Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2011 18:57 ]
Jah die bedoelde ikVerwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:56:
GTS 250? Je bedoeld dat ie nu alweer een G9X serie moet gaan kopen? Want zo een heeft ie al...
En jah eigenlijk wou ik aantonen dat er langs Nvidia kant geen echte "update" is
Zijn de nieuwe 4xx/5xx series dan van die heethoofden? Of is er niet zoveel vraag meer naar?yzx schreef op maandag 05 december 2011 @ 19:00:
[...]
Jah die bedoelde ik
En jah eigenlijk wou ik aantonen dat er langs Nvidia kant geen echte "update" is
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
Tada!FooLsKi schreef op maandag 05 december 2011 @ 19:02:
[...]
Zijn de nieuwe 4xx/5xx series dan van die heethoofden? Of is er niet zoveel vraag meer naar?
Zie wel een 520GT en wat 450s dus er zijn er wel hoor daar niet van maar hoeveel performance winst je boekt en verbruik moet je eventjes via benchmark sites uitzoeken
Ik zie wel een leuke 450S van Sparkle, ff wat googlen... Thanks!
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
Verwijderd
Ik koos de MSI vanwege de goede kritieken over geluid en goede prestaties in Deus Ex (gelezen op Hard OCP)
Ik twijfel alleen nog of ik de versie met 1 of 2 gigabyte RAM zou nemen?
Voor deze games is 2 gig misschien overdreven in 1920 x 1200?
Graag jullie advies, waarvoor dank.
pricewatch: MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC
Resolutie 1920 x 1200
CPU: INTEL CORE I7 920 45NM + SCYTHE MUGEN II (INFINITY) CPU COOLER
RAM: CORSAIR 6GB KIT (3X2GB) 1600MHZ DDR3 XMS TRIPLE CHANNEL SERIES
Videokaart: MSI N275GTX TWIN FROZR OC 896MB DDR3
Harde schijf: OCZ 60GB VERTEX SERIES SATA II 2.5 SSD
Voeding: ANTEC 850W TRUEPOWER QUATTRO
Verwijderd
- Goed leverbaar
- Goed uiterlijk
- Goede koeler (koel en stil)
- Goede kwaliteit (overclocked)
- Afmeting (grootte)
- Goedkoper dan HD 6950
Maar ook een paar minpunten:
- Stroomverbruik
- SLI heeft minder scaling dan Crossfire*
- Prijs/prestatie
*Waarschijnlijk ga ik in de toekomst een SLI of Crossfire opstelling nemen.
Een HD 6870 heeft bijna dezelfde prestaties als de GTX 560 Ti volgens mij, maar is toch 50 euro goedkoper.
Een HD 6950 heeft over het algemeen betere prestaties dan de GTX 560 Ti.
Een HD 6950 1GB is maar 10-20 euro duurder dan de MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC,
Een HD 6950 2GB is ongeveer 20-50 euro duurder dan de MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC.
Een lastige keuze vind ik.
Nu heb ik een resolutie van 1680x1050, maar wil misschien later in 1920 x 1200 gaan spelen.
Wanneer je een crossfire setup nog een jaar wilt laten wachten zou ik voor de 6950 gaan.
Zeer goede prestaties (ten minste in mijn systeem).
Wanneer je daarna een crossfire setup wilt maken liggen de 6950's in de budget bakken.
(daarnaast is het (bij mij) niet zeker of de 560ti wel nuttig gebruik maakt van meer geheugen)
@ Kameeru: Voor de hogere resolutie en crossfire/sli (in de toekomst) zou ik de 6950 2GB nemen, dat geheugen ga je 'zeker' nodig hebben.
Blijf je bij deze resolutie en/of ga je geen crossfire/sli draaien zou ik lekker de 6870 pakken en later upgraden naar een nieuwere generatie.
Verwijderd
(wel alle opties noemen dat is beter voor de koper.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2011 13:30 ]
Ik wil toch even een paar opmerkingen plaatsen bij deze adviezenmitsumark schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:48:
@Stefan: 1GB is zat, zeker aangezien de games voornamelijk eisen stellen aan de processor.
(daarnaast is het (bij mij) niet zeker of de 560ti wel nuttig gebruik maakt van meer geheugen)
@ Kameeru: Voor de hogere resolutie en crossfire/sli (in de toekomst) zou ik de 6950 2GB nemen, dat geheugen ga je 'zeker' nodig hebben.
Blijf je bij deze resolutie en/of ga je geen crossfire/sli draaien zou ik lekker de 6870 pakken en later upgraden naar een nieuwere generatie.
-Nuttig gebruik van geheugen: videokaarten gebruiken, net als normaal geheugen, virtueel geheugen als abstractie laag, de applicatie laad hier gewoon zo veel in als nodig en de driver zoekt uit wanneer de data in het virtuele deel ook echt aanwezig moet zijn op het apparaat. Als de applicatie meer dan de fysieke capaciteit nodig heeft betekend dit dat er soms wel elk frame extra data van het RAM naar de het GPU-RAM verplaatst moet worden, en andersom. Dit kan bij applicatie die veel GPU-RAM nodig hebben dus tot frame drops leiden. Denk aan scenario's waar je je snel omdraait. Nu zijn er ook wat geavanceerdere spellen die detecteren hoeveel GPU-RAM je hebt en proberen zoveel mogelijk hier van te gebruiken, bijvoorbeeld door bepaalde data alvast te preloaden als nog niet al je fysieke GPU-RAM vol zit, of door het detail niveau, de LOD of de viewdistance te verlagen als deze wel vol zit. Oa BF3 gebruikt deze laatste tactiek. Het hangt dus echt van de applicatie/games af of het nut heeft om meer dan 1GB GPU-RAM te hebben. Sommige games zoals BF3 en Crysis gebruiken al graag meer als dat kan en dit zal in de toekomst alleen maar meer worden.
-Crossfire advies: bij crossfire wordt het geheugen gespiegeld in beide kaarten, alle bovenstaande argumenten gelden dus nogsteeds, maar bij crossfire/SLI is er geen enkele extra reden om meer GPU-RAM te willen.
