Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kizanko
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-03 10:36
Ping! app is momenteel al uit voor de blackberry en de Iphone. Nu is er een beta versie uit voor de Android. Dat betekend dus gratis berichtjes naar elkaar sturen! Volgens mij kan je dan dus met blackberry, iphone en android met elkaar pingen. (volgens mij is dit een ander soort ping dan BBM)

Hier is een video te zien.

YouTube: Android Demo - PingChat!

Wie een beta versie wilt downloaden moet deze formulier invullen, en maakt kans om de beta versie te testen.
http://spreadsheets.googl...4a3J4T2FETzc3V2c6MQ#gid=0

Ik heb het al ingevuld en ik hoop dat ik kans maak! :)

Voor meer info is er www.pingchat.com

Ook komt er binnenkort whatsapp uit voor de android. Het enige wat ik daarvan jammer vindt is dat je perse je telefoonnummer moet toevoegen om met elkaar te kunnen chatten. Als ik het goed begrepen heb hoef je bij Ping! Alleen een username toe te voegen.

http://www.whatsapp.com/

Ik heb nog geen android telefoon maar morgen krijg ik mijn Galaxy S. Ik ben niet zo bekend in de mobiele wereld van android en dergelijke. Maar ik vindt het best interessant en ik begin me er steeds meer in te verdiepen. Dus sorry als er al een topic over ping bestaat. :'(

Verder, heeft iemand al Ping of Whatsapp? Bijvoorbeeld op zijn Iphone. Zo ja, is het een goede applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 15:01
Whatsapp staat al een jaar lang 'comming soon to Android', maar dat zie ik niet gebeuren.
PingChat! 2.0 knalt em wel door, ik heb me gister met twee telefoons ingeschreven voor de beta. Verwacht vandaag de invite!

Lekker Pingen met BlackBerry's en iPhone's dus! Wohooo :)
Volg het project nu een maand of 3 op de voet, sinds Ping! is overgenomen/samen is gaan werken met/door Enflick (Canada) is alles in een stroomversnelling gekomen.

Als je echt up to date wil blijven: http://twitter.com/PingChat

Of Ping! een goede app is? Ping! (1.0) was niet enorm bijzonder, push berichten voor iPhone's. Maar PingChat! (2.0) werkt echt fantastisch op de iPhone. Foto's maken, uit album, filmpjes, geluiden... noem maar op; het werkt als een trein. Tevens met zit er een stukje visuele feedback in de app of je bericht goed verzonden is, das erg fijn.

Ping! heeft zijn naam moeten aanpassen naar PingChat! ivm merknamen, rechten en dergelijk. In principe zou een betere topictitel zijn; PingChat! voor Android. =)

[ Voor 33% gewijzigd door Novah op 30-06-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-06 18:15

Compizfox

Bait for wenchmarks

Leuk, zat ik op te wachten!

Ik weet alleen niet of ik er door kom met als device "SmartQ5" :p

[ Voor 56% gewijzigd door Compizfox op 30-06-2010 17:00 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-06 16:02

Sebazzz

3dp

Leuk ik heb me gelijk subscribed. Ben benieuwd!
Jammer voor al die jongeren met hun Blackberry, dat ding heeft nu geen meerwaarde meer aangezien 80% de zakelijke functies van het ding toch niet gebruikt :p

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195305

Ik gebruik MessageNow op m'n Desire, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-06 23:27
Sebazzz schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 17:21:
Leuk ik heb me gelijk subscribed. Ben benieuwd!
Jammer voor al die jongeren met hun Blackberry, dat ding heeft nu geen meerwaarde meer aangezien 80% de zakelijke functies van het ding toch niet gebruikt :p
Inderdaad, ik verbaas me er ook over dat er zoveel jongeren een blackberry hebben. Totaal niet de doelgroep, voor hetzelfde geld hebben ze een Android met echt veel meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Dat noemen ze dan ook een hype. Ik heb met een Blackberry van een vriend gewerkt maar ik vind het een totaal onvriendelijk ding, en ook niet mooi. Maargoed, that's my experience..

