Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat ie te weinig A op de 12V lijn heeft, er is simpelweg niet genoeg voor je CPU + een willekeurige videokaart.
Daarnaast is het een oud en ontzettend goedkoop ding waarvan ik niet verwacht dat de kwaliteit voldoende is om de rest van je systeem heel te houden (zelfs als je je setup zo houdt zou ik hem vervangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

mitsumark schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:04:
[...]

Ik denk dat als ie al niet al teveel problemen heeft met de intel hd3000 dat een 6770 al echt een hele verbetering zal geven.
Meer dan een 6870 zou ik niet pakken (tenzij je opeens wel geld wilt investeren in een high-end videokaart).
Het overige geld zou ik een XFX 450W voor halen, je huidige voeding wil je echt niet langer in je pc hebben.
(daarnaast heeft ie geen pcie stekkers voor je nieuwe videokaart)
Als hij aangeeft de nieuwste shooters (BF3, MW3 enz..) Op zijn resolutie wilt gaan spelen.
Dan weet ik zeker dat hij aan een 6770 te kort gaat komen in fps, sowieso zou hij idd zijn voeding moeten upgraden naar een 550watt A-merk! Maar 6870 a 6950 op die resolutie met toekomstige games is echt wel een must.
De 6770 gaat het echt niet trekken!

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeebos
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-04 22:54
mitsumark schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:15:
Omdat ie te weinig A op de 12V lijn heeft, er is simpelweg niet genoeg voor je CPU + een willekeurige videokaart.
Daarnaast is het een oud en ontzettend goedkoop ding waarvan ik niet verwacht dat de kwaliteit voldoende is om de rest van je systeem heel te houden (zelfs als je je setup zo houdt zou ik hem vervangen).
Hmm, een computer winkel die mij deze verkocht, zei dit voldoende was... Beetje jammer

Maar hoeveel watt zal ik dan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeebos
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:15:
[...]

Heb je geld om je hardware compleet overnieuw te kopen?
nee, maar wat en waarom zou ik anders moeten doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-09 15:44
jeebos schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:18:
[...]

Hmm, een computer winkel die mij deze verkocht, zei dit voldoende was... Beetje jammer

Niet alleen kijken naar het wattage van voedingen, kijk liever naar de kwaliteit die je meestal wel een beetje kan afleiden uit de prijzen, wat voor jou een goede voeding zou zijn is deze: pricewatch: XFX Pro 450W

Samen met deze videokaart: pricewatch: XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC)

Dan ben je voorlopig wel klaar voor de komende games. :)
jeebos schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:20:
[...]

nee, maar wat en waarom zou ik anders moeten doen dan?
Reinman bedoeld dat je huidige voeding je PC best zou kunnen slopen. ;)
Xtr3me4me schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:22:
[...]

Als je het bij single kaarten houd, 500 a 550watt A-merk is voldoende als je houd bij. Max 6970 kaart.
Kijk voor XFX, Corsair, Thermaltake voedingen!
De 450 watt voeding die ik hierboven adviseer is al ruim voldoende voor alles tot en met een 6950 oid. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Redblader op 13-09-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

jeebos schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:18:
[...]

Als je het bij single kaarten houd, 500 a 550watt A-merk is voldoende als je houd bij. Max 6970 kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xtr3me4me schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:22:
[...]

Niet alle Thermaltakes zijn goed

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

yzx schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:23:
[...]

Over het algemeen, zijn het redelijke goede voedingen. En in elke merk zit wel een flaw.
Waar je naar met moet kijken op basis van de ampere per 12v lijn.
Ik zelf ga altijd voor XFX, puur uit ervaring en know how.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Xtr3me4me schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:25:
[...]

Over het algemeen, zijn het redelijke goede voedingen. En in elke merk zit wel een flaw.
XFX voedingen zijn van binnen alleen min of meer hetzelfde als de meeste Corsair en natuurlijk Seasonic voedingen ;) (Seasonic bouwt deze voedingen namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xtr3me4me schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:25:
[...]

Ik ga dan liever voor Be Quiet voor stil/koelheid :) en ook omdat ze me nooit in de steek hebben gelaten buiten de keer met die bliksem en toen was de service zeer goed direct een nieuwe :O

Maar @jeebos ga voor een 6870 en die voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

yzx schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:28:
[...]

Ik ga dan liever voor Be Quiet voor stil/koelheid :) en ook omdat ze me nooit in de steek hebben gelaten buiten de keer met die bliksem en toen was de service zeer goed direct een nieuwe :O

Maar @jeebos ga voor een 6870 en die voeding
Ja ook Be Quiet zijn goede voedingen! Geen slecht woord erover.

@jeebos! 450watt a 500 watt a-merk (zoals net genoemd was) + 6870 is goed genoeg voor jouw games in jouw resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou be quiet is nu niet je van het (lees niet slecht, niet het neusje van zalm). Wil je goed zitten idd seasonic.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeebos
oke nou bedankt allemaal, ik ga er dan maar even vaart achter zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou deze goed HD materiaal af kunnen spelen. Dit is zo'n beetje de goedkoopste uit de lijst.
pricewatch: Palit GeForce 8400GS Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:59:
Zou deze goed HD materiaal af kunnen spelen. Dit is zo'n beetje de goedkoopste uit de lijst.
pricewatch: Palit GeForce 8400GS Super
Nee. Ik zou dan toch kiezen voor een van de nieuwste series en dan daar de laagste van met DDR3. pricewatch: HIS HD 5570 Silence 1GB DDR3 PCIe

Was het alleen HD kijken of ook bewerken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
die kost 3x zoveel...

voor een paar euro meer heb je wel bv een 6450, dat lijkt me een geschikte 'htpc' videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry ik had verkeerd geklikt ik moest idd de 6 serie hebben. Ik weet alleen niet of die 6540 wel genoeg bandbreedte heeft voor alle deinterlace shizzle.

Edit: /me heeft ff gekeken: Ja. pricewatch: Sapphire HD 6450 512MB DDR3

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zou je dan even op moeten zoeken inderdaad, geen idee.

http://www.anandtech.com/...d-6450-uvd3-meets-htpc/14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 20:07:
Sorry ik had verkeerd geklikt ik moest idd de 6 serie hebben. Ik weet alleen niet of die 6540 wel genoeg bandbreedte heeft voor alle deinterlace shizzle.
De 6450 werd in veel reviews gezien als een erg goede HTPC kaart als ik het me goed herinner dus dat zal wel goed komen, de 5450 kwam vaak nog net wat te kort maar een 6450 is toch weer een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor de hulp het word dan en 6450.
Is ook de nieuwere serie kaarten en niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertjanquist
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-05-2022
Hallo!

Mijn allereerste post op GoT (dus hoop dat ik hier op de goede plek ben).

Mijn huidige systeem is:
Acer Aspire M5810

CPU: Intel i5 750 2.67GHz
GPU: Nvidia GT220 1 GB
RAM: 6GB DDR3
Voeding: 500 W

De huidige videokaart loopt op willekeurige momenten vast (BSOD, beeld valt uit etc.) en daarom wil ik deze vervangen.

Ik gebruik de pc regelmatig om 3D games (GTA4, COD MW2, COD Black Ops etc.) mee te spelen.

Games speel ik op 1 monitor (22" 1680x1050) en anders draai ik met 2 22" schermen (2x 1680x1050).
Ook heb ik een beamer staan die slechts incidenteel gebruikt wordt. Deze heeft een VGA aansluiting. Beide andere schermen hebben een DVI aansluiting. Het is niet perse noodzakelijk om alle 3 de schermen tegelijk aan te hebben.

Mijn budget is ongeveer 100 à 200 euro.

Welke videokaart zouden jullie mij aanbevelen (want ik zie zelf door de bomen het bos niet meer :D)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat voor merk/type 500W voeding is het?

Indien de voeding voldoende, is dit momenteel de best buy.
http://tweakers.net/price...e/49/277825;275900;286892

Op jouw resolutie kun je waarschijnlijk de komende 2 jaar alles nog wel op high spelen met deze kaart.

Ik weet niet zeker of bij de XFX (goedkoopste) een DVI -> VGA verloopje zit, anders moet je die even los kopen (de Asus en HIS zit het sowieso wel bij).
http://tweakers.net/price...dfOdDJpa24nxU2zGj-y0xlFK-

De Asus is tevens lichtjes overgeklokt en de HIS is nog weer wat verder overgeklokt vanuit de fabriek.
Voornamelijk als je zelf niet kan overklokken zit hier nog wel een aardig verschil tussen (~5%)
Anders kun je net zo goed de XFX of Asus pakken.

http://www.guru3d.com/art...-iceq-x-turbo-x-review/22
http://www.techpowerup.co...eon_HD_6870_Turbo/28.html

[ Voor 6% gewijzigd door mitsumark op 13-09-2011 23:13 ]

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
@robertjanquist, idd wat mits zei, je kan wel gaan voor een hd6870. of als je nog iets meer power wilt (alhoewel is 6870 genoeg) kan je ook voor een 6950 gaan, of een 560 ti.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Sinds gisteravond heb ik me nieuwe asus GTX560Ti in SLI mode gehangen.
Me vorige zotac werd me een beetje te heet (98graden) en had hem verkocht aan een vriend.

Nu gebeurde gisteren iets apart, voorheen had ik in de benchmark van heaven 2.0 een max fps van rond de 120.
Nu gisteren was ik met furmark aan het spelen en ik na hiermee getest te hebben, dat me 2e nieuwe kaart amper tot niks deed.
Na driver sweeper gebruikt te hebben en opnieuw de 275 driver versie geinstalleerd te hebben, was ik wat wezen kloten in de configuratie van de console.

Nu heb ik geen flauw idee wat ik veranderd had, maar in heaven haal ik opeens met dezelfde instellingen een max fps van 176.
Ik dacht, wat raar! Dus ik crysis 2 gestart en tot mijn verbazing zie ik alles wel heel erg snel en vloeiend lopen!
DX11 pack en die texture pack zat er al in! En speel op 1080p met alles op Ultra.
Vsync standaard uit.
Het verschil was echt belachelijk. Nu zocht ik een benchmark van Metro 2033. Zag op youtube dat deze 2 kaarten in SLI mode rond de 40fps zat. Iemand een link waar ik deze benchmark kan downloaden?

Ben nu wel heel erg nieuwsgierig, zelfs na herstart van de pc, blijft de fps onwijs hoger dan met. Me vorige setup van 2 zotac SLI.
Temp zit beiden onder fullload op 78graden.

Verwijderd

Dat kun je beter vragen in het nvidia 500 ervaringen topic.

• Progeny
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06-2021
yzx schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:23:
[...]

Ook niet alle Corsair's en XFX's zijn goed ;_)

• Progeny
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06-2021
mitsumark schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 23:10:
Wat voor merk/type 500W voeding is het?

Indien de voeding voldoende, is dit momenteel de best buy.
http://tweakers.net/price...e/49/277825;275900;286892

Op jouw resolutie kun je waarschijnlijk de komende 2 jaar alles nog wel op high spelen met deze kaart.

Ik weet niet zeker of bij de XFX (goedkoopste) een DVI -> VGA verloopje zit, anders moet je die even los kopen (de Asus en HIS zit het sowieso wel bij).
http://tweakers.net/price...dfOdDJpa24nxU2zGj-y0xlFK-

De Asus is tevens lichtjes overgeklokt en de HIS is nog weer wat verder overgeklokt vanuit de fabriek.
Voornamelijk als je zelf niet kan overklokken zit hier nog wel een aardig verschil tussen (~5%)
Anders kun je net zo goed de XFX of Asus pakken.

http://www.guru3d.com/art...-iceq-x-turbo-x-review/22
http://www.techpowerup.co...eon_HD_6870_Turbo/28.html
Ik heb het al eerder gepost dat die HIS X Turbo X niet verkrijgbaar is, de verkeerde clocks (975 core ipv 920 wat een aanzienlijk verschil is) staan in de prijsvergelijker. Alleen de X Turbo (core @ 920) is verkrijgbaar.
Progeny schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:34:
[...]

Ik heb het al eerder gepost dat die HIS X Turbo X niet verkrijgbaar is, de verkeerde clocks (975 core ipv 920 wat een aanzienlijk verschil is) staan in de prijsvergelijker. Alleen de X Turbo (core @ 920) is verkrijgbaar.
Ah, dat had ik niet meegekregen, nu ik bij de shops naar de specificaties kijk zie ik het inderdaad.

Dan blijven de andere 2 over, XFX is iets goedkoper maar waarschijnlijk zonder verloopje voor je beamer.
Asus is iets sneller (~2%) en daar zit het verloopje wel bij.
(De Asus is bewezen goed overklokbaar, van de XFX weet ik dit niet 100% zeker, heb er geen resultaten van gezien, maar aangezien het een reference pcb is verwacht ik dat ie niet (veel) onderdoet).

Verwijderd

Progeny schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:27:
[...]

Ook niet alle Corsair's en XFX's zijn goed ;_)
Daar wil ik dan wel wat linkjes van zien.

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 11:02

vinnie1908

Appel != peer

Behuizing CoolerMaster Sileo RC-500, ATX, Zwart, 500W
Moederboard Asus P8P67 LE (B3), S1155, P67, 4xDDR3, ATX
Processor Intel Core i7-2600K, 3.40GHz, 8MB, HD3000, S1155

Doel: foto workflow en wat kleine bewerkingen en met name 2x DVI aansluiten. Ik kwam uit op een:

Club 3D Radeon HD 6850, 1GB als goedkoopste 2x DVI kaart; zie ik iets over het hoofd of kan deze goed werken? Spellen zijn niet van belang; eerder het 2x DVI.

Kosten; 100-150e

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• D4NG3R
  • Laatst online: 20:33
pricewatch: Sapphire HD5670 1GB GDDR5 PCI-E
;) half het geld van die HD6850.

Edit: Eventueel kan je nog goedkoper gaan en dan een HDMI-DVI blokje gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 14-09-2011 13:37 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 11:02

vinnie1908

Appel != peer

D4NG3R schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:36:
pricewatch: Sapphire HD5670 1GB GDDR5 PCI-E
;) half het geld van die HD6850.

Edit: Eventueel kan je nog goedkoper gaan en dan een HDMI-DVI blokje gebruiken.
Dank neem hem mee in de offerte aanvraag!

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Laatst online: 24-09 18:27
mitsumark schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:05:
[...]

Ah, dat had ik niet meegekregen, nu ik bij de shops naar de specificaties kijk zie ik het inderdaad.

Dan blijven de andere 2 over, XFX is iets goedkoper maar waarschijnlijk zonder verloopje voor je beamer.
Asus is iets sneller (~2%) en daar zit het verloopje wel bij.
(De Asus is bewezen goed overklokbaar, van de XFX weet ik dit niet 100% zeker, heb er geen resultaten van gezien, maar aangezien het een reference pcb is verwacht ik dat ie niet (veel) onderdoet).
Aangezien ik in dit forum ook goed geholpen ben aan een 6870:

De XFX clockt tot nu toe als een dolle met de dubbele fan cooler, ik ben er nog niet heel erg veel mee bezig geweest, maar heb de black edition snelheden (930 core, 4,6 ghz memory) erin gezet. Temperaturen: idle rond de 40 en load rond de 60 (laag in de 60). Daarbij is hij nog heerlijk stil onder load, zeker vergeleken met de 8800 gt die hij verving, hoor hem niet boven de casefans van de CM 690 advanced II uit.

Echt een aanrader, zeker voor 144 euro. Verloop stekker DVI -> VGA wordt overigens inderdaad niet bijgeleverd. Hope it helps!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Laatst online: 24-09 18:27
Robertjanquist schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:31:
Hallo!

Mijn allereerste post op GoT (dus hoop dat ik hier op de goede plek ben).

Mijn huidige systeem is:
Acer Aspire M5810

CPU: Intel i5 750 2.67GHz
GPU: Nvidia GT220 1 GB
RAM: 6GB DDR3
Voeding: 500 W

De huidige videokaart loopt op willekeurige momenten vast (BSOD, beeld valt uit etc.) en daarom wil ik deze vervangen.

Ik gebruik de pc regelmatig om 3D games (GTA4, COD MW2, COD Black Ops etc.) mee te spelen.

Games speel ik op 1 monitor (22" 1680x1050) en anders draai ik met 2 22" schermen (2x 1680x1050).
Ook heb ik een beamer staan die slechts incidenteel gebruikt wordt. Deze heeft een VGA aansluiting. Beide andere schermen hebben een DVI aansluiting. Het is niet perse noodzakelijk om alle 3 de schermen tegelijk aan te hebben.

Mijn budget is ongeveer 100 à 200 euro.

Welke videokaart zouden jullie mij aanbevelen (want ik zie zelf door de bomen het bos niet meer :D)?
Weet je zeker dat de kaart kapot is? BSOD's zijn vaker software gerelateerd dan hardwarematig aan de videokaart in mijn ervaring, ik ga ervanuit dat je al geprobeerd hebt de drivers te schonen en opnieuw te installeren? Windows registry een beurt geven met CCleaner kan ook no gwel eens helpen trouwens.

Verder is het eenvoudig om te controleren of je voeding of videokaart het euvel is, leen een vergelijkbare of iets zwaardere videokaart om te testen of je daar hetzelfde probleem mee hebt, en test je huidige videokaart in het systeem waaruit je de 'test' kaart leent. Kost wel tijd en je moet wel iemand vinden om van te lenen, maar kan je toch mooi 150 e uitsparen.

Als dat allemaal niet werkt: XFX 6870 is een aanrader op die resolutie, maar ik ben niet opjectief wat dat betreft, heb geen ervaring met de nieuwste Nvidia kaarten of zwaardere AMD's.

Succes!

• D4NG3R
  • Laatst online: 20:33
vinnie1908 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:50:
[...]

Dank neem hem mee in de offerte aanvraag!
pricewatch: XFX Radeon HD 6670

Nieuwere serie en maar 1 slot hoog. Prijs blijft echter ongeveer hetzelfde ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• uberdraakje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-09 13:44
Hey Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart voor mijn game PC. Nu heb ik MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC op het oog voor 200 euro en een XFX HD6870 Dual Fan voor 150 euro. Nu heb ik gisteren echt het halve internet afgestruind naar reviews, maar ik vind de meningen eigenlijk nog wel een beetje verdeeld. Over het algemeen bleek de 560Ti wel beter, maar niet baanbrekend. Ben ik qua prijs/performance beter af met de ATI kaart? En misschien een beetje hypothetische vraag: hoe zit het met de 'future proof' factor van deze twee kaarten? Ik speel overigens op 1680x1050 (zal nog niet snel veranderen).

Alvast bedankt.

P.S. Ik heb hiervoor altijd ATI gehad. Dus het is een extra grote stap voor mij om over te gaan op Nvidia, vandaar de twijfels :D Daarnaast ook nooit meer dan 150 euro uitgegeven aan een videokaart...

[ Voor 4% gewijzigd door uberdraakje op 14-09-2011 15:24 ]

• Robertjanquist
  • Laatst online: 20-05-2022
Thanks voor jullie hulp.
Ik ga nu de ASUS EAH6870 DC/2DI2S/1GD5 aanschaffen.

@A.W.E.S.O.M.-0: Ik heb dit allemaal geprobeerd maar helaas zonder resultaat :(

• Redblader
uberdraakje schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:22:
Hey Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart voor mijn game PC. Nu heb ik MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC op het oog voor 200 euro en een XFX HD6870 Dual Fan voor 150 euro. Nu heb ik gisteren echt het halve internet afgestruind naar reviews, maar ik vind de meningen eigenlijk nog wel een beetje verdeeld. Over het algemeen bleek de 560Ti wel beter, maar niet baanbrekend. Ben ik qua prijs/performance beter af met de ATI kaart? En misschien een beetje hypothetische vraag: hoe zit het met de 'future proof' factor van deze twee kaarten? Ik speel overigens op 1680x1050 (zal nog niet snel veranderen).

Alvast bedankt.

P.S. Ik heb hiervoor altijd ATI gehad. Dus het is een extra grote stap voor mij om over te gaan op Nvidia, vandaar de twijfels :D Daarnaast ook nooit meer dan 150 euro uitgegeven aan een videokaart...
Op jouw resolutie kan je alle spellen perfect spelen op een 6870 dus waarom meer uitgeven dan nodig is?
Daarbij is de prijs/prestatie van de 6870 gewoon erg goed. :)

• uberdraakje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-09 13:44
In eerste instantie wilde ik ook voor de 6870 gaan. Maar toen zag ik een o.a. een Civ5 (iets wat ik regelmatig speel) benchmark voorbij komen en daarin was het verschil vrij groot (die game hapert nu flink op mijn 4870 als je veel civs instelt). Daarnaast leek de ondersteuning van PhysX mij wel interessant met de komst van Batman: Arkham City (er zit ook een voucher bij voor die game). En het feit dat dat spel erbij zit (wat ik zowieso anders los zou kopen bij launch waarschijnlijk, voor ~35 euro) zou ik voor ~15 euro meer een net iets luxere kaart hebben waar ik toch net wat langer mee door kan.

Maar goed om te horen dat wat betreft de resolutie ik met een 6870 nog wel even goed zit. Straks nog maar eventjes wat benchmarks bekijken en de knoop doorhakken.
uberdraakje schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:27:
In eerste instantie wilde ik ook voor de 6870 gaan. Maar toen zag ik een o.a. een Civ5 (iets wat ik regelmatig speel) benchmark voorbij komen en daarin was het verschil vrij groot (die game hapert nu flink op mijn 4870 als je veel civs instelt). Daarnaast leek de ondersteuning van PhysX mij wel interessant met de komst van Batman: Arkham City (er zit ook een voucher bij voor die game). En het feit dat dat spel erbij zit (wat ik zowieso anders los zou kopen bij launch waarschijnlijk, voor ~35 euro) zou ik voor ~15 euro meer een net iets luxere kaart hebben waar ik toch net wat langer mee door kan.

Maar goed om te horen dat wat betreft de resolutie ik met een 6870 nog wel even goed zit. Straks nog maar eventjes wat benchmarks bekijken en de knoop doorhakken.
De 6870ocen ook heel leuk :) die 6870 dicu van asus kan "veilig" een stock 6950 voorbij ocen

• Elimat777
  • Laatst online: 13-11-2021
Ik wil de onderdelen uit de BBG van sept 2011 gebruiken en daarvan de budget game pc.

- win 7
- schermresolutie maakt me niet uit, als het maar goed is met mijn games :p
- ik wil een videokaart hebben om spellen als Assassins Creed Brotherhood en Sims 3 te kunnen spelen zonder problemen. Het hoeft alleen niet top kwaliteit te zijn, want het moet vooral ook low-budget zijn.
- niet meer dan 100/150 euro, maar liefst hou ik het onder de 100 als dat realistisch is met mijn wensen.

Alvast bedankt voor de hulp!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

pricewatch: MSI N550GTX Ti Cyclone II 1GD5 /OC die zou genoeg moeten zijn om ACB maxed out te kunnen spelen.

Verwijderd

Voor zon budget zou ik 2e hands kijken richting een HD5770. Die voldoet ook, moet 2e hands wel te scoren zijn voor een euro of 60/70.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2011 19:46 ]

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:18

SomerenV

It's something!

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:46:
Voor zon budget zou ik 2e hands kijken richting een HD5770.
Sterker nog: je kunt onder je budget gaan zitten. Mijn Radeon 4850 512MB draait ACB nog met gemak, maxed out. Dus voor onder de 100 euro zal het niet heel moeilijk zijn een kaart te vinden die die 2 games die jij op het oog hebt kan draaien.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Het kan, zoals je boven leest, dus ook voor veel minder. Je moet jezelf echter afvragen of je over een jaar nog steeds dezelfde spellen speelt

• Elimat777
  • Laatst online: 13-11-2021
SomerenV schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:48:
[...]

Sterker nog: je kunt onder je budget gaan zitten. Mijn Radeon 4850 512MB draait ACB nog met gemak, maxed out. Dus voor onder de 100 euro zal het niet heel moeilijk zijn een kaart te vinden die die 2 games die jij op het oog hebt kan draaien.
Ja ik dacht al: volgens mij kan het wel goedkoper dan 150 euro.. die ik nu nog heb, is ongeveer 2 jaar oud, maar die was toen maar 70 euro en ik kan er wel ACB mee spelen en Sims 3 gaat ook wel goed, maar vooral ACB heeft er wel moeite mee.

Loopt jouw beeld en geluid ook gelijk met elkaar? Dat wil mijn 1GB videokaart van Nvidia namelijk niet...

Verwijderd

SomerenV schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:48:
[...]

Klopt, voordeel is dat een 5770 erg zuinig is en nog redelijk bij de tijd.
Elimat777 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:51:
[...]

Ja ik dacht al: volgens mij kan het wel goedkoper dan 150 euro.. die ik nu nog heb, is ongeveer 2 jaar oud, maar die was toen maar 70 euro en ik kan er wel ACB mee spelen en Sims 3 gaat ook wel goed, maar vooral ACB heeft er wel moeite mee.

Loopt jouw beeld en geluid ook gelijk met elkaar? Dat wil mijn 1GB videokaart van Nvidia namelijk niet...
1GB zegt niets over hoe goed of snel de videokaart is.
Beatboxx schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:51:
Het kan, zoals je boven leest, dus ook voor veel minder. Je moet jezelf echter afvragen of je over een jaar nog steeds dezelfde spellen speelt
Zo veel sneller dan de 5770 is de 550TI nu ook weer niet. Wel de helft goedkoper 2e hands en 2e hands vol op te krijgen.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2011 19:57 ]

• Cutiecutest
  • Laatst online: 23-02-2023
Beste tweakers,

Ik heb een kort vraagje die jullie misschien wel weten.

Ik ben niet een die hard gamer. Maar ik vind het leuk om fifa 11 te spelen en de aankomende BF3. Nu speel ik niet zo die hard meer als ik vroeger deed. Echter als ik dan wil spelen wil ik wel gewoon high end graphics.

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB€ 89,25€ 89,25
1Intel Core i7 920€ 245,50€ 245,50
1Cooler Master Silent Pro M600€ 76,95€ 76,95
1Corsair XMS3 DHX TW3X4G1600C9DHX€ 69,90€ 69,90
1Asus EAH4870 DK/HTDI/1GD5€ 0,-€ 0,-
1Asus Rampage II GENE€ 220,15€ 220,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 701,75

Dit is mijn huidige pc met Noctua NH-D14 en CM Haf 932 advanced.
Computer werkt prima maar de videokaart begint bij sommige spellen problemen te geven. random divx out of range signal out of range error in videocard blabla. Boeit allemaal niet zo want hij is toch al afgeschreven.

Nu wil ik dus een nieuwe videokaart kopen. Mijn huidige systeem behouden. Ik wil hiermee fifa 11 en BF3 spelen en wat strategie spellen.

Dus nu heb ik een vraag.

Stel ik stop hier een GTX580 in.(ik zeg niet dat ik die koop) Zal deze kaart belemert worden in zijn maximale perfomance omdat, er minder lanes,slechtere architecture aanwezig. Dus kan z'n kaart wel zijn maximale performance kwijt op mijn moederbord.

ik dacht namelijk ergens gelezen te hebben dat als ik z'n kaart in mijn systeem zou stoppen dat zijn performance eigenlijk gelijk staat aan de performance van een stuk oudere/goedkopere kaart, omdat hij dan gewoon op het max van de snelheid van mijn oude moederbord zit. klopt dit?
Cutiecutest schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 02:45:
Beste tweakers,

Ik ben niet een die hard gamer. Maar ik vind het leuk om fifa 11 te spelen en de aankomende BF3. Nu speel ik niet zo die hard meer als ik vroeger deed. Echter als ik dan wil spelen wil ik wel gewoon high end graphics.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 701,75

Computer werkt prima maar de videokaart begint bij sommige spellen problemen te geven. random divx out of range signal out of range error in videocard blabla. Boeit allemaal niet zo want hij is toch al afgeschreven.

Nu wil ik dus een nieuwe videokaart kopen. Mijn huidige systeem behouden. Ik wil hiermee fifa 11 en BF3 spelen en wat strategie spellen.

Dus nu heb ik een vraag.

Stel ik stop hier een GTX580 in.(ik zeg niet dat ik die koop) Zal deze kaart belemert worden in zijn maximale perfomance omdat, er minder lanes,slechtere architecture aanwezig. Dus kan z'n kaart wel zijn maximale performance kwijt op mijn moederbord.

ik dacht namelijk ergens gelezen te hebben dat als ik z'n kaart in mijn systeem zou stoppen dat zijn performance eigenlijk gelijk staat aan de performance van een stuk oudere/goedkopere kaart, omdat hij dan gewoon op het max van de snelheid van mijn oude moederbord zit. klopt dit?
Je gaat geen power verliezen hoor je hebt die blauwe lanes op je moederbord, dat zijn 2 keer een PCIe2,0 x16

Je zal dus 100% uit je kaart halen.
Maar de GTX580 is niet bang for bucks en voor goedkoper kun je sneller.
Vooral als je niet zoveel gamed en dan een beetje BF3 speelt ( tenzij je max FPS wilt )

• Shedir
  • Laatst online: 23-06-2021
Hallo, ik heb een vraagje en ik hoop dat ik hier goed zit.

Ik wil een nieuwe PC gaan kopen, voornamelijk gericht op gamen. De pc moet de nieuwste games (zoals Call of Duty: Modern Warfare 3, Assassin's Creed Revelations, GTA 5, Battlefield 3 etc) goed aankunnen op een redelijke resolutie, denk hierbij aan een resolutie van ongeveer 1600 x 1200.

Het budget ligt op €1000, mag er iets boven zitten.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en alvast bedankt.

Verwijderd

Cutiecutest schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 02:45:
Beste tweakers,

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 701,75

Dus nu heb ik een vraag.

Trekt makkelijk. Zelfs in sli zal de cpu op 3400mgz bijna geen bottlenek zijn.
Alsje geen sli of cf wilt is de gtx580 ook een goede keuze.
Als je later nog een keer uit wil breiden is de gx580 ook een goede keuze.
Wil je gelijk bang for buggs dan is gelijk een cf of sli opsteling een goede keuze.

• thomasie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik zit te twijfelen over mijn GFX upgrade. Daarom hier maar eens wat hulp vragen.
Ik heb nu dit systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F1 DT HD642JJ, 640GB€ 72,89€ 72,89
1Silverstone Temjin SST-TJ07B€ 255,70€ 255,70
1Thermaltake Toughpower 1000W€ 0,-€ 0,-
1OCZ Obsidian DDR3 PC3-12800 Triple Channel€ 0,-€ 0,-
1XFX GeForce 280 GTX 1024MB DDR3 Standard€ 0,-€ 0,-
1Asus Rampage II Extreme€ 299,95€ 299,95
1Custom WC loop met 480mm rad----
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 874,04

Ik game er mee op 1920*1080, ik gebruik hem dus voor games. Onder andere Crysis (Warhead en in de toekomst ook maar eens 2 proberen), MW2, Battlefield Bad Company 2 en nog wat games.

Nu vind ik dat mijn GTX280 wat te weinig spierballen heeft. Dus wou ik die gaan upgraden.
Ik heb volgens mij 3 opties:
  1. Een extra GTX 280 kopen. Pros: goedkoop (€100 inclusief waterblock) en redelijk snel (bijna even snel als 2x 6870). Cons: geen DirectX 11.
  2. 2 6870's kopen. Pros: Snel (het snelste wat ik nog een goede prijs/performance ratio heeft) en DirectX 11. Cons: duur (450 voor de kaarten met watblockjes).
  3. Wachten en dan voor de HD7000 of GTX600 serie kaarten gaan. Pros: Snelst (is voor het zelfde geld waarschijnlijk sneller dan 2X 6870) en beste ondersteuning (?). Cons: Wachten (Ik wil eigenlijk nu wel al mijn kaarten) en waarschijnlijk duur.
Mijn vraag nu: Wat raden jullie aan? En is DirectX 11 nuttig?

Verwijderd

DX11 kan nuttig zijn jah als game ontwikkelaars er goed gebruik van gaan maken.
Voordelen is dat je een beter beeld kunt hebben. Om het hier voor te doen is natuurlijk
persoonlijk. Zelf wil ik zo veel mogelijk eruit halen dan is een dx11 kaart wel aan te raden.
Het est eis denk ik om te wachten op de hd7000 en nvidia 600 serie's
thomasie schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 13:19:
Ik zit te twijfelen over mijn GFX upgrade. Daarom hier maar eens wat hulp vragen.
Ik heb nu dit systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F1 DT HD642JJ, 640GB€ 72,89€ 72,89
1OCZ Obsidian DDR3 PC3-12800 Triple Channel€ 0,-€ 0,-
1Asus Rampage II Extreme€ 299,95€ 299,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 874,04

Ik game er mee op 1920*1080, ik gebruik hem dus voor games. Onder andere Crysis (Warhead en in de toekomst ook maar eens 2 proberen), MW2, Battlefield Bad Company 2 en nog wat games.

Nu vind ik dat mijn GTX280 wat te weinig spierballen heeft. Dus wou ik die gaan upgraden.
  1. Een extra GTX 280 kopen. Pros: goedkoop (€100 inclusief waterblock) en redelijk snel (bijna even snel als 2x 6870). Cons: geen DirectX 11.
  2. 2 6870's kopen. Pros: Snel (het snelste wat ik nog een goede prijs/performance ratio heeft) en DirectX 11. Cons: duur (450 voor de kaarten met watblockjes).
  3. Wachten en dan voor de HD7000 of GTX600 serie kaarten gaan. Pros: Snelst (is voor het zelfde geld waarschijnlijk sneller dan 2X 6870) en beste ondersteuning (?). Cons: Wachten (Ik wil eigenlijk nu wel al mijn kaarten) en waarschijnlijk duur.
DX11 met DX10 vergeleken is dat DX11 meer rondingen heeft ipv rechte lijnen

En wat dacht je van een 6870x2 een dual GPU kaart die zijn heel leuk is sneller dan een stock 6870 CFX
Weet wel niet als er waterblockjes voor zijn en de priijs ervan

• thomasie
2X een 6870 is even snel en goedkoper dan een die dual gpu kaarten van Club3d en powercolor. En voor de dual gpu kaarten is ook geen full cover waterblock voor te krijgen, dus die vallen af.
Maar zie je het verschil heel erg tussen DX11 en DX10? Bij games zoals BC2 en Crysis 2.
thomasie schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 13:44:
2X een 6870 is even snel en goedkoper dan een die dual gpu kaarten van Club3d en powercolor. En voor de dual gpu kaarten is ook geen full cover waterblock voor te krijgen, dus die vallen af.
Maar zie je het verschil heel erg tussen DX11 en DX10? Bij games zoals BC2 en Crysis 2.
http://www.overclock.net/...11-vs-dx10-vs-dx-9-a.html dit is nu van een benchmark dx 9 vs dx 10 vs dx 11 en ik vind het verschil wel "groot"
maar eerlijk gezegt denk ik dat ik ingame het verschil niet zie omdat het veel kleine dingetjes zijn waar je toch moet bij stilstaan

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ligt er heel erg aan hoe het in de game geïmplementeerd wordt, ik denk dat het nog wel even duurt voordat een ontwikkelaar een game gaat uitgeven waar een DX11-kaart echt voor nodig is. En zolang dat gebeurt zal de grafische kwaliteit zonder DX11 ook nog wel acceptabel zijn. Dingen als tesselation voegen wel echt wat toe (dat DX11 alleen mooiere rondingen is is natuurlijk erg kort door de bocht, het is een hele featureset aan kleine en grote verschillen).

Het lijkt me trouwens sterk dat wachten op een nieuwe serie duurder is, meestal houden ze de prijzen ongeveer gelijk en heb je dus betere prijs/prestatie (en de huidige series zullen dan wel een prijsverlaging krijgen).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

BF3 zal de eerste volledige dx11 game worden.

• thomasie
Daar is het verschil wel heel erg groot. Maar dit zijn natuurlijk screenshots die geoptimaliseerd zijn voor DirectX 11...
Dus hoe zijn de verschillen in game? Ik kan daar namelijk niet echt een screenshot van vinden. Althans niet van de games die ik speel, eigenlijk alleen van Metro.

Verwijderd

Maar goed nu de vraag wat je wil?
Ik zou lekker wachten. En als je gelijk van dx11 wil genieten dan maar gelijk 2 kaarten kopen of eerst 1 en later over gaan.

• miranon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-06 22:22
Welke van de onderstaande videokaarten heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding?
Zelf zit ik te denken aan de MSI GTX570 Twin Frozr III Power Edition/OC, het is iets goedkoper dan de 6970's, maar heeft ong. dezelfde prestaties.
Ik wil moderne games zoals Crysis etc. op maximale settings spellen op een full HD resolutie.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus EAH6970 DCII/2DI4S/2GD5€ 316,98€ 316,98
1Asus ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5€ 407,-€ 407,-
1MSI GTX570 Twin Frozr III Power Edition/OC€ 292,05€ 292,05
1MSI N580GTX LIGHTNING€ 433,-€ 433,-
1MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC€ 246,-€ 246,-
1MSI R6970 Lightning€ 343,89€ 343,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.038,92

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Een 570 of 6950.
De 6970 is zijn geld qua prijs/prestatie gewoon niet waard, gezien je een 6950 vaak kunt unlocken en het uiteindelijk maar enkele fps scheelt.
Of je een 580 2x zo veel waard vind dan een 6950 is aan jou.
Neem mischien ook eens een kijkje bij de Sapphire 6950 D3 die momenteel zeer populair is. (is ook (vaak) te unlocken.)

[ Voor 21% gewijzigd door unfor op 17-09-2011 19:49 ]

• Exbloder
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-05 22:39
Van de bovenstaande lijkt de GTX 570 of de 6950 het beste qua prijs/kwaliteit. Een 6970 zou ik sowieso niet nemen, als je een 6950 wil hebben ga dan voor deze: pricewatch: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition kost je weer wat minder en je krijgt er een gratis spel bij :p
Zoek je perse een oplossing met maar 1 videokaart?
Anders kun je voor het geld van de 570, 2x 6870 halen welke sneller is dan de 580 (mits je moederbord en voeding dit ondersteunen natuurlijk).
Eventueel een 6870x2, maar die is weer een stuk duurder.
Als een HD6970 zijn geld niet waard is, is de GTX570 dan eigenlijk ook niet, ongeveer dezelfde prestaties voor hetzelfde geld.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertjan94
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-04 21:37
miranon schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 19:38:
Welke van de onderstaande videokaarten heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding?
Zelf zit ik te denken aan de MSI GTX570 Twin Frozr III Power Edition/OC, het is iets goedkoper dan de 6970's, maar heeft ong. dezelfde prestaties.
Ik wil moderne games zoals Crysis etc. op maximale settings spellen op een full HD resolutie.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus EAH6970 DCII/2DI4S/2GD5€ 316,98€ 316,98
1Asus ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5€ 407,-€ 407,-
1MSI GTX570 Twin Frozr III Power Edition/OC€ 292,05€ 292,05
1MSI N580GTX LIGHTNING€ 433,-€ 433,-
1MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC€ 246,-€ 246,-
1MSI R6970 Lightning€ 343,89€ 343,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.038,92
Ik heb laatst een systeem gekocht met een gtx 570 TF3 PE/OC.
Echt een fantastische GPU hij loopt stock @ 0,962V (!) en overclockt tot 830mhz op de core op dit voltage.
Ik weet niet of je gaat overclocken, maar dat maakt niet uit stock lopen de kaarten echt heel koel en ze worden pas lawaaierig op ongeveer 65% maar dat is als je geen muziek aan hebt of het geluid van je game :)
Ik heb een headset en hoor het geluid van 80% ( wat wel luid is...) er niet doorheen.
Het is maar net wat je wil ik zet de fanspeed altijd fixed op een bepaalde percentage omdat ik graag lage temperaturen zie.

Mijn GPU in een Haf 922 met 2x 200mm en 1x 120mm fans loopt in idle op 32 C (!) en @ 65% fanspeed in Crysis 2 alles max met een overclock op 50FPS en max temperatuur 57 C (!).

Je moet alleen nog even kijken of je echt een 570 wil maar ik kan je garanderen: Het is het waard! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 21:41:
Als een HD6970 zijn geld niet waard is, is de GTX570 dan eigenlijk ook niet, ongeveer dezelfde prestaties voor hetzelfde geld.
Indd dat vind ik ook al zo raar hier. Een gtx570 is een hd6970 zowat dus dan is de hd6970
helemaal uit prijs prestatie verhouding,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robbertjan94 schreef op zondag 18 september 2011 @ 09:08:
[...]

Ik heb laatst een systeem gekocht met een gtx 570 TF3 PE/OC.
Echt een fantastische GPU hij loopt stock @ 0,962V (!) en overclockt tot 830mhz op de core op dit voltage.
Ik weet niet of je gaat overclocken, maar dat maakt niet uit stock lopen de kaarten echt heel koel en ze worden pas lawaaierig op ongeveer 65% maar dat is als je geen muziek aan hebt of het geluid van je game :)
Ik heb een headset en hoor het geluid van 80% ( wat wel luid is...) er niet doorheen.
Het is maar net wat je wil ik zet de fanspeed altijd fixed op een bepaalde percentage omdat ik graag lage temperaturen zie.

Mijn GPU in een Haf 922 met 2x 200mm en 1x 120mm fans loopt in idle op 32 C (!) en @ 65% fanspeed in Crysis 2 alles max met een overclock op 50FPS en max temperatuur 57 C (!).

Je moet alleen nog even kijken of je echt een 570 wil maar ik kan je garanderen: Het is het waard! :9
Als je 2 6870's neemt voor hetzelfde geld en deze onderklokt naar 570 prestaties, dan worden ze ook niet warmer dan 50 graden met een fanspeed van <30%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik wil graag een gaming pc samenstellen maar ik twijfel nog een beetje over videokaart :0

Assemblage: Systeemassemblage
Behuizing: Cooler Master Elite 330
Voeding: Recom Power Engine 600W (zwart)
Moederbord: Asus P8H67-M EVO Rev.3.0
Processor: Intel Core i5-2500K
Geheugen: NoRRoD DDR3 1333MHz 4GB
Harde schijf / SSD: WD Caviar Blue 1TB 32MB (SATA III)
DVD / Blu-ray: Samsung SH-S222AB DVD-rewriter Black (SATA)
Besturingssysteem: Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit NL SP1 (OEM)

Scherm resolutie 1280x720
Ik wil het vooral gebruiken voor games zoals battlefield 3 :)
Kaart mag ongeveer 150 euro kosten :)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertjan94
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-04 21:37
mitsumark schreef op zondag 18 september 2011 @ 11:06:
[...]

Als je 2 6870's neemt voor hetzelfde geld en deze onderklokt naar 570 prestaties, dan worden ze ook niet warmer dan 50 graden met een fanspeed van <30%...
Maar het kost meer stroom en er zijn geen upgrade opties meer, het is maar net wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 16:57:
Hallo,

Ik wil graag een gaming pc samenstellen maar ik twijfel nog een beetje over videokaart :0

Assemblage: Systeemassemblage
Behuizing: Cooler Master Elite 330
Voeding: Recom Power Engine 600W (zwart)
Moederbord: Asus P8H67-M EVO Rev.3.0
Processor: Intel Core i5-2500K
Geheugen: NoRRoD DDR3 1333MHz 4GB
Harde schijf / SSD: WD Caviar Blue 1TB 32MB (SATA III)
DVD / Blu-ray: Samsung SH-S222AB DVD-rewriter Black (SATA)
Besturingssysteem: Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit NL SP1 (OEM)

Scherm resolutie 1280x720
Ik wil het vooral gebruiken voor games zoals battlefield 3 :)
Kaart mag ongeveer 150 euro kosten :)

Alvast bedankt.
Lage resolutie ;( maar je kunt voor een 6770 gaan is meer dan genoeg wil je voor het snelste in je budget gaan neem dan de 6870 en daartussen is een 6850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm..

Zou een gtx 550 TI even goed presteren als een 6850?

Dit zet mij echt aan het twijfelen :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:10:
Hmm..

De 550Ti is ongeveer als een 5770

Dus http://www.anandtech.com/bench/Product/291?vs=296

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robbertjan94 schreef op zondag 18 september 2011 @ 16:58:
[...]
Maar het kost meer stroom en er zijn geen upgrade opties meer, het is maar net wat je wil.
Verbruiken ze wel meer stroom met onderklok (en ondervolt)?

http://www.anandtech.com/bench/Product/306?vs=301
Stock verbruiken ze in idle evenveel.
Als je ze onderklokt verbruiken ze bij load ook niet meer, performance/watt is gewoonweg beter.

Als upgrade kun je ze weer overklokken.
Wil je verder upgraden (wat voorlopig niet nodig is omdat de 6870's 25% sneller zijn dan de 570) verkoop je je 6870's en haal je iets van de nieuwe serie.
Dan ben je waarschijnlijk nog steeds goedkoper uit én heb je over de gehele periode meer prestaties.

Of als je het andersom bekijkt: vanwege de betere prestaties kun je later upgraden, van het geld wat je daarmee bespaart kun je de energierekening betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:10:
Hmm..

Nee, scheelt echt nog wel aardig wat ook.

http://tpucdn.com/reviews...e/images/perfrel_1024.gif
http://tpucdn.com/reviews...e/images/perfrel_1280.gif

[ Voor 10% gewijzigd door mitsumark op 18-09-2011 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbertjan94 schreef op zondag 18 september 2011 @ 16:58:
[...]

Wil je nog up kunnen graden dan? Zo niet zou ik het zo houden zo jah ga dan voor de gtx570, dan is dat de betere keuze. Persoonlijk vind ik zelfs 2gtx570's in sli soms nog wat te kort komen. Maar ik stel ook
gewoon erg hoge eisen aan een game systeem. Upgrade altijd direct de eerste en de beste nieuwe high end kaarten, en dan doe ik er een jaartje mee terwel je er makkelijk 3 jaar mee vooruit kan gaan.

Omdat er nieuwe kaarten aan komen zou ik nog wel even wachten en sparen. Als je zeg maar een jaar eerder was dan had je nog voor een high end kaart kunnen gaan. Dus het beste wat jij kunt doen is wachten op amd en nvidia met hun nieuwe series en dan een keuze maken.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2011 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Iedereen,

Ik ben nieuw hier en heb gelijk al een redelijke noob vraag. Ik heb onlangs een nieuw systeem aangeschaft: AMD Phenom II X6 1090T Processor 3.20 Ghz, 8gb RAM. Hij draait op windows 7 (64 bit). De resolutie die ik nu draai is 1280 x 1020 maar zal ik hem in de nabije toekomst upgraden als dat nodig is. Het probleem is mijn videokaart is achterhaald. Ik heb een oude Geforce 8600gt. Ik doe redelijk wat werk in videobewerkingsprogramma's (after effects, première pro) en wil graag een sterkere videokaart. Ook speel ik zo nu en dan wat spelletjes en met Battlefield 3 en Dx11 in aantocht is een betere videokaart zeker niet verkeerd.

Mijn vraag aan de gemeenschap: Welke videokaart kan ik het beste halen binnen het prijsbereik van 100-150 euro (het liefst meer in de buurt van 100 :)

Alvast bedankt voor de reacties!

*dit bericht is eerder foutief in de verkeerde topic gepost, nogmaals mijn excuses*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet of je bij die programma's CUDA cores van nvidia kunt gebruiken, maar ik zou kijken naar een AMD 6870 of Nvidia gtx560 (zonder Ti).
Wil je wat minder uitgeven krijg je automatisch minder bang for buck, maar kun je kijken naar de 460, 550, 6770, 6790, 6850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou 2e hands kunnen kijken naar een GTX 460 OC. Wat voor voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,
ik doe nu alweer ruim 3 jaar met mijn 1024MB 8800GT van Gainward, en kon eigenlijk alles wat ik maar wilde spelen op 1920x1200 met de settings op het hoogst draaien.
de afgelopen tijd is daar langzamerhand verandering in gekomen, en ik merk ook dat ik nu wat meer grafische kracht nodig heb voor m'n 2e beeldscherm.
in principe ben ik nog best tevreden met deze kaart (gezien z'n leeftijd) maar aangezien hij toch de bottleneck van m'n systeem begint te worden (samen met de CPU) wil ik toch iets nieuws aanschaffen..(niet alleen graka, maar ook processor, en daarbij dus mobo en ram, maar dat is voor een ander topic)

mijn budget is ongeveer 200 euro (mag wat meer zijn +/- 40 euro, maar dan moet het wel duidelijk meerwaarde bieden)
de rest van mijn systeem is:

Moederbord: Gigabyte GA-X48-DQ6
Processor: Intel E8500
RAM: 4GB OCZ Reaper
Voeding: Coolermaster Realpower M520 (520 Watt)
Opslag: OCZ Vertex2 60GB systeemschijf, Seagate 1TB interne opslag, 2x2TB externe opslag
Videokaart: Gainward Bliss 8800GT 1024 GS
Beeld: iiyama 26" 1920*1200, Phillips 15" 1024*768 Touchscreen

in verband met 3d rendering, zou ik eigenlijk wel graag een kaart willen met 2GB geheugen.
ook vroeg ik mij af of ik m'n oude kaart er gewoon naast kan houden om alleen PhysX te draaien o.i.d.

Edit:
vergeten te vermelden, maar ik heb een zeer sterke voorkeur voor nVidia

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik wil graag een videokaart aanschaffen. Het liefst wil ik dat deze videokaart Battlefield 3 boven medium aankan (niet per se allerhoogst). Ik weet dat er nog alleen maar geschat kan worden aangezien er weinig testmateriaal en benchmarks beschikbaar zijn, maar ik heb liever een schatting dan niets :9.

Systeem
AMD Phenom II X6 1055T

OCZ ModXStream Pro 500W

ASUS M4A88T-V EVO/USB3:
Slots
PCI (32 Bit) 3
ondersteunt 33 MHz (5 Volt)
PCIe 2.0 x1 1
PCIe 2.0 x16 2

Kingston ValueRAM 4 GB DDR3-1333 Kit
______
Misschien ook belangrijk voor energieverbruik:

2x120mm behuizingfans
1x Samurai ZZ CPU-koeler
1x Dvd-Rewriter
1x Hdd 3.5inch sata

Ik dacht aan :

SAPPHIRE HD6950 2gb (Max. verbruik ca. 200 Watt ) € 237,90*

XFX HD6870 2gb (Max. verbruik ca. 151 Wat ) € 187,90*

Is de Sapphire niet te ''slurpend'' voor mijn 500watt-voeding?

Owh btw:
Resolutie 1920x1080
Gebruiken voor Battlefield 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou een 6870 aanraden als je echt een 2gb wilt moet je naar de 6950 kijken, geen idee of je voeding dat gaat trekken een 6950 + 8800GT en dan de rest

Zie net je edit, een 560Ti is ook een optie als je Nvidia wilt
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:41:

Owh btw:
Resolutie 1920x1080
Gebruiken voor Battlefield 3
Gewwoon voor de 6950 gaan hoor, voeding kan het wel aan

[ Voor 69% gewijzigd door yzx op 19-09-2011 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Yzx, bedankt voor je reactie! Is er geen risico dat me computer uitvalt bij volle belasting? En hoe zit het met de geluidsproductie van de SAPPHIRE HD6950. Verder: Denk je dat ik met dit systeem Bf3 bijna max kan spelen?

alvast 10maal bedankt _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:48:
@ Yzx, bedankt voor je reactie! Is er geen risico dat me computer uitvalt bij volle belasting? En hoe zit het met de geluidsproductie van de SAPPHIRE HD6950. Verder: Denk je dat ik met dit systeem Bf3 bijna max kan spelen?

alvast 10maal bedankt _/-\o_
alle kaarten kunnen een spel maxen :+ als dat speelbaar gaat zijn tja :P

nee hoor maar denk wel dat high moet lukken, desnoods OC je die kaart lekker en unlocken blijkt ook tegaan met die Saphhire Dirt 3, ze zijn ook stil.

En tel snel 200W GPU, 125W CPU = 500-325 = 175W voor de rest van je systeem

een XFX 450W kan een 6950 draaien met een 2500k op het nippertje dus ik denk dat het genoeg isdie 500W van OCZ als ik de review moet geloven is het een goede PSU

[ Voor 11% gewijzigd door yzx op 19-09-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
yzx schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:51:
[...]

alle kaarten kunnen een spel maxen :+ als dat speelbaar gaat zijn tja :P

nee hoor maar denk wel dat high moet lukken, desnoods OC je die kaart lekker en unlocken blijkt ook tegaan met die Saphhire Dirt 3, ze zijn ook stil.

En tel snel 200W GPU, 125W CPU = 500-325 = 175W voor de rest van je systeem

een XFX 450W kan een 6950 draaien met een 2500k op het nippertje dus ik denk dat het genoeg isdie 500W van OCZ als ik de review moet geloven is het een goede PSU
de OCZ kan 432w leveren over de 12v lijnen dus een 1055T + 6950 moet zeker kunnen, zolang je niet echt gaat overclocken in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank Red en yzx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasie
Ik ga mijn vraag nog een keer posten omdat ik graag wat meer meningen zou willen horen
Ik heb nu dit systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F1 DT HD642JJ, 640GB€ 76,90€ 76,90
1OCZ Obsidian DDR3 PC3-12800 Triple Channel€ 86,33€ 86,33
1Asus Rampage II Extreme€ 276,76€ 276,76
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 941,19

Een extra GTX 280 kopen. Pros: goedkoop (€100 inclusief waterblock) en redelijk snel (bijna even snel als 2x 6870). Cons: geen DirectX 11.
2 6870's kopen. Pros: Snel (het snelste wat ik nog een goede prijs/performance ratio heeft) en DirectX 11. Cons: duur (450 voor de kaarten met watblockjes).
Wachten en dan voor de HD7000 of GTX600 serie kaarten gaan. Pros: Snelst (is voor het zelfde geld waarschijnlijk sneller dan 2X 6870) en beste ondersteuning (?). Cons: Wachten (Ik wil eigenlijk nu wel al mijn kaarten) en waarschijnlijk duur.

Over de nuttigheid van DirectX 11. Ik bedoel of je het heel erg ziet in game, zeker bij aankomende titels zoals BF3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thomasie schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:19:
Ik ga mijn vraag nog een keer posten omdat ik graag wat meer meningen zou willen horen

[...]

Over de nuttigheid van DirectX 11. Ik bedoel of je het heel erg ziet in game, zeker bij aankomende titels zoals BF3.
Kijk wat ingame footage van BF3, kan je misschien wel overtuigen voor de nieuwe kaarten te gaan daar denk ik dan aan voor een 6870/6950/560Ti CFX/SLi opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasie
Ik heb kijk (te) vaak naar in game footage van BF3, maar zou graag het verschil van het uiterlijk willen weten tussen DX11 en DX10.
Ik weet dat niemand dit precies kan zeggen, maar hoe groot zou het ongeveer zijn? Even groot als bij BC2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thomasie schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:26:
Ik heb kijk (te) vaak naar in game footage van BF3, maar zou graag het verschil van het uiterlijk willen weten tussen DX11 en DX10.
Ik weet dat niemand dit precies kan zeggen, maar hoe groot zou het ongeveer zijn? Even groot als bij BC2?
Ik heb BC2 in DX9/10/11 gespeeld vond 11 wel het fijnste komt omdat het makkelijker was in de verte de snipers te zien ivm schaduw maar mijn FPS avg zakte ook wel weer wat, dat is te verstaan.

En duidelijke info over DX10 vs DX11 vind ik niet buiten een 7-8pagina lange anadtech linkje hoe DX11 werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
yzx schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:34:
[...]

Ik heb BC2 in DX9/10/11 gespeeld vond 11 wel het fijnste kom makkelijker in de verte de snipers zien ivm shaduw maar mijn FPS avg zakte ook wel weer wat, dat is te verstaan.

En duidelijke info over DX10 vs DX11 vind ik niet buiten een 7-8pagina lange anadtech linkje hoe DX11 werkt
In BC2 is er geen verschil tussen DX10 en 11 behalve dat de schaduwen iets minder kartelig zijn.
Ik heb begrepen dat BF3 wel DX11 features gaat gebruiken zoals tesselation.

[ Voor 7% gewijzigd door unfor op 19-09-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn systeem:
scythe mugen 3
Intel Core i5 2500k
XFX Black Edition 750W
G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL
Asus P8Z68-V
Sapphire Radeon HD 5850 1gb GDDR5
een 500gb harde schijf waarvan ik de specificaties niet weet
en binnen kort een crucial m4 ssd
Speel games meestal op 1920x1200

Ik wil een beter grafisch vermogen, en ik zat er over te denken om 1 of 2 nieuwe videokaart te kopen (budget ongv 300 euries) en dan mijn oude te verpatsen voor een honderdtje, maar ik kan ook nog een 5850 kopen 2de hans voor 100 euro en dan ben ik goed koper uit. ik vraag me af wat mijn best bang for my buck hier is, een totaal nieuwe grafischekaart of nog een 5850, of is het het best om te sparen voor 2x 6950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties ik zal eens gaan kijken. @Reinman ik heb een Recom voeding 600 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ The_Mask thnx voor je snelle reply, iemand die het hiermee eens is? want ik ken ook iemand die zegt dat ik juist dat niet moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar dan ben je wel voor 100 euro klaar... en heb je dus beste bang for buck.

Je kunt overstappen naar 2x 6870, dat zal ~10-15% beter zijn, maar kost je 200 euro (5850 verkopen).
http://www.anandtech.com/bench/Product/303?vs=301

2x 6950 is ~20-30% sneller, maar dan ben je wel 300-350 euro kwijt.
http://www.anandtech.com/bench/Product/303?vs=299

6870 vs 6950.
http://www.anandtech.com/bench/Product/301?vs=299

Zeker als je het bij 1920x1080 houdt zou ik niet hoger gaan dan 2x 6870.

[ Voor 11% gewijzigd door mitsumark op 19-09-2011 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thomasie schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:19:

[...]

Wat is jou'n budget voor nieuwe gfx kaarten? AMD 7000 series lijkt ook pas in 2012 te komen,
zou je daar op willen wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Laatst online: 20-05 21:10
@levki, je kan ook wachten voor de 7xxx serie, zijn nog iets beter. (daarvoor sparen)

[ Voor 11% gewijzigd door megadoom op 20-09-2011 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 10:12:
[...]

Wat is jou'n budget voor nieuwe gfx kaarten? AMD 7000 series lijkt ook pas in 2012 te komen,
zou je daar op willen wachten?
Lijken?, bron svp.
Pagina: 1 ... 86 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:

* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic