G5 Casemod

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimr92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-06 07:24
Hoi,

Eergisteren heb ik mijn G5 kast binnen gekregen. Op het moment ben ik nog maar bezig met het demonteren van alle originele componenten en ruimte proberen te maken in de kast.

Ik heb wat raad nodig m.b.t. het plaatsen van de HDD. Boven in mijn kast zit een soort van HDD case met daarvoor weer wat ventilatoren. Ik wil deze case en die ventilatoren eigenlijk verwijderen, maar ik heb geen idee hoe ik het los krijg.

Afbeeldingslocatie: http://static.tz.nl/f/g/41627php9yA7nt.jpg

Het gaat hier om het bovenste gedeelte.

Verder heb ik wel alle schroefjes enzo al verwijderd dus ik ben bijna zover dat ik de ATX mount schroefjes er in kan gaan tappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
geen idee, mischien dan toch met popnagels vast??

[ Voor 200% gewijzigd door [Remmes] op 27-06-2010 19:39 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimr92
dus ik zou het er uit moeten zagen met een dremel? ik heb btw wel nog de linker bovenkant nodig voor mijn DVD brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Hierzo is de uitleg: http://www.insanelymac.co...=60&p=156892&#entry156892

begrepen? & please be carefull met zo'n mooie kast!

[ Voor 15% gewijzigd door GNOOM172 op 27-06-2010 19:58 ]

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 12:50
heb je hem wel eerst in Schop een Modje geplaatst?
lees de FAQ ff door voordat je een topic aanmaakt.... :F

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:17
DjThase schreef op zondag 27 juni 2010 @ 20:13:
heb je hem wel eerst in Schop een Modje geplaatst?
lees de FAQ ff door voordat je een topic aanmaakt.... :F
jimr92 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 16:33:
Ik heb wat raad nodig m.b.t. het plaatsen van de HDD. Boven in mijn kast zit een soort van HDD case met daarvoor weer wat ventilatoren. Ik wil deze case en die ventilatoren eigenlijk verwijderen, maar ik heb geen idee hoe ik het los krijg.
Dat is een vraag en geen casemod-log of mod in progress :>
Al hoort dit volgens mij thuis in Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 17

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:07

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Het los halen van een G5 (dit heb ik zelf gedaan paar maand geleden) gaat met veeeel moeite maar het kan zonder de popnagels te verwijderen goed kijken onder elke rand zit een schroefje en die HHD bracket kan je verwijderen door de bovenste plaat weg te halen.

Er zitten als goed is schroefjes in het lock mechanisme van de zij paneel. als die weg is zou je die plaat er uit kunnen halen.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

TerreurBV schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:12:
Het los halen van een G5 (dit heb ik zelf gedaan paar maand geleden) gaat met veeeel moeite maar het kan zonder de popnagels te verwijderen goed kijken onder elke rand zit een schroefje en die HHD bracket kan je verwijderen door de bovenste plaat weg te halen.

Er zitten als goed is schroefjes in het lock mechanisme van de zij paneel. als die weg is zou je die plaat er uit kunnen halen.
Er zitten helemaal geen popnagels in de kast.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
TerreurBV schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:12:

heb jij je mediacenter al af pik?:P

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:07

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

GNOOM172 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:27:
[...]

Er zitten helemaal geen popnagels in de kast.... 8)
Binnenste 'kooi' zit in elkaar door middel van popnagels in de hoeken anders hebben ze een andere versie in Duitsland.
Remmes_NT schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:35:
[...]

heb jij je mediacenter al af pik?:P
Al lang....

[ Voor 22% gewijzigd door 42dpi op 28-06-2010 05:01 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimr92
Ok thanks GNOOM. Ik heb het paneel eruit, nu heb ik alleen een ander probleem: ik krijg de zwarte schroefjes waarmee de HDD-case en koeler mee vast zitten niet lost xD

Ik zal binnekort eens een foto'tje uppen als hij helemaal gepoetst is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

jimr92 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:10:
Ok thanks GNOOM. Ik heb het paneel eruit, nu heb ik alleen een ander probleem: ik krijg de zwarte schroefjes waarmee de HDD-case en koeler mee vast zitten niet lost xD

Ik zal binnekort eens een foto'tje uppen als hij helemaal gepoetst is
Die moeten even "schrikken" die zitten vrij stevig vast maar zijn wel gewoon los te halen. Of je voorganger heeft er secondenlijm in gedaan. Maar dan alsnog, goed passende kruiskop, waterpomp tang erom heen en : "klenk" los laten schrikken. Ik heb toevallig een doppenset waar ook kruiskoppen bijzitten. Toen ging het makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimr92
GNOOM172 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:15:
[...]

Die moeten even "schrikken" die zitten vrij stevig vast maar zijn wel gewoon los te halen. Of je voorganger heeft er secondenlijm in gedaan. Maar dan alsnog, goed passende kruiskop, waterpomp tang erom heen en : "klenk" los laten schrikken. Ik heb toevallig een doppenset waar ook kruiskoppen bijzitten. Toen ging het makkelijk.
Ok, dan ga ik dat proberen. BTW, Heb jij bij het modden de gehele achterkant vervangen van je ATX kast? (Mobo tray) of gewoon een rechthoek eruit gesneden voor het I/O shield. En hoe heb jij je aan-uit knop werkend gekregen? Of gewoon een andere aan-uit knop genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

jimr92 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:33:
[...]

Ok, dan ga ik dat proberen. BTW, Heb jij bij het modden de gehele achterkant vervangen van je ATX kast? (Mobo tray) of gewoon een rechthoek eruit gesneden voor het I/O shield. En hoe heb jij je aan-uit knop werkend gekregen? Of gewoon een andere aan-uit knop genomen?
Ik verwijs je graag even door naar mijn 2 casebuilds op basis van de G5 kast;
[CiP] Apple G5 -----> Ipple i5
[CiP] Apple Tjernobuild

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimr92
Heb alles eruit gekregen! Heb gaatjes getapt in de achterwand zodat ik het mobo kan bevestigen. Morgen ff het mobo inschroeven. Ik zal voor iedereen ook nog wat foto's uploaden van het proces tot nog toe.

Bedankt voor iedereen z'n hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Ik zou voordat je alle regels van TN doorbreekt het plaatsen in Schop een modje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 12:50
GNOOM172 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 00:59:
Ik zou voordat je alle regels van TN doorbreekt het plaatsen in Schop een modje.
Geef die man een Koekje! :Y)

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Mooi is die kast hè? O+

Ik heb mijn G5 Quad met moeite - omdat hij zo mooi was en hé, het blijven pegulanten - verkocht, toen ik een MacPro aangeschaft had.

Ik ben nog altijd van plan iets dergelijks te gaan doen, en er een dikke workstation in te bouwen, maar die HDD-slots, die zijn verdomd handig... die had ik gewoon laten zitten.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Heb je al hardware gezocht die je erin gaat bouwen?
Ook is het handig om wat eisen neer te zetten dit is goed werkschema anders raak je in de war en kan je later moeilijk bij dingen komen(of je hebt ze vastgemaakt met klinknagels O.o)
Hopen dat hij geacepteerd word veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimr92
Wat foto's en meer informatie hier!
liever niet spammen met andere fora waar je ook nog eens voor moet inloggen

[ Voor 58% gewijzigd door _ferry_ op 01-07-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Er wordt gevraagd in te loggen. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Jups. Denk dat we het hierbij maar moeten houden, probleem is opgelost, en als de TS een CiP wil kan hij er een aanvraag voor doen :)
Pagina: 1