hier is hij dan , het schema:
zelf heb ik die rare weerstanden gemaakt met een weerstand-potmeter, zo kan ik de spanning ook nog een beetje fine-tunen.
Verder zitten alle draadjes met dezelfde kleur aan elkaar, het witte, grijze en blauwe draadje is niet aangesloten.
Verder is het eigenlijk nodig om wat elco's parallel met de spanningen aan te sluiten om de boel wat te stabaliseren, maar ik heb dat niet gedaan (zo werkt het blijkbaar ook).
De 3.3 volt module kan bewust niet aan/uit gezet worden via pootje 1, dit had ik eerst wel maar leverde nogal wat problemen op (geen idee waarom) , hierdoor kwam er opeens 12 volt op alle uitgangen te staan en dit sloopt je moederbord zeer waarschijnlijk. (gelukkig had ik het eerst even allemaal nagemeten).
Verder is het gebruik van bovenstaande schema compleet op eigen risico, als je je moederbord sloopt of zo kun je niet mij de schuld geven

. Deze voeding is ook speciaal gemaakt voor mijn eigen moederbord, op veel andere moederborden zal hij waarschijnlijk niet werken omdat er teveel is weggelaten. Bij mijn moederbord werkt nu alleen de com-poort niet helemaal goed omdat de negatieve spanningen er niet zijn, maar dit maakt voor mij niet uit.
ik ben nu even opzoek naar een fantilatortje, anders smelt de kaas straks. Tot nu toe is alles compleet passief gekoeld uhum , ik ga er maar niet op gokken dat hij dat lang uithoud.
[
Voor 9% gewijzigd door
elmoooow op 21-06-2010 13:05
]