Toon posts:

Vervanger HD3850 Help!

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views

Verwijderd

Topicstarter
Help,Help

Ik heb sinds korte tijd mijn pc geupggrade naar een AMD PhenomII X4 3,2Ghz MSI moederbord en 4Gb geheugen. Nu ben ik op zoek naar een upgrade voor de videokaart, momenteel draai ik op een ASUS ATI Radeon HD3850 kaart welk behoorlijk kan meekomen met alle nieuwe games. Ik wil alleen iets beters/sneller aanschaffen maar zie door de bomen het bos niet meer.

Wat ik wel weet is dat de PC al een aantal keren tijdens het gamen vastliep en een BSOD gaf.

Kan iemand mij adviseren wat ik evt kan aanschaffen (zit eigenlijk te denken over te stappen naar Geforce??)

Budget is ca 100 euro (hoeft dus geen high end te zijn maar in ieder geval een stuk beter als wat ik nu heb)

iemand advies?? :'(

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:53

Herman

FP ProMod
Bij een redelijke GPU heb je ook een goede voeding nodig. Welke voeding heb je nu?
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 19:33:
(...)
Wat ik wel weet is dat de PC al een aantal keren tijdens het gamen vastliep en een BSOD gaf.
(...)
Wat zijn de temps van je GPU en CPU tijdens belasting? Heb je al de meest recente drivers?
Edit: Heb je de meest recente Bios? Welke Vcore heb je?

Verder is het wel belangrijk om te vermelden welke games je wilt spelen.
Zelf zou ik de HD 5750 van ATi of de GTS250 van nVidia aanraden. Zelf heb ik de GTS250 van XFX en presteert prima. (pas op voor 'green editions')

[ Voor 4% gewijzigd door Herman op 29-06-2010 20:07 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Verwijderd

Topicstarter
heb nu een coolermaster realpower M620, tempbij gamen blijft netjes rond de 45 graden, bios bij inbouw (maand geleden) geupdate

Ik draai nu bv battlefield bad company/prince of persia/ArmaaII enz dus meest recente games met redelijk veel vraag naar grafische kracht. Videokaartdrivers zijn ook up to date

draai momenteel op windows 7 64-bit. is er een licht voorkeur nar Nvidia vs ATI op een AMD systeem?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 20:14:
heb nu een coolermaster realpower M620, tempbij gamen blijft netjes rond de 45 graden, bios bij inbouw (maand geleden) geupdate

Ik draai nu bv battlefield bad company/prince of persia/ArmaaII enz dus meest recente games met redelijk veel vraag naar grafische kracht. Videokaartdrivers zijn ook up to date

draai momenteel op windows 7 64-bit. is er een licht voorkeur nar Nvidia vs ATI op een AMD systeem?
Kijk hier welke kaart het beste presteert voor games die jij speelt of wil gaan spelen :). Let wel op dat pricewatch: Sapphire HD5750 512MB GDDR5 PCIE die je voor iets meer dan 100 euro kunt kopen geen 1GB maar 512MB aan geheugen heeft. De kaart getest in de onderstaande benchmarks heeft wel 1GB geheugen.

http://www.tomshardware.c...od[4004]=on&prod[4027]=on

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Een heleboel informatie gewijd aan de vraag die je stelt. Het beste is om een budget te bepalen (dat heb je al gedaan) en van de kaarten die daarbinnen vallen een aantal reviews te lezen. Op die manier heb je al vrij snel een goed beeld van de meest geschikte kaart voor jou :)

Dit topic is gesloten.