Bedankt voor de mirror, ik ga hem ook eens proberen op mijn Spica. Eens kijken of ik kan messagen met BB's van collega's en iphone en andere android toestellen....Mark_640 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 22:08:
Als je dit topic goed doorleest, zie je dat er een link naar een .apk in staat waarmee je de app kunt installeren...
[edit]
Ik zie dat het linkje wat op MoDaCo stond dood is, lijkt erop dat ze bij Enflick de apk niet meer hosten...
Ik heb hem daarom maar even hier neergezet..
Hmm, je hebt gelijk. Heb ik dan gemist.
Thanks iig.
Thanks iig.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Zolang je niet met BB users kan pingen zonder dat zij iets hoeven te installeren is het nutteloos.
Ben ik niet helemaal met je eens...xavier! schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 22:39:
Zolang je niet met BB users kan pingen zonder dat zij iets hoeven te installeren is het nutteloos.
Er is op dit moment geen stukje software dat op meerdere platformen communicatie (sms-achtig verkeer) snel en toegankelijk maakt. Uiteraard zijn er veel messaging-platformen, maar niet elk systeem wordt even goed ondersteund. Zo werkt Gtalk fantastisch voor Android gebruikers, maar weer voor geen drol op een iPhone. BBM uiteraard BB exclusief... Ping kan best een goed gat opvullen.
Dit antwoord getuigt van een laag gehalte aan kennis mbt dit onderwerp. Vandaar dat ik er ook niet verder op in ga.xavier! schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 22:39:
Verder wil ik even melden dat ik af en toe de app moet (force) closen en opnieuw moet starten om allemaal berichten te ontvangen. En dan krijg ik ze ook nog vaak dubbel..
Oftewel nog echt betrouwbaar is het niet en er is ook nog aardig wat werk aan de winkel. Maar, het begin is er! En ik ben blij :-).
Het werkt hier op m'n htc hero. Maar is dit niet spamgevoelig?
Sinds gisteravond werkt de mijne niet meer; krijg telkens de melding "Your message cannot be sent now, possibly due to internet connection problem."
Terwijl ik voor de rest gewoon wel internet heb op mijn telefoon. Zou ie geblocked worden? Killen werkt ook niet.
Terwijl ik voor de rest gewoon wel internet heb op mijn telefoon. Zou ie geblocked worden? Killen werkt ook niet.
Ohja je hebt gelijk, ik heb zelf What's app op mijn iphone en de beta van ping op mijn Desire... Daarnaast heb ik een behoorlijke vrienden groep met blackberry's, waarvan ik zeker weet dat die niet nog een extra instant messager op hun telefoon gaan installeren als ze al BBM, yahoo messenger en MSN hebben, waarmee alles al mogelijk is.Nickalicious schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 00:37:
[...]
Dit antwoord getuigt van een laag gehalte aan kennis mbt dit onderwerp. Vandaar dat ik er ook niet verder op in ga.
Verder wil ik even melden dat ik af en toe de app moet (force) closen en opnieuw moet starten om allemaal berichten te ontvangen. En dan krijg ik ze ook nog vaak dubbel..
Oftewel nog echt betrouwbaar is het niet en er is ook nog aardig wat werk aan de winkel. Maar, het begin is er! En ik ben blij :-).
Volgende keer niet zo snel een domme conclusie trekken en misschien eerder informeren waarom iemand iets vindt.
Volgende keer eerst iets onderbouwen voordat het lijkt dat je de troll wilt uithangenVolgende keer niet zo snel een domme conclusie trekken en misschien eerder informeren waarom iemand iets vindt.
Tsja, als de rest via PingChat gaat communiceren dan ga je vanzelf het ook wel installeren. En overigens is Yahoo en MSN een ander slag, dat weet je zelf ook wel.Daarnaast heb ik een behoorlijke vrienden groep met blackberry's,
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik blijf bij mijn eerste standpunt, BBM ookwel BLACKBERRY-Messenger werkt alleen met Blackberry's (surprise), MSN messenger is een ander soort programma (imo) dat veel meer batterij slurpt op een Android telefoon. En dan heb je nog Yahoo, ik ken niemand die het gebruikt maargoed.xavier! schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 08:26:
[...]
Ohja je hebt gelijk, ik heb zelf What's app op mijn iphone en de beta van ping op mijn Desire... Daarnaast heb ik een behoorlijke vrienden groep met blackberry's, waarvan ik zeker weet dat die niet nog een extra instant messager op hun telefoon gaan installeren als ze al BBM, yahoo messenger en MSN hebben, waarmee alles al mogelijk is.
Volgende keer niet zo snel een domme conclusie trekken en misschien eerder informeren waarom iemand iets vindt.
Verder hebben heel veel mensen met een toestel a la Blackberry, Android, iPhone een databundel op hun abonnement en downloaden veel apps. Zie bijvoorbeeld het aantal mensen met WhatsApp op hun telefoon, dat ze niet nog een applicatie willen downloaden zou persoonlijk zijn.
'Zij' kunnen toch ook in de Appworld een app opzoeken en installeren? Lijkt me een kwestie van 5 seconden, net zoals dat zij ook MSN messenger er vandaan moeten halen.Zolang je niet met BB users kan pingen zonder dat zij iets hoeven te installeren is het nutteloos.
En geloof mij maar, als 'zij' inzien dat aardig wat van hun vrienden Pingchat gebruiken dan downloaden ze hem ook. Puur om het feit alleen al omdat het (nagenoeg) gratis is.
Ik snap niet wat de moeite is van het installeren van een app. Als we geld kunnen besparen is dat goed, maar het mag geen moeite kosten???
@ wph, Whatsapp is idd veel gebruiksvriendelijker. Daarbij zijn er meer mensen in mijn vriendenkring die het hebben.
@ wph, Whatsapp is idd veel gebruiksvriendelijker. Daarbij zijn er meer mensen in mijn vriendenkring die het hebben.
[ Voor 30% gewijzigd door Volkan1984 op 08-07-2010 11:23 . Reden: Reactie op andere tweaker ]
Jammer dat Whatsapp niet eens een keer naar Android komt, dat duurt echt belachelijk lang. Ping vind ik niet zo gebruiksvriendelijk, je moet al je contacten die Ping hebben handmatig toevoegen.
Ik heb dit bij sommige berichten ook. Als je deze probeert te re-senden dan lukt dit echt nooit.Krypt schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 07:42:
Sinds gisteravond werkt de mijne niet meer; krijg telkens de melding "Your message cannot be sent now, possibly due to internet connection problem."
Echter als ik vervolgens een nieuw bericht maak dan lukt dit weer wel.
Heb zelf een Desire en na een tip van één van de Tweakers die me gespammed hebben kwamen ik erachter dat ik de Back-knop niet mag gebruiken om uit Ping te gaan. Als je eruit gaat met de 'Home' button komen de berichten weer wel constant aan.
Moet alleen wel zeggen dat ik vandaag nog niks heb ontvangen en gisteren aan de lopende band lol
edit: @ Boven
Als je Whatsapp bijv. googled en je ziet dan de officiele website van Whatsapp
Daar staat direct in het overzicht de volgende tekst:
WhatsApp will soon be available on two other popular mobile platforms: Android and Nokia Symbian
[ Voor 12% gewijzigd door AndereKoekoek op 08-07-2010 11:47 ]
@ Floris-K, dat bericht ("WhatsApp will soon be available on two other popular mobile platforms: Android and Nokia Symbian") staat er al een behoorlijke tijd..
Had mijn telefoon al een paar keer gereset en de app een paar keer gekilled; best vaag dat resend gewoon totaal niet werkt. nieuwe berichten worden wel verzonden.Floris-K schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 11:46:
[...]
Ik heb dit bij sommige berichten ook. Als je deze probeert te re-senden dan lukt dit echt nooit.
Echter als ik vervolgens een nieuw bericht maak dan lukt dit weer wel.
Heb zelf een Desire en na een tip van één van de Tweakers die me gespammed hebben kwamen ik erachter dat ik de Back-knop niet mag gebruiken om uit Ping te gaan. Als je eruit gaat met de 'Home' button komen de berichten weer wel constant aan.
[...]
waarom is ping chat zoveel beter dan conventionele messengers zoals msn? MSN is intussen wijdverspreid dus er moet toch nog een goede reden zijn om alweer een nieuwe account voor iets aan te maken...
@ pina, omdat MSN ontzettend veel stroom verbruikt. Is mijn ervaring, zowel op mijn BB als mijn Desire. Ping (zij het BBM of Whatsapp) trekt veel minder stroom. Waarom dat zo is? Weet ik niet
Omdat msn clients op je telefoon batterij weg slurpen. Terwijl dit een soort vervanging voor msn is. Alhelemaal als whatsapp uitkomt (die automagisch weet wie van je contacten whatsapp heeft)pina schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:08:
waarom is ping chat zoveel beter dan conventionele messengers zoals msn? MSN is intussen wijdverspreid dus er moet toch nog een goede reden zijn om alweer een nieuwe account voor iets aan te maken...
Het werkt redelijk goed dat Ping. De meeste berichten komen wel aan ja en ik verbaas me erover dat zelfs foto's en voice clips foutloos overkomen!
waarschijnlijk omdat het met push-messages werkt?Volkan1984 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:14:
@ pina, omdat MSN ontzettend veel stroom verbruikt. Is mijn ervaring, zowel op mijn BB als mijn Desire. Ping (zij het BBM of Whatsapp) trekt veel minder stroom. Waarom dat zo is? Weet ik niet
@ pina, ik denk het ja. BBM op de BB verbruikt ook bijna geen stroom. MSN (de officiele app) daarentegen trekt het ding binnen een paar uur chatten leeg.
pina schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:43:
[...]
waarschijnlijk omdat het met push-messages werkt?
Heb de indruk dat PingChat m'n Legend een stuk langzamer maakt, maar dat kan ook door de hitte komen, daar word ik zelf immers ook traag van. Daarbij werkt het allemaal nog lang niet vlekkeloos. Als het bij de final wel goed werkt dan kan dit programma wel eens een hitje worden.
Ik heb het het idee dat niet de Hero traag wordt, maar het Pingchat programma is gewoon sloom. Ik moet wachten tot er iets gebeurd nadat ik heb geklikt op een contactpersoon of een gesprek. Andere programma's en menu's op de Hero gaan wel soepel.
Ja ik merk het zelfs op mijn Desire. Die is ook traag in Ping. Het is dan ook nog een beta.
Op mijn Milestone vind ik PingChat! anders behoorlijk soepel draaien! Qua snelheid zou je niet zeggen dat het een beta is...
Alleen behoorlijk frustrerend dat het verzenden en ontvangen van berichten niet altijd vlekkeloos gaat... Maar ja, het blijft een beta, dus wachten op de volgende versie
Alleen behoorlijk frustrerend dat het verzenden en ontvangen van berichten niet altijd vlekkeloos gaat... Maar ja, het blijft een beta, dus wachten op de volgende versie
I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself
Precies, gaat hier ook prima op de Milestone.w0ndersp00n schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 19:47:
Op mijn Milestone vind ik PingChat! anders behoorlijk soepel draaien! Qua snelheid zou je niet zeggen dat het een beta is...
Vandaag is de vertraging en de bezorging van de berichten wel verbeterd. Blijkbaar hadden ze gisteren wat serverproblemen.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Programma opzich werkt prima hier hoor op mijn Desire, alleen verzenden/ontvangen werkt nog niet 100%
Verzenden inderdaad met name, regelmatig dat hij om volledig onbekende redenen niet verstuurt... en dan kun je ook niet snel ff kopieren/plakken, want dat gaat niet meer eens verzonden (althans, na poging tot)
Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
PingChat 0.9.1How to install the update?
1. Navigate to this link directly from your phone.
2. When downloaded, tap on the downloaded file from the Notification bar.
3. Push Update.
What's in this version
In PingChat! Android beta 2 the following has been fixed:
- Fixed the issue with failing to send random messages
- Fixed push notification issues - you should now receive all incoming messages immediately assuming you have a data connection
- Improved speed in the conversation view
- Enhanced the timing of message receipts
Notable missing functionality/issues (available in a later beta)
- Photo viewing can take a long time to load on Nexus One devices.
- Maps and Contact messages
- Voice note playback sent from an iPhone device
- Friends invitation through Facebook, Twitter or Email
How can you help?
We would love to get your feedback about the app so far, especially any bugs or usability improvements you can suggest. You can either contact us directly at beta@enflick.com or discuss the beta on our beta facebook page.
Je bent wel al je berichten tot nu toe kwijt als je update.
En zo te zien ook alle niet aan een contact gekoppelde Ping! contactpersonen.
[ Voor 99% gewijzigd door Sypher op 09-07-2010 08:08 ]
Thanks! Hopelijk is dat vervelende unable to bladiebla gedoe nu verdwenen ja!
[Edit] Werkt echt way beter gewoon, top!
[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 09-07-2010 09:27 . Reden: Effe getest ]
Nickname does not reflect reality
Werkt inderdaad stukken beter. Is veel minder traag en de berichtjes Android<>Iphone komen nu wel gewoon goed en vrijwel zonder vertraging aan. Ook krijg ik keurig een melding wanneer het programma niet open staat.
Die update is vele malen beter. Ik hoef nu niet meer af en toe de app te force closen en opnieuw op te starten om mijn berichten binnen te krijgen.
En tot nu toe komen ook gewoon alle berichten binnen
En tot nu toe komen ook gewoon alle berichten binnen
Ja hier ook, android<>android werkt ook prima, evenals het verzenden van foto's. Ik krijg alleen niet altijd direct een bevestiging, maar ik weet ook niet zeker of dat nou een ontvangstbevestiging of een leesbevestiging is.
Hmm thanks voor de update maar mijn vrienden sturen niks meer terug
[ Voor 17% gewijzigd door N1ckk op 09-07-2010 13:27 ]
@ Nickalicious, ik heb je toegevoegd en al berichten naar je gezonden.
Misschien een idee om de betere testerijberichten op IRC verder te voeren? We zijn er daar al een dag of wat mee bezig, en voorkomt een hoop vervuiling van deze thread/ slowchat.
Zie ook Android op irc.tweakers.net
Zie ook Android op irc.tweakers.net
Werkt hier prima tussen Desire <-> Iphone 3G
Ik vraag me af wat de gebruikershandleiding voor de Desire is.
Heb al te horen gekregen dat je niet met de terug-knop eruit moet maar de home-knop.
Gisteren leek dat goed te werken maar deed verder niks met mijn telefoon.
In andere apps en bijv. de sms app ga ik wel eruit met de terug-knop. Nu werken die push-messages niet goed.
Heb net de app gekilled en herstart. Daarna had ik ineens 4 berichten te pakken.
Heb al te horen gekregen dat je niet met de terug-knop eruit moet maar de home-knop.
Gisteren leek dat goed te werken maar deed verder niks met mijn telefoon.
In andere apps en bijv. de sms app ga ik wel eruit met de terug-knop. Nu werken die push-messages niet goed.
Heb net de app gekilled en herstart. Daarna had ik ineens 4 berichten te pakken.
Ok misschien wel een heeel domme vraag. Maar hoe installeer ik die nieuwe update?
Waar moet ik de bestanden zetten?........ ( n00b )
Edit: Laat maar ben er al achter gekomen
Edit: Laat maar ben er al achter gekomen
[ Voor 15% gewijzigd door Kizanko op 10-07-2010 01:23 ]
Kan iemand mij een test/onzin berichtje sturen naar jorrick_desire ?
ik heb geen vrienden...
met een BB iphone of een android toestel
ik heb geen vrienden...
met een BB iphone of een android toestel
Ik heb gisteren e.e.a. getest met Nickalicious. Dat was tussen Desire-Desire (beiden op WiFi).
Conclusie: berichten komen tijdig en snel binnen (ook met multimedia), _behalve_ als je telefoon gelockt is (scherm uit). Dan is er telkens een vertraging van een paar minuten of meer. Maar goed, het is nog een bèta he
Conclusie: berichten komen tijdig en snel binnen (ook met multimedia), _behalve_ als je telefoon gelockt is (scherm uit). Dan is er telkens een vertraging van een paar minuten of meer. Maar goed, het is nog een bèta he
Ik heb de laatste versie ook getest en de grootste problemen zijn inmiddels opgelost. Het verzenden en ontvangen van berichten gaat in ieder geval goed. Dat het niet direct is maakt op dit moment niet zo uit, want SMS is ook niet altijd instant 
Wat ik wel mis is het feit dat er geen LED-notificatie mogelijk is. Dat mis ik namelijk wel heel erg.
Ook jammer dat het vrijwel exact de iPhone UI nabootst en er daardoor niet geïntegreerd met de rest van de telefoon uitziet.
Wat ik wel mis is het feit dat er geen LED-notificatie mogelijk is. Dat mis ik namelijk wel heel erg.
Ook jammer dat het vrijwel exact de iPhone UI nabootst en er daardoor niet geïntegreerd met de rest van de telefoon uitziet.
I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself
Is er ook een BB versie ergens te downloaden?
ik heb ook maar even een id aangemaakt. ricardo.wendling ------> free to stalk
Dat kan ik ook is zien of het werkt
Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p
Bedankt ricardo en volkan Juliie berichten komen aan hoor, alleen jammer dat ik al 8x hetzelfde bericht krijg.
Ja heb er ook beetje last van, dat ik berichtjes dubbel krijg.

@ koekoek2003nl: waarom stuur je dan niks terug jonguh!
Ben blij met deze ontwikkeling. Binnenkort is BB geen must meer.
ik krijg ook niks terug op : Nickalicious ?Volkan1984 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 12:35:
@ koekoek2003nl: waarom stuur je dan niks terug jonguh!

Werkt prima op m'n Spica en de Legend van vrouwlief.
Ik moest alleen de allereerste keer na installatie de app afschieten omdat ik niks terug ontving. (wel kon versturen) Sindsdien heeft ie het braaf gedaan. Ook na reboots is ie meteen actief.
Ik moest alleen de allereerste keer na installatie de app afschieten omdat ik niks terug ontving. (wel kon versturen) Sindsdien heeft ie het braaf gedaan. Ook na reboots is ie meteen actief.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Hoe krijg ik bb-gebruikers toegevoegd in mijn contactlist?
Blijkbaar wilt hij ze niet toevoegen met al die cijfers en letters ipv userid's met alleen maar letters?
Blijkbaar wilt hij ze niet toevoegen met al die cijfers en letters ipv userid's met alleen maar letters?
Verwijderd
Dit kan dus niet, tenzij die BB-gebruikers ook deze app gaan gebruiken (als er een release is voor BB that is)Faraz schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 17:52:
Hoe krijg ik bb-gebruikers toegevoegd in mijn contactlist?
Kan iemand me pingen op eind_baas ? 
//okok das wel genoeg
//okok das wel genoeg
[ Voor 27% gewijzigd door Ilya op 10-07-2010 18:12 ]
Gedaan.
edit: Mooi, round time 5 seconden. Ik vertrouw ping bijna volledig.
[ Voor 18% gewijzigd door Sebazzz op 10-07-2010 18:15 ]
Dat was te snel. Op mijn Spica blijf ik van tijd tot tijd problemen houden dat ie alleen nog maar verstuurt, maar niks meer ontvangt. Ook geen bevestiging. Na killen en herstarten krijg ik dan eerst alle berichten dubbel en daarna functioneert hij weer goed.Hyp Hyper schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 13:10:
Werkt prima op m'n Spica en de Legend van vrouwlief.
Hopen op een betere versie, want het werkt verder wel heel erg mooi en handig.
Wow, jij kan goed googlen.. Alsof ik dat nog niet heb gedaan. Ik bedoelde meer een link van de beta net zo als die voor android op modaco.Volkan1984 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 10:12:
@ gebruikershaes:
Let Me Google That For You:
http://lmgtfy.com/?q=blackberry+pingchat!
Toch vraag ik me af in hoeverre dit nu gaat aanslaan. Ping is er al een jaar voor de iPhone ofzo en eigenlijk gebruikt gewoon niemand het in vergelijking met het aantal BBM-gebruikers
. Natuurlijk worden de kansen wel groter als het cross-platform werkt, maar toch. Ik ben en blijf sceptisch. Ik zie het gewoon niet voor me dat over een jaar iedereen massaal PingChat gebruikt zoals BBM nu gebruikt wordt. Of ben ik de enige?

Verwijderd
In principe werkt chat veel beter vind ik, zoals nimbuzz. Je hebt alle contacten van verschillende communities in 1 lijst. En bovendien kan je ook chatten met diegene op een pc. Alleen verbruikt nimbuzz best wel veel batterij geloof ik. Ik ga nu dus ff pingchat uitproberen en zien of het wat gaat uitmaken in batterijduur. Dat is eigenlijk het enige voordeel dat ik zie in pingchat.MarcoC schreef op zondag 11 juli 2010 @ 01:07:
Toch vraag ik me af in hoeverre dit nu gaat aanslaan. Ping is er al een jaar voor de iPhone ofzo en eigenlijk gebruikt gewoon niemand het in vergelijking met het aantal BBM-gebruikers. Natuurlijk worden de kansen wel groter als het cross-platform werkt, maar toch. Ik ben en blijf sceptisch. Ik zie het gewoon niet voor me dat over een jaar iedereen massaal PingChat gebruikt zoals BBM nu gebruikt wordt. Of ben ik de enige?
Tot nu toe werkt het goed bij mij, berichten komen meteen aan en ook fotos en videos. Alleen kan ik fotos niet openen.
Maar wat ik mij afvraag; is er ook een manier om af te melden? Ik zie wel unregister my id, maar volgens mij wis je hiermee je ID toch? edit: Klopt je ID word hiermee gewist.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2010 02:02 ]
Na weer een avondje clubben en wat rondvragen bij maatjes van me met een iphone kan ik je vertellen; op de iphone werkt het net zo kut als op android, en de meeste gebruikers zitten allang op whatsapp. Laten we dus hopen dat pingchat die druk wat opvoert. Echt hoge verwachtingen heb ik niet meer bij pingchat, als ik zie hoe bagger het werkt op BB en iphone, en daarmee de relatief kleine userbase erachter t.o.v. whatsapp, ga ik daar nog even op wachten. Tot die tijd sms ik wel, en Google Talk ik met de enkeling die het heeft...MarcoC schreef op zondag 11 juli 2010 @ 01:07:
Toch vraag ik me af in hoeverre dit nu gaat aanslaan. Ping is er al een jaar voor de iPhone ofzo en eigenlijk gebruikt gewoon niemand het in vergelijking met het aantal BBM-gebruikers. Natuurlijk worden de kansen wel groter als het cross-platform werkt, maar toch. Ik ben en blijf sceptisch. Ik zie het gewoon niet voor me dat over een jaar iedereen massaal PingChat gebruikt zoals BBM nu gebruikt wordt. Of ben ik de enige?
@ The Dragon, juist het feit dat pingen (via PingChat of Whatsapp) zo weinig batterij verbruikt maakt het interessant om een dergelijk programma te gebruiken op een apparaat met een accu/ batterij. Het grote nadeel is inderdaad dat je iemand die niet beschikt over een mobiel apparaat met een dergelijk programma, niet kunt bereiken. Dan moet je weer met Nimbuzz (o.i.d.) gaan werken.
Btw, ook ik heb het liefste nog steeds Whatsapp op mijn telefoon, je kan met meer platformen communiceren en meer mensen hebben het. Daarnaast werkt het beter dan PingChat (vind ik). Of Whatsapp veel druk voelt van PingChat; ik denk het niet. Whatsapp weet zelf ook wel dat hun app beter is
@ Henk, hoe komen BB-mensen aan PingChat?
Btw, ook ik heb het liefste nog steeds Whatsapp op mijn telefoon, je kan met meer platformen communiceren en meer mensen hebben het. Daarnaast werkt het beter dan PingChat (vind ik). Of Whatsapp veel druk voelt van PingChat; ik denk het niet. Whatsapp weet zelf ook wel dat hun app beter is
@ Henk, hoe komen BB-mensen aan PingChat?
[ Voor 5% gewijzigd door Volkan1984 op 11-07-2010 10:44 . Reden: uitbreiding ]
Pingchat is de 2.0 versie van het vroegere ping! afaik. op BB heet die app nog zo.
Maar wat ik eerst dacht dat gewoon aan de beta van android lag, blijkt gewoon een probleem van de app op zichzelf te zijn. Iphone users mijden die app ook als de pest omdat hij zo traag is/lagt.
Maar wat ik eerst dacht dat gewoon aan de beta van android lag, blijkt gewoon een probleem van de app op zichzelf te zijn. Iphone users mijden die app ook als de pest omdat hij zo traag is/lagt.
Klopt want dat is mijn user-id ook niet
Sorry mensen ik heb iedereen die mij iets gestuurd heeft 2x iets teruggestuurd, behalve die lolbroek doe onder mijn eigen naar een bericht naar mij stuurde...
Ik heb zelf een desire maar hier werkt het dus nog totaal niet. Krijg van alle mensen ongeveer 8x hetzelfde bericht.
Ik heb zelf een desire maar hier werkt het dus nog totaal niet. Krijg van alle mensen ongeveer 8x hetzelfde bericht.
Hier komen pings gewoon nog steeds véél te laat aan... Maar tozzert meldde op IRC al dat er bepaalde problemen met de desire waren, en Mark vogelde uit dat de app time-out na ongeveer een uur...
Verwijderd
Gisteren werkte het perfect, maar nu werkt het bij mij ook slecht. Berichtjes komen pas aan wanneer ik de app open. Getest tussen Milestone en Iphone.
Yup, same here. Dan maar die paar centen en gewoon SMS'en. Voorlopig is dit allemaal maar gehannes.Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:11:
Gisteren werkte het perfect, maar nu werkt het bij mij ook slecht. Berichtjes komen pas aan wanneer ik de app open. Getest tussen Milestone en Iphone.
Vreemde is dat het hier op de Legend perfect werkt en op de Spica niet. Op de laatste moet elke keer nadat de telefoon in standby is gegaan de app worden afgeknald en weer opgestart worden om iets te kunnen ontvangen. Verzenden gaat dan wel nog btw.
Verwijderd
Ach het heeft nog even tijd nodig. Als dit eenmaal goed werkt is het echt fantastisch. Het lijkt mij iets waarmee ze echt wel rijk kunnen worden en dat op termijn sms helemaal gaat vervangen
Het is natuurlijk ook zaak een beetje het onderscheid voorlopig te behouden; mijn pings zijn vooral nutteloze dingen die ook best een keer niet aan kunnen komen, of vertraagd. Wil ik wat meer zekerheid, dan gaat het gewoon via SMS, of eventueel zelfs dubbel omdat een ping nog een leesbevestiging geeft...
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Verwijderd
Even een vraagje tussendoor, dien je om te kunnen pingen constant verbinding met het internet te hebben? In de zin van: ik heb internetverbinding aan staan op mijn mobiel, mijn vriend op het moment niet, ik stuur hem een ping bericht, krijgt hij vervolgens bericht als hij eenmaal internet weer aan heeft staan? Of wordt dat via een omweg op het moment zelve bij hem afgeleverd?
jup je hebt er internet verbinding voor nodig, zonder zullen ze niet aankomen en ping zou ook op de achtergrond moeten blijven draaien anders krijg je geen melding binnen ookal staat je internet aanVerwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 23:45:
Even een vraagje tussendoor, dien je om te kunnen pingen constant verbinding met het internet te hebben? In de zin van: ik heb internetverbinding aan staan op mijn mobiel, mijn vriend op het moment niet, ik stuur hem een ping bericht, krijgt hij vervolgens bericht als hij eenmaal internet weer aan heeft staan? Of wordt dat via een omweg op het moment zelve bij hem afgeleverd?
Verwijderd
Met andere woorden, als je met iemand wil pingen, dan dien je die persoon eerst even voor de zekerheid te attenderen dmv van een bv. een sms'je dat je met die persoon wil pingen en dat hij zijn mobiel internet + ping applicatie moet aanzetten... omslachtig. Het zou mooi zijn als dit vol-automatisch zou kunnen, à la: A wil B pingen, B blijkt echter niet 'online' te zijn, de ping-applicatie van A stuurt B een geautomatiseerd sms'je dat internet + ping-applicatie van B automatisch aanzet (mits B dat accepteert), A en B starten ping-sessie van de nodige duur... Of is dit een utopie?rynon schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 01:05:
[...]
jup je hebt er internet verbinding voor nodig, zonder zullen ze niet aankomen en ping zou ook op de achtergrond moeten blijven draaien anders krijg je geen melding binnen ookal staat je internet aan

Waarom zou je je internet verbinding regelmatig uit zetten?
Nou... ik krijg de aaan mij gestuurde berichtjes toch echt pas als ik ping aanzet, dus het verhaaltje dat je constant verbinding moet hebben lijkt me niet te kloppen.Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 01:22:
[...]
Met andere woorden, als je met iemand wil pingen, dan dien je die persoon eerst even voor de zekerheid te attenderen dmv van een bv. een sms'je dat je met die persoon wil pingen en dat hij zijn mobiel internet + ping applicatie moet aanzetten... omslachtig. Het zou mooi zijn als dit vol-automatisch zou kunnen, à la: A wil B pingen, B blijkt echter niet 'online' te zijn, de ping-applicatie van A stuurt B een geautomatiseerd sms'je dat internet + ping-applicatie van B automatisch aanzet (mits B dat accepteert), A en B starten ping-sessie van de nodige duur... Of is dit een utopie?
Zoals ik het zie pollt hij de server meteen na het opstarten om te kijken of er nog iets klaarstaat.
[ Voor 5% gewijzigd door Hyp Hyper op 13-07-2010 06:25 ]
En als hij dat niet doet, dan pusht de server elke tijdseenheid (onbekend, gok 15 minuten) het bericht tot hij is afgeleverd. Heb ik al geprobeerd, je krijgt ze gewoon na het inschakelen van je verbroken verbinding, hoewel dit niet instant is maar een paar minuten kan duren...
In het buitenland bijvoorbeeld?koekoek2003nl schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 01:36:
Waarom zou je je internet verbinding regelmatig uit zetten?
Als vodafone klant betaal ik in het buitenland voor een connectie minimaal 20Kb; knap vervelend want de verbinding valt regelmatig eens weg en zo maak je dus kosten zonder dat je dat terugziet in een datateller.
Ik had ik het volgende geactiveerd:
Internet op Reis
Voordelig internetten op je mobiel tot 25 MB in meer dan 42 landen.
€ 10 (7 dagen geldig)
Echter met net 18Mb op netcounter was ik volgens vodafone al door de 25Mb heen.
Ik heb het hier geprobeerd vanaf mijn Desire naar mijn iPod Touch en andersom. Werkt perfect. De berichtjes komen meteen aan.
Ik ben benieuwd wat voor unieke features whatsapp uit 2.1 of 2.2 gebruikt.
@ Alexander6501: San Francisco Bay Area. Volgens mij is Whatsapp een Amerikaans bedrijfje?
Jawel, maar waarom zou een bèta alleen daar werken dan?Volkan1984 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:51:
@ Alexander6501: San Francisco Bay Area. Volgens mij is Whatsapp een Amerikaans bedrijfje?
2.2 heeft wel push ondersteuning (cloud to device ofzoiets), maar heeft het daar dan iets mee te maken?
Weet ik ook niet. Daarom heb ik een reply gestuurd op hun tweet, dat ze het ook best mogen testen in Pays-Bas.Alexander6501 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:53:
[...]
Jawel, maar waarom zou een bèta alleen daar werken dan?
Alleen is en blijft sms-en iets geheel anders dan een IM, aan SMS is immers niks instants aan. Zou eerder zeggen, regel gewoon een BB, dan kun je ten minste zonder gezeik BBM-enBrad Pitt schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:18:
Yup, same here. Dan maar die paar centen en gewoon SMS'en. Voorlopig is dit allemaal maar gehannes.
Wat is er niet instant aan SMS? Ik krijg ze altijd meteen binnen hoor.Oscar Mopperkont schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 00:05:
[...]
Alleen is en blijft sms-en iets geheel anders dan een IM, aan SMS is immers niks instants aan. Zou eerder zeggen, regel gewoon een BB, dan kun je ten minste zonder gezeik BBM-en
Precies. SMS'en duurt echt een paar seconden. Dit i.t.t. de gemiddelde huidige Android Ping tijdHyp Hyper schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 06:28:
Wat is er niet instant aan SMS? Ik krijg ze altijd meteen binnen hoor.
SMS wisselt heel erg qua snelheid, (goed werkende) IM's werken instant. De snelheid bij BBM is iig vele malen hoger dan van een SMS en stelt je in staat daadwerkelijk te chatten. Dat zou ik toch echt niet via sms willen doen, want dan komt er elke keer "een paar seconde" extra wachttijd tussen, die je bij IM niet hebt. Maar goed, kennelijk werkt Android P!NG dus nog voor geen meter en kwalificeert het dus niet als een IM
@ Oscar Mopperkont, ja BBM is sneller. Maar dan ben je beperkt tot een BB (IMO het saaiste toestel ever, was er na een half jaar al compleet op uitgekeken, ook wat betreft apps).
En eigenlijk zijn die er toch al jaren? icq, aim, msn bijvoorbeeld en natuurlijk (alternatieve) clients waarmee je binnen een applicatie of website de verschillende protocollen kan gebruiken.Oscar Mopperkont schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:27:
SMS wisselt heel erg qua snelheid, (goed werkende) IM's werken instant.
Op zich dus geen nieuws, maar als ik het goed begrijp is het voor niet blackberry bezitters 'behelpen' met een applicatie, niet anders dan elk andere im client, maar op een blackberry gsm gewoon geintegreerd.
Ik ken niemand die het gebruikt, dus voorlopig maar links laten liggen denk ik
Ik heb gisterenavond gewoon een uur lopen pingen met iemand anders. Gaat primaMaar goed, kennelijk werkt Android P!NG dus nog voor geen meter en kwalificeert het dus niet als een IM
Argh, whatsapp is al wel in beta voor symbian gief android beta
Mmm, ik ben nog helemaal nieuw met ping en hem het zojuist draaien op me Android. Wil het graag zien werken, iemand die mij een bericht kan sturen?
Nick: duken
Ben benieuwd of het werkelijk werkt. Bedankt!
Nick: duken
Ben benieuwd of het werkelijk werkt. Bedankt!
Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek
Hoi DukeN
Ik heb je zitten pingen maar krijg maar niets terug van je?
Ik heb je zitten pingen maar krijg maar niets terug van je?
Pingen werkt hoor! Bedankt heren. Wat ik alleen wat jammer vind is dat de berichten (bij mij) niet vanzelf binnenkomen. Ik moet het programma starten, daarna op een chat drukken en dan pas komen er berichten binnen. (HTC Desire)
Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek
ping test gevraagd
staartt
dank.. :-D
Edit: werkt goed. Stop maar met pingen :-D
staartt
dank.. :-D
Edit: werkt goed. Stop maar met pingen :-D
[ Voor 44% gewijzigd door StaarTT op 17-07-2010 13:54 ]
--- HTC Desire HD: ROM: Stock ---10.2" Android ePad 2.1 --- Motorola Milestone: ROM: CyanogenMod 6.1.2 --- ASUS G60VX ---
Ik moet 'm altijd afschieten en opnieuw opstarten wil ik berichten binnenkrijgen. Verzenden gaat wel altijd. (Spica met root-mod)DukeN schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 13:51:
Pingen werkt hoor! Bedankt heren. Wat ik alleen wat jammer vind is dat de berichten (bij mij) niet vanzelf binnenkomen. Ik moet het programma starten, daarna op een chat drukken en dan pas komen er berichten binnen. (HTC Desire)
Bij mij werkt pingchat wel goed moet ik zeggen, maar ik kan niet wachten tot Whatsapp naar android komt!