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:13

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Sebazzz schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:55:
Dat noemen ze dan ook een hype. Ik heb met een Blackberry van een vriend gewerkt maar ik vind het een totaal onvriendelijk ding, en ook niet mooit. Maargoed, that's my experience..
Het is ook een generatie terug in de tijd, in 2010 zou iedereen een touchscreen moeten hebben :P
Het ziet er allemaal ook lelijk uit, misschien moet er ook maar sense voor blackberry komen ofzo :9

Maarja natuurlijk heb ik me ook aangemeld met m'n HTC Hero, hoop dat ik snel uitgenodigd word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Om aan te geven hoe het zit qua verdeling van mobiele telefoons, op mijn informatica opleiding hebben de meeste Android en de rest hebben WM of geen mobiel. Een klein aantal hebben iPhone, maar ik heb nog niemand zien rondhuppelen met een BlackBerry.

Of IT-ers gaan niet met een hype mee of ze kiezen gewoon voor featurephones.

[ Voor 13% gewijzigd door Sebazzz op 30-06-2010 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
Anoniem: 195305 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 17:24:
Ik gebruik MessageNow op m'n Desire, werkt prima.
MessageNow is ook van Enflick. De Android versie is als experiment gelanceerd. De interface is gigantisch eenvoudig, gebruiksonvriendelijk en niet af. Nu werkt de app enigsinds, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Veel berichten komen niet aan. Goeie zet van Enflick om samen met Gary Fung PingChat voor Android te gaan ontwikkelen.

Heeft iemand al een invite ontvangen? Hoop toch zeker vandaag of morgen een invite te krijgen...

Over die BB's. Die foon-hypes verschillen enorm qua vriendenkringen. Groepje festivalgangers waar ik allerlei techno/trancefeestjes mee afloop, hebben tegenwoordig allemaal een BlackBerry. Ze gebruiken die BBM als enige écht BB-functie. Mailen doen ze met de Gmail app bijv... Eventueel zou je het qwerty-toetsenbord als feature kunnen zien, maar er zijn genoeg Nokia's en andere foon's met een qwerty tobo zonder slide.

Ben benieuwd hoe PingChat! aan gaat slaan. Zeker aangezien WhatsApp een gigantisch marktaandeel heeft inmiddels. Zij waren veel eerder met het ondersteunen van de BB. Maar een Android versie zie ik nog niet zo snel komen. Ze zeggen al maanden lang 'coming soon', 'when its done'... en die slogans kennen we wel.

Laat die Android beta maar komen! =)
Ben benieuwd wanneer de invites komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Laatst online: 14-06 12:11
Kan iemand mij vertellen wat het voordeel van PING is ten opzichte van Google Talk (standaard op android devices)???? Google talk werkt gewoon op alle android, windows mobile en nieuwe symbian telefoon zoals de Nokia N97, Nokia E72, SE vivaz, HTC HD2 enz. Ik zie niet echt een reden om te wachten op een PING applicatie als er al gewoon zoiets bestaat. so convince me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
Google Talk... op een BB en een iPhone is het mogelijk, maar het werkt niet zoals je zou willen dat het werkt.
De keyfeature van Ping schuilt hem in het nabootsen van een SMS-app (MMS). De PUSH-messages werken erg goed op de iPhone en BB, ben benieuwd naar de Android versie.

Maar als je de video's van PingChat ziet, snap je het vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Talk heeft zo ver ik weet geen push en houdt ook mijn WiFi verbinding niet levend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 09:55
Ik kijk hier toch wel naar uit, ken steeds meer mensen met een iphone of android mobieltje, en gratis pushberichtjes doorsturen is dan wel prettig. Uiteindelijk natuurlijk wel de doodsteek voor sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Hmm.. ik zie nogsteeds het voordeel niet over Gtalk..

Maargoed, ieder ze ding.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
quartex schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 18:34:
Hmm.. ik zie nogsteeds het voordeel niet over Gtalk..

Maargoed, ieder ze ding.
Nou ik zie nu al de voordelen tegenover Gtalk..
Ondersteuning voor foto's/(video's?) , locatie delen, meer gebruikers... mwa ja, ik zou ook liever Gtalk zien, natuurlijk, maar Ping is nou eenmaal meer de standaard op iPhones en BB's dan Gtalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-06 23:05
Wat dit toch anders maakt dan het Pingen op een Blackberry, is dat het er standaard inzit, je weet dat je kan pingen, en je hoeft je mobiel-nummer niet uit te geven omdat je een eigen Pin(g) code hebt :). En er beter uitziet ( naar mijn mening ) dan Whatsapp of verwanten. en het verbruikt ook nog eens geen batterij, omdat het met Push werkt. Ook de mogelijkheid om groepen aan te maken is een voordeel als je veel mensen kent met een Blackberry, gooi je vriendengroep in een Ping-groep, en het word een groot gesprek.

Je berichten komen altijd aan, is een stuk over geschreven op crackberry volgens mij. Netwerk in de US was overvol, en telefoontjes en smsjes kwamen bijna niet door ( was met 9/11 geloof ik ). Het pingen gebruikt zo weinig data dat die er snel door kwamen, vaak zelfs meteen, terwijl andere mensen niet konden smsen of bellen.

Ik weet niet of dit ook zo werkt op de Iphone , WM en Android versies. Maar dat is toch wel een groot voordeel vind ik.
Nu is Pingen mede door Whatsapp ook toegangkelijk voor de mensen zonder een Blackberry, maar ik denk dat 'het' Pingen nog altijd iets van Blackberry is, en wat iedereen weet van een blackberry

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:04
Ik zie liever dat Whatsapp eindelijk eens een keer komt met hun programma voor Android. Ik ben het een beetje zat om elke keer te lezen dat ze er binnenkort mee komen. Alsof Android niet belangrijk genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 20:55
Is er al iemand die een invite heeft ontvangen? Ik heb mezelf ook ingeschreven voor de beta maar nog niks gehoort...

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:26
Wat ik me afvraag.
Vroeger gingen we duur smsen, toen kwamen er smsbundels, daarna de 'onbeperkt' smsbundels. Toen kwam ik een paar jaar terug website als smsdiscount, voipcheap om goedkoop te kunnen smsen. Ik gebruikte het via mijn mobiel en de smsjes werden via de applicatie verzonden. Dat werd door sommige telecomproviders geblokkeerd.

Nu is Ping er. Ik gebruik voor mijn Desire Messagenow zoals hierboven is genoemd. Werkt perfect en het kot me bijna geen smsjes. Ik vraag me nu af wat providers hiervan gaan vinden. Smsen is nog steeds een goede melkkoe voor hun. Zullen we nog iet op de proppen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145867

Google moet gewoon Google Talk vernieuwen. Ik gebruik dat nu meestal. En het werkt wel met Push. Er wordt namelijk niks gepolled zoals ebuddy etc wat batterij gebruikt.
Gtalk moet gewoon ondersteuning krijgen van file transfer. Zoals foto's en dergelijke. Voor de rest doet het echt totaal niet onder voor Ping etc.

Daarnaast... hehe nog een concurrent: Waarom gebruik je gewoon geen Push e-mail? Dat is dan toch precies hetzelfde ?? Is ook binnen 10 seconden op je mobiel.
En daar kan je alle files versturen die je wil.. pdf, foto's filmpjes etc. Inclusief alle tekst die je maar wil.

Hetgeen dat die e-mail variant nog niet zo populair is omdat iedereen nog vaak mail gebruikt met het oude POP3.. Anders gebruikte echt iedereen e-mail's in plaats van ping of dergelijk iets.

Ik geloof dat e-mail(Met push!) het hele SMS en PING zal verdrijven in de toekomst. Omdat het ten eerste.. OVERAL op werkt. Ten tweede. Het is snel.. binnen 10/20 seconden binnen.
Daarnaast zullen chat programma's bestaan waar je direkt een berichtje binnenkrijgt. Zoals Gtalk.

Eigenlijk heeft google al de toekomst visie in android. Gmail dat Push heeft waar je alles kan verzenden zoals files etc en lappen tekst naar elke device inclusief computers.
En de chat programma G-talk.
Of praat ik nu onzin:P

Nadeel aan ping is dat iedereen het in je contactlijst dan moet hebben wat niet zo is. En alleen Pingchat een soort gesloten systeem is en dus iedereen HUN systeem moet gebruiken.
E-mail met push is open. Iedereen kan het gebruiken.

Daarnaast is PING etc niet handig. Het werkt alleen op smartphones. En die hebben altijd wel e-mail en dus waarom maak je niet een e-mail account aan?
SMS zal niet verdreven worden omdat goedkope telefoons van onder de 100 euro geen ping, e-mail en andere gedoe aankunnen. SMS zal dus blijven bestaan omdat het gewoon op elk mobieltje werkt.

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 145867 op 04-07-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:17
Al die ping applicaties, bleh :r. Eén app graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gtalk, Ping, MSN. Het wordt tijd dat ze eens samen gaan praten. Filetransfer enzo hoeft dan nog niet eens, maar al die losse applicaties bleh :r

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Sorry hoor, maar als Ping eindelijk beschikbaar is voor Android dan is dat echt een van de eerste en weinige Apps die gebruik maakt van push berichten tussen alle platformen.
Als Ping eerder met een Android versie komt dan Whatsapp, dan verdwijnt Whatsapp snel genoeg. MSN kan in ieder geval bij mij ook de deur uit op m'n HTC Hero. Ping is dan zo goed als alles wat ik nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-06 21:50
Binnetie schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 21:15:
Wat ik me afvraag.
Vroeger gingen we duur smsen, toen kwamen er smsbundels, daarna de 'onbeperkt' smsbundels. Toen kwam ik een paar jaar terug website als smsdiscount, voipcheap om goedkoop te kunnen smsen. Ik gebruikte het via mijn mobiel en de smsjes werden via de applicatie verzonden. Dat werd door sommige telecomproviders geblokkeerd.

Nu is Ping er. Ik gebruik voor mijn Desire Messagenow zoals hierboven is genoemd. Werkt perfect en het kot me bijna geen smsjes. Ik vraag me nu af wat providers hiervan gaan vinden. Smsen is nog steeds een goede melkkoe voor hun. Zullen we nog iet op de proppen komen?
Uiteindelijk zal het wel naar een mobiel abbo gaan waar je alleen internet koopt, en dat dan mag delen met je internet thuis (prik je mobiel in je router?). Zoiets.

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Dat zie ik eerlijkgezegt nog niet zo snel gebeuren :)

Maar het zou wel fijn zijn als er eindelijk een dergelijke app is om op alle platformen met elkaar te kunnen communiceren a la sms.

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

stijnos1991 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 20:08:
Sorry hoor, maar als Ping eindelijk beschikbaar is voor Android dan is dat echt een van de eerste en weinige Apps die gebruik maakt van push berichten tussen alle platformen.
Als Ping eerder met een Android versie komt dan Whatsapp, dan verdwijnt Whatsapp snel genoeg. MSN kan in ieder geval bij mij ook de deur uit op m'n HTC Hero. Ping is dan zo goed als alles wat ik nodig heb?
Het gaat niet om de platformen, het gaat om de apps. Ik ken niemand die ping gebruikt, wel mensen die Skype, MSN, Gtalk gebruiken. Als het zo is dat straks iedereen die een mobieltje heeft pingt dan veranderd dat natuurlijk :)
WeeJeWel schreef op zondag 04 juli 2010 @ 20:09:
[...]

Uiteindelijk zal het wel naar een mobiel abbo gaan waar je alleen internet koopt, en dat dan mag delen met je internet thuis (prik je mobiel in je router?). Zoiets.
Als bandbreedte geen probleem meer is dan zou dat kunnen. Maar dan kan er niemand thuis internetten als jij weg bent met je telefoon. Op zich vind het vreemd dat bijvoorbeeld een Telfort die mobiel en vast internet heeft nog geen bundel bedacht heeft. Vijf euro korting als je het allebei neemt ofzo.

[ Voor 34% gewijzigd door Marzman op 04-07-2010 20:40 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Terugkomend op de beta, wie heeft er een invite gevraagd en die al gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik had trouwens ook ergens gelezen in een ander topic dat Ping Android en Ping Iphone niet met elkaar communiceren dus zo crossplatform is het niet :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 145867 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 10:44:
Ik geloof dat e-mail(Met push!) het hele SMS en PING zal verdrijven in de toekomst. Omdat het ten eerste.. OVERAL op werkt. Ten tweede. Het is snel.. binnen 10/20 seconden binnen.
Daarnaast zullen chat programma's bestaan waar je direkt een berichtje binnenkrijgt. Zoals Gtalk.
Het hele idee van al die "PING"-applicaties is juist dat het instant chatten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Inderdaad "instant chatten". Email blijft email en dat moet men zo houden...

Je hebt ook Palringo, maar ik krijg blackberry gebruikers niet ver om dat te gebruiken. Ik heb zelf een HTC Hero, Android dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221425

Volgens mij gaat dit helemaal niet zo lekker werken. Ik geloof namelijk niet dat wij zometeen kunnen pingen met BB-gebruikers. Dan zou namelijk een van de voornaamste redenen om een BB te kopen vervallen.
Ik denk dat het wel een Ping-achtig-iets zal zijn, maar niet cross-platform. Ze gebruiken wel heel slim de naam van een product.

Ongeveer hetzelfde als Samsung, die adverteerd met P!NG...

Om dus een beetje mee te doen heb ik nodig:
Google Talk
MSN
Hyves Kwekker
Twitter
Mail
Ping (BB)
Ping (Android)
P!ng
Een 06-nummer...

Dus... weet je wat? Ik bel wel! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
@ Cabo: Palringo op de BB zuigt echt big time.. trust me, I know :)
@ GZFan: ja hoor, _ALS_ Whatsapp ooit uitkomt kunnen wij pingen met BB- en iPhone-gebruikers.

Ik vind nog steeds Whatsapp de beste optie. Die is behoorlijk verspreid. Het is alleen jammer dat ze Android niet echt serieus nemen. Ze zeggen ook voor Symbian e.e.a. te willen ontwikkelen maar dat boeit niet, is toch een uitstervend, ouderwets OS.

[ Voor 12% gewijzigd door Volkan1984 op 05-07-2010 00:25 . Reden: uitbreiding... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
@GZFan: Palringo draait op alle mobiele OSen en ook op Windows/Linux. Samsung maakt gebruikt van Palringo.
Volkan1984 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 00:24:
@ GZFan: ja hoor, _ALS_ Whatsapp ooit uitkomt kunnen wij pingen met BB- en iPhone-gebruikers.
Maar dan moet een BB gebruiker wel de app installeren, is toch wel een (kleine) drempel.
Ik vind nog steeds Whatsapp de beste optie. Die is behoorlijk verspreid. Het is alleen jammer dat ze Android niet echt serieus nemen. Ze zeggen ook voor Symbian e.e.a. te willen ontwikkelen maar dat boeit niet, is toch een uitstervend, ouderwets OS.
Mee eens

[ Voor 68% gewijzigd door Cabo op 05-07-2010 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Gadver, bellen.. nee hoe minder ik lul over de telefoon hoe beter :p

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145867

Volkan1984 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 00:24:

Idd, Whatsapp is wel één van de betere. Alleen moeten ze wel opschieten. Als je een grote dekking qua gebruikers wilt hebben moet je toch echt de grote 4 ondersteunen:
  • iOs
  • Android
  • RIM
  • Symbian
En onderschat symbian nou niet.. ik ken nog steeds heel veel mensen die dat hebben!! Dus erg handig als hij ook op dit platform verschijnt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Cabo schreef op maandag 05 juli 2010 @ 00:03:
Inderdaad "instant chatten". Email blijft email en dat moet men zo houden...

Je hebt ook Palringo, maar ik krijg blackberry gebruikers niet ver om dat te gebruiken. Ik heb zelf een HTC Hero, Android dus :).
Mail met push is toch ook instant? En je kan er een andere schil omheen bouwen voor telefoons die geen prettige client hebben. In Windows Mobile ziet het er hetzelfde uit als smsjes. Alleen niet threaded (nog niet)

Ik vind het eigenlijk wel logisch klinken dat te gebruiken. Het is echt crossplatform en je kan nog bijlages meesturen ook.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Als je wel eens BlackBerry Messenger gezien hebt weet je dat het niet te vergelijken is met de handigheid van Pingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wat is er niet handig aan BBM? Het is simpel en doet al jaren waarvoor het bedoeld is: chatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-06 22:43

Mark_640

In my memory

Ik heb me ook ingeschreven voor de Beta, maar ook nog geen invite mogen ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209607

Voor de mensen die zeggen dat Ping niet crossplatform is; check de demo video (ook in de TS)

Volgens mij is dat toch echt een iPhone/iPod hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Laatst online: 09:43
Anoniem: 209607 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:54:
Voor de mensen die zeggen dat Ping niet crossplatform is; check de demo video (ook in de TS)

Volgens mij is dat toch echt een iPhone/iPod hoor...
Ja het is wel cross-platform, maar iemand met een BB zal PingChat naast zijn reguliere Ping moeten hebben zodat je ermee kunt chatten.... 2 progjes dus en daarom geen toegevoegde waarde voor diegene. Tenzij iedereen de gewone BB Ping laat vallen en PingChat gaat gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door gebruikershaes op 05-07-2010 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-06 23:05
Anoniem: 224360 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 17:49:
Als je wel eens BlackBerry Messenger gezien hebt weet je dat het niet te vergelijken is met de handigheid van Pingen.
Blackberry Messenger is 'pingen' daar is het mee begonnen ;)

Met Pingen kun je ook complete e-mails sturen, en verschillende bijlagen. Pingen kun je dus ook gebruiken als een soort e-mail client voor bb gebruikers onderling.

Handigste is als ze voor Android, iPhone, Samsung en Symbian een app ontwikkelen wat gebaseerd is en samen kan met BBM. Want ik zie mezelf niet nog een andere programma erbij gebruiken, Whatsapp ofzo.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209607

gebruikershaes schreef op maandag 05 juli 2010 @ 23:17:
[...]

Ja het is wel cross-platform, maar iemand met een BB zal PingChat naast zijn reguliere Ping moeten hebben zodat je ermee kunt chatten.... 2 progjes dus en daarom geen toegevoegde waarde voor diegene. Tenzij iedereen de gewone BB Ping laat vallen en PingChat gaat gebruiken.
Voor BB klopt dat inderdaad, maar ik zag toch ook echt iemand beweren dat de iPhone niet met Androids zou kunnen praten :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SgtElPotato schreef op maandag 05 juli 2010 @ 23:26:
[...]

Blackberry Messenger is 'pingen' daar is het mee begonnen ;)

Met Pingen kun je ook complete e-mails sturen, en verschillende bijlagen. Pingen kun je dus ook gebruiken als een soort e-mail client voor bb gebruikers onderling.

Handigste is als ze voor Android, iPhone, Samsung en Symbian een app ontwikkelen wat gebaseerd is en samen kan met BBM. Want ik zie mezelf niet nog een andere programma erbij gebruiken, Whatsapp ofzo.
Ja, ik reageerde op de post boven me, maar ik schreef het niet heel handig. Mijn vergelijking ging tussen BBM/Ping (gebruikte beide dus voor hetzelfde) ten opzichte van mailen en dat BBM/Ping dus veel handiger is dan mailen. Ik kan alleen maar hopen op een app die zo handig werkt als BBM, op android en dan crossplatform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
SgtElPotato schreef op maandag 05 juli 2010 @ 23:26:
[...]
Stel, jij bent X. Vriend Y heeft een Android toestel en vriend Z een iPhone die via PingChat met elkaar chatten. Wedden dat jij PingChat installeert zodat je mee kan doen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Ja als ik mijzelf geld kan besparen door een goedkoop progje te installeren op mijn telefoon (BB/ Android/ iPhone) dat zo snel is als ping of iets wat er lijkt (Whatsapp bijv.) dan heb ik dat er best wel voor over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:22
Gisteren de Pingchat Beta ontvangen! Moet zeggen dat het echt goed werkt op mijn Spica! Het is zelfs nog beter geïntegreerd in Android als bij de iPhone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 15:30
Op het MoDaCo forum is ie ook gepost. Is trouwens 0.9

[ Voor 5% gewijzigd door Krypt op 07-07-2010 08:44 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:17
Gister ook invite ontvangen. Heb hem gedownload en geinstalleerd alleen nog niet getest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Op dit moment ben ik aan het testen, alleen erg goed werken doet het op dit moment niet. Om berichten te kunnen ontvangen moet ik mijn telefoon rebooten... Hetzelfde geldt voor verzenden anders komens ze niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Daar heb ik geen problemen mee; werkt netjes. Zowel foto's als voiceberichten sturen; werkt allemaal.

Net wat iPhone gebruikers toegevoegd; maar die hebben weer problemen met hun pushnotifications omdat ze gejailbreaked zijn, en problemen om foto's te versturen. Maar kan ook aan de crappy verbinding liggen.

[ Voor 29% gewijzigd door Krypt op 07-07-2010 13:07 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Apart. In dit geval gaat het om twee Android telefoons, een Legend en een Milestone. Allebei via T-Mobile, hoewel het mij niet lijkt dat het daaraan zou moeten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Laatst online: 10-06 15:16

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Krypt schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 08:39:
Hartstikke bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Ik heb ook dat berichten niet aankomen, T-Mobile ook hier. Het valt wel op dat naar Iphone gebruikers sturen wel lukt, maar naar Android gebruikers niet. Wazig probleem :/ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ping werkt geweldig hier! Super! :D

En dan zit je dan met je BlackBerry... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Werkt (zeer) goed trouwens, wel gecheckt onder Wifi. Ik had met mijn T-Mobile iPhone ook weleens gezeik dat berichten niet aankwamen, maar dat lag zeker niet aan mn telefoon :) (dan begrijp je t wel..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-06 18:55
Ik probeer nu beetje te pingen, maar heb de user-id's niet van anderen die ik ken.

Iemand die ff wil testen?

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Joost1991 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 14:27:
Ik probeer nu beetje te pingen, maar heb de user-id's niet van anderen die ik ken.

Iemand die ff wil testen?
Ja sure, ik heb je gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-06 20:53
Krypt schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 08:39:
Thx voor het linkje :)

Heb 'm gedownload, echter tijdens de installatie hing mn Nexus in een zwart scherm en reageerde hij nergens meer op. Na batterij eruit en installatie deed hij het eindelijk... werkt nu goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-06 12:33
Damn, leuk tooltje. Kan prima Ping(!) en naar andere Android en iPhone users.
Het prog is niet 100% user friendly maar werkt opzich prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaasje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-06 15:11
Ik heb het programma geinstalleerd. Kan iemand mijn zijn ping id geven zodat ik het programma kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik heb een G1 via Tmobile; dus PM even wat userid's dan kunnen we even testen. Ik heb momenteel alleen iPhones erin staan.

[ Voor 22% gewijzigd door Krypt op 07-07-2010 15:06 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik krijg elke keer "error registering username". Mogen er geen nieuwe gebruikers meer bij?

/edit: laat maar, het werkt met een langere username alsnog.

[ Voor 26% gewijzigd door tiguan op 07-07-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Hoe lukt het testen? Werkt het echt zo slecht tussen Android telefoons op dit moment? Of ligt het aan T-Mobile? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Nou werkt goed hoor. Alleen tussen mij (T-mobile, via Wifi) en een vriend (Vodafone, 3G) zit af en toe een paar minuten vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
Zit af en toe wel vertraging in... Ik moet de applicatie open hebben staan om berichten te ontvangen, anders krijg ik ze niet. Hebben jullie hier ook last van?

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Nee, ik niet. Ik kan hem gewoon op de achtergrond gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzah
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-03 08:24
getest op een HTC hero naar een iPhone 3gs, werkt prima :)

Voor de liefhebbers van QR
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/erxvzm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:46
Echt goed werkt het niet, je moet de app open laten staan, in je scherm om het te laten werken?

Daarnaast heb ik regelmatig dat ik niks kan verzenden.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40
waarom is ping chat zoveel beter dan conventionele messengers zoals msn? MSN is intussen wijdverspreid dus er moet toch nog een goede reden zijn om alweer een nieuwe account voor iets aan te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Razzah, je QR werkt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:32
Hmm, ik probeer het nu met m'n huisgenoot (hij: Samsung Spica / Hi, ik: Moto Milestone / Telfort) maar we krijgen elkaars berichten niet binnen :/

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:32
De QR werkt wel gewoon hoor :? Althans, met een scanner iig wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Rossi46 op 07-07-2010 16:43 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Oeps. Ja ik drukte op de QR, werkt ook wel eens. Dan scan ik m wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzah
Hmm hij geeft nu toch wat probleempjes, hij haalt de berichten niet op als ik de app open.
Dus ik moet hem eerst killen in een willekeurige taskkillers en dan opnieuw openen.

Bij het opnieuw openen zie ik namelijk ook meteen in me notificationbar de 2 pijltjes onder 3G/H, wat ik dus niet zie als ik pingchat open terwijl die nog draait op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 14-06 19:19

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Heb het ook geinstalleerd alleen nog ff wat ping usernames verzamelen lol.
Ken wel wat mensen met een aaifoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Heb wat pings naar w0ndersp00n gestuurd; maar die komen blijkbaar niet aan.
Nog wat verder testen met android naar android; nog wat meer id's verzamelen :)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:46
Ik krijg een berichtje van iemand anders elke keer opnieuw binnen als ik de app open. Op de achtergrond pings ophalen doet hij niet.

Net met een foto versturen crashte de app (bijlage > photo > camera > crash)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yassir020
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-01 22:12
Kun je nou ook met BB gebruikers pingen ? Heb de PingID van een vriend van mij toegevoegd maar hij accepteert em niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzah
Yassir020 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 17:05:
Kun je nou ook met BB gebruikers pingen ? Heb de PingID van een vriend van mij toegevoegd maar hij accepteert em niet.
Dat kan als hij ook PingChat! heeft, pingen van PingChat naar BBM gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Ik vind het heel vreemd. Het is me gelukt om vier berichten met een andere Android gebruiker uit te wisselen, maar daarna is PingChat er gewoon helemaal mee opgehouden... Ik heb ook al geprobeerd te killen, maar nog niet met een task manager, dus dat ga ik nu maar eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Werkt nog niet echt lekker.. 8) Zie screens en vergeet mijn id.. :P

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2j2gfuc.pngAfbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/i6du9d.png
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2utq0cn.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Ik krijg zelfs niet eens zo een melding :P Maar ik heb net PingChat gekillt met ATK en weer opgestart, waarna de berichten van Krypt wel binnenkwamen. Ik weet alleen niet of mijn reactie erop is ontvangen, dus dat zal ik gauw genoeg wel ontdekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk

N1ckk

Kan iemand checken met mij of t werkt? Mail me voor id of stuur je id ofzo xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

w0ndersp00n schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 17:44:
Ik krijg zelfs niet eens zo een melding :P Maar ik heb net PingChat gekillt met ATK en weer opgestart, waarna de berichten van Krypt wel binnenkwamen. Ik weet alleen niet of mijn reactie erop is ontvangen, dus dat zal ik gauw genoeg wel ontdekken...
Op enig moment, blijven de reeds ontvangen berichten steeds weer opnieuw binnenkomen. Maar goed, het is een beta. Hoop dat de dev m nog wat kan perfectioneren. Modaco maar in de gaten houden.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291270

Ik had gehoopt dat ik PingChat! al even getest zou kunnen hebben.. Maar helaas, niets meer van gehoord na het invullen van dat Google Spreadsheet'je.

Nog tips aanwezig om alsnog in het proces te komen? Of om het proces te versnellen? Misschien toch maar een Tweet eruit gooien met een @Pingchat + @enflick? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
Je kunt gewoon de .apk gebruiken die ergens op pagina 3 staat. Ik heb een normale Desire en kon hem gewoon installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Als je even de moeite neemt om 1 pagina terug te bladeren....

@rest
mijn id is gelijk aan mijn naam hier. Leef jezelf uit lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Anoniem: 291270 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 18:07:
Nog tips aanwezig om alsnog in het proces te komen? Of om het proces te versnellen? Misschien toch maar een Tweet eruit gooien met een @Pingchat + @enflick? :+
Het topic lezen. De link staat een pagina terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291270

My bad. Dacht dat iedereen er via 'the official way in' was gekomen.

Excuses bij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

De app werkt hier in ieder geval (thx Heppieboeddah)
Even wat invites verstuurd naar Iphone bezitters voor crossplatform testje :)

Merk wel dat wanneer de telefoon is vergrendeld dat er dan niks gebeurd. Had gehoopt dat er een melding kwam zoals bij sms. Zie momenteel niet echt de meerwaarde tussen Pingchat en bijv. MSN/Ebuddy. Behalve dan dat pingchat een lichtere app is. Dacht dat het juist een push mess.client was en dat dit de meerwaarde van de app was.

Offtopic: @PPREWN
Dat is niet voldoende. Dat snap je natuurlijk wel... Minimaal een worstenbroodje voor iedereen hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kizanko
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-03 10:36
Ok weet iemand hoe je dit voor elkaar krijgt? Schijnbaar kan deze gast met zijn Ping of Whatsapp pingen naar BBM.

YouTube: BBM For iPhone

Hoe heeft hij dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Werkt hier ook, kan pingen naar m'n zus, die heeft een I-phone. Merk wel dat er af een toe een vertraging optreedt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Laatst online: 09:43
Waar heb je de iPhone pingchat app vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Die staat neem ik aan gewoon in de Appstore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiked
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-06 10:41
Warempel, het werkt in 1x op mn Desire :) ik ben te vinden als thespiked mocht je wat willen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand ervaringen met Cnectd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Laatst online: 14-06 18:15

Compizfox

Bait for wenchmarks

Nog steeds geen invite...

Mensen die al een invite hebben gekregen?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Als je dit topic goed doorleest, zie je dat er een link naar een .apk in staat waarmee je de app kunt installeren... ;)

[edit]

Ik zie dat het linkje wat op MoDaCo stond dood is, lijkt erop dat ze bij Enflick de apk niet meer hosten...

Ik heb hem daarom maar even hier neergezet.. ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Mark_640 op 07-07-2010 22:13 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste