Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Op dit moment problemen in Lelystad, vanmorgen in Meppel.
Klik net voor een update van een applicatie in de market, drie keer de melding dat het mislukt is, ineens begint hij het downloaden te starten (geen voortgangsbalk, dus gebeurt niets verder) en er komen vier e-mails binnen en nu is het weer gestopt. Download gaat niet verder en geen sync meer..
[ Voor 7% gewijzigd door Kroontje op 25-06-2010 11:44 ]
In de Gmail app wacht ik nog op een aantal mailtjes van een paar uur geleden, welke ik via IMAP dan gelukkig al wel binnen heb.
Verwijderd
Volgens T-Mobile technische dienst ligt het niet aan T-Mobile maar aan Google. Dat het via wifi, KPN en Vodafone goed werkt hebben ze niets mee te maken. Hier kan je het dus mee doen.Nu dankzij T-Mobile dus een bijna waardeloze android telefoon. Van het contract kan je ook niet af want volgens T-Mobile kunnen zij er niets aan doen.
Ik zou gewoon dreigen dat je via andere wegen wel aan je contractontbinding komtVerwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:44:
Ik heb in navolging op mijn klacht bij T-Mobile net een reactie van T-Mobile ontvangen.
Volgens T-Mobile technische dienst ligt het niet aan T-Mobile maar aan Google. Dat het via wifi, KPN en Vodafone goed werkt hebben ze niets mee te maken. Hier kan je het dus mee doen.Nu dankzij T-Mobile dus een bijna waardeloze android telefoon. Van het contract kan je ook niet af want volgens T-Mobile kunnen zij er niets aan doen.
[ Voor 75% gewijzigd door DennusB op 25-06-2010 13:54 ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verwijderd
Oké, dat werd mij afgelopen maandag ook al verteld door een verkoper in de T-Mobile shop in Veenendaal. Ik snap niet hoe ze dit argument staande kunnen houden als de problemen niet opduiken i.c.m. een wifi-verbinding of via een andere provider. Heeft iemand hier misschien een verklaring voor?Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:44:
Ik heb in navolging op mijn klacht bij T-Mobile net een reactie van T-Mobile ontvangen.
Ik heb net ook maar voor het eerst de KS gebeld en ze wisten wel van het probleem. De eerste persoon wist het niet, want wilde mijn IMEI en zou het doorgespeeld worden naar de technische dienst, maar ik had deze niet bij de hand en wist even zo snel niet hoe ik het tijdens het gesprek na kon kijken. Even opgehangen en via *#06# IMEI opgezocht en nogmaals gebeld. De tweede persoon die ik aan de lijn kreeg heeft gelijk de technische dienst gebeld en kwamen met hetzelfde verhaal wat in eerdere reacties stond (iig ook dat ze deze meldingen vaker hebben ontvangen). Het is een probleem bij Google dat de poorten misschien geblokkeerd werden en dit probleem zou dan bij alle providers zo zijn. Zelf aangegeven dat ik nog geen problemen heb gehoord van Vodaphone en dergelijke en dat Wifi wel werkt. Daarna kwam de reactie dat ze in ieder geval met Google in contact zijn om het probleem op te lossen, maar het lag niet aan T-mobile.Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:55:
Maar weer eens gebeld met KS. Probleem was onbekend ( hoe is het mogelijk!! ) Ik vertelde dat er maandag 21 juni een melding naar de datadienst was gegaan. Nu begreep ik dat die binnen 10 dagen terug moeten bellen. Ik wacht af, maar zou idereen met deze klacht willen vragen: bel alsjeblieft de klantenservice en maak er een melding van!!
Zelf kunnen we natuurlijk weten of dit waar is, dat bijvoorbeeld T-mobile een andere route met google heeft, maar meer kunnen ze bij de KS toch niet doen. Ik kijk het zelf nog even aan en anders een aangetekende brief met wanprestatie, want ik ben niet degene die het zelf op moet gaan lossen.
☻/
/▌
/ \
http://twitter.com/tmobile_webcare/status/17010131798@Frank_NL we zijn op de hoogte, samen met Google zoeken we nu naar een oplossing. ^EvT
24 minutes ago via CoTweet in reply to Frank_NL
- leeg -
Verwijderd
Welke stappen adviseer je me om van het contract af te komen?? Als ze alle verantwoordelijkheid afwijzen wordt het toch lastig. Er is tenslotte wel 3.5 G bereik, alleen Google diensten geven problemen. Ik zou wel heel graag overstappen naar een betere provider. Heb het na al die tijd een beetje gehad met T Mobile. Je mag me ook een pm sturen.Ik zou gewoon dreigen dat je via andere wegen wel aan je contractontbinding komtAls ze dat tegen mij zeggen, dan zet ik alles op alles om daar weg te komen. Want ze kunnen er wel degelijk wat aan doen
Ze zijn hier goed voor ingedekt in de voorwaarden. Stel nou dat het een routeringsprobleem is, dan is dat overmacht en ze stellen toch alles in het werk om het probleem op te lossen.Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 16:08:
[...]
Welke stappen adviseer je me om van het contract af te komen?? Als ze alle verantwoordelijkheid afwijzen wordt het toch lastig. Er is tenslotte wel 3.5 G bereik, alleen Google diensten geven problemen. Ik zou wel heel graag overstappen naar een betere provider. Heb het na al die tijd een beetje gehad met T Mobile. Je mag me ook een pm sturen.
En je hebt ook nog eens in de voorwaarden dat ze diensten tijdelijk kunnen uitschakelen om de capaciteit van het netwerk te waarborgen etc. Wordt lastig hoor.
Als het via Wifi of een andere provider wel werkt is het duidelijk dat het probleem bij hun ligt. Dus hun kunnen niet ontkennenVerwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 16:08:
[...]
Welke stappen adviseer je me om van het contract af te komen?? Als ze alle verantwoordelijkheid afwijzen wordt het toch lastig. Er is tenslotte wel 3.5 G bereik, alleen Google diensten geven problemen. Ik zou wel heel graag overstappen naar een betere provider. Heb het na al die tijd een beetje gehad met T Mobile. Je mag me ook een pm sturen.
Edit : Net weer een kwartier met de klantenservice aan de lijn gehangen, die mevrouw bleef heel rustig.
Maar ze willen geen cases meer aanmaken met betrekking tot dit probleem. Daarnaast gaf ze aan dat ze Google Diensten(market,gmail enz) aan het blokkeren zijn om zo hun netwerk weer stabiel te krijgen.
Nadat ik aangaf dat ik dit echt om te janken vind zo slecht, kon ze me alleen vertellen dat de meeste medewerkers daar ook zo erover denken, maar dat ze worden tegengehouden door de managers ofzo.
Ze hebben dagelijks tientallen boze klanten hierover aan de lijn kon ze me vertellen, maar we moeten afwachten. Wat een bullshit
[ Voor 35% gewijzigd door DennusB op 25-06-2010 17:49 ]
☻/
/▌
/ \
Er waren geen problemen op het netwerk bekend, ook de vraag of ik even met 3 voorbeelden kan komen. Zal ná het weekend maar even terug bellen met data en tijdstippen.
Verwijderd
Mensen, dit is toch te gek voor woorden. We betalen dik voor een goed abonnement en dan krijg je dit. Ik voel er veel voor om actie te gaan ondernemen via Kassa of Radar o.i.d. Of misschien wel gewoon een berichtje naar het AD of Telegraaf. Hoe kunnen we dat het beste aanpakken..........iemand ervaringsdeskundige op dit forum?Edit : Net weer een kwartier met de klantenservice aan de lijn gehangen, die mevrouw bleef heel rustig.
Maar ze willen geen cases meer aanmaken met betrekking tot dit probleem. Daarnaast gaf ze aan dat ze Google Diensten(market,gmail enz) aan het blokkeren zijn om zo hun netwerk weer stabiel te krijgen.
Nadat ik aangaf dat ik dit echt om te janken vind zo slecht, kon ze me alleen vertellen dat de meeste medewerkers daar ook zo erover denken, maar dat ze worden tegengehouden door de managers ofzo.
Ze hebben dagelijks tientallen boze klanten hierover aan de lijn kon ze me vertellen, maar we moeten afwachten.
Verwijderd
http://www.google.com/sup...id=175449d8c260a570&hl=nl
Ik hoop niet dat dit weer het bekende welles nietes spelletje wordt.Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 10:52:
Ik heb de problemen net bij google op het forum geplaatst en hier ook om een reactie van google gevraagd. Het lijkt mij geen google probleem maar mischien dat we bij T-Mobile verder komen met een officiele verklaring van google. Mischien dat jullie er ook een berichtje willen plaatsen of de discussie gewoon willen volgen.
hoi
Verwijderd
Ik heb een bericht aangemaakt en ga deze site zeker volgen!!Mischien dat jullie er ook een berichtje willen plaatsen of de discussie gewoon willen volgen.
Maar nu......hoe kom ik van T Mobile af ???
Je moet ook even @tmobile_webcare op Twitter aanroepen. Hoe meer mensen klagen hoe sneller ze begrijpen dat er iets aan gedaan moet worden.Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 22:40:
[...]
Ik heb een bericht aangemaakt en ga deze site zeker volgen!!
Maar nu......hoe kom ik van T Mobile af ???
http://search.twitter.com/search?q=%40tmobile_webcare+
Ik denk dat ze iets aan het netwerk hebben veranderd waarmee Google diensten niet goed kunnen opschieten. Ze hebben hun cappaciteit wel (zogenaamd) vergroot maar met een heel vreemd truckje,
hoi
Verwijderd
Je krijgt dan antwoorden als:
"Goedemorgen, dit probleem is inmiddels bekend bij ons. We zijn momenteel aan het onderzoeken waar dit aan ligt. ^HdN
Ja, dit klopt. We onderzoeken momenteel wat de oorzaak hiervan is. Ik kan er op dit moment nog niks over zeggen. ^HdN
we zijn op de hoogte, samen met Google zoeken we nu naar een oplossing. ^EvT"
Kortom, nietszeggende statements.
Dat betekent dat we al weken het volle bedrag voor snel internet betalen, maar gewoon geen goede diensten geboden krijgen. Als kind hoorde ik altijd: "praatjes vullen geen gaatjes " Dus T Mobile: wees sportief en vertel wat er speelt!
sms is ook een probleem die komen gewoon pas 3 uur later aan. ik ga dus vandaag weer bellen en vragen wat ze er aan doen en hoe ver ze zijn. dus dat zal ik nog laten horen wat daar uit komt.
ik kan mensen wel aanraden te bellen omdat je dan ook een compensatie kan regelen met t-mobile.
edit:
net gebeld ze ontkennen het probleem inmiddels niet meer. maar ze zeggen er wel bij dat hun netwerk in orde is en dat het dus eigenlijk niet aan hun kan liggen.
ik wordt vanmiddag mogelijk nog terug gebeld door de datanetwerk afdeling deze kunnen mij mogelijk meer vertellen over de situatie. ik zal wat ik hoor dan ook hier weer even delen.
[ Voor 28% gewijzigd door luigi87 op 28-06-2010 10:56 ]
- leeg -
Had dit een tijdje geleden ook al gemeld in het Legend-topic (JorgV in "HTC Legend") , net voordat deze thread begon als ik zo terug lees.
T-Mobile, Legend, precies dezelfde problemen als hier omschreven worden: internetverbinding is goed (ik heb nooit problemen gehad met t-mobile), maar alle google services werken niet of nauwelijks - behalve over WiFi.
Erg frustrerend...
Verwijderd
http://rutten.me/20100624...n-een-overbelast-netwerk/
Als Rutten gelijk heeft, is er dus gewoon sprake van bewust afsluiten van Google applicaties?!
Het is voornamelijk een constatering van feiten die tot nu toe bekend zijn.
Owja, een paar uur geleden werkte het weer eventjes!
[ Voor 15% gewijzigd door Nakebod op 28-06-2010 14:58 ]
Ben volgens mij al bijna 9 jaar klant, sinds Ben nog, en sta het punt te vertrekken.
Edit:
5 dagen dit probleem, reactie van de klantenservice:
"Er zijn 2 mogelijke oorzaken:
1. Het ligt aan Google
2. Het ligt aan je T-mobile internet instellingen"

Mijn reactie: Volgens mij is het mogelijkheid 3...
[ Voor 27% gewijzigd door Johny58 op 28-06-2010 18:48 ]
"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.
Verwijderd
Af en toe krijg ik wel mails binnen, maar die zijn dan van een paar uur eerder.
kun je 3 voorbeelden sturen van mislukte sessies? ( met datum, tijd en locatie) ^EvT'. Heb dit gedaan, ben benieuwd wat er nu gebeurd.
Er moet toch wel een belletje gaan rinkelen bij T-Mobile als er meerdere klanten met dit probleem komen. Het speelt nu al een langer als een week. Begin nu toch echt sterk het vermoeden te krijgen dat ze het dataverkeer van de Google Services op een laag pitje hebben staan.
Overigens twitteren ed. werkt wel allemaal. Het kan zijn dat de timeout van G-apps lager zijn dan andere apps. Google maps en market zeuren erg snel als er geen connectie is.
Heb net mijn telefoon helemaal gewiped; had het geluk dat er een wifi point in de buurt was wat ik kon gebruiken, anders kon ik helemaal niet aanmelden op dat ding. Via 3G lukte het echt helemaal niet! Via Wifi in 1x raak.
* Johny58 gaat kijken wat vodafone en kpn kunnen aanbieden...
"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.
Ja inderdaad, ze blijven mij ook maar om 3 voorbeelden vragen. Ik word er knettergek van! T-mobile : Los het gewoon op of zorg voor compensatie zolang dit geouwehoer speelt.Johny58 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 23:34:
Zo een triest verhaal dat ze nog steeds blijven vragen om 3 voorbeelden, zowel via twitter als telefonisch. Om droevig van te worden. Het zou inmiddels toch wel duidelijk moeten zijn dat het gewoon constant speelt bij een grote groep mensen. Het zou veel netter (en respectvoller) overkomen als ze zouden zeggen: Sorry, we weten het, we zijn er mee bezig.
* Johny58 gaat kijken wat vodafone en kpn kunnen aanbieden...
Want compenseren willen ze pas doen als het is opgelost, wat een onzin xD Ik wil het nu toch gebruiken, en niet over 5 maanden. Ik zit serieus te denken aan contractontbinding, ben er een beetje heel erg klaar mee
Probleem treedt in heel NL op (leg nogal wat afstanden af voor werk), maar thuis via Wi-Fi is er geen vuiltje aan de lucht. Zou leuk zijn als T-Mobile eens zelf aan het werk gaat in plaats van ons aan 't werk zetten dmv 1000x probleem laten melden, formuliertjes invullen en voorbeelden aandragen.
Volgens mij zit er trouwens nog een extra vervelend neven-effect aan dit geklooi: mijn accu is de laatste tijd ook opvallend sneller leeg. Zonet viel het me op na een poging Maps te laden, dat mijn telefoon (Motorola Milestone) maar data blijft verzenden/ontvangen ook nadat Maps alweer 'afgesloten' is, waarbij zenuwachtig van H naar 3G en vice versa gewisseld wordt.

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative
Zit ik ook aan te denken; vanuit de console / root een traceroute naar de Google servers ofzo? Maargoed, wat dan? Dan kun je volgens mij nog niet heel veel. Kut T-mobile... echt verschrikkelijk is het.Frankster schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:34:
Is er geen manier waarop je kan checken of de boel geblokkeerd is?
Ik kan me niet voorstellen dat het geblokkeerd is, ik zit ook bij T-mobile en gebruik Google op mijn HTC TP2 in Active Sync, sync dus kalender, contacts en mail en dat werkt perfect. Mailtjes zijn binnen een minuut gesynct.Frankster schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:34:
Is er geen manier waarop je kan checken of de boel geblokkeerd is?
Edit: Misschien ben ik wel te snel, Maps werkt dus niet meer, wel over Wifi, niet over 3G..
[ Voor 10% gewijzigd door Kassad op 29-06-2010 12:19 ]
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Het meisje wat ik sprak op de T-Mobile helpdesk gaf juist wel aan dat ze dingen van Google blokkeren om het netwerk weer stabiel te krijgen!Kassad schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:08:
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat het geblokkeerd is, ik zit ook bij T-mobile en gebruik Google op mijn HTC TP2 in Active Sync, sync dus kalender, contacts en mail en dat werkt perfect. Mailtjes zijn binnen een minuut gesynct.

Maar ik gebruik Active Sync in Windows Mobile, alsof het een Exchange server is dus misschien dat dat uitmaakt, andere poorten oid? Zijn er andere gebruikers die Google als Exchange server gebruiken?DennusB schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:14:
[...]
Het meisje wat ik sprak op de T-Mobile helpdesk gaf juist [b]wel/[b] aan dat ze dingen van Google blokkeren om het netwerk weer stabiel te krijgen!
Maps blijkt inderdaad niet te werken.
Lekker trouwens om Google te blokkeren terwijl je Android toestellen levert...
[ Voor 7% gewijzigd door Kassad op 29-06-2010 12:22 ]
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
ActiveSync = Exchange, en zoals eerder opgemerkt werkt dat ook gewoon. (Net zoals IMAP ook werkt)Kassad schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:08:
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat het geblokkeerd is, ik zit ook bij T-mobile en gebruik Google op mijn HTC TP2 in Active Sync, sync dus kalender, contacts en mail en dat werkt perfect. Mailtjes zijn binnen een minuut gesynct.
De Android Gmail app synchroniseert op een andere manier (Ik dacht via HTTPS)
Afgelopen weekend zat ik toevallig even in Windows Mobile te kloten, en ook daar werkte Google Maps niet via 3G/H. Dus het is iig geen Android probleem.
Krijg geregeld meldingen dat de gmail server niet gevonden kan worden.
Dacht eerst dat dat aan de T-mobile 3g problemen lag, maar het lijkt er inderdaad meer op dat het probleem zich alleen voordoet met gmail apps. Heb al een klacht ingediend via het webform, maar daar alleen een standaardreactie op gehad.
- ik kan geen applicaties meer downloaden uit de market
- gmail sync werkt niet
Feitelijk had ik net zo goed een Nokia 3210 kunnen kopen ipv de HTC Desire die ik nu heb; totaal onacceptabel. Klagen heeft uiteraard geen zin met de wijze waarop T-Mobile daarmee omgaat.
Is er een mogelijkheid om je abonnement op te zeggen zonder belachelijk veel geld kwijt te zijn
Nou, lijkt me dan dat je een vrij sterk bewijs hebt dat de boel geblokkeerd wordt....smeerbartje schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:40:
[...]
Zit ik ook aan te denken; vanuit de console / root een traceroute naar de Google servers ofzo? Maargoed, wat dan? Dan kun je volgens mij nog niet heel veel. Kut T-mobile... echt verschrikkelijk is het.
Weet iemand wat voor server je zou moeten pingen?
Maarja, T-mobile geeft zelf al aan dat ze de boel blokkeren om het netwerk te ontlasten, lekker dan.
Verbaast me dat dit nog niet ergens in het nieuws geweest is...
Mij ook... bij wie moeten we zijn om dit op de Tweakers homepage te krijgen? Keertje wat anders dan al die Iphone 4 artikelenN!co schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:02:
[...]
Nou, lijkt me dan dat je een vrij sterk bewijs hebt dat de boel geblokkeerd wordt....
Weet iemand wat voor server je zou moeten pingen?
Maarja, T-mobile geeft zelf al aan dat ze de boel blokkeren om het netwerk te ontlasten, lekker dan.![]()
Verbaast me dat dit nog niet ergens in het nieuws geweest is...
"[1/2] De problemen met toegang tot de Google server zijn in onderzoek. Vanuit T-Mobile worden er géén Google diensten geblokkeerd.
[2/2] Bedankt voor het doorgeven van de meldingen. We houden jullie op de hoogte van de verdere ontwikkelingen."
Dich bis echt unne foëzen haas
# [2/2] Bedankt voor het doorgeven van de meldingen. We houden jullie op de hoogte van de verdere ontwikkelingen.
#
[1/2] De problemen met toegang tot de Google server zijn in onderzoek. Vanuit T-Mobile worden er géén Google diensten geblokkeerd.
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Je kunt ze proberen in gebreke te stellen en dat jij bij het aangaan van je contract andere voorstelling had van hun diensten. En dat je je natuurlijk van te voren goed ingelicht hebt via internet (hun website, fora etc).SMulTiE schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:43:
Ik word he-le-maal sch**tziek van T-Mobile de afgelopen weken:
- gmail sync werkt niet
Feitelijk had ik net zo goed een Nokia 3210 kunnen kopen ipv de HTC Desire die ik nu heb; totaal onacceptabel. Klagen heeft uiteraard geen zin met de wijze waarop T-Mobile daarmee omgaat.
Is er een mogelijkheid om je abonnement op te zeggen zonder belachelijk veel geld kwijt te zijn
Dan kun je ze 14 dagen de tijd geven om met een oplossing te komen, zoniet dan eenzijdig contract ontbinden.
Natuurlijk wel aangetekend die brief versturen en dan is het hopen dat ze er mee akkoord gaan, mochten ze na 14 dagen niet met een oplossing komen (of financiële compensatie).
1: "De problemen met toegang tot de Google server zijn in onderzoek. Vanuit T-Mobile worden er géén Google diensten geblokkeerd."
2: "Bedankt voor het doorgeven van de meldingen. We houden jullie op de hoogte van de verdere ontwikkelingen."
T-Mobile heeft nu dus gezegd dat hun geen Google diensten blokkeren. Ik ben benieuwd hoe dit nou verder gaat.
Je kunt wel bellen, maar zie bovenstaande berichten, dat T-Mobile het in onderzoek heeft. Dus ze zullen je bij de klantenservice ook niet veel meer kunnen vertellen of er mee helpen.. helaas.Rixard schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:16:
Ook ik heb sinds ongeveer een week het probleem dat ik met mijn Apps-account op een geen mail meer ontvang. Ik dacht dat het aan mijn telefoon (LG GW620) lag, maar als meer mensen hier last van hebben, is het toch iets anders. Maar eens even bellen met T-Mobile.
Ik heb zojuist gebeld en ze hebben het inderdaad in onderzoek. Mogelijk dat er compensatie komt.. daar geloof ik echter niet zo in. Wil het in ieder geval gemeld hebben.Je kunt wel bellen, maar zie bovenstaande berichten, dat T-Mobile het in onderzoek heeft. Dus ze zullen je bij de klantenservice ook niet veel meer kunnen vertellen of er mee helpen.. helaas.
Verwijderd
Same here met T-Mobile.. ja een enkele keer lukt apps downloaden nog wel.SMulTiE schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:43:
Ik word he-le-maal sch**tziek van T-Mobile de afgelopen weken:
- gmail sync werkt niet
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Harvey
Harvey
vandaag, 29 juni 2010 13:33
moderator
*
*
De problemen met toegang tot de Andriod Market en het synchroniseren van (oude) Gmail emailberichten zijn momenteel in volle onderzoek. Ik moet benadrukken dat er vanuit T-Mobile niks wordt geblokkeerd (dit wordt momenteel wel op het internet gespeculeerd).
Bedankt voor jullie feedback hierover. We houden jullie op de hoogte van de verdere ontwikkelingen.
Ik verwacht een compensatie, Android leunt zo sterk op Google dat het grootste deel van je functionaliteit wegvalt. Dat is niet wat ik had verwacht van een WnW verbinding, zeker niet omdat het gewoon normaal heeft gewerkt.
Wat ik overigens wel opvallend vind, is dat ik mijn agenda met enige regelmaat wél kan syncen, ook als de andere apps niet werken of kunnen syncen...
[ Voor 23% gewijzigd door tijn.online op 29-06-2010 14:20 . Reden: kleine toevoeging over Agenda ]
Net een vodafone datasim van werk geprobeerd en dat werkt prima, dus ja het ligt wel degelijk aan T-Mobile of de routing van Google naar T-Mobile NL toe.tijn.online schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:12:
Overigens heeft mijn vrouw sinds een week een Desire, en heeft nu met T-Mobile precies dezelfde problemen. Haar contract met T-Mobile loopt echter nog maar een maand en dan gaat ze over naar Vodafone. Ben benieuwd of dat de oplossing is voor dit euvel.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Heb het maar in de nieuws submit gegooid:smeerbartje schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:06:
[...]
Mij ook... bij wie moeten we zijn om dit op de Tweakers homepage te krijgen? Keertje wat anders dan al die Iphone 4 artikelen.
Kwam ook nog een nieuwsbericht tegen dat hierheen wees:Eigenlijk een update op deze nieuwspost:
nieuws: T-Mobile meldt oplossing voor 3g-problemen
Uit diverse bronnen, waaronder een snel groeiend aantal reacties op GoT (T-Mobile geeft problemen met syncen van Gmail), maar ook op twitter (http://search.twitter.com/search?q=%40tmobile_webcare), het tmobile forum (https://t-mobile-forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=112117 en https://t-mobile-forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=112147 (inloggen vereist)) en het Google forum (http://www.google.com/sup...id=175449d8c260a570&hl=nl), blijkt dat Android gebruikers geen gebruik kunnen maken van Google diensten als GMail, Maps, Market en meer. De eerste reacties hierover zijn een dag na de 'oplossing van het 3G probleem' gepost. Het lijkt er sterk op dat er met 'traffic shaping'-achtige methodes een groot aantal gebruikers het gebruik van mobiel internet gewoon onmogelijk is gemaakt, waardoor er voor de rest van de gebruikers misschien weer meer capaciteit beschikbaar is. Diverse tests met sim kaarten van providers KPN en Vodafone en het gebruik van WIFI tonen duidelijk aan dat dit probleem enkel en alleen maar bij T-mobile ligt.
http://www.collectiefonrecht.nl/nieuws?cntID=81
Maar om nou 20 euro te doneren om een procedure te laten aanspannen....
[ Voor 5% gewijzigd door Johny58 op 29-06-2010 14:29 ]
Verwijderd
Ik hoop dat, wanneer ik over 1 maand overga op Vodafone, het probleem is verholpen....
Heeft iemand de handmatige instellingen via imap al geprobeerd i.p.v. de standaard gmail app?
Mijn agenda synct inderdaad wel goed.tijn.online schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:12:
Wat ik overigens wel opvallend vind, is dat ik mijn agenda met enige regelmaat wél kan syncen, ook als de andere apps niet werken of kunnen syncen...
Schijttoko is het!
Wat is de makkelijkste manier het te melden? Heb eigenlijk geen zin voor deze onzin te gaan bellen.
[ Voor 25% gewijzigd door jip_86 op 29-06-2010 15:35 ]
En toch blijft het traffic-shaping in mijn hoofd zitten, aangezien het mij opvalt dat ik vaak 's avonds laat (na 23u) of 's ochtends vroeg (vanochtend rond 6.15) wél push-mail meldingen krijg en kan downloaden uit de Market. Overdag is het in ieder geval een drama de afgelopen twee weken. Overigens moet ik wel zeggen dat ik niet echt onderzocht heb of dit zo is, maar dat het me opvalt
Inderdaad, ik heb ook geen zin om te bellen (heeft m.i. toch geen nut, die helpdeskerts weten over het algemeen ook niet waar ze over praten) en het formulier via de T-Mobile website is veel te beperkt.jip_86 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:34:
[...]
Wat is de makkelijkste manier het te melden? Heb eigenlijk geen zin voor deze onzin te gaan bellen.
[ Voor 5% gewijzigd door Mad Marty op 29-06-2010 15:57 ]
Rail Away!
Tenzij DennusB hier poep praat heeft een medewerker van T-mobile weldegelijk toegegeven dat er geblokkeerd wordt.DennusB schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 17:25:
[...]
Als het via Wifi of een andere provider wel werkt is het duidelijk dat het probleem bij hun ligt. Dus hun kunnen niet ontkennen
Edit : Net weer een kwartier met de klantenservice aan de lijn gehangen, die mevrouw bleef heel rustig.
Ze hebben dagelijks tientallen boze klanten hierover aan de lijn kon ze me vertellen, maar we moeten afwachten. Wat een bullshit
Kunnen we dit trouwens niet naar Kassa ofzo gaan doorspelen? Meestal werkt het dan net iets sneller met de media erbij.
[ Voor 35% gewijzigd door jip_86 op 29-06-2010 16:08 ]
Ik praat hier geen onzin, wou dat ik het had opgenomen, want dat zei ze 100% zekerN!co schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:56:
[...]
Tenzij DennusB hier poep praat heeft een medewerker van T-mobile weldegelijk toegegeven dat er geblokkeerd wordt.

Dat suggereer ik ook niet.DennusB schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:05:
[...]
Ik praat hier geen onzin, wou dat ik het had opgenomen, want dat zei ze 100% zeker
ik ben blij dat ze nu in ieder geval al communiceren dat ze ergens mee bezig zijn.
gisteren heb ik ze gebeld en ze zouden me vandaag terug bellen, nog niks vernomen ben benieuwt hoe lang het gaat duren.
- leeg -
Dit is absoluut traffic shaping.
Vergeet niet even je DNS adres in te typen, anders werkt het niet. Ligt dus aan de DNS servers van T-Mobile
Fuck hij breekt downloads halverwege af vanuit de market
[ Voor 28% gewijzigd door netblade op 29-06-2010 16:34 ]
Is dit serieus? En waar vul ik dat DNS adres in? Want dan zet ik gelijk een VPN op naar m'n huisnetblade schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:23:
Voor de G2 gebruikers met T-Mobile (en een android 2.1 versie) maak een VPN aan met thuis of werk (een lijn waarover je kunt internetten) en voila het werkt opeens allemaal weer.
Dit is absoluut traffic shaping.
Vergeet niet even je DNS adres in te typen, anders werkt het niet. Ligt dus aan de DNS servers van T-Mobile
Uhm bij de instellingen van de VPN, Je moet wel android 2.1 hebben.DennusB schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:34:
[...]
Is dit serieus? En waar vul ik dat DNS adres in? Want dan zet ik gelijk een VPN op naar m'n huisServer draait er toch al!
Maar hij stopt hier na 1 MB... Nouja maps en de gmail sync werken wel geloof ik...
Hm het werkt niet lekker maar ik weet niet of dat aan mijn lijn ligt of die van T-Mobile
[ Voor 10% gewijzigd door netblade op 29-06-2010 16:38 ]
"May our framerates be high and our temperatures low."
"May our framerates be high and our temperatures low."
Ja dit denk ik dus ook, en ik vind het echt schofterig dat ze zoiets uithalen.Deem schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:59:
Het zijn ABSOLUUT de Trafic-Shapers die de google services een lage prioriteit geven Dat is wat hier gebeurt. op het moment dat het netwerk drukker en drukken wordt, hoe meer de google servers worden weg gedrukt.
M'n Android leunt op Google, dan wil ik het kunnen gebruiken ook

Linkje om het makkelijk bij kassa onder de aandacht te brengen.
Ik heb hem alvast ingevuldjip_86 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 17:21:
http://kassa.vara.nl/secundair/contact/
Verwijderd
Mooi, ik heb hem ingevuld, laten we dat nu massaal doen!!jip_86 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 17:21:
ook maar even ingevuld!jip_86 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 17:21:
Donejip_86 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 17:21:
Ook aandacht gevraagd voor deze problemen. Ik verwacht nog steeds een telefoontje terug van T-Mobile en ben erg benieuwd naar hun verhaal.jip_86 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 17:21:
Bedankt voor de link!
Ik kan niet zeggen wanneer het begon, maar het werd duidelijk na de voorbereidende update van mijn Hero toen na een complete reset Google helemaal niet wilde synchroniseren. Uiteindelijk gelukt via Wifi ( nadat ik het mijn telefoon met een oudere RUU had geflashed en weer de update had gedraaid ).
Heel erg vervelend allemaal. Het is uiterst onbetrouwbaar momenteel.. of eigen gewoon nutteloos.. surfen gaat wel, maar als het op synchen en mail aankomt ben ik aangewezen op Wifi.
Ik ook maar ik denk niet dat ze dat aan je vertellen.Kroontje schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 19:03:
[...]
Ook aandacht gevraagd voor deze problemen. Ik verwacht nog steeds een telefoontje terug van T-Mobile en ben erg benieuwd naar hun verhaal.
Bedankt voor de link!
http://www.trosradar.nl/contact/
hoi
Had ik maar voor Vodafone gekozen

Check, dit wel na te bellen met T-Mobile en de @tmobile_webcare.jip_86 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 17:21:
Vind het echt belachelijk, ze weten dondersgoed dat ze de google servers afsluiten zodat de meute (=iphone) kan internetten, is gewoon een beslissing geweest op management-niveau.