Beste tweakers,
het is al een jaar geleden dat ik mijn systeem heb verbeterd en ik ben binnenkort van plan om serieuze hardware te kopen. Echter ga ik dit niet in een keer doen en ik zoek nu dus als eerst naar een nieuwe video kaart.
Mijn huidige systeem is
Phenom X4 955 @ 3,6 Ghz
8GB DDR3 @1333mhz (denk ik) GeiL Black Dragon 2x4GB dims
ASUS m4a79xtd evo
850W coolersmaster silent pro
GTX 285 1GB
Coolermaster 690ii adv
22" Beeldscherm @ 1680x1050
Ik gebruik het vooral voor games, Battlefield 3, Total War, ARMA 2 zijn de zwaarste spellen die ik heb. Mijn eerste stap in het upgraden was een nieuwe videokaart, maar deze keer wil ik wel een future proof systeem bouwen waar ik vorig jaar helaas niet aan dacht (ik ging van een E8500 naar de phenom, ik had beter i5-2500k moeten halen). Ik denk er over na om misschien later voor een IVY build te gaan en dan koop ik gewoon een 2e video kaart er bij. Eerlijk gezegd weet ik nog niet hoe IVY eruit gaat zien en of het niet overkill is voor gamen.
In ieder geval ik ben dus opzoek naar een nieuw videokaart die ik uiterlijk tot over 2 maanden wel gekocht wil hebben, ik denk mijn gtx285 voor ongeveer 80 euro te kunnen verkopen dus mijn huidig budget rond de 300 euro zijn, als is deze niet strikt.
HD6950 ik heb gelezen dat dit een zeer goede kaart is voor de prijs en dat het ook goed presteert in crossfire
HD6970 Vind zelf die ene 40 euro voor een beetje meer frames niet waard
560 TI 448c in feite een gtx570 toch? Ik zou toch wel safe willen zitten met de 2GB maar weet niet of dit echt noodzakelijk is
Dat zijn de 3 kaarten waar ik zelf aan denk nu, ik vind de nieuwe generatie AMD nog maar te duur en van Nvidia ben ik niet op de hoogte.
Overigens kijk ik niet naar warmte productie en ik denk dat ik met de 850 nog wel goed zit. Ik wil ook weer geen jet engine naast me hebben staan, zeker niet 's nachts. Ik heb gehoord hoe een 6970 saphire op 100% fan werkt en daar wacht ik niet op, al zal ik zelf niet overclocken en heb een goed gekoeld systeem dus ik denk niet dat dat ook weer noodzakelijk is.
Alvast bedankt