Martinspire schreef op maandag 21 juni 2010 @ 04:40:Ik zal meteen maar even wat fabeltjes de wereld uit helpen:
De prijs is nog niet bevestigd. De 150 dollar is nergens bevestigd en hoewel een aantal sites dit al hebben genoemd als mogelijke prijs is elke bevestiging nog ontkent bij Microsoft. Deze wordt pas bij de GamesCom in Duitsland bekend gemaakt. 18 - 22 augustus is die in Keulen. Laten we speculatie dus nog even achterwege laten?
Niemand in dit topic zegt dat de prijs vast stond hoor

Zittend moet het ook kunnen werken....knip
Het grote probleem zal hem eerder zitten in het feit dat de afstand van speler naar televisie/kinect misschien niet groot genoeg is om je volledige lichaam te kunnen zien en zal je dus een redelijke ruimte nodig hebben om te kunnen gamen.
Zittend zou moeten werken ja maar of dit de bedoeling is? En er komen vast games uit waarbij je rustig kan gaan zitten maar gezien er van je verwacht wordt dat je het hele lichaam gebruikt (full body motion) gok ik erop dat ze je liever verticaal hebben. Standaard controller waarmee je kunt zitten hadden we immers al...ze willen je juist van die bank hebben. En inderdaad wat je aanhaalt; over de Wii fit hoor ik al aardig wat commentaar om mij heen betreft het verschuiven van meubilair dat zal er met full body motion gaming niet minder om worden. Dit is een niet te onderschatten probleem!!!
Ik denk wel dat Kinect een succes gaat worden. Ik denk niet dat ze heel veel uit een nieuwe doelgroep aanboren. Want een hoop hebben namelijk al een Wii en ik denk dat die eerder kijken of daar nog wat voor uitkomt en pas iets nieuws gaan halen als het door allerlei anderen wordt gemeld. Maar voor een hoop mensen is het wel een uitkomst. Veel hardcore gamers zijn ondertussen ook gewoon vader en die willen ook wel eens met hun geliefde en/of kinderen eens spelen en die zullen wel zo'n Kinect in huis willen halen.
Je spreekt jezelf een beetje tegen hier. De voornaamste doelgroep is het kind en de party gamer. Deze hebben inderdaad al een Wii (zeker als paps gamer is). En al is het geen Wii is er wel een ps2 met een eyetoy en/of Buzz. Niks nieuws dus om gezamenlijk met het gezin te gamen.
Ik heb alleen wel sterk het idee dat er op Tweakers nogal negatief wordt gedaan, maar dat ze vergeten dat 90% hier de hele doelgroep niet is. Dat is niet erg, maar je kunt ook overdrijven met kritiek.
Laten we eerst eens afwachten hoeveel hij kost en hoe het nou eigenlijk speelt als je het daadwerkelijk kunt testen. Als je alleen maar uit gaat van verhalen die op internet staan, dan krijg je al snel een vertekend beeld. Vooral bij dit soort technieken die sterk afhangen van persoonlijke ervaringen die voor iedereen anders is.
Valt toch wel mee? Ik heb het idee dat jij hoge verwachtingen hebt en enigszins teleurgesteld raakt van commentaar on your precious
Tevens zijn de ideeen niet berust op verhalen op het internet maar op de dagelijkse praktijk. Neem dit als voorbeeld: Het wave board...de hele klas heeft zo'n ding. Stuur jij je kind op een skate board naar school...dat werkt niet. Terug gekoppeld naar de console. Sinterklaasavond, kinderen lopen de volgende dag te pochen op school met hun Wii fit plank met turbo stickers en hebben intussen een compleet orkest aan instrumenten voor guitar hero. Staat je kabouter dan met zijn kin op zijn borst want die heeft een Kinect...die moet na het eten met zijn bord sturen (en nee sturen in de lucht werkt niet, althans nooit zo direct als controller) of op een bezem gitaar spelen of zoals uit het filmpje blijkt een echt skateboard gebruiken (althans naast hem naar zetten want zie je het voor je......). Het idee is leuk maar dat werkt niet want dat wil je als kind helemaal niet.
Het klinkt een beetje alsof ik de boel aan het afkraken ben en dat bedoel ik helemaal niet en de helft is uiteraard met knipoog. Maar ik heb zo mijn bedenkingen over het geheel. Tuurlijk ben ik wel benieuwd naar het apparaat en inderdaad kun je pas echt zien wat de mogelijkheden zijn als je zo'n ding in huis hebt. Uiteindelijk gaan de games hem maken of breken. Maar ik ben er wel bang voor dat de boel een beetje overhyped wordt. Punt 1 omdat het gezamenlijk gamen niet nieuw is en punt 2 wil ik wel eens zien hoe goed bijvoorbeeld die spraak besturing werkt. Het ziet er allemaal fantastisch uit en zelf Minority Report wordt aangehaald maar in de dagelijkse praktijk werkt spraakherkenning nog steeds voor geen meter. Zo ook dat prachtige scrollen met je handen...je niest een keer en het geheel zit er niet meer zo uit als daarvoor. Als je is een jurk past (filmpje

) is dat te verwaarlozen maar midden in een game

Ik denk daarom dan ook dat het besturen op deze wijze minimaal is en dat het uiteindelijk één grote teleurstelling wordt.
Maar goed zoals gezegd, het zijn maar ideeen. We zullen met de tijd zien wat er gaat gebeuren. Het zal mij benieuwen!