Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[autoschade] No-Claimbeschermer

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:13
Mazda is overigens idd niet een lekkere toko om mee in discussie te gaan. Een vriend van me had een MX5 gekocht bij een Mazda dealer, dat ding lekte vanaf dag 1 olie. Toen de dealer dat "opgelost" had met een motorflush zoop dat ding een liter olie op een paar honderd kilometer, spoot de olie uit de uitlaat bij gas geven en volgens de dealer ligt dat binnen de marges voor een auto uit 1998 met nog geen 150K op de teller. Mazda wilde er niks aan doen, dealer riep dat het binnen de marges lag, maakte daar ook een rapport van, en zowel de Bovag als de rechtsbijstand wijzen naar dat rapport, niks aan te doen, geld weg. Garantie of niet, niet zeiken, het ligt binnen de marges.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/adejong/images/auto.jpg

Deze foto vind ik nog het meest tekenend. Als je bij de haaientanden staat kun je toch prima naar rechts kijken of er verkeer aankomt? Ik zie niet wat je daar het zicht belemmert...? :?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:03

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Of het is al zo lang groen, dat je niet verwacht dat er nog iemand door rood komt knallen:

YouTube: ABS-test.avi

Gelukkig kijk ik meestal toch. Je weet maar nooit wat er aan komt. Scheelde een hoop schade deze keer...

[J|O|R] <- .signature.gz

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
TwOkkie schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 23:55:
Of het is al zo lang groen, dat je niet verwacht dat er nog iemand door rood komt knallen:

YouTube: ABS-test.avi

Gelukkig kijk ik meestal toch. Je weet maar nooit wat er aan komt. Scheelde een hoop schade deze keer...
Tja, als verantwoord weggebruiker hoor je "overal" rekening mee te houden. Als je verwacht dat er niemand meer door rood gaat knallen dan ben je geen verantwoord weggebruiker...

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Laatste knal voor deze topic en dan stop ik echt met die hele topic:

http://www.autoweek.nl/video/2156/Wat-te-doen-bij-slippen

Tip 4: ontkoppelen en tegensturen (bij uitbreken van de achterkant).

Wat doe ik? Koppeling intrappen en tegensturen en waar beland ik? in de vangrail.

Nee dat werkt goed. Zal ik dat deze man maar mailen?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:17

Sorcerer8472

Mens sana?

Tip 3 is gas loslaten... Tip 4 geldt alleen bij een achterwielslip. Als je over olie reed en daardoor in een te krappe bocht een achterwielslip kreeg... tja... dan helpt niets.

Wel apart trouwens dat ze bij tip 1 zeggen dat je niet te hard moet remmen en bij tip 5 dat je op ABS moet vertrouwen. Een rijinstructeur zei niet zo lang geleden tegen mij dat je juist zo hard mogelijk moet remmen in een moderne auto. Bij veel ongelukken zou achteraf blijken dat de bestuurder maar 60% van de remkracht heeft gebruikt en het ongeluk had kunnen voorkomen door het pedaal echt door de vloer te trappen...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:05
itsalex schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 23:08:
Laatste knal voor deze topic en dan stop ik echt met die hele topic:

http://www.autoweek.nl/video/2156/Wat-te-doen-bij-slippen

Tip 4: ontkoppelen en tegensturen (bij uitbreken van de achterkant).

Wat doe ik? Koppeling intrappen en tegensturen en waar beland ik? in de vangrail.

Nee dat werkt goed. Zal ik dat deze man maar mailen?
Als je echt te hard gaat en te weinig ruimte hebt helpt niets meer. Al deze tips zijn manieren om de auto zo snel mogelijk weer onder controle te krijgen. Als je daar echter de ruimte niet meer voor hebt kun je doen wat je wilt maar gaat het gewoon fout.

[removed]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Misschien stuurde je wel te veel tegen omdat je niet meer wist hoe je stuur stond (als er niks gebeurd als je slipt heb je ook niet echt de tijd om daar over na te denken en veel mensen hebben dan even geen idee). Ook kan het zijn dat je achterbanden slechter waren als je voorbanden, daar ging het ook ergens over in een topic hier (winterbanden topic?) en de conclusie in zo'n youtubefilmpje was dat zo'n slip al snel bijna onhoudbaar is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
!null schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 08:41:
In zoverre dat ik er schijt ziek van wordt, en de matrixborden niet eens meer serieus kan nemen omdat ze de helft van de tijd voor niks aan staan.
Kleine offtopic toevoeging hierop: Matrixborden die "50" zeggen op een filevrije weg zijn bedoeld om het verkeer alvast af te remmen, zodat je een paar km verder minder snel/lang in de file staat. Helaas doet iedereen aan "ik wil alsnog langer in de file staan en iedereen inhalen".
itsalex schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 23:08:
Als de achterkant uitbreekt (richting vangrail) en jij gaat tegensturen (ook richting vangrail), waarom ben je dan verbaasd dat je richting vangrail gaat?

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 22:21

@r!k

It is I, Leclerq

Ik heb het hele topic gelezen en sta echt versteld hoe iemand zo overduidelijk zijn eigen fout niet kan accepteren . Die flyover bocht is een vreemde maar onoverzichtelijk valt best mee. Sowieso als je met een voorwiel aangedreven auto zo in de slip raakt doe je echt iets vreemds.

Het is vervelend voor je dat je no-claim beschermer anders werkt dan je verwacht had maar dan moet je de voorwaarden die ze verplicht erbij moeten doen maar beter moeten lezen.

Dan kom je nu weer met een artikel over slippen, accepteer het toch man des te sneller heb je weer wat rust in je kop.

P.s. ik ken die bocht, neem hem vaak genoeg. Richting IKEA kun je hem 60 pakken, de andere kant op moet je dat echt niet proberen ook vanwege de hobbels daar, komt nog bij dat er uitgebreid gewaarschuwd wordt voor gladheid als het sinds langere tijd voor het eerst weer regent.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb nog nooit een auto zo goed aan kunnen voelen als een Mazda 3. Iedere bocht kon je voelen wat die auto ging doen. Ik kon harder met die auto door bochten dan mijn Golf 6 met sportonderstel. Daar voel ik niets van aan qua wat er gebeurd.

Verder vind ik dit een hele zinloze discussie worden want niemand heeft ooit een situatie meegemaakt. Ik heb gehandeld zoals ik ook bij een slipcursus moet doen. En sorry voor iedereen. Ik was 12 en toen was ik al aan het driften en aan het slippen en had al gevoel met auto's / karts. Ik heb het juiste en correct gehandeld zoals het moest zijn. Mijn schuld of niet. Ga maar eens met 40 km uit een bocht komen en je staat overdwars over de weg (en je stuur staat de andere kant uit) wat ga je dan doen? Niets, gas geven, tegensturen, koppeling intrappen, handrem aantrekken (dan is het geen multiple choice vraag maar doen). Of ik vloog met die auto de ene kant erin qua vangrail of de andere kant. Ik heb toen gekozen naar rechts toe (wat ik een hele veilige keuze vond ipv je weet niet wat er aan de overkant aankomt) en ik heb er heel en ongedeerd uitgekomen. DIe auto was maar materiele schade en voor mij? Niets.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kom je weer aan met je handrem :p Alleen in films heb je die nodig om een bocht door te komen :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
itsalex schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 11:06:
Ik was 12 en toen was ik al aan het driften en aan het slippen en had al gevoel met auto's / karts.
Nogmaals: neem eens wat rijlessen! Driften en slippen op je 12e maakt je eerder een wegmisbruiker dan iemand die goed rijdt, ook al denk je dat zelf. Dronken mensen denken ook dat ze geweldig rijden...

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:17

Sorcerer8472

Mens sana?

RemcoDelft schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 11:39:
[...]

Nogmaals: neem eens wat rijlessen! Driften en slippen op je 12e maakt je eerder een wegmisbruiker dan iemand die goed rijdt, ook al denk je dat zelf. Dronken mensen denken ook dat ze geweldig rijden...
Probleem is dat je bij driften/slippen in een gecontroleerde slip komt... echter als het vanzelf gebeurt, dan verwacht je het niet en dan is het gecontroleerde effect weg.

Ik ben al meermaals in een slip gekomen onverwacht, alleen wel altijd ook er weer zelf uit gekomen. Peug 206 had een achterkant die maar wat graag om kwam, maar door gas te geven en tegen te sturen (naar waar je naartoe rijdt) kon je dat vrij eenvoudig corrigeren. Als jij met een fwd-auto achterstevoren komt te staan dan moet je echt hard gaan, of idd door olie rijden. Hoe dan ook ben jij toch degene die aansprakelijk is (tenzij je de olie-lekkende dader kunt opsporen), want zo zit het verzekeringstechnisch...

Je trok tijdens die slip trouwens toch niet aan de handrem hoop ik? :X

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Zoals eerder gemeld in dit topic deed 'ie dat wel. En da's niet zo slim, want in plaats van al je wielen onafhankelijk van elkaar weer grip laten vinden (gas los, koppeling in) maar je dan 2 wielen oncontroleerbaar.

[ Voor 15% gewijzigd door AtleX op 11-12-2010 12:08 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-11 22:12
RemcoDelft schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 09:18:
[...]

Kleine offtopic toevoeging hierop: Matrixborden die "50" zeggen op een filevrije weg zijn bedoeld om het verkeer alvast af te remmen, zodat je een paar km verder minder snel/lang in de file staat. Helaas doet iedereen aan "ik wil alsnog langer in de file staan en iedereen inhalen".
Ja dat snap ik ook wel. Als ik dat niet zou snappen kon ik m'n rijbewijs wel inleveren.
Maar ik maak het erg vaak mee (op de A1) dat er helemaal niks aan de hand is, en dat toch die borden aan staan.

Laatst stonden ze gewoon voor de verkeerde weghelft aan, maar er gebeuren vaker dat soort dingen. Als de borden aangaan dan let ik wel even op, kijk ik ver vooruit, en zie ik de helft van de tijd geen reden om af te remmen. En het gebeurt nog wel eens dat je dan nog steeds 100 a 120 doorrijdt, en even verderop de borden weer uit gaan en er gewoon helemaal niks aan de hand.

Ze hebben nog steeds wel nut hoor, maar als die borden aan gaan kijk ik daarna zelf wel of het echt nodig is om af te remmen, omdat ze er nog wel eens naast zitten. Het effect daarvan is dat je vaak niet de snelheid hanteert van de borden, maar een stuk hoger.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:03

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Verder vind ik dit een hele zinloze discussie worden want niemand heeft ooit een situatie meegemaakt.
Yeah right. itsalex is uniek. Wij zijn allemaal grijze massa die niks meemaken. Logisch gevolg is natuurlijk dat wij allemaal tegen itsalex samenzweren.
Ik heb gehandeld zoals ik ook bij een slipcursus moet doen.
Helaas kwam de vangrail eerder dan de grip die je nodig had. En dat verwijt je nu de maker van dat filmje, als ik het goed begrijp? Wat ga je hem nu mailen eigenlijk? Hoe het wel moet?

In dat filmpje heb je de luxe van veel ruimte om je heen en een egaal oppervlak. Jij had te maken met de realiteit waarin je die ruimte niet hebt of waar soms, maar gelukkig in dit geval niet, zich andere mensen bevinden.
Of ik vloog met die auto de ene kant erin qua vangrail of de andere kant. Ik heb toen gekozen naar rechts toe (wat ik een hele veilige keuze vond ipv je weet niet wat er aan de overkant aankomt)[...]
_/-\o_ Als je de keuze had, waarom koos je dan niet voor tussen de linker en rechter vangrail door? Je voorligger is het ook gelukt. Sterker nog, die grijze massamensen die tegen jou samenzweren lukt het bijna altijd.

[J|O|R] <- .signature.gz

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik heb nog nooit een auto zo goed aan kunnen voelen als een Mazda 3. Iedere bocht kon je voelen wat die auto ging doen. Ik kon harder met die auto door bochten dan mijn Golf 6 met sportonderstel. Daar voel ik niets van aan qua wat er gebeurd.
...
En sorry voor iedereen. Ik was 12 en toen was ik al aan het driften en aan het slippen en had al gevoel met auto's / karts. Ik heb het juiste en correct gehandeld zoals het moest zijn.
Illusie : je vindt jezelf een fantastisch goede bestuurder die nooit fouten maakt.
Realiteit : Je hebt gewoon meerdere fouten gemaakt. En je overschat jezelf gigantisch.
Of ik vloog met die auto de ene kant erin qua vangrail of de andere kant. Ik heb toen gekozen naar rechts toe (wat ik een hele veilige keuze vond ipv je weet niet wat er aan de overkant aankomt) en ik heb er heel en ongedeerd uitgekomen. DIe auto was maar materiele schade en voor mij? Niets.
Schitterend om te zien hoe iemands eigenwaan zijn eigen woorden verdraait.
itsalex schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 12:05:
De handrem heb ik pas na de laatste draai gebruikt omdat ik die auto niet meer onder controle kon krijgen want er was geen houden meer aan die auto en dat was mijn geluk anders was ik misschien wel erdoor geknald en dan had ik echt een probleem gehad.
Niet meer onder controle kon krijgen, er was geen houden meer aan. En nu opeens is het een bewuste keuze om naar rechts te gaan...
Pagina: 1 2 3 Laatste