-Hoge resoluties: bij hoge resoluties kan het belangrijk zijn om meer videogeheugen te hebben, maar dit wordt relatief steeds minder belangrijk omdat het videogeheugen sneller groeit dan de resoluties. Een volledige framebuffer op full HD is slechts 1920x1080x32 bits = 7.9MB, met technieken als SA kan een wel 2x zo hoge resolutie gebruikt worden intern (4x het aantal MB) en je hebt vaak tot wel 5 framebuffers als er deferred rendering gebruikt wordt maar zoals je ziet hebben we het dan nog steeds hoogstens over 100MB voor alle framebuffers, een hogere resolutie is dus tegenwoordig niet echt een reden om te kiezen tussen 1 en 2 GB. (Mis ik nog iets?)
Even als vergelijking met vroeger, toen speelde je vaak al op 1280x1024x32 bits = 5MB en dan wordt kiezen tussen een 16MB of een 32MB videokaart natuurlijk wel interessant als je weet dat op deze, toen hoge, resolutie 1/3 van je GPU-RAM al gereserveerd moet worden voor je framebuffer(s), terwijl spelen op 800x600x32bits maar 1.8MB is waarmee je dus maar 1/8 van je GPU-RAM voor framebuffer(s) nodig hebt.
Dat wou ik even bijschaven aan je adviezen, de 560TI 1GB en 2GB zijn trouwens beiden prima adviezen evenals de direct concurrerende HD6950 1GB en 2GB.
[ Voor 6% gewijzigd door roy-t op 06-12-2011 13:36 ]
I5 750 100
Asus P7P55D 65
8GB Kingston 1600 mhz C9 35
Scythe Mugen Rev. 2 20
OCZ ModXstream 600 watt modulair 55
Asus 5850 Direct Cu 110
Graag zou ik iets extra grafische kracht hebben zonder een betere videokaart te kopen.
Mijn moederboard ondersteund 2 videokaarten in crossfire.
Nu was mijn vraag, voegt een "Radeon HD 5670" veel toe aan de 5850?
Hij is niet duur en kost niet veel stroom ik zoek ook maar naar ca. 10fps meer in bf3 of de hoogste settings. 1600x1200
Die ondersteunt geen Crossfire maar de logische stap is een tweedehands 5850.BvZ schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:14:
Mijn huidige systeem
I5 750 100
Asus P7P55D 65
8GB Kingston 1600 mhz C9 35
Scythe Mugen Rev. 2 20
OCZ ModXstream 600 watt modulair 55
Asus 5850 Direct Cu 110
Graag zou ik iets extra grafische kracht hebben zonder een betere videokaart te kopen.
Mijn moederboard ondersteund 2 videokaarten in crossfire.
Nu was mijn vraag, voegt een "Radeon HD 5670" veel toe aan de 5850?
Hij is niet duur en kost niet veel stroom ik zoek ook maar naar ca. 10fps meer in bf3 of de hoogste settings. 1600x1200
Alleen of je voeding het trekt, is nog maar de vraag.
Maar mijn mobo heeft niet 2x 16x pci-e en daarom keek ik ook naar een wat tragere.
chim0 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:16:
[...]
Die ondersteunt geen Crossfire maar de logische stap is een tweedehands 5850.
Alleen of je voeding het trekt, is nog maar de vraag.
[ Voor 19% gewijzigd door BvZ op 06-12-2011 14:19 ]
Dat bedoelde ik ook. Bovendien is die 5670 natuurlijk 10 keer zo minder.Lunaticc schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:25:
Je kan geen twee verschillende videokaarten in crossfire laten draaien, dat gaat niet werken..
Dus, tweedehands 5850. Alleen een andere voeding misschien.
Daar had ik nog niet van gehoord, ik dacht dat alle zelfde generatie kaarten konden samenwerken.Lunaticc schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:25:
Je kan geen twee verschillende videokaarten in crossfire laten draaien, dat gaat niet werken..
Maar toen ik daar naar ging zoeken vond ik de volgende lijst:
AMD lijst met compatible kaarten crossfire
Is wel super duidelijk! en super informatief dacht ik!
Is mijn vraag ook meteen deels beantwoord ... nee kan niet. Slechts alleen met:
5970,5870 en 5830 (en natuurlijk 5850)
[ Voor 9% gewijzigd door BvZ op 06-12-2011 14:38 ]
Nou, RAM niet want ze zijn allebei 1GB maar kloksnelheid wel, dacht ik.roy-t schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:50:
Sowieso wil je toch het liefste exact dezelfde, als je twee verschillende heb gedragen ze zich beide als de minste, dus ze nemen het minimale RAM aan enzo.
LoL
Maar mijn mobo heeft PCI-e 2.x 16x en een PCI-e 16x als extra, dus de 2de is niet PCI-2 2.x ... kan daar wel een twede 5850 op draaien? aangezien er "Card Interface (Video) PCI-e 2.x 16x" bij de specs van de videokaart staat ? !
Verwijderd
Inmiddels heb ik de volgende kaart op tweakers gevonden: pricewatch: MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC.Verwijderd schreef op zondag 04 december 2011 @ 17:15:
[...]
Dan neem ik aan dat je deze bedoelt: pricewatch: Sapphire HD6950 2GB Dual Fan.
De nominale snelheid van die videokaart ligt wel wat lager. Zal die kaart dan langzamer zijn of heeft dat er niks mee te maken?
Deze ziet er ook zeker niet verkeerd uit als je kijkt naar de prestaties!
PCIe is altijd downwards compatible. Bovendien lijkt mij dat de tweede ook wel 2.x is, aangezien ik niet verwacht dat er twee generaties aan PCIe controllers in je chipset zitten. En dan nog, een 5850 werkt ook prima in een PCIe 1.x slot.BvZ schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:10:
[...]
LoL
Maar mijn mobo heeft PCI-e 2.x 16x en een PCI-e 16x als extra, dus de 2de is niet PCI-2 2.x ... kan daar wel een twede 5850 op draaien? aangezien er "Card Interface (Video) PCI-e 2.x 16x" bij de specs van de videokaart staat ? !
Het kan wel maar gaat niet goed presteren, dus CrossFireX op jouw mobo is een no go.BvZ schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:10:
[...]
LoL
Als je dan kijkt na de prijs/prestatie dan valt die alleen nogal tegen, ik zou een goedkopere HD6950 2GB nemen.Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:18:
[...]
Inmiddels heb ik de volgende kaart op tweakers gevonden: pricewatch: MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Om alle ui-animaties zo soepel mogelijk te laten verlopen in full hd op een 42" scherm heb ik volgens mij dus best wel een behoorlijke videokaart nodig. Gezien het scherm in de lobby van een afgesloten appartmenten/hotel complex komt waar het over het algemeen erg rustig en kalm is mag ie ook niet al teveel lawaai maken. Verder zal het systeem en de videokaart uitsluitend gebruikt worden voor deze touch applicatie en evt. nog een online routeplanner. Het systeem draait van 7 uur in de ochtend tot een uur of 11 in de avond.
Op basis van bovenstaande informatie kwam ik zelf uit op de MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC, misschien al wel een beetje overkill, maar hij moet minstens 3 jaar meekunnen en geschikt zijn voor toekomstige ontwikkelingen die cpu load nog zouden kunnen beinvloeden.
Het is inmiddels alweer bijna 10 jaar geleden dat ik m'n laatste pc zelf heb gebouwd, ben sindsdien werkzaam in de creatieve sector en werk alleen nog maar met macs en ben dus niet echt meer op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op videokaartgebied. Dus wat advies van de tweaker is welkom!
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Mijn systeem bestaat uit:
AMD Phenom 2 x6 1055t @3.5ghz (turbocore off)
Gigabyte GA-890GPA-UD3H
12 gb ddr3 1333
XFX GTX 260 xxx 216
OCZ GameXtream 600 watt (4 jaar oude voeding)
Ik game altijd op 1920x1200 en wil natuurlijk alles zo hoog mogelijk hebben staan.
Nu wil ik zo dicht mogelijk rond de 250 euro blijven en heb ik een aantal opties:
6850 in xfire = +- 250 euro
6870 in xfire = +- 300 euro
6950 2gb = om en nabij de 250 euro
GTX560ti van gigabyte of een andere overklokte versie = +- 250 euro
Ik speel voornamelijk wow en straks swtor. Zo nu en dan ook wel eens spellen zoals skyrim of een lekkere FPS.
Nu heb ik wel een licht voorkeur naar nvidia omdat ik vroeger altijd veel gezeik heb gehad met drivers van ATI weet niet of dit inmiddels al verbeterd is.
Maar wil gewoon graag weten wat jullie zouden nemen want heb inmiddels zoveel benchmarks en reviews zitten lezen dat ik er echt niet meer uit kom. De ene zeg neem xfire de ander zegt nee een single kaart is beter.
Dus bij deze help.....
Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT
Niet heel lawaaierig (asus versie met dikke koeler). En zeer goede prestaties (BF3 alles op hoogste).
[...]
Het kan wel maar gaat niet goed presteren, dus CrossFireX op jouw mobo is een no go.
waarom staat het dan SUPER grood op de doos van mijn mobo!
Asus P7P55D 65
Quad-GPU CrossFireX Support!
P7P55D brings you the multi-GPU CrossFireX. The motherboard features the most powerful Intel P55 platform to optimize PCIe allocation in multiple GPU configurations. Expect a brand-new gaming style you’ve never experienced before!...
1 x PCIe 2.0 x16 (single at x16)
1 x PCI Express 2.0 x16 slots (@x4 mode, 2.5GT/s)
staat bij de specs... maar mijn vraag is: de x4 mode is dat te weinig voor een tweede 5850 ?
Maar hoe gaat dat met physx games? Dropt de performance daar niet verschrikkelijk van aangezien de grafischekaart dit niet kan processen?reefclaw schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:41:
Ik ben zelf met die keuze voor de 6950 gegaan. Sterke single card.
Niet heel lawaaierig (asus versie met dikke koeler). En zeer goede prestaties (BF3 alles op hoogste).
Verwijderd
Niet te weinig, het probleem is dat het via de southbridge gaat en dat de DMI daartussen niet snel is en dat je dus last gaat krijgen van microstuttering en idd een terug gebrachte performance.BvZ schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:05:
[quote]-The_Mask- schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:34:
[...]
Het kan wel maar gaat niet goed presteren, dus CrossFireX op jouw mobo is een no go.
waarom staat het dan SUPER grood op de doos van mijn mobo!![]()
Asus P7P55D 65
Quad-GPU CrossFireX Support!
P7P55D brings you the multi-GPU CrossFireX. The motherboard features the most powerful Intel P55 platform to optimize PCIe allocation in multiple GPU configurations. Expect a brand-new gaming style you’ve never experienced before!...
1 x PCIe 2.0 x16 (single at x16)
1 x PCI Express 2.0 x16 slots (@x4 mode, 2.5GT/s)
staat bij de specs... maar mijn vraag is: de x4 mode is dat te weinig voor een tweede 5850 ?
Voor die handvol games? Zet je physx uit.Joenino schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:09:
[...]
Maar hoe gaat dat met physx games? Dropt de performance daar niet verschrikkelijk van aangezien de grafischekaart dit niet kan processen?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2011 16:16 ]
Ziet het spel er dan niet veel minder uit? Heb al een aantal filmpjes gezien waarbij de demo er met physx toch een stuk mooier uitziet. Is het bv mogelijk om een 6950 te kopen en dan mijn GTX 260 voor physx te gebruiken?
Verwijderd
Welke games hebben we het dan over? Een stuk of 5?Joenino schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:20:
[...]
Ziet het spel er dan niet veel minder uit?
GPU physx zit in een hand vol games. Demos zijn leuk, maar heb je hebt niets aan als niemand het gebruikt.Heb al een aantal filmpjes gezien waarbij de demo er met physx toch een stuk mooier uitziet. Is het bv mogelijk om een 6950 te kopen en dan mijn GTX 260 voor physx te gebruiken?
Oke ik dacht dat het veel vaker gebruikt werd dus een 6950 2 GB is het beste voor mij dan?Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:25:
[...]
Welke games hebben we het dan over? Een stuk of 5?
[...]
GPU physx zit in een hand vol games. Demos zijn leuk, maar heb je hebt niets aan als niemand het gebruikt.
Verwijderd
Ja physx wel, maar dat is op de CPU, niet GPU. 6950 2GB is zeker een goeie keuze.Joenino schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:29:
[...]
Oke ik dacht dat het veel vaker gebruikt werd dus een 6950 2 GB is het beste voor mij dan?
Omdat het beter verkoopt, marketing noemen ze dat.BvZ schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:05:
waarom staat het dan SUPER grood op de doos van mijn mobo!
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Ik wil eind dit jaar een nieuwe videokaart kopen voor om te gamen, maar ik weet niet of het bij me PC er bij kan gooien. Ik heb een budget van MAX 300 euro, zelf dacht ik aan de GTX 560 TI (liefst 2 gb)
Ik wil games zoals Modern Warfare 3 en Battlefield 3 helemaal op HIGH kunnen afspelen (niet ultra)
Op de werk van me pa, zeggen ze dat het geen probleem moet zijn om een nieuwe videokaart erin te doen.
Dit is mijn systeem:
Operating System
MS Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
CPU
Intel Xeon W3530 @ 2.80GHz 41 °C
Bloomfield 45nm Technology
RAM
4.0GB Dual-Channel DDR3 @ 533MHz (7-7-7-20)
Motherboard
Dell Inc. 09KPNV (CPU)
Graphics
Philips 190B (1280x1024@75Hz)
NVIDIA Quadro FX 1800
Hard Drives
293GB SEAGATE ST3300657SS SCSI Disk Device (SCSI)
977GB Hitachi HP MB1000BAWJP SCSI Disk Device (SCSI)
Optical Drives
PLDS DVD+-RW DH-16ABS ATA Device
PLDS DVD-ROM DH-16D5S ATA Device
Audio
High Definition Audio-apparaat
Over de voeding kan ik helaas niks vinden.. Wel is die volgens andere 525 W in. (Ga ik ook upgrade, maar wat is dan het beste?). Dus om terug te komen op mij vraag. Kan een een GTX 560 in me pc bouwen?
Over de monitor: Heb nu een oude van 1280x1024 pixels. Die ga ik ook upgrade. Wat is de beste monitor voor games in high te spelen ? en die past bij de GTX 560?
Mvg Superswat
Ik ben zelf nauw betrokken bij het ontwikkelen van dit soort exhibits (pas nog de hardware samengesteld voor een 42" multi-touch screen met een 3D animatie die echt op de GPU draait over de Herschel satelliet) en ik ben er, ondanks dat ik de opstelling niet gezien heb, vrij zeker van dat een 560GT-TI overkill gaat zijn. Je draait de opstelling nu op een dev bak neem ik aan? Dan kun je opzich een redelijke inschatting maken toch? De meeste van onze opstellingen draaien op een HD5450 en dat is meestal al overkill. Verder hebben ze boven ook een goed punt, wordt uberhaupt de GPU wel echt gebruikt?amahusu schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:10:
Goedemorgen mede-tweakers, voor een touchscreen project voor een klant van ons moet ik een systeem samenstellen dat de touchapplicatie zal gaan draaien. De applicatie bestaat uit voornamelijk uit een collectie van zeer hoge resolutie foto's waarop kan worden ingezoomd en waardoor kan worden gescrolled/geswiped dmv een touch-overlay op een 42 inch led scherm. Daarnaast zit er een google maps toepassing in waar vanzelfsprekend ook middels vinger gestures kan worden in/uitgezoomd.
Om alle ui-animaties zo soepel mogelijk te laten verlopen in full hd op een 42" scherm heb ik volgens mij dus best wel een behoorlijke videokaart nodig. Gezien het scherm in de lobby van een afgesloten appartmenten/hotel complex komt waar het over het algemeen erg rustig en kalm is mag ie ook niet al teveel lawaai maken. Verder zal het systeem en de videokaart uitsluitend gebruikt worden voor deze touch applicatie en evt. nog een online routeplanner. Het systeem draait van 7 uur in de ochtend tot een uur of 11 in de avond.
Op basis van bovenstaande informatie kwam ik zelf uit op de MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC, misschien al wel een beetje overkill, maar hij moet minstens 3 jaar meekunnen en geschikt zijn voor toekomstige ontwikkelingen die cpu load nog zouden kunnen beinvloeden.
Het is inmiddels alweer bijna 10 jaar geleden dat ik m'n laatste pc zelf heb gebouwd, ben sindsdien werkzaam in de creatieve sector en werk alleen nog maar met macs en ben dus niet echt meer op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op videokaartgebied. Dus wat advies van de tweaker is welkom!
Ook ik zou wat hulp kunnen gebruiken, heb sinds kort wat games aangeschaft en zou die graag op een wat betere kwaliteit video-kaart willen spelen. Eentje die DX11 aankan, echter heb ik echt 0,0 verstand van videokaarten en zou ik niet durven zeggen wat nou goed past in mijn huidige setup!
Wat voor systeem heb je nu?
Mijn huidige systeem is uit Mei 2009, maar werkt nog prima! Sinds dat ik het in mekaar gezet heb heb ik nog nooit last gehad van vertragingen of bsod's en ben ik zeer tevreden met me systeempje. Toen ik hem kocht game'de ik nog vooral op me Xbox360 of PS3, maar nu wil ik toch weer eens wat games op de PC spelen. Echter is mijn videokaart wat out-dated...
* Intel Core i7-920
* Asus P6T Deluxe
* 2x Geil DIMM 6 GB DDR3-1333 Tri Kit (dus 12GB geheugen)
* Zalman ZM600-HP PSU
* Club3d GF9800GTX+ (deze wordt vervangen)
* Antec P182 (hier moet ie in passen)
Ik draai Windows 7 Enterprise x64.
Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
Ik heb 2x een Samsung 2443 BW staan, dat zijn 24" schermen met een maximale resolutie van 1920x1200. Op één van die schermen wil ik graag op maximale resolutie of net daaronder willen spelen (1680x1050 kan ook wel).
Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken?
Battlefield 3 uiteraard! Maar ook wil ik met de Kerst Skyrim er eens mee kunnen spelen en wellicht dat ik Modern Warfare 3 ook nog haal... *Edit: Oh en ik heb ook Crysis 2 in een aanbieding gekocht, zou wel tof zijn als ik die ook kan spelen
Wat mag je nieuwe kaart kosten?
Ik zag zelf te denken zo tussen de 200 en 250 euro. Ik kom dan vooral uit op een GTX560 TI of een goedkope GTX570. Maar speelt Battlefield 3 daar een beetje lekker op? Kan iemand zijn ervaringen daarover delen?
[ Voor 6% gewijzigd door Kolky1 op 07-12-2011 22:03 ]
Verwijderd
2x msi gtx 560's in sli doen? weet dat hij sli compatible is maar passen de kaarten ook?
2x PCI, 2x PCI-e 2.x 1x, 2x PCI-e 3.x 16x <-- geen idee wat het inhoud
EDIT: dit staat bij de kaart: PCI-e 2.x 16x
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2011 22:11 ]
@Kolky1: GTX560Ti en HD6950 hebben wel een goede prijs/prestatie (de laatste is iets sneller), GTX570 iets minder maar is natuurlijk ook wel íets sneller.
@superswat, meer dan 500W moet genoeg zijn maar kijk het voor de zekerheid toch nog even na. Niet alleen het aantal watt maar ook het merk en het aantal ampere op de 12V-lijn is belangrijk, dat staat normaal altijd op de voeding (en nee, dat is niet met software uit te lezen
[ Voor 83% gewijzigd door bwerg op 07-12-2011 23:07 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
http://www.techspot.com/r...im-performance/page6.html
http://www.techspot.com/r...-3-performance/page5.html
conclusie:
6870 ~ 560ti
6950 > 560ti
De 560ti is dus sowieso niet de beste keus.
(uitzonderingen daar gelaten)
570 alleen doen als je BF3 op ultra (incl MSAA) gaat draaien.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
De MSI 560ti TFII is imo inderdaad de enige 560ti die interessant is vanwege zn hogere clocks en redelijke prijs.
Maar dan nog is de 6870 veel interessanter mits je genoegen neemt met de (soms) (iets) lagere prestaties.
Verwijderd
Games vragen tegenwoordig best wel wat met de gtx570 of hd6970 zit je het meest safe en kun jeKolky1 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:08:
@bwerg, maar welke GTX560-TI dan, er zijn er zoveel? Wat is het verschil?
bf3 zonder MSAA redelijk mee op ultra draaien. Persoonlijk zou ik dan voor de gtx570 gaan want die geeft net ff wat meer prestaties, dit word ook in de meeste reviews gezegd en ik doel dan op een kaart review niet de game bf3 review.
Kaartjes er onder zijn ook wel leuk maar daar mee moet je veel sneller de instellingen terug gaan schroeven. Je gaat bvb niet bf3 daar mee op ultra spelen online tenzij je genoegen neemt moet een niet zo soepele gameplay en ultra settings of medium high settings
Kaarten nog onder de ti en hd6950 zijn niet zo heel interessant als het gaat om de prestaties.
Veel games zullen een eind in gfx trerug moeten worrden geschroeft om een soepele gameplay te behouden. Het eenige mooie aan deze kaart is zijn prijs voor de rest word ik er niet echt blij van.
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 10:46 ]
Als je microstutter geen probleem vind?
2x HD6850 valt nog binnen je budget en out-performed makkelijk een HD6970 of GTX570. BF3 op ultra met MSAA op 4x moet daarmee wel lukken
Mijn ervaring met crossfire (2x HD6870) is dat je microstutter tijdens het gamen totaal niet merkt... alleen als je er heel goed op let zie je het
PUHZ-SW100YAA & 7440wp
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 11:02 ]
@Tweaker
Ultra draaien met een crossfire opstelling haal je makkelijk, alleen je moet alleen rekening houden met de 1GB op de kaart. Vandaar Ultra + MSAA 4x
PUHZ-SW100YAA & 7440wp
Verwijderd
http://www.guru3d.com/art...formance-benchmark-test/5
Zelfs met CF word het een stotterfeest online. De game begint vanaf 50fps ongeveer soepel te draaien.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 12:33 ]
Ik vindt de game al soepel draaien op 30fps.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:27:
Zelfs met CF word het een stotterfeest online. De game begint vanaf 50fps ongeveer soepel te draaien.
Sterker nog, toen mijn 2e kaart even niet wilde heb ik 6000x1200 @ high gespeeld op 1 enkele 6950 rond de 25fps, ging prima.
mitsumark schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:57:
[...]
Ik vindt de game al soepel draaien op 30fps.
Sterker nog, toen mijn 2e kaart even niet wilde heb ik 6000x1200 @ high gespeeld op 1 enkele 6950 rond de 25fps, ging prima.
Verwijderd
ik heb van mn werk een Dell Optiplex 990 Small Form Factor meegekregen om thuis mee te werken.
Het is een Core i5 2550 @ 3,30GHz, 2x 2 = 4GB DDR3 133MHz, onboard HD2000 graphics.
Maar nu wil ik er ook spelletjes op spelen en dan moet er denk ik een extra Videokaart in.
Het gaat niet om de allernieuwste spellen op de hoogste resoluties. Meer mid-range spellen op een redelijke kwaliteit.
Nu zit ik met twee problemen/vragen:
Het is een Small Form Factor, dus het moet een Low Profile kaart worden
En de voeding is slechts 240 watt
Nu gebruiken de componenten in die Dell niet erg veel stroom:
Core i5 2500 ongeveer 95 watt
DDR3 1333MHz ongeveer 4 watt per stuk, dus 2x = 8 watt
Samsung SSD 128GB ongeveer 2 watt
DVD brander ongeveer 5 watt
Alleen de rest van het moederbord weet ik niet... (onboard geluidskaart, netwerk kaart, enz.)
Welke kaart adviseren jullie?
Ik had al bij PriceWatch de Pallit GeForce GTS450 gezien. Die is low profile, maar gebruikt 107 Watt.
Dat is volgens mij wel de aller beste low profile kaart die er is, maar die gebruikt denk ik te veel stroom?
En anders kom ik uit op een Radeon HD 6570 of een GeForce GT430? Die gebruiken ergens rond de 50 - 60 Watt, dus qua stroom moet dat wel kunnen. Maar die zijn wel een stuk minder qua prestaties dan de GTS 450?
Alle tips en uitleg zijn van harte welkom!
Alvast bedankt.
Je hebt gelijk, MSAA kan niet hoger, maar hij staat echt op 4xVerwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:27:
Blijkbaar heb je BF3 niet gespeeld want je kan maar tot max 4xMSAA en dat is te zwaar voor 1gb kaartjes en voor AMD kaarten Ultra +MSAA zal dus niet soepel draaien op een hd6850 cf
http://www.guru3d.com/art...formance-benchmark-test/5
Heb de Anisitropic filter ook naar 4x gezet ipv 16x.... ga vanavond nog wel ff met de settings stoeien.
PUHZ-SW100YAA & 7440wp
Verwijderd
Heb je het verschil dan wel mogen zien en voelen tussen 50 en 30 fps. Ik merk zelf nog al een groot verschil op als je de verschillen ziet en voeld met ultra en 4xMSAA. De meeste online gamers zeggen dit ookmitsumark schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:57:
[...]
Ik vindt de game al soepel draaien op 30fps.
Klopt maar je kan wel ongeveer nagaan hoeveel fps je dan krijgt. Ook al zal je 100% meer fps hebbenwat dan uit komt op 66 fps dan heb je nog sterke drops naar de 30 toe.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:44:
Zie in de link nergens 6870 Xfire
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 13:53 ]
Verwijderd
Die conclusie kan ik er niet uit trekken, want het is en blijft een review zonder 6970 Xfire.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:51:
Klopt maar je kan wel ongeveer nagaan hoeveel fps je dan krijgt. Ook al zal je 100% meer fps hebbenwat dan uit komt op 66 fps dan heb je nog sterke drops naar de 30 toe.
gebaseerd op?Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:51:
[...]
Klopt maar je kan wel ongeveer nagaan hoeveel fps je dan krijgt. Ook al zal je 100% meer fps hebbenwat dan uit komt op 66 fps dan heb je nog sterke drops naar de 30 toe.
Hier op FHD op ultra blijf ik boven de 60+FPS ( natuurlijk als je CP border speelt en er stort een vliegtuig neer juist op je met nog meer explosief daalt ie nog altijd naar 40+ hoor maar welke kaart gaat dat niet doen
Speel nu op high en zit avg rond 100fps
MET CFX6870!

[ Voor 35% gewijzigd door yzx op 08-12-2011 14:10 ]
Met 2 kaarten zit ik op average 55fps en drops naar 40.
Ja de drops zijn wat groter, maar zeker nog ver boven het niveau van 1 kaart.
(wel heb ik 6950 2GB's)
Verwijderd
Ik wel alleen kom ik dan op meer uit dan wat AVG mogelijk is momenteel in bf3, het is meer als voorbeeld wat je dan ook max kunt hebben op papier. Niet echt fijn vind ik persoonlijk want in enkele maps dropt hij naar een niveau wat ik liever niet heb tijdens een gevecht.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 14:06:
[...]
Die conclusie kan ik er niet uit trekken, want het is en blijft een review zonder 6970 Xfire.
Voorbeeld van 2 gtx580's is AVG 75-85 maar op de maximale drops is het zo'n 50-55fps.
Gemeten met FPS wat niet nauwkeurig is.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 18:12 ]
Ik heb momenteel een i5-2300 waar een intel HD graphics 2000 IGP op zit. Die IGP werkt verder prima. Via HDMI aangesloten. Alleen heb ik nog een Ati 2400 pro liggen, kan ik die dan beter gebruiken?
Want de IGP draait 1080p Blurays prima. En het is niet voor te gamen.
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
AMD Nieuwsdiscussie
Welke games en welke instellingen?Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:10:
En anders kom ik uit op een Radeon HD 6570 of een GeForce GT430? Die gebruiken ergens rond de 50 - 60 Watt, dus qua stroom moet dat wel kunnen. Maar die zijn wel een stuk minder qua prestaties dan de GTS 450?
AMD Nieuwsdiscussie
Dan zou ik een DVI-DVI kabel of DVI-HDMI convertor moeten aanschaffen.Daarom mijn vraag of ik er zoveel meer mee opschiet?-The_Mask- schreef op donderdag 08 december 2011 @ 21:44:
Waarom probeer je het niet?
Want heb momenteel de IGP middels een HDMI(moederbord)-DVI(monitor) kabel aangesloten.
Ja precies. Kon er ook vrij weinig over vinden. De HD2000 presteert gewoon prima, maar ik dacht dat een losse GPU altijd wat beter presteerde, ook qua beeldkwaliteit.Gianni Rombios schreef op donderdag 08 december 2011 @ 22:06:
De 2400pro is langzamer dan de HD2000 en kost ook extra stroom. Is lastig cijfers te vinden omdat die kaart zo oud is. Ik zou het mooi zo laten, zelfs als je games zou spelen.
(kwa prestaties zit ie volgens mij rond/onder de 8400GS die je nog wel eens ziet)
Ah thanks voor de clear info! Duidelijk.mitsumark schreef op donderdag 08 december 2011 @ 22:12:
Nee hoor, en de IGP is 2x zo snel, nieuwer, zuiniger, beter voor video's, etc.
(kwa prestaties zit ie volgens mij rond/onder de 8400GS die je nog wel eens ziet)
Verwijderd
Want jij zuigt idd graag dingen uit je duim. Ik hou liever van meten is weten.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 23:15 ]
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2011 10:09 ]
Verwijderd
Nee dat kan je niet. Je kan toch ook niet zeggen: een auto met 1 moter kan 100km een auto met 2 moteren kan 200km per uur. Dat zegt nog steeds niet over of dat echt zo is en hoe het zit met optrekken. Er spelen meer factoren mee.Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:05:
Je kunt toch nagaan wat 2 van die kaarten doen in cf als je een benchmark pakt van 1 kaart. Je kunt dan een schatting maken/
Verwijderd
1 kaart doet zeg maar 60 fps als voorbeeld je kan dan nagaan van een schaling tussen de 80-100%
Ik neem hem dan ruim en dat word dan 120fps wat vaak zo'n 90-100-110 fps word.
Je woordengebruik had el wat netter gekunt in de laatste reactie tegen mij. Dit is weer op de man in spelen en dat vind ik vervelend en jammer, je lokt gewoon weer op die manier een flamewar uit..Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 23:15:
[...]
Want jij zuigt idd graag dingen uit je duim. Ik hou liever van meten is weten.
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2011 10:18 ]
Verwijderd
Een schatting die niets zegt dus.Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:11:
Tuurlijk kan dat wel je kunt ongeveer inschatten.
Meten is weten, elke game reageert anders. Daarbij kan je zeker bij minimaale frames niets zeggen. Mogelijk reageert 2 kaarten wel slechter.AMD kaarten schalen zo'n 80-100% in de meeste games en als je dan een schatting maakt zit je er noot ver van af met 2 gelijke gpu's
Dat komt door het verleden. Je hebt gewoon bewezen toch nooit iemand gelijk te geven, zelfs als je keihard ongelijk hebt.Je woordengebruik had el wat netter gekunt in de laatste reactie tegen mij. Dit is weer op de man in spelen en dat vind ik vervelend en jammer, je lokt gewoon weer op die manier een flamewar uit..
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2011 10:23 ]
Verwijderd
De schaling van 80-100% is te vinden tussen vanaf een resolutie van 1080p
http://www.techpowerup.co..._HD_6850_CrossFire/4.html
Zoals je kunt zien is de schatting aardig goed alleen kan ik natuurlijk niet precies op het juiste aantal frame per seconde uit komen.
Verwijderd
Sja, maar mijn mening is dan wel weer gebaseerd op feiten. En niet op schattingen.Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:26:
Dat is jou'n eming maar lang niet iedereen zijn mening hier.
Nou jij maakt toch gretig gebruik van jouw glazen bol.Ik heb best wat ervaring met cf en sli en ik kan redelijk inschatten hoe een 2e kaart er bij gaat presteren. Je zal het dan nooit zeker de goede frames per seconde schatten want je hebt geen glazen bol die je het verteld.
Verwijderd
Verder geef ik wel toe aan feiten die anderen neer zetten. Ik geef mij alleen niet snel toe aan speculaties.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2011 10:32 ]
Verwijderd
Ik zit niet te schatten. Daarbij geeft ik gewoon aan: je kan wel schatten, maar dat zegt geen fuck. Elke game reageert anders en ZEKER min frames mag je bij xfire en sli niet zo bekijken, die kunnen -heel- anders reageren.Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:31:
Maar het is geen feit dat je niet ongeveer tussen de 80-100% in zit te schatten. Ik zit nog altijd een schatting te maken wat in niet als feit bestempel omdat het een schatting is.
Jij hebt nog nooit hier wat toe gegeven.Verder geef ik wel toe aan feiten die anderen neer zetten. Ik geef mij alleen niet snel toe aan speculaties.
Verwijderd
Dit om nog verder oftopic te voorkomen en een flamewar.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2011 10:36 ]
Verwijderd
Nee, want ik geef steeds aan waarom het niet kan, maar je luisterdt idd niet.Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:35:
Ik hou op want het word weer op de man in gaan en niet geluisterd naar dingen die prima kunnen.
Verwijderd
Is het geen optie ook de voeding misschien te vervangen? Zo'n GTS 450 is geen monster, maar kan zeker toch wel leuke plaatjes neerzetten. Heb 'm zelluf ookVerwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:10:
Welke kaart adviseren jullie?
Ik had al bij PriceWatch de Pallit GeForce GTS450 gezien. Die is low profile, maar gebruikt 107 Watt.
Dat is volgens mij wel de aller beste low profile kaart die er is, maar die gebruikt denk ik te veel stroom?
Alle tips en uitleg zijn van harte welkom!
Alvast bedankt.
Verwijderd
Sorry ik zal er over op houden in dit topic want het is niet handig hier, reinman ik heb het maar ook gevraagt in het amd topic want ik vind het wel interestant om te weten waarom je niet zo'n schatting kunt maken hier zijn namelijk nog al wat verschillende meningen over. Je geeft verder niet goed aan waarom het niet zou kunnen daarom blijf ik er nog even bij waarom het wel kan hoeplijk vind je dat niet erg want ik luister zeker wel naar anderen. Dit heb ik al lang bewezen in andere topics.. en liever niet meer zo op de persoon in gaan want je bent bezig met flamen en dat haald een hoop iritaties op, niet alleen bij mij maar ok bij een hoop anderen zoals je hierboven al een beetje kunt zienVerwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:38:
Kinders, zullen we weer ontopique?
[...]
Is het geen optie ook de voeding misschien te vervangen? Zo'n GTS 450 is geen monster, maar kan zeker toch wel leuke plaatjes neerzetten. Heb 'm zelluf ook
Reinman ik wilde hier niet meer verder gaan want het hoord hier niet thuis
Jejking in "CJ's Radeon Nieuwsdiscussietopic - Deel 122"
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2011 11:09 ]
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2011 11:05 ]
CF/SLI schaling kan prima tussen de -1000 en + 110% zitten.
Verwijderd
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2011 13:22 ]
Verwijderd
Daarbij kan xfire bij min frames totaal anders schalen dan max en average frames.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2011 13:38 ]
Mijn huidige videokaart is defect en ben enorm aan het twijfelen tussen 2 videokaarten:
asus geforce gtx550 t dc 1gb http://www.dynabyte.nl/asus-geforce-gtx550-ti-dc-1gb.html
evga geforce gtx550ti superclocked http://www.dynabyte.nl/ev...tx550ti-superclocked.html
Wat raden jullie mij aan?? ik hoor soms dat overgeclockte videokaarten meer problemen geven en een korte levensduur hebben dan standaard kaarten. Ik kom ergewoon niet uit.
Mij specs:
ntec TruePower Trio 550, 550W
Asus P5N32-E SLI Plus, nForce 650i SLI
Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 CAC-T05-UW-GP
Intel Core 2 Duo E8200
Logitech Deluxe 250 Keyboard
Nec 1,44 mb Floppydrive Zwart
OCZ 2GB DDR2 <2x 1GB> PC6400 CL4 Dual Channel Kit Platinum XTC
Samsung SHS203D⁄BEBE 20x Deze Komen morgen 09-04 weer extra op voorraad !!!
Scythe Katana 2 SCKTN-2000
WD 320GB SATA II 7200RPM 8MB Caviar SE16
Eng en streng
Verwijderd
De evga is een stukkie sneller en iets duurder. De asus heeft een betere koeling is iets goedkoper en iets minder snel. De asus is over te klokken naar de zelfde snelheden als de evga. Persoonlijk zou ik voor de asus gaan maar dat is omdat ik hem makkelijk op de zelfde klocks kan zetten als de evga en een betere koeling heb. Ga je niet overklocken evga kiesen wil je een betere koeling en je wil wel wat overklocken de asus. Als de snelheid niet persé belangrijk is dan kun je eventueel ook nog voor de asus gaan.A1ex89 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 13:31:
Jonges, ik heb jullie hulp nodig.
Mijn huidige vidoekaart is defect en ben enorm aan het twijfelen tussen 2 videokaarten:
asus geforce gtx550 t dc 1gb http://www.dynabyte.nl/asus-geforce-gtx550-ti-dc-1gb.html
evga geforce gtx550ti superclocked http://www.dynabyte.nl/ev...tx550ti-superclocked.html
Wat raden jullie mij aan?? ik hoor soms dat overgeclockte videokaarten meer problemen geven dan standaard kaarten. Ik kom ergewoon niet uit.
Mij specs:
ntec TruePower Trio 550, 550W
Asus P5N32-E SLI Plus, nForce 650i SLI
Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 CAC-T05-UW-GP
Intel Core 2 Duo E8200
Logitech Deluxe 250 Keyboard
Nec 1,44 mb Floppydrive Zwart
OCZ 2GB DDR2 <2x 1GB> PC6400 CL4 Dual Channel Kit Platinum XTC
Samsung SHS203D⁄BEBE 20x Deze Komen morgen 09-04 weer extra op voorraad !!!
Scythe Katana 2 SCKTN-2000
WD 320GB SATA II 7200RPM 8MB Caviar SE16
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2011 13:37 ]
Verder wil ik iedereen die advies vraagt ook de tip geven om altijd op meer plekken naar informatie te zoeken, hier in dit forum zit echt veel kennis maar check ook gewoon zelf even wat reviews van verschillende sites, en misschien dat hier ook wel ergens een lijstje is van betrouwbare review sites waar je wat aan hebt als startpunt.
[ Voor 4% gewijzigd door roy-t op 09-12-2011 21:21 ]
Verwijderd
En ik weet nog steeds niet welke grafische kaart ik moet nemen.Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:18:
[...]
Inmiddels heb ik de volgende kaart op tweakers gevonden: pricewatch: MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC.
Er is zoveeeeeel keuze. Kan iemand nog wat suggesties geven?
Het budget ligt ongeveer bij de 225 euro.
Verwijderd
Dit is mijn nieuwe systeem:
Mobo: MSI 990FXA GD65
Proc: AMD FX 6100
DDR3: G.Skill 2x4GB 128000
Watt: 500 Watt OCZ StealthXStream II
Ik moet een keuze maken uit:
Sapphire HD 6870 Toxic (clock 970 Mem 4600) Hier hoef ik niks meer aan te oc'en. Kan mijn garantie ook niet kaduuk
of
MSI R6870 HAWK (clock 930 mem 4200) Hier zit Afterburner bij, en ziet er iets leuker uit.
- Ik ga spelen op 1280x1024
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2011 22:37 . Reden: Extra info. ]
Zie mijn reactie onder jouw oude reactie.Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 21:53:
[...]
En ik weet nog steeds niet welke grafische kaart ik moet nemen.
Er is zoveeeeeel keuze. Kan iemand nog wat suggesties geven?
Het budget ligt ongeveer bij de 225 euro.
AMD Nieuwsdiscussie
De Toxic van Sapphire is slechts 4% hoger geklokt, dus dat is in het optimale geval het verschil tussen 50 of 52 FPS dus dat ga je waarschijnlijk niet merken dus ik zou het puur van de prijs laten afhangen als andere dingen zoals geluidsproductie je niet boeien (ik weet niet welke van de twee stiller is)Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 22:18:
Beste mensen. Ik kom er niet uit!!
Sapphire HD 6870 Toxic (clock 970 Mem 4600) Hier hoef ik niks meer aan te oc'en. Kan mijn garantie ook niet kaduuk![]()
of
MSI R6870 HAWK (clock 930 mem 4200) Hier zit Afterburner bij, en ziet er iets leuker uit.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 22:18:
Beste mensen. Ik kom er niet uit!!
Sapphire HD 6870 Toxic (clock 970 Mem 4600) Hier hoef ik niks meer aan te oc'en. Kan mijn garantie ook niet kaduuk![]()
of
Verwijderd
Ik ben hier al een ruime tijd naar op zoek, maar ik heb tot op heden nog niet dè kaart kunnen vinden.-The_Mask- schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:34:
[...]
Als je dan kijkt na de prijs/prestatie dan valt die alleen nogal tegen, ik zou een goedkopere HD6950 2GB nemen.
Verwijderd
pricewatch: XFX HD6950 Dual Fan (HD-695X-CDDC)Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 10:44:
[...]
Ik ben hier al een ruime tijd naar op zoek, maar ik heb tot op heden nog niet dè kaart kunnen vinden.
Dit topic is gesloten.
Voordat 'we' je hier advies geven, willen we natuurlijk nog wel wat van je weten:
* Wat voor systeem heb je nu? Noem ook en vooral het merk en type van je voeding!
* Op welke schermresolutie wil je gaan werken?
* Waar wil je de videokaart voor gaan gebruiken? Welke games? Welke software?
* Wat mag je nieuwe kaart kosten?
Twijfel je of je hier wel goed zit? Lees dan ook het Best Buy Guide overzichtstopic