Verkoper V&A lijkt niet te leveren. Welke procedure volgen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 4.556 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De track and trace code werkt vaak pas nadat het echt in het sorteer/bezorg proces zit. Ik zou dus in ieder geval pas op donderdag verdere actie gaan ondernemen. (heel woensdag afwachten dus nog)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2010 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TT is meestal online als ik me pakket al binnen heb, normaal gesproken word 1 pakket binnen 2 (werkdagen) bezorgd en staat TT de volgende ochtend na 09:00u online.
Als het gisteren gepost is zal je TT vanmiddag al wel online moeten staan, in ieder geval als aangenomen op het ingeleverde post service punt.
Vraag even of de afzender even navraag doet bij het TNT service loket waar het pakje afgegeven is.
Heb het eens meegemaakt dat het achter de balie is blijven liggen.

Succes,

Fred

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Topicstarter
Ook vandaag geeft de track en trace code geen resultaten.

Aan mijn verzoek om een foto van het verzendbewijs te sturen is geen gehoor gegeven.

Ik wacht vandaag nog af maar dan is mijn geduld op. Ik heb het niet helemaal uitgelegd maar ik ben al een week aan het lijntje gehouden met allerlei smoezen.
Fred raket schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 18:53:
Als het gisteren gepost is zal je TT vanmiddag al wel online moeten staan, in ieder geval als aangenomen op het ingeleverde post service punt.
Inderdaad, dat dacht ik ook.

[ Voor 52% gewijzigd door Philflow op 30-06-2010 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jammer dat het zo loopt, begin er ook zo mijn gedachten bij te krijgen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:15

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik trek geen conclusies, maar geef alleen dit mee:
Laatste pakket dat ik verstuurde was een camera lens naar een medetweaker. Dat pakket kwam niet in T&T, ondanks dat ik wel een nummer ervan had, en werd 7 dagen later bezorgd!
Nu heb ik het geluk dat ik als crew wat credits opbouw en dat de jongen rustig afwachtte.

Ik geeft dit alleen maar als info mee

[ Voor 10% gewijzigd door Nomad op 30-06-2010 12:59 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:55
Nomad schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:59:
Laatste pakket dat ik verstuurde was een camera lens naar een medetweaker. Dat pakket kwam niet in T&T, ondanks dat ik wel een nummer ervan had, en werd 7 dagen later bezorgd!
Nu heb ik het geluk dat ik als crew wat credits opbouw en dat de jongen rustig afwachtte.

Mee eens!

Heb een soortgelijk probleem gehad. Het versturen van een PC voeding duurde ook 7-8 dagen en de TT code werkte niet op de site. De klantenservice kon echter wel de code uitlezen waardoor uiteindelijk het pakket wel weer gevonden werd. (verkeerd bezorgd en de ontvanger zocht gelukkig contact met mij)

Dus niet al te snel conclusies trekken het kan allemaal nog goed komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ook in deze gevallen kan je als verzender toch wel een document laten zien waarop dit zichtbaar is?

Zeker als je al 3x hebt uitgesteld (vanaf vorige week dus), zou je dit bijna standaard al meesturen met de bevestiging dat het verstuurd is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
De verkoper heeft me belooft dat hij vanavond, uiterlijk morgen ochtend mij een foto van een verzendbewijs gaat tonen.

Wieweet heeft hij het dit keer echt verstuurd.

Goed om te weten. Wist niet dat TNT zo nalatig kon zijn. Dit geeft weer wat vertrouwen.

[ Voor 62% gewijzigd door Philflow op 30-06-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik denk ook dat het veels te vroeg is om te stellen dat je opgelicht wordt. Zoals al eerder gepost is kan er wel eens vertraging optreden bij de TNT. Daarbij zijn er ook een hoop privéredenen waardoor iemand een pakje iets later verstuurd dan afgesproken. Daar hoeven helemaal geen kwade bedoelingen achter te zitten. Als jij na een dag al meteen boze mailtjes gaat sturen bevorderd dat de situatie natuurlijk totaal niet.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 15:18
Philflow schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 15:32:
Wist niet dat TNT zo nalatig kon zijn.
Je bedoelt : Wist niet dat TNT niet aan mijn verwachtingen om de volgende dag te leveren voldeed.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
aZuL2001 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 15:37:
[...]

Je bedoelt : Wist niet dat TNT niet aan mijn verwachtingen om de volgende dag te leveren voldeed.
Nee dat bedoel ik niet.
U krijgt standaard:

* 24-uurs-service: We leveren uw pakket de eerste werkdag na de dag van aanbieding af.
http://www.tntpost.nl/voo...d/basis-pakket/index.aspx
fsfikke schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 15:36:
Ik denk ook dat het veels te vroeg is om te stellen dat je opgelicht wordt. Zoals al eerder gepost is kan er wel eens vertraging optreden bij de TNT. Daarbij zijn er ook een hoop privéredenen waardoor iemand een pakje iets later verstuurd dan afgesproken. Daar hoeven helemaal geen kwade bedoelingen achter te zitten. Als jij na een dag al meteen boze mailtjes gaat sturen bevorderd dat de situatie natuurlijk totaal niet.
Ik denk dat je de situatie niet goed overziet. Ik heb precies een week gewacht met een 'boos' mailtje.

Daarvoor de meest uiteenlopende smoezen gehoord en drie keer heeft ie gezegd dat het verzonden was terwijl het niet verzonden was.

Ik ga ook echt niet zomaar boze mailtjes versturen. Dat doe ik pas nadat ik aantoonbaar voor de gek wordt gehouden.

[ Voor 48% gewijzigd door Philflow op 30-06-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Philflow schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 15:39:
[...]

Nee dat bedoel ik niet.

[...]

http://www.tntpost.nl/voo...d/basis-pakket/index.aspx

[...]

Ik denk dat je de situatie niet goed overziet. Ik heb precies een week gewacht met een 'boos' mailtje.

Daarvoor de meest uiteenlopende smoezen gehoord en drie keer heeft ie gezegd dat het verzonden was terwijl het niet verzonden was.
Hij claimt het maandag verstuurd te hebben en op dinsdag om twintig voor een open je een topic dat je mogelijk opgelicht bent. Dan trek je wel erg snel je conclusies. Daarbij is die 24 uur van de TNT een indicatie. in 99.9% van de gevallen wordt het binnen 24 uur bezorgd, maar het kan ook wel eens fout gaan. Hou daar dus rekening mee.
Je zegt verder dat je hem hebt verzocht (/gesommeerd?) het verzendbewijs te mailen en dat hij daar geen gehoor aan heeft gegeven. Nu heeft ie dat schijnbaar wel? Niet iedereen beantwoord z'n mailtjes binnen 10 minuten he.

Dat je niet netjes behandeld wordt kan best, maar daar kan in dit topic ook niemand verandering in brengen. Er zijn wel vaker problemen geweest met V&A deals dus er zijn ook topics te vinden waar je ervaringen van anderen kan lezen over hoe je zoiets aan kan pakken.

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 30-06-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
fsfikke schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 15:48:
[...]
Hij claimt het maandag verstuurd te hebben en op dinsdag om twintig voor een open je een topic dat je mogelijk opgelicht bent. Dan trek je wel erg snel je conclusies. Daarbij is die 24 uur van de TNT een indicatie. in 99.9% van de gevallen wordt het binnen 24 uur bezorgd, maar het kan ook wel eens fout gaan. Hou daar dus rekening mee.
Je zegt verder dat je hem hebt verzocht (/gesommeerd?) het verzendbewijs te mailen en dat hij daar geen gehoor aan heeft gegeven. Nu heeft ie dat schijnbaar wel? Niet iedereen beantwoord z'n mailtjes binnen 10 minuten he.
Je overziet de situatie echt niet.

Op Zondag 20 juni zijn we de koop overeengekomen. Afgesproken is dat hij de Ipad dinsdag 22 zou versturen. Dat deed hij niet en heeft hij niet gemeld. Ik heb er continu achter aangelopen om de track & trace te krijgen. Toen zei hij dat hij donderdag 24 zou versturen, toen zaterdag 26. Telkens deed hij het niet. Iedere keer andere redenen.

Ik ben erg benieuwd of hij dit keer wel verzonden heeft. De vorige drie keer dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Philflow schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 15:53:
[...]

Je overziet de situatie echt niet.

Op Zondag 20 juni zijn we de koop overeengekomen. Afgesproken is dat hij de Ipad dinsdag 22 zou versturen. Dat deed hij niet en heeft hij niet gemeld. Ik heb er continu achter aangelopen om de track & trace te krijgen. Toen zei hij dat hij donderdag 24 zou versturen, toen zaterdag 26. Telkens deed hij het niet. Iedere keer andere redenen.

Ik ben erg benieuwd of hij dit keer wel verzonden heeft. De vorige drie keer dus niet.
Dat ie het al drie keer zou versturen heb je al verteld, of hij het nu wel heeft gedaan kan niemand je hier vertellen. Dus wat wil je horen? Niemand kan je vertellen of je inderdaad bent opgelicht of niet. Als je er geen vertrouwen meer in hebt moet je hem mailen dat je af wilt zien van de koop en graag je geld terug wilt hebben.

Bekijk ook eens dit topic: Koper V&A betaalt niet
Als je echt bent opgelicht kan T.net weinig voor je doen, als hij jouw mailtjes niet beantwoord zal ie mailtjes van T.net ook niet beantwoorden. En T.net kan verder niets doen omdat zij alleen het verhaal van een kant kennen, dat kan wel eens een vertekend beeld opleveren. Het enige wat je dan kan doen is aangifte bij de politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Bedankt voor het meedenken.

Mijn plan is duidelijk, ik heb hem gemaild dat ik wacht t/m morgen vroeg 10.00 op een verzendbewijs.

Mocht hij dat onverhoopt niet opsturen zal ik overgaan tot het ontbinden van de koop overeenkomst en mijn geld terug vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 15:18
En als hij daar niet aan meewerkt ?

Ik snap dat dit een vervelende situatie is, maar om met allerlei juridische termen te gaan gooien maak je het er niet eenvoudiger op.
Naar mijn bescheiden mening zit je er strak in. In zo'n geval zou mijn respons ook erg strak worden.

Succes.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Ik kan me voorstellen dat ik wat strak overkom, maar ik denk dat als jullie alle details wisten mijn reactie wel zouden begrijpen. (Ik ga die details hier niet allemaal noemen, zoals ik voorlopig ook niet de naam van de tweaker bekend zal maken.)

Nu verwacht ik na 10 dagen van tevergeefs wachten een bewijs van verzending. Dat lijkt me toch niet onredelijk.

Je kunt ook aan mijn feedback zien dat ik normaal nooit problemen heb met transacties.

[ Voor 31% gewijzigd door Philflow op 30-06-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Een van de redenen dat ik erg argwanend ben geworden is o.a. dat ik eerst (vorige week) heb voorgesteld langs te komen om het product op te halen, maar hij zei dat dat niet kon, omdat hij midden in een verhuizing zat.

wat vinden jullie daarvan? plausibel?

het gaat trouwens om een product van 500 euro.

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 01-07-2010 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

als het om zulke bedragen gaat maak ik geld alleen over als de verkoper een aardig feedback heeft of ik ga het zelfs halen. Voor een paar tientjes neem wil ik weleens een gokje wagen.

Alles is plausibel natuurlijk maar als je morgen geen bewijs van verzending ontvangt zou ik daarmee mijn conclusies trekken en dat het echt geen kosher verkoper is.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

En krijg je wel reacties van de verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Het gekke is dat de verkoper prima feedback heeft (stuk of 20 positieve en 1 negatief verhaal) en ook redelijk goed blijft reageren. Hij heeft zelfs hetzelfde product aan andere mensen goed geleverd in de afgelopen weken, zo blijkt uit de feedback (tenzij deze vervalst zou zijn maar dat denk ik niet). Tot zover het goede nieuws.

Het slechte nieuws: hij heeft geen verzendbewijs gestuurd. Waarom legt hij niet uit. Ik heb zo'n vermoeden dat er maandag helemaal niets is verstuurd. In plaats daarvan kwam hij met een nieuw voorstel: "ik kom maandag bij je langs met het product en geef je 150 euro korting als compensatie voor de irritatie".

Ik heb hem gezegd dat ik daar alleen mee accoord kan gaan als hij vandaag de 150 euro overmaakt en mij het betaalbewijs vanavond mailt.

Misschien stuurt hij me vanavond het betaal bewijs, zo niet dan is mijn geduld op en wordt de koop ontbonden.

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 01-07-2010 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als hij het aan je verzonden heeft waarom dan bij je langs brengen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Philflow schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 19:36:
Het gekke is dat de verkoper prima feedback heeft (stuk of 20 positieve en 1 negatief verhaal) en ook redelijk goed blijft reageren. Hij heeft zelfs hetzelfde product aan andere mensen goed geleverd in de afgelopen weken, zo blijkt uit de feedback (tenzij deze vervalst zou zijn maar dat denk ik niet). Tot zover het goede nieuws.

Het slechte nieuws: hij heeft geen verzendbewijs gestuurd. Waarom legt hij niet uit. Ik heb zo'n vermoeden dat er maandag helemaal niets is verstuurd. In plaats daarvan kwam hij met een nieuw voorstel: "ik kom maandag bij je langs met het product en geef je 150 euro korting als compensatie voor de irritatie".

Ik heb hem gezegd dat ik daar alleen mee accoord kan gaan als hij vandaag de 150 euro overmaakt en mij het betaalbewijs vanavond mailt.

Misschien stuurt hij me vanavond het betaal bewijs, zo niet dan is mijn geduld op en wordt de koop ontbonden.
Op een product van €500 zomaar even €150 inleveren klinkt wel heel vreemd. Ook als hij schijnbaar in iPads handeld, waar krijgt hij iPads vandaan voor €350? Klinkt een beetje louche.
Daarbij, als hij het geld overmaakt betekend dat natuurlijk nog niet dat ie ook daadwerkelijk de iPad gaat leveren. Dat kan ook een zoethoudertje zijn. ('Ja ik heb je al korting gegeven'). Het is aan jou om te bepalen of je het vertrouwt, maar anders kan je het maar beter proberen terug te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
fsfikke schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 20:45:
[...]
Op een product van €500 zomaar even €150 inleveren klinkt wel heel vreemd. Ook als hij schijnbaar in iPads handeld, waar krijgt hij iPads vandaan voor €350? Klinkt een beetje louche.
Om eerlijk te zijn vind ik het ook een erg vreemde reactie.
Met zijn ontwijkende verhalen, en herhaaldelijk niet nagekomen beloftes lijkt hier toch iets niet in de haak te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Ik vind het ook een zeer vreemde actie. Ik neem het dus ook met een korrel zout.

Hij kan nu zijn goodwill tonen door 150 euro over te maken. Ik vermoed dat hij dat niet doet en dat ik vanavond nog het hele bedrag terug vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verhuizing.. was er niet een recent topic met de verhuizings-antwoord?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

SinergyX schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 21:04:
Verhuizing.. was er niet een recent topic met de verhuizings-antwoord?
klopt. ik hoop trouwens dat het niet dezelfde verkoper is want dan zie ik niet zo veel heil (vorige topic gevolgd) Ik zal eens kijken of ik hem voor je kan vinden. Daar staat wel de naam van de verkoper genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Ik ben erg geinteresseerd. Deze verkoper zegt te verhuizen van rotterdam naar amsterdam. en benieuwd of het dezelfde is.

Edit: zojuist SMS contact gehad:

Ik: Heb je het betalingsbewijs voor mij?
>: morgen ochtend pas, kan nu niet overmaken.
Ik: Dat is niet volgens afspraak. Zoals afgesproken is de koop bij deze geannuleerd. De 500 euro verwacht ik uiterlijk dinsdag 6 juli 18.00 op mijn rekening.

Voorlopige conclusie: Geen verzendbewijs, geen betaal bewijs, niets verstuurd. Nu maar hopen dat ik mijn geld nog terug krijg.

Waneer is het een goed moment om negatieve feedback achter te laten?

[ Voor 88% gewijzigd door Philflow op 01-07-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat andere geval was een verbouwing, geen verhuizing en zo te zien betreft het in elk geval niet dezelfde persoon :)

Voor het achterlaten van feedback zou ik wachten tot er sprake is van een afgeronde ervaring, wat de uitkomst ook moge zijn. Net zoals bij de shopreviews kan er ook hier natuurlijk sprake zijn van een uitzichtloze situatie.

[ Voor 9% gewijzigd door Orion84 op 01-07-2010 22:00 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Overigens heeft deze verkoper in dezelfde week nog zo'n 4 advertenties geplaatst voor ipads. Het zou dus kunnen dat er nog andere mensen voor de gek worden gehouden.

Is het verstandig zijn Tweakers naam te noemen hier?

Wat ik in ieder geval al wel heb gedaan is bij zijn laatste advertentie in de reacties gemeld dat ik mijn ipad niet heb ontvangen.
Orion84 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 21:56:
Voor het achterlaten van feedback zou ik wachten tot er sprake is van een afgeronde ervaring, wat de uitkomst ook moge zijn. Net zoals bij de shopreviews kan er ook hier natuurlijk sprake zijn van een uitzichtloze situatie.
Het nadeel is dat er in de tussen tijd andere mensen slachtoffer kunnen worden. Ik hou V&A niet 24 uur per dag in de gaten en soms plaatst hij zijn advertenties maar zeer kort.

[ Voor 42% gewijzigd door Philflow op 01-07-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

5x geplaatst in 7 dagen om precies te zijn.

27-06-2010 v&a: Apple iPad 16GB
24-06-2010 v&a: Apple iPad 16GB
23-06-2010 v&a: Apple iPad 16GB
22-06-2010 v&a: Apple iPad 16GB
20-06-2010 v&a: Apple iPad 16GB

Er zijn 4 positieve surveys (van niet nieuw geregistreerde Tweakers) aan zijn profiel achtergelaten.
Het lijkt me dat er dus inderdaad wel geleverd wordt. Het gaat in ieder geval niet om één exemplaar zoals in een van zijn advertenties vermeld staat. Misschien ben je ietsje te vroeg geweest met het "ontbinden" van de overeenkomst. Ik neem aan dat je daarmee wil aangeven dat jij je geld terug wilt en van de aankoop af wilt zien?

Was het aanbod van maandag langs komen brengen + de beloofde korting (à contant) niet de moeite waard om nog even af te wachten of het werkelijk zover zou komen? Als het namelijk om een oplichter zou gaan dan kun je hoe dan ook naar je centjes fluiten maar dat lijkt eigenlijk nu (nog) niet het geval te zijn.

*knip* laten we er geen heksenjacht van maken

[ Voor 30% gewijzigd door Orion84 op 02-07-2010 09:09 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
hardware-lover schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 01:44:
Misschien ben je ietsje te vroeg geweest met het "ontbinden" van de overeenkomst. Ik neem aan dat je daarmee wil aangeven dat jij je geld terug wilt en van de aankoop af wilt zien?
Ik kan begrijpen dat het aan de buitenkant zo lijkt maar als je had meegemaakt wat voor afspraken hij allemaal niet nakomt (5x aantoonbaar) dan denk ik zelfs dat ik ietsje te lang heb gewacht.

Nu bleef hij volhouden dat het pakket verzonden was maar een verzend bewijs heeft hij nooit getoond. De track & trace code die hij me gaf werkt niet. Gisteren zou hij me de 150 euro overmaken, heb ik zwart op wit dat hij het beloofd, 's avonds zegt ie ineens dat ie het nooit heeft beloofd.
Was het aanbod van maandag langs komen brengen + de beloofde korting (à contant) niet de moeite waard om nog even af te wachten of het werkelijk zover zou komen?
Als ik hem had kunnen geloven wel. Na 5x niet de waarheid spreken kon ik hem echter niet meer geloven.

Ik heb zelfs met 2 v.d. ipad kopers in zijn feedback contact opgenomen om te checken. Dit kreeg ik als reactie "Mijn ervaring is zeker positief met xxx. Ik had het geluk dat hij de iPad met en koerier op dezelfde dag bij mij kon bezorgen. Zelfs voordat ik het geld had overgemaakt."
Toen dacht ik 'oh dat zit wel goed'. Nu begin ik te denken 'dat is zo positief dat het haast ongeloofwaardig klinkt'. Wie gaat er een ipad opsturen voordat het geld binnen is....

Maar goed afgaande op zijn feedback lijkt het er inderdaad op dat hij die spullen normaal levert. Tenzij de feedback op de een of andere manier vervalst is (wat ik niet kan uitlsuiten).

*knip* de quote ook maar weg

Ik denk wel dat het goed is even te wachten. Wellicht betaalt hij me netjes het geld terug. Na alle gebroken afspraken heb ik er echter zeer weinig vertrouwen in.

[ Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 02-07-2010 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Ter info: zijn iPad handel was ons al opgevallen en daarop is hij al aangesproken. Dus nu een feedback invullen ter waarschuwing lijkt me niet heel hard nodig :)

[ Voor 8% gewijzigd door Orion84 op 02-07-2010 09:14 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

En heb je vandaag je artikel ontvangen en/of €150,- korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Geen artikel ontvangen, track & trace code werkt niet, geen geld ontvangen.

Tevens ben ik er achter gekomen dat hij al vier verschillende woonplaatsen opgegeven heeft. Ik ben benieuwd of zijn naam wel echt is.

Ik heb hem tot dinsdag as. gegeven om het geld terug op mijn rekening te krijgen, maar ik begin me af te vragen of ik er nog wel goed aan doe om te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-10 08:39

martjah

Appel

je kan zijn gebruikte IP in de e-mail kijken en dan kijken of de regio ongeveer klopt.

[ Voor 22% gewijzigd door martjah op 02-07-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Any updates....

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

updates, hij post nog geen 4 uur geleden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

martjah schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 21:08:
je kan zijn gebruikte IP in de e-mail kijken en dan kijken of de regio ongeveer klopt.
Schiet je niet veel mee op. KPN geeft hier Tilligte aan en ik woon in Enschede, wat ook 40km naar het Noorden van Tilligte kan zijn.

Aan TS,
Je kunt dit geval melden bij je bank, kost je € 25,- voor het onderzoek. met die gegevens kun je verdere stappen ondernemen. per mail of dm kan ik je meer uitleg geven.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
martjah schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 21:08:
ik heb email van zijn gmail account maar kan daar geen ip nummer ontdekken. hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gmail stuurt geen ip mee. Ook heb je er weinig aan, veel providers hebben Amsterdam staan bij al hun ipadressen (een dhcp-server)

[ Voor 70% gewijzigd door Marzman op 03-07-2010 11:25 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-10 08:39

martjah

Appel

njah aan sommige adressen kan je het volgens mij wel herkennen meende ik. zoals omgeving Nederweert geeft nederweert.ziggo o.i.d. aan. dan zal het niemand uit Amsterdam zijn ;)

Originele mail met extra info kan je lezen door de mail te openen bij gmail, vervolgens op het kleine driehoekje te klikken aan de boven rechterzijde en dan origineel weergeven.

maar ik hou erover op ;) ik geloof jullie. Ik heb dat alleen een keer gedaan ivm verstuurde spam en dat bleek uit china te komen(accountgegevens gestolen van gf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Fred raket schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 09:00:
[...]
Aan TS,
Je kunt dit geval melden bij je bank, kost je € 25,- voor het onderzoek. met die gegevens kun je verdere stappen ondernemen. per mail of dm kan ik je meer uitleg geven.

Succes
Interessant. Wellicht maak ik daar de komende week ook gebruik van Ik zal eerst eens bellen met mijn eigen bank, kijken wat die zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
De verkoper zegt dat hij vandaag 550 heeft over gemaakt. Hij stuurde me dit (wazige) screenshot.
Afbeeldingslocatie: http://i609.photobucket.com/albums/tt179/Vantage72/th_photo.jpg
(thumbnail, klik voor groter).

Ik heb inmiddels veel aanwijzingen dat de betreffende persoon niet te vetrouwen is, de kans is dus zeker aanwezig dat er gerommeld is met het screenshot.

Wat denken jullie, is het echt?

Het zwarte blok heeft hij toegevoegd. De rode heb ik toegevoegd.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 03-07-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Heb jij inmiddels al 550 euro gezien per eigen Telebankieren?

Ik heb zelf geen SNS dus over het shot zelf kan ik niks zeggen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Het is nog niet binnen.

Als het screenshot klopt heeft hij het vandaag om 16.00 overgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Screenshot (idd wazig) lijkt op het eerste gezicht in orde, maar je kunt er natuurlijk altijd wel mee rommelen.
Overigens is de SNS bank niet de snelste, wat overmaken betreft, gezien het weekend is het best mogelijk, dat het bedrag pas maandag op je rekening staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Thanks. Ja ik las dat SNS het pas op de werkdag overmaakt. Ik wacht weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:51
Philflow schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 18:02:
Thanks. Ja ik las dat SNS het pas op de werkdag overmaakt. Ik wacht weer af.
En als je dan zelf postbank heb duurt het nog wel 2/3 werkdagen..
helaas van bank naar bank is erg traag, behalve rabo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dit is gewoon een kleine ugly-ass screenshot.. Waarom zou je hem verkleinen en niet in native resolutie sturen..

Ik hoop er het beste van Phil...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 14:27

Meneer iCy

swarma

Marly schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 17:56:
Screenshot (idd wazig) lijkt op het eerste gezicht in orde, maar je kunt er natuurlijk altijd wel mee rommelen.
Overigens is de SNS bank niet de snelste, wat overmaken betreft, gezien het weekend is het best mogelijk, dat het bedrag pas maandag op je rekening staat.
Indien de TS een andere bank heeft dan de aanbieder is het geld er dit weekend niet. Je kan het geld enkel hebben indien je bij dezelfde bank zit, want dan hoeft de geldstroom niet uitgestuurd te worden via het betalingsproces.

Indien de TS wel SNS heeft is er een kans dat die het heeft, aangezien het niet via het betalingsproces hoeft.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Hij heeft een spoed overboeking gedaan om 16.00 vanmiddag van SNS naar Rabo.
CLB schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 18:11:
Dit is gewoon een kleine ugly-ass screenshot.. Waarom zou je hem verkleinen en niet in native resolutie sturen..
Dat was ook mijn eerste gedachte.

Edit: ik heb trouwens gezien dat de betreffende verkoper weer een advertentie heeft geplaatst. Ik heb inmiddels een waarschuwing neergezet.

[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 03-07-2010 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Weet jezeker dat het spoedoverboeking is? Zover ik weet staat er dan apart 'spoed' of dergelijke in dat overzicht.

Het blijft enigzins grappig, enerzijds helpt T.net je dus niet bij eventuele oplichtingspraktijken, ondanks zij het gebruikersbeheer doen, maar aan de andere kant mogen topic-starters zoals deze nooit de naam noemen.. mij ontgaat de logica hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Om een heksenjacht te voorkomen, in verband met bewijs etc.

Tot zover de officiële lezing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Hij zei spoed overboeking. Maar zijn woord is niet zo betrouwbaar, zo is al vaak gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 14:27

Meneer iCy

swarma

Philflow schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 18:20:
Hij heeft een spoed overboeking gedaan om 16.00 vanmiddag van SNS naar Rabo.
r
Maandagochtend tussen 08:00 en 09:30 is ts de eerste dan :)

[ Voor 4% gewijzigd door Meneer iCy op 03-07-2010 19:21 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jeb,
Maandagochtend na 09:00u zul je het weten.

Hoop voor je dat je je centjes retour krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Ik heb mijn rekening al gechecked. Nog niets binnen maar misschien is het nog wat te vroeg. Update volgt.

Edit: 9:41 niets binnen.

Edit: 10:00 Het is binnen!

Ongelofelijk. Ik had het niet gedacht maar het is toch goed afgelopen.

Ik zal de details maar achter wegen laten uit respect voor hem, maar laat ik het zo zeggen: soms kan het goed zijn mensen onder druk te zetten.

Nu zal ik eens nadenken hoe ik het precies ga verwoorden in zijn feedback.

[ Voor 72% gewijzigd door Philflow op 05-07-2010 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweeper
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-10-2022
dat is goed nieuws.. de aanhouder wint gelukkig

En nu maar hopen dat er ergens anders snel een Ipad vind.

[ Voor 39% gewijzigd door Dweeper op 05-07-2010 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op maandag 05 juli 2010 @ 08:17:
Ik heb mijn rekening al gechecked. Nog niets binnen maar misschien is het nog wat te vroeg. Update volgt.

Edit: 9:41 niets binnen.

Edit: 10:00 Het is binnen!

Ongelofelijk. Ik had het niet gedacht maar het is toch goed afgelopen.

Ik zal de details maar achter wegen laten uit respect voor hem, maar laat ik het zo zeggen: soms kan het goed zijn mensen onder druk te zetten.

Nu zal ik eens nadenken hoe ik het precies ga verwoorden in zijn feedback.
Respect voor iemand die jou probeerde geld afhandig te maken zonder daarvoor een product te leveren? Je mag gewoon van geluk spreken dat je je geld terug hebt gekregen. Ik zou in je feedback gewoon goed verwoorden hoe het is verlopen om andere Tweakers een reëel beeld te geven van deze user. Dat jij op het nippertje niet belazerd bent betekent niet dat de volgende er ook zo goed vanaf komt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Modbreak:Beleid bediscussieren is natuurlijk top, maar doe dat dan in een eigen topic in plaats van andere topics vervuilen.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Even een vraag.

Hij claimt de iPad toch opgestuurd te hebben in het begin? Als hij nu je geld terug geeft is dat ding nooit opgestuurd volgens mij. Hij heeft in beginsel toch gelogen en een niet werkend T&T code aan jou gegeven?

Ik zou deze verkoper nooit meer vertrouwen. Je moet zeker blij zijn dat het voor jou goed afgelopen is......

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gelukkig is het voor jou nu goed afgelopen Philip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Mijn feedback zal zo goed mogelijk andere tweakers inlichten. Ik zal kritiek geven want hij heeft fouten gemaakt. Uiteindelijk heeft hij het netjes afgewikkeld. Hij gaat nu nog een poging doen het product alsnog in mijn te handen krijgen. Als dat lukt zal ik dat ook meenemen in mijn eindoordeel.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 05-07-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mja fouten, volgens mij is het gewoon oplichting als je iemand een T&T code geeft van iets wat niet eens verzonden is. Ik kan daar geen te goeder trouw situatie bij bedenken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu in het buitenland, dus kan er even niet bij, maar heb je de info nog naar pricewatch@ gemaild? We houden als gezegd graag bij waar problemen zich voordoen. Dat we niet bemiddelen of actief een enkele klacht afhandelen wil niet zeggen dat we niet ingrijpen als er een structureel probleem blijkt. Dat dat probleem er is kunnen we alleen vaststellen als mensen het melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Ik heb enkele keren met Pricewatch gemaild.

Uiteindelijk heeft hij mij z'n excuses aangeboden en me gecompenseerd voor alles. Nu heeft hij me ook nog het beloofde product geleverd. Z'n eerdere gedrag is niet goed te praten maar achteraf heeft hij zijn best gedaan het goed te maken. Ook nog toen het niet meer perse hoefde.

Zoals gezegd zal ik zowel het negatieve als het positieve verwoorden in mijn feedback.

[ Voor 19% gewijzigd door Philflow op 05-07-2010 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-10 11:16
Iets meer offtopic, maar je hebt dus eerst je geld teruggehad? 550 euro? en toen de iPad ook nog? Daar heb je wel voor moeten betalen neem ik aan? dit is puur uit interesse overigens

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Ja eerst geld terug gehad. Toen alsnog een Ipad geleverd gekregen met koerier. Achteraf betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Lijkt net of hij ze even niet in voorraad had ofzo en toch alvast je centen wilde hebben..
Wees dan eerlijk en duidelijk en zeg dat het even enkele dagen kan duren ofzo.. Maarja you've got your gadget!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk om te lezen dat dit goed afloopt.
Ik zou negatief commentaar achterwege laten.
Denk dat de beste vent wel van zijn fout geleerd heeft inmiddels.
Het heeft hem 50 euro + veel moeite gekost.
Iedereen verdient een 2e kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

CLB schreef op maandag 05 juli 2010 @ 18:37:
Lijkt net of hij ze even niet in voorraad had ofzo en toch alvast je centen wilde hebben..
Wees dan eerlijk en duidelijk en zeg dat het even enkele dagen kan duren ofzo.. Maarja you've got your gadget!
Heb ik ook aan gedacht, spullen inkopen met andermans geld en heeel laat leveren, en dan toch nog een koop sluiten.

Slimme jongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een intressante toevoeging.
tevens de reden dat ik van tnt ben afgestapt en voortaan via andere loketten stuur indien mogelijkheid daarvoor.

Ik heb in mijn jaren dat ik online verkoop 2x problemen gehad.
Eenmaal zoals ik eerder vermeld zag staan dat het 7-8 dagen duurde en TT code niets resulteerde.
1x dat mijn pakket 16 dagen in het zelfde sorteer center bleef hangen.
TNT schoof allicht de schuld op mij dat ik verkeerde adres gegevens had maar met de kennis dat deze gegevens 3x met koper gecheckt waren verteld mij andere feiten ;)

Na het aanvragen en invullen van een onderzoeks formulier (dit kan enkel de verzender van het pakket) was eruit gekomen welk center het pakket bleef hangen , en daar door TNT uit gepikt is en als nog afgeleverd.

Het kan voorkomen dat pakketten zijn verstuurd maar zonder resultaat.
Echter als dit het geval is dan zie je dit terug in je TT code want dan geeft je code in ieder geval een werkend zoek resultaat.
Controleer of je de juiste PC + code combi intikt probeer desnoods met zijn PC ipv jouwe.

Indien na 10 dagen geen TT resultaat is kans heel groot dat de code verzonnen is of van een voorgaaand verzonden pakket meer dan 30 dagen geleden want dan vervalt de code en is er geen resultaat meer met de code te vinden.

Indien een scan / foto van TT code geweigerd wordt door verkoper denk ik dat er dingen zijn die voor je worden achter ghouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 23:32:
Indien een scan / foto van TT code geweigerd wordt door verkoper denk ik dat er dingen zijn die voor je worden achter ghouden
Ik heb een keer een pakket verstuurd (welke netjes de volgende dag is aangekomen) waarvan de TT code nooit gewerkt heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via Philflow ben ik op dit topic gewezen,

ik heb volgens mij op dezelfde V&A als Philflow gereageerd en word nu ook al ongeveer anderhalve week aan het lijntje gehouden met dingen als: het geld is nog niet binnen (via zelfde bank overgemaakt is toch direct binnen, anders de volgende dag?) en ziekheidsmelding waardoor het niet verstuurd kon worden enz.

Ik heb net een mailtje gekregen dat mijn 'laptop' verstuurd is, en zal jullie morgen laten weten hoe het verloopt.

Edit*
Heb ook om een track and trace nummer gevraagd, nog niet ontvangen.
Heb nogmaals mijn adresgegevens verstuurd zodat die met zekerheid kloppen.
Heb nogmaals een bewijs van overboeking verstuurd naar zijn mail ivm betaling.

(Eerder mail bestond uit dit:

Hallo
Je hebt een ipad van me overgenomen.
Ik kan deze helaas pas woensdag verzenden omdat ik niet eerder in staat ben om gezondheidsredenen om deze te verzenden.
Als je dit niet wilt kan ik natuurlijk het geld terug storten.
Ik hoor graag van je
Groetjes

Hierop heb ik geantwoord:
No worries.
Beterschap,
Vriendelijke groet,

Woensdag heeft hij niets laten horen dus na vanmorgen en gisteren erg aan te dringen kwam vanmorgen de mail dat de 'laptop verzonden was.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2010 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Als er nog andere Tweakers problemen hebben met deze ipad verkoper graag even een DM naar mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Voor wat? Ik denk dat ik het niet hoef te zeggen maar ik hoop dat je geen rare dingen op de planning hebt staan. Nogmaals, zeer waarschijnlijk ten overvloede :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Ik kan bemiddelen op een manier die blijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de goede orde, de hoeveelheid iPads die door deze verkoper werden aangeboden is niet te verantwoorden zonder het als commerciele handel te zien - dat is niet toegestaan en de verkoper is daarop gewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even een sms gestuurd met de vraag of ik de track and trace code kon krijgen.

Wat blijkt:
Ik kon even niet bij mijn mail. Ipad gaat vandag uiterlijk morgen weg stuur je zsm code okay.
Hij heeft hem dus weer niet verstuurd zelfs nu hij heeft gezegd dat hij hem gisteren al zou versturen.

Heb even dringend verzocht vandaag te versturen, omdat hij het eigenlijk gister al zou doen en nu toch weer min of meer uitsteld. I'll keep you up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:33:
Even voor de goede orde, de hoeveelheid iPads die door deze verkoper werden aangeboden is niet te verantwoorden zonder het als commerciele handel te zien - dat is niet toegestaan en de verkoper is daarop gewezen.
Dus hij was na de actie van hierboven (waar het al ging om 5+ ipads) nog steeds actief in de V&A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Yes met momenteel 1 advertentie (geen iPad, dat niet, wel een soortgelijk product)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

SinergyX schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:33:
[...]

Dus hij was na de actie van hierboven (waar het al ging om 5+ ipads) nog steeds actief in de V&A?
Nadat hij is aangesproken op zijn iPad handel heeft hij geen nieuwe iPad advertenties meer geplaatst. En dat aanspreken is al weer even geleden gebeurd, zoals ik vorige week ook al meldde: Orion84 in "Verkoper V&A lijkt niet te leveren. Welk..."

Alle ervaringen in dit topic gaan dus over advertenties die hij had aangemaakt voordat hij was aangesproken op zijn gedrag. Het is niet alsof we hem daarna gewoon weer zijn gang hebben laten gaan, als je daar op zinspeelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Goed, heb nu eindelijk de user gevonden, ik denk toch even eigen topic te gaan maken want zijn 'feedback' komt al 3x van zeer twijfelachtige useraccounts, tussen eigelijk ook aantal 'negatieve' (waarschuwing) berichten.

Ik wil geen heksenjacht, maar ik hekel 'marktplaatspraktijken'.

trouwens semi-bug, de advertentie is weg, maar de reacties uit de advertentie zijn nog wel terug te vinden :P

[ Voor 30% gewijzigd door SinergyX op 08-07-2010 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Als je vermoedens hebt van verdere misstanden, meld die dan even per mail aan pricewatch@tweakers.net. Forumtopics zijn niet zo geschikt voor dat soort tips, gezien het risico op allerlei discussie en zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuw88
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05 20:09
Interessant om te lezen...ik probeer ook zaken te doen met 'acerman', maar dat gaat niet echt voorspoedig.

[ Voor 78% gewijzigd door Leeuw88 op 11-07-2010 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, in combinatie met de historie van handel, is het account geblokkeerd. Desondanks zijn er strikte regels wat betreft persoonsgegevens, en willen we niet over één nacht ijs gaan. Nu zal hier makkelijk de stelling komen dat het allang duidelijk is: zo werkt de wet niet, en voor ons moeten dingen concreet zo zijn dat we op basis van feiten redelijkerwijs (feiten! dus getoetst) kunnen vaststellen dat er sprake is van structurele problemen - kant en klaar, omdat we in principe geen inhoudelijke deelname hebben in het tot standkomen van de overeenkomst.

Met wederom een melding wil ik in ieder geval het account blokkeren. Daar waar aangiftes liggen en verzoeken komen van bevoegde instanties zullen we uiteraard altijd volledige medewerking verlenen.
SinergyX schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:59:
Goed, heb nu eindelijk de user gevonden, ik denk toch even eigen topic te gaan maken want zijn 'feedback' komt al 3x van zeer twijfelachtige useraccounts, tussen eigelijk ook aantal 'negatieve' (waarschuwing) berichten.

En twijfelachtige useraccounts zijn? ...
Wij hebben hier een aardige berg tools ter beschikking, maar ik ben toch benieuwd hoe jij blijkbaar nog meer informatie hebt om die conclusie te kunnen trekken. Ik zou aardig pissed off zijn als iemand ergens zonder enige fundering mijn persoon afdoet als twijfelachtig.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter update: verkoper heeft aangegeven zaken te gaan oplossen waar dingen openstaan, en het account an sich is weer opengesteld. Ik wil betrokkenen verzoeken te mailen met pricewatch@ indien zich nieuwe ontwikkelingen voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• askyou
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09 00:35
SinergyX doelt waarschijnlijk ook op mijn useraccount maar mijn feedback voor Acerman is oprecht Acerman heeft het goed afgehandeld. Ik heb verder niets te maken met Acerman en wil best weer zaken met hem doen.
SinergyX kan misschien hier wel z'n excuses aanbieden of misschien een ban wegens belediging ;-)

quote:
SinergyX schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:59:

En twijfelachtige useraccounts zijn? ...
Wij hebben hier een aardige berg tools ter beschikking, maar ik ben toch benieuwd hoe jij blijkbaar nog meer informatie hebt om die conclusie te kunnen trekken. Ik zou aardig pissed off zijn als iemand ergens zonder enige fundering mijn persoon afdoet als twijfelachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij heeft hij alles nu heel erg netjes afgehandeld.

Is de laatste dagen zeer goed in contact geweest, gelijk reacties op vragen, ook netjes telefonisch contact.
Het lijkt er toch een beetje op dat het een ongelukkige samenloop van omstandigheden was aan zijn kant. Misschien door te veel contact tegelijk? I don't know. Het is in ieder geval allemaal goed afgelopen. Snel niet, maar wel goed.

Mijn iPad is bij mij bezorgd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Ik ben hier ook de dupe van. Moet ik nog even wachten of toch maar contact opnemen?

edit: het speelt bij mij sinds ongeveer 15 dagen. Zelfde verhalen als hierboven. Hij zou vandaag verzenden, maar dat heeft ie al meerdere keren beloofd.

[ Voor 48% gewijzigd door Beta op 15-07-2010 20:10 ]

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• askyou
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09 00:35
Ik had 12 dagen geleden weer bij Acerman besteld. Dit keer duurde de levering dus langer dan de vorige keer,dat was twee dagen, maar hij vertelde mij dat hij in het ziekenhuis heeft gelegen en dat is toch een goed excuus.
De hele perode uitstekend(sms en telefonisch) contact met Acerman gehad. Gisteravond is het nog door een koerier bezorgd om 21.30 uur! omdat ik vandaag op vakantie ben gegaan, waarvoor hulde!
Ik kan mij voorstellen dat je wanhopig wordt als het wat langer duurt maar bij mij heeft hij nu twee keer uitstekend werk afgeleverd.
Heb geduld met Acerman, ik denk dat hij een heel druk baasje is en dat er daardoor weleens wat mis gaat.
Ik ben ervan overtuigd dat iedereen zijn betaalde spullen van Acerman krijgt en dat hij alles netjes zal afhandelen. Zoals bij Ctgras, Philflow en bij mij.
Nogmaals ik heb geen enkele band met Acerman behalve dat hij mij Ipads heeft verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Zojuist weer even telefonisch contact gehad met deze verkoper.
De 16GB versies zijn via zijn leverancier niet meer te verkrijgen. (goh).

Hij gaat mij woensdag een 64Gb leveren. En dat is hem ook geraden ook.
Kan hij woensdag niet leveren zie ik graag mijn geld terug.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Na de twee positieve reacties van Ctgras en Askyou voel ik mij geroepen even een kantekening te plaatsen.

Bij Ctgras heeft hij de zaken afgehandeld nadat ik druk heb uitgevoerd (nee geen dreiging met fysiek geweld).

M.b.t. Askyou, ook bij mij vertelde hij in het ziekenhuis opgenomen te zijn. Bij mij was het echter 25 juni. Nu kan het natuurlijk zijn dat hij twee keer in het ziekenhuis is opgenomen, maar het zou ook zo maar kunnen dat het niet waar is. Ook tegen Ctgras heeft hij gezegd dat hij in het ziekenhuis is opgenomen. Wellicht wil Ctgras nog zeggen welke datum.

Ik hoop dat hij de zaken met AvdE nu netjes gaat oplossen.

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 19-07-2010 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Inmiddels is er weer een negatieve ervaring bij geplaatst in z'n feedback van iemand die z'n spullen niet heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik vind het nog steeds niet netjes dat de naam van desbetreffende Tweaker hier 3 posts boven gewoon blijft staan... Het gehele topic is deze niet genoemd en op zo'n manier wordt hij echt in 't verdoemhoekje geplaatst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Hmm tja. In eerste instantie was ik ook voor de bescherming van zijn privacy. Maar dat houdt ook een keer op. Hij heeft het nu wel erg bont gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Mensen lezen bij z'n V&A feedback wel het hoe of wat imho...
Tevens zijn er oplichtingssites waar mensen met hun naam / gevens staan, dat hoort niet op Tweakers.net imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Een Tweakers nickname is ook geen identiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Zijn nickname was eerder deze maand ook al een paar keer genoemd en verschillende gebruikers gaven eerder al aan dat ze aan de hand van het verhaal al doorhadden om wie het ging, dus ik zie er het nut niet van in om nu nog zijn naam hier te gaan schrappen.

Wel stel ik mijn vraagtekens bij het hier verder discussiëren over zijn gedrag. De gebruiker is gewaarschuwd voor zijn gedrag en er op gewezen dat iPad handel niet in V&A thuishoort en sindsdien is hij ook niet meer actief geweest in V&A. Nieuwe meldingen/discussie heeft dus niks te maken met zijn V&A gedrag, dus lijkt het me weinig zinvol om dat hier in het Pricewatch forum te bespreken. Concrete (afgeronde) ervaringen naar aanleiding van zijn eerdere V&A advertenties kunnen gewoon in de feedback, daar hebben we dit topic niet voor nodig.

Ik ga dit topic dan ook op slot doen. Als iemand het daar niet mee eens is en een goede reden heeft waarom dit topic open zou moeten blijven dan hoor ik het graag per DM :)

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.