Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
nee ik heb GEEN toepassingen meer behalve de standaart toepassingen die niet zijn verwijdert bij de ROOT

en wat bedoel je precies met de string vinden in het register???

[ Voor 24% gewijzigd door Wolfjerolfje op 22-07-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:46

Matjan

:D

Wolfjerolfje schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:49:
nee ik heb GEEN toepassingen meer behalve de standaart toepassingen die niet zijn verwijdert bij de ROOT

en wat bedoel je precies met de string vinden in het register???
Zoek het DeviceID in regedit.
Start --> uitvoeren --> regedit, zoek naar "USB\Vid_0fce&Pid_adde\" (zonder de quotes).
Kopieer de gevonden waarde en plak het in het bestand step1/DeviceID.txt

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\USB\Vid_0fce&Pid_adde\5&2e1f8f40&0&2
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\USB\Vid_0fce&Pid_adde\5&2e1f8f40&0&3
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\USB\Vid_0fce&Pid_adde\5&2e1f8f40&0&4

Dit zijn de drie DeviceID's die ik heb voor mij X10... Ik heb mijn X10 gekoppeld gehad via drie verschillende usb-poorten. Elke poort heeft een eigen DeviceID... Dus als ik ga flashen via mijn vierde usb-poort, moet ik 5&2e1f8f40&0&4 gebruiken als DeviceID en dat dus in DeviceID.txt plakken...

Als je je X10 altijd op dezelfde usbpoort aansluit, krijg je als het goed is alleen 1 string te zien....

edit:

ohw wacht, heb je seus al geprobeerd om je X10 gewoon weer opnieuw te installeren?

[ Voor 3% gewijzigd door Matjan op 22-07-2010 16:32 ]

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontier
  • Laatst online: 18-05 16:31
lamaar....

[ Voor 162% gewijzigd door Frontier op 24-07-2010 03:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
heb via SEUS .23 kunnen flashen, hij doet het in ieder geval weer (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje later dan gepland. Maar hier alsnog een Vodafone NL Backup.

http://rapidshare.com/fil...Fone_1.6_R1FA014.rar.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
hoe gaat het met de custom roms?? :P ik ben wel toe aan de snelheid van 2.2 maar wat ik me afvraag, als je zon custom rom flasht, loopt de software dan nog wel net zo stabiel?? want die homereplacements als panda home etc. lopen echt voor geen meter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:46

Matjan

:D

Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:29:
[...]

Beetje later dan gepland. Maar hier alsnog een Vodafone NL Backup.

http://rapidshare.com/fil...Fone_1.6_R1FA014.rar.html
HELD! _/-\o_

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zie dat er een nieuwe methode voor rooted R2BA024.
Handleiding in begin post is weer outdated, zal later updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Wolfjerolfje schreef op zondag 25 juli 2010 @ 21:29:
hoe gaat het met de custom roms?? :P ik ben wel toe aan de snelheid van 2.2 maar wat ik me afvraag, als je zon custom rom flasht, loopt de software dan nog wel net zo stabiel?? want die homereplacements als panda home etc. lopen echt voor geen meter...
Custom ROM's kunnen (nog) niet geflasht worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-09 21:31

FF

Wai_AM schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:28:
Was R2BA024 niet de Vodafone-variant (met VF-apps)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FF schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 09:28:
[...]

Was R2BA024 niet de Vodafone-variant (met VF-apps)?
kan , maar er is ook een R2BA024 van HK. Nu ik geupdate heb staat er
R2BA024 Generic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wai_AM schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:28:
wat is er veranderd aan deze ROM versie tenopzichte van 023? Kan iemand me dat misschien vertellen.
Is dit een NL ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
batterij prestatie is verbeterd heb ik gelezen.

changes
baseband from 1.1.27 to 1.1.28
improves speed and batery due to new kernel

Afbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/th_snap20100727_215506.png

Afbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/th_change.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 19:03
Ik begreep dat ik niet de enige ben waarbij de update van .23 naar .24 niet wil lukken. 227 pagina's op XDA doorworstelen is ook niet bepaald klantvriendelijk, dus als iemand kort en bondig kan weergeven hoe het bij hem/haar wel werkte, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
tomhster schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:12:
Ik begreep dat ik niet de enige ben waarbij de update van .23 naar .24 niet wil lukken. 227 pagina's op XDA doorworstelen is ook niet bepaald klantvriendelijk, dus als iemand kort en bondig kan weergeven hoe het bij hem/haar wel werkte, graag!
Zorg eerst dat je Java installatie klopt, hier ging het bij mij fout. Daarna is het zaak de goede Device-id te pakken te krijgen. Mocht er meerdere Device-IDs aanwezig zijn dan kan het zo zijn dat 1st.cmd niet de goede Device-ID in UPDATE/DeviceID.txt plakt (Java.io.IOEXPETION error betekent dat je de verkeerde Device-ID te pakken hebt).
Draai dan "step2.cmd'' , als je gevraagd wordt om de X10 in flash mode te zetten, doe dat dan ook. Je moet nu doorgaan met de update, als je hem onderbreekt (en de X10 dus niet in flash mode zet) dan 'brick' je de X10 (er verschijnt een uitroepteken en hij boot niet). Schrik hier niet van, gewoon step2.cmd weer draaien en de 'error: device not found' negeren, X10 aansluiten in flashmode en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Vin87 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 20:10:
[...]

Zorg eerst dat je Java installatie klopt, hier ging het bij mij fout. Daarna is het zaak de goede Device-id te pakken te krijgen. Mocht er meerdere Device-IDs aanwezig zijn dan kan het zo zijn dat 1st.cmd niet de goede Device-ID in UPDATE/DeviceID.txt plakt (Java.io.IOEXPETION error betekent dat je de verkeerde Device-ID te pakken hebt).
Draai dan "step2.cmd'' , als je gevraagd wordt om de X10 in flash mode te zetten, doe dat dan ook. Je moet nu doorgaan met de update, als je hem onderbreekt (en de X10 dus niet in flash mode zet) dan 'brick' je de X10 (er verschijnt een uitroepteken en hij boot niet). Schrik hier niet van, gewoon step2.cmd weer draaien en de 'error: device not found' negeren, X10 aansluiten in flashmode en gaan met die banaan.
Als je meteen step2.cmd draait worden dan alle gegevens en applicaties gewist of blijven die er gewoon op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GKW schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 20:23:
[...]

Als je meteen step2.cmd draait worden dan alle gegevens en applicaties gewist of blijven die er gewoon op staan?
DEVICEID is cruciaal. Als je je DeviceID weet en in het bestand DeviceID.txt zet kan je daarna gewoon met
step2.cmd beginnen.

