Sja, je GPU is in games sowieso het belangrijkste onderdeel. Wat je wel nog kan doen is je E6600 naar 3Ghz tillen als je er een redelijk goeie koeler op zet (Hyper TX3 moet voldoende zijn), dan loopt het 1:1 met je geheugen. Dat zou ie op stock voltage nog wel moeten kunnen.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:37:
[...]
Dat zit er voorlopig nog even niet in en tegen de tijd dat ik wellicht wel alles ga upgraden is de 6850 dus ook alweer outdated waarschijnlijk.
Hangt van je resolutie af, als je 1920x1080 ga je beter voor de 1gb versieVerwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:42:
[...]
Ik zie nu trouwens dat dit de 512 mb versie is, weet niet of dat nog wat uit maakt?
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Verwijderd
Valt je tegen hoeveel je gaat winnen met 1GB, zeker omdat de 5770 niet zo heel krachtig is. De instellingen moeten sowieso omlaag voor goeie frames, dan is 1GB ook overdreven.yzx schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:43:
[...]
Hangt van je resolutie af, als je 1920x1080 ga je beter voor de 1gb versie
Verwijderd
Heb een 24 inch scherm dus dat is wel een duidelijke pre danyzx schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:43:
[...]
Hangt van je resolutie af, als je 1920x1080 ga je beter voor de 1gb versie
Verwijderd
De computer krijgt een upgrade. De BeQuite 450W straight blijft zitten. Er komt waarschijnlijk een Z68 onder te zitten met waarschijnlijk een i2500K. Het scherm 19" @ 1280 blijft voorlopig ook, maar zal tijdens de levensduur van het nieuwe systeem waarschijnlijk vervangen worden. Veel waarschijnlijkheden...
Ik zoek dus een kaart die daarbij past. De geïntegreerde chip is niet krachtig genoeg voor de RTS spellen die ik af en toe speel. Ik zou mijjn huidige 8800 GT nog wel kunnen behouden, maar dan moet ik een goedkope PCI-e kaart kopen om het oude mobo bruikbaar te houden. En de 8800 moet dan toch een keer vervangen worden.
De opties zijn:
460GTX, goed model voor goede prijs. Wel bij de 3 lichtere modellen van het rijtje.
5850, maar wil je een kaart uit 2009? Ook al is deze nog redelijk krachtig.
6790, is aan de lichte kant, maar wel goedkoop!
6850, net een stapje onder de 6870 en 560GTX
6870, samen met de 560GTX de toppers, waarbij de 560 beduidend beter scoort bij Civ V, maar verder ongeveer geljk.
560GTX Is wel een stukje duurtder dan de 6870.
Ik ben niet van plan te gaan overclocken, maar een overgeklokte kaart is wel goed, zeker omdat die vaak toch positiever beoordeeld worden, ook vanwege de geluidsproductie. Dat is wel een belangrijk punt aangezien ik mijn huidige 8800GT heb gekregen nadat een andere 8800GT (ander merk) teveel lawaai maakte.Al die overgeklokte versies en prijzen maken de keuze wel niet makkelijker (ik heb de prijzen even achterwege gelaten omdat ik van elke kaart de beste, een goede en soms een goedkope versie heb genoteerd, op papier)
Ik heb ook verschillende reviews bekeken, en gezien dat op hardware.info er een aantal modellen van de 460 & 5850 een gouden medaille halen. De rest moet het met zilver of zonder doen.
Ik ben voornamelijk op zoek naar een goede prijs kwaliteit verhouding, waarbij ik als het echt moet de 560ti en 6950 ook nog wel eens wil bekijken, maar die heb ik er voorlopig buiten gelaten,
Ik zoek dus een kaart die daarbij past. De geïntegreerde chip is niet krachtig genoeg voor de RTS spellen die ik af en toe speel. Ik zou mijjn huidige 8800 GT nog wel kunnen behouden, maar dan moet ik een goedkope PCI-e kaart kopen om het oude mobo bruikbaar te houden. En de 8800 moet dan toch een keer vervangen worden.
De opties zijn:
460GTX, goed model voor goede prijs. Wel bij de 3 lichtere modellen van het rijtje.
5850, maar wil je een kaart uit 2009? Ook al is deze nog redelijk krachtig.
6790, is aan de lichte kant, maar wel goedkoop!
6850, net een stapje onder de 6870 en 560GTX
6870, samen met de 560GTX de toppers, waarbij de 560 beduidend beter scoort bij Civ V, maar verder ongeveer geljk.
560GTX Is wel een stukje duurtder dan de 6870.
Ik ben niet van plan te gaan overclocken, maar een overgeklokte kaart is wel goed, zeker omdat die vaak toch positiever beoordeeld worden, ook vanwege de geluidsproductie. Dat is wel een belangrijk punt aangezien ik mijn huidige 8800GT heb gekregen nadat een andere 8800GT (ander merk) teveel lawaai maakte.Al die overgeklokte versies en prijzen maken de keuze wel niet makkelijker (ik heb de prijzen even achterwege gelaten omdat ik van elke kaart de beste, een goede en soms een goedkope versie heb genoteerd, op papier)
Ik heb ook verschillende reviews bekeken, en gezien dat op hardware.info er een aantal modellen van de 460 & 5850 een gouden medaille halen. De rest moet het met zilver of zonder doen.
Ik ben voornamelijk op zoek naar een goede prijs kwaliteit verhouding, waarbij ik als het echt moet de 560ti en 6950 ook nog wel eens wil bekijken, maar die heb ik er voorlopig buiten gelaten,
En 1gb heeft gddr3 niet ?Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:45:
[...]
Valt je tegen hoeveel je gaat winnen met 1GB, zeker omdat de 5770 niet zo heel krachtig is. De instellingen moeten sowieso omlaag voor goeie frames, dan is 1GB ook overdreven.
Ik heb een 32 inch scherm, dat maakt dus niets uit hoegroot het scherm is, is mij verteltVerwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:45:
[...]
Heb een 24 inch scherm dus dat is wel een duidelijke pre dan
Verwijderd
Nee, beide GDDR5
Nee, gaat om resolutie, niet afmeting.Ik heb een 32 inch scherm, dat maakt dus niets uit hoegroot het scherm is, is mij vertelt
Ik probeer nog ff duidelijk te vinden of het voor de 5770 nog echt uit maakt.
Dan is de keuze 5770 vs 6850 toch snel gemaakt vind ik persoonlijkVerwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:50:
[...]
Nee, beide GDDR5
[...]
Nee, gaat om resolutie, niet afmeting.
Ik probeer nog ff duidelijk te vinden of het voor de 5770 nog echt uit maakt.
Verwijderd
Ik wilde even aangeven dat ik inderdaad een scherm heb wat die resolutie gebruikt (en een beetje opscheppen over de maat, alleen duidelijk overklast door yzx
)
Verwijderd
Pfff, ik heb een resolutie van 3360x1050 op mijn desktopVerwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:51:
Ik wilde even aangeven dat ik inderdaad een scherm heb wat die resolutie gebruikt (en een beetje opscheppen over de maat, alleen duidelijk overklast door yzx)
Ja maar we praten wel over 50 euro!yzx schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:51:
[...]
Dan is de keuze 5770 vs 6850 toch snel gemaakt vind ik persoonlijk
@thej, ik zou voor de goedkoopste optie gaan, zelfs nog goedkoper dan de 6790, meer heb je écht niet nodig op die resolutie.
GPU dan pas vervangen als je ook daadwerkelijk de monitor gaat vervangen, tegen die tijd heb je meer bang for buck.
@reinman, ik 5760x1200, baas boven baas.
GPU dan pas vervangen als je ook daadwerkelijk de monitor gaat vervangen, tegen die tijd heb je meer bang for buck.
@reinman, ik 5760x1200, baas boven baas.
Mijne is en blijft het grootste( op diameter niet op reso vlak
) en bij racegames kan het soms well whipplashes opleveren 
@ Sam
als je hardcore gamer bent en/of s'nachts speelt, zou ik toch aanraden voor de 6850 halen. 60fps is zalig om op te spelen en vooral minder belastend voor de ogen op zoeen groot scherm ( althans voor mij toch )
@ Sam
[ Voor 5% gewijzigd door yzx op 21-06-2011 22:01 ]
Verwijderd
Zou mezelf niet omschrijven als een hardcore gamer, maar als diablo 3 uitkomt wil ik daar toch wel optimaal van kunnen genieten.
Knoop is doorgehakt ik ga voor de 6850 in combinatie met een uitbreiding naar 4 gig ram.
Bedankt voor alle adviezen!
Knoop is doorgehakt ik ga voor de 6850 in combinatie met een uitbreiding naar 4 gig ram.
Bedankt voor alle adviezen!
Voeding kun je beter zo snel mogelijk vervangen...Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:55:
Ok, maar is dit problematisch voor het plaatsen van 6870, of is het met de converters wel te doen?
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Verwijderd
Het is een 6850 geworden, dus dat moet te doen zijn met de voeding.-The_Mask- schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:06:
[...]
Voeding kun je beter zo snel mogelijk vervangen...
Verwijderd
Ja, maar daarom is het nog wel verstandig om hem binnen afzienbare tijd te vervangen voor iets degelijks.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:11:
[...]
Het is een 6850 geworden, dus dat moet te doen zijn met de voeding.
Het blijft een erg slechte en onbetrouwbare voeding dus als het budget er is, zo snel mogelijk vervangenVerwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:11:
[...]
Verwijderd
@mitsumark:mitsumark schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:56:
@thej, ik zou voor de goedkoopste optie gaan, zelfs nog goedkoper dan de 6790, meer heb je écht niet nodig op die resolutie.
bedoel je dan dat ik op de geintegreerde GPU, dus de intel HD3000, kan spelen? En de 8800GT op het oude moederbord laten zitten. Dit zou het aller goedkoopste zijn, maar dan ga ik er qua kwaliteit en S-video aansluiting op achteruit.
De tweede optie is dan een kaart boven de 8800GT, maar onder de 6790. Liefst met S-video. De 5670 en 4830 lijken goede prijs kwaliteit te hebben volgens passmark.
De laatste optie is de 8800GT in het nieuwe systeem gebruiken en een simpel kaartje in het oude systeem inbouwen.
Welke optie bedoelde je?
Nee dan ben je heel dom bezig. Is bijna zeker dat zo'n voeding al niet eens de helft van de 730W stabiel kan leveren daarnaast is de kwaliteit bagger. De kans dat zulke voedingen je PC slopen is dus vrij groot...Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:11:
[...]
AMD Nieuwsdiscussie
Was linkje, dacht gezet door reinman, stabiel maar 450W-The_Mask- schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:32:
[...]
Nee dan ben je heel dom bezig. Is bijna zeker dat zo'n voeding al niet eens de helft van de 730W stabiel kan leveren daarnaast is de kwaliteit bagger. De kans dat zulke voedingen je PC slopen is dus vrij groot...
Nee, hij kon 2x19A x12V leveren (456W), geen idee of dat dan ook stabiel is.
Maar als een 8800gts640 kan, dan kan de 6850 ook wel?
Of misschien is de 8800 wel doodgegaan door de voeding...?
Verwijderd
Hij heeft in ieder geval 1,5 jaar gewerkt op de voeding. Weet niet of zoiets gelijk de videokaart kapot maakt?mitsumark schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:38:
Nee, hij kon 2x19A x12V leveren (456W), geen idee of dat dan ook stabiel is.
Ik denk dat het onweer van zaterdag de boosdoener is geweest...
Edit: In de periode daarvoor heeft het systeem in een andere kast gezeten, waarvan de voeding is gesneuveld op een gegeven moment. Toen is in een computerwinkel voor de kast en voeding gekozen waar het systeem nu in zit.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2011 22:43 ]
Lijkt mij sterk maar heb je het linkje dan?yzx schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:33:
[...]
Was linkje, dacht gezet door reinman, stabiel maar 450W
Een goede voeding heeft een MOV die de spanningspieken eruit filtert of bij een hele grote piek zichzelf opoffert, slechte voedingen missen meestal de MOV en zetten die piekjes leuk op de hardware. Maar sowieso zijn bij zulke voedingen de spanning nooit stabiel.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:40:
[...]
Hij heeft in ieder geval 1,5 jaar gewerkt op de voeding. Weet niet of zoiets gelijk de videokaart kapot maakt?
Ik denk dat het onweer van zaterdag de boosdoener is geweest...
[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 21-06-2011 22:43 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Hey,
Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart om met mijn PC (AMD Phenom II x965 Black Edtion, Asus M4N78 Pro, Corsair VX550W & 4 GB Geil 1066Mhz DDR2 RAM) weer wat meer te gaan gamen.
Mijn budget is rond de 120 euro of iets meer als het t echt waard is.
Alvast bedankt!
Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart om met mijn PC (AMD Phenom II x965 Black Edtion, Asus M4N78 Pro, Corsair VX550W & 4 GB Geil 1066Mhz DDR2 RAM) weer wat meer te gaan gamen.
Mijn budget is rond de 120 euro of iets meer als het t echt waard is.
Alvast bedankt!
Wat voor beeldscherm heb je? Resolutie?
Welke games speel je en op welke instellingen wil je dit doen?
Welke games speel je en op welke instellingen wil je dit doen?
AMD Nieuwsdiscussie
http://nl.hardware.info/p...2164/techsolo-tp-730-730w-The_Mask- schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:42:
[...]
Lijkt mij sterk maar heb je het linkje dan?
[...]
Een goede voeding heeft een MOV die de spanningspieken eruit filtert of bij een hele grote piek zichzelf opoffert, slechte voedingen missen meestal de MOV en zetten die piekjes leuk op de hardware. Maar sowieso zijn bij zulke voedingen de spanning nooit stabiel.
Mitsu had het gepost niet Reinman
Beeldscherm ben ik nog van plan te gaan kopen. 1080p
En ik wil BF3 gaan doen, bijv. alles op high en 1080p met de witcher 2 (gewoon de meeste nieuwe games eigenlijk).
En ik wil BF3 gaan doen, bijv. alles op high en 1080p met de witcher 2 (gewoon de meeste nieuwe games eigenlijk).
Je kunt een 6870 halen voor dat bedrag, wel voor 140versay schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:46:
Beeldscherm ben ik nog van plan te gaan kopen. 1080p
http://tweakers.net/price...t-%28hd-687a-znfc%29.html
Kun je games op high mee spelen
Oke bedankt voor het advies hier zat ik zelf ook al op te loeren. Wat is beter eigenlijk de 6870 of de 560 Ti?
Verwijderd
560Ti is beter dan de 6870.versay schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:50:
Oke bedankt voor het advies hier zat ik zelf ook al op te loeren. Wat is beter eigenlijk de 6870 of de 560 Ti?
Die 450W heeft die uit de losse pols geschut. Zijn systeem bestaat uit een 1090T en HD5870 en dan valt de PC al uit tijdens games. Dan trekt die misschien 200W! uit de voeding, dan is nog de vraag of die de 200W wel stabiel kan leveren en als er niet al een hoge rimple heeft en dus langzaam de hardware sloopt.yzx schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:45:
[...]
http://nl.hardware.info/p...2164/techsolo-tp-730-730w
Mitsu had het gepost niet Reinman
Maar ja zelfs met een HD6850 en deze voeding ben je dus dom bezig.
AMD Nieuwsdiscussie
Wat versta je onder beter? De GTX 560 Ti is iets sneller maar ook duurder en verbruikt meer. De prijs/prestatie en prestatie/watt van de HD6870 is wat beter.versay schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:50:
AMD Nieuwsdiscussie
Zoals in de negatieve punten op die review staan-The_Mask- schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:52:
[...]
Die 450W heeft die uit de losse pols geschut. Zijn systeem bestaat uit een 1090T en HD5870 en dan valt de PC al uit tijdens games. Dan trekt die misschien 200W! uit de voeding, dan is nog de vraag of die de 200W wel stabiel kan leveren en als er niet al een hoge rimple heeft en dus langzaam de hardware sloopt.
Maar ja zelfs met een HD6850 en deze voeding ben je dus dom bezig.
Maar Sam heb hem ingebouwed door een PC winkel. Met een XFX 450W moet het toch lukken niet?
Ik zie het ik dacht dat die 560 Ti maar 20 euro duurder was maar dat blijkt 60 te zijn.-The_Mask- schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:53:
[...]
Wat versta je onder beter? De GTX 560 Ti is iets sneller maar ook duurder en verbruikt meer. De prijs/prestatie en prestatie/watt van de HD6870 is wat beter.
Dan ga ik voor de HD6870 bedankt voor jullie hulp.
Een XFX Pro 450W is meer dan genoeg voor hem.yzx schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:53:
[...]
Zoals in de negatieve punten op die review staangoedkoop = duurkoop.
Maar Sam heb hem ingebouwed door een PC winkel. Met een XFX 450W moet het toch lukken niet?
AMD Nieuwsdiscussie
Ok,
Vandaag heeft mijn ati 4770 de geest gegeven (de rest van me pc spint gewoon op, maar krijg geen beeld, cooler gaat niet draaien en de boel blijft nogal koud ook. Ook als ik de kaar overzet in mijn 2de pci-x 16 slot gebeurd er niets) en deze moet dus even vervangen worden.
Nu wil ik eigenlijk er max 125/130 aan uitgeven.
Proc is een E8400
Voeding is een OCZ ModXstream 500
Ik was eigenlijk altijd hartstikke tevreden over de 4770 qua performance.
Merendeels word er WoW/CoD op gespeeld, some wat Portal 2
Zelf zit ik te dubben tussen de 5770 en de 67xx (of als ik in een goede bui ben de 6850.
Sugesties?
Vandaag heeft mijn ati 4770 de geest gegeven (de rest van me pc spint gewoon op, maar krijg geen beeld, cooler gaat niet draaien en de boel blijft nogal koud ook. Ook als ik de kaar overzet in mijn 2de pci-x 16 slot gebeurd er niets) en deze moet dus even vervangen worden.
Nu wil ik eigenlijk er max 125/130 aan uitgeven.
Proc is een E8400
Voeding is een OCZ ModXstream 500
Ik was eigenlijk altijd hartstikke tevreden over de 4770 qua performance.
Merendeels word er WoW/CoD op gespeeld, some wat Portal 2
Zelf zit ik te dubben tussen de 5770 en de 67xx (of als ik in een goede bui ben de 6850.
Sugesties?
Verwijderd
weet niet of jullie hier nog iets uit kunnen opmaken over de kwaliteit van de voeding?
https://www.afuture.nl/products/50522/TP-730__.html
http://shop.e-bug.de/shop...n&info=p211834&refID=twea
Als het niet echt noodzakelijk is vervang ik de voeding liever niet, omdat dit weer 45 euro extra is.
Edit: Daarnaast als het echt zo'n risicofactor was zadelt een pc-winkel me toch ook niet op met die voeding voor een 8800 gts, zou je zeggen *-)
Als het niet echt noodzakelijk is vervang ik de voeding liever niet, omdat dit weer 45 euro extra is.
Edit: Daarnaast als het echt zo'n risicofactor was zadelt een pc-winkel me toch ook niet op met die voeding voor een 8800 gts, zou je zeggen *-)
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2011 23:02 ]
Wisselen die hap, anders killed it je GPU en/of meer en dat kost je dan weer meer.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:59:
weet niet of jullie hier nog iets uit kunnen opmaken over de kwaliteit van de voeding?
@Router voor 10 euro meer heb je een 6870
Verwijderd
Die hopen dat het 2+ jaar volhoud en dat je dan een compleet nieuwe pc bij ze komt kopen omdat ie er mee op is gehouden....Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:59:
intel HD3000 is wel erg traag misschien, al kun je met de meeste games op medium/low settings op 1280x1024 nog wel aardige (speelbare) fps neerzetten.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:29:
[...]
@mitsumark:
bedoel je dan dat ik op de geintegreerde GPU, dus de intel HD3000, kan spelen? En de 8800GT op het oude moederbord laten zitten. Dit zou het aller goedkoopste zijn, maar dan ga ik er qua kwaliteit en S-video aansluiting op achteruit.
De tweede optie is dan een kaart boven de 8800GT, maar onder de 6790. Liefst met S-video. De 5670 en 4830 lijken goede prijs kwaliteit te hebben volgens passmark.
De laatste optie is de 8800GT in het nieuwe systeem gebruiken en een simpel kaartje in het oude systeem inbouwen.
Welke optie bedoelde je?
(moet je moederbord het ook wel ondersteunen, dus geen P67 chipset, met de Z68 kan dat als het goed is wel)
persoonlijk zou ik een goedkoop kaartje tussen de 8800 en de 6970 halen.
ik ben niet zo bekend met dat soort kaartjes, maar volgens mij is de 5670 inderdaad wel wat.
als ik het zo bekijk is de 6450 (die al een STUK minder presteert dan de 5670) ook al 1,5-2x zo snel als de hd3000.
http://www.anandtech.com/...n-hd-6450-uvd3-meets-htpc
[ Voor 6% gewijzigd door mitsumark op 21-06-2011 23:09 ]
Verwijderd
Ik heb net gekeken, en dan begin je ergens bij 70-80-90 euro. 5670 4830 6670 enzo. Dan kan je bijna beter toch weer de 6790 kopen voor 110.. Maar dan ben ik ook mijn S-video kwijt.mitsumark schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:05:
[...]
intel HD3000 is wel erg traag misschien, al kun je met de meeste games op medium/low settings op 1280x1024 nog wel aardige (speelbare) fps neerzetten.
(moet je moederbord het ook wel ondersteunen, dus geen P67 chipset, met de Z68 kan dat als het goed is wel)
persoonlijk zou ik een goedkoop kaartje tussen de 8800 en de 6970 halen.
ik ben niet zo bekend met dat soort kaartjes, maar volgens mij is de 5670 inderdaad wel wat.
als ik het zo bekijk is de 6450 ook al 2x zo snel als de hd3000.
http://www.anandtech.com/...n-hd-6450-uvd3-meets-htpc
Passmark van de 8800GT is 966, die 6450 die jij noemde 383. Lijkt me ook niet echt een vooruitgang.
Dan kan ik beter voor 35 euro een simpel kaartje kopen. (Jammer dat er geen AGP meer opzit, want daar heb ik nog wel wat van liggen, echte PCI kaartjes is wel heel lang terug, hoewel dat misschien wel moet werken..)
een 5570 kost 5 tientjes, 5670 6 tientjes.
passmark zegt niet zoveel, je kunt beter naar de benchmarks kijken van de programma's/games die je gaat draaien.
passmark zegt niet zoveel, je kunt beter naar de benchmarks kijken van de programma's/games die je gaat draaien.
Wat wil je dan nog meer weten?Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:59:
Nee dat denk ik niet, rommel verkopen breng altijd alleen maar ellende en daar heb je als verkoper ook niks aan. Ze hebben waarschijnlijk helemaal geen verstand van voedingen, dat zie je namelijk best wel vaak. (meestal zelfs)Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:03:
[...]
Die hopen dat het 2+ jaar volhoud en dat je dan een compleet nieuwe pc bij ze komt kopen omdat ie er mee op is gehouden....
AMD Nieuwsdiscussie
daarnaast kijken de meeste consumenten alleen naar het wattage, hoe hoger hoe beter.
dit zegt echter (helaas) niks over de kwaliteit.
dit zegt echter (helaas) niks over de kwaliteit.
[ Voor 33% gewijzigd door mitsumark op 22-06-2011 00:03 ]
Verwijderd
Ik zit te twijfelen tussen de volgende videokaarten, ik ga er niet meer overklocken en mijn scherm kan 1080i aan:
MSI R6870 HAWK 158,-
XFX HD6870 139,-
MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC 148,-
MSI GeForce GTX560 N560GTX-M2D1GD5 159,-
Spellen die ik speel:
MWF2, GTAIV, blackopps
Prijscategorie: 100-160 euro
Systeem. Phenom II955, XFX450watt, 4GB geheugen, 870 Extreme3
Graag jullie reacties.
MSI R6870 HAWK 158,-
XFX HD6870 139,-
Spellen die ik speel:
MWF2, GTAIV, blackopps
Graag jullie reacties.
Lol de voorbeelden die je geeft, vray is open-cl dus ati of nvidia, 1ste photoshop voorbeeld is opengl en dus weer zowel voor ati als nvidia en het andere photoshop voorbeeld is van een plugin beautyshop dat voor zover als ik heb kunnen vinden de enige reden voor cuda in photoshop is. Het laatste photoshop filmpje ..... bewijst helemaal niets, laat alleen wat in en uitzoomen zien geen vergelijk en ook niet wat er is veranderd in de settings.Cheetah schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:26:
[...]
Als ik je een tip mag geven: gezien je aangeeft veel te Photoshoppen is nVidia eigenlijk met enige afstand de meest logische keuze, vanwege de CUDA ondersteuning van Photoshop CS4/5. Waarom dat zo is leg ik hier vrij uitgebreid uit met voorbeelden (nVidia's CUDA versnelt diverse Photoshop functies enorm).
Overigens is Premiere is een goede reden om voor nvidia te kiezen.
En van dat spelletje geloof ik op je blauwe ogen
p.s. voordat je mij van fanboyisme beticht ik ben niet voor amd of nvidia.
Ik ben tegen halve waarheden.
Wil je buiten gamen nog wat anders doen met je pc?Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 08:38:
Ik zit te twijfelen tussen de volgende videokaarten, ik ga er niet meer overklocken en mijn scherm kan 1080i aan:
MSI R6870 HAWK 158,-
XFX HD6870 139,-
Spellen die ik speel:
MWF2, GTAIV, blackopps
Graag jullie reacties.
Ik heb nu zelf de MSI 6870 Hawk in Crossfire hier thuis de kaart is heel erg stil en geeft top prestaties prestaties die gelijk staan aan de GTX560-Ti.
Dus als je ook waarde hecht aan geluid is de Hawk zeker een aanrader. (verbruikt trouwens ook de minste stroom van jou rijtje)
Verwijderd
Allen,
Ik ben opzoek naar een nieuwe videokaart voor mijn nieuwe systeem, hierbij de specificaties:
MOBO Asus P8P67
CPU Intel i7 2600K 3.40Ghz
CPU Cooler Scythe Mugen 2 Rev.B.
SSD Intel SSD 120GB (510 Series)
HDD Samsung Spinpoint F4 2.0TB
RAM Corsair XMS3 8GB 1600mhz
PSU Corsair HX850 watt
Schermresolutie: 1920x1080
Doel videokaart/systeem: Gaming (bv Crysis 2, Mass Effect 2 maar ook future proof voor bv Battlefield 3)
Kosten videokaart rond de € 300,-
Heb zelf al gekeken naar de:
HD6950
GTX 560 Ti
GTX 570
Maar kan helaas de knoop niet doorhakken!
Wil ook gaan OC'en
Ik ben opzoek naar een nieuwe videokaart voor mijn nieuwe systeem, hierbij de specificaties:
MOBO Asus P8P67
RAM Corsair XMS3 8GB 1600mhz
PSU Corsair HX850 watt
Doel videokaart/systeem: Gaming (bv Crysis 2, Mass Effect 2 maar ook future proof voor bv Battlefield 3)
HD6950
GTX 560 Ti
GTX 570
Wil ook gaan OC'en
ik ga er even vanuit dat je: http://www.alternate.nl/h...P8P67_-=Rev.3.0=-/526152/? moederbord hebt?Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:12:
Allen,
MOBO Asus P8P67
RAM Corsair XMS3 1600mhz
PSU Corsair HX850 watt
HD6950
GTX 560 Ti
GTX 570
Wil ook gaan OC'en
dan kun je dus een crossfire opstelling bouwen. Voor 300 euro kun je 2* pricewatch: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e performance wise zit je dan gelijk met een GTX580 Lightning dus als je echt de hoogste performance voor je geld wil zou ik zeggen ga voor crossfire.
Wil je echt een single kaart dan adviseer ik de pricewatch: MSI R6970 Lightning kost wel 3 tientjes meer dan je budget maar dan heb je wel een brute kaart. (is momenteel wel erg moeilijk aan te komen) dus mocht je hem per direct willen hebben zou ik zeggen ga voor de pricewatch: MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC kun je flink mee OC'en
[ Voor 10% gewijzigd door keanou op 22-06-2011 10:19 ]
Ik zou gaan voor de HD6870 Hawk als je goed overklokbare videokaart wil hebben en de XFX als je dat niet belangrijk vind. De GTX 560 is te duur net zoals de Cyclone.Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 08:38:
MSI R6870 HAWK 158,-
XFX HD6870 139,-
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Verder normale dingen, films kijken (blueray), internetten ed en inderdaad games.keanou schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:08:
[...]
Wil je buiten gamen nog wat anders doen met je pc?
Ik heb nu zelf de MSI 6870 Hawk in Crossfire hier thuis de kaart is heel erg stil en geeft top prestaties prestaties die gelijk staan aan de GTX560-Ti.
Dus als je ook waarde hecht aan geluid is de Hawk zeker een aanrader. (verbruikt trouwens ook de minste stroom van jou rijtje)
Ik begrijp dat de Hawk prijstechnisch het gunstigst is en dat ik het met gamen niet echt gaat merken of ik nou een kaart van 250 euro neemt of deze MSI 6870 Hawk. Ik neem aan dat ik met die kaart toch wel even vooruit kan.
Klopt en het fijne is wil je meer power koop je voor 160 euro een 2e MSI 6870 Hawk en ga je crossfire 90% rendement. dus lijkt me de beste keuze jaVerwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:06:
[...]
Verder normale dingen, films kijken (blueray), internetten ed en inderdaad games.
Ik begrijp dat de Hawk prijstechnisch het gunstigst is en dat ik het met gamen niet echt gaat merken of ik nou een kaart van 250 euro neemt of deze MSI 6870 Hawk. Ik neem aan dat ik met die kaart toch wel even vooruit kan.
Verwijderd
Hallo Tweakers,
Ter voorbereiding van Battlefield 3 zat ik er over te denken om mijn videokaart te vervangen.
Het hoofdpunt zijnde dat mijn huidige kaart niet over DX11 beschikt.
Nou had ik zelf wat onderzoek gedaan maar ik begin toch aardig verward te raken.
Dus bij deze wil ik jullie graag te hulp vragen. Met als doel voor de komende tijd goed te zitten in het grafische departement.
Mijn setup:
Ik gebruik 3 schermen,
een 1080p 32 inch TV als hoofdscherm (via HDMI 1920x1080 / 60Hz MAX )
2x 19 inch HP L1940T (via DVI/DVI)
Zoals ik al eerder zij is de aanzet van deze zoektocht Battlefield 3.
Dat wat ik heb gehoord wil ik tot het maximale ervaren dus het doel is Battlefield 3 high tot max te draaien.
Hiervoor heb ik een budget van 200-300 Euro. Ik ben van plan mijn aankoop uit te stellen in de verwachting dat het een paar euro's scheelt dus wees niet terughoudend om over het budget heen te gaan.
Ik heb op dit moment een Geforce 295 GTX een aardig groot (en heet -_- ) beest.
Nou zat ik te kijken voor een nieuwe kaart maar ik zie steeds dat de nieuwe kaart beter is op sommige specs en weer minder in andere. Maar die kaarten zijn al een paar generaties verder.
ik heb het gevoel dat ik geen goede afweging kan maken aangezien ik de fijnere details van de grafische kaart niet ken. Vanuit het Battlefield topic zag ik dat de GeForce GTX 570 werd aangeraden.
Wat doe ik nog meer met mijn setup ?
HD films kijken en nog Games o.a Blackops,
Starcraft II
, The Witcher II etc.
Preventieve antwoorden:
Genoeg stroom ? 400 Watt max en connectoren genoeg
Genoeg Koeling? 6 system fans met moederbord hitte sensoren en fan controller
Genoeg Ruimte? yup de gtx 295 past ook
Overklokken ? yes please
SLI setup ? als de prestatie/prijs verhouding beter is dat één kaart prima.
Alvast bedankt voor jullie moeite
Bonus vraag / Voorkeur : Voor mijn triple setup had ik mijn tv aangesloten van DVI - HDMI. Toen kon ik de resolutie 1600x1200 gebruiken die fijner voor de ogen is. Ik kon het niet meer op die resolutie krijgen toen de tv aangesloten zat met een HDMI kabel. Enig advies om deze resolutie weer terug te krijgen zou fijn zijn. Het liefst zonder extra kosten te maken natuurlijk. Had zelf in gedachte een van mijn 19 inch aan te sluiten door HDMI-DVI. Dan is er een DVI slot weer vrij voor mijn TV maar nog niet iets mee gedaan.
Ter voorbereiding van Battlefield 3 zat ik er over te denken om mijn videokaart te vervangen.
Het hoofdpunt zijnde dat mijn huidige kaart niet over DX11 beschikt.
Nou had ik zelf wat onderzoek gedaan maar ik begin toch aardig verward te raken.
Dus bij deze wil ik jullie graag te hulp vragen. Met als doel voor de komende tijd goed te zitten in het grafische departement.
Mijn setup:
Ik gebruik 3 schermen,
een 1080p 32 inch TV als hoofdscherm (via HDMI 1920x1080 / 60Hz MAX )
2x 19 inch HP L1940T (via DVI/DVI)
| Mijn Systeem: Moederbord-Asus Striker II Extreme ( SLI - 2x PCI-e 2.x 16x,1x PCI-e 16x, 2x PCI 2.2) Voeding------Corsair TX650W Processor---Intel Core 2 Quad Q8300 (1333 MHz FSB) Geheugen--- 6 Gig DDR3 Corsair (1333 MHz) Videokaart--XFX GeForce 295 GTX |
Zoals ik al eerder zij is de aanzet van deze zoektocht Battlefield 3.
Dat wat ik heb gehoord wil ik tot het maximale ervaren dus het doel is Battlefield 3 high tot max te draaien.
Hiervoor heb ik een budget van 200-300 Euro. Ik ben van plan mijn aankoop uit te stellen in de verwachting dat het een paar euro's scheelt dus wees niet terughoudend om over het budget heen te gaan.
Ik heb op dit moment een Geforce 295 GTX een aardig groot (en heet -_- ) beest.
Nou zat ik te kijken voor een nieuwe kaart maar ik zie steeds dat de nieuwe kaart beter is op sommige specs en weer minder in andere. Maar die kaarten zijn al een paar generaties verder.
ik heb het gevoel dat ik geen goede afweging kan maken aangezien ik de fijnere details van de grafische kaart niet ken. Vanuit het Battlefield topic zag ik dat de GeForce GTX 570 werd aangeraden.
Wat doe ik nog meer met mijn setup ?
HD films kijken en nog Games o.a Blackops,
Preventieve antwoorden:
Genoeg stroom ? 400 Watt max en connectoren genoeg
Genoeg Koeling? 6 system fans met moederbord hitte sensoren en fan controller
Genoeg Ruimte? yup de gtx 295 past ook
Overklokken ? yes please
SLI setup ? als de prestatie/prijs verhouding beter is dat één kaart prima.
Alvast bedankt voor jullie moeite
Bonus vraag / Voorkeur : Voor mijn triple setup had ik mijn tv aangesloten van DVI - HDMI. Toen kon ik de resolutie 1600x1200 gebruiken die fijner voor de ogen is. Ik kon het niet meer op die resolutie krijgen toen de tv aangesloten zat met een HDMI kabel. Enig advies om deze resolutie weer terug te krijgen zou fijn zijn. Het liefst zonder extra kosten te maken natuurlijk. Had zelf in gedachte een van mijn 19 inch aan te sluiten door HDMI-DVI. Dan is er een DVI slot weer vrij voor mijn TV maar nog niet iets mee gedaan.
Met dit mobo zou ik wel voor een single kaart oplossing gaan. Bij CFX/SLI heeft je tweede kaart maar een elektrisch x4 slot. Maw het mobo is er gewoon niet geschikt voor.keanou schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:17:
[...]
ik ga er even vanuit dat je: http://www.alternate.nl/h...P8P67_-=Rev.3.0=-/526152/? moederbord hebt?
dan kun je dus een crossfire opstelling bouwen. Voor 300 euro kun je 2* pricewatch: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e performance wise zit je dan gelijk met een GTX580 Lightning dus als je echt de hoogste performance voor je geld wil zou ik zeggen ga voor crossfire.
Wil je echt een single kaart dan adviseer ik de pricewatch: MSI R6970 Lightning kost wel 3 tientjes meer dan je budget maar dan heb je wel een brute kaart. (is momenteel wel erg moeilijk aan te komen) dus mocht je hem per direct willen hebben zou ik zeggen ga voor de pricewatch: MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC kun je flink mee OC'en
PCIe 2.0 x16 2 staat er toch duidelijk bij mij hoor?rows schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:50:
[...]
Met dit mobo zou ik wel voor een single kaart oplossing gaan. Bij CFX/SLI heeft je tweede kaart maar een elektrisch x4 slot. Maw het mobo is er gewoon niet geschikt voor.
Ik heb zelf de MSI P67A-GD65 (B3) en die heeft:
PCIe 2.0 x1 3
PCIe 2.0 x16 2
Zelfde dus als het Asus P8P67 moederbord en dat zijn toch echt wel x16 sloten hoor
[ Voor 19% gewijzigd door keanou op 22-06-2011 12:08 ]
Verwijderd
Sloten, of lanen?keanou schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:05:
[...]
PCIe 2.0 x16 2 staat er toch duidelijk bij mij hoor?
Verwijderd
Met 4 lanes via de southbridge en dus een bottlenek. GD65 heeft 2x8 lanes op de 16 sloten via de integrated pci-e controller.
ASUS P8P67
1 x PCIe 2.0 x16
1 x PCIe 2.0 x16 (x4 mode, black) *1
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2011 12:13 ]
Systeem: Gigabyte EP45-DS3R, E8400 oc, 4GB OCZ Reaper HPC PC-8500, Sapphire X1950XTX, Crucial M4 64GB SSD, 2x Samsung Spinpoint 500GB, Coolermaster 600W iGreen Power voeding.
Schermresolutie: FullHD 1920x1080, bij games alles op high of ultra (AA etc. hoeft niet op het hoogst).
Gebruik VGA: CoD series, BF3, HD films kijken
Prijs: 125-175 euro
Zoals je ziet heb ik al een tijdje geen upgrade meer gedaan van m'n videokaart. In de tijd dat ik deze kaart kocht was er sprake van dat ATi een betere beeldkwaliteit had dan nVidia producten, is dat nog steeds zo?
Ik ben wel gecharmeerd van de MSI 6870 HAWK welke ong. 160 euro moet kosten.
Maar ik twijfel tussen meer investeren (6950) i.v.m. 2GB geheugen op de videokaart, maar is dit echt nodig of zal 1GB meer dan voldoende zijn voor mijn gebruik?
En zal mijn voeding (dual 12v lijn, 14A en 16A) het gaan trekken (ik vermoed van wel aangezien de X1950XTX een hongerig beestje is)?
Schermresolutie: FullHD 1920x1080, bij games alles op high of ultra (AA etc. hoeft niet op het hoogst).
Zoals je ziet heb ik al een tijdje geen upgrade meer gedaan van m'n videokaart. In de tijd dat ik deze kaart kocht was er sprake van dat ATi een betere beeldkwaliteit had dan nVidia producten, is dat nog steeds zo?
Ik ben wel gecharmeerd van de MSI 6870 HAWK welke ong. 160 euro moet kosten.
Maar ik twijfel tussen meer investeren (6950) i.v.m. 2GB geheugen op de videokaart, maar is dit echt nodig of zal 1GB meer dan voldoende zijn voor mijn gebruik?
En zal mijn voeding (dual 12v lijn, 14A en 16A) het gaan trekken (ik vermoed van wel aangezien de X1950XTX een hongerig beestje is)?
Dit haal ik van de Asus website af:keanou schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:05:
[...]
PCIe 2.0 x16 2 staat er toch duidelijk bij mij hoor?
Ik heb zelf de MSI P67A-GD65 (B3) en die heeft:
PCIe 2.0 x1 3
PCIe 2.0 x16 2
Zelfde dus als het Asus P8P67 moederbord en dat zijn toch echt wel x16 sloten hoor
1 x PCIe 2.0 x16
*1: The PCIEX16_2 slot shares bandwidth with the PCIEX1_1 slot, PCIEX1_2 slot and USB3_34 connector. The PCIEX16_2 runs at x1 mode by default for system resource optimization.
Edit: leeftijdsgenoot Reinman was mij voor
[ Voor 3% gewijzigd door rows op 22-06-2011 12:21 ]
Verwijderd
Het wordt voor mij de MSI HD 6870 Hawk met in de toekomst miss nog een 2e Hawk erbij voor een crossfire setupje
oke en hoe zit dat dan met de MSI P67A-GD65 (B3) want die heb ik dus pas net zelf gekocht en daar wil ik mee gaan crossfiren anders bestel ik nog een andere.rows schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:20:
[...]
Dit haal ik van de Asus website af:
1 x PCIe 2.0 x16
*1: The PCIEX16_2 slot shares bandwidth with the PCIEX1_1 slot, PCIEX1_2 slot and USB3_34 connector. The PCIEX16_2 runs at x1 mode by default for system resource optimization.
Die heeft twee keer 8 lanes en is dus prima.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Bedankt voor de reacties, zo te zien lijkt het moederbord toch een probleem te zijn, mijn voorkeur ging eigenlijk ook uit naar de MSI P67A-GD65 (B3) i.p.v. het moederbord van ASUS.rows schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:20:
[...]
Dit haal ik van de Asus website af:
1 x PCIe 2.0 x16
Stel dat ik mijn setup hetzelfde blijft en ik het moederbord aanpas dus...
MOBO MSI P67A-GD65 (B3)
RAM Corsair XMS3 1600mhz
PSU Corsair HX850 watt
Eventueel ben ik wel bereid om mijn budget van € 300,- to overschrijden mits er genoeg performance voor de prijs tegenover staat.
Het is een moederbord van €145,- dus ik denk dat je dan beter gewoon voor een single kaart kan gaan en omdat je toch al wou overclocken ga dan gewoon voor de pricewatch: MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC als single kaart. Je haalt niet de performance van de MSI 6870 CF setup maar 300 + 145 = 445 euro als je dat zou willen. Dus mijn advies pak die single kaart betreffende prijs / performance verhouding
Ik ga mee met wat je hier stelt, echter vind ik persoonlijk dat Asus board niet top. Asus is zelf ook van dit principe afgestapt kijkende naar hun Z68 mobo's die dit probleem niet hebben. Mobo vervangen voor een MSI of dezelfde die ik heb (zie onderschrift) zou ik toch overwegen als het nog kan.keanou schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:40:
Het is een moederbord van €145,- dus ik denk dat je dan beter gewoon voor een single kaart kan gaan en omdat je toch al wou overclocken ga dan gewoon voor de pricewatch: MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC als single kaart. Je haalt niet de performance van de MSI 6870 CF setup maar 300 + 145 = 445 euro als je dat zou willen. Dus mijn advies pak die single kaart betreffende prijs / performance verhouding
Verwijderd
@ Rows, het is inderdaad de bedoeling om het moederbord te vervangen en dan ga ik voor de MSI kaart, bedankt!rows schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:47:
[...]
Ik ga mee met wat je hier stelt, echter vind ik persoonlijk dat Asus board niet top. Asus is zelf ook van dit principe afgestapt kijkende naar hun Z68 mobo's die dit probleem niet hebben. Mobo vervangen voor een MSI of dezelfde die ik heb (zie onderschrift) zou ik toch overwegen als het nog kan.
Alles boven de 6870 heeft eigenlijk geen/weinig nut met jouw cpu en een enkel full hd scherm.t!n0 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:14:
Systeem: Gigabyte EP45-DS3R, E8400 oc, 4GB OCZ Reaper HPC PC-8500, Sapphire X1950XTX, Crucial M4 64GB SSD, 2x Samsung Spinpoint 500GB, Coolermaster 600W iGreen Power voeding.
Sowieso zijn zo goed als alle kaarten boven de 125 euro 400% of meer sneller dan je huidige kaart.
Misschien kun je zelfs beter een 5850 of 6850 halen, en de rest sparen voor een verdere upgrade.
Volledig met Mitsumark eens en als je gaat upgraden probeer dan als eerste van dat 775 socket af te komen want snelste wat je daarvoor kan krijgen is een Q9650 (quad core)
Stap liever over naar een 1155 socket of AM3 van AMD.
1155 = i7 2600k, i5 2500k etc..
Stap liever over naar een 1155 socket of AM3 van AMD.
1155 = i7 2600k, i5 2500k etc..
Mhh ik probeer de levensduur van mijn systeem nog even te rekken omdat het hoofdzakelijk een multimedia systeem is en het daar prima in voldoet.
Afgelopen maand een SSD upgrade gedaan om de windows en multimedia ervaring nog wat te verbeteren, nu wil ik dus de game ervaring verbeteren voor de keren dat ik af en toe game.
Een volledige system upgrade staat voor volgende jaar gepland dus ik denk dat ik gewoon de MSI 6870 HAWK ga bestellen omdat ik wel DX11 wil draaien en BF3/MW3 toch op hoge settings wil kunnen spelen, waar naar mijn idee een 5xxx serie kaart niet in gaat voldoen en het prijsverschil niet zo groot is, of zit ik er helemaal naast?
Afgelopen maand een SSD upgrade gedaan om de windows en multimedia ervaring nog wat te verbeteren, nu wil ik dus de game ervaring verbeteren voor de keren dat ik af en toe game.
Een volledige system upgrade staat voor volgende jaar gepland dus ik denk dat ik gewoon de MSI 6870 HAWK ga bestellen omdat ik wel DX11 wil draaien en BF3/MW3 toch op hoge settings wil kunnen spelen, waar naar mijn idee een 5xxx serie kaart niet in gaat voldoen en het prijsverschil niet zo groot is, of zit ik er helemaal naast?
de 5xxx serie heeft de snelste videokaart die je kan krijgen lol de 5970 2gb dust!n0 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:52:
Mhh ik probeer de levensduur van mijn systeem nog even te rekken omdat het hoofdzakelijk een multimedia systeem is en het daar prima in voldoet.
maar de MSI 6870 Hawk is een goede keuze naar mening
Snelste kaart van AMD is de 6990
[ Voor 17% gewijzigd door rows op 22-06-2011 15:33 ]
Weet je wat... anders draaien we dit verhaal om -> Laat maar zien dat AMD kaarten deze/dergelijke functies in photoshop etc ondersteunen; dan zijn we direct klaar met de discussie, en heb ik iets heel nuttigs geleerd wat me volgende x wellicht weer voor een AMD kaart doet kiezen
Iets waarin we dan met elkaar overeenkomenIk ben tegen halve waarheden.
Ik heb trouwens inderdaad kunnen vinden dat met Vray tegenwoordig middels een workaround werkend te krijgen is op AMD kaarten vanaf de 5000 serie. het Vray filmpje was dus inderdaad achterhaald.
Waarom een 6950 van 260 Euro i.p.v. een snellere en goedkopere GTX 570 (250 Euro)?keanou schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:40:
pricewatch: MSI N570GTX-M2D12D5
Of in plaats van een even snelle maar veel goedkopere GTX 560 Ti Super Overklok?
pricewatch: Zotac GeForce GTX 560 Ti AMP (210 Euro)
pricewatch: MSI N560GTX-Ti Hawk
pricewatch: Gigabyte GV-N560SO-1GI-950
[ Voor 23% gewijzigd door Cheetah op 22-06-2011 21:19 ]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
http://kb2.adobe.com/cps/404/kb404898.htmlCheetah schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:04:
[...]
Weet je wat... anders draaien we dit verhaal om -> Laat maar zien dat AMD kaarten deze/dergelijke functies in photoshop etc ondersteunen; dan zijn we direct klaar met de discussie, en heb ik iets heel nuttigs geleerd wat me volgende x wellicht weer voor een AMD kaart doet kiezen
http://kb2.adobe.com/cps/831/cpsid_83117.html
en er is nog zo'n zelfde tekst voor cs4.
Verwijderd
Hey Tweaks,
Ik vraag namens een Engelse vriend van mij of de Sapphire 2GB Radeon 6950 Dirt 3 Edition te unlocken is naar een 6970. De kaart heeft wel 2 BIOS-en, maar we kunnen beiden niks vinden over de unlockmogelijkheden van de kaart.
En verder vroeg hij zich af of hij voor de Sapphire Radeon 6950 2GB Dirt 3 Edition moet gaan of voor de EVGA GTX560TI Maximum Graphics Edition.
Zover ik weet heeft hij een 850 80+ PSU, speelt hij op full HD en heeft hij een i7-2600K processor. ook heeft hij een z68 mobo.
Regards,
Vex
Ik vraag namens een Engelse vriend van mij of de Sapphire 2GB Radeon 6950 Dirt 3 Edition te unlocken is naar een 6970. De kaart heeft wel 2 BIOS-en, maar we kunnen beiden niks vinden over de unlockmogelijkheden van de kaart.
En verder vroeg hij zich af of hij voor de Sapphire Radeon 6950 2GB Dirt 3 Edition moet gaan of voor de EVGA GTX560TI Maximum Graphics Edition.
Zover ik weet heeft hij een 850 80+ PSU, speelt hij op full HD en heeft hij een i7-2600K processor. ook heeft hij een z68 mobo.
Regards,
Vex
dit zou ik posten op overclocking & tweaking. krijg je sneller antwoordVerwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 23:52:
Hey Tweaks,
[ Voor 7% gewijzigd door megadoom op 23-06-2011 00:17 ]
Unlock gaat lukken zie productreview: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition review door GameR!
Verwijderd
Van alle plekken waar ik het zou kunnen vinden, light het antwoord direct onder mijn neus... zucht...Typisch 
Maar goed, dat wetende, blijft de vraag of hij de 560ti Maximum Graphics edition of de 6950 Dirt 3 edition moet halen. Met uiteraard in het achterhoofd houden dat hij de 6950 waarschijnlijk gaat unlocken naar een 6970.
Helaas zijn andere versies geen alternatief, want hij MOET een van de games erbij hebben (Cheapskate, I know) dus het moet echt een van deze 2 kaarten worden voor hem.
Hoogstwaarschijnlijk haalt hij er meteen 2, en krijg ik 1 van de codes voor een van de games
dus hou daarbij ook maar de CF/SLi scaling in het achterhoofd.
We kunnen overigens nergens vinden welk model de 560ti Maximum Graphics heeft. (OC, SC, SSC, FTW) dus als iemand die al weet te achterhalen, kunnen wij ook zelf kijken hoe die versie presteert tegenover de 6950(unlocked)
Regards,
Vex
Maar goed, dat wetende, blijft de vraag of hij de 560ti Maximum Graphics edition of de 6950 Dirt 3 edition moet halen. Met uiteraard in het achterhoofd houden dat hij de 6950 waarschijnlijk gaat unlocken naar een 6970.
Helaas zijn andere versies geen alternatief, want hij MOET een van de games erbij hebben (Cheapskate, I know) dus het moet echt een van deze 2 kaarten worden voor hem.
Hoogstwaarschijnlijk haalt hij er meteen 2, en krijg ik 1 van de codes voor een van de games
We kunnen overigens nergens vinden welk model de 560ti Maximum Graphics heeft. (OC, SC, SSC, FTW) dus als iemand die al weet te achterhalen, kunnen wij ook zelf kijken hoe die versie presteert tegenover de 6950(unlocked)
Regards,
Vex
http://www.evga.com/articles/00622/ en http://tweakers.net/price...zJxTTZIuetqwl7rmrPEUEr5Ag
Het is de superclocked 900MHz versie.
Je betaalt wat extra terwijl je bij de Sapphire voor hetzelfde geld een spel en een betere koeler krijgt. Relatief is de Sapphire een betere aanbieding. Verder een klassieke kwestie van smaak.
Het is de superclocked 900MHz versie.
Je betaalt wat extra terwijl je bij de Sapphire voor hetzelfde geld een spel en een betere koeler krijgt. Relatief is de Sapphire een betere aanbieding. Verder een klassieke kwestie van smaak.
Verwijderd
http://www.pureoverclock.com/review.php?id=1303&page=16
Hier staat dan weer dat hij niet te flashen is, of is unlocken dan weer iets anders? Bij de Maximum Graphics edition zit overigens Crysis 2, een T-shirt en een Poster, dus de game mag achterwege gelaten worden in de vergelijking
Kan geen duidelijke review vinden van de 560Ti SuperClocked wat overeenkomt met andere versies van de 560Ti zo zegt de ene review dat er 170 fps gehaald kan worden met een Hawl versie en de review dat er maar 102 frames gehaald kan worden met zelfde setting op een 560Ti MG edition. Apart....
Hier staat dan weer dat hij niet te flashen is, of is unlocken dan weer iets anders? Bij de Maximum Graphics edition zit overigens Crysis 2, een T-shirt en een Poster, dus de game mag achterwege gelaten worden in de vergelijking
Kan geen duidelijke review vinden van de 560Ti SuperClocked wat overeenkomt met andere versies van de 560Ti zo zegt de ene review dat er 170 fps gehaald kan worden met een Hawl versie en de review dat er maar 102 frames gehaald kan worden met zelfde setting op een 560Ti MG edition. Apart....
Verwijderd
Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar zijn beiden average met zelfde settings en redelijk zelfde setup. Dus dat is het hem niet, helaas.coob schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 11:04:
De ene review gebruikt max fps terwijl de andere weer average fps gebruikt.
Unlocken= alleen alle shaders ontgrendelen, bios aangepast. Door bios switch kun je terug naar origineel.
Flashen naar 6970= 6970 bios gebruiken, de kaart is nu een 6970 "fingers crossed edition". Kun je ook ongedaan maken door de dual bios switch terug te zetten.
Flashen naar 6970= 6970 bios gebruiken, de kaart is nu een 6970 "fingers crossed edition". Kun je ook ongedaan maken door de dual bios switch terug te zetten.
Huidig systeem:
Moederbord: ASUS M4A88T-V EVO/USB3
CPU: AMD Phenom II X6 1055T
GPU: 2x Ati Radeon HD4890 in CrossfireX
Ram: 8 GB Corsair XMS DDR3 ram @ 1333MHz
Voeding: Silverstone OP-850 80+ 850watt
Resolutie: 1920 x 1080
Soort games: GTA IV Dirt 3 etc..
Qua kosten hoop ik het te kunnen financieren door mijn huidige videokaarten te kunnen verkopen.
Omdat ik het laatste jaar mij totaal niet meer verdiept heb ik de videokaarten weet ik niet wat ik van welke kaart mag verwachten.
Graag jullie hulp.
Thanks!
Moederbord: ASUS M4A88T-V EVO/USB3
CPU: AMD Phenom II X6 1055T
GPU: 2x Ati Radeon HD4890 in CrossfireX
Ram: 8 GB Corsair XMS DDR3 ram @ 1333MHz
Voeding: Silverstone OP-850 80+ 850watt
Resolutie: 1920 x 1080
Soort games: GTA IV Dirt 3 etc..
Qua kosten hoop ik het te kunnen financieren door mijn huidige videokaarten te kunnen verkopen.
Omdat ik het laatste jaar mij totaal niet meer verdiept heb ik de videokaarten weet ik niet wat ik van welke kaart mag verwachten.
Graag jullie hulp.
Thanks!
Ik verwacht wel rond de 140euro voor de kaarten in totaal terug te krijgen. Ze gaan per stuk rond de 75/80 euro eruit in V&A. heb daarnaast nog 80/100 euro extra beschikbaar.
Ik moet er natuurlijk wel op vooruit kunnen gaan, anders laat ik alles lekker zitten.
Ik moet er natuurlijk wel op vooruit kunnen gaan, anders laat ik alles lekker zitten.
Enigste echte upgrade die je dan kan doen is crossfire 6870 gaan.mathijs55 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:46:
Ik verwacht wel rond de 140euro voor de kaarten in totaal terug te krijgen. Ze gaan per stuk rond de 75/80 euro eruit in V&A. heb daarnaast nog 80/100 euro extra beschikbaar.
Verwijderd
Inderdaad, de 6870 is de beste optie die je hebt. Rond de 300 euro heb je 2 nette 6870 kaartjes.
Ik heb zelf de MSI 6870 Hawk 2x besteld eergister. was idd rond de 300 euro en performance wise zit je dan net iets boven de GTX580 vn Nvidia want genoeg is om de komende 2 jaar weer vooruit te kunnen.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:49:
Inderdaad, de 6870 is de beste optie die je hebt. Rond de 300 euro heb je 2 nette 6870 kaartjes.
Voor meer info kun je trouwens ook even kijken op onderstaande benchmark vergelijking.
http://www.hardwareheaven...n-5970-bad-company-2.html
http://www.hardwareheaven...n-5970-bad-company-2.html
Ik heb wel op verschillende benchmarks sites zitten kijken. echter staat mijn combinatie HD4890 in Crossfire daar meestal niet meer tussen aangezien die toch al wat ouder is...
Voorkeur gaat inderdaad wel uit naar Ati
wat ik kon vinden is dat 4890 crossfire gelijk staat aan de GTX570 maar of dat nou zo geloofwaardig is betwijfel ik.
Beste medetweakers,
Ik ben opzoek naar een Grafische kaart die weinig geluid (Belangrijk!) maakt onder load en idle en redelijk cool loopt , dit ter vervanging van mijn oude 8800GT kaart. Zelf had ik de MSI N560GTX-Ti Hawk gehaald bij alternate maar deze draaide bij mij op 80°C en met een fansnelheid van 90% (standje boeiing) , deze terug gestuurd naar Alternate maar na testen geven ze aan dat hij "normaal" functioneert , maar gelukkig mag ik hem wel ruilen.
Wil ongeveer 200-260 euro uitgeven en moet vergelijkbaar of beter zijn als de MSI N560GTX-Ti Hawk.
Ik ben opzoek naar een Grafische kaart die weinig geluid (Belangrijk!) maakt onder load en idle en redelijk cool loopt , dit ter vervanging van mijn oude 8800GT kaart. Zelf had ik de MSI N560GTX-Ti Hawk gehaald bij alternate maar deze draaide bij mij op 80°C en met een fansnelheid van 90% (standje boeiing) , deze terug gestuurd naar Alternate maar na testen geven ze aan dat hij "normaal" functioneert , maar gelukkig mag ik hem wel ruilen.
Wil ongeveer 200-260 euro uitgeven en moet vergelijkbaar of beter zijn als de MSI N560GTX-Ti Hawk.
Het lijkt mij handiger die 4890CF te houden. Je hebt nu voor 140 euro (je inruilwaarde) heel wat prestaties. Als je geen problemen hebt met geluid of stroomrekening zou ik ze laten zitten en nog eens kijken als de 7 serie er is.mathijs55 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:00:
Ik heb wel op verschillende benchmarks sites zitten kijken. echter staat mijn combinatie HD4890 in Crossfire daar meestal niet meer tussen aangezien die toch al wat ouder is...
Wat is nou sneller, 2x6970 of 2x580?
That's it, I'm done.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:
* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?
Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:
* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?
Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic