Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 13:51:
Hier helaas geen succes.
Ik krijg bij step2

error: device not found

via adb heb ik al geprobeerd om een lijst te krijgen met devices helaas staat hij daar ook niet tussen.
Iemand die dit ook gehad heeft? En mij op weg kan helpen?
is je telefoon in USB debug mode gezet en SD card niet gekoppeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wai_AM schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:04:
[...]

is je telefoon in USB debug mode gezet en SD card niet gekoppeld ?
Ja, die staat in USB debug en SD card is niet gekoppeld

edit:

opnieuw stap1 uitgevoerd bij stap2 lijkt hij nu iets te doen.
Ik wacht het af

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:10:
[...]

Ja, die staat in USB debug en SD card is niet gekoppeld
telefoon aan pc gekoppeld en daarna pas step2.cmd uitvoeren?
heb je misschien een printscreen van de dos windows?
staan er nog meer meldingen ?

misschien iets in de startpost zetten over: Veel voorkomende problemen....

[ Voor 11% gewijzigd door Wai_AM op 05-07-2010 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem wat ik bij step2 had is opgelost door helemaal overnieuw te beginnen.
X10 is nu geroot ik heb alleen geen toetsenbord :( dus kan niks typen heel ververvelend heeft iemand daar een fix voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wie in Godsnaam dit verslag heeft gemaakt in de intro van Het Sony Ericsson Xperia X10 Rooten & Custom ROM's topic - Deel 1, maar het is bar én bar slecht!!! Je kunt er totaal geen wijs uit worden, zó onoverzichtelijk en in superslecht nederlands, tjonge tjonge. Is dat nu de communicatie en 1e berichtgeving over het rooten aan de beginnende user die dit wil gaan doen/proberen? Werkelijk belachelijk!

Bij deze een aantal (kleine) tips......

Geef de info wat kan worden bereikt met het rooten (oftwel, de functie ervan).

Geef vanuit ELKE situatie/firmware de manier/exacte stappen om te rooten (oftwel, duidelijkheid!).
(bv, vanaf .16 -> dit, vanaf .20 -> zo, .23 -> zo, .25 zo... etc etc)

Neem geen info over van XDA, geef exacte links met bestanden...

Maak een pagina aan met de meest voorkomende (gemaakte) fouten/problemen...

Afijn, zo zijn er nog een paar. Want dit lijkt nergens op.

Als je iemand iets wilt leren dan moet je die persoon/user de stappen verstrekken van A t/m Z.
(en niet stoppen met de opmerking, dan ligt t aan jou, je telefoon etc)

De user moet het gevoel krijgen dat, aan de hand van een goed stappenplan, hij/zij dit kan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@ devil-D

Je had dit ook via een DM aan 1 van de 2 TS kunnen mailen.
1 hun weten wie dat gemaakt heeft
2 Er zijn mensen die er veel eigen tijd in steken en ons proberen te helpen, en ik vind het niet netjes om zo openlijk iets af te kraken. Tips zijn altijd welkom,maar niet zo.
Ps, voor de duidelijk, tis niet van mij.....

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:04
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 15:13:
Het probleem wat ik bij step2 had is opgelost door helemaal overnieuw te beginnen.
X10 is nu geroot ik heb alleen geen toetsenbord :( dus kan niks typen heel ververvelend heeft iemand daar een fix voor?
Ik had dit ook, dit gebeurd nadat je volgens mij stap 3 hebt gedaan, ik weet niet voor of na de cleanup, maar heeft volgens mij te maken met het feit dat je de htc ime installeerd. De oplossing is om naar de instelingen van de inputs te gaan, daar even in de opties van het htc keyboard kijken en vanaf dan moet hij bij elk tekstvenster tevoorschijn komen.
van xda:
keyboard not showing

1.goto settings->regional->htc IME - enter and exit that menu
2.open an imput filed that requires keybord ->select ime ->select Keyboard

keyboard will show anytime from now!

@devil-d. Je hebt in princiepe wel gelijk dat het overzichtelijker kan, maar de manier waarop je het stelt lijkt me niet zo nuttig.
De 2 startposters doen genoeg moeite om mensen hier te helpen en om te rooten ben je idd aangewezen op het xda stappenplan, likt me een kleine moeite om zelf uit te zoeken hoe en wat.
Om al die stappen stuk voor stuk uit te leggen kost veel te veel tijd en een ieder hier op GOT die zich aangesproken voelt (uhm, ahum... devil-d) zou dit ook zelf kunnen doen en verzoeken of dit opgenomen word in de startpost.
Het verslag van Wai-am is geen handleiding maar meer een opsomming van mogelijkheden om heen en terug te flashen van oude en nieuwe firmware.
Op dit forum komen de problemen juist naar boven en een ieder die het later doet kan dit raadplegen en op die manier succesvol rooten.
Idd het zou handig zijn om wat meer tips in de startpost te zetten, (wat mij ook een avondje gedoe had kunnen schelen ;) ) maar om van a-z een handleiding te maken...

[ Voor 48% gewijzigd door paazei op 05-07-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 13:51:
Hier helaas geen succes.
Ik krijg bij step2

via adb heb ik al geprobeerd om een lijst te krijgen met devices helaas staat hij daar ook niet tussen.
Iemand die dit ook gehad heeft? En mij op weg kan helpen?
Ik had precies hetzelfde probleem.
Heb je wel Sony Ericsson PC Companion 2.0 geinstalleerd? Deze is namelijk nodig voor de Driver van de telefoon. Daarna werkte het bij allemaal zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 16:57

-db-

Hoi

Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 15:13:
In stap 3 wordt het standaard toetsenbord verwijderd en het HTC toetsenord geinstalleerd.
Hoewel het HTC toetsenbord een stuk beter werkt, had dit van mij niet in de root files te hoeven gebeuren. Dit soort aanpassingen mochten van mij ook na de root gebeuren.

De oplossing om het HTC toetsenbord ook te gebruiken is naar "instellingen"->"landinstelling en tekst" te gaan in het menu. Daar vink je "HTC_IME mod" aan. Dan open je de instellingen van "HTC_IME mod" en zet je de toetsenbordtaal op "Dutch".
Vervolgens verlaat je het menu en ga je naar een invoerscherm (scherm waar je iets in typt) dan hou je dat scherm ingedrukt tot je een menu krijgt. In dat menu kies je "Invoermethode" en vink je HTC_IME mod aan.
Dan druk je op terug en zou je het HTC toetsenbord moeten krijgen.

@Devil-D
Als je niet tevreden bent over de TS ben je geheel vrij om een degelijke nederlandse roothandleiding te maken en te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
Misschien ga ik zo een basic hanleiding maken met bij elke stap wat het doet en of je het over kan slaan, ik heb mezelf namelijk ook behoorlijk zitten irriteren aan alle verschillende dingen die je leest en het xda topic met 180 pagina's zonder goede zoekfunctie.
Mijn telefoon doet het nu perfect, met SE homescreen, zonder moxier en wat andere zaken. Ik heb het gevoel dat een heleboel menutjes er strakker uitzien :F of dat denk ik alleen?

Dit is een roothandleiding voor de Xperia X10i

Disclaimer!! het kan zijn dat je telefoon na deze methode's niet meer update met SEUS en SE companion.

Stap 1
Flashen van de firmware naar .16 generic UK.
Deze stap alleen uitvoeren om terug te gaan naar een schone installatie, dit is niet nodig als je je programma's en instellingen wil bewaren, dan kan je gelijk beginnen bij stap 2.

Mensen met een 64bit windows moeten eerst deze handleiding volgen -> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=713457 (alleen nodig voor stap 1).

1.1 Download http://hotfile.com/dl/51430503/3734556/i_R1FA16_ft.rar.html
pak het uit en ga op zoek naar je deviceID.
1.2 De deviceID kan je vinden in de registry (start->uitvoeren->"regedit"intypen->ENTER), maar is lastig om te vinden.
Makkelijker is om uit het programmatje 1st.cmd uit te voeren nadat je de x10 hebt gemount.
1.3 Plak deze ID in het bestandje DeviceID.txt over de oude heen zonder spaties of iets dergelijks.

Nu kan je beginnen met flashen.
1.4 start het bestandje "step1.cmd" en koppel je x10 daarna in flashmode (telefoon uit-> back knop ingedrukt houden -> USB inpluggen).
Belangrijk! Binnen ongeveer een seconde op een toets van je toetsenbord drukken zodat het flashen begint, doe je dit niet, dan zal hij gewoon gaan booten en krijg je een foutmelding in "step1.cmd"

Je telefoon zal flashen en opnieuw opstarten, gefeliciteerd, je hebt nu .16 generic UK,

jeeejj..

Stap 2
Updaten van .16 naar .23
2.1 Download http://hotfile.com/dl/51534678/1089382/ROOT_F2v2.rar.html
Dit bestand bevat alles wat je verder nodig hebt.

2.2 Koppel je x10 aan de USB poort en zet debugging aan. (instellingen->Applications->Development->USB debugging)
Mount hem niet, anders zal hij niet van de sd kaart kunnen lezen.
2.3 Start "step2.cmd" en wacht tot op de x10 een menutje verschijnt met een aantal opties, kies hier optie 6 'update fota from sd-card (debugging)'.
De telefoon gaat nu een paar keer rebooten en er worden dingen geinstalleerd, dit duurt een tijdje, dus raak niet in paniek.
Als de telefoon weer helemaal boot heb je firmware .23 geinstalleerd.

Stap 3
Rooten en andere zaken installeren.
PAS OP! kijk in het bestand "runme.cmd" (rechter muisknop-> edit) en kijk wat je wel en niet wil installeren. Doe je dit niet, dan krijg je standaard adw launcher, htc keyboard en wat andere zooi waar niet iedereen op zit te wachten.
Deze stap werkt hetzelfde als stap 2, koppel je x10 aan de USB, start het programma en de telefoon gaat nu rebooten, rooten en andere dingen installeren. Als je telefoon weer opstart heb je een geroote x10.

stap 3.5
Deze (de meeste) apps zijn ook te verwijderen met titanium backup. Deze app vereist root, maar is waarschijnlijk een veiligere methode.
"Cleanup.cmd"
PAS OP! Edit dit bestand voor je hem gebruikt, het verwijdert namelijk de standaard toetsenborden, het standaard homescreen, Playnow en nog heel wat dingen. Als je dit vergeet kan het zijn dat je bij stap 1 moet herstarten. Dit is wel de manier om o.a. de Moxier apps te verwijderen, pas daarom het bestand naar wensen aan en voer hem uit net als stap 3.

Tips zijn welkom, ben een enorme stoner en vergeet vaak dingen, dusweet even niet of alles klopt, maar ik denk het wel. (misschien kunnen -db- en wai_am even controleren of ik geen grote fouten heb gemaakt, bvd)

[ Voor 82% gewijzigd door paazei op 05-07-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik heb voor moxier e.d. de app titanium backup gebruikt.
Is stap 3.5 niet nodig.
Let wel op wat je weg doet...

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TS geupdate. Hoop dat het nu duidelijk is.

Links naar websites waar de bestanden staan. Linken naar andermans bestanden is niet gewenst. (zie XDA devs post)

@paazei

je bent me voor met het posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

@paazei:
Cheers, dat is een duidelijke handleiding!!
Erg veel aan gehad en had het idee dat deze handleiding compleet is, misschien iets om in de TS te plaatsen?!

edit:
Ik zie net dat de TS er al een handleiding bij gezet heeft. Ik heb niets gezegd ;)

[ Voor 22% gewijzigd door RomeoJ op 05-07-2010 21:48 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-05 16:31
maar kun je nu ook zo van .20 naar .23 ?? of moet je eerst terug naar .16 ? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frontier schreef op maandag 05 juli 2010 @ 22:15:
maar kun je nu ook zo van .20 naar .23 ?? of moet je eerst terug naar .16 ? :$
Nee , je kan niet van .20 naar .23, zie TS, Bug zit in de stap 2 update van .16 naar .20/23.
Dus eerst terug naar .16 en dan naar .23

.23 is volgens MarylandCookie inXDA niet uitgebracht via de officiele update kanalen.

[ Voor 11% gewijzigd door Wai_AM op 05-07-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
Wai_AM schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:37:
TS geupdate. Hoop dat het nu duidelijk is.

Links naar websites waar de bestanden staan. Linken naar andermans bestanden is niet gewenst. (zie XDA devs post)

@paazei

je bent me voor met het posten.
He, jammer, was er net zo trots op :>
RomeoJ schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:45:
@paazei:
Cheers, dat is een duidelijke handleiding!!
Erg veel aan gehad en had het idee dat deze handleiding compleet is, misschien iets om in de TS te plaatsen?!

edit:
Ik zie net dat de TS er al een handleiding bij gezet heeft. Ik heb niets gezegd ;)
Fijn dat je er wat aan gehad hebt. Heb ik het in elk geval niet voor niks gedaan :)

@-db-
ik heb zelf dit erin laten staan en volgens mij iets teveel weggehaald, waaronder de bovenste regel.

pause

@adb shell mount -o remount,rw -t yaffs2 /dev/block/mtdblock2 /system

@adb install app\com.androidapps.spare_parts.apk
@adb install app\since2006.apps.exuninst.apk
@adb install app\Superuser.apk

...de rest

IK ga deze stap zo even overdoen met jou lijstje, maar waar heb ik de volgende dingen voor nodig dan?

@adb install app\com.magicandroidapps.betterterm.apk
@adb install app\NetSpeed.apk
@adb install app\org.openintents.filemanager.apk

wat doet dit? want er stonden ook zaken tussen als NIMBUZZ??
btw net een creditcard besteld om o.a. cet cpu te kunnen kopen.. 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door paazei op 05-07-2010 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

L@paazei
Ziet er netjes uit, misschien nog handig om te vermelden dat stap 4 en 5 niet voor europese X10's zijn.
Ik heb hier de code voor Runme.cmd in stap 3 gezet als je helemaal niets wil verwijderen en alleen die dingen wil toevoegen die voor root nodig/handig zijn.

Als je de code in Runme.cmd in stap 3 vervangt voor onderstaande code wordt dus helemaal niets verwijderd en dingen als HTC toetsenbord, adw launcher etc. ook niet toegevoegd.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
@echo off

@echo ######################################
@echo #      DEVICE IS RESTARTING.....     #
@echo # AFTER IT BOOTS ENABLE USB DEBUGING #
@echo # PRESS ANY KEY TO CONTINUE ROOTING  #
@echo ######################################

pause

@adb install app\com.androidapps.spare_parts.apk
@adb install app\com.magicandroidapps.betterterm.apk
@adb install app\NetSpeed.apk
@adb install app\org.openintents.filemanager.apk
@adb install app\since2006.apps.exuninst.apk
@adb install app\Superuser.apk

@adb push bin\busybox /sdcard/busybox
@adb shell dd if=/sdcard/busybox of=/system/bin/busybox
@adb shell chmod 6777 /system/bin/busybox
@adb shell ln -s /system/bin/busybox /system/bin/cp
@adb shell ln -s /system/bin/busybox /system/bin/grep
@adb shell ln -s /system/bin/busybox /system/bin/tar
@adb shell ln -s /system/bin/busybox /system/bin/unzip
@adb shell ln -s /system/bin/busybox /system/bin/zip
@adb shell rm /sdcard/busybox

@adb push bin\su /sdcard/su
@adb shell dd if=/sdcard/su of=/system/bin/su
@adb shell chmod 6777 /system/bin/su
@adb shell rm /sdcard/su

@echo ##############################
@echo #  DEVICE ROOTED SUCCESFULLY #
@echo ##############################

@adb shell reboot
pause

Persoonlijk vind ik dat deze code in de rootfiles had moeten staan en dat voor het toevoegen/verwijderen een stap 3.5 oid had moeten worden toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paazei schreef op maandag 05 juli 2010 @ 22:53:

wat doet dit? want er stonden ook zaken tussen als NIMBUZZ??
hmmm dacht dat Set CPU in root package zat.

klopt OLD ROOT PACKAGE:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
Wai_AM schreef op maandag 05 juli 2010 @ 23:45:
[...]

hmmm dacht dat Set CPU in root package zat.

klopt OLD ROOT PACKAGE:
verrek, je hebt gelijk. Is dit dan niet illegaal o.i.d.?

@-db-
waarom heb je deze regel in je runme staan?
@adb shell mkdir /sdcard/apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@paazei: Mijn complimenten voor de zeer goede én heldere uitleg betreffende het rooten etc. in de TS! Dit ziet er heel goed uit én voldoet aan menig verwachting. Ben blij dat het zo uit mocht komen (en soms zijn daar strakke uitspraken voor nodig). Maar dit is klasse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

paazei schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 00:23:
[...]

verrek, je hebt gelijk. Is dit dan niet illegaal o.i.d.?

@-db-
waarom heb je deze regel in je runme staan?
@adb shell mkdir /sdcard/apps
Die was ik vergeten weg te halen, in die map backupte ik alle programma's die ik verwijderd heb. Maar die regel hoeft er niet in als je niets verwijderd, ik heb mijn post aangepast.

En wat betreft de legaliteit van de rootpackages. De firmwares die erin zitten zijn weliswaar aangepast maar in de basis nog steeds eigendom van sony. Er zit ook het HTC toetsenbord in, dat is ook niet echt legaal. Het hele root gebeuren is een grijs gebied wat dat betreft, daarom adviseer ik ook voorzichtig te zijn met wat je hier direct post, een linkje naar xda is vaak misschien verstandiger.

[ Voor 31% gewijzigd door -db- op 06-07-2010 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na dit topic uitvoerig gelezen te hebben en XDA bekeken te hebben ga ik ook maar eens de stap maken om hem te rooten. Ben niet de allergrootste linux expert, maar ja zonder risico's te nemen blijf je altijd op het punt waar je nu bent.

Natuurlijk ga ik eerst een goede backup maken en proberen deze terug te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

paazei schreef op maandag 05 juli 2010 @ 22:53:
Pssssst als je je registreert bij XDA mag je SetCPU gratis gebruiken van de ontwikkelaar, zie dit draadje.

Natuurlijk blijft het netjes om gewoon te betalen als het de moeite waard is, ik ben blij dat ik eerst dit draadje zag want die 2.00c versie sloot elke keer direct af. Ik zie dat er vandaag een 2.01 versie van online staat.
The program is free here for XDA members. It costs 1.99 on the Android Market. To install the APK I posted here, use ADB (in the Android SDK), Astro, or another application that can install APKs.
@paazei nog een vraag aan jou; bij stap 3.5 zeg je dat je het Cleanup.cmd bestand moet aanpassen alvorens te runnen, nu heb ik dit (bewust) niet gedaan, alles werkt perfect en ben wel blij met de apps die dit script heeft verwijderd en geinstalleerd, alleen zie ik bij het draaien van SetCPU dat deze app in Read-Only mode draait, omdat er geen root privileges gegeven worden.
Ik zie ook geen pop-up of ik deze app root toegang wil geven? Wel kan ik bijvoorbeeld met Better Terminal in de shell komen...

Enig idee of dit aan de 3.5 stap ligt die ik gewoon onaangepast heb uitgevoerd? Moet ik nu van voor af aan beginnen met rooten en dan stap 3.5 overslaan? Ik zag trouwens wel ergens een melding met betrekking tot busybox voorbij komen, maar weet niet precies wat er stond.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 15:59:
Ik weet niet wie in Godsnaam dit verslag heeft gemaakt in de intro van Het Sony Ericsson Xperia X10 Rooten & Custom ROM's topic - Deel 1, maar het is bar én bar slecht!!! Je kunt er totaal geen wijs uit worden, zó onoverzichtelijk en in superslecht nederlands, tjonge tjonge. Is dat nu de communicatie en 1e berichtgeving over het rooten aan de beginnende user die dit wil gaan doen/proberen? Werkelijk belachelijk!
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 08:04:
@paazei: Mijn complimenten voor de zeer goede én heldere uitleg betreffende het rooten etc. in de TS! Dit ziet er heel goed uit én voldoet aan menig verwachting. Ben blij dat het zo uit mocht komen (en soms zijn daar strakke uitspraken voor nodig). Maar dit is klasse!
Werkelijk fantastisch ! Hoe goed je kan lezen en de verschillen kan ontdekken.
Eerst een verslag voor een handleiding aanzien en daarna verkeerd verwijzen naar de nieuwe TS, die nota bene door dezelfde auteur is gemaakt als het verslag.

Tips zijn welkom en zeer gewaardeerd maar niet op jou manier.

Je kan moeilijk verwachten van 2 mensen die geen ervaring hebben met het opstarten van een topic dit in een keer prachtig kunnen neerzetten. Zeker niet in een tijdbestek van 4 dagen ! (We leven niet in tweakers.net)

Wees vriendelijk tegen elkaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wai_AM schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:49:
[...]

[...]

Werkelijk fantastisch ! Hoe goed je kan lezen en de verschillen kan ontdekken.
Eerst een verslag voor een handleiding aanzien en daarna verkeerd verwijzen naar de nieuwe TS, die nota bene door dezelfde auteur is gemaakt als het verslag.

Tips zijn welkom en zeer gewaardeerd maar niet op jou manier.

Je kan moeilijk verwachten van 2 mensen die geen ervaring hebben met het opstarten van een topic dit in een keer prachtig kunnen neerzetten. Zeker niet in een tijdbestek van 4 dagen ! (We leven niet in tweakers.net)

Wees vriendelijk tegen elkaar!
Ben ik ook Wai... maar het eerste opzetje was gewoon om te huilen. Vandaar ook wat krasse opmerkingen...en kijk...... van daaruit komt er opeens een zeer goede handleiding. Soms moet je men prikkelen om tot iets goeds te komen.

Niet op je teentjes getrapt zijn, we zijn hier allemaal met hetzelfde doel. Tuurlijk heb ik waardering voor de eerste opzet, maar het loopt van geen kant. Door dat juist 'openlijk' te brengen zet je zowel dezelfde als andere mensen aan tot actie(s). Dat is gebeurd.... we kunnen met z`n allen alleen maar blij zijn met het resultaat. Vandaar ook tevens mijn complimenten... no hard feelings.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 12:43:
[...]

Ben ik ook Wai... maar het eerste opzetje was gewoon om te huilen. Vandaar ook wat krasse opmerkingen...en kijk...... van daaruit komt er opeens een zeer goede handleiding. Soms moet je men prikkelen om tot iets goeds te komen.
Ja we wisten dat alles rommelig was en hadden dat ook al aan het begin gezegd. Hou daar dus rekening mee.
Root procedure was ook rommelig op XDA, 020 werd zeer snel opgevolgd door 023. Zoals je zelf ook wel weet was de eerste root veel ingewikkelder. Mediascape en andere apps werden verwijderd, problemen met hoofdtelefoon aansluiten etc.
Gun mensen de tijd. Sinds de start van dit topic op 1 juli - 5 juli was ik al bezig met het vergaren van informatie, tussentijds had ik even op zaterdag ochtend mijn verslag geschreven over mijn bevindingen die ochtend. Heb het resultaat maar gisteren erop gezet. paazei was me toen al voor met het posten van zijn handleiding.

Kritiek leveren mag en wordt zeer gewaardeerd, maar zo onvriendelijk brengen is wel erg extreem.
Breng het vriendelijk naar de mensen toe zal ik zeggen.

Genoeg over de geschiedenis hier.

Zie dat mensen op XDa flink aan het customizen zijn, misschien iets voor de TS later.
Misschien dat we een opsomming kunnen geven over nuttige programma die na het verkrijgen van ROOT mogelijk zijn. vb ShootMe - screen capture programma etc.

Heb je wat toe te voegen/aanbevelingen voor de TS dan hoor ik het graag hier of in een bericht.

Thanx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Shootme...
Nice, bedankt.
Kan wel eens goed van pas komen

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:38
Weet iemand toevallig een oplossing voor het niet opnieuw downloaden van sommige gekochte apps na de root??

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Customisen ben ik ook mee bezig. Ik ben Palmke86 op XDA voor de mensen die beide forums volgen.
Ben bezig met de statusbar, als ik hem als af beschouw zal ik hem hier posten met een dummy handleiding voor het veranderen van je framework-res.apk zonder je phone te bricken.

Sneak preview:
Afbeeldingslocatie: http://www.hoebair.nl/misc/sneakpeak.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-db- schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:20:
Customisen ben ik ook mee bezig. Ik ben Palmke86 op XDA voor de mensen die beide forums volgen.
Ben bezig met de statusbar, als ik hem als af beschouw zal ik hem hier posten met een dummy handleiding voor het veranderen van je framework-res.apk zonder je phone te bricken.

Sneak preview:
[afbeelding]
Cool

Zag bij custom roms die ronde batterij indicator, die van jou ziet er net iets anders uit maar cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
  • Laatst online: 05-02-2023
ik krijg failed to copy bij step2

edit: komt door me 64 bit windows, word gefixt

[ Voor 43% gewijzigd door Wolfjerolfje op 06-07-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
failed to copy 'fota.pkg' to '/sdcard/fota.pkg': Permission denied
Starting: Intent { act=com.sonyericsson.android.fota.action.DEBUG_ENTRY }
Warning: Activity not started, its current task has been brought to the front
"select option 6 SDCARD UPDATE"
Druk op een toets om door te gaan. . .

dit krijg ik bij het uitvoeren van step2, ik heb firmware R1FA16, op mijn telefoon staat, failed to copy file from SD als ik op update druk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Als dat je enige probleem is zou je kunnen proberen handmatig fota.pkg naar de root van je sd te kopiëren en dan nog eens proberen, maar dat werkt alleen als dat keuzemenu wel opend dat erna moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
RomeoJ schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:57:
[...]

Pssssst als je je registreert bij XDA mag je SetCPU gratis gebruiken van de ontwikkelaar, zie dit draadje.

Natuurlijk blijft het netjes om gewoon te betalen als het de moeite waard is, ik ben blij dat ik eerst dit draadje zag want die 2.00c versie sloot elke keer direct af. Ik zie dat er vandaag een 2.01 versie van online staat.

[...]

@paazei nog een vraag aan jou; bij stap 3.5 zeg je dat je het Cleanup.cmd bestand moet aanpassen alvorens te runnen, nu heb ik dit (bewust) niet gedaan, alles werkt perfect en ben wel blij met de apps die dit script heeft verwijderd en geinstalleerd, alleen zie ik bij het draaien van SetCPU dat deze app in Read-Only mode draait, omdat er geen root privileges gegeven worden.
Ik zie ook geen pop-up of ik deze app root toegang wil geven? Wel kan ik bijvoorbeeld met Better Terminal in de shell komen...

Enig idee of dit aan de 3.5 stap ligt die ik gewoon onaangepast heb uitgevoerd? Moet ik nu van voor af aan beginnen met rooten en dan stap 3.5 overslaan? Ik zag trouwens wel ergens een melding met betrekking tot busybox voorbij komen, maar weet niet precies wat er stond.
Ah ok, ik heb de setcpu uit de stap 3 map geinstalleerd en die voldoet prima, ben dan wel geen xda-lid, maarja.

Rootprivileges moet je geven met "superuser permissions". Wanneer je een programma dat root vereist installeert zal hij zelf vragen of je toegang tot root wil verstrekken.
Over busybox, ik kreeg ook een of andere foutmelding dat busybox niet helemaal correct was gekopieerd, maar na het installeren van titanium backup vroeg dit programma zelf of ik een busybox woudownloaden en installeren, dit heb ik gedaan. Misschien iets om te proberen als je "superuser permissions" al hebt.
Ik weet zelf ook niet heel veel over de root, dus misschien dat iemand anders een oplossing heeft, bij mij werkt dit.

Verder raad ik aan om 3.5 te editen voor je begint om niet ineens zonder homscreen te komen (heb het niet op adw, ahome, helix en al die dingen) en je standaart toetsenborden weg zijn. Misschien zijn er een paar mensen die wel alles weg willen hebben, maar dan kan je nog altijd beter even checken wat je nou wegflikkerd zonder na te denken. (leek mij goede tip, had mij paar uurtjes kunnen schelen :'( )

Iemand ervaring met minfreemanager?
Dit programmatje zorgt ervoor dat je met root de instellingen van het interne geheugenbeheer van android kan veranderen. Je kan per type app kiezen hoeveel geheugen je beschikbaar stelt, maar ik durf niet echt wat aan te passen. Dit progje zou alle task killers e.d. moeten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
Wolfjerolfje schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:49:
failed to copy 'fota.pkg' to '/sdcard/fota.pkg': Permission denied
Starting: Intent { act=com.sonyericsson.android.fota.action.DEBUG_ENTRY }
Warning: Activity not started, its current task has been brought to the front

dit krijg ik bij het uitvoeren van step2, ik heb firmware R1FA16, op mijn telefoon staat, failed to copy file from SD als ik op update druk....
Ik had dit ook nadat ik de 2e keer de hele procedure ging volgen, wat toen bleek volgens mij was dat die fota.pkg er al op stond en dat ik mijn x10 moest unmounten. en toen gewoon op optie 6 kon drukken.
Zoek op je sdkaart of fota.pkg eropstaat.

Heb je je telefoon wel in debug mode? want er staat permission denied, debug entry.
zet hem in debug, mount hem niet, run step 2, en kijk of je het menu krijgt, krijg je het menu, dan kom je wel weer verder.

Iemand een programma dat ervoor zorgt dat timescape niet standaard telkens opstart? ik kill hem elke keer maar lijkt wel of hij om de minuut weer gestart word. Ik gebruik Timescape niet, maar ik wil hem wel op mijn phone houden. Mijn geheugen wil ik er echter niet aan opofferen...
Ik weet dat dit hier misschien niet hoort, maar heeft ook wel met de root te maken, me dunkt.

@wai_am
kleine tip, misschien ter verduidelijking, heb net je handleiding goed doorgelezen.

STAP 1: (Flashen naar R1FA016 firmware)

Om dit(deze) root procedure te kunnen uitvoeren is R1FA016 nodig. Het proces gebruikt een debug commando die niet meer werkt in een R2 firmware. Heb je die al dan is het niet nodig om te flashen, insinueert(oid) dat als je de R2 firmware hebt je niet hoeft te flashen.
Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar volgens mij kan het logischer(om zo mensen als devil-d voor te zijn ;) ) :

Om deze root-procedure uit te kunnen voeren is R1FA016 nodig, heb je die al dan is het niet nodig om te flashen. Het proces gebruikt een debug commando die niet meer werkt in een R2 firmware, in dit geval moet eerst teruggeflasht worden naar R1FA016.

Misschien hier ook gelijk even de vermelding maken dat 64bit users problemen kunnen krijgen met java.
Verder ziet het er zeer goed uit en vooral de verklaringen van de bestanden uit de cleanup.cmd zijn handig.

[ Voor 42% gewijzigd door paazei op 06-07-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 19:03
Dat ging verbazend makkelijk, mede met dank aan Paazei, want ik was ook een beetje huiverig om 180 pagina's op XDA door te worstelen. Bizar dat al je apps. gewoon in tact blijven bij zowel de root als de stap naar .23, terwijl je van versie .14 naar .16 alles kwijt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik bij stap 2 ben aanbeland, begint ie ermee. dan reboot ie en doet ie verder niks mee. wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 20:00:
als ik bij stap 2 ben aanbeland, begint ie ermee. dan reboot ie en doet ie verder niks mee. wat doe ik verkeerd?
Met welke firmware ben je begonnen? .16 of .14?
Ik zie dat je .14 had in het x10 topic, maar heb je stap 1 wel uitgevoerd dan? Ben je aan stap 2 begonnen met .16?
Stap 2 update .16 naar .23 en volgens mij niet van .14.

[ Voor 23% gewijzigd door paazei op 06-07-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep had eerst een .20 versie, toen stap 1 weer gedaa naar .16 versie. Wat moet ik nu doen? Eerst kon ik ook al niet van .20 naar .14 via flash methode. Dus toen hem eerst opnieuw .20 laten installeren via SEUS en hem toen geflashd.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 20:11:
jep had eerst een .20 versie, toen stap 1 weer gedaa naar .16 versie. Wat moet ik nu doen? Eerst kon ik ook al niet van .20 naar .14 via flash methode. Dus toen hem eerst opnieuw .20 laten installeren via SEUS en hem toen geflashd.
Toch naar maar een keer proberen om .16 weer te flashen met het meegeleverde flashtool en dan weer stap twee proberen. Zou gewoon moeten werken omdat het flashtool low-level is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
Denk het ook, die flashtool overschrijft gewoon het hele zooitje, als die stap succesvol is afgerond en je hebt weer .16 (check in instellingen) dan moet de rest aan stap 2 liggen.
Wat doe je allemaal? debug aan? als hij restart zou dat erop duiden dat je debug aan staat...
btw ik kreeg SEUS en pc sompanion ook niet meer aan de praat na het updaten.

@frank
wat komt er in je venster te staan van step2.cmd? komt er te staan dat ie klaar is? Press any key to continue?
Als hij namelijk fota.pkg heeft geinstalleerd, dan zou hij vanaf dan het menu moeten laten zien, optie 6 kiezen, dan gaat ie rebooten en voert vanaf dan de updates uit en je krijgt een nieuw venster(icoon) te zien met een laadbalk. Dit hele proces moet vanzelf verlopen, maar schijnbaar begint hij er niet aan bij jou...
Net te laat, maar hij doet het dus goed nu?
3-1 heej...

[ Voor 55% gewijzigd door paazei op 06-07-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

debug aan. hij start hem op ik klik op stap 6. eerste keer doet ie het niet, dan klikt ik nog een keer en laad ie hem. ;) vervolgens installeert ie het eerste gedeelte, reboot ie hem & dan krijg ik gewoon pin venster enzo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@paazei

thanx , TS geupdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet hoe het kan, maar na paar keer doet ie het wel :D

EDIT = Nu heb ik alles gedaan, alleen geeft busybox en titanium aan dat hij niet geroot is.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2010 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wai_AM schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:21:
[...]

Ja we wisten dat alles rommelig was en hadden dat ook al aan het begin gezegd. Hou daar dus rekening mee.
Root procedure was ook rommelig op XDA, 020 werd zeer snel opgevolgd door 023. Zoals je zelf ook wel weet was de eerste root veel ingewikkelder. Mediascape en andere apps werden verwijderd, problemen met hoofdtelefoon aansluiten etc.
Gun mensen de tijd. Sinds de start van dit topic op 1 juli - 5 juli was ik al bezig met het vergaren van informatie, tussentijds had ik even op zaterdag ochtend mijn verslag geschreven over mijn bevindingen die ochtend. Heb het resultaat maar gisteren erop gezet. paazei was me toen al voor met het posten van zijn handleiding.

Kritiek leveren mag en wordt zeer gewaardeerd, maar zo onvriendelijk brengen is wel erg extreem.

Zie dat mensen op XDa flink aan het customizen zijn, misschien iets voor de TS later.
Misschien dat we een opsomming kunnen geven over nuttige programma die na het verkrijgen van ROOT mogelijk zijn. vb ShootMe - screen capture programma etc.

Heb je wat toe te voegen/aanbevelingen voor de TS dan hoor ik het graag hier of in een bericht.

Thanx !
Jij ook, goede reactie, samen komen we er wel! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn eerste poging om de standaard batterij icoon te veranderen.

Afbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/stat_bat.png

Ben niet echt tevreden, er zitten geen nummers midden in het rondje. Heb gelezen dat je zelf de plaatjes dan moet wijzigen. Je krijgt dan niet de actuele batterij niveaus te zien zoals met Battery Indicator Pro aan de linkerkant. Wat je wel krijgt: 0, 10 , 20, 40, 60 , 80 en 100.

edit: zie dat je services.jar moet aanpassen voor de getallen...
even kijken of het mogelijk is.

edit2: TS is aangepast. STAP 4 Market fix toegevoegd. Zie ook dat XDA handleiding is aangepast met de italiaanse plaatjes.

[ Voor 20% gewijzigd door Wai_AM op 07-07-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 22:05:
ik weet niet hoe het kan, maar na paar keer doet ie het wel :D

EDIT = Nu heb ik alles gedaan, alleen geeft busybox en titanium aan dat hij niet geroot is.
Hmm dat probleem heb ik nu dus ook, ik zit wel in de nieuwe .23 maar inderdaad BusyBox en Titanium Backup geven aan dat de telefoon niet is geroot.

Ben benieuwd wat ik fout heb gedaan, want alle stappen zijn naar mijn idee wel goed doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Aangezien nu ook de originele updates uitrollen, wat is nu het grote verschil tussen hun .23 en die van ons.
Behalve dat wij root acces hebben...

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
hoe krijg ik superuser rechten bij setcpu? hij geet aan dat er geen root is, superuser doet helemaal niks..

ik heb ook .23 en heb alle stappen goed gevolgt, dan moet ie toch root acces hebben?

[ Voor 29% gewijzigd door Wolfjerolfje op 07-07-2010 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Eerste uitvoering van mijn custom statusbar is klaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.hoebair.nl/misc/custom_statusbar.jpg

Voor de mensen die weten hoe hij geinstalleerd moet worden en die geinteresseerd zijn, zijn hier de files.
Vanavond of morgen zal ik een handleiding posten voor de rest, daar heb ik nu geen tijd voor.

custom_statusbar_v1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-db- schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 17:03:
Eerste uitvoering van mijn custom statusbar is klaar.
[afbeelding]

Voor de mensen die weten hoe hij geinstalleerd moet worden en die geinteresseerd zijn, zijn hier de files.
Vanavond of morgen zal ik een handleiding posten voor de rest, daar heb ik nu geen tijd voor.

custom_statusbar_v1
mooi customized statusbar, heb je al die icoontjes zelf gemaakt ?
zie nu ook waarom bij homescreen topic jouw batterij statusbar op 60 zat en van de widget op een andere waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
RomeoJ schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 11:21:
[...]

Hmm dat probleem heb ik nu dus ook, ik zit wel in de nieuwe .23 maar inderdaad BusyBox en Titanium Backup geven aan dat de telefoon niet is geroot.

Ben benieuwd wat ik fout heb gedaan, want alle stappen zijn naar mijn idee wel goed doorlopen.
Hebben jullie de melding gekregen bij titanium dat debusybox niet werkte of iets dergelijks?
Ik kreeg die melding met de vraag of ik busybox via titanium wilde downloaden, dat heb ik gedaan.
Bij mij staat er in titanium: root acces => ok (busybox 1.15.3 from app)
Dan vraagt hij via superuser of je hem rootacces wil geven en komt titanium in je lijstje bij superuser te staan.
Ander zou ik stap 3 nog een keer uitvoeren en kijken of je geen foutmeldingen krijgt aan het einde in je cmd.

@-db-
ziet er goed uit, hou zelf alleen niet van dat bolle, niet mijn smaak, maar knap gedaan.

@wai-am
ook mooi gedaan, springt eruit dat groen.

@streamnl
volgens mij is er geen verschil. Behalve dat wij geen updates meer krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door paazei op 07-07-2010 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Dankjulliewel, ik heb idd alles zelf gemaakt. De eerste aanpassing die ik waarschijnlijk nog ga maken is de accustatus, ik vind hem nu niet lelijk maar vind hem niet echt bij de rest passen.
Daarnaast moet ik me nog eens uitzoeken hoe ik de kleur van de klok aapas, de tekst die in de balk wordt weergegeven kon ik aanpassen door met een hexeditor de kleurwaardes in een xml bestand aan te passen, maar voor de klok moet volgens mij een .jar file aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
-db- schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 19:29:
Dankjulliewel, ik heb idd alles zelf gemaakt. De eerste aanpassing die ik waarschijnlijk nog ga maken is de accustatus, ik vind hem nu niet lelijk maar vind hem niet echt bij de rest passen.
Daarnaast moet ik me nog eens uitzoeken hoe ik de kleur van de klok aapas, de tekst die in de balk wordt weergegeven kon ik aanpassen door met een hexeditor de kleurwaardes in een xml bestand aan te passen, maar voor de klok moet volgens mij een .jar file aangepast worden.
Ik heb even je bestand gedownload, man wat een boel icoontjes moet je aanmaken... (nog meer respect)
Met welk programma maak je die icoontjes zodat je die alpha blending erin houdt? kan ik dat met paint.net doen?
Waar open je statusbar.xml mee? Als ik hem open met notepad, dan krijg ik een beetje text en een hoop rare teken, ik zie wel 4f staan, wat volgens mij een kleur is...

@wai-am, bedoel je dat je in kan stellen dat er 100 indicatielevels zijn, waar het er nu 5 zijn?
Lijkt mij ook zeer fijn, dan heb je geen app meer nodig die linksboven je percentage geeft.

Nog iemand minfreemanager geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paazei schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 19:51:
[...]

@wai-am, bedoel je dat je in kan stellen dat er 100 indicatielevels zijn, waar het er nu 5 zijn?
Lijkt mij ook zeer fijn, dan heb je geen app meer nodig die linksboven je percentage geeft.

Nog iemand minfreemanager geprobeerd?
Het zijn er nu 7
stat_sys_battery_0.pngstat_sys_battery_60.png
stat_sys_battery_10.pngstat_sys_battery_80.png
stat_sys_battery_20.pngstat_sys_battery_100.png
stat_sys_battery_40.png

maar bij mod roms is het mogelijk om de echte percentages binnen de crikel te krijgen.

edit:

SE Settings Widget aangepast (is nog niet af):
Afbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/th_SEmodsettingswidget.png

[ Voor 12% gewijzigd door Wai_AM op 07-07-2010 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Wolfjerolfje schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 16:49:
hoe krijg ik superuser rechten bij setcpu? hij geet aan dat er geen root is, superuser doet helemaal niks..

ik heb ook .23 en heb alle stappen goed gevolgt, dan moet ie toch root acces hebben?
Ik heb die stappen opnieuw gevolgd, en deze keer zonder stap 3.5 oftewel het deïnstalleren van Moxier etc, en nu werkt alles wel naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
Ik heb geprobeerd mijn framework-res.apk te pullen, maar als ik de telefoon in debug heb geconnect en ik start adb.exe, dan pruttelt hij snel wat tekst in het venster en sluit hij weer, ik kan dus niet de commando's invoeren om het framework te pullen. Wat doe ik fout?
Mooie icoontjes!

[ Voor 3% gewijzigd door paazei op 07-07-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paazei schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 22:39:
Ik heb geprobeerd mijn framework-res.apk te pullen, maar als ik de telefoon in debug heb geconnect en ik start adb.exe, dan pruttelt hij snel wat tekst in het venster en sluit hij weer, ik kan dus niet de commando's invoeren om het framework te pullen. Wat doe ik fout?
Wat je ook kan doen:

maak een map op SDCARD bijv test

open better terminal
type cp /system/framework/framework-res.apk /SDCARD/test

heb ik ook gedaan voor /system/app

dan heb je een kopie in een map, daarna kan je makkelijk USB mount en eraf kopieren naar de pc.

Editen van files: (heel snel handelingen geschreven)
pak de apk uit met zip, kijk in map res/drawable-240dpi (dit is meestal de map)
wijzig of kopieer icoons van een andere icon pack, hernoem naar dezelfde naam.

open de apk met 7zip, sleep de files naar betreffende dir in zip. 7zip sluiten.
kopieer apk terug naar /sdcard (welk manier je het wilt)

code:
1
2
3
@adb push framework-res.apk /sdcard/framework-res.apk
@adb shell dd if=/sdcard/framework-res.apk of=/system/framework/framework-res.apk

met of zonder @.
2de regel is het terug kopieren naar SDcard, als je via usb mount al erop gezet hebt kan je dit weglaten.

Let op! het kan fout gaan, door verkeerde edit etc. Daardoor kan je X10i niet meer opstarten.
Gelukkig kan je dan via Flashtool methode weer van Stap 1 beginnen.

edit: voor een duidelijk handleiding moet je helaas geduldig zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door Wai_AM op 07-07-2010 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
Het lukt niet met betterterminal, ik krijg de melding dat de folder niet bestaat.
Ik heb van xda een framework gedownload, wat volgens mij betekent dat hij niet gesigned is voor mijn x10, maar dan kan ik in de tussentijd wel een beetje editen.
Fijn dat je een uitlegje hebt gemaakt. Ik kan hem ook openen met winrar, is dit net zo goed als 7zip of doet ie dan ook iets verkeerd met signen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paazei schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:14:
Het lukt niet met betterterminal, ik krijg de melding dat de folder niet bestaat.
Ik heb van xda een framework gedownload, wat volgens mij betekent dat hij niet gesigned is voor mijn x10, maar dan kan ik in de tussentijd wel een beetje editen.
Fijn dat je een uitlegje hebt gemaakt. Ik kan hem ook openen met winrar, is dit net zo goed als 7zip of doet ie dan ook iets verkeerd met signen?
eidt: geloof dat ieder zip programma oke was, signen is niet nodig

[ Voor 4% gewijzigd door Wai_AM op 08-07-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

paazei schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 19:51:
[...]

Ik heb even je bestand gedownload, man wat een boel icoontjes moet je aanmaken... (nog meer respect)
Met welk programma maak je die icoontjes zodat je die alpha blending erin houdt? kan ik dat met paint.net doen?
Waar open je statusbar.xml mee? Als ik hem open met notepad, dan krijg ik een beetje text en een hoop rare teken, ik zie wel 4f staan, wat volgens mij een kleur is...
Icons tekenen doe ik met photoshop.
Statusbar.xml is gecompiled dus een makkelijke editor ervoor zul je niet vinden, om de tekstkleur aan te passen moet je hem openen met een hex-editor en dan de juiste hexwaarden aanpassen.
Als je HxD editor gebruikt en het bestand opend zie je het volgende als je iets omlaag scrollt.
De letters die hier rood zijn aangegeven moet je aanpassen om de tekstkleur te veranderen:
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/165v0l.jpg
Dus precies die waarden, zelfde rij en kolommen.
De originele waarden zijn FF FF FF FF (wit) op alle drie de plaatsen, in mijn aangepast bestand zijn ze 00 00 00 FF (zwart)
Ze hebben dus het format [Red] [Green] [Blue] [Opacity]
paazei schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:14:
Om het vanaf je pc te kunnen doen moet je de setuid bits niet verwijderd hebben.
Probeer anders eens:
code:
1
2
3
4
@adb shell chmod 6777 /system/bin/su

@adb pull /system/framework/framework-res.apk framework-res.apk

Edit:
En een nieuwe serie icons voor de accu getekend, nu beter passend bij de rest van mijn custom statusbar.
Afbeeldingslocatie: http://www.hoebair.nl/misc/batt_new.gifAfbeeldingslocatie: http://www.hoebair.nl/misc/charge_new.gif
En de files (Battery Only)

[ Voor 31% gewijzigd door -db- op 08-07-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Net mijn telefoon weer eens gebricked met het proberen te veranderen van de kleur van de klok :'(
Nu, tijdens het opnieuw rooten en flashen wel tijd om de beloofde handleiding te posten voor het themen van je rooted X10.

Voorwoord
Themen werkt alleen op gerootte telefoons met de setuid bit niet verwijderd. Als je begint de telefoon koppelen in usb debug mode.

Om themes toe te passen moeten .apk files vervangen worden, daarin zitten namelijk de bestanden, en dus ook de graphics, van de verschillende programma's.
Themes kunnen in feite op alle apk's worden toegepast, maar in deze handleiding zal ik framework-res.apk als voorbeeld nemen. Dit doe ik omdat framework-res.apk de graphics bevat van de statusbar, het menu etc.
Themes voor de telefoon in het algemeen zullen dan ook altijd het framework-res.apk vervangen.

Als je een theme download kan deze bestaan uit een het complete framework-res.apk. Het voordeel is dat je dan alleen nog maar de file op de telefoon hoeft te zetten. Maar let goed op, in dit geval werkt het alleen als de theme ook echt gemaakt is op de basis van dezelfde firmware als waar jouw telefoon op draait. Gebruik je een framework-res.apk van een andere firmware of telefoon dan zul je je telefoon bricken en moet je weer opnieuw flashen en rooten. (Op het moment wordt alles ontwikkeld op rooted firmware .23 dus is dit risico klein)

Heb je een compleet framework-res.apk, ga dan meteen naar stap 3

Stap 1: framework-res.apk
Voor de themes zoals de mijne(eerdere post), waar niet het complete framework-res.apk wordt geleverd, moet je eerst framework-res.apk van de telefoon afhalen.
- Maak een tekstbestand aan in de map step3 van de rootfiles. Open dit bestand en plak er de volgende code in:
code:
1
2
@echo off
@adb pull /system/framework/framewrok-res.apk framework-res.apk
Sla dit bestand op als theme1.cmd en voer het uit.

Nu zal er in de map step3 waar je dit in uitvoert een bestand genaamd framework-res.apk terecht komen.

Stap 2: theme toepassen
Een theme toepassen is niets anders dan het vervangen van bestanden.
Open het bestand framework-res.apk uit de vorige stap met een zip-editor (7zip/winrar/etc.)

Let op! Pak het bestand niet uit om het later weer in te pakken, je zult je telefoon bricken, laat het bestand ingepakt, open het alleen met eerdergenoemde editor.

Je zult zien dat framework-res bestaat uit een serie mappen en bestanden, in deze mappen zitten ook afbeeldingen en .xml bestanden, deze zullen (deels) vervangen worden.
Open het gedownloadde theme (in geval van mijn theme een .rar). Sleep de bestanden van de theme naar de framework-res.apk die je open hebt in een zip-editor. Let er wel op dat de theme bestanden in de juiste mappen terecht komen. In mijn theme bestand zitten de bestanden al in de mappen zoals ze horen in het framework-res.apk, maar voor andere themes hoeft dit niet zo te zijn. Let er dus op dat bestanden met een gelijke naam worden verangen door theme bestanden.
Sluit nu het framework-res.apk

Stap 3:Installeren op de telefoon
Zorg dat het aangepaste framework-res.apk in de map step3 van de rootfiles staat. (Voor de mensen die een complete framework-res.apk hebben gedownload deze dus in de map step3 plaatsen.)
Maak een nieuw tekstbestand aan in de map step3. Open dit tekstbestand en plak er de volgende code in:
code:
1
2
3
4
5
6
@echo off
@adb push framework-res.apk /sdcard/framework-res.apk
@adb shell dd if=/sdcard/framework-res.apk of=/system/framework/framework-res.apk
@adb shell rm /sdcard/framework-res.apk
@adb shell reboot

Sla dit bestand op als theme3.cmd en voer het uit.

Je telefoon zal rebooten, de eerste keer zal het booten iets langer duren dan normaal.

Gefeliciteerd, je telefoon is nu gethemed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10-2022
Wai_AM schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:21:
[...]

Thanx !
Hey, sorry dat ik even niet geholpen heb. Maar was op vakantie. Idd het is nuttig van tip's te geven maar dan wel op een vriendelijke manier. Maar goed, de TS ziet er erg goed uit nu! Het was wat moelijk met de nieuwe rootprocedures die er om de 5voet kwamen, Maar nu blijft het stabiel gok ik zo. Pas als er custom rom's komen kan de TS weer aangepast worden, Goed werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Battery rondjes voor Framework-res.apk
http://hotfile.com/dl/53651788/1fd694f/Rond_batterij.zip.html
0 - 10 - 40 - 60 - 80 - 100%
Afbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Rond_batterij.png

rechter rondje is van framework, linker rondje is van aangepaste Battery Indicator, zie je de percentages in het midden :). Een workaround voor nu.
Afbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/snap20100709_194358.png

Aanpassen van apps APK:
How to modify any Apk File - APKTool 1.2

Decoding APKs;
code:
1
apktool d <file.apk> <directory to output to>

Pas gewenste plaatjes aan of andere aspecten.

Compiling APKs*;
code:
1
apktool b <directory of decoded apk>

Als je klaar bent met modificeren, compile de APK.

Gebruik Dave Da illest 1 van XDA's modified script for signing.

en klaar om via File explorers de APK te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Ziet er goed uit! Nu nog de work-around oplossen i(ntegreren op de plaats waar nu de batterij indicator staat) en klaar is klara!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
hele domme vraag misschien, root is gelukt enzo, contact import ook

normaal als ik op het telefoonnummer van een contact drukte belde hij meteen, nu gaat die naar de dialer zodat je het nummer kan editen, kan ik hem weer zo krijgen dat die gelijk belt?

vond dat toch fijner

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tiduz schreef op zondag 11 juli 2010 @ 22:19:
hele domme vraag misschien, root is gelukt enzo, contact import ook

normaal als ik op het telefoonnummer van een contact drukte belde hij meteen, nu gaat die naar de dialer zodat je het nummer kan editen, kan ik hem weer zo krijgen dat die gelijk belt?

vond dat toch fijner
Het is de update die dat veroorzaakt, niet het rooten zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
Vin87 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 06:10:
[...]

Ik heb ook alleen stap 2 en 3 uitgevoerd. Bij service info staat er na de .23 root:

Country: Nederlands
Brand: Kpn
Na het rooten (vanaf de standaard .16 KPN rom ) plaatste ik het bovenstaande bericht. Nu open ik net het Service menu en zie ik staan:

Country: Generic GLOBAL
Brand: Generic

Iemand enig idee waarom of waardoor dit is veranderd? Ik heb in de tussentijd geen updates binnengekregen en ook geen herstel gedaan via SEUS/PC Companion...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
raar, heb nog steeds

Country Netherlands
Brand: customized

ook root gedaan en verder niks, geen updates en herstel via SEUS/PC Com

Lees net dat SEUS Debrand methode is aangepast, SEUS is geupdate door SE, waardoor je het lastiger wordt om de truc uit te voeren

zal later TS aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Wai_AM schreef op maandag 12 juli 2010 @ 20:08:
raar, heb nog steeds

Country Netherlands
Brand: customized

ook root gedaan en verder niks, geen updates en herstel via SEUS/PC Com

Lees net dat SEUS Debrand methode is aangepast, SEUS is geupdate door SE, waardoor je het lastiger wordt om de truc uit te voeren

zal later TS aanpassen
Klopt inderdaad, SEUS geeft mij geen mogelijkheid tot herstel meer. PC Companion wel, maar die geeft weer een error bij het downloaden. De enige manier om terug te keren naar de standaard rom vanaf .023 lijkt met die Flash Tools te zijn, maar kan je dan de standaard rom bestanden gebruiken die gebackuped zijn via PC Companion (die ~6mb en ~110mb bestanden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vin87 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 20:33:
[...]

Klopt inderdaad, SEUS geeft mij geen mogelijkheid tot herstel meer. PC Companion wel, maar die geeft weer een error bij het downloaden. De enige manier om terug te keren naar de standaard rom vanaf .023 lijkt met die Flash Tools te zijn, maar kan je dan de standaard rom bestanden gebruiken die gebackuped zijn via PC Companion (die ~6mb en ~110mb bestanden)?
Via Flashtools kan je alleen terug naar de standaard gebackupped rom , als je die omzet naar de SIN files
die benodigd zijn voor Flashtools. staat bij XDA , hebt het echter nog niet uitgeprobeerd.

Wat ik deed om van root terug te gaan naar NL .16 is met flashtool terug te gaan naar UK .16 en via SEUS
naar NL .16, een beetje omslachtig maar werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-09 21:31

FF

Ik zit in dubio over het rooten.

Wat voegt het allemaal toe aan je X10?

Voordelen lijken mij dat je ongewenste programma's kan verwijderen (Moxier bijv.), maar wat nog meer?
Is er veel software voor een geroot toestel die normaliter niet kan draaien?

Als ik het goed heb begrepen behoud je gewoon de standaard X10-shell (om het maar zo te noemen), maar kan je dan ook nog gewoon OTA-updaten enz? Of moet je elke keer flashen? Dit laatste ben ik niet zo happig op omdat je dan telkens al je instellingen kwijt bent.

Wie kan mij alle pro's en cons geven en mij overhalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
FF schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 18:51:
Ik zit in dubio over het rooten.

Wat voegt het allemaal toe aan je X10?

Voordelen lijken mij dat je ongewenste programma's kan verwijderen (Moxier bijv.), maar wat nog meer?
Is er veel software voor een geroot toestel die normaliter niet kan draaien?

Als ik het goed heb begrepen behoud je gewoon de standaard X10-shell (om het maar zo te noemen), maar kan je dan ook nog gewoon OTA-updaten enz? Of moet je elke keer flashen? Dit laatste ben ik niet zo happig op omdat je dan telkens al je instellingen kwijt bent.

Wie kan mij alle pro's en cons geven en mij overhalen ;)
Programma's die ik draai met root:
Setcpu: hiermee kan je de clocksnelheid in o.a. standby verlagen en ook per battrijstatus.
Titanium backup: standaart apps verwijderen, backuppen e.d.
Shootme: plaatjes maken van je scherm (printscreen)
Startup manager: bepaal welke apps, standaard apps en funtionaliteit automatisch opstart.

Je behoudt de shell, als ik begrijp wat je bedoelt (de interface).
OTA updates zijn ondertussen nog niet geweest sinds de root, maar zelf betwijfel ik of dat gaat werken. Het zou zo maar kunnen dat de update iets veranderd waardoor de root niet meer werkt en misschien daardoor je hele telefoon bricked, maar dat is mijn gedachte en zeker geen feit.

Op dit moment zijn er ook mensen die bezig zijn de statusbar e.d. te customizen, hiervoor is ook root acces nodig.
Het is nog wachten op de bootloader die nog gekraakt moet worden en dan zouden er custom ROMs kunnen draaien op de X10, en waarschijnlijk zal dan ook 2.2 beschikbaar worden voor ons, maar dat is allemaal nog toekomstmuziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

Ik ben bezig met het rooten en zit al een paar uur te zoeken waarom stap 2 niet wil werken.

X10 terug geflashed naar .16

Stap 1 is gelukt.
Zit op .16 UK Customized

Stap 2:

1. Accu uit X10 (> 5 sec)
2. Accu in X10
3. Opstarten
4. Pincode SIM-kaart ingeven
5. USB debug opstarten
6. X10 aan WinXP koppelen
7. X10 wordt herkend
8. step2.cmd opstarten

OUTPUT
5 en 6 ook omgekeerd geprobeerd.

Ik heb PC Companion ook maar opnieuw geïnstalleerd, maar dat maakte ook niets uit.

Waar ga ik fout?

Update:
DeviceID.txt staat ook in step2 en step3 (kopie van step1)
Ik heb ook @ voor de adb regels in step2.cmd gezet

Update 2:
Ik ben iets verder.
Voor stap 1 (gebruik PC Companion en/of SEUS) moet ik WinXP opstarten in safe-mode omdat hij anders blijft hangen.
Voor stap 2 moet ik WinXP opstarten in normale modus.

[ Voor 19% gewijzigd door FF op 17-07-2010 23:09 . Reden: Update 2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Je moet niet wachten tot de X10 herkend wordt door de PC maar meteen de .cmd file opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

Root is gelukt.
In mijn geval lag het aan de wel of niet veilige modus van WinXP.
Alleen kan ik in de market nog steeds bepaalde betaal-APPs niet vinden.
Clock Droid Pro en Battery Droid Pro zijn niet aanwezig.

Ik heb de Market-Fix uit de OP uitgevoerd, maar dit heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

FF schreef op zondag 18 juli 2010 @ 11:18:
Root is gelukt.
In mijn geval lag het aan de wel of niet veilige modus van WinXP.
Alleen kan ik in de market nog steeds bepaalde betaal-APPs niet vinden.
Clock Droid Pro en Battery Droid Pro zijn niet aanwezig.

Ik heb de Market-Fix uit de OP uitgevoerd, maar dit heeft niet geholpen.
Even geduld. Dit werkte bij mij pas na een dag. Heeft met registratie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

GKW schreef op zondag 18 juli 2010 @ 14:00:
[...]

Even geduld. Dit werkte bij mij pas na een dag. Heeft met registratie te maken.
Yep hier ook.
Had ik eigenlijk niet verwacht.

Ik zie alleen de batterij omlaag gaan waar ik bij zit. Die zal weer even moeten wennen aan nieuwe stroom denk ik ;)

Begrijp ik het trouwens goed als ik zeg dat adb een Windows programma is?
Ik had gehoopt op de X10 zelf dingen te kunnen aanpassen via Better Terminal.

Nu nog maar eerst eens kijken naar een softkeyboard met werkende TAB-toets :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

FF schreef op maandag 19 juli 2010 @ 08:45:
Begrijp ik het trouwens goed als ik zeg dat adb een Windows programma is?
Ik had gehoopt op de X10 zelf dingen te kunnen aanpassen via Better Terminal.
ADB is inderdaad een Windows applicatie, maar als argument heeft die applicatie wel echte unix commando's, ADB verstuurt de input namelijk via USB naar de telefoon.

Simpel gezegd moet je dus "adb" weghalen, dan zou het commando in BetterTerminal moeten werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

RomeoJ schreef op maandag 19 juli 2010 @ 10:20:
[...]

ADB is inderdaad een Windows applicatie, maar als argument heeft die applicatie wel echte unix commando's, ADB verstuurt de input namelijk via USB naar de telefoon.

Simpel gezegd moet je dus "adb" weghalen, dan zou het commando in BetterTerminal moeten werken!
Hmmzz dan doe ik ergens iets fout denk ik.

Ik wil /etc/semc/startupshow even verplaatsen om te kijken wat er gebeurd, maar ik heb geen schrijfrechten (Read Only filesystem).

En ik moet ook nog even kijken hoe ik facebook kan wegknikkeren.

Het is wel leuk die X10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi X10 buddys :P

heb vergeten een backup te maken before root.

ik heb een X10 met kpn. Mijn zusje heeft X10 met Hi.

Kan ik via haar gsm backuppen zodat ik weer orginele firmware erop heb??

of iemand een andere idee hoe ik KPN firmware weer erop krijg :)??

Als ik step1 uitvoor heb ik weer UK 016

maar krijg via seus dan alleen UK 20, geen mogelijkheid tot herstal van KPN NL 016
thnx groeten Robin

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2010 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 19:15:
hoi X10 buddys :P

heb vergeten een backup te maken before root.

ik heb een X10 met kpn. Mijn zusje heeft X10 met Hi.

Kan ik via haar gsm backuppen zodat ik weer orginele firmware erop heb??

of iemand een andere idee hoe ik KPN firmware weer erop krijg :)??

Als ik step1 uitvoor heb ik weer UK 016

maar krijg via seus dan alleen UK 20, geen mogelijkheid tot herstal van KPN NL 016
thnx groeten Robin
Denk dat je niet .016 meer kan backuppen, SEUS zal met die van je zusje waarschijnlijk ook de .23 NL krijgen.Wat je kan doen is even navragen of mensen die een KPN en backup van NL .16 hebben om die te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een kpn NL 023 is ook goed :)

kun je me zeggen hoe ik die dan erop krijg :)??

mijn zusje heeft nu ook 023 via OTA dus 016 kon ik toch niet via haar krijgen

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2010 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat je zusje dan beter eerst alles kan backuppen, grote kans dat de x10 terug naar fabriek instelling wordt gebracht.
Dus eerst backuppen.

je zusje X10:
Er is een nieuwe versie van SEUS. heb niet geprobeerd maar zal ongeveer zo zijn:
Open SEUS en volg de instructies, Als het goed is zegt SEUS dat je al de nieuwe firmware bezit. Er wordt gevraagd of je zeker weet en opnieuw de firmware wilt installeren. kies JA.
SEUS gaat de nieuwste firmware downloaden.
WIN 7 staan de files
c:/Program Files/Sony Ericsson/Update Service/db/13740123/blob_fs

in BLOB_FS dir staan 2 grote bestanden 1st = +/- 110 MB groot en de andere 15 MB.
Bewaar ze in een andere directory als backup (als het goed is zijn dit de NL .23 firmware.

Volgende is tricky, sluit je eigen X10 aan en start SEUS.
als het goed is zal ie hetzelfde geven als hiervoor en zal SEUS weer de firmware downloaden (de UK versie)
Als de 15 mb file klaar is met downloaden deze met die van je zusje vervangen.
Let op wijzig de filenaam van je zusje bestand naar de net gedownloade 15 MB bestand.
Doe dit ook met de +/- 110 MB bestand.
Let op het laatste is tricky, je moet voordat het bijna klaar is met downloaden vervangen.
Daarna bezit je X10 weer de originele firmware.

Als je het laatste niet goed gedaan hebt , kan je de handelingen weer herhalen.

Lees even dit goed door en let op Punt 8
http://www.xperiax10.net/...your-xperia-x10-tutorial/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze methode had ik al gelezen op de blog en heeft gewerkt :)
NL 016 ben nu bezig met update via OTA :)

weet iemand of X10i KPN Branded is??

ik had geen KPN software erop en ook nergens een kpn logo.

Wel had ik de kpn startsite :)

[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 03:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

Ik weet niet zeker of dit met rooten te maken heeft.

Ik heb m.b.v. Titanium Backup enkele dingen van het toestel verwijderd:
Timescape
Moxier
Timescape Plugin-in Manager
Gebruikersondersteuning
Timescape Provider
Koreaans toetsenbord
Gebruikershandleiding
Facebook updates (het origineel wil niet weg)

Ik gebruik aContacts als mijn telefoonboek enz.
Als ik nu incidenteel wil bellen vanuit het SE telefoonboek (blauwe ding) dan kan ik niets met de contactpersonen doen. Openen van de contactpersonen om te bewerken laat zelfs proces android.process.acore crashen.

Tevens zie ik (sinds vandaag) ook het icoontje voor 3G / WiFi niet meer staan en lijkt het erop dat WiFi spontaan verbroken wordt (icoon in snelstartbalk/widget is wit ipv blauw).

Heeft dit met het verwijderen als root te maken of kan dit ook aan bijv. dxTop (home) liggen? Die is namelijk ook nieuw en lijkt mij soms erg traag te reageren.

Sorry voor die vage vragen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 02:24:
deze methode had ik al gelezen op de blog en heeft gewerkt :)
NL 016 ben nu bezig met update via OTA :)

weet iemand of X10i KPN Branded is??

ik had geen KPN software erop en ook nergens een kpn logo.

Wel had ik de kpn startsite :)
Dan is die KPN branded met waarschijnlijk een simlock.
FF schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 10:23:
Ik weet niet zeker of dit met rooten te maken heeft.

Ik heb m.b.v. Titanium Backup enkele dingen van het toestel verwijderd:
Timescape
Moxier
Timescape Plugin-in Manager
Gebruikersondersteuning
Timescape Provider
Koreaans toetsenbord
Gebruikershandleiding
Facebook updates (het origineel wil niet weg)

Ik gebruik aContacts als mijn telefoonboek enz.
Als ik nu incidenteel wil bellen vanuit het SE telefoonboek (blauwe ding) dan kan ik niets met de contactpersonen doen. Openen van de contactpersonen om te bewerken laat zelfs proces android.process.acore crashen.

Tevens zie ik (sinds vandaag) ook het icoontje voor 3G / WiFi niet meer staan en lijkt het erop dat WiFi spontaan verbroken wordt (icoon in snelstartbalk/widget is wit ipv blauw).

Heeft dit met het verwijderen als root te maken of kan dit ook aan bijv. dxTop (home) liggen? Die is namelijk ook nieuw en lijkt mij soms erg traag te reageren.

Sorry voor die vage vragen ...
Je moet oppassen met welke programma's je verwijderd. Een kennis dacht ook vrolijk alles te verwijderen, nadat hij Google Talk had verwijderd werkten alle Google programma's niet meer. Het verwijderen van een 'verkeerde app' kan dus rare gevolgen hebben... Om die reden heb ik Timescape laten staan, de volgende programma's heb ik verwijderd:

-Sony Ericsson Manual
-Inputmethod.latin
-LatinIMETutorial
-Moxier mail
-Quadrops
-Gebuikersondersteuning
-Chinees/Koreaans toetsenbord
-Wisepilot

[ Voor 5% gewijzigd door Vin87 op 20-07-2010 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10-2022
Vin87 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 10:51:
[...]

[...]

Je moet oppassen met welke programma's je verwijderd. Een kennis dacht ook vrolijk alles te verwijderen, nadat hij Google Talk had verwijderd werkten alle Google programma's niet meer. Het verwijderen van een 'verkeerde app' kan dus rare gevolgen hebben... Om die reden heb ik Timescape laten staan, de volgende programma's heb ik verwijderd:

-Sony Ericsson Manual
-Inputmethod.latin
-LatinIMETutorial
-Moxier mail
-Quadrops
-Gebuikersondersteuning
-Chinees/Koreaans toetsenbord
-Wisepilot
Inderdaad. Ik dacht dat timescape alles ivm bellen regelde. dus het is best die erop te laten staan.
je kan hem restoren nu, en herbeginnen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

*mopper* timescape

Dan gooi ik die andere toetsenborden en moxier er maar vanaf, alleen Japans kon ik niet terugvinden.
Vreemd dat facebook niet te verwijderen is btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
FF schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:30:
*mopper* timescape

Dan gooi ik die andere toetsenborden en moxier er maar vanaf, alleen Japans kon ik niet terugvinden.
Vreemd dat facebook niet te verwijderen is btw.
Dat is inderdaad vreemd, net als Hyves, die blijft ook steeds terugkeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja door root gaat de sim ja niet eraf :P

Dus mijn toestel is gewoon nog branded??

Ik heb verzekering op mijn toestel het gaat zich erom als hij eens opgestuurd meot worden dan ik niet gezeik krijg dat wat aan de X10 gekloot is :P

2 jaar geleden toen ze 6.5 op mijn X1 zagen, Vroeg die meteen hoe ik eraan kom hehe.
Gelukkig omdat het valschade was had het niks ermee te maken welke software erop zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 19:53

Matjan

:D

Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 11:55:
[...]

Ik heb een backup gemaakt van mijn Branded Vodafone rom. Is alleen .14 en niet .16
Hoezo heb je deze nodig?
Ik zou deze graag ook willen hebben... Heb geen back up en het is wel een veilig gevoel als je de originele ROM in bezit hebt:D

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vin87 ik zie je hebt branded KPN firmware
wil je de 2 bestanden van seus aub posten
15mb en 110 mb +-/-
ik ezel heb toen geen backup gedaan

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2010 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 01:48:
Vin87 ik zie je hebt branded KPN firmware
wil je de 2 bestanden van seus aub posten
15mb en 110 mb +-/-
ik ezel heb toen geen backup gedaan
In het service menu is mijn toetsel op wonderbaarlijke wijze veranderd van 'branded KPN' naar 'Generic' . Ook heb ik geen SEUS backup gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjan

Matjan

Heeft er iemand eigenlijk de back up van de originele vodafone rom? Gesprekskwaliteit is uitermate slecht. De tegenpartij kan mij soms niet verstaan door een hard geluid. Alsof ik randomly ff keihard in de hoorn blaas....Beetje irritant....

Khad gedacht dat het over zou zijn in .23... Tsjah dan maar insturen, maar eerst oude rom erop zetten

Of zal ik wachten op 2.1?

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matjan schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 23:27:
[...]

Ik zou deze graag ook willen hebben... Heb geen back up en het is wel een veilig gevoel als je de originele ROM in bezit hebt:D
Zal vannavond even kijken of ik ze online kan zetten.
Allen de 2 files zijn genoeg toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
MENSEN! het wil niet lukken mijn .23 terug te flashen naar .16... ik ben nl zo slim geweest om terug te zetten naar fabrieksinstellingen, maar step 4 ofzo heeft het standaart toetsenbord verwijdert.... waardoor ik bijna niets meer kan...

maargoed, ik kan mijn DeviceID niet vinden.... zijn er mensen die enige problemen hebben gehad, ik heb het op meerdere pc''s geprobeert en het lukt gewoon niet...
help! :(

ik krijg o.a. "string index out of range bij "1st.cmd"
en kan em ook niet handmatig vinden in de regedit

en als ik dan step 1 doe, krijg ik:

please connect Xperia in flash mode.
22-jul-2010 14:03:33 X10flash main
INFO: start
java.io.IOException: Unable to open channel, GetLastError=0
at com.sonyericsson.cs.usbflashnative.impl.USBFlashNativeImpl.openChanne
l(Native Method)
at X10flash.main(X10flash.java:410)
Exception in thread "main" java.lang.NullPointerException
at java.lang.String.<init>(Unknown Source)
at X10flash.testPluged(X10flash.java:103)
at X10flash.run(X10flash.java:375)
at X10flash.main(X10flash.java:417)

en dat is precies dezelfde error die ik krijg als ik de x10 helemaal niet aansluit...

[ Voor 52% gewijzigd door Wolfjerolfje op 22-07-2010 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Wolfjerolfje schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:55:
MENSEN! het wil niet lukken mijn .23 terug te flashen naar .16... ik ben nl zo slim geweest om terug te zetten naar fabrieksinstellingen, maar step 4 ofzo heeft het standaart toetsenbord verwijdert.... waardoor ik bijna niets meer kan...

maargoed, ik kan mijn DeviceID niet vinden.... zijn er mensen die enige problemen hebben gehad, ik heb het op meerdere pc''s geprobeert en het lukt gewoon niet...
help! :(

ik krijg o.a. "string index out of range bij "1st.cmd"
en kan em ook niet handmatig vinden in de regedit

en als ik dan step 1 doe, krijg ik:

please connect Xperia in flash mode.
22-jul-2010 14:03:33 X10flash main
INFO: start
java.io.IOException: Unable to open channel, GetLastError=0
at com.sonyericsson.cs.usbflashnative.impl.USBFlashNativeImpl.openChanne
l(Native Method)
at X10flash.main(X10flash.java:410)
Exception in thread "main" java.lang.NullPointerException
at java.lang.String.<init>(Unknown Source)
at X10flash.testPluged(X10flash.java:103)
at X10flash.run(X10flash.java:375)
at X10flash.main(X10flash.java:417)

en dat is precies dezelfde error die ik krijg als ik de x10 helemaal niet aansluit...
Kan je niet gewoon het HTC toetsenbord installeren?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=624416

Edit:

Waarschijnlijk heb je het HTC keyboard al geinstalleerd, alleen niet aangevinkt, ga eens naar:

Instellingen>Landinstellingen en tekst>HTC_IME mod (aangevinkt??)

[ Voor 5% gewijzigd door Vin87 op 22-07-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
terug naar fabrieksinstellingen verwijdert alle toepassingen, dus ook niet officele toetsenborden
en ik kan ook niks installeren want ik heb geen browser voor mijn sd kaart meer... en ik wil sowiso terug naar .16 dus als iemand me daarmee kan helpen...

[ Voor 46% gewijzigd door Wolfjerolfje op 22-07-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjan

Matjan

Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 09:32:
[...]

Zal vannavond even kijken of ik ze online kan zetten.
Allen de 2 files zijn genoeg toch?
Yess:D Mijn dank is groot!
Wolfjerolfje schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 14:43:
terug naar fabrieksinstellingen verwijdert alle toepassingen, dus ook niet officele toetsenborden
en ik kan ook niks installeren want ik heb geen browser voor mijn sd kaart meer... en ik wil sowiso terug naar .16 dus als iemand me daarmee kan helpen...
Het is idd vervelend met je usb poorten... Dus naar .23 is je wel gelukt, maar nu met dezelfde computer lukt het niet? Kan je de string wel vinden in het register?

Bij mij lukte het eerst ook niet...

Ik heb in totaal 4 usbpoorten op me laptop en ik probeerde mijn X10 te connecten op een andere poort. Ik had opgemerkt dat er ineens een ID bij kwam en ik wist toen zeker dat dat de nieuwe was. Per usb-poort krijgt je zelfde toestel dus een andere DeviceID.

edit:

OF

Heb je Barcode scanner?

http://nl.androlib.com/an...keyboard-taptap-zAqF.aspx

linkje -> qr code scannen gratis toetsenbord -> downloaden en installeren -> voila, u hebt weer een toetsenbord! Kan je tenminste weer ff verder:D

[ Voor 74% gewijzigd door Matjan op 22-07-2010 15:20 ]

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste