[Samsung Galaxy S] Rooten, Custom ROM's & Firmware Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 38 Laatste
Acties:
  • 284.126 views

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-09 10:50
Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 16:30:
ALs je in de toekomst via odin naar 2.2 wil zodra die van samsung final is.

Moet je dan je toestel ook un rooten en lag fix verwijderen.

Ik lees tegenstrijdige berichten via tweakers en de een zegt dat het niks uit maakt maar dat je gewoon kan
installeren en de andere weer dat je weer dit en dat moet doen.
Meestal als je via Odin flashed, ben je alle apps kwijt, dus ook de lagfix word gewoon gewist.
Je vods,pics en music die je erop hebt gezet behoud je wel.
Meestal maken mensen ook eerst een back-up voordat ze gaan flashen, anders mag je weer tig apss weer gaan installeren.

Dus in het kort, je toestel is met 2.1 rooted en er staat een lagfix op?
Je flashed via Odin naar 2.2, weg root, weg lagfix.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Verwijderd

Volgens mij heb je bij 2.2 geen lag fix enz enz niet meer nodig
Want bij beta hoor ik al dat de lag weg is, en als de offciale uit is,. dan zou hij nog sneller en beter moeten werken

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2010 20:23 ]

Verwijderd

An1mA schreef op donderdag 09 september 2010 @ 19:17:
[...]

Meestal als je via Odin flashed, ben je alle apps kwijt, dus ook de lagfix word gewoon gewist.
Je vods,pics en music die je erop hebt gezet behoud je wel.
Meestal maken mensen ook eerst een back-up voordat ze gaan flashen, anders mag je weer tig apss weer gaan installeren.

Dus in het kort, je toestel is met 2.1 rooted en er staat een lagfix op?
Je flashed via Odin naar 2.2, weg root, weg lagfix.
Dat dacht ik al want ik heb nog nooit een unroot gedaan als ik een andere versie had geinstalleerd maar had mijn twijfels over de lag fix mede omdat ik had gelezen dat je die eerst moet verwijderen en dan het beste daarna kon unrooten. Maar bedankt voor je reactie want ik had al zo'n gevoel maar je gaat dan twijfelen.

Ik lees overigens dat de laatste 2.2 van september goed draait, had met Jp2 en 3 wel succes maar was niet stabiel genoeg. Ik wacht tot denk ik maar had via een duitse site gelezen dat 2.2 volgende week uit zou komen en via een andere site weer dat het halverweg september zou komen. Ik ben benieuwd. _/-\o_ Lees ik net dat froyo op 15 september zou moeten uitkomen maar dat dit nu op de 20ste staat gepland.

Na-jung-e bwae-yo! ;w 나중에 봬요!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2010 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:22
Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 21:49:
[...]

Dat dacht ik al want ik heb nog nooit een unroot gedaan als ik een andere versie had geinstalleerd maar had mijn twijfels over de lag fix mede omdat ik had gelezen dat je die eerst moet verwijderen en dan het beste daarna kon unrooten. Maar bedankt voor je reactie want ik had al zo'n gevoel maar je gaat dan twijfelen.

Ik lees overigens dat de laatste 2.2 van september goed draait, had met Jp2 en 3 wel succes maar was niet stabiel genoeg. Ik wacht tot denk ik maar had via een duitse site gelezen dat 2.2 volgende week uit zou komen en via een andere site weer dat het halverweg september zou komen. Ik ben benieuwd. _/-\o_ Lees ik net dat froyo op 15 september zou moeten uitkomen maar dat dit nu op de 20ste staat gepland.

Na-jung-e bwae-yo! ;w 나중에 봬요!
Waar lees je dit allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:56
JM8 is inmiddels ook alweer uit en..
HaTe schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 23:19:
Voodoo beta 2 is zojuist vrijgegeven door supercurio!
http://project-voodoo.org/
Beste Lagfix en verbeterde kleuren!
Klinkt ook interessant!

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:49
Jorco schreef op zondag 12 september 2010 @ 12:01:
JM8 is inmiddels ook alweer uit en..

[...]

Klinkt ook interessant!
Wel goed de FAQ lezen voordat je aan de slag gaat :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiazi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-10-2016
Heb nu de nieuwste voodoo beta2 lagfix geïnstalleerd via Update.zip. De installatie was een fluitje van een cent en het effect is GIGANTISCH. Mijn Galaxy S lijkt wel een andere telefoon. Alles is sneller, zelfs de market!

Zal bijzonderheden in dit topic vermelden, maar tot nu werkt alles perfect.

Quadrant score van 1798 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Tiazi schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:31:
Heb nu de nieuwste voodoo beta2 lagfix geïnstalleerd via Update.zip. De installatie was een fluitje van een cent en het effect is GIGANTISCH. Mijn Galaxy S lijkt wel een andere telefoon. Alles is sneller, zelfs de market!

Zal bijzonderheden in dit topic vermelden, maar tot nu werkt alles perfect.

Quadrant score van 1798 trouwens.
Is ie ook veel beter als beta1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiazi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-10-2016
Reverb_ schreef op zondag 12 september 2010 @ 14:10:
[...]

Heb beta1 niet gebruikt dus kan niet vergelijken sorry. Heb wel de one-click-lagfix gebruikt en ik vind voodoo overduidelijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
Reverb_ schreef op zondag 12 september 2010 @ 14:10:
[...]

Ik zou gewoon beta 1 houden. Die kleuren zijn toch alleen nog maar gedaan op 100% helderheid.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 00:09

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Vraagje over gebruik van Voodoo lag fix. Het is mij niet geheel duidelijk uit de faq. Er staat dat er een backup wordt gemaakt en deze later gerestored wordt. Betekend dit dat alle instellingen, contacten en programma's het zelfde zijn? En dat dus enkel de launcher sneller reageert?

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook zojuist de Voodoo BETA2 lagfix installed.
Heel makkelijk en gewoon even geduld hebben en goed naar de robot stem luisten.
Deze fix is echt ZOVEEL sneller!!!
De kleurcorrectie die je er ongevraagd bijkrijgt is niet slecht.
Veel natuurlijkere kleuren (enkel op 100% brightness).
Ik vind het niet hinderlijk.. ookal heeft het niks met een lagfix te maken.
Even in de gaten houden wat het met de batterij doet (die is al slecht) en hoe het blijft werken bij enkele dagen uptime. Heb ook de lagfix app uit de market, maar die heb ik nu even disabled omdat de voodoo fix echt voelbaar tig keer beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-02 13:25
Beste mensen,

Ik ben van plan om de nieuwe voodoo lagfix te gaan gebruiken. Er wordt echter duidelijk aangegeven dat als je al een lagfix gebruikt dat je deze dan verwijderd.
Ik heb echter nu deze lagfix gebruikt en kan niet vinden hoe ik deze lagfix weer ongedaan moet maken.

Wie weet raad?

Deze lagfix heeft er trouwens alleen maar voor gezorgt dat ik lag kreeg. Ik had het ervoor niet maar dacht dat de SGS waarschijnlijk wel sneller zou worden. Quadrant geeft wel tot 2200 aan maar ik kreeg ineens zwarte beelden te zien en mijn batterij werd ook stevig gedraind. Ik hoop dat de nieuwe voodoo me weer op weg helpt.

Bedankt voor je reaktie alvast!
JP

´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 15:51
Toettoetdaan schreef op donderdag 09 september 2010 @ 04:37:
[mbr]*weg* doe eens wat vriendelijker of post niet[/]
Mmz, ik zie dit nu pas...
Even voor de duidelijkheid ik ben dyslectisch dus deze opmerking was meer zelfspot dan beledigend.
Tevens bevestigd dat ook nog eens hoe waar die opmerking is.

Goed ontopic:
Heeft iemand al ervaring met JM8 (android 2.1), xda is om de een of andere rede down, dus kan niet zoveel info vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Ik denk dat iedereen het wel heeft gehad met 2.1 en vol verwachting uitkijkt naar 2.2

Gebruik voodoo lagfix en je zult een heel ander SGS zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Sorry voor de misschien domme vraag,
Copy the Voodoo package as /sdcard/update.zip at the root of your SD Card.
Moet ik een mapje aanmaken in de root van mn SD kaart genaamd "sdcard" en in die map het bestand "update.zip" plaatsen ?

Of

Moet "update.zip" zelf in de root van de SD kaart staan ?

Ik zie mensen spreken over BETA2, maar op de website praten ze al over BETA3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
in de root van de SD kaart.. dus heeeeleeenmaal in het begin (wel je interne SD card he)

[ Voor 18% gewijzigd door thommy86 op 12-09-2010 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Ik kan nog steeds geen gebruik maken van google talk.. en heb echt sterk het vermoeden dat het aan JM5 ligt of aan samset of aan de lagfix..

Dat geeft mij echt de neiging om JM8 gewoon uit te proberen..
maar waarom werkt de firnmware site nooit.. altijd als ik kijk ligt die site eruit..

kan ik ergens anders de firmware downloaden voor odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
thommy86 schreef op zondag 12 september 2010 @ 15:12:
Ik kan nog steeds geen gebruik maken van google talk.. en heb echt sterk het vermoeden dat het aan JM5 ligt of aan samset of aan de lagfix..

Dat geeft mij echt de neiging om JM8 gewoon uit te proberen..
maar waarom werkt de firnmware site nooit.. altijd als ik kijk ligt die site eruit..

kan ik ergens anders de firmware downloaden voor odin.
http://www.samsungfirmwar...-i9000-galaxy-s-t449.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer

GSlayer

Bedankt, hij is nu bezig :). Ik ben benieuwd, nog nooit een lagfix geprobeerd, maar had wel verschrikkelijk veel last van die beruchte "zwarte schermen".

Edit: Wat een verademing zeg!

Edit2: Nu wou ik hetzelfde doen bij mijn vriendin haar galaxyS, maar kom voor geen mogelijkheid in de recovery modes, beide toestellen zijn op hetzelfde tijdstip gekocht bij dezelfde winkel. Vind het maar raar :?

[ Voor 45% gewijzigd door GSlayer op 12-09-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
GSlayer schreef op zondag 12 september 2010 @ 15:07:
Sorry voor de misschien domme vraag,

[...]

Moet ik een mapje aanmaken in de root van mn SD kaart genaamd "sdcard" en in die map het bestand "update.zip" plaatsen ?

Of

Moet "update.zip" zelf in de root van de SD kaart staan ?

Ik zie mensen spreken over BETA2, maar op de website praten ze al over BETA3 ?
Gewoon in de root van de sdkaart :)

En beta 3 is er dus :D Eens kijken wat daar aan is verbeterd //edit oh niet veel interessants.. denk ik wel aanbevolen om te installeren

[ Voor 6% gewijzigd door HaTe op 12-09-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
HaTe schreef op zondag 12 september 2010 @ 15:48:
[...]

Gewoon in de root van de sdkaart :)

En beta 3 is er dus :D Eens kijken wat daar aan is verbeterd //edit oh niet veel interessants.. denk ik wel aanbevolen om te installeren
BETA2 toch?

ga nu JM8 maar eens dowloaden

Edit: zie ook beta 3 nu.. sorry

[ Voor 4% gewijzigd door thommy86 op 12-09-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:57
Voodoo Beta2 heeft ook een betere sharpness setting. Nu zijn fonts weer tenminste wat ge-anti-aliased, wat ik toch wel een stuk mooier vind.

En hij is inderdaad nu lekker snel. Vooral in combinatie met Autokiller die op 'aggressive' staat. Dat laatste scheelt ook een hoop batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer

GSlayer

Vond het al raar dat iedereen over BETA2 zat te praten terwijl ik alleen BETA3 kon zien.

Anyway, Via de AndroidSDK manier toch m'n vriendin haar telefoon in recovery mode weten te krijgen en is ondertussen dus ook voorzien van de Voodoo lagfix beta 3.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
Heb sinds JM5 geen update meer gedaan, maar zie nu dat bij JM8 geen CSC zit waardoor de update niet wil lukken. XDA werkt ook niet mee vandaag en het enige wat ik kan vinden is een hele lijst CSC's op https://www.wuala.com/Sam...20XWJM8/?key=AfzUZSU4SpKU

Wellicht loop ik een beetje achter, maar ik weet nu even niet welke gebruiken dus ik hoop dat hier iemand is die mij dat wel kan vertellen?

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Jorco schreef op zondag 12 september 2010 @ 16:21:
Heb sinds JM5 geen update meer gedaan, maar zie nu dat bij JM8 geen CSC zit waardoor de update niet wil lukken. XDA werkt ook niet mee vandaag en het enige wat ik kan vinden is een hele lijst CSC's op https://www.wuala.com/Sam...20XWJM8/?key=AfzUZSU4SpKU

Wellicht loop ik een beetje achter, maar ik weet nu even niet welke gebruiken dus ik hoop dat hier iemand is die mij dat wel kan vertellen?
Ik ben hem nu aan het downloaden.. dus weet nog niet hoe en wat.. weet jij of ik gewoon pit 513 kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel_D
  • Laatst online: 27-02-2024
Zijn er hier meer mensen die hun SGS niet in recovery mode krijgen via de volume up + home + power knoppen? Bij mij blijft 'ie doodleuk rebooten naar 't OS. Ook als ik de power knop even loslaat bij het verschijnen van 't logo. Nu lees ik ook berichten over SGS'en die het gewoonweg niet kunnen, begin te vermoeden dat ik er daar één van heb.
Ben door de bomen een beetje het bos kwijt, weet even niet wat ik nu moet doen als ik die lagfix wil installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
thommy86 schreef op zondag 12 september 2010 @ 16:23:
Ik ben hem nu aan het downloaden.. dus weet nog niet hoe en wat.. weet jij of ik gewoon pit 513 kan gebruiken?
Van de 513 heb ik geen idee, gebruik altijd de 512 en daar heb ik geen problemen mee.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Jorco schreef op zondag 12 september 2010 @ 16:30:
[...]

Van de 513 heb ik geen idee, gebruik altijd de 512 en daar heb ik geen problemen mee.
er zit een wachtwoord op de zip van JM8 ?!?!?! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
thommy86 schreef op zondag 12 september 2010 @ 16:42:
[...]

Welke website heb je het gedownload? Sigh.... |:( Lees ff op de website alles door voordat je hier iets komt vragen.

[ Voor 5% gewijzigd door Relief2009 op 12-09-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
Foutmelding verdween al bij reboot dus heb de CSC niet gewijzigd.
Ik kan nu echter niks uit de market draaien, draai op JM8+voodoo3
thommy86 schreef op zondag 12 september 2010 @ 16:42:
Dat had ik ook gezien ja, heb de file na het uitpakken alweer weggegooid. Het wachtwoord kon ik zien door de file te openen (en dus niet meteen via snelmenu uit te pakken).

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Jorco schreef op zondag 12 september 2010 @ 16:47:
Foutmelding verdween al bij reboot dus heb de CSC niet gewijzigd.
Ik kan nu echter niks uit de market draaien, draai op JM8+voodoo3

[...]

Dat had ik ook gezien ja, heb de file na het uitpakken alweer weggegooid. Het wachtwoord kon ik zien door de file te openen (en dus niet meteen via snelmenu uit te pakken).
inderdaad.. gewoon niet goed gekeken.. het is dus niet verstandig om JM8 nu te flashen..
wat had jij er voorheen op staat.. ik draai nu JM5/samset/onclick lagfix.

draait nu eindelijk prima na update van lagfix.. maar ben gewoon benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer

GSlayer

Roel_D schreef op zondag 12 september 2010 @ 16:28:
Zijn er hier meer mensen die hun SGS niet in recovery mode krijgen via de volume up + home + power knoppen? Bij mij blijft 'ie doodleuk rebooten naar 't OS. Ook als ik de power knop even loslaat bij het verschijnen van 't logo. Nu lees ik ook berichten over SGS'en die het gewoonweg niet kunnen, begin te vermoeden dat ik er daar één van heb.
Ben door de bomen een beetje het bos kwijt, weet even niet wat ik nu moet doen als ik die lagfix wil installeren.
M'n vriendin der telefoon ging ook niet via die manier in de recovery,

Ik heb deze tutorial gevolgd om hem alsnog in recovery te krijgen

YouTube: Samsung Galaxy S Clockwork Mod Recovery Mode & How to Fix Android SDK Error Tutorial (en dan de 2de manier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
thommy86 schreef op zondag 12 september 2010 @ 16:49:
[...]

inderdaad.. gewoon niet goed gekeken.. het is dus niet verstandig om JM8 nu te flashen..
wat had jij er voorheen op staat.. ik draai nu JM5/samset/onclick lagfix.

draait nu eindelijk prima na update van lagfix.. maar ben gewoon benieuwd.
Ik had voorheen precies hetzelfde: JM5+samset+lagfix

Edit: Market-bug lijkt vaker voor te komen onder JM8. Via Google meldt nog iemand dit probleem, maar kan niet verder lezen totdat XDA weer online is.

[ Voor 15% gewijzigd door Jorco op 12-09-2010 17:12 ]

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel_D
  • Laatst online: 27-02-2024
GSlayer schreef op zondag 12 september 2010 @ 17:04:
[...]

M'n vriendin der telefoon ging ook niet via die manier in de recovery,

Ik heb deze tutorial gevolgd om hem alsnog in recovery te krijgen

YouTube: Samsung Galaxy S Clockwork Mod Recovery Mode & How to Fix Android SDK Error Tutorial (en dan de 2de manier)
Dank, had ik net ook gevonden toevallig. Ga 't proberen. Word wel helemaal wous van de tig verschillende termen, manieren en mogelijkheden. Maar goed, zelf om gevraagd. Anders had ik maar een iPhone moeten nemen.

Edit: conversion successful! Soepel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Jorco schreef op zondag 12 september 2010 @ 17:08:
[...]

Ik had voorheen precies hetzelfde: JM5+samset+lagfix

Edit: Market-bug lijkt vaker voor te komen onder JM8. Via Google meldt nog iemand dit probleem, maar kan niet verder lezen totdat XDA weer online is.
Weet iemand welke CSC je hiervoor moet gebruiken..!!???

@ Jorco

Anders inderdaad wachten tot XDA het weer doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
thommy86 schreef op zondag 12 september 2010 @ 17:13:

Weet iemand welke CSC je hiervoor moet gebruiken..!!???
Ik heb geen CSC gebruikt. Kreeg in eerste instantie een foutmelding in het recovery-menu van de boot. Nadat ik Voodoo3 had geïnstalleerd was de foutmelding weg.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Jorco schreef op zondag 12 september 2010 @ 17:20:
[...]

Ik heb geen CSC gebruikt. Kreeg in eerste instantie een foutmelding in het recovery-menu van de boot. Nadat ik Voodoo3 had geïnstalleerd was de foutmelding weg.
dat begrijp ik.. maar je zegt niet in de market te kunnen? of dingen niet kan gebruiken?
of werkt alles nu zoals het moet..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
Nee, kan er wel in en zie alle apps maar kan niks downloaden.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Jorco schreef op zondag 12 september 2010 @ 17:49:
Nee, kan er wel in en zie alle apps maar kan niks downloaden.
Dan wacht ik graag nog even af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49
Ja je moet natuurlijk wel een CSC gebruiken met flashen bij mij werkt de market met JM8 prima.

EDIT: GPS ziet er goed uit :o 8 sattelieten gelockt INDOOR _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 12-09-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag geprobeerd de FW van mijn Galaxy s i9000 te updaten via Kies (door de productcode aan te passen in de registry en in Kies de test modus aan te zetten) maar na de reboot krijg ik enkel nog foutmeldingen zoals "The application TwLauncher (process com.sec.android.app.twlauncher) has stopped unexpectedly. Please try again.

Dit krijg ik voor verschillende toepassingen en kan eigenlijk niets meer doen met de PDA.
Ik kan ook niet in de recovery of download mode geraken (3-button combinatie werkt totaal niet op mijn telefoon). Ook met de adb shell (adb reboot recovery) krijg ik geen communicatie met het toestel.
Het toestel kan wel nog gezien worden in Kies (als ik vlug alle foutmeldingen wegklik en de opties Samsung Kies selecteer bij het verbinden met de PC)
Dus ik kan dezelfde update nog steeds opnieuw doen maar heeft hetzelfde resultaat.

Iemand ideeën over hoe ik dit toch nog goed kan krijgen? Kan je bijv via Kies een specifieke firmware opladen? Of zijn er andere tools die me toch nog zouden toelaten terug te keren naar de originele firmware?

Bedankt,
Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 18:33:
Ik heb vandaag geprobeerd de FW van mijn Galaxy s i9000 te updaten via Kies (door de productcode aan te passen in de registry en in Kies de test modus aan te zetten) maar na de reboot krijg ik enkel nog foutmeldingen zoals "The application TwLauncher (process com.sec.android.app.twlauncher) has stopped unexpectedly. Please try again.

Dit krijg ik voor verschillende toepassingen en kan eigenlijk niets meer doen met de PDA.
Ik kan ook niet in de recovery of download mode geraken (3-button combinatie werkt totaal niet op mijn telefoon). Ook met de adb shell (adb reboot recovery) krijg ik geen communicatie met het toestel.
Het toestel kan wel nog gezien worden in Kies (als ik vlug alle foutmeldingen wegklik en de opties Samsung Kies selecteer bij het verbinden met de PC)
Dus ik kan dezelfde update nog steeds opnieuw doen maar heeft hetzelfde resultaat.

Iemand ideeën over hoe ik dit toch nog goed kan krijgen? Kan je bijv via Kies een specifieke firmware opladen? Of zijn er andere tools die me toch nog zouden toelaten terug te keren naar de originele firmware?

Bedankt,
Pieter
Heb je de truc met de batterij al gedaan ??

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
arnoutzw schreef op zondag 12 september 2010 @ 18:24:
Ja je moet natuurlijk wel een CSC gebruiken met flashen bij mij werkt de market met JM8 prima.

EDIT: GPS ziet er goed uit :o 8 sattelieten gelockt INDOOR _/-\o_
Die had ik even niet meer ter beschikking. Inmiddels de CSC uit JM7 geplukt en het gaat supersonisch _/-\o_

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Embryo1 schreef op zondag 12 september 2010 @ 18:46:
[...]

Heb je de truc met de batterij al gedaan ??
Je bedoelt de batterij er uit, "volume up + home + power" + batterij erin en power loslaten wanneer het Salsung logo verschijnt?
Ja die heb ik al geprobeerd. Maar ook daarmee lijk ik niet in recovery mode te geraken. Het lijkt alsof Samsung die mode geblokkeerd heeft vanaf een bepaalde datum (heb het toestel sinds 18 augustus).
Hij gaat gewoon door naar het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duurt die install van voodoo echt zo lang; ik zit al een uur met de onderste twee knopjes opgelicht...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 19:35:
Duurt die install van voodoo echt zo lang; ik zit al een uur met de onderste twee knopjes opgelicht...........
Duurde bij mij nog geen 5 minuten (volgens mij zelfs geen 2!).

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Jorco schreef op zondag 12 september 2010 @ 18:48:
[...]

Die had ik even niet meer ter beschikking. Inmiddels de CSC uit JM7 geplukt en het gaat supersonisch _/-\o_
Dus de CSC van JM7 gaat perfect? werkt de market ook weer zoals voorheen?

edit:

Hoe heet de CSC dan kan ik hem van Wuala afhalen?

en wat is het voordeel door voodoo met odin te flashen..
updat.zip werkt toch prima?

[ Voor 19% gewijzigd door thommy86 op 12-09-2010 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
thommy86 schreef op zondag 12 september 2010 @ 19:54:
[...]

Dus de CSC van JM7 gaat perfect? werkt de market ook weer zoals voorheen?

edit:

Hoe heet de CSC dan kan ik hem van Wuala afhalen?

en wat is het voordeel door voodoo met odin te flashen..
updat.zip werkt toch prima?
CSC_I9000OXAJM1

Voodoo met odin flashen doe ik niet (waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?).
Heb van de betaalde apps alleen Slingplayer niet vinden, maar dit heb ik nooit gekund behalve met officiële firmware. Daar heb ik dan Titanium Backup weer voor. :)

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino92
  • Laatst online: 06-05-2022
Jorco schreef op zondag 12 september 2010 @ 19:46:
[...]

Duurde bij mij nog geen 5 minuten (volgens mij zelfs geen 2!).
Bij mij duurde het ongeveer 8min.
Stem zei: Step1 - Step2 - ....Succesfull
Hangt er vanaf hoeveel apps er zijn geinstalleerd.
Bij mij: applications(538M / 1673M) 32%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Jorco schreef op zondag 12 september 2010 @ 19:59:
[...]

CSC_I9000OXAJM1

Voodoo met odin flashen doe ik niet (waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?).
Heb van de betaalde apps alleen Slingplayer niet vinden, maar dit heb ik nooit gekund behalve met officiële firmware. Daar heb ik dan Titanium Backup weer voor. :)
thanks.. dan kan ik aan de slag.. merk je verschil met JM5 (aangezien we het zelfde draaide)
ben nu aan het backupen.. gebruik backup pro.

inderdaad waarom moeilijk doen.. loop je ook nog eens te kutten met je usb kabel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad waarom moeilijk doen.. loop je ook nog eens te kutten met je usb kabel..
Hoe krijg jij nu de update.zip op je telefoon dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merdera
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:25
Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:02:
[...]

Via de dropbox app, makkie :D

Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
[...]

Je gaat naar instellingen/toepassingen/ontwikkeling/
daar vink je aan USB-Fouten opsporen.

nu kan je je SGS aansluiten en de update.zip op je sd zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 18:33:

Bedankt,
Pieter
Heeft nog iemand ideeën om hieruit te raken? Samsung kies kan het toestel nog in download mode krijgen door dezelfde update te doen dus misschien kan een andere applicatie dit ook?
Jammer dat Samsung Kies niet de optie geeft om je firmware terug te zetten naar de originele...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:34:
[...]

Heeft nog iemand ideeën om hieruit te raken? Samsung kies kan het toestel nog in download mode krijgen door dezelfde update te doen dus misschien kan een andere applicatie dit ook?
Jammer dat Samsung Kies niet de optie geeft om je firmware terug te zetten naar de originele...
Ik heb een derzer dagen een recovery.apk voorbij zien komen op het XDa forum. Ook een SGS tools apk, waarmee het ook mogelijk moest zijn om in de recorvery modus te komen. Alleen kan ik momenteel, net als zovelen niet op de site van hun.

Dus als er geen andere ideeen komen, of geen hard reset wilt doen moet je wachten.

punch in *#*#7780#*#* and it will take you to the reset option menu

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Embryo1 schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:50:
[...]

Ik heb een derzer dagen een recovery.apk voorbij zien komen op het XDa forum. Ook een SGS tools apk, waarmee het ook mogelijk moest zijn om in de recorvery modus te komen. Alleen kan ik momenteel, net als zovelen niet op de site van hun.

Dus als er geen andere ideeen komen, of geen hard reset wilt doen moet je wachten.

punch in *#*#7780#*#* and it will take you to the reset option menu
Helaas, ik kan zelfs geen applicaties meer installeren of openen. De SGS Tools applicatie had ik al en zou inderdaad een goede oplossing geweest zijn maar...
Hopelijk lukt de update via Kies wel eens de officiele Froyo update er is.... Dat wordt dus even terug naar mijn windows mobile toestel...aaaaarghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Bl4ckviper schreef op zondag 12 september 2010 @ 14:25:
Vraagje over gebruik van Voodoo lag fix. Het is mij niet geheel duidelijk uit de faq. Er staat dat er een backup wordt gemaakt en deze later gerestored wordt. Betekend dit dat alle instellingen, contacten en programma's het zelfde zijn? En dat dus enkel de launcher sneller reageert?
Iemand een antwoord? ;)

Overigens krijg ik mijn foon ook niet in recovery modus middels de volume up, home en power knop.

[ Voor 10% gewijzigd door Bl4ckviper op 12-09-2010 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masoud85
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:16
Aangezien XDA op dit moment offline is, zit ik met een kleine probleem hier.

In de firmware JM8 zit geen csc bestand, maar in de de link ( zie hier ) dat iemand paar uur geleden heeft gegeven staan heel veel csc bestanden. Kan iemand aangeven welke ik moet nu hebben?

alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masoud85
Volgens de gegevens van de Wuala, is de XXJM1 versie het meest gedownload. Zal het daarmee proberen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Kan diegene waarbij JM8 gelukt is ons vertellen of er iets nieuws te merken valt? Snelheid? Apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masoud85
JM8 is nog niet gelukt, sterker nog ik krijg de telefoon niet eens meer aan.
na het aanzetten, krijg ik een icon van een pc en telefoon met daar tussen een uitroep teken.
Ik krijg de telefoon op dit moment niet in de recovery mode of herstel mode. Iemand enig idee wat deze icon inhoud en hoe dat te verhelpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masoud85
Masoud85 schreef op maandag 13 september 2010 @ 00:19:
JM8 is nog niet gelukt, sterker nog ik krijg de telefoon niet eens meer aan.
na het aanzetten, krijg ik een icon van een pc en telefoon met daar tussen een uitroep teken.
Ik krijg de telefoon op dit moment niet in de recovery mode of herstel mode. Iemand enig idee wat deze icon inhoud en hoe dat te verhelpen is?
ook dat probleem is opgelost.
Gewoon de batterij uithalen en weer insteken en dan gelijk in recovery mode zetten.
Ik ga weer de JM8 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinman
  • Laatst online: 20-09 23:35
Relief2009 schreef op maandag 13 september 2010 @ 00:16:
Kan diegene waarbij JM8 gelukt is ons vertellen of er iets nieuws te merken valt? Snelheid? Apps?
JM8 draait hier inmiddels een dag en het bevalt tot nu toe prima. Ik heb nog geen lag gemerkt. Nog geen enkel lagfix geinstalleerd trouwens. De GPS is nog altijd braak. Maar in deze release zijn er SNR < 20 wel mogelijk om te locken. Maar het draait uiteindelijk om de nauwkeurigheid en stabiliteit en die zijn even goed (of slecht) als vorige releases. 30 meter naast en lock valt soms weg. Ik heb nog niet in de auto getest, maar ik verwacht slechtere resultaten aangezien GPS sigalen slechter door metalen heen kunnen dan door een venster met enkelglas. Ik zal morgen de gps in de auto testen en de resultaten hier posten.

ps geen nieuwe apps en widgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dprins
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-11-2023
Ik heb vandaag FROYO op mijn galaxy s gezet.
Het werkt allemaal prima, op mobiel internet na.
Ik heb verschillende instellingen bij APN ingevoerd maar niks helpt.
Ik heb twee keer opnieuw geflasht en vier keer naar fabrieks instellingen terug gezet maar niks helpt.
Heeft iemand van jullie een idee?

android-versie: 2.2
smalbandversie I9000XXJPC
Kernel-versie; 2.6.32.9
root@SEI-28 #1
buildnummer: FROYO

provider: Vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:15
@ pierreken: vergeet je niet om USB-foutopsporing (USB-debugging) aan te zetten in de instellingen voordat je verbindt met adb? Anders werkt het namelijk niet. Gebruik eerst 'adb shell' en dan 'adb reboot download' om in de download mode te komen. Dan kun je vervolgens via Odin3 de firmware opnieuw installeren of misschien kun je beter XWJM8 proberen. Ik hoor het graag als het niet lukt. Voor instructies bij downgraden naar XWJM8 zie XDA-pagina die ik hieronder gelinkt heb.

---------------

De mensen die willen up- of downgraden naar XWJM8 zou ik aanraden om een kijkje te nemen op deze pagina, en dan wel de openingspost: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=780867

Er staat duidelijk beschreven hoe dit het beste gedaan kan worden. Voor wat betreft de juiste CSC-versie: Nederland staat nergens vermeld bij de verscheidene CSC's, maar voor West-Europa moet je CSC_I9000OXAJM1.rar hebben. Ik kan bevestigen dat deze perfect werkt met XWJM8 (en iedere andere firmware die ik gedraaid heb). Downloadlink voor deze CSC is daar ook te vinden.

Speciale aandacht daar ook voor het downgraden van XXJPC naar XWJM8. Zoals op de pagina te lezen valt herschrijft de XXJPC-firmware wat dingen in het permanente geheugen van de telefoon, waardoor er enkele of meerdere problemen (kunnen) ontstaan bij het downgraden. Voorbeelden zijn: ineens opgescheept zitten met een Koreaanse productcode waardoor updates via 'Kies' niet meer werken; geen verbinding met telefoonnetwerk kunnen maken; telefoon die alleen nog reageert op aan-/uitknop en het niet accepteren van de PIN-code, ook al weet je 100% zeker dat je hem correct ingeeft.

Ik zal hier in het Nederlands even een stappenplan neerzetten voor degenen die problemen met hun toestel hebben na het downgraden naar XXJM8 en het na het lezen van de post op XDA nog niet helemaal duidelijk is:

- Root je toestel. Hier zijn meerdere methoden voor. Zoek op Google voor een methode die werkt met Android 2.1. De gemakkelijkste is misschien wel in de Market zoeken naar 'RyanZA's One Click Lag Fix'. Laat je niet misleiden door de naam van de applicatie. Er is namelijk een optie om enkel te rooten, dus zonder dat die verouderde lag fix wordt geïnstalleerd.

- Installeer een 'root explorer' op het toestel. Dit is een bestandsverkenner waarmee je ook in de verborgen systeemmappen kunt kijken. Ik heb hiervoor 'Super Manager' gebruikt welke gratis verkrijgbaar is in de Market. In de instellingen van Super Manager nog wel even aanvinken dat je toegang wilt krijgen tot de root en de verborgen systeemmappen en -bestanden wilt kunnen zien.

- Open de map genaamd 'EFS'. Deze bevindt zich in de root ofwel 'bovenste map'. Hier tref je onder andere de bestanden nv_data.bin en nv_data.bin.md5 aan. Deze moet je allebei aanvinken en tegelijk verwijderen. Verwijder niet de bestanden .nv_data.bak en nv_data.bak.md5, dit zijn namelijk de backupbestanden waar de oude informatie (van vóór XXJPC) in opgeslagen staat en die heb je dus nodig.

- Na het verwijderen van nv_data.bin en nv_data.bin.md5 worden door de telefoon de backupbestanden gebruikt om de zojuist verwijderde bestanden opnieuw aan te maken. Doe een reboot en dan is hopelijk alles weer terug zoals het hoort.

Om het meeste uit de telefoon te halen heb ik XWJM8 draaien met de Voodoo Lag Fix. De Voodoo-fix werkt bij mij het snelst, ook sneller dan vorige lag fixes die ik geprobeerd heb. Ook erg gemakkelijk te installeren, enkel de update.zip naar de root van de SD kopiëren en dan in recovery mode de update.zip installeren. Hier de officiële website van Project Voodoo met instructies en downloadlink: http://project-voodoo.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Respect, kan dit in de start post komen?

EDIT:
Zie net dat JP3(android 2.2) uit is voor ASIA/CHINA... _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Toettoetdaan op 13-09-2010 03:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 10:43

yassine

Nothing to it but to do it!

Wat een **peep* gedoe, heb eindelijk de jm8 fw erop gekregen. *O*

Om een lang verhaal (3uurtjes flashen 8)7 en doorspitten) kort te maken, update.zip zat nog in de root van me internal card, waardoor het flashen half goed ging. Het kwam nl. maar tot het samsung splash screen en viel daarna dood :X Nou goed de JF3 derop gezet en die pakte hij direct op met de 513 pit erbij. Nou eindelijk weer aindroid voor me snufferd, gelijk update.zip verwijderd en de JM8 staat er nu eindelijk op.. pfoee..

En nu maar eens slapen, (yassine dacht het wel fftjes in uurtje geflasht te hebben @ 00:00uur :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreddyFish schreef op maandag 13 september 2010 @ 02:55:
@ pierreken: vergeet je niet om USB-foutopsporing (USB-debugging) aan te zetten in de instellingen voordat je verbindt met adb? Anders werkt het namelijk niet. Gebruik eerst 'adb shell' en dan 'adb reboot download' om in de download mode te komen. Dan kun je vervolgens via Odin3 de firmware opnieuw installeren of misschien kun je beter XWJM8 proberen. Ik hoor het graag als het niet lukt. Voor instructies bij downgraden naar XWJM8 zie XDA-pagina die ik hieronder gelinkt heb.

---------------
Hallo FreddyFish,
Ik heb niet langer de mogelijkheid om die USB debugging aan te leggen. Die gebruikte ik inderdaad om via adb shell te rebooten in recovery of download mode voor ik de firmware update deed. Maar nu kom ik niet verder dan een constant heropstartende touchwiz interface en de menu is niet langer beschikbaar. Dus:
- Geen applicaties opstarten
- Geen instellingen wijzigen
- Geen connectie via adb shell
- Geen 3-button combinatie mogelijk
- Communicatie via Kies werkt OK, kan via die software nog de firmware update opnieuw uitvoeren maar met zelfde resultaat
- SD-cards zijn nog leesbaar via PC

Deze laatste 2 lukken door heel snel de foutmeldingen van de touchwiz en andere applicaties weg te klikken en bij het connecteren met PC vlug een van de keuzes in het USB menu aan te klikken (Samsung Kies, USB Mass Storage, Media Player, PC internet)

Weinig keuzes... I know... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
yassine schreef op maandag 13 september 2010 @ 03:49:
Wat een **peep* gedoe, heb eindelijk de jm8 fw erop gekregen. *O*

Om een lang verhaal (3uurtjes flashen 8)7 en doorspitten) kort te maken, update.zip zat nog in de root van me internal card, waardoor het flashen half goed ging. Het kwam nl. maar tot het samsung splash screen en viel daarna dood :X Nou goed de JF3 derop gezet en die pakte hij direct op met de 513 pit erbij. Nou eindelijk weer aindroid voor me snufferd, gelijk update.zip verwijderd en de JM8 staat er nu eindelijk op.. pfoee..

En nu maar eens slapen, (yassine dacht het wel fftjes in uurtje geflasht te hebben @ 00:00uur :p)
Bij mij klapte hij er ook elke keer uit.. na het flashen kwam hij niet verder dan het mooie "filmpje"
Ik kon dus eigenlijk helemaal niks.. zelfs niet meer in het recovery scherm..
daarna JM5 weer ff geflashed.. recovery code in gevult in het telefoon/toetsen scherm.
daarna kon ik JM8 gewoon flashen met update.zip op de SD.

Draai nu JM8+Voodoo3.. "Plak er vleugels op en je hebt een vliegtuig" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Eigenlijk had ik het idee dat mijn problemen te maken hadden met JM5.
Nu dus JM8 en nog steeds onvang ik geen talk berichten.

Hebben echt niet meer mensen dit probleem. of iig er van gehoord..
namelijk echt heel vervelend..

Ik kan dus wel google talk berichten versturen, maar onvangen.. nee dat niet..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:22
[...]

Of gewoon rechtermuisknop -> Send to -> Bluetooth -> Galaxy S :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toettoetdaan schreef op maandag 13 september 2010 @ 03:43:
[...]

Respect, kan dit in de start post komen?

EDIT:
Zie net dat JP3(android 2.2) uit is voor ASIA/CHINA... _/-\o_
Waar heb je dit gelezen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
dprins schreef op maandag 13 september 2010 @ 02:47:
Ik heb vandaag FROYO op mijn galaxy s gezet.
Het werkt allemaal prima, op mobiel internet na.
Ik heb verschillende instellingen bij APN ingevoerd maar niks helpt.
Ik heb twee keer opnieuw geflasht en vier keer naar fabrieks instellingen terug gezet maar niks helpt.
Heeft iemand van jullie een idee?

android-versie: 2.2
smalbandversie I9000XXJPC
Kernel-versie; 2.6.32.9
root@SEI-28 #1
buildnummer: FROYO

provider: Vodafone
De verbindingsinstellingen voor internet en mms

Ga naar 'Menu' -> 'Instellingen' -> 'Draadlooos en netwerken' -> 'Mobiele netwerken' -> 'Namen toegangspunten'
Druk op de Menu-toets en kies 'Nieuwe APN'
Naam: Vodafone live!
APN: live.vodafone.com
Proxy: leeg laten
Port: leeg laten
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone
Server: leeg laten
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS poort: 8799
MCC: 204
MNC: 04
APN type: Internet + MMS
Druk op de Menu-toets en kies 'Opslaan'
Keer terug naar het beginscherm
Kies 'Menu' -> 'Internet' om verbinding te maken internet

Deze instellingen werkten bij mij. Ben nu echter weer terug op JM2. Heb je deze instellingen staan in je APN settings ??
Na een verandering in de firmware pak ik altijd deze gegevens, die bij alle wijzigingen hebben gewerkt.

BIj APN type heb ik alleen Internet ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine

yassine

thommy86 schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:22:
[...]

Bij mij klapte hij er ook elke keer uit.. na het flashen kwam hij niet verder dan het mooie "filmpje"
Ik kon dus eigenlijk helemaal niks.. zelfs niet meer in het recovery scherm.. :)
daarna JM5 weer ff geflashed.. recovery code in gevult in het telefoon/toetsen scherm.
daarna kon ik JM8 gewoon flashen met update.zip op de SD.

Draai nu JM8+Voodoo3.. "Plak er vleugels op en je hebt een vliegtuig" :+
Nou bij werkt google Talk helemaal niet (jm8p) Ik druk op het pictogram, waarna het lijkt of hij opent, maar valt daarna weer leuk naar het home screen. Iemand hetzelfde probleem, of een plossing hiervoor?

En vodoo zal ik idd ook proberen, eerst even alles werkend krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
yassine schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:11:
[...]

Nou bij werkt google Talk helemaal niet (jm8p) Ik druk op het pictogram, waarna het lijkt of hij opent, maar valt daarna weer leuk naar het home screen. Iemand hetzelfde probleem, of een plossing hiervoor?

En vodoo zal ik idd ook proberen, eerst even alles werkend krijgen :)
Ik heb voodoo er meteen opgezet voor dat ik alles terug haalde van een back up..
talk werkt bij mij wel.. het programma in iedergeval.. ontvang alleen niks terug..
snap dr echt helemaal niks van..

weet niemand of dit aan instellingen ligt of iets.. had dit al bij JM5 en nu ook bij JM8..
heb al zovaak google door gespit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:04

WoutF

Hoofdredacteur
Een tip voor mensen die af en toe non-european firmwares flashen. Na het flashen van een Asiatische-fw had ik opeens alleen nog maar gprs-verbinding, 3g was verdwenen (apn settings stonden goed). Nu blijkt dat deze firmware (net als JPC) mijn productcode veranderd had.

Blijkbaar hangt je productcode samen met de frequentieband die de telefoon gebruikt voor 3G. Na het editten van de betreffende file (zie uitleg) had ik mijn 3g-verbinding weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine

yassine

thommy86 schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:53:
[...]

Ik heb voodoo er meteen opgezet voor dat ik alles terug haalde van een back up..
talk werkt bij mij wel.. het programma in iedergeval.. ontvang alleen niks terug..

weet niemand of dit aan instellingen ligt of iets.. had dit al bij JM5 en nu ook bij JM8..
Hij werkt weer! Een hard reset was de trick. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

thommy86 schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:53:
[...]

Heb jij bij de voodoo installatie als je instellingen en progs behouden? of rest dat ding dan naar fabrieks instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dprins
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-11-2023
Ik heb oa die instellingen die jij zegt geprobeerd, maar die werkten niet. Ik ga denk ik maar terug naar android 2.1 dan heb ik iig wel mobiel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Bl4ckviper schreef op maandag 13 september 2010 @ 13:41:
[...]

Heb jij bij de voodoo installatie als je instellingen en progs behouden? of rest dat ding dan naar fabrieks instellingen?
Ik heb een wipe gedaan.. toen JM8 en meteen voodoo er achter aan.. daarna heb ik pas alles hersteld..
leek mij iig de makkelijkste volgorde..

@ Yassine,

Dit had ik in het begin al gedaan.. app werkt wel.. maar ontvang niks.. al me verbindingen werken gewoon.. alleen onvang geen talk berichten..

HEEL frustrerend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thommy86 schreef op maandag 13 september 2010 @ 13:47:
[...]

Ik heb een wipe gedaan.. toen JM8 en meteen voodoo er achter aan.. daarna heb ik pas alles hersteld..
leek mij iig de makkelijkste volgorde..
Hoe krijg je (weer) root bij gebruik van Vodoo? Zit deze er bij Beta3 nog in? Ik begrijp namelijk dat Voodoo geen root standaard zal krijgen. Maar als je een rooted kernel over de Voodoo kernel kopieerd ben je weer ext4 kwijt lijkt mij(???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 13:50:
[...]

Hoe krijg je (weer) root bij gebruik van Vodoo? Zit deze er bij Beta3 nog in? Ik begrijp namelijk dat Voodoo geen root standaard zal krijgen. Maar als je een rooted kernel over de Voodoo kernel kopieerd ben je weer ext4 kwijt lijkt mij(???)
Hier heb ik niet eens bij stil gestaan.. even een opsomming van wat ik had.

Rooted JM5-samset-one click lagfix

Nu heb ik JM8+voodoo3.
en inderdaad ik heb geen root meer.. vreemd..

ik probeer het allemaal te volgen.. maar blijf toch een noob blijkt..

Edit:
Je kan iig niet zomaar een kernel flashen over voodoo heen.. omdat deze niet samen zouden werken met ext4. dan zou je eerst voodoo moeten verwijderen.

[ Voor 11% gewijzigd door thommy86 op 13-09-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
Wat een snelheid, alsof ik weer een nieuwe telefoon heb!

Wat betreft root bij voodoo3:
Even oneclickroot downloaden en het is opgelost ;)

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Jorco schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:22:
Wat een snelheid, alsof ik weer een nieuwe telefoon heb!

Wat betreft root bij voodoo3:
Even oneclickroot downloaden en het is opgelost ;)
werkt dat prima?
ik ben ook echt blij met jm8+voodoo..
loopt heeel soepel.. alleen tlak nog.. maar denk onder tussen dat het niks met de firmware temaken heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Nu heb ik dus net de root gedaan.. en zag ik in me recovery scherm even snel iets met KOR en csc..
kan dat een reden zijn waarom ik geen talk ontvang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Hi, Ik probeer via RomManager in mijn recovery screen te komen omdat het via de 3 button approach niet lukt..

Nu moet ik hiervoor eerst ClockwordkMod Recovery flashen volgens de tutorial. Echter krijg ik dan het volgende:
"An error occurred while attempting to run privileged commands!" iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Bl4ckviper schreef op maandag 13 september 2010 @ 17:53:
Hi, Ik probeer via RomManager in mijn recovery screen te komen omdat het via de 3 button approach niet lukt..

Nu moet ik hiervoor eerst ClockwordkMod Recovery flashen volgens de tutorial. Echter krijg ik dan het volgende:
"An error occurred while attempting to run privileged commands!" iemand een idee?
Je mist root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

En hoe doe je dat? Want daarvoor heb ik toch juist die recovery nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:53
6 posts terug staat je antwoord. 1clickroot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

My issue: updated with Kies using the reg hack but this caused all kinds of error messages on startup. No connection with adb shell, not with Odin, no 3-button combination working, only connection with Kies.

For those of you who may have had the same issue, I was able to get my device fixed again by using the following reg settings:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Samsung\Kies\DeviceDB\X]

"SoftwareRevision"="I9000DDJF3/I9000ODDJF3/I9000DDJF3/I9000DDJF3"
"ProductCode"="GT-I9000HKAINU"
"HIDSWVER"="I9000DDJF3/I9000ODDJF3/I9000DDJF3/I9000DDJF3"
"DEVCONINFO"=""

It's for the indian version of the firmware but it worked :-)
The feeling of a 'bricked' Samsung Galaxy S i9000 that is back in action.... no words for it... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jillesvdv
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik heb een serieus probleem:

Ik wilde mijn Galaxy resetten naar de fabrieksinstellingen want ik wilde de telefoon unrooten.
Dus ik heb de volume omhoog + powerknop + home knop ingedrukt en toen kwam ik in de system recovery. Vervolgens heb ik wipe.data/factory reset gedaan en mijn telefoon ge-reboot.
Als ik nu mijn telefoon wil opstarten dan geeft die aan dat die apllicaties niet kan opstarten en dus geforceerd moet sluiten, en dat blijft die maar herhalen zodat ik nergens anders op kan klikken.
Hoe krijg ik mijn telefoon weer werkende? :'(

Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
Jillesvdv schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:55:

Ik wilde mijn Galaxy resetten naar de fabrieksinstellingen want ik wilde de telefoon unrooten.
"resetten naar de fabrieksinstellingen" daarmee kun je hem toch niet unrooten? of heb ik het mis?

Heb je hem al een keer geflashed?(anders misschien effe opnieuw flashen) Ook handig als je effe je versie vermeld *#1234#

[ Voor 12% gewijzigd door datkanveelbeter op 13-09-2010 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jillesvdv
datkanveelbeter schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:03:
[...]

"resetten naar de fabrieksinstellingen" daarmee kun je hem toch niet unrooten? of heb ik het mis?

Heb je hem al een keer geflashed?(anders misschien effe opnieuw flashen) Ook handig als je effe je versie vermeld *#1234#
Ik dacht dat als ik de fabrieksinstellingen zou herstellen dat de root er dan af zou zijn..
Maar ik kan *#1234# niet doen want ik kan niet bij mijn belscherm komen. Het enige wat die doet als ik mijn telefoon opstart dan krijg ik allerlei meldingen van alle applicaties dat ze onverwacht zijn gestopt en dat ik ze geforceerd moet sluiten. Voor de rest kan ik niks doen... Het lijkt erop dat gewoon echt alles van mijn telefoon is verwijderd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jillesvdv schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:55:

Dus ik heb de volume omhoog + powerknop + home knop ingedrukt en toen kwam ik in de system recovery. Vervolgens heb ik wipe.data/factory reset gedaan en mijn telefoon ge-reboot.
Als ik nu mijn telefoon wil opstarten dan geeft die aan dat die apllicaties niet kan opstarten en dus geforceerd moet sluiten, en dat blijft die maar herhalen zodat ik nergens anders op kan klikken.
Hoe krijg ik mijn telefoon weer werkende? :'(

Alvast heel erg bedankt!
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad na een factory reset! Ik kon daarna echter wel nog in download mode geraken, echter werd mijn telefoon niet meer herkend door mijn pc. Ik hoop niet dat jij ditzelfde probleem hebt, want ik kon niets anders doen dan mijn geflashte sgs met root & lagfix terug te sturen naar Samsung (werd overigens gratis gerepareerd; medewerker van samsung service point gaf aan dat samsung nieteens de moeite neemt om te controleren of er met de software geknoeid is 8))

Na 2 weekjes kreeg ik m'n toestel terug met de originele JM2 firmware (voorheen zat er origineel JF3 op).
Op het reparatie formulier stond overigens wel dat er, naast een software update, ook een onderdeel vervangen was. Ik gok dat dit de usb aansluiting van de sgs was aangezien mijn pc de telefoon niet meer herkende; zeker weet ik dit overigens niet, het vervangen onderdeel stond niet aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Zooo dank voor de hulp voodoo staat erop :D

duurde wel lang was bang dat het fout zou gaan..
Maar hij is wel stukken sneller :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jillesvdv
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:43:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad na een factory reset! Ik kon daarna echter wel nog in download mode geraken, echter werd mijn telefoon niet meer herkend door mijn pc. Ik hoop niet dat jij ditzelfde probleem hebt, want ik kon niets anders doen dan mijn geflashte sgs met root & lagfix terug te sturen naar Samsung (werd overigens gratis gerepareerd; medewerker van samsung service point gaf aan dat samsung nieteens de moeite neemt om te controleren of er met de software geknoeid is 8))

Na 2 weekjes kreeg ik m'n toestel terug met de originele JM2 firmware (voorheen zat er origineel JF3 op).
Op het reparatie formulier stond overigens wel dat er, naast een software update, ook een onderdeel vervangen was. Ik gok dat dit de usb aansluiting van de sgs was aangezien mijn pc de telefoon niet meer herkende; zeker weet ik dit overigens niet, het vervangen onderdeel stond niet aangegeven.
Dat wordt dus opsturen.... :'( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:25
No offence hoor... maar lezen de mensen zich wel goed in voordat ze gaan beginnen aan rooten/flashen....
Als je gewoon netjes de youtube filmpjes volgt, kan er toch werkelijk niks mis gaan (of je hebt al een brak toestel voordat je eraan begon maar oke).

Dus hierbij nogmaals de tip voor alle beginners: Eerst goed lezen, voordat je gaat rooten/flashen.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jillesvdv
Michaelg schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:02:
No offence hoor... maar lezen de mensen zich wel goed in voordat ze gaan beginnen aan rooten/flashen....
Als je gewoon netjes de youtube filmpjes volgt, kan er toch werkelijk niks mis gaan (of je hebt al een brak toestel voordat je eraan begon maar oke).

Dus hierbij nogmaals de tip voor alle beginners: Eerst goed lezen, voordat je gaat rooten/flashen.
Ik heb me zeker goed ingelezen, heb alles gedaan aan de hand van youtube filmpjes maar ik kon maar weinig vinden over het unrooten van je toestel. Toen dacht ik, als ik alles backup en vervolgens fabrieksherstel doe kan er weinig fout gaan. Maar mijn toestel verstaat daar schijnbaar onder het verwijderen van alles en het vervolgens niet terugzetten....
Pagina: 1 ... 17 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om je telefoon te tweaken, niet als helpdesk. Toon inzet voor je post, of je post wordt verwijderd.