Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 16:48
Een tweede 4870 via V&A is veruit het goedkoopste, presteert denk ik even goed als een 6850 (omdat je 512MB versie hebt). Daarnaast kan je moederbord het en je voeding gaat het ook wel volhouden :)

Anders kom je bij een nieuwe 6870 uit...

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RipItUp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-12-2024
Ahja excuses. Ik was nog vergeten te vermelden dat een extra HD4870 jammer genoeg uitgesloten is. Mijn voeding heeft daar te weinig 6-pins PCI-E aansluitingen voor. Ik heb het zelfs al eens geprobeerd, met verloopstekkertjes, maar dan bleef m'n pc om de haverklap hangen. Ik vermoed door te weinig stroomtoevoer naar de videokaarten.

Een 6870 is dus de verstandigste keuze, goed om te weten.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazy-Al schreef op maandag 01 november 2010 @ 00:50:
Heyho,

ik heb dus net weer 2GB extra in mijn kast gestopt (Kom er na een half jaar achter dat maar 2 van de 4 slots gevuld zijn) en ben een beetje aan het dromen. Ik wil mijn beeldkwaliteit omhoog, en lekker goed ook, maar hoe...?

Tja, dat antwoord lijkt mij natuurlijk duidelijk, maar nou zit ik met een klein dilemma: ik heb een Medion. Jajaja ik hoor jullie al praten over medion aldi blabla, maar dit was serieus een koopje! half jaar geleden, Q8300, 1tb HDD, 4GB RAM, een blu-ray lezer, legitieme vista ultimate (welk ik gelijk heb vervangen door 7 natuurlijk 8)7 en een GT230.

Nou zitten we in V&B, dus zal menig videokaartkenner nu wel zeggen... GT230? die is niet uitgebracht... officieel... ofwel?
De GT230 is zoals NVidia wel vaker doet een rebranded 9600GT, met een tikkeltje overklok. (Specs:)
[afbeelding]

Uploaded with ImageShack.us

Nou zijn we dus een beetje verder, en ben ik nog steeds niet bij mijn conclusie van het verhaal (tenzij je de titel kunt lezen, ehum...)

Dus, ja, heb ik nu een ok-graka, met DVI en HDMI (en een nooit aangeraakte VGA) die ik allebei gebruik. En ik wil dus meer!

Bottleneck: mijn PSU is maar 400w, en vak een kwaliteit van likmecensuur. Dus echt de PSU stressen lijkt me niet slim. Hedendaagse techniek wordt gelukkig wel beter terwijl we minder energie gebruiken, (in theorie dus meer bang voor evenveel Wtjes), en daarbij kom ik dus bij de titel: Wat zijn de mogelijkheden?

korte samenvatting:
Aldi / Medion Akoya P7700 D
- MSI MS07502 s775
- Intel Q8300 2.5GHz (1330MHz FSB) 4MB L2
- Swissbit 2x2048MB 333MHz DDR2
- Hitachi 7200rpm SATA-300 @1TB
- Random merkloos Blu-Ray lezer op SATA-150
- NVidia GT230 512MB
Zelf toegevoegd:
- Kingston 2x1024MB 333MHz DDR2
- D-Link WLAN-N kaartje.

Dit stresst de 400w PSU volgens mij aardig richting de 375w, maar ik heb niks om dat te testen.

Is er een ervaren V&B tweaker die uit basis van mijn wartaal een goede vervanger kan vinden? Budget is geen probleem, ik heb sowieso 150€ en kan altijd wel wat spelen met cijfertjes.

een PSU upgrade kan natuurlijk ook, maar dat lijkt mij niet zo nodig.. hoop ik. We kunnen altijd kijken!

Crazy Al
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 01:01:
ik zou de voeding vervangen voor een 600W en een 2e hands EN285 op de kop tikken of een ander snel beestje (60PSU+160GPU=220 - 45v&a = 175 euro! )
Mja, je kan beter dan voor een HD6850 gaan. Dan heb je nog lange garantie en is sowieso een stuk betere keus. DX11, lager verbruik en geluid en daarnaast ook nog eens hogere prestaties. Een GTX285 is een krachtige videokaart, maar er zijn nu gewoon veel betere alternatieven. Haal eerst de HD6850, goede kans dat hij het gewoon op je huidige PSU doet. Als dit niet het geval is, of je vertrouwt het toch niet, dan kun je altijd nog voor een paar tientjes een A-merk voeding van 300-400 watt halen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zat dat ook alweer met het uitbrengen van de videakaarten van amd. Eerst het midden segment en daarna het hoge of het lagere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Traditioneel doen ze eerst de high-end en werken ze vanaf daar naar beneden (met uitzondering van de dual-GPU-kaart, die komt ook altijd net iets later). In de HD6xxx serie gaat het nu eigenlijk voor het eerst anders dan gebruikelijk. Maar dit komt ook eigenlijk omdat de HD68xx nog een staartje is van de HD5xxx serie wat betreft architectuur en niet dezelfde architectuur krijgt als de rest van de HD6xxx serie. Deze 2 launches lagen echter zo dicht bij elkaar dat het lijkt alsof AMD niet meer met de high-end van hun nieuwe architectuur als eerst komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben gewoon een deel van de 5xxx architectuur hergebruikt voor de 6xxx kaarten, uiteraard met de nodige optimalisaties. Daar kan je een mooi verhaal aan vast plakken, maar ze hebben dus gewoon hun net-niet-high-end kaarten eerst geïntroduceerd.

Het een staartje van de vorige serie noemen is wel fantasievol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-09 21:12

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 01:06:
[...]

[...]

Mja, je kan beter dan voor een HD6850 gaan. Dan heb je nog lange garantie en is sowieso een stuk betere keus. DX11, lager verbruik en geluid en daarnaast ook nog eens hogere prestaties. Een GTX285 is een krachtige videokaart, maar er zijn nu gewoon veel betere alternatieven. Haal eerst de HD6850, goede kans dat hij het gewoon op je huidige PSU doet. Als dit niet het geval is, of je vertrouwt het toch niet, dan kun je altijd nog voor een paar tientjes een A-merk voeding van 300-400 watt halen.
ik zou serieus kijken naar 2e hands materiaal. En het vervangen van de voeding misschien nog even laten zitten. Als het ding werkt in huidige staat, is het vervangen van de voeding niet noodzakelijk. Je onderdelen slijten iets sneller, de kans dat je voeding spontaan ontbrandt is even groot en het enige wat je krijgt als je te weinig voedingpower hebt, is een onstabiel systeem. BSOD's, crashes, inkakkende drivers enzo. wat nadelen op een rijtje

Nu is een goede voeding wel een degelijke investering. Een fatsoenlijke (A-Merk) voeding gaat jaren mee, en kan ook mee met een volgende upgraderonde. de uitgangsspanning is stabiel, wat betekend dat de IC'tjes op je moederbord minder moeite moeten doen om de spanning stabiel te houden, wat zich weer in levensduur en stabiliteit terugverdient. Bovendien zakt de waarde van een goede voeding bij lange na niet zo snel als overige hardware. Je kunt je voeding na 2 jaar gebruik dus zonder veel waarde verlies verkopen.

Dus ik zou kijken naar een voeding en videokaart. Struim V&A eens af, daar zit best wel wat aardige hardware tussen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elessar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04-2024
Huidig systeem:
asus P5K SE/EPU
Intel Core duo E8500 @3.16 GHz
Radeon HD 4870 512 MB
voeding weet ik zo ff niet, ik kan me herinneren dat ik wel iets redelijk degelijks heb uitgezocht twee jaar geleden.

Gewenste resolutie:
voorlopig 1280x1024, maar later misschien een monitor upgrade (afhankelijk van de mogelijkheden/zinvolheid daarvan met dit systeem).

Welke toepassingen:
vnl WoW. Sinds de laatste patch merk ik dat het net niet meer op de ultra settings wil draaien en dat wil ik wel graag. Ik ben een beetje aan het denken over een HD5870, maar ik weet niet of dat überhaupt zin heeft met mijn systeem: levert het nog wel verbetering op of wordt de CPU een enorme bottleneck? Een kleinere upgrade naar een kaart die lekker stil is zie ik ook wel zitten. Budget is niet per se een beperking, maar 300 euro voor een marginale verbetering vind ik wel zonde. Wie heeft advies?

O+

[ Voor 0% gewijzigd door elessar op 01-11-2010 16:42 . Reden: 512MB toegevoegd bij huidige videokaart ]

Förbjuden väg är ofta hårt sliten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 11:39
elessar schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:36:
Huidig systeem:
asus P5K SE/EPU
Intel Core duo E8500 @3.16 GHz
Radeon HD 4870 512 MB
voeding weet ik zo ff niet, ik kan me herinneren dat ik wel iets redelijk degelijks heb uitgezocht twee jaar geleden.

Gewenste resolutie:
voorlopig 1280x1024, maar later misschien een monitor upgrade (afhankelijk van de mogelijkheden/zinvolheid daarvan met dit systeem).

Welke toepassingen:
vnl WoW. Sinds de laatste patch merk ik dat het net niet meer op de ultra settings wil draaien en dat wil ik wel graag. Ik ben een beetje aan het denken over een HD5870, maar ik weet niet of dat überhaupt zin heeft met mijn systeem: levert het nog wel verbetering op of wordt de CPU een enorme bottleneck? Een kleinere upgrade naar een kaart die lekker stil is zie ik ook wel zitten. Budget is niet per se een beperking, maar 300 euro voor een marginale verbetering vind ik wel zonde. Wie heeft advies?

O+
In plaats van een 5870 zou ik kijken naar een 6870, die heb je al vanaf ~200 euro en is bijna even snel als een 5870.
Verder verbruikt een 6870 ook niet gek veel en is vrij stil als ik de reviews mag geloven. (wordt ook niet zo heet als een 4870)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-06 16:17
exi22 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:06:
Wat ik niet snap :
Ik ben dus kijken voor een video kaart ( zie hier ergens in deze topic :P) maar er word mij aangeraden de 460 of de nieuwe amd 6000 series.

Maar 460 is vol op te verkrijgen van verschillende merken maar de amd 6850 worden alleen maar verkocht als er 1 besteld word. Dit is toch vaag dat winkels ze niet in voorraad nemen?
Informatique die kan er pas 1 leveren tussen 2 a 3 weken en daardoor krijg ik twijfel of ik wel voor de amd zou gaan. De specs zien er allemaal goed uit van de kaarten alleen de meeste ondersteunden open gl 3.2 en er is er maar 1 die 4.0 ondersteund (msi).

Iemand hier een verklaring voor?
De 6850 en de 6870 zijn net pas uit, zie review van 22 oktober:
reviews: AMD HD 6000-serie: bang for the buck

Het duurd even voordat deze kaarten volop te verkijgen zijn, en als je pricewatch bekijkt dan zul je zien dat
ze steeds meer op voorraad komen en dat er ook door tweakers steeds meer reviews worden geschreven.
Je moet nog even gedult hebben of gaan voor eentje die wel op voorraad is zoals de xfx of saffire.
ik zit zelf te twijfelen tussen de asus en de msi maar msi is in nog geen enkele winkel verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 19:13
bamboe schreef op maandag 01 november 2010 @ 17:10:
[...]

De 6850 en de 6870 zijn net pas uit, zie review van 22 oktober:
reviews: AMD HD 6000-serie: bang for the buck

Het duurd even voordat deze kaarten volop te verkijgen zijn, en als je pricewatch bekijkt dan zul je zien dat
ze steeds meer op voorraad komen en dat er ook door tweakers steeds meer reviews worden geschreven.
Je moet nog even gedult hebben of gaan voor eentje die wel op voorraad is zoals de xfx of saffire.
ik zit zelf te twijfelen tussen de asus en de msi maar msi is in nog geen enkele winkel verkrijgbaar.
Ik heb gekozen voor de sapphire :D suc6 met de keuze !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elessar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04-2024
Redblader schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:59:
[...]

In plaats van een 5870 zou ik kijken naar een 6870, die heb je al vanaf ~200 euro en is bijna even snel als een 5870.
Verder verbruikt een 6870 ook niet gek veel en is vrij stil als ik de reviews mag geloven. (wordt ook niet zo heet als een 4870)
Dank dat is een goede tip! Ik denk dat ik dan voor een Sapphire ga.

Förbjuden väg är ofta hårt sliten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-06 16:17
Wat mij opviel bij de AMD 6850 is dat MSI en ASUS de heatpipes
direct op de GPU plaatsen (met een mooi reclame plaatje er bij)
Ik vraag me nu af of deze kaarten hierdoor beter gekoeld worden
en ga je dat dan nog merken in decibel afgifte van de ventilator?

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09 19:20

westergas

rikkie_pc

bamboe schreef op maandag 01 november 2010 @ 17:10:
[...]

De 6850 en de 6870 zijn net pas uit...

Volgens mij maakt het nu niets uit welke kaart je koopt, ze zijn toch allemaal gebaseerd op het reference model.
Ik heb mezelf vandaag ook op een Sapphire getrakteerd :*)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 11:39
westergas schreef op maandag 01 november 2010 @ 19:40:
[...]

Volgens mij maakt het nu niets uit welke kaart je koopt, ze zijn toch allemaal gebaseerd op het reference model.
Ik heb mezelf vandaag ook op een Sapphire getrakteerd :*)
Dat geldt alleen voor de 6870, voor de 6850 heb je eigenlijk alleen maar custom coolers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat voor systeem heb je nu?
Asus P5KPL-VM mobo PCI-E 1x / 16x
Onboard Video GMA 3100
Core 2 Duo E4600
2 GB DDR2
500 watt no-name voeding

Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
1* 1920 x 1200

Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
Internet en af en toe WoW / Diablo 3. Hoeft niet op super specs, gewoon speelbaar

Wat mag je nieuwe kaart kosten?
Ongeveer 50 euro

Normaal zou ik zelf op onderzoek uit gaan, maar ben dusdanig lang uit de videokaarten wereld (laatste serieuze aankoop was een 9800pro) dat ik de ontwikkelingen niet meer volg. Omdat de kaart puur iets beter dan mijn G3100 onboard kaart moet zijn zullen de verschillen ook niet zo spannend zijn Vragen die ik heb:

- Functioneert een PCI-e 2.0 kaart ook in een PCI-e 1.0 (dat is wat ik denk ik heb) slot?
- Is dat verstandiger dan de aankoop van een oudere PCI-e 16x kaart?
- Ik gebruik Ubuntu, wat ik zo snel gelezen heb is NVidia beter compatible met Ubuntu?

Opties die ik nu heb Nvidia 8400 GS / GT 240 / 5570 (mits die past in een 16x 1.0). Zit eigenlijk nooit achter de PC maar wil straks Cataclysm gaan spelen en dat doe ik liever op mijn 24" scherm dan op mijn laptop :)
Als een van jullie mijn vragen kan beantwoorden dan koop ik de kaart die past. Voor de rest is het niet zo spannend, voor gamen gebruik ik normaal mijn 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je serieus cataclysm wilt gaan spelen kun je best toch nog een paar tientjes extra neerleggen om op die resolute World of Warcraft te gaan spelen. Dit zou al heel redelijk moeten kunnen op een HD5670 of HD5750. Deze zijn verkrijgbaar rond de 70-80 eu.

Edit: oh en AMD is afgelopen jaren al prima te doen op Ubuntu. Ik gebruik zelf al sinds versie 9.10 een HD5770 en nog nooit enige problemen ondervonden. Ik gebruik de gesloten drivers van AMD zelf. Tenzij je echt je linux-machine als een HTPC wilt gaan gebruiken, is AMD prima.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Aghanim schreef op maandag 01 november 2010 @ 20:27:

- Functioneert een PCI-e 2.0 kaart ook in een PCI-e 1.0 (dat is wat ik denk ik heb) slot?
Ja.
- Is dat verstandiger dan de aankoop van een oudere PCI-e 16x kaart?
Dat maakt dus vrijwel niks uit ;)
- Ik gebruik Ubuntu, wat ik zo snel gelezen heb is NVidia beter compatible met Ubuntu?
Kan dus prima :).
Opties die ik nu heb Nvidia 8400 GS / GT 240 / 5570 (mits die past in een 16x 1.0). Zit eigenlijk nooit achter de PC maar wil straks Cataclysm gaan spelen en dat doe ik liever op mijn 24" scherm dan op mijn laptop :)
Als een van jullie mijn vragen kan beantwoorden dan koop ik de kaart die past. Voor de rest is het niet zo spannend, voor gamen gebruik ik normaal mijn 360.
Ik zou adviseren om een tweedehands HD4850 te halen.

[ Voor 11% gewijzigd door Fid3lity op 01-11-2010 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
thx! ik zal eens naar zo'n kaart op zoek gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-09 16:08
Huidig systeem:
asus P5Q3
Intel Q9400
asus 9800GT 1gb
antec earthwaths 650

Gewenste resolutie:
1920-1200, ik heb een 24" scherm ( samsung 2443BW) en die wil ten volle benutten

Welke toepassingen:
Op dit moment voornamelijk BF BC2, ik gebruik deze compu voor gamen.

Ik wil eigenlijk 150 euro kwijt, maar kan ook wel iets meer, laten we zeggen max 200 euro.

Grote vraag van mij is, is het zinvol om een upgrade te doen?

Onder de grote rots, naast die kleine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja man. Voor die resolutie is een 9800GTX absoluut niet genoeg meer voor de nieuwste games. Gezien je budget is een HD6850 eigenlijk perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazyclaws schreef op maandag 01 november 2010 @ 20:59:
Grote vraag van mij is, is het zinvol om een upgrade te doen?
Ik zou zeggen, spit eens wat reviews van een 6850 of een 6870 door :) Volgens mij kan je zo'n 25-30% winst verwachten bij een 6850, uiteraard afhankelijk van de exacte omstandigheden. Of dat zinvol is kan ik natuurlijk niet voor je bepalen. Je kan ook voor een 6870 gaan, maar daar betaal je dan ook wat meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je vergist je deerlijk Camacha. Kijk hier maar eens.

http://techpowerup.com/re...HD_6850_Direct_Cu/28.html

De HD6850 is zo ongeveer twee maal zo snel als een 9800GT. Da's gigantisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:07
Even een repost omdat ik nog geen advies heb langs zien komen voor mij ;) O+

* Wat voor systeem heb je nu?
AMD Phenom II 955
Biostar TA790GX
6GB DDR3-1600
Intel Postville 80GB SSD
BeQuiet L7 300W

Huidige GPU:
Club3D ATi Radeon 4670 512MB

* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
1680x1050 vooralsnog, misshien later richting HD (1920x1280/1200)

* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
Games, redelijk nieuwe (Mafia II etc) maar ook de oudere (Warcraft III, WoW)

* Wat mag je nieuwe kaart kosten?
Onbeperkt, maar het moet natuurlijk wel zijn geld waard zijn, liefst het meeste bang-for-buck.

Heeft het zin om een 2e 4670 erin te zetten?

PS: Ik weet dat mijn voeding te laag is voor elke nieuwe GPU, daar hou ik rekening mee.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-09 11:30
Ik zou dan toch ook serieus even naar een andere voeding gaan kijken. Die 300watjes gaan niet genoeg zijn voor ofwel een nieuwe kaart, of een tweede 4670 (of gaat erg krap worden in het laatste geval).
Edit: ik moet beter lezen, dit gaf je zelf ook al aan natuurlijk.

Je noemt Mafia II? Is er dan ook intresse in de 'speciale' PhysX toevoeging van nVidia kaarten of maakt je dat niet veel uit? Is er dan ook nog een kwaliteits eis? Je hebt wel je resolutie opgegeven, maar niet of je alles op hoge settings voor de eyecandy wilt, of dat je enkel voor de gameplay speelt (met mindere graphics).

In het geval van nVidia ga je dan toch richting een GTX460 of de iets betere 470. De 460 is meer bang-for-buck, en schaalt prima met SLI. Bij ATi is er nu niet meer om de 6850 en 6870 heen te komen. Natuurlijk zijn deze kaarten ook prima in crossfire te draaien. Echter denk ik dat de rest van de hardware je grafische vermogen erg gaan bottlenecken als er meer dan 1 kaart aanwezig is.

Je kan natuurlijk ook nog eventjes wachten tot half december, als de winkeltjes de 6950 en 6970 gaan verkopen. (Lees: wellicht, mogelijk, eindelijk op voorraad heben :9)

[ Voor 18% gewijzigd door Nixy op 02-11-2010 13:54 ]

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:07
Nixy schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:49:
Ik zou dan toch ook serieus even naar een andere voeding gaan kijken. Die 300watjes gaan niet genoeg zijn voor ofwel een nieuwe kaart, of een tweede 4670 (of gaat erg krap worden in het laatste geval).

Je noemt Mafia II? Is er dan ook intresse in de 'speciale' PhysX toevoeging van nVidia kaarten of maakt je dat niet veel uit? Is er dan ook nog een kwaliteits eis? Je hebt wel je resolutie opgegeven, maar niet of je alles op hoge settings voor de eyecandy wilt, of dat je enkel voor de gameplay speelt (met mindere graphics).

In het geval van nVidia ga je dan toch richting een GTX460 of de iets betere 470. De 460 is meer bang-for-buck, en schaalt prima met SLI. Bij ATi is er nu niet meer om de 6850 en 6870 heen te komen. Natuurlijk zijn deze kaarten ook prima in crossfire te draaien. Echter denk ik dat de rest van de hardware je grafische vermogen erg gaan bottlenecken als er meer dan 1 kaar aanwezig is.

Je kan natuurlijk ook nog eventjes wachten tot half december, als de winkeltjes de 6950 en 6970 gaan verkopen.
Zoals ik al onderaan mijn post zei, weet ik dat ik een nieuwe PSU moet. Alleen of ik een 850W of een 550W moet aanschaffen is natuurlijk wel even belangrijk :)

Een 2e 4670 zou ~300-350W verbruik betekenen bij piekbelasting. Een 6850 verbruikt max 125W en dus evenveel als 2 x 4670 (a 65W). Maar als ik later naar een 2e 6850 wil, zou ik weer een dikkere voeding moeten nemen.

PS: PhysX heeft voor mij geen meerwaarde...

EDIT:

Na een beetje brainfart/storm komt dit bij mij op.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 220,09€ 220,09
1Seasonic X-650 80+ Gold€ 134,90€ 134,90
1Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCIE€ 204,23€ 204,23
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 559,22

Iemand hier een mening over?

[ Voor 33% gewijzigd door FireDrunk op 02-11-2010 14:56 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 22:16
Ik zit momenteel een halfjaar in China en wil zodra ik terug kom in Nederland(over 2.5/3 maanden) een nieuw systeem samenstellen, nu weet ik dat het nog een tijdje weg is en dat de prijzen nog alle kanten op kunnen in die tijd maar toch wilde ik jullie even het volgende voorleggen:

Mijn originele plan was:
2x HD6850 in Nederland voor rond de 320 euro

Maar nu blijken sommige hardware onderdelen hier (relatief) zeer goedkoop te zijn, er worden hier namelijk in grote getale Sapphire HD5850 Toxic 1GB versies verkocht die standaard overgeclockt zijn, koeler blijven en een stuk stiller zijn dan kaarten met de referentie koelers.Helaas gebruiken ze wel veel meer stroom dan bijvoorbeeld de HD6850, is de tesselation wat minder en missen er een aantal features. Staat tegenover dat ze omgerekend 180 euro per stuk kosten terwijl ze in Nederland voor 255 euro van eigenaar wisselen, al kun je garantie waarschijnlijk wel op je buik schrijven. Maar in principe heb je dan voor 360 euro wel een stuk meer power dan de HD6850 Crossfire volgens mij :X

In principe wil ik alleen moderne games(BF BC2, F1 2010, Crysis 2, DiRT3 in die richting) spelen op 1920x1080 op de hoogste settings en het liefst met framerates van rond de 60FPS(ik vind constante framerate van 60FPS meer bijdragen aan mijn game ervaring dan bijvoorbeeld AA of 3D).

De Crossfire opstelling zou in principe gecombineerd worden met een AMD Phenom X4 BE, X6 of eventueel indien ze dan beschikbaar zijn een Bulldozer-cpu(laat ik eens een keer niet veel geld uitgeven aan een Intel die over 2 jaar toch ook alweer vervangen moet worden).

Is het nog interessant om naar een Crossfire opstelling met twee HD5850's te kijken of is het stroomverbruik, de tesselation en bijvoorbeeld het gemis van MLAA het niet waard?

[ Voor 3% gewijzigd door Rctworld op 03-11-2010 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Rctworld schreef op woensdag 03 november 2010 @ 07:26:
Ik zit momenteel een halfjaar in China en wil zodra ik terug kom in Nederland(over 2.5/3 maanden) een nieuw systeem samenstellen, nu weet ik dat het nog een tijdje weg is en dat de prijzen nog alle kanten op kunnen in die tijd maar toch wilde ik jullie even het volgende voorleggen:

Mijn originele plan was:
2x HD6850 in Nederland voor rond de 320 euro

Maar nu blijken sommige hardware onderdelen hier (relatief) zeer goedkoop te zijn, er worden hier namelijk in grote getale Sapphire HD5850 Toxic 1GB versies verkocht die standaard overgeclockt zijn, koeler blijven en een stuk stiller zijn dan kaarten met de referentie koelers.Helaas gebruiken ze wel veel meer stroom dan bijvoorbeeld de HD6850, is de tesselation wat minder en missen er een aantal features. Staat tegenover dat ze omgerekend 180 euro per stuk kosten terwijl ze in Nederland voor 255 euro van eigenaar wisselen, al kun je garantie waarschijnlijk wel op je buik schrijven. Maar in principe heb je dan voor 360 euro wel een stuk meer power dan de HD6850 Crossfire volgens mij :X

In principe wil ik alleen moderne games(BF BC2, F1 2010, Crysis 2, DiRT3 in die richting) spelen op 1920x1080 op de hoogste settings en het liefst met framerates van rond de 60FPS(ik vind constante framerate van 60FPS meer bijdragen aan mijn game ervaring dan bijvoorbeeld AA of 3D).

De Crossfire opstelling zou in principe gecombineerd worden met een AMD Phenom X4 BE, X6 of eventueel indien ze dan beschikbaar zijn een Bulldozer-cpu(laat ik eens een keer niet veel geld uitgeven aan een Intel die over 2 jaar toch ook alweer vervangen moet worden).

