd? Zo ja, deinstalleer deze en instaleer WhatsApp. Nadat je WhatsApp geinstaleerd hebt, kan je de Taskkiller weer instaleren. Ik had hetzelfde met Advanced Task Manager.
Thanks.. zit nu sterk te twijfelen of ik JPA ga doen. Maar aan de andere kant bevalt mij de JM9 eigenlijk best wel uitstekend, is gewoon een kwestie van nieuwsgierig zijn en OCRFBillSpaarbank schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 13:06:
[...]
Ik deel jouw ervaring toch niet. Ik draai JPA en deze voelt een stuk sneller aan dan de versie die kalua poste (JP6). Tot op heden ook nog geen FC's gehad en mijn browser is ook nog niet gecrashed. Galerij en dergelijke openen ook een stuk sneller en heb nog niet het gevoel gehad dat ik programma's moet sluiten met de ingebouwde taskmanager.
Mijn contactenlijst mist overigens nog steeds een aantal letters aan de rechter kant.
JM9 heb ik 1 dag gedraaid en toen kwam deze versie uit. Zonder lagfix draait JPA uitstekend tot nu toe.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2010 20:30 ]
Heb je die wood achtergrond als bestandje voor ons? Of zit die standaard in Froyo?Relief2009 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 13:25:
[...]
Ik weet niet wat jij met je mobiel allemaal uitspookt, maar JPA/O draaide hier zonder lag. Ik heb er toch Voodoo erop gezet vanwege het kleurengebruik, geluid en extra snelheid. Zonder voodoo kan je de laatste Froyo's makkelijk gebruiken.
Hebben anderen trouwens ook problemen met Market op JPO? Ik krijg via Wifi bijna niks gedownload, via 3G eerst wel nu ook niet meer?
Ik heb hem gisteren toegepast b(de new dock versie met 5 dock iconen) en hij ziet er gewoon prachtig uit. LauncherPro hoef ik niet meer. Kon ik die widgets van LauncherPro maar meenemen.
[afbeelding]
Verwijderd
Ik gebruik nu YA-OK (Yet Another Optimized Kernel), die ULF, Voodoo sharpness/gamma, de overclock kernel (1.2GHz) en de RAM/Speedmod combineert. Ik heb altijd de no-rfs advanced a=e4 lagfix gebruikt, ik ga nu eens no-rfs overkill e4 proberen. Gewoon omdat het kan.
Tot nu toe is het toestel erg snel. De browser lijkt iets verbeterd te zijn ten opzichte van JP6/JPM. Er treedt nog steeds willekeurig lag op tijdens het zoomen/scrollen op sommige websites, waardoor het een soort diavoorstelling wordt (ongeacht Flash aan/uit), maar dat lijkt nu in elk geval minder vaak. Het RAM-gebruik van de browser wil echter nog steeds wel 'ns onnodig hoog raken (>50-100mb) op sommige websites, en dat is dan zonder Flash...
Die heb ik gedownload en ingesteld vanuit de Zedge app. Dat is een app met een wallpaper & ringtone database.GandalfTheGrey schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:34:
[...]
Heb je die wood achtergrond als bestandje voor ons? Of zit die standaard in Froyo?
Ik heb toen gewoon gezocht op "wood"
Verwijderd
Het is maar wat je gewend bent. Ik heb JPM/JP6 gebruikt waarbij (in het begin) ook iedereen wist te vertellen dat ze heel snel waren.. Ik vond ze echter vanaf het begin al heel traaf aanvoelen tov. JM9 en later vonden vele anderen dat ook... Ik wacht JPA/O dus ook maar even af tot iedereen weer met beide benen op de grond staatRelief2009 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 13:25:
[...]
Ik weet niet wat jij met je mobiel allemaal uitspookt, maar JPA/O draaide hier zonder lag. Ik heb er toch Voodoo erop gezet vanwege het kleurengebruik, geluid en extra snelheid. Zonder voodoo kan je de laatste Froyo's makkelijk gebruiken.
Ik snap overigens niet wat steeds de drang is om te roepen dat ROM's sneller zijn terwijl ze dat soms duidelijk niet zijn. Als de de ROM zelf hebt gemaakt, oké dan kan ik me er iets bij voorstellen.. Maar alle andere gevallen
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 10:18 ]
Ik heb gister ook JPO geflashed, maar daar zit echt een hele vervelende bug in. Bij heel veel invulvelden pakt hij een vanzelf een dubbele hoofdletterVerwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 09:27:
[...]
Het is maar wat je gewent bent. Ik heb JPM/JP6 gebruikt waarbij (in het begin) ook iedereen wist te vertellen dat ze heel snel waren.. Ik vond ze echter vanaf het begin al heel traaf aanvoelen tov. JM9 en later vonden vele anderen dat ook... Ik wacht JPA/O dus ook maar even af tot iedereen weer met beide benen op de grond staat

Verder voelt JPA naar mijn beleving sneller aan. JPO heeft inderdaad toch wel last van lag. JPA heb ik verwijderd omdat het toestel sporadisch niet meer reageert op het touchscreen i.c.m. LauncherPro. Na het unlocken sloeg het toestel vast. Via taakbeheer kill ik LauncherPro en daarna werkte het weer.
Hopen op een aangepaste versie van JPA dan maar...
Dat heb ik ook af en toe met JPA maar zonder LauncherPro. Met de aan/uit knop even het scherm uitzetten en weer aan verhelpt het telkens.BillSpaarbank schreef op maandag 01 november 2010 @ 09:32: JPA heb ik verwijderd omdat het toestel sporadisch niet meer reageert op het touchscreen i.c.m. LauncherPro.
Ik heb me lagfix uitgezet, vervoglens geen restore en toen JPO geflashe zonder repartition en vervogens Androi dingegaan en heb nu JPO met al me apps behouden enzoVerwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 00:59:
net XXJPO geinstalleerd en werkt nu inderdaad lekker rap (voorlopig). En ik kwam van JPM met ULF 0.3 die al prettig reageerde.
Uiteraard kijken hoe die nu na een paar dagen blijft lopen.
Ik krijg altijd een traag opstartende (normale) emailclient. M'n primaire e-mailaccount is daar ingesteld op de exchange-server vd zaak, maar als ik daar een 2e account aan koppel wordt het vaak allemaal weer trager (wel IMAP-accounts, dus ik kan begrijpen dat 't allemaal wat langzamer reageert.....).
Dit is gewoon de laatste versie die uit is gekomen (niet dat dat betekend dat alles er in ook nieuwer is), dus die flash ik dan
SW version XXJPP
Compile date oct 26
compile time 15;55:57
Zou me niet verbazen als JPO dezelfde info geeft
Wat voor voordeel heb je met Voodoo geluid. Is het volume hoger in te stellen?Relief2009 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 13:25:
[...]
Ik heb hem gisteren toegepast (de new dock versie met 5 dock iconen) en hij ziet er gewoon prachtig uit. LauncherPro hoef ik niet meer. Kon ik die widgets van LauncherPro maar meenemen.
[afbeelding]
Ik gebruik zelf JPO met RE-Partition and 512 pit en werkt tot nu toe goed, maar moet alles er nog opzetten. Ik zit te twijfelen om Voodoo erop te zetten omdat ik nieuwsgierig ben wat ze hebben gedaan met Voodoo sound. dus ik hoop even op een reactie van je
De update naar Android 2.2 werd vorige week uitgegeven, maar door een bug in de update is deze door Google weer ingetrokken.
Bij een aantal uploads kon men geen toegang meer verkrijgen tot de Android Market.
Google werkt hard aan een fix, helaas hebben wij geen datum doorgekregen waarop de herstelde update uitkomt.
Houdt u zelf KIES en de verschillende Android websites in de gaten voor een exacte releasedatum.
Samsung Electronics Benelux B.V.
[ Voor 5% gewijzigd door Artuzzo op 01-11-2010 12:19 ]
Kreeg je dit per mail of?Artuzzo schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:11:
Volgens Samsung Benelux ligt het probleem bij Google:
De update naar Android 2.2 werd vorige week uitgegeven, maar door een bug in de update is deze door Google weer ingetrokken.
Bij een aantal uploads kon men geen toegang meer verkrijgen tot de Android Market.
Google werkt hard aan een fix, helaas hebben wij geen datum doorgekregen waarop de herstelde update uitkomt.
Houdt u zelf KIES en de verschillende Android websites in de gaten voor een exacte releasedatum.
Verwijderd
Ik weet niet van wie je dat bericht hebt, maar ik vind het bijzonder vreemd klinken allemaal. Ten eerste heeft Android 2.2 al enkele maanden geleden uitgegeven.. Ook trekt google geen Samsung ROM's terug, dat doet Samsung zelf.Artuzzo schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:11:
Volgens Samsung Benelux ligt het probleem bij Google:
en 2e lijkt het mij stug dat alleen voor de market een complete ROM wordt teruggeroepen.. Market is gewoon een app, dat kan dus eenvoudiger. Ook upload je als normale gebruiker niet naar de Market..
Oftewel het bericht rammelt nogal..
Met 'uploads' wordt volgens mij gewoon een upgrade bedoeld. Bij sommige telefoons die de update hadden ontvangen werkte de market niet meer.Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:31:
[...]
Ik weet niet van wie je dat bericht hebt, maar ik vind het bijzonder vreemd klinken allemaal. Ten eerste heeft Android 2.2 al enkele maanden geleden uitgegeven.. Ook trekt google geen Samsung ROM's terug, dat doet Samsung zelf.
en 2e lijkt het mij stug dat alleen voor de market een complete ROM wordt teruggeroepen.. Market is gewoon een app, dat kan dus eenvoudiger. Ook upload je als normale gebruiker niet naar de Market..
Oftewel het bericht rammelt nogal..
Dit soort helpdesk types werken niet op een helpdesk omdat ze zoveel kennis van zaken hebben. Dan zouden ze waarschijnlijk wel ergens anders werken.

[ Voor 89% gewijzigd door Tiazi op 01-11-2010 18:09 ]

@hieronder
Helemaal mee eens, vind zelf dat de mods best wat strenger zouden mogen modereren. Bovendien zou er eens een keer een goede nederlandse guide geschreven moeten worden, want je kunt wel stellen dat de FP niet helemaal compleet is. Zo wordt er niets gezegd over flashen via recovery of over de drie knoppen combinatie waarvan iedereen eerst moet controleren of hij werkt op zijn telefoon voordat hij uberhaupt begint met flashen.
[ Voor 29% gewijzigd door boaty op 01-11-2010 20:51 ]
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Pfft, dat geklaag in dit topic wordt wel een beetje oud nu hoor. Je zit in het Root, Custom ROM's en Firmware topic. Als je in dit topic alleen komt melden dat Samsung aan het prutsen is is dat offtopic, als je hier komt omdat je zelf ook veel klooit met je telefoon dan heb je die officiele update helemaal niet nodig en kun je een van de vele beta of custom Froyo roms flashen in afwachting van de officiele.Tiazi schreef op maandag 01 november 2010 @ 18:06:
Probleem verplaatsen noemen ze zoiets. Of de schuld in andermans schoenen schuiven. Samsung moet gewoon duidelijk naar buiten brengen wat ze aan het doen zijn. Op deze manier wordt het echt een rommeltje!
Welke heb je gebruikt. ik zelf draai nu jp6 v6.. neem aan dat jij nou v7 draai meer met jpa of jpo.. zijn er verder aan te raden? zoals template, of iets.. lagfixes zitten in deze rom al verwerkt he.. vind het heel makkelijk om via cwm alles in te stellen..boaty schreef op maandag 01 november 2010 @ 18:46:
Sinds vandaag heb ik deze Froyo ROM draaien. Deze ROM is echt bloedsnel. ..............................
[ Voor 23% gewijzigd door boaty op 01-11-2010 21:40 ]
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Had net JPA gedownload.. even JPO kiezen dan.. wat ik niet begrijp is een backup maken van efs.. datlukt mij elke keer niet.. als ik via adb doe dan geeft hij iets aan dat het niet kan..(heb het nu niet meer geprobeerd hoor.. maar natuurlijk wel voordat ik v6 flashte)boaty schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:37:
Ja ik draai inderdaad v7. De JPO versie omdat de JPA versie een bug heeft waardoor het instellingen menu engels blijft. Bovendien schijnt de browser iets sneller te zijn. Btw template is geen rom maar een deel van de rom dat je niet nodig hebt als je bouter weet wat het is.
Verwijderd
Heb je ook v6 gehad hiervoor? Zijn er veel verschillen met v7? Ik heb namelijk nu v6 draaien, en ben er op zich best tevreden mee, tenzij er natuurlijk grote verbeteringen in v7 merkbaar zijn.boaty schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:37:
Ja ik draai inderdaad v7. De JPO versie omdat de JPA versie een bug heeft waardoor het instellingen menu engels blijft. Bovendien schijnt de browser iets sneller te zijn. Btw template is geen rom maar een deel van de rom dat je niet nodig hebt als je bouter weet wat het is.
Ik heb ook een batterij widget (powertime) ook heb ik het thema van doc.. nu zie ik dat de pt widget het batterij niveau aan geeft.. en het batterij icoontje in de status balk de batterij schaal.. dit komt dus niet overeen.. niveau is nu 91 % terwijl de schaal nog op 100 staat..boaty schreef op maandag 01 november 2010 @ 22:21:
Een halve dag ofzo, heb het idee dat hij sneller is, en dat het accu gebruik lager is van XXJPO. Maar vind het lastig om dat met zekerheid te zeggen
Verwijderd
Dat klopt, het icoontje in de statusbalk heeft maar een stuk of 6 standen. Volgens mij zie je pas onder de 90% dat er een stukje af gaat. Als het goed is zit er in het thema van doc_kalpik ook een andere statusbar met een andere betterijnotificatie (een rondje met een percentage erin) deze klopt wel en ik vind hem ook veel mooier!thommy86 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 11:19:
[...]
Ik heb ook een batterij widget (powertime) ook heb ik het thema van doc.. nu zie ik dat de pt widget het batterij niveau aan geeft.. en het batterij icoontje in de status balk de batterij schaal.. dit komt dus niet overeen.. niveau is nu 91 % terwijl de schaal nog op 100 staat..
Waar kan ik die aan passenVerwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:14:
[...]
Dat klopt, het icoontje in de statusbalk heeft maar een stuk of 6 standen. Volgens mij zie je pas onder de 90% dat er een stukje af gaat. Als het goed is zit er in het thema van doc_kalpik ook een andere statusbar met een andere betterijnotificatie (een rondje met een percentage erin) deze klopt wel en ik vind hem ook veel mooier!
Hij geeft nu namelijk 80 (widget) - 100(icon) aan
[ Voor 5% gewijzigd door thommy86 op 02-11-2010 12:42 ]
Dit ziet er kei goed uit.boaty schreef op maandag 01 november 2010 @ 18:46:
Sinds vandaag heb ik deze Froyo ROM draaien. Deze ROM is echt bloedsnel. Zeker als je daar ook nog eens een lagfix overheen draai. Ik draai op het moment naar uiterste tevredenheid alle partities behalve /system als ext4. Deze ROM kun je zonder base rom via een recovery als ClockWork Mod recovery installeren. Daarnaast heb ik het AOSP lockscreen draaien met een extended power menu en custom icons. Dat ziet er dan ongeveer zo uit:
[afbeelding][afbeelding]
@hieronder
Helemaal mee eens, vind zelf dat de mods best wat strenger zouden mogen modereren. Bovendien zou er eens een keer een goede nederlandse guide geschreven moeten worden, want je kunt wel stellen dat de FP niet helemaal compleet is. Zo wordt er niets gezegd over flashen via recovery of over de drie knoppen combinatie waarvan iedereen eerst moet controleren of hij werkt op zijn telefoon voordat hij uberhaupt begint met flashen.
Heb 2 weken geleden de kalua JP6 versie geinstalleerd. Hier zat een klein stukje tekst bij hoe dit uit te voeren. Dit werkte perfect. Ben wel geen leek, maar een beetje houvast was wel prettig. Er stond bijvoorbeeld goed uitgelegd wat er waar in odin moest worden ingevuld.
Nu ik deze screens zie, zou ik die ook graag willen.
Wie van de cracks wil even noteren hoe ik deze ROM installeer
welke lag fix
ClockWork Mod
AOSP lockscreen draaien met een extended power menu en custom icons
Ik weet zeker dat er veel tweakers je dankbaar zijn.
Kijk alleen maar naar het feit hoeveel tweakers gebruik hebben gemaakt van de Kalua versie, temeer ook om zijn goede uitleg. Er zijn hier heel veel volgers, lezers die wel willen maar een beetje houvast nodig hebben.
Alvast bedankt
Erik
Volgens mij licht dat aan thema van doc. Ik heb er zelf een gemaakt via http://circle.glx.nl/thommy86 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:41:
[...]
Waar kan ik die aan passen
Hij geeft nu namelijk 80 (widget) - 100(icon) aan
je moet alleen wel ff deze stap uitvoeren want dit bestand moet je uploaden naar de site:
'Extract the file "framework-res.apk" from the "system/framework" folder inside the theme template zip you downloaded.'
En als je dan klaar bent flashen via CWM en dan moet ie het wel goed doen
-------------------------------------------------------------
@deblauwesigaar:
1. Als je een lagfix heb geinstalleerd dan moet je die disablen (kijk bij de maker van de betreffende fix hoe je dat moet doen).
2. Zorg dat je 2e recovery hebt (kan je zien door te booten in recovery (volume up+home button+power) zo niet installeer dan deze CF-Root waar 2e recovery bij in zit begrepen (dit doe je via odin) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=788108 (bij Instructions (long) in de 1e post van dat topic staat makkelijk geschreven hoe je deze installeerd en staat ook de download link).
3. Download een van de roms uit dit topic http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=817703 ik zelf gebruik XXJPO V7.0.1.
4. Download clockwork recovery http://koush.tandtgaming....kwork-2.5.1.2-galaxys.zip.
5. Clockwork recovery moet je hernoemen naar update.zip.
6. Zet de rom en clockwork recovery op je interne SD-card.
7. Zorg dat als je nog een lagfix aan hebt staan dat je deze uitzet.
8. Reboot naar recovery modes en klik de 'apply update.zip'. Clockwork recovery wont nu geinstalleerd (je moet dan waarschijnlijk 2x die update doen voordat je in het clockwork menu komt.
9. Als je dan in clockwork bent, ga je naar 'install zip from sdcard' (gebruik de terug toets om te selecteren) en dan selecteer je de rom die op je interne sdcard staat.
10. De rom wordt dan geinstalleerd en duurt een paar minuutjes en je ziet wat vage tekens over je scherm gaan. Als hij klaar is met installeren klik je op back en dan reboot phone.
11. Als hij weer opgestart is dan klik je hem weer uit en boot je weer in recovery stand. Ga naar 'Advanced ULK features' en klik dan op 'Lagfix options' en selecteer welke lagfix je wilt gebruiken. Ik zelf gebruik NO-RFS advanced EXT4 omdat de maker van de rom zegt dat andere eventueel data verlies kunnen geven.
12. Als je de fix hebt geselecteerd klik je 2x op back en dan reboot phone. Daarna heb ik geselecteerd Yes, with factory reset and with backup. Dan gaat ie rebooten en de fix installeren en ben je klaar.
Als laatste kan je nog wat thema's toevoegen die in het topic van de maker van de rom staan dit doe je ook met CWM.
AOSP lockscreen draaien met een extended power menu en custom icons:
Download de file uit het topic en plaats het op je interne sd card en installeer hem hetzelfde als hoe je de rom hebt geinstalleerd, reboot en klaar
[ Voor 68% gewijzigd door bryan1988 op 02-11-2010 15:35 ]
Verwijderd
Ik heb eindelijk besloten om van JM9 naar JPO te gaan en heb deze nieuwe versie geflashed. Vervolgens de speedmod eroverheen gezet. Vervolgens wilde ik Titanium backup terugzetten, maar tot mijn ERG grote schrik is nu mijn interne SD card gewiped (&^%&^#E!@&@#%^&)!!
Dus waarschuwing.. Maak ook een backup van je interne SD (de mijne was enkele weken oud
@ Hieronder, ik vermoed dat het inderdaad aan de speedmod ligt.. Ik kan me niet voor de geest halen dat ik "format internal sdcard" heb geselecteerd. Ik heb vanuit de speedmod recovery de voodoo geactiveerd (en bedenk me nu dat hij een Nandroid heeft gemaakt! ff kijken)...
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2010 13:27 ]
Dit had ik al eens eerder gezien ja.. in de tread van dit thema.. dat wordt dus een nieuwe maken..bryan1988 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:05:
[...]
Volgens mij licht dat aan thema van doc. Ik heb er zelf een gemaakt via http://circle.glx.nl/
je moet alleen wel ff deze stap uitvoeren want dit bestand moet je uploaden naar de site:
'Extract the file "framework-res.apk" from the "system/framework" folder inside the theme template zip you downloaded.'
Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:15:
Hmmmmm... Erg minder!!
Ik heb eindelijk besloten om van JM9 naar JPO te gaan en heb deze nieuwe versie geflashed. Vervolgens de speedmod eroverheen gezet. Vervolgens wilde ik Titanium backup terugzetten, maar tot mijn ERG grote schrik is nu mijn interne SD card gewiped (&^%&^#E!@&@#%^&)!!
Dus waarschuwing.. Maak ook een backup van je interne SD (de mijne was enkele weken oud)

Download de file uit het topic en plaats het op je interne sd card en installeer hem hetzelfde als hoe je de rom hebt geinstalleerd, alleen nu klik je neit de rom aan maar de het thema. Reboot en klaar.benbaba schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:37:
Ik heb gebruik nu zelf XXJPO_v7.0.1 werkt als een trein moet ik zeggen. Alleen wil nu ook JPO_V7_Doc_Dena_Theme gebruiken kan iemand mij uitleggen hoe ik deze theme kan gebruiken/installeren?
[ Voor 5% gewijzigd door bryan1988 op 02-11-2010 13:41 ]
Verwijderd
Wat een geweldige rom!!!!boaty schreef op maandag 01 november 2010 @ 18:46:
Sinds vandaag heb ik deze Froyo ROM draaien. Deze ROM is echt bloedsnel. Zeker als je daar ook nog eens een lagfix overheen draai. Ik draai op het moment naar uiterste tevredenheid alle partities behalve /system als ext4. Deze ROM kun je zonder base rom via een recovery als ClockWork Mod recovery installeren. Daarnaast heb ik het AOSP lockscreen draaien met een extended power menu en custom icons. Dat ziet er dan ongeveer zo uit:
[afbeelding][afbeelding]
@hieronder
Snel, alles werkt direct! Ik kom van JPM+Voodoo Pre 5.
Netjes de stapjes gevolgd en 0 problemen. Ge-wel-dig!
Hoefde ook geen APN gegevens o.i.d. in te vullen.
Happy!
Installation abort..
Dit is wat ik krijg als ik het Dena thema wil installeren.. gister gewoon het doc thema geinstalleerd, dat ging prima.. deze werkt niet.. doe ik iets verkeerds of is het thema niet goed?
Een zeer heldere en duidelijk uiteenzetting. Heb het 3x gelezen en heb het idee dat dit moet lukken.bryan1988 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:05:
[...]
Volgens mij licht dat aan thema van doc. Ik heb er zelf een gemaakt via http://circle.glx.nl/
-------------------------------------------------------------
@deblauwesigaar:
1. Als je een lagfix heb geinstalleerd dan moet je die disablen (kijk bij de maker van de betreffende fix hoe je dat moet doen)
2. Zorg dat je 2e recovery hebt (kan je zien door te booten in recovery (volume up+home button+power) zo niet installeer dan deze CF-Root waar 2e recovery bij in zit begrepen (dit doe je via odin) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=788108 (bij Instructions (long) in de 1e post van dat topic staat makkelijk geschreven hoe je deze installeerd)
3. Download een van de roms uit dit topic http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=817703 ik zelf gebruik XXJPO V7.0.1
4. Download clockwork recovery http://koush.tandtgaming....kwork-2.5.1.2-galaxys.zip
5. Clockwork recovery moet je hernoemen naar update.zip
6. Zet de rom en clockwork recovery op je interne SD-card
7. Zorg dat als je nog een lagfix aan hebt staan dat je deze uitzet
8. Reboot naar recovery modes en klik de 'apply update.zip'. Clockwork recovery wont nu geinstalleerd (je moet het waarschijnlijk 2x die update doen voordat je in het clockwork menu komt.
9. Als je dan in clockwork ga je naar 'install zip from sdcard' (gebruik de terug toets om te selecteren) en dan selecteer je de rom die op je interne sdcard staat
10. De rom wordt dan geinstalleerd en duurt een paar minuutjes en je ziet wat vage tekens over je scherm gaan. Als hij klaar is met installeren klik je op back en dan reboot phone.
11. Als hij weer opgestart is dan klik je hem weer uit en boot je weer in recovery stand. Ga naar 'Advanced ULK features' en klik dan op 'Lagfix options' en selecteer welke lagfix je wilt gebruiken. Ik zelf gebruik NO-RFS advanced EXT4 omdat de maker van de rom zegt dat andere eventueel data verlies kunnen geven.
12. Als je de fix hebt geselecteerd klik je 2x op back en dan reboot phone. Daarna heb ik geselecteerd Yes, with factory reset and without backup. Dan gaat ie rebooten en de fix installeren en ben je klaar.
Als laatste kan je nog wat thema's toevoegen die in het topic van de maker van de rom staan
AOSP lockscreen draaien met een extended power menu en custom icons:
Download de file uit het topic en plaats het op je interne sd card en installeer hem hetzelfde als hoe je de rom hebt geinstalleerd, reboot en klaar
Reuze bedankt ook namens de andere volgers, die zeker aanwezig zijn.
Nog 1 vraag. Toen ik geflasht heb naar froyo2.2 (versie Kalua) met OdinV1 was ik alle applicaties en contacten kwijt.
Ben ik die nu ook weer kwijt ? Het is best veel werk om alle applicaties er weer op te zetten.
Gr,
Erik
Op V7 deed hij het wel bij mij, maar zaten er een paar foutjes in. Waaronder dat de batterij alleen 100-80-60-etc. aangaf en wat foutjes met text die niet in de pop-ups pasten. Heb nu V7.0.1 draaien met XXJPO_AOSP_lockscreen_extented_power_menu en een battery mod. Ik zou zeggen download zip opnieuw misschien dat dat werkt.thommy86 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:30:
Cant open /mnt/sdcard/JPO_V7_Doc_Dena_Theme.zip (bad)
Installation abort..
Dit is wat ik krijg als ik het Dena thema wil installeren.. gister gewoon het doc thema geinstalleerd, dat ging prima.. deze werkt niet.. doe ik iets verkeerds of is het thema niet goed?
--------------------------------
@Deblauwesigaar:
Als je factory reset doet ben je inderdaad alles kwijt dus back-up maken voordat je de rom gaat installeren. Volgens mij kan dat met titanium back up of iets dergelijks? Gebruik het zelf nooit maar zal vast te vinden zijn met wat google of GoT zoek werk hoe je een back up maakt.
[ Voor 26% gewijzigd door bryan1988 op 02-11-2010 15:31 ]
Verwijderd
Heb nu nog een map voodoo staan met disable lagfix map erin, maar ik draai (denk ik) die lagfix uit de clockwork mod (universal lagfix). Kan ik dus die voodoo map verwijderen?
En XXJPO V7.0.1 heeft default AWD launcher draaien, maar ik heb liever LP.
Nu heb ik LP gewoon geïnstalleerd en die gebruik ik, maar kan ik AWD ook verwijderen uit deze rom?
Voodoo map kan je gewoon verwijderen ja.. bij v7 zit ook LP.. ik draai zelf liever ADW.. vind dat scroll menu niet mooi.. heb je niet perongeluk adw als standaard gezet?Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 15:00:
Nu ik XXJPO V7.0.1 heb draaien toch paar vraagjes;
Heb nu nog een map voodoo staan met disable lagfix map erin, maar ik draai (denk ik) die lagfix uit de clockwork mod (universal lagfix). Kan ik dus die voodoo map verwijderen?
En XXJPO V7.0.1 heeft default AWD launcher draaien, maar ik heb liever LP.
Nu heb ik LP gewoon geïnstalleerd en die gebruik ik, maar kan ik AWD ook verwijderen uit deze rom?
Ik draai nu ook V7 met de theme van Doc.. (en XXJPO_AOSP_lockscreen_extented_power_menu) bat icon moet wel worden aangepast ja.. maar mij lijkt het thema van dena wel mooi.. maar daar krijg ik juist die error.. opnieuw gedowload.. ga het zo nog een keer proberenbryan1988 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:52:
[...]
Op V7 deed hij het wel bij mij, maar zaten er een paar foutjes in. Waaronder dat de batterij alleen 100-80-60-etc. aangaf en wat foutjes met text die niet in de pop-ups pasten. Heb nu V7.0.1 draaien met XXJPO_AOSP_lockscreen_extented_power_menu en een battery mod. Ik zou zeggen download zip opnieuw misschien dat dat werkt.
Verwijderd
LP zit er niet bij hoor....thommy86 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 15:07:
[...]
Voodoo map kan je gewoon verwijderen ja.. bij v7 zit ook LP.. ik draai zelf liever ADW.. vind dat scroll menu niet mooi.. heb je niet perongeluk adw als standaard gezet?
LP zit er bij mij ook gewoon bij trouwens.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld om je telefoon te tweaken, niet als helpdesk. Toon inzet voor je post, of je post wordt verwijderd.