Wat ook helpt en ook in XDA staat:
C:\Documents and Settings\USERNAME\Rooting is NIET GOED!

Beter:
C:\Rooting\

verder uitleg STEP2.CMD:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
@echo off
cd UPDATE

@adb shell mount -o remount,rw -t yaffs2 /dev/block/mtdblock2 /system

@adb push build.prop /sdcard/build.prop
@adb shell dd if=/sdcard/build.prop of=/system/build.prop
@adb shell rm /sdcard/build.prop

X10flash.bat

regel 1 t/m 8 wordt build.prop op je SDCard gekopieerd en daarna in system gezet en daarna weer van
je SDcard verwijderd.

regel 10:
X10flash.bat, hier is DEVICE ID dus nodig. Je X10 wordt naar 024 geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
Vin87 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 20:10:
[...]

Zorg eerst dat je Java installatie klopt, hier ging het bij mij fout.
Bij mij zo te zien ook. Java geupdate, opnieuw geprobeerd en nu gebricked. Hoera, we boeken progressie :F

[ Voor 17% gewijzigd door tomhster op 29-07-2010 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:31
Heb net de root naar .24 gedaan, maar heb het totaal net op het htc keyboard.
Hoe krijg ik het standaard android keyboard terug, zonder opnieuw te beginnen? Hij staat niet meer tussen de input methods.
tomhster schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:57:
[...]

Bij mij zo te zien ook. Java geupdate, opnieuw geprobeerd en nu gebricked. Hoera, we boeken progressie :F
Misschien wat meer info bij welke stap het fout gaat en wat er fout gaat. Heb je een 64 bit systeem?

64 bit systeem -> download de extra files en plak ze in de step1/DevID.
Zorg voor het goede device ID en plak deze in de map van step 1 in het bestand deviceID.txt en zorg dat je elke keer je x10 aan dezelfde usb-poort hangt.
Zet je phone uit, start 1_downgrade_flash.cmd en start de telefoon in flashmode, druk binnen 5 sec. op enter en als het goed is gaat hij flashen. Je hebt nu weer .16

Nu voer je 2_root_system.cmd uit en je telefoon word geupdate en geroot, zorg dat je telefoon in debug mode staat. Pas het bestand runme.cmd aan als je bijv. adwlauncher niet wil installeren (en zoals ik waarschijnlijk had moeten doen niet het htc-clicker gebeuren installeren, of de jonas-ime??)
Dit zou allemaal in een keer goed door moeten gaan, succes.

[ Voor 86% gewijzigd door paazei op 29-07-2010 04:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
paazei schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 04:00:
Heb net de root naar .24 gedaan, maar heb het totaal net op het htc keyboard.
Hoe krijg ik het standaard android keyboard terug, zonder opnieuw te beginnen? Hij staat niet meer tussen de input methods.

[...]

Misschien wat meer info bij welke stap het fout gaat en wat er fout gaat. Heb je een 64 bit systeem?

64 bit systeem -> download de extra files en plak ze in de step1/DevID.
Zorg voor het goede device ID en plak deze in de map van step 1 in het bestand deviceID.txt en zorg dat je elke keer je x10 aan dezelfde usb-poort hangt.
Zet je phone uit, start 1_downgrade_flash.cmd en start de telefoon in flashmode, druk binnen 5 sec. op enter en als het goed is gaat hij flashen. Je hebt nu weer .16

Nu voer je 2_root_system.cmd uit en je telefoon word geupdate en geroot, zorg dat je telefoon in debug mode staat. Pas het bestand runme.cmd aan als je bijv. adwlauncher niet wil installeren (en zoals ik waarschijnlijk had moeten doen niet het htc-clicker gebeuren installeren, of de jonas-ime??)
Dit zou allemaal in een keer goed door moeten gaan, succes.
Alles wat mis kon gaan ging mis, maar alles is nu in orde. Ik had trouwens geen 64 bit, maar dat terzijde. Jouw probleem kun je oplossen door bij instellingen - landinstelling en tekst - invoermethoden jouw optie te kiezen en dan in het invoerveld in een bericht na langindrukken nogmaals je invoermethode naar voorkeur te kiezen. Met swype is dat namelijk ook zo lekker omslachtig. Je kunt die Koreaanse en Chinese toetsenborden trouwens weggooien met Titanium Backup. Dat programma heeft me na de bricking en schone install van vannacht een hoop narigheid bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
voor de rooted X10i is er nu ook

UPDATE FROM ROOTED R2BA024 TO ROOTED R2BA026 X10i ONLY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
tomhster schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:19:
[...]

Alles wat mis kon gaan ging mis, maar alles is nu in orde. Ik had trouwens geen 64 bit, maar dat terzijde. Jouw probleem kun je oplossen door bij instellingen - landinstelling en tekst - invoermethoden jouw optie te kiezen en dan in het invoerveld in een bericht na langindrukken nogmaals je invoermethode naar voorkeur te kiezen. Met swype is dat namelijk ook zo lekker omslachtig. Je kunt die Koreaanse en Chinese toetsenborden trouwens weggooien met Titanium Backup. Dat programma heeft me na de bricking en schone install van vannacht een hoop narigheid bespaard.
Daarom zeg ik ook dat hij niet tussen input methods staat, wat engels is voor invoermethodes _/-\o_ }:O
Waarschijnlijk even een nieuwe install, pff.

update van .24 naar .26 is geresulteerd in een grote '!' tijdens de boot en hij blijft verder hangen, dat was na een verse installatie van .16 en daarna .24 met root.
Nu heb ik de standaard UK .26 geinstalleerd, zonder root, houdt dat dan in dat ik ook OTA updates zou ontvangen? dat zou wel fijn zijn, want het lijkt erop dat SE sneller updates vrij gaat geven, R2BA028 is 9 dagen na 26 goedgekeurd, dus die zou volgende week alweer moeten komen.

Ik zie net dat ik ineens Creatouch tussen mijn icoontjes heb staan, de eerste verandering. Ik heb vannacht nog met .24 via play now proberen hem te vinden, maar nog steeds niks. Nu staat ie standaard op.

[ Voor 44% gewijzigd door paazei op 30-07-2010 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Wai_AM schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:47:
voor de rooted X10i is er nu ook

UPDATE FROM ROOTED R2BA024 TO ROOTED R2BA026 X10i ONLY
Bedankt voor de tip! Net even geupdate, gaat allemaal vrij simpel eigenlijk. Zorg er wel voor dat je de 'fix' ook mee pakt :
R2BA026 FIX
......
copy build.prop in update folder and replace existing file prior updating or push this file on device
Edit:

Op het eerste oog geen veranderingen, maar Mediascape is echt een stuk sneller _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Vin87 op 29-07-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij R2BA024 TO ROOTED R2BA026 X10i

Als je DeivceID goed is en toch dit krijgt in windows7
29-Jul-2010 3:33:59 PM X10flash main
INFO: start
java.io.IOException: Unable to open channel, GetLastError=0
at com.sonyericsson.cs.usbflashnative.impl.USBFlashNa tiveImpl.openChanne
l(Native Method)
at X10flash.main(X10flash.java:410)
Exception in thread "main" java.lang.NullPointerException
at java.lang.String.<init>(Unknown Source)
at X10flash.testPluged(X10flash.java:103)
at X10flash.run(X10flash.java:375)
at X10flash.main(X10flash.java:417)
Press any key to continue . . .
Zet UAC uit. Daarna zal het goed moeten werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Wai_AM op 30-07-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

Ik wacht maar tot 2.1 uit is eer ik weer ga updaten.
Heb net alles weer goed ingesteld en geconfigureerd.

Hoe doen jullie dat?

Na mijn laatste herinstallatie heb ik weliswaar een backup terug kunnen zetten, maar mijn apps waren niet bekend bij Android Market. Dus ik heb ze allemaal maar 'geupdate' zodat ze toch in de lijst kwamen.

Daarvoor zette ik de apps terug via Astro File Manager, maar toen moest ik de apps 1 voor 1 installeren (3x klikken en dan naar de volgende app).

Ik heb Appbrain, Titanium Backup en Astro File Manager in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
FF schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 15:11:

Hoe doen jullie dat?

Na mijn laatste herinstallatie heb ik weliswaar een backup terug kunnen zetten, maar mijn apps waren niet bekend bij Android Market. Dus ik heb ze allemaal maar 'geupdate' zodat ze toch in de lijst kwamen.
Als ik (heb het nu in 2 dagen 3 keer gedaan) een verse install heb, zet ik als eerste wifi aan, ga ik naar de market naar downloads en dan klik ik daar stuk voor stuk op install, duurt bij elkaar oneveer 30 sec. Heel soms mist er een app, maar die zoek ik dan handmatig. Als je de market afsluit, dan vergeet hij welke apps je had geinstalleerd voorheen en moet je zelf alles gaan zoeken. Back ups gebruik ik niet.
Wai_AM schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 07:17:
Bij R2BA024 TO ROOTED R2BA026 X10i

Als je DeivceID goed is en toch dit krijgt in windows7

Zet UAC uit. Daarna zal het goed moeten werken.
Dat was em waarschijnlijk, ik iedere keer snel doorklikken :O had al geen zin om weer met java te klooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paazei schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 15:42:
[...]
Dat was em waarschijnlijk, ik iedere keer snel doorklikken :O had al geen zin om weer met java te klooien...
Kreeg dat namelijk terwijl ik wist dat DeviceId wel klopte, even op XDA gekeken en UAC uitgezet en werkte meteen.

Nu zit ik wel weer met generic. Was gisteravond niet gelukt met het terug zetten van
NL R1FA016, ga vanavond het weer eens proberen.
Kon steeds niet goed timen om de grote file te vervangen.
Ga vanavond eens proberen de file read only te maken en als het lukt dan tegelijk maar sin file maken zodat het met flashtool terug gezet wordt.

Wil volgende keer dit soort geintjes van SE voorkomen.
FF schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 15:11:

Hoe doen jullie dat?
Alle Apps heb ik wel gebackupped met ASTRO, de instellingen van de apps heb ik gebackupped met Titanium Backup.
Wat ik doe als ik klaar bent met rooten, oi explorer openen en Titanium installeren.
Daarna kan ik dan WIFI instellingen terugzetten, zodat ik WIFI heb (hebt geen data abo bij mobiel)
Via marketplace de gedownloaded Apps installeren of via de apks installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

Oke, dus toch alles aanklikken in Android Market. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
FF schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 20:54:
Volgens mij is het dan ook niet helemaal de bedoeling geweest van google dat mensen hun telefoon 3 keer opnieuw installeren in 2 dagen... Als je dit 1 keer in de zoveel maanden moet doen is het niet zo erg, maar idd behoorlijk irritand als je het vaak achter elkaar moet doen.
Er is ook niet een leuke optie 'dowload all dowloads' of zoiets dergelijks, had ik al naar gezocht :)
Wai_AM schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 16:16:
[...]

Wil volgende keer dit soort geintjes van SE voorkomen.
wat voor geintjes bedoel je? De snelle updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bedoel het moeilijk kunnen terug flashen naar originele firmware

http://www.xperiax10.net/2010/07/10/xperia-x10-debrand-tutorial-revised-following-seus-update/

het is mij nog steeds niet gelukt om terug te gaan naar NL R1FA016

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WOW

met de X10 Mini root is het wel erg makkelijk rooten :)
getest op R2BA026 en het werkt !

methode in startpost gezet, morgen beter maken :)

[ Voor 21% gewijzigd door Wai_AM op 31-07-2010 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
Wai_AM schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:09:
WOW
met de X10 Mini root is het wel erg makkelijk rooten :)
getest op R2BA026 en het werkt !
methode in startpost gezet, morgen beter maken :)
Meteen na de volgende command moet je de WIFI UIT en AAN zetten met de widget :
./exploid
In de engelse versie wordt ook gezegd disable en dan enable,maar nergens staat dat hij van tevoren aan moet staan..?
Ik snap toch wat dingetjes niet, daarom ga ik het ook niet proberen, op het moment heb ik een unrooted .26.

Het is mij trouwens ook nooit gelukt om terug te flashen naar origineel, heb het na 2 keer opgegeven. Wat houdt dit in? Kunnen wij nu nooit meer OTA updates ontvangen en in geval van garantie terugflashen? Zeker als dalijk blijkt dat met de 2.1 update de root niet werkt. Komt die firmware dan wel direkt beschikbaar voor de flashtool? Veel vragen weer:)

Even op xda gekeken en het ziet er naar uit dat de custom boot loader niet lang meer op zich laat wachten :X

[ Voor 16% gewijzigd door paazei op 31-07-2010 03:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paazei schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 03:02:

Meteen na de volgende command moet je de WIFI UIT en AAN zetten met de widget :
./exploid
In de engelse versie wordt ook gezegd disable en dan enable,maar nergens staat dat hij van tevoren aan moet staan..?
Ik snap toch wat dingetjes niet, daarom ga ik het ook niet proberen, op het moment heb ik een unrooted .26.
klopt is onduidelijk, dus had WIFI eerst maar aangezet en na die commando UIT en AAN gezet.
werkte meteen :)

Heb het onder Ubuntu geroot.
Erg makkelijk zonder flash, heb in de mini XDA topics gelezen dat SE dit in de nieuwe firmware kan fixen.
dus tijdelijk is dit te doen. Zover is tot en met R2BA026 toepasbaar.

Ga kijken of ik de Creatouch apk kan backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loop nu al een tijdje met de gedachte om mijn SE X10i te rooten, heb vodafone R1FA014 build (heb wel de vodafone apps, dus denk dat hij branded is). Maar met alle roms, overload aan info ben ik een beetje het spoor kwijt.

Welke rom moet ik nu gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 09:12:
Loop nu al een tijdje met de gedachte om mijn SE X10i te rooten, heb vodafone R1FA014 build (heb wel de vodafone apps, dus denk dat hij branded is). Maar met alle roms, overload aan info ben ik een beetje het spoor kwijt.

Welke rom moet ik nu gebruiken?
als je de exploit methode gebruikt kan je gewoon met je eigen vodafone R1FA014 rooten.
je behoud gewoon je vodafone R1FA014 rom en kan via SEUS updaten als er nieuwe firmware uitkomt voor vodafone. (je raakt dan weer root kwijt)

Wil je echter R2BA026 dan kan je beter de FOTA/flash methode gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wai_AM schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 09:30:
[...]

als je de exploit methode gebruikt kan je gewoon met je eigen vodafone R1FA014 rooten.
je behoud gewoon je vodafone R1FA014 rom en kan via SEUS updaten als er nieuwe firmware uitkomt voor vodafone. (je raakt dan weer root kwijt)

Wil je echter R2BA026 dan kan je beter de FOTA/flash methode gebruiken.
Oke duidelijk, het gaat mij juist om de R2BA026.

Maar stel je wil weer terug naar de oorspronkelijke rom. Is dit dan mogelijk? Heb al wel eens via SEUS mijn telefoon geupdate dus zou een backup moeten hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 09:36:
[...]

Oke duidelijk, het gaat mij juist om de R2BA026.

Maar stel je wil weer terug naar de oorspronkelijke rom. Is dit dan mogelijk? Heb al wel eens via SEUS mijn telefoon geupdate dus zou een backup moeten hebben
Het is wel mogelijk maar zoals je kan lezen is het Paazei en mij nog niet gelukt met rebranden. Dit komt omdat SE SEUS heeft geupdate en het moeilijk heeft gemaakt om dat te doen.

Dus voor nu: wil je origineel behouden dan kan je beter wachten. Maakt het je niet uit dan kan je rooten met FOTA/Flash methode, je bent dan wel unbranded, terug naar Vodafone is niet zeker.

als je met SEUS nog steeds kan herstellen kan je proberen SIN files te maken van je vodafone firmware, dan kan je WEL terug flashen met flashtool.
het [GUIDE] Decrypting your own branded ROM
lees maar eerst of je dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, of ik nu wel of geen vodafone brand heb maakt mij totaal niet uit...

Dus ga nu bezig om met FOTA/Flash te rooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 10:33:
Oke, of ik nu wel of geen vodafone brand heb maakt mij totaal niet uit...

Dus ga nu bezig om met FOTA/Flash te rooten
ok,

wat je kan doen is het volgende.
Voer 1_downgrade_flash.cmd uit , je het dan generic R1FA016.

Daarna kan je met SEUS upgraden naar generic R2BA026 unroot.

en dan met exploit methode rooten als je wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx het voor de help Wai_AM, het is gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Lijkt echt goed te werken doe exploid methode voor rooting.

Ik heb na een update van rooted 24 naar rooted 26 alles weer opnieuw moeten uitvoeren een paar dagen geleden want mij toestel wilde niet meer opstarten (uitroepteken) maar heb last van het spontaan uitschakelen van ADW en wat rare meldingen.

Ik ga volgende week maar een keer helemaal terug via SEUS naar een unrooted 26 en daarna met exploid naar root en via titanium alle apps en systeem instellingen weer terug zetten. Zou toch moeten lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GKW schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:53:

Ik heb na een update van rooted 24 naar rooted 26 alles weer opnieuw moeten uitvoeren een paar dagen geleden want mij toestel wilde niet meer opstarten (uitroepteken) maar heb last van het spontaan uitschakelen van ADW en wat rare meldingen.

Ik ga volgende week maar een keer helemaal terug via SEUS naar een unrooted 26 en daarna met exploid naar root en via titanium alle apps en systeem instellingen weer terug zetten. Zou toch moeten lukken?
moet lukken. Heb nu al 2 keer zo geroot. Nog steeds niet gelukt om NL firmware terug te zetten

Je moet wel busybox installeren voordat je titanium backup kan gebruiken. kan of via market of via apk van Flash root pakket.

[ Voor 14% gewijzigd door Wai_AM op 31-07-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
GKW schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:53:

[...]
Terugflashen kan moeilijk worden.
Waarom niet in een keer de r2ba026 erop flashen en dan rooten met de exploit?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=683793 2e post -> Generic_R2BA026
Wai_AM schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 10:43:
[...]

ok,

wat je kan doen is het volgende.
Voer 1_downgrade_flash.cmd uit , je het dan generic R1FA016.

Daarna kan je met SEUS upgraden naar generic R2BA026 unroot.

en dan met exploit methode rooten als je wilt
Waarom zou je dit doen, ipv gelijk .26? Het is dus wel mogelijk om up te daten van een UK .16 met SEUS?

[ Voor 17% gewijzigd door paazei op 31-07-2010 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
klopt dat kan ook. Helemaal niet aan gedacht.

Ja SEUS kan uk .16 updaten naar de nieuwste firmware. Deed dat gisteravond.

[ Voor 48% gewijzigd door Wai_AM op 31-07-2010 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
Hoe stel ik die Android SDK goed in om de stappen in dit document http://android.doshaska.net/x10miniroot
uit te kunnen voeren? Het lukt mij al niet om het goeie path te vinden, laat staan de commando's uitgevoerd te krijgen.

[ Voor 27% gewijzigd door tomhster op 31-07-2010 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tomhster schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 19:53:
Hoe stel ik die Android SDK goed in om de stappen in dit document http://android.doshaska.net/x10miniroot
uit te kunnen voeren? Het lukt mij al niet om het goeie path te vinden, laat staan de commando's uitgevoerd te krijgen.
zorg dat de 3 files van de SDK:
adb.exe, adbwinapi.dll, adbwinusbapi.dll

in dezelfde directory staan als van de uitgepakte x10miniroot

zal dan goed moeten gaan
FF schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 20:54:
makkelijk apps installeren vereist eerst veel voorwerk :) daarna is het een eitje.

maak van al je Apps een backup met ASTRO
zet alle apk in een directory waar ook de ABD files staan

maak een cmd of bat file aan met

code:
1
2
adb install <APPLICATIE NAAM>.apk
etc.

run de file van die directory en alle apps wordt geinstalleerd.

was na 3 keer rooten beu van het klikken in market.

edit: Lees net dat met titanium backup de betaalde versie ook alle gebackupped Apps met 1 klik kan restoren.

Nog steeds niet gelukt met NL firmware terug zetten, ga het niet meer proberen totdat er een simpeler methode is.

[ Voor 44% gewijzigd door Wai_AM op 01-08-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

Wai_AM schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 08:01:
[...]
Heb het onder Ubuntu geroot.
Erg makkelijk zonder flash, heb in de mini XDA topics gelezen dat SE dit in de nieuwe firmware kan fixen.
dus tijdelijk is dit te doen. Zover is tot en met R2BA026 toepasbaar.
Onder Ubuntu?
Hoe heb je het voor elkaar gekregen zonder Windos? (Fedora gebruiker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FF schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:57:
[...]

Onder Ubuntu?
Hoe heb je het voor elkaar gekregen zonder Windos? (Fedora gebruiker)
yeap. SEUS / FLASH onder VirtualBOX.

daarna ADB via de SDK voor Linux :)
(als je niet hoeft te flashen, is het rooten in Linux te doen.)

voor easy APPs install zie post hierboven.

TS aangepast.

[ Voor 12% gewijzigd door Wai_AM op 01-08-2010 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ga ik nu een hele domme vraag stellen... Maar is het iemand al gelukt om de unlock screen aan te passen? Vind gewoon weg de standaard SE versie erg slecht.

Reden waarom ik dit vraag is omdat wanneer ik een andere achtergrond kies, dus laten we zeggen een plaatje. De klok en de slide bijna niet meer zichtbaar zijn. Dan heb ik al niet een van de lichtere plaatjes gekozen

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Wai_AM schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 16:11:
[...]

moet lukken. Heb nu al 2 keer zo geroot. Nog steeds niet gelukt om NL firmware terug te zetten

Je moet wel busybox installeren voordat je titanium backup kan gebruiken. kan of via market of via apk van Flash root pakket.
Zo hé, dat gaat echt makkelijk! Net (even) uitgevoerd, inclusief rooting (exploid manier) en daardoor Titanium backup van al mijn apps en systeem instellingen. Loopt nu als een zonnetje. Dit is voor mij de manier om root access te verkrijgen. een aanrader dus. Nu op naar de bootloader en gaan met die custom ROMs :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
GKW schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 14:14:
[...]

Zo hé, dat gaat echt makkelijk! Net (even) uitgevoerd, inclusief rooting (exploid manier) en daardoor Titanium backup van al mijn apps en systeem instellingen. Loopt nu als een zonnetje. Dit is voor mij de manier om root access te verkrijgen. een aanrader dus. Nu op naar de bootloader en gaan met die custom ROMs :-)
Het zal mijn onkunde wel zijn, maar zo makkelijk vind ik het niet. Heb de door WAI-AM genoemde bestanden in de uitgepakte exploit-map op mijn C-schijf gezet. En dan? Als ik namelijk het .exe bestand van die drie SDK-bestandjes open, dan flitst de opdrachtpromt net zo snel weer uit beeld als 'ie gekomen is, en ik neem aan dat cmd.exe ook niet de weg is om het proces in gang te zetten (Windows 7, 32-bit).

(Pssst... Waardeer de hulp tot zover!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tomhster schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 18:14:
[...]

Het zal mijn onkunde wel zijn, maar zo makkelijk vind ik het niet. Heb de door WAI-AM genoemde bestanden in de uitgepakte exploit-map op mijn C-schijf gezet. En dan? Als ik namelijk het .exe bestand van die drie SDK-bestandjes open, dan flitst de opdrachtpromt net zo snel weer uit beeld als 'ie gekomen is, en ik neem aan dat cmd.exe ook niet de weg is om het proces in gang te zetten (Windows 7, 32-bit).

(Pssst... Waardeer de hulp tot zover!)
open Dos venster ( run --> cmd)

In dos venster:
ga naar desbetreffende directory zoals in TS staat.
cd c:\<Directory waar je alles hebt staan>

type vervolgens de command 's in. niet klikken op EXE etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Wai_AM op 01-08-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
Wai_AM schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 18:28:
[...]

open Dos venster ( run --> cmd)

In dos venster:
ga naar desbetreffende directory zoals in TS staat.
cd c:\<Directory waar je alles hebt staan>

type vervolgens de command 's in. niet klikken op EXE etc.
Gelukt! Gebruik maken van het Dos-venster leek me onlogisch, maar bleek toch de weg. Ik had bij de oude methode al twee keer de yellow triangle of death meegemaakt, dit is veel sneller en (als je eenmaal weet hoe) makkelijker. Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

Wai_AM schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 23:17:
[...]

yeap. SEUS / FLASH onder VirtualBOX.

daarna ADB via de SDK voor Linux :)
(als je niet hoeft te flashen, is het rooten in Linux te doen.)

voor easy APPs install zie post hierboven.

TS aangepast.
Uhm...
Is daar ergens een handleiding van?
Ik heb nog nooit VirtualBOX gedraaid en SDK voor Linux zegt me zo ook niets.

Mijn toestel is nu al geroot, maar ik vermoed dat ik hem moet flashen voor ik hem weer kan rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Virtualisatie van Win OS:
VirtualBox is open source software, heeft USB ondersteuning.
je kan ook VM ware of andere virtualisatie software gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/th_Schermafdruk.png

Android SDK
download hier de Linux versie en pakt het uit. in tools dir staat ADB.
bij eerste root methode is de ADB versie van windows bijgevoegd.

hiermee kan je de ADB commands uitvoeren in terminal venster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

tomhster schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 18:35:
[...]

Gelukt! Gebruik maken van het Dos-venster leek me onlogisch, maar bleek toch de weg. Ik had bij de oude methode al twee keer de yellow triangle of death meegemaakt, dit is veel sneller en (als je eenmaal weet hoe) makkelijker. Nogmaals dank!
Dat zei ik toch ;)
Fijn dat je het voor elkaar hebt gekregen!

[ Voor 5% gewijzigd door GKW op 02-08-2010 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 10:17:
Misschien ga ik nu een hele domme vraag stellen... Maar is het iemand al gelukt om de unlock screen aan te passen? Vind gewoon weg de standaard SE versie erg slecht.

Reden waarom ik dit vraag is omdat wanneer ik een andere achtergrond kies, dus laten we zeggen een plaatje. De klok en de slide bijna niet meer zichtbaar zijn. Dan heb ik al niet een van de lichtere plaatjes gekozen
probeer Goto of lock screen, zie XDA forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn dit best wat werk, ik wacht wel totdat er een methode is waarmee het sneller en makkelijker kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:37:
Damn dit best wat werk, ik wacht wel totdat er een methode is waarmee het sneller en makkelijker kan..
Exploit methode is makkelijk:

je hoeft niet te flashen.
je behoudt de firmware die je nu hebt.
je hoeft alleen wat commandos in dos venster te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

* RomeoJ zit echt te wachten op de Custom ROM met Android >= 2.1.

Overigens vind ik Goto er opzich wel leuk uit zien, alleen heel onhandig dat je direct in het unlock een app kan kiezen (resp. Messages, Call, Gmail, en daarna pas Unlock), ik heb namelijk al een aantal keer dat ik naar Gmail ga als ik gewoon wil unlocken.
Lock Screen 2.0 werkt opzich ook wel netjes, alleen is daar de app niet helemaal fullscreen, waardoor er aan de onderkant een zwarte lege balk verschijnt. Iemand een idee hoe dit te fixxen? Ik zou Lock Screen 2.0 anders wel boven Goto verkiezen.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje; als ik in mijn x10 helemaal puur Android wil hebben, dus geen Sony Ericsson software/meuk wil, moet ik hem dan ook rooten? En is dat dan het enige? Krijg ik dan ook alle Google Android updates, 2.2 etc. automatisch als ik met mijn telefoon zoek naar updates?
Mocht ik daarna terug willen, kan ik dan gewoon weer via de SE software terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Ik heb mijn toestel geroot via de exploid methode en nu ben ik ben bezig om makkelijk te mounten ipv het steeds intypen van "mount -o remount,rw ... etc".

Ik heb reeds een executable bestand met het mount commando in de bin directory gezet (chmod 755) maar dan krijg ik de melding "mount: can't find directory or files".

Als ik in de bin directory direct "mount -o remount... etc." intyp dan mount die het wel...

iemand die mij hierbij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze methode lijkt goed te werken?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=747587

Iemand ervaring hiermee en eventuele antwoorden op mijn bovenstaande vragen?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2010 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 12:09:
Vraagje; als ik in mijn x10 helemaal puur Android wil hebben, dus geen Sony Ericsson software/meuk wil, moet ik hem dan ook rooten? En is dat dan het enige? Krijg ik dan ook alle Google Android updates, 2.2 etc. automatisch als ik met mijn telefoon zoek naar updates?
Mocht ik daarna terug willen, kan ik dan gewoon weer via de SE software terug?
Nee, het is op dit moment gewoon simpelweg niet mogelijk om roms die niet van SE zijn te booten. Het is nog wachten op de bootloader, dan zou het mogelijk moeten zijn. Ik denk als dat eenmaal zover is, dat je best heen en weer kan switchen tussen nieuwe android en SE modified outdated android.

edit: ga er maar niet vanuit dat we 2.2 dit jaar nog krijgen, dan kom je tenminste niet van een koude kermis thuis. (daarom zit ik ook met smacht te wachten op de bootloader).

[ Voor 10% gewijzigd door paazei op 08-08-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@paazei; OK, thnx! Dan wacht ik nog even. Nu hopen dat SE toch bij de volgende update 2.2 released en niet 2.1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 19:23:
@paazei; OK, thnx! Dan wacht ik nog even. Nu hopen dat SE toch bij de volgende update 2.2 released en niet 2.1...
Het wordt gewoon 2.1 in Q4 van 2010: http://blogs.sonyericsson...t-uxp-upgrade-in-q4-2010/

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei

Dat is al weer outdated.
Previously on this blog we communicated that we will update our 2010 Xperia phones (Xperia X10, X10 mini and X10 mini pro) to Android OS 2.1 in Q4. We are today happy to confirm that all of these phones will now get the update to Android 2.1 from the latter part of Q3 and onwards (timing will vary from market to market, some will be in Q4. Please follow this blog for further information with regards to exact timing of the upgrades).We are of course very glad to offer this upgrade earlier than originally planned. Xperia™ X10’s position will also be further strengthened through the addition of HD video recording as part of the same Q3 upgrade. A further upgrade to the Xperia™ X10 in Q4 will make it possible to connect and display wirelessly content on your television and enhance the Timescape™ and Mediascape applications.
Bron
Dit wordt een beetje off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=747587

suc6, heb het zelf ook geprobeerd en het werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Zowel exploid en de one button versies ervan ( X10root en Universal Androot ) werkten in ieder geval voor mijn X10 mini pro

X10 root werkt zowel met de mini pro en de x10 rapporteerde een user op XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-12-2019
Hoe installeer ik in godesnaam bijv.zoiets:

http://forum.xda-develope...p?p=7093552&postcount=104

Op de iPhone ging dit even een stukje makkelijker.

M'n tel is geroot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
Je moet die framework.apk (ik dacht dat het zo heette) weer installeren op je telefoon, je kan hem volgens mij gewoon kopieren naar je SD kaart en dan installeren met een filemanager.
Een paar pagina's terug is hier het een en ander over verteld, even teruglezen en dan kom je er denk ik wel uit.

[ Voor 6% gewijzigd door paazei op 09-08-2010 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzal
Installeren werkt helaas niet..Moet ik geen custom rom geinstalleerd hebben?

Kunnen jullie mij misschien vertellen wat de meest gebruikte/beste custom rom is voor de X10 op dit moment?

Alvast bedankt

(eventueel een linkje zou chill zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, heb mijn telefoon nu ook geroot, in de startpost staan een paar applicaties die het nu wel doen die het niet op je unrooted telefoon doen, zoals screenshots maken, maar waar vind ik een lijst van applicaties die erg mooi/handig/bruikbaar zijn die ik nu kan gaan testen die het niet op mijn unrooted telefoon deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 09:50

LDVC

Let's get it over with

wezzal schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 23:52:
Installeren werkt helaas niet..Moet ik geen custom rom geinstalleerd hebben?

Kunnen jullie mij misschien vertellen wat de meest gebruikte/beste custom rom is voor de X10 op dit moment?

Alvast bedankt

(eventueel een linkje zou chill zijn)
U heeft de openingspost gelezen?

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eawert
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-06-2024
Het lukte mij niet om het bestand te downloaden, de link lijkt dood. Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fridiot
  • Laatst online: 25-07 16:03
eawert schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:18:
[...]
Het lukte mij niet om het bestand te downloaden, de link lijkt dood. Kan iemand mij helpen?
Was tijdelijk onbereikbaar, de website (en het bestand) zijn weer beschikbaar hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eawert
fridiot schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:32:
[...]

Was tijdelijk onbereikbaar, de website (en het bestand) zijn weer beschikbaar hier.
Ja, het is me gelukt. Dank je. Ook het rooten (vodafone branded), zeer eenvoudig. Heb eindelijk een update kunnen draaien. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

eawert schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:28:
[...]

Ja, het is me gelukt. Dank je. Ook het rooten (vodafone branded), zeer eenvoudig. Heb eindelijk een update kunnen draaien. _/-\o_
Dat snap ik niet helemaal, het rooten zorgt toch niet voor een debranded toestel? Dus je krijgt toch nog steeds de updates via Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 22:58
Heb m'n X10 net geroot met deze methode (1 klik!), werkt perfect: http://forum.xda-develope...p?p=7552418&postcount=133

Nu is mijn vraag welke apps ik veilig kan verwijderd, zonder ik m'n telefoon verkloot. Ik heb nu Moxier en de aziatische toetsenborden verwijderd. Ik wil ook de standaard message app, timescape en de digitale klok verwijderen. Heeft het negatieve gevolgen voor het systeem als ik ze verwijder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzal
Kan iemand mij een site geven met een tutorial. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Hoe kan ik bijv. die moxier shizzle eraf halen?

En welke custom rom hebben jullie geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

wezzal schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:30:
Kan iemand mij een site geven met een tutorial. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Lees gewoon dit topic door, worden je vragen gewoon beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzal
Opzich heb ik toch echt wel dit hele topic gelezen en volgens mij staat nergens uitgelegd hoe ik een theme installeer? Of tutorials worden gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wezzal schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:30:

Je kan hier: http://forum.xda-develope...p?p=7552418&postcount=133 een .apk bestand downloaden. Dit is de 1.0.3 versie. (nieuwere 1.0.4 lijkt nog niet te werken)
- Download deze en zet hem op je telefoon.
- (eventueel eerst je telefoon met SEUS updaten naar de 0.26 versie van Sony)
- Dan installeren. (bijvoorbeeld door hem te openen met ES File Explorer). Nadat je hem geinstalleerd hebt, het programma runnen. Et voila. Een kind kan de was doen.
- Opnieuw opstarten
- Titanium backup installeren (market)
- Moxier en andere troep verwijderen met Titanium backup of EX-uninstaller (market)

(heb het net ook gedaan.. stuk makkelijker dan de originele root methode, al werkte deze ook al perfect.)

Custom Rom (2.1 of 2.2) kan je nog niet draaien omdat de bootloader nog niet gekraakt/gehacked is. Hier zijn ze nog druk mee bezig en ze zijn aardig ver. Maar een custom rom duurt nog wel een maand denk ik.

succes :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzal
Kijk aan! Hier hebben nieuwelingen wat aan!

Kan iemand misschien ook vertellen hoe ik een theme kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
wezzal schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:11:
Kijk aan! Hier hebben nieuwelingen wat aan!

Kan iemand misschien ook vertellen hoe ik een theme kan installeren?
-db- in "Het Sony Ericsson Xperia X10 Rooten & Cu..."
Wai_AM in "Het Sony Ericsson Xperia X10 Rooten & Cu..."
kijk ook de pagina's ervoor en erna door en je komt er wel uit, als je een kinderhandleiding wil, dan moet je denk ik een paar maandjes wachten en dan komt die ook wel. Wil je echter zelf expirimenteren, dan is zelf zoeken de beste oplossing. Op xda is een heel topic dat hierover gaat en daar kan je voor elk probleem een oplossing vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door paazei op 10-08-2010 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eawert
jelmervos schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:52:
[...]

Dat snap ik niet helemaal, het rooten zorgt toch niet voor een debranded toestel? Dus je krijgt toch nog steeds de updates via Vodafone?
Ik heb "gewoon" een over the air update gedraaid. nu R2BA024

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eawert schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:55:
[...]

Ik heb "gewoon" een over the air update gedraaid. nu R2BA024
Het zou niks uitmaken of je geroot bent of niet om een update te kunnen draaien.
Je toestel debranden zorgt ervoor dat je niet meer hoeft te wachten op je provider om te kunnen updaten als SE een update vrijgeeft.

[ Voor 18% gewijzigd door Wai_AM op 11-08-2010 10:55 ]

• Frontier
  • Laatst online: 18-05 16:31
paazei schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 23:38:
[...]

Je moet die framework.apk (ik dacht dat het zo heette) weer installeren op je telefoon, je kan hem volgens mij gewoon kopieren naar je SD kaart en dan installeren met een filemanager.
Een paar pagina's terug is hier het een en ander over verteld, even teruglezen en dan kom je er denk ik wel uit.
heb dit geprobeerd, maar lukt me niet om te installeren ?
iemand die dit makkelijk uit kan leggen wat te doen ?

• Vin87
Frontier schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:50:
[...]

heb dit geprobeerd, maar lukt me niet om te installeren ?
iemand die dit makkelijk uit kan leggen wat te doen ?
Je kan een framework-res.apk niet installeren met een filemanager. Je moet hem naar de telefoon 'pushen' via adb/cmd . De uitleg is gewoon in dit topic te vinden:

Stap 3:Installeren op de telefoon
Zorg dat het aangepaste framework-res.apk in de map step3 van de rootfiles staat. (Voor de mensen die een complete framework-res.apk hebben gedownload deze dus in de map step3 plaatsen.)
Maak een nieuw tekstbestand aan in de map step3. Open dit tekstbestand en plak er de volgende code in:
code:
1
2
3
4
5
6
@echo off
@adb shell mount -o remount,rw -t yaffs2 /dev/block/mtdblock2 /system
@adb push framework-res.apk /sdcard/framework-res.apk
@adb shell dd if=/sdcard/framework-res.apk of=/system/framework/framework-res.apk
@adb shell rm /sdcard/framework-res.apk
@adb shell reboot

Sla dit bestand op als theme3.cmd en voer het uit.

Je telefoon zal rebooten, de eerste keer zal het booten iets langer duren dan normaal.

Gefeliciteerd, je telefoon is nu gethemed
Met dank aan -db- voor de geweldige uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Ik ben al een paar weken aan het klooien met exchange mail van mijn werk. Daarvoor werkte het wel goed.
Na veel experimenteren heb ik het nu werkend met de standaard firmware, wel geupdate naar R2BA026 via SEUS en alle non-root apps niet geinstalleerd (behalve Titanium maar die doet niets als de telefoon niet rooted is).

Het lijkt erop dat rooten (zowel de oude methode als de exploid methode) of een app na het rooten (Titanium Backup, SetCPU, Reboot) hiervan de oorzaak is. Ik heb alle apps nu weer teruggezet (dus ook de rooted apps, werken wel niet, maar goed) en het loopt nog steeds goed.

Zowel Touchdown (nitrodesk) als Moxier konden de exchange server niet of nauwelijks bereiken.
Herkend iemand dit of heeft iemand het wel vloeiend draaien op een rooted telefoon? Zo ja, zou je dan kunnen vermelden wat voor een root methode je gebruikt hebt en met welk programma je de exchange server benadert?

Alvast bedankt voor de reacties! In wil mijn telefoon namelijk wel graag rooten maar dan met exchange....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Ik heb mijn xperia geroot, en via titanium back up paar standaard opties verwijderd.
Echter kan ik nu mijn contact details niet bekijken. Zie wel de lijst, maar zodra ik een contact wil openen gebeurt er niks.

Als ik een sneltoets maak naar een contact krijg ik de fout melding "Deze toepassing is niet geïnstalleerd"

Maar ik heb niks m.b.t de contacten verwijderd ? kan dit komen door timescape ?

*edit: Als ik het contact langer indruk, en dan kies voor bewerken opent de telefoon wel de contact gegevens 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door ricjuh op 14-08-2010 11:32 ]

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

ricjuh schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:49:
Ik heb mijn xperia geroot, en via titanium back up paar standaard opties verwijderd.
Echter kan ik nu mijn contact details niet bekijken. Zie wel de lijst, maar zodra ik een contact wil openen gebeurt er niks.

Als ik een sneltoets maak naar een contact krijg ik de fout melding "Deze toepassing is niet geïnstalleerd"

Maar ik heb niks m.b.t de contacten verwijderd ? kan dit komen door timescape ?
Ja, dat komt door timescape. Je kunt het herstellen door timescape.apk via root weer in /system/app te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wai_AM schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 19:58:
Battery rondjes voor Framework-res.apk
http://hotfile.com/dl/53651788/1fd694f/Rond_batterij.zip.html
0 - 10 - 40 - 60 - 80 - 100%
[afbeelding]

rechter rondje is van framework, linker rondje is van aangepaste Battery Indicator, zie je de percentages in het midden :). Een workaround voor nu.
[afbeelding]

Aanpassen van apps APK:
How to modify any Apk File - APKTool 1.2

Decoding APKs;
code:
1
apktool d <file.apk> <directory to output to>

Pas gewenste plaatjes aan of andere aspecten.

Compiling APKs*;
code:
1
apktool b <directory of decoded apk>

Als je klaar bent met modificeren, compile de APK.

Gebruik Dave Da illest 1 van XDA's modified script for signing.

en klaar om via File explorers de APK te installeren
Hi Wai
hoe ziet het hiermee uit? heb je de getallen al in het rechter rondje :) ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:24:
[...]

Hi Wai
hoe ziet het hiermee uit? heb je de getallen al in het rechter rondje :) ???
on Hold, wacht op custom rom. Te druk vandaar geen tijd om verder uit te zoeken.
Battery indicator aangepast is voldoende voor mij.

• FF

FF

Ik heb al geruime tijd de standaard SMS/MMS-app verwijderd van mijn X10 (com.android.mms ?) en gebruik Handcent. Sinds ongeveer 2 weken kan ik echter geen MMS meer versturen. Kan dit te maken hebben met het feit dat 'Berichten 1.6' verwijderd is, of is er iets anders aan de hand?

Ik heb de instellingen voor KPN al opnieuw ingevoerd, maar dit heeft helaas niet geholpen.

Ik heb ChompSMS geinstalleerd en die geeft aan dat het bestand verzonden is.
Kijk ik echter in (het opnieuw geïnstalleerde) Handcent dan staat er dat deze nog bezig is met verzenden.

KPN zelf geeft aan dat er geen probleem is en iemand hier op GoT heeft het ook werkend.

• Vin87
FF schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:38:
Ik heb al geruime tijd de standaard SMS/MMS-app verwijderd van mijn X10 (com.android.mms ?) en gebruik Handcent. Sinds ongeveer 2 weken kan ik echter geen MMS meer versturen. Kan dit te maken hebben met het feit dat 'Berichten 1.6' verwijderd is, of is er iets anders aan de hand?

Ik heb de instellingen voor KPN al opnieuw ingevoerd, maar dit heeft helaas niet geholpen.

Ik heb ChompSMS geinstalleerd en die geeft aan dat het bestand verzonden is.
Kijk ik echter in (het opnieuw geïnstalleerde) Handcent dan staat er dat deze nog bezig is met verzenden.

KPN zelf geeft aan dat er geen probleem is en iemand hier op GoT heeft het ook werkend.
Hier de standaard MMS.apk, die komt uit system/app/ .. Zet die eens terug en kijk wat die doet:

MMS.apk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

Vin87 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:04:
[...]

Hier de standaard MMS.apk, die komt uit system/app/ .. Zet die eens terug en kijk wat die doet:

MMS.apk
Dank je.
Uhm... misschien doe ik iets fout, maar ik krijg hem niet geïnstalleerd/gecopieerd.
Dat moest toch kunnen via ConnectBot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 22:08
Ik begrijp hier dat ik mijn X10 met geroote R2BA023 gewoon via wifi kan updaten met de software die mij wordt aangeboden? Moet ik daarna opnieuw rooten?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
FF schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 07:40:
[...]

Dank je.
Uhm... misschien doe ik iets fout, maar ik krijg hem niet geïnstalleerd/gecopieerd.
Dat moest toch kunnen via ConnectBot?
Je kan hem waarschijnlijk met een soort verkenner als "ASTRO file manager" naar system/app/ kopieeren. Anders zou je het op de volgende manier kunnen proberen:

En dan op de manier van stap 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

Vin87 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:25:
[...]

Je kan hem waarschijnlijk met een soort verkenner als "ASTRO file manager" naar system/app/ kopieeren. Anders zou je het op de volgende manier kunnen proberen:
/system is Read-only mounted... ik ga de link volgen.
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste