[Samsung Galaxy S] Rooten, Custom ROM's & Firmware Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 38 Laatste
Acties:
  • 284.128 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
@thommy86
Zet Kies uit als je gaat flashen met Odin, dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
baba420 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 15:50:
Klein vraagje: als straks de officiële Froyo update komt, moet ik dan de 'One click lag fix' verwijderen alvorens ik de update toepas of hoeft dat niet?
Niet nodig. Zodra je flashed wordt het verwijderd.

En even iets over Voodoo. Als je niet echt ervaren bent met flashen kun je beter even wachten met Voodoo. Het wordt niet verwijderd als je naar een andere firmware flashed en je kunt je data niet meer wipen. En ik verzin dit trouwens niet zelf, het komt van supercurio, de ontwikkelaar van Voodoo
Hij heeft ook de download weer van zijn site verwijderd omdat de ontwikkeling nog in een te vroeg stadium is. Dat wil overigens niet zeggen dat het niet via andere servers te downloaden is.

[ Voor 43% gewijzigd door Japperrrr op 04-09-2010 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
Japperrrr schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 19:01:
@thommy86
Zet Kies uit als je gaat flashen met Odin, dan werkt het wel.
dit had ik ook algedaan omdat het mij logisch lijkt dat maar 1 prog kan verbinden,,

heb nu draaien..

PDA: I9000XWJM5
PHONE: I9000XXJM3
CSC: I9000SERJM1

ga nu zo de samset proberen.. heb al gelezen dat ik 1.9 moet gebruiken..
wish me luck..

en even over voodoo.. niet aan te raden? one click lagfix werkt toch ook prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 16:48

KneoK

Not in a million lightyears

Van wat ik over Voodoo heb gelezen zou ik zeggen, niet doen. De one-click doet z'n werk bij mij op JM5 meer dan prima.

Daarbij lijkt het mij, met Froyo om de hoek, niet verstandig om je kernel te flashen. Ten eerste is die kernel niet compatible met Froyo en zul je dus weer moeten wachten op een nieuwe kernel als je dezelfde fix weer wilt toepassen en ten tweede zal er naar alle waarschijnlijkheid al een heleboel opgelost zijn in de officiele Froyo rom waardoor zo'n rigoreuze oplossing misschien helemaal niet meer nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
dus wat je nou zegt is dus gewoon JM5 + one click lagfix toepassen en dan lekker afwachten op froyo..?

snap nanelijk niet echt wat je moet doen nadat je samset hebt uitgevoerd via update.zip in de recovery scherm,,
lees dat je daarna dus je kernel moet flashen.. dat is nou juist het punt wat ik niet begrijp..

[ Voor 50% gewijzigd door thommy86 op 04-09-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 20:46
Ik had mijn SGS geüpdatet naar JM7, maar daar niet helemaal tevreden mee en daarom terug geflashed naar JM2, nu is mijn salescode veranderd naar "KOR" (i.p.v. XEN). Kan dit een probleem opleveren (met het oog op 2.2?) en hoe kan ik het eventueel herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
RutgerFR schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 20:42:
Ik had mijn SGS geüpdatet naar JM7, maar daar niet helemaal tevreden mee en daarom terug geflashed naar JM2, nu is mijn salescode veranderd naar "KOR" (i.p.v. XEN). Kan dit een probleem opleveren (met het oog op 2.2?) en hoe kan ik het eventueel herstellen?
Ja. Op xda kun je een guide vinden om het terug te veranderen. Hij staat onderaan in de startpost van het topic over JM7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
is het nou verstandig om samset te instaleren..
en hoe zit dat met het flashen.. snap niet echt hoe het in z;n werk gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Ik zou deze handleiding eens doorsnuffelen als ik jou was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
thanks.. die had ik idd nog niet gelezen..

@jasper

ik heb nu dus eigenlijk het zelfde als jij hebt..
alleen als ik de lagfix uitvoer dan geeft hij aan dat er al een fix is..
/system/bin/playlogos1 less than 5kb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:19
thommy86 schreef op zondag 05 september 2010 @ 00:00:
thanks.. die had ik idd nog niet gelezen..

@jasper

ik heb nu dus eigenlijk het zelfde als jij hebt..
alleen als ik de lagfix uitvoer dan geeft hij aan dat er al een fix is..
/system/bin/playlogos1 less than 5kb
je moet eerst de oude lagfix ongedaan maken, en anders kan je met ryanze 1 click lag fix het bestand playlogos1 herstellen en dan alsnog de lagfix uitvoeren

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn phone 'geroot' en Titanium Backup geinstalleerd.
Is het nu zo, dat als ik een backup maak (naar bijv. een SD kaart) en ik mijn phone voorzie van een nieuwe firmware, ik geen instellingen, highscores, logs, etc kwijt ben als ik een backup maak?
En in hoeverre kan zo'n backup conflicteren met een nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 10:07:
Ik heb mijn phone 'geroot' en Titanium Backup geinstalleerd.
Is het nu zo, dat als ik een backup maak (naar bijv. een SD kaart) en ik mijn phone voorzie van een nieuwe firmware, ik geen instellingen, highscores, logs, etc kwijt ben als ik een backup maak?
En in hoeverre kan zo'n backup conflicteren met een nieuwe firmware?
Het idee achter zo'n backup is juist dat je dit soort shit kan uitvoeren :9 .
Dus voor al die dingen die je zojuist opnoemt, is dat ding precies gemaakt;).
Werkt perfect.
Het is overigens niet zo dat je een backup maakt ergens naartoe, volgens mij kiest titanium backup dat zelf, zou me god niet weten waar hij dat doet, maar het werkt iig:).
Zodra je hebt geflashed, installeer je titanium weer, en die vind automatisch de map van de vorige titanium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:44
mbr01 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:52:
[...]

Ik ben recovery mode ingegaan. Daarna wipe cache geprobeerd. Helaas hielp dit niet. Toen een wipe user data gedaan. Nu doet hij het gelukkig weer, maar mag dus alles weer opnieuw in gaan stellen. Hopelijk komt de echte froyo update snel want bij JPC zitten toch wel een paar kleine bugs in de Firmware.
Vannacht weer gehad dat de telefoon niet wilde opstarten met JPC. Hij ging op gegeven moment zelf uit omdat de batterij leeg was. Ik hoorde het afsluitmuziekje. Vervolgens aan de lader gehangen en bij het opstarten kreeg ik weer een tril te horen --> foute boel. Daarna weer een paar keer trillen met zwart scherm. Uiteindelijk maar weer een wipe user data gedaan. Beetje vervelend wordt het wel nu. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Japperrrr schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 21:05:
[...]

Ja. Op xda kun je een guide vinden om het terug te veranderen. Hij staat onderaan in de startpost van het topic over JM7.
Waar dan? Niet in het officiele JM7 topic in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Laatst online: 21-09 20:46
Product code changed to KOR.
= Blocked Kies updates (without a registry "hack")

Here is how to fix any or all of them:

Downgrade to I9000XWJM7 firmware with Odin (as usual).

Remove SIM card from the phone (to be able to boot in first place) and start the phone.

Gain root access and install "Root Explorer" (or similar), ADB works too.

Open Root Explorer and go to the "EFS" folder in the root.

Check the date on .nv_data.bak and .nv_data.bak.md5 files.
If it is earlier than 08/26/2010 you´re clear, if it is later then you may stop reading.

Once the date has been checked, select files nv_data.bin and nv_data.bin.md5 simultaneously and delete (yes, delete) them. Reboot the phone.

Now your phone is in the same condition (atleast permanent memory wise) as it was prior I9000XXJPC update.

There is a safety feature I would call "a dead mans switch".
If the current nv_data files are deleted, the phone will make new nv_data files from the .bak (backup) files (if they excist). The new nv_data files will be signed automatically so they pass the checks (none of the errors listed above will occur). However if they do not excist, the phone will just write an empty / test file (= IMEI corrupted, no service, etc). Also if you just rename .bak files they will have wrong signatures and the same problems will occur.

Regards.

- Nottingham

Terug naar XEN is trouwens niet gelukt, waarschijnlijk omdat de CSC van JM2 (van samfirmwares.com) geen XEN bevat. Mijn telefoon is nu XEU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03
mbr01 schreef op zondag 05 september 2010 @ 10:53:
[...]

Vannacht weer gehad dat de telefoon niet wilde opstarten met JPC. Hij ging op gegeven moment zelf uit omdat de batterij leeg was. Ik hoorde het afsluitmuziekje. Vervolgens aan de lader gehangen en bij het opstarten kreeg ik weer een tril te horen --> foute boel. Daarna weer een paar keer trillen met zwart scherm. Uiteindelijk maar weer een wipe user data gedaan. Beetje vervelend wordt het wel nu. Meer mensen hier last van?
Ja, de bootloader is nog erg bugy van de JPC en ik heb het vermoeden dat een bepaalde applicatie de boel triggerd. 2x een wipe data gehad, nu met bijna geen applicaties en start de JPC tot nu toe door.

Wachten op de "final" dan maar, terug naar 2.1 ga ik i.i.g niet meer..
:9

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Japperrrr schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 21:05:
[...]

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=723596 (post 3)

Hier vind je de ADB tutorial, om de logcat te krijgen voor het XDA forum.. In de tutorial staat ook wat er geinstalleerd moet worden op je pc. Suc6

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 10:17:
[...]

Het idee achter zo'n backup is juist dat je dit soort shit kan uitvoeren :9 .
Dus voor al die dingen die je zojuist opnoemt, is dat ding precies gemaakt;).
Werkt perfect.
Het is overigens niet zo dat je een backup maakt ergens naartoe, volgens mij kiest titanium backup dat zelf, zou me god niet weten waar hij dat doet, maar het werkt iig:).
Zodra je hebt geflashed, installeer je titanium weer, en die vind automatisch de map van de vorige titanium.
Thanks! :)

Ben ik na een FW update ook mijn lagfix/root kwijt?
Als in, moet dat opnieuw gedaan worden? Of blijft dat bewaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

De root en lagfix moet je inderdaad opnieuw uitvoeren wanneer je het toestel flasht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 23:35
mbr01 schreef op zondag 05 september 2010 @ 10:53:
[...]

Die JPC is de buggiest build die er is. Ik zou zeggen flash eens terug naar een van JM versies. Die zijn meest stabiel en snelst. Maar als je perse Froyo wil, raad ik je I9000TGYZSJP2 aan. Die lagt nog altijd, maar is vrij stabiel op een paar force closes na...
Btw bij de I9000TGYZSJP2 eerste keer opstart, krijg je wel Chinees als taal. Je moet je weg naar de taal instellingen wel weten, tenzij je Chinees kan lezen uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
kevinman schreef op zondag 05 september 2010 @ 14:01:
[...]

Die JPC is de buggiest build die er is. Ik zou zeggen flash eens terug naar een van JM versies. Die zijn meest stabiel en snelst. Maar als je perse Froyo wil, raad ik je I9000TGYZSJP2 aan. Die lagt nog altijd, maar is vrij stabiel op een paar force closes na...
Btw bij de I9000TGYZSJP2 eerste keer opstart, krijg je wel Chinees als taal. Je moet je weg naar de taal instellingen wel weten, tenzij je Chinees kan lezen uiteraard ;)
Nee hoor.
Zodra je een pincode invoert, en het toestel verder opstart veranderd alles automatisch naar Nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:24
GVD
Ik dacht.. laat ik mijn product code eens veranderen, ik had KOR (wat daar dan ook mis mee mag zijn). Ik typ *#272*HHMM#.. Kies een andere.. Telefoon reboot en nu is alles weer gereset :S

Titanium Backup dan maar weer draaien

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
HaTe schreef op zondag 05 september 2010 @ 15:13:
GVD
Ik dacht.. laat ik mijn product code eens veranderen, ik had KOR (wat daar dan ook mis mee mag zijn). Ik typ *#272*HHMM#.. Kies een andere.. Telefoon reboot en nu is alles weer gereset :S

Titanium Backup dan maar weer draaien
Hmmm, maar je hebt nu wel een andere code?

Heb namelijk die fix geprobeerd (nv_data.bin en nv_data.bin.md5 verwijderen en rebooten) alleen nog steeds KOR code als ik die *#272*HHMM# check. Deed dit wel met een andere firmware, I9000HVJH1 namelijk, dus misschien was dat wel het probleem...

Doe het wel in de toekomst als ik weer een nieuwe firmware flash dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:24
Ja ik heb nu wel een andere.. Ben nu alleen wat sms'jes kwijt, maar dat is niet zo'n ramp. TitaniumBackup werkt wel goed :)

Maar dat KOR is volgens mij helemaal geen probleem? XEN kon ik niet kiezen en heb maar XEO gekozen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Downloading I9000XXJPD as we speak :*)

*toch maar niet*
http://twitter.com/SamFirmware/status/23073587427

[ Voor 48% gewijzigd door TripleQ op 05-09-2010 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
Ik heb vandaag heb de I9000XXJP3 uitgeprobeerd, hierbij heb ik bij behorende PDA, Phone en CSC bestanden gebruikt.

Deze heb ik hier vandaan gehaald
http://www.samsungfirmwar...-i9000-galaxy-s-t449.html

Het beviel met niet echt, dus dacht ik flash hem terug naar I9000XXJF3.

Echter nu werkt het internet (3G) niet meer(roaming staat aan), tevens kan ik ook geen app installeren via "Markt" (via wifi want dan werkt het internet het wel), ik ben ook in gelogd met een google account.

Wat me opvalt=

dat voorheen(orgineel) de CSC= I900XENJF1 en nu I9000OXAJF3

is dat het probleem? Ik heb Telfort. na veel zoeken zit ik nu echt vast en weet niet goed wat ik ermee aan moet.

Ik had natuurlijk gewoon alleen de PDA en Phone firmware moeten flashen en de orginele CSC moeten laten staan?

Had ik maar met dit "ROM Manager" eerst mijn rom gebacktup,
http://nl.androlib.com/an...utta-rommanager-nptD.aspx
Maar dat is nu te laat natuurlijk.

Iemand een idee hoe ik verder moet? Opsturen de handel? Ik kan die orginele CIC (I900XENJF1) ook niet op het net vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

datkanveelbeter schreef op zondag 05 september 2010 @ 18:50:
Ik heb vandaag heb de I9000XXJP3 uitgeprobeerd, hierbij heb ik bij behorende PDA, Phone en CSC bestanden gebruikt.

Deze heb ik hier vandaan gehaald
http://www.samsungfirmwar...-i9000-galaxy-s-t449.html

Het beviel met niet echt, dus dacht ik flash hem terug naar I9000XXJF3.

Echter nu werkt het internet (3G) niet meer(roaming staat aan), tevens kan ik ook geen app installeren via "Markt" (via wifi want dan werkt het internet het wel), ik ben ook in gelogd met een google account.
Heb je wel repartition aangevinkt in Odin?

En wat betreft 3G: da's een kwestie van APN-settings invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02:06
kan iemand met orginele rom zijn rom backuppen met rom manager en uploaden. zodat gasten die terug willen naar hun orginele rom het kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
DaMarcus schreef op zondag 05 september 2010 @ 18:53:
[...]

Heb je wel repartition aangevinkt in Odin?

En wat betreft 3G: da's een kwestie van APN-settings invullen.
Ik denk dat ik idd repartion was vergeten aan te vinken :P , "Markt" werkte meteen daarna,
echter het G netwerk werkte gewoon niet na het instellen van de APN-setting (de settings bleven zelf niet staan, na het in vullen en "opslaan" geselecteerd te hebben.

Toen heb ik maar I9000XXJPC (froyo, Android 2.2) geprobeerd, bij deze firmware werkte het gewoon meteen zonder problemen.

Thanks voor het duwtje in de goede weg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiazi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-10-2016
Heeft iemand nog nieuws over het verschijnen van de officiële 2.2 versie? Kan niet wachten namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Tiazi schreef op maandag 06 september 2010 @ 10:35:
Heeft iemand nog nieuws over het verschijnen van de officiële 2.2 versie? Kan niet wachten namelijk!
Dat moet je wel... eind september zijn de laatste berichten geloof ik.
KneoK schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 19:58:
Van wat ik over Voodoo heb gelezen zou ik zeggen, niet doen. De one-click doet z'n werk bij mij op JM5 meer dan prima.

Daarbij lijkt het mij, met Froyo om de hoek, niet verstandig om je kernel te flashen. Ten eerste is die kernel niet compatible met Froyo en zul je dus weer moeten wachten op een nieuwe kernel als je dezelfde fix weer wilt toepassen en ten tweede zal er naar alle waarschijnlijkheid al een heleboel opgelost zijn in de officiele Froyo rom waardoor zo'n rigoreuze oplossing misschien helemaal niet meer nodig is.
Wat heb je gelezen dan? De voodoo fix werkte hier helemaal prima, en als froyo komt moet je toch opnieuw flashen... De fix kun je eenvoudig ongedaan maken waarna je probleemloos froyo zoun kunnen flashen wanneer deze verschijnt (wat nog een maand kan duren).

Verder is het maar afwachten of froyo dit probleem wel aanpakt aangezien het probleem een brak filesystem van samsung is. Ik denk dat als froyo uit is, en de source daarvan openbaar is gemaakt door samsung, de voodoo fix ook snel naar froyo geport zal worden.

Voor mij voelde de voodoo fix iig als veel algemenere en betere oplossing dan bijvoorbeeld de one click lagfix. (Daarmee was de market alsnog niet al te snel, met de voodoo fix geen enkele lag met downloaden/isntallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-08 16:05
Kan iemand mij vertellen waar ik op mijn telefoon kan zien, wat mijn productcode is. Ik had laatst ergens gelezen dat deze na het flashen van JPC naar KOR is gegaan. Volgens mij had ik het veranderd. Ben nu weer terug naar JM5, maar ben benieuwd hoe het nu zit. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
bart_wbd schreef op maandag 06 september 2010 @ 13:01:
Kan iemand mij vertellen waar ik op mijn telefoon kan zien, wat mijn productcode is. Ik had laatst ergens gelezen dat deze na het flashen van JPC naar KOR is gegaan. Volgens mij had ik het veranderd. Ben nu weer terug naar JM5, maar ben benieuwd hoe het nu zit. Alvast bedankt!
Op pag. 54, van dit forum schrijft een naamgenoot van je, dat je de productcode kunt zien in het register via je PC. Misschien kun je daar iets mee. In de telefoon zelf heb nog nergens voorbij zien komen. Hoe had je de code veranderd ?? De bak bestanden teruggezet, zoals omschreven ??

[ Voor 11% gewijzigd door Embryo1 op 06-09-2010 15:41 ]

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 15:51
nou nou nou jongens wat is het probleem van google?
Of op het doosje van de telefoon kijken, of je batterij optillen of iets als *#06# typen?
Als je kunt vinden hoe je hem flasht moeten dit soort dingen ook geen moeite kosten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-01-2022
da's voor het IMEI nummer, productcode volgens mij enkel te zien via KIES in het register

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
@xenne, weet ik, er staat ook of iets als:.....

Maargoed voor de mensen die het nog niet weten: *#272*HHMM# is de code
Even een uitleg: HH is uur en MM is minuten.
Dus het is nu 16:45, dat maakt: *#272*1645#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
Iemand die het is gelukt om te downgraden via kies? Ik zit op JM7 maar wil terug naar JM1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
@Orcie, ik vrees dat je Odin moet gaan gebruiken...
Hier kun je JM1 downloaden: http://forum.xda-develope...hp?p=7765901&postcount=16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 16:48

KneoK

Not in a million lightyears

m0ridin schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:36:
[...]

Dat moet je wel... eind september zijn de laatste berichten geloof ik.

[...]

Wat heb je gelezen dan? De voodoo fix werkte hier helemaal prima, en als froyo komt moet je toch opnieuw flashen... De fix kun je eenvoudig ongedaan maken waarna je probleemloos froyo zoun kunnen flashen wanneer deze verschijnt (wat nog een maand kan duren).

Verder is het maar afwachten of froyo dit probleem wel aanpakt aangezien het probleem een brak filesystem van samsung is. Ik denk dat als froyo uit is, en de source daarvan openbaar is gemaakt door samsung, de voodoo fix ook snel naar froyo geport zal worden.

Voor mij voelde de voodoo fix iig als veel algemenere en betere oplossing dan bijvoorbeeld de one click lagfix. (Daarmee was de market alsnog niet al te snel, met de voodoo fix geen enkele lag met downloaden/isntallen).
Wat ik heb gelezen is dat een aantal toestellen na een aantal dagen of na het verwijderen van de batterij (en uiteraard weer terugplaatsen) gewoon niet meer wilden booten, een full whipe of firmware flash de enige oplossing. Het zal geen slechte oplossing zijn, maar als nieuwe gebruiker zou het voor mij niet de eerste keus hebben. Als je al eerder geflashed hebt (of zoals ik, al een keer of 10) en je wat meer van het toestel weet dan zal het vast een goeie fix zijn.
Ik heb overigens hele goeie ervaringen met de one-click-fix en JM5, ik kan bijvoorbeeld 3 downloads in de Market laten draaien en nog steeds gewoon navigeren door de Market.

Over het filesystem lees je wisselende verhalen, het is sowieso geen brak filesystem en ook niet door Samsung gemaakt, het lijkt er alleen op dat het niet bepaald efficient gebruikt wordt. Als je ziet dat de lag in nieuwere firmwares steeds minder is dan denk ik dat er nog wel wat uit valt te halen. Misschien hebben we met Froyo wel helemaal geen fix meer nodig, al denk ik dat dat iets te positief denken is. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 22:11
Hmm dat is ook vreemd. Mijn telefoon geeft als productcode aan dat ik KOR heb, maar heb nooit een 2.2 ROM geflashed. De laatste ROM die ik geflashed heb is JM2. Hoe kan dat?

Edit:
Als ik in het register kijk na het aansluiten van de telefoon via Kies, zie ik dat ik de volgende productcode heb: GT-I9000HKAXEN

[ Voor 28% gewijzigd door boaty op 06-09-2010 18:52 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
boaty schreef op maandag 06 september 2010 @ 18:28:
Hmm dat is ook vreemd. Mijn telefoon geeft als productcode aan dat ik KOR heb, maar heb nooit een 2.2 ROM geflashed. De laatste ROM die ik geflashed heb is JM2. Hoe kan dat?
idem hier.... bij aansluiten op KIES staat het in het register trouwens nog steeds goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
baba420 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 15:50:
Klein vraagje: als straks de officiële Froyo update komt, moet ik dan de 'One click lag fix' verwijderen alvorens ik de update toepas of hoeft dat niet?
Ik heb de one click fix wel ongedaan gemaakt. Ook de ext2 tools verwijderd. Maar de root gewoon laten staan. Daarna geupdate naar JPC (froyo). Dat leverde geeen problemen op en kost ook eingenlijk geen moeite. Maar misschien dat iemand anders je (/ons) kan vertellen dat je alles kan laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toettoetdaan schreef op maandag 06 september 2010 @ 16:45:
@xenne, weet ik, er staat ook of iets als:.....

Maargoed voor de mensen die het nog niet weten: *#272*HHMM# is de code
Even een uitleg: HH is uur en MM is minuten.
Dus het is nu 16:45, dat maakt: *#272*1645#
Dat heb ik ook steeds gelezen maar waar typ ik dat dan in want als ik dat via toetsenbord doe via uitbellen
. krijg de 272 en tijd niet voorelkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

druk op het icoontje telefoon.
druk linksboven op het toetsenbord
en nu sterretje hekje 272 sterretje dan de tijd rechtsbovenin je scherm en druk dan hekje.

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lometje
  • Laatst online: 16-09 21:13

lometje

Multimediant

Met deze *#272*HHMM# krijg ik KOR te zien als code, maar het is me niet compleet duidelijk wat daarvan het probleem zou moeten zijn gezien KIES in principe wel goed staat en dan eventuele updates zou moeten geven...
Toch? Of heb ik het nu mis?

Draai JM2 + lagfix (handmatige invoer console)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:38:
druk op het icoontje telefoon.
druk linksboven op het toetsenbord
en nu sterretje hekje 272 sterretje dan de tijd rechtsbovenin je scherm en druk dan hekje.

grtz
Krijg SER te zien dan. Dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
Reverb_ schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 00:09:
[...]

Krijg SER te zien dan. Dat goed?
ik veronderstel dat dit de Servische productcode is...

ik heb de ProductCodeChecker app gedraaid en productcode lijkt correct, toch blijft die KOR staan, dat wordt blijkbaar opgeslagen in /efs/mps_code.dat - ik denk dat het gewoon kwestie is van KOR te veranderen naar XEN, maar heb daar geen zin in want da's mogelijk weer een volledige reset

[ Voor 14% gewijzigd door xenne op 07-09-2010 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiazi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-10-2016
Gebruik sinds kort twee nieuwe (betaalde) apps op mijn Galaxy. Beide werken zeer goed en voegen echt wat toe aan de gebruikservaring.

De eerste app heet GOTO http://www.gotoandroidapp.com/ en is een variant op het standaard lockscreen van je telefoon. Het grote voordeel is dat je vanuit het GOTO lockscreen meteen naar je sms, email of oproepen scherm kan schakelen. Zo worden eenvoudige acties als iemand terug bellen eenvoudiger.

De tweede app heet beautiful widgets http://www.androlib.com/a...eautifulwidgets-jtDA.aspx. Deze widget/app heeft verschillende opties om een mooie klok + weer en datum op je homescreen te plaatsen. Er zijn werkelijk honderden skins voor gemaakt en sommige zijn prachtig. Het grote voordeel van deze widget voor mij is dat ik door op de klok te klikken ik meteen naar de wekker ga. Klik ik op de datum dan ga ik naar de agenda.

Hopelijk heeft iemand nog wat aan deze kleine 'review' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-08 16:05
Tiazi schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 07:37:
Gebruik sinds kort twee nieuwe (betaalde) apps op mijn Galaxy. Beide werken zeer goed en voegen echt wat toe aan de gebruikservaring.

De eerste app heet GOTO http://www.gotoandroidapp.com/ en is een variant op het standaard lockscreen van je telefoon. Het grote voordeel is dat je vanuit het GOTO lockscreen meteen naar je sms, email of oproepen scherm kan schakelen. Zo worden eenvoudige acties als iemand terug bellen eenvoudiger.

De tweede app heet beautiful widgets http://www.androlib.com/a...eautifulwidgets-jtDA.aspx. Deze widget/app heeft verschillende opties om een mooie klok + weer en datum op je homescreen te plaatsen. Er zijn werkelijk honderden skins voor gemaakt en sommige zijn prachtig. Het grote voordeel van deze widget voor mij is dat ik door op de klok te klikken ik meteen naar de wekker ga. Klik ik op de datum dan ga ik naar de agenda.

Hopelijk heeft iemand nog wat aan deze kleine 'review' :)
*OFF*Volgens mij hoort het niet hier thuis. ;w

Heb nu JM5 + samset draaien, en wat mij opvalt is dat de batterij een heel stuk langer mee gaat als met jpc. Productcode is trouwens XEN. Dus geloof dat alles weer gefixt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Ik ben van JM5 met lagfix naar JM2 lagfix gegaan en wat een wereld van verschil. JM5 was voor mij erg instabiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
De upgrade naar JPC via Kies is niet helemaal goed verlopen.

Ik heb de FAQ gebruikt van XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=769400

vervolgens de dikgedrukte letter opgevolgd door Volume-up + home + power in te drukken en daarna te kiezen voor Wipe data/factory reset

Alles blijft echter vastlopen bij het opstarten.. Wat te doen!?

edit: voor elk programma krijg ik : Helaas! het proces xx is onverwacht gestopt, probeer het opnieuw

[ Voor 12% gewijzigd door BasvanS op 07-09-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Flash opnieuw? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
guppie schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:21:
De upgrade naar JPC via Kies is niet helemaal goed verlopen.

Ik heb de FAQ gebruikt van XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=769400

vervolgens de dikgedrukte letter opgevolgd door Volume-up + home + power in te drukken en daarna te kiezen voor Wipe data/factory reset

Alles blijft echter vastlopen bij het opstarten.. Wat te doen!?

edit: voor elk programma krijg ik : Helaas! het proces xx is onverwacht gestopt, probeer het opnieuw
Ik heb de JPC versie ook heel even gehad, maar ben teruggegaan naar JM2.
Ik had allerlei vreemde zaken. Ik wacht nu op de update 2.2. Ik denk dat er tweakers tevreden zijn met JPC, maar op het door jouw aangehaalde forum, lees ik ook heeeel veel problemen met de JPC.
Via Odin naar JM2 of evt. JM6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Ik heb inmiddels JPC wel werkend, maar internet doet het nog niet. Waar kan ik de JM6 vinden (linkje)?

Iemand een idee hoe ik internet kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
guppie schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 14:08:
Ik heb inmiddels JPC wel werkend, maar internet doet het nog niet. Waar kan ik de JM6 vinden (linkje)?

Stap 20 uit de startpost wel gedaan?
JPC draait hier als een zonnetje overigens

[ Voor 6% gewijzigd door TripleQ op 07-09-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Vanaf dag 1 JPC..op de brakke bootloader na, erg tevreden met deze firmware.. Wel 2x een data wipe moeten doen maar zorg nu dat de accu op peil blijft. En geen reboot natuurlijk "just in case'..

Verder geen enkele narigheid met de JPC!!... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Ik heb internet weer werkend! Tnx voor de tip!

Hebben jullie JPC ook geroot en een lagfix toegepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
guppie schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 14:20:
Ik heb internet weer werkend! Tnx voor de tip!

Hebben jullie JPC ook geroot en een lagfix toegepast?
Nee..geen root en/of Lagfix. Gewoon niet nodig zeker de lagfix niet. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Alle apps die ik op 2.1 geinstalleerd had, die werken nu ook gewoon op 2.2, of heb ik dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
guppie schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 14:08:

http://www.samfirmware.com/WEBPROTECT-i9000.htm

Hier kun je gangbare firmwares downloaden. Wel ff registreren. Ook de de Pit files 512, 513 en 803.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Embryo1 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 14:38:
[...]

http://www.samfirmware.com/WEBPROTECT-i9000.htm

Hier kun je gangbare firmwares downloaden. Wel ff registreren. Ook de de Pit files 512, 513 en 803.
Tnx, tot nu toe geen problemen met met JPC, maar ik draai het ook pas 1.5 uur ;)! Hopen dat het zo blijft en anders terug naar JM6! Zat tot vandaag aan te kloten met JF3, een hele vooruitgang dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
guppie schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 14:26:
Alle apps die ik op 2.1 geinstalleerd had, die werken nu ook gewoon op 2.2, of heb ik dat mis?
Hoe moeten wij nu weten welke apps jij geïnstalleerd hebt....
Maar alle normale programma's hebben ook wel ondersteuning voor 2.2 en anders zou ik maar opzoek gaan naar een alternatief, want dan slaapt de ontwikkelaar al een half jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
JPC is stabiel op Adobe Flash Player na. Als je een site opent met flash content loopt heel het werkgeheugen vol waardoor je telefoon zeer traag reageert.

[ Voor 3% gewijzigd door Japperrrr op 07-09-2010 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Daarom heb ik ook de invoegtoepassingen uitgezet in de browser...Enkel op verzoek, scheelt erg veel in snelheid! (en advertenties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Voor de JPC gebruikers. Update niet je task manager uit de Samsung app store. Nu blijkt de SG gewoon te rebooten zonder problemen en dat klopt. Citaat: XDA.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
ik draai JM5+samset+1click lagfix.

Toch merk ik af en toe een lag.. vind dat me rom geheugen ook aardig vol zit..
of ligt dat aan mij? hij geeft nu 231MB/326MB aan.. dit zonder dat er een toepassing draaid..
wel heb ik een live wallpaper (city at night) en beautiful widgets.

Tips? dat flashen is verslavend leuk.. niet goed voor de nacht rust :P

(heb trouwens bij mijn product code ook SER. wacht gewoon af tot de Froyo update. dan zien we wel verder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
silitek schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:42:
Voor de JPC gebruikers. Update niet je task manager uit de Samsung app store. Nu blijkt de SG gewoon te rebooten zonder problemen en dat klopt. Citaat: XDA.

;)
Ah is dat de truck. Mijn telefoon wilde tot twee keer toe niet opnieuw opstarten --> volledige reset gedaan. Tot twee keer toe heb ik echter ook die taskmanager geupdate. Dat sla ik deze keer dan maar even over. En hopen dat dat inderdaad de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
Let op!
Rooten van een JPC gaat niet op de zelfde manier dan voorheen.

Deze manier voor 2.1, (deze werkt dus niet met Froyo 2.2 roms)
Howto root your SGS I9000 the easy way

Deze manier voor de I9000XXJPC users (Froyo 2.2)
Root for I9000XXJPC inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 14:22:
[...]

Nee..geen root en/of Lagfix. Gewoon niet nodig zeker de lagfix niet. 8)
Wow, dus met de JPC beta is de LAG helemaal weg ?
Nou kan haast niet meer wachten tot dat de Froyo er is, want die lag,.. daar zit ik tog echt mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
thommy86 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:44:
ik draai JM5+samset+1click lagfix.

Toch merk ik af en toe een lag.. vind dat me rom geheugen ook aardig vol zit..
of ligt dat aan mij? hij geeft nu 231MB/326MB aan.. dit zonder dat er een toepassing draaid..
wel heb ik een live wallpaper (city at night) en beautiful widgets.

Tips? dat flashen is verslavend leuk.. niet goed voor de nacht rust :P

(heb trouwens bij mijn product code ook SER. wacht gewoon af tot de Froyo update. dan zien we wel verder)
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
Als je flashen zo leuk vind, waarom probeer je dan niet XXJPC uit? Werkt hier als een zonnetje.
Tip:
-fabrieks reset van te voren uitvoeren ( aangezien je dan van 2.1 naar 2.2 gaat)
-Taak manager update van Samsung niet uitvoeren, deze geeft grote problemen (bv zwart scherm na welkoms scherm+trillen)

[ Voor 4% gewijzigd door datkanveelbeter op 08-09-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
datkanveelbeter schreef op woensdag 08 september 2010 @ 11:11:
Als je flashen zo leuk vind, waarom probeer je dan niet XXJPC uit? Werkt hier als een zonnetje.
Tip:
-fabrieks reset van te voren uitvoeren ( aangezien je dan van 2.1 naar 2.2 gaat)
-Taak manager update van Samsung niet uitvoeren, deze geeft grote problemen (bv zwart scherm na welkoms scherm+trillen)
dat 2e had ik gelezen ja.. is het niet verstandig om voor elke flash een wipe te doen..?
ik zit juist met mijn RAM.. dat kan toch nooit goed zijn..

2.2 durf ik nog niet zo goed aan.. (al wil ik het eigenlijk wel doen :+ )
maar Froyo ligt om de hoek.. beter geduld hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Flash dan meteen de tabled firmware, die is net uit zie ik. :+
Samsung P1000 Galaxy Tab Firmware: P1000XXJI2 Online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Toettoetdaan schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:08:
Flash dan meteen de tabled firmware, die is net uit zie ik. :+

[...]
Die werkt toch niet op de galaxy S :o
Kan me niet voorstellen dat je dan een probleemloos werkende versie hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
nou, technisch gezien is alleen het scherm, en dus waarschijnlijk de touch layer anders, maar het chipset is hetzelfde dus ik verwacht dat iemand op XDA er al mee bezig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
thommy86 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:00:
[...]
ik zit juist met mijn RAM.. dat kan toch nooit goed zijn..
Of je nu 100 of 200 MB vrij hebt, maakt niks uit qwa performence, zolang ie niet vol raakt, en al raakt ie vol, dan zal het systeem het minst gebruikte programma sluiten. (ik heb op dit moment 206/304)
2.2 durf ik nog niet zo goed aan.. (al wil ik het eigenlijk wel doen :+ )
Gewoon flashen die hap, we zitten toch op tweakers? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
Toettoetdaan schreef op woensdag 08 september 2010 @ 14:07:
nou, technisch gezien is alleen het scherm, en dus waarschijnlijk de touch layer anders, maar het chipset is hetzelfde dus ik verwacht dat iemand op XDA er al mee bezig is...
Zijn er inderdaad al mee bezig :P

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=777715

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Toettoetdaan schreef op woensdag 08 september 2010 @ 14:07:
Het scherm is ook anders. Ik weet niet of dat ook een rol speelt?
Bezig is een groot woord :9

[ Voor 26% gewijzigd door Relief2009 op 08-09-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal,

Kan iemand mij helpen. Ik heb Navigon gedowload en will deze van mn comp. naar mn Galaxy overzetten. Heb al app installer geinstalleerd maar krijg dit niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 18:46:
hallo allemaal,

Kan iemand mij helpen. Ik heb Navigon gedowload en will deze van mn comp. naar mn Galaxy overzetten. Heb al app installer geinstalleerd maar krijg dit niet voor elkaar.
Welke versie Navigon heb je gedownload?
Hoe verplaats je DE apk naar je interne c.q. externe SD? En waarom lukt het runnen van de APK niet dan?

Wil je wel helpen maar ik gluur in m'n glazenbol maar zie helaas niks..sorry.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 18:46:
hallo allemaal,

Dat is een vraag die hier niet thuis hoort en ik vind het heel vervelend dat ik dit moet zeggen. Verder heb je de exacte vraag ook in een ander topic geplaatst en ook daar hoort je vraag niet thuis. Dat is dus twee keer.

Wat heb je zelf gedaan om het probleem op te lossen? Heb je uberhaupt de regels van dit forum gelezen toen je besloot je te registreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is de navigon mobilenavigator van android. Via mn pc gedownload en kopieer het dan naar mn phone, externe SD maar daar krijg ik een leeg blad van navigon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Laat maar Wollen Muts, deze is niet te genezen....

@onhandige leek: http://tinyurl.com/3ya8bjq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 19:00:
het is de navigon mobilenavigator van android. Via mn pc gedownload en kopieer het dan naar mn phone, externe SD maar daar krijg ik een leeg blad van navigon
Begin eerst eens met het lezen van de topicstart en Het algemeen beleid. Je vraag hoort hier niet, en tevens is GoT geen helpdesk waar je aan het handje gehouden wordt. Ook heb ik het vermoeden dat het hier om illegaal gedownloade software gaat, en dat is helemaal uit den boze op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 10:32
Ik heb mijn Samsung Galaxy S binnen. Ben nu aan het inlezen over het flashen van mijn rom. Waar moet ik nou precies zijn voor de 2.2 froyo update? Ik weet dat ik alles moet teruglezen, maar dat gaat me erg veel tijd kosten. Dus even de vraag.

Welke rom is op dit moment het beste naar jullie mening? Waar kan ik hem downloaden? De rest lukt me wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Damocles.NL schreef op woensdag 08 september 2010 @ 21:28:
Ik heb mijn Samsung Galaxy S binnen. Ben nu aan het inlezen over het flashen van mijn rom. Waar moet ik nou precies zijn voor de 2.2 froyo update? Ik weet dat ik alles moet teruglezen, maar dat gaat me erg veel tijd kosten. Dus even de vraag.

Welke rom is op dit moment het beste naar jullie mening? Waar kan ik hem downloaden? De rest lukt me wel
http://samfirmware.webs.com/samsungandroid.htm

• kevinman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 23:35
Toettoetdaan schreef op woensdag 08 september 2010 @ 21:08:

instal install xD

• Toettoetdaan
*weg* doe eens wat vriendelijker of post niet

[ Voor 86% gewijzigd door pven op 09-09-2010 14:22 ]

• thommy86
Sinds ik JM5 draai werkt mijn google talk niet meer. meer mensen dit probleem?
ik kan wel versturen.. maar niet ontvangen?

Heeel vreemd

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:22
Nu het alweer een aantal dagen September is, begin ik me wat af te vragen.
Was het gerucht dat Froyo in september zou verschijnen zomaar een willekeurig gerucht, of ook echt ergens op gebaseerd?

• thommy86
Maarten21 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 10:26:
Nu het alweer een aantal dagen September is, begin ik me wat af te vragen.
Was het gerucht dat Froyo in september zou verschijnen zomaar een willekeurig gerucht, of ook echt ergens op gebaseerd?
Denk dat ze ons in spanning laten afwachten tot eind van de maand..!

Verwijderd

Toettoetdaan schreef op woensdag 08 september 2010 @ 21:08:

Ik had het door ja, nou ja misschien leert hij ervan.
Toettoetdaan schreef op donderdag 09 september 2010 @ 04:37:
[...]

Kun je nagaan, zelfs analfabeten kunnen googelen ;)
Kan een modje een sticky maken van deze post? Hier is het bewijs dat het kan en zou ten alle tijden gebruikt moeten worden als referentie ;)

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-09 09:02
Zojuist de 2.2 firmware geinstalleerd vanaf samfirmware.com (I9000XXJPC)
Draait wel goed, alleen veel apps die even opnieuw geinstalleerd moeten worden omdat ze chrashen met opstarten, verder nog niks te klagen :)

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:50
hmmmz heb sinds zaterdag mijn galaxy S en zoals misschien mensen ook al hebben gelezen in het topic over deze telefoon heb ik het probleem dat ik smsjes gewoon helemaal niet krijg...
erg vervelend en nou vroeg ik me af of dit verholpen kon worden met een firmware update.
ik heb momenteel JM2 :)
zijn er sowieso ergens de veranderingen per fimware te vinden?:)

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

• datkanveelbeter
Eximius schreef op donderdag 09 september 2010 @ 12:29:
Zojuist de 2.2 firmware geinstalleerd vanaf samfirmware.com (I9000XXJPC)
Draait wel goed, alleen veel apps die even opnieuw geinstalleerd moeten worden omdat ze chrashen met opstarten, verder nog niks te klagen :)
apps opnieuw geistalleerd omdat ze crashen?
Heb je geen fabrieks reset gedaan dan? blijkbaar niet, vandaar dat ze crashen. Mijn advies > alsnog doen.

Taakmanager update uitgevoerd? Die moet je ook niet doen dus. Als je hem nu helemaal uit zet en dan weer aan, heb je volgens mij na het welkomsscherm een mooi zwartbeeldje.

This was just for the info

• Eximius
datkanveelbeter schreef op donderdag 09 september 2010 @ 13:32:
[...]

apps opnieuw geistalleerd omdat ze crashen?
Heb je geen fabrieks reset gedaan dan? blijkbaar niet, vandaar dat ze crashen. Mijn advies > alsnog doen.

Taakmanager update uitgevoerd? Die moet je ook niet doen dus. Als je hem nu helemaal uit zet en dan weer aan, heb je volgens mij na het welkomsscherm een mooi zwartbeeldje.

This was just for the info
Euhm...
fabriekreset gedaan, wel alle instelingen voor WiFi etc blijven actief, correct?
Navigon was 1 van de apps die crashte. heb je Taskmgr update niet gedaan.

Wat me wel opvalt is dat de mail applicatie (niet gmail) zo traag is als dikke stront, mensen hier ook ervaring mee?

• datkanveelbeter
Al je instellingen zouden weg moeten zijn, na fabrieks reset, want anders is het ook niet echt een fabrieks reset he ( volumeknope omhoog+ home + powerknop en in het menutjes fabrieks rest kiezen)

Hierna moet je waarschijnlijk ook je APN instellingen handmatig instellen, voor je 3G/G netwerk.

Heb je ook in odin Re-partition aangevinkt en de 803 pit file gebruikt? (just checking)

Mail apps heb ik nog geen ervaring mee.

[ Voor 22% gewijzigd door datkanveelbeter op 09-09-2010 14:40 ]

• Eximius
datkanveelbeter schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:33:

Heb je ook in odin Re-partition aangevinkt en de 803 pit file gebruikt? (just checking)
Yup.

Inmiddels terug naar 2.1, ga zo nogmaals 2.2 proberen, waarschijnlijk ergens iets met factory reset niet goed gegaan aangezien er een hoop settings (ringtone etc) wel wegwaren en WIFI settings niet.

Edit: Inmiddels stabiel op 2.2, heb nu behalve een F.reset ook nog een Clear cach gedaan in het menu waar ook de factory reset plaats vind.

[ Voor 14% gewijzigd door Eximius op 09-09-2010 15:27 ]

Verwijderd

ALs je in de toekomst via odin naar 2.2 wil zodra die van samsung final is.

Moet je dan je toestel ook un rooten en lag fix verwijderen.

Ik lees tegenstrijdige berichten via tweakers en de een zegt dat het niks uit maakt maar dat je gewoon kan
installeren en de andere weer dat je weer dit en dat moet doen.
Pagina: 1 ... 16 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om je telefoon te tweaken, niet als helpdesk. Toon inzet voor je post, of je post wordt verwijderd.