Acties:
  • 0 Henk 'm!
mitsumark schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 01:18:
Je noemt allemaal spellen die nog uit moeten komen, het is dus lastig te zeggen welke kaart het beste zal zijn.
Ik zou het deels laten afhangen van de koeler en de overklok (fabrieksaf) en evt accessoires (verloopjes?).

Ik zou zeggen pak de MSI 6870 Hawk, de enige 560 die kwa prestaties(incl overklok) en koeler in de buurt komt is de MSI N560GTX Twin Frozr II/OC, deze is echter weer 15 euro duurder.
Als je niet zoveel geeft om de koeler kun je ook de nog veel goedkopere Asus EAH6870/2DI2S/1GD5 nemen.
Van de BF3 weten we dat die met AMD kaarten beter gaan lopen.
Ik zou voor de 6870, als je power te weinig hebt er 1tje bijsteken tegen die tijd kosten ze misschien 100euro nieuw

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat hoor ik iedereen zeggen, vast omdat ze samenwerken met AMD, maar dat betekent nog niet dat AMD kaarten ook daadwerkelijk beter gaan lopen dan Nvidia kaarten (het is dus nog geen feit/weetje).

Crossfire gaat met zijn moederbord en voeding niet.
Alsnog blijft de 6870 de betere keus imo.
In MW2 en F1 2010 presteert de 6870 ook beter.

http://www.tomshardware.c...ectcu-ii-top,2944-11.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee bedankt :),
Dus de MSI 6870 Hawk nemen of zit er een groot verschil in de verschillende 6870's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Heb toch maar voor de HD6950 gekozen, vanwege de prestaties en het feit dat deze kaart naast (heel mooi) HDMI en Display Port (ik weet niet waar ik die voor zou moeten gebruiken) ook over 2 DVI-poorten beschikt wat in mijn ogen toch een net iets betere 1080i/p kwaliteit op mijn toekomstige 24" beeldschermen moet opleveren aangezien ik dus met twee beeldschermen naast elkaar wil gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Kort vraagje:

Ik ben er al wel uit welke 3D kaarten het moeten gaan worden namelijk de XFX HD 6870 dual fan 2x want ik wil in crossfire draaien en voorbereid zijn op de "toekomst"

Nu is er ook een XFX HD 6870 dual fan black edition te krijgen voor +- 25 euro in totaal meer (praat hier over 2 kaarten)

Ik weet dat de black edition een OC kaart is met 940mhz tegen over 900mhz de gewonen en 4,2 vs 4,6 aan geheugen snelheid.

Ik neem aan dat ik deze OC ook kan realiseren als ik de 2 normale xfx dual fan 6870 kaarten koop? Of zeg je voor die 20e hoef je er zelf niet aan de tweaken en heb je al een OC kaart (waar overigens altijd nog wel meer uit te halen is qua OC)

Thx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Theregiment schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:32:
Kort vraagje:

Ik ben er al wel uit welke 3D kaarten het moeten gaan worden namelijk de XFX HD 6870 dual fan 2x want ik wil in crossfire draaien en voorbereid zijn op de "toekomst"

Nu is er ook een XFX HD 6870 dual fan black edition te krijgen voor +- 25 euro in totaal meer (praat hier over 2 kaarten)

Ik weet dat de black edition een OC kaart is met 940mhz tegen over 900mhz de gewonen en 4,2 vs 4,6 aan geheugen snelheid.

Ik neem aan dat ik deze OC ook kan realiseren als ik de 2 normale xfx dual fan 6870 kaarten koop? Of zeg je voor die 20e hoef je er zelf niet aan de tweaken en heb je al een OC kaart (waar overigens altijd nog wel meer uit te halen is qua OC)

Thx alvast!
Ik heb mijn refference 6870 op 951/1151 lopen op stock volt, hoger dan dat niet meer zo al te stabiel door de temp. Dus het is zeker te realiseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
die 940/4600MHz lukt sowieso met elke 6870 wel, kwa koeling hoef jij je ook geen zorgen te maken.
de kans dat je met OC modellen iets betere kwaliteit hebt en uiteindelijk hogere clocks kunt verkrijgen is wel aanwezig, maar niet gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn verschillende soorten HD6870 ik wou graag weten welke het beste is :
#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D HD6870€ 146,38€ 146,38
1MSI R6870 HAWK€ 164,95€ 164,95
1Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e€ 151,85€ 151,85
1XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZNFC)€ 152,03€ 152,03
1XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort Black Edition Dual Fan (HD-687A-ZDBC)€ 162,90€ 162,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 778,11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
@henkelf, makkelijk: De MSI kaart.
Andere kaarten zijn ook prima, maar ik zou het reference design (nr4) links laten liggen ivm lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:56
I7 860
6GB
Geforce GT230
460 watt voeding
De voeding ga ik vervangen voor een:
http://tweakers.net/price...-modxstream-pro-700w.htmlI7 860
http://tweakers.net/price...ling-fan).html#tab:prices

Ik speel games met een resolutie van 1920 * 1080

Ik wil de videokaart gebruiken voor games als Call of Duty, Starcraft 2, WoW, Diablo 3 beta ;)

Mijn budget voor een nieuwe videokaart is tussen de 200 en 250 euro. Mijn oog viel op de http://tweakers.net/price...hd6950-dirt3-edition.html

Deze kaart moet geplaatst worden in een HP case (pavillion elite). Na wat meten ben ik tot de conclusie gekomen dat de kaart net gaat passen. Ik heb ongeveer 2-3 cm speling. Nu vroeg ik me af of dit erg is ivm hitte? Anders zal ik een kortere videokaart moeten aanschaffen, maar mijn voorkeur gaat uit naar dit model, ik heb er veel goede dingen over gelezen. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
mitsumark schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:02:
die 940/4600MHz lukt sowieso met elke 6870 wel, kwa koeling hoef jij je ook geen zorgen te maken.
de kans dat je met OC modellen iets betere kwaliteit hebt en uiteindelijk hogere clocks kunt verkrijgen is wel aanwezig, maar niet gegarandeerd.
Van de XFX 6870 dual fan editie is de cooling/fans zelfs het zelfde als de black edition (althans zo ziet hij er op het oog uit) Eigenlijk allemaal marketing praatjes dus :) gewoon die 25e in je broekzak steken en lekker zelf overclocken als ik het goed begrijp? :)

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net een asus hd6950 2gb aangekocht en geprobeerd te installeren maar helaas...

ik snap niet goed hoe ik die moet aansluiten op mijn corsair cx voeding.
voorlopig heb ik het zo aangesloten maar volgens mij is dit niet goed.
moet links geen 8pin zitten?
-> http://www.uploader.be/072011/13_1310583652.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Theregiment schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:29:
[...]

Van de XFX 6870 dual fan editie is de cooling/fans zelfs het zelfde als de black edition (althans zo ziet hij er op het oog uit) Eigenlijk allemaal marketing praatjes dus :) gewoon die 25e in je broekzak steken en lekker zelf overclocken als ik het goed begrijp? :)

Thx!
Nu als je ze de normale dual fan op Black edition laat lopen en hij gaat dood, is het jouw fout, bij de black edition niet. maar XFX doet niet zo moeilijk over de OC burnout gedoe lees ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 2 keer molex naar 6 pins PCI-e moet ook kunnen. (eventueel de twee over gebleven aansluitingen te verbinden)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dit dan voldoende
http://www.uploader.be/072011/13_1310574853.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2011 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
yzx schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:12:
[...]

Nu als je ze de normale dual fan op Black edition laat lopen en hij gaat dood, is het jouw fout, bij de black edition niet. maar XFX doet niet zo moeilijk over de OC burnout gedoe lees ik
Ben toch maar voor de Black edition gegaan! Heb er 2 besteld bij 4launch. Met de gewonen versie was ik 25e minder kwijt geweest voor die 2 kaarten! Dus dat is niks :P

Bedankt in iedergeval voor de tekst en uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je dan de 6 pins van de voeding in de 8 pins van de videokaart doet werkt het misschien, als de videokaart dan gaat piepen of er een rood lichtje op gaat branden en de PC niet start moet je de twee overgebleven aansluitingen met elkaar verbinden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo dan? http://www.uploader.be/072011/13_1310583652.jpg

en wat bedoel je met 'twee overgebleven aansluitingen met elkaar verbinden'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou ze beide omwisselen omdat de draad uit de voeding een extra 12V (gele) draad heeft, zou niet echt een probleem moeten zijn maar zo verdeel je de stroom beter.

Wat betreft de twee overgebleven aansluitingen. Je hebt nu een 6 pins connector in een 8 pins aansluiting gedaan. Soms komt het voor dat de voeding echter beslist wil dat je een 8 pins connector gebruikt. Je kan echt de videokaart laten 'denken' dat er een 8 pins connectors zit aangesloten door de twee overgebleven pinnetjes op de videokaart met elkaar te verbinden, door bijvoorbeeld een paperclip.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 01:18:
Zou ze beide omwisselen omdat de draad uit de voeding een extra 12V (gele) draad heeft, zou niet echt een probleem moeten zijn maar zo verdeel je de stroom beter.

Wat betreft de twee overgebleven aansluitingen. Je hebt nu een 6 pins connector in een 8 pins aansluiting gedaan. Soms komt het voor dat de voeding echter beslist wil dat je een 8 pins connector gebruikt. Je kan echt de videokaart laten 'denken' dat er een 8 pins connectors zit aangesloten door de twee overgebleven pinnetjes op de videokaart met elkaar te verbinden, door bijvoorbeeld een paperclip.
Dat trukje kan toch niet gezoen zijn voor je GPU of voeding 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt Mask, dat is duidelijk :)
ga het voorlopig zo proberen, maar mss is het beter om een molex8pin aan te kopen?
neem ik dan een 1x of een 2xmolex8pin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat trukje kan toch niet gezoen zijn voor je GPU of voeding
Geen idee ik zoen mijn voeding of videokaart niet. Maar de twee overgebleven aansluitingen op de videokaart is maar een sens en ground, verbind je ze met elkaar dan 'denkt' de videokaart dat er een 8 pins is aangesloten.
ga het voorlopig zo proberen, maar mss is het beter om een molex8pin aan te kopen?
neem ik dan een 1x of een 2xmolex8pin?
Als twee keer molex naar 6 pins ook werkt, is er geen reden om een 2 keer molex naar 8 pins te halen. Sowieso moet je erop letten dat je niet twee keer molex naar 8 pins CPU koopt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 14:44
Systeem:
OCZ ModXStream Pro 600W
AMD Phenom II X4 940 @ 3.2 GHz
4 GB DDR2 800MHz geheugen
en een WD Caviar Green van 500GB
Resolutie:
1920x1080

Waarvoor:
Battlefield 3 op medium-high maar niet very high instellingen, en Crysis 1 en Crysis 2 op vrijwel de hoogste instellingen(bij C2 moet het op DX11 te draaien zijn, maar niet volledig op z'n hoogst), met vooral graag veel AA(4x of meer), evt ook MLAA dat je er bij kan instellen, oftewel ik wil graag 'jagfree' gamen. Ook The Witcher II wil ik graag hiermee op hoge instellingen met AA gaan spelen. Daarnaast ook spelletjes als Portal 2 en AC; B op hoge instellingen met AA. Framerate is niet heel belangrijk, maar het moet wel altijd boven de 30 fps blijven of in ieder geval constant kunnen blijven zonder al te veel dips. Daarnaast moet de videoakaart niet te veel lawaai maken, dus eentje met een aparte cooler is geen overbodige luxe. Ik wil ook allerlei (texture)mods etc gaan draaien, zoals de ICenhancer mod voor GTA IV en ook allerlei texturemods die er nu voor uitkomen. Er komt zelfs een SA mod voor uit, dus dat is ook wel iets om aan te denken.

Budget:
Zo rond de 200 euro. Ik wil hier best iets over gaan, aangezien ik weet dat ik nogal wat eisen stel. Maar ja, ik ben ook niet echt in de positie om bakken met geld uit te geven, dus als ik mijn eisen ietwat in moet dammen dan heb ik daar vrede mee. Wat zou een geschikte videokaart voor mij zijn? Ik zat te denken aan een Sapphire HD6950 Dirt3 Edition 2GB vanwege het grote geheugen, maar het lijkt mij een klein beetje te laat daarvoor aangezien deze reeks kaarten alweer dik 7 maanden uit is en de nieuwe generatie ergens in Q4 komt.. Is het dus wijs om in dit geval te wachten?

[ Voor 19% gewijzigd door Tharoy op 14-07-2011 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat dit het juiste topic is voor mijn vraag.

Helaas is mijn EVGA nforce 9800gx2 overleden.
Nu zoek ik een alternatief.

Doel:
Aansturing 2 beeldschermen
Main: 1650x1050 (22"inch)
Second 1400:900 (19" inch)
Games: World of warchraft en FS2004 op de 22 inch scherm en film op de 2de scherm.

PC gegevens:
Processor: Intel 6600 Core2Duo 2,4Ghz
Mainboard: Asus Rampage Formulie (X58 Chipset) 755 socket
Memorey: 6Gb
Voeding: Enermax 580watt incl 6+8 pins.
O.S. Windows 7 64 Bit
HD1: SSD
HD2 en 3 in Raid0

Mijn vraag is welke Kleurenkaart raden jullie aan om bovenstaande te verwezenlijken?

Ben erg beniuewd waarom die kaart, zodat ik er van kan leren.
Budget is max 150. Ik heb geen intenties om andere spellen te spelen.

Alvast bedankt voor de reacties.

Mvg,

Andres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Met zo'n oude dualcore heeft het weinig zin om een high-end videokaart te nemen.
5770/6770 raad ik aan
Overigens kloppen je specs niet, x58 bestaat niet voor core2, en socket 755 bestaat ook niet ;)

[ Voor 32% gewijzigd door unfor op 14-07-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
unfor schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:29:
Met zo'n oude dualcore heeft het weinig zin om een high-end videokaart te nemen.
5770/6770 raad ik aan
Overigens kloppen je specs niet, x58 bestaat niet voor core2, en socket 755 bestaat ook niet ;)
Tis een X48 is in een van zijn andere topics al onderzocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!
unfor schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:29:
5770/6770 raad ik aan
Games vragen ook niet veel van de videokaart, dus ja een HD6770 moet prima zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt foutje van mij, x48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen HD6770 en GeForce GTX 550 op 981MHz met 1GB GDDR5
qua prijs makat het niet veel uit je hebt ook zo veel mogelijkheden als je zoekt op HD6770.
Welke merk is aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een HD6770 heeft een betere prijs/prestatie, tegenover de GTX 550 Ti staat de HD6970 welke dezelfde prijs heeft als een GTX 550 Ti maar wel iets sneller is.

pricewatch: Sapphire Radeon HD 6770 1GB GDDR5 is een leuke HD6770.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaq15
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-02-2017
Beste Tweakers,

Ik heb op dit moment een HD 6850 nu wou ik upgraden omdat voor BF3 niet genoeg gaat zijn. Ik dacht eraan een Sapphire HD 6950 te kopen maar nu zie ik dat veel mensen ook de 560 Ti kiezen als alternatief. Zal ik voor de HD 6950 Dirt 3 Editon gaan of de 560 Ti Twin Frozr edition. Ook vroeg ik me af of mijn Athlon X4 640 een CPU bottleneck zal zijn? Ik heb trouwens een Be Quiet Pure Power 530Watt dus ik wil ook een zuinige. Misschien zal ik wanneer bulldozer er is mijn CPU upgraden naar een six core en ik wil het liefst met dezelfde PSU het redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shaq15 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:39:
Beste Tweakers,

Ik heb op dit moment een HD 6850 nu wou ik upgraden omdat voor BF3 niet genoeg gaat zijn. Ik dacht eraan een Sapphire HD 6950 te kopen maar nu zie ik dat veel mensen ook de 560 Ti kiezen als alternatief. Zal ik voor de HD 6950 Dirt 3 Editon gaan of de 560 Ti Twin Frozr edition. Ook vroeg ik me af of mijn Athlon X4 640 een CPU bottleneck zal zijn? Ik heb trouwens een Be Quiet Pure Power 530Watt dus ik wil ook een zuinige. Misschien zal ik wanneer bulldozer er is mijn CPU upgraden naar een six core en ik wil het liefst met dezelfde PSU het redden.
Waarom niet een 2de 6850 erbij?

AMD kaartjes zouden het beter moeten doen op BF3 dan Nvidia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 22:18
Shaq15 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:39:
Beste Tweakers,

BF3 zal het beter gaan doen op AMD videokaarten (Bevestigt door de ontwikkelaar), en een HD6850 is gewoon een goede kaart.

Je kan beter even wachten tot BF3 echt uit is.. Zolang er nog geen demo of review van is geweest kan je niks zeggen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D4NG3R schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:03:
[...]

BF3 zal het beter gaan doen op AMD videokaarten (Bevestigt door de ontwikkelaar), en een HD6850 is gewoon een goede kaart.

Je kan beter even wachten tot BF3 echt uit is.. Zolang er nog geen demo of review van is geweest kan je niks zeggen.
Ja maar hij heeft al 1, dus een andere 6850 erbij zou goedkoper & sneller zijn in dit geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaq15
yzx schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:04:
[...]

Ja maar hij heeft al 1, dus een andere 6850 erbij zou goedkoper & sneller zijn in dit geval
Mijn moederbord heeft maar 1 slot voor een videokaart. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shaq15 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:08:
[...]

Mijn moederbord heeft maar 1 slot voor een videokaart. ;)
Dat had je niet vermeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaq15
yzx schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:13:
[...]

Dat had je niet vermeld :+
Sowieso heb ik liever een single videokaart. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shaq15 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:14:
[...]

Sowieso heb ik liever een single videokaart. :>
Dan zou ik voor de 6950 maar ik zou wachten, misschien op een wonderlijke wijzen worden de 7xxx series met BF3 gelanceerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 22:18
Behalve dat zijn Mobo maar 1 PCI-E x16 aansluiting heeft, zal zijn voeding geen 2e HD6850 gaan trekken.

Ik zou IDD eventjes wachten, mogelijk dat de HD7k serie alweer uitkomt tegen die tijd.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaq15
Zou mijn CPU dan niet nog meer een bottleneck vormen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shaq15 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:20:
Zou mijn CPU dan niet nog meer een bottleneck vormen?
Dat weer wel ja :P

@danger : 6850x2 zou moeten lukken op een 500w voeding

[ Voor 13% gewijzigd door yzx op 14-07-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaq15
Jammer nou moet ik mijn mobo+CPU+videokaart upgraden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shaq15 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:21:
[...]

Jammer nou moet ik mijn mobo+CPU+videokaart upgraden. :/
Was je toch al van plan niet?
En als er bottleneck is zal ie niet zo groot zijn, je kunt je CPU nog altijd OC'en dat helpt ook wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaq15
yzx schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:23:
[...]

Was je toch al van plan niet?
En als er bottleneck is zal ie niet zo groot zijn, je kunt je CPU nog altijd OC'en dat helpt ook wat
Wat als ik nu een 560 Ti haal en mijn Athlon OC naar 3,8 Ghz zou de bottleneck er dan uit zijn. Is de 955 trouwens echt een betere processor omdat ie L3 cache hebt of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shaq15 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:51:
[...]

Wat als ik nu een 560 Ti haal en mijn Athlon OC naar 3,8 Ghz zou de bottleneck er dan uit zijn. Is de 955 trouwens echt een betere processor omdat ie L3 cache hebt of niet?
Bij die kaart is der nog geen bottleneck was meer bedoelt als je er bv een 7870 instak ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaq15
yzx schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 22:44:
[...]

Bij die kaart is der nog geen bottleneck was meer bedoelt als je er bv een 7870 instak ofzo
Is mijn Be Quiet genoeg voor een 560 Ti?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 21:57
Wat voor systeem heb je nu?
Ik ga mijn systeem upgraden via een soort PC-prive constructie, waardoor ik gebonden ben aan 1 leverancier.
Op basis van de laatste BBG heb ik het volgende gekozen:
ASRock AMD AM3 ATX 870 EXTREME 3
Phenom II X4 955 BOX 3.2GHz BlackEd
CPU Cooler Hyper 212 Plus
Kingston-1333D3N9K2/4G DDR3 VR 4GB 1333
PSU Silent Pro Active 500W Modular
DVD RW AD-7263 24x12xRAM SATA Black

Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
1920x1200, mogelijk dual screen.

Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
Office/Internet, Photoshop/Lightroom, zeer af en toe een spelletje.

Wat mag je nieuwe kaart kosten?
Maximaal 100 euro.
Ik ben ook gebonden aan een leverancier en wat deze op voorraad heeft, dus ik heb de keuze uit:

PCIe ATI EAH5570/DI/1GD3(LP)
MSI PCIe NVD N430GT-MD2GD3
C3D PCIe ATI HD5670 1GB DDR3
C3D PCIe ATI HD5570 1GB Silent
PCIe NVD ENGT430 DC SL/DI/1GD3
MSI PCIe NVD N440GT-MD512D5
MSI PCIe NVD N440GT-MD1GD3/LP
PCIe ATI EAH5670/DI/1GD5
PCIe NVD ENGT440/DI/1GD5
MSI PCIe ATI R6670-MD1GD5
MSI PCIe NVD N450GTS-MD1GD3
C3D PCIe NVD GTS450 2GB DDR3
C3D PCIe ATI HD5770 1GB DDR5
MSI PCIe NVD N450GTS-MD1GD5
PCIe NVD ENGTS450 DC SL/DI/1GD3
PCIe NVD ENGTS450DIRECTCU/DI/1GD5
PCIe NVD ENGTS450 DC OC/DI/1GD5
C3D PCIe NVD GTX550 Ti 1GB

Gesorteerd van lage prijs naar hoge prijs...

De prestaties hoeven dus niet bijzonder te zijn. Overclock is geen issue.
Ik kom er alleen zelf niet meer lekker uit. Radeon of GeForce, DDR3 of DDR5.
Ik probeer gewoon een beetje 'value for money' of 'bang for the buck' the krijgen.
Dus graag een advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shaq15 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 08:02:
[...]

Is mijn Be Quiet genoeg voor een 560 Ti?
Ja hoor is ruim genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassissss
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-08 13:59
Dirtbiter schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:10:
Wat voor systeem heb je nu?
Ik ga mijn systeem upgraden via een soort PC-prive constructie, waardoor ik gebonden ben aan 1 leverancier.
Op basis van de laatste BBG heb ik het volgende gekozen:
ASRock AMD AM3 ATX 870 EXTREME 3
Phenom II X4 955 BOX 3.2GHz BlackEd
CPU Cooler Hyper 212 Plus
Kingston-1333D3N9K2/4G DDR3 VR 4GB 1333
PSU Silent Pro Active 500W Modular
DVD RW AD-7263 24x12xRAM SATA Black

1920x1200, mogelijk dual screen.

Office/Internet, Photoshop/Lightroom, zeer af en toe een spelletje.

Maximaal 100 euro.
Ik ben ook gebonden aan een leverancier en wat deze op voorraad heeft, dus ik heb de keuze uit:

PCIe ATI EAH5570/DI/1GD3(LP)
MSI PCIe NVD N430GT-MD2GD3
C3D PCIe ATI HD5670 1GB DDR3
C3D PCIe ATI HD5570 1GB Silent
PCIe NVD ENGT430 DC SL/DI/1GD3
MSI PCIe NVD N440GT-MD512D5
MSI PCIe NVD N440GT-MD1GD3/LP
PCIe ATI EAH5670/DI/1GD5
PCIe NVD ENGT440/DI/1GD5
MSI PCIe ATI R6670-MD1GD5
MSI PCIe NVD N450GTS-MD1GD3
C3D PCIe NVD GTS450 2GB DDR3
C3D PCIe ATI HD5770 1GB DDR5
MSI PCIe NVD N450GTS-MD1GD5
PCIe NVD ENGTS450 DC SL/DI/1GD3
PCIe NVD ENGTS450DIRECTCU/DI/1GD5
PCIe NVD ENGTS450 DC OC/DI/1GD5
C3D PCIe NVD GTX550 Ti 1GB

Gesorteerd van lage prijs naar hoge prijs...

De prestaties hoeven dus niet bijzonder te zijn. Overclock is geen issue.
Ik kom er alleen zelf niet meer lekker uit. Radeon of GeForce, DDR3 of DDR5.
Ik probeer gewoon een beetje 'value for money' of 'bang for the buck' the krijgen.
Dus graag een advies!
Check ff wat benchmarks, dan kom je er vast wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassissss
Even checken hier, welke te kiezen:
MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC
MSI N560GTX-Ti Hawk

Hawk heeft iets betere koeler, 950MHz tegenover 880 van de TF II.
Als ik de reviews lees zie ik alleen dat de Hawk heter wordt en meer geluid maakt.
Heeft dit alleen te maken met de hogere overclock?
Ik verwacht dat de meeste games die ik ga spelen deze OC niet eens nodig hebben.
Als ze dat wel nodig hebben ga ik met de TF II dan niet gewoon dezelfde OC halen als met de Hawk?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:06
De N560GTX Twin Frozr II OC kan 950Mhz ook halen, zelfs iets boven de 1Ghz als je je thuis voelt in het overklok gebeuren (Afterburner)
Of je het perse nodig hebt is een 2de.
Heb zelf de twin frozr II OC versie sinds een week of 2 en uitermate tevreden!

[ Voor 16% gewijzigd door BigF25 op 15-07-2011 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Cheshire schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 22:06:
Beide goede kaarten en beide goede keuzes.

Zelf 5 min geleden de MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC besteld. Deze is met kortingcode DYNANIEUW nu 189,99 by Dynabyte met gratis verzenden :)
Ter herinnering, werkt nog steeds.
Hm, wel uitverkocht momenteel.

[ Voor 4% gewijzigd door Gianni Rombios op 15-07-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassissss
Helaas, werkt niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassissss
Cassissss schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:23:
Even checken hier, welke te kiezen:
MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC
MSI N560GTX-Ti Hawk

Hawk heeft iets betere koeler, 950MHz tegenover 880 van de TF II.
Als ik de reviews lees zie ik alleen dat de Hawk heter wordt en meer geluid maakt.
Heeft dit alleen te maken met de hogere overclock?
Ik verwacht dat de meeste games die ik ga spelen deze OC niet eens nodig hebben.
Als ze dat wel nodig hebben ga ik met de TF II dan niet gewoon dezelfde OC halen als met de Hawk?

Dank!
Graag reactie! Welke moet het worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:55

vhal

ಠ_ಠ

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 03:04:
Okee bedankt :),
Dus de MSI 6870 Hawk nemen of zit er een groot verschil in de verschillende 6870's
Heb de 6870 Hawk in mijn systeem in een Crossfire opstelling en wat betreft performance en geluidsniveau zijn er maar weinig alternatieven. Momenteel is de warmste kaart onder load een kleine 70 graden, fan speed staat bij mij fixed op 40% wat je bijna niet hoort in een normale omgeving. Een goede kastflow is dan wel aan te raden. In mijn CM690II heb ik dan wel de onderste drivebays gedemonteerd.

Idle onder Win7 komt ie niet hoger dan een graad of 40. (de warmste kaart)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cassissss schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:50:
[...]

Graag reactie! Welke moet het worden?
Het zijn dezelfde koelers, de OC is gewoon groter bij de 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Ik zit te denken om mijn HD5770 te vervangen voor iets snellers, deels met het oog op BF3 later dit jaar.
Dit is de huidige inhoud van mijn systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Raptor WD740ADFD, 73GB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Real Power M520€ 83,89€ 83,89
1Kingston HyperX Blu KHX1600C9D3B1K2/4GX€ 29,74€ 29,74
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 89,25€ 89,25
1Asus M4A89GTD PRO/USB3€ 113,50€ 113,50
1Asus EAH5770 CUcore/G/2DI/1GD5€ 99,90€ 99,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 416,28

1920*1080

Voornamelijk games. BF3, zoals hierboven al genoemd.

Rond de € 200 + wat ik nog voor mijn HD5770 kan krijgen.

Stel ik schaf een HD6950 aan, kan de rest van mijn systeem dit bijbenen?

[ Voor 5% gewijzigd door agoNITE op 15-07-2011 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Cassissss, probeer je posts even te editen ipv steeds nieuwe berichten onder elkaar te plakken. Dat leest ietsje prettiger ;)

De HAWK moet juist beter zijn. Verschillen tussen de HAWK en de TF2 OC:
- hawk heeft 950MHz overklok ipv 880MHz
- hawk heeft TwinFrozrIII koeling ipv TwinfrozrII koeling
- hawk-koeling heeft dikkere heatpipes en een actieve mem & vrm koeling. De TF2 heeft geen mem & vrm koeling
- hawk heeft 8+1 PWM powerphase design. De twinfrozrII heeft 6+1 PWM
- de hawk heeft een versteviging aangebracht die doorzakken van de kaart moet voorkomen
- de hawk heeft voltage points om voltages te kunnen meten met multimeter.

De HAWK moet de koelste GTX560Ti zijn die er is, maar hij schijnt iets meer geluid te maken dan de TF2.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaq15
yzx schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:12:
[...]

Ja hoor is ruim genoeg
Dank je wel. Het wordt denk ik eerst een 560 Ti Frozr en dan met kerst een bulldozer + mobo + zwaardere voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassissss
Sorry Deathchant, zal er op letten.
Dank voor de reactie ook, ik ga dr nog eens even over twijfelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:56
Gianni Rombios schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:50:
[...]

Ter herinnering, werkt nog steeds.
Hm, wel uitverkocht momenteel.
Dan heb ik gisteren één van de laatste MSI N560GTX kaarten besteld, denk ik :P Bij mij werkte die code ook nog, dus 189.99 ipv 199.99. Ik wilde eerst de Sapphire HD 6950 bestellen, maar deze zou net niet in mijn systeem passen. Echter was deze kaart wat goedkoper en ik heb er veel goede dingen over gelezen.

De videokaart is inmiddels al binnen, gisteren om 16.00 uur besteld, prima geregeld dus. Goed werk Dynabyte!!! Ik ga de kaart morgen of overmorgen in mijn systeem plaatsen, aangezien ik ook een nieuwe voeding erin moet zetten, nu geen tijd voor :P Ervaringen zal ik wel delen in het daarvoor bestemde Nvidia topic 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blehz
  • Laatst online: 26-08 21:53
weet iemand hoe het zit met de levertijden van pricewatch: MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC?
Zijn die ondertussen weer binnen een redelijke termijn te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
blehz schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:41:
weet iemand hoe het zit met de levertijden van pricewatch: MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC?
Zijn die ondertussen weer binnen een redelijke termijn te krijgen?
Volgens pricewatch heeft alternate ze nog op voorraad dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orDian
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 16:26
Ik zit een beetje te twijfelen met het kiezen van mij videokaart voor mijn nieuwe game PC, namelijk tussen de MSI R6970 Lightning en een MSI GTX570 Twin Frozr III Power Edition/OC, of andere suggesties van jou.
Uiteindelijk(2 jaar) wil ik de zelfde videokaart kopen voor in SLI/Crossfire te zetten. Verder is dan ook te vraag of de kaart met een 850w voeding kan draaien in SLI/Crossfire.

Wat voor systeem koop je?
Intel Core i7 2600K / 3.4 GHz
ASUS P8P67 Pro B3 Revision
Corsair Vengeance Low Profile
Corsair Professional Series HX850W
3 HDD's

1920x1080, wanneer in SLI/Crossfire 2560x1600

Dirt 3, OrangeBox games, 1080p videos kijken, sony vegas 9

Ongeveer 330 euro.

Eisen
2xDVI, eventueel HDMI/Mini DisplayPort

Alvast bedankt =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ordian ik zou nu voor een CFX 6870 opstelling gaan past in je budget en over 2jaar zijn die om weg te doen kun je waarschijnlijk al een 8970 kopen ofzo. De nieuwe 7series zouden dit jaar ook moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blehz
  • Laatst online: 26-08 21:53
orDian schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 21:54:
Ik zit een beetje te twijfelen met het kiezen van mij videokaart voor mijn nieuwe game PC, namelijk tussen de MSI R6970 Lightning en een MSI GTX570 Twin Frozr III Power Edition/OC, of andere suggesties van jou.
Uiteindelijk(2 jaar) wil ik de zelfde videokaart kopen voor in SLI/Crossfire te zetten. Verder is dan ook te vraag of de kaart met een 850w voeding kan draaien in SLI/Crossfire.

Wat voor systeem koop je?
Intel Core i7 2600K / 3.4 GHz
ASUS P8P67 Pro B3 Revision
Corsair Vengeance Low Profile
Corsair Professional Series HX850W
3 HDD's

1920x1080, wanneer in SLI/Crossfire 2560x1600

Dirt 3, OrangeBox games, 1080p videos kijken, sony vegas 9

Ongeveer 330 euro.

Eisen
2xDVI, eventueel HDMI/Mini DisplayPort

Alvast bedankt =D
Ik had de lightning eerst ook op het oog maar is de prijs niet waard.
Waarom geen pricewatch: MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC ?
Een 570 zou ik iig niet nemen, is niet altijd even goed in benchmarks en heeft minder geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Hij gaat in 2560 gamen in SLI, dus dan lijkt het extra geheugen wel een welkome extra, dus lijkt me de HD6950 een betere keuze.
Ik begrijp zelf nooit zo goed waarom mensen "over 2 jaar" een 2jaar-oude kaart kopen. Tegen die tijd heb je een veel betere budgetvideokaart ala GTX560Ti-segment, en dan kun je beter die in SLI zetten op DAT moment. Beetje jammer geld als je het mij vraagt, maar goed. Ik ben dan ook geen SLI-voorstander ;)

Oh ennuhh volgens mij is er alleen GTX580 lightning, geen GTX570 lightning (was het maar zo :))

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djt006
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-03-2018
Ik ben bezig met een nieuw systeem in elkaar te steken.

Na veel lezen en vragen op het BBG Game systeem topic was ik van plan om twee HD 6870 in Xfire te zetten.

Maar op een ander forum raden ze mij eerder aan om 1 zware kaart te kopen en deze gewoon over 2 jaar te vervangen.
Wat denken jullie?

Het is de bedoeling om online shooters te spelen als BF3, hoeft weliswaar niet op max settings.
Ik zou wel binnenkort een full hd monitor kopen, dus als die resolutie mogelijk is met medium settings ben ik meer als tevreden :-)

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orDian
  • Laatst online: 11-09 16:26
Heel erg bedankt voor de feedback.
Ik heb er nog eens goed over nagedacht en denk dat ik voor de MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC ga, ivm met de prijs t.o.v. 6970 lightning.
En dan kijk ik wel wat er over 2 jaar gaat gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 22:11

epic_gram

undercover moderator

djt006 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:51:
Ik ben bezig met een nieuw systeem in elkaar te steken.

Na veel lezen en vragen op het BBG Game systeem topic was ik van plan om twee HD 6870 in Xfire te zetten.

Maar op een ander forum raden ze mij eerder aan om 1 zware kaart te kopen en deze gewoon over 2 jaar te vervangen.
Wat denken jullie?

Het is de bedoeling om online shooters te spelen als BF3, hoeft weliswaar niet op max settings.
Ik zou wel binnenkort een full hd monitor kopen, dus als die resolutie mogelijk is met medium settings ben ik meer als tevreden :-)

Thx
Wat voor graka adviseerden ze dan? Alhoewel crossfire heel lekker schaald heb je wel een duurdere mobo en een zwaardere voeding nodig. Het hangt er een beetje vanaf wat je budget is, opzich zitten er in mijn ogen ook voordelen aan een single GPU boven een crossfire opstelling, alleen ja dat verschilt gewoon heel erg per budget en verdere hardware. :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djt006
Ipv twee 6870 raden ze me één 6950 aan

Ze zeggen dat beide opstellingen over 2 jaar aan vervanging toe zijn en dat ik dan beter ben om 1 krachtige kaart te kopen die lekker zal spelen en minder verbruikt enzo dan meer als 300 euro uit te geven aan een overkill opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2x 6870 is simpelweg een STUK sneller, of dat overkill is moet je eigenlijk zelf bepalen.

doordat 2x 6870 sneller is, gaan ze automatisch ook langer mee, al zal dat niet gelijk 2x zo lang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djt006
Er was ook iemand die zei dat de performantie van een sli of CF systeem afhangt van spel tot spel en dat sommige spellen weinig ondersteuning hiervoor hebben waardoor ik slechts resultaten zou hebben die iets beter zijn dan één 6870.

Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
djt006 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 16:30:
Er was ook iemand die zei dat de performantie van een sli of CF systeem afhangt van spel tot spel en dat sommige spellen weinig ondersteuning hiervoor hebben waardoor ik slechts resultaten zou hebben die iets beter zijn dan één 6870.

Klopt dit?
Dat is wel heel negatief bekeken, maar in het ergste geval kan dat.
99% van de keren komt er dan echter een patch uit voor het spel of een nieuwe videokaart driver en dan repareert dat al een hoop vaak.

Ik heb ook een systeem met twee kaarten (namelijk 2x 6950 2GB). Werkt prima als hij dalijk terug is van de RMA

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchManticore schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 16:34:
[...]
Ik heb ook een systeem met twee kaarten (namelijk 2x 6950 2GB). Werkt prima als hij dalijk terug is van de RMA
:X

crossfire werkt tegenwoordig prima, zeker bij spellen vanaf 2010.

[ Voor 12% gewijzigd door mitsumark op 16-07-2011 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 22:11

epic_gram

undercover moderator

mitsumark schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 16:47:
[...]

:X

crossfire werkt tegenwoordig prima, zeker bij spellen vanaf 2010.
:?

zegt niets over de kwaliteit en hoeft ook niet te komen omdat hij CF draaid hoor.

Verder, hoezo werkt het vanaf 2010 beter dan daarvoor?

[ Voor 9% gewijzigd door epic_gram op 16-07-2011 16:51 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 17:50
epic_gram schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 16:50:
[...]

:?

zegt niets over de kwaliteit en hoeft ook niet te komen omdat hij CF draaid hoor.

Verder, hoezo werkt het vanaf 2010 beter dan daarvoor?
Omdat Crossfire daarvoor, net als SLI, niet zo 'mainstream' was als nu.
Kortom, tijdens de ontwikkeling werd minder rekening gehouden met deze techniek en de toepassing ervan
in spellen.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djt006
Thx :-)

Ga momenteel toch voor één 6950 gaan. Het is niet de bedoeling om max settings te gamen. Later kan ik er nog steeds een CF van maken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djt006 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 17:16:
Thx :-)

Ga momenteel toch voor één 6950 gaan. Het is niet de bedoeling om max settings te gamen. Later kan ik er nog steeds een CF van maken :-)
Tegen dat ben je beter af met een 7/8xxx kaartje

Ik zou toch voor de CFX6870 gaan

Gewoon voor de power die je dan hebt, en die je als je BF3 vgaat spelen zeker gaat nodig hebben

En Crossfire is beter dan SLI punt, tal van reviews wijzen dit uit, de AMS scalen beter dan Nvidia, en voor die mensen die problemen met CFX hebben gehad, 9/10 keer zal dit aan de drivers hebben gelegen al dan niet van AMD uit/patch van de game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
Asus p6t deluxe v2
3x2 GB Kingston 2000mhz
XFX 750watt
i7 920

* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
42" 1920x1080

* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
Crysis 2, BF3, L4D2, The Witcher 2, Hitman Absolution, Skyrim, etc
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?

Ik kan een Club 3d 6970 overnemen van een kennis voor 220euro.
Ik vroeg me af of er iets snellers is te krijgen voor die prijs, crossfire/sli combo miss?
Ik las laatst ook dat de 5850 xtreme van sapphire het super deed in crossfire.
Alleen zou ik niet weten hoe snel die 6970 eigenlijk is.
Tips are welcome!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 18:30:
* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
Asus p6t deluxe v2
3x2 GB Kingston 2000mhz
XFX 750watt
i7 920

42" 1920x1080

Crysis 2, BF3, L4D2, The Witcher 2, Hitman Absolution, Skyrim, etc

Ik kan een Club 3d 6970 overnemen van een kennis voor 220euro.
Ik vroeg me af of er iets snellers is te krijgen voor die prijs, crossfire/sli combo miss?
Ik las laatst ook dat de 5850 xtreme van sapphire het super deed in crossfire.
Alleen zou ik niet weten hoe snel die 6970 eigenlijk is.
Tips are welcome!
Voor 280-290 zou je CFX 6870 hebben, maar voor die prijs zou ik die 6970 eigenlijk niet laten liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 18:36:
[...]

Voor 280-290 zou je CFX 6870 hebben, maar voor die prijs zou ik die 6970 eigenlijk niet laten liggen
Okay, Dus in dit geval zou de beste bang for buck zijn die 6970, waarna ik over een maandje of 2 er nog eentje bij koop.

Thanks voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedup3
  • Laatst online: 15-09 23:02
Systeem]

Athlon x2 5200
MSI MS-7369
2 gig mem
8600 gt

voeding
Antec 430w Truepower Trio

Nu wil ik mijn 8600 gt gaan vervangen (wordt op het moment gekoeld door een case fan door uitvallen van koeler van de videokaart).

De resolutie waar ik op dit moment op zit is 1680x1050 meer kan monitor niet aan.

De games die ik voornamelijk speel en wil gaan spelen zijn football manager.. en arma 2.

Het budget is max 150 euro

Mijn eerste keuze na een aantal dagen gezocht te hebben is gevallen op de amd 6770 of een 6850.
Nu lijkt me dat mijn cpu een bottleneck vormt voor deze kaarten.
Ik wil mijn cpu mobo en geheugen binnen een jaar ook een flinke upgrade geven.

Advies is zeer welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je de rest van de PC toch gaat vervangen kun je ook wel een HD6870 nemen deze heeft een erg goede prijs/prestatie. Je hebt alleen wel een verloopje van molex naar 6 pins PCI-e nodig maar zou ook kunnen dat die al bij de videokaart komt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers,

Ik ben bezig met een nieuwe pc samen te stellen, alleen het uitzoeken van de videokaart (en) is nog een lastig verhaal.

De pc ziet er zo uit:

1 Intel Core i5 2500K Boxed € 171,35 € 171,35
1 XFX Black Edition 750W € 98,89 € 98,89
1 Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile € 62,70 € 62,70
1 Asus P8Z68-V

En nog een zalman koeler op de i5 om te OCen.

Ik zal het vooral gebruiken voor games en het budget voor de videokaart(en) is 330 euro

Ik zat te denken aan 2x deze http://azerty.nl/8-2965-4...force-gtx-550ti-cool.html

Maar heb er verder dus niet veel verstand van, misschien is het beter één duurdere te nemen??

Bij voorbaat dank voor het advies _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschuwing of first post gelezen?

GTX 550 Ti is voor 150 euro is iig geen goede koop.

[ Voor 8% gewijzigd door -The_Mask- op 17-07-2011 15:39 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zondag 17 juli 2011 @ 15:39:
Waarschuwing of first post gelezen?

GTX 550 Ti is voor 150 euro is iig geen goede koop.
Heb het wel gelezen.. als je doelt op dat ik de resolutie niet genoemd heb is dat 1920x1080 en welke games dat maakt niet zoveel uit.

GTX 550 Ti voor 150 is geen goede koop aangezien die goedkoper te krijgen zijn?

Ik had juist deze: pricewatch: Club3D GeForce GTX 550Ti 2GB CoolStream OC Edition uitgezocht omdat deze 2gb heeft ipb 1 en coolstream oc edition klinkt interessant voor overclocken??

Anyway als er een beter alternatief is (kan ook 1 kaart zijn ipv 2) dan hoor ik dat graag. Als dit wel een goede keus is hoor ik dat ook graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.anandtech.com/bench/Product/301?vs=305

@Multi, hint hint :+ hoop dat je de hint ziet, kijk welke kaart vs welke kaart

[ Voor 31% gewijzigd door yzx op 17-07-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 15:58:
en welke games dat maakt niet zoveel uit.
Juist heel veel, daarom wordt er ook na gevraagt.
GTX 550 Ti voor 150 is geen goede koop aangezien die goedkoper te krijgen zijn?
Een HD6970, HD6850 en HD6870 zijn alle drie snellere kaarten dan een GTX 550 Ti, dus meer dan zo'n 100 euro is zo'n kaart niet echt waard. Voor 150 euro koop je dus veel snellere kaarten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zondag 17 juli 2011 @ 16:19:
[...]
Juist heel veel, daarom wordt er ook na gevraagt.

[...]

Een HD6970, HD6850 en HD6870 zijn alle drie snellere kaarten dan een GTX 550 Ti, dus meer dan zo'n 100 euro is zo'n kaart niet echt waard. Voor 150 euro koop je dus veel snellere kaarten.
Ga waarschijnlijk battlefield 3, starcraft 2 en witcher 2 spelen en verder weet ik het nog niet.

Maar als ik het goed begrijp raad je aan om 2x hd 6850, 2x hd 6870 of 1x hd6970 te kopen?

Zou je dan daarbinnen een advies kunnen geven welke kaart(en) (dan bedoel ik ook het precieze type) ?

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2x6870 halen hoor

http://tweakers.net/pricewatch/276679/msi-r6870-hawk.html deze is een leuke :)
Er zijn ook goedkopere goede 6870"s

Edit: als je toch wilt gaan voor een 6850CFX setup deze ; http://tweakers.net/price...gabyte-gv-r685oc-1gd.html je kunt ook duurder op deze gaan bv naar de Cyclone versie van MSI

Voor de 6950 : http://tweakers.net/price...hd6950-dirt3-edition.html

[ Voor 65% gewijzigd door yzx op 17-07-2011 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritchiegreb
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:42
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje.
Ik wil graag een nieuwe videokaart kopen voor mijn pc maar heb geen idee welke.
Ik zoek er 1 rond de 150 euro, ik wil er graag full hd films mee kijken en heel afentoe een spelletje spelen zoals call of duty of need for speed.

Dit zijn wat gegevens van me pc.

Intel Q6600 2.4
Coolermaster realpower 620
3 GB Ram
Nvidia Geforce 8400GS

Kan iemand me hierbij helpen ?

Alvast Bedank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 20:05

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Hoi allemaal,

Lange tijd geleden dat ik wat op GoT heb gepost, maar ik kan jullie advies goed gebruiken..

Ben bezig een nieuw systeem samen te stellen, vnl voor fotowerk maar ook stiekem een beetje voor BF3 ;)

Specs: intel i7 2600
16gb 1600mhz geheugen
Antec p183 met antec 850w voeding (weet typenr ff niet)
Crucial m4 ssd

Resolutie: full hd, 1920*1200

Videokaart vnl voor bf3 en beetje voor Photoshop cs5. Budget is 250 euro. Ik denk nu aan de msi 560gtx hawk editie, maar zijn er binnen dit budget nog andere opties te prefereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties!

Ik ga voor de 2x HD6870, ik bestel alles bij azerty en ze hebben meerdere van deze uiteraard en ik heb geen idee van de verschillen... ik zie wel wat verschil in clock speed enze, maar heb er niet echt verstand van.

http://azerty.nl/producte...&ZOEKTERMEN=HD6870&zoek=+

Zou iemand mij kunnen adviseren voor welke ik zal gaan? budget is 310 euro dus 155 per stuk max,, scheelt het nou veel dan kan dat ook 160 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:57:
Bedankt voor de reacties!

Ik ga voor de 2x HD6870, ik bestel alles bij azerty en ze hebben meerdere van deze uiteraard en ik heb geen idee van de verschillen... ik zie wel wat verschil in clock speed enze, maar heb er niet echt verstand van.

http://azerty.nl/producte...&ZOEKTERMEN=HD6870&zoek=+

Zou iemand mij kunnen adviseren voor welke ik zal gaan? budget is 310 euro dus 155 per stuk max,, scheelt het nou veel dan kan dat ook 160 worden.
De Asus DI2 of XFX dual fan black edition, wat je het mooiste vind, pas op de Asuse zijn groot, de XFX zijn 2slots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die grote valt volgens mij wel mee even dik als 2 slots... (plaatje van de achterkant gezien)

Dit is mijn uiteindelijke setup:

http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B382688%5D=2

Iemand nog op of aanmerkingen of bestellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Laatst online: 30-07 14:25

HaX0r

n00b

Wil mijn pricewatch: Asus EAH6970 DCII/2DI4S/2GD5 vervangen met deze kaart:
pricewatch: MSI GTX570 Twin Frozr III Power Edition/OC

Ik wil zoveel mogelijk snelheidswinst halen bij mijn renderen. Een juist besluit toch?
Tevens wil ik in de toekomst deze kaart in SLI gaan draaien. Dat kan niet met die ik nu heb i.v.m. ruimte gebrek.

Niet geschoten is altijd mis.

Pagina: 1 ... 71 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic