Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
we hebben een beetje keus uit twee locaties... we zouden wellicht (mits the interwebs het nog doen) in ons oude kantoor in Amersfoort terecht kunnen, bereikbaarheid van alle kanten aardig goed.
Als alternatief zouden we op het nieuwe kantoor (Amsterdam Noord, minder goed bereikbaar) kunnen overklokken. Waar is meer oor naar?
In Amersfoort is eten en drinken iets makkelijker, ook meer ruimte: wel zouden dan zaken als displays en muizen/toetsenborden meegesleept moeten worden. De mobo's, voedingen, cpu's, geheugen etc kan ik meenemen: verder staat er niets (alleen lege bureaus).
In Amsterdam is het nieuwe testhok net een beetje operationeel
Roept u maar?
en het mag wel duidelijk zijn dat ik met m'n i5 gewoon geen schijn van kans had
Kom nl uit ede, en pak dan vandaar de trein.
Ik weet natuurlijk niet wat voor de anderen het fijnst is.

Verder: Hier nog een stem voor amersfoort. BTU_Natas en ik komen met het OV uit Nijmegen.
En als laatste een vraag: wat gaan we precies doen zaterdag, en wat moeten we meenemen?
Wooooot! we gaan benchen!
Enneh... testbench? échte overklokkers benchen toch op een mobodoos?

maar als je wist dat je er niet was, waarom heb je dan meegedaan?Drucchi schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 20:50:
Tjah, Amersfoort zou ik ook mijn voorkeur voor hebben, alleen ben ik dan dus nog in Oostenrijk.... Ik ben pas 's avonds (na de wedstrijd ^^) thuis...
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
//edit. Hoe laat ben jij er willem?
[ Voor 41% gewijzigd door thijszor op 08-07-2010 22:08 ]
Nou, ik had gehoopt iets flexibeler te zijn met mijn vakantie, én ik had eerlijk gezegd niet helemaal verwacht mee te kunnen doen met de kopgroep.... Maar het lijkt me alsnog eens leuk om onder het oog van T.net, en naast een stel fijne overclockers, een dagje te OC'en, 't zal voor mij alleen niet de 10de wordenmaar als je wist dat je er niet was, waarom heb je dan meegedaan?
want nu is er dus een deelnemer minder. iemand anders uitnodigen?
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34213619
Zo zie je maar weer, het is altijd de moeite om ff een score in te sturen!
Stom dat ik niet gepost heb zeg

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Kom met mijn Q9550 op 4.3 ghz op 9.172 sec haha
[ Voor 32% gewijzigd door MrDucky op 09-07-2010 08:21 ]
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
Anoniem: 213812
weinig animo dan voor deze compo .
animo genoeg, alleen de hardware om te kwalificeren is het probleem. ik heb vanalles, core 2 duo, core 2 quad, s1366 i7, AM3. maar ik heb geen s1156 set. anders had ik er zaterdag wel bijgeweest...Anoniem: 213812 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 08:30:
dus er zijn maar 7 scores gepost ? waarvan er 6 maar HQ gaan ?
weinig animo dan voor deze compo .
anderzijds ga je het doel van kwalificatie wel een beetje voorbij als je nu nog iemand uitnodigd die bij wijze van bijna op stock wat benchmarks gedraait heeft.
OT: willem, weet je al of 't inet @ amersfoort werkt?
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Hoe laat begint het?
En wanneer houden we er weer mee op?
er zijn ssd's aanwezig, staat windows met de benodigde software daar al op? En zo nee, hoe gaan we dat regelen?
Is een van jullie er al eens geweest?
Is het ver vh station?
Volgens reisplanner 8min lopen, maar dat klopt niet altijd.
[ Voor 33% gewijzigd door kobus71 op 09-07-2010 12:02 ]
http://maps.google.nl/map....004963,0.016469&t=h&z=17
linksboven is het station al. ziet eruit als een paar straten. maar hoe wil je al je spullen meenemen als je met de trein gaat?
Onder de arm word wat gortig.
En zoveel is het niet, schermpje, tobo/muis, en koelertje.
[ Voor 42% gewijzigd door kobus71 op 09-07-2010 12:29 ]
Zo een kans laat ik om t reizen zeker niet schieten.
Zulke mooie hardware waar we mee gaan werken.
Op de ssd's wil ik nog windows xp en 7 installeren, maar het bord dat ik gister mee naar huis had, was DOA
Om 10am beginnen maar?
Ik heb dus *geen* beeldschermen, toetsenborden en muizen en overige benodigdheden... aub zelf meenemen dus.. :0
[ Voor 17% gewijzigd door willemdemoor op 09-07-2010 15:20 ]
hoop dat je het inet aan de praat krijgt.
Volgens buienradar wordt het morgen maximaal 30 graden, met een hoge kans op neerslagthijszor schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:20:
ja is goed hier, kan de airco alvast vroeg aan. word gruwelijk warm volgens mij ...
hoop dat je het inet aan de praat krijgt.

Met tobo/muis, cpu koeler en schermpje.
[ Voor 38% gewijzigd door kobus71 op 09-07-2010 15:34 ]

wel leuk als de scores ook nog gesubmit moeten worden inderdaad, tegen elkaar boeit het vrij weinig, als iedereen 't zelfde besturingsysteem gebruikt. maar als 't ook nog op hwbot moet / mag / gaat , tsja
[ Voor 69% gewijzigd door Fid3lity op 09-07-2010 21:17 ]
tot s'morgens dan. gewoon aanbellen oid?
oh en wat publiek betreft: wie heel graag wil komen kijken mag dat doen, maar eten en drinken is er niet in giga-hoeveelheden
tot morgen
Hang je de spullen toch gewoon aan de trekhaak?thijszor schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 00:12:
de tering, had graag me pa's station thuis gehad. seat arosa volproppen met me halve benchkamer valt nog niet mee, zeg maar...
is gelukkig maar uurtje rijden

Wegens de vakantie van Drucchi was er op lucht/water voor de quadcores geen competitie voor BTU-_Natas & Xtrafris. Zij wonnen dan ook glansrijk
Pascalhaegens en Michel gingen met een moederbord, 470-videokaart, Intel 655K en ssd en Corsair-pakket aan de haal, wegens hun winnende overklok op lucht.
Viss zette de beste score op ln2 neer en ging eveneens met een videokaart, Intel Core i7 875K, ssd en Tx950w naar huid.
De runners-up mochten hun ssd's en K-processors, net als de moederborden en geheugenkits houden.
Gefeliciteerd allemaal en veel plezier met jullie nieuwe hardware!
Jup iedereen gefeliciteerd met zijn nieuwe hardware... En er was geen tegenstander voor BTU_Natas en Xtrafris omdat niemand anders een score had gepost voor de compo ofzo?willemdemoor schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 18:22:
Dat was de laatste overeklokbijeenkomst op het oude kantoor... Ben inmiddels weer thuis, de scores zijn bekend
Wegens de vakantie van Drucchi was er op lucht/water voor de quadcores geen competitie voor BTU-_Natas & Xtrafris. Zij wonnen dan ook glansrijken gingen behalve met de Intel 875K ook met ieder een Rampage III Extreme moederbord, een Intel ssd en een geheugenkit van Corsair vandoor.
Pascalhaegens en gingen met een moederbord, 470-videokaart, Intel 655K en ssd en Corsair-pakket aan de haal, wegens hun winnendee overklok op lucht.
Viss zette de beste score op ln2 neer en ging eveneens met een videokaart, Intel Core i7 875K, ssd en Tx950w naar huid.
De runners-up mochten hun ssd's en K-processors, net als de moederborden en geheugenkits houden.
Gefeliciteerd allemaal en veel plezier met jullie nieuwe hardware!

(hint...)
[ Voor 7% gewijzigd door Fid3lity op 10-07-2010 20:11 ]
Viss rondde Super Pi 8M in 1m 32.141s af met zijn 875K-processor geklokt op 5052MHz. De cpu-tests van Vantage draaide hij op 4748MHz af vor een score van 29.138 punten.
Pascalhaegens en Michel klokten hun 655K-cpu voor Super Pi 1M op 5112MHz en draaiden de bench in 8.125 secondes uit. De 32M WPrime-bench kon in 9,422 secondes met een eveneens op 5112MHz geklokte processor worden gedraaid.
Kobus klokte zijn 655K-cpu met een Mugen-koeler naar 4515MHz en zette een Super Pi 1M-tijd van 9,578 neer. Zijn 32M Wprime-score van 14,743s zette hij neer met de 655K-processor op 4365MHz.
Xtrafris & BTU_Natas wisten hun quadcore 875K voor Super Pi 8M tot 4767MHz te klokken om een tijd van 1m 52.031s neer te zetten. Voor Vantage moest de cpu teruggeschroefd worden naar 4497MHz om een cpu-score van 27.413 punten neer te zetten.
Thijszor werd mede door de hoge temperaturen dermate door hardwareproblemen geplaagd dat hij niet tot een score kon komen: better luck next time
Willem, leer het nou eens
[ Voor 7% gewijzigd door __1337__ op 10-07-2010 19:55 ]
Ik heb een leuke dag gehad! En alles was goed verzorgd. Hulde!
De komende weken weer genoeg onderdelen om te overclocken
Had anders ff gebeld, gemailed of gedm'd met je voorstel, jammer zo
@__1337__ fixed
Jammer dat me chippie niet harder wou, maar heb wel van alles kunnen uitproberen op t uitgebreide bios van het Asus mobo.
Bedankt Tweakers.net en tweakers!
[ Voor 43% gewijzigd door kobus71 op 10-07-2010 22:14 ]
Ja, lekker is dat... Mijn score stond ruim op tijd in het topic en van Drucchi wisten we ook al eerder dat hij er niet bij kon zijn, staat gewoon in dit topic. Nou ben ik ook niet zo'n persoon die daarop gaat aandringen en ik wachtte eigenlijk op een uitnodiging. Ik ga er niet om vragen... Beetje domwillemdemoor schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 22:05:
@Blue-Tiger simpelweg niet op tijd bedacht: had idd wel gekund, maar ook Drucchi was lastminute afvaller
Had anders ff gebeld, gemailed of gedm'd met je voorstel, jammer zo
@__1337__ fixed

http://gathering.tweakers...message/34313249#34313249
8 juli... is dus niet wat ik noem "last-minute afvaller" Wat er verderop wordt gezegd lijk je ook gewoon niet gelezen te hebben

[ Voor 14% gewijzigd door Fid3lity op 10-07-2010 22:40 ]
Verder wil ik intel, asus en corsair bedanken voor de leuke speeltjes die we mee hebben gekrege en mee hebben kunnen spelen.
@willem, vind je t erg om Da Syntax te gebruike ipv Michel? Het is handig als ik overal dezelfde nick gebruik (en t klinkt chiller
[ Voor 11% gewijzigd door Da Syntax op 11-07-2010 03:14 ]
maar kan het niet verdragen zo een lekker bordje te verpatsen.
Hij komt dus lekker in me kast tesamen met het geheugen en de SSD.
OOOO, wat zal me PCtje racen, lekker!
Denk dat we beide kunnen zeggen... Drucchi... bedankt.
Dat geloof ik dan graag... Het is ook zo jammer omdat dit wss de enige keer is dat ik erbij had kunnen zijnJohnnyV76 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 11:14:
Tiger... als ik wist dat Drucchi er niet bij zou zijn had ik wel een score gepost. Die score zou aanzienlijk beter zijn dan die van jou (i5-750 vs 875K met 4 threads vs 8 threads heeft sowieso al weinig kans). Beetje jammer dat hij de dag na het eind van de competitie pas zegt dat ie er niet bij kan zijn.
Denk dat we beide kunnen zeggen... Drucchi... bedankt.
Btw: uiterste inzenddatum - 7 juli... Hij gaf 8 juli aan er niet bij te kunnen zijn, dan had je toch nooit meer een score kunnen posten toch?
[ Voor 9% gewijzigd door Fid3lity op 11-07-2010 11:21 ]
Als hij meteen had gezegd er niet bij te kunnen zijn had ik voor de uiterste inzenddatum mijn score kunnen posten. Ik heb nu niks gepost omdat hij de 2e score had en ik daar niet onder zat. Naja goede les om voortaan altijd wat te postenBlue-Tiger schreef op zondag 11 juli 2010 @ 11:20:
[...]
Btw: uiterste inzenddatum - 7 juli... Hij gaf 8 juli aan er niet bij te kunnen zijn, dan had je toch nooit meer een score kunnen posten toch?
Laat ook maar...JohnnyV76 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 11:40:
[...]
Als hij meteen had gezegd er niet bij te kunnen zijn had ik voor de uiterste inzenddatum mijn score kunnen posten. Ik heb nu niks gepost omdat hij de 2e score had en ik daar niet onder zat. Naja goede les om voortaan altijd wat te posten

[ Voor 17% gewijzigd door Fid3lity op 11-07-2010 11:59 ]
either way, kanslose discussie denk ik zo, aangezien de compo al voorbij is. better luck next time..
Ja klopt maar ik ben dan niet zo'n persoon die gaat aandringen om een uitnodiging... Had ik maar beter wel kunnen doen, al is dat imo wat arrogant...thijszor schreef op zondag 11 juli 2010 @ 11:54:
Bijzondere gang van zaken van users hier, maar je kan moeilijk willem de schuld geven. beetje omgekeerde wereld, als jij een uitnodiging verwacht, jij wilt toch meedoen? kan je er wat moeite voor doen ook.
either way, kanslose discussie denk ik zo, aangezien de compo al voorbij is. better luck next time..
Ik denk dat Johnny nog wel de beste les trekt... altijd posten, ook al red je het daarmee niet tot in de top. Al was het alleen maar omdat je daarmee laat zien dat zo'n compo leeft en dat de sponsors het niet voor niets doen. Er gaat veel tijd, geld en moeite in zitten om dit allemaal te organiseren, en hoe groter het deelnemersveld, hoe meer kans dat er een volgende compo komt.
Nu leek het alsof er 7 deelnemers waren waarvan er 6 naar de finale gingen. Net of er in de tour maar 3 man in parijs aankomen: de gele, de groene en de bolletjestrui.
Nee klopt, dan was het ook geen probleem geweestXtrafris schreef op zondag 11 juli 2010 @ 12:24:
Tsja... Ik snap dat het lullig was hoor, ik had ook verwacht dat jij een uitnodiging zou krijgen. Aan de andere kant, het is Willem die de compo opzet samen met Tweakers en Asus. Er is je niets ontnomen, je bent niets minder af dan wanneer Drucchi er wel bij was geweest.
Ik denk dat Johnny nog wel de beste les trekt... altijd posten, ook al red je het daarmee niet tot in de top. Al was het alleen maar omdat je daarmee laat zien dat zo'n compo leeft en dat de sponsors het niet voor niets doen. Er gaat veel tijd, geld en moeite in zitten om dit allemaal te organiseren, en hoe groter het deelnemersveld, hoe meer kans dat er een volgende compo komt.
Nu leek het alsof er 7 deelnemers waren waarvan er 6 naar de finale gingen. Net of er in de tour maar 3 man in parijs aankomen: de gele, de groene en de bolletjestrui.

Tot de volgende keer!

denk niet dat jullie in dezelfde categorie uitkomen....Xtrafris schreef op maandag 12 juli 2010 @ 15:04:
Aha! Concurrentie! Nou, kom maar op, ik kan gerust zeggen dat dit naar meer smaakt
Ik zat naast hun, met een natte kop vd hitte.
In een paar minuten was ik droog, zo blaasde de radiatorfans van Xtrafris.
De naam is egt toepaselijk,Xtrafrissssss.
[ Voor 6% gewijzigd door kobus71 op 12-07-2010 17:04 ]
BTW: congrats met je prijzen op OTH, Da Syntax, en mooie OC Diezel!
[ Voor 19% gewijzigd door Drucchi op 12-07-2010 19:53 ]
Oh, je mag hem naar mij sturenAnoniem: 213812 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 05:58:
thanks de i7 875k is niet echt een super OC cpu
Anoniem: 213812
k ga lekker met de i7 980x aan de gang en de gtx 480
[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 213812 op 13-07-2010 18:14 ]
Wat ik ook dee, nadat ik het juiste bios erop had, hij wou niet hoger.
Anderen hebben ook nog wat pogingen gewaagd, maar hij wou niet verder.
Kan gebeuren, maar wel jammer.
Je wilt tog wat laten zien, en dan is 4,5..GHz niet veel.
Me I661 kreeg ik nog hoger.
Maar er zijn ook i655K die t wel geweldig doen, begrijp me dus niet verkeerd.