Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StampVoet
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 08:27
Hallo,

sinds gisteren start mijn Windows xp computer niet meer op, dit komt volgens mij door een virus ( de dag ervoor kreeg ik een virus melding waarvan ik de naam niet meer weet ).
Wanneer ik mijn computer opstart komt de procedure niet verder dan "listing devices". Dit zijn de stappen die ik tot nu toe heb ondernomen:
-Op google gezocht naar mogelijke oorzaken en oplossingen (natuurlijk)
-Een diagnose tool van maxtor gedraait, daardoor ik weet dat de HDD niet kapot is.
-"SaveMe" windows recovery cd gedraait http://saveme.danfischbach.com/ (geweldig stukje software die me al meerdere keren uit de brand heeft geholpen)

Toen ik met SaveMe aan de gang was heb ik het probleem gevonden toen ik c: wou openen, namelijk "the volume does not contain a recognized file system". Via google kom ik niet verder dan checkdisk draaien in windows repair/recovery mode. Hier loop ik dus vast.

Als ik de windows cd laat booten kom ik direct bij het installatie scherm en word nergens gevraagt of ik wil "repairen" (waarschijnlijk omdat de hdd word gezien als een niet geformatteerd geheel) daarom kan ik ook geen chkdisk draaien.

Heeft iemand nog ideen die mij kunnen helpen om dit probleem op te lossen? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Heb je je spul goed gebackuped? Zo niet, hang er een 2e schijf aan met windows (clean install) gebruik die als bootschijf en ga kijken wat er nog te redden valt van je oude schijf. Zo deed ik het tenminste voor ik leerde back-uppen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StampVoet
Nee ik heb niks gebackuped (stom, ik weet het) maar het zal toch niet zo zijn dat ik nu alles kwijt ben? Ik weet vrijwel zeker dat alle data er gewoon nog opstaat, met als enige probleem dat de partitie niet meer word herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijk eens hier: Thematopic: Datarecovery en BalusC in "OM FAQ". Echter, geen backups? Dan kunnen het geen belangrijke bestanden zijn. Kijk voor de toekomst ook eens in Thematopic: Backups.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StampVoet
Bedankt voor je reactie,
Het betreft hier eeen wat oudere pc van mij daarom heb ik alle belangrijkste data wel als het ware als backup op mijn nieuwe pc staan. Maar toch zou het zonde zijn als al mijn oude bestanden verloren raken. Ik lees op de topics die je hebt gelinkt alles over data recovery maar dit zou voor mij toch meer een laatste stap zijn. Is het niet mogelijk om op een of andere manier de harde schijf weer in zijn oude staat te herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

StampVoet schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 02:09:
Bedankt voor je reactie,
Het betreft hier eeen wat oudere pc van mij daarom heb ik alle belangrijkste data wel als het ware als backup op mijn nieuwe pc staan. Maar toch zou het zonde zijn als al mijn oude bestanden verloren raken. Ik lees op de topics die je hebt gelinkt alles over data recovery maar dit zou voor mij toch meer een laatste stap zijn. Is het niet mogelijk om op een of andere manier de harde schijf weer in zijn oude staat te herstellen?
Nee, je zult dus datarecovery moeten doen met de freeware tools. Het eerste wat die programma's zullen doen is proberen de allocatietabel te herstellen, maar zoals gezegd, aan de slag. Er zijn geen makkelijke opties :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoezo een laatste stap? Je kunt toch bijvoorbeeld met de trial van GetDataBack zien wat er te redden valt. En als dat is wat je nodig hebt, kun je hem aanschaffen en de data daadwerkelijk opslaan.

Het is wel raadzaam even een 1:1 sector image te maken naar een andere harddisk zodat je een backup hebt voor het geval je het erger maakt in plaats van beter :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StampVoet
Jammer, ik had gehopt dat er toch nog hoop was voor een makkelijkere oplossing. Ik zal vanmiddag wel een extra HDD aanschaffen voor die sector image. :)
Bedankt in ieder geval.
Pagina: 1