Ik ben me aan het orienteren om een nieuwe fiets te kopen. Ik woon in a'dam. Ik wil een degelijke simpele fiets die plaatsing in fietsenrekken overleeft. Liefst zonder versnellingen, met terug trap rem. Qua uiterlijk ben ik wel gecharmeerd van het de 'opa fiets'. Nu weet ik echter niet hoe ik een slechte fiets van een goede fiets onderscheidt. Ik zie dat er al fietsen zijn voor 200 eur.
Optie 1:

Super degelijk
# Oersterk frame
# De Opa Export is een klassieke fiets met een nieuw en sterk frame. De Export is voordelig geprijsd, een ideale stadsfiets.
# De Opa Export is er in Dubbele BovenBuis (DBB) en in Kruisframe uitvoering. Waarbij het DBB frame lugloos is.
# Sterk stalen frame en zwarte velgen met dikke spaken zowel in het voor- als in het achterwiel.
# Voorzien van een klassieke klapdrager standaard en met terugtraprem.
# Het meest verkochte merk in de grote steden.
# Extra sterkte door dubbele bovenbuis of kruisframe
# Let op: fiets wordt geleverd zonder slot. Evt. bij te bestellen.
http://www.fietsenwinkel....roduct.asp?ProductID=1423
Optie 2

28 Inch opafiets, zwart. Aluminium hoogwandige velg. Lakdoek kettingkast. Lakdoek jasbeschermers. Terugtraprem. Duo Stand standaard.
V&D Webwinkel
Optie 1:

Super degelijk
# Oersterk frame
# De Opa Export is een klassieke fiets met een nieuw en sterk frame. De Export is voordelig geprijsd, een ideale stadsfiets.
# De Opa Export is er in Dubbele BovenBuis (DBB) en in Kruisframe uitvoering. Waarbij het DBB frame lugloos is.
# Sterk stalen frame en zwarte velgen met dikke spaken zowel in het voor- als in het achterwiel.
# Voorzien van een klassieke klapdrager standaard en met terugtraprem.
# Het meest verkochte merk in de grote steden.
# Extra sterkte door dubbele bovenbuis of kruisframe
# Let op: fiets wordt geleverd zonder slot. Evt. bij te bestellen.
http://www.fietsenwinkel....roduct.asp?ProductID=1423
Optie 2

28 Inch opafiets, zwart. Aluminium hoogwandige velg. Lakdoek kettingkast. Lakdoek jasbeschermers. Terugtraprem. Duo Stand standaard.
V&D Webwinkel
- Als ik deze fietsen in het echt ga bekijken, waar moet ik dan precies naar kijken? Ik ga natuulijk kijken naar de stevigheid maar zou graag verdere tips willen hoe de slechte van goede kwaliteit te onderscheiden.
- Zou het zinnig zijn mijn budget te verhogen om een merkfiets te kopen?
- Ik zag dat de V&D Opafiets laatst in de aanbieding was voor 139 (!). Is de kwaliteit goed of is het een geval 'you get what you pay for'?
- Wat is beter: staal of alu velgen?
[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 16-06-2010 12:31 ]