[Samsung Galaxy S] Rooten, Custom ROM's & Firmware Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 38 Laatste
Acties:
  • 284.280 views

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-11 22:26
Interessant is ook dat er een soortement van wizard bij de eerste keer starten. Vraagt bv of je internet wilt uitschakelen enz.

• whatever001
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09-2021
whatever001 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 21:00:
[...]

Ik zal zo eens ccleaner laten scannen.
Maar ik heb ook even in de 'Component Services' (dcomcnfg) gekeken.
En die geeft wat rare fouten, zoals;

Event Type: Error
Event Source: Service Control Manager
Event Category: None
Event ID: 7000
Date: 28-8-2010
Time: 17:48:44
User: N/A
Computer: HP6201
Description:
The FsUsbExDisk service failed to start due to the following error:
The system cannot find the file specified.

Terwijl de file gewoon in C:\windows\system32 te vinden is.
Ik was ActiveSync vergeten te installeren. (had even beter de requirements moeten lezen) 8)7

Ik heb Kies nu aan de praat gekregen, al is het wel af en toe.

Het lijkt erop dat er programma's in de weg zitten om Kies zonder problemen op te starten, zoals;
Malwarebytes
Threatfire
Avira

Maar ik heb geen idee waarom. Doet 'Kies' iets wat niet mag?

Iemand die het weet?

• whatever001
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09-2021
Bij bij synchroniseren van Outlook met Kies worden de herhaling afspraken in de agenda ( zeg elke woensdag ...) in de agenda van de Samsung op dinsdag geplaatst.

Verder heb ik nog geen sync problemen tussen Outlook en Samsung-agenda kunnen ontdekken.

Is dit een 'bug' die al bekend is?

Iemand die een oplossing of een 'work around' weet?

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:48
ik heb mijn galaxy net effentjes geupdate naar 2.2

Als extra functies zie ik :

-Taahbeheer
-Tetheren Via USB
-Schermvergrendeling + Pin + wachtwoord+ Patroon
-Nieuwe icoontjes
-Balkje Bovenaan is veranderd (extra Knopjes)

voor de rest ben ik nog nieuwe funties aan te zoeken.

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 12:15
sanane schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 17:14:

-Taahbeheer
-Tetheren Via USB
-Nieuwe icoontjes

hoe is het met de quadrant score, Lagfix- NonLagfix bijvoorbeeld ?
en hoe voelt de algehele snelheid tussen het schakelen van progamma's?
en als laatste, is de gehele 512MB RAM nu wel beschikbaar ?

alvast bedankt mocht je mijn grote collectie vragen beantwoorden :)

• sanane
detonated schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 17:24:
[...]

hoe is het met de quadrant score, Lagfix- NonLagfix bijvoorbeeld ?
en hoe voelt de algehele snelheid tussen het schakelen van progamma's?
en als laatste, is de gehele 512MB RAM nu wel beschikbaar ?

alvast bedankt mocht je mijn grote collectie vragen beantwoorden :)
Quadrant Score=985
maar toestel voelt gewoon snel aan . tot nu toe geen lag.
schakelen gaat ook heel erg goed zonder lag.
304 ram zie ik staan.

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-10 16:34
Ik heb hier gelezen over een (softwarematige) oplossing tegen het niet kunnen komen in de recovery mode.

Waarschijnlijk heb ik dus een Galaxy uit de nieuwe serie waar dit niet meer werkt door middel van aan / uit + home + omhoog / omlaag.

Over de recovery mode oplossing heb ik dus wel gelezen maar ik kan nergens iets vinden over een oplossing tegen het niet in de download mode kunnen komen?

• sanane
jongens hoe kan je weer downgraden naar de officele rom?

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
sanane schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 17:46:
jongens hoe kan je weer downgraden naar de officele rom?
Is de nieuwe rom niet goed?

• sanane
het schijnt een beta versie te zijn.
anders moet ik nog een maandje beta versie gebruiken. totdat de officeele Froyo beschikbaar is

• Orcie
sanane schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 18:03:
[...]

anders moet ik nog een maandje beta versie gebruiken. totdat de officeele Froyo beschikbaar is
Wat is er beta aan. Omdat iemand anders die niet van samsung dat zegt? Als het via Kies wordt gepushed zal het heus geen crap zijn. Ik draai het nu een paar uur en het werkt dikke prima. Geen enkele reden om het eraf te gooien. Het is juist fijn dat het via kies komt. Dan hoef ik me geen zorgen te maken dat er idioten rare backdoors of malware in doen...

• breinstein
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-06-2011
Het is beta, omdat je kies in testmode moet zetten om de firmware te krijgen .. Testmode in Kies is er om prereleases te kunnen downloaden en installeren ...

• Addiction
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-10 00:16

-Taahbeheer
-Tetheren Via USB
-Nieuwe icoontjes

Klinkt goed, kun je een screentje posten van de schermvergrendeling? Overigens is er ook Flash-support toegevoegd aan Android 2.2.

• Dutchmega
  • Niet online
sanane schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 18:03:
[...]

Ik denk niet dat het veel uitmaakt of het beta is als het goed werkt.

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-10 11:45
Hmm blijkbaar is de JIT compiler nog steeds niet ingeschakeld. En een lagfix lijkt ook wel afwezig bij een score van 985?

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

-Taahbeheer
-Tetheren Via USB
-Nieuwe icoontjes

Tetheren zat er al in, weet ik zeker want zo zit ik nu op internet :-)
Taakbeheer zit ook al in de JM2

Iedereen wacht toch op Froyo vanwege de performance winst.

• Naj_Geetsrev
  • Laatst online: 21-07 13:18
Altijd_Lastig schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:42:
[...]

Tetheren zat er al in, weet ik zeker want zo zit ik nu op internet :-)
Taakbeheer zit ook al in de JM2

Iedereen wacht toch op Froyo vanwege de performance winst.
Die performance winst zal leuk zijn. Maar ik wacht eerder op Flash support en binnenkort.... Adobe AIR!

Ik blijf in ieder geval nog even wachten totdat de officiele firmware is uitgebracht.

• detonated
ook ik draai nu JPC 2.2 FROYO.

wat mij positief opvalt is dat hij op mij overkomt alsof het apparaat sneller werkt, ik draaide hiervoor JM2 met lagfix maar hij geeft mij nu een snellere indruk dan voorheen (schakelen tussen programma's en dergelijke).
de quadrant score van JM2+lagfix was rond de 2100, nu krijg ik een score van 989 op JMC.
we weten inmiddels dat de score losstaat van de 'lag problemen' dus ook dit is een positief punt.

goed
-Flash support werkt zoals we dat gewend zijn op de PC
-de iconen in het instellingen menu zijn veranderd
-status bar iconen hebben andere toewijzingen gekregen ( scherm draaien aan/uit
-taak beheer is op de schop gegaan, er is een RAM beheer bij gekomen waarbij je 2 niveaus kan kiezen waarbij de telefoon kiest wat hij definitie afsluit als een programma word weggedrukt.
-tutorial bij eerste opstart

minder goed
-304 MB RAM located in het overzicht.
-er zit een ander toetsenbord in, komt op mij over als een HTC variant, ik ben er iig niet over te spreken.

dit is wat er bij mij tot nu toe is opgevallen sommige positief sommige negatief, over het algemeen ben ik zeer tevreden omdat hij voor mijn gevoel lekker soepel loopt, iets wat ik bij JM2 met of zonder lagfix niet had.

[ Voor 13% gewijzigd door detonated op 30-08-2010 20:47 ]

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:01
detonated schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 20:45:
ook ik draai nu JPC 2.2 FROYO.

wat mij positief opvalt is dat hij op mij overkomt alsof het apparaat sneller werkt, ik draaide hiervoor JM2 met lagfix maar hij geeft mij nu een snellere indruk dan voorheen (schakelen tussen programma's en dergelijke).
de quadrant score van JM2+lagfix was rond de 2100, nu krijg ik een score van 989 op JMC.
we weten inmiddels dat de score losstaat van de 'lag problemen' dus ook dit is een positief punt.

goed
-Flash support werkt zoals we dat gewend zijn op de PC
-de iconen in het instellingen menu zijn veranderd
-status bar iconen hebben andere toewijzingen gekregen ( scherm draaien aan/uit
-taak beheer is op de schop gegaan, er is een RAM beheer bij gekomen waarbij je 2 niveaus kan kiezen waarbij de telefoon kiest wat hij definitie afsluit als een programma word weggedrukt.
-tutorial bij eerste opstart

minder goed
-304 MB RAM located in het overzicht.
-er zit een ander toetsenbord in, komt op mij over als een HTC variant, ik ben er iig niet over te spreken.

dit is wat er bij mij tot nu toe is opgevallen sommige positief sommige negatief, over het algemeen ben ik zeer tevreden omdat hij voor mijn gevoel lekker soepel loopt, iets wat ik bij JM2 met of zonder lagfix niet had.
Is die wel Nederlands?
Wil ook updaten, maar hoe kan ik het beste een backup van al mijn apps maken? ( zon 100 apps ). Weet dat ik de helft niet gebruik, maar vind het toch fijn om ze er meteen weer op te hebben!

Zucht...

• detonated
jah ik heb gewoon nederland als taal, werd trouwens automatisch zo ingesteld.

ik las op XDA iets over Titanium... om mee te backuppen, doe even googelen wat dat precies voor app of progamma is want ik heb het niet nodig gehad.

en voor de liefhebber heb ik een filmpje gevonden over de nieuwe JPC FROYO rom, met alle changes erin.

http://www.youtube.com/wa...c&feature=player_embedded

Verwijderd

detonated schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 20:45:
Ander toetsenbord?
Ik heb swype aangezet en het toetsenbord is precies hetzelfde.

• detonated
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 20:55:
[...]

Ander toetsenbord?
Ik heb swype aangezet en het toetsenbord is precies hetzelfde.
Edit: Never mind, ik heb net een swype les gestart en het toetsenbord is als vanouds.

ook bespeur ik toch in het youtube filmpje enige lag bij het stukje over widgets, iets wat ik zelf nog niet heb gehad overigens.

[ Voor 37% gewijzigd door detonated op 30-08-2010 21:07 ]

Verwijderd

detonated schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 21:02:
[...]

Edit: Never mind, ik heb net een swype les gestart en het toetsenbord is als vanouds.

ook bespeur ik toch in het youtube filmpje enige lag bij het stukje over widgets, iets wat ik zelf nog niet heb gehad overigens.
Ik ook niet, alles start gewoon lekker snel.
In de market kan ik nu tijdens het installeren van een app gewoon lekker verder browsen.
Met de stock rom had ik regelmatig haperingen als ik liedjes speelde en dan wat vaak naar de volgende skipte, dat heb ik nu ook niet meer. _/-\o_

• detonated
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 21:10:
[...]

Ik ook niet, alles start gewoon lekker snel.
In de market kan ik nu tijdens het installeren van een app gewoon lekker verder browsen.
Met de stock rom had ik regelmatig haperingen als ik liedjes speelde en dan wat vaak naar de volgende skipte, dat heb ik nu ook niet meer. _/-\o_
jah precies, iets wat ik mij ook al opviel.

nu is het wachten op de officiele 2.2 waar hopelijk de JIT wel is aangepast zodat de 'laatste' hick-up er ook uit is.
daarna mag samsung lekker alles uit de kast gaan halen om de cpu te optimaliseren.

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-11 14:39
Hmm klopt het dat ik niet kan updaten naar 2.2 omdat ik JF3 (stock) draai ? is er een andere manier om naar 2.2 (via kies) te kunnen upgraden ?

/edit: het is gelukt met de howto die op xda staat :D, nu alleen mobiel internet nog aan de praat krijgen.

[ Voor 27% gewijzigd door Stvn21 op 30-08-2010 22:43 ]

• martijn00
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-11 14:50
Ik heb net geprobeert mijn SGS te updaten naar 2.2 via KIES. Ik dacht dat dit goed was verlopen, maar als ik mijn mobiel nu opstart krijg ik alleen de S intro te zien, en daarna wordt het zwart. Dan gaat ie om de minut ofzo, een keer trillen.

Ik las dit op XDA:

2. My Galaxy S hangs after Boot Animation / is vibrating every few seconds. Whats wrong?
- Goto Recovery (Volume Up + Home + Power) and do a Data/Factory Reset. Now it should start correctly.

Mijn probleem is dat ik niet in recovery mode kom. Ik kan wel in download mode komen. Iemand ideeen?

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10 08:46

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

martijn00 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 22:52:
Ik heb net geprobeert mijn SGS te updaten naar 2.2 via KIES. Ik dacht dat dit goed was verlopen, maar als ik mijn mobiel nu opstart krijg ik alleen de S intro te zien, en daarna wordt het zwart. Dan gaat ie om de minut ofzo, een keer trillen.

Ik las dit op XDA:

2. My Galaxy S hangs after Boot Animation / is vibrating every few seconds. Whats wrong?
- Goto Recovery (Volume Up + Home + Power) and do a Data/Factory Reset. Now it should start correctly.

Mijn probleem is dat ik niet in recovery mode kom. Ik kan wel in download mode komen. Iemand ideeen?
HOWTO GET INTO RECOVERY:
- Turn off your Phone
- Hold VOLUME UP + HOME Buttons
- While holding VOLUME UP + HOME Buttons press POWER Button until Display lights up, then release only POWER Button
- Still hold VOLUME UP + HOME until you got into Recovery
- Release all Buttons

Computer Specs

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:13
GandalfTheGrey schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 23:00:
[...]

HOWTO GET INTO RECOVERY:
- Turn off your Phone
- Hold VOLUME UP + HOME Buttons
- While holding VOLUME UP + HOME Buttons press POWER Button until Display lights up, then release only POWER Button
- Still hold VOLUME UP + HOME until you got into Recovery
- Release all Buttons
en anders staat hier nog een optie Alieunited in "Samsung Galaxy S (i9000) [Deel 4]"

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• Stvn21
werkt bij jullie 3G wel op JPC ? (vodafone)

• Addiction
Ziet er veelbelovend uit, Froyo... Vraag me wel af hoelang Samsung ons geduld nog op de proef zal stellen eer ze een officiële rom uitbrengen... HTC scoort op dit vlak toch vele beter, jammer.

• sanane
Ik heb de volgende probleem bij froyo.

Namelijk inzoomen zorgt voor veel hapering. En typen. Dit.probleeem had ik niet in stock rom. Heeft iemand anders er ook last van?
.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-11 17:31
Goingwrong schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 23:12:
Met telfort/kpn lukt werkt het iig wel...

Verder voelt het goed, merkte met JPC zonder lagfix toch wel meer van vertragingen dan JM6 met lagfix dus toch maar de lagfix weer geinstalleerd en hij lijkt daardoor NOG soepeler.

GPS, snelle fix en in 10 seconden 7+ gelockte sattelieten.

Verwijderd

Ik heb HI en zelden staat er 3G als icoontje in beeld, meestal een H maar dat zegt me niks 8)7 verder ben ik erg tevreden sinds de one click lagfix.

Een klein minpuntje vind ik wel dat met het typen na een punt niet met een spatie en hoofdletter wordt door gegaan... bij een vraagteken bijvoorbeeld dan weer wel, dit haalt de snelheid uit het swypen.

Verwijderd

Ja, je moet alleen zelf de APN even instellen, bij "my vodafone" staan de instellingen.

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-11 14:47
Addiction schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 23:14:
Ziet er veelbelovend uit, Froyo... Vraag me wel af hoelang Samsung ons geduld nog op de proef zal stellen eer ze een officiële rom uitbrengen... HTC scoort op dit vlak toch vele beter, jammer.
Helemaal niet, deze telefoon is veel korter uit dan bijv. de Desire... Is totaal niet te vergelijken. En misschien maken ze Froyo wel veel beter, dn de Froyo die op de Desire staat, niet dat het te vergelijken is, maar er zijn zo ontiegelijk veel factoren die mee tellen, niet alleen de datum van de release van een firmware.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-10 04:56
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 07:18:
[...]

Ik heb HI en zelden staat er 3G als icoontje in beeld, meestal een H maar dat zegt me niks 8)7 verder ben ik erg tevreden sinds de one click lagfix.
H = HSDPA

• Black-Xjuh
  • Laatst online: 20-10 16:34
Bij mij leek het ook niet te werken, de truc is dat je alles instelt, de aan/uit knop even ingedrukt houdt waar je dan Gegevensnetwerkstand kan uitzetten. Als je dan dit weer aanzet initialiseert ie opnieuw ofzo en doet ie het daarna bij mij weer.

• Addiction
Klinkt allemaal goed, maar welke toetsenbord is het nu? Voor het gewoon typen is het een andere, terwijl Swype nog steeds hetzelfde heeft? Ik ben blijkbaar de enige, maar ik vind Swype niet zo héél lekker werken... Heb steeds de indruk dat ik meer "moeite" moet doen al Swypend :p Kwestie van gewoonte zeker :)

Voor de zekerheid: mag ik gewoon via Kies de ROM update binnenhalen? Moet ik mijn tel hiervoor niet unrooten + lagfix verwijderen?

• bart_wbd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-11 13:09
is een wipe nodig voordat ik update of behoud ik al mijn apps etc?

• Makaveli09
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 13:24
bart_wbd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:27:
is een wipe nodig voordat ik update of behoud ik al mijn apps etc?
Als je de update via Kies naar 2.2 bedoeld, dan kan ik je zeggen dat je alle apps behoud.....ECHTER..... ik kreeg vervolgens alleen maar errors en fored closes. Daarna een Factory reset gegeven en de apps opnieuw geinstalleerd. Draait nu als een zonnetje ;)

• Japperrrr
  • Laatst online: 26-10 06:43
ik heb JPC met lagfix, 1998 in quadrant, maar het lagged als de pest. mn hele ram zit volgepropt terwijl er niets aan staat behalve ebuddy. als ik nu integer in stand-by zet sluit het zelfs af en het toen gaat echt in een slakkentempo.

Verwijderd

Japperrrr schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:49:
ik heb JPC met lagfix, 1998 in quadrant, maar het lagged als de pest. mn hele ram zit volgepropt terwijl er niets aan staat behalve ebuddy. als ik nu integer in stand-by zet sluit het zelfs af en het toen gaat echt in een slakkentempo.
Heb je ook een wipe gedaan?
Ik draai JPC zonder lagfix en het loopt echt heerlijk met een quadrant score van 1004

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Heb je wel een wipe gedaan, nadat je via Kies hebt geinstalleerd?
Misschien dat er nog "troep" opstond van je vorige installatie.

Overigens..Wat een rot software is die Kies zeg...
Met Odin nooit problemen, maar nu wil ik ook JPC, dus moet ik Kies wel gebruiken...

• Japperrrr
Ik heb uiteraard een wipe gedaan, ik heb zelfs geroot :)

• bart_wbd
Bij mij staat in kies nu:
huidige versie JF3
laatste versie: JM1

WTF?!?!?!

• breinstein
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-06-2011
JM1 is de nieuwste officiele ( 2.1) firmware die door KIES wordt aangeboden ( er zijn hier in nl we phones met JM2 maar de meesten hebben stock JF3).. Is met je NL telefoon normaal niet te krijgen als je op JF3 zit .. tenzij je je productcode in het register heb verandert van XE naar XEU .. Als je de JPC firmware wilt zien moet in kies firmware update opstarten in testmodus

[ Voor 15% gewijzigd door breinstein op 31-08-2010 11:08 ]

• Stvn21
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 08:26:
[...]

Ja, je moet alleen zelf de APN even instellen, bij "my vodafone" staan de instellingen.
Black-Xjuh schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:01:
[...]

Bij mij leek het ook niet te werken, de truc is dat je alles instelt, de aan/uit knop even ingedrukt houdt waar je dan Gegevensnetwerkstand kan uitzetten. Als je dan dit weer aanzet initialiseert ie opnieuw ofzo en doet ie het daarna bij mij weer.
Ik heb misschien al wel 10 keer opnieuw de APN ingesteld :P maar nee.. hij pakt hem niet. ook niet na het afbreken/opstarten van de gegevensverbinding :(

Verwijderd

Goingwrong schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:17:
[...]

[...]

Ik heb misschien al wel 10 keer opnieuw de APN ingesteld :P maar nee.. hij pakt hem niet. ook niet na het afbreken/opstarten van de gegevensverbinding :(
Hmmm, dat is apart.
Het was bij mij gewoon een kwestie van de boel invullen en toen werkte het direct.
Japperrrr schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:57:
Ik heb uiteraard een wipe gedaan, ik heb zelfs geroot :)
Kan het misschien aan eBuddy liggen dan?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2010 11:22 ]

• bart_wbd
breinstein schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:07:
JM1 is de nieuwste officiele ( 2.1) firmware die door KIES wordt aangeboden ( er zijn hier in nl we phones met JM2 maar de meesten hebben stock JF3).. Is met je NL telefoon normaal niet te krijgen als je op JF3 zit .. tenzij je je productcode in het register heb verandert van XE naar XEU .. Als je de JPC firmware wilt zien moet in kies firmware update opstarten in testmodus
Heb JM5 op me telefoon draaien en me reg via androidworld aangepast:
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Samsung\Kies\DeviceDB[b]X[/b]]
"SoftwareRevision"="I9000XXJF3/I9000OXAJF3/I9000XXJF3/I9000XXJF3"
"ProductCode"="GT-I9000HKDXEU"
"HIDSWVER"="I9000XXJF3/I9000OXAJF3/I9000XXJF3/I9000XXJF3"
"DEVCONINFO"=""

X = Apparaatnummer

Ik open dan test modus maar zie nog steeds JM1 staan... 8)7

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10 09:58
JFC 2.2 froyo draaid als een tierelier. Neem hem nu een dik uur achter elkaar onder de loep. Geen Lag tegengekomen tot nu toe. GPS rap een fix, Wifi snel, applicatie's starten snel.

Niet gek tot nu toe... :)

Edit: Vergeet niet om al je setting en data te clearen volume up>home>powerbutton.
anders komt het niet goed!!!!

[ Voor 22% gewijzigd door silitek op 31-08-2010 12:02 ]

Tubes....It's what make music music!

• Makaveli09
bart_wbd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:46:
[...]

"DEVCONINFO"=""

X = Apparaatnummer

Je moet HIDSWVER ook leegmaken, daarna zou het moeten werken.....bij althans.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:57
watercoolertje schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 08:36:
[...]
Helemaal niet, deze telefoon is veel korter uit dan bijv. de Desire... Is totaal niet te vergelijken. En misschien maken ze Froyo wel veel beter, dn de Froyo die op de Desire staat, niet dat het te vergelijken is, maar er zijn zo ontiegelijk veel factoren die mee tellen, niet alleen de datum van de release van een firmware.
Natuurlijk niet.
Voor zowel HTC als Samsung was de source op hetzelfde moment beschikbaar. Samsung is dus gewoon langzamer dat HTC met het uitbrengen van Froyo voor hun vlaggenschip, face it.

• bart_wbd
Makaveli09 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:49:
[...]

Je moet HIDSWVER ook leegmaken, daarna zou het moeten werken.....bij althans.
nog steeds geen succes, blijf JM1 zien.. Iemand anders nog tips.. probeer het later nog wel..

• TripleQ
  • Niet online
bart_wbd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:46:
[...]

"DEVCONINFO"=""

X = Apparaatnummer

Mij lukt het ook niet echt,
Misschien omdat ik al een 2.2 versie erop had staan?
JP3 draaide ik al een tijdje. Doe toch echt precies wat er staat, heb ook even alle entries verwijderd in het register omdat er best veel nummers stonden, geen idee welke ik moest nemen. daarna opnieuw verbonden met Kies, en toen de waarden aangepast.

anyway, ben nu aan het "upgraden" naar jm1, is kijken of het vanaf daar wel gewoon werk.

• Makaveli09
bart_wbd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:00:
[...]

nog steeds geen succes, blijf JM1 zien.. Iemand anders nog tips.. probeer het later nog wel..
Heb je KIES ook al in de Testmode gezet?

In ieder geval, deze register settings heb ik aangepast alvorens op firmwareupdate te klikken binnen KIES (je telefoon moet je wel gewoon verbonden hebben aan je PC en KIES moet openstaan als je het register wijzigt):

"HIDSWVER"=""
"DEVCONINFO"=""

In de Testmode zetten doe je door de Update Firmware app te starten en dan de volgende toetsen in te drukken (tegelijk):

CTRL+ALT+U+P

• Makaveli09
TripleQ schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:07:
[...]

Mij lukt het ook niet echt,
Misschien omdat ik al een 2.2 versie erop had staan?
JP3 draaide ik al een tijdje. Doe toch echt precies wat er staat, heb ook even alle entries verwijderd in het register omdat er best veel nummers stonden, geen idee welke ik moest nemen. daarna opnieuw verbonden met Kies, en toen de waarden aangepast.

anyway, ben nu aan het "upgraden" naar jm1, is kijken of het vanaf daar wel gewoon werk.
Als je teveel sleutels hebt (1, 2, 3 enz) dan moet je KIEs even helemaal sluiten, telefoon loskoppelen en dan de sleutels verwijderen.
Daarna KIES weer opstarten en daarna telefoon aansluiten. De sleutels worden dan weer opnieuw aangemaakt. Vervolgens de goede sleutel openen en de waarden aanpassen zoals ik al eerder heb aangegeven in een post hierboven. Daarna update firmware klikken, in Testmode zetten (toetsen combinatie) en daarna update firmware afsluiten en vervolgens weer update firmware opstarten.

• TripleQ
  • Niet online
Makaveli09 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:10:
[...]

Als je teveel sleutels hebt (1, 2, 3 enz) dan moet je KIEs even helemaal sluiten, telefoon loskoppelen en dan de sleutels verwijderen.
Daarna KIES weer opstarten en daarna telefoon aansluiten. De sleutels worden dan weer opnieuw aangemaakt. Vervolgens de goede sleutel openen en de waarden aanpassen zoals ik al eerder heb aangegeven in een post hierboven. Daarna update firmware klikken, in Testmode zetten (toetsen combinatie) en daarna update firmware afsluiten en vervolgens weer update firmware opstarten.
Ja klopt, dat deed ik ook allemaal.
Zijn er al meer mensen dan die vanaf JP3 komen?

• Japperrrr
Het maakt niet uit van welke firmware je komt.

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Heb nu ook 2.2 beta. Heb nu dus ook flash. Is er ook een optie om dit uit te schakelen of dat je sommige flash dingen handmatig activeert. Wil niet dat alle reclameads geladen worden. Heb mij al een ons gezocht, maar kan niks over flash vinden. Ook kan ik flash player 10.1 niet uit de market downloaden.

Heb gevoel dat ik ook niet meer echt lekker scroll door bijv. nu.nl. Komt denk ik omdat hij nu ook de flash ads laadt.

[ Voor 16% gewijzigd door Reverb_ op 31-08-2010 12:26 ]

• TripleQ
  • Niet online
Je kan invoegtoepassingen uitschakelen bij de instellingen browser

• xenne
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-01-2022
Edit: Vergeet niet om al je setting en data te clearen volume up>home>powerbutton.
anders komt het niet goed!!!!
en wanneer moet je dit precies doen? na de flash?

• Stvn21
aangezien ik met JPC 3g met geen mogelijkheid aan de praat kan krijgen wil ik nu een andere (2.1) ROM terug flashen via ODIN. welke firmware is dan het beste?

[ Voor 3% gewijzigd door Stvn21 op 31-08-2010 12:47 ]

• TripleQ
  • Niet online
Nou wat ik ook doe, krijg hem niet te zien....

Overigens op XDA zijn er nu ook in verschillende topics meldingen van dat hij niet meer beschikbaar zou zijn....

grrr heb ik daar een paar uur van me leven aan verspeeld... 8)7
Ook is me hele telefoon weer stock nu, moet ik weer opnieuw JP3 installeren, die opzich wel goed stabiel draaide bij mij :F

[ Voor 37% gewijzigd door TripleQ op 31-08-2010 13:08 ]

• silitek
xenne schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:27:
[...]
en wanneer moet je dit precies doen? na de flash?
Na de Firmware 2.2..anders heb je kans net als bij mij dat je toestel niet opstart na de flash.

• bart_wbd
Alles geprobeerd, krijg niks te zien.. Agh jm5 draait ongelooflijk stabiel hier en nog maar een paar weken en dan de officieele 2.2.. ik wacht rustig af..

• TripleQ
  • Niet online
bart_wbd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:21:
Alles geprobeerd, krijg niks te zien.. Agh jm5 draait ongelooflijk stabiel hier en nog maar een paar weken en dan de officieele 2.2.. ik wacht rustig af..
Ik ga hem nu via Odin flashen....
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=769400

Download duurt alleen nog 10minuten

[edit]
Heb hem nu ook geïnstalleerd dus...via Odin
Nu nog rooten/lagfix etc...

[ Voor 9% gewijzigd door TripleQ op 31-08-2010 13:39 ]

• silitek
bart_wbd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:21:
Deze beta die ze door KIES duwen is echt geweldig (kan het nog beter)..Quadrant score doet er niet toe meer. Had zelfs met JM5+Samset+ root +lagfix nog weleens vertraging .

;)

• bart_wbd
TripleQ schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:23:
[...]

Ik ga hem nu via Odin flashen....
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=769400

Download duurt alleen nog 10minuten

[edit]
Heb hem nu ook geïnstalleerd dus...via Odin
Nu nog rooten/lagfix etc...
Ben benieuwd, die gast van samsungfirmware zegt dat flashen via ODIN nog niet goed werkt..

• TripleQ
  • Niet online
bart_wbd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:55:
[...]

Ben benieuwd, die gast van samsungfirmware zegt dat flashen via ODIN nog niet goed werkt..
Hier werkt het perfect...root/lagfix net toegepast...
Ik las op XDA ook dat dit een Rom is voor de galaxy S, en dat de amerikanen met hun Vibrant/Capative moesten uitkijken met Odin...

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:00
Als je via KIES update, dan zet hij de instellingen en sms jes zeker ook niet terug of wel?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• bart_wbd
TripleQ schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:56:
[...]

Hier werkt het perfect...root/lagfix net toegepast...
Ik las op XDA ook dat dit een Rom is voor de galaxy S, en dat de amerikanen met hun Vibrant/Capative moesten uitkijken met Odin...
ok top, ga ik ook maar weer eens flashen, Gewoon 512 pit en re-partition aan?

• TripleQ
  • Niet online
HaTe schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:06:
Als je via KIES update, dan zet hij de instellingen en sms jes zeker ook niet terug of wel?
Jawel...
Je kan gewoon naar een nieuwe firmware upgraden via Kies zonder dat je hoeft te wipen.
(ik neem aan dat je het niet over de nieuwe 2.2 firmware hebt, anders is het aan te raden om alsog een wipe te doen)
bart_wbd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:08:
[...]

ok top, ga ik ook maar weer eens flashen, Gewoon 512 pit en re-partition aan?
Yep

[ Voor 20% gewijzigd door TripleQ op 31-08-2010 14:10 ]

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 19:52
Is het normaal op 2.2 met lag fix een 1750 score met de Quadrant benchmark, want anders even de lagfix opnieuw doen. Maar is best tof dat flash gebeuren op je mobiel ^^

Btw dacht dat je bij 2.2 dat je toestel dan wel 512 ram zou zien, nog steeds 304 hier -..-

[ Voor 21% gewijzigd door An1mA op 31-08-2010 15:50 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• silitek
An1mA schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:49:
Is het normaal op 2.2 met lag fix een 1750 score met de Quadrant benchmark, want anders even de lagfix opnieuw doen. Maar is best tof dat flash gebeuren op je mobiel ^^

Btw dacht dat je bij 2.2 dat je toestel dan wel 512 ram zou zien, nog steeds 304 hier -..-
Lagfix op 2.2 Froyo 8)7 ..geen enkele toevoeging dan een hoge Quadrant score dan.
Je zult nooit 512 Mem van je chip zien met geen enkele Firmware..simpelweg, je Rom heeft ook geheugen nodig. Froyo gebruikt wel de volle 512.. dat is een ander verhaal :)

• TripleQ
  • Niet online
silitek schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:02:
[...]

Lagfix op 2.2 Froyo 8)7 ..geen enkele toevoeging dan een hoge Quadrant score dan.
Hoezo geen toevoeging? Wat is het verschil met 2.1 dan?
Voor zover ik weet gebruikt 2.2 nog steeds precies hetzelfde (trage)geheugen als 2.1 om zijn applicaties op te slaan. Dus dan zou je denken dat als je die applicaties verhuist naar het snellere geheugen (interne sd) dat de boel dan ook sneller laad

• silitek
TripleQ schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:05:
[...]

Hoezo geen toevoeging? Wat is het verschil met 2.1 dan?
Voor zover ik weet gebruikt 2.2 nog steeds precies hetzelfde (trage)geheugen als 2.1 om zijn applicaties op te slaan. Dus dan zou je denken dat als je die applicaties verhuist naar het snellere geheugen (interne sd) dat de boel dan ook sneller laad
Geheugenbeheer zal met deze beta een stuk beter zijn ...en waarom zou je lagfix draaien als je geen GS vliegt door alle applicaties heen. Starten/sluiten noem maar op. Met name Navigon b.v.
Weet niet welke versie 2.2 jij bezit...maar die door kies geduwd is gaat als de brandweer.

(nog) ;)

• Orcie
Wat vinden jullie van batterijduur van de JPC 2.2 beta? Ik heb het idee dat hij wat sneller door het totaal is....

• Japperrrr
Naar JPC updaten via Kies werkt niet meer. Vanaf nu zul je het weer moeten doen met Odin. De benodigde bestanden zijn te vinden op xda :)

• bart_wbd
Zo, Odin saved the day, toch nog lekker 2.2 draaien. En wat is die mooi zeg, ben eventjes aan het genieten hier :*)

• Japperrrr
Is het iemand al gelukt deze mod te installeren?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-11 18:37

KneoK

Not in a million lightyears

[...]

Je zult nooit 512 Mem van je chip zien met geen enkele Firmware..simpelweg, je Rom heeft ook geheugen nodig. Froyo gebruikt wel de volle 512.. dat is een ander verhaal :)
Heeft iemand hier een concrete bron van? Het komt zo onlogisch over, elk besturingssysteem verbruikt geheugen maar geeft altijd het totaal geïnstalleerde weer. De een roept dat Eclair sowieso maar maximaal 3xxMB kan alloceren, de ander roept dat Android gewoon al het geheugen kan aanroepen en weer een ander roept dat Froyo pas de volledige 512MB kan gebruiken maar dat er dan nog steeds maar 3xxMB wordt weergegeven. Hoe zit het nu?

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-11 16:07
KneoK schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:41:
[...]

Heeft iemand hier een concrete bron van? Het komt zo onlogisch over, elk besturingssysteem verbruikt geheugen maar geeft altijd het totaal geïnstalleerde weer. De een roept dat Eclair sowieso maar maximaal 3xxMB kan alloceren, de ander roept dat Android gewoon al het geheugen kan aanroepen en weer een ander roept dat Froyo pas de volledige 512MB kan gebruiken maar dat er dan nog steeds maar 3xxMB wordt weergegeven. Hoe zit het nu?
http://developer.android.com/sdk/android-2.2-highlights.html
2.6.32 kernel upgrade
HIGHMEM support for RAM >256MB
Dit zat dus kennelijk niet in 2.1 en wel in 2.2.

EDIT: of ze bedoelen dat "HIGHMEM" (wat dat ook moge zijn) nu ook werkt met RAM > 265.

[ Voor 5% gewijzigd door Maarten21 op 31-08-2010 17:53 ]

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 19:52
Orcie schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:17:
Wat vinden jullie van batterijduur van de JPC 2.2 beta? Ik heb het idee dat hij wat sneller door het totaal is....
Zo'n gevoel heb ik ook, maar zou morgen eens kijken hoe lang ik met een volle batterij doe en gewoon wat ik ook dagelijks met SGS doe, doe ik dan morgen ook. Anders heb je natuurlijk geen goed vergelijkings materiaal.

Dus even met 2.2 gespeeld, maar vind dat 2.1 maakt niet echt uit welke JM + lagfix toch iets vlotter gaan dan de JPC + lagfix.

Al hoewel ik super blij ben met flash ^^

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• Orcie
An1mA schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:15:
[...]

Zo'n gevoel heb ik ook, maar zou morgen eens kijken hoe lang ik met een volle batterij doe en gewoon wat ik ook dagelijks met SGS doe, doe ik dan morgen ook. Anders heb je natuurlijk geen goed vergelijkings materiaal.

Dus even met 2.2 gespeeld, maar vind dat 2.1 maakt niet echt uit welke JM + lagfix toch iets vlotter gaan dan de JPC + lagfix.

Al hoewel ik super blij ben met flash ^^
Ik heb ook het gevoel dat ik sneller door de batterij heen ben, maar dit zo subjectief als maar kan. Als je deze firmware vergelijkt in functionaliteit met de vorige is het toestel meer af. Al vond ik het dat door het menu bladeren in jm1 (ook via Kies) sneller was. Beide nog zonder lagfix.

• 1Mark
  • Laatst online: 04-11 17:19
[...]
, je Rom heeft ook geheugen nodig. Froyo gebruikt wel de volle 512.. dat is een ander verhaal :)
Op XDA lees je over mensen die met het df commando kunnen aantonen dat een gedeelte van het RAM wordt gebruikt als ramdisk. Die ramdisk zou voor een groot gedeelte ongebruikt zijn (normaal is de bootloader voor een gedeelte in een ramdisk denk ik).

Dus Samsung heeft nog wel aardig wat optimalisatiewerk wat betreft het downsizen van de ramdisk en het vervangen van hun RFS met EXT4. Of we moeten gewoon wachten tot de community het voor ze doet...

• Dutchmega
  • Niet online
Maarten21 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:51:
[...]

http://developer.android.com/sdk/android-2.2-highlights.html

[...]

Dit zat dus kennelijk niet in 2.1 en wel in 2.2.

EDIT: of ze bedoelen dat "HIGHMEM" (wat dat ook moge zijn) nu ook werkt met RAM > 265.
2.1 kan wel de volledige 512MB geheugen gebruiken, alleen is dat een fractie trager als je geheugen boven de 256MB probeert te bereiken. Met HIGHMEM support heb je deze vertraging niet meer. Niet dat je de performanceverbetering zal merken :z

• remoss
  • Laatst online: 07-11 10:18
Mijn eerste vraagje hier:

Ik heb mijn Galaxy S geflashed via Kies met behulp van de register aanpassing. Alleen de JPC versie bleek achteraf niet meer beschikbaar en heb ik per abuis JM1 erop gezet. Dat vond de Galaxy geen goed plan en kreeg, na wipen, heel veel foutmeldingen. Telefoon was gelukkig nog wel via USB te benaderen.

Via Kies werd nu niets meer dus aan de slag met Odin (info via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=769400). Daar ook het bestand gedownload en uitgepakt en gebruikt. Alles lijkt goed te werken op een ding na, de telefoon gaat na een tijdje spontaan uit. Bij de telefoon info staat bij Android versie 2.2, Build nr : FROYO Kernel is 2.6.32.9. Echter bij Smalbandversie staat: I9000XXJM1. Dit laastste lijkt me niet in orde.

In het te downloaden pakketje vanaf XDA zitten 3 bestanden in, te weten:
CODE_I9000XXJPC.tar.md5 (276 MB)
CSC_I9000OXAJPC.tar.md5 (3 MB) en
MODEM_I9000XXJPC.tar.md5 (12 MB)

In dat bericht op XDA staat "Select the PDA/Modem/CSC/.PIT files in Odin. (.PIT and PDA are required. CSC and Modem are HIGHLY recommended."

In Odin kun je de volgende zaken invullen: PIT, PDA, Phone en CSC. Dit zijn dus vier items en ik heb maar 3 bestanden.
Welk bestand moet nu waar worden ingevuld? Alleen het CSC bestand lijkt mij duidelijk. Het grootste bestand heb ik bij PDA ingevuld (Code dus). moden had ik niet gebruikt dacht ik en PIT ook niet daar ik geen PIT bestand heb.

Kan iemand zijn licht er eens over laten schijnen?

Online...

• bart_wbd
remoss schreef op woensdag 01 september 2010 @ 09:44:
Mijn eerste vraagje hier:

Ik heb mijn Galaxy S geflashed via Kies met behulp van de register aanpassing. Alleen de JPC versie bleek achteraf niet meer beschikbaar en heb ik per abuis JM1 erop gezet. Dat vond de Galaxy geen goed plan en kreeg, na wipen, heel veel foutmeldingen. Telefoon was gelukkig nog wel via USB te benaderen.

Via Kies werd nu niets meer dus aan de slag met Odin (info via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=769400). Daar ook het bestand gedownload en uitgepakt en gebruikt. Alles lijkt goed te werken op een ding na, de telefoon gaat na een tijdje spontaan uit. Bij de telefoon info staat bij Android versie 2.2, Build nr : FROYO Kernel is 2.6.32.9. Echter bij Smalbandversie staat: I9000XXJM1. Dit laastste lijkt me niet in orde.

In het te downloaden pakketje vanaf XDA zitten 3 bestanden in, te weten:
CODE_I9000XXJPC.tar.md5 (276 MB)
CSC_I9000OXAJPC.tar.md5 (3 MB) en
MODEM_I9000XXJPC.tar.md5 (12 MB)

In dat bericht op XDA staat "Select the PDA/Modem/CSC/.PIT files in Odin. (.PIT and PDA are required. CSC and Modem are HIGHLY recommended."

In Odin kun je de volgende zaken invullen: PIT, PDA, Phone en CSC. Dit zijn dus vier items en ik heb maar 3 bestanden.
Welk bestand moet nu waar worden ingevuld? Alleen het CSC bestand lijkt mij duidelijk. Het grootste bestand heb ik bij PDA ingevuld (Code dus). moden had ik niet gebruikt dacht ik en PIT ook niet daar ik geen PIT bestand heb.

Kan iemand zijn licht er eens over laten schijnen?
CODE_I9000XXJPC.tar.md5 (276 MB) = PDA
CSC_I9000OXAJPC.tar.md5 (3 MB) en = CSC
MODEM_I9000XXJPC.tar.md5 (12 MB) = PHONE
Galaxy pit 512 = PIT

Als je alles op die lokatie zet, en re-partition aan. Dan moet het werken ;)

• remoss
Ok, hartelijk dank Bart, ik ga ermee aan de slag. Ik had wel een vermoeden dat Phone en Modem hetzelfde waren maar dorst het niet voor zeker te nemen. De PIT file heb ik nu ook dus moet het wel lukken :)

EDIT: flashen is nu volledig gelukt. Ik laat nog weten of het spontaan uitschakelen ook opgelost is. Nogmaals dank.

[ Voor 22% gewijzigd door remoss op 01-09-2010 10:33 ]

Online...

Verwijderd

Heeft er iemand al whatsapp voor android geprobeerd?
Werkt overigens enkel op froyo..

http://www.whatsapp.com/android/ _/-\o_

• Orcie
remoss schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:19:
Ok, hartelijk dank Bart, ik ga ermee aan de slag. Ik had wel een vermoeden dat Phone en Modem hetzelfde waren maar dorst het niet voor zeker te nemen. De PIT file heb ik nu ook dus moet het wel lukken :)

EDIT: flashen is nu volledig gelukt. Ik laat nog weten of het spontaan uitschakelen ook opgelost is. Nogmaals dank.
Hoop niet dat ik te laat ben, maar zou nog even wachten. Ik heb zelf ook JPC draaien. Het is een stap in de richting, maar zou nu liever JP1 draaien (even lui en geen zin om alles om te zetten). De volgende punten zijn voor mij de grootste negatieve punten van JPC:
  • Kortere batterij duur
  • Vertraging bij het scrollen door applicaties. Dit desondanks de lagfix
  • De hoofdletters worden niet goed gebruikt door Swype. Het tweede woord van een zin wordt regelmatig ook met een hoofdletter geschreven.
  • Mogelijke gevolgen voor productcodes en IMEI (mijn IMEI is nog in tact, geen idee hoe de product code moet worden gechecked)
Omdat de bovenstaande bugs niet aanwezig waren in vorige versies denk ik dat een goede definitieve firmware van Froyo niet lang op zich zal laten wachten tevens zal deze van goede kwaliteit zijn. Als ik Samsung was zou ik zo blij zijn met zo'n actieve community (modaco en XDA in mindere mate tweakers...).

Edit: toch te laat... lees: http://forum.xda-develope...p?p=7920167&postcount=682 --> oplossing (heb ik niet getest) --> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=771158 + In een andere post (die ik nu even niet vind) zegt iemand dat als de .bak files aanwezig zijn /efs dat je de nv_data.bin etc. kan deleten na een reboot worden deze dan gerebuild vanuit de backup.

[ Voor 17% gewijzigd door Orcie op 01-09-2010 10:51 ]

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-11 11:59
Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:38:
Heeft er iemand al whatsapp voor android geprobeerd?
Werkt overigens enkel op froyo..

http://www.whatsapp.com/android/ _/-\o_
Whatsapp draait ook op 2.1 hoor (wel officieel een beta versie), ik gebruik het al ruim een maand op mijn Galaxy! Werkt prima :)

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Verwijderd

ScorpionNL schreef op woensdag 01 september 2010 @ 11:02:
[...]

Whatsapp draait ook op 2.1 hoor (wel officieel een beta versie), ik gebruik het al ruim een maand op mijn Galaxy! Werkt prima :)
Waar heb je die vandaan gehaald dan? (En ik maar wachten |:( )Ik lees de twitter van whatsapp het volgende:
if you have Android OS 2.2, you can now get WhatsApp beta from http://www.whatsapp.com/android/ (only Android 2.2 for now, 2.1 soon-ish)
7 hours ago

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-11 11:59
Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 11:05:
[...]

Waar heb je die vandaan gehaald dan? (En ik maar wachten |:( )Ik lees de twitter van whatsapp het volgende:

[...]
http://beta.whatsapp.com/WhatsApp.apk

Kijk ook even in het WhatsApp topic, daarin staat beschreven hoe het aanmelden werkt!

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

• berns
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 08:12
Nou hier ook geen recoverymode mogelijk.
Gebeld met Samsung, is geen garantiegeval.
Bij alle nieuwste toestellen is de feature uitgeschakeld.
Is dit nog te veranderen met een andere firmware?

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
[quote]Orcie schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:39:
[...

• Mogelijke gevolgen voor productcodes en IMEI (mijn IMEI is nog in tact, geen idee hoe de product code moet worden gecheckt

ga dan naar het register en ga naar : HKEY_CURRENT_USER /Software/Samsung/Kies/DeviceDB/ ? (kan 1,2 3 of zo zijn , je zult daar een sleutel vinden die productcode heet , met waarschijnlijk de waarde : GT-I9000HKDXEN ,

Volgens XDA wordt de productcode gewijzigd in KOR staat voor Korea.
http://forum.xda-develope...hlight=richthofen&page=69

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

• remoss
Een ding wat opvalt sinds de update naar JPC is dat in Kies-modus, Kies het toestel niet meer ziet. Dat is dan wel weer jammer.

Mijn IMEI nr is in ieder geval wel hetzelfde gebleven.

[ Voor 18% gewijzigd door remoss op 01-09-2010 12:36 ]

Online...

• qrst
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-11 18:44
Productcode is inderdaad veranderd, ik zie nu dat er GT-I9000HKDKOR staat.

De test rom is niet meer te krijgen via KIES (wel via odin). Ik zou eigenlijk iedereen afraden om die testrom te flashen. Enige voordeel is dat flash wel werkt (dumpert en youtube desk versie doen het gewoon). Maar de telefoon heeft veel lag (4-5 seconden als je een applicatie opent), toetsenbord verdwijnt tijdens internetten, soms sluit de telefoon zelf applicaties af.

Kortom wacht gewoon even op de officiële update.

Heeft iemand enig idee hoe je alles terug kan zetten? Ik lees veel op xda maar kan door de bomen het bos niet meer zien.

• Orcie
lamquoctrung schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:08:

De test rom is niet meer te krijgen via KIES (wel via odin). Ik zou eigenlijk iedereen afraden om die testrom te flashen. Enige voordeel is dat flash wel werkt (dumpert en youtube desk versie doen het gewoon). Maar de telefoon heeft veel lag (4-5 seconden als je een applicatie opent), toetsenbord verdwijnt tijdens internetten, soms sluit de telefoon zelf applicaties af.

Heeft iemand enig idee hoe je alles terug kan zetten? Ik lees veel op xda maar kan door de bomen het bos niet meer zien.
Same hier. Al zitten er best wat handige dingen in. Ik reflash graag via kies naar jm1.

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
lamquoctrung schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:08:

Terug flashen naar een eerdere versie. Ik heb JM2 genomen omdat deze versie nu via nieuwe SGS wordt geleverd.

http://forum.xda-develope...p?p=7920167&postcount=682

Als ik deze link lees zal er via Kies door de nieuwe productcode geen update worden aangeboden.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Pagina: 1 ... 14 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om je telefoon te tweaken, niet als helpdesk. Toon inzet voor je post, of je post wordt verwijderd.