Ik ben aan het overwegen een nieuwe grafische kaart aan te schaffen voor mijn systeem. Dit heeft meerdere redenen, maar voornamelijk om de huidige drie kaarten te vervangen door eentje. Beetje verwarrend misschien waarom ik drie grafische kaarten draai, maar ik zal mijn huidige situatie even kort schetsen.
Mijn systeem is als volgt:
Behuizing: Coolermaster Haf X (ruimte genoeg dus)
Mobo: Asus P8P67 EVO
Proc: Intel Core i7 2600K Boxed, met een Scythe Mugen 2 Rev. B erop.
Mem: G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL (das dus 2x 4GB DDR1600)
Opslag: OCZ Vertex 2 E SATA II 2.5" SSD 120GB
Seagate Barracuda Green 5900.3, 2TB
Voeding: Cooler Master Silent Pro Gold 1000W (prik genoeg dus)
En nog wat diverse meuk (niet belangrijk verder)
Momenteel draai ik hiermee 2x ATi Radeon HD4870 grafische kaarten in crossfire + een HD 5450 voor in totaal 3 stuks Samsung Syncmaster 245B's. Ik heb perse drie schermen nodig en dit is de enige manier waarop ik het voor elkaar kreeg zodat ik flink kan gamen in Crossfire en toch op drie schermen kan werken als het moet.
Allemaal leuk en aardig, maar ik ben een beetje klaar met deze gefrankensteinde oplossing. Ik wil gewoon drie schermen op 1 grafische kaart. Dit scheelt me ruimte in de kast, warmte en een hoop herrie.
Ik zit nu te overwegen om een ATi 6950 of 6970 aan te schaffen. Kan met beide niet echt verkeerd gaan denk ik. Ik kan er volgens mij lekker mee gamen, photoshoppen, AutoCAD-en e.d.
Ik zat qua merk en type te denken aan de volgende drie kandidaten:
MSI R6950 Twin Frozr II/OC 810Mhz, 5Ghz, 245 Euro
MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC 850Mhz, 5,2Ghz, 250 Euro
MSI R6970 Lightning 940Mhz, 5,5Ghz, 345 Euro
Mijn vraag aan jullie is: Wat lijkt het beste waar voor mijn geld. De Twin Frozr III power edition OC lijkt me voor 5 Euro meer dan het standaard model geen moeilijke keuze, maar de Lighting, is die de bijna 100 Euro meer echt waard? Zijn de prestaties dermate veel beter, dat het prijsverschil te verantwoorden is?
Ik kan mijn huidige drie kaarten waarschijnlijk nog wel kwijt voor zo'n 100 Euro totaal, dus dat scheelt ook wel weer.
Alvast bedankt voor jullie hulp en eventuele ervaringen met de betreffende kaarten