Gebruik 2.2 JC-firmware nu een dag en vind hem geweldig! Heb totaal geen last van lag en werkelijk alles ziet er beter uit, veel extra features zoals browser die flink verbeterd is, grafisch stuk mooier, flash
, pinch to zoom op homescreen. Batterij was gisteravond 43 toen ik ging slapen, en vanmorgen 40 toen ik wakker werd. Erg postief erover. Kan niet wachten totdat de complete 2.2 klaar is
JPC op de Galaxy liep weer vast en de telefoon starte mooi niet meer op
Ik had ook nog een JP3 liggen en die erop geflashed. Ging eerst niet zoals het zou moeten, ODIN deed niets meer en heb tijdens het flashen toch echt de telefoon moeten resetten door de batterij los te nemen.
Meteen een icoontje met een telefoon en een pc met een gevaarsbord ertussen wat deed vermoeden dat het foute boel was. Tegen beter weten in toch weer de batterij eruit en met de toetsen volume-down en home de batterij weer geplaatst (moet je wel kromme vingers voor hebben) en de telefoon ging gelukkig weer in downloadmodus (pffffff, zweet...).
Firmware JP3 staat er nu op. Even kijken hoe die het doet.
Kan wel weer met Kies verbinden en zie dat deze foon nu ook op KOR staat, maar dat is met de registertruc wel weer te verhelpen voor de officiële update straks, en anders weer met ODIN.
Ik had ook nog een JP3 liggen en die erop geflashed. Ging eerst niet zoals het zou moeten, ODIN deed niets meer en heb tijdens het flashen toch echt de telefoon moeten resetten door de batterij los te nemen.
Meteen een icoontje met een telefoon en een pc met een gevaarsbord ertussen wat deed vermoeden dat het foute boel was. Tegen beter weten in toch weer de batterij eruit en met de toetsen volume-down en home de batterij weer geplaatst (moet je wel kromme vingers voor hebben) en de telefoon ging gelukkig weer in downloadmodus (pffffff, zweet...).
Firmware JP3 staat er nu op. Even kijken hoe die het doet.
Kan wel weer met Kies verbinden en zie dat deze foon nu ook op KOR staat, maar dat is met de registertruc wel weer te verhelpen voor de officiële update straks, en anders weer met ODIN.
[ Voor 6% gewijzigd door remoss op 01-09-2010 14:17 ]
Gezien jou bevindingen ben ik benieuwd wat jou referentiekader is. Heb je bijvoorbeeld JM1 rev 3 gedraaid? Je hebt gelijk over de functionaliteit die is er flink op vooruit gegaan. Maar in JPC is het bladeren door de applicaties flink trager geworden. Gelukkig is de dialer en contacts wel gewoon snel bereikbaar.bart_wbd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:35:
Gebruik 2.2 JC-firmware nu een dag en vind hem geweldig! Heb totaal geen last van lag en werkelijk alles ziet er beter uit, veel extra features zoals browser die flink verbeterd is, grafisch stuk mooier, flash, pinch to zoom op homescreen. Batterij was gisteravond 43 toen ik ging slapen, en vanmorgen 40 toen ik wakker werd. Erg postief erover. Kan niet wachten totdat de complete 2.2 klaar is
had hiervoor jm5 met one-click-lagfix +root. Als je gewoon het menu bedoelt met bladeren door de applicaties, moet ik je een antwoord verschuldigd zijn. Ik gebruikte jm5 altijd launcher pro. Ik merk in alles wat ik doe heel af en toe een kleine lag.. Maar voor de rest gaat alles erg soepel bij mij. Heb hem trouwens via Odin geflasht.Orcie schreef op woensdag 01 september 2010 @ 14:15:
[...]
Gezien jou bevindingen ben ik benieuwd wat jou referentiekader is. Heb je bijvoorbeeld JM1 rev 3 gedraaid? Je hebt gelijk over de functionaliteit die is er flink op vooruit gegaan. Maar in JPC is het bladeren door de applicaties flink trager geworden. Gelukkig is de dialer en contacts wel gewoon snel bereikbaar.
http://forum.xda-develope...php?p=7949472#post7949472
Voodoo fix vervangt RFS voor ext4. De filmpjes zijn veel belovend.
Voodoo fix vervangt RFS voor ext4. De filmpjes zijn veel belovend.
ik ben na veel moeite van I9000XXJPC terug gegaan naar I9000XWJM5.
het schijnt dat Froyo I9000XXJPC firmware de product code van je i9000 veranderd. en mijn product was ook werkelijk veranderd. dus wacht liever op de echte Froyo.
het schijnt dat Froyo I9000XXJPC firmware de product code van je i9000 veranderd. en mijn product was ook werkelijk veranderd. dus wacht liever op de echte Froyo.
Ik ben van JPC teruggegaan naar JP3 maar de gewijzigde produktcode wordt niet teruggezet naar het origineel. Lijkt me bij teruggaan naar JW5 ook niet gebeuren. heb je het gecheckt?het schijnt dat Froyo I9000XXJPC firmware de product code van je i9000 veranderd. en mijn product was ook werkelijk veranderd. dus wacht liever op de echte Froyo.
ik heb de volgende methode geprobeerd en het lukte. ik heb me oude product code weer terug ik heb het gecheckt. maar zulke grappen zal ik niet meer uithalen. ik wacht geduldig af.
Product code changed to KOR.
= Blocked Kies updates (without a registry "hack")
Here is how to fix any or all of them:
Downgrade to I9000XWJM7 firmware with Odin (as usual).
Remove SIM card from the phone (to be able to boot in first place) and start the phone.
Gain root access and install "Root Explorer" (or similar), ADB works too.
Open Root Explorer and go to the "EFS" folder in the root.
Check the date on .nv_data.bak and .nv_data.bak.md5 files.
If it is earlier than 08/26/2010 you´re clear, if it is later then you may stop reading.
Once the date has been checked, select files nv_data.bin and nv_data.bin.md5 simultaneously and delete (yes, delete) them. Reboot the phone.
Now your phone is in the same condition (atleast permanent memory wise) as it was prior I9000XXJPC update.
There is a safety feature I would call "a dead mans switch".
If the current nv_data files are deleted, the phone will make new nv_data files from the .bak (backup) files (if they excist). The new nv_data files will be signed automatically so they pass the checks (none of the errors listed above will occur). However if they do not excist, the phone will just write an empty / test file (= IMEI corrupted, no service, etc). Also if you just rename .bak files they will have wrong signatures and the same problems will occur.
Regards.
Product code changed to KOR.
= Blocked Kies updates (without a registry "hack")
Here is how to fix any or all of them:
Downgrade to I9000XWJM7 firmware with Odin (as usual).
Remove SIM card from the phone (to be able to boot in first place) and start the phone.
Gain root access and install "Root Explorer" (or similar), ADB works too.
Open Root Explorer and go to the "EFS" folder in the root.
Check the date on .nv_data.bak and .nv_data.bak.md5 files.
If it is earlier than 08/26/2010 you´re clear, if it is later then you may stop reading.
Once the date has been checked, select files nv_data.bin and nv_data.bin.md5 simultaneously and delete (yes, delete) them. Reboot the phone.
Now your phone is in the same condition (atleast permanent memory wise) as it was prior I9000XXJPC update.
There is a safety feature I would call "a dead mans switch".
If the current nv_data files are deleted, the phone will make new nv_data files from the .bak (backup) files (if they excist). The new nv_data files will be signed automatically so they pass the checks (none of the errors listed above will occur). However if they do not excist, the phone will just write an empty / test file (= IMEI corrupted, no service, etc). Also if you just rename .bak files they will have wrong signatures and the same problems will occur.
Regards.
Je productcode wordt inderdaad veranderd naar een testversie. Terug flashen veranderd dit niet. Dit is ook de reden waarom ik heb gewacht met de update. Je moet manueel de nv_data.bak file restoren.
Thread op xda forum waarin dit gediscussieerd is de volgende:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=769400
klopt. dus ik raad iedereen af om nu al te updaten. gelukkig is het mij gelukt om mijn productcode terug te krijgen. phoe dat was wel effe zwetenSeraphic schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:26:
Je productcode wordt inderdaad veranderd naar een testversie. Terug flashen veranderd dit niet. Dit is ook de reden waarom ik heb gewacht met de update. Je moet manueel de nv_data.bak file restoren.
Deze oplossing ook geprobeerd en heb de oude productcode ook weer kunnen herstellen, pfew, Wacht nu ook maar verder af. Ben nu terug naar JM5.sanane schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:20:
ik heb de volgende methode geprobeerd en het lukte. ik heb me oude product code weer terug ik heb het gecheckt. maar zulke grappen zal ik niet meer uithalen. ik wacht geduldig af.
Thx in ieder geval.
Ik heb ook met Odin geflasht, en alles werkt gewoon goed...remoss schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:12:
[...]
Deze oplossing ook geprobeerd en heb de oude productcode ook weer kunnen herstellen, pfew, Wacht nu ook maar verder af. Ben nu terug naar JM5.
Thx in ieder geval.
Iedereen heeft het over een veranderde productcode, dus bij mij zou die ook wel veranderd zijn.
Maar wat is precies het nadeel hiervan?
Hey gasten,
Ik heb zit nu al een maand of zo te stoeien met dit &*^%*^$%^#$#$^#$^#$ding. Hij is soms zo rete traag dat gewoon iemand opbellen een te hoog grepen doel is. Telefoon moet dan weer aan en uit, vervolgens weet hij vaak geen netwerkverbinding of data verbinding te maken en kan ik de phone nog 2 a 3 keer opnieuw opstarten, DRAMA!
Ik wil de phone flashen maar ik snap er de ballen van want ik haal allemaal termen door elkaar en krijg er een punt hoofd van. Flashen, updaten, rooten, beta or what ever.. zie door de bomen het bos niet meer
Nu probeerde ik de handleiding hier voor het flashen (neem aan dat ik dan de nieuwste firmware van samsung installeer) te volgen maar ik loop al bij stap één vast "- Vergelijk de firmware versies met de genoteerde versie en bepaal of je een nieuwe nodig heb, download de gewenste firmware versie op http://samsung-firmware.webs.com/WEBPROTECT-samsungi9000.htm "
De link is dood This page is frozen
De telefoon geeft aan:
PDA: I9000XXJF3
PHONE: I9000XXJF3
CSC: I9000XENJF1
Door omstandigheden heb ik momenteel geen vast internet meer alleen mobiel dus, ik zit nu even bij me ouders achter de pc. Ik wou via de usb aansluiting op me laptop een internet verbinding maken. Dit blijkt ook niet zo simpel te zijn.
Kortom, het schiet allemaal niet op. Wie wil mij even op weg helpen
Excuses (niet boos worden) dat ik de zoveelste kneus ben die hier hulp zoekt.
Ik heb zit nu al een maand of zo te stoeien met dit &*^%*^$%^#$#$^#$^#$ding. Hij is soms zo rete traag dat gewoon iemand opbellen een te hoog grepen doel is. Telefoon moet dan weer aan en uit, vervolgens weet hij vaak geen netwerkverbinding of data verbinding te maken en kan ik de phone nog 2 a 3 keer opnieuw opstarten, DRAMA!
Ik wil de phone flashen maar ik snap er de ballen van want ik haal allemaal termen door elkaar en krijg er een punt hoofd van. Flashen, updaten, rooten, beta or what ever.. zie door de bomen het bos niet meer
Nu probeerde ik de handleiding hier voor het flashen (neem aan dat ik dan de nieuwste firmware van samsung installeer) te volgen maar ik loop al bij stap één vast "- Vergelijk de firmware versies met de genoteerde versie en bepaal of je een nieuwe nodig heb, download de gewenste firmware versie op http://samsung-firmware.webs.com/WEBPROTECT-samsungi9000.htm "
De telefoon geeft aan:
PDA: I9000XXJF3
PHONE: I9000XXJF3
CSC: I9000XENJF1
Door omstandigheden heb ik momenteel geen vast internet meer alleen mobiel dus, ik zit nu even bij me ouders achter de pc. Ik wou via de usb aansluiting op me laptop een internet verbinding maken. Dit blijkt ook niet zo simpel te zijn.
Kortom, het schiet allemaal niet op. Wie wil mij even op weg helpen
Excuses (niet boos worden) dat ik de zoveelste kneus ben die hier hulp zoekt.
Als je SGS lekker werkt is er geen nadeel. Maar als er nieuwe updates uitkomen, kun je vermoedelijk niet updaten.TripleQ schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:14:
[...]
Ik heb ook met Odin geflasht, en alles werkt gewoon goed...
Iedereen heeft het over een veranderde productcode, dus bij mij zou die ook wel veranderd zijn.
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Niet via Kies dan neem ik aan....Embryo1 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:32:
[...]
Als je SGS lekker werkt is er geen nadeel. Maar als er nieuwe updates uitkomen, kun je vermoedelijk niet updaten.
Maar flash al sinds het begin elke nieuwe firmware die uitkomt met Odin, en had voor JPC nog nooit naar Kies omgekeken.... Dus ik neem aan dat toekomstige nieuwe firmwares ook gewoon met Odin blijven te flashen.... f#ck Kies
Uuuh, je kan niet via die KIES troep updaten. Via Odin natuurlijk wel. En laten we eerlijk zijn dat KIES wil je niet op je computer hebben.Embryo1 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:32:
[...]
Als je SGS lekker werkt is er geen nadeel. Maar als er nieuwe updates uitkomen, kun je vermoedelijk niet updaten.
APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.
Een andere plek om de verschillende firmware versies te download is http://www.samfirmware.com/WEBPROTECT-i9000.htm . Ook hier even registreren.Gallant schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:30:ik loop al bij stap één vast "- Vergelijk de firmware versies met de genoteerde versie en bepaal of je een nieuwe nodig heb, download de gewenste firmware versie op http://samsung-firmware.webs.com/WEBPROTECT-samsungi9000.htm "
Kan natuurlijk ook met Odin. Maar het is ook wel fijn dat het nu weer gewoon goed staatEmbryo1 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:32:
Zou ik ook wel willen weten, maar ik hoop niet iets van dat je dan niet naar de officele 2.2 kan flashen of iets dergelijks.TripleQ schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:14:
[...]
Ik heb ook met Odin geflasht, en alles werkt gewoon goed...
Tjah, dan flash je de officiële 2.2 ook met OdinAn1mA schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:53:
[...]
Zou ik ook wel willen weten, maar ik hoop niet iets van dat je dan niet naar de officele 2.2 kan flashen of iets dergelijks.
@Gallant,
Heb je al de lag fix geprobeerd? dat deed wonderen bij mij. (heb dezelfde firmware)
Heb je al de lag fix geprobeerd? dat deed wonderen bij mij. (heb dezelfde firmware)
Of hem terugbrengen binnen je garantie periode?
Turtles & Coffee
Als je via Odin flash is je garantie sowieso weg....jmachielsen schreef op woensdag 01 september 2010 @ 20:17:
Of hem terugbrengen binnen je garantie periode?
Wow net ff de beta van de voodoo lagfix geflashed( op xda : http://forum.xda-develope...read.php?t=748880)...Echt verbazingwekkend !! Alles opent supersnel ( zelfs de market en de market downloads) echt vele malen beter nog dan de lagfixes die er tot nu toe waren .. Quadrant score niet super hoog ( iets meer dan 1700) maar dat zegt niet veel .. Alles loopt echt super soepel
[ Voor 9% gewijzigd door breinstein op 01-09-2010 21:01 ]
Kun je de file en info delen?breinstein schreef op woensdag 01 september 2010 @ 20:59:
Wow net ff de beta van de voodoo lagfix geflashed( op xda : http://forum.xda-develope...read.php?t=748880)...Echt verbazingwekkend !! Alles opent supersnel ( zelfs de market en de market downloads) echt vele malen beter nog dan de lagfixes die er tot nu toe waren .. Quadrant score niet super hoog ( iets meer dan 1700) maar dat zegt niet veel .. Alles loopt echt super soepel
Beauty is in the eye of the beerholder
Hmmm, misschien.....maareh daar had Gallant het toch niet over dat hij geflashed had o.i.d.?TripleQ schreef op woensdag 01 september 2010 @ 20:21:
[...]
Als je via Odin flash is je garantie sowieso weg....
Hij had het erover dat ie al een maand aan het aankloten is met z'n SGS.
Ik zou met die problemen die hij omschreef al lang geflashed hebben, óf terug naar de winkel d'r mee.
Afhankelijk van of je tweakgek bent of niet...
Turtles & Coffee
@sanane
@remoss
Dus jullie hebben de oude firmware+productcode weer terug? Ik ga die tuturial ook even doorlopen hopen dat alles goed gaat.
@remoss
Dus jullie hebben de oude firmware+productcode weer terug? Ik ga die tuturial ook even doorlopen hopen dat alles goed gaat.
http://github.com/voodoo-project/lagfix/downloads
als ik het juist begrijp, de voodoofix de zImage in CODE_I9000XXJPC.tar.md5 vervangen (met die van voodoofix) en dan flashen..
echter nergens bevestiging.. dus als iemand kan bevestigen..?
[ Voor 30% gewijzigd door Icekiller2k6 op 01-09-2010 22:23 ]
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Dit zijn de instructies:
Open Odin
Add the voodoo file into the PDA part
Don't tick re-partition
No need for a .pit file
Attach phone in Download Mode
Start Flash
Wel wachten met het ontkoppelen van de telefoon todat Odin finished aangeeft en dus niet afkoppelen als hij op reset staat !!
Open Odin
Add the voodoo file into the PDA part
Don't tick re-partition
No need for a .pit file
Attach phone in Download Mode
Start Flash
Wel wachten met het ontkoppelen van de telefoon todat Odin finished aangeeft en dus niet afkoppelen als hij op reset staat !!
hmm hij blijft hier op <ID:0/005> File analysis.. hangen..
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Je flashed hem gewoon los...Icekiller2k6 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:19:
[...]
http://github.com/voodoo-project/lagfix/downloads
als ik het juist begrijp, de voodoofix de zImage in CODE_I9000XXJPC.tar.md5 vervangen (met die van voodoofix) en dan flashen..
echter nergens bevestiging.. dus als iemand kan bevestigen..?
voodoo_lagfix-GT-I9000_beta_1 laden als PDA in Odin, en dan flashen (repartition NIET aanvinken).
Inderdaad een hele goeie indruk maakt deze fix, snel (ook al ist geen enorme score in Quadrant, ~1700 hier) maar alles lijkt nu soepel te lopen. Inderdaad ook market die bij de vorige lagfixes toch nog wel eens vertragingen had.
Ben benieuwd hoe deze blijft lopen na langere tijd en wat er eventueel nog aan te verbeteren is (aangezien dit beta1 is)!
Btw, deze fix werkt nu nog alleen met eclair, dus GEEN FROYO!
Heb hem nu draaien met JM7 na ff JPC te hebben gedraaid. Eigenlijk bijna speciaal voor deze fix teruggeflashed, froyo beviel prima. Maar nog geen extreme reden om op 2.2 te blijven, bevalt op deze manier met 2.1 ook prima/
[ Voor 14% gewijzigd door m0ridin op 01-09-2010 23:38 ]
[ Voor 93% gewijzigd door Icekiller2k6 op 01-09-2010 23:52 ]
hmm hier blijft odin op "reset" staan.. en nooit naar "finished".. hmm
yep mijn i9000 is weer de oude. en vandaag myn invisible shield full body binne. damn wat een kwaliteit:P je ziet er niks van + geen effect op de touchscreenlamquoctrung schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:00:
@sanane
@remoss
Ik heb nog steeds de Koreaanse Productcode. Ik heb die I9000XWJM7 zonder problemen via Odin geflashed, alleen als ik naar de EFS folder ga dan is deze leeg (geen .nv_data.bak of .nv_data.bak.md5 files). Geen idee hoe dit komt. Heb je misschien any tips?sanane schreef op donderdag 02 september 2010 @ 00:47:
[...]
yep mijn i9000 is weer de oude. en vandaag myn invisible shield full body binne. damn wat een kwaliteit:P je ziet er niks van + geen effect op de touchscreen
enige tip die ik je kan geven is , vragen bij xda gasten die hebben veel meer ervaring met zulke dingen.
normaal hoort er in efs folder backups te zijn. zo te zien zijn die bij jou ook verwijderd .ik zal zelf ook eventjes rondvragen op xda of er eventuele oplossingen zijn voor jouw probleem.
normaal hoort er in efs folder backups te zijn. zo te zien zijn die bij jou ook verwijderd .ik zal zelf ook eventjes rondvragen op xda of er eventuele oplossingen zijn voor jouw probleem.
Verwijderd
Met de laatste update van de one-click-lag-fix kunnen lettertypes veranderd worden maar daarna krijg ik ze niet meer als standaard... iemand een oplossing?
Je moet volgens mij wel met een app als Root Explorer kijken... Met 'normale' bestandbeheer apps zie je die files idd niet.lamquoctrung schreef op donderdag 02 september 2010 @ 01:39:
[...]
Ik heb nog steeds de Koreaanse Productcode. Ik heb die I9000XWJM7 zonder problemen via Odin geflashed, alleen als ik naar de EFS folder ga dan is deze leeg (geen .nv_data.bak of .nv_data.bak.md5 files). Geen idee hoe dit komt. Heb je misschien any tips?
Ik heb dezelfde problemen met de productcode met die nieuwste firmware. Ik ga nu de stappen terugnemen echter vraag ik mij af wat de originele productcode voor een unlocked 16GB toestel is (deze is gekocht bij Belcompany)? Ik twijfel namelijk of GT-I9000HKAXEN de echte originele is.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Lijkt me wel de originele productcode ... Mijn galaxy * GB heeft productcode HKDXEN .. waar die eerste drie letters weet ik niet precies , wat ik wel weet is dat XEN de officiele nederlandse csc code is .
Yep, staat nu weer netjes op GT-I9000HKAXEN.lamquoctrung schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:00:
@remoss
Je moet eerst terugflashen naar een vorige versie, in mijn geval naar JM5. Firmware kun je hier downloaden: http://www.samfirmware.com/WEBPROTECT-i9000.htm (wel registreren)
Dan weer root gebruiker worden (heb ik met de one-click lag fix gedaan)
Dan de bestanden verwijderen zoals sanane in dit bericht aangaf: sanane in "[Samsung Galaxy S] Rooten, Custom ROM's ..."
Ik heb daarvoor root explorer maar gewoon gekocht voor die paar euro's. Is altijd makkelijk.
[ Voor 6% gewijzigd door remoss op 02-09-2010 09:54 ]
Eindelijk ben ik van KOR af en heb ik mijn eigen productcode weer terugremoss schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:52:
[...]
Yep, staat nu weer netjes op GT-I9000HKAXEN.
Je moet eerst terugflashen naar een vorige versie, in mijn geval naar JM5. Firmware kun je hier downloaden: http://www.samfirmware.com/WEBPROTECT-i9000.htm (wel registreren)
Dan de bestanden verwijderen zoals sanane in dit bericht aangaf: sanane in "[Samsung Galaxy S] Rooten, Custom ROM's ..."
Ik heb daarvoor root explorer maar gewoon gekocht voor die paar euro's. Is altijd makkelijk.
Het volgende gedaan om dit te bereiken, alles vanaf de telefoon (moet wel geroot zijn) doormiddel van het programma Rootexplorer:
- Backup gemaakt van alle bestanden (en ook IMEI map) binnen /efs.
- vervolgens het bestand /efs/imei/mps_code.dat aangepast met de hexeditor van rootexplorer (KOR veranderen naar XEN, aangezien in mijn originele .nvdata.bak XEN stond)
- daarna de bestanden nv_data.bin en nv_data.bin.md5 verwijdert.
- de telefoon opnieuw opstarten en klaar.
- Nacontrole binnen KIES gedaan en mijn productcode is weer GT-i9000HKAXEN, mijn IMEInummer is ook (weer) goed.
Ik ben weer blij en wacht nu af tot er weer een nieuwe firmware komt. Ik hoop anderen hiermee te hebben geholpen met hetzelfde probleem van KOR.
Voor de duidelijkheid, mijn .nv_data.bak en .nv_data.bak.md5 waren van voor 30 augustus (dus van ECLAIR), let daar wel op. Alle beschreven handelingen hebben totaal 3 minuten geduurd en flashen is helemaal niet van toepassing geweest.
[ Voor 7% gewijzigd door Makaveli09 op 02-09-2010 10:26 . Reden: Duidelijkheid toegevoegd ]
Ik heb hem gisteren naar Froyo geflashed met root en lagfix. Een heel gedoe als je kijkt hoe makkelijk het met 2.1 gaat.
Het draait allemaal goed, alleen is 2.1 veel vlotter met scrollen door je home en apps screen. Hij lijkt een stukje trager te reageren. Quadrant score is 1800, maar zegt niet veel. Sowieso had ik met de 2.1 lagfix op een extern kaartje een betere performance. Ik hou hem nu even zo tot de officiele update uitkomt. Elke keer de hele boel weer installeren kost weer zoveel tijd.
Het draait allemaal goed, alleen is 2.1 veel vlotter met scrollen door je home en apps screen. Hij lijkt een stukje trager te reageren. Quadrant score is 1800, maar zegt niet veel. Sowieso had ik met de 2.1 lagfix op een extern kaartje een betere performance. Ik hou hem nu even zo tot de officiele update uitkomt. Elke keer de hele boel weer installeren kost weer zoveel tijd.
Beauty is in the eye of the beerholder
Ik ben nu terug op JM1 van JPC. Ik heb toch het idee dat ik nu (JM1) minder goede ontvangst heb dan met JPC of JF3 (stock). Misschien is het handig om eens een overzicht te creëren met welke modem file het meest geschikt is voor welke Nederlandse provider. Iemand anders die ook slechtere ontvangst heeft na veranderen firmware?
sanane schreef op donderdag 02 september 2010 @ 01:49:
enige tip die ik je kan geven is , vragen bij xda gasten die hebben veel meer ervaring met zulke dingen.
Stomme fout! Ik had Astro Filemanager gebruikt, daarmee zag ik alleen de lege EFS map. Ik heb uiteindelijk Root Explorer geprobeerd en nu zie ik wel de Nv_data.bak en Nv_data.bak.md5 files!m0ridin schreef op donderdag 02 september 2010 @ 07:45:
[...]
Je moet volgens mij wel met een app als Root Explorer kijken... Met 'normale' bestandbeheer apps zie je die files idd niet.
Beiden hebben een datum van 23-08-2010, moet ik deze nu wissen?
NOOIT de .nv_data.bin.bak en .nv_data.bak.md5 wissen, ZOdra deze worden verwijdert, dan wordt je telefoon een dure baksteen.lamquoctrung schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:39:
[...]
[...]
Stomme fout! Ik had Astro Filemanager gebruikt, daarmee zag ik alleen de lege EFS map. Ik heb uiteindelijk Root Explorer geprobeerd en nu zie ik wel de Nv_data.bak en Nv_data.bak.md5 files!
Beiden hebben een datum van 23-08-2010, moet ik deze nu wissen?
Sterker nog, maak van die 2 bestanden backups.
Zit je nog op ROM I9000XXJPC?
Zo ja, kiujkeen aantal posts terug van mij en volg die uitleg, als je dat doet dan ben je ook van die KOR productcode af.
[ Voor 16% gewijzigd door Makaveli09 op 02-09-2010 12:06 . Reden: Aanvulling gedaan ]
Helaas heeft die site zijn bandbreedte overschreden.remoss schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:52:
[...]
Yep, staat nu weer netjes op GT-I9000HKAXEN.
[ Voor 5% gewijzigd door Reverb_ op 02-09-2010 12:26 ]
Nee ik zit niet meer op I9000XXJPC heb het teruggezet naar I9000XWJM7, volgens tuturial op xda (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=770821) kan het geen kwaad. Maar ik wacht even op antwoord van mensen die de tuturial succesvol hebben uitgevoerd!Makaveli09 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:03:
[...]
NOOIT de .nv_data.bin.bak en .nv_data.bak.md5 wissen, ZOdra deze worden verwijdert, dan wordt je telefoon een dure baksteen.
Sterker nog, maak van die 2 bestanden backups.
Zit je nog op ROM I9000XXJPC?
Zo ja, kiujkeen aantal posts terug van mij en volg die uitleg, als je dat doet dan ben je ook van die KOR productcode af.
Verwijderd
Niemand een oplossing?Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 07:27:
Met de laatste update van de one-click-lag-fix kunnen lettertypes veranderd worden maar daarna krijg ik ze niet meer als standaard... iemand een oplossing?
Strange, http://www.samfirmware.com/WEBPROTECT-i9000.htm werkt hier zonder problemen.Reverb_ schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:24:
[...]
Helaas heeft die site zijn bandbreedte overschreden.
Check hem nu ook net. En inderdaad nu doet hij het weerremoss schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:05:
[...]
Strange, http://www.samfirmware.com/WEBPROTECT-i9000.htm werkt hier zonder problemen.
Heb precies gedaan wat jij ook hebt gedaan. Heb nog steeds JPC nu draaien en kan gewoon gevonden worden in KIES. Waar kan ik alleen mijn productcode checken en mijn IMEI vergelijken?Makaveli09 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:24:
[...]
Eindelijk ben ik van KOR af en heb ik mijn eigen productcode weer terugzonder terug te flashen en draai nog steeds I9000XXJPC.
Het volgende gedaan om dit te bereiken, alles vanaf de telefoon (moet wel geroot zijn) doormiddel van het programma Rootexplorer:
- vervolgens het bestand /efs/imei/mps_code.dat aangepast met de hexeditor van rootexplorer (KOR veranderen naar XEN, aangezien in mijn originele .nvdata.bak XEN stond)
- Nacontrole binnen KIES gedaan en mijn productcode is weer GT-i9000HKAXEN, mijn IMEInummer is ook (weer) goed.
Ik ben weer blij en wacht nu af tot er weer een nieuwe firmware komt. Ik hoop anderen hiermee te hebben geholpen met hetzelfde probleem van KOR.
Voor de duidelijkheid, mijn .nv_data.bak en .nv_data.bak.md5 waren van voor 30 augustus (dus van ECLAIR), let daar wel op. Alle beschreven handelingen hebben totaal 3 minuten geduurd en flashen is helemaal niet van toepassing geweest.
Ik snap nog steeds niks van de CSC. Zou iemand dat uit kunnen leggen? Ik heb van mijn originele firmware nooit een backup gemaakt.. Ik heb er JM5 opgezet met alles van samsung-firmwares.com.. Ik heb nu als CSC dit:
I9000SERJM1
SER dus. Ik zou graag de originele Nederlandse hebben.. Hoe kom ik daar aan? Kan iemand die uploaden of is dit niet nodig?
Ik wil er nu zo namelijk graag JM7 op zetten met de voodoo lagfix.
I9000SERJM1
SER dus. Ik zou graag de originele Nederlandse hebben.. Hoe kom ik daar aan? Kan iemand die uploaden of is dit niet nodig?
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
IMEI kan je zowel lezen in je telefoon (instellingen->Over de telefoon->Status) of in het register van je PC als je je telefoon aansluit aan KIES.bart_wbd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:33:
[...]
Heb precies gedaan wat jij ook hebt gedaan. Heb nog steeds JPC nu draaien en kan gewoon gevonden worden in KIES. Waar kan ik alleen mijn productcode checken en mijn IMEI vergelijken?
Je productcode kan je ook vinden in het register als je telefoon aan KIES hangt.
Ik ben ook op zoek naar de originele CSC (I9000XENJF1), heeft iemand deze toevallig?HaTe schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:22:
Ik snap nog steeds niks van de CSC. Zou iemand dat uit kunnen leggen? Ik heb van mijn originele firmware nooit een backup gemaakt.. Ik heb er JM5 opgezet met alles van samsung-firmwares.com.. Ik heb nu als CSC dit:
I9000SERJM1
Hallo Iedereen,
Ik ben nieuw hier op het forum. daarom heb ik gister en vandaag eerst de moeite genomen om alles hier door te lezen (heus niet echt elke post
) Ik vraag me af hoe mensen het voor elkaar krijgen hun CSC aan te passen? want dat kan niet te bedoeling zijn. Mja..
Mijn vraag is als volgt. Ik draai nu JF3 + lag fix.. dit omdat ik op youtube een tut. heb gevolgt om een root en lagfix toe te passen zonder PC. Ik moet zeggen dat ik nu meer lags heb dan voor heen. wel een Q score van 2218.. mja daar heb je niks aan als die lagged.
Wat is nou het meest aan te raden om te doen? welke firmware en fix?
Of is dit smaak?
Ik ben nieuw hier op het forum. daarom heb ik gister en vandaag eerst de moeite genomen om alles hier door te lezen (heus niet echt elke post
Mijn vraag is als volgt. Ik draai nu JF3 + lag fix.. dit omdat ik op youtube een tut. heb gevolgt om een root en lagfix toe te passen zonder PC. Ik moet zeggen dat ik nu meer lags heb dan voor heen. wel een Q score van 2218.. mja daar heb je niks aan als die lagged.
Wat is nou het meest aan te raden om te doen? welke firmware en fix?
Of is dit smaak?
Ik vraag me af of er mensen zijn die echt nooit last hebben van lag.
En dan bedoel ik zwart scherm van 3 tot 4 tellen.
Ik heb JM2 +lagfix, maar het komt nog steeds voor hoor...
Hier ook (JF3 +lagfix), niet gelijk na een reboot, maar wel als het beschikbare geheugen zo rond de 50mb komt, dan heb ik geregeld zwarte schermen, heel irritant, maar hopelijk komt er een oplossing, of iig een fix die dit sterk verminderd.Kirretje schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:04:
Ik lees goede verhalen over die voodoo-fix, alleen die is nog Beta1, dus ik wacht nog even.
Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2
Ik heb tot nu toe nog nooit last gehad van lag, ik heb JM2 met de OneClickLagFix. Ik gebruik nooit echt zware applicaties dus mischien dat ik er daarom nooit last van heb.Kirretje schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:04:
Ik heb ook JF3 + lagfix. Na een tijdje bleek het inderdaad weer wat te laggen, net zoals jou ook bij laag beschikbaar geheugen. Zodra dat gebeurt, klik ik gewoon eventjes op de widget van Advanced Task Killer, om alle overbodige zooi af te sluiten. Dan draait alles weer als een zonnetje!Merdera schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:19:
[...]
Hier ook (JF3 +lagfix), niet gelijk na een reboot, maar wel als het beschikbare geheugen zo rond de 50mb komt, dan heb ik geregeld zwarte schermen, heel irritant, maar hopelijk komt er een oplossing, of iig een fix die dit sterk verminderd.
Ik lees goede verhalen over die voodoo-fix, alleen die is nog Beta1, dus ik wacht nog even.
(ik gebruik geen automatische taskkillers o.i.d.)
Ik gebruik ook de taskkiller.. maar kom vrij snel rond de 40.. en dan loop dat ding echt te kloten.. soms blijft hij gewoon even zwart als ik de voicemail van iemand krijg.. kan ik pas ophangen als ik al 7 sec de voicemail aan de lijn heb.. dit kan niet goed zijn toch..Maarten21 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:32:
[...]
Ik heb ook JF3 + lagfix. Na een tijdje bleek het inderdaad weer wat te laggen, net zoals jou ook bij laag beschikbaar geheugen. Zodra dat gebeurt, klik ik gewoon eventjes op de widget van Advanced Task Killer, om alle overbodige zooi af te sluiten. Dan draait alles weer als een zonnetje!
(ik gebruik geen automatische taskkillers o.i.d.)
Ik las ook goeie voodoo dingen hier.. misschien dat maar proberen..
Ik gebruik JM5 met one-click lagfix en heb zo nu en dan wel eens een hikje maar nooit meer dan seconde, zwarte schermen heb ik helemaal niet. Meest gebruikte apps zijn Aldiko premium, nu.nl app (die itt. sommige verhalen bij mij nooit force closed), de market, robo defense, crystallight, navigon, google maps en earth, live holdem poker, towerdefense, youtube en internet.Kirretje schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:04:
Dit samen met launcherpro en 5 schermen widgets (beautiful home, switchpro, handcent widget, audiomanager, agenda en bookmarks van launcherpro). De hand gestures app draait ook altijd op de achtergrond.
Ik verbruik gemiddeld 250 tot 260MB geheugen in idle, de enige taak naast launcherpro die in het geheugen blijft staan is internet.
[ Voor 10% gewijzigd door KneoK op 02-09-2010 16:46 ]
JPC draai nog steeds als een tierelier met geen enkele hapering.. Verschillende firmware's gedraaid JX's JM's enz. Hoezo bootloader niet ok..
Ach, en die productcode neem ik maar op de koop toe. Probleem dat KIES je toestel niet meer ziet.
Komt heus wel weer een one-click oplossing voor. Anders gewoon door Odin de final Froyo release...
Ach, en die productcode neem ik maar op de koop toe. Probleem dat KIES je toestel niet meer ziet.
Komt heus wel weer een one-click oplossing voor. Anders gewoon door Odin de final Froyo release...
Tubes....It's what make music music!
Nog steeds lag met de voodoo lagfix
Zit nog steeds vast bij het installeren.. En toch is het wel goed geinstalleerd.. want mijn Quadrant score is zo'n 1700, wat de meeste mensen hebben met die fix.
VAAG
VAAG
[ Voor 68% gewijzigd door HaTe op 02-09-2010 17:40 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Bij het installeren van apps blijft hij bij mij altijd even hangen (als ik mijn update rondje weer eens doe...)HaTe schreef op donderdag 02 september 2010 @ 17:38:
Zit nog steeds vast bij het installeren..
Het kan dan wel een rap beestje zijn, normaal pc's vinden het ook niet leuk als je 2 dingen tegelijk installeer....
Verwijderd
Hallo
Ook ik heb de jpc firm met froyo erop gezet.Maar ik lees hier van alles over produktcode's en terugzetten van firm dmv rooten enz.Omdat Kies je telefoon niet meer ziet.
Heb net even gekeken in Kies maar alles werkt gewoon , me telefoon wordt gewoon herkent.Moet ik nu alles terug zetten of kan ik gewoon straks update en staat alles (produktcode enz )weer goed.
Tot nu toe nml weinig problemen alles werkt snel en goed .
Rob
Ook ik heb de jpc firm met froyo erop gezet.Maar ik lees hier van alles over produktcode's en terugzetten van firm dmv rooten enz.Omdat Kies je telefoon niet meer ziet.
Heb net even gekeken in Kies maar alles werkt gewoon , me telefoon wordt gewoon herkent.Moet ik nu alles terug zetten of kan ik gewoon straks update en staat alles (produktcode enz )weer goed.
Tot nu toe nml weinig problemen alles werkt snel en goed .
Rob
Rob, kies ziet je telefoon wel, het is alleen maar de vraag of je met de gewijzigde productcode straks de officiële firmware update via Kies aangeboden krijgt.
De verhalen gaan van niet maar we zullen het pas weten als ie aangeboden wordt ergens in september.
De verhalen gaan van niet maar we zullen het pas weten als ie aangeboden wordt ergens in september.
Zal ook geen ramp zijn als je niet met kies kunt installeren. De software zal wel snel ook los te downloaden zijn en dan via Odin te installeren.remoss schreef op donderdag 02 september 2010 @ 21:40:
Rob, kies ziet je telefoon wel, het is alleen maar de vraag of je met de gewijzigde productcode straks de officiële firmware update via Kies aangeboden krijgt.
Verwijderd
Ok , dan wacten we het maar af.
Laad die officiele maar snel komen .
Op de galaxy tablet zit ie al , dus kan nooit lang meer duren .
Laad die officiele maar snel komen .
Op de galaxy tablet zit ie al , dus kan nooit lang meer duren .
Kan iemand na het toepassen van de Voodoo lagfix zijn telefoon nog verbinden met een computer? Volgens mij is die Voodoo niet helemaal veilig. Ik heb net met veel moeite mijn telefoon weer kunnen verbinden maar nadat ik Voodoo installeerde werkte het niet meer. Nu kan ik weer opnieuw beginnen. Scheelt wel dat ik nu weet hoe het moet
Verwijderd
Wat is er zo erg aan KOR,maakt toch niets uit,pas het register van kies aan ,en je hebt hem zo weer terug gezet van 2.2 naar jm 1 en andersom kan straks natuurlijk ook.Makaveli09 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:24:
[...]
Eindelijk ben ik van KOR af en heb ik mijn eigen productcode weer terugzonder terug te flashen en draai nog steeds I9000XXJPC.
ik kan gewoon normaal connecten met de PC en bijv massaopslag gebruiken om bestanden over te knallen.Japperrrr schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 00:05:
Kan iemand na het toepassen van de Voodoo lagfix zijn telefoon nog verbinden met een computer? Volgens mij is die Voodoo niet helemaal veilig. Ik heb net met veel moeite mijn telefoon weer kunnen verbinden maar nadat ik Voodoo installeerde werkte het niet meer. Nu kan ik weer opnieuw beginnen. Scheelt wel dat ik nu weet hoe het moet
ik draai JM2 met de voodoo lagfix
Er zijn aanwijzingen geweest in test roms van 2.2 dat Samsung OTA wil gaan gebruiken/proberen/testen. Bij updates en patches zal dan direct binnen je toestel naar de productcode worden gekeken. Vandaar dat ik deze heb terug verandert.Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 10:30:
[...]
Wat is er zo erg aan KOR,maakt toch niets uit,pas het register van kies aan ,en je hebt hem zo weer terug gezet van 2.2 naar jm 1 en andersom kan straks natuurlijk ook.
Door al de mogelijke trucjes niets natuurlijk. Behalve dat het ook wel leuk is om uit te vogelen hoe het wel terug te zetten is. Daarbij is er ook een categorie mensen, zoals mezelf, die het gewoon fijn vinden dat dat weer in orde isVerwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 10:30:
[...]Wat is er zo erg aan KOR,maakt toch niets uit,pas het register van kies aan ,en je hebt hem zo weer terug gezet van 2.2 naar jm 1 en andersom kan straks natuurlijk ook.
Verwijderd
Ja de psyge he,speelt natuurlijk ook een grote rolremoss schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:23:
[...]
Door al de mogelijke trucjes niets natuurlijk. Behalve dat het ook wel leuk is om uit te vogelen hoe het wel terug te zetten is. Daarbij is er ook een categorie mensen, zoals mezelf, die het gewoon fijn vinden dat dat weer in orde is
Kan iemand anders JM6/JM7+Voodoo lagfix even uitproberen? Dan weet ik of het aan mijn toestel ligt of gewoon aan de combinatie. Ik heb nu net JM7 geflashed en alles geïnstalleerd, zie het niet echt zitten om weer opnieuw te moeten beginnen. Dus als iemand toch toevallig aan het flashen is, probeer dan meteen even deze combinatie?
Bij mij werkt het normaal. Kan gewoon bestanden kopiëren naar het toestel. Misschien moet je even opnieuw flashen?
waar wordt eigenlijk aangekondigd als de final versie wordt gereleased?
Ik wil me sgs ook weer opnieuw flashen wat wat ik nu heb schiet niet op.
aanraders?
aanraders?
Verwijderd
Ik heb alle roms gehad (2.1 en 2.2) en nog geen uur geleden voor de 5e keer terug naarthommy86 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 15:43:
waar wordt eigenlijk aangekondigd als de final versie wordt gereleased?
aanraders?
I9000XWJM5 samen met SamSet_1.9f en de One Click lagfix uit de market.
30+ apps installed (o.a. Launcher Pro en Beautiful Widgets home widget).
Snelste en stabielste ROM in mijn ervaring. De Froyo roms werken nog niet helemaal lekker zeker i.c.m. met fixes e.d. Ik hou deze setup ZEKER tot de officiële Froyo release.
Heb ik al een aantal keer gedaanHaTe schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 15:23:
Bij mij werkt het normaal. Kan gewoon bestanden kopiëren naar het toestel. Misschien moet je even opnieuw flashen?
Heb sinds en paar dagen JPC draaien. Ik probeerde vandaag verbinding te maken met de PC om bij Kies te kijken voor updates. Krijg ik de verbinding niet voor elkaar. Ik kreeg het MPT scherm niet te zien. Dus ik denk. Ik koppel em weer los en start ff opnieuw op. Eh mooi niet dus
. Hij start op en laat het filmpje zien , hij trilt een keer tijdens het filmpje (samsung logo) en vervolgens hoor ik nog drie keer een tril. Daarna elke halve minuut ofzo een tril. En zwart scherm. Iemand dit ook al een gehad?
Dit is mijn eerste nieuwe ROM erop gezet met KIES door een waarde in het register te veranderen. Iemand nog oplossingen? Ik heb volgens mij ook niets raars gedaan verder.
Dit is mijn eerste nieuwe ROM erop gezet met KIES door een waarde in het register te veranderen. Iemand nog oplossingen? Ik heb volgens mij ook niets raars gedaan verder.
Ik heb dit ook gehad met de JPC. Bij mij ging het later nog verder een scherm met GSM gele Driehoek en helemaal dood. Na veel moeite terug kunnen gaan naar JM2. Ben nu wel ff rustig.mbr01 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:37:
Heb sinds en paar dagen JPC draaien. Ik probeerde vandaag verbinding te maken met de PC om bij Kies te kijken voor updates. Krijg ik de verbinding niet voor elkaar. Ik kreeg het MPT scherm niet te zien. Dus ik denk. Ik koppel em weer los en start ff opnieuw op. Eh mooi niet dus. Hij start op en laat het filmpje zien , hij trilt een keer tijdens het filmpje (samsung logo) en vervolgens hoor ik nog drie keer een tril. Daarna elke halve minuut ofzo een tril. En zwart scherm. Iemand dit ook al een gehad?
Kun je nog wel in de download/recovery modus komen ??
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Dat launcher pro sneller is kan ik begrijpen.. maar ben ik dan de enige die de TW echt mooi vind?Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 15:50:
[...]
Ik heb alle roms gehad (2.1 en 2.2) en nog geen uur geleden voor de 5e keer terug naar
I9000XWJM5 samen met SamSet_1.9f en de One Click lagfix uit de market.
30+ apps installed (o.a. Launcher Pro en Beautiful Widgets home widget).
Snelste en stabielste ROM in mijn ervaring. De Froyo roms werken nog niet helemaal lekker zeker i.c.m. met fixes e.d. Ik hou deze setup ZEKER tot de officiële Froyo release.
het menu alleen al.. bij LP heb je weer een scrol menu.. dat is toch gewoon lelijk.
heb je misschien een link waar je dit vandaan hebt.. of komt het meest uit de market..
Ik ben recovery mode ingegaan. Daarna wipe cache geprobeerd. Helaas hielp dit niet. Toen een wipe user data gedaan. Nu doet hij het gelukkig weer, maar mag dus alles weer opnieuw in gaan stellen. Hopelijk komt de echte froyo update snel want bij JPC zitten toch wel een paar kleine bugs in de Firmware.Embryo1 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:45:
[...]
Ik heb dit ook gehad met de JPC. Bij mij ging het later nog verder een scherm met GSM gele Driehoek en helemaal dood. Na veel moeite terug kunnen gaan naar JM2. Ben nu wel ff rustig.
Kun je nog wel in de download/recovery modus komen ??
Verwijderd
Persoonlijk vind ik LP mooier dan TW. Zeker de 3d app drawer.thommy86 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:45:
[...]
Dat launcher pro sneller is kan ik begrijpen.. maar ben ik dan de enige die de TW echt mooi vind?
het menu alleen al.. bij LP heb je weer een scrol menu.. dat is toch gewoon lelijk.
heb je misschien een link waar je dit vandaan hebt.. of komt het meest uit de market..
JM5
Samset
LagFix
Dat is allemaal makkelijk te vinden.
Heb ik het goed als ik zeg dat hiermee ook je CSC veranderd?Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:59:
[...]
Persoonlijk vind ik LP mooier dan TW. Zeker de 3d app drawer.![]()
JM5
Samset
LagFix
Lees dat de meningen hierover ook goed verdeeld zijn.
Ik ga thuis kijken hoe ik dit allemaal er op krijg. (ben nog op werk
heb tot nu toe alleen maar geflashed via me telefoon.
LP zit tog niet in deze rom verwerkt? (of lul ik nou bullshit)
De CSC van JM5 is een van de schoonste die ik gefhashed heb, weinig bloatware, alles gewoon volledig Nederlands.thommy86 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:29:
[...]
Heb ik het goed als ik zeg dat hiermee ook je CSC veranderd?
Lees dat de meningen hierover ook goed verdeeld zijn.
Ik ga thuis kijken hoe ik dit allemaal er op krijg. (ben nog op werk)
heb tot nu toe alleen maar geflashed via me telefoon.
LP zit tog niet in deze rom verwerkt? (of lul ik nou bullshit)
Als je met LP LauncherPro bedoelt, die zit inderdaad niet in de rom, da's gewoon een app die je uit de Market kunt halen.
Yep, hier idem met zowel JPC als JP3, beide Android 2.2 dus en alles gewiped wat ik maar kon wipen. Draai nu JM5 zonder problemen.mbr01 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:37:start ff opnieuw op. Eh mooi niet dus. Hij start op en laat het filmpje zien , hij trilt een keer tijdens het filmpje (samsung logo) en vervolgens hoor ik nog drie keer een tril. Daarna elke halve minuut ofzo een tril. En zwart scherm. Iemand dit ook al een gehad?
Hebben jullie toevallig Voodoo geïnstalleerd? Daardoor kon ik mijn data niet meer wipen. Je niet naar instellingen, dan privacy en dan de standaardinstellingen herstellen. Opnieuw flashen en alles werkt weer.
JM5 heb ik nou gedownload en sta op het punt hem te flashen..Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:59:
[...]
Persoonlijk vind ik LP mooier dan TW. Zeker de 3d app drawer.![]()
JM5
Samset
LagFix
ik weet alleen niet zo goed welke samset ik moet pakken en hoe je die moet instaleren.
die kan ik toch gewoon op me interne sd zetten en dan "vol omhoog/home/power"
en dan de update uitvoeren.
de lagfix zag ik al in de market staan dus dat is geen probleem.
Ik kan nu de voodoo lagfix wel aanraden.na wat langer gebruik meuk ik wel dat de meeste dingen een stuk sneller zijn
je bedoelt dan ipv de RyanZA's One Click Lag Fix?HaTe schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 01:27:
Ik kan nu de voodoo lagfix wel aanraden.na wat langer gebruik meuk ik wel dat de meeste dingen een stuk sneller zijn
er zijn toch mensen hier die er problemen mee hebben, toch?
of zeg je nou dat die gewoon "warm moet draaien".
Krijg deze melding als ik odin gebruik..
<ID:0/006> Added!!
<ID:0/006> Odin v.3 engine (ID:6)..
<ID:0/006> File analysis..
<ID:0/006> Can't open the serial(COM) port.
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)
daarna heb ik een advies opgevolgd hier op t forum om odin te starten zonder instellingen en bestanden..
toen kreeg ik dit..
me sgs gaat niet meer aan nu.,.!!!!!!!
daarna heb ik een advies opgevolgd hier op t forum om odin te starten zonder instellingen en bestanden..
toen kreeg ik dit..
[ Voor 18% gewijzigd door thommy86 op 04-09-2010 02:41 ]
Batterij eruit, desnoods een half uurtje wachten, batterij er weer in en opstarten in downloadmode. Odin opstarten, alle benodigde bestanden invullen en dan je telefoon aansluiten op de usb poort van je pc. 30 Seconden wachten zodat je zeker weet dat je telefoon geinitialiseerd is, dan zie je in Odin linksbovenin ook een gele balk met "connected to COMx" oid.thommy86 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 02:39:
Krijg deze melding als ik odin gebruik..
toen kreeg ik dit..
Ik zou toch wat rustiger aan doen met prutsen en advies opvolgen, lees je eerst rustig in zodat je weet wat je kunt verwachten en wat je kunt of moet doen als het fout gaat.
[ Voor 11% gewijzigd door KneoK op 04-09-2010 02:56 ]
thanks nog voor je reactie.. het is al zo laat 
wat ik deed is net als in het youtube filmpje is com 7 proberen..
ik heb zowat al me usb uit gangen gehad.. maar com 7 is de enige waar hij het dus wel deed..
nu kreeg ik een melding dat hij niet kon mounte,.
die melding kreeg in in het recovery scherm..
hij is nu opnieuw opgestart.. maar heb na het "filmpje" een zwart scherm..!
tips? gewoon opnieuw proberen?
edit:
dit is ook raar..
<ID:0/007> Added!!
<ID:0/007> Odin v.3 engine (ID:7)..
<ID:0/007> File analysis..
<ID:0/007> Enter CS for MD5..
<ID:0/007> Leave CS..
<ID:0/007> Set PIT file..
<ID:0/007> DO NOT TURN OFF TARGET!!
<ID:0/007> Get PIT for mapping..
<ID:0/007> Firmware update start..
<ID:0/007> factoryfs.rfs
<ID:0/007> cache.rfs
<ID:0/007> dbdata.rfs
<ID:0/007> boot.bin
<ID:0/007> Sbl.bin
<ID:0/007> param.lfs
<ID:0/007> zImage
<ID:0/007> modem.bin
<ID:0/007> Removed!!
<ID:0/007> Completed..
<OSM> All threads completed. (succeed 1 / failed 0)
<ID:0/003> Added!!
hij begint bij 7.. maar eindigt bij 3.. kan dat kloppen?
Ik heb zowat heel dit topic door gelezen..om dit te voorkomen.. en nog kom ik er niet uit..
ik heb zowat al me usb uit gangen gehad.. maar com 7 is de enige waar hij het dus wel deed..
edit:
dit is ook raar..
<ID:0/007> Added!!
<ID:0/007> Odin v.3 engine (ID:7)..
<ID:0/007> File analysis..
<ID:0/007> Set PIT file..
<ID:0/007> DO NOT TURN OFF TARGET!!
<ID:0/007> Get PIT for mapping..
<ID:0/007> Firmware update start..
<ID:0/007> factoryfs.rfs
<ID:0/007> boot.bin
<ID:0/007> Sbl.bin
<ID:0/007> param.lfs
<ID:0/007> zImage
<ID:0/007> modem.bin
<ID:0/007> Removed!!
<ID:0/007> Completed..
<OSM> All threads completed. (succeed 1 / failed 0)
<ID:0/003> Added!!
hij begint bij 7.. maar eindigt bij 3.. kan dat kloppen?
Ik heb zowat heel dit topic door gelezen..om dit te voorkomen.. en nog kom ik er niet uit..
[ Voor 51% gewijzigd door thommy86 op 04-09-2010 03:06 ]
Inderdaad even opnieuw proberen, rustig aan stap voor stap. Je gaat JM5 flashen zie ik, dus je hebt de 512 pitfile nodig, niet de 513.thommy86 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 02:58:
thanks nog voor je reactie.. het is al zo laat
Haal je telefoon uit je usb poort. Reboot dan je pc voor de zekerheid. Dan zet je je telefoon uit en reboot je deze in download mode (dus volume down+home indrukken en vasthouden, daarna power even vasthouden en weer loslaten, dan krijg je in beeld iets van "Downloading, do not turn off target").
Als je pc weer geboot is dan start je Odin en vul je alle bestanden in en vink je in Odin ook linksbovenin Re-Partition aan. Nu sluit je je toestel aan op een usb poort en wacht je tot je in Odin ziet dat je verbonden bent op een bepaalde COM poort. Je kunt zoals je al geprobeerd hebt even van usb poort wisselen als de telefoon niet gedetecteerd wordt.
Als je toestel gedetecteerd is dan druk je op Start en dan zou alles goed moeten gaan.
De melding dat er iets niet gemount kan worden in recovery mode komt omdat je Re-Partition niet hebt aangevinkt voor het flashen. Je huidige firmware draait simpel gezegd op pitfile 513 en JM5 draait op 512. Als je wisselt van pitfile dan moet je Re-Partition doen, anders krijg je exact het probleem dat je beschrijft. Alleen de oudere firmwares draaien op de 513 pitfile dus in het vervolg hoef je de Re-Partition optie niet meer te gebruiken.
[ Voor 13% gewijzigd door KneoK op 04-09-2010 03:10 ]
die had ik juist wel aan geklikt. waar vind in die 512 pit.. kan wel google maar dat vertrouw ik minder..
bij mount staat inderdaar E:can't mount /dev/block/st100
ga nou in ieder geval alles even een reboot geven..
fijn dat je me zo helpt..!
edit..
reboot gedaan.. 512 gedownload..!
is het verstandig alles een wipe te geven?
Edit:
Hij doet het weer.. het lag dus aan de verkeerde pit.
hoogs tijd op te gaan slapen..
morgen de samset er op..
en dan nog even kijken of het de one click fix wordt of de voodoo..
kneok bedankt..!
bij mount staat inderdaar E:can't mount /dev/block/st100
ga nou in ieder geval alles even een reboot geven..
fijn dat je me zo helpt..!
edit..
reboot gedaan.. 512 gedownload..!
is het verstandig alles een wipe te geven?
Edit:
Hij doet het weer.. het lag dus aan de verkeerde pit.
hoogs tijd op te gaan slapen..
morgen de samset er op..
en dan nog even kijken of het de one click fix wordt of de voodoo..
kneok bedankt..!
[ Voor 39% gewijzigd door thommy86 op 04-09-2010 03:35 ]
Weet iemand hier waar het probleem aan ligt als Odin crasht bij het begin van flashen? Ik kreeg dit heel vaak bij het flashen van de Voodoo fix? Misschien doe ik iets fout?
Ik heb windows 7 64-bit. Op me telefoon heb ik JM5 + one click lag fix.
Ik heb windows 7 64-bit. Op me telefoon heb ik JM5 + one click lag fix.
[ Voor 17% gewijzigd door Relief2009 op 04-09-2010 05:24 ]
Klein vraagje: als straks de officiële Froyo update komt, moet ik dan de 'One click lag fix' verwijderen alvorens ik de update toepas of hoeft dat niet?
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is bedoeld om je telefoon te tweaken, niet als helpdesk. Toon inzet voor je post, of je post wordt verwijderd.
Dit topic is bedoeld om je telefoon te tweaken, niet als helpdesk. Toon inzet voor je post, of je post wordt verwijderd.