Is het nog interessant om naar een Crossfire opstelling met twee HD5850's te kijken of is het stroomverbruik, de tesselation en bijvoorbeeld het gemis van MLAA het niet waard?
Mwua, je geeft het zelf al voldoende aan lijkt me. De kwesties tessellation en MLAA lijken me wat minder relevant aangezien het verschil in tessellation niet bar groot is en MLAA ook met de nieuwe drivers naar de HD5xxx serie komt. Het belangrijkste is nog wel garantie, stroomverbruik en verschil in kosten uiteindelijk. Ook zou je die kaarten moeten importeren (weet niet precies wat je dan extra kwijt bent). Het makkelijkste voor jou zou gewoon zijn om een HD6950 oid te pakken zodra ze de komende maand gelanceerd worden. Is eventjes afwachten, maar over 3 maanden zijn ze hier zeker wel. Daarnaast verwacht ik eigenlijk nog wel dat de HD58xx kaarten een klein beetje in prijs gaan zakken en binnen 2 maanden EOL gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben momenteel erg aan het wikken en wegen tussen deze twee kaarten:

XFX HD 6850
Palit GeForce GTX 460 Sonic 1024MB (factory overclock van 675 naar 725 MHz)

De 460 is net wat goedkoper, maar het scheelt echt maar weinig. Daarom wil ik mijn keus baseren op de beste performance. Met de 6850 reviews kom ik er nog niet helemaal uit. Welke kaart presteert er nou beter?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

neem de review van anandtech er eens bij: link

daar vergelijken ze HD6850's met een OC'de versie van de GTX460 1GB

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M2M schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:04:
neem de review van anandtech er eens bij: link

daar vergelijken ze HD6850's met een OC'de versie van de GTX460 1GB
Bedankt! Dat maakt het inderdaad wel wat duidelijker. Alleen is de OC'de versie daar 850 Mhz, en de GTX 460 die ik vergeleek 725 Mhz. Puur theoretisch zou je de prestaties in FPS dan in verhouding kunnen uitrekenen, er vanuit gaande dat de prestatiewinst per Mhz bij benadering ongeveer lineair verloopt. Dan kom ik er op uit dat een GTX 460 van 725 Mhz in de geteste games net zo snel, of een paar frames sneller is dan een HD 6850.

Verder waren er nog een aantal games die ruim beter presteerde met nVidia dan met ati, en de GTX 460 is ook nog eens voordeliger. Dat de 460 een verbruik heeft van 160 Watt, en de 6850 maar 127 Watt maakt mij niet uit. Ik ga voor euro per FPS, dus neem ik de Palit GeForce GTX 460 Sonic 1024MB (725 MHz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 14:13:
Verder waren er nog een aantal games die ruim beter presteerde met nVidia dan met ati, en de GTX 460 is ook nog eens voordeliger. Dat de 460 een verbruik heeft van 160 Watt, en de 6850 maar 127 Watt maakt mij niet uit. Ik ga voor euro per FPS, dus neem ik de Palit GeForce GTX 460 Sonic 1024MB (725 MHz)
Prestaties tussen beiden is te verwaarlozen, alleen bij de ATi kaart heb je MLAA, wat een AA versie is welke zo goed als geen performance kost. nVidia heeft PhysX, alleen dit kost weer erg veel performance.
De ATi kaart is een stukje zuiniger en heeft maar één 6 pins PCI-e stekker waardoor de voeding dus goedkoper kan. Mocht je ooit nog een tweede kaart in SLi of CrossFire willen ben je meestal bij ATi ook goedkoper uit (geen SLi licentie nodig).
ATi kaart klokt waarschijnlijk ook nog wat beter over, maar ik zou iig voor de ATi kaart gaan.
Overigens zal het verschil tussen beiden in de toekomst waarschijnlijk groter uitvallen in het voordeel van ATi, dit is eigenlijk altijd zo geweest door driver updates welke bij ATi veel meer performance winst kunnen opleveren door het verschil in architectuur.

[ Voor 11% gewijzigd door -The_Mask- op 03-11-2010 14:23 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://shop.sww.nl/msi-0006.html

kopen? Met Phenom II X4 955 BE, 4 gb ddr3-1333 en een fatal1ty 550w psu. Wordt een upgrade van een GTX 275 in een goed geventileerde kast

EDIT: misschien kan ik zelfs BTW vrij kopen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je van plan bent de videokaart best te overklokken, dan is het een prima keuze. Anders zou ik voor een HD6870 gaan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:08:
Als je van plan bent de videokaart best te overklokken, dan is het een prima keuze. Anders zou ik voor een HD6870 gaan.
OCen is wel leuk ja, ik ga zeker proberen er het maximum uit te halen. Deze blijft denk ik door de betere koeler koeler dan een 6870 met een goedkope koeler maar minder verbruik. + dit geeft denk ik meer prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo hallo,
Het is weer bijna kerst en na toch wel wat maanden een bijbaantje gehad te hebben om mijn huidige systeem terug te betalen heb ik ook al weer wat weten te sparen;D, ik heb nog niet echt heel erg last van traagheid van de gpu maar 40 tot 50 fps is toch wat aan de weinige kant in mijn favoriete game op dit moment( bbc2)

Huidige systeem
Asrock 870
4 gb kingston value ram 1333mhz cl9
amd phenom 1055t
^met mugen 2
Sapphire vapour-x hd 5770
Coolermaster haf 922
en een 620 watt seasonic m12.

Mijn huidige scherm heeft een resolutie van 1680 bij 1050, verder wil ik in de nabije toekomst gaan beameren op mijn kamer.

Waar wil ik de videokaart voor gebruiken:
Een mooie overclock is altijd een plus punt, verder wil ik de kaart gaan gebruiken voor games als battlefield bad company 2 en eventueel wat videobewerking op amateur niveau.
Wat mag de kaart kosten, hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoeveel meerwaarde de kaart heeft t.o.v zijn lager geprijsde minder snelle achterligger maar laten we zeggen rond de 200 euro(iets meer is geen probleem, dan wacht ik een maand en heb ik een maand extra loon+ kerst)

Nou heb ik zelf natuurlijk al wat rondgekeken maar ik zie door de gpu bomen het grafische bos niet meer.
Het zit namelijk zo, mijn hd 5770 draait een toch wel nette 960 mhz op de gpu clock en 1350 mhz op het geheugen, hoe goed zou een crossfire set-up nou presteren in de praktijk wanneer je het vergelijkt met een enkele hd 6850 een hd 6870 of een gtx 470, ik heb naar benchmarks gezocht en ook gevonden maar de resultaten van die benchmarks verschilde nogal dus ik weet ook niet waar ik moet kijken.Verder verwacht ik wel dat ik na de update er weer helemaal tegenaan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Een extra 5770 presteert rond de 5870, dus beter dan de 6800 kaarten. Daarnaast veruit de goedkoopste oplossing. Lijkt me geen moeilijke keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nu sowieso de makkelijkste update, maar is het niet zo dat als ik nu een 6850 of 6870 pak dat ik er netto wel al op voorruit ga maar wanneer dat ik dan over een maand of 4 5 weer genoeg heb gespaard deze crossfire ik veel meer heb. Wat dat betreft gaat bij mij denk ik de lange termijn winst voor de korte termijn winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Laatst online: 21:38

Bolletje

Moderator Harde Waren
Weet iemand trouwens of er HD6850's zijn die met 3 jaar of langer garantie komen?

Eerst had je altijd wel Asus, maar die lijkt nu over te zijn gegaan op 2 jaar.

[ Voor 33% gewijzigd door Bolletje op 03-11-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:35
StefanvanGelder schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:38:
Een extra 5770 presteert rond de 5870, dus beter dan de 6800 kaarten. Daarnaast veruit de goedkoopste oplossing. Lijkt me geen moeilijke keuze :)
[EDITIE]

laat maar. Ik moet beter lezen >.>

@marvintje:

Met de €200 kun je aardige dingen doen maar ik denk dat er zich drie duidelijke alternatieven aanbieden;

- Een extra HD 5770. De kaart die je er nu in hebt zitten verwisselt tegenwoordig voor een euro of €135 van eigenaar.

- De hagelnieuwe HD 6870. Deze gaat vanaf ongeveer €210 van de hand - maar ik kan niet garanderen dat deze ook binnen 3 dagen geleverd zal worden. dat wil nog wel eens lastig zijn in de eerste weken van release.

- De GTX470 is recentelijk sterk in prijs verlaagd (al dan niet tijdelijk), en gaat vanaf zo'n €215 de deur uit.

[ Voor 17% gewijzigd door Helixes op 03-11-2010 23:13 ]

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:52:
Het is nu sowieso de makkelijkste update, maar is het niet zo dat als ik nu een 6850 of 6870 pak dat ik er netto wel al op voorruit ga maar wanneer dat ik dan over een maand of 4 5 weer genoeg heb gespaard deze crossfire ik veel meer heb. Wat dat betreft gaat bij mij denk ik de lange termijn winst voor de korte termijn winst.
Dat ligt er maar net aan wanneer je dan van plan bent weer te gaan upgraden. Stel, het is net zo als met je HD5770, dan overweeg je up te graden naar een andere kaart óf CrossFire te gaan draaien met je HD68xx. Die keuze zul je wat dat betreft blijven hebben. Stel je besluit nu een HD5770 erbij te halen, dan heb je meer dan genoeg power om op een enkel scherm te gamen, en kun je in de loop der tijd sparen voor een leuke Eyefinity opstelling die meer toevoegt dan 90+ fps in BC2. Mocht je dan tekort komen, staat de volgende reeks wellicht alweer voor de deur of haal je tzt een Cayman (HD69xx). Lijkt mij voor jou de meest verstandige keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
* Wat voor systeem heb je nu?
Intel Core 2 Quad Q6600 G0 (draaiend op 3Ghz)
GigaByte GA-X48-DS5
4GB DDR2 PC6400
2x WD Raptor 150GB in Raid-0
GigaByte ODIN GT 800 Watt

* Huidige GPU:
Sapphire 3870 X2 1GB

1920x1280

Games: Civilization V, StarCraft II, Guild Wars, C&C, misschien Mafia 2
Software: beetje photoshop, soms wat video editing

Liefst ergens rond de 200 euro, duurder mag, laat budget de keuze niet beperken

* Tot nu toe...
De nieuwe AMD Radeon HD 6870 is denk ik wel een mooie kaart. Ik kan het alleen heel moeilijk projecteren op de prestaties van de 3870 X2. De 6870 is natuurlijk per stuk sneller en DX11 compatible, maar biedt hij voldoende verschil ten opzichte van de twee kaarten ineen vd X2?

Graag jullie advies, thnx!

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zyphrax schreef op donderdag 04 november 2010 @ 00:33:
* Tot nu toe...
De nieuwe AMD Radeon HD 6870 is denk ik wel een mooie kaart. Ik kan het alleen heel moeilijk projecteren op de prestaties van de 3870 X2. De 6870 is natuurlijk per stuk sneller en DX11 compatible, maar biedt hij voldoende verschil ten opzichte van de twee kaarten ineen vd X2?

Graag jullie advies, thnx!
Zo te zien (Duits!) ga je er wel op vooruit, al is de samplegroep wel wat klein. Of dat genoeg voor jou is moet je zelf bepalen :) Vooral op de (imho belangrijke) minima heb je een hoop te winnen.

Het is sowieso een stuk zuiniger, dat scheelt alvast.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2010 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-09 22:10

the_RJ

Banana Hammock!

Als je de 6870 even vergelijkt met de 5850, dan kan je in de tomshardware charts het redelijk makkelijk opzoeken en dan zie je dat het flink vooruit gaat ten opzichte van je 3870x2.

Ter vergelijking kan ik je anders melden dat ik paar weken voor de 6800 release mijn 3870 crossfire set heb vervangen door de GTX460 1Gb van Gigabyte. Die loopt nu op 810 MHz core vrolijk als ik weet niet wat en het is een wezenlijk verschil met de crossfire setup. Als je dan in de Anandtech review over de 6850 en 6870 kijkt, dan zie je dat daar de EVGA GTX460 @ 850 factory clocked opgenomen is. Die is in die review vrolijk aan het concurreren met de 6870, dus zodoende durf ik het wel een beetje te vergelijken, terwijl mijn kaart lager draait en dus niet de 6870 prestaties zal halen.

Het is wel een beetje A+B verhaal wat ik je nu geef natuurlijk, maar ten opzichte van je 3870x2 is het zeker weten een wezenlijk verschil, helemaal als je zoals Camacha zegt ook verder kijkt dan alleen prestatie; stroomgebruik, eventueel geluid (hoewel ik even niet gekeken heb naar geluidverschil).

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
Systeem:

Gigabyte 890GPA-UD3H
Corsair XMS 1600
Phenom II X6 1090T
Corsair 620 Watt voeding
(Asus 8800gt)
Resolutie 1280x1024

Ik heb momenteel 2 schermen in gebruik, ik wil uiteindelijk met ATI Eyefinity op deze 2 of eventueel 3 kunnen gamen. Verder wil ik dat mijn systeem in staat is om op 1 scherm alles fantastich mooi te draaien en op 3 schermen redelijk.

Games: Starcraft II, EVE Online, Farcry 2 en zo nu een dan een andere game(vaak redelijk nieuw)
Verder kijk ik vak tvseries op mn pc en films.

Ik zit nu te denken aan een 5770 crossfire setje omdat ik dan de mogelijkheid heb om eerst een 2e hands kaart te kopen en dan over een tijdje weer eentje. Maar hoe verhoudt een 5770 kaart zich met mijn oude 8800GT? of is het misschien een betere keus om een enkele 6870 erin te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

LlamaWereldOver schreef op donderdag 04 november 2010 @ 07:30:
*knip*

Ik zit nu te denken aan een 5770 crossfire setje omdat ik dan de mogelijkheid heb om eerst een 2e hands kaart te kopen en dan over een tijdje weer eentje. Maar hoe verhoudt een 5770 kaart zich met mijn oude 8800GT? of is het misschien een betere keus om een enkele 6870 erin te zetten?
Kwa budget is een CF setje HD5770's een hele goeie keus. Als je charts gaat vergelijken zul je zien dat CF echter minder voordelig is dan een enkele kaart als bepaalde games CF niet zo goed ondersteunen. In dat geval zou je beter uit zijn als je nu een enkele HD6850 haalt (de kaart met de beste p/p) en later nog kunt upgraden als de grafische kracht niet meer naar wens is. Ik zou zeggen, bekijk wat charts van de games die jij graag speelt, het liefst natuurlijk getest met Eyefinity, en trek je eigen conclusie over de nieuwe videokaart. Met zowel de HD5770 CF als een enkele HD6850 zou je overigens echt geen slechte keuze maken.

Te weten is dat CF in Far Cry 2 echt onmenselijk goed schaalt, tot scores over de 200% :9~. Far Cry 2 is daarin wel de uitzondering en ik weet niet hoe dat met je andere games zit ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Fid3lity op 04-11-2010 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
ik heb net benchmarks zitten kijken met 5870, 5870 eyefinity 6 en de 5970. scoort toch niet echt hele hoge fps ;) maar het lijkt mij dat je met meerdere aarten weer een voordeel hebt vanwege meer geheugen? Misschien dat er binnenkort ook 2e handse 6850's zijn voor een mooi prijsje dat ik daar crossfire mee kan draaien :P

Alleen charts vinden is toch wel lastig :P ik bedoel hoeveel mensen zoeken nou op hoeveel fps ze halen met een mmorpg met 3 schermen XD eyefinity charts zijn al redelijk zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:26

ABD

Blue-Tiger schreef op donderdag 04 november 2010 @ 07:37:
[...]

In dat geval zou je beter uit zijn als je nu een enkele HD6850 haalt (de kaart met de beste p/p)
Er wordt in dit draadje wel vaker beweert dat de HD6850>GTX460 1GB en de HD6870>GTX470, terwijl die kaarten hetzelfde kosten als hun concurrent en gewoon net zo snel zijn. De werkelijkheid is dus anders. Voordeel van de Radeons is dat ze zuiniger zijn. Het voordeel van de Geforces is dat ze hoger overclocken.

Ik zou in dit geval ook een Radeon aanraden, maar als argument gebruiken dat zijn moederbord Crossfire ondersteunt en SLI niet ondersteunt. Zoals gezegd, price/performance van de GTX460 1GB is net zo hoog als die van de HD6850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

LlamaWereldOver schreef op donderdag 04 november 2010 @ 08:04:
ik heb net benchmarks zitten kijken met 5870, 5870 eyefinity 6 en de 5970. scoort toch niet echt hele hoge fps ;) maar het lijkt mij dat je met meerdere aarten weer een voordeel hebt vanwege meer geheugen?
Nee dit is nog altijd een misvatting. Je hebt niet meer geheugen in crossfire (of SLI for that matter). De kaarten sharen geheugen, het is niet 1+1=2 maar 1+1=1.

Dus twee kaarten met ieder 1Gb memory betekend nog steeds 1Gb memory. Zie het zo: de twee kaarten werken samen aan dezelfde frame, als ze het geheugen samen gebruikten, zou de data tussen de kaarten over de PCI-E bus moeten lopen, wat de kaarten flink zou bottlenecken. Dus wordt de data in beide geheugens ingeladen en renderen de kaarten de frames.

Je hebt dus geen dubbele geheugenhoeveelheid met crossfire (of SLI).

[ Voor 6% gewijzigd door the_RJ op 04-11-2010 10:31 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-09 11:30
the_RJ schreef op donderdag 04 november 2010 @ 10:29:
[...]

Nee dit is nog altijd een misvatting. Je hebt niet meer geheugen in crossfire (of SLI for that matter). De kaarten sharen geheugen, het is niet 1+1=2 maar 1+1=1.

Dus twee kaarten met ieder 1Gb memory betekend nog steeds 1Gb memory. Zie het zo: de twee kaarten werken samen aan dezelfde frame, als ze het geheugen samen gebruikten, zou de data tussen de kaarten over de PCI-E bus moeten lopen, wat de kaarten flink zou bottlenecken. Dus wordt de data in beide geheugens ingeladen en renderen de kaarten de frames.

Je hebt dus geen dubbele geheugenhoeveelheid met crossfire (of SLI).
Als we dan toch zo precies bezig zijn, is de PCI-e geen bus :9 Er zit wel een bus aan, maar de lanes zelf zijn het niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Nixy op 04-11-2010 12:29 ]

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Systeem:
i7 950
Asus P6T SE
Antec truepower new series TP-650

Twijfel over kaart, resolutie wordt 1920x1080, kaart gebruikt voor games zoals SC2, COD, andere shooters, total war, dragon age, mass effect etc.
Ben niet van plan om over te clocken.

Prijs: 250-300 euro, iets meer mag.
Ik twijfel op het moment tussen:
Gigabyte GTX 470SO (paar reviews gelezen, draait koeler en zuiniger dan GTX470 en betere prestaties dan 6870)
Single 6870
2x 6850 CF ( dit gaat wel wat over budget heen)
2x GTX 460 SLI (trekt de voeding dit überhaupt?)
Wachten op single 6950

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
De laatste optie of 2 keer 6850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Opzich zijn al je opties leuk, maar niet in dezelfde prijsklasse. Dus het is een afweging die je zelf moet maken hoeveel je over hebt voor prestatie.

De laatste twee opties zijn zeer interessant voor prestatie, maar juist de 6850 en 460 bieden het meeste overclock potentieel, niet dat ze op stock niet goed zijn, maar voor mij zou juist dat potentieel doorslaggevend zijn om één van de laatste twee opties te kiezen. Maar dat is dus persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 14:21:
Systeem:
i7 950
Asus P6T SE
Antec truepower new series TP-650

Twijfel over kaart, resolutie wordt 1920x1080, kaart gebruikt voor games zoals SC2, COD, andere shooters, total war, dragon age, mass effect etc.
Ben niet van plan om over te clocken.

Prijs: 250-300 euro, iets meer mag.
Ik twijfel op het moment tussen:
Gigabyte GTX 470SO (paar reviews gelezen, draait koeler en zuiniger dan GTX470 en betere prestaties dan 6870)
Single 6870
2x 6850 CF ( dit gaat wel wat over budget heen)
2x GTX 460 SLI (trekt de voeding dit überhaupt?)
Wachten op single 6950

Bedankt!
Wachten op de HD6950 als het geen haast heeft ;) Kun je daarna evt. alsnog besluiten voor een andere optie te gaan. En anders even in de V&A een tijdelijk kaartje scoren. Waar draai je momenteel op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertvduin
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 20:17
Ik heb een wat ouder systeem dat ik wil upgraden met meer geheugen en een betere video kaart.
Mijn specs:
* Asus P5B mobo (Intel® P965 Express Chipset)
* Uitbreiding van 2 -> 4 GB intern (deel zal onbelast blijven ivm 32bit)
* CPU: Intel 2 Duo E6300
* Video: 7600GT
* Windows 7 32bits
* Voeding: FSP FSP300-60THN-P 300w

* gewenst om te gebruiken voor redelijk zware spellen
* gewenste staat: nieuw
* budget: 150 - 200 euro

Wat raden jullie aan?

Verder heb ik rondgesnufellend en kom ik het èèn en ander tegen over pci-e v1.1 en v2.0
Ik verwacht dat ik een x16 v1.1 heb, maar weet dit niet zeker.
Kan iemand hier duidelijk over geven?

Bedankt voor het meedenken! _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door geertvduin op 05-11-2010 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertvduin
-The_Mask- schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 00:04:
CPU? Voeding?

Mobo is trouwens PCI-e 1.0a, maar dit is geen probleem.
Excuus.. ik heb het beide toegevoegd in mijn overzicht.

Ik heb een 300 watt voeding.
Dit wattage lijkt me sowieso erg aan de lage kant en dus rijp om te vervangen.
Of kan ik er nog wel mee vooruit?

[ Voor 13% gewijzigd door geertvduin op 05-11-2010 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:34

KrazyJay

Ik heb een derde beeldscherm op mijn bureau gezet, welke ik wil gaan gebruiken. Ik heb nu een GTX460, maar daar passen maar 2 beeldschermen op (tegelijkertijd).

Nu ben ik op zoek gegaan naar een extra grafische kaart. De kaart zou of pci, of pci-e x1 (1 slot/bus direct tegen de voeding aan) moeten zijn, aangezien mijn pci-e al vol zit met de GTX460 en mijn mobo de ASUS P5QL-Pro is met maar 1 pci-e x16.

Hieronder even een overzicht van de voor- en nadelen, waar ik tot nu toe opgekomen ben.

PCI

+ goed voor airflow
+ geen sloopwerk

- duur (+- 25%)
- niet toekomstgericht
PCI-E

+ goedkoper
+ toekomstgericht

- pci-e x1 modden
- pci-e x1 snelheid
- tegen de voeding (1 slot ruimte)
- tegen de voeding (blokkeert airflow)

Voorlopig denk ik aan PCI. Dan kom ik uit bij 2 kaarten, welke ik gekozen heb omdat beide te koop zijn daar waar ik altijd koop. Het zijn de EVGA 8400 en de Club3D HD4350.

De Club3D (ATI) is de betere kaart, gebaseerd op de passieve koeling (waar ik waarde aan hecht), het maximale verbruik van maar 20 Watt (tegenover de 40 Watt van de 8400GS), DirectX en OpenGL specs en leeftijd.

Maar, en nu komt het, ik heb dus al een GTX460 in gebruik. En ik weet dus niet of dat problemen geeft met een ATIkaart. En of een 8400GS PhysX kan draaien (en werkelijk voordeel heeft) voor de GTX460, en of dat überhaupt kan met een simpele PCIkaart, of kan ik dan toch beter de PCI-E x1 bus/slot gebruiken? En welke kaart dan? Vragen, vragen, vragen... Als iemand me wil/kan adviseren, dan hoor ik dat zeer graag.

Dingen als mijn voeding, of andere specs, lijkt mij hier niet relevant. Wat wel belangrijk is, is om te weten dat ik dat 3d scherm wil gebruiken voor het kijken van TV via mijn TVkaart, of eventueel voor dingen als Hamachi, Teamspeak, enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Hopelijk kan één van jullie mij helpen. Ik heb black ops in de pre order staan, maar kom er achter dat mijn video kaart niet voldoet. De rest van mijn systeem wel, voorzover ik dat kan beoordelen. Gelukkig heeft mijn vrouw een goede computer die verreweg voldoet aan de systeem eisen, maar die vind het niet echt fijn als ik haar computer gebruik :)
Vandaar dat ik een nieuwe videokaart nodig heb.
Mijn systeem:
- processor Intel Core2 duo cpu E6750 @ 2.66GHz
- geheugen 2GB
- videokaart Nvidea GeForce 8500GT
Resolutie: 1024 bij 768
Ik wil de nieuwe video kaart gaan gebruiken om call of duty black ops te spelen. De vorige versie van dit spel werkte overigens prima.

Ik had al een kaart in gedachten, maar weet niet of dit op mijn systeem mogelijk is. De Nvidea Geforce 9400GT. Zie link hieronder. Zoals je zit is het al een oud systeem dus ik wil er geen groot bedrag voor uit geven. Misschien weten jullie een betere kaart, maar wil er niet meer voor uitgeven dan 50 euro. UItdaging misschien? :)

http://www.alternate.nl/h...2LI/396715/?baseId=684283

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou nee, niet bepaald, want die kaart is minder. Je kan beter zoiets halen.

Of http://www.alternate.nl/h...rten+NVIDIA&l3=GeForce+GT

[ Voor 18% gewijzigd door chim0 op 05-11-2010 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik dacht een hoger getal 9400 ipv 8500, dus beter :) Maar dat geldt dus niet blijkbaar. Waar ik bang voor ben is, dat ik een kaart koop die niet in mijn computer pas, of eentje die overdreven goed is ten opzichte van mijn systeem. Maar dat overzicht dat jij gaf, dat is allemaal goed genoeg voor mijn computer? Overigens viel mijn oog op deze http://www.alternate.nl/h...00/XFX/HD4650_XXX/370159/? is meer mb nameljk 1024mb, maar heb nog nooit van dit merk gehoord en ik weet niet of dit wel past. Overigens heb ik geen ervaring met ATI kaarten. Is dit goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er tegenwoordig eigenlijk nog merkbaar vershil in degelijkheid en betrouwbaarheid tussen de kaarten van ati en nvidia?

Oftewel, gaat één van beide gemiddeld genomen eerder stuk, of is dat misschien meer aan de uiteindelijke fabrikant te wijten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:08:
Is er tegenwoordig eigenlijk nog merkbaar vershil in degelijkheid en betrouwbaarheid tussen de kaarten van ati en nvidia?

Oftewel, gaat één van beide gemiddeld genomen eerder stuk, of is dat misschien meer aan de uiteindelijke fabrikant te wijten?
het punt is dat we dat voor de huidige kaarten, pas later merken. In het begin was er namelijk met de G80 van Nvidia (8800GTX) niets aan de hand. Na ongeveer 2 jaar vielen ze met bosjes uit de lucht, zo rond de tijd dat je garantie afliep.

Dus eigenlijk weten we het niet. Dit soort problemen hebben we met kaarten van ATI nog niet gezien, tenminste, niet voor kaarten vanaf een jaar of 6 geleden.

edit: wat betreft keuze voor fabrikant van de kaart (sapphire, asus oid) zou ik niet per definitie voor de goedkoopste gaan. Ik zou ook de garantievoorwaarden meenemen in de uiteindelijke beslissing. Sommige fabrikanten geven namelijk een stuk langer garantie op hun kaarten dan andere fabrikanten. Dat zegt vrij weinig over de kwaliteit van de producten, maar het betekend wel dat gedupeerden van zo'n 8800GTX, nog terug konden vallen op de fabrieksgarantie-langer-dan-standaard.

zie bijvoorbeeld hier voor de garantie-support van EVGA

[ Voor 27% gewijzigd door M2M op 05-11-2010 10:17 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

@chris65

De hoeveelheid geheugen is voor low-end kaarten enkel marketing, neem vooral een kaart van 512MB want 1GB is duurder en je merkt dr echt helemaal niks van. De GT220 lijkt me de krachtigste kaart onder de 50 euro. Het is nog niet echt een krachtige kaart dus ben maar niet bang dat het overkill is. ;)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reacties. Ik denk dat ik vanavond maar naar alternate ga om die GT220 kaart te kopen. Misschien eens langzaam nadenken over een nieuwe computer, maar dit is voor nu de goedkoopste en goede oplossing denk ik zo. Misschien niet de meest krachtige kaart, maar blijkbaar wel goed genoeg om black ops te spelen :)
Kan ik toch nog op 9 november mijn collega's van deze wereld schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

overigens zag ik dat de 8500GT een verbuik heeft van 40W en de GT220 een verbruik van 44,1W nog steeds geen probleem? Ik hoop van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Laatst online: 19-09 16:21
Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:24:
overigens zag ik dat de 8500GT een verbuik heeft van 40W en de GT220 een verbruik van 44,1W nog steeds geen probleem? Ik hoop van niet.
Nee, geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nogmaals bedankt allemaal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 09:30:
Ok, ik dacht een hoger getal 9400 ipv 8500, dus beter :) Maar dat geldt dus niet blijkbaar. Waar ik bang voor ben is, dat ik een kaart koop die niet in mijn computer pas, of eentje die overdreven goed is ten opzichte van mijn systeem. Maar dat overzicht dat jij gaf, dat is allemaal goed genoeg voor mijn computer?
Voor die prijs is het volgens mij de snelste kaart.
Overigens viel mijn oog op deze http://www.alternate.nl/h...00/XFX/HD4650_XXX/370159/? is meer mb nameljk 1024mb, maar heb nog nooit van dit merk gehoord en ik weet niet of dit wel past. Overigens heb ik geen ervaring met ATI kaarten. Is dit goed?
Zijn ongeveer even snel alleen andere chip en dus andere features. Ook is 1GB op zulke kaarten nutteloos, 512MB is genoeg. Maar van die GT220 heb je ook weer verschillende varianten. Met DDR2, GDDR2 of DDR3 geheugen maar ik zou gewoon de goedkoopste 512MB met DDR2 pakken, is meer dan genoeg.
Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:24:
Wat voor voeding heb je? Er wordt minimaal 300W aangeraden van een degelijk merk.

[ Voor 4% gewijzigd door chim0 op 05-11-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de bon erbij gehaald. Zie dat ik hem eind 2007 heb gekocht. Er zit een Aopen QF50c ATX kast omheen waarin de voeding zit ...... denk ik. Via tweakers zag ik dat er een voeding in zo'n kast zit van 350W. Helaas kreeg de voeding niet zo'n goede beoordeling van de tweakers gebruikers. Zelf heb ik er nog geen problemen mee gehad.
Hier het artikel op tweakers: pricewatch: AOpen QF50C Zilver, Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 11:22:
Ik heb de bon erbij gehaald. Zie dat ik hem eind 2007 heb gekocht. Er zit een Aopen QF50c ATX kast omheen waarin de voeding zit ...... denk ik. Via tweakers zag ik dat er een voeding in zo'n kast zit van 350W. Helaas kreeg de voeding niet zo'n goede beoordeling van de tweakers gebruikers. Zelf heb ik er nog geen problemen mee gehad.
Hier het artikel op tweakers: pricewatch: AOpen QF50C Zilver, Zwart
Is prima voor één van die kaartjes (GT220 of HD4650 dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank voor de hulp. Vanavond er even in zetten. De laatste keer dat ik dat gedaan heb was bij een 286 geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M2M schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:10:
[...]
edit: wat betreft keuze voor fabrikant van de kaart (sapphire, asus oid) zou ik niet per definitie voor de goedkoopste gaan. Ik zou ook de garantievoorwaarden meenemen in de uiteindelijke beslissing. Sommige fabrikanten geven namelijk een stuk langer garantie op hun kaarten dan andere fabrikanten. Dat zegt vrij weinig over de kwaliteit van de producten, maar het betekend wel dat gedupeerden van zo'n 8800GTX, nog terug konden vallen op de fabrieksgarantie-langer-dan-standaard.

zie bijvoorbeeld hier voor de garantie-support van EVGA
Ik heb wat gezocht naar verschillende garantietermijnen van de fabrikanten, en tot nu toe is bijna alles 2 jaar, en Asus 3 jaar. Zijn er nog meer fabrikanten die 3 jaar geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 15:25:
[...]

Ik heb wat gezocht naar verschillende garantietermijnen van de fabrikanten, en tot nu toe is bijna alles 2 jaar, en Asus 3 jaar. Zijn er nog meer fabrikanten die 3 jaar geven?
EVGA heeft uitgebreidere garantiepakketten op verschillende klasses producten. Waaronder lifetime, of 5 jaar garantie.

zie ook hier, en van de verhalen die ik zo hier en daar meegekregen heb, doen ze over het algemeen niet zo moeilijk over RMA's.

[ Voor 17% gewijzigd door M2M op 05-11-2010 16:12 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen nogmaals bedankt. Kaartje zit erin en volgens de site can I run it, zou het ook nog moeten lukken ook om black ops te spelen. Volgens het boekje zit er trouwens 5 jaar garantie op de zotac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Systeem:
AMD Phenom II X4 955 BE @ 3,5 Ghz
Asus M4A78LT-M met 1 PCIe X16 2.0 slot(anders zou ik voor 2x HD 4870 gaan)
4 GB XMS3 DDR3-1333
OCZ Fatal1ty 550W

Resolutie:
1600*1200

Software:
Gamen, vooral shooters, maar ook wel eens race games.

Prijs:
Rond de E200,-

Ik zat te denken aan:

MSI HD5850 Twin Frozr II: http://shop.sww.nl/msi-0006.html

Club3D HD6870: http://www.allmicro.nl/p/...kers%20producten%20export

Palit GTX470: https://www.afuture.nl/products/14872/NE5TX470F09DA__.html

Wat is jullie advies?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:13
De hd6870, iets sneller als de hd5850, ongeveer gelijk aan de gtx470, maar wel zuiniger/stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MvdPM schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 10:19:
De hd6870, iets sneller als de hd5850, ongeveer gelijk aan de gtx470, maar wel zuiniger/stiller.
zuiniger en stiller maakt me niet echt uit, maar gewoon prestaties. ik lees wel gwn wat reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 10:25:
[...]

zuiniger en stiller maakt me niet echt uit, maar gewoon prestaties. ik lees wel gwn wat reviews
Zuiniger is toch wel belangrijk een GTX470 met dik overgeklokte CPU is toch niet echt aan te raden met die voeding. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 10:27:
[...]

Zuiniger is toch wel belangrijk een GTX470 met dik overgeklokte CPU is toch niet echt aan te raden met die voeding. ;)
dik overgeklokt? Ik heb hem op 1.32500 volt staan, dus undervolt en maar 300 mhz OCed. Maar ik heb maar 1 harddisk en ik heb nu ook een geOCde GTX 275. maar met ATi heb ik wel goede ervaring dus daar ga ik dan voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 09:32

faust2016

You yes have my shirt

Als je niet wil gaan overclocken dan zou ik voor de 6870, omdat ie zuiniger en stiller is.
Wanneer je echter wel van plan bent om m flink te OC'en dan zou ik voor de GTX 470 gaan. Verschillende GTX 470's zijn met een flinke overklok sneller dan een GTX 480 en dat gaat een overklokte 6870 echt niet redden.
Punt is wel dat ie dan wel wat meer herrie gaat maken, maar bij gamen heb je tog altijd geluid aan, dus daar zie ik het probleem niet zo van :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

faust2016 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 15:03:
Als je niet wil gaan overclocken dan zou ik voor de 6870, omdat ie zuiniger en stiller is.
Wanneer je echter wel van plan bent om m flink te OC'en dan zou ik voor de GTX 470 gaan. Verschillende GTX 470's zijn met een flinke overklok sneller dan een GTX 480 en dat gaat een overklokte 6870 echt niet redden.
Punt is wel dat ie dan wel wat meer herrie gaat maken, maar bij gamen heb je tog altijd geluid aan, dus daar zie ik het probleem niet zo van :).
Dus :

Palit GTX 470 > Club3D HD6870 > MSI R5850 Twin Frozr II?

met geluid en OCen heb ik geen probleem (CM 690 II Advanced met 5 120mm's en 2 140 mm's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 00:49:
[...]

Zo te zien (Duits!) ga je er wel op vooruit, al is de samplegroep wel wat klein. Of dat genoeg voor jou is moet je zelf bepalen :) Vooral op de (imho belangrijke) minima heb je een hoop te winnen.

Het is sowieso een stuk zuiniger, dat scheelt alvast.
Bedankt voor jullie advies.
Het is inderdaad een behoorlijk verschil.

Twee dingen vielen me wel op aan de nieuwe kaart:
- ik had hem korter verwacht (is maar een cm korter dan die absurd lange 3870 X2)
- de power connectors steken omhoog (vind ik onhandig, ivm de plastic luchtsleuf die er boven zit in de kast)

Daarnaast mn RAID 0 Raptors vervangen door een SSD.
Draait allemaal prima nu!

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
M2M schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 16:11:
[...]

EVGA heeft uitgebreidere garantiepakketten op verschillende klasses producten. Waaronder lifetime, of 5 jaar garantie.

zie ook hier, en van de verhalen die ik zo hier en daar meegekregen heb, doen ze over het algemeen niet zo moeilijk over RMA's.
Dat is US hè, je moet EU hebben. Zie hier: http://eu.evga.com/support/warranty/ :)

PNY is ook een merk dat 3 jaar garantie geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Zyphrax schreef op zondag 07 november 2010 @ 01:50:
[...]
- de power connectors steken omhoog (vind ik onhandig, ivm de plastic luchtsleuf die er boven zit in de kast)
Over het algemeen wordt dat gezien als een voordeel, bij lange kaarten kan juist die lengte een probleem zijn. Door de power connector naar boven te laten steken bespaar je alweer een centimeter of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geef ook maar eens een aanzet tot andwoorden (hoop ik althans)

Intel core duo 2
E6750 @ 2,66 Ghz
Kloksnelheid 2,67 Ghz
2 gigabite intern ddr 2 geheugen
Videokaart Ati 3870

Ik merk dat ik op een of andere manier veel spellen niet meer kan spelen
als ik bijvoorbeeld starcraft 2 opstart moet ik die grafisch helemaal terug zetten wil ik het spel überhaupt kunnen spelen en als ik C&C 4 wil spelen moet ik de graphics ook behoorlijk terug schroeven hebben jullie enig idee wat ik het beste kan upgraden
ik zit zelf te denken om een nieuwe videokaart te kopen en dan wel de 6850 of kan ik beter even wachten tot de nieuwere videokaarten uit zijn?
en dan nog 1 andere vraag wat moet ik doen met mijn andere videokaart kan ik die gewoon samen met mijn nieuwe videokaart laten draaien of dat niet?
Alvast bedankt voor het andwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 22:16
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 08:51:
Ik geef ook maar eens een aanzet tot andwoorden (hoop ik althans)

Intel core duo 2
E6750 @ 2,66 Ghz
Kloksnelheid 2,67 Ghz
2 gigabite intern ddr 2 geheugen
Videokaart Ati 3870

Ik merk dat ik op een of andere manier veel spellen niet meer kan spelen
als ik bijvoorbeeld starcraft 2 opstart moet ik die grafisch helemaal terug zetten wil ik het spel überhaupt kunnen spelen en als ik C&C 4 wil spelen moet ik de graphics ook behoorlijk terug schroeven hebben jullie enig idee wat ik het beste kan upgraden
ik zit zelf te denken om een nieuwe videokaart te kopen en dan wel de 6850 of kan ik beter even wachten tot de nieuwere videokaarten uit zijn?
en dan nog 1 andere vraag wat moet ik doen met mijn andere videokaart kan ik die gewoon samen met mijn nieuwe videokaart laten draaien of dat niet?
Alvast bedankt voor het andwoord
Ik zou voor de 6850 gaan, de 69xx serie die er nog aan komt is weliswaar krachtiger maar ik denk dat je het bespaarde geld beter in 4GB geheugen kunt steken want dat zal samen met de processor eerder de bottleneck vormen dan de 6850. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een 520 Watt voeding er in liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertvduin
Ik heb een wat ouder systeem dat ik wil upgraden met meer geheugen en een betere video kaart.
Mijn specs:
* Asus P5B mobo (Intel® P965 Express Chipset)
* Uitbreiding van 2 -> 4 GB intern (deel zal onbelast blijven ivm 32bit)
* CPU: Intel 2 Duo E6300
* Video: 7600GT
* Windows 7 32bits
* Voeding: FSP FSP300-60THN-P 300w

* gewenst om te gebruiken voor redelijk zware spellen
* gewenste staat: nieuw
* budget: 150 - 200 euro

Wat raden jullie aan?

Verder heb ik rondgesnufellend en kom ik het èèn en ander tegen over pci-e v1.1 en v2.0
Ik verwacht dat ik een x16 v1.1 heb, maar weet dit niet zeker.
Kan iemand hier duidelijk over geven?

Bedankt voor het meedenken! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 22:35
De P965 heeft idd PCI-e v1.1, maar dit maakt verder niet veel uit aangezien het zelfs bij de snelste videokaarten maar iets van 2% snelheidsverlies geeft. Aangezien je hardware aan alle vereisten voldoet kun je er voor kiezen om een 64bit Windows 7 installatie te doen (kan met 32bit key) om de volledige 4GB aan te kunnen spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertvduin
En voor welke videokaart zou je dan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Hm..

Dit heb ik:
Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H
AMD Phenom II X4 945 @ Stock, 3,0GHz.
4GB DDR3
Be quiet! Pure Power BQT L7-350W
24" scherm met 1920 bij 1200.

Budget - rond de 150.

Ik had hiervoor een 5770, momenteel heb ik niets meer..

Ik wil graag weer een spelletje gaan spelen, daarom mijn interesse in een videokaart.. De 6850 is wat zuiniger en stiller dan de 460, voor het geluid stel ik heel erg op prijs, gezien dat het enige lawaaimakend onderdeel uit mijn pc zal worden.. is een hd6850 een logische optie?

[ Voor 5% gewijzigd door rscheper op 07-11-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Zijn er ook HD6850 kaarten waar de fets aan de achterkant van het PCB zitten? Ik wil namelijk een HD6850 kopen en er de MK-13 van Prolimatech opzetten.

Ik heb namelijk deze foto's bekeken:
http://www.fudzilla.com/i.../xfx-6850-black-fan-1.jpg
http://www.fudzilla.com/i...ck/xfx-6850-black-pcb.jpg
http://www.fudzilla.com/i...x-6850-black-heatsink.jpg

Dat is van een XFX HD6850. Het geheugen wordt daar niet actief gekoeld en de fets beschikken over een apart koelblokje. Nu heb ik even met schaling gewerkt (PCI-e slot is circa 85 mm = in foto 212 pixels etc), maar nu kom ik tot de conclusie dat het niet gaat passen. De heatpipes van de MK-13 steken 1 cm teveel uit waardoor ze de koelblokjes van de fets raken.

Ik kom zo snel geen HD6850's tegen met fets op de achterkant. Ik dacht mooi voor een HD6850 te gaan omdat ik dan geen bracket hoef te kopen wat bij de GTX460 wel het geval is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 13:46:
ik heb een 520 Watt voeding er in liggen
Een 520 Watt zegt niet zoveel...
Meer dan een HD5750 heeft vrij weinig zin, CPU overklok is ook aan te raden.
rscheper schreef op zondag 07 november 2010 @ 20:38:
Hm..
Ik wil graag weer een spelletje gaan spelen, daarom mijn interesse in een videokaart.. De 6850 is wat zuiniger en stiller dan de 460, voor het geluid stel ik heel erg op prijs, gezien dat het enige lawaaimakend onderdeel uit mijn pc zal worden.. is een hd6850 een logische optie?
HD6850 is de snelste videokaart wat nog aan te raden is met die voeding en is te krijgen vanaf 150 euro.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pdvtjee
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:23
ik ben opzoeken naar een nieuwe videokaart maar ik kan door het bos de bomen niet meer zien ! ik zou ook graag wat informatie willen over een nieuw moederbord.

mijn systeem:
- AMD Athlon 2 X4 635
- Msi Gf615m-p33
- Geil DDR3 1333Mhz 4 gb
- 8800GTX Asus
- Ms-tech 750W ( ms-n750-val )
budget: 200 - 250 euro (moederbord en Videokaart) voorkeur ATI

ik wil met de resolutie 1920 x 1080 gaan werken
dit is vooral bedoelt om de laatste nieuwe games te spelen op hoge instellingen

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertvduin
-The_Mask- schreef op zondag 07 november 2010 @ 21:45:
Meer dan een HD5750 heeft vrij weinig zin, CPU overklok is ook aan te raden.
Waarom heeft een betere kaart dan de HD5750 weinig zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geertvduin schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:47:
[...]

Waarom heeft een betere kaart dan de HD5750 weinig zin?
Een E6300 is gewoon niet zo snel en een HD5750 kan echt alle huidige spellen gewoon prima draaien met de instellingen op high. Ook zit je anders met een voeding welke het nogal moeilijk gaat krijgen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pdvtjee schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:44:
mijn systeem:
- AMD Athlon 2 X4 635
- Msi Gf615m-p33
- Geil DDR3 1333Mhz 4 gb
- 8800GTX Asus
- Ms-tech 750W ( ms-n750-val )
budget: 200 - 250 euro (moederbord en Videokaart) voorkeur ATI
Waarom een nieuw moederbord?

Voeding is iig echt aan te raden om te vervangen, ding is verschrikkelijk. :X

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
-The_Mask- schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:03:
een HD5750 kan echt alle huidige spellen gewoon prima draaien met de instellingen op high.
Dus iedereen die de afgelopen twee jaar een snellere kaart heeft gekocht was dom bezig? :p
Pagina: 1 ... 23 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:

* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!

Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic