[Samsung Galaxy S] Rooten, Custom ROM's & Firmware Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 38 Laatste
Acties:
  • 284.099 views

Verwijderd

Froyo verzet naar 15 October staat er op xda

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
Vind dit eigenlijk beetje tegenvallen van Samsung, achja bevestigd alleen maar wat ander users zeiden over de support van Samsung mbt updates van telefoons. Begin een klein beetje spijt te krijgen dat ik een SGS heb gehaald. Awesome specs etc... maar niet al te spreken over de software supports.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
Hier ook mensen last van een korte accuduur..
Ik dus met JM8+voodoo4.. bij het avond eten piept me batterij al..
ik heb dan de hele dag gewerkt.. en dus niet eens met de foon kunnen spelen..

op xda is er een tread over.. alleen staat daar nog niet veel in.
http://forum.xda-develope...1267&posted=1#post8261267

Verwijderd

An1mA schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:12:
Vind dit eigenlijk beetje tegenvallen van Samsung, achja bevestigd alleen maar wat ander users zeiden over de support van Samsung mbt updates van telefoons. Begin een klein beetje spijt te krijgen dat ik een SGS heb gehaald. Awesome specs etc... maar niet al te spreken over de software supports.
IDD!
alles is geweldig aan te phone!
Maar de software update en froyo is niet al te geweldig elke keer!
heb zondag de lagfix eraf gegooid voor froyo en nou is het weer verzet.
En begin er ook ziek van de worden van de lag problemen!

Met iphone is het makkelijker updaten!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:03

HellBeast

Oh My GoT!

Het is maar een paar weken verzet, geen paar maanden. Ik wil best nog ietsje langer wachten als dat de release beter of stabieler maakt. Samsung heeft inderdaad geen goede reputatie wat updates betreft, maar dit is wel hun smartphone paradepaardje en die zullen ze heus wel goed verzorgen!

Beauty is in the eye of the beerholder

• breinstein
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-06-2011
Het lijkt er beetje op dat de xxjph de froyorelease zou worden die op 23 september gepland stond, maar dat ze door de vele kritiek die er is geuit op de JPH firmware hebben besloten om de ontwikkeling nog ff door te zetten .. Pure speculatie , maar toch ...

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:47:
IDD!
alles is geweldig aan te phone!
Maar de software update en froyo is niet al te geweldig elke keer!
heb zondag de lagfix eraf gegooid voor froyo en nou is het weer verzet.
En begin er ook ziek van de worden van de lag problemen!

Met iphone is het makkelijker updaten!
Welke onofficiële updates/fixes heb jij dan gemakkelijk op je iPhone geïnstalleerd?

• thommy86
breinstein schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:05:
Het lijkt er beetje op dat de xxjph de froyorelease zou worden die op 23 september gepland stond, maar dat ze door de vele kritiek die er is geuit op de JPH firmware hebben besloten om de ontwikkeling nog ff door te zetten .. Pure speculatie , maar toch ...
inderdaad speculaties.. maar ik denk dat er toch wel een kern van waarheid in zit.. er is na mijn weten nog geen goeie froyo release (beta) geweest.. ik denk dat samsung toch het zekere voor het onzekere neemt en hier een goeie stabiele versie neer wilt zetten.

@bhola,

waarom gooi je dat eraf als er nog niet eens iets is.. gooi jij je schoenen ook weg omdat je volgende week nieuwe gaat halen? :+ nee ff geinen.. maar wacht gewoon rustig af.. als de release komt heb je toch nog alle tijd om je foon rustig klaar te maken.

Verwijderd

An1mA schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:12:
:? Ten eerste stikt het van de leaks waaruit blijkt dat Samsung toch echt wel druk bezig is. Verder vraag ik me af wat er zo interessant is aan 2.2. waardoor 2.1 vrijwel nutteloos wordt verklaard.. Ik ben persoonlijk erg blij met mijn SGS en mis niets bijzonders tov. 2.2.

Hiervoor een HTC hero gehad die van 1.5(!!) naar 2.1 moest, daarop hebben we meer dan 3/4 jaar moeten wachten, dus een maandje uitstel is nog helemaal niets vergeleken bij HTC praktijken.. Alle nieuwe apps werkten niet meer op 1.5 en dan is het wél echt spijt hebben dat je nog op 1.5 zit...

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

+1 voor bovenstaande post. Op de lag na in 2.1 snap ik waarom menigeen door wil naar 2.2. Goed, je loopt 'achter' maar er bestaan ergere dingen op de wereld een update die wordt uitgesteld.

Menigeen app werkt op 2.1. Zouden we nog op 1.5 zitten, dan had ik net als us1111 anders tegen de situatie aangekeken. En ook ik ben benieuwd wat Froyo voor de Galaxy S met zich mee gaat brengen maar Eclair doet hier prima zijn werk.

Verwijderd

thommy86 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:46:
[...]

@bhola,

waarom gooi je dat eraf als er nog niet eens iets is.. gooi jij je schoenen ook weg omdat je volgende week nieuwe gaat halen? :+ nee ff geinen.. maar wacht gewoon rustig af.. als de release komt heb je toch nog alle tijd om je foon rustig klaar te maken.
Ja, wachten doe ik wel.
Maar ik neem wel aan dat Samsung met goeie officiele updates uitkomt
Bij die i900 was het ook gewoon paar update's en daarna niks meer.
Maarja hopelijk komt die gauw!;)
maar JM8 zijn toch geen officiele?

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 10:10
Ik heb hiervoor ook een Hero gehad en heb precies dezelfde ervaring. Volgens mij mogen we al lang blij zijn dat uit de leaks blijkt dat Samsung hard aan het werk is. Het lijkt erop dat ze aan het leren zijn dat een toestel ook na dat het op de markt is gezet support nodig heeft. In het verleden heeft het daar bij Samsung vaak aan ontbroken. Ik zou zeggen mensen heb geduld. Die update komt er echt wel. Het kan echter even duren, maar we willen allemaal een goede ROM hebben en dat kost nu eenmaal tijd. Ze kunnen nu ook eerder een ROM releasen met bugs, maar is dat wat we willen?

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 08:21

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:33:
Heb net Voodoo4 geïnstalleerd m.b.v. het reboot recovery tooltje, bij mij werkte de drie knop methode helaas niet. Al met al duurde het een paar minuutjes. Het resultaat is een supersnelle telefoon!

Ik vroeg me alleen wat af. Als je een externe microSD koopt is deze toch meestal FAT23 geformatteerd. Zou het snelheidswinst opleveren om het kaartje ook ext4 te formatteren? Of maak ik hier nu een denkfout.
De "3-button-functie" is ook te herstellen met een update.zip handeling; volg gewoon deze handleiding en dan kan je naar hartenlust experimenteren met je SGS:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=785201

Ik kan in ieder geval bevestigend at het werkt op een stock ROM, geroot, buttonfix toegepast, voodoo4 eroverheen. draait als een zonnetje!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Geef mij maar een stabiele froyo, ipv een gehaaste versie. Er wordt aan gewerkt, het is alleen met 3 weken vertraagd. Ik zie helemaal geen Spica praktijken :)

Verwijderd

Is het verstandig om naar JM8 te flashen? Anders wil ik dat vanavond denk ik wel gaan doen!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:21
Ik draai nog steeds naar volle tevredenheid, de gewone standaard versie, zoals ik hem gekregen in Juli (via KPN). Ook heb ik 0,0 problemen met Kies overigens. Gewoon alles netjes standaard. En ja, heeel soms werkt de GPS niet. Alsof hij niet start. Daarna even keer opnieuw uit en aanzetten via zo een powerwidget, is 2 seconden werk, en daarna doet ie het wel.

Ook geen batterij problemen, door allelei fixes enzo. Dus geen reden om te klagen, en als evt Android 2.2. uitkomt, zal ik het vast wel updaten, maar nu dus totaal geen behoefte aan allerlei gepiel.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08 21:46
HellBeast schreef op woensdag 22 september 2010 @ 12:00:
Het is maar een paar weken verzet, geen paar maanden. Ik wil best nog ietsje langer wachten als dat de release beter of stabieler maakt. Samsung heeft inderdaad geen goede reputatie wat updates betreft, maar dit is wel hun smartphone paradepaardje en die zullen ze heus wel goed verzorgen!
het zal allemaal wel maar dam wat een k.....t streek ik heb de telefoon met de oorspronkelijke firmware en alle verbeteringen die er na zijn gemaakt komen nooit officieel vrij. why not? Samsung moet nu toch echt wel weten dat er veel klachten over zijn maar er iets aan gaan doen ho maar.
Ik ben nog steeds blij met mijn telefoon maar ik wou dat hij van nokia was, via pc suite een backup maken en met een druk op de knop is je firmware weer up to date is toch niet zo moeilijk. Nergens heb ik ook maar iets gezien dat samsung zich hier wat van aan trekt, je hebt hem toch al gekocht en zoek het dan maar uit.

• thommy86
edtims schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:31:
[...]

het zal allemaal wel maar dam wat een k.....t streek ik heb de telefoon met de oorspronkelijke firmware en alle verbeteringen die er na zijn gemaakt komen nooit officieel vrij. why not? Samsung moet nu toch echt wel weten dat er veel klachten over zijn maar er iets aan gaan doen ho maar.
Ik ben nog steeds blij met mijn telefoon maar ik wou dat hij van nokia was, via pc suite een backup maken en met een druk op de knop is je firmware weer up to date is toch niet zo moeilijk. Nergens heb ik ook maar iets gezien dat samsung zich hier wat van aan trekt, je hebt hem toch al gekocht en zoek het dan maar uit.
Dit is echt grote onzin.. een nokia moet zijn software toch ook beschikbaar stellen.. hoelang kon je wachten op een N97 update.. ligt ook nog aan je productcode :? waar denk je dat alle firmwares vandaan komen.. beta versies? maar als jij denkt dat samsung niks doet ben je mooi een :+

• edtims
thommy86 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:35:
[...]

Dit is echt grote onzin.. een nokia moet zijn software toch ook beschikbaar stellen.. hoelang kon je wachten op een N97 update.. ligt ook nog aan je productcode :? waar denk je dat alle firmwares vandaan komen.. beta versies? maar als jij denkt dat samsung niks doet ben je mooi een :+
Nokia geeft af en toe tenminste een update (voor mijn n70 wel) bij samsung nooit, ok deze update zal wel komen omdat het een nieuw besturing software is van google maar hun eigen verbeteringen van de firmware komen nooit vrij. Hiervoor een samsung f480 gehad en die heb ik zelf maar geflasht anders had ik 2 jaar met een hele langzame telefoon gezeten.
Begrijp me goed dit is de beste telefoon die ik ooit heb gehad maar de service die samsung geeft is om te huilen.
En we mogen hier zeggen wat we vinden zonder dat iemand je dan voor clown uitmaakt

• Relief2009
edtims schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:45:
[...]

Nokia geeft af en toe tenminste een update (voor mijn n70 wel) bij samsung nooit, ok deze update zal wel komen omdat het een nieuw besturing software is van google maar hun eigen verbeteringen van de firmware komen nooit vrij. Hiervoor een samsung f480 gehad en die heb ik zelf maar geflasht anders had ik 2 jaar met een hele langzame telefoon gezeten.
Begrijp me goed dit is de beste telefoon die ik ooit heb gehad maar de service die samsung geeft is om te huilen.
En we mogen hier zeggen wat we vinden zonder dat iemand je dan voor clown uitmaakt
Samsung geeft haar updates sowieso niet OTA. Dus vind je het gek dat je geen update krijgt?

Verder heeft Samsung haar strategie verandert en Android als haar belangrijkste OS genomen. Ze moeten wel ondersteunen, anders raken ze klanten kwijt.

Het gaat erom dat jij niet inziet dat ze er wel degelijk wat aandoen, maar dat andere oplossingen gewoon samen met Froyo worden uitgeleverd. Er is tevens een tusentijdse update geweest waarin veel problemen zijn opgelost (JM2). Dat jij weigert Kies te gebruiken, wil niet zeggen dat ze geen updates aanbieden. Tevens het weigeren in te zien dat er wel degelijk een Froyo eraan komt, maakt jou idd een zeikerige clown.

Tevens ik heb ook ervaring met NOkia en geloof me het duurt vaak maanden voordat je een fatsoenlijke update krijgt die bepaalde problemen oplost.

• Relief2009
T-Mobile UK zegt dat Froyo eind deze maand eraan komt? Tegenstrijdige berichten dus :)

• edtims
Ik wil juist alleen maar via kies en geloof me ik kijk regelmatig en er is geen update geweest via kies maar goed we denken er anders over

• Relief2009
edtims schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:56:
Ik wil juist alleen maar via kies en geloof me ik kijk regelmatig en er is geen update geweest via kies maar goed we denken er anders over
Misschien heb jij al JM2? Velen met JF3 hebben een update-mogelijkheid naar JM2 gehad. Dat jij dat niet hebt, wil niet zeggen dat niemand het heeft gehad.

Ik verwachtte een inhoudelijke reactie, maar hopelijk zie je in dat al dat wantrouwen nergens voor nodig is.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:58

KneoK

Not in a million lightyears

DaMarcus schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:20:
+1 voor bovenstaande post. Op de lag na in 2.1 snap ik waarom menigeen door wil naar 2.2. Goed, je loopt 'achter' maar er bestaan ergere dingen op de wereld een update die wordt uitgesteld.

Menigeen app werkt op 2.1. Zouden we nog op 1.5 zitten, dan had ik net als us1111 anders tegen de situatie aangekeken. En ook ik ben benieuwd wat Froyo voor de Galaxy S met zich mee gaat brengen maar Eclair doet hier prima zijn werk.
++1 dan maar :)

Flash support is eigenlijk het enige wat er voor mij echt toe gaat doen (en dan nog zal dat neerkomen op wat Dumpert filmpjes kijken). De JIT compiler is natuurlijk mooi maar wat ik er van begrepen heb sowieso niet geweldig geoptimaliseerd voor de cpu in de i9000 en daarnaast zorgt dat op het moment alleen voor een hogere Quadrant score, er zijn op het moment nog maar weinig apps en games die echt gebruik maken van de power die de huidige Android toestellen hebben, da's niet Samsung specifiek maar ook je HTC of Droid wordt gewoon nog lang niet tot het uiterste gepushed.

Voor de mensen die er last van hebben is een gps fix een vereiste en voor de mensen die niet willen rommelen met de telefoon is een goeie lagfix een vereiste, voor de rest is Froyo echt niet de heilige graal die de i9000 naar een nieuw niveau tilt. En naar mijn mening is de i9000 sowieso al van een heel ander niveau dan de vorige generatie Androids.

Klagen dat Samsung traag is met updates is naar mijn mening ook slap gelul. Ja, de officiele build van Froyo laat nog even op zich wachten maar wekelijks komen er nieuwe builds uit van Froyo firmwares en zelfs komt er zo nu en dan nog een Eclair build uit. Heel veel van die builds hebben echt wel wat toegevoegd ten opzichte van vorige builds en zeker ten opzichte van de originele JF3. Ik lees niet zo heel veel over HTC en Motorola bijvoorbeeld, maar volgens mij kun je daar niet elke week een andere firmware proberen, van Apple hoef je dat sowieso niet te verwachten.

Alle apps draaien op Eclair en met de snelheid van cpu en gpu kun je elk spel uit de Market draaien. Zit je op standaard firmware en wil je meer uit je toestel halen, lees je dan gewoon even in en binnen het uur flash, root en lagfix je alsof je nooit anders gedaan hebt. Volgens mij zitten we nog steeds op Tweakers.

• edtims
ja ja op tweakers en nee dat ben/was ik niet
Dat jullie alles zelf kunnen is prachtig( ik inmiddels ook) maar de firmware waar jullie het over hebben zijn voor de gewone consument niet beschikbaar. En daar gaat mij om. Ik heb mijn gsm ook geroot en ik gebruik een lagfix maar zeg niet dat het makkelijk is. Al maanden lees ik mee op dit forum en kan dus al veel zelf en weet veel over de telefoon maar ik ben niet echt een techneut en het is een heel gedoe, wat ik overigens wel leuk vind dus ik red me wel.
Ik zoek geen ruzie en zeg alleen maar hoe ik de dingen zien en dat froyo komt dat weet ik maar samsung is daar toch niet erg duidelijk in

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03
KneoK schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:24:
[...]

++1 dan maar :)

Flash support is eigenlijk het enige wat er voor mij echt toe gaat doen (en dan nog zal dat neerkomen op wat Dumpert filmpjes kijken). De JIT compiler is natuurlijk mooi maar wat ik er van begrepen heb sowieso niet geweldig geoptimaliseerd voor de cpu in de i9000 en daarnaast zorgt dat op het moment alleen voor een hogere Quadrant score, er zijn op het moment nog maar weinig apps en games die echt gebruik maken van de power die de huidige Android toestellen hebben, da's niet Samsung specifiek maar ook je HTC of Droid wordt gewoon nog lang niet tot het uiterste gepushed.

Voor de mensen die er last van hebben is een gps fix een vereiste en voor de mensen die niet willen rommelen met de telefoon is een goeie lagfix een vereiste, voor de rest is Froyo echt niet de heilige graal die de i9000 naar een nieuw niveau tilt. En naar mijn mening is de i9000 sowieso al van een heel ander niveau dan de vorige generatie Androids.

Klagen dat Samsung traag is met updates is naar mijn mening ook slap gelul. Ja, de officiele build van Froyo laat nog even op zich wachten maar wekelijks komen er nieuwe builds uit van Froyo firmwares en zelfs komt er zo nu en dan nog een Eclair build uit. Heel veel van die builds hebben echt wel wat toegevoegd ten opzichte van vorige builds en zeker ten opzichte van de originele JF3. Ik lees niet zo heel veel over HTC en Motorola bijvoorbeeld, maar volgens mij kun je daar niet elke week een andere firmware proberen, van Apple hoef je dat sowieso niet te verwachten.

Alle apps draaien op Eclair en met de snelheid van cpu en gpu kun je elk spel uit de Market draaien. Zit je op standaard firmware en wil je meer uit je toestel halen, lees je dan gewoon even in en binnen het uur flash, root en lagfix je alsof je nooit anders gedaan hebt. Volgens mij zitten we nog steeds op Tweakers.
Idd..wat een lusters die spijt hebben van de GS alleen op de software update's. Onzin. JPH met root en lagfix werkt gewoon goed. Denk niet dat de RTM froyo meer toegevoegde waarde bezit als froyo zijnde.
De GS is hardwarematig erg goed en op lange termijn genoeg potentie. Een van weinige "open source" andriod machine's momenteel. Valt nog genoeg te ontwikkelen voor dit platform.. ;)

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

edtims schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:48:
ja ja op tweakers en nee dat ben/was ik niet
Dat jullie alles zelf kunnen is prachtig( ik inmiddels ook) maar de firmware waar jullie het over hebben zijn voor de gewone consument niet beschikbaar. En daar gaat mij om. Ik heb mijn gsm ook geroot and ik gebruik een lagfix maar zeg niet dat het makkelijk is. Al maanden lees ik mee op dit forum en kan dus al veel zelf en weet veel over de telefoon maar ik ben niet echt een techneut en het is een heel gedoe, wat ik overigens wel leuk vind dus ik red me wel.
Ik zoek geen ruzie en zeg alleen maar hoe ik de dingen zien en dat froyo komt dat weet ik maar samsung is daar toch niet erg duidelijk in
Samsung hoeft daar ook niet duidelijk in te zijn, het toestel werkt perfect (op de lag na, oké maar die kan je ook zonder tweaker kennis verhelpen). Vertel dan eens waarom je zo zit te wachten op Froyo.. Wat mis je in 2.1 waar je niet op kan wachten en waarom is samsung zo veplicht om op korte termijneen 2.2 update uit te brengen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2010 17:59 ]

• kwiebus
  • Laatst online: 22:58
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:58:
[...]

Samsung hoeft daar ook niet duidelijk in te zijn, het toestel werkt perfect (op de lag na, oké maar die kan je ook zonder tweaker kennis verhelpen).
Heb je ooit daadwerkelijk de GPS proberen te gebruiken? De GPS is namelijk bij mij compleet onwerkbaar.

• Robin64
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 09:54
Relief2009 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:16:
[...]

Misschien heb jij al JM2? Velen met JF3 hebben een update-mogelijkheid naar JM2 gehad. Dat jij dat niet hebt, wil niet zeggen dat niemand het heeft gehad.

Ik verwachtte een inhoudelijke reactie, maar hopelijk zie je in dat al dat wantrouwen nergens voor nodig is.
Ik heb helaas ook geen update gehad van jf3 naar jm2. Als 2.2 inderdaad in oktober pas komt ga ik maar eens zelf iets anders leren flashen.

• Kledur
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-05 21:50
kwiebus schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:07:
[...]

Heb je ooit daadwerkelijk de GPS proberen te gebruiken? De GPS is namelijk bij mij compleet onwerkbaar.
Hier thuis (Nijverdal) zegt 'ie dat ik op het industrieterrein sta, 2 km verderop.

Toen ik met mijn vriendin voor een weekendje in Vlissingen was stond ik volgens de SGS in het centrum van Middelburg. Ik kan me dus compleet in jou post vinden :P

Ik "kan" (via KIES, it is) trouwens ook niet updaten vanaf JF3. Google leerde me dat dit te maken heeft met Vodafone?

[ Voor 11% gewijzigd door Kledur op 22-09-2010 18:19 ]

Verwijderd

[...]

Ja, werkt goed bij mij (gisteren nog 200 Kilometer genavigeerd). En wat heeft de i9000 GPS met Froyo features te maken?

Verwijderd

Ik heb nog nooit echt problemen gehad met de GPS (JF3, JPC en nu JPH).
De grootste afwijking die ik heb gehad is hooguit 5 meter.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:58

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:25:
[...]

Ja, werkt goed bij mij (gisteren nog 200 Kilometer genavigeerd). En wat heeft de i9000 GPS met Froyo features te maken?
GPS werkt bij mij ook meer dan prima, goed nauwkeurig (in Mytracks) en ook goed te gebruiken met navigatiesoftware (op en neer naar Zeeland vanuit Nijmegen is perfect gelopen, niet naast de weg geweest, geen afslag gemist) maar bij sommige mensen schijnt de GPS een ramp te zijn. Dit wordt in latere firmwares voor veel mensen al opgelost maar in de officiele Froyo firmware is het doel van Samsung om al die problemen te hebben aangepakt als ik het goed heb begrepen.

Heeft in dit geval dus niets met de Froyo features te maken maar met de softwarematige aansturing van de GPS module.

• lockheart
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

lockheart

Dutch Open LaserQuest champion

gps werkt bij mij soms wel en soms niet , en met niet bedoel ik helemaal niet dus geen afwijkingen.
Ook ervaar ik uitvallen van de phone waneer ik hem als modem.
Nog een bug is soms dat mounten van de phone als drive soms niet werkt en de telefoon opnieuw opgestart moet worden om dit te laten werken.

dit alles maakt de telefoon niet onbruikbaar maar de gps problemen zie ik toch graag verholpen.

• The White B.A.
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 11:57
Omdat froyo weer met een paar dagen is uitgesteld wil ik een poging gaan wagen om JPH erop te zetten. Dit wil ik gaan doen vanaf JF3. Ondertussen heb ik al de voodoo 4 lagfix erop gezet, moet ik deze eerst verwijderen? zojah, hoe kan je dit het makkelijkst doen?

Zijn er verder nog dingen waar ik goed op moet letten bij upgraden naar JPH?

Verwijderd

voodoo lagfix weet ik niet, maar je moet eerst naar JPC met repartion aan en daarna naar JPH zonder repartion.
Op XDA-developers staat alles stap voor stap uitgelegd, er zal vast ook wel iets staan over de voodoo lagfix: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=665

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:58:
[...]

Samsung hoeft daar ook niet duidelijk in te zijn, het toestel werkt perfect (op de lag na, oké maar die kan je ook zonder tweaker kennis verhelpen). Vertel dan eens waarom je zo zit te wachten op Froyo.. Wat mis je in 2.1 waar je niet op kan wachten en waarom is samsung zo veplicht om op korte termijneen 2.2 update uit te brengen?
Geduld is een schone zaak. Nieuwe geluiden voor Froyo, begin/midden oktober

http://www.samfirmware.webs.com/?referer=AffiliateNetwork

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Verwijderd

ik had schrik om mijn gsm te flashen naar een nieuwe firmware, maar heb zojuist de 3-button fix toegepast en nu werkt het perfect en zou ik me durven wagen aan een flash, want mijn batterij houdt het nog geen 12h uit (gsm al 6 keer opgeladen ondertussen). Juice defender biedt weinig hulp (battery : x 1,07) en bijna alles staat uitgeschakeld bij me.

Ik ondervindt toch nog wel een beetje lag zelfs met de voodoo lagfix (of ben ik te veeleisend ?)

welke firmware is het interessants qua batterij en snelheid ? het hoeft niet perse de nieuwste zijn, maar ik wil gewoon een goede. en die haal ik bij samfirmwares als ik niet verkeerd ben ?

wat raden jullie aan ? Wil je ook vermelden wat ik allemaal moet aanpassen want ik ben echt een NOOB in de android wereld, ik ben altijd windows mobile gewoon geweest.

mijn gegevens :
PDA : I9000XWJM2
PHONE : I9000XXJM2
CSC : I9000PROJM1
firmware versie 2.1 update 1
basebandversie I9000XXJM2
kernelversie
2.6.29 curio@carton #Voodoo_lagfix_3.0
buildnummer ECLAIR.XWJM2

Verwijderd

Embryo1 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:35:
[...]

Geduld is een schone zaak. Nieuwe geluiden voor Froyo, begin/midden oktober

http://www.samfirmware.webs.com/?referer=AffiliateNetwork
Volgens mij lees jij niet helemaal goed... Waarom geduld hebben voor Froyo.. Wat is de toegevoegde waarde van Froyo waarvoor we geduld moeten hebben?

@hieronder: Nog steeds geen antwoord op de vraag en welke belofte heeft Samsung gemaakt waaraan ze zich niet houden?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2010 14:07 ]

• Embryo1
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:17:
[...]

Volgens mij lees jij niet helemaal goed... Waarom geduld hebben voor Froyo.. Wat is de toegevoegde waarde van Froyo waarvoor we geduld moeten hebben?
In dit forum snakken een aantal tweakers naar Froyo. Ook klagen er een aantal over de de beloften van Samsung. Vandaar. De toegevoegde waarde van Froyo is mij ook nog niet helemaal duidelijk en de tijd zal dat moeten leren. Ik draai als tevreden gebruiker met de JM2 versie, maar twijfel of ik niet overstap naar JM8 met een evt. lagfix.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

• Naj_Geetsrev
  • Laatst online: 21-07 13:18
Embryo1 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:27:
[...]

In dit forum snakken een aantal tweakers naar Froyo. Ook klagen er een aantal over de de beloften van Samsung. Vandaar. De toegevoegde waarde van Froyo is mij ook nog niet helemaal duidelijk en de tijd zal dat moeten leren. Ik draai als tevreden gebruiker met de JM2 versie, maar twijfel of ik niet overstap naar JM8 met een evt. lagfix.
- snellere browser
- Nieuwe snellere dalvik JIT
- Beter gebruik van het geheugen/het hele geheugen gebruiken van de SGS
- Flash en binnenkort AIR :9~

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:40
DaMarcus schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:20:

GPS Fix, Lag Fix, Nieuwe GMail Client, Batterijduur verbetering, WiFi verbetering.
DeathGrip verbetering (heb ik ook ergens gelezen dacht ik)

Van mijn kant uit nog een bug:
Als ik Tether en er is een open wifi netwerk crasht mijn tethering omdat hij daarop wil gaan internetten.

Is er een manier om dat autoswitchen naar WiFi echt _uit_ te zetten... Ik word er echt *knetter* gek van!

Even niets...

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
Voordat allerlei enthousiastelingen voodoo lagfix in froyo gaan flashen. Lijkt me niet verstandig, want de kernel past bij eclair. Weesch gewaarschuwd!

Verwijderd

Orcie schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:48:
Voordat allerlei enthousiastelingen voodoo lagfix in froyo gaan flashen. Lijkt me niet verstandig, want de kernel past bij eclair. Weesch gewaarschuwd!
Daar kwam ik ook achter gisteren :P
Het enige wat hielp was een complete wipe en opnieuw flashen.

Verwijderd

had de OCLF weggehaald omdat ik dacht dat froyo zou komen maarja achjah dan maar paar dagjes meer wachten!:)

• GoTman
  • Laatst online: 23:23
Omdat er toch nog geen froyo heb ik gister JM8 geflasht is allemaal goed gegaan.
Alleen nu kan ik geen dingen meer van de market downloaden. Nu dacht ik ergens gelezen te hebben dat dat komt omdat ik geen nieuwe CSC heb geflasht.
Maar ik kan niet de goede CSC vinden zou iemand mij misschien even op weg kunnen helpen?
alvast bedankt.:)

ps. dit zijn mijn software versies nu:
hmmzz kom er nu achter dat als ik *#1234# doe dat dan alles leegblijft behalve phone:S

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 17:46
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:55:
[...]

Daar kwam ik ook achter gisteren :P
Het enige wat hielp was een complete wipe en opnieuw flashen.
Het staat niet voor niets met koeienletters aangegeven op de website van voodoo... 8)7

• thommy86
GoTman schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:00:
Omdat er toch nog geen froyo heb ik gister JM8 geflasht is allemaal goed gegaan.
Alleen nu kan ik geen dingen meer van de market downloaden. Nu dacht ik ergens gelezen te hebben dat dat komt omdat ik geen nieuwe CSC heb geflasht.
Maar ik kan niet de goede CSC vinden zou iemand mij misschien even op weg kunnen helpen?
alvast bedankt.:)

ps. dit zijn mijn software versies nu:
hmmzz kom er nu achter dat als ik *#1234# doe dat dan alles leegblijft behalve phone:S
Je moet natuurlijk wel een CSC flashen. ik heb die van JM7 gebruikt.
CSC_I9000OXAJM1
Hele JM8 discussie staat rond pagina 66 (toen kwam ik er ook niet helemaal uit)

Verwijderd

Morgion schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:02:
[...]

Het staat niet voor niets met koeienletters aangegeven op de website van voodoo... 8)7
Daar had ik dus nooit naar gekeken, gewoon flashen die boel >:)

• thommy86
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:12:
[...]

Daar had ik dus nooit naar gekeken, gewoon flashen die boel >:)
Niet echt heel verstandig.. zou het zonde vinden om me SGS in de prullenbak te gooien omdat ik niet goed gelezen heb.. kleine moeite tog :P O-)

Verwijderd

thommy86 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:19:
[...]

Niet echt heel verstandig.. zou het zonde vinden om me SGS in de prullenbak te gooien omdat ik niet goed gelezen heb.. kleine moeite tog :P O-)
Ik heb soms m'n momenten :P
Tot nu toe heb ik altijd geluk, ik heb al zoveel telefoons geflashed en nog nooit eentje gebricked.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:01:
ik had schrik om mijn gsm te flashen naar een nieuwe firmware, maar heb zojuist de 3-button fix toegepast en nu werkt het perfect en zou ik me durven wagen aan een flash, want mijn batterij houdt het nog geen 12h uit (gsm al 6 keer opgeladen ondertussen). Juice defender biedt weinig hulp (battery : x 1,07) en bijna alles staat uitgeschakeld bij me.

Ik ondervindt toch nog wel een beetje lag zelfs met de voodoo lagfix (of ben ik te veeleisend ?)

welke firmware is het interessants qua batterij en snelheid ? het hoeft niet perse de nieuwste zijn, maar ik wil gewoon een goede. en die haal ik bij samfirmwares als ik niet verkeerd ben ?

wat raden jullie aan ? Wil je ook vermelden wat ik allemaal moet aanpassen want ik ben echt een NOOB in de android wereld, ik ben altijd windows mobile gewoon geweest.

mijn gegevens :
PDA : I9000XWJM2
PHONE : I9000XXJM2
CSC : I9000PROJM1
firmware versie 2.1 update 1
basebandversie I9000XXJM2
kernelversie
2.6.29 curio@carton #Voodoo_lagfix_3.0
buildnummer ECLAIR.XWJM2
zie nogmaals hierboven

de batterydrain zou kunnen liggen aan de voodoo 3 welke de processor op 1GHZ laat draaien, de 4beta zou dat opgelost hebben, dien ik eerst te unlaggen ? of gooi ik die 4 eroverheen ?

• GoTman
  • Laatst online: 23:23
thommy86 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:07:
[...]

Je moet natuurlijk wel een CSC flashen. ik heb die van JM7 gebruikt.
CSC_I9000OXAJM1
Hele JM8 discussie staat rond pagina 66 (toen kwam ik er ook niet helemaal uit)
ahh hardstikke bedankt heb net opnieuw geflasht en alles werkt weer prima! _/-\o_ O+ _/-\o_

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:46:
[...]

zie nogmaals hierboven

de batterydrain zou kunnen liggen aan de voodoo 3 welke de processor op 1GHZ laat draaien, de 4beta zou dat opgelost hebben, dien ik eerst te unlaggen ? of gooi ik die 4 eroverheen ?
"You can install newer versions over previous without a hitch but as I tuned some minor Ext4 parameters, you can disable/enable the lagfix. This is optional."

Link naar voodoo project site

Verwijderd

Lennart_1337 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:13:
[...]

"You can install newer versions over previous without a hitch but as I tuned some minor Ext4 parameters, you can disable/enable the lagfix. This is optional."

Link naar voodoo project site
ondertussen het zeker voor het onzekere genomen en de lagfix eerst disabled. zien of de batterij het nu wat langer uithoud, juice defender zegt nu toch al x1,17 ipv voorheen 1,07, da's toch al een winst van 10 procent. zou ik meer winst kunnen maken door een andere firmware te plaatsen ? ik heb nu JM2

• breinstein
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-06-2011
Ik zou niet teveel uitgaan van juicedefender .. Die waardes zijn niet bepaald nauwkeurig .. Volgens mij is het redelijk onmogelijk om in een zeer korte tijd te bereken dat een batterij 10% langer mee gaat. De eerste keer dat ik juicedefender gebruikt zij hij ook al na 2 uur dat mijn batterij 1,7 langer mee zou gaan .. Flauwekul als je het mij vraagt ..Vind het sowieso vaag dat het uitschakelen van een lagfix in Juicedefender hogere waardes geeft .. Immers is de besparing en het principe van juicedefender gestoeld op het besparen van accu dmv het slim beheren van je data verbinding(en)

Verwijderd

breinstein schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:53:
Ik zou niet teveel uitgaan van juicedefender .. Die waardes zijn niet bepaald nauwkeurig .. Volgens mij is het redelijk onmogelijk om in een zeer korte tijd te bereken dat een batterij 10% langer mee gaat. De eerste keer dat ik juicedefender gebruikt zij hij ook al na 2 uur dat mijn batterij 1,7 langer mee zou gaan .. Flauwekul als je het mij vraagt ..Vind het sowieso vaag dat het uitschakelen van een lagfix in Juicedefender hogere waardes geeft .. Immers is de besparing en het principe van juicedefender gestoeld op het besparen van accu dmv het slim beheren van je data verbinding(en)
ik bedoelde day ik voodoo 3 eerst disabled had vooraleer voodoo 4 beta er op te zetten, met de voodoo 4 behaal ik 10% meer volgens juicedefender. maar ik vind toch dat mijn foon het 24h zou moeten kunnen uithouden zelfs zonder juicedefender, app killer, .... data verbinding en synchroniseren om het uur zou toch mogelijk moeten zijn.

• thommy86
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:59:
[...]

ik bedoelde day ik voodoo 3 eerst disabled had vooraleer voodoo 4 beta er op te zetten, met de voodoo 4 behaal ik 10% meer volgens juicedefender. maar ik vind toch dat mijn foon het 24h zou moeten kunnen uithouden zelfs zonder juicedefender, app killer, .... data verbinding en synchroniseren om het uur zou toch mogelijk moeten zijn.
Hier staat ook een topic over de batterij.. het gaat hier om JM8 in combinatie met voodoo.. hier kan je een andere versie downloaden die het langer vol zou moeten houden. ik heb hem vandaag goed erop gezet.. (dacht dat ik dat gister al gedaan had, maar was blijkbaar iets niet goed gegaan) dus afwachten of het werkt..
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=8261267

• edtims
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:17:
[...]

@hieronder: Nog steeds geen antwoord op de vraag en welke belofte heeft Samsung gemaakt waaraan ze zich niet houden?
En het antwoord is al vele malen gegeven van mij krijg je het antwoord niet. We denken er duidelijk verschillend over dus hier verder over praten heeft geen zin.

Verwijderd

edtims schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:48:
[...]

En het antwoord is al vele malen gegeven van mij krijg je het antwoord niet. We denken er duidelijk verschillend over dus hier verder over praten heeft geen zin.
>:) Als ik jou bovenstaande reacties zo lees, mis ik niet blijkbaar niet zoveel dan...

Enige waar ik me wat bij voor kan stellen zijn:
* Flash (en dan natuurlijk Adobe software, geen flitser ;))
* Automatische updates
* JIT
* Memory gebruik (wordt overigens bij 2.2 nu wel alle memory aangesproken??)

Alle andere mogelijkheden van 2.2 zoals theter, wifi hotspot, betere camera software, exchange calenders, remote wipe, fast switch multiple input languages, en nog wat kleine zaken, zitten al in de samsung software ingebakken. GPS fix en lag fix zijn geen onderdelen van 2.2 en moeten eigenlijk in 2.1 al worden opgelost.

Persoonlijke mode: Enige waar ik wel belang bij heb is Adobe flash. Zoals gezegd vind ik het toestel met 2.1 (en lagfix, dat wel!) bijzonder prettig werken!

• thommy86
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:02:
[...]

>:) Als ik jou bovenstaande reacties zo lees, mis ik niet blijkbaar niet zoveel dan...

Enige waar ik me wat bij voor kan stellen zijn:
* Flash (en dan natuurlijk Adobe software, geen flitser ;))
* Automatische updates
* JIT
* Memory gebruik (wordt overigens bij 2.2 nu wel alle memory aangesproken??)

Alle andere mogelijkheden van 2.2 zoals theter, wifi hotspot, betere camera software, exchange calenders, remote wipe, fast switch multiple input languages, en nog wat kleine zaken, zitten al in de samsung software ingebakken. GPS fix en lag fix zijn geen onderdelen van 2.2 en moeten eigenlijk in 2.1 al worden opgelost.

Persoonlijke mode: Enige waar ik wel belang bij heb is Adobe flash. Zoals gezegd vind ik het toestel met 2.1 (en lagfix, dat wel!) bijzonder prettig werken!
Ik weet niet waarom iedereen het over flash in froyo heeft.. ik heb ook flash 10.1 op mij 2.1 hoor.. en het werkt. 8)7

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 10:10
Geen 10.1 op mijn Galaxy S, die geporte plugin werkt alleen op HTC telefoons. Dunpert kijken lukte niet in 2.1 met aangepaste plugin voor 10.1, maar lukt wel in Froyo.

[ Voor 36% gewijzigd door boaty op 23-09-2010 18:22 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:20
thommy86 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:54:
[...]

Ik weet niet waarom iedereen het over flash in froyo heeft.. ik heb ook flash 10.1 op mij 2.1 hoor.. en het werkt. 8)7
Leg dan ook maar even uit hoe je dat gedaan hebt. :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Verwijderd

volgens mij kan je je flash versie checken met: http://www.playerversion.com/

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Wil mijn originele SGS gaan rooten, om daarna Ryanza's lag fix uit te voeren voor wat meer speed.
Maar in recovery mode komen lukt mij niet met de 3 knoppen.
Gisteravond 1.5 uur mee bezig geweest, lukt echt niet |:(
En ja, ik heb alle mogelijke combi's geprobeerd.

Nu wil ik het gaan proberen met one-click root.exe, maar dit wil niet starten.
Krijg een toepassingsfout (0xc000007b) ??

Na wat zoeken bleek ik .NET Framework 4 nodig te hebben, dit geinstalleerd.
Bleek het al te hebben,

Maar blijf die foutmelding krijgen bij het starten van One-click Root.
Kan dus nog steeds rooten, iemand bekend met dit probleem?

Edit: heb W7 prof 64bit

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Verwijderd

I9000XXJPK

21 september 2010 versie the final maar samsung gaat verder met de final final

nieuwste touchwiz versie, beter dan bij JPH

verbeteringen

Long file extensions - fixed
GPS - fixed (at least 500% much better)
Exchange issue - fixed

Verwijderd

Oxellaar schreef op donderdag 23 september 2010 @ 22:25:
Wil mijn originele SGS gaan rooten, om daarna Ryanza's lag fix uit te voeren voor wat meer speed.
Maar in recovery mode komen lukt mij niet met de 3 knoppen.
Gisteravond 1.5 uur mee bezig geweest, lukt echt niet |:(
En ja, ik heb alle mogelijke combi's geprobeerd.
probeer hier eens mee ? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=785201

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ga ik morgen zeker proberen, laat wel weten of het lukt

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Verwijderd

IS JPK een officiele versie van samsung ?
En kan ik die gewoon flashen van JF3 naar JPK met te tutorial van tweakers op pagina 1 ?

• lometje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 21:13

lometje

Multimediant

Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:31:
En kan ik die gewoon flashen van JF3 naar JPK met te tutorial van tweakers op pagina 1 ?
Ja is inderdaad een officiele van samsung die is uitgelekt. Op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=790686 staat een handleiding. Als het goed is, is het geen probleem vanuit JF3 maar vraag het daar voor de zekerheid.. Mocht het gelukt zijn laat het hier even horen :) zullen vast anderen ook blij van worden die morgenvroeg achter hun computerje kruipen 8)

• jmachielsen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:00

jmachielsen

Red Alert

thommy86 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:22:
Hier ook mensen last van een korte accuduur..
Ik dus met JM8+voodoo4.. bij het avond eten piept me batterij al..
ik heb dan de hele dag gewerkt.. en dus niet eens met de foon kunnen spelen..

op xda is er een tread over.. alleen staat daar nog niet veel in.
http://forum.xda-develope...1267&posted=1#post8261267
Ik heb ook een JM8+voodoo4 flash, ik heb geen last van wat jij beschrijft.

Turtles & Coffee

• Lukosje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-09 16:07
Flashen naar JPK ging overigens deze keer niet helemaal vlekkeloos...

Eerste keer bleef ie halverwege in terminal zeggen dat mijn interne sd kaart niet klaar was... Dit terwijl ik deze wel van tevoren geformatteerd had. Moest eerst alle user data en cache wipen en sd kaart nog een keer formatteren voordat ie hem pakte (alles via terminal).

Dus mocht iemand tegen zelfde probleem oplopen bij deze flash, kan je bovenstaande proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 15:51
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:31:
Zoals lomeltje zegt in het normale SGS topic:
lometje schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:26:
[...]

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=790637
Lees even goed door, iemand daar heeft een handleiding gefixt...
Voor verdere discussies hierover --> [Samsung Galaxy S] Rooten, Custom ROM's & Firmware :P
Daar kun je dit vinden: Afbeeldingslocatie: http://img178.imageshack.us/img178/4069/beztytuumrs.png
Antwoord op je 1e vraag: ja hij is van samsung, maar niet de officiële verzie, dus je kunt daar nog even op wachten zodat je 'makkelijk' via KIES kan updaten of misschien wel OTA :)
Antwoord op je 2e vraag: ja dat kan gewoon met de bovenstaande instellingen.
Let vooral even op bij stap 4, android 2.2 wil 803.pit bij het flashen op de SGS

EDIT:
Hier een up to date handleiding met wat handige tips:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=790686

EDIT2:
lees net op XDA dat flashen met 512.pit geen problemen geeft.

EDIT3:
803.pit werkt niet met de lag fixes dus gebruik 512.pit.

[ Voor 18% gewijzigd door Toettoetdaan op 24-09-2010 00:57 . Reden: 512.pit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 00:14

yassine

Nothing to it but to do it!

Die 500% gpsfix, is daar bij de JPK firmware iets van te merken? en wat is er vernieuwd aan touchwizz?

AVB
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 22:44:
I9000XXJPK

21 september 2010 versie the final maar samsung gaat verder met de final final

nieuwste touchwiz versie, beter dan bij JPH

verbeteringen

Long file extensions - fixed
GPS - fixed (at least 500% much better)
Exchange issue - fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukosje
nieuwe van touchwizz moet ik nog tegenkomen en GPS had ik geen problemen mee. Echter voelt de telefoon een behoorlijk stuk sneller als met JPH. Wellicht nog sneller dan stock + lagfix...

Ben er tot dus ver behoorlijk enthousiast over iig :)

E: Merk net op dat alle homescreens nu kantelen. Dit is echt ideaal :D:D
E2: Blijkbaar een bug want nu doet ie het niet meer :x

[ Voor 21% gewijzigd door Lukosje op 24-09-2010 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
@Lukosje
Op de SGS pad kan het wel, dus misschien is er een manier om het te locken ofzo...
Na een restart nog steeds vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023
Ik zelf ben aan het overwegen om mijn iPhone 4 weg te doen en een SGS in de plaats te kopen.
Android spreekt me zo aan!

Ik heb wel nog een vraagje, ik zou een toestel via Nederland kopen gekregen bij een contract vernieuwing.

Kan ik hierop de I9000XXJPK installeren? Als ik op samsungfirmwares kijk zie ik verschillende groepen firmwares staan... De europese, amerikaanse maar ook de provider firmwares. Aangezien de SGS's in Nederland van een provider komen denk ik dat dit dus de provider firmwares moeten zijn of kan ik hier ook gewoon een europese op installeren zoals bvb de I9000XXJPK die momenteel de nieuwste blijkt te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
mrgoolie schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 00:53:
Ik zelf ben aan het overwegen om mijn iPhone 4 weg te doen en een SGS in de plaats te kopen.

Ik heb wel nog een vraagje, ik zou een toestel via Nederland kopen gekregen bij een contract vernieuwing.

Kan ik hierop de I9000XXJPK installeren? Als ik op samsungfirmwares kijk zie ik verschillende groepen firmwares staan... De europese, amerikaanse maar ook de provider firmwares. Aangezien de SGS's in Nederland van een provider komen denk ik dat dit dus de provider firmwares moeten zijn of kan ik hier ook gewoon een europese op installeren zoals bvb de I9000XXJPK die momenteel de nieuwste blijkt te zijn?
Jup, dat kan gewoon.
Alleen hebben sommige providers een sim-lock of een custromfirmware, maar voor de sim-lock was een fix meende en uiteindelijk flash toch over die custromfirmware heen.

Veder waren er nog een paar waarbij de 3button menu niet werkte.
Iemand die weet welke providers daarbij horen?

[ Voor 14% gewijzigd door Toettoetdaan op 24-09-2010 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukosje
Toettoetdaan schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 00:49:
@Lukosje
Op de SGS pad kan het wel, dus misschien is er een manier om het te locken ofzo...
Na een restart nog steeds vast?
Nee ik kan het niet meer reproduceren. Ik ging vanuit Navigatie in landscape modus met home toets terug naar homescreen en alles stond netjes gesorteerd in landscape mode. Weer kantelen zette het terug en nou krijg ik landscape niet meer terug (ook niet na restart). Misschien is het een functie die ze nog aan het testen zijn voor de final ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
JPK laat ik nog even links liggen. Schijnt nog erg "Buggy" te zijn tegenover JPH geen stap voorwaarts. Buiten een vernieuwde Touchwiz en waarschijnlijke GPSfix brengt het verder niets. 512 mem fix nog steeds niet...

Nee, JPK is het niet..nog maar even geduld en wachten op Cybermod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
boaty schreef op donderdag 23 september 2010 @ 18:21:
Geen 10.1 op mijn Galaxy S, die geporte plugin werkt alleen op HTC telefoons. Dunpert kijken lukte niet in 2.1 met aangepaste plugin voor 10.1, maar lukt wel in Froyo.
HaTe schreef op donderdag 23 september 2010 @ 19:15:
[...]
Leg dan ook maar even uit hoe je dat gedaan hebt. :)
Het werkt inderdaad niet meer.. toen ik hem voor de eerste kee installerden.. had ik volgens mij JM5. Ik had het geinstaleerd omdat ik een spelletje wilde spelen.. en die deed het niet omdat je flash nodig had.. na het instaleren kon ik het gewoon spelen..

ging net op dumpert kijken, kreeg ik inderdaad een uitroepflash teken met een 9..
sorry voor mijn uitspraak.. het werkt dus niet.. :/ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
mrgoolie schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 00:53:
Wil wel met je ruilen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toettoetdaan schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 00:26:
[...]

Zoals lomeltje zegt in het normale SGS topic:

[...]

Daar kun je dit vinden: [afbeelding]
Antwoord op je 1e vraag: ja hij is van samsung, maar niet de officiële verzie, dus je kunt daar nog even op wachten zodat je 'makkelijk' via KIES kan updaten of misschien wel OTA :)
Antwoord op je 2e vraag: ja dat kan gewoon met de bovenstaande instellingen.
Let vooral even op bij stap 4, android 2.2 wil 803.pit bij het flashen op de SGS

EDIT:
Hier een up to date handleiding met wat handige tips:

EDIT2:
lees net op XDA dat flashen met 512.pit geen problemen geeft.

EDIT3:
803.pit werkt niet met de lag fixes dus gebruik 512.pit.
Bij de 512.pit staat :•Not tested, but should work!
Maar ga er wel van uit dat het goed werkt.

Wat is OTA precies ?

En wanneer kunnen we dan een officiele van samsung verwachten?
Is dat dan met Froyo 2.2?
weet er niet zoveel van af :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:55:
[...]

Bij de 512.pit staat :•Not tested, but should work!
Maar ga er wel van uit dat het goed werkt.

Wat is OTA precies ?
Over-the-air programming... Wacht dan op KIES voor de final desnoods.

[ Voor 6% gewijzigd door silitek op 24-09-2010 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
Ik heb last van het snel leeglopen van de batterij van mijn SGS. Toen ik de stock rom draaide ging hij best lang mee, maar nadat ik voodoo beta4 en de 3 button fix heb toegepast (en natuurlijk geroot heb), houdt de batterij het hooguit een dag vol. Zijn er anderen die hier ook last van hebben (en misschien een oplossing weten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:40
FireDrunk schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:32
Is er een manier om dat autoswitchen naar WiFi echt _uit_ te zetten... Ik word er echt *knetter* gek van!
Iemand hier al een idee over?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een galaxy s vanaf de releasedate ....
Gps is bij mij echt heel traag ....

De standaard firmware staat er nu nog op, welke firmware raden jullie aan?
want er word zoveel gepost hier, snap er niks meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 12:15
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:46:

de laatste firmware die is van gister, het gaat om de JPK versie van een officiële 2.2 Froyo ROM van samsung.
hier is een complete how-to om de firmware te installeren, inc download links voor de benodigde files.

ik heb hem nu ook draaien en de GPS fixed idd een stuk sneller als bij mijn vorige ROM (JPC en JM2).
ook voelt hij sneller aan, schakelen tussen schermen in de market, het installeren van meerder apps in de market.
dus ik ben tot nu toe tevreden, ik ben ook nog geen bugs oid tegen gekomen, draait gewoon stabiel.
heb nu een quadrant score van 995, dat is zonder lagfixes, gewoon de kale JPK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:46:

JM8, dat is de verst ontwikkelde android 2.1 voor de SGS.
lag, batterij tijd en gps schijnen hier het best te werken. --> vraag tommy86 ;)

Voor android 2.2 lees ik op XDA heel veel positieve info over JPK ook zeker het proberen waar, maar als je al zo lang wacht met je firmware flashen, wacht dan gewoon nog even op een officieel verzie van 2.2, lekker makkelijk via KIES upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze JPK heeft wel je productcode veranderd.
Ik heb nu I900HKAKOR

terwijl ik vroeger I9000HKAPRO had (proximus belgie).

Ik ben er nog niet aan uit hoe ik dit terug moet aanpassen.
Op xda (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=787163) vind ik wel wat informatie, maar daar staat dat ik de correcte CSC file nodig heb. alleen ben ik er nog niet achter gekomen waar ik deze kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Toettoetdaan schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:57:
[...]

lag, batterij tijd en gps schijnen hier het best te werken. --> vraag tommy86 ;)

Voor android 2.2 lees ik op XDA heel veel positieve info over JPK ook zeker het proberen waar, maar als je al zo lang wacht met je firmware flashen, wacht dan gewoon nog even op een officieel verzie van 2.2, lekker makkelijk via KIES upgraden.
Dat dus, JPK ben ik nog niet zo zeker van. Lees ook veel negative geluiden over deze ROM. Maar wachten op KIES Update is wel raadzaam. Behoud van settings en applicatie. Nadeel van Odin flash kan je van vooraf aan weer beginnen mits geen back-up ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:00:
Ik heb nu I900HKAKOR

Op xda (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=787163) vind ik wel wat informatie, maar daar staat dat ik de correcte CSC file nodig heb. alleen ben ik er nog niet achter gekomen waar ik deze kan vinden.
De beta roms hebben niet zoveel productcoedes ingebakken, en de standaard code is dus KOR, als hij PRO niet kan vinden, valt hij dus terug op KOR.

Je hebt 3 opties,
1: .nv_data.bak truk, ik weet niet of die werkt met deze firmware maar google--> xda weet dat vast.
2: gewoon je product code veranderen*#272*uumm# naar XEU, die is aanwezig in de firmware.
3: doe niks, heb je er last van? flash gewoon als de PRO uit is de PRO eroverheen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Toettoetdaan schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:57:
[...]

lag, batterij tijd en gps schijnen hier het best te werken. --> vraag tHommy86 ;) :+

Ik heb gister dus die aangepaste versie van voodoo geinstaleerd.. hoop dat mijn bat nu langer mee gaat.. na de orginele voodoo4 te instaleren op JM8 had ik het idee dat met de dag de bat. sneller leeg ging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:00:
Ik heb nu I900HKAKOR

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=780509

Er is op de diverse fora hierover geschreven, maar mogelijk biedt dit een oplossing.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn telefoon geprobeerd te flashen,
ging allemaal goed. vervolgens ging ie rebooten ...

maar nu hangt ie bij "galaxy s en het logo" iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:06:
ik heb mijn telefoon geprobeerd te flashen,
ging allemaal goed. vervolgens ging ie rebooten ...

maar nu hangt ie bij "galaxy s en het logo" iemand tips?
Al een factory reset geprobeerd en een data/cash wipe/clean?
Via de 3buton modus.

Hij zou daarna moeten starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke buttons zijn dat dan?
want dan kom ik weer in de download mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Voor de download mode gebruik je de volume down button en voor de recovery mode de volume up button.

EDIT:
Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/8582/3button.png

[ Voor 36% gewijzigd door Toettoetdaan op 24-09-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij start nu wel op!

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

[...]

Uhhh.... ik heb een volledige roadtrip door Europa gedaan met CoPilot live op mijn Galaxy S en dat ging perfect. Ook vele foto's gemaakt inclusief goede GPS info.

Het duurt eerst erg lang voordat genoeg satelieten zijn gevonden, en af-en-toe toont ie kuren, maar ik vind mij verder niet in de zo vaak genoemde GPS bugs

I'm just taking care of business

Pagina: 1 ... 20 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om je telefoon te tweaken, niet als helpdesk. Toon inzet voor je post, of je post wordt verwijderd.