[CCiP] Oer hollandse mod

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teamacc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-08 19:37
Heb hier nog wel een schemaatje van een RC- inschakelvertraging liggen, is alleen wel voor 24-32volt.
Zou je aan kunnen passen naar lager, kost weinig onderdeeltjes (andere weerstandjes gebruiken)
Maakt gebruik van 2 npn transistoren, een relais, wat weerstandjes en een condensatortje.

Is een aanrader voor dit soort projecten :P

Goed koper is duurder dan slecht koper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoooow
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-09-2018
Zou je dat schema mischien kunnen posten? Ik had al een ander ideetje (met het groene draadje) maar wat meer inspiratie kan geen kwaad, een update laat zich waarschijnlijk wachten tm zondag ivm examenfeestjes en zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:09
Heel erg leuk. Succes met je mod!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoooow
Met gepaste trots presenteer ik u:
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_s2aOVH7ZbNA/TB8qrSNEuII/AAAAAAAAAHo/g5II5ku42MM/s576/bm6Ksnq7gtcV.jpg
de werkende voeding!!!! , en misschien wel de kleinste, goedkoopste, efficiëntste en enigste ooit zelf gemaakt op tweakers.net!

Er waren momenten waarop ik het even niet meer zag zitten , en het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat!

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_s2aOVH7ZbNA/TB8qvtqa_DI/AAAAAAAAAHw/3yT8Uu6Y4u4/s720/M3BOoBCgulqS.jpg
bij de 5 volt een afwijking van 1,7% , bij de 3,3 volt een afwijking van 0,7% en bij de 12 volt een afwijking van 0,8%.

Nou , daar ben ik vrij trots op :).

zo ziet het er uit op het moederbord:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_s2aOVH7ZbNA/TB8q1ujywwI/AAAAAAAAAIk/CWwtvJx2-7I/s720/cILXkLcZMMB8.jpg

En ook al ziet het er uit als een klein compact zooitje, het werkt !! :D

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_s2aOVH7ZbNA/TB8q4lQsLTI/AAAAAAAAAH8/idZ4XDDpm14/s720/sgJmtOWjUah1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_s2aOVH7ZbNA/TB8q-C_5HpI/AAAAAAAAAII/bmN1PiN-Bmw/s720/KBFdxVxIPKTB.jpg

mede met dank aan: alexanderB en voor de hulp in bittere tijden.

doordat het even heeft geduurd voordat de voeding werkte, heb ik nog geen tijd gehad om me met andere dingen bezig te houden, maar nu de hardware werkt kan het in de kaas ingebouwd worden!! :D

[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 17-03-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Misschien domme vraag, maar hoeveel vermogen krijg je uit zo een kleine voeding ? ben wel benieuwd, klein is altijd handig! zeker in casemods!! ziet er vet uit in ieder geval !! KUTGW (Keep Up The Good Work)

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauko12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05 10:10

kauko12

No risk, No fun

Mooie voeding, maar hoe heb je dat ding nu precies gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hmm, zo'n voeding ziet er interessant uit?
Zou je de schema's van dat ding willen delen? Lijkt me ideaal om zelfs zo'n dingetje te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoooow
ik heb nog niet getest hoeveel hij maximaal trekt, maar theoretisch zouden dit de specs moeten zijn:

5v , 10A max 96% efficiëntie
3,3v, 6A max 96% efficiëntie
5vsb, 1A max 41% efficiëntie

de 12 volt is afhankelijk van de gebruikte externe voeding

Een schema zal ik binnenkort eens gaan tekenen, er is nogal veel aangepast dus dat wordt weer even uitpluizen. Wat ik verder ook heb gedaan is veel overbodige dingen van de voeding weggelaten, dit kon bij mijn moederbord maar bij de meeste andere moederborden werkt dat dus niet!

de datasheets van de gebruikte onderdelen:
ptr08100 - 10A power module
ptr08060 - 6A power module
7805 - 1A 5V

verder heb ik nog wat weerstandjes en transistoren gebruikt., schema teken ik van de week een keertje.

Verder kost het eigenlijk meer moeite en tijd dan het waard is, dus ik zou het echt alleen puur voor de lol doen, als je gewoon iets wilt dat werkt kun je net zo goed de pico-psu kopen of een goedkope chinese cloon van ebay :p

[ Voor 80% gewijzigd door elmoooow op 21-06-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Heb je ook toevallig zo'n cresta watt metertje? Voor de grap is kijken hoeveel dat apparaatje gebruikt.

Ziet er voor de rest super uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Lol die "voeding" ziet er uit alsof het elk moment een meltdown krijgt :D

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Het is wel Oerhollands om geen geld aan een voeding uit te geven. Gratis spanningsomvormers halen en zelf iets creëren. Net zoals je Nederlandse aardappelen uit je keuken in een caravan naar Spanje transporteert en ter plaatse schilt en kookt. De voeding is "true Dutch".

[ Voor 5% gewijzigd door rapture op 21-06-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoooow
@DJ-visto: ik kan binnenkort wel even met een ampèremeter er tussen meten.

@cornelisjuh: ja he :D , mischien iets voor in die tjernobuild mod of zo die hier ook actief is op het forum:p

@rapture: ja :D , oer Hollandse gierigheid, speakertjes had ik ook al amper geld aan uitgegeven.

voor de liefhebbers heb ik trouwens even iets wat op een schema lijkt in elkaar gezwanst met paint, komt zo online!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Onwijs bruut! We willen schema's!

quote;
@cornelisjuh: ja he , mischien iets voor in die tjernobuild mod of zo die hier ook actief is op het forum:p

Heb al genoeg kans op meltdowns met de voeding die in de Tjernobuild zit. Een watergekoelde Enermax waarvan de fan maar niet aan wil slaan terwijl de voeding een half uur aanstaat.... :+

[ Voor 84% gewijzigd door GNOOM172 op 21-06-2010 12:56 ]

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoooow
hier is hij dan , het schema:

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_s2aOVH7ZbNA/TB9EMtVk7PI/AAAAAAAAAIs/z1t8DyYOpDY/s800/voeding.PNG

zelf heb ik die rare weerstanden gemaakt met een weerstand-potmeter, zo kan ik de spanning ook nog een beetje fine-tunen.

Verder zitten alle draadjes met dezelfde kleur aan elkaar, het witte, grijze en blauwe draadje is niet aangesloten.

Verder is het eigenlijk nodig om wat elco's parallel met de spanningen aan te sluiten om de boel wat te stabaliseren, maar ik heb dat niet gedaan (zo werkt het blijkbaar ook).

De 3.3 volt module kan bewust niet aan/uit gezet worden via pootje 1, dit had ik eerst wel maar leverde nogal wat problemen op (geen idee waarom) , hierdoor kwam er opeens 12 volt op alle uitgangen te staan en dit sloopt je moederbord zeer waarschijnlijk. (gelukkig had ik het eerst even allemaal nagemeten).

Verder is het gebruik van bovenstaande schema compleet op eigen risico, als je je moederbord sloopt of zo kun je niet mij de schuld geven :p. Deze voeding is ook speciaal gemaakt voor mijn eigen moederbord, op veel andere moederborden zal hij waarschijnlijk niet werken omdat er teveel is weggelaten. Bij mijn moederbord werkt nu alleen de com-poort niet helemaal goed omdat de negatieve spanningen er niet zijn, maar dit maakt voor mij niet uit.

ik ben nu even opzoek naar een fantilatortje, anders smelt de kaas straks. Tot nu toe is alles compleet passief gekoeld uhum , ik ga er maar niet op gokken dat hij dat lang uithoud.

[ Voor 9% gewijzigd door elmoooow op 21-06-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

elmoooow schreef op maandag 21 juni 2010 @ 13:00:
ik ben nu even opzoek naar een fantilatortje, anders smelt de kaas straks. Tot nu toe is alles compleet passief gekoeld uhum , ik ga er maar niet op gokken dat hij dat lang uithoud.
even een flauwe mop...

"en gatenkaas voor je ventilatoren?"

het spijt me nu al :P

* w4rguy voorziet facepalms.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
w4rguy schreef op maandag 21 juni 2010 @ 13:13:
[...]

even een flauwe mop...

"en gatenkaas voor je ventilatoren?"

het spijt me nu al :P

* w4rguy voorziet facepalms.
:F :F

Maar die voeding is inderdaad echt wel goed gedaan, het ziet er een zooi uit maar het werkt, en dat ik niet echt gedacht :P

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
gatenkaas? wat dacht je van een oerhollandse molen? :F
en fijnmazig gaas met gras om de warme lucht af te kunnen voeren.

Leuke mod trouwens, ik zou 'm zelf (wie eigenlijk wel) nooit willen hebben, maar dat boeit natuurlijk helemaal niet.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoooow
haha , een windmolen voor koeling, geniaal _/-\o_ , ik ben nu even bezig met me hardware aan het testen, en kijken of de voeding het ook uithoud bij een filmpje en zo, en de bios aan het fine tunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megatronic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11-2024
Misschien wat laat, maar wat dacht je van "Ik google nooit, mijn vrouw weet toch altijd alles beter" voor op een tegeltje? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

elmoooow schreef op maandag 21 juni 2010 @ 15:19:
haha , een windmolen voor koeling, geniaal _/-\o_ , ik ben nu even bezig met me hardware aan het testen, en kijken of de voeding het ook uithoud bij een filmpje en zo, en de bios aan het fine tunen
Windmolegn voor koeling moet niet zo lastig zijn....een buis / tube om de warme lucht af te zuigen, daar een flinke fan voor om het weg te trekken...en dan de blaaskant achter de wieken van de windmolen...gaat automatisch wel draaien dan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoooow
Cornelisjuh schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:20:
Lol die "voeding" ziet er uit alsof het elk moment een meltdown krijgt :D
hij heeft dus net een meltdown gekregen . . . . . . .xD , de spanningsregelaartjes zijn gelukkig nog wel heel, transistor was compleet doorgefikt omdat er ergens een draadje los hing xD ben nu druk bezig met de boel repareren

@megatronic: die komt gewoon op mijn achtergrond van mijn monitor ;)

@the eagle: ik maak gewoon zo'n windmolen van een usb ventilatortje denk ik , zodat ik mijn hoofd koel houd. Koeling van de processor doe ik dan gewoon appart

[ Voor 21% gewijzigd door elmoooow op 21-06-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 23:50
elmoooow schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:07:
[...]

hij heeft dus net een meltdown gekregen . . . . . . .xD , de spanningsregelaartjes zijn gelukkig nog wel heel, transistor was compleet doorgefikt omdat er ergens een draadje los hing xD ben nu druk bezig met de boel repareren

@megatronic: die komt gewoon op mijn achtergrond van mijn monitor ;)

@the eagle: ik maak gewoon zo'n windmolen van een usb ventilatortje denk ik , zodat ik mijn hoofd koel houd.
De tsjernobyl build is een andere cip toch? :+
Whahaha, wel kut dat ie door gebrand is. Kun je het niet veiligere maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoooow
veiliger maken ? .. . . ik repareer het wel weer als het stuk is ;) haha :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
-Brand in huis van casemoddende Tweaker-
Krantenkoppen van morgen ochtend

Hahahaha, nee goede build hoor!
Maar een Pico PSU was misschien iets veiligere en beter (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoooow
met een pico psu is gelijk mijn budget 2x verbroken :p ik gooi dat ding wel ff vol met een lijmpistool en doe nog een koelplaatje op de hete delen,
offtopic:
moet hij het wel eerst gaan doen 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door elmoooow op 21-06-2010 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Het is daarentegen wel behoorlijk stoer. Ik ken weinig volk dat zijn eigen PicoPSU even in elkaar knutselt!

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoooow
dank u :D , als die pico psu in de brand vliegt kan ik gelijk kaasfondue'n :+

[ Voor 80% gewijzigd door elmoooow op 21-06-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Hahaha, daar heb ik geen antwoord op!
Mod lekker verder zou ik zeggen.

Doet ie het al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoooow
ik ben er mee bezig , krijg hem maar niet aan de praat, vrees dat er iets mis is met mijn 5volt power module , die stopt er steeds mee als hij een beetje stroom moet geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die voeding is wel heel cool maar zodra ik het zag dacht ik gelijk: hoe lang houd dat het vol....

Niet zo lang dus, misschien kan je met dunne reepjes tape alles kunnen isoleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoooow
zodra hij weer werkt giet ik de boel in vloeibaar plastic (lijmpistool).

Maar omdat ik even geen weerstandjes/ transistortjes etc. meer kon zien heb ik de kaas maar eens aangesneden. Het moederbord zit er nu in en de kaasmod is een feit! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Foto! xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoooow
nou vooruit dan , hier alvast een voorproefje:

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_s2aOVH7ZbNA/TB_bJcxiWZI/AAAAAAAAAI0/ZQHF0h3L_Bk/s720/ZqjjUA45IdFb.jpg

ik ga er morgen meer verder en dan volgen er betere foto's!

en hij is al eerder voorbij gekomen, maar nu heb ik hem (eindelijk) besteld:

Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_35158_1.jpg

bij dealextreme voor maar €4,40 (inclusief verzending).

maar ik wil natuurlijk wel die lelijke letters er af en groene steeltjes en zo xD maar dat moet ik dan zelf nog even doen.

[ Voor 51% gewijzigd door elmoooow op 21-06-2010 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Hahaha, geniaal die kaas! :D Maar even vraagje: dit hoort toch een CCIP te zijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoooow
wat is een ccip ? :p ik kan het hier nergens terugvinden

[ Voor 47% gewijzigd door elmoooow op 22-06-2010 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:59
Voor wat betreft die speakertjes (beetje laat dat ik het nu pas bedenk), er zijn ook 1,5 literpakken, die zijn breder, dan past het misschien net ff wat beter ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoooow
ja , maar ik vond de 1,5 liter pakken niet "mooi"genoeg , ik wou perse een melkpak met een koe/windmolen er op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je je moederbord nu niet verkeerd om in de kaas gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoooow
moederbord ligt er nog los in :p , maar uiteindelijk komt hij er wel zo in , dan alleen tegen de andere zijde. Ik heb net even scharniertjes gekocht voor het luikje , ik ga er ook een soort gat in maken voor alle kabels

[ Voor 33% gewijzigd door elmoooow op 22-06-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 12:50
KUTGW! ik zie dat je lekker bezig bent ;)

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze mod maakt me vrolijk :D

Erg leuk en origineel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 17:52

T-Rhidon

Move IT ;)

Misschien een gat aan de onderkant maken? dat je alle kabels naar onder weg werkt? en een soort van verhoogde of dubbele bodem maakt?

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

elmoooow schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 12:20:
Custom casemod in progress

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjThase
Daywalk3r schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:32:
[...]

Custom casemod in progress
ow... ik dacht altijd case construction in progress |:(
want alle casemods zijn toch custom? :S
@ hieronder; dan had ik het toch niet fout :P

[ Voor 19% gewijzigd door DjThase op 22-06-2010 19:05 ]

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
dacht ik ook...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spork
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 11:12
volgens mij is het inderdaad case construction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoooow
uhm ja , jullie hebben eigenlijk wel gelijk , ik pas geen bestaande kast aan maar maak iets totaal nieuws. Ik wist eigenlijk geeneens dat er ook ccip 's bestonden, ben hier nog niet zo lang op het forum. Hoe kan ik de titel veranderen?

ik zit trouwens over de 10 000 views heen !!! :D dat vind ik wel iets om trots op te zijn.

ik had trouwens ook een update willen posten, ik heb het luikje wat verder afgewerkt en vast gemaakt met scharniertjes , maar mijn iphone startte vanochtend opeens niet meer op :( . Flink balen dus, ga hem morgen even opsturen naar t-mobile , ik ga morgen iets van een camera proberen te regelen voordat ik verder ga met de mod! want jullie moeten natuurlijk wel mee blijven kijken.

Verder heb ik niet zo veel meer aan mijn mod gedaan want ik had vandaag wat kamerzoekgesprekken in enschede. En ik heb een kamer :D . En die kamer gaat ook helemaal hollands worden zodat hij goed bij mijn mod past xD. Binnekort maar eens gaan kijken voor grasmatten voor op de vloer en een koe voor op mijn bed.

[ Voor 93% gewijzigd door elmoooow op 23-06-2010 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:14

the mod man

iets van beeldmaker

elmoooow schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 00:46:
uhm ja , jullie hebben eigenlijk wel gelijk , ik pas geen bestaande kast aan maar maak iets totaal nieuws. Ik wist eigenlijk geeneens dat er ook ccip 's bestonden, ben hier nog niet zo lang op het forum. Hoe kan ik de titel veranderen?

moet een modje doen.

Verder heb ik niet zo veel meer aan mijn mod gedaan want ik had vandaag wat kamerzoekgesprekken in enschede. En ik heb een kamer :D . En die kamer gaat ook helemaal hollands worden zodat hij goed bij mijn mod past xD. Binnekort maar eens gaan kijken voor grasmatten voor op de vloer en een koe voor op mijn bed.
Een opblaas koe die mooohhh zegt als je ********** doet O-)

Grasmatten wordt wss wel 1 dikke puinzooi in een studenten kamer,

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 23:46
Daywalk3r schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:32:
[...]Custom casemod in progress
Oh ik dacht Cheese Casemod in Progress 8)7

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Chilli dude schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:29:
[...]

Oh ik dacht Cheese Casemod in Progress 8)7
+1!

Maar het is Caseconstruction :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoooow
@the mod man: een puinzooi wordt het toch wel haha.

@chille dude: hahahaha xD

wil een modje als hij dit leest de titel veranderen in : "[CCiP] Oer hollandse mod"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

elmoooow schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 00:46:

ik zit trouwens over de 10 000 views heen !!! :D dat vind ik wel iets om trots op te zijn.
Even off topic,

Hoe kan je dat ergens zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoooow
uhm , onder die tekentjes naast de topic titel zweven en er komt een wolkje met het aantal views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Tja, je moet het even weten, ThanX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk gedaan, heb hier toch een stuk meer respect voor dan voor die mods waar alles gesponsord word, met dure onderdelen is het geen kunst om iets moois te maken. Vooral die zelfgemaakte voeding is geniaal. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cedrix9000
  • Laatst online: 14-01-2023

Cedrix9000

Tip Top

Haha leuke ideen, over die koe , ik heb bij de ikea bed overtrek gezien met een koe print. want een echte koe lijkt me niet zo fris.

Just do It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 17:52

T-Rhidon

Move IT ;)

Cedrix9000 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:36:
Haha leuke ideen, over die koe , ik heb bij de ikea bed overtrek gezien met een koe print. want een echte koe lijkt me niet zo fris.
Met echte "koeienvlaai" in je mod :o :9 . Dan bedoel ik niet de vla uit een pak :X .

Misschien ook nog iets leuks dit merk: Covers & co. Verkopen ze onder andere bij de V&D, voor dekbedden en kussen ;). Linkje

En als je een mini koe wil, misschien dit merk: Schleich zijn echt zeer mooi afgewerkte speelgoed dieren ook onder andere te koop bij de V&D.
Linkje 1
Linkje 2

Voor de extra inspiratie ;) .

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de voeding niet kapot gegaan door een tekort aan koeling? Misschien dat een koelblok de levensduur al wat verlengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoooow
nee, het probleem zit hem in het opstartmeganisme , met dat transistortje, zou wel niet helemaal goed ontworpen zijn door mij of zo , ga er binnekort weer eve mee aan de gang. Hij wordt trouwens helemaal niet zo heet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 21:33
Haha dat ding lijkt meer op een of ander bomontstekings mechanisme maar is wel zeer fraai (Handige Harry: ja moet nog 1 draadje en dan is die klaar...). Je brengt me op een idee voor mijn eigen project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

elmoooow schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 12:20:
CaseCon(struction) In Progress ;) De CIP is een Casemod In Progress, maar er is hier geen sprake van een oorspronkelijke case 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Ok. BIjna hetzelfde.. Maar Case construction is beter :D

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Daywalk3r schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 17:59:
Ok. BIjna hetzelfde.. Maar Case construction is beter :D
En CaseCon klinkt beter! 8)

En nu weer back ontopic? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Titelfixje on request :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerG
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-04 15:07
Bij ons op de zaak hebben we ook dummy's die uit 2 helften bestaan. Misschien stukken handiger voor je mod? kun je makkelijk bij je hardware etc.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:17

F.West98

Alweer 16 jaar hier

hoe staat het met de voeding?

update plz...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoooow
@meneerG: Ik ben er nu wel tevreden mee zoals het is, als ik vantevoren wat beter mijn best had gedaan met naar kazen zoeken had ik er waarschijnlijk zo'n eentje gebruikt xD

@F.West98: het blijkt dat ik perongeluk een transistortje van mijn moederbord af had gesloopt, problemen lagen dus helemaal niet bij de voeding maar ik had mijn moederbord gesloopt, ondertussen heb ik mijn moederbord weer gerepareerd en ga binnenkort even kijken of de boel weer werkt.

Ik heb ondertussen al wel een houder gemaakt voor de kaas zodat hij een beetje schuin/recht kan staan en niet hoeft te liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjThase
F.West98 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 21:28:
hoe staat het met de voeding?

update plz...
agian update request :P
vergeef me voor deze kick :P

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoooow
De laatste tijd ben ik wat drukker geweest met andere dingen dan ik van te voren verwacht had. Hierdoor heeft een update helaas een hele tijd op zich laten wachten. Maar ik heb weer 3 vrije daagjes voordat mijn intro begint dus kan ik weer lekker verder knutselen!

oke, allereerst wou ik jullie de standaard laten zien die ik gemaakt heb voor de kaas:
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_s2aOVH7ZbNA/TGfam3-TopI/AAAAAAAAAJg/D-OUr7x_ou0/s720/5jyumd3K5Nct.jpg

hierdoor kan hij rechtop staan:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_s2aOVH7ZbNA/TGfaheRHavI/AAAAAAAAAJY/iqvvMkOO8Ko/s720/FUze1qbSZ707.jpg

verder heb ik de opening aan de achterkant wat beter afgewerkt, met scharniertjes, twee gaten voor kabels en ventilatie en een schuifje om de klep dicht te doen:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_s2aOVH7ZbNA/TGfaqlOW5aI/AAAAAAAAAJk/2L-exdIlBjM/s720/Yo8eGR3c99ST.jpg

en zo ziet dat er aan de achterkant uit:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_s2aOVH7ZbNA/TGfatVx_GaI/AAAAAAAAAJo/XwSXaO-EeXw/s576/3chk63WqAi9w.jpg

en ik had een tijdje geleden ook een mooie grote gele envelop bij de post zitten uit china, dit zat er in:

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_s2aOVH7ZbNA/TGfdbrz8w7I/AAAAAAAAAKQ/-uXYJaFG2AU/s720/a1VRSF2f7XG9.jpg

deze tulpjes moet ik maar geen water geven :p

ik ga weer verder knutselen dus er komt zoderekt waarschijnlijk nog een update!

[ Voor 10% gewijzigd door elmoooow op 15-08-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

Geweldig zo met die pakjes melk :)

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoooow
@l3p: dankjewel :D

en hier zoals beloofd weer een update

ik ben aan de gang gegaan met de externe harde schijf / media player.

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_s2aOVH7ZbNA/TGmOesbrQDI/AAAAAAAAAKc/c1dPPMBngL4/s720/2TsOSrmv1GNV.jpg
dit is een plaatje met de onderdelen die ik ga gebruiken. dat rare ding in het midden is een soort omvormer welke van 12 volt 5 volt maakt. Deze wil ik graag inbouwen omdat de mediaplayer op 5 volt werkt maar ik vooral 12 volt adapters heb liggen en gebruik.

Verder liggen er nog gele ledjes. De ledjes op de mediaplayer zelf waren rood, maar dit paste niet bij de kleur van de klomp.

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_s2aOVH7ZbNA/TGmOk4zinVI/AAAAAAAAAKo/MS1wWu8yxgQ/s720/zSsCkDKZHOiA.jpg
Omdat ik de infraroodsensor en de ledjes een andere plek wou geven heb ik eerst de contactjes met een draadje verlengt.

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_s2aOVH7ZbNA/TGmOiKpc9MI/AAAAAAAAAKk/XQtoII0IW5c/s720/aHmfpuLZ8JX8.jpg
hier zie je hoe ik de gaten aan de zijkant van de klomp heb gemaakt, deze zijn voor de ledjes en de infraroodsensor.

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_s2aOVH7ZbNA/TGmOoGaKzkI/AAAAAAAAAKs/cIHh6693v4c/s720/93MB7br9PMPu.jpg
dit is het rotzooitje wat nu aan de binnekant van de klomp zit, je ziet ook dat ik aan de andere kant van de klomp aansluitingen heb gemaakt voor een av-kabel en een stroomkabel.

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_s2aOVH7ZbNA/TGmOrpeMT-I/AAAAAAAAAKw/G3l_112U6RM/s720/tnphgNIdtchr.jpg en om het zooitje te bedekken heb ik een koe in de klomp gestopt :+

en zo ziet de achterkant er uit:
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_s2aOVH7ZbNA/TGmlXiVJmPI/AAAAAAAAAK4/xRPofC3DSxM/s720/9S3VhROi0kcG.jpg

en ik heb net alles uitgetest, en alles werkt nog gewoon zoals het hoort te werken :)

todo:
-toetsenbord (hiervoor heb ik nog geen idee)
-muis (omgekeerde tulp)
-beeldscherm (delftsblauwe tegeltjes)

[ Voor 10% gewijzigd door elmoooow op 16-08-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Waarom doe je het tobo niet in delftsblauw (tegeltjes) ? :)

Verder: :D @ die statische koe!. Maar even serieus, niet bang dat dat beest statisch gaat worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoooow
@blue tiger: ik heb het beeldscherm al met delftsblauw, vandaar dat ik liever iets anders heb voor het toetsenbord.

verder merk ik het vanzelf wel als die koe statisch wordt, ben er eigenlijk niet heel erg bang voor. en anders heb ik nog wel zo'n media player printje liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Laatst online: 06-09 02:52
word hdd niet te warm zo?

toestenbord spuiten met mooi gras en een molen ofzo ( je weet wel net als dat ze spongebob, dolfijnen toestenborden hadden/hebben

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoooow
@remmes_NT: ik heb net gevoeld en hij wordt inderdaad wel een beetje warm! maar in de orginele behuizing werd hij ook erg warm en zat ook geen ventilatie dus ik gok er op dat dit ook goed gaat. Maar ik zal iig geen belangrijke data op de schijf zetten (A).

een gras toetsenbord lijkt me wel wat :) ik ga even bedenken hoe dit het beste iets kan worden, lijkt me niet zo fijn typen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
bedoelde meer in de richting van zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.stapelopvoetbal.nl/ajax/toetsenbord.jpg

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:19
Het toetsenbord in de vorm van blokjes kaas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-08 10:44
Dropjes als toetsen! Misschien een paintjob, misschien iets van nep drop zien te vinden voor iedere toets..

Lekker Hollands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnperfors
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-08 17:16
Of gewoon echte dropjes, wordt wel plakkerig, en je moet ze denk ik erg vaak bijvullen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
"ja en wie heeft de caps lock opgegeten!?!?!?!?"

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Remmes_NT schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:11:
"ja en wie heeft de caps lock opgegeten!?!?!?!?"
meer "JA, EN WIE HEEFT DE CAPS LOCK OPGEGETEN?!?!?! IK WIL EM UIT DOEN!!!" ;)

nee, ik vind het tot nu toe erg leuk geworden, al de hollande accesoired maken het echt af, en de kaas staat zo goed in de standaard.. enige puntje, de ventilatiegaten zitten onderaan, dan hoopt alle warme lucht zich toch bovenaan op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoooow
gezien de bovengenoemde redenen lijkt het me niet handig om mijn toetsenbord van etenswaren te maken :p

@AlexanderB: je hebt helemaal gelijk, maar hij is ook nog niet helemaal af. Bovenaan voor de processor komt nog een ventilatortje met een bijbehorend gat die alle hete luch van de processor wegblaast. Onderaan wordt de koude lucht dus aangezogen. Op die manier krijg ik wel een mooie airflow denk ik.

een volgende update laat waarschijnlijk nog even op zich wachten, ik heb vanaf morgen namelijk introductieweek bij de universiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoooow
Het is weer een tijdje geleden, maar er was nog wat budget over voor deze mod ;)

Ik had van de week bij de action een usb ventilatortje gescoord:
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_s2aOVH7ZbNA/TR2yloKdChI/AAAAAAAAAP0/-HZRc_vZEQY/s640/SPcK1k4slIYx.jpg

heelerg leuk met allemaal ledjes!:
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_s2aOVH7ZbNA/TR2yo7wKwnI/AAAAAAAAAP8/K7eDbjroxC8/s640/ZYXNaH8aIfaB.jpg

en zo ziet het er uit wanneer hij uit elkaar ligt:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_s2aOVH7ZbNA/TR2yrkDAijI/AAAAAAAAAQM/UGVPL2O5ODo/s640/9mI1mzENpvxM.jpg

hiermee ga ik vandaag een echt hollands usb windmolentjevan maken, zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://climatelab.org/@api/deki/files/278/=ouderwetse_hollandse_windmolen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dralix
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
leuk idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die koe in die klomp, dat is gewoon Episch (met een hoofdletter E ja :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Geweldig :D !

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-12-2024

hoyvoy

Prutser

ERG leuke mod! En zo origineel vind je tegenwoordig niet snel meer, Iedereen ook met die doorzichtige kasten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Episch als die USB molen lukt!

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:45

ToCuS

It begins in the brain!

hoezo stoer..
gaaf man.
Dit ga ik volgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-12-2024

hoyvoy

Prutser

Weet je al of je de ledjes overzet naar de wieken?

edit: Discomolen!
edit2: Er kan misschien ook nog een (USB) discobal in de vorm van een voetbal ofzo bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoooow
Ik ga die ledjes niet overnemen, discobal komt er ook niet bij :p . Anders gaat het wat veel op de gemiddelde casemod lijken met al die ledjes :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:38

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

damn man nice :D hoe zit het met het scherm trouwens?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just amazing, Bella like's it too

Afbeeldingslocatie: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:E8sy3kVddekQoM:http://img.photobucket.com/albums/v247/dirkje/koe.jpg&t=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Restecpa voor je voeding _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Mocht je nog een bijpassende muis zoeken, ik zag deze in een nieuwsbrief voorbij komen en moest direct aan je topic denken;
Afbeeldingslocatie: http://www.cdromland.nl/prodimg/0-467030-PAT-SAYS-NOW-MOUSE-GA-COW_1.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:15

TimvH

Kletsmajoor

Kan ook niet wachten tot volgende update, KUTGW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 22:23
Super dit! vooral het stuk waar je dacht de pico psu had gesloopt en het toch een condensator op het moederbord blijkt te zijn.

En voor je toetsenbord borrelt er bij mij iets met zwarte piet en sinterklaas maar weet nog niet precies wat :)

Pepernoten als letters vallen af, Chocolade letters als ramplank letters wordt die zo groot van, de staf van sinterklaas kan wel als joystick maar niet als toetsenbord.
je zou een kleine plastic koe kunnen kopen die op zijn zijkant gooien en daar een toetsenbord inbouwen?
het is ook oerhollands om te zeuren over het weer misschien een fontijntje op een waterdicht toetsenbord?
en anders gewoon een klein houten kistje waar je ramplank inzit waar je een grasveld bovenop maakt waar koeien op grazen, het toetsenbord kun je er dan uitklappen.

Misschien heb je wat aan deze ideeën.

en als je het niet zo heel extreem wilt doen en het toch bruikbaar wilt houden zou ik dit doen: Afbeeldingslocatie: http://steden3hoek.meerbusiness.nl/cms/stedendriehoek/files/VDA-toetsenbord-gras--228x50.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door boombes op 21-02-2011 00:27 ]

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:45

ToCuS

It begins in the brain!

Hier is het ook maar stil en de zomer komt er nog wel aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al een tijdje geen update, in de tussentijd de kaas maar opgeknabbeld en de koe gemolken? xD :9

*Bookmarked*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:15

TimvH

Kletsmajoor

Ik dacht eerder biefstuk gegeten ;-)

Wat is je mail, dan kunnen we je blackmailen om te modden xD
Pagina: 1 2 Laatste