Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-04 10:55
Afbeeldingslocatie: http://i906.photobucket.com/albums/ac262/Jorian29/Headerlangalternative.png

Welkom in dit Grote Xbox 360 Kinect topic, waar we het gaan hebben over het nieuwe speeltje van
Microsoft: De Kinect.

Afbeeldingslocatie: http://i906.photobucket.com/albums/ac262/Jorian29/Untitled-4.png
Wat is Kinect?

Kinect is wat Project Natal was. Voor de meesten van ons zal Project Natal iets bekender in de oren
klinken. Project Natal werd vorig jaar op de E3 al aangekondigd, en gooide hoge ogen met deze
toevoeging aan de Xbox.
Het compleet kunnen besturen van je Xbox zonder gebruik te maken van een controller door
middel van een kastje waar een infraroodcamera inzit is een behoorlijke vernieuwing op het gebied
van consoles. Daarom wordt er ook wel verwezen naar de film Minority Report, waarin soortgelijke
technieken ook toegepast worden.
In het kastje zelf zit een geluidssensor, waarmee je de Xbox ook op stem kan besturen, een Liveview
camera en de infraroodcamera.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=0275GnTWHck]

[ Voor 13% gewijzigd door n41r0j op 05-07-2011 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:21

Polycom

Poes van goud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 19:44
Ben benieuwd hoe dit beoordeeld gaat worden als het eenmaal gelanceerd is.
Daarnaast vraag ik me af wat de prijs is, die bij de Gamescom wordt aangekondigd.

Eigenlijk ben ik niet echt de doelgroep (ben meer hardcore gamer) maar het lijkt me leuk als ik weer eens wat leuke spellen met mn ouders of mn vrienden kan doen zonder dat ze uren bezig zijn om te wennen aan de controls. De filmpjes zien er in ieder geval goed uit en ik hoop dat er na de launch ook nog wat games uitkomen die niet zo in de party-sfeer zitten.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357674

Prijs...was rondt de €150 toch? Mmm kleine search wordt er vaak over 150 dollar gesproken maar het staat blijkbaar nog niet vast. Misschien kijken ze nog even aan wat mensen hier van vinden op de diverse fora's.

Antwoord: TE DUUR!!! Voor dat geld heb je een zowat een complete Wii (iig 2dehands) met een aardige reeks games op de planken.

Ik denk dat dit gaat floppen en waarom?! De party gamer heeft namelijk een Wii staan welke een flinke database met games heeft. De wat meer serieuzere gamer zit niet te wachten om als een achterlijke voor zijn tv te gaan staan zonder besturing. Jaja ik begrijp dat jij/ik de joystick zijn geworden maar dat wil ik helemaal niet. Sowieso kun je nooit een serieuze game spelen op de wijze. Ik moet dure controllers met heel veel toeters en bellen hebben punt.

Maar goed dat laatste ben ik...een doorgewinterde speler. Als ik naar mijn kroost kijk. Deze krijgen juist een kick van de randapparatuur van de Wii. Je weet wel, rockband, WiiFitplank maar ook de Wii zapper of een racket of een...enfin laat je fantasie er op los en ze hebben het uitgevonden. Beetje loos in lucht staan knallen geeft en 'spek met bonen' vibe. Of als je de buurkinderen een concert ziet weggegeven op hun complete rockband/guitar hero set kom jij met je Kinect...ik denk dat de kabouters dan een 'little timmy christmas carol' gevoel krijgen als ze zielig in de lucht moeten doen alsof ze een drumstel of gitaar hebben ;)

Kortom, een gadget niks meer niks minder dat is mijn voorspelling. Zou best kunnen verkopen als de drempel maar laaaaaag gehouden wordt. Ik verwacht zeker geen mensen in slaapzakken voor de Walmart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-04 22:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Tja het grootste probleem blijft dat het allemaal niet werkt wanneer je zit.... de Kinect moet iemand zien staan.... lekker zitten op de bank en racen wil dus niet.... Natuurlijk, een potje tennis wil prima... maar probeer dat maar eens een uur of 4 uit...... Kinect, een leuke Webcam+.... maar misschien nog wel een grotere hype

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:15
Anoniem: 357674 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 23:47:
Prijs...was rondt de €150 toch? Mmm kleine search wordt er vaak over 150 dollar gesproken maar het staat blijkbaar nog niet vast. Misschien kijken ze nog even aan wat mensen hier van vinden op de diverse fora's.

Antwoord: TE DUUR!!! Voor dat geld heb je een zowat een complete Wii (iig 2dehands) met een aardige reeks games op de planken.

Ik denk dat dit gaat floppen en waarom?! De party gamer heeft namelijk een Wii staan welke een flinke database met games heeft. De wat meer serieuzere gamer zit niet te wachten om als een achterlijke voor zijn tv te gaan staan zonder besturing. Jaja ik begrijp dat jij/ik de joystick zijn geworden maar dat wil ik helemaal niet. Sowieso kun je nooit een serieuze game spelen op de wijze. Ik moet dure controllers met heel veel toeters en bellen hebben punt.

Maar goed dat laatste ben ik...een doorgewinterde speler. Als ik naar mijn kroost kijk. Deze krijgen juist een kick van de randapparatuur van de Wii. Je weet wel, rockband, WiiFitplank maar ook de Wii zapper of een racket of een...enfin laat je fantasie er op los en ze hebben het uitgevonden. Beetje loos in lucht staan knallen geeft en 'spek met bonen' vibe. Of als je de buurkinderen een concert ziet weggegeven op hun complete rockband/guitar hero set kom jij met je Kinect...ik denk dat de kabouters dan een 'little timmy christmas carol' gevoel krijgen als ze zielig in de lucht moeten doen alsof ze een drumstel of gitaar hebben ;)

Kortom, een gadget niks meer niks minder dat is mijn voorspelling. Zou best kunnen verkopen als de drempel maar laaaaaag gehouden wordt. Ik verwacht zeker geen mensen in slaapzakken voor de Walmart.
je kan natuurlijk ook een racket of whatever maken die niet verbonden is met de console en waar geen batterijen of wat dan ook inhoeven, lijkt mij even goed werken dan iets waar je een wii-mote in moet duwen...
Bovendien zijn die fitness game en dance game wel iets beter als wat mogelijk is op een wii of ps3 met move...
Qua prijs denk ik dat het allemaal wel mee gaat vallen, het zou me niet verbazen als ze die dingen erg goedkoop de deur uit doen...
Of het een succes gaat worden? Geen idee, niemand had verwacht dat de wii een succes ging worden en dat is een enorm succes geworden, dus het is lastig aan te geven.. Zelf vind ik het allemaal maar tegenvallen wat getoond is en ik heb sowieso weinig met motion controls, dus ik hoop eigenlijk dat die hele motion control hype weer overwaait....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Bullet NL schreef op zondag 20 juni 2010 @ 23:50:
Tja het grootste probleem blijft dat het allemaal niet werkt wanneer je zit.... de Kinect moet iemand zien staan.... lekker zitten op de bank en racen wil dus niet.... Natuurlijk, een potje tennis wil prima... maar probeer dat maar eens een uur of 4 uit...... Kinect, een leuke Webcam+.... maar misschien nog wel een grotere hype
zitten is volgens MS geen probleem en er zijn ook al eerder kinect (of natal) demo's gegeven waarbij je wel kon zitten, dus ik denk dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken. Kan me ook niet voorstellen dat je het niet zittend zou kunnen gebruiken, dan zouden ze er wel erg slecht over nagedacht hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-04 14:48

Gutteguttegut

CEO of TFD

Bullet NL schreef op zondag 20 juni 2010 @ 23:50:
De filmpjes van Natal lieten iets anders zien....

Vanaf 0:38.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Onderaan staat:
Product vision: actual features and functionality may vary.
Hoeft dus niet per definitie te kunnen. Gelukkig delen ze wel de mening dat op de bank zittend een racespel spelen ook moet kunnen!

Ben benieuwd hoe het zich ontwikkeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Spitie op 21-06-2010 00:00 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik zie mezelf echt geen Forza 3/4/x spelen zonder een controller of stuur in mn hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:34
Gutteguttegut schreef op maandag 21 juni 2010 @ 00:06:
Ik zie mezelf echt geen Forza 3/4/x spelen zonder een controller of stuur in mn hand...
Ik denk ook dat er een soort van stuurtje komt wat je in je handen kan houden bij het racen, Microsoft realiseert zich zelf ook wel dat het anders voor veel mensen lastig wordt en dat ze iets verlangen bij dat soort spellen om vast te houden, al is het maar om je handen op de juiste positie te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb daar ook zo mijn bedenkingen over maar ik heb het nog nooit gedaan met bv een Wii.
Misschien dat anderen daar al wel ervaringen mee hebben en er positiever over zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:59
Een los stuurtje is ook niks aangezien je (veel meer dan met een klassieke controller) je handen naar voren moet houden en dat is wat zwaarder dan irl sturen aangezien je dan geen rustpunt hebt.

Maar wat wel mogelijk moet zijn is een stuurtje incl stang en pedalen (soort basic playseat) met wat punten erop die Kinect makkelijk kan herkennen en dan misschien heel secuur kan overbrengen.
Dan heb je dus ipv een dure playseat inclusief stuurtje (hoop draden) een opklapbaar en redelijk cheap plastic stuur :)

Hey ...ik bedenk het ook maar he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ik zal meteen maar even wat fabeltjes de wereld uit helpen:
De prijs is nog niet bevestigd. De 150 dollar is nergens bevestigd en hoewel een aantal sites dit al hebben genoemd als mogelijke prijs is elke bevestiging nog ontkent bij Microsoft. Deze wordt pas bij de GamesCom in Duitsland bekend gemaakt. 18 - 22 augustus is die in Keulen. Laten we speculatie dus nog even achterwege laten?

Zittend moet het ook kunnen werken. Er zijn zat voorbeelden gegeven in de video's. Tuurlijk, het kan varieren maar het was juist de bedoeling om lekker lui vanuit je bank met gebaren en voice de Xbox te kunnen besturen als je een film kijkt. Daarnaast klopt het inderdaad dat een hoop games alleen staand te spelen waren, maar als je gaat kijken moet je bij elke demopod van een Wii, Xbox 360, PS3, DS en PSP altijd staan. Dus zo heel raar is dat nou ook weer niet. Verder zijn er een hele hoop games nog work-in-progress en heeft Microsoft al aangegeven dat het mogelijk is (en moet kunnen zijn) om ook zittend te kunnen gamen. Een hoop games die men heeft laten zien zijn juist games waarbij je je hele lichaam moet gebruiken en mede daardoor heb je nog weinig ervaringen gezien met games waar je lekker bij kunt blijven zitten.
En om het maar helemaal de wereld uit te helpen: bij de Kinect Event door Cirque du Solei had je note bene dat ze zittend op een bank aan het gamen waren.

Het grote probleem zal hem eerder zitten in het feit dat de afstand van speler naar televisie/kinect misschien niet groot genoeg is om je volledige lichaam te kunnen zien en zal je dus een redelijke ruimte nodig hebben om te kunnen gamen.

Misschien filmpjes die in de TS kunnen komen:
E3 2010: Cirque du Soleil Event HD
Kinect E3 Promo video
Hele E3 presentatie:
E3 2010: Press Conference HD Part I Part 2 Part 3 Part 4

Ik denk wel dat Kinect een succes gaat worden. Ik denk niet dat ze heel veel uit een nieuwe doelgroep aanboren. Want een hoop hebben namelijk al een Wii en ik denk dat die eerder kijken of daar nog wat voor uitkomt en pas iets nieuws gaan halen als het door allerlei anderen wordt gemeld. Maar voor een hoop mensen is het wel een uitkomst. Veel hardcore gamers zijn ondertussen ook gewoon vader en die willen ook wel eens met hun geliefde en/of kinderen eens spelen en die zullen wel zo'n Kinect in huis willen halen.

Ik heb alleen wel sterk het idee dat er op Tweakers nogal negatief wordt gedaan, maar dat ze vergeten dat 90% hier de hele doelgroep niet is. Dat is niet erg, maar je kunt ook overdrijven met kritiek.
Laten we eerst eens afwachten hoeveel hij kost en hoe het nou eigenlijk speelt als je het daadwerkelijk kunt testen. Als je alleen maar uit gaat van verhalen die op internet staan, dan krijg je al snel een vertekend beeld. Vooral bij dit soort technieken die sterk afhangen van persoonlijke ervaringen die voor iedereen anders is.

[ Voor 19% gewijzigd door Martinspire op 21-06-2010 04:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Martinspire schreef op maandag 21 juni 2010 @ 04:40:
Ik zal meteen maar even wat fabeltjes de wereld uit helpen:
De prijs is nog niet bevestigd. De 150 dollar is nergens bevestigd en hoewel een aantal sites dit al hebben genoemd als mogelijke prijs is elke bevestiging nog ontkent bij Microsoft. Deze wordt pas bij de GamesCom in Duitsland bekend gemaakt. 18 - 22 augustus is die in Keulen. Laten we speculatie dus nog even achterwege laten?
Niemand in dit topic zegt dat de prijs vast stond hoor :/
Zittend moet het ook kunnen werken....knip

Het grote probleem zal hem eerder zitten in het feit dat de afstand van speler naar televisie/kinect misschien niet groot genoeg is om je volledige lichaam te kunnen zien en zal je dus een redelijke ruimte nodig hebben om te kunnen gamen.
Zittend zou moeten werken ja maar of dit de bedoeling is? En er komen vast games uit waarbij je rustig kan gaan zitten maar gezien er van je verwacht wordt dat je het hele lichaam gebruikt (full body motion) gok ik erop dat ze je liever verticaal hebben. Standaard controller waarmee je kunt zitten hadden we immers al...ze willen je juist van die bank hebben. En inderdaad wat je aanhaalt; over de Wii fit hoor ik al aardig wat commentaar om mij heen betreft het verschuiven van meubilair dat zal er met full body motion gaming niet minder om worden. Dit is een niet te onderschatten probleem!!!
Ik denk wel dat Kinect een succes gaat worden. Ik denk niet dat ze heel veel uit een nieuwe doelgroep aanboren. Want een hoop hebben namelijk al een Wii en ik denk dat die eerder kijken of daar nog wat voor uitkomt en pas iets nieuws gaan halen als het door allerlei anderen wordt gemeld. Maar voor een hoop mensen is het wel een uitkomst. Veel hardcore gamers zijn ondertussen ook gewoon vader en die willen ook wel eens met hun geliefde en/of kinderen eens spelen en die zullen wel zo'n Kinect in huis willen halen.
Je spreekt jezelf een beetje tegen hier. De voornaamste doelgroep is het kind en de party gamer. Deze hebben inderdaad al een Wii (zeker als paps gamer is). En al is het geen Wii is er wel een ps2 met een eyetoy en/of Buzz. Niks nieuws dus om gezamenlijk met het gezin te gamen.
Ik heb alleen wel sterk het idee dat er op Tweakers nogal negatief wordt gedaan, maar dat ze vergeten dat 90% hier de hele doelgroep niet is. Dat is niet erg, maar je kunt ook overdrijven met kritiek.
Laten we eerst eens afwachten hoeveel hij kost en hoe het nou eigenlijk speelt als je het daadwerkelijk kunt testen. Als je alleen maar uit gaat van verhalen die op internet staan, dan krijg je al snel een vertekend beeld. Vooral bij dit soort technieken die sterk afhangen van persoonlijke ervaringen die voor iedereen anders is.
Valt toch wel mee? Ik heb het idee dat jij hoge verwachtingen hebt en enigszins teleurgesteld raakt van commentaar on your precious ;)

Tevens zijn de ideeen niet berust op verhalen op het internet maar op de dagelijkse praktijk. Neem dit als voorbeeld: Het wave board...de hele klas heeft zo'n ding. Stuur jij je kind op een skate board naar school...dat werkt niet. Terug gekoppeld naar de console. Sinterklaasavond, kinderen lopen de volgende dag te pochen op school met hun Wii fit plank met turbo stickers en hebben intussen een compleet orkest aan instrumenten voor guitar hero. Staat je kabouter dan met zijn kin op zijn borst want die heeft een Kinect...die moet na het eten met zijn bord sturen (en nee sturen in de lucht werkt niet, althans nooit zo direct als controller) of op een bezem gitaar spelen of zoals uit het filmpje blijkt een echt skateboard gebruiken (althans naast hem naar zetten want zie je het voor je......). Het idee is leuk maar dat werkt niet want dat wil je als kind helemaal niet.

Het klinkt een beetje alsof ik de boel aan het afkraken ben en dat bedoel ik helemaal niet en de helft is uiteraard met knipoog. Maar ik heb zo mijn bedenkingen over het geheel. Tuurlijk ben ik wel benieuwd naar het apparaat en inderdaad kun je pas echt zien wat de mogelijkheden zijn als je zo'n ding in huis hebt. Uiteindelijk gaan de games hem maken of breken. Maar ik ben er wel bang voor dat de boel een beetje overhyped wordt. Punt 1 omdat het gezamenlijk gamen niet nieuw is en punt 2 wil ik wel eens zien hoe goed bijvoorbeeld die spraak besturing werkt. Het ziet er allemaal fantastisch uit en zelf Minority Report wordt aangehaald maar in de dagelijkse praktijk werkt spraakherkenning nog steeds voor geen meter. Zo ook dat prachtige scrollen met je handen...je niest een keer en het geheel zit er niet meer zo uit als daarvoor. Als je is een jurk past (filmpje ;) ) is dat te verwaarlozen maar midden in een game :X Ik denk daarom dan ook dat het besturen op deze wijze minimaal is en dat het uiteindelijk één grote teleurstelling wordt.

Maar goed zoals gezegd, het zijn maar ideeen. We zullen met de tijd zien wat er gaat gebeuren. Het zal mij benieuwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-04 14:16
Het feit dat in een promotiefilmpje het wel zittend werkt zegt natuurlijk niets, alle realtime demo's(waaronder E3) waren allemaal staand. Daarnaast kun je met maximaal 2 spelers tegelijk spelen en worden bepaalde bewegingen waaronder die van de pols niet geregistreerd(dus een goede bowling game kun je alvast vergeten).

Daarnaast vraag ik me nog steeds af hoe je gas moet geven in een racing game. Bij de E3 demo ging gassen en remmen volgens mij nog steeds automatisch, en er waren zelfs geruchten dat de hele demo voorgespeeld en niet real-time was(sommige bewegingen klopten niet).

Het is dus de vraag hoe goed Kinect nu echt werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
nouja jij bent te praten over dat 150 dollar/euro te duur is alsof de prijs al vast zou staan.. Beetje zinloos om over te praten als niemand een idee heeft wat dat ding gaat kosten...
[...]

Zittend zou moeten werken ja maar of dit de bedoeling is? En er komen vast games uit waarbij je rustig kan gaan zitten maar gezien er van je verwacht wordt dat je het hele lichaam gebruikt (full body motion) gok ik erop dat ze je liever verticaal hebben. Standaard controller waarmee je kunt zitten hadden we immers al...ze willen je juist van die bank hebben. En inderdaad wat je aanhaalt; over de Wii fit hoor ik al aardig wat commentaar om mij heen betreft het verschuiven van meubilair dat zal er met full body motion gaming niet minder om worden. Dit is een niet te onderschatten probleem!!!
Bij games als racegames is het niet de bedoeling dat je moet staan, of bij andere games waarbij het vooral om hand/armbewegingen gaat. Zo kan je wel meer games bedenken waar je gebruik maakt van controllen en waar ook veel draait om arm/handbewegingen of waar je ook gebruik maakt van de spraakherkenning. Verder had Wii fit had geen problemen met de verkoop, dus dat zal kinect op dit gebied ook niet in de weg staan.
[...]

Je spreekt jezelf een beetje tegen hier. De voornaamste doelgroep is het kind en de party gamer. Deze hebben inderdaad al een Wii (zeker als paps gamer is). En al is het geen Wii is er wel een ps2 met een eyetoy en/of Buzz. Niks nieuws dus om gezamenlijk met het gezin te gamen.
Ik neem aan dat ze zowel die doelgroep als de core gamer willen aanspreken (wellicht met nog onbekende titels).
[...]

Valt toch wel mee? Ik heb het idee dat jij hoge verwachtingen hebt en enigszins teleurgesteld raakt van commentaar on your precious ;)

Tevens zijn de ideeen niet berust op verhalen op het internet maar op de dagelijkse praktijk. Neem dit als voorbeeld: Het wave board...de hele klas heeft zo'n ding. Stuur jij je kind op een skate board naar school...dat werkt niet. Terug gekoppeld naar de console. Sinterklaasavond, kinderen lopen de volgende dag te pochen op school met hun Wii fit plank met turbo stickers en hebben intussen een compleet orkest aan instrumenten voor guitar hero. Staat je kabouter dan met zijn kin op zijn borst want die heeft een Kinect...die moet na het eten met zijn bord sturen (en nee sturen in de lucht werkt niet, althans nooit zo direct als controller) of op een bezem gitaar spelen of zoals uit het filmpje blijkt een echt skateboard gebruiken (althans naast hem naar zetten want zie je het voor je......). Het idee is leuk maar dat werkt niet want dat wil je als kind helemaal niet.

Het klinkt een beetje alsof ik de boel aan het afkraken ben en dat bedoel ik helemaal niet en de helft is uiteraard met knipoog. Maar ik heb zo mijn bedenkingen over het geheel. Tuurlijk ben ik wel benieuwd naar het apparaat en inderdaad kun je pas echt zien wat de mogelijkheden zijn als je zo'n ding in huis hebt. Uiteindelijk gaan de games hem maken of breken. Maar ik ben er wel bang voor dat de boel een beetje overhyped wordt. Punt 1 omdat het gezamenlijk gamen niet nieuw is en punt 2 wil ik wel eens zien hoe goed bijvoorbeeld die spraak besturing werkt. Het ziet er allemaal fantastisch uit en zelf Minority Report wordt aangehaald maar in de dagelijkse praktijk werkt spraakherkenning nog steeds voor geen meter. Zo ook dat prachtige scrollen met je handen...je niest een keer en het geheel zit er niet meer zo uit als daarvoor. Als je is een jurk past (filmpje ;) ) is dat te verwaarlozen maar midden in een game :X Ik denk daarom dan ook dat het besturen op deze wijze minimaal is en dat het uiteindelijk één grote teleurstelling wordt.

Maar goed zoals gezegd, het zijn maar ideeen. We zullen met de tijd zien wat er gaat gebeuren. Het zal mij benieuwen!
Ik vind de hype juist tegenvallen en veel mensen zijn vrij negatief, ikzelf ook wel enigzins, maar ik vind wel dat mensen t juist een kans moeten geven en niet helemaal afbranden voor het is uitgebracht. Of bij elk gerucht (wat achteraf ontkracht wordt) meteen newsposts gaan maken wat allemaal weer niet kan.

Verder denk ik ook dat dat kinderverhaal wel meevalt bij vergelijkbare producten. In mijn jeugd hadden we tenminste allemaal ongeveer hetzelfde maar of het nou een SNES , een megadrive een amiga of wat anders was, het hoefde niet allemaal precies hetzelfde te zijn. Verder kan je zoals eerder gezegd natuurlijk ook wel instrumenten of whatever meeleveren met kinect games, het is niet alsof je alleen huis tuin en keuken rommel daarvoor kan gebruiken. Je kan het ook omdraaien, als het ene kind straks een game op de Wii heeft en hetzelfde spel met ongeveer dezelfde controls op de xbox 360 kan hebben met 360 graphics, dan kan ie al zijn vriendjes laten zien hoe mooi die spellen eruit zien.

Ik heb 't idee dat je 10 kanten op kan redeneren, dus we zien 't allemaal wel. Ik hoop in ieder geval maar dat er niet teveel kinderen kinect kopen, want van die brakke games is het laatste wat we nodig hebben op de 360 :P Hoop iig dat dit topic meer ingaat op inhoudelijke zaken als nieuwe games etc, dan op voorspellingen, want daar kunnen we allemaal toch niks van zeggen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
TheDukemaster schreef op maandag 21 juni 2010 @ 17:08:
Het feit dat in een promotiefilmpje het wel zittend werkt zegt natuurlijk niets, alle realtime demo's(waaronder E3) waren allemaal staand. Daarnaast kun je met maximaal 2 spelers tegelijk spelen en worden bepaalde bewegingen waaronder die van de pols niet geregistreerd(dus een goede bowling game kun je alvast vergeten).

Daarnaast vraag ik me nog steeds af hoe je gas moet geven in een racing game. Bij de E3 demo ging gassen en remmen volgens mij nog steeds automatisch, en er waren zelfs geruchten dat de hele demo voorgespeeld en niet real-time was(sommige bewegingen klopten niet).

Het is dus de vraag hoe goed Kinect nu echt werkt.
Als MS zegt dat het zittend werkt, dan moet je daar op dit moment maar even vanuit gaan, want dat is een betere indicatie dan dat je op E3 alles staand zag. Jij denkt zeker ook dat je Gears of War 3 staand moet spelen omdat die gasten daar stonden en niet zaten.

Over het polsgebeuren is nog niet bekend of dit wel of niet kan, even beter afwachten op officiele statement. Al lijkt het er idd op dat het niet kan. Het is duidelijk dat de bowling minigame het (op dit moment) niet ondersteunt, maar dat wil niet zeggen dat het niet mogelijk is. Is nog wel stukje van de launch af.

Automatisch gas/remmen is ook wel brak, neem aan dat ze daar wel iets op verzinnen, zou leuk zijn als je ook kan zelf kan schakelen. Als ze er niks aan doen zijn alle racegames per definitie mislukt wat mij betreft. Ik was zelf ook absoluut niet onder de indruk van dat om de auto heenlopen en kijken in Forza, ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand zoiets op prijs stelt. Daar heb je toch geen kinect voor nodig. Dat kan je net zo goed met een controller doen, en 't blijft even saai.

Verder is twee spelers max wel minders ja... Ben benieuwd of ze daar nog wat aan kunnen doen, net als de input lag die vrij hoog lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snowdog schreef op maandag 21 juni 2010 @ 17:34:
[...]

nouja jij bent te praten over dat 150 dollar/euro te duur is alsof de prijs al vast zou staan.. Beetje zinloos om over te praten als niemand een idee heeft wat dat ding gaat kosten...
Ik zal mezelf maar even verduidelijken want u is nummer 2 :/

ik quote:

Vooral het donkere gedeelte zou toch moeten aangeven dat ik besef dat de prijs NIET vast staat. Dat één iemand hier overheen leest kan gebeuren maar 2 :X

@ TheDukemaster, good point. Je kunt gewoon niet serieus gamen zonder controller...op de bank met je benen in de lucht gassen en remmen hou je 5 minuten vol denk (of wat langer als je elke dag in de fitnesszaal te vinden bent :D ). En alleen stom sturen en de rest gaat automatisch...na 5 minuten is ook daar de lol wel vanaf. En wat je aanhaalt is precies wat ik bedoel. Prachtige filmpjes maar ook zonder het gebruikt te hebben kun je dat soort zaken op zijn minst als twijfelachtig bestempelen.

Maar goed ik zal niet teveel meer reageren voordat ik straks te boek sta als Kinect basher. Want dat doe en ben ik zeer zeker niet. Ik ben heel benieuwd alleen de prijs kwestie wou ik even uit de wereld helpen omdat ik er niet zo van hou als mensen mijn zinnen verdraaien of woorden in mijn mond leggen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Anoniem: 357674 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 23:34:
[...]

Ik zal mezelf maar even verduidelijken want u is nummer 2 :/

ik quote:

Vooral het donkere gedeelte zou toch moeten aangeven dat ik besef dat de prijs NIET vast staat. Dat één iemand hier overheen leest kan gebeuren maar 2 :X
ging er meer om dat het zinloos is om dat over de prijs te spreken, ik kan ook zeggen dat ik heb gelezen dat ie voor 2 eurocent verkocht wordt en dat ik dat een prima prijs vind. Ik denk wel dat het een topseller wordt. Dat heeft op dit moment dus ongeveer evenveel waarde als jou post.
Verder doet kinect t schijnbaar vrij goed in de pre-orders, dus wie weet wordt het nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09-2024
Laten we even kijken wat de strengths and weaknesses zijn tov de 'normale' motion controller voor zover we kunnen overzien
+ full body tracking
+ gezichtsherkenning
+ spraakherkenning
+ te combineren met standaard controller of welk ander apparaat dan ook

- lag
- minder accuraat
- geen buttons als je geen controller gebruikt

Zoals jullie zien zijn de verschillen eigenlijk te groot om 1 op 1 te vergelijken.

Wat kunnen we nu (ongeveer) verwachten
+ uitstekende software voor fitness achtige games (zelfs revolutionair te noemen in dit genre imo)
+ beter geschikt voor sommige typen familiy games (die draaien om gebruik volledig lichaam)
+ onderdelen van Kinect gebruiken om de traditionele games te verrijken (bv voicerecognition bij shooters)
+ alternatieve manier van interface besturing
+ uitgebreide communicatie mogelijkheden als video chat

Wat kunnen we niet verwachten:
- geen vervanger voor de reguliere games
- minder geschikt voor sommige typen familiy games (die draaien om subtiele handbewegingen)

ipv te kijken wat het NIET kan, laten we ons eens afvragen: hoe kan het ons verrijken? Ik ben benieuwd naar jullie creatieve input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Ik denk dat Kinect het bij een bepaalde groep het heel erg goed gaat doen.

Je kunt straks fitness games doen waarbij je geen controler om je been hoeft te binden of vast te houden. Je kunt bijvoorbeeld met gewonen gewichten trainen voor de camera zonder extra's.

Het wordt heel groot voor games als guitar hero/rock band/lips (karaoke shit etc.) Want je kunt de artiest echt laten doen wat je zelf doet.

Dat adventure spel kan je gelijk met 4 spelers spelen zonder extra zooi te hoeven kopen. Je gaat er naast staan en bam, je kan mee spelen.

Ga ik forza staand spelen zoals in de demo? Zeker niet. Maar maak een stuurtje alla mario kart met een stikker erop die je kan tracken aan de achterkant en we hebben een winnaar denk ik. Er zijn zoveel mogelijkheden met dit systeem. Pak een stok en je hebt ineens een lightsaber in je hand. Met die tracking kunnen ze nog een hele hoop gaan doen. Head tracking kan bijv. erg leuk werken in shooters/adventures.

De grote vraag is nu, hoe lang gaat het duren voordat de content op niveau komt. Ik denk dat de persconferentie van Microsoft vooral een antwoord moest zijn op wat nintendo de vorige 2 keren op de E3 heeft gedaan. Iedereen sprak er schande van, maar Wii-fit verkoopt nog steeds als een malle. Wil ik Just Dance spelen? nee, maar de rest van mijn famalie (helaas) wel. En voor hun is het leuk als het popetje ook echt doet wat je zelf doet en je niks hoeft vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Mmm de prijs van 150 dollar begint toch hardnekkig te worden.

Vind het persoonlijk een behoorlijke drempel. 99,95 was beter geweest als je het mij vraagt.
Overigens zit er voor mij nu nog niks bij waar ik warm van loop en heb geen vriendin. Mocht ik die wel hebben sluit ik niet uit dat zij kwijlend boven zo'n ding hangt en hard roept HEBBEN HEBBEN HEBBEN.
Vooralsnog behoor ik niet tot de doelgroep maar er komen vast games die het (gedeeltelijk) ondersteunen,

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-04 17:07
Ik had me al voorgenomen dit ding te gaan kopen, maar de geruchten over de prijs en dat je niet zittend zou kunnen spelen hebben mijn enthausiasme al aardig getemperd. Ook van het aanbod aan games ben ik nog niet onder de indruk. (ffs joy ride zou een gratis XBLA game worden!)

Ik kijk de kat nog wel even uit de boom, maar voorlopig zie ik me dit ding eerder tzt een keer 2e hands of via de import oppikken dan dat ik op launch day naar de winkel ren zoals ik in eerste instantie van plan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snowdog schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 07:46:
[...]

ging er meer om dat het zinloos is om dat over de prijs te spreken, ik kan ook zeggen dat ik heb gelezen dat ie voor 2 eurocent verkocht wordt en dat ik dat een prima prijs vind. Ik denk wel dat het een topseller wordt. Dat heeft op dit moment dus ongeveer evenveel waarde als jou post.
Verder doet kinect t schijnbaar vrij goed in de pre-orders, dus wie weet wordt het nog wat.
Als je de informatie uit de Hitkrant haalt dan is het niet erg zinvol om daarover te speculeren nee. Als de informatie uit betrouwbare bron komt wordt het een heel ander verhaal. Voorpagina al gelezen vandaag, nee zeker??? Je kunt 'm vast bestellen voor 150 dollar MET prijsgarantie!!!!

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 357674 op 22-06-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Anoniem: 357674 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:53:
[...]

Als je de informatie uit de Hitkrant haalt dan is het niet erg zinvol om daarover te speculeren nee. Als de informatie uit betrouwbare bron komt wordt het een heel ander verhaal. Voorpagina al gelezen vandaag, nee zeker??? Je kunt 'm vast bestellen voor 150 dollar MET prijsgarantie!!!!
Als de bron niet MS is, is het niet echt betrouwbaar te noemen. Kortom net als de meeste webshops goed gegokt, maar hoe vaak gaat dat ook niet mis...
OT: vrij duur, hoop toch nog op een verlaging of bundels die de prijs wat omlaag halen, want dit is wel erg duur imo ;( hopen maar dat de pre-orders gaan tegenvallen dan

[ Voor 12% gewijzigd door Snowdog op 22-06-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-12-2023
Snowdog schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:17:
[...]

Als de bron niet MS is, is het niet echt betrouwbaar te noemen. Kortom net als de meeste webshops goed gegokt, maar hoe vaak gaat dat ook niet mis...
OT: vrij duur, hoop toch nog op een verlaging of bundels die de prijs wat omlaag halen, want dit is wel erg duur imo ;( hopen maar dat de pre-orders gaan tegenvallen dan
Jij houdt ook vol, he? http://www.insidegamer.nl...et-Kinect-van-prijs-.html

$150 dus. Maar goed in een bundel met een nieuwe Xbox360S zal de prijs wel wat lager zijn. Ik ben vooralsnog alleen benieuwd of het inderdaad zittend gaat werken. Zo niet, dan komt dat ding er hier niet in.

Tenslotte twijfel ik nog of het handig is, wij hebben hier een koffietafeltje tussen de bank en de tv staan en die moet er toch echt uit wil de kinect m'n benen kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
mtsr schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 17:27:
[...]

Jij houdt ook vol, he? http://www.insidegamer.nl...et-Kinect-van-prijs-.html

$150 dus. Maar goed in een bundel met een nieuwe Xbox360S zal de prijs wel wat lager zijn. Ik ben vooralsnog alleen benieuwd of het inderdaad zittend gaat werken. Zo niet, dan komt dat ding er hier niet in.

Tenslotte twijfel ik nog of het handig is, wij hebben hier een koffietafeltje tussen de bank en de tv staan en die moet er toch echt uit wil de kinect m'n benen kunnen zien.
Ik raad je aan een beetje beter te lezen, er staat dat het nu wel duidelijk is, maar voor dat nieuwsbericht (waar jij ook naar linkt) niet.... het was dus in de tijd dat hij het postte (de originele post) een gok/speculatie, nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
@Snowdog: Sorry, had ik niet gezien.

Ik denk wel dat Kinect (als het zittend werkt etc etc) een mooie zet is van microsoft. Ineens is de Xbox360, die anders overwegend serieuze games heeft, ook geschikt voor vriendin of vrouw en kindern. Meer excuus heb je toch niet nodig om zo'n ding in huis te halen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
mtsr schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 17:55:
@Snowdog: Sorry, had ik niet gezien.

Ik denk wel dat Kinect (als het zittend werkt etc etc) een mooie zet is van microsoft. Ineens is de Xbox360, die anders overwegend serieuze games heeft, ook geschikt voor vriendin of vrouw en kindern. Meer excuus heb je toch niet nodig om zo'n ding in huis te halen? :P
Da's idd wel mooi, maja moeten er wel paar goeie games uitkomen die beetje innovatief zijn. Anders zit je straks de hele dag tegen die van de wii gerecyclde games aan te kijken :P da's ook nie alles... Ik hoop maar dat er nog wat "geheime" projectjes lopen die de mogelijkheden van kinect op een betere, leukere, innovatievere manier benutten. Al zijn dance central en die die fitness game opzich niet slecht, hoop toch dat er wat leuke nieuwe games komen, die ook wat meer geschikt zijn voor de core gamers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

LOL!!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.vgcats.com/comics/images/100623.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Player1S op 24-06-2010 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Microsoft heeft inmiddels ook aangegeven dat dat wss niet de definitieve prijs is. Waarschlijk een leuk proefballonnetje om te kijken hoe op de prijs gereageerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Child of Eden gameplay ziet er indrukwekkend uit. Lumines meets Rez of zoiets
http://e3.gamespot.com/video/6265819/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:41
Misschien de beste manier om te realiseren hoe belachelijk slim de Kinect hardware is (en hoe middelmatig de software werkt) is de demo's bekijken in de nieuwst Engadget Show: http://www.engadget.com/show#player

Kudo, btw, heeft een oogafwijking waarvoor hij die zonnebril nodig heeft. Daar hoeven we geen grapjes aan te besteden, maar de games zijn redelijk uitgevoerd (niet echt bijzonder goed, helaas, naar mijn mening), en de technologie is belachelijk goed. De infrarood-camera's zien zijn zonnebril, de Kinect kan een 3d-representatie geven van de omgeving, uit hoeken die de camera's NIET horen te zien.

Nu nog goede spellen...

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:02
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=N9uCiOYacAk]

als dit pas werkelijk wordt, koop ik kinect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Die Kudo is best grappig trouwens.
Wat opviel tijdens die show is dat de lag tijdens de techdemo vrij laag is. Lager dan ik in de games zie. Dus ik vermoed dat per game de lag nogal kan verschillen.
Ook opvallend is dat Joyride best goed te besturen viel zonder stuur. Ik heb altijd vermoed dat racen vrijwel onmogelijk is met virtueel stuur, maar voor arcade games lijkt dat toch mee te vallen.
Kinectimals ziet er technisch ook best indrukwekkend uit trouwens, al is het natuurlijk niks voor volwassenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Kinect kan (volgens mij) sommige interface zaken enorm versnellen (mits geimplementeerd):
Typen --> Wordt spreken (spellen?) of eventueel (als het kan) letters voor je in de lucht schrijven, veel sneller als met gamepad.

Quick actions, waar normaal meerdere interface handelingen voor nodig zijn
Xbox, invite party to game
Xbox, show achievements
Xbox, start <naam van arcade game>

Hopelijk komen dit soort dingen er (op termijn?) ook in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
Geef mij maar gewoon zo'n keyboard accesoire voor mijn controller, dat typt nog steeds sneller dan spreken. Spraakherkenning zou kunnen, maar mijn ervaring met de best beschikbare software hiervoor (Dragon Naturally Speaking) is dat het nog steeds niet goed genoeg is. Bovendien krijg je van veel dicteren een soort RSI aan je stembanden, door de onnatuurlijke manier van praten (eerlijk waar, ik ken iemand die hiermee naar de dokter is geweest).

In games lijkt het me wel een zinvolle toevoeging, naast je gewone controller, dan heb je nog wat extra 'knoppen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
coptician schreef op zondag 27 juni 2010 @ 19:25:
Misschien de beste manier om te realiseren hoe belachelijk slim de Kinect hardware is (en hoe middelmatig de software werkt) is de demo's bekijken in de nieuwst Engadget Show: http://www.engadget.com/show#player

Kudo, btw, heeft een oogafwijking waarvoor hij die zonnebril nodig heeft. Daar hoeven we geen grapjes aan te besteden, maar de games zijn redelijk uitgevoerd (niet echt bijzonder goed, helaas, naar mijn mening), en de technologie is belachelijk goed. De infrarood-camera's zien zijn zonnebril, de Kinect kan een 3d-representatie geven van de omgeving, uit hoeken die de camera's NIET horen te zien.

Nu nog goede spellen...
Geloof nu toch echt dat ik kinect heb onderschat tot nu toe. Niet op technisch gebied , maar vooral op het succes van. Als je die vrouwen in het publiek vol ongeloof ziet kijken naar bv. kinectemal (waarvan ik juist niet onder de indruk ben) weet je gewoon dat het verkocht gaat worden. Alles voor de kinderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boshar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-02 04:38
FireBladeX schreef op zondag 27 juni 2010 @ 19:48:

als dit pas werkelijk wordt, koop ik kinect :)
Lijkt je dat nu echt zo makkelijk besturen. Hij zwaait daar een beetje met z'n handen. Staat de hele tijd. Hoeft gelukkig geen gevechts acties te doen (hoe gaan ze dat oplossen?). Ik speel dit toch echt liever met de normale controller op de bank met misschien wat head tracking voor het kijken en zoiets als een granaat gooien als ik met m'n arm zwaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
Kinect kan toch wel zittend gebruikt worden, *O* alleen moet de game daar wel voor gemaakt zijn. -O-
Beetje wazig, je zou zeggen dat ze het herkennen van zittende of staande spelers wel als een soort standaard functie in een devkit hebben opgenomen? Maar blijkbaar moet iedere developer dat voor zichzelf gaan uitvinden.

bron

[ Voor 34% gewijzigd door Charly op 15-07-2010 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Volgens mij bedoelen ze dat niet zo, als ik de tekst zo lees. Komt er waarschijnlijk op neer dat waar je je benen moet gebruiken Kinect niet zittend werkt.... Obviously....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
SeamusXanthus schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:38:
Volgens mij bedoelen ze dat niet zo, als ik de tekst zo lees. Komt er waarschijnlijk op neer dat waar je je benen moet gebruiken Kinect niet zittend werkt.... Obviously....
Hmm, ja..
Nu ik het nog eens goed lees .lijkt het inderdaad meer op wat jij zegt.
Ben benieuwd of ze dat dan ook op de verpakking van games gaan vermelden 'alleen staand te spelen'. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230106

Kreeg net een e-mail van Xboxhome, tijdelijk kan je Kinect reserveren met 10 euro korting en gratis verzending.

Totaal dus 139 euro. Zelf ga ik hem niet halen denk ik, toch iets te prijzig voor een gadget.

http://www.xboxhome.nl/pr...games/kinect-xbox-360.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
Er zijn toch nog geen leuke spellen voor, dus ik zou zeggen rustig wachten tot de prijs zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physics
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-08-2020
Ik ben zelf heel erg benieuwd naar Kinect. Ik denk naarmate Kinect 2 a 3 maanden oud is er behoorlijke leuke games uit zullen komen die de full body motion zullen gebruiken. Misschien een a la Call of Duty game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 23:16

Gé Brander

MS SQL Server

Interessant artikel: http://gizmodo.com/5604308/

De games die uitkomen zijn erg leuk denk ik. http://www.xbox.com/en-US/kinect/games.htm

Toch zal je de Kinect niet als een gadget moeten zien, daar is het veel te revolutionair voor. De WII ziet alleen de punten van de controller in je hand, de Kinect doet aan full body motion. Dat is echt enkele stappen verder dan een evolutie op WII.

[ Voor 78% gewijzigd door Gé Brander op 06-08-2010 20:09 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Voor de mensen die de Kinect eens in het echt willen zien, over iets minder dan 2 weken is hij te testen bij de Media Markt.

Donderdag 19 augustus - Media Markt Hengelo
Zaterdag 20 augustus - Rotterdam Centrum
Zondag 21 augustus - Amsterdam Arena

Bron: http://www.mediamarkt.nl/...nelSpecial?special=kinect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

feck feck feck....19e ben ik dus al richting Lowlands.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Physics schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:50:
Misschien een a la Call of Duty game
Daar is het nou net niet voor geschikt naar mijn mening. Idealiter zou Kinect worden uitgerust met een simpele Move achtige controller voor het nauwkeurige werk, maar dat zal het nu wel te duur maken.

Kinect gaat vooral werken bij spellen waarbij een beetje lag acceptabel is en pixelnauwkeurigheid geen vereiste is. Wat ik wel zie gebeuren is dat je kinect in CoD gebruikt om de spelervaring te verbeteren, terwijl je in de basis gewoon met controller speelt.
Ik begrijp dat Kinect ongeveer 1% van de CPU gebruikt dus (als dat waar is) valt dat erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
L1nt schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:12:
feck feck feck....19e ben ik dus al richting Lowlands.....
Das zonde. Voor mij is het niet in de buurt, anders was ik wel even langs gegaan. Misschien gaat een andere tweakers en deelt hier even zijn ervaring (of maakt er gelijk een filmpje van).
SeamusXanthus schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:39:
[...]

Daar is het nou net niet voor geschikt naar mijn mening. Idealiter zou Kinect worden uitgerust met een simpele Move achtige controller voor het nauwkeurige werk, maar dat zal het nu wel te duur maken.

Kinect gaat vooral werken bij spellen waarbij een beetje lag acceptabel is en pixelnauwkeurigheid geen vereiste is. Wat ik wel zie gebeuren is dat je kinect in CoD gebruikt om de spelervaring te verbeteren, terwijl je in de basis gewoon met controller speelt.
Ik begrijp dat Kinect ongeveer 1% van de CPU gebruikt dus (als dat waar is) valt dat erg mee.
Het zou natuurlijk ook een ondersteuning kunnen worden. Dus gewoon schieten met je controller en met handbewegingen en stem de rest van het team aansturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
SeamusXanthus schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:39:
[...]

Hierin staat dat het eerder 10-15% is. Net als hier.

[ Voor 8% gewijzigd door mtsr op 09-08-2010 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
Hier wordt weer het getal van 1% genoemd:
http://www.incgamers.com/...f-360-cpu-used-for-kinect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Hier een leuk artikel hoe Kinect werkt samen met een aantal 'naaktfoto's' :P

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayb0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-06-2024
McBoom schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 17:28:
Naakfotos :D Ik ging gelijk kijken..

Ik denk ook dat ik liever relaxt op de bank zit met een controller, ik zie het wel als een alternatief voor de wii. Dat apparaat heb ik al snel niet meer aangesloten sinds ik gewend ben aan HD graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
mtsr schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:33:
[...]

Hierin staat dat het eerder 10-15% is. Net als hier.
Iets wat ik me net besef:
Nu duidelijk is geworden dat de dieptecamera een veel lagere resolutie krijgt en vingers niet meer worden getrackt kan ik me voorstellen dat de benodigde CPU power eerst 10-15% was, en nu maar 1%. Dat zou de tegenstrijdige berichten kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsr
SeamusXanthus schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:41:
[...]

Iets wat ik me net besef:
Nu duidelijk is geworden dat de dieptecamera een veel lagere resolutie krijgt en vingers niet meer worden getrackt kan ik me voorstellen dat de benodigde CPU power eerst 10-15% was, en nu maar 1%. Dat zou de tegenstrijdige berichten kunnen verklaren.
Zou kunnen inderdaad. Maar dat zou betekenen dat de verandering van resolutie heeft plaatsgevonden na alle demos die ze ons hebben laten zien (want die percentages waren van datzelfde moment). Betekent dat dan ook dat de nauwkeurigheid in die demos (die potentieel al te wensen overlaat), dus nog verder is teruggebracht? Ook armen en benen zijn waarschijnlijk moeilijker te herkennen met een lagere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Vrijdag is er bij de Saturn in Groningen een demo-dag met de Kinect. Ik denk dat ik daar maar eens een kijkje ga nemen om over Kinect te oordelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
mtsr schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:46:
[...]

Zou kunnen inderdaad. Maar dat zou betekenen dat de verandering van resolutie heeft plaatsgevonden na alle demos die ze ons hebben laten zien (want die percentages waren van datzelfde moment). Betekent dat dan ook dat de nauwkeurigheid in die demos (die potentieel al te wensen overlaat), dus nog verder is teruggebracht? Ook armen en benen zijn waarschijnlijk moeilijker te herkennen met een lagere resolutie.
Armen en benen zijn heel veel groter dan vingers en ook nog eens minder dicht op elkaar en minder scharnieren. Dus ik kan me voorstellen dat je bijhoorlijk in de resolutie van de camera kan snijden zonder dat dit effect heeft op de nauwkeurigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
McBoom schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 17:28:
Haha, ik las dit als in "wat er gebeurt als je echt in adams kostuum gaat rondhuppelen in je woonkamer".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

McBoom schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:34:
Vrijdag is er bij de Saturn in Groningen een demo-dag met de Kinect. Ik denk dat ik daar maar eens een kijkje ga nemen om over Kinect te oordelen :)
Ben benieuwd hoe ze het doen. Kinect doet het niet zo goed op grote beursvloeren, met open ruimtes en stapels mensen op de achtergrond. Dat zegt niets over de techniek, in de woonkamer werkt het wel goed, maar het kan een vertekend beeld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

PWM schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 09:01:
[...]

Ben benieuwd hoe ze het doen. Kinect doet het niet zo goed op grote beursvloeren, met open ruimtes en stapels mensen op de achtergrond. Dat zegt niets over de techniek, in de woonkamer werkt het wel goed, maar het kan een vertekend beeld geven.
Och, zoveel werk is het niet om even een wandje op te zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Volgens mij komt er een aparte truck te staan waar Kinect in staat. Lijkt me niet dat ze daar ineens 100 man in duwen :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Zijn de prijzen van games overigens al bekend? Ik zie dat ik titels als Kinectimals en Joyride kan pre-orderen voor 62,99 bij bol.com. Zijn dat de echte prijzen, of hun gok? Ik vind dat nogal aan de prijs eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
En dat terwijl Joyride eigenlijk een gratis XBLA game zou worden :-(

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

BM schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:47:
En dat terwijl Joyride eigenlijk een gratis XBLA game zou worden :-(
Ik zie dat het meevalt, volgens amazon is de adviesprijs 49,-. Nog aan de prijs overigens.

Ik hoop overigens niet dat alle launchgames al vermeld zijn?

Ik zie:
  • Kinectimals
  • Joyride
  • Kinect Adventures
  • Kinect Sports
  • Your Shape Fitness Evolved
  • Dance Central
Dat lijkt het nu te zijn.

EDIT:

Amazon UK biedt de spelen aan voor 39,-. Kijk, we komen er wel :P

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 18-08-2010 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:38
Volledig lijst is:
- Zomba Party
- Game Party: In Motion
- Motionsports
- Kinect Adventures
- The Biggest Loser: Ultimate Workout
- Kinect Joyride
- Kinect Sports
- Adrenalin Misfits
- Deca Sports Freedom
- Dance Central
- Dance Masters
- Sonic Free Riders
- Kinectimals
- EA Sports Active 2.0
- Your Shape: Fitness Evolved

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Voor de mensen die ik de regio groningen wonen, ik krijg net een krantje van saturn in de bus, a.s. vrijdag heeft saturn in groningen een XBOX kinect demo.... het appraat is nog niet leverbaar (november pas) maar je kan hem a.s. vrijdag 20 aug. van 10:00 tot 18:00 uur bij saturn uit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Bullet NL schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:40:
Voor de mensen die ik de regio groningen wonen, ik krijg net een krantje van saturn in de bus, a.s. vrijdag heeft saturn in groningen een XBOX kinect demo.... het appraat is nog niet leverbaar (november pas) maar je kan hem a.s. vrijdag 20 aug. van 10:00 tot 18:00 uur bij saturn uit proberen.
McBoom in "Het Grote Xbox 360 Kinect Topic" O-)

• Eppo ©
  • Niet online
Geen bundeling met de nieuwe xbox 360 voor de kerst :'(. Had wel een beetje gehoopt dat er een bundel zou komen zodra de Kinect uitkomt...
http://www.gamesindustry....le-unlikely-pre-christmas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Nou, ik heb mijn eerste Kinect ervaring achter de rug :)

Kinect algemeen
De hardware is kleiner dan ik gedacht had, dus dat is al één positief ding. Verder ziet/voelt het er erg solide uit/aan en niet als iets waar je nog geen tientje voor zal geven. Ik vond de reactietijd goed in de games die ik gespeeld heb. Sommige dingen gingen wat lastig, maar dat kan gewenning zijn en daar komt ook bij dat Kinect niet op mij gekalibreerd was. De navigatie met de handen werkte wel probleemloos en vlot.

Kinect Adventures
Dit spel wordt dus bij Kinect geleverd en bestaat uit diverse minigames. Ik heb een stuk in een bootje wat door een rivier gaat gespeeld. Hierbij moet je dus muntjes pakken. Het bootje bestuur je door opzij te stappen en springen, terwijl je met je handen muntjes kan pakken waar je net niet doorheen vaart/springt. Daarna nog een stukje achtbaan/hindernis baan gedaan. Eigenlijk van hetzelfde laken een pak met opzij stappen/springen/bukken. Ik bakte er niet superveel van, maar dat had meer met onkunde/gewenning van mijn kant te maken. De lag tussen mij en datgene wat er op het scherm gebeurde vond ik verwaarloosbaar. Ik denk dat je met oefening, de juiste kalibratie en een betere conditie een stuk verder komt :P

Kinectimals
In dit spel neem je de zorg van een katachtige op je. Hierin zat een cheetah en een leeuwtje, maar welke er in het spel zitten wat je koopt weet ik niet (daarover later meer). Dit spel vond ik het toppunt van schattigheid en zal het zeker goed doen bij kinderen en vrouwen, alhoewel ik er ook wel gecharmeerd van ben. Je begint met het kiezen van een poekie en geeft hem/haar een naam, waar hij/zij ook naar zal luisteren. Na de condens van het snuffelen van je scherm gepoetst te hebben kan je wat met de kat spelen en kriebelen. De bewegingen die jij maakt zal hij/zij ook nadoen met niet altijd een goede afloop, want moet regelmaat gaat ie op z'n/haar snufferd. Daarna wordt het tijd voor minigames, zoals een hindernisparcours. Gezien er meer mensen waren vond ik het toen wel welletjes. Ook Kinectimals heeft een goede indruk achtergelaten. Grafisch vond ik het er erg goed uitzien, je bewegingen worden goed overgenomen en had ik het al over de schattigheid gehad?

Zoals gezegd weet ik niet welke katachtigen er standaard in de game zitten, maar er lagen ook pluchen katachtigen (met opvallend genoeg een kaartje eraan met de naam Project Natal). Deze kan de je dan ook kopen als uitbreiding. Het kaartje kan je door Kinect laten scannen om het gekochte beestje in Kinectimals te krijgen. Aan de ene kant geldtrekkerij, maar aan de andere kant kan ik de 'leuk bedacht' ook niet onderdrukken en ze zouden een eurotje of zes gaan kosten, dus zo superspannend is de prijs ook weer niet.

Conclusie
Mijn eerste indruk van Kinect was dus eigenlijk positief. Het staat nu nog in de kinderschoenen, dus het zal wel even duren voordat we spellen zien die het volle potentieel benutten. Over de reactiesnelheid ben ik te spreken. Zoals gezegd is deze Kinect niet op mij gekalibreerd envoor de eerste keer ging het eigenlijk best goed. Het is laagdrempelig om mee aan de slag te gaan, maar niet iedereen zal er zin in hebben om van zijn/haar 'luie reet' af te komen om een spel te spelen. Ik wel, ik wil mezelf best voor schut zetten met de gordijnen dicht...

• PWM
  • Niet online

PWM

In de US worden pre-orders van consumenten bijgehouden. De geschiedenis leert dat 4 weken voor de launch een pre-order explosie plaats vind, waarbij de cijfers tot dat moment verdubbelen of verdrievoudigen.

In de US zijn, 8 weken voor de launch, inmiddels 120.000 Kinects ge-preordered. Als de geschiedenis correct is, en de komende weken ook nog wat groei is, kan Microsoft op de launchdag in de US al 400.000 units kwijt.

Wellicht zitten er toch meer mensen op Kinect te wachten dan ik dacht :)

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06-2024

swopdark

ja doe maar...

PWM schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:58:

Wellicht zitten er toch meer mensen op Kinect te wachten dan ik dacht :)
Ik denk vooral in de VS, daar grijpt iedereen met een beetje overgewicht naar de Wii of in dit geval Kinect om hem daarna niet meer uit de kast te halen.

400.000 stuks is een hoop ik denk zelfs dat Kinect gewoon veel beter gaat verkopen dan de PS Move. Het gaat puur om de marketing en dat heeft MS goed onder de knie. Kinect mikt wel vooral op de casual gamer en daarmee pakken ze denk ik een hoop mensen weg bij Nintendo. Niet iedereen bekijkt eerst goed de voor en nadelen van diverse systemen out there maar zien enkel full body control en denken dat wil ik hebben...

Dat ik in dit topic voor bijna alle andere soorten van games stokken, stuurtjes of zelfs complete playseats voorbij lees komen om Kinect werkbaar te maken bij wat meer hardcorde games neemt het hele idee van controllerloos games weg. Het is een hele opgave voor ontwikkelaars om iets te maken voor Kinect wat niet heel erg op Kinect adventures lijkt.

Wat ik wel denk is dat als je een game speelt waarbij je character een zwaard oid vast heeft, je wel iets wil vasthouden voor het gevoel. ook de draaiing of hoek van het zwaard in je handen is belangrijk voor de gameplay of het effect. Ik vraag me daarom zeer af of Microsoft's kinect de demo van Metal Gear Rising net zo goed zou kunnen naspelen als dat de Wiimote of preciezer nog: Sony's move controller zou kunnen. Daar zakt Kinect keihard door het ijs (verwacht ik)

Maar wat ik al zei de meeste kopers van Wii's Move's en Kinect apparaten kopen hun hardware niet voor games als Rising, COD of racegames maar voor huppel, spring, dans en zwaai games.. games waarin Kinect in gaat uitblinken en meer verkopen gaat neerzetten dan in ieder geval de Move. In de VS sowieso want daar zijn immers veel meer 360 consoles verkocht dan PS3's

Kijk je puur naar mogelijkheden dan heeft zowel de Wii als Move goud in handen, iedere knop op de controller is een volle functie meer dan dat Kinect heeft en daar zit de pijn.. we gaan de reviews afwachten.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Kijk je puur naar mogelijkheden dan heeft zowel de Wii als Move goud in handen, iedere knop op de controller is een volle functie meer dan dat Kinect heeft en daar zit de pijn.. we gaan de reviews afwachten.
Dan vergeet je wel dat de 360 ook nog altijd een controller heeft ;)

(niet dat het veel uitmaakt imo, zowel move als kinect mogen van mij meteen wegzakken in de casual massa)

[ Voor 15% gewijzigd door boe2 op 15-09-2010 23:11 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Een nieuwe post op de majornelson blog geeft ons toch nog hoop voor non-casual games voor kinect. Hier zitten echt wel grote namen tussen:

codename D (Grasshopper Manufacture, Microsoft Game Studios). From the famed markers of “killer7” and the “NO MORE HEROES” series comes “codename D” from SUDA 51 for Microsoft Game Studios. You must fight for your life to survive an evil amusement park filled with twisted and eerie creatures. With “codename D” for Kinect for Xbox 360, you are the controller as you unleash devastating effects to destroy enemies and objects.

Project Draco (Grounding, Microsoft Game Studios). The director of the cult hits “Phantom Dust” and “Panzer Dragoon,” game director Yukio Futatsugi, brings you an epic 3-D flying shooter. With the magic of Kinect for Xbox 360, you will be able to nurture and learn to communicate with your dragon as you develop its skills and train it as a partner in combat. Then join friends on Xbox LIVE to feel the rush of flight as you take to the skies together and experience breathtaking vistas and engage in thrilling battles.

Haunt (NanaOn-Sha, Microsoft Game Studios). Gather friends and family to delve deep into a haunted house dripping with mystery — you’ll need every ounce of your wit and cunning if you hope to unravel the veil of rumors that hide its darkest secret. Dodge traps and outwit ghosts, ghouls and frights that lurk with glee around each and every corner. Take a deep breath and immerse yourself in “Haunt,” spooky fun for Kinect for Xbox 360.

Steel Battalion Heavy Armor (Capcom, From Software). This all-new game revives the fan-favorite “Steel Battalion” series. With the support of Microsoft, Capcom and From Software join forces to bring this groundbreaking collaborative project to Xbox 360. Manhattan, 2082: In a world where computers and almost all modern technology have been lost, the greatest nations of the world continue to battle for supremacy. The American army lands in New York to begin its first big offensive of a long ground war. Soldiers fire from the trenches as scorched bunkers belch black smoke. As comrades continually fall to the unrelenting crossfire of bullets, the Vertical Tanks make their relentless advance. Experience the battlefield as never before with Kinect for Xbox 360.

Rise of Nightmares (SEGA). “Rise of Nightmares” offers a spine-tingling horror experience that uses the innovative new controls of Kinect for Xbox 360 to give players the ultimate fright. Using their whole body, players will experience fear and tension as never before in this exclusive Kinect horror adventure.

Vooral Project Draco ziet er boeiend uit. Een opvolger van Panzer Dragoon op 360 + kinect? Yes please O+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

swopdark schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:56:
Ik denk ook dat MS nog terugkomt van zijn knoppenloosheid. Het is echter super simpel om een controllertje te maken met wat knoppen er op, die je makkelijk kan vasthouden.

Zeker die demo's met racegames zien er leuk uit, maar dat ben je na 10 minuten natuurlijk helemaal zat :)

Maar goed, als hardcore gamer, kan je denk ik sowieso beter gewoon een controller hebben, of de PS Move proberen. Op dit moment is die line-up op hardcore gebied gewoon beter.

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 17-09-2010 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
PWM schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 18:44:
[...]

Ik denk ook dat MS nog terugkomt van zijn knoppenloosheid. Het is echter super simpel om een controllertje te maken met wat knoppen er op, die je makkelijk kan vasthouden.
Dat is idd ook wat ik al een tijdje loop te verkondigen. Als de cam goed is kan je er van alles mee. Ik denk bijvoorbeeld dat je er op kan wachten dat er een stuurtje aankomt wat eigenlijk helemaal van plastic kan zijn met hoogstens wat lampjes achterop om het de cam makkelijker te maken en wat knoppen erop. Het is best wel opvallend namelijk dat het Xbox stuurtje bijna niet meer te verkrijgen is en V3 niet aangekondigd.

En zo kan je in alle vormen natuurlijk toepassingen bedenken met wat knopjes erop. En zoniet dan ben ik iig geen koper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb vrijdagavond weer even mogen spelen met Kinect, op een niet nader te noemen locatie ;)

Ik heb even meteen geprobeerd wat ik me al en tijdje afvroeg. Als je nou bijvoorbeeld bij een spel als tafeltennis een object (tafeltennisbatje) in je handen neemt, werkt dat dan?

En of het werkt :) Dat geeft wel een natuurlijker gevoel dan met een controller in je handen moet ik zeggen :) Heb redelijk wat spellen gespeeld, en allemaal zijn ze goed. Probleem blijft wel bestaan. Het zijn allemaal casual/party games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:30
Ik ben wel benieuwd hoe de Kinect gaat doen. Ik zal hem wel eens willen proberen.
Alleen als ik te spreken ben over de Kinect dan wil ik wel een xbox 360 kopen.

Alleen vindt ik de Kinect best wel prijzig €150. Als je een xbox slim koop + de Kinect kom je al uit op €379 en kan heb je nog geen game erbij. De ps3 met de Move is dan wat goedkoper daar heb een move pakket plus ps3 voor €349.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Evertt schreef op zondag 19 september 2010 @ 14:30:
Ik ben wel benieuwd hoe de Kinect gaat doen. Ik zal hem wel eens willen proberen.

Alleen vindt ik de Kinect best wel prijzig €150. Als je een xbox slim koop + de Kinect kom je al uit op €379 en kan heb je nog geen game erbij. De ps3 met de Move is dan wat goedkoper daar heb een move pakket plus ps3 voor €349.
Voor 1 speler :) Als je meer spelers wilt gebruiken, komt er nog een keer een setje bij. Qua prijs ontlopen ze elkaar niet heel veel. 2 spelers Move is los iets van 160,-, Kinect is 150,-. Als je 1 speler wilt, is Move inderdaad wel goedkoper.

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 19-09-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Evertt schreef op zondag 19 september 2010 @ 14:30:

Ehum: http://tweakers.net/price.../539/264020;264216;266030
Ja de PS3 heeft meer opslag, maar is zoals aangegeven ook duurder zodra je met meer dan 1 speler tegelijk wil spelen. Zelfde nadeel als met de 3D brilletjes dus.
Een bundel met de 250GB Slim zal ook nog wel komen, en te verwachten op 349,- uitkomen.
Persoonlijk zou ik niet voor de 4Gb versie gaan, omdat je niet genoeg games kan installeren, en je dan steeds van disc moet spelen ( luidruchtiger en trager ). Later opslag uitbreiden is duur, 99,-.

Nu zijn er diverse manieren om het voor die prijs te bemachtingen, MM e.d. hebben 250Gb Slim voor 224,- staan en als je Kinect preorderred is deze voor rond de 125,- te krijgen. Uiteraard zullen die prijzen alleen maar zakken.

Wat veel interessanter zou zijn, is dat ze hun topspel erbij bundelen ipv zo een gekke demodisc.
Stel je voor, je komt thuis, alles aangesloten, demodisc erin om te zien wat je ermee kan, en de rest van het huishouden te overtuigen O-) . Vervolgens wil je een "echt" spel, moet je weer diep in de buidel tasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Wel een enorm prijsverschil trouwens tussen Move/Kinect en een Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

PWM schreef op zondag 19 september 2010 @ 15:08:
[...]

Voor 1 speler :) Als je meer spelers wilt gebruiken, komt er nog een keer een setje bij. Qua prijs ontlopen ze elkaar niet heel veel. 2 spelers Move is los iets van 160,-, Kinect is 150,-. Als je 1 speler wilt, is Move inderdaad wel goedkoper.
Klopt niet helemaal. Move startpakket is 60,- en extra bewegingscontroller 40,- De navigatiecontroller heb je bij de meeste games niet nodig en indien wel, kan je daar ook je gewone controller voor gebruiken.

Dus move voor 2 spelers is 100 euro en geen cent meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
PWM schreef op zondag 19 september 2010 @ 16:19:
Wel een enorm prijsverschil trouwens tussen Move/Kinect en een Wii.
Ga dan voor de gein eens een Wii samenstellen voor 2 spelers (dus met 2 controllers met nunchucks) en je zult zien dat die nog niet eens zo heel goedkoop is. Zeker als je met 4 spelers wilt spelen is dat nog best duur.
Ik gok dat ze dadelijk met de prijs gaan zitten van kinect + xbox 360 onder die van de ps3 + move combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik weet niet alsof de Kinect echt iets voor mij gaat zijn.... ik speel veel shooters en racegames, ik zie zo'n beweeg geval dan ook niet echt als toevoeging....

Hoe denken jullie hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@BulletNL, kijk naar de spellen die nu beschikbaar zijn voor de platformen met "alternatieve besturing", en je zal zien dat het voornamelijk om casual games gaat.

Sony gaat inmiddels al verder door het in serieuze titels te stoppen, MS heeft ook wel eea aangekondigd, maar in de regel zal het niet voor de fervente gamer zijn die spellen speelt zoals je beschrijft. Simpel omdat de besturing zijn voordelen, maar ook zijn nadelen heeft. Een zwaai met je arm, of op een willekeurige knop drukken, daar zit een wereld van (tijds)verschil in.

Het is een toevoeging van nieuwe spelvarianten en geen vervanging van de huidige controllers.
Hoe breder het publiek is waar je je op richt, hoemeer kans op succes, marktaandeel, winst etc.
Zie het succes van de Wii qua verkoopaantallen en winst.

Toch heb ik liever dit, dan steeds een andere accessoire wat weer in de kast beland.
Bovendien heeft Kinect een potentieel mogelijk voordeel, dat ze hem werkend op de pc krijgen.
Dan worden de toepassingen opeens een stuk uitgebreider. Dit is het begin, niemand weet wat de toekomst gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Yippie schreef op zondag 19 september 2010 @ 18:57:
Bovendien heeft Kinect een potentieel mogelijk voordeel, dat ze hem werkend op de pc krijgen.
Dan worden de toepassingen opeens een stuk uitgebreider. Dit is het begin, niemand weet wat de toekomst gaat brengen.
XNA krijgt ondersteuning voor Kinect, dus reken maar dat het bruikbaar is voor PC en er best wel wat unieke pc projecten zullen opduiken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 20:47
Sinds gister staat er 3 dagen een tent op het Stationsplein te Amersfoort waar je de hele dag tot 20.00 uur Kintec kan uitproberen met diverse games zoals: racen, tafeltennis, actie/adventure met rubberboot wildwaterbaanachtig ;) . Ben gistermiddag tijdens mijn werkpauze er wezen spelen. Kinect reageert uitstekend. Vandaag ga ik weer even kijken. Ben erg onder de indruk. Vooral aangezien je geen controller zoals bij de Wii of Playstation hoeft vast te houden.

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Hoe zit het nu met de bekende lag? Op filmpjes lijkt er bijhoorlijke vertraging in te zitten, maar bijna iedereen die het werkelijk gespeeld heeft zegt dat er niks over, of dat het heel erg meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik moet zeggen dat ik wel erg benieuwd ben hoe Kinect het gaat doen kwa reviews/verkopen. Ik zou het momenteel echt niet kunnen voorspellen. MS zal wel enorm veel geld pompen in de promotie van Kinect, maar of de consument het kwa besturing en prijs ziet zitten is nog maar de vraag.
Ook vraag ik me af of het systeem goed gaat werken bij bijvoorbeeld slechte belichting of in een kamer met veel mensen. En ik las ook al een bericht dat Kinect problemen kan krijgen indien de vloer te rommelig is...

[ Voor 65% gewijzigd door SToRM666 op 01-10-2010 10:27 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
  • Laatst online: 13-06-2022
Yippie schreef op zondag 19 september 2010 @ 18:57:
Maar mensen die bv wat vingers/hand kwijt zijn die kunnen nu ook echt gamen.
Het zijn wel standaard party games spelletjes maar goed.. ze kunnen het nu wel doen zonder dat ze de handen of vingers moeten gebruiken.
En in de toekomst zullen de games wel een stuk "hardcore gamer materiaal" worden.. Teminste dat hoop ik.

Zou me eigenlijk niks verbazen als Kinect net als de Wii wordt gebruikt voor revalidatie of voor ouderen. lijkt me harstikke mooi als mensen er meer aan hebben dan alleen maar spelletjes spelen.

En als de boel werkend wordt gemaakt voor de pc, dan kan het nog best gaaf worden.
Een computeri nterface alla Minority Report etc, ik kan niet wachten. _/-\o_

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:23

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

motormuus schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 11:35:
[...]

Maar mensen die bv wat vingers/hand kwijt zijn die kunnen nu ook echt gamen.
Het zijn wel standaard party games spelletjes maar goed.. ze kunnen het nu wel doen zonder dat ze de handen of vingers moeten gebruiken.
En in de toekomst zullen de games wel een stuk "hardcore gamer materiaal" worden.. Teminste dat hoop ik.

Zou me eigenlijk niks verbazen als Kinect net als de Wii wordt gebruikt voor revalidatie of voor ouderen. lijkt me harstikke mooi als mensen er meer aan hebben dan alleen maar spelletjes spelen.

En als de boel werkend wordt gemaakt voor de pc, dan kan het nog best gaaf worden.
Een computeri nterface alla Minority Report etc, ik kan niet wachten. _/-\o_
Toch ook wel jammer dat gebarentaal dan niet meer mogelijk is...

Binnenkort toch ook maar eens een demostand proberen ter vinden, ik ben heel benieuwd.

Ennuh, offtopic: motormuus heeft een FZR600?

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
  • Laatst online: 13-06-2022
Stormtrooper schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 11:58:
[...]

Toch ook wel jammer dat gebarentaal dan niet meer mogelijk is...

Binnenkort toch ook maar eens een demostand proberen ter vinden, ik ben heel benieuwd.

Ennuh, offtopic: motormuus heeft een FZR600?
Hoezo geen gebarentaal dan? Het kwartje valt bij mij niet echt.. Dat gebruiken alleen toch doven en die kunnen met alles gamen?
Offtopic Bandit 1200 Yoshimura

[ Voor 6% gewijzigd door motormuus op 01-10-2010 12:19 ]

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:23

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

motormuus schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 12:17:
[...]

Hoezo geen gebarentaal dan? Het kwartje valt bij mij niet echt.. Dat gebruiken alleen toch doven en die kunnen met alles gamen?
Offtopic Bandit 1200 Yoshimura
Omdat die camera dat niet meer zou trekken.... Leek mij ook wel een leuke optie: communicatie tussen slechthorenden/doven en evt zelfs met omzetting in gesproken taal via je console.. Dus dan niet zozeer om te gamen maar puur voor communicatie... Of mogelijk communiceren met een RPG karakter met gebarentaal als het dan toch om gamen moet gaan.

Offtopic terug: okay, ik ken van het FZR clubforum ook een motormuus... Was even benieuwd

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

SeamusXanthus schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:07:
Hoe zit het nu met de bekende lag? Op filmpjes lijkt er bijhoorlijke vertraging in te zitten, maar bijna iedereen die het werkelijk gespeeld heeft zegt dat er niks over, of dat het heel erg meevalt.
Tsja, ik heb in een woonkamer verschillende spellen kunnen spelen, en heb helemaal niets gemerkt van LAG. Nu is het natuurlijk ook zo met de huidige spellen, dat je het niet heel snel merkt. Het is namelijk geen milliseconden werk.

Maar dan nog, zodra ik met een lichaamsdeel bewoog, pikte het scherm het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik was gisteren positief verrast tijdens het spelen met Kinect. Ik had totaal geen last van lag en alles reageerde zeer vlot en precies. Als er nu voldoende goede games uitkomen zou het wel eens een succes kunnen worden.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-04 10:57
Ik hoop zo dat Tiger Woods (of een andere serieuze golf game) Kinect ondersteuning gaat krijgen.
Is daar al iets over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 16:42
Volgens mij gaat het best lekker met Kinect. Nadat Amazon UK en Game UK reserveringen niet meer kunnen garanderen hebben ze dit in Amerika:

Bron: Microsoft warns of Kinect shortages; Playstation Move stutters in the US
Microsoft has begun warning consumers about the possibility of Kinect hardware shortages when the Xbox 360 motion controller comes out next month. This news from Microsoft comes just days after Amazon UK and several Game websites stopped taking pre-orders due to high demand, though console bundles seem to still be avaliable.

Last month, Microsoft's Aaron Greenberg predicted that Kinect would sell more than three million units before the end of 2010, this news looks likely to back up that claim. Microsoft stated that additional units will go to stores for those who have not pre-ordered on a first come first serve limited basis.

In the meantime Sony seems to have had lower than expected sales of their motion controller for the Playstation 3, the Playstation Move. In the United States, estimated sales have been tallied to about around 300,000 units. Across the globe sales of Sony's Move controller have exceeded expectations in Europe, with over 1.5 million units now sold since it launched late last month. More titles supporting the Move hardware will be released over the coming weeks including SingStar Dance and The Shoot.

Kinect launches in North America on November 4 and then in Europe on November 10, while Playstation Move is currently out now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Voor de Belgen onder ons: Kinect zal speelbaar zijn op FACTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Leiden CS staat de Kinect tryout tent, onderdeel van NS Tryout.
Kinect wordt wel positief ontvangen, ook door de andere sexe.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste