Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
[ Voor 6% gewijzigd door Gianni Rombios op 13-02-2011 18:52 ]
- Wat voor systeem heb je nu?
Asus P5KC Moederbord, Intel Q6600 @ 2.4Ghz, 2Gb DDR2 RAM, Geforce 8800 GTS - Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
1680x1050 - Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
Vooral games, met name Arma II Operation Arrowhead - Wat mag je nieuwe kaart kosten?
120 - 200 euro, maar het liefst zo min mogelijk.
Is deze ATI een goede keuze, of zou ik nog verder moeten kijken?
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Zou wel een optie kunnen zijn, tevens een GTX460 van Nvidea, een ATI HD 6870 zal overkill zijn.
En wat is je voeding?
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Prima keuze, maar als het iets goedkoper moet kun je ook altijd nog een HD6850 nemen.Meelobee schreef op maandag 14 februari 2011 @ 08:47:
Is deze ATI een goede keuze, of zou ik nog verder moeten kijken?
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
5830 is momenteel wel heel oninteressant wantyzx schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:38:
http://tweakers.net/price...0-directcu-2dis-1gd5.html
Zou wel een optie kunnen zijn
pricewatch: Asus EAH5850/2DIS/1GD5
Edit: okay deze "eerste de beste" link is uitverkocht maar er zijn nog aardig wat 5850s te koop. 5830 blijft heel oninteressant.
[ Voor 14% gewijzigd door Gianni Rombios op 14-02-2011 15:20 ]
Wel even verder kijken dan je neus lang is.Gianni Rombios schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:46:
[...]
5830 is momenteel wel heel oninteressant want
pricewatch: Asus EAH5850/2DIS/1GD5
Dit product is niet meer beschikbaar in ons assortiment. Ga terug naar het overzicht om te kiezen uit ons beschikbaar assortiment of neem contact op met een van onze medewerkers verkoop.
Verwijderd
HD 5970 is op dit moment de beste videokaart die er op de markt is, als je hem voor 300 euro kunt overnemen zeg ik doen!tomdabom schreef op zondag 13 februari 2011 @ 12:49:
Ik heb nog even een vraag, ik kan een HD 5970 voor 300 euro overnemen.
Is dat verstandig of moet ik gewoon met een gtx 570 gaan ?
Verwijderd
Ik heb sinds december een nieuw systeem, maar daar zit nog mijn oude videokaart in. Ik wil een nieuwe videokaart gaan kopen maar ik weet nog niet welke.
Mijn systeem is als volgt:
Asrock 870 EXTREME3
AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
be quiet! Pure Power L7 530W
Ik zou graag Crysis 2, BF2:BC, COD: Black Ops ect op High settings willen spelen op een resolutie van 1920x1080.
Mijn budget ligt rond de €150 - €200. Ik zou graag willen weten wat jullie aanraden.
Verwijderd
HD6850, ligt mooi tussen je budget en je kan bovenste games (zeer)vlot spelen.Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 17:14:
Hey,
Ik heb sinds december een nieuw systeem, maar daar zit nog mijn oude videokaart in. Ik wil een nieuwe videokaart gaan kopen maar ik weet nog niet welke.
Mijn systeem is als volgt:
Asrock 870 EXTREME3
AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
be quiet! Pure Power L7 530W
Ik zou graag Crysis 2, BF2:BC, COD: Black Ops ect op High settings willen spelen op een resolutie van 1920x1080.
Mijn budget ligt rond de €150 - €200. Ik zou graag willen weten wat jullie aanraden.
AMD X6 1090T
8GB DDR3-1600 (2x4 gb)
MSI 890GX-M65
2x MSI 5770 "Hawk"
Ik zoek nu een enkele videokaart met (minimaal) dezelfde prestaties als m'n 2 lieve havikjes. één van de twee kaarten wordt namelijk telkens behoorlijk warm doordat er in m'n NZXT Vulcan niet extreem veel ruimte is (De twee kaarten passen krap op elkaar).
Ik kwam zelf uit bij of de 6950 of de 6970 van ATI, alleen, waarvoor betaal ik die 50 euro extra voor de '70?
(Ik vind die 2GB Ram van de 69XX serie wel lekker). Ik speel zelf :
- COD MW2
- Lord of the Rings Online
- Test Drive Unlimited 2
En ik wil weer eens GTA IV van de plank halen (Waardoor die 2GB fijn is).
Ik speel op 1 scherm van 1920x1080; en ben niet van plan om te gaan overklokken.
Is in mijn geval de 6970 de extra 50 euro waard, of is de 6950 goed genoeg?
Oh ja, ik heb een Seasonic 850W voeding, dus dat mag het probleem niet zijn, en m'n budget is rond de 300 euro. En lengte van de kaart is grappig genoeg ook geen probleem in mijn kast.
[ Voor 9% gewijzigd door Niekleair op 14-02-2011 18:56 ]
[img]error.jpg[/img]
Verwijderd
Prestatieverschil tussen 6970 en 6950 is niet enorm groot maar het is er wel, als je het budget ervoor hebt zou ik je toch de 6970 aanbevelen. Sommigen zeggen dan misschien wel "koop een 6950 en unlock hem" maar ik twijfel of de nieuwe kaarten dit nog altijd kunnen. Indien iemand hier wat meer over weet laat het dan maar ff weten want als dit wel nog werkt dan kun je misschien toch opteren voor een 6950.niekje87 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 18:50:
Momenteel heb ik het volgende systeem:
AMD X6 1090T
8GB DDR3-1600 (2x4 gb)
MSI 890GX-M65
2x MSI 5770 "Hawk"
Ik zoek nu een enkele videokaart met (minimaal) dezelfde prestaties als m'n 2 lieve havikjes. één van de twee kaarten wordt namelijk telkens behoorlijk warm doordat er in m'n NZXT Vulcan niet extreem veel ruimte is (De twee kaarten passen krap op elkaar).
Ik kwam zelf uit bij of de 6950 of de 6970 van ATI, alleen, waarvoor betaal ik die 50 euro extra voor de '70?
(Ik vind die 2GB Ram van de 69XX serie wel lekker). Ik speel zelf :
- COD MW2
- Lord of the Rings Online
- Test Drive Unlimited 2
En ik wil weer eens GTA IV van de plank halen (Waardoor die 2GB fijn is).
Ik speel op 1 scherm van 1920x1080; en ben niet van plan om te gaan overklokken.
Is in mijn geval de 6970 de extra 50 euro waard, of is de 6950 goed genoeg?
Oh ja, ik heb een Seasonic 850W voeding, dus dat mag het probleem niet zijn, en m'n budget is rond de 300 euro. En lengte van de kaart is grappig genoeg ook geen probleem in mijn kast.
Mvg,
Cédric
Ben van plan om binnen een maand een nieuw sysyeem in elkaar te zetten. Het betreft dan voornamelijk een systeem wat gebruikt wordt om te gamen (Total War serie, GW2, HON, FPS etc). Heb nog een monitor liggen die niet wordt gebruikt dus die hoef ik dus niet te kopen (resolutie max 1680x1050).
Door al het nieuwe aanbod en veranderende prijzen is het moeilijk om goed te achterhalen wat de beste prijs-kwaliteit verhouding op het moment is.
Mijn budget zit rond de 200-230 euro, minder is mooi meegenomen. Ben ook niet van plan om er een sli/cf systeem van te maken.
Nou was mijn oog gevallen op de GTX 560 (msi of giga versie) vanwege de stille en koele koelers die al erop zitten. Maar door de lage prijzen van de HD 6950 wordt de keuze toch een dilemma voor mij.
Vandaar mijn verzoek om advies, de 6950 nemen of de 560?
Verwijderd
GTX560, is goedkoper, presteerd hetzelfde en is een stuk koeler door die koeler van MSI/Gigabyte dan de 6950.RHAR schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 00:15:
Beste Tweakers,
Ben van plan om binnen een maand een nieuw sysyeem in elkaar te zetten. Het betreft dan voornamelijk een systeem wat gebruikt wordt om te gamen (Total War serie, GW2, HON, FPS etc). Heb nog een monitor liggen die niet wordt gebruikt dus die hoef ik dus niet te kopen (resolutie max 1680x1050).
Door al het nieuwe aanbod en veranderende prijzen is het moeilijk om goed te achterhalen wat de beste prijs-kwaliteit verhouding op het moment is.
Mijn budget zit rond de 200-230 euro, minder is mooi meegenomen. Ben ook niet van plan om er een sli/cf systeem van te maken.
Nou was mijn oog gevallen op de GTX 560 (msi of giga versie) vanwege de stille en koele koelers die al erop zitten. Maar door de lage prijzen van de HD 6950 wordt de keuze toch een dilemma voor mij.
Vandaar mijn verzoek om advies, de 6950 nemen of de 560?
Hij is sowieso al koeler, dus nóg koelerVerwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 08:40:
[...]
GTX560, is goedkoper, presteerd hetzelfde en is een stuk koeler door die koeler van MSI/Gigabyte dan de 6950.
Geforce kaartjes verbruiken meer maar zijn koeler en hebben hele dikke koelers, al die AMD dingen in de Pricewatch zijn allemaal reference design met een stikkertje, echt jammer.
AMD Phenom II X6 1055T 2,8Ghz Boxed
Asrock 870 Extreme3
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G (2x2GB)
OCZ ModXStream Pro 500W
Sapphire HD 5450 512MB
Ik ben niet van plan om een nieuwe voeding te nemen, dus een kaart die aan 500w genoeg heeft zou mooi zijn.
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken? 1920x1080 (dual monitor)
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
Assassin's Creed 3
CoD: Black Ops
Starcraft II
Battlefield: Bad Company 2
Battlefield 3
GTA IV
De videokaart moet ook een beetje future-proof zijn, zodat ik niet binnen een half jaar achterloop.
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?
150+ euro het liefst niet meer als 200 euro
Verdere vereisten:
- HDMI en DVI aansluiting
- 23.976Hz output support voor films
- De Cooler Master 912 Plus kast ondersteunt de ATI Radeon HD 5970 (30-32 cm), dus de lengte maakt volgens mij niet uit
- Zeer stil moet die zijn
Kom je uit bij GTX460 of HD6850 maar die voeding is niet al te best.
Hallo, hier de mijne ook even
Systeem:
Voeding : 400watt Linkworld LPK23-e
CPU: QuadCore AMD Phenom FX FX-5200, 2300 MHz (overclocked 2633Mhz)
Moederbord Chipset: nVIDIA nForce 7025-630a, AMD K10
Systeemgeheugen: 4096 MB (DDR3-1333 DDR3 SDRAM) V-max
Videokaart: Radeon HD 4350 HDMI 1GB Hypermemory
Harde schijf: Hitachi HDS721050CLA SCSI Disk Device (465 GB)
Monitor: Dell 1703FP [17" LCD]
Welke resolutie wil je spelen
-Scherm ondersteunt volgens mij max 1280x1024
Waar wil ik m voor gebruiken
-voor games zoals MoH, Call of Duty etc voor zover het systeem dit trekt
Wat mag het kosten:
-Zo rond de 150 euro
iig alvast bedankt !!
bedankt voor de reactie,Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 16:13:
[...]
HD6850 ligt rond die prijs maar dan stel ik mij de vraag of je CPU dan niet gaat bottlenecken want die is niet meer van de recentste. Dan is er ook nog je voeding, is geen A-merk dus wordt opletten dat je voldoende connectors hebt en dat ze het trekt!
de pc is overclocked (14%) dus draait nu op 2.633Ghz,
wat voor voeding raden jullie mij aan voor een mooie prijs.
en wat gebeurt er als de CPU de bottleneck word??
Kan hier evt wel een benchmark neerplanten als dat helpt (welk programma gebruikt men doorgaands hiervoor?)
iig alvast bedankt voor de reacties/tijd
[ Voor 34% gewijzigd door da_stiech op 15-02-2011 17:48 ]
10x 390wp noord-oost, 10x 390wp zuid-west
Dat leek mij ook de beste keuze
Verwijderd
Als je cpu bottlenecked is het nut van je snelle grafische kaart een deel teniet gedaan. Bijvoorbeeld als je met een snelle wagen op circuit rijdt en dat de piloot niet kan rijden, dan zijn de prestaties ook teniet gedaan van die snelle wagen.da_stiech schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 17:29:
[...]
[...]
bedankt voor de reactie,
de pc is overclocked (14%) dus draait nu op 2.633Ghz,
wat voor voeding raden jullie mij aan voor een mooie prijs.
en wat gebeurt er als de CPU de bottleneck word??
Kan hier evt wel een benchmark neerplanten als dat helpt (welk programma gebruikt men doorgaands hiervoor?)
Een voeding A-merk >400watt is sowieso een vereiste. De a-merken zijn Corsair, Be Quiet, Antec, Silverstone, ...
Een goede benchmark is 3Dmark of Vantage.
Verwijderd
zoals hieronder te zien ben ik op zoek naar een vervanging van mijn zeer oude (toch ook heel wat jaar meegegaan, met veel plezier) 7600GT.
* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
Intel Pentium E8400 dualcore
Asus P5QL moederbord
3,5 gb RAM (ddr2)
Geforce 7600 GT (PCI-e)
Recomm 450 watt voeding
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
1900x1200
Ik gebruik hem met name voor games zoals Crysis en Modern Warfare
Tussen 100 en 150 euro.
Wat voor kaart adviseren jullie mij op dit moment?
Verwijderd
Voor die prijs adviseer ik je een HD6850, is een zuinige en snelle kaart die rond de 150-160 euro kost. Met die grafische kaart is een upgrade van je voeding NIET nodig.Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:00:
Hallo Tweakers,
zoals hieronder te zien ben ik op zoek naar een vervanging van mijn zeer oude (toch ook heel wat jaar meegegaan, met veel plezier) 7600GT.
* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
Intel Pentium E8400 dualcore
Asus P5QL moederbord
3,5 gb RAM (ddr2)
Geforce 7600 GT (PCI-e)
Recomm 450 watt voeding
1900x1200
Ik gebruik hem met name voor games zoals Crysis en Modern Warfare
Tussen 100 en 150 euro.
Toch zou ik echt wel denken aan een nieuwe voeding, nu is het wachten tot die stuk gaat want een goede voeding is het absoluut niet.Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:21:
[...]
Voor die prijs adviseer ik je een HD6850, is een zuinige en snelle kaart die rond de 150-160 euro kost. Met die grafische kaart is een upgrade van je voeding NIET nodig.
AMD Nieuwsdiscussie
Dat lijkt me een dure gok, zoals -The_Mask- zegt zou ik wel een nieuwe voeding kopen. Anders heb je een dode pc vanwege je voeding.Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:21:
[...]
Voor die prijs adviseer ik je een HD6850, is een zuinige en snelle kaart die rond de 150-160 euro kost. Met die grafische kaart is een upgrade van je voeding NIET nodig.
Voeding absoluut vervangen anders gaat die er zelf wel voor zorgen, of erger.da_stiech schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 17:29:
[...]
Ligt er maar net aan welke je pakt, een goedkope Be Quiet of Silverstone of een Antec gemaakt door CWT kan absoluut een stuk minder zijn dan een fabrikant welke als B-merk wordt aangemerkt.Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 18:44:
[...]
Een voeding A-merk >400watt is sowieso een vereiste. De a-merken zijn Corsair, Be Quiet, Antec, Silverstone, ...
AMD Nieuwsdiscussie
Voeding is prima nog voor een HD6850.chim0 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:43:
[...]
Kom je uit bij GTX460 of HD6850 maar die voeding is niet al te best.
AMD Nieuwsdiscussie
ik ben bezig met een systeem voor een collega van me, hij wil er eigenlijk alleen op gaan gamen (en dan alle spellen vanaf 2000 tot op heden, maar vooral flightsimulator X). Ik had de meeste dingen al zo bedacht, namelijk een i5 750, op een Gigabyte P55A-UD6 met 4Gb aan DDR3. Voeding ben ik het nog niet over uit, maar dat laat ik dan ook van de videokaart afhangen
Er zal dus voornamelijk mee gespeeld worden, maar hij moet vooral ook nog wel een tijdje mee kunnen. Volgens mij wilde hij op een HD-ready TV gaan spelen, dus 720p....
Hij had trouwens ook genoeg van die stomme drivers van zijn vorige kaart (HD4650 AGP), nu snap ik dat dat niet per se betekent dat AMD afvalt, maar wel dat er een voorkeur is voor Nvidia.
Budget ligt zo om de 200 euro (als de voeding er niet te hard in hakt), zelf zat ik zo te denken aan een GTX470 of GTX560 Ti, maar wat vinden jullie?
Vreemde beargumentering, maar voor ieder zijn merkDrucchi schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 23:06:
Hoi Tweakers,
ik ben bezig met een systeem voor een collega van me, hij wil er eigenlijk alleen op gaan gamen (en dan alle spellen vanaf 2000 tot op heden, maar vooral flightsimulator X). Ik had de meeste dingen al zo bedacht, namelijk een i5 750, op een Gigabyte P55A-UD6 met 4Gb aan DDR3. Voeding ben ik het nog niet over uit, maar dat laat ik dan ook van de videokaart afhangen
Er zal dus voornamelijk mee gespeeld worden, maar hij moet vooral ook nog wel een tijdje mee kunnen. Volgens mij wilde hij op een HD-ready TV gaan spelen, dus 720p....
Hij had trouwens ook genoeg van die stomme drivers van zijn vorige kaart (HD4650 AGP), nu snap ik dat dat niet per se betekent dat AMD afvalt, maar wel dat er een voorkeur is voor Nvidia.

Of een HD6950Budget ligt zo om de 200 euro (als de voeding er niet te hard in hakt), zelf zat ik zo te denken aan een GTX470 of GTX560 Ti, maar wat vinden jullie?
Een i5 750 moet je niet meer nemen, De nieuwe sandybridge i5 2400 is goedkoper en sneller met een P67 moederbord. GTX560 Ti is beter dan de GTX470. Prima kaart als je voorkeur naar nVidia gaat.Drucchi schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 23:06:
Hoi Tweakers,
Budget ligt zo om de 200 euro (als de voeding er niet te hard in hakt), zelf zat ik zo te denken aan een GTX470 of GTX560 Ti, maar wat vinden jullie?
Op een HD ready tv spelen is best belachelijk. Het is alleen maar groot, verder krijg je gewoon wazig beeld.
[ Voor 4% gewijzigd door bladerash op 16-02-2011 23:30 ]
Ik weet dat SB veel leuker is, maar het is zo een stuk goedkoper. Plus dat het ruim snel genoeg is voor beoogde doeleinden.
Cheap is toch wel een belangrijk punt, en met het oog op V&A is het makkelijker om een 1156 cpu te scoren dan om een 1155 te vinden.
[ Voor 24% gewijzigd door Drucchi op 16-02-2011 23:34 ]
Kwam door de PCI-e AGP bridge chip, voor drivers moest je dan ook bij de fabrikant zijn en niet bij AMD/ATi.Drucchi schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 23:06:
AMD Nieuwsdiscussie
Ahh, tweedehands dacht al, anders is socket 1156 gewoon echt te duur en niet goedkoop.Drucchi schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 23:32:
klopt, helaas gaat het meer om groot, dan om mooi, maar dat komt er later nog wel in
Ik weet dat SB veel leuker is, maar het is zo een stuk goedkoper. Plus dat het ruim snel genoeg is voor beoogde doeleinden.
Cheap is toch wel een belangrijk punt, en met het oog op V&A is het makkelijker om een 1156 cpu te scoren dan om een 1155 te vinden.
AMD Nieuwsdiscussie
Die wist ik, vandaar dat het slechts een voorkeur is die naar Nvidia gaat, had ik dat niet geweten dan was het een must-The_Mask- schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 23:34:
[...]
Kwam door de PCI-e AGP bridge chip, voor drivers moest je dan ook bij de fabrikant zijn en niet bij AMD/ATi.
Klopt, plus dat ik zelf nog een UD6 in reserve had liggen, en die kan nu voor een prikkie weg-The_Mask- schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 23:36:Ahh, tweedehands dacht al, anders is socket 1156 gewoon echt te duur en niet goedkoop.
[ Voor 30% gewijzigd door Drucchi op 16-02-2011 23:39 ]
Verwijderd
Oke wisselende verhalen over de voeding dus. Ik proef iig dat ik er een heb die niet erg goed is. Ik heb echt geen verstand van aantal watt die ik nodig heb. Moet ik dan aan zoiets denken als vervanging eventueel?karstnl schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 22:51:
[...]
Dat lijkt me een dure gok, zoals -The_Mask- zegt zou ik wel een nieuwe voeding kopen. Anders heb je een dode pc vanwege je voeding.
pricewatch: be quiet! Pure Power L7 530W
heb er uiteraard niet zoveel zin in als mn moederbord naar de klote gaat. Verder nog bottlenecks?
thxx
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2011 10:03 ]
AMD Nieuwsdiscussie
- AMD Phenom II X3 720 Black Edition
- Gigabyte GA-MA770T-UD3P
- Gigabyte GV-R485MC-1GI
- Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB
- Behuizing Nexus Voltinia 430W Zwart
Dat is volgens mij met een Nexus Value 430 voeding.
Nu wil ik een nieuwe videokaart en zit te denken aan een 6870, is dit een goed idee?
Daarnaast wil ik een andere cpu, AMD Phenom II X6 1090T Black Edition. Trekt deze voeding dit wel allemaal?
Ik speel met name bad company 2 op 1900x1200, of zou een kaart alleen genoeg zijn, ik denk dat dan de cpu de bottleneck is. Nu is de kaart de bottleneck denk ik.
En waarom niet voor een GTX460? Verbruiken nagenoeg hetzelfde.-The_Mask- schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 22:55:
[...]
Voeding is prima nog voor een HD6850.
Die voeding kreeg bij Hardocp een dikke FAIL dus zou hem sowieso niet nemen, ook niet voor een HD6850.
Scheelt toch nog wel enkele tientallen watts en een HD6850 is sneller dus HD6850 lijkt mij gewoon slimmer voor hem.chim0 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 23:35:
[...]
En waarom niet voor een GTX460? Verbruiken nagenoeg hetzelfde.
Dat die een fail krijgt wil niet zeggen dat het niet gaat werken of dat de voeding direct doorbrand. Is dan wel geen voeding welke ik aan zou raden, maar voor zijn PC met een HD6850 moet het voldoen.Die voeding kreeg bij Hardocp een dikke FAIL dus zou hem sowieso niet nemen, ook niet voor een HD6850.
Antec HCP van 900W kreeg het ook, toch behoort die tot één van de betere/beste voedingen, wil niet zeggen overigens dat de OCZ dat ook doet.
AMD Nieuwsdiscussie
Ja allemaal prima, maar overklokken zou ik niet aanraden. De extreme stilte van de voeding heeft namelijk een groot nadeel, veel luchtverplaatsing is er niet. Ga je dus flink overklokken, dan wordt het allemaal stukken warmer en vooral in de voeding wat niet aan te raden is.Koffiezuiper schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 22:20:
Nu wil ik een nieuwe videokaart en zit te denken aan een 6870, is dit een goed idee?
Daarnaast wil ik een andere cpu, AMD Phenom II X6 1090T Black Edition. Trekt deze voeding dit wel allemaal?
AMD Nieuwsdiscussie
Yeah right, tientallen. Je laat het klinken alsof dat ding 1000W meer verbruikt en de voeding wel zal doen doorbranden. En slimmer of sneller is niet de vraag hier, het gaat om de spellen die je speelt en dat verschilt teveel om er 1 uit te kiezen.-The_Mask- schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 23:49:
[...]
Scheelt toch nog wel enkele tientallen watts en een HD6850 is sneller dus HD6850 lijkt mij gewoon slimmer voor hem.
Voor een GTX460 ook.[...]
Dat die een fail krijgt wil niet zeggen dat het niet gaat werken of dat de voeding direct doorbrand. Is dan wel geen voeding welke ik aan zou raden, maar voor zijn PC met een HD6850 moet het voldoen.
Tientallen en 1000W zit bij mij toch echt veel verschil in.chim0 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 00:06:
[...]
Yeah right, tientallen. Je laat het klinken alsof dat ding 1000W meer verbruikt en de voeding wel zal doen doorbranden.
Oké, dan maken we er van dat de HD6850 gemiddeld in de meeste moderne games iets sneller is, als je dat zo graag wil.En slimmer of sneller is niet de vraag hier, het gaat om de spellen die je speelt en dat verschilt teveel om er 1 uit te kiezen.
Je zegt zelf dat een GTX460 en HD6850 niet aan te raden is, dan zeg ik dat de zuinigste wel te doen moet zijn en nu kan zo maar een GTX460 ook met gemak? Ik volg je niet echt.Voor een GTX460 ook.
AMD Nieuwsdiscussie
http://www.bit-tech.net/h...i-radeon-hd-6850-review/9-The_Mask- schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 00:11:
[...]
Tientallen en 1000W zit bij mij toch echt veel verschil in.
Dus die 40W verschil gaat die voeding doen ontploffen?
Het gaat er niet om wat ik wil maar wat de game wil en soms wil ie ATI en een andere keer Nvidia. Om in jouw termen te blijven: het kan soms tientallen frames schelen.[...]
Oké, dan maken we er van dat de HD6850 gemiddeld in de meeste moderne games iets sneller is, als je dat zo graag wil.
Juist wel, één van de twee alleen die voeding is een beetje gaar maar ik heb niet gezegd dat ie een nieuwe voeding moet. Dat piepkleine verschil in verbruik gaat die voeding echt niet doen doorbranden. We hebben het niet over quad SLI hier.[...]
Je zegt zelf dat een GTX460 en HD6850 niet aan te raden is, dan zeg ik dat de zuinigste wel te doen moet zijn en nu kan zo maar een GTX460 ook met gemak? Ik volg je niet echt.
AMD Nieuwsdiscussie
* chim0 slapen

Ik wil een nieuwe videokaart maar zie door de bomen het bos niet meer....
Wil wel een nividea hebben. Heb nu ati maar niet erg over te spreken.
Intel Pentium Q9550 quadcore
Asus P5QLD Pro moederbord
8 gb RAM (ddr2)
Ati 4850 1GB (PCI-E)
Corsair 750 voeding
1900x1200
Games: COD-BlackOps, Modern Warfare 2, en het zou prettig zijn als de kaart mijn videobewerkingssoftware ondersteund. Pinnacle Studio 14 Ultimate
Tussen 200 en 320 euro.
In dat geval adviseer ik je een GTX560Ti te nemen. Deze kaarten scoren in kost/prijs verhouding erg hoog. Zeker de OC versies als de MSI, Gigabyte en Asus. Voor tussen de 215 a 245 euro heb je een grote variëteit aan GTX560Ti OC kaarten. Momenteel zijn de MSI Twin Frozr II OC en Gigabyte OC en Gigabyte SOC erg in trek al is de SOC nog niet echt goed verkrijgbaar. Met een GTX560 OC heb je voor 100 euro minder eigenlijk bijna een GTX570 in handen. Denk dat voor jou de GTX560Ti op dit moment de beste keus is.elan schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 09:08:
Beste Tweakers,
Ik wil een nieuwe videokaart maar zie door de bomen het bos niet meer....
Wil wel een nividea hebben. Heb nu ati maar niet erg over te spreken.
[...]
Ben zelf ook van plan om binnekort er eentje te halen trouwens, maar twijfel over welke precies.
Zo ver is Pinnacle niet, hun software kan niks met de videokaart beginnen.elan schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 09:08:
en het zou prettig zijn als de kaart mijn videobewerkingssoftware ondersteund. Pinnacle Studio 14 Ultimate
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
De HD6870 is een goede keus, alsook de 1090T alleen zul je dan wel je voeding moeten oppassen, die voeding zal het trekken maar de vraag is maar voor hoelang natuurlijk... Als je dan misschien ook nog gaat overclocken zal deze helemaal niet meer volstaan. Van Nexus weet ik niet veel af dus op dat vlak kan ik je weinig advies geven.Koffiezuiper schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 22:20:
Ik heb het volgende systeem (BBG stille allround- en high-end-pc sept. 2009):
- AMD Phenom II X3 720 Black Edition
- Gigabyte GA-MA770T-UD3P
- Gigabyte GV-R485MC-1GI
- Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB
- Behuizing Nexus Voltinia 430W Zwart
Dat is volgens mij met een Nexus Value 430 voeding.
Ik speel met name bad company 2 op 1900x1200, of zou een kaart alleen genoeg zijn, ik denk dat dan de cpu de bottleneck is. Nu is de kaart de bottleneck denk ik.
ik zit momenteel met het volgende systeem:
AMD Phenom(tm) II X4 945 OC @ 3600mhz
4 gb 1333 ram
620 watt corsair voeding
gigabyte mobo GA-ma790xt-UD4P
5830 graka (rma vervaning van een 4890)
gaming @ 1920*1080
ik denk het graka gedeelte nog eens op te frissen, rest van het systeem moet nog minstens jaartje mee
bedoeling is games van vandaag + 1 jaar nog vrij goed te kunnen spelen met toch minstens een deel van de eyecandy enabled
budget is zo'n 200 à 250€
ik dacht zelf aan de 6950 maar hoor graag of er mensen andere meningen hebben hierover... Vermoed niet dat de cpu echt een bottleneck gaat worden
thanks
blade
Verwijderd
Met jouw budget kan je kiezen tussen een GTX560Ti of een HD6950. Kan je even posten welke games je vooral speelt? Het zou dom zijn als je een 560Ti aanschaft terwijl je enkel AMD optimized games speelt of omgekeerd.belblade schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:13:
hallo,
ik zit momenteel met het volgende systeem:
AMD Phenom(tm) II X4 945 OC @ 3600mhz
4 gb 1333 ram
620 watt corsair voeding
gigabyte mobo GA-ma790xt-UD4P
5830 graka (rma vervaning van een 4890)
gaming @ 1920*1080
ik denk het graka gedeelte nog eens op te frissen, rest van het systeem moet nog minstens jaartje mee
bedoeling is games van vandaag + 1 jaar nog vrij goed te kunnen spelen met toch minstens een deel van de eyecandy enabled
budget is zo'n 200 à 250€
ik dacht zelf aan de 6950 maar hoor graag of er mensen andere meningen hebben hierover... Vermoed niet dat de cpu echt een bottleneck gaat worden
thanks
blade
Mvg,
Cédric
dat zal heel divers zijn, ik denk bv aan de nieuwe battlefield maar ook aan steamgames zoals portal 2 (zal wel lukken met huidige kaart ook , i know
Verwijderd
Goh, er zijn meer games Nvdia optimized maar de uiteindelijke keuze ligt uiteindelijk bij jezelfbelblade schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:02:
hallo
dat zal heel divers zijn, ik denk bv aan de nieuwe battlefield maar ook aan steamgames zoals portal 2 (zal wel lukken met huidige kaart ook , i know), vooral fps en sportsgames maar héél divers ...
Tip; Lees de waarschuwing eens. Onleesbaar verhaal en zo kunnen we je nooit goed advies geven.bizonjeetje schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:28:
hallo ik heb laatst het spel empire en napoleon total war gekocht maar mijn videokaart trekt hem niet ik heb nu een compaq sr5350 met intelcore 2duo e4500 ati redeon hd2400 256mb ddr2 3000mb intern geheugen 1pci 1vrij en 2pci-express 1 wat voor videokaart kan ik het best kopen om het spel te kunnen spellen voor de rest game ik nooit dus het liefst zo goedkoop mogelijk
Zal wel lukken als je een klein slachtveld doet, zoeen massive one zal natuurlijk epic fail betekenenVerwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:53:
Vraag me af op de processor het uberhaupt wel trekt
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Elke hedendaagse processor trekt elke hedendaagse GPU gewoon. Zelfs op een P3 zou je een HD5970 kunnen aansturen, alleen zijn er geen P3 borden met PCI-EVerwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:53:
Vraag me af op de processor het uberhaupt wel trekt
Mits er een enigszins fatsoenlijke voeding in zit, zou een HD5670 een mooie optie zijn ICM met je CPU.
Heel veel hoeft dat niet te kosten
pricewatch: Sapphire HD 5670 512MB GDDR5 PCI-E
[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 18-02-2011 22:04 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Verwijderd
Ik bedoel dat de cpu de games die hij wil gaan spelen waarschijnlijk niet zal trekkenD4NG3R schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 22:03:
[...]
Elke hedendaagse processor trekt elke hedendaagse GPU gewoon. Zelfs op een P3 zou je een HD5970 kunnen aansturen, alleen zijn er geen P3 borden met PCI-E.
Of zou je met een GTX 580 of HD 5970 ook framedrops hebben tijdens explosies, rook en instortende gebouwen in BC2? Krijg altijd de indruk dat je altijd wel framedrops zal hebben, ook al tonen benchmarks minimale frames boven de 60 fps..
Crossfire is sowieso geen optie, lees er veel problemen over en hoog stroomverbruik.
Misschien moet ik wel gewoon wachten en kijken hoe BF3 draait..
sapphire-hd-6850-1gb-gddr5-pcie
en
xfx-hd-6850-1024-mb-ddr5-displayport-(hd-685x-znfc)
Maakt het nog wat uit performance wise welke ik kies, anders neem ik de xfx, omdat ik dit altijd heb gehad tot nu toe.
kan wat lawaai maken in crossfire voor de rest nooit problemen mee gehad
Suh dude
Verwijderd
Welke resolutie gebruik jij en welke cpu heb jij?Jovas schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 13:19:
Wat zou nu een leuke vervanger voor mijn HD 5850 zijn, om de framedrops in BC2 op te vangen?
Of zou je met een GTX 580 of HD 5970 ook framedrops hebben tijdens explosies, rook en instortende gebouwen in BC2? Krijg altijd de indruk dat je altijd wel framedrops zal hebben, ook al tonen benchmarks minimale frames boven de 60 fps..
Crossfire is sowieso geen optie, lees er veel problemen over en hoog stroomverbruik.
Misschien moet ik wel gewoon wachten en kijken hoe BF3 draait..
Fps drops zal ik eens na gaan met 1gtx580
4xAA 16xAF 1920x1080 very high settings 32slot server gtx580 stock kaartje zwaarste drop 75 fps
gemiddeld zo'n 90fps en vaak rond de 100 fps
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2011 14:51 ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
i7 920 @ 2.66ghz, 1680x1050, maxed out, 4xAA 16xAFVerwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 14:29:
[...]
Welke resolutie gebruik jij en welke cpu heb jij?
Fps drops zal ik eens na gaan met 1gtx580
Op zich prima, maar framedrops zijn fataal als je in gevecht bent..
Ik speel trouwens met v-sync en hbao aan..
[ Voor 6% gewijzigd door Jovas op 19-02-2011 14:53 ]
Verwijderd
Ik heb net ff getest en met 1gtx580 merk je geen frame drops op. Framedrops zijn er altijd wel, hoe sterkJovas schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 14:52:
[...]
i7 920 @ 2.66ghz, 1680x1050, maxed out, 4xAA 16xAF
Op zich prima, maar framedrops zijn fataal als je in gevecht bent..
Ik speel trouwens met v-sync en hbao aan..
de videokaarten ook zij. Zoals ik net al zij heb ik met 1gtx580 gemiddeld zo'n 90-100 fps. De zwaarste framedrop
was maximaal naar de 75fps. Alleen dit voelde ik niet. Settings waren 1920x1080 4xAA 16xAF vcync uit want dit speeld niet lekker op continu 60 fps. Verder instellingen waren hbao aan, En de rest op hoogste instellingen.
Als je alles uit de gtx580 wil trekken zou ik wel de i7 920 op 3600mhz minimaal zetten.
Hd 5970 zou ik niet nemen, meer framedrops en je hebt cf.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2011 15:06 ]
Als ik een review van bijvoorbeeld Tweakers erbij haal wint een HD5970 het op zowel gemiddelde als minimale fps, dus zelf al zal een HD5970 meer framedrops hebben het is nog altijd een hogere fps als de GTX580.Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 15:00:
Hd 5970 zou ik niet nemen, meer framedrops en je het cf.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Verder moet ik er bij vermelden dat ik de test heb gedraaid met in het control pannel high qwalitty aan en
omgevingsocclusie op kwaliteit
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2011 15:33 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Echter zou een single 6970 ook moeten voldoen. Alleen scheeld dat wel weer zo'n 10-20 fps.
Verder kan ik wat beter de ervaringen delen omdat ik zelf alles heb en heb gehad. En ben niet zo tevreden over dual gpu in bc2 als het gaat om cf. Ook zou ik geen sli of cf nemen voor maar 1680x1050 is een beetje van de zotte.
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2011 15:37 ]
TS? Maar hij had het zelf al over een HD5970, daarnaast is er echt niks mis met CrossFire en zal die zich ook wel op een stukje onzin baseren, internet staat er immers vol mee.Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 15:33:
Voor jou mischien niet nee, maar voor een ander kan het wel intressant zijn + de ts wil geen cf.
10-20 fps op 1000 fps? Dat scheelt maar zo'n 1/2%, nier merkbaar dus.Alleen scheeld dat wel weer zo'n 10-20 fps.
Jouw ervaringen zeggen vrij weinig, aangezien er voor jouw toch maar één merk is.Verder kan ik wat beter de ervaringen delen omdat ik zelf alles heb en heb gehad. En ben niet zo tevreden over dual gpu in bc2 als het gaat om cf.
Het gaat erom wat je voor het geld krijgt, twee HD6950's kosten evenveel dan een GTX580, met een GTX580 draai je geen SLI of Crossfire is dat dan niet overdreven voor 1680x1050?Ook zou ik geen sli of cf nemen voor maar 1680x1050 is een beetje van de zotte.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Een single core kaart is veel minder overdreven dan 2 gpu's op die resolutie. Je wil toch wel hebben dat je 2e kaart goed benut word voor al dat geld, terwel een single core kaart veel beter schaald op zo'n lage resolutie vergeleken met meerdere kaarten. Verder kan hij zo goed als bijna alles met 1 gpu draaien op die lage resolutie.
Verder weet de ts waarschijnlijk niet dat de hd5970 een dualgpu kaart is of te wel cf.
Verder zal die 20fps wel heel wat schelen, als je al maar zo'n gemiddelde fps hebt van 80, bij hem zullen dan de drop in theorie onder de 60fps droppen. En dat wil de ts niet.
TS
Ik heb mijn ding gedaan, aan jou de keuze. ik ben namelijk al weer dat getrol zat van the mask
Als je verder nog en film wilt zien van de gtx580 in actie kan dat. Dan maak ik die even
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2011 16:03 ]
LOL dus die al die dingen die je hebt gezegd was gewoon waar?Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 15:48:
Je hoeft niet te gaan trollen hoor mask. Ik ben namelijk niet voor een merk, dat maak jij er van.
Dit is natuurlijk onzin, twee HD6950's blijven veel sneller, maar volgens jouw heeft het dus zin kaart te kopen met een veel slechte prijs/prestatie als je een lagere resolutie hebt. Omdat sneller toch geen zin heeft?Een single core kaart is veel minder overdreven dan 2 gpu's op die resolutie. Je wil toch wel hebben dat je 2e kaart goed benut word voor al dat geld, terwel een single kore kaart veel beter schaald op zo'n lage resolutie vergeleken met meerdere kaarten.
Idd, maar dat is geen reden om een GTX580 te kiezen.Verder kan hij zo goed als bijna alles met 1 gpu draaien op die lage resolutie.
Je moet rekenen in procenten en niet in fps want dat slaat nergens op.Verder zal die 20fps wel heel wat schelen, als je al maar zo'n gemiddelde fps hebt van 80, bij hem zullen dan de drop in theorie onder de 60fps droppen. En dat wil de ts niet.
[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 19-02-2011 16:07 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Zoveel verbetering biedt het nu denk ik niet om bv een 570 te kopen een paar honderd euro voor een paar framedrops kan ik me niet veroorloven..
Het maakt trouwens geen moer uit, als ik alles op zijn laagst zet en e gebeuren extreme dingen in BC2 dan krijg je toch wel fps drops inderdaad.. Ik las op het BC2 forum een gast met een 980X en 2 5970's, en zelfs die had nog framedrops..
Jij denkt dat de i7 920 op standaard snelheid de bottleneck is?spNk schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 16:25:
Op 1680x1050 geloof ik niet dat de GPU de bottleneck is..
Als ik in een 32 slot server zit dan is mijn processor gebruik in te taakmanager zo rond de 30%.. Waarbij er wel 2 van de 8 threads geparked zijn, iets wat ik dan weer niet begrijp en erg jammer vind.. Alsof ik ga multitasken terwijl ik aan het gamen ben..
De software functioneert blijkbaar dus ook brak, twee threads parken terwijl je aan het gamen bent...
[ Voor 28% gewijzigd door Jovas op 19-02-2011 16:43 ]
Verwijderd
Nee valt ook wel mee. Maar als ik zeg maar oc haal ik wel veel meer fps op 1920x1080, al loopt het spelspNk schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 16:25:
Op 1680x1050 geloof ik niet dat de GPU de bottleneck is..
verder wel goed genoeg met een stock i7 920. Een oc zijn voor die extra fps wel waard vind ik.
Volgens mask vind iedereen mij een fanboy. Klopt dit mensen?
Gezien ik gewoon heel reël ben met dit soort zaken?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2011 16:42 ]
Verwijderd
Ik denk ook dat je cpu de bottleneck is, tijd om over te klokken. 30% belasting is ook gek, ik zie bijna volledige belasting op 4 cores in game. Ik heb m'n cpu wel overgeklokt maar door rook rennen blijft framedrop geven. Voor de rest draait het super soepel, i5 750 + 5850.Jovas schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 16:31:
[...]
Jij denkt dat de i7 920 op standaard snelheid de bottleneck is?
Als ik in een 32 slot server zit dan is mijn processor gebruik in te taakmanager zo rond de 30%..
Omdat het aantal frames helemaal afhankelijk is van de instellingen. 20 fps verschil op 1000 fps is niks 20 fps verschil op 40 fps is heel veel. Als je over procenten gaat praten is duidelijk wat het verschil is.Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 16:25:
Hoezo in % het gaat wel ff om de gameplay hé bij een game die met zo'n kaart ongever rond de 80 fps gemiddeld zit dus dan kun je ff beter bij bfbc2 mer fps nagaan ipv %.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
YouTube: BFBC2 gtx580 performance test.
Hoeplaatst ik eingelijk het beeld van het filmpje zelf?
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2011 17:47 ]
Als ik alles details laag zet heb ik wel goede framerates. Lijkt me dan ook niet dat mijn cpu de bottleneck is met 30% belasting.. Misschien moet ik HT eens uitzetten kijken hoe de 4 cores dan belast worden..Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 16:44:
[...]
Ik denk ook dat je cpu de bottleneck is, tijd om over te klokken. 30% belasting is ook gek, ik zie bijna volledige belasting op 4 cores in game. Ik heb m'n cpu wel overgeklokt maar door rook rennen blijft framedrop geven. Voor de rest draait het super soepel, i5 750 + 5850.
Ok net mijn cpu naar 3.5ghz over geclockt, maar zelfde performance. Als ik HT uitzet is de cpu belasting wel 60% ipv 33 met HT aan. Duidelijk een GPU bottleneck dus..
Ik zie ook AA opties die ik niet heb, waarschijnlijke omdat mijn GPU het niet ondersteund? 16xAA is max bij mij..Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 17:02:
Maar goed het is 20 fps op 80 fps bij bfbc2 met allen maxed out ongeveer. Dus ik had het wel redelijk goed verder.
YouTube: BFBC2 gtx580 performance test.
Hoeplaatst ik eingelijk het beeld van het filmpje zelf?
[ Voor 34% gewijzigd door Jovas op 19-02-2011 21:19 ]
Bedankt, die bevestiging had ik net even nodig. Ik ben nu van plan de pricewatch: Sapphire Toxic HD 6850 1GB GDDR5 PCIE te kopen, maar ik zit nog met een vraagje.-The_Mask- schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 22:55:
[...]
Voeding is prima nog voor een HD6850.
Het moederbord zit zoals bij de meeste kasten aan de linkerkant (van achteren gezien), en bij deze videokaart zie ik de PCI-Express aansluiting aan de rechterkant zitten. Dus moet ik hem gewoon op zijn kop in de kast plaatsen? Ik vind het een beetje raar ontworpen, bij de meeste videokaarten zie ik dit trouwens, mijn huidige videokaart zit er nu volgens mij ook op zijn kop in.
[ Voor 7% gewijzigd door Yannes op 19-02-2011 21:22 ]
Een vriend van me wil 3 monitoren gebruiken voor flightsim (fsx)
Het zijn 2 grote 21" schermen waar bewegende beelden op komen en 1 kleine 15" met statisch info.
Hij heeft nu een nvidia 9600gt maar die gaat het denk ik niet trekken qua resolutie.
Nu zijn dr volgens mij 2 opties.
1 nieuwere kaart gtx 560 of 570 icm met huidige 9600 (niet sli)
2 een matrox dual/triplehead2go
Mischien zijn dr nog meer opties ik hoor het graag.
Het moet overgens wel een nvidia kaart zijn omdat het voor fsx is en ati na ervaring niet helemaal lekker draait.
Verwijderd
Klopt, ik weet zelf niet zins waneer dit is. Maar met de gtx280 kon ik ook nog geen 32xcsaa gebruiken. Erna heb ik enkele ATI kaarten gehad. HD 5970 en HD5870. Nu ik weer ovr ben gegaan op NVIDIA )vanwege de drivers) zheb ik in eens allerlei andere opties. HT uitzetten geeft voor veel games net ff een paar fps meer. Ik heb hem zelf ook uitgezet, en games zoals crysis loopt dan veel beter.Jovas schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 20:34:
[...]
Als ik alles details laag zet heb ik wel goede framerates. Lijkt me dan ook niet dat mijn cpu de bottleneck is met 30% belasting.. Misschien moet ik HT eens uitzetten kijken hoe de 4 cores dan belast worden..
Ok net mijn cpu naar 3.5ghz over geclockt, maar zelfde performance. Als ik HT uitzet is de cpu belasting wel 60% ipv 33 met HT aan. Duidelijk een GPU bottleneck dus..
[...]
Ik zie ook AA opties die ik niet heb, waarschijnlijke omdat mijn GPU het niet ondersteund? 16xAA is max bij mij..
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2011 10:39 ]
Verwijderd
Moederbord : MSI P67A-GD65
Processor : i7 2600k
Windows xp
Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
paar keer per dag youtube filmpjes bekijken in full-hd 1080p. (geen games)
Wat mag je nieuwe kaart kosten
max 100 euro
Tips zou ik op prijs stellen.
Bij voorbaat dank
Als ik het goed begrijp wil je flightsim over twee schermen uitrekken, of moet fsx over alle drie de schermen tegelijk kunnen?Remco Tr schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 22:37:
1 nieuwere kaart gtx 560 of 570 icm met huidige 9600 (niet sli)
2 een matrox dual/triplehead2go
Als het over twee schermen hoeft, dan zou ik gewoon een GTX560 of GTX570 nemen en de 9600gt voor het laatste scherm gebruiken. Moet het wel als één scherm kunnen, dan kun je de triplehead nemen (erg duur, is het niet waard wat mij betreft), twee nieuwe kaarten in SLI (kun je drie schermen mee aansturen) of een ATI die van zichzelf al drie schermen kan aansturen (werkt volgens jou niet optimaal in fsx, fsx weet ik niets van). Als ATI echt beduidend minder werkt dus optie twee, valt het wel mee dan is voor drie schermen een ATI aan te raden.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Verwijderd
kan de IGP ook gewoon 1080p filmpjes afspelen?
bij voorbaat dank
IGP = integrated graphic processor.Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:35:
wat is IGP ? sorry ben echt een noob als het gaat om computerhardware.
kan de IGP ook gewoon 1080p filmpjes afspelen?
bij voorbaat dank
De ingebouwde videochip dus.
Deze zit in je processor, voor een 2600k is deze idd goed genoeg.
Maar je hebt geen video uitgang op je P67 moederbord, met een H67 mobo zou dat wel kunnen.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Ik maak nu gebruik van de onboard DVI. Ik wil mijn pc via hdmi ook aansluiten op mijn tv. Zodoende wil ik een videokaart waarmee ik 1080P films kan kijken via hdmi
Wie kan mij een videokaart adviseren, budget zo laag mogelijk, 1080P op hdmi kunnen spelen is voldoende
Huidige samenstelling:
mobo: Asrock K10N78-1394
CPU: AMD ATHLON II X2 245 2.9GHZ
Geheugen: 4 gb ddr2
Je kan niet lezen of zo? Boven jouw post staat het gewoon...groggy schreef op zondag 20 februari 2011 @ 16:30:
Wie kan mij een videokaart adviseren, budget zo laag mogelijk, 1080P op hdmi kunnen spelen is voldoende
AMD Nieuwsdiscussie
sorry is 512mb voldoende, of zal ik er verstandig aan doen om een 1024mb te kiezen?-The_Mask- schreef op zondag 20 februari 2011 @ 16:37:
[...]
Je kan niet lezen of zo? Boven jouw post staat het gewoon...
AMD Nieuwsdiscussie
Ik wilde weten of dit een goed systeem is om mee te gamen. Zou iemand mij kunnen helpen?
Systeem:
Behuizing Cooler Master CM 690 II(moet ik nog bestellen!)
Processor Intel Core i5-750, 2,66 GHz
Processorkoeler Scythe Mugen 2 Rev. B(moet ik nog bestellen!)
Moederbord LGA 1156 Socket
Geheugen 6 GB DDR3 SDRAM
Harde schijf 1TB HDD, 7200rpm, SATA II
Videokaart Sapphire Radeon HD 6950 1GB(moet ik nog bestellen!)
Geluidskaart High Definition 7.1 Audio
Optische schijf DVD +/- RW Dual Layer brander
Voeding FSP450-60EP 500 W
OS Windows 7 Home - x64
Schermresolutie 1920x1080
Ik ben van plan rond 200 euro te geven voor een videokaart dus ik dacht aan een HD 6950. Maar kan mijn voeding dit wel aan?
cpu Intel® Core™ i7 2600K
mem Corsair Vengeance 8 GB D3-1600 Kit
soundcard Auzentech Forte
videokaart MSI N570GTX
+ 1 ssd
+ 6 hdd
+ in de toekomst nog een zelfde videokaart erbij.
Nu vroeg ik mij af welke van de onderstaande voedingen ik nodig heb, zeker gezien dat ik over een jaartje ofzo nog een 570 erbij koop en geen zin heb om dan weer de voeding te vervangen. Ik wil in ieder geval [u]zo goedkoop als mogelijk[.u] hebben, maar het is niet de bedoeling dat ik de voeding tot het maximum trek, want dan gaat het allemaal niet zo lang mee, dus een klein beetje speling zou fijn zijn.
Dus welke van onderstaande voedingen gaat het zaakje soepel trekken?
Thermaltake Toughpower 650W
Corsair HX850 850W
Corsair HX1000 1000W
(en ik blijf bij deze voedingen, dus andere aanraden heb ik niks aan)
Greetz, Ander || Specs
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Dit topic is gesloten.
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:
Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic