Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334234

Topicstarter
Dag menschen,

weer een probleem omtrend een PS3, en weer hoop ik dat ik op jullie hulp kan rekenen ;)

Een vriend van mij heeft nu 5 weken een PS3 Slim 250gb i.c.m. een Acer S243H LED-Monitor.
Deed het allemaal perfect, totdat hij wat rode ruis in zijn scherm kreeg.. Uiteraard even de PS en scherm uit gezet, daarna weer aan.. Nog steeds ruis, en later helemaal geen beeld meer..
HDMI kabel er uit gehaald en deze bleek echt teringheet te zijn..
Terug naar de blousen van de MediaMarkt geweest en een nieuwe HDMI kabel meegekregen.. (lekker makkelijk)
Deze deed het al stukken beter (nooit gedacht dat een andere kabel echt voor zo veel meer beeldkwaliteit kon zorgen), maar ook na enige tijd gamen leek deze kabel het begeven te hebben.. Ook deze leek oververhit te zijn..

Iemand bekend met dit probleem? En zo ja, ligt dit dan aan de kwaliteit van de kabel, de PS3 Slim, of het scherm?

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256488

Mijn maat heeft ook een Playstation 3 Slim maar zijn kabel word totaal niet heet. Blaast de fan van de Playstation 3 er niet tegenaan? Over de kwaliteit van de HDMI kabel, 10 tot 20 Euro is voor een HDMI kabel genoeg. Het scherm kan ook niet de oorzaak zijn dat die kabel zo heet word. Mijn HDMI kabel word ook heel warm omdat deze in de HD5870 zit. Maar ik heb nog nooit problemen ermee gehad. Toen ik een GTX280 had toen werkte ik met een DVI kabel en die werd ook heel warm, maar nooit geen problemen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
zelfde probleem als je de AV aansluiting gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16

Exirion

Gadgetfetisjist

Als een signaalkabel heet wordt dan zit er iets ernstig fout in de TV of de PS3 8)7 Weet je zeker dat die kabelstekkertjes niet gewoon warm worden door het apparaat waar ze aan zitten? Het lijkt me echt zeer onwaarschijnlijk dat de HDMI kabel zelf warm wordt, laat staan dat ie er kapot van gaat :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
En dan nog....hoe kan je nou rode ruis krijgen door kortsluiting of wat dan ook op een 'digitale' kabel? HDMI is een digitale verbinding, en derhalve komt het signaal in een serie 1-en en 0-en over de lijn. Raken deze 0/1-en verstoord, dan zal het beeld eerst gaan blokken (delen geen update, andere delen wel), en redelijk snel daarna helemaal wegvallen.

Rode ruis lijkt me meer een analoog probleem. Wellicht wel een connectie die niet goed zit in de ps3 waardoor er steeds meer lading wordt opgebouwd op een van de aders? Misschien eens met een multimeter het gemiddelde spanningsniveau meten op de leads van de hdmi kabel?

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En op welk stuk is de HDMI kabel heet? Zal wel de kant zijn die in de PS3 gaat? Als die hele HDMI kabel heet word, dan moet er toch aardig wat stroom door die kabel lopen, om zo heet te worden, met als gevolg kapotte apparatuur door de hoge stroom.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 256488 op 23-06-2010 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hberntsen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 17:18
Een hdmi kabel die betere beeldkwaliteit geeft dan een andere hdmi kabel moet ik ook nog tegenkomen. Misschien heb je je ps3/scherm niet geaard, dan zou je nog kunnen proberen beide in een geaard stopcontact te stoppen.

[ Voor 42% gewijzigd door hberntsen op 23-06-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-06 16:41
Raar verhaal, maar je bent niet de enige : http://www.gizmodo.com.au...in-mysterious-hdmi-blaze/ Wtf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Die Gizmodo lijkt op overspanning tussen de PS3 en TV waarbij de PS3 uiteindelijk verloren heeft. Zorg dat een van de toestellen zeker geaard is als mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 256488 op 23-06-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206929

tss68nl schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:38:
HDMI is een digitale verbinding, en derhalve komt het signaal in een serie 1-en en 0-en over de lijn. Raken deze 0/1-en verstoord, dan zal het beeld eerst gaan blokken (delen geen update, andere delen wel), en redelijk snel daarna helemaal wegvallen.
Nullen en enen door een draadje, hoe werkt dat dan?

Het is gewoon een electrisch signaal, dat in dit geval de vorm van een blokgolf heeft. Er gaan geen nullen of enen door een "digitale verbinding".

Op zich niet ondenkbaar dat een HDMI kabel warm kan worden, zoals iedere andere kabel, maar het is wel erg vreemd. Je zou bijna denken dat die monitor ergens kortsluit in de buurt van de HDMI aansluiting. Of zit er een (metalen) mantel om de kabel die ergens contact maakt?

Trouwens: ik heb al meerdere keren meegemaakt dat er vonken oversprongen toen ik de HDMI waar mijn PS3 aan hangt, uit mijn receiver trok. Daar stond ik ook wel van te kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 206929 op 23-06-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ Vorak: weet ik niet, ik heb geen av aansluiting op die monitor..
@ unkapotbar: Ja dat heb ik zelf ook wel eens gehad, dat ik een schok kreeg van de HDMI kabel..
@ hberntsen & Mr. SiS: Goeie tip!

De kabel wordt aan beide uiteinden heet, maar het vreemde is dus dat de kabel ook in het midden heet wordt.. en ja, dit is toch echt zo.. Gozer van de Playstation hotline wist ook niet wat ie hier mee aan moest.. Maar zoals hier boven ook staat ben ik niet de enige..

@ tss68nl: Die rode ruis leek echt door de kabel te komen.. Het beeld stoorde namelijk, en als we de kabel in een bepaalde positie hielden ging de ruis weg..

Zit nu een nieuwe kabel in, van 30 pleuro, doet het nu goed, dus als deze het ook begeeft kom ik hier wel weer terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-06 13:47

FlyEragon

Alien Monkeys

Zitten beide apparaten in hetzelfde stopcontact ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja.. volgens mij wel.. niet doen dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-06 13:47

FlyEragon

Alien Monkeys

Anoniem: 334234 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:34:
Ja.. volgens mij wel.. niet doen dus?
Juist wel, enige manier waarop ik me zou kunnen voorstellen dat een kabel warm word is een verschil in ground niveau's, dus als ze op hetzelfde stopcontact zitten zal dat het ook niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:10
Zou het de aarding van de tv-kabel kunnen zijn? Ik al meerdere malen een aardig schok gekregen van de martel van een coax kabel. Kan je vriend testen zonder coax aan de tv?

Aan de andere kant om HDMI kabel voelbaar warmer te laten worden, moet je toch enkele 10 tallen watts verstoken, waar zullen die dan vandaan komen.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:45

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Contactpunten van je PS3 en TV al eens nagelopen op vuiltjes/stofjes/metaaldeeltjes? Die kunnen voor kortsluiting zorgen..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1