[Samsung Galaxy S] Rooten, Custom ROM's & Firmware Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 38 Laatste
Acties:
  • 284.124 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:25
Jillesvdv schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:15:
[...]

Ik heb me zeker goed ingelezen, heb alles gedaan aan de hand van youtube filmpjes maar ik kon maar weinig vinden over het unrooten van je toestel. Toen dacht ik, als ik alles backup en vervolgens fabrieksherstel doe kan er weinig fout gaan. Maar mijn toestel verstaat daar schijnbaar onder het verwijderen van alles en het vervolgens niet terugzetten....
En als je nu gewoon je telefoon weer gaat flashen ? Krijg je hem dan ook niet aan de praat?

[ Voor 6% gewijzigd door Michaelg op 13-09-2010 22:30 ]

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 23:35
Ik heb vandaag de JM8 uitgebreid getest, en ja hoor, tis misschien wel THE update waar velen op gewacht hebben! Op Froyo na uiteraard. Er staat ondertussen toch al tig apps op en ik heb nog geel lag gemerkt, ook niet als je een snelkoppeling van een app wilt maken op de homescreen. Voorheen duurde het even (10 seconden) voordat alle apps gescand zijn. Maar nu gebeurt het vrijwel direct. Qua batterij gebruik is het ook verbeterd. Juist had ik nog 7% over, en ik kon gewoon 20 minuten lang door navigeren met copilot wat heel uitzonderlijk is naar mijn mening. Het heeft misschien te maken omdat ik nog geen lagfix heb geinstalleerd. Vind ik ook niet nodig. Het draait soepel genoeg zonder. Over gps gesproken. Samsung zat echt te sleutelen met de radio, want ik verbaasde me toen ik voor het eerste keer een gps lock kreeg! En het belangrijkste is, de lock valt niet meer weg, en de cursor springt niet in eens een paar straten verderop. Ik moet uitdrukkelijk erbij zeggen dat ik nog geen lagfix en gps fix heb geinstalleerd. Dus voor mensen die de lag en de vervelende gps af willen, flash JM8 gewoon. De beste 2.1 rom tot nu toe! Echt aan te raden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
kevinman schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 02:08:
Ik heb vandaag de JM8 uitgebreid getest, en ja hoor, tis misschien wel THE update waar velen op gewacht hebben! Op Froyo na uiteraard. Er staat ondertussen toch al tig apps op en ik heb nog geel lag gemerkt, ook niet als je een snelkoppeling van een app wilt maken op de homescreen. Voorheen duurde het even (10 seconden) voordat alle apps gescand zijn. Maar nu gebeurt het vrijwel direct. Qua batterij gebruik is het ook verbeterd. Juist had ik nog 7% over, en ik kon gewoon 20 minuten lang door navigeren met copilot wat heel uitzonderlijk is naar mijn mening. Het heeft misschien te maken omdat ik nog geen lagfix heb geinstalleerd. Vind ik ook niet nodig. Het draait soepel genoeg zonder. Over gps gesproken. Samsung zat echt te sleutelen met de radio, want ik verbaasde me toen ik voor het eerste keer een gps lock kreeg! En het belangrijkste is, de lock valt niet meer weg, en de cursor springt niet in eens een paar straten verderop. Ik moet uitdrukkelijk erbij zeggen dat ik nog geen lagfix en gps fix heb geinstalleerd. Dus voor mensen die de lag en de vervelende gps af willen, flash JM8 gewoon. De beste 2.1 rom tot nu toe! Echt aan te raden!
Ik moet je helemaal gelijk geven.. nu heb ik natuurlijk wel voodoo erbij.. maar alles draait echt heeel soepel..

AANRADER..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03
thommy86 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:02:
[...]

Ik moet je helemaal gelijk geven.. nu heb ik natuurlijk wel voodoo erbij.. maar alles draait echt heeel soepel..

AANRADER..!
Mwahh..al dat doet Froyo (beta) ook al dan niet beter. "No way" terug naar 2.1
:9

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:57
Is het wel de moeite om nu JM8 te installeren terwijl 2.2 normaal gezien toch dra (morgen?) uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Addiction schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:35:
Is het wel de moeite om nu JM8 te installeren terwijl 2.2 normaal gezien toch dra (morgen?) uitkomt?
Als je het een moeite vind dat zou ik lekker wachten.. als je het leuk vind om dit te doen.. gewoon doen!!

@ Silitek

Ik zelf heb nog geen 2.2 geflashed.. maar kan me idd voorstellen dat het soepel loopt..
Ik wacht met me JM8 de final FROYO af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinstein
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-06-2011
Denk dat het nog wel meevalt met opsturen .. Ik heb hetzelfde al twee keer gehad en beide keren is het weer goedgekomen ..

Wat ik heb gedaan:

Firmware die ik wilde hebben gedownload via XDA ( samfirmware kan ook) .. JM8 isecht een aanrader

Odin opgestart , repartition aangevinkt en pit 512 geselecteerd. Telefoon in downlaodmode gezet ( start + vol down + power) telefoon aangesloten op pc ( zorgen dat kies helemaal is afgesloten , ook op de achtergrond) als odin je telefoon herkend ( er licht een compoort op) op start drukken , wachten totdat odin helmaal klaar is ( in het groen succes, als hij op reset stat moet je nog ff wachten). Als dat klaar is telefoon afkoppelen

In odin op reset drukken, repartition NIET aanvinken , phone , code en csc kiezen die hebt gedownload , bateerij uit telefoon halen er weer in doen en weer opstarten in downloadmodus, telefoon aan pc koppelen , wachten totdat odin hem heeft herkend, op start drukken en 10 minuten later kun je je telefoon weer gebruiken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-09 11:08
Froyo komt er bijna aan en ik wil dat de installatie helemaal vlekkeloos gaat. Dus ging ik net alvast de One Click Laf fix verwijderen. Voordat ik simpel uninstall deed, heb ik het wel eerst ge-unroot. Dat lukte prima. Alleen de optie 'Uninstall Lag Fix' was niet beschikbaar. Ik dacht het zal wel..dus ging ik gewoon uninstallen via toepassingsbeheer. Ook gelukt, helemaal verwijderd.

Nou draaide ik voor de grap Quadrant benchmark en nog steeds een score van 2100+ !!

Hoe kan dat? Is de uninstall niet goed gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:41
baba420 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:01:
Froyo komt er bijna aan en ik wil dat de installatie helemaal vlekkeloos gaat. Dus ging ik net alvast de One Click Laf fix verwijderen. Voordat ik simpel uninstall deed, heb ik het wel eerst ge-unroot. Dat lukte prima. Alleen de optie 'Uninstall Lag Fix' was niet beschikbaar. Ik dacht het zal wel..dus ging ik gewoon uninstallen via toepassingsbeheer. Ook gelukt, helemaal verwijderd.

Nou draaide ik voor de grap Quadrant benchmark en nog steeds een score van 2100+ !!

Waarom gooi je die zooi er nu al af terwijl Froyo er nog (lang?) niet is.
Ik hoop wel dat ie morgen komt :D Maar dat zal wel niet

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Das logisch >:)
Je hebt alleen het programma verwijderd waarmee je de fix kan installen/uninstallen
Maar de fix zelf niet.

Overigens is het ook logisch dat je zonder root de fix niet kan verwijderen....Net zo logisch dat je root nodig hebt om de fix te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Voodoo BETA 4 is vrijgegeven. CPU staat nu niet meer locked op 1Ghz zoals bij BETA 3 het geval was :)
Ga ik ook maar eens upgraden vanaf beta 2 :)
Batterij gaat dus langer mee vergeleken met beta 3

[ Voor 15% gewijzigd door HaTe op 14-09-2010 18:40 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 23:48

KneoK

Not in a million lightyears

Je hebt root nodig om de fix te installeren dus ook om weer te verwijderen. Eerst unrooten en dan pas de fix verwijderen zal wel niet werken.

Als je met een schone lei wilt wachten op Froyo dan kun je het beste jf3 of jm1 opnieuw flashen, dan is je fix weg, heb je geen root en heb je een officiële firmware die door Kies zal worden herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn CSC is I9000XENJF1 (PDA & Phone zijn I9000XXJF3) en ben hiermee een nieuwe firmware gaan zoeken, maar ik kan echter verdacht weinig vinden. Iemand enig idee of er problemen zijn met XENJF1, of zie ik iets over het hoofd o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 20:16:
Mijn CSC is I9000XENJF1 (PDA & Phone zijn I9000XXJF3) en ben hiermee een nieuwe firmware gaan zoeken, maar ik kan echter verdacht weinig vinden. Iemand enig idee of er problemen zijn met XENJF1, of zie ik iets over het hoofd o.i.d?
Dat zie je :)..er is nog helemaal geen firmware update via KIES!!. Misschien eind September Froyo 2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 23:35
Mede rooters, flashers, fixers, 't is bijna zover... FROYO KOMT ERAAN! http://bit.ly/bIZ4xb
Allé ja, in Finland dan toch ^^ Nog 10 nachtjes slapen... alhoewel, het wordt 10 slapeloze nachten vrees ik :P

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
kevinman schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 23:07:
Mede rooters, flashers, fixers, 't is bijna zover... FROYO KOMT ERAAN! http://bit.ly/bIZ4xb
Allé ja, in Finland dan toch ^^ Nog 10 nachtjes slapen... alhoewel, het wordt 10 slapeloze nachten vrees ik :P
Yep!
http://twitter.com/samsungukmobile
@Poggers83 @Adamspurs @diogonev @Ball00natic @duffdean Hi guys, we can confirm that Froyo will be released at the end of September.

• Lennart_1337
  • Laatst online: 09-09 14:56
Ik heb een probleem,
Vandaag mijn galaxy binnen en goed ingelezen voordat ik ging flashen.
Heb eerst geroot, daarna een backup gemaakt met clockwork recovery.

Dat rooten kon niet via de bekende 3-knop methode, dus ik heb het met: "adb reboot reboot" gedaan.

Daarna wilde ik gaan flashen, omdat ik niet in download mode kon komen met de 3 knoppen heb ik het met "adb reboot download" gedaan, en dat werkte goed.

Ik heb de stappen gevolgd die hier beschreven zijn:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=780867

In Odin3 v1.30 heb ik s1_odin_20100512.pit ingeladen, re-partition, autoreboot en F. reset time aangevinkt.
Daarna op 'start' gedrukt.
Toen verscheen er wat in het scherm (ben het kwijt :( ) maar hij bleef hangen.
Na een flinke tijd batterij eruit gehaald zoals er op internet overal vermeld wordt met de tekst: "get in download mode again" erbij...

Nu zie ik dus dit: Afbeeldingslocatie: http://i556.photobucket.com/albums/ss2/jkcheng122/Nikon%20D80%20Shots/My%20Samsung%20Vibrant/vibrant_brick.jpg
En ik kan niet meer via mijn pc console met "adb reboot download" in download mode komen, en de 3-knoppen methode werkt natuurlijk niet.

Betekend dit dat ik na een aantal uur al mijn tel gebricked heb? ;w
En dat flashen met een tel die geen 3-knop methode ondersteund eigenlijk een kamikaze actie is? (aangezien het heel normaal is dat je een paar keer odin opnieuw moet proberen lees ik her en der.

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Geen idee in welk stuk geheugen de activatie voor de 3-knops bootloader geschreven staat, maar heb je het nu al eens geprobeerd? Het zou kunnen zijn dat dit deel van de firmware ook gewijzigd is.

• Lennart_1337
Ik kom met de 3knops methode niet in download of recovery mode.
En ik lees nu op internet (gezocht op: 3button brick) dat het een gavalletje pech is en dat je met een tel zonder de 3button ondersteuning flashen niet aan te raden is.
Terwijl ik de tel juist gekozen heb om te kunnen flashen, anders had ik wel een desire genomen :o

Nu hopen dat hij snel gemaakt kan worden, en hopelijk dat ik er dan één krijg met 3button ondersteuning.

Morgen bel ik gelijk de vodafone VIP Vervangend Toestel Service, was vanmiddag in de vodafone winkel al benieuwd hoe dat werkte maar had niet het idee er de volgende dag al gebruik van te moeten maken...

[ Voor 32% gewijzigd door Lennart_1337 op 15-09-2010 03:30 ]

• vendris
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-12-2024
Zijn tmobile toestellen nou wel, of niet rootbaar, en hoe kom ik erachter of het een tmobile toestel is bij koop via bijv. marktplaats?

Ik meen ergens op tweakers iets opgevangen te hebben over tmobile toestellen niet rootbaarheid hiervan maar kan het niet terugvinden.

• thommy86
Lennart_1337 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 03:16:
Ik kom met de 3knops methode niet in download of recovery mode.
En ik lees nu op internet (gezocht op: 3button brick) dat het een gavalletje pech is en dat je met een tel zonder de 3button ondersteuning flashen niet aan te raden is.
Terwijl ik de tel juist gekozen heb om te kunnen flashen, anders had ik wel een desire genomen :o

Nu hopen dat hij snel gemaakt kan worden, en hopelijk dat ik er dan één krijg met 3button ondersteuning.

Morgen bel ik gelijk de vodafone VIP Vervangend Toestel Service, was vanmiddag in de vodafone winkel al benieuwd hoe dat werkte maar had niet het idee er de volgende dag al gebruik van te moeten maken...
Bij mij werkt de 3button combinatie eigenlijk altijd.. maar het scherm wat jij nou krijgt heb ik ook gehad.. hoe ik het weg heb gekregen is gewoon de batterij dr uit en opnieuw blijven proberen in download mode te komen.. heb dit soms een paar keer moeten proberen..

Verwijderd

thommy86 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:13:
[...]

Bij mij werkt de 3button combinatie eigenlijk altijd.. maar het scherm wat jij nou krijgt heb ik ook gehad.. hoe ik het weg heb gekregen is gewoon de batterij dr uit en opnieuw blijven proberen in download mode te komen.. heb dit soms een paar keer moeten proberen..
Ik heb ook dit probleem gehad. De batterij eruit halen hielp bij mij echter niet. Wat bij mij heeft geholpen is de telefoon een tijdje (2-3 uur) te laten rusten. Vervolgens kwam ik gewoon weer in download mode..

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
[b][message=34689484,noline]Lennart_1337 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 02:57[/messa
Ik dat scherm ook gehad. Dacht ook het ergste maar met onderstaande link en wat proberen ben ik eruit gekomen.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=731989

Eerst Odin aan. Batterij eruit, 5 min. wachten. Kies natuurlijk nergens actief.Usb kabel aan toestel. Dan moet je ff een aantal opties proberen. 3 knops methode. (volume down+home+power) of beide volume knoppen up+down en power>
De batterij erin stoppen, knoppen vasthouden en usb aansluiten aan pc, terwijl Odin actief is.

Na wat experimenteren, sprong mijn toestel weer in de downloadmodus en had ik weer in gang tot mijn toestel.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

• Lennart_1337
Maar het punt is dat bij mij de 3knop methode dus niet werkt...
Ik heb net alles uitgetests, en met geen enkele knoppen combo kom ik in download mode.
Ook niet met odin aan en usb aangesloten.

Ik heb de hele nacht mijn telefoon zonder accu laten liggen en toen ik de accu erin deed en aanzette had ik weer hetzelfde beeld.

• thommy86
Lennart_1337 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:05:
Maar het punt is dat bij mij de 3knop methode dus niet werkt...
Ik heb net alles uitgetests, en met geen enkele knoppen combo kom ik in download mode.
Ook niet met odin aan en usb aangesloten.

Ik heb de hele nacht mijn telefoon zonder accu laten liggen en toen ik de accu erin deed en aanzette had ik weer hetzelfde beeld.
wat bij mij hielp.. en misshien was da gewoon een gelukje.. was wel even de aanknop ingedrukt houden als je batterij er uit is..

succes man.. heel frustrerend aangezien je pas net het toestel hebt.. maar t iets vervelender..!

• Lennart_1337
Ik hoop dat ze met repareren gewoon een ander binnenwerk erin zetten en misschien al een nieuwe rom flashen.
Misschien kan ik na het repareren wel gewoon met de 3button manier de tel. aan en uit zetten :)

Zijn er andere mensen die ervaringen hebben met een tel die geen 3button methode ondersteunt laten repareren?

Verwijderd

Ik lees net op samfirmware android 2.2 komt de 23 september uit,voor wat het waard is.

• Lennart_1337
Na wat googlen en fora lezen kwam ik bij de Samsung Canada facebook pagina uit
13 september om 19:12
Samsung Mobile Canada Thanks to everyone for your continued patience and feedback as we work through the three-button reset issue on the Galaxy S Vibrant. Rest assured, it is a top priority. Please stay tuned for updates this week.
03 september om 22:51
Samsung Mobile Canada Some of you have reported to us that there is an intermittent software issue affecting the Galaxy S and “recovery mode” functionality. We’ll be announcing a downloadable software update shortly. Thank you for your patience.
Een oplossing voor iedereen met het 3button probleem is dus nabij!
Dus als het goed is kan iedereen voortaan ongestoord flashen.

Voor mijn probleem, ik heb een briefje achter het backcover gedaan met de tekst dat recovery mode niet werkt, ik hoop dat het reparatie centrum het kan fixen, de telefoon word vanmiddag opgehaald.

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Lennart_1337 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:00:
bij!
Voor mijn probleem, ik heb een briefje achter het backcover gedaan met de tekst dat recovery mode niet werkt, ik hoop dat het reparatie centrum het kan fixen, de telefoon word vanmiddag opgehaald.
Hoe wordt dit dan opgelost, garantie? Het zit er natuurlijk dik in dat je een (dikke) rekening krijgt. Of heb je aangegeven dat KIES heeft gefaald? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Oyster op 15-09-2010 13:09 ]

• Lennart_1337
Geen idee, maar samsung heeft zelf al aangegeven dat het een foutje in de telefoon is als de 3button methode niet werkt.
Ook is samsung canada bezig met een fix om het op te lossen.

En in kies zelf staat ook dat je met de 3button methode naar recovery mode hoort te kunnen.

Maar ik weet idd. niet hoe moeilijk ze doen, en met oog op een fix van samsung canada, of de mogelijkheid dat het nu met reparatie gefixt wordt heb ik toch maar ff het briefje weggehaald...

• jonathan_m84
  • Laatst online: 26-04-2021
de 3button methode duurt ongeveer 10 seconden!!

druk vol_down + Home + power 10 seconden in, of langer, net zolang tot je in download modes komt!

Edit: dit moet werken, maar wacht gewoon echt 10 seconden of langer!

[ Voor 22% gewijzigd door jonathan_m84 op 15-09-2010 13:35 . Reden: aanvulling ]

Nexus 5x

• Lennart_1337
Heb het net het volgende nog een keer geprobeerd:

volume up + home + power 1min (tel blijft herstarten naar het plaatje dat ik eerder posten)

volume up + home + power, dan nadat ik beeld heb power los en home en volume up indrukken 1min

volume down + home + power 1min (tel blijft herstarten naar het plaatje dat ik eerder posten)

volume down + home + power, dan nadat ik beeld heb power los en home en volume up indrukken 1min

Met alle opties veranderd er niks dus dat is wel balen, maar de tel wordt zometeen opgehaald dus tussen de 1 en 4 weken heb ik denk weer een goede werkende telefoon :)

• lometje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 21:13

lometje

Multimediant

Lennart_1337 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:59:
volume up + home + power 1min (tel blijft herstarten naar het plaatje dat ik eerder posten)
volume up + home + power, dan nadat ik beeld heb power los en home en volume up indrukken 1min
volume down + home + power 1min (tel blijft herstarten naar het plaatje dat ik eerder posten)
volume down + home + power, dan nadat ik beeld heb power los en home en volume up indrukken 1min
Klinkt misschien onbenullig, maar het blijft het proberen waard; in plaats van volButton + home + power:
Druk allereerst de homebutton(ingedrukt houden), dan de benodigde volButton(ook ingedrukt houden) en dan de power (natuurlijk ook ingedrukt houden).

Geen idee of dit daadwerkelijk iets zal uitmaken, maar proberen waard onder het mom van ge'wit ot not (je weet ooit nooit :+ )

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:04
heb zojuist de nieuwe froyo release gevonden :)
I9000XXJPH
http://forum.xda-develope...hp?p=8154817&postcount=15
het is alleen een encrypted file, dus kunnen er nog niet zo veel mee..

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 15:51
Twitter: SamFirmware: Its still beta guys :) Please take care. I9000XXJPH online later :)

Nog even wachten dus.

Verwijderd

Lennart_1337 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:59:
Heb het net het volgende nog een keer geprobeerd:

Met alle opties veranderd er niks dus dat is wel balen, maar de tel wordt zometeen opgehaald dus tussen de 1 en 4 weken heb ik denk weer een goede werkende telefoon :)
Je hebt hetzelfde probleem als ik vannacht, uiteindelijk was ik om 4 uur klaar (eerste flash (JM8) ging prima, echter werkte de market niet goed. Bij de volgende flash liep het proces vast en moest ik dus de stroom van het toestel afhalen. Gevolg was hetzelfde beeld als wat jij nu hebt....)

Wat heb ik gedaan:
-Mijn externe geheugenkaart en sim kaart waren al uit de telefoon
-Aangezien mijn batterij ver leeg was heb ik de batterij eruit gehaald en er opnieuw ingeduwd, daarna in de lader gezet en voor de rest geen knopje ingedrukt.
-Na een half uur vond ik het wel goed genoeg om 1 flash te doen.
-Stroom eraf, en verder nog niks opnieuw insteken
-Achteraf gezien was "de key tot succes" bij mij dat het toestel weer bij 0 kon beginnen. Dit houdt in dat alle instellingen en programma's verwijderd worden middels "wipe data/factory reset" en "wipe cache partition". De reden dat ik dit moest doen is omdat de 2e flash volledig was mis gelopen, waardoor nieuwe flashes ook niet meer wilden lukken..
-Om dit te toen moet je naar de Samsung recovery util, hier ben ik als volgt in gekomen:
--Batterij wederom eruit en opnieuw erin (verder nog geen knoppen induwen)
--Dan de knoppen in de volgorde achter elkaar induwen en dan inhouden: volumer-up, home, power.. Deze kan je loslaten zodra het bekende Samsung S logo in beeld komt
!!Met de volgende 2 stappen raak je dus alle settings en data kwijt! Contacten, agenda, berichten, programma's... Het is alsof je de telefoon net uit de doos hebt gehaald!!
--Dan "wipe data/factory reset"
--Dan "wipe cache partition"
--Dan Reboot system.
-Wederom accu eruit en erin en nog geen knoppen indrukken
-De volgende knoppen achter elkaar induwen en dan inhouden: volume-down, home, power.. Ook deze kan je loslaten zodra het bekende Samsung S logo of het android bouwvakkertje in beeld komt
-Dan odin instellen (ik gebruikte JM5 voor de zekerheid)
-Dan de USB kabel insteken
-Als odin de telefoon herkent (Com poort wordt geel) kan je op start duwen
-Het flashen begint opnieuw

Hopelijk lukt het jou hiermee ook!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 16:10 ]

Verwijderd

Toettoetdaan schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:59:
Twitter: SamFirmware: Its still beta guys :) Please take care. I9000XXJPH online later :)

Nog even wachten dus.
hij staat online.

het schijnt geen beta maar final te zijn .

• jonathan_m84
http://www.multiupload.com/19IC95RSN0

pass: samfirmware.com

ga't vanavond proberen.. vriendin komt over 15 minuten.. pff.. altijd op het verkeerde tijdstip!! :S:S:@

Nexus 5x

• jonathan_m84
Hij schijnt alleen niet te werken of vast te lopen o.i.d.... neem de tijd als je deze wilt gaan flashen zou ik zeggen ;)

en update alles ;p

Nexus 5x

Verwijderd

jonathan_m84 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:34:
Hij schijnt alleen niet te werken of vast te lopen o.i.d.... neem de tijd als je deze wilt gaan flashen zou ik zeggen ;)

en update alles ;p
Ik ken de technische feiten niet goed genoeg om een uitspraak te doen, maar van wat ik op het xda forum begrijp ligt dit aan je huidige firmware/filesystem indeling etc... De een meld dat het niet werkt, de ander wel.. Ik wacht even wat technische details af voordat ik ga kloten, was afgelopen nacht al laat genoeg geworden door een mislukte flash :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 16:51 ]

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
Men verzoekt om nog effe te wachten, met het flashen van XXJPH, er zijn mensen die nog problemen ondervinden.

Bron

Vraagje:

Mensen hebben er over dat bij XXJPC de productcode veranderd naar KOR (voor nederland moet dat XEN zijn volgens mij.

Waar kan ik checken welke productcode ik heb? (Ik heb mijn GSG ook geflashed naar XXJPC)

[ Voor 5% gewijzigd door datkanveelbeter op 15-09-2010 17:16 ]

Verwijderd

Updaten kan en werkt via Kies (met omweg), natuurlijk wel op eigen risico!
Alle credits gaan naar Asgard van XDA, let wel op: deze methode werkt zolang Asgard zijn alias server niet aanpast!

*** HOW TO INSTALL JPH VIA KIES RIGHT NOW - EASY AS... ENJOY... ***

- On Windows 7, open your C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts file and add the following line to the bottom and save it (No Windows 7? Find your HOSTS file... your problem) :

174.123.5.146 fus.samsungmobile.com

- Now start KIES, go to update, and enjoy, thats it.

- Once complete, go back to the file above and REMOVE the entry, else your KIES will NEVER EVER update correctly again. If you forget well, lol @ you.

- This will work while ever Samsung leave the file on their FUS server OR 24 hours, after which I will kill my FUS alias server, someone else can deal with it by then

EDIT: YES YES YES Kies will say current firmware is ??? ... so what... it works - don't argue with me ! lol.

Enjoy.

Obligatory internet charity spiel: If you enjoy my work, punch a midget in the face.

*** Einde bericht van Asgard ***

Ik moet het nog even afwachten omdat met accu bijna leeg is.

• Lennart_1337
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:07:
[...]
Je hebt hetzelfde probleem als ik vannacht, uiteindelijk was ik om 4 uur klaar (eerste flash (JM8) ging prima, echter werkte de market niet goed. Bij de volgende flash liep het proces vast en moest ik dus de stroom van het toestel afhalen. Gevolg was hetzelfde beeld als wat jij nu hebt....)
[...]
Werkte bij jouw de 3button combi ook nooit?
Bij mij heeft die namelijk nooit gewerkt, ook niet toen er nog niks aan de hand was.

Bij mij was de accu wel helemaal vol, deze heb ik ook enkele uren eruit gehad, dit mocht niet baten.

Met de 3button combi zoals jij beschrijft krijg ik niet meer het samsung logo te zien, maar nog steeds het plaatje dat ik eerder poste.

Nu is mijn telefoon opgehaald, ze zeiden met 7-10dagen dat hij wel klaar zou zijn.
Dus hopelijk werkt bij mij daarna de 3button combi.

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-09 15:50

WoutF

Hoofdredacteur
JPH werkt prima zolang je maar geen repartition aanvinkt in Odin :)

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 19:50
Ik zit nu op JPC en die werkt best fijn opzich, behalve één zeer vervelend probleem en dat is dat als ik mijn internet browser of gmail-applicatie aan laat staan, mijn telefoon onwerkbaar traag word totdat ik hem sluit via het geheugenbeheer programma op de telefoon. Dit gebeurt best vaak en is nogal vervelend. Ik heb eigenlijk geen zin om naar JPH te flitsen, is daar een oplossing voor voor JPC?

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

• silitek
JPH over KIES werkt prima..over JPC heen. Geen verranderingen aan mijn applicatie en instelling :P

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Mensen die JPH hebben... Hoe bevalt die? lagfix nog nodig? Lijkt me dat dat met froyo tot het verleden moet behoren.

En is het nu wel de final of wel een beta?

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Hmmm ik kan niet echt geloven dat dit de final version is :) Ik weet dat quadrant niet geloofwaardig is, maar een score van 1000 geeft bij mij toch wel aan dat de JIT compiler niet ingeschakeld is?

[ Voor 78% gewijzigd door Relief2009 op 15-09-2010 19:07 ]

Verwijderd

als ik mijn galaxy met mn pc verbind en kies start op dan krijg ik de volgende vermelding:

Huidige versie: PDA:JF3/PHONE:JF3
Laatste versie: PDA:JM1?PHONE:JM1

en dan kan ik upgraden. is dit verstandig om te doen?

• Relief2009
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:06:
als ik mijn galaxy met mn pc verbind en kies start op dan krijg ik de volgende vermelding:

Huidige versie: PDA:JF3/PHONE:JF3
Laatste versie: PDA:JM1?PHONE:JM1

en dan kan ik upgraden. is dit verstandig om te doen?
Je kunt gewoon updaten. JM1 is in ieder geval veel beter dan JF3.

Verwijderd

Relief2009 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:08:
[...]

Je kunt gewoon updaten. JM1 is in ieder geval veel beter dan JF3.
Ok dank je. Durfde dat niet te doen voordat ik het gevraagd heb.

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Relief2009 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:04:
Hmmm ik kan niet echt geloven dat dit de final version is :) Ik weet dat quadrant niet geloofwaardig is, maar een score van 1000 geeft bij mij toch wel aan dat de JIT compiler niet ingeschakeld is?
De JIT compiler is zeker wel ingeschakeld, maar verwacht gewoon niet dezelfde prestaties als bij apparaten met een Snapdragon processor. Google en HTC hebben heel veel tijd gestoken in 2.2, en de JIT compiler is geoptimaliseerd voor de Scorpion-core van de Snapdragon. Daarbij schijnt dat de Snapdragon een snellere fpu heeft dan de Hummingbird, wat in de Android JIT-Compiler een grote boost zou geven. Tel daarbij op dat Samsung er niet om bekend staat heel veel moeite in hun software te stoppen, en je komt tot de conclusie dat het niet veel beter gaat worden dan je in de huidige testroms ziet.

Ik geef persoonlijk geen bal om benchmarkscores. Wat ik wel kwalijk vind, is dat Samsung gebruik maakt van het rfs-bestandsysteem voor de /data partitie; dit zorgt voor de welbekende lag. Ik hoop ze de snel de source van hun 2.2 rom vrijgeven, zodat er een Voodoo-esque kernel gebakken kan worden die rfs vervangt door ext4.

In de tussentijd draai ik de One Click lagfix uit de market, en daarmee voelt mijn telefoon hartstikke snel aan, en apps en games draaien allemaal zonder problemen :)

• breinstein
  • Laatst online: 27-06-2011
Je kunt de oclf van ryanza gewon gebruiken op de JPH froyo release ??

• Relief2009
WoutF schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:15:
[...]

De JIT compiler is zeker wel ingeschakeld, maar verwacht gewoon niet dezelfde prestaties als bij apparaten met een Snapdragon processor. Google en HTC hebben heel veel tijd gestoken in 2.2, en de JIT compiler is geoptimaliseerd voor de Scorpion-core van de Snapdragon. Daarbij schijnt dat de Snapdragon een snellere fpu heeft dan de Hummingbird, wat in de Android JIT-Compiler een grote boost zou geven. Tel daarbij op dat Samsung er niet om bekend staat heel veel moeite in hun software te stoppen, en je komt tot de conclusie dat het niet veel beter gaat worden dan je in de huidige testroms ziet.

Ik geef persoonlijk geen bal om benchmarkscores. Wat ik wel kwalijk vind, is dat Samsung gebruik maakt van het rfs-bestandsysteem voor de /data partitie; dit zorgt voor de welbekende lag. Ik hoop ze de snel de source van hun 2.2 rom vrijgeven, zodat er een Voodoo-esque kernel gebakken kan worden die rfs vervangt door ext4.

In de tussentijd draai ik de One Click lagfix uit de market, en daarmee voelt mijn telefoon hartstikke snel aan, en apps en games draaien allemaal zonder problemen :)
Je verhaal van Snapdragon zou best kunnen, als ik niet wist van de Droid X. Deze heeft geen Snapdragon (volgens mij zelfs een ARM8 processor op 1GHZ) maar heeft zonder Froyo al een Quadrant score van 1100.
Daarom kan ik me niet voorstellen dat samsung een froyo lanceert met een quadrant score van 1000. Tenzij Samsung echt weigert wat te doen aan haar trage RFS system. In dat geval installeer ik gewoon de voodoo fix.

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-09 10:50
breinstein schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:38:
Je kunt de oclf van ryanza gewon gebruiken op de JPH froyo release ??
Ja, maar eerst moet je via een andere methode je SGS rooten.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Reverb_ schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:04:
Mensen die JPH hebben... Hoe bevalt die? lagfix nog nodig? Lijkt me dat dat met froyo tot het verleden moet behoren.

En is het nu wel de final of wel een beta?
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:17:
froyo I9000XXJPH ben ik aan het installeren.

schijnt wel de final te zijn.
das nog steeds geen final hoor.
ik kwoot van twitter:
Its still beta guys :) Please take care. I9000XXJPH online later :)
edit:
en later:
We test JPH. Dont work :( Test it under: .PIT 512 and 803 Odin version 1.0 RE partition on.
zie ook:
http://www.samfirmware.co...0-new-firmware-i9000xxjph

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Hallo Galaxy S eigenaren!

Ik heb een (root)appje gemaakt voor de I5700 en ik vroeg me af of deze zou kunnen werken op de galaxy S. Kan iemand (met root toegang) proberen of :
mount -o remount,rw -t rfs /system
werkt?

De bedoeling is dat je daarna als je "mount" doet je dit ziet staan:

/dev/stl6 on /system type rfs (rw,nosuid,nodev,noatime,nodiratime,errors=continue)
(die rw zoek ik naar :) )

het is het beste om daarna /system weer RO te maken met: mount -o remount,ro -t rfs /system

Alvast bedankt :)

Verwijderd

Hallo,

Ook ik heb geupdate van jpc naar jph.
Draaide jpc al redelijk vlot bij mij , jph draait als een trein tot nu toe.
Geupdate via de kies methode zoals hier beschreven.

Weet niet wanneer de final komt , maar dit komt volgens mij al goed in de buurt.

Rob

Verwijderd

Lennart_1337 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:30:
[...]

Werkte bij jouw de 3button combi ook nooit?
Bij mij heeft die namelijk nooit gewerkt, ook niet toen er nog niks aan de hand was.

Bij mij was de accu wel helemaal vol, deze heb ik ook enkele uren eruit gehad, dit mocht niet baten.

Met de 3button combi zoals jij beschrijft krijg ik niet meer het samsung logo te zien, maar nog steeds het plaatje dat ik eerder poste.

Nu is mijn telefoon opgehaald, ze zeiden met 7-10dagen dat hij wel klaar zou zijn.
Dus hopelijk werkt bij mij daarna de 3button combi.
Ik had net hetzelfde probleem als jij. Via Odin eerst de stap herpartitioneren gedaan zoals aangegeven stond in de tutorials maar die bleef hangen. Na lang wachten (half uurtje) toch de batterij eruit gehaald en daarna kreeg ik het logo met telefoon, PC en daartussen een uitroeptekentje.
Niets meer aan te doen dus want bij mij werkte die 3-button combinatie ook niet.
Dus telefoon ligt nu bij Samsung voor herstelling.

Ik zou wel graag es horen van je waar je gelezen hebt in Kies dat deze functionaliteit zou moeten beschikbaar zijn? Want dat is het soort dingen waarmee ik naar de helpdesk wil gaan om aan te tonen dat die functionaliteit zou moeten aanwezig zijn. Mijn vorige telefoon (HTC Touch2) had dit immers ook en dit werkte altijd. Er kan altijd es iets misgaan met dit soort OS'en (Windows Mobile en Android) dus ik vind het maar normaal dat de gebruiker in geval van nood kan terugkeren naar een ECHTE factory setting...

• Morgion
  • Laatst online: 19-09 10:12
Ik ben de JPH-versie nu ook aan t downloaden via KIES. Ik heb ooit een gps fix gedaan. Gaat dit een conflict geven met nieuwe firmware of overschrijft deze simpelweg de bestaande settings?

• Lennart_1337
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:34:
[...]
Ik zou wel graag es horen van je waar je gelezen hebt in Kies dat deze functionaliteit zou moeten beschikbaar zijn? Want dat is het soort dingen waarmee ik naar de helpdesk wil gaan om aan te tonen dat die functionaliteit zou moeten aanwezig zijn. Mijn vorige telefoon (HTC Touch2) had dit immers ook en dit werkte altijd. Er kan altijd es iets misgaan met dit soort OS'en (Windows Mobile en Android) dus ik vind het maar normaal dat de gebruiker in geval van nood kan terugkeren naar een ECHTE factory setting...
Balen dat jij in hetzelfde schuitje zit als ik :(
Nu hopen dat als we de tel terug krijgen dat de 3button manier wel werkt.
Wat zouden ze allemaal doen bij de reparatie?
Nieuw binnenwerk, flash forceren ergens mee?
Op internet las ik dat enkele mensen na reparatie wel de 3button manier konden gebruiken.

Dit is het KIES scherm dat ik bedoelde:
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs303.ash2/58321_1388296506807_1213893661_30889975_3841943_n.jpg

Dit komt van deze samsung facebook site , hier is een hele bericht wisseling met mensen die 3button probleem hebben en reacties die samsung zelf via hun eigen facebook geven.
Klinkt iig. hoopvol :)

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Zo, onverwachts ben ik een update naar JPH aan het doen.

Het begon allemaal vorige week toen in per ongeluk mijn vriendins telefoon mee had genomen. Nadat ik helemaal terug naar huis was gekomen bleek dat ik wel mijn telefoon bij me had. 's nachts heeft de telefoon zich op wonderbaarlijke wijze zichzelf ontdaan van een aantal widgets en bleek LauncherPro afgesloten. Alle widgets compleet gereset. De GUI was stock.

Nou prima, kan gebeuren. Vanavond was ik even tasker aan het instellen tot plots mijn scherm vastsloeg. Batterij verwijderd en geprobeerd opnieuw op te starten. Helaas het toestel kwam niet voorbij het S logo. Diverse malen geprobeerd. Enkel naar een hard reset kon ik weer in Android komen. Nu dan dus maar Froyo installeren en hopen dat het niet meer gebeurd.

• bartelsrobert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-09 22:24
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:10:
[...]

Ok dank je. Durfde dat niet te doen voordat ik het gevraagd heb.
;( ik heb ook JF3 JF3, 16GB van belcompany maar kies geeft bij mij geen update
Software versie kan niet worden bijgewerkt.....

Verwijderd

Ik heb nog steeds JF3 + Lag fix one.
Wacht wel wanneer gewoon android 2.2 komt.

nog een vraagje.
zijn er hier leden die hier gewoon met een simlock hebben geupdate ?
en moet ik ook upgraden naar een nieuwere samsung versie voor froyo ?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2010 09:25 ]

• Merdera
  • Laatst online: 11:25
Ik had tot afgelopen weekend ook JF3 + lagfix, maar ik bleef last houden van zwarte schermen(lag dus), dus ben ik overgegaan naar JM2, en dat is voor mij een enorme vooruitgang, draai deze FW nu dus aantal dagen, geen enkele lag gehad, en heb geen lagfix geinstalleerd. Wat mij betreft dus een aanrader.

Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2

Verwijderd

Merdera schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:31:
Ik had tot afgelopen weekend ook JF3 + lagfix, maar ik bleef last houden van zwarte schermen(lag dus), dus ben ik overgegaan naar JM2, en dat is voor mij een enorme vooruitgang, draai deze FW nu dus aantal dagen, geen enkele lag gehad, en heb geen lagfix geinstalleerd. Wat mij betreft dus een aanrader.
had je een simlock vrije toestel ?
en waarom ben je niet naar jm8 of jm7 gegaan?
dat is toch gelijk de nieuwste.

• Merdera
  • Laatst online: 11:25
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:45:
[...]

had je een simlock vrije toestel ?
en waarom ben je niet naar jm8 of jm7 gegaan?
dat is toch gelijk de nieuwste.
Mijn telefoon is simlock vrij.
Omdat ik naar een stabiele 2.1 FW wou, en na mij uitgebreid te hebben ingelezen, las ik over JM2 over het algemeen de beste resultaten(heb wel getwijfeld tussen JM2 of 5 of 6), maar ik denk dat dat verder persoonlijk is.
Nieuw betekent niet altijd beter en stabieler.

Nu wacht ik met verder updaten tot de officiele froyo versie van samsung er is.

Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2

Verwijderd

Merdera schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:48:
[...]

Omdat ik naar een stabiele 2.1 FW wou, en na mij uitgebreid te hebben ingelezen, las ik over JM2 over het algemeen de beste resultaten(heb wel getwijfeld tussen JM2 of 5 of 6), maar ik denk dat dat verder persoonlijk is.

hmm mijn telefoon is niet simlock vrij.
veel mensen hebben geuprade alleen met een simlock vrije toestel.
Dat is ook het advies.

Denk dat ik dan van het weekend is me telefoon simlock vrij ga maken.
Heb via xda net een goeie tutorial gezien.
Die ga ik is proberen!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2010 10:11 ]

• thommy86
Merdera schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:48:
[...]

JM8 loopt toch zeer zeker heel stabiel.. had hiervoor JM5 met one click lagfix.. na wat andere instellingen ook wel soepel.. maar niet zo soepel als JM8..
heb nu voodoo beta 3 erbij.. maar ga straks over naar voodoo 4.

weet iemand eigenlijk het verschil.. of het merkbaar is..?
moet ik 3 eerst verwijderen ofniet?

• Morgion
Morgion schreef op woensdag 15 september 2010 @ 23:34:
Ik ben de JPH-versie nu ook aan t downloaden via KIES. Ik heb ooit een gps fix gedaan. Gaat dit een conflict geven met nieuwe firmware of overschrijft deze simpelweg de bestaande settings?
Update via KIES ging prima en JPH voelt echt wel anders (niet altijd beter). Ik kom ook niet meer in het gps menu met *#*#1472365#*#* in de dialer. Weet iemand of een firmware upgrade de gps settings reset of overschrijft? Of hoe ik anders in het gps menu kan komen? De gps is namelijk nog steeds aardig de weg kwijt.

• HaTe
thommy86 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:46:
[...]

JM8 loopt toch zeer zeker heel stabiel.. had hiervoor JM5 met one click lagfix.. na wat andere instellingen ook wel soepel.. maar niet zo soepel als JM8..
heb nu voodoo beta 3 erbij.. maar ga straks over naar voodoo 4.

weet iemand eigenlijk het verschil.. of het merkbaar is..?
moet ik 3 eerst verwijderen ofniet?
HaTe schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 18:38:
Voodoo BETA 4 is vrijgegeven. CPU staat nu niet meer locked op 1Ghz zoals bij BETA 3 het geval was :)
Ga ik ook maar eens upgraden vanaf beta 2 :)
Batterij gaat dus langer mee vergeleken met beta 3
Je kan sinds een paar dagen ook alleen de lagfix van voodoo installeren zonder de kleur mods.

Maar als je nog beta 3 hebt, gelijk upgraden. Je kan gewoon updaten vanaf een andere voodoo versie (duurt ook maar heel kort omdat niet alles hoeft te worden gebackuped.

• thommy86
HaTe schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:44:
[...]

[...]

Je kan sinds een paar dagen ook alleen de lagfix van voodoo installeren zonder de kleur mods.
dat zag ik ja.. maar die noemen ze ook 3.. is die dan niet het zelfde als beta 3?
kan ik gewoon update zip in de root zetten en dan werkt t weer.. gewoon over beta 3 heen..
heb nu beta 4 klaar staan om te renamen.. maar ben nu toch benieuwd wat het verschil is..

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 10:43

yassine

Nothing to it but to do it!

thommy86 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:53:
[...]

dat zag ik ja.. maar die noemen ze ook 3.. is die dan niet het zelfde als beta 3?
kan ik gewoon update zip in de root zetten en dan werkt t weer.. gewoon over beta 3 heen..
heb nu beta 4 klaar staan om te renamen.. maar ben nu toch benieuwd wat het verschil is..
Verschil tussen beta 3 en 4 is te vinden op de changelog pagina ;)

Grote voordel is dat de cpu niet meer op 100% blijft draaien.

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
Draai nu sinds een paar uur android 2.2 JPH versie met root en lagfix. Loopt echt als een trein, heerlijk wat een snelheid. Ook inclusief flash 10.1 :)

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 22:11
Hier ook vandaag de eerste dag met Froyo (JPH) met root en lagfix en ben ook erg tevreden over deze ROM.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht wel tot de 23e!:)
als je gaat updaten naar froyo2.2 moet je toch je telefoon unrooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:32:
Nee, dat is niet nodig.
Ik was met een geroote JF3 naar JPC gegaan, en zojuist JPH geflashed.
Hopelijk draait deze wat beter dan JPC, dat werd op den duur echt een drama...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow oke thhx!
JPC is gewoon toch de samsung firmware?
en waarom anders niet naar jm8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:50:
ow oke thhx!
JPC is gewoon toch de samsung firmware?
en waarom anders niet naar jm8?
Omdat ik graag het nieuwste heb :P
Tot nu toe draait JPH al veel lekkerder dan JPC in ieder geval, ik ben benieuwd hoe dit over een aantal dagen is.
Het viel me gelijk al op dat deze firmware wel alle apps in de market laat zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:32:
Wel als je het op de officiele manier gaat doen wellicht.. Echter als je de telefoon al geroot hebt, waarom zou je dan wél Froyo op de officiele manier gaan updaten? Je kan dan net zo goed via Odin gaan flashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:40:
[...]

Wel als je het op de officiele manier gaat doen wellicht.. Echter als je de telefoon al geroot hebt, waarom zou je dan wél Froyo op de officiele manier gaan updaten? Je kan dan net zo goed via Odin gaan flashen...
Je kan gewoon via Kies updaten als de SGS geroot is, zo heb ik de eerste keer ook geflashed.
Ik raad echter Odin aan, dit werkt zoveel beter dan dat rottige Kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... net de firmware via KIES methode binnen gehaald.
Update ging goed volgens de tool, maar m'n phone start niet meer op.
Zie het Samsung Logo en dan trilt de phone 1x en daarna 2x kort achter elkaar.
(Had JM5 erop staan).

Als ik de telefoon opnieuw opstart, zelfde verhaal.

Via ODIN wil het ook niet, Write operation failed.

Ding nu stuk?

-edit-
Via Recovery mode hele toestel gereset, nu start ie op met Froyo! :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:00:
Hmm... net de firmware via KIES methode binnen gehaald.
Update ging goed volgens de tool, maar m'n phone start niet meer op.
Zie het Samsung Logo en dan trilt de phone 1x en daarna 2x kort achter elkaar.
(Had JM5 erop staan).

Als ik de telefoon opnieuw opstart, zelfde verhaal.

Via ODIN wil het ook niet, Write operation failed.

Ding nu stuk?
Ik neem aan dat je dan van 2.1 naar 2.2 bent gegaan?
Je moet een complete wipe doen, zowel data als cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, zelf ook net uitgevonden. ;)
Wel jammer van alle data, had gedacht dat alles bewaard zou blijven (zoals bij de Desire het geval was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:27:
Thanks, zelf ook net uitgevonden. ;)
Wel jammer van alle data, had gedacht dat alles bewaard zou blijven (zoals bij de Desire het geval was).
Toen ik van JPC naar JPH ging bleef alles wel bewaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ik 1x van JM5 naar JPH gegaan.
Wel nog wat anders raar, mijn SIM kaart wordt niet meer herkend.
Wel door een andere phone, dus de kaart is goed.
Moet ik daar nog iets voor instellen o.i.d.?

Kies zit m'n phone ook niet meer (na herstarts), Windows/ODIN wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:59:

Als in dat Android zegt dat er geen sim is geplaatst?
Weet je zeker de sim er goed in zit?
(mijn sgs wordt ook niet herkent in Kies, maar dat boeit niet zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal krijg ik bij het opstarten een scherm dat ik mijn pin moet intoetsen.
Dat krijg ik nu niet. Ook als ik probeer te bellen lukt dat niet.
Weet zeker dat de SIM er goed in zit. Hapje uit de sim zit aan de kant van de batterij, chipje omlaag.

Had in JM5 de one click lagfix en root toegepast, kan dat nog een oorzaak zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 16:39:
Weet zeker dat de SIM er goed in zit. Hapje uit de sim zit aan de kant van de batterij, chipje omlaag.
Heb je 'm geflashed met de sim er in?
In flash tutorials staat namelijk altijd dat je de sim eruit moet halen, misschien dat er vreemde dingen kunnen gebeuren als de sim er in blijft zitten.
Ook zag ik bij een tutorial over het flashen van JPH dat ze dan eerst JPC erop zetten en dan naar JPH flashen, dat zou je ook kunnen proberen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sim was eruit.
Kan met odin JPH er niet nog eens overheen gooien, loopt vast zodra hij factoryfs.rfs wil wegschrijven.
Krijg dan ook een write error.

Zal eens kijken wat odin met JPC doet.

-edit-
Die wilde odin wel flashen. :)
Zo maar kijken of JPH er dan ook op wil met odin.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Laatst online: 07-09 17:02

Toestel op flight mode staan?
Full reset gedaan?

Er is ook een code om te checken om te checken wat je pda,phone en csc is. Staat er dan een versie bij phone of is dat leeg?
Code heb ik even niet bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:59:

Is je toestel simlocked? De 2.2 firmwares willen dan nog wel eens problemen opleveren, omdat ze je productcode aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen flight mode, geen simlock (SGS via vodafone)
JPC erop kunnen zetten, daarna JPH geprobeerd.
Wil nog niet via ODIN:

<ID:0/005> Odin v.3 engine (ID:5)..
<ID:0/005> File analysis..
<ID:0/005> SetupConnection..
<ID:0/005> Initialzation..
<ID:0/005> Set PIT file..
<ID:0/005> DO NOT TURN OFF TARGET!!
<ID:0/005> Get PIT for mapping..
<ID:0/005> Firmware update start..
<ID:0/005> zImage
<ID:0/005> cache.rfs
<ID:0/005> factoryfs.rfs
<ID:0/005> modem.bin
<ID:0/005> param.lfs
<ID:0/005>
<ID:0/005> Complete(Write) operation failed.
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)

Al geeft ie bij JPC nu wel aan dat de SIM er niet in zit (deed ie in JPH niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Amdk6II schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 16:48:
[...]

Toestel op flight mode staan?
Full reset gedaan?

Er is ook een code om te checken om te checken wat je pda,phone en csc is. Staat er dan een versie bij phone of is dat leeg?
Code heb ik even niet bij de hand.
*#1234#

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 17:03:
Geen flight mode, geen simlock (SGS via vodafone)
JPC erop kunnen zetten, daarna JPH geprobeerd.
Wil nog niet via ODIN:

<ID:0/005> Odin v.3 engine (ID:5)..
<ID:0/005> File analysis..
<ID:0/005> SetupConnection..
<ID:0/005> Initialzation..
<ID:0/005> Set PIT file..
<ID:0/005> DO NOT TURN OFF TARGET!!
<ID:0/005> Get PIT for mapping..
<ID:0/005> Firmware update start..
<ID:0/005> modem.bin
<ID:0/005> param.lfs
<ID:0/005>
<ID:0/005> Complete(Write) operation failed.
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)

Al geeft ie bij JPC nu wel aan dat de SIM er niet in zit (deed ie in JPH niet).
En als je terug gaat naar bijv. JM8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terug naar JM8 is ook geen probleem.
Deze geeft ook aan dat de SIM ontbreekt.

Nogmaals via KIES (vanaf JPC) naar JPH geupgrade, nu werkt het vreemd genoeg allemaal wel.
Nu de product code nog terug naar NL zien te krijgen.

Hoe kun je Android 2.2 rooten?
-edit-
Al gevonden, Root voor de JPH: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=783596

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 23:56
Zou ik nog wel naar de officiele froyo kunnen updaten met die voodoo lagfix geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:22

Gebruik je toevallig het programmaatje "No Lock"?
Hierdoor krijg je je lockscreen nooit te zien (nadat je zelf al op de unlockknop van je telefoon hebt gedrukt)
Dit zorgt er ook voor dat het "pincode" menu niet zichtbaar is. Als je No Lock eventjes uitzet, komt het pincodescherm weer automatisch tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 23:30

Fixer

FP ProMod
Stark schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 20:48:
Zou ik nog wel naar de officiele froyo kunnen updaten met die voodoo lagfix geïnstalleerd?
Uiteraard. Moet je echter wel even het volgende doen:
To archive the revert to RFS operation, you need to complete 2 operations :

- Create a file or folder named “disable lagfix” in a a directory named “Voodoo” in your internal SD card.
- Reboot
Meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
Ik draai JPH nu ook een paar dagen en ik vind t toch alles gehalve lekker lopen. Ik draai wel een naakte JPH zonder root, lagfix of andere modificatie.

Slechte punten volgens mijn ervaring:
  • Over het algemeen voelt het toestel gewoon langzamer aan.
  • Zelfs het pattern lock screen is traag en laggy.
  • Over het algemeen voelt het toestel gewoon langzamer aan.
  • Swype is werkelijk extreem irritant, omdat het telkens met die stomme pop-up komt over het woordenboek ofzo. (veel vaker dan voorheen)
  • Ik krijg mijn telefoon niet meer in silent mode. Met de volume down toets kom ik maar tot vibrate als laagste level.
Verbeteringen in mijn ogen:
  • Fraaie pinch-zoom in de homescreens en applications menu.
  • Licht verbeterde accuprestaties.
Tenslotte nog even een vraagje over Swype: Kunnen we hier in de toekomst ook nog een update van verwachten? Als ik de officiële website mag geloven wordt er wel gewerkt aan een update voor de losse app, maar hoe zit het met de toestellen die deze app standaard geïnstalleerd hebben?

[ Voor 8% gewijzigd door Morgion op 17-09-2010 22:56 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om je telefoon te tweaken, niet als helpdesk. Toon inzet voor je post, of je post wordt verwijderd.