Videokaart vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-02 21:29
Een tijdje geleden heb ik een kant en klare pc gekocht, namelijk een HP elite 120
De specs:
Intel i7 860 2,8 Ghz
6 GB ddr3
2 TB harddisk (5400rpm)
Geforce GT230 (1.5GB)
460 watt voeding

Kortom een leuk systeem, jammer genoeg stelt de videokaart niet veel voor, deze wil ik daarom graag vervangen. Mijn voorkeur gaat uit naar een Radeon 5830 of 5850, hier moet ik nog over nadenken of ik het prijsverschil de moeite waard vind. Dit zal ik uiteraard zelf uitzoeken.

Mijn vraag is of één van deze videokaarten in mijn systeem kan zetten zonder problemen, aangezien ik gezien had dat er een 500 watt voeding werd aangeraden. Eerlijk gezegd vervang ik liever mijn voeding niet, omdat ik dat een te grote ingreep vind, aangezien ik nog gewoon 2 jaar garantie heb. Dus is het mogelijk om zo'n videokaart er in te zetten of heb ik dan echt die 40 watt meer nodig?

Ik ben geen overklokker en er zit alleen een blueray speler/dvd brander in (1bay in gebruik). Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven. Alvast bedankt :)

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-02 15:29
Kijk aan de binnenkant van de kast of je een sticker kunt vinden op de voeding met eventueel een merk naam erop. Gare B merken gaan zo'n kaart niet tof vinden. A-merk zou nog kunnen.

Computer says no

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 01:15
Dat een GT220 niet veel voorstelt, wist je natuurlijk al voor de aanschaf. ;)

5770 is 108W maximum.
5830 is 171W maximum.
5850 is 151W maximum.

Met 460W zou een 5850 nog wel kunnen. Als het een deftige voeding is. Je hebt ook 2x 6pin voor een 58xx nodig, idealiter zitten die best rechtstreeks op de voeding ipv met tussenstukjes te werken.

En heb je wel ruimte genoeg in je case?

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-02 21:29
Alvast bedankt voor jullie reacties, ik zal morgen mijn kast eens open sleutelen.

Natuurlijk wist ik dat de videokaart weinig voorstelde ;)
Maar ik had geen zin om het veel duurdere model aan te schaffen met 260GTX of iets dergelijks. Ik had zoiets dan maar zelf een kaart uitzoeken, het liefst een directx 11 kaart.

Ik heb overigens twee sloten vrij voor een 5770/58xx kaart of doelde je meer op de lengte van de kaart?

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het wattage moet je zoals hierboven ook al uitgelegd vaak met een korreltje zout nemen. Als het een A-merk betreft dan moet een HD5770 echt geen probleem zijn. Ik draai zelf overigens ook een HD5770 met een Antec NeoHE 430W, nog minder vermogen dus en dat draait prima :)

Verwijderd

Een GT220 met 1,5 gigabyte memory o_O

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Shady15 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 17:09:
Mijn vraag is of één van deze videokaarten in mijn systeem kan zetten zonder problemen, aangezien ik gezien had dat er een 500 watt voeding werd aangeraden. Eerlijk gezegd vervang ik liever mijn voeding niet, omdat ik dat een te grote ingreep vind, aangezien ik nog gewoon 2 jaar garantie heb.
Het hangt er vanaf of het een goede kwaliteitsvoeding is, dwz een A-merk. Zie Welke voeding heb ik nodig? Deel 24 voor informatie. Check dus of het merk onder de A-merken valt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?
Welke voeding heb ik nodig? Deel 24

Je antwoord vind je in een combinatie van de 2 bovenstaande linkjes. Als je eerst uitzoekt welke kaart je zou willen hebben kun je uitzoeken of je huidige voeding hiervoor voldoende is. Met een beetje leeswerk en eigen inzet kan je dit ook zelf prima beantwoorden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.