Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

E6600 2.4 Opeens naar 1.5Ghz+ Cpu steeds op 100%

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo een goeie Kameraad heeft opeens veel vertraging in windows en in spellen die hij normaal gewoon kan spelen.

ik heb Cpu-Z gedownload en die zij dat de E6600 op 1500mhz draait en niet op 2400mhz????
en als je op taakbeheer druk zie je dat zijn Cpu op 100% constant als je nou iets draait of niet draait hij staat altijd op 100%(direct al bij het opstarten) + als je in taakbeheer zit zie je ook dat er geen programma is dat iets in neem soms een 02 of 20 maar niet meer dan dat.

dit is allemaal opeens gebeurd.
Spec: Gigabyte EP45-DS3R Intel Duo Core 2 E6600 en Asus 9600GT 512Mb 4Gb(weet niet de merk of snelheid) en 800Watt Voeding Windows Vista 64Bit.

nu heb ik 2 oplossings dat is Windows 7 te installeren of e8400 te kopen, maar ik wil graag horen van mensen die er meer verstand van hebben als dit niet genoeg info is hoor ik het graag.

Mvg Jan

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:52
Het kan niet zijn dat een processor 100% belast wordt volgens taakbeheer, maar dat dezelfde taakbeheer zegt dat er geen enkel programma iets gebruikt... Kijk nog eens en post eventueel screenshots.
Verder heeft upgraden naar een E8400 geen zin als je het probleem niet aangepakt hebt.
Zet Speedstep en C1E ook eens uit in het bios, en kijk of de multiplier goed ingesteld is.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
ik zie al wat een klein stukje van de probleem is Cpu-z zegt dat de multipliers op 6 staat dus 6x266= 1600(ff zo zeggen) en hij staat normaal op 9x266= 2400Mhz

En ja op de Bios staat hij op 6x ik zet hem op 9x sla het op maar hij staat gewoon weer op 6 keer??
zal het kunnen liggen aan de Geheugen die ongeveer 677 of 800Mhz is de kingston 2g-udimm? dat de geheugen gewoon te traag is?

ik heb een computerman gebeld en die zegt kan je uberhaubt iets veranderen in de Bios Ja alleen de Multipiers niet hij slaat dat gewoon niet op de Cpu is support it op mobo v1.0 f5 dus de bios upgraden hoeft dus niet naar f10.

morgen een simple ding proberen windows 7 er op zetten maar u heeft wel gelijk over de e8400 dit problem kan gewoon in de bios liggen of de snelheid van de geheugen.

Mvg Jan Graag bericht terug.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-11 14:01
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 20:48:
ik zie al wat een klein stukje van de probleem is Cpu-z zegt dat de multipliers op 6 staat dus 6x266= 1600(ff zo zeggen) en hij staat normaal op 9x266= 2400Mhz

En ja op de Bios staat hij op 6x ik zet hem op 9x sla het op maar hij staat gewoon weer op 6 keer??
zal het kunnen liggen aan de Geheugen die ongeveer 677 of 800Mhz is de kingston 2g-udimm? dat de geheugen gewoon te traag is?

ik heb een computerman gebeld en die zegt kan je uberhaubt iets veranderen in de Bios Ja alleen de Multipiers niet hij slaat dat gewoon niet op de Cpu is support it op mobo v1.0 f5 dus de bios upgraden hoeft dus niet naar f10.

morgen een simple ding proberen windows 7 er op zetten maar u heeft wel gelijk over de e8400 dit problem kan gewoon in de bios liggen of de snelheid van de geheugen.

Mvg Jan Graag bericht terug.
Google eens op "Intel speed step" en je weet een stuk meer.

Heel normaal dat hij de multiplier naar beneden aanpast dus.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Verwijderd

Topicstarter
ik ga eens kijken is het iets zoals Turbo mode ofzo?:)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 12:09

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:02:
ik ga eens kijken is het iets zoals Turbo mode ofzo?:)
nee, in de cpu settings in de bios, speedstep en C1E uitzetten. (of enhanced speedstep).

Daarnaast, welk moederbord hebben we het over?

Verder: als je cpu gebruik in windows constant 100% is, download dan de process explorer eens en zeg even welk proces er 100% gebruikt.

Nog verder: als speedstep aanstaat, hoort de processor bij 100% gebruik, naar een x9 multiplier te schieten. Zo niet, kan het zijn dat je processor te warm wordt. Ontstoffen en checken of de koeler nog goed zit is dan het advies.

offtopic:
probeer je zinnen ietsje duidelijker te formuleren. Punten enzo zijn af en toe prettige leestekens

-_-

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de power geval stond op 5% op 100% gedaan als ik dat bij mij pc doe krijg ik van i7 920 van 12X 1600Mhz (op minimaal 5% en als ik hem op 100% krijg ik gewoon 20x Multipiers 2600Mhz)

maar dat wil bij mij kamerraad niet als hij nu op 5% staat of 100% hij gaat niet hoger dan 1600Mhz ik zit ik nog verkeerd???

Verwijderd

Topicstarter
Gigabyte EP45-DS3R hebben we het over ik had wel iets gelezen over Speed maar die stond volgens mij uit.

Helaas kan ik morgen het pas weer kijken dan heb ik zijn pc hier staan ik zal ff alles uitproberen want hij wil er een E8400 er in hebben maar er is kans dat deze probleem mee gaat.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2010 21:17 ]

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:52
Ik begrijp totaal niks van je eerste post!
Wat zijn die procenten? Wat doet die i7 920 in je verhaal?
Gebruik verder ook de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gifknop als je nog iets wilt toevoegen aan de vorige post. 2 keer na elkaar posten binnen de 24 uur is not-done.

Begin morgen misschien gewoon eens met een bios reset (Load optimised defaults in het bios zelf).
Verder heeft het niets te maken met je geheugen, maar 9 kansen van de 10 alles met speedstep.

Nog enkele met je probleem:
EP45-DS3R met E8400 multiplier aanpas probleem
Hoe Q6600 multiplier vastzetten op 9.0x?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Pagina: 1